Of je hebt in kroegen meer ruimte en dus kun je beter bij anderen vandaan blijven. Dat is in de praktijk niet zo, maar als we toch de ene na de andere aanname doen.quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Vraag ik me af in de kroegen heb je meer ruimte dus zul je eerder met vreemde/nieuwe contacten worden geconfronteerd dan op een besloten huisfeestje.
Er even vanuit gaande dat ze nooit helemaal gestopt zijn met feesten zullen die huisfeestjes al maanden gehouden worden, zonder noemenswaardige problemen.
https://www.nytimes.com/i(...)avel-quarantine.htmlquote:To stop the coronavirus, the most successful countries slammed their doors shut to visitors. It worked.
Until they let outsiders back in.
quote:Laatste cijfers, weinig spannend:
Voor de meerderheid van de grafieken gewoon nog van toepassing.quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:11 schreef Gretzl het volgende:
Kan dit zinnetje en bijgevoegde grafieken eens geüpdatet worden? Bepaald niet actueel meer
[..]
Wat is loesoe?quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:12 schreef Cynicio het volgende:
Maatregelen gaan zondagavond pas in. Helemaal loesoe dit weekend.
Genot.quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:10 schreef Da_Sandman het volgende:
Grapperhaus krijgt nog 390 euro boete.
Gelukkig hebben ze zoveel begrip voor de regels daar.quote:Op vrijdag 18 september 2020 13:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Gaat ook weer lekker in Engeland.
quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:12 schreef Cynicio het volgende:
Jep, dus dan kunnen en mogen ze dus ook gaan beboeten aan de hand van foto’s op social media of in krantenquote:Op vrijdag 18 september 2020 14:10 schreef trein2000 het volgende:
Ondertussen krijgt Grapperhaus een boete
Matt Hancock gaf vandaag al aan dat ze een tweede lockdown niet uitsluiten.quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Gelukkig hebben ze zoveel begrip voor de regels daar.
Want? Hij heeft het gewoon erkent toch?quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:15 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Jep, dus dan kunnen en mogen ze dus ook gaan beboeten aan de hand van foto’s op social media of in kranten
Het is me in ieder geval wel duidelijk dat jij de afgelopen dagen niet hebt zitten opletten bij het nieuws. Dit hoef je je namelijk niet af te vragen, want is al bij herhaling medegedeeld.quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:03 schreef Elan het volgende:
Vraag ik me af in de kroegen heb je meer ruimte dus zul je eerder met vreemde/nieuwe contacten worden geconfronteerd dan op een besloten huisfeestje.
Zonder noemenswaardige problemen?quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Er even vanuit gaande dat ze nooit helemaal gestopt zijn met feesten zullen die huisfeestjes al maanden gehouden worden, zonder noemenswaardige problemen.
Is dit echt? En heb je een bron?quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:12 schreef Cynicio het volgende:
Ik kan het niet lezen (want betaalmuur), maar gebaseerd op die ene quote zou ik zeggen: dat is precies waarom zo'n aanpak in Nederland niet zou werken.quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:10 schreef Gretzl het volgende:
Interessant stuk in de NY Times
[..]
https://www.nytimes.com/i(...)avel-quarantine.html
Ik geloof het niet.quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is me in ieder geval wel duidelijk dat jij de afgelopen dagen niet hebt zitten opletten bij het nieuws. Dit hoef je je namelijk niet af te vragen, want is al bij herhaling medegedeeld.
Een bron voor superspreadevents heb ik niet maar de NOS meldt dat het vanaf zondag 18.00 uur in zal gaan.quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:16 schreef LaCatastrophe het volgende:
[..]
Is dit echt? En heb je een bron?
Zo van we gooien er nog even een superspread evenement tegenaan voor er een avondklok in gaat?
Met een soort van code rood in sommige steden?
Het wordt bijna lachwekkend ondertussen.
Dat begrijpen ze daar wel gelukkig.quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:15 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Matt Hancock gaf vandaag al aan dat ze een tweede lockdown niet uitsluiten.
Ahja..... 26 onder de 2K. Ik zat er aardig dichtbij...quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:17 schreef miss_sly het volgende:
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
Positief getest: 1990
Totaal: 90047 (+1974 ivm -16 corr.)
Opgenomen: 13
Totaal: 12356 (+12 ivm -1 corr.)
Opgenomen op IC*: 3
Huidig: 67
Totaal: 3164
* bewezen of verdacht
(http://stichting-nice.nl)
Overleden: 7
Totaal: 6273
Opnames en IC nemen nog niet zo enorm toe als de besmettingen. Dat is positief.
Ja, dus? Blijkbaar is een directe observatie van een opsporingsambtenaar niet nodig. Dan voldoet fotomateriaal of een bekentenis dus prima in de toekomst.quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Want? Hij heeft het gewoon erkent toch?
Kun ij voor morgen misschien 300 voorspellen? Je zit er telkens aardig dichtbij en ik heb liever 300quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:18 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ahja..... 26 onder de 2K. Ik zat er aardig dichtbij...
Gelukkig is het geen kwestie van geloven, maar wordt dit gewoon medegedeeld door de experts die hier onderzoek naar doen. Ik zou echt niet weten waarom het aan ons is om daaraan te twijfelen.quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik geloof het niet.
Alsof jongeren nu ineens meer huisfeestjes geven dan 2 of 3 maanden geleden.
Een foto kan geshopt zijn, je weet niet altijd zeker wie er op staat. Etc.quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:19 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, dus? Blijkbaar is een directe observatie van een opsporingsambtenaar niet nodig. Dan voldoet fotomateriaal of een bekentenis dus prima in de toekomst.
Duidelijk de tweede golf. Die volgens sommigen hier nooit zou komen.quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:18 schreef Jor_Dii het volgende:
1974! 3 weken geleden waren het er nog 500 gemiddeld..
Bovendien was de horeca een paar maanden gesloten in het begin van de crisis. Je zou verwachten dat er toen meer samenkomsten/feestjes binnenshuis waren dan de afgelopen tijd.quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik geloof het niet.
Alsof jongeren nu ineens meer huisfeestjes geven dan 2 of 3 maanden geleden.
En lagen de opnamecijfers ook rond de 10...quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:18 schreef Jor_Dii het volgende:
Lijstje is lang vandaag.quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:20 schreef _serial_ het volgende:
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
Positief getest: 1990
Totaal: 90047 (+1974 ivm -16 corr.)
Opgenomen: 13
Totaal: 12356 (+12 ivm -1 corr.)
Opgenomen op IC*: 3
Huidig: 67
Totaal: 3164
* bewezen of verdacht
(stichting-nice.nl)
Overleden: 7
Totaal: 6273
Uitschieters (+10 of meer)
+362 Amsterdam
+187 Rotterdam
+124 Den Haag
+71 Utrecht
+34 Groningen
+32 Nijmegen
+32 Zaanstad
+31 Amstelveen
+31 Leiden
+26 Capelle aan den IJssel
+25 Eindhoven
+21 Lansingerland
+19 Almere
+19 Arnhem
+19 Zoetermeer
+19 Vijfheerenlanden
+18 Haarlem
+18 Haarlemmermeer
+17 Delft
+16 Barendrecht
+16 Tilburg
+15 Gouda
+15 Zuidplas
+14 Alphen aan den Rijn
+13 Dordrecht
+13 Schiedam
+13 Nissewaard
+12 Leeuwarden
+12 Gorinchem
+12 's-Hertogenbosch
+11 Vlaardingen
+11 Etten-Leur
+11 Helmond
+11 Hoeksche Waard
+10 Emmen
+10 Amersfoort
+10 Alblasserdam
+10 Breda
Zitten we alweer aan 200 doden per dag dan?quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Duidelijk de tweede golf. Die volgens sommigen hier nooit zou komen.
Echt absurd.quote:
Ja hoor, iedere dag gaan er gewoon nog ruim 200 mensen dood aan niet-coronagerelateerde klachten.quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zitten we alweer aan 200 doden per dag dan?
Wel als je alles wat op 10 zit meeneemt als uitschieter ja, terwijl dat helemaal geen uitschieters zijn gelet op de cijfers in bv Amterdam.quote:
Maar het is Zuid Holland dat op slot moet begreep ik hier gisteren.quote:
Bijzonder inderdaad, die blijkbaar niet te onderdrukken drang naar een tweede golf.quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Rond de 400 doden per dag toch in NL?quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja hoor, iedere dag gaan er gewoon nog ruim 200 mensen dood aan niet-coronagerelateerde klachten.
Het aantal plaatsen met +10 wordt steeds groter ja.quote:
Die waren er in het begin van de eerste golf ook niet.quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Exact, wel kun je stellen dat de besmettingsgevallen nu veel hoger liggen en mensen meer binnen zitten.quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:20 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Bovendien was de horeca een paar maanden gesloten in het begin van de crisis. Je zou verwachten dat er toen meer samenkomsten/feestjes binnenshuis waren dan de afgelopen tijd.
Rotterdam + Den Haag = Amsterdamquote:Op vrijdag 18 september 2020 14:23 schreef OProg het volgende:
[..]
Maar het is Zuid Holland dat op slot moet begreep ik hier gisteren.
Tja, als je sinds 1 april elke dag al een 'tweede golf' voorspeld zal het vast wel een keer uitkomen. Iets met een stel apen, een typemachine en een roman van Shakespeare.quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Bijzonder inderdaad, die blijkbaar niet te onderdrukken drang naar die tweede golf.
Na talloze foute voorspellingen komt het nu misschien wél uit ja. Heb je helemaal gelijk in. We zijn echter nog lang niet op het niveau van de eerste golf.quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Duidelijk de tweede golf. Die volgens sommigen hier nooit zou komen.
En 6 maanden terug waren het er 10.000+ gemiddeld.quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:18 schreef Jor_Dii het volgende:
Nee, zo blijven we de doelpalen maar verschuiven elke dag, niet?quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:24 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Die waren er in het begin van de eerste golf ook niet.
Ah ja, het OM geeft idd aan dat het besloten is naar aanleiding van de foto’s icm de uitleg van Ferd.quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een foto kan geshopt zijn, je weet niet altijd zeker wie er op staat. Etc.
Ik zeg niet dat het niet kan, maar het is geen abc’tje.
Hmm ja eigenlijk nog wel relevant. Het zijn achter de Randstad nog altijd wisselende gemeentes met ergens een uitbraakje. Wel steeds meer.quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het aantal plaatsen met +10 wordt steeds groter ja.
Ben ook maar gestopt met het getal van gisteren, dat is niet meer echt relevant met deze aantallen.
Zijn nog 315 gemeentes die daar zeer ruim onderzitten (de 10), en nog 95 gemeentes zonder bemettingen vandaag.quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wel als je alles wat op 10 zit meeneemt als uitschieter ja, terwijl dat helemaal geen uitschieters zijn gelet op de cijfers in bv Amterdam.
Hoe is het eigenlijk in Varsseveld met die 'uitbraak'? Van het meeste gaan we nooit meer iets horen.quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:25 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hmm ja eigenlijk nog wel relevant. Het zijn achter de Randstad nog altijd wisselende gemeentes met ergens een uitbraakje. Wel steeds meer.
Ik zie nog een veel kansrijker verweer. Verbod van willekeur. Als het beleid is om twee keer te waarschuwen kun je niet zomaar ineens een boete gaan opleggen.quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:25 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ah ja, het OM geeft idd aan dat het besloten is naar aanleiding van de foto’s icm de uitleg van Ferd.
En dat het gedaan is om de geloofwaardigheid van de handhaving in stand te houden.
Dus zal wel loslopen. Of het helemaal wettig is om op deze manier te beboeten is zelfs de vraag, maar het OM weet ook wel dat Ferd niet in beroep gaat. Wellicht is het zelfs in samenspraak met hem tot stand gekomen.
Ga je leren golfsurfenquote:Op vrijdag 18 september 2020 14:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Na talloze foute voorspellingen komt het nu misschien wél uit ja. Heb je helemaal gelijk in. We zijn echter nog lang niet op het niveau van de eerste golf.
Echt, na Corona ga ik bepaalde woorden/zinnen echt niet missen. Telkens maar dat gepraat over golven.
quote:Om 11:30 heeft NICE in de afgelopen 24 uur 67 nieuwe ziekenhuisopnamen met bewezen COVID-19 gemeld. Deze meldingen zijn meldingen van recente datum en lijken geen correctie van meldingen van eerder. Meldingen op meldingsdatum tonen eerder een verandering.
https://twitter.com/MedischInfo/status/1306889074465222657quote:Van de huidige (13:00) 71 nieuwe meldingen van ziekenhuisopnamen zijn er 64 met een opname datum van afgelopen week, 6 opnamen zijn van de week ervoor. En slechts 3 zijn oude gemelde opnamen.
Niet zo vreemd want de besmettingen lagen al een hele maand op rond de 500.quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:21 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En lagen de opnamecijfers ook rond de 10...
Interessante site.quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
[..]
https://twitter.com/MedischInfo/status/1306889074465222657
Pak die golf! Nee, die tweede!!quote:
quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Pak die golf! Nee, die tweede!!
quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:18 schreef Jor_Dii het volgende:
We hebben dus in 3 weken twee verdubbelingen gehad in de besmettingen: 500 -> 1.000 -> 2.000quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:21 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
7e golf? Echt niet, want die tweede komt er toch al niet?quote:
Weten we hoeveel getest is? Met andere woorden. Hoe verloopt het percentage positief geteste personen? Dat lijkt mij interessanter dan het aantal positief geteste personen.quote:
Exponential growth dus.quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Het aantal overlijdens lijkt ook toe te nemen (tweede gele kolom van links).
De capaciteit is nog altijd min of meer gelijk gebleven: rond de 25-30k tests per dag.quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:41 schreef zoost het volgende:
[..]
Weten we hoeveel getest is? Met andere woorden. Hoe verloopt het percentage positief geteste personen? Dat lijkt mij interessanter dan het aantal positief geteste personen.
Talloze foute voorspellingenquote:Op vrijdag 18 september 2020 14:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Na talloze foute voorspellingen komt het nu misschien wél uit ja. Heb je helemaal gelijk in. We zijn echter nog lang niet op het niveau van de eerste golf.
Echt, na Corona ga ik bepaalde woorden/zinnen echt niet missen. Telkens maar dat gepraat over golven.
https://twitter.com/MedischInfo/status/1306889074465222657quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:42 schreef Simmertje het volgende:
Denk dat we nu inderdaad echt gearriveerd zijn in de tweede golf. Het wordt nu wel echt interessant om het aantal ziekenhuisopnames te volgen, dat zou toch echt flink moeten gaan stijgen komende 10 dagen.
Maar ook een verhoging van de test capaciteit en een oproep om je alleen te laten testen bij "ernstige" klachten, wat ook invloed heeft op de cijfers.quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:41 schreef miss_sly het volgende:
We hebben dus in 3 weken twee verdubbelingen gehad in de besmettingen: 500 -> 1.000 -> 2.000
Ja, nogmaals een schouderklopje dat je het deze keer wél goed hadquote:Op vrijdag 18 september 2020 14:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Talloze foute voorspellingen![]()
Volgens mij riep ik twee weken geleden al hier dat het weer misging, toen zat jij en vele anderen hier nog in de modus dat 500+ gewoon binnen de marges paste. Werd zelfs bericht van paniek zaaien, en zie waar we nu staan. Aan de vooravond van ingrijpende maatregelen.
Dat zal gaan versnellen, kan haast niet anders lijkt me.quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:45 schreef dick_laurent het volgende:
Poh, en dan is het nu nog boven de 20 graden buiten met een heerlijk zonnetje. Min of meer gewoon zomers.
Hoe zal die "golf" zich gaan verhouden als het straks november is, bij dikke regenbuien/hagelbuien en 8 graden
Nu zijn het ineens wel ingrijpende maatregelen?quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Talloze foute voorspellingen![]()
Volgens mij riep ik twee weken geleden al hier dat het weer misging, toen zat jij en vele anderen hier nog in de modus dat 500+ gewoon binnen de marges paste. Werd zelfs bericht van paniek zaaien, en zie waar we nu staan. Aan de vooravond van ingrijpende maatregelen.
Nee.quote:
Wat is het verschil dan met deze cijfers en de "normale" dagelijkse cijfers? Daar staat namelijk 67 en bij de ander 12.quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
https://twitter.com/MedischInfo/status/1306889074465222657
Kom dan met onderbouwing ipv heel tof "nee" te zeggen.quote:
Als je geen idee hebt wat exponentiële groei is moet je het woord misschien niet gebruiken?quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Kom dan met onderbouwing ipv heel tof "nee" te zeggen.
Als we binnen een week van om en nabij de 5K aan besmettingen naar 10K gaan, hoe is dat geen exponentiele groei dan?
Het zal zeker een keer door gaan sijpelen. Daarom wordt er nu ook ingegrepen. Maar er wordt hier gedaan alsof we weer midden in maart zitten en het doemdenken over wat er eventueel allemaal wel niet zou kunnen gaan gebeuren is weer niet van de lucht.quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
We hebben dus in 3 weken twee verdubbelingen gehad in de besmettingen: 500 -> 1.000 -> 2.000
Op zichzelf nog steeds niet alarmerend, omdat het besmettingen betreft. Toch vind ik het nogal naief om te denken dat er niet een moment komt dat dit doorsijpelt naar opnames en IC, en uiteindelijk naar overlijdens. Het zal minder snel gaan en minder heftig zijn, vanwege betere behandelmethodes en meer kennis over de ziekte, maar toch lijkt het me niet iets om zonder meer als onmogelijk en irrelevant aan de kant te schuiven.
Het heeft er inmiddels de schijn van dat de maatregelen zich niet gaan beperken tot de horeca.quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:46 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nu zijn het ineens wel ingrijpende maatregelen?
Volgens mij, weet het alleen niet zeker, is 12 de stijging (dus inkomende-uitgaande). 67 zou dan het absolute aantal (dus niet afhankelijk van hoeveel eraf zijn gegaan), dus echt nieuwe.quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:47 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Wat is het verschil dan met deze cijfers en de "normale" dagelijkse cijfers? Daar staat namelijk 67 en bij de ander 12.
Het een is een nettoresultaat, het ander het totale aantal opnames op een dag.quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:47 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Wat is het verschil dan met deze cijfers en de "normale" dagelijkse cijfers? Daar staat namelijk 67 en bij de ander 12.
Zo lees ik het ook.. 67 nieuwe is bijzonder veel (in deze fase).quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:50 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Volgens mij, weet het alleen niet zeker, is 12 de stijging (dus inkomende-uitgaande). 67 zou dan het absolute aantal (dus niet afhankelijk van hoeveel eraf zijn gegaan), dus echt nieuwe.
We weten dat het percentage mensen dat een positieve test gestegen is. Dus ja, aantal mensen dat getest wordt, is gestegen, maar het aantal dat dan positief test dus ook.quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:41 schreef zoost het volgende:
[..]
Weten we hoeveel getest is? Met andere woorden. Hoe verloopt het percentage positief geteste personen? Dat lijkt mij interessanter dan het aantal positief geteste personen.
Eens. Ik snap ook niet waarom het dashboard met het andere getal werkt.quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zo lees ik het ook.. 67 nieuwe is bijzonder veel (in deze fase).
Oke.quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als je geen idee hebt wat exponentiële groei is moet je het woord misschien niet gebruiken?
Tip: exponentiële groei kun je per definitie niet bewijzen door een lijn te trekken tussen twee punten.
quote:
Zeker met de steeds drukker wordende kantoren.quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat zal gaan versnellen, kan haast niet anders lijkt me.
Dat is zeker veel, maar dan betekent dat dat er ook 55 mensen ontslagen zijn, wat ik ook erg veel vind. Indien dat echt zo zou zijn is dat op zichzelf wel goed nieuws!quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zo lees ik het ook.. 67 nieuwe is bijzonder veel (in deze fase).
Deels mee eens dat het ook weer mee kan vallen, maar ook in maart ging het vrij snel in de ziekenhuizen, dat is het vervelende aan dit virus. We zitten nu nog niet in die situatie, maar je weet zelf ook wel dat het binnen een aantal weken heel anders kan zijn.quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het zal zeker een keer door gaan sijpelen. Daarom wordt er nu ook ingegrepen. Maar er wordt hier gedaan alsof we weer midden in maart zitten en het doemdenken over wat er eventueel allemaal wel niet zou kunnen gaan gebeuren is weer niet van de lucht.
Als er elke keer maar genoeg af gaan is het minder erg dat er ook weer de nodige bijkomen inderdaad. Zolang je maar adequate zorg kunt aanbieden.quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is zeker veel, maar dan betekent dat dat er ook 55 mensen ontslagen zijn, wat ik ook erg veel vind. Indien dat echt zo zou zijn is dat op zichzelf wel goed nieuws!
Aannemelijker vind ik dat die bron (MedischInfo) niet klopt. Als we naar LCPS kijken zien we ook geen grote piek oid ineens. We zien de cijfers omhoog gaan, maar zo hard niet (https://lcps.nu/58-covid-patienten-op-ic/)
quote:58 COVID-patiënten op IC
18 september 2020
Het aantal COVID-patiënten dat op de Intensive Care verblijft, bedraagt 58. Dat zijn 9 patiënten meer dan de dag ervoor. Er liggen daarnaast 615 non-COVID-patiënten op de IC, 21 minder dan gisteren. De totale IC-bezetting bedraagt 673, 12 minder dan de dag ervoor. Het aantal COVID-opnames buiten de IC bedraagt 230, 18 meer dan gisteren. Het totaal aantal opgenomen COVID-patiënten bedraagt daarmee 288.
Dit blijkt uit de gegevens van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg: ‘Het aantal ziekenhuisopnames voor COVID-19 stijgt verder door. In de afgelopen 7 dagen is het met 67% toegenomen. De grootste drukte wordt gezien in de ziekenhuizen in de regio’s Amsterdam en Rotterdam. De verwachting is dat de stijging ook in de komende dagen verder doorzet. Gepaste maatregelen zijn in deze regio’s op zijn plaats om de stijging van het aantal nieuwe besmettingen in te dammen.’
Maart is niet te vergelijken met nu. Op geen enkele manier. We zaten toen niet op 0, we zaten al op misschien wel tienduizend en superspreadevents gingen nog gewoon door. Ik geloof er niet in dat we nog in die situatie zullen belanden. Maar voorzorg uiteraard prima, vandaar dat er nu zoals een tijdje geleden ook aangekondigd is op regionaal niveau ingegrepen wordt.quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:56 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Deels mee eens dat het ook weer mee kan vallen, maar ook in maart ging het vrij snel in de ziekenhuizen, dat is het vervelende aan dit virus. We zitten nu nog niet in die situatie, maar je weet zelf ook wel dat het binnen een aantal weken heel anders kan zijn.
Ok, gepaste maatregelen dus in regio R'dam / A'dam. Klinkt logisch en nog niet paniekerig ofzo.quote:
Lokale lockdowns zoals in het VK dus.quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:59 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ok, gepaste maatregelen dus in regio R'dam / A'dam. Klinkt logisch en nog niet paniekerig ofzo.
Eens, maar uit ervaring weet ik dat de horeca af en toe wel echt weer potentiële superspreadevents aan het worden waren/zijn. In die zin goed dat er extra maatregelen worden genomen in de grote steden, al vraag ik mij af of de aangekondigde maatregelen genoeg zijn.quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maart is niet te vergelijken met nu. Op geen enkele manier. We zaten toen niet op 0, we zaten al op misschien wel tienduizend en superspreadevents gingen nog gewoon door. Ik geloof er niet in dat we nog in die situatie zullen belanden. Maar voorzorg uiteraard prima, vandaar dat er nu zoals een tijdje geleden ook aangekondigd is op regionaal niveau ingegrepen wordt.
Het gaat inderdaad harder, en het is logisch (en nodig) goed op te letten. Ik ben benieuwd wat voor maatregelen vanavond aangekondigd worden, vooral Amsterdam staat aan kop (in negatieve zin).quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:00 schreef Jor_Dii het volgende:
De langzaam maar zekere groei op de IC zet dus ook door. Ik snap dat veel mensen roepen: het valt toch allemaal nog wel mee - en dat is denk ik zeker zo. Maar we zitten pas halverwege September mensen. Het gaat nu zo snel en zo hard de verkeerde kant op qua besmettingen, dat ik echt m'n hart vasthoud voor de ontwikkelingen (en bijkomende maatregelen) in de komende weken/maanden.
Er zijn nog geen aangekondigde maatregelen, enkel gelekte. Wie weet wat de details zijn en of dat alles is.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:01 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Eens, maar uit ervaring weet ik dat de horeca af en toe wel echt weer potentiële superspreadevents aan het worden waren/zijn. In die zin goed dat er extra maatregelen worden genomen in de grote steden, al vraag ik mij af of de aangekondigde maatregelen genoeg zijn.
Ja je kan kiezen op pas in te grijpen als de IC capaciteit al halverwege is, of al veel eerder.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:00 schreef Jor_Dii het volgende:
De langzaam maar zekere groei op de IC zet dus ook door. Ik snap dat veel mensen roepen: het valt toch allemaal nog wel mee - en dat is denk ik zeker zo. Maar we zitten pas halverwege September mensen. Het gaat nu zo snel en zo hard de verkeerde kant op qua besmettingen, dat ik echt m'n hart vasthoud voor de ontwikkelingen (en bijkomende maatregelen) in de komende weken/maanden.
Een kroeg zal zeker een vervelende brandhaard kunnen veroorzaken, maar ik doel meer op het massaal vieren van carnaval (jong en oud door elkaar), betaald voetbalwedstrijden, (indoor) festivals, etc.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:01 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Eens, maar uit ervaring weet ik dat de horeca af en toe wel echt weer potentiële superspreadevents aan het worden waren. In die zin goed dat er extra maatregelen worden genomen in de grote steden, al vraag ik mij af of de aangekondigde maatregelen genoeg zijn.
Toch wel een verdubbeling in 2 weken ongeveer als je naar de cijfers kijkt bij stichting NICE.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:03 schreef miss_sly het volgende:
Deze moest erbij van serial, geloof ik:
[ afbeelding ]
Volgens de WHO is 80% asymptomatisch.quote:
En dan te bedenken dat dit dagelijkse getal een steeds grotere onderschatting zal worden van de werkelijkheid zolang de teststraten allemaal vol zitten. Er is gewoon nu al sprake van extreme Community spread in de Randstad en het kabinet doet bijna niksquote:Op vrijdag 18 september 2020 15:00 schreef Momo het volgende:
Bijna 2000 positieve testen vandaag, het ligt echt aan de false positives....
Thanksquote:Op vrijdag 18 september 2020 15:03 schreef miss_sly het volgende:
Deze moest erbij van serial, geloof ik:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:05 schreef dick_laurent het volgende:
Is het overigens nog steeds zo dat het grotendeels dikke mensen zijn die nu op de IC liggen?
Kan me dit item nog herinneren:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)te-zware-mensen.html
Halfbakken gedoe wat niets dan verlies voor horeca gaat opleveren.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat voor maatregelen vanavond aangekondigd worden, vooral Amsterdam staat aan kop (in negatieve zin).
Nederland bevindt zicht op dit moment minder dan 2 verdubbelingen af van de noodsituatie van eind maart. Toen waren er op de piek ca. 270.000 mensen besmettelijk. We zijn hard op weg om dit aantal te overtreffenquote:Op vrijdag 18 september 2020 15:00 schreef Jor_Dii het volgende:
Ja, we moeten echt uit gaan zoeken hoe besmettelijk mensen zijn. Maar 6 (en in sommige landen bijna 10) weten we daar nog steeds niets over.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:05 schreef Za het volgende:
[..]
Volgens de WHO is 80% asymptomatisch.
Wanneer mijn bovenbuurman met symptomen zich dus laat testen, en hij, zijn vrouw en dochter houden 2 weken thuisquarantaine, lopen er tegelijkertijd zo'n 16 asymptomatische covid besmette personen vrijelijk door de wijk, wellicht meer.
Dus wat is het nut van deze werkwijze?
En dan te bedenken dat dit dagelijkse getal en het consequent benoemen dat het een record is onnodige paniek veroorzaakt als je de inmiddels aangenomen werkelijke getallen uit maart bekijkt.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:05 schreef Gretzl het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat dit dagelijkse getal een steeds grotere onderschatting zal worden van de werkelijkheid zolang de teststraten allemaal vol zitten. Er is gewoon nu al sprake van extreme Community spread in de Randstad en het kabinet doet bijna niks
Qua besmettelijken ja. Maar niet qua ziekenhuisopnames, en daar gaat het om.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:08 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Nederland bevindt zicht op dit moment minder dan 2 verdubbelingen af van de noodsituatie van eind maart. Toen waren er op de piek ca. 270.000 mensen besmettelijk. We zijn hard op weg om dit aantal te overtreffen
Voor de overheid niet. Die gaan nu ingrijpen in de horeca, want daar gaat het mis.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:09 schreef galantis het volgende:
[..]
Qua besmettelijken ja. Maar niet qua ziekenhuisopnames, en daar gaat het om.
Wat zou jij voorstellen?quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:08 schreef eragon2890 het volgende:
Die "maatregelen" (als je het zo kan noemen, is volgens nos alleen 50 man max in horeca gelegenheden/bijeenkomsten waar het eerst 100, theaters, bioscopen, musea etc verandert niets voor, en er zijn een aantal uitzonderingen zoals begrafenissen bruiloften etc, wel dat en de horeca om 1 uur dicht dus, en er wordt ook niets gezecht over evenementen waar geen max gold dus die mogen waarschijnlijk ook nog, bordelen enzo wordt zowieso niets over gezegd dus zal ook wel open blijven allemaal, dus eigenlijk gebeurt er niets 😂) in Amsterdam etc gaan pas zondag in, wedden dat vrijdag- en zaterdagnacht de horeca etc in Amsterdam nog even de hele twee nachten goed vol zit nog ff snel twee dagen nu het nog mag?
Ik zet 5 euro in!
Precies, en daarnaast zei gommers laatst dat ic patiënten er nu half zo lang liggen, dus dat verdubbelt de ruimte ook weer. Goed nieuws! 😃quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:09 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik kan me toch ook echt niet voorstellen dat deze maatregelen het moeten gaan doen.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:08 schreef eragon2890 het volgende:
Die "maatregelen" (als je het zo kan noemen, is volgens nos alleen 50 man max in horeca gelegenheden/bijeenkomsten waar het eerst 100, theaters, bioscopen, musea etc verandert niets voor, en er zijn een aantal uitzonderingen zoals begrafenissen bruiloften etc, wel dat en de horeca om 1 uur dicht dus, en er wordt ook niets gezecht over evenementen waar geen max gold dus die mogen waarschijnlijk ook nog, bordelen enzo wordt zowieso niets over gezegd dus zal ook wel open blijven allemaal, dus eigenlijk gebeurt er niets 😂) in Amsterdam etc gaan pas zondag in, wedden dat vrijdag- en zaterdagnacht de horeca etc in Amsterdam nog even de hele twee nachten goed vol zit nog ff snel twee dagen nu het nog mag?
Ik zet 5 euro in!
Niet alleen de ziekenhuisopnamen gaat het om. Door het toenemend aantal besmettingen komen er nu maatregelen die de horeca alweer treffen.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:09 schreef galantis het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:10 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Voor de overheid niet. Die gaan nu ingrijpen in de horeca, want daar gaat het mis.
Zullen we het eerst even afwachten allemaal ? Kan best zijn dat er een maximum komt voor alle samenkomsten in de regio's met de meeste besmettingen (uitgezonderd begrafenis, school etc)quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:08 schreef eragon2890 het volgende:
Ik zet 5 euro in!
Bron van die 80%?quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:05 schreef Za het volgende:
[..]
Wanneer mijn bovenbuurman met symptomen zich dus laat testen, en hij, zijn vrouw en dochter houden 2 weken thuisquarantaine, lopen er tegelijkertijd zo'n 16 asymptomatische covid besmette personen vrijelijk door de wijk, wellicht meer.
5 euro? High roller ben je!quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:08 schreef eragon2890 het volgende:
Ik zet 5 euro in!
Niets doen en iets langer kijken of veel mensen ook daadwerkelijk erg ziek worden, zo ja, meteen draagvlak voor fatsoenlijk ingrijpen met meer dan deze feitelijk 0 maatregelen, zo nee, nodeloze schade voor de horeca en banen voorkomen.quote:
Waardeloos lijstje, van het leeuwendeel is onbekend waar ze hun besmetting oplopen.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:12 schreef capricia het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
https://www.rivm.nl/nieuw(...)sitieve-tests-stijgt
Dan lijken me een maximaal aantal bezoekers in verpleeghuizen, een dringende waarschuwing om ook thuis afstand te houden en nogmaals benadrukken thuiswerken wanneer dat kan toch wel op z'n plek.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:12 schreef capricia het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Werksituatie staat op drie. Hopelijk wordt vanavond de noodzaak van thuiswerken waar dat kan,nog eens duidelijk benadrukt.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:12 schreef capricia het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Kan. Gelukkig is camera japan toch een film festival en zijn cultuur zalen zowieso uitgezonderd (en anders 50 per zaal kan het ook doorgaan) en zijn de andere dingen waar ik volgende week heen ga buiten deze gebieden, zeg maar andere kant van het land, dus het zal voor mij zowieso weinig uitmaken.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Zullen we het eerst even afwachten allemaal ? Kan best zijn dat er een maximum komt voor alle samenkomsten in de regio's met de meeste besmettingen (uitgezonderd begrafenis, school etc)
Tsjah. Thuissituatie mogen ze niet ingrijpen, overige familie is hoogstwaarschijnlijk ook in een thuissituatie, werk kan lager (men moet immers zoveel mogelijk thuiswerken), verpleeghuizen moeten lager (staat schandalig hoog).quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:12 schreef capricia het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Met je gehele vriendengroep; bij elkaar op schoot toch?quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:11 schreef Justin_Case het volgende:
Ik ga de persconferentie vanavond in de kroeg kijken op groot scherm.
Joh. Die 80% staat niet te hoesten en te proesten. Bovendien geldt die 1,5 meter voor iedereen. Met of zonder symptomen.quote:
Ik vrees dat met deze nieuwe horeca-regels alleen we niet uit de stijging gaan komen.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:16 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Tsjah. Thuissituatie mogen ze niet ingrijpen, overige familie is hoogstwaarschijnlijk ook in een thuissituatie, werk kan lager (men moet immers zoveel mogelijk thuiswerken), verpleeghuizen moeten lager (staat schandalig hoog).
Het eerste waar daadwerkelijk maatregelen voor te maken zijn, is de horeca. Daar tref je immers ook kennissen en vrienden en staat daarna gewoon in de top 6. Niet te vergeten dat deze cijfers erg incompleet zijn en het grootste deel niet terug te leiden is naar een situatie, dus alles zal hoger liggen.
Ik ga ervanuit dat het RIVM en het kabinet nog altijd beter zicht hebben op de situatie dan wij. Of dat een '' waard is? Op FOK! blijkbaar wel
Overigens pleit ik dan ook voor het herhalen van de wens om thuis te werken, extra maatregelen in de verpleeghuizen e.d., dat zonder meer.
Ik hoor om me heen ook steeds meer mensen die weer naar kantoor gaan. Omdat de werkgever het wil.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vrees dat met deze nieuwe horeca-regels alleen we niet uit de stijging gaan komen.
Vandaar mijn.
Verpleeghuizen, thuiswerken, daar valt echt nog een wereld te winnen.
Dus eens met je.
De besmettingen thuis zijn natuurlijk het gevolg van iemand die het buitenshuis heeft opgelopen. Je kunt natuurlijk geen maatregelen gaat opleggen hoe gezinsleden onder 1 dak zich naar elkaar moeten gaan gedragen.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:12 schreef capricia het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat is een overzicht van de 25% bekende bronnen van bestemmingen, niet van de 75% onbekende bronnen. En aangezien mensen een thuisbesmetting sneller zullen merken en doorgeven dan een buitenshuis vallen deze percentage niet te extrapoleren.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:12 schreef capricia het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ja. Ik krijg veel signalen dat mensen weer naar kantoor gaan. En ook de werkgerelateerde mobiliteit is al een tijdje aan het toenemen:quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:15 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Werksituatie staat op drie. Hopelijk wordt vanavond de noodzaak van thuiswerken waar dat kan,nog eens duidelijk benadrukt.
De gemiddelde ligduur is afgenomen met 1/3de.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:10 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Precies, en daarnaast zei gommers laatst dat ic patiënten er nu half zo lang liggen, dus dat verdubbelt de ruimte ook weer. Goed nieuws! 😃
Hij zij trouwens ook dat het fijn en prima is dat jongeren elkaar mu weer meer kunnen opzoeken in dat interview, omdat zij toch niet erg ziek worden bijna altijd, en dat zijn leeftijdsgroep van 50+ vanzelf wel wat meer afstand houd, en dat hij dat "mooi vond omdat dat de jongeren die ruimte geeft".
Zelfde als wat Marc Bonten recentelijk zei dus.
Nu gaat @:Gretzl vast boos worden op Gommers LOL
Dit is mijn indruk dus ook.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik hoor om me heen ook steeds meer mensen die weer naar kantoor gaan. Omdat de werkgever het wil.
Niet echt te rijmen met de cijfers.
OV staat er helemaal niet tussen. Zou dat zijn omdat dat te moeilijk te achterhalen is? Of zouden daar geen besmettingen plaatsvinden? Is het geen categorie?quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:12 schreef capricia het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Medereizigers?quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
OV staat er helemaal niet tussen. Zou dat zijn omdat dat te moeilijk te achterhalen is? Of zouden daar geen besmettingen plaatsvinden? Is het geen categorie?
Dit klopt. Ga zelf inmiddels ook weer bijna volop. Alleen niet met zijn allen tegelijk.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik hoor om me heen ook steeds meer mensen die weer naar kantoor gaan. Omdat de werkgever het wil.
Medereiziger/reis/vakantiequote:Op vrijdag 18 september 2020 15:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
OV staat er helemaal niet tussen. Zou dat zijn omdat dat te moeilijk te achterhalen is? Of zouden daar geen besmettingen plaatsvinden? Is het geen categorie?
De laatste metanalyse komt tot de conclusie dat 15.6% echt asymptomatisch zijn.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:05 schreef Za het volgende:
[..]
Als ik voor me persoonlijk spreek: vanaf medio April zit iedereen gewoon weer op kantoor. Vooral omdat de directie het wil, maar ook zeker de collega's vanwege werkzaamheden die niet 100% op kantoor worden gedaan.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:22 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De gemiddelde ligduur is afgenomen met 1/3de.
Jij zit wel in een soort van egocentrische fase, als ik je berichten zo lees?quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:16 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Kan. Gelukkig is camera japan toch een film festival en zijn cultuur zalen zowieso uitgezonderd (en anders 50 per zaal kan het ook doorgaan) en zijn de andere dingen waar ik volgende week heen ga buiten deze gebieden, zeg maar andere kant van het land, dus het zal voor mij zowieso weinig uitmaken.
Dat zei Gommers laatstquote:Op vrijdag 18 september 2020 15:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Waar haal je dit nou weer vandaan?
https://www.stichting-nice.nl/COVID_rapport.pdfquote:Op vrijdag 18 september 2020 15:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Werkgevers gaan het niet aanpassen als het niet verplicht wordt. Er moet gezegd worden wie thuis kan werken moet thuis werkrn.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Ik krijg veel signalen dat mensen weer naar kantoor gaan. En ook de werkgerelateerde mobiliteit is al een tijdje aan het toenemen:
https://covid-analytics.nl/mobility.html#chart-worplaces
1/3 van de ligduur tov normaal bedoel je dan.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:28 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
https://www.stichting-nice.nl/COVID_rapport.pdf
Overzicht bladzijde 14.
Zou dat zo'n absurd feit moeten zijn dan?quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Sinds de scholen open gingen in mei vooral maar het is de laatste tijd wel steeds drukker op de weg.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als ik voor me persoonlijk spreek: vanaf medio April zit iedereen gewoon weer op kantoor. Vooral omdat de directie het wil, maar ook zeker de collega's vanwege werkzaamheden die niet 100% op kantoor worden gedaan.
Ten opzichte van maart april? Van 20 naar 12. Iets anders kan ik er niet van maken...quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
1/3 van de ligduur tov normaal bedoel je dan.
Maar ook dat is dus niet wat je kunt concluderen.
Hier een paar topics geleden ook al over gehad. Ik ben ook behoorlijk mad op de NOS dat ze het op deze manier framen.
De eerste week van september lag het op 6. Beide cijfers zijn ongeveer verdrievoudigd. IC cijfers waren toen de helft van het gemiddelde van afgelopen week.quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:21 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Omdat de data niet compleet is. 19 van de 124 patienten (langliggers dus) moeten nog verwerkt worden als zij uiteindelijk de IC verlaten.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:30 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ten opzichte van maart april? Van 20 naar 12. Iets anders kan ik er niet van maken...
Ja anders was die afgetreden.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:31 schreef Elan het volgende:
Een minister van justitie met een strafblad, kan dat überhaupt?
Toen dat speelde was hij nog niet veroordeeld.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ja anders was die afgetreden.
Maar nu wel en hij is nu niet afgetreden.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Toen dat speelde was hij nog niet veroordeeld.
Klopt, nu wel dus Ferd G. hoort gewoon geen minister van justitie te zijn.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Toen dat speelde was hij nog niet veroordeeld.
Dat is gewoon dood door schuld.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:35 schreef Red_85 het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)rd-op-schaarste.html
Ok, moedwillig en stilzwijgend.
Geen wonder dat het wantrouwen zo groot is.
De Jonge mag oprotten.
Hangt er nogal vanaf of werksituatie betrekking heeft op een kantoor of op een tuinkas in Westland waarin tien Polen elkaar besmet hebben.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:15 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Werksituatie staat op drie. Hopelijk wordt vanavond de noodzaak van thuiswerken waar dat kan,nog eens duidelijk benadrukt.
Het wil alleen zeggen dat ze geen idee hebben waar de besmettingen echt opgelopen worden. In huis is het enige wat traceerbaar is.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:36 schreef Simmertje het volgende:
Toch hebben wij het aantal besmettingen bijna op 0 gekregen in de periode mei/juni. Ik snap dus niet helemaal de boodschap dat de meeste besmettingen thuis worden opgelopen, toen zaten we namelijk met ze allen braaf zoveel mogelijk thuis. Belangrijker lijkt mij waar de eerste besmetting van het huishouden wordt opgelopen, uiteindelijk voorkom je namelijk niet dat dan ook je huisgenoten besmet raken.
Ok logica?quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:34 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Maar nu wel en hij is nu niet afgetreden.
Hier zien ze ook liever dat je naar kantoor komt, voor het groesgevoelquote:Op vrijdag 18 september 2020 15:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
IFYP.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:36 schreef Randier het volgende:
Blijft geinig hoe zoveel mensen steeds hun afzwakkende alarmerende boodschap aanpassen op de cijfers, zodat ze altijd hun gelijk kunnen halen, ofzo.
Oftewel het tegenargument van de horeca klopt voor geen meter. Als Henkie van 18 jaar zijn besmetting oploopt in de kroeg en vervolgens zijn hele huishouden van 5 man besmet dan is de horeca gewoon de schuldige.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:37 schreef Q. het volgende:
[..]
Het wil alleen zeggen dat ze geen idee hebben waar de besmettingen echt opgelopen worden. In huis is het enige wat traceerbaar is.
Bijquote:Op vrijdag 18 september 2020 15:38 schreef Leonos het volgende:
[..]
Hier zien ze ook liever dat je naar kantoor komt, voor het groesgevoel
Juist. Maar dat is niet traceerbaar dus het huishouden wordt als schuldige aangewezen.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:39 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Oftewel het tegenargument van de horeca klopt voor geen meter. Als Henkie van 18 jaar zijn besmetting oploopt in de kroeg en vervolgens zijn hele huishouden van 5 man besmet dan is de horeca gewoon de schuldige.
Zie en hoor het veel om mij heen dat er na de afgelopen zomervakantie weer op kantoor wordt gewerkt en er zelfs teamuitjes worden gehouden.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Ik krijg veel signalen dat mensen weer naar kantoor gaan. En ook de werkgerelateerde mobiliteit is al een tijdje aan het toenemen:
https://covid-analytics.nl/mobility.html#chart-worplaces
Inderdaad. Aangezien de meeste huishoudens uit meerdere mensen bestaan, is het nogal logisch dat de meeste besmettingen in de huiselijke sfeer plaatsvinden. Iemand loopt het buiten op en steekt vervolgens de rest van zijn/haar gezin aan. Dan kun je wel zeggen dat er meer mensen thuis besmet zijn geraakt dan elders, maar dat virus komt natuurlijk niet via het raam naar binnen gewaaid.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:36 schreef Simmertje het volgende:
Toch hebben wij het aantal besmettingen bijna op 0 gekregen in de periode mei/juni. Ik snap dus niet helemaal de boodschap dat de meeste besmettingen thuis worden opgelopen, toen zaten we namelijk met ze allen braaf zoveel mogelijk thuis. Belangrijker lijkt mij waar de eerste besmetting van het huishouden wordt opgelopen, uiteindelijk voorkom je namelijk niet dat dan ook je huisgenoten besmet raken.
Kansloosquote:Op vrijdag 18 september 2020 15:38 schreef Leonos het volgende:
[..]
Hier zien ze ook liever dat je naar kantoor komt, voor het groesgevoel
Hier laat de werkgever ons de vrije hand. Ook verre van ideaal. Ik werk graag thuis en heb voldoende aan één dag in de week kantoor.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Blijft een probleem. Politiek geeft aan dat Omt (rivm het kompas zijn) vervolgens geeft het rivm politiek georiënteerde adviezen die waarschijnlijk vanuit politiek oogpunt ingefluisterd worden.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:35 schreef Red_85 het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)rd-op-schaarste.html
Ok, moedwillig en stilzwijgend.
Geen wonder dat het wantrouwen zo groot is.
De Jonge mag oprotten.
Managers moeten zich wel belangrijk voelen en controle houden.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:42 schreef Arizona het volgende:
[..]
Hier laat de werkgever ons de vrije hand. Ook verre van ideaal. Ik werk graag thuis en heb voldoende aan één dag in de week kantoor.
Maar er zijn afdelingen waar iedereen weer iedere dag naar kantoor komt.
Zijn bang dat duidelijk wordt hoe overbodig velen van hun zijn.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Managers moeten zich wel belangrijk voelen en controle houden.
Schande is overdreven. Als het alleen niet nodig is, waarom zou je dan naar kantoor komen? En helemaal elke dag?quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik ga ook lekker naar kantoor. We hebben een persoon per kamer, looprichtingen, overal desinfectiepaaltjes staan. Plekken aangegeven waar je mag zitten tijdens de lunch, etc. etc.
Dat de heilige boontjes er schande van spreken, het zal wel
Dit is voor sommige mensen een oproep om te gaan rellen.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:40 schreef capricia het volgende:
Amsterdamse horeca voorman voorspelt rellen. Hij is woest:
https://www.parool.nl/ams(...)len-leiden~b228630d/
quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Managers moeten zich wel belangrijk voelen en controle houden.
Geen fan van een dergelijke structuur. Wij hebben dan ook een vrije platte organisatiestructuur. Maar je kunt moeilijk ontkennen dat je even effectief kunt werken als je allemaal thuis zit. Veel interactie hier (in de IT). Kan reageren en inbreken in overleg van anderen. Veel kan op afstand... doen we deels ook.. maar je mist sommige dingen en anderen gaan stuk minder vlot. Het blijft een team effort in deze branch. En er zijn nu eenmaal mensen die achter de broek aan gezeten moeten worden.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:44 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Zijn bang dat duidelijk wordt hoe overbodig velen van hun zijn.
Ik lees het als een dreigement. En ik vind dat nogal onbeschoft.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit is voor sommige mensen een oproep om te gaan rellen.
Rellen zou ik onzinnig stom vinden.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja inderdaad zeg, wie zou er gaan rellen dan? De gasten? De werknemers? De uitbaters(enige waar ik me nog wat bij kan voorstellen)?quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En ook na zondag mag en kun je normaal demonstreren met meer dan 50 man.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:51 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Rellen zou ik onzinnig stom vinden.
Maar een vriendelijke demonstratie zou wel op zijn plaats zijn. (dat kan nog t/m zondag met meer dan 50 man)
Al die desinfectie is bepaald niet goed voor je huid anders.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik ga ook lekker naar kantoor. We hebben een persoon per kamer, looprichtingen, overal desinfectiepaaltjes staan. Plekken aangegeven waar je mag zitten tijdens de lunch, etc. etc.
Ok, ik dacht dat überhaupt groepsvorming met meer dan 50 verboden werd, maar er is dus blijkbaar een uitzondering gemaakt, die had ik even gemist, dank je.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:52 schreef capricia het volgende:
[..]
En ook na zondag mag en kun je normaal demonstreren met meer dan 50 man.
Zelf vind ik op kantoor werken - ook al zijn er bijna geen collega's - prettiger. Hier heeft iedereen de keus om thuis of op kantoor te werken en wordt gecheckt of er niet teveel mensen aanwezig zijn. Dat is nooit het geval, want veel collega's komen bijna nooit op kantoor. Zelf zit ik 2 van de 5 dagen op kantoor.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Schande is overdreven. Als het alleen niet nodig is, waarom zou je dan naar kantoor komen? En helemaal elke dag?
Kun je nog in een eenpersoonskamer zitten, maar je maakt waarschijnlijk wel gebruik van hetzelfde toilet, etc.
Ik zie de toegevoegde waarde dan niet zo.
Ik ga overigens 2 dagen per week naar mijn werk.
Ook dat.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik lees het als een dreigement. En ik vind dat nogal onbeschoft.
Er zijn meer uitzonderingen: huwelijk en begrafenis ook bijv.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:54 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ok, ik dacht dat überhaupt groepsvorming met meer dan 50 verboden werd, maar er is dus blijkbaar een uitzondering gemaakt, die had ik even gemist, dank je.
Ons pand is niet heel geschikt voor een 1,5 meter samenleving.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Dan is het bij jou op het werk dus ook goed geregeld. Misschien is dat bij de 'heilige boontjes' anders.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ons kantoor is uitstekend geschikt voor 1,5 meter, maar wel met veel minder mensen.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:58 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ons pand is niet heel geschikt voor een 1,5 meter samenleving.
Helemáál thuiswerken zie ik niet zitten, voor sommige dingen werkt fysiek samen aanwezig zijn gewoon beter, heeft de ervaring inmiddels geleerd.
Maar er zijn dus ook afdelingen waar ze iedere dag allemaal komen, omdat ze het zo gezellig vinden....
Huwelijk ook echt. Bruiloften moeten juust aan banden worden gelegd.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Er zijn meer uitzonderingen: huwelijk en begrafenis ook bijv.
Mis je je collega's niet dan? Ben blij dat ik er af en toe nog eentje zie.quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:03 schreef BeriBeri het volgende:
Wij gaan tot minimaal januari 2021 niet meer naar kantoor, mss wel nooit meer.
Lekker chill thuiswerken
Stijler dan in Aprilquote:Op vrijdag 18 september 2020 16:04 schreef Sounddragon het volgende:
Hoor net op het nieuws dat de piek momenteel steiler is dan in April. Niks aan de hand hoor, alles onder controle![]()
19.00 persco.
Als er nu geen fatsoenlijke maatregelen komen zoals het domweg weer sluiten van de horeca, dan is het een stulletje kansloze flapdrollen daar in DH. En ja, dan bedoel ik jou, Rutte
Jawel, doen af en toe drankjequote:Op vrijdag 18 september 2020 16:06 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Mis je je collega's niet dan? Ben blij dat ik er af en toe nog eentje zie.
Haha bij ons is het iedereen minimaal 3 dagen in de week. Zolang de bezetting maar hoog blijft (80%).quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ons kantoor is uitstekend geschikt voor 1,5 meter, maar wel met veel minder mensen.
Wij mogen 1x in de 2 weken op kantoor komen, en er is tevens maar een maximaal aantal plaatsen, op=op, en die dag gebruiken we vooral voor het sociale aspect, en soms een kort overleg met maximaal 4 personen.
De situatie van zoveel mogelijk thuis werken is in elk geval verlengd tot nader order.
De piek van wat?quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:04 schreef Sounddragon het volgende:
Hoor net op het nieuws dat de piek momenteel steiler is dan in April. Niks aan de hand hoor, alles onder controle![]()
19.00 persco.
Als er nu geen fatsoenlijke maatregelen komen zoals het domweg weer sluiten van de horeca, dan is het een stulletje kansloze flapdrollen daar in DH. En ja, dan bedoel ik jou, Rutte
Wat een debieltje, rellen omdat de kroeg wat eerder dicht gaat.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:40 schreef capricia het volgende:
Amsterdamse horeca voorman voorspelt rellen. Hij is woest:
https://www.parool.nl/ams(...)len-leiden~b228630d/
Een aantal Amerikaanse bedrijven heeft al aangegeven dat medewerkers zeker tot juli 2021 thuis moeten blijven werken.quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:03 schreef BeriBeri het volgende:
Wij gaan tot minimaal januari 2021 niet meer naar kantoor, mss wel nooit meer.
Lekker chill thuiswerken
Dat vergelijken met maart en april is inderdaad echt onzinnig, totaal geen reële cijfers.quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Stijler dan in April![]()
![]()
![]()
In april wisten we amper wie er besmet was.
Zou mooi zijn als de komende jaren (als het thuiswerken echt een ding blijft) lege kantoorpanden kunnen worden omgebouwd tot woningen. Maar geloof dat investeerders daar niet echt op zitten te wachten, kennelijk is een leeg kantoorpand nog altijd een betere investering.quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een aantal Amerikaanse bedrijven heeft al aangegeven dat medewerkers zeker tot juli 2021 thuis moeten blijven werken.
Het huurcontract van m'n eigen kantoor loopt in maart af. Ik weet nog niet wat ik daar nou mee zal doen. Afgelopen jaar heb ik wel huur betaald, maar ben ik er nooit geweest
nieuwe besmettingen..quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:07 schreef Noek het volgende:
[..]
De piek van wat?
“jou, Rutte”
Je zit niet op Facebook
Dus.. we zitten safe met zijn allen, en er is niks aan de hand verder?quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:09 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Dat vergelijken met maart en april is inderdaad echt onzinnig, totaal geen reële cijfers.
Nogal wiedes, toen werd je pas getest wanneer er een opname noodzakelijk was.quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:10 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
nieuwe besmettingen..
En nee, ik doe zilch met SM.
Wat een onzin bij elkaar zeg.quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:04 schreef Sounddragon het volgende:
19.00 persco.
Het is dezelfde eigenaar als van de in opspraak geraakte Disco Dolly. Waar ze de corona regels aan hun laars lapten. Die tent is voorlopig gesloten. Door Halsema.quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:07 schreef Leonos het volgende:
[..]
Wat een debieltje, rellen omdat de kroeg wat eerder dicht gaat.
Als dat gebeurt moet je alle café's gewoon meteen dichtflikkeren. Aan dat soort chantage mag je nooit toegeven.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:52 schreef Jor_Dii het volgende:
Rellen?Godsamme zeg, wat hebben we toch weinig vertrouwen in onze maatschappij. Je kunt toch nog steeds uit gaan tot 1u?
Als dit heus is dan snap ik de boosheid wel. Je laat iemand bloeden voor iets wat waarschijnlijk niks uithaaltquote:“
Evers snapt niet waarom juist de horeca wordt aangepakt. “De brandhaarden zitten in Nieuw-West en Zuidoost, rondom thuisfeesten en religieuze bijeenkomsten. Je laat nu de hele branche bloeden voor twee stadsdelen en ons goede gedrag van de afgelopen weken. Er zijn geen cijfers waaruit blijkt dat de horeca zo hard moet worden aangepakt. Van 150.000 bezoekers die we per week trekken zijn er 130 besmet gebleken.”
Ik heb ook wekelijks Zoom/Teams vergaderingen. Maar ik vind het maar niks. Hoop op termijn toch weer fysieke vergaderingen te hebben. Dat praat prettiger en je kunt beter op elkaar reageren.quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:07 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Jawel, doen af en toe drankje
En spreek ze elke dag via Skype
zo hardquote:
Ik zie je punt hoor, maar ik schat het in als een minimaal risico. Urinoirs zijn niet meteen zo besmettelijk toch? En het kantoor is praktisch leeg omdat de meeste mensen thuiswerken helemaal fantastisch vinden, of zeer verantwoordelijk / angstig zijn.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Schande is overdreven. Als het alleen niet nodig is, waarom zou je dan naar kantoor komen? En helemaal elke dag?
Kun je nog in een eenpersoonskamer zitten, maar je maakt waarschijnlijk wel gebruik van hetzelfde toilet, etc.
Ik zie de toegevoegde waarde dan niet zo.
Ik ga overigens 2 dagen per week naar mijn werk.
https://www.ewmagazine.nl(...)-disco-dolly-772751/quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:14 schreef Noek het volgende:
[..]
Als dit heus is dan snap ik de boosheid wel. Je laat iemand bloeden voor iets wat waarschijnlijk niks uithaalt
Ik weet wel wat schofterig is. Pak het dan maar bij de bron aan want er wordt niks opgelost zo.
Met name religieuze bijeenkomsten zijn natuurlijk weer niet politiek correct om te benoemen.quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:14 schreef Noek het volgende:
[..]
Als dit heus is dan snap ik de boosheid wel. Je laat iemand bloeden voor iets wat waarschijnlijk niks uithaalt
Ik weet wel wat schofterig is. Pak het dan maar bij de bron aan want er wordt niks opgelost zo.
Dat is dus een dag inkomsten per week.quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:15 schreef hooibaal het volgende:
[..]
zo hard
Ze moeten een uurtje of twee eerder dicht. Huilen.
Die willen niets liever dan dat.quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:10 schreef Simmertje het volgende:
Zou mooi zijn als de komende jaren (als het thuiswerken echt een ding blijft) lege kantoorpanden kunnen worden omgebouwd tot woningen. Maar geloof dat investeerders daar niet echt op zitten te wachten,
Ik heb een licht vermoeden dat hooibaal niet echt vaak in de horeca komt.quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:17 schreef Noek het volgende:
[..]
Dat is dus een dag inkomsten per week.
Jij ontvangt je loon wel gewoon. Lachen.
Al heeft die mn moeder te grazen genomen.quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:16 schreef capricia het volgende:
[..]
https://www.ewmagazine.nl(...)-disco-dolly-772751/
Heel fout figuur. Die Pim Evers.
Ik heb een vermoeden dat die al maanden in een bunker leeft in Ruinerwold.quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:19 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik heb een licht vermoeden dat hooibaal niet echt vaak in de horeca komt.
In elk geval zijn horeca wel.quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:19 schreef Noek het volgende:
[..]
Al heeft die mn moeder te grazen genomen.
Wanneer blijkt dat de horeca gewoon niet verantwoordelijk is en er wordt niks aan de bron zelf gedaan dan klopt het gewoon niet.
Maar misschien lult die uit zn nek. Weet ik veel,
Talloze, waaronder van de WHO zelf, maar bv deze:quote:
Zie mijn gelinkte meta-analyse... Dat getal is dik achterhaald.quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:24 schreef Za het volgende:
[..]
Talloze, waaronder van de WHO zelf, maar bv deze:
https://time.com/5842669/coronavirus-asymptomatic-transmission/
Welke piek? in het voorjaar werden namelijk enkel mensen getest die bijna dood neervielen. Maar het nieuws heh als die het zeggen, NOSje heeft weer wat kijkertje erbij.quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:04 schreef Sounddragon het volgende:
Maar laten we vooral geen maatregelen nemen op scholen. Kinderen besmetten elkaar toch niet, ofzo.quote:Op het Spinoza Lyceum in Amsterdam zijn al dertig leerlingen met corona besmet. Ook vijf docenten hebben positief getest. Dat meldt de middelbare school in een brief aan alle ouders en leerlingen.
Ja maar kwaliteit van onderwijs! (Alsof die bij constante zieke docenten en uitvallende lessen wel aanwezig is).quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:32 schreef hooibaal het volgende:
Gaat lekker:
[..]
Maar laten we vooral geen maatregelen nemen op scholen. Kinderen besmetten elkaar toch niet, ofzo.
Half Amsterdam is besmet gezien de aantallen, verbaast mij dus niets.quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:32 schreef hooibaal het volgende:
Gaat lekker:
[..]
Maar laten we vooral geen maatregelen nemen op scholen. Kinderen besmetten elkaar toch niet, ofzo.
Dertig leerlingen op 1 Amsterdamse school. Die kan voorlopig wel even dicht.quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:32 schreef hooibaal het volgende:
Gaat lekker:
[..]
huilenquote:Op vrijdag 18 september 2020 16:32 schreef hooibaal het volgende:
Gaat lekker:
[..]
Ook hier gaan we verder niks meer van horen, maar het is weer een leuk sensatiebericht.quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Half Amsterdam is besmet gezien de aantallen, verbaast mij dus niets.
Nee, laten we alle kinderen uit voorzorg de komende maanden lekker thuis laten zitten. Dat is een goed idee.quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:33 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ja maar kwaliteit van onderwijs! (Alsof die bij constante zieke docenten en uitvallende lessen wel aanwezig is).
Waar zeg ik dat dan? Er zijn ook andere maatregelen mogelijk.quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:44 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Nee, laten we alle kinderen uit voorzorg de komende maanden lekker thuis laten zitten. Dat is een goed idee.
Dat scholen met regelmaat tijdelijk dicht moeten is te verwachten, het is niet anders. Het is nog altijd 10x beter dan kinderen de komende maanden thuis laten zitten.
Voorrang voor leraren bij het testen gaat hopelijk iets helpen.
Ja, en 98% van de mensen met Covid symptomen blijken niet besmet met covid-19.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:25 schreef Jaeger85 het volgende:
De laatste metanalyse komt tot de conclusie dat 15.6% echt asymptomatisch zijn.
Hij lult niet uit zijn nek imo. Cijfers tonen aan dat de meeste besmettingen elders opgelopen worden. Er is een groep mensen die niet mee willen werken aan een brononderzoek/niet weten waar ze het opgelopen hebben, dus in theorie kunnen die ziek zijn geworden in de horeca, maar als je de cijfers pakt van mensen die weten waar ze het hebben opgelopen...horeca staat vrij laag. Juist bij mensen thuis...feestjes...ed...daar zie je veel besmettingen. Het is veel logischer dat die lijn zich gewoon door trekt naar de groep die niet weet waar ze het hebben opgelopen.quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:19 schreef Noek het volgende:
[..]
Al heeft die mn moeder te grazen genomen.
Wanneer blijkt dat de horeca gewoon niet verantwoordelijk is en er wordt niks aan de bron zelf gedaan dan klopt het gewoon niet.
Maar misschien lult die uit zn nek. Weet ik veel,
Als ze echt maatregelen treffen dan is de sluitingstijd natuurlijk niet één uur 's nachts. Ik ben het in elk geval wel eens met de mensen die dit een maatregel voor de bühne noemen.quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
Kunnen ze weer roepen dat ze echt maatregelen treffen
De relevantie ontgaat me volledig, maar snap dat het lastig is je ongelijk toe te geven. Maakt niet uit.quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:47 schreef Za het volgende:
[..]
Ja, en 98% van de mensen met Covid symptomen blijken niet besmet met covid-19.
bron: GGD teststraten a 30.000 mensen pd.
Jij ziet liever dat de horeca helemaal op slot gaat?quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:48 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Als ze echt maatregelen treffen dan is de sluitingstijd natuurlijk niet één uur 's nachts. Ik ben het in elk geval wel eens met de mensen die dit een maatregel voor de bühne noemen.
Die cijfers hebben ondertussen nog nauwelijks enige waarde, omdat van steeds minder gevallen de bron achterhaald kan worden.quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hij lult niet uit zijn nek imo. Cijfers tonen aan dat de meeste besmettingen elders opgelopen worden. Er is een groep mensen die niet mee willen werken aan een brononderzoek/niet weten waar ze het opgelopen hebben, dus in theorie kunnen die ziek zijn geworden in de horeca, maar als je de cijfers pakt van mensen die weten waar ze het hebben opgelopen...horeca staat vrij laag. Juist bij mensen thuis...feestjes...ed...daar zie je veel besmettingen. Het is veel logischer dat die lijn zich gewoon door trekt naar de groep die niet weet waar ze het hebben opgelopen.
Dat hij een oproep doet tot rellen ben ik het niet mee eens. Hij brengt het erg apart. Maar ik snap de frustratie dus wel, want z'n standpunt klopt wel. Het is een maatregel om maar een maatregel te treffen. Een paar weken geleden riep Rutte mensen nog op om juist WEL naar de horeca te gaan, omdat het daar zo goed ging. En nu zit het probleem opeens in de horecaHet is gewoon een makkelijk doelwit. Kunnen ze weer roepen dat ze echt maatregelen treffen. Maar waar het echt nodig is kunnen ze niks.
Je blijft met cijfers goochelen hè? 2% van 30.000 is 2000?quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:47 schreef Za het volgende:
[..]
Ja, en 98% van de mensen met Covid symptomen blijken niet besmet met covid-19.
bron: GGD teststraten a 30.000 mensen pd.
In de rode gebieden lijkt me dat op dit moment echt geen overbodige luxe, maar anders lijkt me negen of tien uur een betere eindtijd. Het probleem zit hem toch in de kroegen en feestcafé's, maar dan kunnen de restaurants hun normale programma afwerken.quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Jij ziet liever dat de horeca helemaal op slot gaat?
Ja, dat hoor ik de hele tijd, dat typ ik zelf ook. Maar met die redenatie kan je elke sector natuurlijk wel sluiten. Want ja, wie weet hebben die mensen het wel opgelopen binnen het OV. Of in winkels. Of...wat veel logischer is: de lijn trekt zich gewoon door. De lijn van de cijfers die we wél hebben.quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:50 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Die cijfers hebben ondertussen nog nauwelijks enige waarde, omdat van steeds minder gevallen de bron achterhaald kan worden.
Aangezien je kroegmaten in quarantaine moeten en je stamkroeg moet sluiten als er besmettingen optreden is het vrij aannemelijk dat kroegbezoek als besmettingsplek bovengemiddeld vaak verzwegen wordt. Die 6,5% uit de officiële statistieken is dus vrijwel zeker veel te laag.quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:50 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Die cijfers hebben ondertussen nog nauwelijks enige waarde, omdat van steeds minder gevallen de bron achterhaald kan worden.
Dat is wel een interessante natuurlijk.quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:51 schreef Za het volgende:
BTW, wanneer van de 30.000 mensen die zich dagelijks met corona symptomen melden bij een teststraat, slechts 1 procent besmet blijkt, bij hoeveel van de positief geteste personen komen hun "symptomen" dan daadwerkelijk door corona?
Zijn daar cijfers over?
Is het gros niet gewoon asymptomatisch, positief getest of niet?
Excuses.quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:51 schreef wpor het volgende:
Je blijft met cijfers goochelen hè? 2% van 30.000 is 2000?
https://www.who.int/emerg(...)vid-19-and-influenzaquote:En waar is je WHO bron dat 80% asymptomatisch is?
Het is me wat allemaal.quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:54 schreef LowLands2304 het volgende:
30 leerlingen Spinoza Lyceum Amsterdam besmet met corona. Dit is er nog maar 1. Je zal hier maar je kind op school hebben zitten. School blijft gewoon open. Leerlingen besmetten elkaar. Ze geven het door aan hun ouders/familie en hoppa, je kan ook thuis gaan zitten of het krijgen. Lekker dit, maar niet heus. Kan je niet werken of als je ondernemer bent, krijg je er ook gezeik mee.
Ja best wel.quote:
Ik neem toch ook wel aan dat scholen maatregelen hebben genomen om leraren zoveel mogelijk te beschermen. Maar het kan af en toe toch mis gaan.quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:45 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat dan? Er zijn ook andere maatregelen mogelijk.
Verschil5 per school vanwege het ontbreken van centraal beleid. Sommige willen dat kinderen mondkapjes dragen bijvoorbeeld. Terwijl bij andere scholen alleen de algemene regel van 1.5 tot volwassenen (docenten) geldt.quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:56 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik neem toch ook wel aan dat scholen maatregelen hebben genomen om leraren zoveel mogelijk te beschermen. Maar het kan af en toe toch mis gaan.
Bij kleinere kinderen wordt het wel wat lastiger.
Nederland is samen met Zweden zo ongeveer het enige land op de wereld waar geen maatregelen zijn voorgeschreven voor scholen. Dus elke school doet maar wat.quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:56 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik neem toch ook wel aan dat scholen maatregelen hebben genomen om leraren zoveel mogelijk te beschermen.
Beste is de scholen de rest van het schooljaar te sluitenquote:Op vrijdag 18 september 2020 16:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nederland is samen met Zweden zo ongeveer het enige land op de wereld waar geen maatregelen zijn voorgeschreven voor scholen. Dus elke school doet maar wat.
Ondanks dat gaat het hier niet heel veel slechter dan in andere landen.quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nederland is samen met Zweden zo ongeveer het enige land op de wereld waar geen maatregelen zijn voorgeschreven voor scholen. Dus elke school doet maar wat.
En geen sociaal contact meerquote:Op vrijdag 18 september 2020 17:00 schreef LowLands2304 het volgende:
In de klas hoeven ze van de ene docent geen mondkapje op en bij de andere docent wel. Ze gooien het raam open om te ventileren. Dat zal best fris worden straks als het winter is.
Ze kunnen beter online geven thuis. Minder risico, docenten lopen ook minder risico en lekker warm
Allemaal met een dikke winterjas aan, muts op en handschoenen aan genot.quote:Op vrijdag 18 september 2020 17:00 schreef LowLands2304 het volgende:
In de klas hoeven ze van de ene docent geen mondkapje op en bij de andere docent wel. Ze gooien het raam open om te ventileren. Dat zal best fris worden straks als het winter is.
Ze kunnen beter online geven thuis. Minder risico, docenten lopen ook minder risico en lekker warm
Meen je dat wat je ook zegt? Als het zo is, dan lopen vele leerlingen wel achterstand op met leren, ontwikkelingen en sociale contacten. Dat zorgt bij vele leerlingen voor depressie, problemen en eenzaamheid.quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:58 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Beste is de scholen de rest van het schooljaar te sluiten
Blijkbaar nietquote:Op vrijdag 18 september 2020 15:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Ok logica?
Vind maar vreemd een minister van justitie met strafblad. Wij hoeven niet te solliciteren met strafblad dan wijzen ze je direct af.
Doen ze dat dan?quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:59 schreef hooibaal het volgende:
Leerlingen hoeven niet eens afstand te houden tot elkaar. Nogal wiedes dat ze mekaar om de haverklap besmetten.
Ja dus asymptomatisch of milde klachten, niet alleen asymptomatisch. Maar wat jij zei is wel interessant ja, of het niet gewoon zo is dat die mensen met milde klachten gewoon milde klachten hebben met een andere oorzaak, net als die grote hoeveelheid mensen die negatief test maar wel lichte klachten heeft.quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:54 schreef Za het volgende:
[..]
Excuses.
[..]
https://www.who.int/emerg(...)vid-19-and-influenza
School is voor veel ouders dan ook niet meer dan een gratis kinderopvang.quote:Op vrijdag 18 september 2020 17:13 schreef wpor het volgende:
http://www.telegraaf.nl/n(...)am-besmet-met-corona
Lekker verantwoordelijk bezig die ouders.
Ik ben gewoon blij lol heb er heeeeeel veel zin en ben dus evenredig blij dat het doorgaat 😍quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:27 schreef miss_sly het volgende:
Z
[..]
Jij zit wel in een soort van egocentrische fase, als ik je berichten zo lees?
Jammer dat ze dit nog niet hadden in mijn anime fase 15 - 20 jaar geleden.quote:Op vrijdag 18 september 2020 17:24 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ik ben gewoon blij lol heb er heeeeeel veel zin en ben dus evenredig blij dat het doorgaat 😍
Overheid geeft groen licht = go go go 😁
Camera japan heeft altijd leuke sfeer, lantarenvenster heeft lekkere cocktails, en ze draaien leuk uitziende anime films en live action, dus niets en niemand houd me daar weg zolang het gewoon mag - wat als de gelekte maatregelen kloppen dus gewoon een ja is ook al is het in Rotterdam en Amsterdam lolz 😄
Het wordt leuk donderdag!
Arme Fransje. Als je dit al niet aan kan, dan staat hem later in zijn leven nog wat te wachten.quote:Ze zitten de hele dag op een kamertje, moeten praktijkvakken uitstellen en missen de mogelijkheid om elkaar of docenten vragen te stellen. "Ik zat zo lang opgehokt in mijn kamer dat het mentaal op mijn schouders is gaan drukken", vertelt Sarah (24). Dat ziet ook student aardwetenschappen Myrte (23) steeds vaker om zich heen. "Mensen kunnen hun vrienden niet zien en gaan daar mentaal steeds slechter op." Jonge mensen leveren volgens haar dan ook veel in, terwijl ze zelf weinig risico lopen.
Een sentiment dat leeft onder meer studenten. "We betalen wel vol collegegeld, moeten alle colleges thuis volgen en hebben daarnaast vaak geen baantje meer. We worden wel op de proef gesteld als studenten", vindt Fransje.
Je verplaatsen in een ander persoon blijft zwaar voor sommigen helaas. Hij zal het nou eenmaal zo voelen. Niemand heeft het recht om voor hem te bepalen dat hij zich niet moet aanstellen. Deze crisis raakt iedereen op zijn/haar eigen manier.quote:Op vrijdag 18 september 2020 17:29 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Arme Fransje. Als je dit al niet aan kan, dan staat hem later in zijn leven nog wat te wachten.
Jij hebt echt het inlevingsvermogen van een tosti.quote:Op vrijdag 18 september 2020 17:29 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Arme Fransje. Als je dit al niet aan kan, dan staat hem later in zijn leven nog wat te wachten.
Vandaag of morgen gaat het écht mis..... ik wil niet de pessimist uithangenquote:Op vrijdag 18 september 2020 17:13 schreef wpor het volgende:
http://www.telegraaf.nl/n(...)am-besmet-met-corona
Lekker verantwoordelijk bezig die ouders.
Dit zou ik ook wel eens willen weten. Men zegt dat veel mensen zonder symptomen zich laten testen. Maar niemand die dat controleert aan de poort.quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:51 schreef Za het volgende:
BTW, wanneer van de 30.000 mensen die zich dagelijks met corona symptomen melden bij een teststraat, slechts 2000 mensen besmet blijken, bij hoeveel van de positief geteste personen komen hun "symptomen" dan daadwerkelijk door corona?
Zijn daar cijfers over?
Is het gros niet gewoon asymptomatisch, positief getest of niet?
Ik ben het vooral eens met je eerdere opmerking dat 'horeca' een breed begrip is en dat je die niet allemaal hetzelfde kunt zien en behandelen. De echte kroegen is heel iets anders dan restaurants en zaaltjes. In één van de kroegen van deze man werden welbewust alle regels overtreden en dat vond hij prima.quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hij lult niet uit zijn nek imo. Cijfers tonen aan dat de meeste besmettingen elders opgelopen worden. Er is een groep mensen die niet mee willen werken aan een brononderzoek/niet weten waar ze het opgelopen hebben, dus in theorie kunnen die ziek zijn geworden in de horeca, maar als je de cijfers pakt van mensen die weten waar ze het hebben opgelopen...horeca staat vrij laag. Juist bij mensen thuis...feestjes...ed...daar zie je veel besmettingen. Het is veel logischer dat die lijn zich gewoon door trekt naar de groep die niet weet waar ze het hebben opgelopen.
Dat hij een oproep doet tot rellen ben ik het niet mee eens. Hij brengt het erg apart. Maar ik snap de frustratie dus wel, want z'n standpunt klopt wel. Het is een maatregel om maar een maatregel te treffen. Een paar weken geleden riep Rutte mensen nog op om juist WEL naar de horeca te gaan, omdat het daar zo goed ging. En nu zit het probleem opeens in de horecaHet is gewoon een makkelijk doelwit. Kunnen ze weer roepen dat ze echt maatregelen treffen. Maar waar het echt nodig is kunnen ze niks.
Zolang mensen die op de IC belandden (gemiddeld) maandenlang in een revalidatietraject komen en er wellicht permanente schade aan overhouden is het helemaal niet zo positief als er onnodig veel mensen op de IC's geraken. Voorkomen is nog altijd beter dan genezen hequote:Op vrijdag 18 september 2020 15:22 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De gemiddelde ligduur is afgenomen met 1/3de.
288. Twee verdubbelingen verder en de ziekenhuizen moeten zeker al weer aan herverdeling gaan denken. Mag hopen dat het niet vo ver komt.quote:
Verdelen van patiënten doen ze in normale situaties ook hoor. Als er ergens geen IC plek of opname plek is ga je ook naar een ander ziekenhuis.quote:Op vrijdag 18 september 2020 17:43 schreef Gretzl het volgende:
[..]
288. Twee verdubbelingen verder en de ziekenhuizen moeten zeker al weer aan herverdeling gaan denken. Mag hopen dat het niet vo ver komt.
Die waren een uur geleden ook bekend.quote:Op vrijdag 18 september 2020 17:46 schreef Jor_Dii het volgende:
Opnames zijn verder toegenomen uit zojuist bekend geworden data.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |