Nee, laten we alle kinderen uit voorzorg de komende maanden lekker thuis laten zitten. Dat is een goed idee.quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:33 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ja maar kwaliteit van onderwijs! (Alsof die bij constante zieke docenten en uitvallende lessen wel aanwezig is).
Waar zeg ik dat dan? Er zijn ook andere maatregelen mogelijk.quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:44 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Nee, laten we alle kinderen uit voorzorg de komende maanden lekker thuis laten zitten. Dat is een goed idee.
Dat scholen met regelmaat tijdelijk dicht moeten is te verwachten, het is niet anders. Het is nog altijd 10x beter dan kinderen de komende maanden thuis laten zitten.
Voorrang voor leraren bij het testen gaat hopelijk iets helpen.
Ja, en 98% van de mensen met Covid symptomen blijken niet besmet met covid-19.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:25 schreef Jaeger85 het volgende:
De laatste metanalyse komt tot de conclusie dat 15.6% echt asymptomatisch zijn.
Hij lult niet uit zijn nek imo. Cijfers tonen aan dat de meeste besmettingen elders opgelopen worden. Er is een groep mensen die niet mee willen werken aan een brononderzoek/niet weten waar ze het opgelopen hebben, dus in theorie kunnen die ziek zijn geworden in de horeca, maar als je de cijfers pakt van mensen die weten waar ze het hebben opgelopen...horeca staat vrij laag. Juist bij mensen thuis...feestjes...ed...daar zie je veel besmettingen. Het is veel logischer dat die lijn zich gewoon door trekt naar de groep die niet weet waar ze het hebben opgelopen.quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:19 schreef Noek het volgende:
[..]
Al heeft die mn moeder te grazen genomen.
Wanneer blijkt dat de horeca gewoon niet verantwoordelijk is en er wordt niks aan de bron zelf gedaan dan klopt het gewoon niet.
Maar misschien lult die uit zn nek. Weet ik veel,
Als ze echt maatregelen treffen dan is de sluitingstijd natuurlijk niet één uur 's nachts. Ik ben het in elk geval wel eens met de mensen die dit een maatregel voor de bühne noemen.quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
Kunnen ze weer roepen dat ze echt maatregelen treffen
De relevantie ontgaat me volledig, maar snap dat het lastig is je ongelijk toe te geven. Maakt niet uit.quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:47 schreef Za het volgende:
[..]
Ja, en 98% van de mensen met Covid symptomen blijken niet besmet met covid-19.
bron: GGD teststraten a 30.000 mensen pd.
Jij ziet liever dat de horeca helemaal op slot gaat?quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:48 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Als ze echt maatregelen treffen dan is de sluitingstijd natuurlijk niet één uur 's nachts. Ik ben het in elk geval wel eens met de mensen die dit een maatregel voor de bühne noemen.
Die cijfers hebben ondertussen nog nauwelijks enige waarde, omdat van steeds minder gevallen de bron achterhaald kan worden.quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hij lult niet uit zijn nek imo. Cijfers tonen aan dat de meeste besmettingen elders opgelopen worden. Er is een groep mensen die niet mee willen werken aan een brononderzoek/niet weten waar ze het opgelopen hebben, dus in theorie kunnen die ziek zijn geworden in de horeca, maar als je de cijfers pakt van mensen die weten waar ze het hebben opgelopen...horeca staat vrij laag. Juist bij mensen thuis...feestjes...ed...daar zie je veel besmettingen. Het is veel logischer dat die lijn zich gewoon door trekt naar de groep die niet weet waar ze het hebben opgelopen.
Dat hij een oproep doet tot rellen ben ik het niet mee eens. Hij brengt het erg apart. Maar ik snap de frustratie dus wel, want z'n standpunt klopt wel. Het is een maatregel om maar een maatregel te treffen. Een paar weken geleden riep Rutte mensen nog op om juist WEL naar de horeca te gaan, omdat het daar zo goed ging. En nu zit het probleem opeens in de horecaHet is gewoon een makkelijk doelwit. Kunnen ze weer roepen dat ze echt maatregelen treffen. Maar waar het echt nodig is kunnen ze niks.
Je blijft met cijfers goochelen hè? 2% van 30.000 is 2000?quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:47 schreef Za het volgende:
[..]
Ja, en 98% van de mensen met Covid symptomen blijken niet besmet met covid-19.
bron: GGD teststraten a 30.000 mensen pd.
In de rode gebieden lijkt me dat op dit moment echt geen overbodige luxe, maar anders lijkt me negen of tien uur een betere eindtijd. Het probleem zit hem toch in de kroegen en feestcafé's, maar dan kunnen de restaurants hun normale programma afwerken.quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Jij ziet liever dat de horeca helemaal op slot gaat?
Ja, dat hoor ik de hele tijd, dat typ ik zelf ook. Maar met die redenatie kan je elke sector natuurlijk wel sluiten. Want ja, wie weet hebben die mensen het wel opgelopen binnen het OV. Of in winkels. Of...wat veel logischer is: de lijn trekt zich gewoon door. De lijn van de cijfers die we wél hebben.quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:50 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Die cijfers hebben ondertussen nog nauwelijks enige waarde, omdat van steeds minder gevallen de bron achterhaald kan worden.
Aangezien je kroegmaten in quarantaine moeten en je stamkroeg moet sluiten als er besmettingen optreden is het vrij aannemelijk dat kroegbezoek als besmettingsplek bovengemiddeld vaak verzwegen wordt. Die 6,5% uit de officiële statistieken is dus vrijwel zeker veel te laag.quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:50 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Die cijfers hebben ondertussen nog nauwelijks enige waarde, omdat van steeds minder gevallen de bron achterhaald kan worden.
Dat is wel een interessante natuurlijk.quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:51 schreef Za het volgende:
BTW, wanneer van de 30.000 mensen die zich dagelijks met corona symptomen melden bij een teststraat, slechts 1 procent besmet blijkt, bij hoeveel van de positief geteste personen komen hun "symptomen" dan daadwerkelijk door corona?
Zijn daar cijfers over?
Is het gros niet gewoon asymptomatisch, positief getest of niet?
Excuses.quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:51 schreef wpor het volgende:
Je blijft met cijfers goochelen hè? 2% van 30.000 is 2000?
https://www.who.int/emerg(...)vid-19-and-influenzaquote:En waar is je WHO bron dat 80% asymptomatisch is?
Het is me wat allemaal.quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:54 schreef LowLands2304 het volgende:
30 leerlingen Spinoza Lyceum Amsterdam besmet met corona. Dit is er nog maar 1. Je zal hier maar je kind op school hebben zitten. School blijft gewoon open. Leerlingen besmetten elkaar. Ze geven het door aan hun ouders/familie en hoppa, je kan ook thuis gaan zitten of het krijgen. Lekker dit, maar niet heus. Kan je niet werken of als je ondernemer bent, krijg je er ook gezeik mee.
Ja best wel.quote:
Ik neem toch ook wel aan dat scholen maatregelen hebben genomen om leraren zoveel mogelijk te beschermen. Maar het kan af en toe toch mis gaan.quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:45 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat dan? Er zijn ook andere maatregelen mogelijk.
Verschil5 per school vanwege het ontbreken van centraal beleid. Sommige willen dat kinderen mondkapjes dragen bijvoorbeeld. Terwijl bij andere scholen alleen de algemene regel van 1.5 tot volwassenen (docenten) geldt.quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:56 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik neem toch ook wel aan dat scholen maatregelen hebben genomen om leraren zoveel mogelijk te beschermen. Maar het kan af en toe toch mis gaan.
Bij kleinere kinderen wordt het wel wat lastiger.
Nederland is samen met Zweden zo ongeveer het enige land op de wereld waar geen maatregelen zijn voorgeschreven voor scholen. Dus elke school doet maar wat.quote:Op vrijdag 18 september 2020 16:56 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik neem toch ook wel aan dat scholen maatregelen hebben genomen om leraren zoveel mogelijk te beschermen.
Beste is de scholen de rest van het schooljaar te sluitenquote:Op vrijdag 18 september 2020 16:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nederland is samen met Zweden zo ongeveer het enige land op de wereld waar geen maatregelen zijn voorgeschreven voor scholen. Dus elke school doet maar wat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |