Media wil gewoon mooie tv en artikelen maken zodat ze relevant blijven. Aandacht trekken, ophef creëren...quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:49 schreef DemonRage het volgende:
Regering, burgemeesters en media: "Niemand luistert en niemand volgt de regels op.![]()
"
Kom dan met eenduidige regels ipv allerlei tegenstrijdige dingen door elkaar te roepen!![]()
Ja het zal wel man, dat is helaas je standaard reactie als het moeilijk wordt. Jammer weer.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Nouja je spreekt jezelf gewoon weer keihard tegen door Italië en Nederland letterlijk 1 op 1 te vergelijken, maar het zal wel man.
Dat deed ik al.quote:
Ik dacht dat we drie weken geleden al konden zien dat het nu totale chaos zou zijn.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Moet toch een keer een kast hebben om al mijn tyfuszooi in op te bergen nu ik al hele dagen thuis zit omdat ik nergens heen mag.
Bovendien was die al drie weken geleden besteld en rekenen ze voor bezorgen 50 euro ( woon er 15 kilometer vandaan)
Ja, dat is een prima onderzoek dat mijn verhaal tegenspreekt. Wel komt het onderzoek uit juli + zegt het enkel dat landen die wachten met mondkapjes het slechter deden dan landen die niet wachten in de eerste golf. We zijn nu best veel maanden verder en nu is er veel meer data om te kijken naar het verschil (pakket maatregelen + mondkapje) vs (pakket maatregelen), iets wat in dat onderzoek niet gedaan is.quote:
Goed dat je je er wijzelijk buiten houdt.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:51 schreef Scrummie het volgende:
Altijd erg verfrissend en leerzaam, die discussies tussen Elan en de zandmannetjes.
Ik pakte de cijfers van het NICE, die worden altijd nog achteraf ingevuld zodat opnames op dag x die doorgegeven zijn op dag y niet op conto van dag y worden bijgeschreven. Zijn dit de RIVM 14:00-notificaties?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:49 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Op 25 sept 104
Op 27 sept 127
Op 29 sept 142
Op 30 sept 150
Het is zelfs nog iets rooskleuriger
Daar wil ik best in meegaan, hoor. Ik had ook liever gezien dat Nederland beter is voorbereid op een crisis.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat komt omdat we onze eigen shit gewoon niet voor elkaar hebben door eerdere bezuinigingen. Ik weet niet of je het door hebt, maar de maatschappelijke effecten die door de komst van het virus zijn veroorzaakt, komen 3 kwart door fouten uit de politiek.
De capaciteit op orde krijgen is een proces van jaren. Je kunt niet even een heel leger IC-verpleegkundigen uit de hoge hoed toveren. De enige manier waarop Nederland nu om kan gaan met de situatie is het aantal besmettingen drastisch naar beneden te brengen. Dan zijn de GGDs niet meer overbelast, kan iedereen getest worden, kan BCO fatsoenlijk worden uitgevoerd etc. En dan zijn er inderdaad verder niet zulke draconische maatregelen nodig om het onder controle te houden.quote:Nu de capaciteit weer omhoog is en de test capaciteit op orde is, zijn extra strenge maatregelen en spoedwetten dan wel nodig?
... ow wacht.
16:00 cijfers van LCPS.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:54 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik pakte de cijfers van het NICE, die worden altijd nog achteraf ingevuld zodat opnames op dag x die doorgegeven zijn op dag y niet op conto van dag y worden bijgeschreven. Zijn dit de RIVM 14:00-notificaties?
Bij mij in de buurt zie ik amper mondkapjes. Mooi om te zien dat de groep anti-kap dus groter is. Ik weet dat die groep groter is, dus was fijn die bevestiging te zien.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:47 schreef wpor het volgende:
[..]
Meen je. Ik weet dat die mensen in de minderheid zijn, en vond het gewoon fijn dat nu even bevestigd te zien. Sorry dat ik geen goed onderbouwd objectief rapport heb geschreven na het doen van representatief onderzoek
Als iedereen er zo makkelijk over denkt, liggen de IC's volgende week weer vol. Die kast kan wel wachten tot na het vaccin.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Moet toch een keer een kast hebben om al mijn tyfuszooi in op te bergen nu ik al hele dagen thuis zit omdat ik nergens heen mag.
Bovendien was die al drie weken geleden besteld en rekenen ze voor bezorgen 50 euro ( woon er 15 kilometer vandaan)
Vaccin?? Dat kan nog wel jaren durenquote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:10 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Als iedereen er zo makkelijk over denkt, liggen de IC's volgende week weer vol. Die kast kan wel wachten tot na het vaccin.
quote:Waarom de tweede golf in Duitsland véél milder is: ‘Zij luisteren, wij discussiëren maar door’
Het eindeloze Nederlandse gediscussieer en gepolder over coronamaatregelen zorgt ervoor dat burgers zich minder goed aan de regels houden. Dat zegt Andreas Voss, hoogleraar infectiepreventie en lid van het Outbreak Management Team (OMT).
quote:Zo wonnen zowel het kabinet als de Amsterdamse burgemeester Femke Halsema voor het onderwerp mondkapjes advies in bij het Red Team, een niet aan de overheid verbonden club onafhankelijke experts. Premier Mark Rutte noemde het Red Team in de laatste coronapersconferentie van het kabinet ‘een club mensen die ons scherp houdt’.
,,Daarmee geeft hij ze status, en creëer je een soort competitief adviesmodel. Dat helpt in mijn ogen niet om draagvlak te creëren bij de burger”, vindt Voss, die zelf dus lid is van het OMT, het officiële wetenschappelijke adviesorgaan van de overheid.
heeft hij zeker een puntquote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:13 schreef DireStraits7 het volgende:
Ondertussen: https://www.ad.nl/binnenl(...)gn=socialsharing_web
[..]
[..]
En verder:quote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:13 schreef DireStraits7 het volgende:
Ondertussen: https://www.ad.nl/binnenl(...)gn=socialsharing_web
[..]
[..]
quote:De Amsterdamse burgemeester Halsema zei dat ze voor mondkapjesadvies te rade ging bij het Red Team. Gisteren schoven leden van het team aan voor een hoorzitting in de Tweede Kamer. Hoe voelt dat als OMT-lid?
,,Ten eerste denk ik dat er in dat Red Team heel slimme mensen zitten. Feedback om te voorkomen dat je een tunnelvisie krijgt, is belangrijk. Maar het helpt niet als zo'n team via de media en andere kanalen opinie blijft maken en zelfs een soort tweede adviesorgaan wordt. Los van de kwaliteit van het advies, wordt de situatie zo extreem onduidelijk voor iedereen. Mensen gaan shoppen voor het advies dat ze het best uitkomt. Als OMT discussiëren wij intensief met elkaar, maar brengen vervolgens één advies uit aan de overheid. Natuurlijk zijn er ook leden die op bepaalde onderwerpen een afwijkend standpunt hebben. Maar dat ga je als OMT-lid niet uitgebreid in de media verkondigen. Dat is volgens mij ook volledig terecht, anders krijg je meteen discussie over een advies. Veel, zo niet alle standpunten die nu door anderen in de media worden geventileerd, zijn ook in het OMT langsgekomen. Soms voelt het dan niet goed om er niets over te kunnen zeggen, terwijl andere mensen een groot podium krijgen. Nu lijken de adviezen die die andere clubs geven totaal nieuw, en onbesproken in het OMT. Maar dat is natuurlijk niet zo.”
Geen Billy kast maar een Billy kist.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:10 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Als iedereen er zo makkelijk over denkt, liggen de IC's volgende week weer vol. Die kast kan wel wachten tot na het vaccin.
sowieso naar de Ikea gaan moet je zonder corona al niet willenquote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:49 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Onzin. Met je mondkapje op naar de Ikea voor een kastje midden in het 'epicentrum' en dan klagen is belachelijk.
quote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Bij mij in de buurt zie ik amper mondkapjes. Mooi om te zien dat de groep anti-kap dus groter is. Ik weet dat die groep groter is, dus was fijn die bevestiging te zien.
Kijk, ook onzin. Sorry dat ik je er op wees.
Het heeft er nu vooral de schijn van de overheid/overheden zich wederom hebben laten leiden door de publieke opinie, net zoals bij het sluiten van de scholen in de eerste instantie.quote:
Eindelijk een WK waar we geen tweede worden.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:23 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[ afbeelding ]
https://ourworldindata.org/coronavirus-data-explorer
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |