Wij hebben gewoon kerstdiner bij m'n ouders, zijn dan met negen mensen, maar dat slaan we ook even over.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, wij hebben altijd een kerstdiner met de hele familie, maar er is al min of meer consensus dat we het niet gaan doen dit jaar vanwege alle rompslomp eromheen.
Mensen die zich kut voelen gaan doorgaans niet rellen. Dat zijn de mensen die graag anti zijn.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:24 schreef Randier het volgende:
[..]
Ja, heel begrijpelijk allemaal hoor, maar wat willen mensen dan dat hier aan wordt gedaan en wie moet dat gaan doen?
Hier ligt een groot stuk eigen verantwoording. Mensen die zich kut voelen kunnen ook een afspraak maken met een psycholoog en er eens over gaan praten, in plaats van gaan rellen tegen maatregelen omdat ze zich ongehoord voelen.
Nogmaals, niet alleen het onderwijs is belangrijk maar ook het uitzicht. Het uitzicht op dit moment is nul.quote:Op woensdag 23 september 2020 12:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Eens, het is een heel moeilijk dilemma.
Zijn er geen creatieve, alternatieve oplossingen te bedenken? Is het echt of normaal zonder restricties, of niet?
quote:Op woensdag 23 september 2020 13:13 schreef VoMy het volgende:
[..]
Aerosolen? Lol. Nee.![]()
Hulpmiddelen in de zorg valt ook reuze mee.
quote:Ondanks dat het nieuwe coronavirus nog een vrij nieuw virus is waarvan nog lang niet alles bekend is, weten we dat andere mensen vooral via de wat grotere druppels besmet worden. De grote druppels komen niet zo ver (zelden verder dan 1,5 meter).
Ondanks dat het nieuwe coronavirus nog een vrij nieuw virus is waarvan nog lang niet alles bekend is, weten we dat andere mensen vooral via de wat grotere druppels besmet worden. De grote druppels komen niet zo ver (zelden verder dan 1,5 meter).
Het is op dit moment niet duidelijk of de kleine druppels (aerosolen) die in de lucht blijven hangen een rol spelen bij de verspreiding van het nieuwe coronavirus. Mochten ze een rol spelen in de verspreiding, dan is dit een minder belangrijke verspreidingsroute dan van de grotere druppels. Het beeld van de verspreiding van het coronavirus is hetzelfde als dat van andere virussen die door grote druppels worden overgedragen.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/verspreiding
CDC is de Amerikaanse variant van het RIVM, ook RKI erkent de rol van aerosolen bij verspreiding. https://www.rki.de/DE/Con(...)doc13776792bodyText1quote:Person-to-person spread
The virus is thought to spread mainly from person-to-person.
Between people who are in close contact with one another (within about 6 feet).
Through respiratory droplets produced when an infected person coughs, sneezes, or talks.
These droplets can land in the mouths or noses of people who are nearby or possibly be inhaled into the lungs.
COVID-19 may be spread by people who are not showing symptoms.
https://www.cdc.gov/coron(...)w-covid-spreads.html
quote:Oppositiepartijen en ouderenorganisaties zijn woedend over het feit dat de mondkapjesrichtlijn van het RIVM voor de ouderenzorg deels gebaseerd was op schaarste. Nieuwsuur onthulde vandaag dat een belangrijk advies uit die richtlijn stilzwijgend is aangepast en dat medewerkers nu wél mondkapjes moeten dragen bij kort contact.
Tijdens de coronacrisis was de regel dat medewerkers in de zorg zonder mondkapjes werkten bij bevestigde corona-gevallen als het "kortdurend contact" was. Dat was verantwoord, stelde de richtlijn. Steeds werd volgehouden dat die richtlijnen niet uit schaarste waren opgesteld, maar op basis van medische adviezen.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-grof-schandaal.html
Ik heb mijn verjaardag niet gevierd dus ik ben gewoon ook geen jaar ouder geworden, vind ik.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:26 schreef Ven1972 het volgende:
Ik ga ook dit jaar in november echt geen verjaardag houden met mijn familie vanwege het coronavirus.
Je ziet toch echt een hoop mensen - gisteren nog al die BN'ers in de media - die zich keihard tegen de maatregelen uitspreken, terwijl ze eigenlijk niet tegen die regels zijn maar alleen maar willen dat er meer aandacht komt voor hun verhaal.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:26 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Mensen die zich kut voelen gaan doorgaans niet rellen. Dat zijn de mensen die graag anti zijn.
Wel beetje klaar met dat hoongelach over een halve tamme. Stuk kwalijker dat blijkbaar niemand haar in bescherming tegen zichzelf heeft kunnen nemen.quote:
Groot bijkomstig voordeel!quote:Op woensdag 23 september 2020 13:28 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb mijn verjaardag niet gevierd dus ik ben gewoon ook geen jaar ouder geworden, vind ik.
Dat is toch geen rellen? Dat zijn een paar niet zo slimme BN'ers die zich hebben op laten naaien door Viruswaarheid. De helft krabbelt alweer terug.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:28 schreef Randier het volgende:
[..]
Je ziet toch echt een hoop mensen - gisteren nog al die BN'ers in de media - die zich keihard tegen de maatregelen uitspreken, terwijl ze eigenlijk niet tegen die regels zijn maar alleen maar willen dat er meer aandacht komt voor hun verhaal.
Wat een geheimzinnigheid zeg? Is het zo spannend om te vertellen of je inmiddels op kantoor werkt of nog steeds thuis zit?quote:Op woensdag 23 september 2020 13:15 schreef Randier het volgende: [..] Ik zie niet helemaal in waar je hiermee naartoe wilt.
Had ik nu verdikkemie door een slotje heengepost?quote:Op woensdag 23 september 2020 13:26 schreef Ven1972 het volgende:
Ik ga ook dit jaar in november echt geen verjaardag houden met mijn familie vanwege het coronavirus.
Duidelijk te dom om te schijten inderdaad gezien haar uitspraken ik zou me er ook als jongere niet mee willen associëren.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:28 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wel beetje klaar met dat hoongelach over een halve tamme. Stuk kwalijker dat blijkbaar niemand haar in bescherming tegen zichzelf heeft kunnen nemen.
Predator40 zou dat relativeren noemen.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:28 schreef Randier het volgende:
[..]
Je ziet toch echt een hoop mensen - gisteren nog al die BN'ers in de media - die zich keihard tegen de maatregelen uitspreken, terwijl ze eigenlijk alleen maar willen dat er meer aandacht komt voor hun verhaal.
Ja, dat vind ik ook, hoor. Snel vergeten dit jaarquote:Op woensdag 23 september 2020 13:28 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb mijn verjaardag niet gevierd dus ik ben gewoon ook geen jaar ouder geworden, vind ik.
En toch vind ik het heel gemakkelijk om nu zo over haar heen te vallen.quote:
Da's de juiste instelling!quote:Op woensdag 23 september 2020 13:28 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Kan me niet erger uitgemolken worden eigenlijk - dit soort figuren verliezen al hun respect wat mij betreft als je je zo op tv durft te vertonen. Compleet kapot maken die carrières van dit soort mensen die zo stom zijn dat ze niet eens een fatsoenlijke zin kunnen formuleren.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:28 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wel beetje klaar met dat hoongelach over een halve tamme. Stuk kwalijker dat blijkbaar niemand haar in bescherming tegen zichzelf heeft kunnen nemen.
Je quote dus het RIVM, dat hetzelfde zegt als altijd, en het CDC, dat hetzelfde zegt als het RIVM, en geen van beide zegt iets over de grote rol van de aerosolen in de Maurice de Hond-setting. Omdat het niet om dat soort aerosolen gaat.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:28 schreef Elan het volgende:
[..]
[..]
[..]
CDC is de Amerikaanse variant van het RIVM, ook RKI erkent de rol van aerosolen bij verspreiding. https://www.rki.de/DE/Con(...)doc13776792bodyText1
Hulpmiddelendiscussie heb je zeker gemist? Is gisteren een debat over geweest, dat de richtlijnen voor kortdurende zorg pas half augustus stilletjes zijn aangepast en dat de veiligheid in geding is geweest door zogenaamde schaarste terwijl het beleid was zogenaamd gebaseerd op medische indicatie.
[..]
De drukste maand qua verjaardagen is maart, dus dat was nu lekker rustig. Alleen jammer van m'n eigen verjaardag dan.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:30 schreef Natalie het volgende:
[..]
Heb in november drie verjaardagen in 5 dagen tijd. Normaal de drukste week van het jaar, maar dit jaar wordt 't vast een rustige. Eens wat anders.
quote:Op woensdag 23 september 2020 13:18 schreef Tijn het volgende: [..] Wat wil je nou, dat we het allemaal zo enorm zielig voor je vinden dat je het een beetje saai vindt thuis?
Vier je het volgend jaar dubbel zo groots en word je twee jaar ouderquote:Op woensdag 23 september 2020 13:28 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Het zijn altijd de cijfers van de afgelopen 24 uur vergeleken met de cijfers van de 24 daarvoor etc.quote:Op woensdag 23 september 2020 12:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat had je toen de ellende begon wel vaker op dinsdag. Zijn die cijfers definitief? Dan hebben we een 'goede' dag...
Je hebt goed opgelet bij de uitleg van Rutte.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:31 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je quote dus het RIVM, dat hetzelfde zegt als altijd, en het CDC, dat hetzelfde zegt als het RIVM, en geen van beide zegt iets over de grote rol van de aerosolen in de Maurice de Hond-setting. Omdat het niet om dat soort aerosolen gaat.
Zoveelste voorbeeld van iemand die op hoge poten wil mee praten zonder de definities op orde te hebben. Het RIVM is totaal niet gedraaid of gezwalkt op het gebied van aerosolen, de lijn is nog altijd hetzelfde als het altijd al was. Daarom is het advies van het RIVM ook nog steeds om anderhalve meter afstand te houden.
Wij doen wel wat in kleinere setting, maar niet met alle ooms en tantes erbij nee.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:25 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Wij hebben gewoon kerstdiner bij m'n ouders, zijn dan met negen mensen, maar dat slaan we ook even over.
Ik ben ook al sinds januari niet naar de kapper geweest dus het is nog gewoon begin maart, oké?quote:Op woensdag 23 september 2020 13:31 schreef Natalie het volgende:
[..]
Da's de juiste instelling!
Ik doe mee.
Twee keer zoveel cadeaus muahuahuaquote:Op woensdag 23 september 2020 13:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vier je het volgend jaar dubbel zo groots en word je twee jaar ouder![]()
Meer inhoudsloze reacties. Dat zal ze leren bij het RIVM.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:32 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Je hebt goed opgelet bij de uitleg van Rutte.
En twee keer zoveel taartquote:Op woensdag 23 september 2020 13:33 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Twee keer zoveel cadeaus muahuahua
quote:Op woensdag 23 september 2020 13:33 schreef VoMy het volgende:
[..]
Meer inhoudsloze reacties. Dat zal ze leren bij het RIVM.
Ik heb wel een paar verjaardagen bezocht, maar dat waren geen grote gezelschappen.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:31 schreef CherryLips het volgende:
[..]
De drukste maand qua verjaardagen is maart, dus dat was nu lekker rustig. Alleen jammer van m'n eigen verjaardag dan.
Bij mij op 't werk worden virtuele praatsessies georganiseerd, dat is wel het andere uiterste.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:25 schreef Natalie het volgende:
[..]
Alsof heel Nederland daar geen last van heeft, idd.
Moeten we dan iedereen gaan cyberknuffelen? Kom zeg.
Uiteraard!quote:Op woensdag 23 september 2020 13:33 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Twee keer zoveel cadeaus muahuahua
Ik ben voor 't laatst geweest in november 2019, tot ik afgelopen augustus iets had van: 'Ik moet toch echt weer...' Nu heb ik lang haar, dus wat extra lengte is niet zo'n ramp, maar dat werkt ook niet eeuwig door.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:32 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ben ook al sinds januari niet naar de kapper geweest dus het is nog gewoon begin maart, oké?
Er is wel een wezenlijk verschil qua benadering tussen stellen dat er wellicht een klein causaal verband zou kunnen zijn en het als primaire besmettingsroute duiden zoals o.a. het CDC doet.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:31 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je quote dus het RIVM, dat hetzelfde zegt als altijd, en het CDC, dat hetzelfde zegt als het RIVM, en geen van beide zegt iets over de grote rol van de aerosolen in de Maurice de Hond-setting. Omdat het niet om dat soort aerosolen gaat.
Zoveelste voorbeeld van iemand die op hoge poten wil mee praten zonder de definities op orde te hebben. Het RIVM is totaal niet gedraaid of gezwalkt op het gebied van aerosolen, de lijn is nog altijd hetzelfde als het altijd al was. Daarom is het advies van het RIVM ook nog steeds om anderhalve meter afstand te houden.
quote:Mochten ze een rol spelen in de verspreiding, dan is dit een minder belangrijke verspreidingsroute dan van de grotere druppels. Het beeld van de verspreiding van het coronavirus is hetzelfde als dat van andere virussen die door grote druppels worden overgedragen.
Zoek de verschillen.quote:- Between people who are in close contact with one another (within about 6 feet).
-Through respiratory droplets produced when an infected person coughs, sneezes, or talks.
- These droplets can land in the mouths or noses of people who are nearby or possibly be inhaled into the lungs.
COVID-19 may be spread by people who are not showing symptoms.
Ik sinds 2008 niet meer.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:32 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ben ook al sinds januari niet naar de kapper geweest dus het is nog gewoon begin maart, oké?
Wat zei hij precies.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:32 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Je hebt goed opgelet bij de uitleg van Rutte.
Alle verjaarden die ik heb gehad waren buiten in het park, op ruime afstand van elkaar. Maar goed, dat lukt in de herfst en winter ook niet. Dus ga het ook niet proberen. Maar er zullen vast genoeg mensen zijn die zich daar nergens iets van aantrekken, dan gaat het weer hard met de besmettingen.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik heb wel een paar verjaardagen bezocht, maar dat waren geen grote gezelschappen.
6 feet is anderhalve meter, he.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Er is wel een wezenlijk verschil qua benadering tussen stellen dat er wellicht een klein causaal verband zou kunnen zijn en het als primaire besmettingsroute duiden zoals o.a. het CDC doet.
[..]
[..]
Zoek de verschillen.
Maar waarschijnlijk komen ze er over een half jaar nog een keer op terug
Het RIVM zei alleen iets meer dan het CDC.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
6 feet is anderhalve meter, he.
Ze zeggen gewoon hetzelfde, RIVM em CDC.
In China hebben ze hier een andere oplossing voor.quote:Op woensdag 23 september 2020 11:27 schreef Momo het volgende:
Nederland gaat coronatests naar Dubai sturen
[ twitter ]
Haha wat
Ben 't met je eens dat er ruimte moet zijn voor iedereen, hoor.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:34 schreef chratnox het volgende:
Bij mij op 't werk worden virtuele praatsessies georganiseerd, dat is wel het andere uiterste.
Begrip moet wel over en weer gaan. Iemand die het fijn vindt thuis te werken en geen problemen heeft, top. Aan de andere kant zijn ook mensen die ontzettend verlangen naar een gewoon fysiek gesprek met iemand, dat is gewoon een verschil in karakter tussen mensen.
Het ene is niet belangrijker/vervelender dan het andere, maar op dit moment heerst in dit topic wel heel erg dat iemand die het lastig heeft met thuiswerken maar een zeikerd is en zich niet zo aan moet stellen.
Ze leggen het nog wat beter uit, bedoel je?quote:Op woensdag 23 september 2020 13:37 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Het RIVM zei alleen iets meer dan het CDC.
182 cm om exact te zijnquote:Op woensdag 23 september 2020 13:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat mogen wij wel vinden, maar deze halve tamme heeft ongelooflijk veel invloed op de jeugd en verdient ons jaarinkomen met een paar posts. No mercy.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:28 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Laat de mensen vooral zelf uitmaken of zij kwetsbaar zijn en ga ze niet dat etiket willen oplakken.quote:Op woensdag 23 september 2020 08:40 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Jij denkt zeker nog steeds dat de risicogroep een groepje ouderen is dat je even kunt wegmoffelen? Of wat kwijlende mensen in een rolstoel? De risicogroep bestaat uit miljoenen mensen, een grote hap van de beroepsbevolking. Je beschermt de maatschappij als geheel. Ik had nooit verwacht dat mensen zo zelfzuchtig konden zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De kwetsbare beschermen voor besmetting door (al of niet besmette) anderen daar continue rekening mee te laten houden, is een schijnvertoning. Dat je ms wel kunt willen en zelfs opeisen en weet dat het niet realistisch is.
Ik ga hier niet mijn gezin thuishouden en maskers opzetten om te voorkomen dat iemand die ik niet eens ken, ver weg te gaan beschermen. Ik snap de relatie maar mis de verbinding."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Hmnee, ik dacht dat het over de anderhalve meter richtlijn ging icm met mondkapjes. Excuus.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ze leggen het nog wat beter uit, bedoel je?
Ik doelde op punt 2 en 3, punt 1 zijn de wetenschappers het inderdaad wel over eens. Alleen de benadering van die kleine druppels is wezenlijk anders waar de Amerikanen en de Duitsers het eenduidig als primaire besmettingsroute duiden geeft het RIVM alleen vage hints dat er mogelijk een (klein) risico op besmetting is via die droplets.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
I know, maar het idee is duidelijk, toch?quote:
Oh eens. Maar op 't moment dat er voor de mensen die 't moeilijk vinden alleen reacties komen als: "Je moet je niet aanstellen" maak je de kloof alleen maar groter en krijgen ze alleen maar meer last. Ik zal er zelf niet zo'n last van hebben, maar ik kan me heel goed voorstellen dat sommige mensen in een depressie terecht komen uit deze situatie, zeker als ze niemand om hun heen hebben.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:38 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ben 't met je eens dat er ruimte moet zijn voor iedereen, hoor.
Persoonlijk kan ik goed alleen zijn, maar er zullen zeker mensen zijn die dit heel moeilijk vinden, hun vrienden en collegae missen. We moeten begripvol zijn en elkaar steunen, maar het hoeft ook geen groot drama te worden.
quote:Op woensdag 23 september 2020 13:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Er is wel een wezenlijk verschil qua benadering tussen stellen dat er wellicht een klein causaal verband zou kunnen zijn en het als primaire besmettingsroute duiden zoals o.a. het CDC doet.
Je weet dat mensen nu gaan denken dat je erbij loopt met haar tot op je achterwerk. Help ze eens even uit de droom dan, want ik weet wel beterquote:
quote:Op woensdag 23 september 2020 13:39 schreef Vallon het volgende:
[..]
Laat de mensen vooral zelf uitmaken of zij kwetsbaar zijn en ga ze niet dat etiket willen oplakken.
De enige groep bij wie je dat evenuteel nodig; mag, moet en kunt doen zijn de wilsonbekwamen.
Mensen die menen een risico te hebben moeten mogelijkheden hebben, om zelf maatregelen te nemen en als dat consequenties heeft voor de rest, zullen die dat prima gaan oplossen.Waar haal je dit nou weer vandaan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De kwetsbare beschermen voor besmetting door (al of niet besmette) anderen daar continue rekening mee te laten houden, is een schijnvertoning. Dat je ms wel kunt willen en zelfs opeisen en weet dat het niet realistisch is.
Ik ga hier niet mijn gezin thuishouden en maskers opzetten om te voorkomen dat iemand die ik niet eens ken, ver weg te gaan beschermen. Ik snap de relatie maar mis de verbinding.Tap tap tap
Hoeveel duidelijker dan #ikdoenietmeermee kan het worden? En dat is precies mijn punt. Ze hebben uitgehuild en krabbelden terug. Ze relden, maar wilden geknuffeld worden.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:29 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat is toch geen rellen? Dat zijn een paar niet zo slimme BN'ers die zich hebben op laten naaien door Viruswaarheid. De helft krabbelt alweer terug.
Het zou heel wat schelen als iedereen elkaars houding gewoon respecteert ja. Het ene is niet vervelender dan het ander. Iedereen heeft het recht om te balen zonder telkens maar te horen dat dat niet mag, omdat je moet relativeren. Corona raakt iedereen; iets meer begrip beide kanten op doet wonderen. Dat selectieve begrip schieten we niks mee op.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:31 schreef matthijst het volgende:
[..]![]()
Dezelfde inleving die je hebt voor potentiële coronagevallen.
Maar dat waar CDC het over heeft zijn dezelfde grotere aerosolen/droplets als die waar RIVM het over heeft.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik doelde op punt 2 en 3, punt 1 zijn de wetenschappers het inderdaad wel over eens. Alleen de benadering van die kleine druppels is wezenlijk anders waar de Amerikanen en de Duitsers het eenduidig als primaire besmettingsroute duiden geeft het RIVM alleen vage hints dat er mogelijk een (klein) risico op besmetting is via die droplets.
Ik geloof niet dat haar inkomen er verder iets mee van doen heeft.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:39 schreef Randier het volgende:
[..]
Dat mogen wij wel vinden, maar deze halve tamme heeft ongelooflijk veel invloed op de jeugd en verdient ons jaarinkomen met een paar posts. No mercy.
Oh ik dacht dat je het over rellen had. Je weet wel, matten buiten tegen de politie ofzo.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:41 schreef Randier het volgende:
[..]
Hoeveel duidelijker dan #ikdoenietmeermee kan het worden? En dat is precies mijn punt. Ze hebben uitgehuild en krabbelden terug. Ze relden, maar wilden geknuffeld worden.
Het is 1 punt. Het is niet 3 punten. Het is 1 punt. Vandaar dat 'punt 2' en 'punt 3' ook in elkaar overgaan, omdat ze niet los van elkaar gelezen kunnen worden. 'These droplets' in punt 3, verwijst specifiek naar de droplets uit 'punt 2', die weer de methode beschrijven hoe, binnen 2 meter afstand van elkaar zoals beschreven in 'punt 1', de besmetting plaatsvindt.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik doelde op punt 2 en 3, punt 1 zijn de wetenschappers het inderdaad wel over eens.
'Rellen' is misschien wat te zwaar omschreven jaquote:Op woensdag 23 september 2020 13:43 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat je het over rellen had. Je weet wel, matten buiten tegen de politie ofzo
Natuurlijk wel. Als je er warmpjes bij zit, is een jaartje thuiszitten lang niet zo'n probleem als voor iemand die geen spaargeld heeft en z'n inkomen ziet verdampen.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat haar inkomen er verder iets mee van doen heeft.
Helder. Dat heb ik dan verkeerd geïnterpreteerd het werd gisteren in de media zo uitgelegd dat die droplets wezenlijk anders waren dan de "grote druppels" waar het RIVM over schrijft.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar dat waar CDC het over heeft zijn dezelfde grotere aerosolen/droplets als die waar RIVM het over heeft.
Willempie valt van zijn stoel van het lachen dat hij mensen voor zijn karretje kan spannen.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:29 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat is toch geen rellen? Dat zijn een paar niet zo slimme BN'ers die zich hebben op laten naaien door Viruswaarheid. De helft krabbelt alweer terug.
Duidelijk. Dank.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:43 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het is 1 punt. Het is niet 3 punten. Het is 1 punt. Vandaar dat 'punt 2' en 'punt 3' ook in elkaar overgaan, omdat ze niet los van elkaar gelezen kunnen worden. 'These droplets' in punt 3, verwijst specifiek naar de droplets uit 'punt 2', die weer de methode beschrijven hoe, binnen 2 meter afstand van elkaar zoals beschreven in 'punt 1', de besmetting plaatsvindt.
Wat wil je weten en ik proef een verwijt ? Beter vragen wat ik en of hoe ik dat hoe bedoel of zie.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:40 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Waar haal je dit nou weer vandaan?
Ik dacht dat die 5 dan juist weer individueel getest werden?quote:Op woensdag 23 september 2020 13:38 schreef Za het volgende:
[..]
In China hebben ze hier een andere oplossing voor.
5 wattenstaafjes in 1 buisje, en bij positieve test blijven alle 5 thuis.
Kun je ipv 30.000 150.000 tests per dag doen.
CDC zei anders vrijdag dat het de MAIN way of infection was.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:40 schreef VoMy het volgende:
[..]
Through respiratory droplets produced when an infected person coughs, sneezes, or talks.
These droplets can land in the mouths or noses of people who are nearby or possibly be inhaled into the lungs.
Maar dit zijn niet de aerosolen zoals die door Maurice de Hond, en de rest van de Nederlandse media, ondertussen worden bestempeld als 'aerosolen'. Je hebt verspreiding via druppels, en die druppels kunnen groot of klein zijn, maar via grote druppels betekent dat je doorgaans in de directe nabijheid (1,5/2 meter) moet staan, terwijl bij de kleinere druppels zaken als ventilatie een grotere rol spelen omdat die druppels langer blijven zweven, en waarbij de anderhalve meter dus minder effectief is. Maar over dat tweede gaat het niet bij het CDC stuk, ook die hebben het gewoon over de eerste soort verspreiding, zoals ook het RIVM al vanaf maart doet.
Overigens, om dat ook maar weer voor te zijn, niemand ontkent dat er besmettingen plaats kunnen vinden via de kleine aerosolen, ook het RIVM niet, alleen gebeurd het te weinig om op te hoeven acteren - de anderhalve meter is belangrijker, aangezien dat grotendeels voorkomt dat je via de grote druppels besmet kunt raken.
Ook bij Famke Louise is de pot een keer leeg, dus dat gedeelte begrijp ik zelfs nog wel.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Als je er warmpjes bij zit, is een jaartje thuiszitten lang niet zo'n probleem als voor iemand die geen spaargeld heeft en z'n inkomen ziet verdampen.
Ik weet niet of dat standaard is.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:47 schreef pussycatdoll het volgende:
Ik dacht dat die 5 dan juist weer individueel getest werden?
kan Famke mooi eens aan de slag gaan in de echte wereld en een normale baan opzoekenquote:Op woensdag 23 september 2020 13:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ook bij Famke Louise is de pot een keer leeg, dus dat gedeelte begrijp ik zelfs nog wel.
Waar het me om gaat is dat het wel lekker makkelijk lachen is met z'n allen om zo'n dom schaap die daar nooit had mogen zitten. Het was eerder zielig dan grappig, wat mij betreft.
Ze laat zich ook maar gebruiken door Willem Engel en wie er nog meer achter die Viruswaanzinnigheid zit.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ook bij Famke Louise is de pot een keer leeg, dus dat gedeelte begrijp ik zelfs nog wel.
Waar het me om gaat is dat het wel lekker makkelijk lachen is met z'n allen om zo'n dom schaap die daar nooit had mogen zitten. Het was eerder zielig dan grappig, wat mij betreft.
Als dat daadwerkelijk zo was zou de R waarde niet veel hoger moeten liggen? Zoals bij de waterpokken en de mazelen.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
CDC zei anders vrijdag dat het de MAIN way of infection was.
Althans tot ze het (waarschijnlijk onder politieke druk) introkken.
Cassiere bij de AH verdient toch minder dan een beetje Instagrammen volgens mij.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:50 schreef Evertjan het volgende:
[..]
kan Famke mooi eens aan de slag gaan in de echte wereld en een normale baan opzoeken
Die ligt ook veel hoger dan wordt aangegeven door het RIVM.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:51 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Als dat daadwerkelijk zo was zou de R waarde niet veel hoger moeten liggen? Zoals bij de waterpokken en de mazelen.
Hoezo? Famke Louise is de perfecte representant voor de jeugd.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
BNW.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Mja dit neigt meer naar afgunst dan naar een fatsoenlijk argument.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:50 schreef Evertjan het volgende:
[..]
kan Famke mooi eens aan de slag gaan in de echte wereld en een normale baan opzoeken
Als ze dat eerlijk hadden gebracht, dat de entertainment business zware klappen te verduren krijgt, dan had iedereen er veel meer begrip voor gehad wellicht.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Want 'de jeugd' is net zo dom als Famke Louise?quote:Op woensdag 23 september 2020 13:52 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hoezo? Famke Louise is de perfecte representant voor de jeugd.
Vraag wel eens eerder gesteld.quote:Op woensdag 23 september 2020 09:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Thuiswerken waar mogelijk verplicht zou al een hoop schelen.
Daarom zeg ik: dat gedeelte begrijp ik nog wel. De manier waarop was een beetje koddig, zacht gezegd.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als ze dat eerlijk hadden gebracht, dat de entertainment business zware klappen te verduren krijgt, dan had iedereen er veel meer begrip voor gehad wellicht.
Ze hadden dit niet zelf bedacht, he. Engel heeft een paar niet al te slimme, heel erg beinvloedbare mensen gezocht met een grote achterban en voor zijn karretje gespannen om deze boodschap te brengen.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als ze dat eerlijk hadden gebracht, dat de entertainment business zware klappen te verduren krijgt, dan had iedereen er veel meer begrip voor gehad wellicht.
ja, bij mazelen en waterpokken is de R vaak iets van 25.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:51 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Als dat daadwerkelijk zo was zou de R waarde niet veel hoger moeten liggen? Zoals bij de waterpokken en de mazelen.
En zelf blijft hij buiten schot. Hoeft er verder niets voor te doen. Zo dom is hij niet hoor.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ze hadden dit niet zelf bedacht, he. Engel heeft een paar niet al te slimme, heel erg beinvloedbare mensen gezocht met een grote achterban en voor zijn karretje gespannen om deze boodschap te brengen.
Geldt wel voor meer mensen die de situatie bagatelliseren. "Ik maak me zorgen want ik weet niet hoe ik geld moet verdienen met deze maatregelen" is wat mij betreft een sympathieker verhaal dan roepen dat het allemaal wel meevalt met dat virus.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat wát precies de main way was? Iedereen onderkent dat de voornamelijke verspreiding via aerosolen plaatsvindt. Volgens mij is er in de discussie verwarring tussen de begrippen "aerosole" en "aerogene" besmetting.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
CDC zei anders vrijdag dat het de MAIN way of infection was.
Nou ja, ik geef aan dat je best een beetje voor elkaar uit mag kijken, ook voor de zwakkeren die graag mee willen blijven draaien in een maatschappij, want ook zij ZIJN de maatschappij, ze zijn niet minderwaardig. Je hoeft niet thuis te blijven, maar je moet ook niet doen alsof alles koek en ei is. Dus als er wordt gevraagd 'kom alleen naar de winkel', ga dan niet met het hele gezin. Als er wordt gevraagd 'hou afstand', hou afstand. Niet zingen in een stadion. Niet lallend door de kroeg. Zelfs als er niet direct zwakkeren in je directe omgeving zijn op dat moment, omdat die dat soort plekken sowieso niet opzoeken, kan het virus op die manier wel verspreid worden en alsnog bij de zwakkeren terechtkomen.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:46 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat wil je weten en ik proef een verwijt ? Beter vragen wat ik en of hoe ik dat hoe bedoel of zie.
Ik geef aan dat regels en gedrag die niet het eigenbelang dienen, weinig kans maken om opgevolgd te worden.
gun iedereen alle geluk en geld toe in de wereld maar als je niet meer zelf je geld kan verdienen door middel van optredens dan moet je toch zelf aan de slag om je geld te verdienen. Zat voorbeelden van artiesten die gewoon een andere baan erbij nemen in deze tijdquote:Op woensdag 23 september 2020 13:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Mja dit neigt meer naar afgunst dan naar een fatsoenlijk argument.
Het is dan ook langer bekend dat figuren als Bizzey aanhangers zijn van viruswaanzin. Ik had niet verwacht dat bijvoorbeeld een Tim Douwsma daar ook toe behoort. Maar goed, alleen maar goed dat dat lijstje nu bekend is. Nu zijn ze met gehaaste spoed die filmpjes aan het deleten allemaal omdat ze merken hoe enorm zich dit tegen hen keert.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ze hadden dit niet zelf bedacht, he. Engel heeft een paar niet al te slimme, heel erg beinvloedbare mensen gezocht met een grote achterban en voor zijn karretje gespannen om deze boodschap te brengen.
Artiesten als Famke Louise en Bizzey (hoe treurig ook) verdienen tonnen, zo niet miljoenen per jaar. Die hoeven helemaal niet op zoek naar een andere baan want ze leven als God in Frankrijk.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:57 schreef Evertjan het volgende:
[..]
gun iedereen alle geluk en geld toe in de wereld maar als je niet meer zelf je geld kan verdienen door middel van optredens dan moet je toch zelf aan de slag om je geld te verdienen. Zat voorbeelden van artiesten die gewoon een andere baan erbij nemen in deze tijd
Ik denk toch echt dat je Famke Louise onderschat. Ze is een succesvol zakenvrouw en heeft een enorm publiek. Wanneer zij praat wordt er geluisterd. Door haar zoveel uit te nodigen buiten haar eigen veilige setting kun je juist aantonen dat ze inderdaad een dom schaap is waar niet naar geluisterd moet worden.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar het is niet perse airborne zoals de mazelen toch? Zou toch kunnen dat het enige tijd actief is of dat je voor langere tijd een hoop viral load moet inademen.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:51 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Precies. Maar de echte klappen vallen helemaal niet bij Famke en dit soort semi-BN'ers, want die kunnen altijd nog een paar schaatsen aantrekken of van de duikplank springen. Uit niets van hun boodschap blijkt medeleven voor wie dan ook.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |