Wij hebben gewoon kerstdiner bij m'n ouders, zijn dan met negen mensen, maar dat slaan we ook even over.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, wij hebben altijd een kerstdiner met de hele familie, maar er is al min of meer consensus dat we het niet gaan doen dit jaar vanwege alle rompslomp eromheen.
Mensen die zich kut voelen gaan doorgaans niet rellen. Dat zijn de mensen die graag anti zijn.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:24 schreef Randier het volgende:
[..]
Ja, heel begrijpelijk allemaal hoor, maar wat willen mensen dan dat hier aan wordt gedaan en wie moet dat gaan doen?
Hier ligt een groot stuk eigen verantwoording. Mensen die zich kut voelen kunnen ook een afspraak maken met een psycholoog en er eens over gaan praten, in plaats van gaan rellen tegen maatregelen omdat ze zich ongehoord voelen.
Nogmaals, niet alleen het onderwijs is belangrijk maar ook het uitzicht. Het uitzicht op dit moment is nul.quote:Op woensdag 23 september 2020 12:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Eens, het is een heel moeilijk dilemma.
Zijn er geen creatieve, alternatieve oplossingen te bedenken? Is het echt of normaal zonder restricties, of niet?
quote:Op woensdag 23 september 2020 13:13 schreef VoMy het volgende:
[..]
Aerosolen? Lol. Nee.![]()
Hulpmiddelen in de zorg valt ook reuze mee.
quote:Ondanks dat het nieuwe coronavirus nog een vrij nieuw virus is waarvan nog lang niet alles bekend is, weten we dat andere mensen vooral via de wat grotere druppels besmet worden. De grote druppels komen niet zo ver (zelden verder dan 1,5 meter).
Ondanks dat het nieuwe coronavirus nog een vrij nieuw virus is waarvan nog lang niet alles bekend is, weten we dat andere mensen vooral via de wat grotere druppels besmet worden. De grote druppels komen niet zo ver (zelden verder dan 1,5 meter).
Het is op dit moment niet duidelijk of de kleine druppels (aerosolen) die in de lucht blijven hangen een rol spelen bij de verspreiding van het nieuwe coronavirus. Mochten ze een rol spelen in de verspreiding, dan is dit een minder belangrijke verspreidingsroute dan van de grotere druppels. Het beeld van de verspreiding van het coronavirus is hetzelfde als dat van andere virussen die door grote druppels worden overgedragen.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/verspreiding
CDC is de Amerikaanse variant van het RIVM, ook RKI erkent de rol van aerosolen bij verspreiding. https://www.rki.de/DE/Con(...)doc13776792bodyText1quote:Person-to-person spread
The virus is thought to spread mainly from person-to-person.
Between people who are in close contact with one another (within about 6 feet).
Through respiratory droplets produced when an infected person coughs, sneezes, or talks.
These droplets can land in the mouths or noses of people who are nearby or possibly be inhaled into the lungs.
COVID-19 may be spread by people who are not showing symptoms.
https://www.cdc.gov/coron(...)w-covid-spreads.html
quote:Oppositiepartijen en ouderenorganisaties zijn woedend over het feit dat de mondkapjesrichtlijn van het RIVM voor de ouderenzorg deels gebaseerd was op schaarste. Nieuwsuur onthulde vandaag dat een belangrijk advies uit die richtlijn stilzwijgend is aangepast en dat medewerkers nu wél mondkapjes moeten dragen bij kort contact.
Tijdens de coronacrisis was de regel dat medewerkers in de zorg zonder mondkapjes werkten bij bevestigde corona-gevallen als het "kortdurend contact" was. Dat was verantwoord, stelde de richtlijn. Steeds werd volgehouden dat die richtlijnen niet uit schaarste waren opgesteld, maar op basis van medische adviezen.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-grof-schandaal.html
Ik heb mijn verjaardag niet gevierd dus ik ben gewoon ook geen jaar ouder geworden, vind ik.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:26 schreef Ven1972 het volgende:
Ik ga ook dit jaar in november echt geen verjaardag houden met mijn familie vanwege het coronavirus.
Je ziet toch echt een hoop mensen - gisteren nog al die BN'ers in de media - die zich keihard tegen de maatregelen uitspreken, terwijl ze eigenlijk niet tegen die regels zijn maar alleen maar willen dat er meer aandacht komt voor hun verhaal.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:26 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Mensen die zich kut voelen gaan doorgaans niet rellen. Dat zijn de mensen die graag anti zijn.
Wel beetje klaar met dat hoongelach over een halve tamme. Stuk kwalijker dat blijkbaar niemand haar in bescherming tegen zichzelf heeft kunnen nemen.quote:
Groot bijkomstig voordeel!quote:Op woensdag 23 september 2020 13:28 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb mijn verjaardag niet gevierd dus ik ben gewoon ook geen jaar ouder geworden, vind ik.
Dat is toch geen rellen? Dat zijn een paar niet zo slimme BN'ers die zich hebben op laten naaien door Viruswaarheid. De helft krabbelt alweer terug.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:28 schreef Randier het volgende:
[..]
Je ziet toch echt een hoop mensen - gisteren nog al die BN'ers in de media - die zich keihard tegen de maatregelen uitspreken, terwijl ze eigenlijk niet tegen die regels zijn maar alleen maar willen dat er meer aandacht komt voor hun verhaal.
Wat een geheimzinnigheid zeg? Is het zo spannend om te vertellen of je inmiddels op kantoor werkt of nog steeds thuis zit?quote:Op woensdag 23 september 2020 13:15 schreef Randier het volgende: [..] Ik zie niet helemaal in waar je hiermee naartoe wilt.
Had ik nu verdikkemie door een slotje heengepost?quote:Op woensdag 23 september 2020 13:26 schreef Ven1972 het volgende:
Ik ga ook dit jaar in november echt geen verjaardag houden met mijn familie vanwege het coronavirus.
Duidelijk te dom om te schijten inderdaad gezien haar uitspraken ik zou me er ook als jongere niet mee willen associëren.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:28 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wel beetje klaar met dat hoongelach over een halve tamme. Stuk kwalijker dat blijkbaar niemand haar in bescherming tegen zichzelf heeft kunnen nemen.
Predator40 zou dat relativeren noemen.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:28 schreef Randier het volgende:
[..]
Je ziet toch echt een hoop mensen - gisteren nog al die BN'ers in de media - die zich keihard tegen de maatregelen uitspreken, terwijl ze eigenlijk alleen maar willen dat er meer aandacht komt voor hun verhaal.
Ja, dat vind ik ook, hoor. Snel vergeten dit jaarquote:Op woensdag 23 september 2020 13:28 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb mijn verjaardag niet gevierd dus ik ben gewoon ook geen jaar ouder geworden, vind ik.
En toch vind ik het heel gemakkelijk om nu zo over haar heen te vallen.quote:
Da's de juiste instelling!quote:Op woensdag 23 september 2020 13:28 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Kan me niet erger uitgemolken worden eigenlijk - dit soort figuren verliezen al hun respect wat mij betreft als je je zo op tv durft te vertonen. Compleet kapot maken die carrières van dit soort mensen die zo stom zijn dat ze niet eens een fatsoenlijke zin kunnen formuleren.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:28 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wel beetje klaar met dat hoongelach over een halve tamme. Stuk kwalijker dat blijkbaar niemand haar in bescherming tegen zichzelf heeft kunnen nemen.
Je quote dus het RIVM, dat hetzelfde zegt als altijd, en het CDC, dat hetzelfde zegt als het RIVM, en geen van beide zegt iets over de grote rol van de aerosolen in de Maurice de Hond-setting. Omdat het niet om dat soort aerosolen gaat.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:28 schreef Elan het volgende:
[..]
[..]
[..]
CDC is de Amerikaanse variant van het RIVM, ook RKI erkent de rol van aerosolen bij verspreiding. https://www.rki.de/DE/Con(...)doc13776792bodyText1
Hulpmiddelendiscussie heb je zeker gemist? Is gisteren een debat over geweest, dat de richtlijnen voor kortdurende zorg pas half augustus stilletjes zijn aangepast en dat de veiligheid in geding is geweest door zogenaamde schaarste terwijl het beleid was zogenaamd gebaseerd op medische indicatie.
[..]
De drukste maand qua verjaardagen is maart, dus dat was nu lekker rustig. Alleen jammer van m'n eigen verjaardag dan.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:30 schreef Natalie het volgende:
[..]
Heb in november drie verjaardagen in 5 dagen tijd. Normaal de drukste week van het jaar, maar dit jaar wordt 't vast een rustige. Eens wat anders.
quote:Op woensdag 23 september 2020 13:18 schreef Tijn het volgende: [..] Wat wil je nou, dat we het allemaal zo enorm zielig voor je vinden dat je het een beetje saai vindt thuis?
Vier je het volgend jaar dubbel zo groots en word je twee jaar ouderquote:Op woensdag 23 september 2020 13:28 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Het zijn altijd de cijfers van de afgelopen 24 uur vergeleken met de cijfers van de 24 daarvoor etc.quote:Op woensdag 23 september 2020 12:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat had je toen de ellende begon wel vaker op dinsdag. Zijn die cijfers definitief? Dan hebben we een 'goede' dag...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |