SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Citius, Altius, Fortius.
Nee, dit was voorlopig wel de laatste kans ja.quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:19 schreef Mykonos het volgende:
Bernal in vorm vs. Evenepoel vs. Pogacar. Ik heb er wel zin in.
Jumbo gaat in ieder geval nooit de Tour winnen.
hoezo zonder ploeg? UAE is zijn ploeg toch?quote:
Had maar een minuutje harder hoeven rijden om de concurenten buiten de tijd te krijgen.quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:18 schreef kilon het volgende:
Niet eens de groene trui gewonnen. Overhypte puber dus.
@Koffieplanter, Tom gaat de Tour nog winnen toch?quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:19 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Nee, dit was voorlopig wel de laatste kans ja.
Ja, maar ik betreur nog steeds zijn impulsieve beslissing en daad op de Peyresourde.quote:
Poga halen. Anders gaat het 'm niet worden inderdaad de komende jaren.quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:19 schreef Mykonos het volgende:
Bernal in vorm vs. Evenepoel vs. Pogacar. Ik heb er wel zin in.
Jumbo gaat in ieder geval nooit de Tour winnen.
Dit is ongeveer wat ik net tegen mijn pa zei.quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:20 schreef Remco het volgende:
Stiekem was Jumbo Visma sterker dan Roglic zelf.
Mwah, dat valt ook wel weer mee. Het was niet goed, maar ook niet slecht.quote:
Dat snap ik wel.quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:22 schreef The_Undertone het volgende:
Wout heeft er flink de pest in
Achteraf gezien hadden ze Tom korter moeten houden in het klassement. Nu hoefde Poga alleen Rogla maar te volgen.quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:21 schreef Marcoss het volgende:
Roglic had het vast tactisch anders kunnen pakken, maar op die aanval van Poga in die ene rit na, is eigenlijk alles perfect gegaan.. met 1 minuut voorsprong de tijdrit beginnen is ook perfect..
Maar dan een bizarre tijdrit van Poga en eigenlijk gewoon een hele slechte van Roglic.. dat had echt niemand verwacht. En zelfs die 40 seconden van die aanval boeien niet meer, dan had hij alsnog de Tour verloren
Onzin, hij heeft er in finales zat alleen voor gestaan.quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:23 schreef Patroon het volgende:
Blijkt maar weer hoe belangrijk TLJ voor Roglic is geweest in de etappes. Nu hij het zelf moet doen, blijkt Pogagod beter
Tom had de benen niet.quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:23 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Achteraf gezien hadden ze Tom korter moeten houden in het klassement. Nu hoefde Poga alleen Rogla maar te volgen.
Ja, dit. Maar ik ken dat Tom daar net niet goed genoeg voor was.quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:23 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Achteraf gezien hadden ze Tom korter moeten houden in het klassement. Nu hoefde Poga alleen Rogla maar te volgen.
Dan voelde zelfs Han Kok de situatie nog beter aan.quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:22 schreef Doevelaer het volgende:
Wat een vraag.
'Wout, je hebt een schitterende tijdrit gereden maar je ploeg verliest de tour. Welk gevoel overheerst?'.
Ja, scheelt een flinke slok op borrel in de portemonnee + hij heeft zich weggecijferd voor Roglicquote:
Ik denk wel dat Tom heel dicht bij plaats 3 had kunnen eindigenquote:Op zaterdag 19 september 2020 18:24 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Tom had de benen niet.
Het gelijk van @groenen .quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:23 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Niet alleen achteraf. Dat hadden ze vanaf het begin ook wel kunnen bedenken. Dumoulin had die eigenzinnige actie nooit mogen ondernemen. Maar hij was er mentaal niet klaar voor. Dat is bijzonder spijtig.quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:23 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Achteraf gezien hadden ze Tom dichter moeten houden in het klassement. Nu hoefde Poga alleen Rogla maar te volgen.
geloof niet dat het iets met geld te maken heeftquote:Op zaterdag 19 september 2020 18:24 schreef The_Undertone het volgende:
[..]
Ja, scheelt een flinke slok op borrel in de portemonnee + hij heeft zich weggecijferd voor Roglic
Maar hij kwam een stuk frisser in de finale. Roog had vaak tot laat nog veel helpers.quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:24 schreef Zelva het volgende:
[..]
Onzin, hij heeft er in finales zat alleen voor gestaan.
Waar hadden ze dan nog meer kunnen pakken?quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:25 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Niet alleen achteraf. Dat hadden ze vanaf het begin ook wel kunnen bedenken. Dumoulin had die eigenzinnige actie nooit mogen ondernemen. Maar hij was er mentaal niet klaar voor. Dat is bijzonder spijtig.
Verder vind ik het persoonlijk gewoon mooi, dat al dat rekenwerk niet altijd tot 'geel in Parijs' leidt, en dat het oude adagium van Peter Post "je moet pakken wat je pakken kan" zo gek nog niet is. Jumbo heeft veel te veel de zakjapanner gebruikt, maar Roglic is dus geen Froome of Thomas.
Pogcar Evenepoel Bernal gevecht volgende Tourquote:Op zaterdag 19 september 2020 18:26 schreef PzKpfw het volgende:
Eindelijk zijn we van die saaie Sky-Ineos jaren af.
Hopen op waaiers morgenquote:Op zaterdag 19 september 2020 18:17 schreef naatje_1 het volgende:
Een minuut kan je ook niet echt meer goedmaken in een sprint
Roglic tweede kans in de Vuelta?quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:27 schreef Evertjan het volgende:
Nu maar hopen op een goede Steven in de Giro
Toen Tom opeens last kreeg van demonen.quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:26 schreef Aguero het volgende:
Waar heeft Jumbo de Tour verloren?
Niet genoeg tijd gepakt in de waaieretappe, Pogacar 'laten rijden' op de Peyresoude of hadden ze ergens het numerieke overwicht beter kunnen uitspelen?
Hoe is dit relevant? Lol.quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:27 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Over waaiers gesproken
Evenepoel weg kopen van DQSquote:Op zaterdag 19 september 2020 18:27 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
wat gaat Jumbo nu doen, team UAE kopieren?
Als deze tijdrit in Romandië of Baskenland was geweest, ben ik ervan overtuigd dat Roglic dichtbij Poga eindigt, zie zowat alle tijdritten die Roglic afgelopen jaren reed. Dan vind ik dit wel slecht ja.quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:22 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Mwah, dat valt ook wel weer mee. Het was niet goed, maar ook niet slecht.
Volgens mij gaat Tom als kopman naar de Vueltaquote:Op zaterdag 19 september 2020 18:27 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Roglic tweede kans in de Vuelta?
Vertel dit even aan Klopkoek in het Jumbo-topicquote:Op zaterdag 19 september 2020 18:29 schreef Slobeend het volgende:
Tja je kunt Jumbo weinig verwijten. Dit rijden van Pogacar zag niemand aankomen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
Uiteindelijk toch gewoon vandaag..quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:26 schreef Aguero het volgende:
Niet genoeg tijd gepakt in de waaieretappe, Pogacar 'laten rijden' op de Peyresoude of hadden ze ergens het numerieke overwicht beter kunnen uitspelen?
Hier zijn boven natuurlijke krachten aan de gang!quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:27 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Over waaiers gesproken
quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:29 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Vertel dit even aan Klopkoek in het Jumbo-topicKlopkoekSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
De Druk.quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:30 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Hoe kan dit nadat Roglic overduidelijk sterker was op de Col de la Loze?
Meer moeten aanvallenquote:Op zaterdag 19 september 2020 18:30 schreef Momo het volgende:
Roglic had denk ik meer tijd kunnen pakken op Pogacar in sommige bergritten.
Klopkoek is de Maurice de Hond van dit forum.quote:
Volgend jaar naar de Tour met Primoz, Paul Martens, Maarten Wijnants, Pfingsten, Tom Laser, Bart Jan Lindeman en Twan Castelijns. Dat lijkt nu dé tactiek.quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:27 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
wat gaat Jumbo nu doen, team UAE kopieren?
Uiteraard. Zeker dat laatste punt is van belang.quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:26 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Waar hadden ze dan nog meer kunnen pakken?
Had iemand dan deze bizarre tijdrit van Pogacar kunnen voorspellen?
Dat vraag ik me af eigenlijk..tactisch hadden ze het misschien anders moeten doen, maar niemand verwacht dat dat nodig was..quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:30 schreef Momo het volgende:
Roglic had denk ik meer tijd kunnen pakken op Pogacar in sommige bergritten.
Ja.quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:31 schreef Koffieplanter het volgende:
Gaat Roglic hier mentaal ooit nog overheen komen?
Nee, die springt van de schans.quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:31 schreef Koffieplanter het volgende:
Mooie UI, makker.quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:31 schreef Koffieplanter het volgende:
Harder trappenquote:Op zaterdag 19 september 2020 18:32 schreef MakkieR het volgende:
Ik kreeg hier toch wel een behoorlijke Lance Amstrong Deja Voux. Iedereen werd gewoon compleet stuk gereden. Dan rijst bij mij meteen de vraag...hoe kan dit....
Ja, hartstikke leuk allemaal, maar Pogacar heeft ook gewoon net als Roglic in het JV-treintje meegereden.quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:26 schreef Patroon het volgende:
[..]
Maar hij kwam een stuk frisser in de finale. Roog had vaak tot laat nog veel helpers.
Ook die waaier etappe. Verliest Poga 1.2m. Een ploeg zorgt echt voor goede plaatsing bij waaieretappes. Zonder ploeg kom je minder makkelijk in de voorste waaier.
En die had ook al een beroerde waaier-etappe.quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:32 schreef opgebaarde het volgende:
Porte gewoon op het podium. Je zou je bijna ontgaan door alle consternatie
of meer doping gebruiken.quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:32 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[..]
Harder trappen
Ja, op Dumoulin. Echt, een non-statistiek.quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:27 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Over waaiers gesproken
We moeten nog een rit hè...quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:32 schreef opgebaarde het volgende:
Porte gewoon op het podium. Je zou je bijna ontgaan door alle consternatie
Ze hebben hem niet verloren, Pogacar heeft hem gewonnen.quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:26 schreef Aguero het volgende:
Matxin gaat werken hebben, hij kan niet nog eens met dit stukje broddelwerk naar een Tour trekken.quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:32 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Nee, die springt van de schans.
Noem eens een moment waar Pogacar een slecht moment had en Roglic had kunnen aanvallen, maar dat niet heeft gedaan?quote:
Klopt, zei ik in de beginfase al. Tom een keer een klim van te voren laten aanvallen en het was binnen. UAE kon echt niets dichtrijden. Dan had Pog zichzelf moeten oproken.quote:
Dit soort oneliners kan in dezelfde categorie als "Ik verheug me nu al op de strijd van de grote 3."quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:36 schreef opgebaarde het volgende:
Heeft Evenepoel volgend jaar toch nog een beetje concurrentie
quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:36 schreef MakkieR het volgende:
Die blik van Tom Dumoulin bij de finish was toch wel onbetaalbaar toen zijn tijd werd verpulverd.
Wout en Tom waren verbijsterdquote:Op zaterdag 19 september 2020 18:36 schreef MakkieR het volgende:
Die blik van Tom Dumoulin bij de finish was toch wel onbetaalbaar toen zijn tijd werd verpulverd.
idd. Hoeveel keer zou hij zijn beslissing om zich op te offeren hebben beklaagd onertussen.quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:36 schreef MakkieR het volgende:
Dat belooft nog wat!quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:34 schreef Szura het volgende:
Wout Van Aert is dus de Rob Ruijgh van België
Die schijnen, volgens een Sloveen, massaal achter Roglic gestaan te hebben vanwege zijn aansprekende verhaal en relatieve onbekendheid van De Pog, dus dat valt nog te bezien.quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:40 schreef Marcoss het volgende:
Wel goed voor de harten van veel Sloveense tv-kijkers dat de nummer 2 ook een Sloveen is
Mja, dan was hij misschien 5de geworden ofzo.. en podium in de Tour heeft hij toch alquote:Op zaterdag 19 september 2020 18:39 schreef Beregd het volgende:
[..]
idd. Hoeveel keer zou hij zijn beslissing om zich op te offeren hebben beklaagd onertussen.
Relatieve onbekendheid?quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:40 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Die schijnen, volgens een Sloveen, massaal achter Roglic gestaan te hebben vanwege zijn aansprekende verhaal en relatieve onbekendheid van De Pog, dus dat valt nog te bezien.
Maar Pogacar is niet de enige die dan gaat reageren.quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:35 schreef groenen het volgende:
[..]
Klopt, zei ik in de beginfase al. Tom een keer een klim van te voren laten aanvallen en het was binnen. UAE kon echt niets dichtrijden. Dan had Pog zichzelf moeten oproken.
Maar ja, Niermann tactics.
Jup, ik houd wel van dom gelulquote:Op zaterdag 19 september 2020 18:37 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Dit soort oneliners kan in dezelfde categorie als "Ik verheug me nu al op de strijd van de grote 3."
Dat verging Roglic ook niet altijd even goedquote:Op zaterdag 19 september 2020 18:25 schreef johannes_vermeer het volgende:
Heeft Pogacar vroeger ook schans gesprongen? #dtv
Hij eindigt een keer voor hem in een etappe van belang, wat denk je zelf.quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:41 schreef MakkieR het volgende:
Was Dumoulin over de hele tour eigenlijk niet sterker dan Roglic, ik weet het is achteraf.
derde had zeker gekundquote:Op zaterdag 19 september 2020 18:40 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Mja, dan was hij misschien 5de geworden ofzo.. en podium in de Tour heeft hij toch al
Hij heeft een soort shield op staan bij dat soort dingen, zal wel anders zijn bij zijn ploeggenoten, veel ploeggenoten zijn ook wel echt vrienden van hem.quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:40 schreef Szura het volgende:
[..]
Zelfde soort interview als altijd
Nee joh. Roglic was tot gisteren de beste in koers, Pogacar op gelijke hoogte. Dit is wel echt achteraf gelulquote:Op zaterdag 19 september 2020 18:41 schreef MakkieR het volgende:
Was Dumoulin over de hele tour eigenlijk niet sterker dan Roglic, ik weet het is achteraf.
wtf iddquote:Op zaterdag 19 september 2020 18:42 schreef Koffieplanter het volgende:
Hahaha, wat een openingsvraag van Carl aan Dumoulin.
Nee, die moest er bij elke serieuze versnelling meteen af.quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:41 schreef MakkieR het volgende:
Waarom zeggen Nederlanders in het Engels altijd proud on?quote:
Pat zit er, dus reken op gepush van Karl om Evenepoel te meten met Pogacar.quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:44 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Vanavond bij Vive le Velo: Had Jumbo moeten gaan voor Van Aert als kopman?
Totaal nietquote:Op zaterdag 19 september 2020 18:41 schreef MakkieR het volgende:
En nog in het Frans ook.quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:46 schreef Szura het volgende:
Waarom praten Fransen altijd zo tyfussnel
Trots op/proud on.quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:45 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Waarom zeggen Nederlanders in het Engels altijd proud on?
Ja, dat vind ik al jaren.quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:48 schreef Cyan9 het volgende:
Ergens toch jammer dat er morgen niet meer echt gestreden wordt.
Dat klinkt niet als JV die beweren dat alles nagenoeg perfect is voorbereid.quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:42 schreef Patroon het volgende:
Roog had die helm voor het eerst op...
Goed plan. Windmachines aan.quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:49 schreef Van_Poppel het volgende:
Misschien morgen nog waaiers trekken
Aru deed het in 16:12, dus nieuw recordquote:Op zaterdag 19 september 2020 18:48 schreef Toby56 het volgende:
Was dit al gepost?
De klimtijden?
Blijkt dat Roglic nog een seconde harder tegen de mooie meisjes is opgefietst dan Tom.
Dus zo hondsberoerd was-ie nou ook weer niet.
Conclusie: de beste heeft gewoon gewonnen.
Punt.
[ afbeelding ]
Blijkt ook: Van Aert kopman volgend jaar.
Hij deed het op de klimfiets dus wel goed . Zou het verplicht verstellen van het zadel op de tijdritfiets hebben meegespeeld bij het slechte eerste deel?quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:48 schreef Toby56 het volgende:
Was dit al gepost?
De klimtijden?
Blijkt dat Roglic nog een seconde harder tegen de mooie meisjes is opgefietst dan Tom.
Punt.
[ afbeelding ]
Was dat 1 op 1 precies dezelfde lap weg?quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:50 schreef Zorro het volgende:
[..]
Aru deed het in 16:12, dus nieuw record
Dumoulin is de nieuwe Gesink. Nooit meer de oude na een blessure. Zakt langzaam terug naar niveau peletonzaagsel.quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:41 schreef MakkieR het volgende:
O dat weet ik niet, ik zocht naar het record van de Belles Filles.quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:51 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Was dat 1 op 1 precies dezelfde lap weg?
Ik meen dat ze aan het begin van de uitzending zeiden van niet; maar ik kan me vergissen.
Tom reed op een zwaardere fiets. Ook weer zo’n briljante keus van Niermann.quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:48 schreef Toby56 het volgende:
Was dit al gepost?
De klimtijden?
Punt.
[ afbeelding ]
Volgens mij was het alleen vorig jaar anders, toen gingen nog een stukje verder over het onverharde pad.quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:51 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Was dat 1 op 1 precies dezelfde lap weg?
Ik meen dat ze aan het begin van de uitzending zeiden van niet; maar ik kan me vergissen.
Toen ze Roog vroegen naar de helm die niet goed zat, zei hij dat hij die voor het eerst op had 😂quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:49 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat klinkt niet als JV die beweren dat alles nagenoeg perfect is voorbereid.
Denk jij niet dat zoiets de keus van Tom zelf zou zijn, ouwe dibbes?quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:52 schreef groenen het volgende:
[..]
Tom reed op een zwaardere fiets. Ook weer zo’n briljante keus van Niermann.
En 11de in de klim is toch echt wel slecht voor Roglic.
Wat is dit voor godslastering over ONZE Tom?quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:51 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dumoulin is de nieuwe Gesink. Nooit meer de oude na een blessure. Zakt langzaam terug naar niveau peletonzaagsel.
Tweede in deze tijdrit, dan doe je toch wel iets goed hoor. Pogacar was gewoon ongekend sterk vandaag.quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:51 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dumoulin is de nieuwe Gesink. Nooit meer de oude na een blessure. Zakt langzaam terug naar niveau peletonzaagsel.
Dat is nog een heel verschil met een ploeg die helpt in de waaier. Ik ken genoeg renners die pro continentaal rijden en die geven ook aan dat je bij klassiekers echt een ploeg nodig hebt om voorin de waaier te zitten. Rij zelf ook koersen (niet op dat niveau, amateurs en vroeger junioren) maar weet ook dat je echt een ploeg nodig hebt die je er doorheen loodsen.quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:32 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja, hartstikke leuk allemaal, maar Pogacar heeft ook gewoon net als Roglic in het JV-treintje meegereden.
Ik snap wat je zegt maar ik hoop het niet, en het is te vroeg dit te zeggen.quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:51 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ze hadden toch uiteindelijk gewoon een perfecte uitgangspositie? Echt niemand had dit kunnen bedenken.quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:56 schreef Koffieplanter het volgende:
Ik word een beetje moe van dat opportunistische gejammer over de tactische keuzes van Jumbo.
Wel echt vet dat jij al die renners kent.quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:56 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat is nog een heel verschil met een ploeg die helpt in de waaier. Ik ken genoeg renners die pro continentaal rijden en die geven ook aan dat je bij klassiekers echt een ploeg nodig hebt om voorin de waaier te zitten. Rij zelf ook koersen (niet op dat niveau, amateurs) maar weet ook dat je echt een ploeg nodig hebt die je er doorheen loodsen.
Welnee.quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:51 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Inderdaad, gewoon het optimale gehaald uit een net niet renner.quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:57 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ze hadden toch uiteindelijk gewoon een perfecte uitgangspositie? Echt niemand had dit kunnen bedenken.
Ik vraag me af of het opportunistisch is; twee weken geleden werden deze discussies ook al gevoerd.quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:56 schreef Koffieplanter het volgende:
Ik word een beetje moe van dat opportunistische gejammer over de tactische keuzes van Jumbo.
Absoluut, zonder twijfel. Kijk, ik geniet er echt intens van wat er zojuist gebeurd is, maar als je ze vooraf vraagt of ze met een voorsprong van 57 seconden de afsluitende tijdrit in zouden willen geven ze daar in 100% van de gevallen een positief antwoord op. En er is geen ziel te vinden die het daarmee oneens zou zijn.quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:57 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ze hadden toch uiteindelijk gewoon een perfecte uitgangspositie? Echt niemand had dit kunnen bedenken.
Daar wil ik niks mee zeggen. Maar in waaiers heb je een team nodig.quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:58 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Wel echt vet dat jij al die renners kent.
Twee weken geleden was er een discussie over een tactische blunder met Dumoulin, dat heeft vrij weinig met vandaag te maken. Dat kwam gewoon aan op Roglic tegen Pogacar en die eerste blijkt, om wat voor reden dan ook, plots niet meer goed genoeg, terwijl hij zelfs gisteren de beste indruk van iedereen gaf. Iets wat niemand, zelfs Pogacar zelf waarschijnlijk niet, had zien aankomen. Als we het toch over achteraf gejammer hebben: Dumoulin bleek verre van goed genoeg en is vandaag ook behoorlijk weggereden.quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:59 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik vraag me af of het opportunistisch is; twee weken geleden werden deze discussies ook al gevoerd.
Met opportunisme heeft het volgens mij dus niet zoveel te maken.
Doe dit maar niet meerquote:Op zaterdag 19 september 2020 19:02 schreef naatje_1 het volgende:
Door de woeiwaaieretappe verloor Pogacar tijd maar nu wind hij de Tour
Of juist een extra dimensiequote:Op zaterdag 19 september 2020 19:02 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Wel extra pijnlijk: zonder het tijdverlies van Pogacar in de waaieretappe had hij dus inderdaad al het geel gehad (en behouden) en hadden we dit niet als zodanig ervaren.
Je hele punt met waaiers slaat echt kant noch wal, we hadden het erover dat Roglic volgens jou een stuk frisser in de finales in de bergen zat omdat hij ploeggenoten had. Waaiers hebben daar niets mee van doen, want die waaiers waren niet in die bergetappes. En Pogacar had sowieso ook gewoon ploeggenoten mee deze Tour, dacht ik toch gezien te hebben. Dus die konden in de waaiers niets betekenen, begrijp ik volgens jou? Waar waren die dan?quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:56 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat is nog een heel verschil met een ploeg die helpt in de waaier. Ik ken genoeg renners die pro continentaal rijden en die geven ook aan dat je bij klassiekers echt een ploeg nodig hebt om voorin de waaier te zitten. Rij zelf ook koersen (niet op dat niveau, amateurs en vroeger junioren) maar weet ook dat je echt een ploeg nodig hebt die je er doorheen loodsen.
Maar blijf vooral roepen dat het onzin is, je zal zelf ook wel koers ervaring hebben..
Er is toen volgens mij ook gesproken over de vraag of het verstandig was om Pogi weer zoveel tijd te laten terugpakken. En het feit dat de ploegleiding van JumboVisma niet ingreep na de eigengereide beslissing van Dumoulin, werd toen door sommigen ook al een tactische misser genoemd.quote:Op zaterdag 19 september 2020 19:01 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Twee weken geleden was er een discussie over een tactische blunder met Dumoulin, dat heeft vrij weinig met vandaag te maken. Dat kwam gewoon aan op Roglic tegen Pogacar en die eerste blijkt, om wat voor reden dan ook, plots niet meer goed genoeg. Iets wat niemand, zelfs Pogacar zelf waarschijnlijk niet, had zien aankomen. Als we het toch over achteraf gejammer hebben: Dumoulin bleek verre van goed genoeg en is vandaag ook behoorlijk weggereden.
Dit lag volkomen in de lijn der verwachting.quote:Op zaterdag 19 september 2020 19:01 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dumoulin bleek verre van goed genoeg en is vandaag ook behoorlijk weggereden.
Hopelijk komt er veel oud zeer op tafel.quote:Op zaterdag 19 september 2020 19:09 schreef groenen het volgende:
Boogerd en Dekker bij de avondetappe, wordt gezellig.
Michael en Thomas ? echt?quote:Op zaterdag 19 september 2020 19:09 schreef groenen het volgende:
Boogerd en Dekker bij de avondetappe, wordt gezellig.
Ik heb het niet alleen over de bergetappes, maar ook over de waaieretappe. In de bergen is het inderdaad meer man tegen man geweest, maar in de waaieretappe heeft Poga het meeste verloren. Het is duidelijk dat je er zelf geen ervaring mee hebt, maar met waaiers heb je echt ploeggenoten nodig die je naar voren rijden en je toelaten in de waaier. Je kan nog zo sterk zijn, maar als je geen ruimte voorin krijgt, zit je al snel op de kant. Blijkbaar heb je dat zelf nooit gedaan, helemaal prima...maar zeggen dat ik onzin spreek is vrij kort door de bocht.quote:Op zaterdag 19 september 2020 19:04 schreef Zelva het volgende:
[..]
Je hele punt met waaiers slaat echt kant noch wal, we hadden het erover dat Roglic volgens jou een stuk frisser in de finales in de bergen zat omdat hij ploeggenoten had. Waaiers hebben daar niets mee van doen, want die waaiers waren niet in die bergetappes. En Pogacar had sowieso ook gewoon ploeggenoten mee deze Tour, dacht ik toch gezien te hebben. Dus die konden in de waaiers niets betekenen, begrijp ik volgens jou? Waar waren die dan?
https://nos.nl/collectie/(...)-van-de-klas-geweestquote:Op zaterdag 19 september 2020 19:10 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Overigens, de manier waarop Tom sprak over het feit dat Pogacar "nog sneller reed dan ik" zegt ook wel heel veel. Volgens mij vertrouwt hij er niks van.
Pogacar reed tijdens die rit eerst lek en toen hij weer terugkwam in het peloton werd hij opgehouden door een valpartij. Dat was pure pech.quote:Op zaterdag 19 september 2020 19:11 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik heb het niet alleen over de bergetappes, maar ook over de waaieretappe. In de bergen is het inderdaad meer man tegen man geweest, maar in de waaieretappe heeft Poga het meeste verloren. Het is duidelijk dat je er zelf geen ervaring mee hebt, maar met waaiers heb je echt ploeggenoten nodig die je naar voren rijden en je toelaten in de waaier. Je kan nog zo sterk zijn, maar als je geen ruimte voorin krijgt, zit je al snel op de kant. Blijkbaar heb je dat zelf nooit gedaan, helemaal prima...maar zeggen dat ik onzin spreek is vrij kort door de bocht.
Jumbo had het tijdens die waaier etappe veel beter georganiseerd, sowieso zijn Nederlandse en Belgische ploegen vaak veel beter met waaiers door ervaring. 90% élite/belofte koersen in Nederland en ook veel in België worden beslist met waaiers.
Hij zei ook echt dat hij het parcours heel goed kende en bedankte zijn team daar ontzettend voorquote:Op zaterdag 19 september 2020 19:14 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
https://nos.nl/collectie/(...)-van-de-klas-geweest
Poga komt met een paar klassieke uitspraken.
Behalve dat het feitelijk onjuist is.quote:Op zaterdag 19 september 2020 19:10 schreef kibo het volgende:
[..]
Dit lag volkomen in de lijn der verwachting.
Dan nog blijft staan dat je bij waaier koersen echt een ploeg moet hebben. Maar goed, prachtige ontknoping dit. Lang geleden dat ik zo heb genotenquote:Op zaterdag 19 september 2020 19:14 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Pogacar reed tijdens die rit eerst lek en toen hij weer terugkwam in het peloton werd hij opgehouden door een valpartij. Dat was pure pech.
Dus ja, ik ben bang dat je post niet volledig opgaat.
Och, knechten uit zijn eigen gewonnen Giro zaten ook gewoon bij de Oostenrijkse bloedbank. ONZE Tom zelf niet natuurlijk.quote:Op zaterdag 19 september 2020 19:10 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Overigens, de manier waarop Tom sprak over het feit dat Pogacar "nog sneller reed dan ik" zegt ook wel heel veel. Volgens mij vertrouwt hij er niks van.
Klasbak ja. Winnaar nee.quote:Op zaterdag 19 september 2020 19:22 schreef DeeBee het volgende:
Tom heeft 1.5 jaar geen serieuze koers gereden, dit was niet echt slecht.
We hadden op meer gehoopt, maar het blijft toch een aardige klasbak...
Je komt er opeens die waaiers bijhalen bij een stelling 'Zodra Pogacar het alleen moest doen was hij beter dan als Roglic geen ploegmaat meer bij zich had', maar die waaieretappe is bij die stelling volstrekt irrelevant. Omdat in die waaieretappe Pogacar gewoon ook ploegmaats bij zich had de hele etappe.quote:Op zaterdag 19 september 2020 19:11 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik heb het niet alleen over de bergetappes, maar ook over de waaieretappe. In de bergen is het inderdaad meer man tegen man geweest, maar in de waaieretappe heeft Poga het meeste verloren. Het is duidelijk dat je er zelf geen ervaring mee hebt, maar met waaiers heb je echt ploeggenoten nodig die je naar voren rijden en je toelaten in de waaier. Je kan nog zo sterk zijn, maar als je geen ruimte voorin krijgt, zit je al snel op de kant. Blijkbaar heb je dat zelf nooit gedaan, helemaal prima...maar zeggen dat ik onzin spreek is vrij kort door de bocht.
Jumbo had het tijdens die waaier etappe veel beter georganiseerd, sowieso zijn Nederlandse en Belgische ploegen vaak veel beter met waaiers door ervaring. 90% élite/belofte koersen in Nederland en ook veel in België worden beslist met waaiers.
Wel een Mihai-schatting, die zijn nog wel eens een tikkeltje overdreven.quote:
Winnaar van de tour makkerquote:Op zaterdag 19 september 2020 19:37 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Zoek eens op hoeveel etappeoverwinningen hij al heeft in grote ronden...
Etappeoverwinningenquote:Op zaterdag 19 september 2020 19:37 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Zo'n tijdrit is natuurlijk niet echt te vergelijken met een gewone etappequote:Op zaterdag 19 september 2020 19:38 schreef Zelva het volgende:
[..]
Plus dat hij in het stuk daarvoor zich ook al helemaal het schompes had gereden.
Daar komen ze inderdaad frisser aan de voet.quote:Op zaterdag 19 september 2020 19:39 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Zo'n tijdrit is natuurlijk niet echt te vergelijken met een gewone etappe
Dit zijn topsporters he, 36k is peanutsquote:Op zaterdag 19 september 2020 19:40 schreef Zelva het volgende:
[..]
Daar komen ze inderdaad frisser aan de voet.
Je denkt dat Pogacar dat eerste stuk niet op of tegen de max heeft gereden?quote:Op zaterdag 19 september 2020 19:41 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Dit zijn topsporters he, 36k is peanuts
dat is precies het verschil tussen een etappeoverwinning en een tour overwinningquote:Op zaterdag 19 september 2020 19:37 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Blijkbaar lukt het hem om dat de hele tijdrit te doenquote:Op zaterdag 19 september 2020 19:41 schreef Zelva het volgende:
[..]
Je denkt dat Pogacar dat eerste stuk niet op of tegen de max heeft gereden?
Op een klimfiets vs tijdritfiets voor Tom, en slechter dan o.a. Barguil en Solerquote:Op zaterdag 19 september 2020 18:48 schreef Toby56 het volgende:
Was dit al gepost?
De klimtijden?
Punt.
[ afbeelding ]
Ja, maar dat betekent dat hij niet zo fris aan de voet van deze klim aankwam als Aru in 2017 die tot deze klim opdoemde in de luwte van het peleton kon meepeddelen en geen trap teveel hoefde te doen. En ook nog eens in het begin van de Tour.quote:Op zaterdag 19 september 2020 19:43 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Blijkbaar lukt het hem om dat de hele tijdrit te doen
Mijn mening is dat je dat niet kunt bewerenquote:Op zaterdag 19 september 2020 19:47 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja, maar dat betekent dat hij niet zo fris aan de voet van deze klim aankwam als Aru in 2017 die tot deze klim opdoemde in de luwte van het peleton kon meepeddelen en geen trap teveel hoefde te doen. En ook nog eens in het begin van de Tour.
Erecode dat je niet koerst tot aan Champs Elysees. Op lokale circuit zou het kunnen maar niet waarschijnlijk dat je daar ruim halve minuut pakt.quote:Op zaterdag 19 september 2020 19:52 schreef Breekfast het volgende:
Waarom zou Jumbo-Visma in de laatste rit niet gewoon proberen om vanaf de start gewoon volle bak te gaan fietsen en te kijken of je de boel los kan trekken?
Is de kans echt 0% dat het lukt om nog een minuut te pakken of is het puur om de traditie in stand te houden dat je in de laatste etappe gezellig met champagne in de hand rustig naar de finish fietst?
Kansloos. Omdat het parcours zich daar niet voor leent en er in het peloton meer belangen zijn dan het algemeen klassement.quote:Op zaterdag 19 september 2020 19:52 schreef Breekfast het volgende:
Waarom zou Jumbo-Visma in de laatste rit niet gewoon proberen om vanaf de start gewoon volle bak te gaan fietsen en te kijken of je de boel los kan trekken?
Is de kans echt 0% dat het lukt om nog een minuut te pakken of is het puur om de traditie in stand te houden dat je in de laatste etappe gezellig met champagne in de hand rustig naar de finish fietst?
Hinault en Zoetemelk dachten daar anders over.quote:Op zaterdag 19 september 2020 19:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Erecode dat je niet koerst tot aan Champs Elysees. Op lokale circuit zou het kunnen maar niet waarschijnlijk dat je daar ruim halve minuut pakt.
quote:Op zaterdag 19 september 2020 19:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Erecode dat je niet koerst tot aan Champs Elysees. Op lokale circuit zou het kunnen maar niet waarschijnlijk dat je daar ruim halve minuut pakt.
Beiden dus een beetjequote:Op zaterdag 19 september 2020 19:54 schreef Zelva het volgende:
[..]
Kansloos. Omdat het parcours zich daar niet voor leent en er in het peloton meer belangen zijn dan het algemeen klassement.
Dit idee komt vaker voorbij, maar ik zou het ook wel eens leuk vinden. In de praktijk gebeurt het eigenlijk nooit. Het meest opzienbarende was nog die keer dat Vinokourov een sprintend peloton voorbleef, maar dat is ook al weer een tijd geleden.quote:Op zaterdag 19 september 2020 19:52 schreef Breekfast het volgende:
Ik zou het ook leuk vinden, hoe klein de kans ook is dat het lukt. Je hebt toch niks te verliezen wat dat betreft.quote:Op zaterdag 19 september 2020 19:59 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Dit idee komt vaker voorbij, maar ik zou het ook wel eens leuk vinden. In de praktijk gebeurt het eigenlijk nooit. Het meest opzienbarende was nog die keer dat Vinokourov een sprintend peloton voorbleef, maar dat is ook al weer een tijd geleden.
quote:Op zaterdag 19 september 2020 19:59 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Dit idee komt vaker voorbij, maar ik zou het ook wel eens leuk vinden. In de praktijk gebeurt het eigenlijk nooit. Het meest opzienbarende was nog die keer dat Vinokourov een sprintend peloton voorbleef, maar dat is ook al weer een tijd geleden.
Ja, daarin blazen de Nederlandse vrouwen altijd de concurrentie weg. Nu in de Giro Rosa nam van der Breggen gewoon de plek van Van Vleuten in...quote:Op zaterdag 19 september 2020 18:37 schreef MakkieR het volgende:
Gelukkig hebben we het vrouwen wielrennen nog![]()
![]()
quote:Op zaterdag 19 september 2020 20:00 schreef Slobeend het volgende:
[ twitter ]
Is dit een halve insinuatie?
zo klinkt het toch.quote:Pogacar valt niet stil op de klim naar de Planche; integendeel. Hij rijdt de snelste beklimming óóit – inclusief fietswissel. Het kan niet, maar het gebeurt toch. Het is alsof je kijkt naar een appel die omhoog valt, naar een rekensom met een antwoord dat nergens op slaat; naar twee plus twee is miljoenmiljard.
Wel echt met durf gekoerst van FDJ daarquote:
Het andere uiterste is dat Tom geen enkele rol heeft gespeeld. Zevende worden en zijn grootste bijdrage was het inleiden van de krachtigste Pogacar aanval.quote:Op zaterdag 19 september 2020 20:17 schreef TargaFlorio het volgende:
Dumoulin had nooit de Tour kunnen winnen.
Geweldige renner was dat.quote:
Wie?quote:Op zaterdag 19 september 2020 20:21 schreef TLC het volgende:
1minuut21 sneller dan de nummer 2, dat kan toch gewoon eigenlijk niet
Met alle respect trouwens voor Pogocar, hij is de verdiende winnaar van deze tour.
Hij heeft een aantal keer op kop gereden zonder verder veel waarde.quote:Op zaterdag 19 september 2020 20:21 schreef showtimer het volgende:
[..]
Het andere uiterste is dat Tom geen enkele rol heeft gespeeld. Zevende worden en zijn grootste bijdrage was het inleiden van de krachtigste Pogacar aanval.
Het is beter om geen kansen ongebruikt te laten.quote:Op zaterdag 19 september 2020 20:24 schreef Slobeend het volgende:
Maar er was toch ook geen enkele aanleiding voor Dumoulin om iets te proberen? Alles liep op rolletjes.
Achteraf niet nee. Vind het te makkelijk.quote:Op zaterdag 19 september 2020 20:26 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Het is beter om geen kansen ongebruikt te laten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |