Hilaire is druk bezig met de entourage. It's happening.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:31 schreef showtimer het volgende:
[..]
[..]
En wat vinden we van deze?
[..]
quote:Van der Schueren: "Hard voor gewerkt"
Ook sportdirecteur Hilaire Van der Schueren is blij met de grote stap. "Iedereen in onze ploeg heeft hard gewerkt voor die licentie", zegt hij.
"Bovendien kunnen we nu ook op lange termijn plannen. Het hele nieuwe concept moet nog wat verder worden uitgewerkt. Onze entourage moet verder worden uitgebouwd. Er breken nog heel belangrijke weken aan voor ons team."
Dit hing al een tijd in de lucht.quote:
quote:Op woensdag 30 september 2020 21:24 schreef TheArt het volgende:
[ twitter ]
Bijzondere transfer. Dacht dat Riwal vanwege de sponsor meer Nederlanders had gehaald vorig jaar.
quote:Ammerstollenaar Piotr Havik en Zevenhuizenaar Nick van der Lijke verkeren in onzekerheid over hun wielertoekomst. De renners van profwielerploeg Riwal-Securitas hebben al sinds augustus geen salaris ontvangen.
De verplichte coronapauze is mede debet aan de problemen. Eerder haakte Readynez af als sponsor. Het Dordtse Riwal heeft eerder aangegeven nog twee jaar te willen doorgaan.
Havik en Van der Lijke staan voor hun laatste koersen van dit jaar en dus de laatste kansen om zich te tonen voor eventuele andere teams. ,,Een goede uitslag is zeer welkom'', aldus Havik die zich mag opmaken voor Parijs-Tours (11 oktober), de Scheldeprijs (14 oktober) en De Panne (21 oktober). ,,Tot nu toe kwam ik door lichamelijk en mechanisch ongemak niet aan presteren toe. In het Belgische De Panne maak ik de meeste kans, omdat Parijs-Tours en de Scheldeprijs vaak in een massasprint eindigen. Met het oog op de toekomst is een goed resultaat zelfs noodzakelijk."
Van der Lijke heeft een zwaar WK achter de rug: ,,Met bijzonder lastige beklimmingen. Mede daardoor haalde ik de finish niet. Bovendien had ik last van de wonden die ik vorige week opliep in de Ronde van Luxemburg. Toch was de deelname aan het WK een mooie ervaring."
De Zevenhuizenaar start in de Brabantse Pijl (7 oktober). De Amstel Gold Race, waar hij zou starten, is geannuleerd. ,,Niet prettig om zo de winter in te gaan. Een aanbieding van een andere profploeg zou erg fijn zijn.''
Is dit een grap?quote:
Israel! Tevreden @Immerdebestebob ?quote:Op maandag 28 september 2020 16:28 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]
Aniolkowski heeft een aanbieding van een ploeg uit de WT. Juichen @:immerdebestebob
De deur staat open voor Sjaak Nizzolo.quote:3. Onder de twintig renners die onder contract liggen, zijn amper een paar grote namen. Komen Ilnur Zakarin en Jan Hirt – nu nog onder contract bij CCC – er nog bij?
“We zijn niet verplicht om die coureurs over te nemen, maar als we interesse hebben, kunnen we onderhandelen. We hoeven geen rondekopman. We bouwen liever stap per stap een homogene ploeg uit, die overal uit de voeten kan. We zoeken nog een zevental renners, waaronder een sprinter. Van CCC namen we al de Tsjech Jan Hirt en de Duitser Georg Zimmermann over.”
Middelmatig. Hij is daar maar een nummer tussen al die sprintertjesquote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:33 schreef showtimer het volgende:
[..]
Israel! Tevreden @:immerdebestebob ?
Toch raar dat deze gozer niet in het hoofdteam van CCC zat en allerlei wazige figuren wel...quote:Op donderdag 1 oktober 2020 20:37 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Kamil Malecki moet de nieuwe Tomasz Marczynski worden.
quote:Op zaterdag 26 september 2020 14:58 schreef Mani89 het volgende:
Armzalige Franse ploegjes, het zal nooit wat worden.
quote:Een binnenlandse transfer voor Franck Bonnamour. De 25-jarige Fransman gaat volgens Le Télégramme zijn huidige ploeg Arkéa-Samsic inruilen voor B&B Hotels-Vital Concept. Bonnamour rijdt al sinds 2016, toen hij prof werd, bij Arkéa-Samsic en voorgangers.
Ik word hier zo moe van he. Hebben al die kutploegen verplichtingen om hun troep steeds onderling aan elkaar door te geven?quote:
quote:Un altro giovane talento che si prepara a cambiare squadra è Samuele Battistella, campione del mondo Under 23 nel 2019. Il veneto ha ancora un anno di contratto con la NTT Pro Cycling ma la ventilata chiusura del team sudafricano, attualmente senza sponsor principale per la prossima stagione, lo ha di fatto posto sul mercato e su di lui si sono posate le attenzioni della Astana. Il team kazako, che deve fare i conti con un budget ridotto rispetto al passato, sta cercando giovani talenti da far crescere e Battistella ha il profilo giusto per lo staff guidato da Alexander Vinokourov.
quote:Sono i giovani talenti italiani ad animare il ciclomercato a poche ore dallapartenza del Giro d'Italia. Jonathan Milan, il gigante del Cycling Team Friuli che si è fatto conoscere in pista e quest'anno si è laureato campione d'Italia della crono Under 23 e ha vinto in volata una tappa del Giro Under 23, è in rampa di lancio verso il professionismo e sembra destinato a vestire la maglia del Team Bahrain, fortemente voluto dal general manager Ron Ellingworth.
Ga toch weg met je insinuaties Alsof onze bejaarde Poolse vriend gaat shinen in de Vueltaquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:39 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]
Nu al zin in de bijzondere prestatiecurve van Malecki.
Very welcome
Gabriel Rasch zwaait de scepter!quote:Op maandag 5 oktober 2020 13:48 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]
???????????????????????
Huub is ook weer op dreef hoor.quote:
Wat heeft Bram eigenlijk gespresteerd dit jaar?quote:Op maandag 5 oktober 2020 19:03 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Huub is ook weer op dreef hoor.
[ twitter ]
Duidelijk geen WT-ambities...quote:Op maandag 5 oktober 2020 19:03 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Huub is ook weer op dreef hoor.
[ twitter ]
quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:44 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Wat heeft Bram eigenlijk gespresteerd dit jaar?
Helemaal niks.
Dan geven we hem er nog een jaar bij.
B&B Hôtels : la piste Jonathan Hivertquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 17:29 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik word hier zo moe van he. Hebben al die kutploegen verplichtingen om hun troep steeds onderling aan elkaar door te geven?
AahahahAHAhaHAaHAHAahahahahquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:06 schreef showtimer het volgende:
[..]
B&B Hôtels : la piste Jonathan Hivert
Ik word hier echt boos van.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:06 schreef showtimer het volgende:
[..]
B&B Hôtels : la piste Jonathan Hivert
Die Scandinaviërs hebben toch een traditie van vroegrijp? Of is dat verleden tijd?quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 21:32 schreef Marcoss het volgende:
[ twitter ]
Daar is ook iets misgegaan in de carrière, geloof ik..
Ik weet niet zo goed wat mijn mening is.quote:
Boeiuh hoe goed die kan fietsen...is het een Trump stemmer?!?!?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 20:10 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]
Een van de grootste Amerikaanse talentjes naar het altijd matige Rally.
quote:Op woensdag 7 oktober 2020 11:31 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik weet niet zo goed wat mijn mening is.
Ik heb bij deze de bevestiging dat B&B inderdaad een front is om crimineel geld wit te wassen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 23:16 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Is Jerome Pineau ook een drinker?
https://www.letelegramme.(...)10-2020-12633095.php
En Total?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 23:42 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik heb bij deze de bevestiging dat B&B inderdaad een front is om crimineel geld wit te wassen.
Dit jaar nog top 10 gesprint in Saoedi Arabia.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 12:30 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
En Total?
Geoffrey Soupe +2 jaar.
Wordt het Cofidis, Total of B&B?quote:Franklin Six moet net zoals Kevyn Ista en Julien Mortier vertrekken bij Bingoal - Wallonie Bruxelles.
Tarteletto is toch ook een opvanghuis voor mislukte profs die hun droom maar niet op willen geven?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:08 schreef wimderon het volgende:
[..]
Wordt het Cofidis, Total of B&B?
quote:Transfer Mechanics: The struggles facing African riders trying to break into the WorldTour
Robbie Hunter: African riders aren't being given a chance
This spring, rider agent Robbie Hunter sent an email to around 30 of the most influential team managers, coaches, and directors in the sport. The subject of the correspondence was to draw attention to the lack of African - and especially black African - riders in the peloton.
Despite coming in the wake of the rise of the Black Lives Matter movement and the related topics that were brought to everyone's consciousness as a result, only a handful of responses came back.
In September, Hunter tried once more, again contacting the great and good of cycling's highest echelons, and this time only Cofidis, Rally, Sunweb, Vincent Lavenu from AG2R La Mondiale, and Circus-Wanty replied.
From everyone else, the silence was telling but hardly a surprise.
The lack of representation of BAME [Black, Asian and minority ethnic - ed] riders in professional cycling is, sadly, nothing new. At the Tour de France, for instance, the sole black rider in the peloton was Kévin Reza, while only a handful of WorldTour teams can claim to have signed riders from BAME or African backgrounds in recent years. In fact, out of 542 men's WorldTour riders, only 11 are from Africa, and only four of those, according to Fourisclasse, come from outside of South Africa.
The issues behind the lack of diversity when it comes to promoting African riders are complex, to say the least, with visas, immigration, language barriers, and cultural preconceptions all at play. However, at the core of the matter is the simple truth that African riders - and specifically Black African riders - have to work twice as hard as Europeans to earn WorldTour contracts, even if their results are just as good, if not better.
The fault of that doesn't just land at the feet of the teams - they cannot create visas out of thin air - but there are genuine trends that suggest squads can do more.
"There are some teams that have African athletes. Mitchelton and Trek have had them in the past but the crazy part is that the African riders have to do so much more in order to even be looked at when compared to their European counterparts," Hunter tells Cyclingnews.
"That to me is so disappointing because you'll get a young Eritrean rider who outperforms professional riders at the age of 19 and people question if they even want to look at him. Then, at the same time, an Italian rider will do similar results and he'll have a four-year contract almost immediately. I don't get it."
Hunter points to one rider he represents in particular, Biniam Ghirmay, who at the age of 19 was getting noticeable results in Europe and in Africa. However, there was virtually no interest from WorldTour teams and, in the end, the second division French team Nippo Delko One Provence offered Ghirmay a multiple-year deal.
"So Biniam Ghirmay, when he was racing as a junior with Remco Evenepoel was one of two people who beat Remco but no one wanted to take him as an athlete. The only team that wanted to take him at the time was Delko," Hunter says.
"Now he gets second in Laigueglia and all of a sudden teams are saying 'I remember you mentioned him last year. He looks quite good'. Then on the other hand if you have a European rider with the same results there's no question about signing him up."
Ghirmay isn't the exception. Take Henok Mulubrhan as another example. The 20-year-old currently rides from the NTT Development Team and finished in the top 12 in both the Tour du Rwanda and La Tropicale Amissa Bongo in 2019. He made the top 10 in both races this year and then backed that up with 11th in the Baby Giro in August. The amount of WorldTour contracts in his inbox? Zero.
"He finishes in the first group in Appennino but he's passed over," Hunter says.
"I'm not saying that he or other African riders should be given special treatment but if we're talking about results then why not consider the athlete? You can't tell me that Mulubrhan doesn't have the quality to be a professional.
"At the end of the day, you can come with data that shows that the African riders are doing more and that they're physically more capable but teams aren't prepared to give them a chance," Hunter continues.
"I know that some of these riders are not coming from nations that have massive cycling backgrounds but if you look at Eritrea, their number one sport is cycling. It's just that these riders come out of different cycling cultures. They know how to race, they have the ability, they just need to adjust to Europe but they're not given that chance."
It's true that a small number of African riders have been given chances. Tsgabu Grmay has ridden for four different WorldTour teams and established himself as one of the most dependable climbing domestiques in the peloton. Merhawi Kudus has another year on his current deal at Astana, Natnael Berhane is currently plying his trade in France with Cofidis, and Nic Dlamini is in his third season at WorldTour level with NTT.
There are riders from Africa who haven't been as successful, and while that's true of any collection of riders if you break them down by geography, Hunter's point is that riders from Africa are simply not being given a fair chance.
Culture
Dimension Data, formerly MTN-Qhubeka, was once seen as the bastion of African cycling. They created a gateway for African riders to travel and have a chance in the European peloton but, with their exit from the WorldTour almost certain at the end of 2020, Hunter fears for what might come next and whether or not other teams are ready or even willing to pick up the baton and champion African cycling.
It's true that, from a teams' perspective, hiring riders from Africa isn't often easy. Visas can be problematic and create hurdles for athletes who lack a place of residence in Europe and need to travel around the continent. One team manager we spoke to told us of an Eritrean who signed a two-year deal with his team and after the first season, he returned back to Eritrea for the winter. By the time the rider was able to have his visa ratified it was June the following season. However, there are other issues at hand, along with the bureaucratic red tape.
Language is often raised as a sticking point but small numbers of riders from Asia, and more prominently South America, have shown that such a hurdle can be overcome. A big issue, it seems, for teams and managers, is the cultural difference. For example, when Hunter came over to Europe in the 1990s to race his bike, he was often asked 'what's an African doing riding a bicycle?'
Xylon van Eyck is a communications expert from South Africa who has worked with pro teams in the men's and women's peloton in Europe. He has also worked with teams and riders from Africa for over a decade and has seen first hand the realities facing want-to-be athletes hoping to travel from Africa to Europe.
"If you want to sign a rider from Africa then you need to have the appetite because as a team it takes the next level of commitment," he says.
"There's the visa process and you need to understand it and be on top of it. The riders definitely need support. Over time I think riders have needed to do more of the work themselves but from a passport point of view it's easier to sign a European but riders like Grmay have shown that you can get a return on investment.
"I don't want to say prejudice or racism but there is a lack of understanding around a culture you've never been exposed to as well as the language barrier. It's not easy to communicate with some of the guys when English isn't their first language but that isn't to say the guys won't adapt like any other cyclist who doesn't have English as a first language. You just need a bit of patience. It's not that the talent or raw passion isn't there from the riders. I think that there are 20 more Ghirmays ready to be spotted, helped, and developed. It does take a little more effort but not more than a rider from, say, Colombia."
Hunter agrees that visas can provide a hurdle. However, he also believes that the way in which teams and managers see African riders is also part of the problem and that cultural perceptions around them are just as much of an issue.
"Yes, there are visa issues but it's not an impossible task. If it was impossible you'd not have Grmay, Kudus, or some of the other African riders here. And this isn't just a new issue related to teams struggling due to financial pressures related to COVID; this is entirely down to African riders not being given a chance.
"Firstly, I think that it's down to a cultural thing. You're taking guys who don't speak English but neither did a lot of Colombians at first. But if you take someone like Tsgabu Grmay, he's a great professional and he's adapted really well with whatever group you put him in. He knew no English when he first came to Europe."
The French squad Delko, as previously mentioned, have taken strides to offer riders from Africa the chance to race in Europe. Their team boss Philippe Lannes sees Africa as an opportunity to find riders of potential but he acknowledged that, from his experience, riders from Africa sometimes need longer to settle in the European peloton. He also raised the point that, although riders from African nations might have talent, scouting them is not an easy process because channels for such things are not as developed as they are in Europe.
"Africa has a population of 1.2 billion people with a very young population so proportionally many athletes are capable of shining in sports such as cycling," Philippe Lannes says.
"In Africa, some countries have a strong cycling culture such as Eritrea or Rwanda, and are very structured so I think there is great potential. Others, however, are not at all, like Ethiopia. For example, the federation does not participate in the African Championships every year because it does not have the means to bring riders to the championships. There are countries where there are talented riders but they are not detectable. Mulu Kinfe Hailemichael, our Ethiopian rider, was fortunate to be detected because he finished third and best climber of the Tour of Rwanda which allowed him to be recruited by a continental team.
"For the riders, it often takes two years before they manage to make up for the missing technical side. This is an essential element to take into account in recruitment, the intellectual capacity to adapt."
Delko realise that their responsibility doesn't just begin and end with signing riders. Once an athlete makes the move from Africa to Europe, Lannes understands that cultural differences needed to be appreciated and that supporting riders is imperative.
"Today, a 20-year-old African who has often lived with all his family, many friends and interconnections with groups, cannot be isolated for several months with the sole directive to ride a bike. So it is necessary to build around them a semblance of a family unit and to pay them a lot of attention. The important thing is to put them in a relational circle so that they do not find themselves alone. If they are alone, this has a direct impact on their morale and an indirect impact on their performance.
"I have rented a big house not far from my village where the African riders live together. Between the team members, my acquaintances, and my family, we mobilize to create a bond and take care of them so that they are immersed in social life."
Race
The question of whether the colour of a person's skin - and not just his or her passport - has any relevance when providing opportunities for riders is a question that few in cycling are prepared to face up to.
Hunter says that he's never seen racism first hand against any of the riders that he manages, although he has been made aware of it happening through third parties. He finds it hard to believe that black African riders are treated in the same way other African riders are.
"I've never had a racist incident with a team manager but at the end of the day colour has to be a factor because some do think that black people don't race bikes," he says.
"From that perspective, it's a colour thing because there's still a culture that says Africans must be good at running and Europeans are better at cycling. The young guys I represent, some of them could do another year at U23 but they're all capable of turning professional. I have to tell my guys that if they were French or Italian I would already have two contracts for you."
From his experience with contract negotiations, Hunter has seen that talks always take longer when it comes to black riders.
"There's always a much longer and much more intense negotiation when you're talking to a team about a black African rider. That's a fact. I tell the riders that they're being discriminated against because that's the truth.
"It's definitely a lot harder for black Africans than it is for white Africans and I can pinpoint 50 riders from Europe who haven't won races as pros or as amateurs but still have pro contracts. An African rider could do exactly the same job as a lot of those guys, and I'm sure actually do a better job because they're a thousand times more hungry to succeed."
Hunter's experience in trying to provide opportunities for African riders once again highlights the discussions of race and colour within the sport and society as a whole. There are no instant solutions but examples such as Delko and the hard work put in by other individuals and parties demonstrate that riders from Africa have everything it takes to make it in the WorldTour if their gateways to opportunities are improved.
'Zwarte Afrikaanse wielrenners hebben alles in zich om op topniveau mee te komen, mits ze meer tijd krijgen om zich technisch aan te passen en mits er flink in geïnvesteerd wordt qua tijd, geld en moeite'.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 12:06 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik ga hem ook gewoon hier posten. Dit is toch wel een must read.
[..]
Ik denk dat met deze post wel weer mooi de bestaande problemen zijn aangetoond.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 12:26 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
'Zwarte Afrikaanse wielrenners hebben alles in zich om op topniveau mee te komen, mits ze meer tijd krijgen om zich technisch aan te passen en mits er flink in geïnvesteerd wordt qua tijd, geld en moeite'.
Ja leuk, dank je de koekoek. Dit is topsport, geen maatschappelijke liefdadigheid. Niet zo gek dat er wordt gekozen voor renners die geen tijd nodig hebben om zich technisch aan te passen en geen flinke investeringen nodig hebben. In het voetbal klotst het geld over de plinten maar in het wielrennen is het elke euro omdraaien geblazen en aan niet-Afrikaans talent geen gebrek.
Berhane zou ik niet meer willen, maar Biniam, Mulu, Tesfatsion en Amanuel hebben nog veel mooie jaren We mogen Delko dankbaar zijn dat ze niet zo laf zijn.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 12:33 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik denk dat met deze post wel weer mooi de bestaande problemen zijn aangetoond.
Onbegrip, onwil.
Aangezien wielerteams bestaan bij de gratie van sponsoren is sponsorwaarde van een renner erg belangrijk. Een renner uit Somalië vertegenwoordigt amper sponsorwaarde, vandaar dat het lastiger is een contract te krijgen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 12:06 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik ga hem ook gewoon hier posten. Dit is toch wel een must read.
[..]
Waarom zou je investeren in een renner die voor de sponsor geen waarde genereerd. Stel dat een renner uit Eritrea de tour wint, dat zou een marketing ramp zijn.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 12:33 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik denk dat met deze post wel weer mooi de bestaande problemen zijn aangetoond.
Onbegrip, onwil.
Dit is echt de meest waanzinnige post die ik tot nu toe gelezen heb.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 20:37 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Waarom zou je investeren in een renner die voor de sponsor geen waarde genereerd. Stel dat een renner uit Eritrea de tour wint, dat zou een marketing ramp zijn.
Zo werkt het echt wel, een Chinees als winnaar zou men echter maar al te graag hebben om wielrennen in China te populariseren.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 20:39 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dit is echt de meest waanzinnige post die ik tot nu toe gelezen heb.
Er is een heel talentvolle Chinees en ook die rijdt nergensquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 20:42 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Zo werkt het echt wel, een Chinees als winnaar zou men echter maar al te graag hebben om wielrennen in China te populariseren.
Dus dat er dit jaar een Sloveen won was een ramp voor 'men'?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 20:42 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Zo werkt het echt wel, een Chinees als winnaar zou men echter maar al te graag hebben om wielrennen in China te populariseren.
Ja, een bedrijf als INEOS zou nooit investeren in iemand uit, ik noem maar een willekeurig Afrikaans land, Kenia.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 20:46 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dus dat er dit jaar een Sloveen won was een ramp voor 'men'?
Men had uiteraard liever Pinot als winnaar, de Slovenen vertegenwoordigen een kleine marketingwaarde. Ik weet verder niet welke effect dat zou kunnen hebben op omliggende landen. Je ziet echter weinig Sloveense knechten, enkel de toptalenten breken door.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 20:46 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dus dat er dit jaar een Sloveen won was een ramp voor 'men'?
Waar iemand geboren is, is niet zo relevant. Froome fietst onder Britse nationaliteit. Een zwarte renner met Amerikaanse nationaliteit zou ook makkelijker een contract scoren dan dezelfde renner uit Ethiopië.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 20:50 schreef Aguero het volgende:
[..]
Ja, een bedrijf als INEOS zou nooit investeren in iemand uit, ik noem maar een willekeurig Afrikaans land, Kenia.
Euskaltel is een parodie op een ploeg.quote:
Apart. In mijn hoofd was ie al 5 jaar 35quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:13 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
In mijn hoofd was hij nog een jaar of 30.
Dit inderdaad.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:19 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Apart. In mijn hoofd was ie al 5 jaar 35
Er is al een alternatief beschikbaar voor Pineau:quote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:28 schreef Mani89 het volgende:
Jammer, ik had hem nog wel 3 jaar bij B&B Hotels willen zien fietsen.
quote:Romain Le Roux
We eindigen deze transferrubriek met de status van Romain Le Roux. De 28-jarige Fransman komt nu nog uit voor Arkéa-Samsic, maar zal op zoek moeten naar een nieuwe werkgever voor 2021. “Ik wil niet op een dergelijke manier stoppen”, zo laat Le Roux weten aan Le Télégramme.
Ik geloof niet dat dit een renner is waar ik het voor op wil nemenquote:Op donderdag 15 oktober 2020 16:16 schreef wimderon het volgende:
[..]
Er is al een alternatief beschikbaar voor Pineau:
[..]
quote:Op zondag 27 september 2020 16:45 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ja, dit pakt niet zo goed uit.
Verbrugghe zit ook op de schopstoel blijkbaar. Benieuwd naar de evaluatie.
DelkoGodenquote:
Philippe Lannes is een fenomeen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 11:31 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik wist dat je een keer om zou gaan
Neem aan dat die samen met Amanuel bovenaan staan. Verder nog wat Franse rennertjes. Lekker hoor.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 11:33 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Philippe Lannes is een fenomeen.
Als hij nu ook nog Muluberhan en Tesfatsion haalt wordt het tijd voor een standbeeld.
Een bejaarde voor Sunweb.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 13:05 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Team Sunweb strengthen climbing block with Romain Combaud
Klimmer Combaud, humor om te lachen.
Hilario?quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 15:01 schreef showtimer het volgende:
[..]
“I had an offer to stay in the World Tour"
Dat dan weer niet volgens mij.
Fantastische schoonmaak bij Delkoquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 22:31 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Hideto Nakane naar EF.
Nee, nee, dit kan niet.
In de categorie random transfers presenteren wij u.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 22:31 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Hideto Nakane naar EF.
Nee, nee, dit kan niet.
Wanneer wordt de Japanse subsponsor aangekondigd?quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 22:31 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Hideto Nakane naar EF.
Nee, nee, dit kan niet.
Als je van Nico Denz een nuttige kracht kunt maken kan alles.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 13:05 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Team Sunweb strengthen climbing block with Romain Combaud
Klimmer Combaud, humor om te lachen.
Zou Pat 'm nog aan de praat krijgen?quote:“Dat is ook de afweging die ik moet maken bij Mark Cavendish. Het is geen geheim dat hij graag bij onze ploeg wil terugkeren. Gratis, of toch bij manier van spreken. Ik denk erover na: wat kan hij sportief betekenen voor de ploeg? Wat betekent hij naast de fiets voor jonge renners? Op dit moment zegt mijn hart ja, maar mijn verstand neen. Sowieso neem ik geen beslissing voor ik met Mark persoonlijk heb gesproken. Zijn verdienste voor het wielrennen – en voor onze ploeg in het bijzonder – is groot. Respect is wel het minste wat hij verdient.”
quote:Henri Vandenabeele va rejoindre la formation WorldTour Team Sunweb en 2022, a appris DirectVelo de sources concordantes. En 2021, il roulera pour le compte de la Development Team Sunweb "afin de pouvoir encore faire une année chez les moins de 23 ans", souffle-t-il ce samedi à l'arrivée du Championnat de Belgique Espoirs à Lokeren.
Die zal heus wel een aanbieding zijn gedaan.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 20:08 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Waarom heeft Lotto zoveel jonge gasten aangenomen maar Henri niet?
Ze hebben hem wel een aanbieding voor minstens twee jaar gedaan en drie weken geleden leek het erop dat hij ook zou blijven. Hij gaf toen echter ook direct aan het liefst nog een jaar belofte te willen blijven, nog met andere ploegen te gaan spreken en volgend jaar Aosta en l'Avenir te willen rijden. Wat dat betreft heeft er schijn van dat Sunweb hem een beter verhaal heeft voorgeschoteld (en meer geld).quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 20:08 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Waarom heeft Lotto zoveel jonge gasten aangenomen maar Henri niet?
Ah, okay. Toch benieuwd hoeveel die Sunweb nu allemaal aantrekt over een jaar of 5 er nog steeds rijden. Ze zouden haast met een soort transfervergoeding moeten werken. Dan zou deze tactiek wel te begrijpen zijn.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 20:18 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Ze hebben hem wel een aanbieding voor minstens twee jaar gedaan en drie weken geleden leek het erop dat hij ook zou blijven. Hij gaf toen echter ook direct aan het liefst nog een jaar belofte te willen blijven, nog met andere ploegen te gaan spreken en volgend jaar Aosta en l'Avenir te willen rijden. Wat dat betreft heeft er schijn van dat Sunweb hem een beter verhaal heeft voorgeschoteld (en meer geld).
Het ziet er op papier leuk uit, maar in alle eerlijkheid en hoe gek het ook klinkt denk ik dat het echt veel te veel is wat ze allemaal in huis hebben. Ik vraag me oprecht af wat de gedachtegang is en hoe die renners daar zelf in staan, want het heeft enorm veel weg van we pakken alles wat we pakken kunnen en we zien wel wat er over blijft. Een aantal renners, zoals Vermaerke en Hvideberg, zullen het waarschijnlijk gaan zoeken in de heuvelklassiekers, maar het is wel enigszins tekenend. Dit is alles wat vastligt tot en met 2022 en goed omhoog gaat: Arensman, Bardet, Benoot, Brenner, Donovan, Leknessund, Vandenabeele, Van Wilder, Vermaerke. Overkill?quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 20:46 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Ah, okay. Toch benieuwd hoeveel die Sunweb nu allemaal aantrekt over een jaar of 5 er nog steeds rijden. Ze zouden haast met een soort transfervergoeding moeten werken. Dan zou deze tactiek wel te begrijpen zijn.
Wellicht calculeren ze in dat door het strikt volgens van het evangelie van Iwan er toch wel en paar wegvallen/wegwillen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 21:21 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Het ziet er op papier leuk uit, maar in alle eerlijkheid en hoe gek het ook klinkt denk ik dat het echt veel te veel is wat ze allemaal in huis hebben. Ik vraag me oprecht af wat de gedachtegang is en hoe die renners daar zelf in staan, want het heeft enorm veel weg van we pakken alles wat we pakken kunnen en we zien wel wat er over blijft. Een aantal renners, zoals Vermaerke en Hvideberg, zullen het waarschijnlijk gaan zoeken in de heuvelklassiekers, maar het is wel enigszins tekenend. Dit is alles wat vastligt tot en met 2022 en goed omhoog gaat: Arensman, Bardet, Benoot, Brenner, Donovan, Leknessund, Vandenabeele, Van Wilder, Vermaerke. Overkill?
En, vergeet dat niet, niet alle goede beloften laten het bij de profs zien. Op papier is het misschien too much, maar niet iedereen van dat lijstje gaat bij de profs de top halen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 22:50 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Wellicht calculeren ze in dat door het strikt volgens van het evangelie van Iwan er toch wel en paar wegvallen/wegwillen.
Spannend! Zonder mechanisch defect van fenomeen Rune Herregodts zou er trouwens nooit gesprint zijn voor medailles, maar dat uiteraard geheel terzijde.quote:Veel wedstrijden staan er niet op de teller van Simon Dehairs. “Ik ben zeer tevreden. Als eerstejaars had ik het podium niet verwacht. Jordi Meeus is vierdejaars, Arne Marit derdejaars. Voor mij zit het seizoen er na dit weekend definitief op. De uitslagen waren verrassend goed en dat geeft vertrouwen naar volgend seizoen toe. In 2021 blijf ik ook de kleuren verdedigen van het GM Recycling Team. Althans tot 1 augustus. Het is de bedoeling dat ik dan het slot van het seizoen kan afwerken als stagiair bij een grotere ploeg. Momenteel kan ik daar echter nog niet veel meer over vertellen.”
Misschien heeft Vasseur ook nog wel een plekje voor Armee en Tosh?quote:
Journalistiek maatwerk weer van Nico Dick. Wielerflits kreeg bevestigd dat hij naar Cofidis gaat, zo zo. Nieuwsblad wist het al in augustus te melden en later nog eens.quote:
Israel wil hem vast wel.quote:
Niet nodig.quote:Op zondag 18 oktober 2020 19:51 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Misschien heeft Vasseur ook nog wel een plekje voor Armee en Tosh?
quote:Tosh Van der Sande (29) mag dan toch bij Lotto-Soudal blijven. Hoewel er aanvankelijk geen geld was voor een contractverlenging en hij te horen had gekregen dat hij niet kon blijven, is er nu toch een nieuwe overeenkomst. Onder meer kopmannen Tim Wellens en Thomas De Gendt hadden aangedrongen om Van der Sande aan boord te houden. De naar Spanje uitgeweken Antwerpenaar rijdt al zijn hele carrière bij Lotto. Dit is zijn negende seizoen bij de profs.
Prima ploeg! Het is voor hun jammer dat ze alles al rond hadden voordat Paule Ka ermee ophield. Anders hadden ze daar nog wat leuke rensters van kunnen oppikken. Maar ook buiten dat best een goed geheel. Van den Bos die eindelijk eens het (gedeeld) kopvrouwschap kan gaan krijgen, wat jonge talenten er nog bij. Enige jammere is dat Kasper en Van de Velde zijn aangetrokken. Die twee snap ik niet helemaal.quote:
Ik denk dat ze eventueel de zus van Finn, Niamh nog wel oppikken eigenlijk.quote:Op maandag 19 oktober 2020 10:52 schreef TheArt het volgende:
[..]
Prima ploeg! Het is voor hun jammer dat ze alles al rond hadden voordat Paule Ka ermee ophield. Anders hadden ze daar nog wat leuke rensters van kunnen oppikken. Maar ook buiten dat best een goed geheel. Van den Bos die eindelijk eens het (gedeeld) kopvrouwschap kan gaan krijgen, wat jonge talenten er nog bij. Enige jammere is dat Kasper en Van de Velde zijn aangetrokken. Die twee snap ik niet helemaal.
Een goed begin denk ik. Zal ongetwijfeld nog uitgebouwd worden komende jaren wanneer WT-status er is en er ook wat rensters vrijkomen.quote:
CCC zou wat van die Paule Ka rensters kunnen aantrekken want die verliezen Vos en Moolman. Ze hebben Kopecky gehaald dus blijkbaar gaan ze wel door, maar ze kunnen wel wat versterking gebruiken.quote:Op maandag 19 oktober 2020 10:52 schreef TheArt het volgende:
[..]
Prima ploeg! Het is voor hun jammer dat ze alles al rond hadden voordat Paule Ka ermee ophield. Anders hadden ze daar nog wat leuke rensters van kunnen oppikken. Maar ook buiten dat best een goed geheel. Van den Bos die eindelijk eens het (gedeeld) kopvrouwschap kan gaan krijgen, wat jonge talenten er nog bij. Enige jammere is dat Kasper en Van de Velde zijn aangetrokken. Die twee snap ik niet helemaal.
Als een paar van die jonge rensters geen stap zetten moet het inderdaad allemaal van Vos komen.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:00 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Vrij zwakke ploeg eigenlijk, als ik eerlijk mag zijn.
Norsgaard heeft al getekend bij Movistar, maar die andere namen hadden wel gekund ja. Zusje Fisher-Black was ook geen slechte optie geweest.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:14 schreef Mykonos het volgende:
[..]
Als een paar van die jonge rensters geen stap zetten moet het inderdaad allemaal van Vos komen.
Ook Parkhotel Valkenburg wordt blijkbaar sponsor, maar die hadden al een ploeg die doorgaat als een soort opleidingsteam voor het vrouwenteam van Jumbo-Visma lijkt het. Daarom zullen ze ook wel Van den Burg en Kasper overnemen. Erg zonde, want je had ook dames als Harvey, Norsgaard of Banks erbij kunnen hebben nu.
Ik vind het eigenlijk mooi dat ze niet met geld zijn gaan smijten.quote:Op maandag 19 oktober 2020 10:52 schreef TheArt het volgende:
[..]
Prima ploeg! Het is voor hun jammer dat ze alles al rond hadden voordat Paule Ka ermee ophield. Anders hadden ze daar nog wat leuke rensters van kunnen oppikken. Maar ook buiten dat best een goed geheel. Van den Bos die eindelijk eens het (gedeeld) kopvrouwschap kan gaan krijgen, wat jonge talenten er nog bij. Enige jammere is dat Kasper en Van de Velde zijn aangetrokken. Die twee snap ik niet helemaal.
Dan zullen ze wel moeten als ze de beste ploeg ter wereld willen worden.quote:Op maandag 19 oktober 2020 11:45 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk mooi dat ze niet met geld zijn gaan smijten.
De Ruben mag op zoek naar een nieuwe co.quote:Het team gaat tevens samenwerken met Lieselot Decroix, ex-profwielrenster en bewegingswetenschapper. Decroix, die in 2008 voor België deelnam aan de Olympische Spelen, wordt racecoach.
Dit meen je niet.quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:05 schreef Marcoss het volgende:
[..]
En ook onze Pool mag blijven
https://www.lottosoudal.b(...)n-tosh-van-der-sande
Ah Tomasz is gepromoveerd tot 'roadcaptain'. Prachtig, schitterend. Daar gaan die jongeren héél veel van leren!quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:05 schreef Marcoss het volgende:
[..]
En ook onze Pool mag blijven
https://www.lottosoudal.b(...)n-tosh-van-der-sande
Blijkbaar onder druk van Soudal die goede zaken doen in Polen en er absoluut een Pool in wilden houden.quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ah Tomasz is gepromoveerd tot 'roadcaptain'. Prachtig, schitterend. Daar gaan die jongeren héél veel van leren!
Maar ze hadden al een andere Pool gehaald.quote:Op maandag 19 oktober 2020 15:18 schreef The_Undertone het volgende:
[..]
Blijkbaar onder druk van Soudal die goede zaken doen in Polen en er absoluut een Pool in wilden houden.
Of John Lelangue is bipolair, weet ik het.quote:Op maandag 19 oktober 2020 15:20 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Maar ze hadden al een andere Pool gehaald.
Er wordt as we speak 5 liter bloed in de Baltische zee geflikkerd.quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:05 schreef Marcoss het volgende:
[..]
En ook onze Pool mag blijven
https://www.lottosoudal.b(...)n-tosh-van-der-sande
Hier zijn vele Zoom-meetings aan vooraf gegaan. Krijg dat allemaal maar afgestemd met elkaar.quote:Op maandag 19 oktober 2020 16:03 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
En de fietstransfer
Allemaal precies de zelfde tijd gepost
En vraag me ook af of het juiste keuze is van Jumboquote:Op maandag 19 oktober 2020 16:21 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Hier zijn vele Zoom-meetings aan vooraf gegaan. Krijg dat allemaal maar afgestemd met elkaar.
Ik vind het toch wel jammer dat Jumbo en Bianchi uit elkaar zijn.
Tom kan weer lekker gaan foeteren op het altijd trage Cervelo, opportunistische keuze van Djumbo.quote:Op maandag 19 oktober 2020 16:25 schreef Marcoss het volgende:
[..]
En vraag me ook af of het juiste keuze is van Jumbo
Maar mag toch hopen dat ze niet over één nacht ijs zijn gegaan. Ook dat ze Dumoulin hebben geraadpleegd.quote:Op maandag 19 oktober 2020 16:25 schreef Marcoss het volgende:
[..]
En vraag me ook af of het juiste keuze is van Jumbo
Er zal wellicht wat extra geld uit Polen in gepompt zijn. Zou ook het plotselinge aanblijven van Tosh kunnen verklaren.quote:Op maandag 19 oktober 2020 15:20 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Maar ze hadden al een andere Pool gehaald.
Er was geen stress.quote:Op maandag 19 oktober 2020 16:14 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Er wordt as we speak 5 liter bloed in de Baltische zee geflikkerd.
quote:I am in contact with another team, but I must admit that I would prefer to stay in Lotto Soudal.
This other team is also a World Tour level?
Yes. I am glad that there is some interest in me as I feel ready to keep going on a high level
Welk high level? Haha.quote:
Waarom hebben ze niet Sajnok of Aniolkowski geprobeerd? Of desnoods Banaszek. Dan heb je nog iets voor de toekomst wellicht.quote:Op maandag 19 oktober 2020 14:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ah Tomasz is gepromoveerd tot 'roadcaptain'. Prachtig, schitterend. Daar gaan die jongeren héél veel van leren!
Die zijn nog niet klaar om wegkapitein te wordenquote:Op maandag 19 oktober 2020 18:52 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Waarom hebben ze niet Sajnok of Aniolkowski geprobeerd? Of desnoods Banaszek. Dan heb je nog iets voor de toekomst wellicht.
Begint een beetje een soap te worden.quote:Miguel Angel Lopez verlaat Astana en trekt naar Bora - hansgrohe. De Colombiaanse klimgeit reed al sinds 2015 voor het Kazachse team. Begin oktober moest hij nog vroegtijdig de Giro verlaten nadat hij zwaar was gevallen in de openingstijdrit. Eerder dit jaar won ‘Superman Lopez’ een bergrit in de Tour de France. In het algemene klassement eindigde hij zesde.
quote:Enrico Battaglin keert vanaf 1 januari 2021 terug naar het Italiaanse procontinentale team Bardiani CSF Faizanè. De 30-jarige Italiaan, 3-voudig ritwinnaar in de Giro, was tussen 2013 en 2015 al actief voor het team. Hij ondertekende een overeenkomst voor 1 jaar.
Mugabe stapt erin?quote:Op woensdag 21 oktober 2020 18:29 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]
Het O'Connor-effect.
Wat leuk.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 18:29 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]
Het O'Connor-effect.
quote:
Geniez, Latour, Vuillermoz, Doubey, De la Parte.quote:
Die hadden na het vertrek van Vuillermoz, Geniez en Latour wel behoefte aan een nieuwe als het draait-coureur ja.quote:
Voor zover zn carrière ooit begonnen was, is ie nu wel voorbij.quote:
Ik neem toch aan dat er voor al die lui toch clausules in het contract staanquote:
Blijkbaar geld genoeg in Israel.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 10:19 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik neem toch aan dat er voor al die lui toch clausules in het contract staan
quote:Op woensdag 7 oktober 2020 23:42 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik heb bij deze de bevestiging dat B&B inderdaad een front is om crimineel geld wit te wassen.
Mogen wij Aru feliciteren met Tourwinst?quote:Per il 2021, un interessamento importante verso Aru sarebbe stato dimostrato dalla Alpecin-Fenix di Mathieu Van der Poel. La squadra diretta dal team manager Philip Roodhoft offrirebbe ad Aru la possibilità di svolgere qualche gara di ciclocross nel mese di gennaio e poi far ripartire Fabio nelle gare su strada. La squadra olandese potrebbe così puntare su Mathieu Van der Poel, Tim Merlier e Dries De Bondt per le grandi classiche, e su Fabio Aru come uomo di classifica per le corse a tappe.
Och. Liever Sep voor drie jaar dan nog drie jaar naar Froome in de achtergrond kijken natuurlijk.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 10:29 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Drie jaar
Dit kan echt niet
De Roodhooftjes nemen hun eigen bonus wel heel erg serieus dan.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 10:18 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Mogen wij Aru feliciteren met Tourwinst?
Er is niet veel meer beschikbaar, dus dat wordt wel echt een hilarische slechte ploeg als ze inderdaad een nieuwe sponsor weten te vinden.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 16:20 schreef Mykonos het volgende:
NTT loopt toch wel leeg zo. Als die geruchten van een nieuwe sponsor waar zijn moet er nog wel wat bij.
Hoe zit het met Kwiat ?quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 16:28 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Er is niet veel meer beschikbaar, dus dat wordt wel echt een hilarische slechte ploeg als ze inderdaad een nieuwe sponsor weten te vinden.
Denk dat die gewoon bij Ineos blijft. Ze zijn daar alleen niet echt van het communiceren.quote:
Oh wow.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 21:31 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]
Wint Joni hier de Volta?
quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 16:13 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Vaughters heeft toch nog geld blijkbaar, Valgren naar EF.
Hij kan de afgeslagen aanbieding van Sep toch gewoon doorschuiven? Ondanks gevulder palmares lijkt Valgren me eerder goedkoper dan duurder.quote:
Dat klopt, maar als hij eerder geld had gehad had hij Daantje en Rusty wellicht vroegtijdig binnen boord kunnen houden.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 01:01 schreef showtimer het volgende:
[..]
Hij kan de afgeslagen aanbieding van Sep toch gewoon doorschuiven? Ondanks gevulder palmares lijkt Valgren me eerder goedkoper dan duurder.
Valgren had een vet contract bij NTT. Hij zal nu minder waard zijn, maar goedkoper dan Sep? Geen idee.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 01:01 schreef showtimer het volgende:
[..]
Hij kan de afgeslagen aanbieding van Sep toch gewoon doorschuiven? Ondanks gevulder palmares lijkt Valgren me eerder goedkoper dan duurder.
quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 16:27 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Cofidis heeft een patent op beperkte Belgen, dus die had sowieso een contract gekregen.
Dat is niet grappig want die heeft letterlijk een beperking.quote:
Fake nieuws volgens dikke Nico.quote:
Zei Roodhooft bij Extra Time niet dat de ploeg al klaar is voor volgend jaar?quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 17:38 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Fake nieuws volgens dikke Nico.
Dat ze momenteel niet bezig zijn met renners in ieder geval. Wat niet wil zeggen dat ze voor die tijd al een paar renners hebben gecontracteerd waar wij geen weet van hebben.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 18:37 schreef showtimer het volgende:
[..]
Zei Roodhooft bij Extra Time niet dat de ploeg al klaar is voor volgend jaar?
Hector zegt dat het goed is. Twee jaar.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 09:47 schreef Koffieplanter het volgende:
[ twitter ]
Van BORA, naar AG2R, naar BORA, naar Movistar.
Lekker lullig ook weer En dan zie je die Dibben hier zo rond rijdenquote:
Uno-X is wel echt een ons kent ons clubje, wat ik niet per se negatief bedoel. Renners lijken zich daar erg goed te voelen en op hun plek te zitten. Leknessund en Hvideberg bleven ook graag een jaar voordat ze naar Sunweb gingen en/of gaan.quote:Op maandag 26 oktober 2020 11:59 schreef Mykonos het volgende:
Toch wel lichtelijk verrassend dat Markus Hoelgaard verlengt bij Uno. Zou hij daar goed zitten of zou er geen WT ploeg interesse hebben getoond?
Ook wat verdiensten zit het misschien bij zo'n Noorse ploeg niet verkeerd.quote:Op maandag 26 oktober 2020 12:08 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Uno-X is wel echt een ons kent ons clubje, wat ik niet per se negatief bedoel. Renners lijken zich daar erg goed te voelen en op hun plek te zitten. Leknessund en Hvideberg bleven ook graag een jaar voordat ze naar Sunweb gingen en/of gaan.
Kan het me niet voorstellen.quote:Op maandag 26 oktober 2020 12:31 schreef Aguero het volgende:
Einde tijdperk Vocsnor?
https://sporza.be/nl/2020(...)tress~1603706454062/
Het zou toch niet te begrijpen zijn dat een van de vijf beste tijdrijders van de wereld geen ploeg vindt...quote:Op maandag 26 oktober 2020 12:31 schreef Aguero het volgende:
Einde tijdperk Vocsnor?
https://sporza.be/nl/2020(...)tress~1603706454062/
Renners zijn vrijgegeven.quote:Op maandag 26 oktober 2020 13:49 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Maar wat moet een ploeg nu dan? Hem contracteren terwijl hij nog twee jaar contract heeft bij NTT? Of kan dat wel als de financiering van de ploeg in dit stadium nog niet rond is?
Ah, oké.quote:Op maandag 26 oktober 2020 13:51 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Renners zijn vrijgegeven.
BACKAERT Frederik30quote:Op maandag 26 oktober 2020 21:39 schreef Mani89 het volgende:
Wtf man, Lemoine is 37 heeft nog nooit wat gewonnen nooit wat gepresteerd. Hoe kan deze ploeg nog bestaan.
Ik tel er 3: Coquard, Mozzato en Pacher. Voor de rest is het inderdaad een gigantisch treurige ploeg, maar er zijn ook gewoon veel te veel Franse ploegen voor de hoeveelheid profwaardige Franse renners.quote:Op maandag 26 oktober 2020 21:56 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
BACKAERT Frederik30
BARTHE Cyril24
BOILEAU Alan21
CAM Maxime28
CHEVALIER Maxime21
COQUARD Bryan28
DEBUSSCHERE Jens31
FERASSE Thibault26
HIVERT Jonathan35
LEMOINE Cyril37
MORICE Julien29
MOZZATO Luca22
PACHER Quentin28
REZA Kévin32
VAN GENECHTEN Jonas34
Wat een wat een bak ellende. Ik zie 2 renners waar je wat aan hebt.
4 (!) jaarquote:Op dinsdag 27 oktober 2020 11:25 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Niet met Barthe he, niet met Barthe.
Alsof er nog niet genoeg Fransen waren in het peloton, bij Delko plukken ze er eentje weg uit een andere discipline.
[ twitter ]
Delkomannetje houdt er bijzondere ideeën op na. Hij krijgt twee jaar om te leren, daarna twee jaar om te oogsten.quote:
Precies de transfer die je zou verwachten van een renner met zo'n bolle kop: Unox!quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 15:53 schreef wimderon het volgende:
Rasmus Tiller heeft een nieuwe ploeg gevonden, spannend!
Delko 2024:quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 17:00 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Delkomannetje houdt er bijzondere ideeën op na. Hij krijgt twee jaar om te leren, daarna twee jaar om te oogsten.
Biniam heeft zich dit seizoen echt bevestigd. Dat zie ook wel goed komen. Debesay is wel even afwachten.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 23:27 schreef Mani89 het volgende:
Zo zit je in een keer 4 jaar vast aan de zoveelste flopfrikaan.
Daarom durfde Jowao dus zijn bloedpaspoort niet op het spel te zetten deze Volta.quote:
Zelfde verhaal als Wanty zo te zien.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 09:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
Heeft Moreno sappige informatie over Jonathan Vaughters?
quote:,,Ik blijf bij deze ploeg", klinkt het opgelucht uit de mond van de 29-jarige Roosendaler als hem gevraagd wordt naar zijn toekomst. ,,Begin september liet de ploeg weten dat ze iedereen die dat wilde een nieuwe kans geven. Dat vonden ze vanwege alle coronaperikelen redelijk. Ik vind dat netjes. Voor mij is die coronabreak helemaal verkeerd uitgepakt. Dan is het fijn dat een ploeg er zo naar kijkt."
Prima argument, Moreen!quote:Op woensdag 28 oktober 2020 10:03 schreef showtimer het volgende:
Voor mij is die coronabreak helemaal verkeerd uitgepakt
quote:Op donderdag 15 oktober 2020 19:50 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Luis Angel Mate moet weg bij Cofidis.
Einde carrière, denk je dan. Nee, hij hoopt binnenkort een nieuwe ploeg aan te kondigen.
Je vraagt je af wie er zo gek is om Mate te halen.
Ik word hier echt heel erg agressief van. Euskaltel weigert dus de talenten uit de eigen opleidingsploeg te halen, maar vervolgens halen ze wel een enorm jonge veldrijder die amper op de weg heeft gereden. De enige reden die ik kan bedenken is dat Orbea een nieuwe veldritfiets heeft die in het zonnetje moet worden gezet, want de ploeg werd een tijd terug ook voorzichtig gelinkt aan Orts. Nu is Orts of Murias alleen wel een heel verschil, die Murias ga je voorlopig niet tegenkomen in de uitslagen. Tamelijk bizarre transfer.quote:
Moreno heeft toch al een jaar of vier last van die coronabreak?quote:Op woensdag 28 oktober 2020 10:03 schreef showtimer het volgende:
[..]
Zelfde verhaal als Wanty zo te zien.
[..]
Moreno gaat nu voor een dubbeltje ipv een kwartje rijden. Nou fantastischquote:
Zonder Thomas De Gendt met down syndroom was er nog een wegkapitein nodig.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:04 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]
Overigens lees ik hier dat Kevin Van Melsen volgend jaar actief is in de World Tour. We hebben de absolute bodem bereikt. Wanty dient vernietigd te worden.
Hilaire, oelewapper. Niet met mijn SEG.quote:
Aike naar Wantyquote:Op vrijdag 30 oktober 2020 10:24 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Deze tweet is niet beschikbaar.
Waar ging hij over?
Aha, daarom is Visbeek dus aangetrokken: bestuurlijke vernieling van binnenuitquote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:04 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
...
Overigens lees ik hier dat Kevin Van Melsen volgend jaar actief is in de World Tour. We hebben de absolute bodem bereikt. Wanty dient vernietigd te worden.
Als ik het goed begrijp wordt Vacek volgend jaar prof.quote:E ancora: «Il lavoro da parte di tutti è stato tanto: dal manager Antonio Bevilacqua ai direttori sportivi Gianluca Valoti, Ivan Quaranta e Flavio Miozzo, da me a tutti i nostri collaboratori in questo anno abbiamo affrontato problematiche inedite, a cominciare dai rigidi protocolli da seguire. Nel rispetto di tutte le direttive siamo riusciti a portare i ragazzi a correre e con grande soddisfazione nel 2021 vedremo passare professionisti dei nostri validi atleti come Antonio Tiberi, Andrea Piccolo, Samuele Zoccarato, Karel Vacek e Thomas Trainini».
quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 13:11 schreef wimderon het volgende:
[..]
Zou Pat 'm nog aan de praat krijgen?
quote:Is daar een stand van zaken in? “Ik ben er nog altijd niet uit”, zei hij daarover. “Mark heeft een rugzak van een palmares, won 30 ritten in de Tour de France. Hij kan heel veel betekenen voor jonge renners, brengt een pak ervaring mee, maar tegelijkertijd stel ik me ook de vraag wat kan hij nog sportief realiseren voor onze ploeg. Aan zo iemand vraag je bijvoorbeeld niet om van bij de start op kop te rijden. Als publiciteitsstunt hoef ik het ook niet te doen. Zijn komst zou voor een ander team een grote stunt zijn, maar hier ligt dat anders. In de Vuelta hopen we nog op onze 100ste ritzege in een grote Ronde, we tellen opnieuw het meest aantal overwinningen dit seizoen.”
“Mark wil echt heel graag naar de ploeg komen, hij wil zelfs gratis rijden zegt hij, maar wat is gratis?”, eindigde Lefevere nog. “Je moet altijd het minimumloon betalen in de WorldTour. In zijn geval is dat 70.000 euro. Nu goed, ik ben een rationeel man en in principe heb ik dus renners genoeg, maar ik ben er nog niet helemaal uit.”
Ik had gehoopt op Team Sapura maar dit is toch wel beter voor zijn ontwikkeling.quote:Op maandag 2 november 2020 16:04 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Javier Romo zou naar Astana gaan. @:Koffieplanter
De geluiden dat Savva Novikov naar Kern Pharma gaat worden ook steeds luider. @:Mani89
quote:Op maandag 2 november 2020 16:04 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Javier Romo zou naar Astana gaan. @:Koffieplanter
De geluiden dat Savva Novikov naar Kern Pharma gaat worden ook steeds luider. @:Mani89
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |