Weer een extra Bask voor Caja Rural, voor je het weet hebben ze meer Basken dan Euskaltel. Josu Etxeberria is een klein klimmertje uit Navarra, die een sterk jaar heeft gehad. Nog bitterjong, van 2000. Misschien wat te snel dat ze hem overhevelen, maar dat hoort er tegenwoordig bij. Afkomstig uit de eigen opleidingsploeg, ik zou het erg waarderen als ze naast hem ook nog even snel Jokin Murguialday overhevelen. Andoni Lopez de Abetxuko mag ook, alleen al vanwege de naam.
https://www.deia.eus/depo(...)-normal/1071634.htmlOver Euskaltel gesproken, dit interview heb ik dan weer met stij-gen-de verbazing gelezen. Euskaltel gaat niemand overhevelen vanuit de eigen opleidingsploeg, naast Xabier Mikel Azparren. Bi-zar. Grote talenten als Unai Iribar en Xabier Berasategui moeten nog een jaar tegen Janneke en Mieke blijven rijden in het amateurcircuit, waanzin. Ook talenten van andere ploegen maken geen kans, daarom lopen ze dus bijvoorbeeld Barrenetxea mis, die naar Caja Rural gaat. Onvoorstelbaar. Er zijn twee of drie renners waarvan het niet bekend is of ze gaan blijven, de rest ligt allemaal nog vast. Als er op de markt wat moois verschijnt willen ze een van de huidige renners misschien nog wel inruilen, als dat niet zo is gaan ze gewoon met praktisch dezelfde ploeg verder. Alleen verliezen ze Ruben Fernandez, hun beste renner, en krijgen ze er Azparren die er he-le-maal niets van kan voor terug. Doe uit dat licht, weg die club. Ik heb er volledig volkomen geen vertrouwen in.