abonnement Unibet Coolblue
pi_195356270
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 00:30 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ja, dat is toch de langdurige-fase-test?
Inderdaad.
  Moderator donderdag 1 oktober 2020 @ 00:31:01 #102
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195356275
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 00:28 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

De cruciale fase (4) wordt sterk verkort of over geslagen. Dat heeft weinig met geld te maken en alles met tijd.
Fase 4 komt altijd pas nadat een vaccin in omloop is omdat fase 4 de evaluatie van lange termijn effecten is. Dus dat word niet ingekort of overgeslagen

quote:
Fase IV: Onderzoek na registratie en gerelateerd aan het indicatiegebied waarvoor het middel is geregistreerd. Deze onderzoeken zijn niet nodig voor registratiedoeleinden, maar wel belangrijk voor het optimaliseren van het gebruik van het geneesmiddel.

https://www.ccmo.nl/onder(...)/fase-i-ii-iii-en-iv
Feiten zijn wel belangrijk in deze tijden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator donderdag 1 oktober 2020 @ 00:32:07 #103
236264 crew  capricia
pi_195356292
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 00:29 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Er zijn wel een hoop dingen de "Dutch disease" genoemd zeg. :D deze kon ik trouwens nog niet. Heb je misschien meer info? Dat mag ook via dm. Aangezien voor mij stakingen historisch technisch juist eerder iets uit de UK klinken. Ik wist dit niet.
Ja. Ik associeer stakingen ook juist niet met NL.
Definitely not CIA
pi_195356294
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 00:28 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

De cruciale fase (4) wordt sterk verkort of over geslagen. Dat heeft weinig met geld te maken en alles met tijd.
Nee hoor bij fase 4 is het product gewoon goedgekeurd alleen blijven ze het volgen. Maar als nog wordt het gewoon weid verspreid. Anders hadden we nooit vaccins of medicatie gehad.
pi_195356300
quote:
5s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 00:27 schreef vosss het volgende:

[..]

Zou jij op je werk die confrontatie opzoeken, of zou je denken fuck it, ik zet dat mondmasker wel op, baadt het niet dan schaadt het niet?
Ik houd van baden, dat wel. :+

Ik zou niet per definitie de confrontatie opzoeken. Ik heb bijvoorbeeld een collega die uit principe bepaalde software niet wil gebruiken en dat is eigenlijk alleen maar irritant. Zelf zou ik dat niet doen, terwijl ik ook gesteld ben op mijn privacy.

In dit specifieke geval zou ik er wel een probleem van maken omdat ik tegen mondkapjes ben. Ik vind ze een aantasting van mijn vrijheid en ik vind het naar om in een omgeving te zijn waarin mensen mondkapjes dragen. Je kunt gezichten niet meer goed 'lezen'. (In feite is dit het argument voor een nikabverbod.) Ik zou hier alleen een uitzondering op maken als er sprake is van proportionaliteit: alleen door een mondkapje te dragen lever ik een wezenlijke bijdrage aan het indammen van de coronabesmettingen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195356315
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 00:28 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Vaccinatieman, gezellig he? :D
Ook dat vaccin nog!?
De vaccin show
De mini vaccin show
Vaccine inside
Lang leve de vaccines met rapportages van Peter Rrrrrr. de Vaccin
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195356322
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 00:27 schreef capricia het volgende:

[..]

Werd daar ook de SER opgericht?
Dat is hoe wij nu zijn. Dat tripartite.
[..]

Ja. Die prijs betalen we. We hebben nu al moeite om groepen binnen boord te houden. Dus gaan we praten met ze. En we gaan specifiek kijken naar extra getroffen groepen. Rutte nodigt jongeren uit etc. Draagvlak is het woord.
We zijn een egalitaire samenleving. En dat heeft zijn prijs.
Maar waarom kan het dan in de rest van Europa wel? Duitsland heeft al tijden een corona-app, zelfs het liberale en ultra sociale Finland zet gemeentelijke grenscontroles bij risicogebieden. Zo'n rijk en machtig land, maar liever eerst maanden overleggen dan een beslissing te nemen
Gino ♥
  Moderator donderdag 1 oktober 2020 @ 00:34:01 #108
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195356324
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 00:29 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Er zijn wel een hoop dingen de "Dutch disease" genoemd zeg. :D deze kon ik trouwens nog niet. Heb je misschien meer info? Dat mag ook via dm. Aangezien voor mij stakingen historisch technisch juist eerder iets uit de UK klinken. Ik wist dit niet.
Volgens mij was dat in het VK en in Duitsland het geval, ik heb het heel lang geleden gelezen en opgeslagen, mischien dat ik er nog een referentie over kan vinden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195356337
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 00:25 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Goede vaccinaties, slechte vaccinaties :P
Zou een goede topictitel zijn geweest.
Vaccinatie van oranje.

Zodat je musical altijd door kan gaan.
#WeesGeenWhales
pi_195356345
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 00:32 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. Ik associeer stakingen ook juist niet met NL.
In de jaren 60 en de palingoproer misschien, maar stakingen in de UK en ook Frankrijk gebeurt daar al eeuwen.
Gino ♥
pi_195356350
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 00:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Fase 4 komt altijd pas nadat een vaccin in omloop is omdat fase 4 de evaluatie van lange termijn effecten is. Dus dat word niet ingekort of overgeslagen
[..]

Feiten zijn wel belangrijk in deze tijden.
Ik dacht dat ze dat juist alleen in dit geval in het protocol hadden aangepast om dit vaccin eerder te kunnen leveren.
  Moderator donderdag 1 oktober 2020 @ 00:36:30 #112
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195356353
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 00:32 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. Ik associeer stakingen ook juist niet met NL.
Andere tijden, andere tijden...het Akkoord van Wassenaar had mede tot doel de stakingsgolven te stoppen die Nederland eind 70 begin 80 door gingen, was niet geheel succesvol maar een goede stap iig.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195356359
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 00:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Fase 4 komt altijd pas nadat een vaccin in omloop is omdat fase 4 de evaluatie van lange termijn effecten is. Dus dat word niet ingekort of overgeslagen
[..]

Feiten zijn wel belangrijk in deze tijden.
Klopt en vervolgens wordt het ook vergoed door verzekeringen enzovoort. Dat is het probleem bij bepaalde medicatie nu omdat het niet in fase 4 zit wordt het niet vergoed. Daarom kunnen bepaalde patiënten dat medicijn niet gebruiken omdat er te weinig resultaten zijn maar te duur is om zelf te betalen.
pi_195356365
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 00:33 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ook dat vaccin nog!?
De vaccin show
De mini vaccin show
Vaccine inside
Lang leve de vaccines met rapportages van Peter Rrrrrr. de Vaccin
film The Vaccinator.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  Moderator donderdag 1 oktober 2020 @ 00:37:32 #115
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195356368
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 00:36 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik dacht dat ze dat juist alleen in dit geval in het protocol hadden aangepast om dit vaccin eerder te kunnen leveren.
Fase 4 iig niet omdat dat pas van toepassing is nadat het vrijgegeven word.

@ipa84 had het al uitgelegd :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195356373
Ik zou haast de pandemie gaan missen omdat het hier dan niet meer zo leerzaam en gezellig is.

Welterusten, mensen. :W
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator donderdag 1 oktober 2020 @ 00:38:29 #117
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195356378
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 00:38 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou haast de pandemie gaan missen omdat het hier dan niet meer zo leerzaam en gezellig is.

Welterusten, mensen. :W
Slaap ze :)

En...ieder nadeel hep z'n voordeel ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195356379
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 00:37 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

film The Vaccinator.
:D

Django Unvaccinated
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195356381
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 00:38 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou haast de pandemie gaan missen omdat het hier dan niet meer zo leerzaam en gezellig is.

Welterusten, mensen. :W
Welterusten, hij is er nog wel een tijdje hoor ;)
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  Moderator donderdag 1 oktober 2020 @ 00:39:15 #120
236264 crew  capricia
pi_195356382
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 00:35 schreef Tjacka het volgende:

[..]

In de jaren 60 en de palingoproer misschien, maar stakingen in de UK en ook Frankrijk gebeurt daar al eeuwen.
Die Vakbonden in die landen!
Hier zaten ze bij het overleg met de werkgevers en de overheid, deden ze mee. Maar goed andere discussie. Off topic. Wel zeer interessant.
Definitely not CIA
pi_195356383
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 00:38 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou haast de pandemie gaan missen omdat het hier dan niet meer zo leerzaam en gezellig is.

Welterusten, mensen. :W
Gelukkig hebben we internet

Goede nacht!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195356387
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 00:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Fase 4 iig niet omdat dat pas van toepassing is nadat het vrijgegeven word.
Wie had me dat potjandozie wijsgemaakt dan?! :( o|O
pi_195356396
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 00:38 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou haast de pandemie gaan missen omdat het hier dan niet meer zo leerzaam en gezellig is.

Welterusten, mensen. :W
Slaap lekker! :W
pi_195356412
Toch een sfeermakertje, die Claudia. Het is meteen stil hier.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 00:49:35 #125
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195356468
Even een apart nieuw topic aangemaakt waar alles besproken kan worden dat enigszins verband houdt met de activiteiten van C19 Red Team, de onafhankelijke groep experts die georganiseerde tegenspraak wil bieden aan het OMT om zo tunnelvisie op verschillende thema's te voorkomen. COR / C19 Red Team #1
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  donderdag 1 oktober 2020 @ 00:49:59 #126
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195356474
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 00:38 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou haast de pandemie gaan missen omdat het hier dan niet meer zo leerzaam en gezellig is.

Welterusten, mensen. :W
Sleep well :W
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_195356495
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 00:39 schreef capricia het volgende:

[..]

Die Vakbonden in die landen!
Hier zaten ze bij het overleg met de werkgevers en de overheid, deden ze mee. Maar goed andere discussie. Off topic. Wel zeer interessant.
Oh sorry :@
Gino ♥
  donderdag 1 oktober 2020 @ 00:52:20 #128
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195356496
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 00:29 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Er zijn wel een hoop dingen de "Dutch disease" genoemd zeg. :D deze kon ik trouwens nog niet. Heb je misschien meer info? Dat mag ook via dm. Aangezien voor mij stakingen historisch technisch juist eerder iets uit de UK klinken. Ik wist dit niet.
Bij Dutch disease moet ik helaas vooral denken aan het fenomeen dat Nederlandse concertbezoekers meer dan andere Europeanen geneigd zijn om tijdens concerten rustig hele gesprekken (op luide toon) te voeren, omdat ze het belangrijker vinden om de week met elkaar door te nemen dan optimaal van het concert te genieten.

Dutch disease zou na corona ook symbool kunnen staan voor een falende aanpak waar belangrijke instrumenten als mondmaskers maandenlang zijn weggewoven, terwijl de rest van de wereld allang om was.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  Moderator donderdag 1 oktober 2020 @ 00:56:46 #129
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195356529
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 00:52 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Bij Dutch disease moet ik helaas vooral denken aan het fenomeen dat Nederlandse concertbezoekers meer dan andere Europeanen geneigd zijn om tijdens concerten rustig hele gesprekken (op luide toon) te voeren, omdat ze het belangrijker vinden om de week met elkaar door te nemen dan optimaal van het concert te genieten.

Dutch disease zou na corona ook symbool kunnen staan voor een falende aanpak waar belangrijke instrumenten als mondmaskers maandenlang zijn weggewoven, terwijl de rest van de wereld allang om was.
Drama queen :P

Het zal eerder de Trump of de Johnson disease gaan heten dan.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195356532
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 00:52 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Bij Dutch disease moet ik helaas vooral denken aan het fenomeen dat Nederlandse concertbezoekers meer dan andere Europeanen geneigd zijn om tijdens concerten rustig hele gesprekken (op luide toon) te voeren, omdat ze het belangrijker vinden om de week met elkaar door te nemen dan optimaal van het concert te genieten.

Dutch disease zou na corona ook symbool kunnen staan voor een falende aanpak waar belangrijke instrumenten als mondmaskers maandenlang zijn weggewoven, terwijl de rest van de wereld allang om was.
Die ken ik ook ja. Of de Dutch Disease op economische schaal die nu voorbij is door de euro trouwens. :)
Gino ♥
pi_195356631
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 00:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Drama queen :P

Het zal eerder de Trump of de Johnson disease gaan heten dan.
French, Spanish, Belgium, Brasil en nog heel wat landen waar het nog meer mis is gegaan dan hier disease.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 01:08:11 #132
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195356641
Nog een keer een lans breken voor deze geweldig goed onderbouwde en uitgewerkte Belgische brief om niet te proberen, het virus uit te sluiten maar het in ons leven te gaan in sluiten.

Het doel is niet wegduiken voor een een levensgevaarlijk virus en dat uittrappen, maar het virus te accepteren in hoe het simpel is en zij die daar gevolgen van (kunnen) ervaren, uitzichtgevend bescherming te bieden.
Wat nu gebeurd in goedbedoeld beleid, is disproportioneel Laat staan dat een vaccin en bv mondkapjes een valide exit-strategie kunnen vormen.

De brief schetst controle van macht over krachten die ons leven sturen.
quote:
bron: https://www.artsenkrant.c(...)e-opinion-49565.html
Laten we met ons land* een voorbeeld zijn voor de rest van de wereld en onszelf in vraag stellen, evolueren naar een wetenschappelijk-kritische analyse zonder taboes en durven kiezen voor een omgekeerde lockdown. Het nul-risico bestaat niet, laten we met Sars-Cov-2 op een gezonde manier samenleven.
*het land hier is en kan zomaar ons Nederland zijn, en dank aan @mir1986 mij op deze brief te wijzen.
Mark my words dat het stuk prima onderbouwd is (Lancet level), wars van politiek en ondersteund door meer dan 1500 medici !!! van eminente hoogleraren tot ervaren verpleegkundigen in alle sectoren van onze gezondheid.

Laten we ook vooral proberen niet op vorm maar op inhoud met elkaar van gedachten blijven wisselen hoe ons actief op te stellen. Niet om te winnen, niet om te strijden maar om samen op kritische wijze, ons inzicht daarmee te vergroten. Een inzicht dat onzin pareert van mediacratische onzin.

Het virus is daarmee beter te plaatsen wij krijgen, hebben daarmee excellente kansen ons leven in een groter perspectief te herplaatsen. Niet naar wat ooit was maar naar wat beter zal zijn dan nu is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 01-10-2020 01:13:54 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator donderdag 1 oktober 2020 @ 01:08:25 #133
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195356642
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 01:07 schreef ipa84 het volgende:

[..]

French, Spanish, Belgium, Brasil en nog heel wat landen waar het nog meer mis is gegaan dan hier disease.
Nogal, ja. Nederland is een middenmoter.

Sowieso, de balans gaat pas over een jaar of twee opgemaakt worden, tot die tijd zijn het overal nog golf bewegingen.

Wat ik wel hoop is dat er, ook internationaal, een goede analyse gemaakt gaat worden waaruit lessen te trekken zijn, niemand heeft de waarheid in pacht en ik denk dat iedereen lessen te leren heeft want dit gaat niet de laatste pandemie zijn die we krijgen en het zou fijn zijn als we bij de volgende er wat beter voorbereid in staan.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195356681
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 01:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nogal, ja. Nederland is een middenmoter.

Sowieso, de balans gaat pas over een jaar of twee opgemaakt worden, tot die tijd zijn het overal nog golf bewegingen.
Klopt maar dat is overal zo. Mensen zoeken elkaar op wat gewoon normaal is maar daar ligt een infectie ziekte op de loer. In België hadden ze in de zomer al een flinke opleving. Toen kwamen ze er daar achter dat bijvoorbeeld met vloed het stand kleiner wordt en meer mensen op elkaar gaan zitten. (nee het is geen Belgenmop)
pi_195356720
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 01:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wat ik wel hoop is dat er, ook internationaal, een goede analyse gemaakt gaat worden waaruit lessen te trekken zijn, niemand heeft de waarheid in pacht en ik denk dat iedereen lessen te leren heeft want dit gaat niet de laatste pandemie zijn die we krijgen en het zou fijn zijn als we bij de volgende er wat beter voorbereid in staan.
Vanuit de EU is er een studie gestart in Leiden die alle toekomstige virussen in kaart moet gaan brengen en alvast voort gaan voortborduren op medicijnen en vaccins daarvoor. Dus op dat gebied is men wel wakker.
https://www.omroepwest.nl(...)naar-coronamedicatie
pi_195357407
FWIW, bij medewerkers van slachterijen worden hun tests wél geanalyseerd, en als niet recent bevonden wanneer er sprake is van een lage hoeveelheid viral RNA:

Uit een wetenschappelijk onderzoek van maandag 15 juni dat volledig is gericht op de gekoelde ruimten testten 27 van 80 medewerkers positief, meldt Vion. Uit de analyse van deze waarden blijkt dat deze personen een laag gehalte aan virus-RNA hebben. Vion: 'Dit beeld past bij niet-recente coronabesmettingen.'

Er is geen sprake van een toename van het aantal besmettingen met corona, meldt Vion in een persbericht. De slachterij mag van de Veiligheidsregio dan ook gewoon open blijven.

https://www.tubantia.nl/a(...)%2Fwww.google.com%2F


Bij de mensen in de teststraten in het positief of negatief, maar vinden geen verdere analyses plaats mbt de hoeveelheid aangetroffen viral RNA.
Elke huisarts of praktijkondersteuner kan dit toch doen?
pi_195358619
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 00:33 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ook dat vaccin nog!?
De vaccin show
De mini vaccin show
Vaccine inside
Lang leve de vaccines met rapportages van Peter Rrrrrr. de Vaccin
Ovaccin gezocht
Vaccin van Nederland
pi_195358851
quote:
Het eindeloze Nederlandse gediscussieer en gepolder over coronamaatregelen zorgt ervoor dat burgers zich minder goed aan de regels houden. Dat zegt Andreas Voss, hoogleraar infectiepreventie en lid van het Outbreak Management Team (OMT).

,,Hier discussiëren we maar door. Ik denk dat we het draagvlak voor het coronabeleid in Nederland daardoor echt kapot kunnen praten. We moeten stoppen met twijfel zaaien”, stelt Voss in een interview met deze site, over de grote verschillen tussen de Nederlandse en Duitse besmettingscijfers. In Nederland raken op dit moment in verhouding zeven tot acht keer meer mensen besmet met corona dan bij de oosterburen.

Neem dinsdag: Duitsland (83 miljoen inwoners) telde op die dag ruim 2000 besmettingen, Nederland (17 miljoen inwoners) zo'n 3000. In Noordrijn-Westfalen (NRW), een deelstaat die qua inwoneraantal en bevolkingsdichtheid bijna perfect met ons land valt te vergelijken, waren er dinsdag 538 besmettingen. Het totaal aantal doden in NRW sinds februari: 1872. In Nederland: 6393.

Gezagsgetrouwer
Volgens Voss komt dat onder meer doordat Duitsers zich beter aan de basisregels houden. Enerzijds omdat ze van nature gezagsgetrouwer zijn dan Nederlanders. Maar de in Duitsland geboren en opgegroeide Voss, naast hoogleraar aan de Radboud Universiteit in Nijmegen ook arts-microbioloog bij het Canisius Wilhelmina Ziekenhuis in dezelfde stad, wijst ook op het in Nederland ‘veel extremer gevoerde’ maatschappelijke debat, waarbij iedereen aan talkshowtafels en zelfs bij het kabinet zijn of haar zegje mag doen over het coronabeleid.

Zo wonnen zowel het kabinet als de Amsterdamse burgemeester Femke Halsema voor het onderwerp mondkapjes advies in bij het Red Team, een niet aan de overheid verbonden club onafhankelijke experts. Premier Mark Rutte noemde het Red Team in de laatste coronapersconferentie van het kabinet ‘een club mensen die ons scherp houdt’.

,,Daarmee geeft hij ze status, en creëer je een soort competitief adviesmodel. Dat helpt in mijn ogen niet om draagvlak te creëren bij de burger”, vindt Voss, die zelf dus lid is van het OMT, het officiële wetenschappelijke adviesorgaan van de overheid.
https://www.ad.nl/binnenl(...)-maar-door~a7fe09ec/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195358871
twitter


Het is weer een goednieuws show vandaag.
  Moderator donderdag 1 oktober 2020 @ 08:17:36 #140
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195358881
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 08:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Mee eens, alleen is Voss zelf daarmee ook onderdeel van het probleem. Het OMT geeft advies en indien wat de regering invoert niet overeenkomt met het advies zijn ze de eerste om dat te roepen. Dat werkt ondermijnend en zorgt ook juist voor die eindeloze discussies.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator donderdag 1 oktober 2020 @ 08:18:51 #141
5428 crew  miss_sly
pi_195358888
Interessant, kort, interview met de heer Voss.

https://www.ad.nl/binnenl(...)-maar-door~a7fe09ec/
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195358916
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 08:18 schreef miss_sly het volgende:
Interessant, kort, interview met de heer Voss.

https://www.ad.nl/binnenl(...)-maar-door~a7fe09ec/
@vosss :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator donderdag 1 oktober 2020 @ 08:22:17 #143
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195358918
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 08:16 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]

Het is weer een goednieuws show vandaag.
Dank, interessant artikel! Dat het gedoe met die arts-microbiologen begint wel lelijk te worden zeg. Daar mag straks wel even flink de bezem doorheen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195358937
Daarom moet er gewoon hard gehandhaafd worden. Je kan wel strengere regels in gaan voeren, maar als een deel Nederlanders zich toch niet aan coronaregels houd dan veranderd er niets. En de enige manier om te zorgen dat zulk soort mensen zich toch aan de regels gaan houden is door er consequenties aan te verbinden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195358954
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 08:22 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

@:vosss :7
8-)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator donderdag 1 oktober 2020 @ 08:28:41 #146
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195358982
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 08:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Daarom moet er gewoon hard gehandhaafd worden. Je kan wel strengere regels in gaan voeren, maar als een deel Nederlanders zich toch niet aan coronaregels houd dan veranderd er niets. En de enige manier om te zorgen dat zulk soort mensen zich toch aan de regels gaan houden is door er consequenties aan te verbinden.
Mee eens, maar tegelijkertijd moet ook de hand in eigen boezem gestoken worden en nagedacht worden hoe mensen meer mee te krijgen in het beleid. Dit constante verdeel en heers wat overal gedaan wordt werkt averechts. Als Rutte oproept om mondkapjes te dragen is het gewoon geen goed idee om leden van het OMT te laten roepen dat ze niet weten of het nut heeft. Tijd dat ze gaan nadenken wat de implicaties zijn van op die stoel te zitten.

De verantwoordelijkheid ligt uiteraard nog steeds bij de mensen die het beleid wel (of niet) volgen en kan dan beboet worden, maar je wilt echt toe naar vrijwilligheid van mensen. Dat mensen hun best gaan doen om een mondkapje goed te dragen. Dat ze nadenken of de situatie waar ze heen gaan wel slim is. Met de verdeeldheid die er momenteel heerst werk je aversie tegen het beleid in de hand.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195359039
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 08:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Daarom moet er gewoon hard gehandhaafd worden. Je kan wel strengere regels in gaan voeren, maar als een deel Nederlanders zich toch niet aan coronaregels houd dan veranderd er niets. En de enige manier om te zorgen dat zulk soort mensen zich toch aan de regels gaan houden is door er consequenties aan te verbinden.
Ik snap die mensen die zich persé niet aan de regels willen houden dan ook niet.

Hoe je ook in deze corona crisis staat, of je nou achter de maatregelen staat of dat je er juist pertinent tegen bent, onderaan de streep zullen uiteindelijk (in de huidige situatie binnen 3 weken) de cijfers naar beneden moet.
Linksom of rechtsom.

Dan kun je of met zijn allen even doorbijten, ook al betekent dat dat je heel even dingen moet doen waar je niet helemaal achter staat, en hopelijk lukt het dan de cijfers omlaag te krijgen, waardoor er weer meer dingen mogen.

Óf je gooit lekker recalcitrant de kont tegen de krib en negeert alle regels, waardoor de cijfers zeker niet zullen dalen, met als gevolg dat de maatregelen juist verlengd gaan worden, en waarschijnlijk ook strenger en harder zullen worden.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195359050
Met de mondkapjesplicht vraag ik mij het volgende af.
Als ik ga winkelen in de supermarkt, draagt het personeel dan ook een mondkapje?
Zou voor iedere winkel opgaan maar het gaat me nu even om de supermarkt.
pi_195359090
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 08:34 schreef Xqtress het volgende:
Met de mondkapjesplicht vraag ik mij het volgende af.
Als ik ga winkelen in de supermarkt, draagt het personeel dan ook een mondkapje?
Zou voor iedere winkel opgaan maar het gaat me nu even om de supermarkt.
plicht ? advies
99% gaat het niet doen dus weer fop maatregel
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195359113
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 08:38 schreef Predator40 het volgende:

[..]

plicht ? advies
99% gaat het niet doen dus weer fop maatregel
Denk dat 99% lichtelijk verkeerd is ingeschat.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')