abonnement Unibet Coolblue
pi_195129719
De langzaam maar zekere groei op de IC zet dus ook door. Ik snap dat veel mensen roepen: het valt toch allemaal nog wel mee - en dat is denk ik zeker zo. Maar we zitten pas halverwege September mensen. Het gaat nu zo snel en zo hard de verkeerde kant op qua besmettingen, dat ik echt m'n hart vasthoud voor de ontwikkelingen (en bijkomende maatregelen) in de komende weken/maanden.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195129725
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 september 2020 14:59 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ok, gepaste maatregelen dus in regio R'dam / A'dam. Klinkt logisch en nog niet paniekerig ofzo.
Lokale lockdowns zoals in het VK dus.
  Moderator vrijdag 18 september 2020 @ 15:00:51 #103
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195129727
Bijna 2000 positieve testen vandaag, het ligt echt aan de false positives....
pi_195129731
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 14:59 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Maart is niet te vergelijken met nu. Op geen enkele manier. We zaten toen niet op 0, we zaten al op misschien wel tienduizend en superspreadevents gingen nog gewoon door. Ik geloof er niet in dat we nog in die situatie zullen belanden. Maar voorzorg uiteraard prima, vandaar dat er nu zoals een tijdje geleden ook aangekondigd is op regionaal niveau ingegrepen wordt.
Eens, maar uit ervaring weet ik dat de horeca af en toe wel echt weer potentiële superspreadevents aan het worden waren/zijn. In die zin goed dat er extra maatregelen worden genomen in de grote steden, al vraag ik mij af of de aangekondigde maatregelen genoeg zijn.
  Moderator vrijdag 18 september 2020 @ 15:02:07 #105
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195129752
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:00 schreef Jor_Dii het volgende:
De langzaam maar zekere groei op de IC zet dus ook door. Ik snap dat veel mensen roepen: het valt toch allemaal nog wel mee - en dat is denk ik zeker zo. Maar we zitten pas halverwege September mensen. Het gaat nu zo snel en zo hard de verkeerde kant op qua besmettingen, dat ik echt m'n hart vasthoud voor de ontwikkelingen (en bijkomende maatregelen) in de komende weken/maanden.
Het gaat inderdaad harder, en het is logisch (en nodig) goed op te letten. Ik ben benieuwd wat voor maatregelen vanavond aangekondigd worden, vooral Amsterdam staat aan kop (in negatieve zin).
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Redactie Games vrijdag 18 september 2020 @ 15:02:22 #106
181272 crew  Noppie2000
pi_195129755
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:01 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Eens, maar uit ervaring weet ik dat de horeca af en toe wel echt weer potentiële superspreadevents aan het worden waren/zijn. In die zin goed dat er extra maatregelen worden genomen in de grote steden, al vraag ik mij af of de aangekondigde maatregelen genoeg zijn.
Er zijn nog geen aangekondigde maatregelen, enkel gelekte. Wie weet wat de details zijn en of dat alles is.
  Moderator vrijdag 18 september 2020 @ 15:02:58 #107
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195129768
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:00 schreef Jor_Dii het volgende:
De langzaam maar zekere groei op de IC zet dus ook door. Ik snap dat veel mensen roepen: het valt toch allemaal nog wel mee - en dat is denk ik zeker zo. Maar we zitten pas halverwege September mensen. Het gaat nu zo snel en zo hard de verkeerde kant op qua besmettingen, dat ik echt m'n hart vasthoud voor de ontwikkelingen (en bijkomende maatregelen) in de komende weken/maanden.
Ja je kan kiezen op pas in te grijpen als de IC capaciteit al halverwege is, of al veel eerder.
Het is de juiste balans zoeken tussen maatregelen en de economie.
Alleen zijn we vooral afhankelijk van het gedrag van de mensen, dan kan de overheid wel allerlei dingen verzinnen maar dan verzinnen mensen er wel iets omheen en doen het alsnog.
pi_195129769
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:01 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Eens, maar uit ervaring weet ik dat de horeca af en toe wel echt weer potentiële superspreadevents aan het worden waren. In die zin goed dat er extra maatregelen worden genomen in de grote steden, al vraag ik mij af of de aangekondigde maatregelen genoeg zijn.
Een kroeg zal zeker een vervelende brandhaard kunnen veroorzaken, maar ik doel meer op het massaal vieren van carnaval (jong en oud door elkaar), betaald voetbalwedstrijden, (indoor) festivals, etc.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195129770
Deze moest erbij van serial, geloof ik:

And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 18 september 2020 @ 15:03:56 #110
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195129785
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:03 schreef miss_sly het volgende:
Deze moest erbij van serial, geloof ik:

[ afbeelding ]
Toch wel een verdubbeling in 2 weken ongeveer als je naar de cijfers kijkt bij stichting NICE.
pi_195129808
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 13:53 schreef wpor het volgende: [..] 2 op 22 asymptomatisch? Bron?
Volgens de WHO is 80% asymptomatisch.

Wanneer mijn bovenbuurman met symptomen zich dus laat testen, en hij, zijn vrouw en dochter houden 2 weken thuisquarantaine, lopen er tegelijkertijd zo'n 16 asymptomatische covid besmette personen vrijelijk door de wijk, wellicht meer.

Dus wat is het nut van deze werkwijze?
  Moderator vrijdag 18 september 2020 @ 15:05:34 #112
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_195129816
Is het overigens nog steeds zo dat het grotendeels dikke mensen zijn die nu op de IC liggen?

Kan me dit item nog herinneren:

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)te-zware-mensen.html
  vrijdag 18 september 2020 @ 15:05:55 #113
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195129822
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:00 schreef Momo het volgende:
Bijna 2000 positieve testen vandaag, het ligt echt aan de false positives....
En dan te bedenken dat dit dagelijkse getal een steeds grotere onderschatting zal worden van de werkelijkheid zolang de teststraten allemaal vol zitten. Er is gewoon nu al sprake van extreme Community spread in de Randstad en het kabinet doet bijna niks :(
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_195129846
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:03 schreef miss_sly het volgende:
Deze moest erbij van serial, geloof ik:

[ afbeelding ]
Thanks :) zet het mooi in perspectief over de afgelopen dagen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195129864
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:05 schreef dick_laurent het volgende:
Is het overigens nog steeds zo dat het grotendeels dikke mensen zijn die nu op de IC liggen?

Kan me dit item nog herinneren:

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)te-zware-mensen.html
:D Zit je te bedenken wat je vanavond gaat eten?
  Miss 200.000.000! vrijdag 18 september 2020 @ 15:07:55 #116
367000 roos94
pi_195129872
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:02 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd wat voor maatregelen vanavond aangekondigd worden, vooral Amsterdam staat aan kop (in negatieve zin).
Halfbakken gedoe wat niets dan verlies voor horeca gaat opleveren.
  vrijdag 18 september 2020 @ 15:08:02 #117
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195129874
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:00 schreef Jor_Dii het volgende:
De langzaam maar zekere groei op de IC zet dus ook door. Ik snap dat veel mensen roepen: het valt toch allemaal nog wel mee - en dat is denk ik zeker zo. Maar we zitten pas halverwege September mensen. Het gaat nu zo snel en zo hard de verkeerde kant op qua besmettingen, dat ik echt m'n hart vasthoud voor de ontwikkelingen (en bijkomende maatregelen) in de komende weken/maanden.
Nederland bevindt zicht op dit moment minder dan 2 verdubbelingen af van de noodsituatie van eind maart. Toen waren er op de piek ca. 270.000 mensen besmettelijk. We zijn hard op weg om dit aantal te overtreffen
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_195129875
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:05 schreef Za het volgende:

[..]

Volgens de WHO is 80% asymptomatisch.

Wanneer mijn bovenbuurman met symptomen zich dus laat testen, en hij, zijn vrouw en dochter houden 2 weken thuisquarantaine, lopen er tegelijkertijd zo'n 16 asymptomatische covid besmette personen vrijelijk door de wijk, wellicht meer.

Dus wat is het nut van deze werkwijze?
Ja, we moeten echt uit gaan zoeken hoe besmettelijk mensen zijn. Maar 6 (en in sommige landen bijna 10) weten we daar nog steeds niets over.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195129878
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:05 schreef Gretzl het volgende:

[..]

En dan te bedenken dat dit dagelijkse getal een steeds grotere onderschatting zal worden van de werkelijkheid zolang de teststraten allemaal vol zitten. Er is gewoon nu al sprake van extreme Community spread in de Randstad en het kabinet doet bijna niks :(
En dan te bedenken dat dit dagelijkse getal en het consequent benoemen dat het een record is onnodige paniek veroorzaakt als je de inmiddels aangenomen werkelijke getallen uit maart bekijkt.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195129892
Die "maatregelen" (als je het zo kan noemen, is volgens nos alleen 50 man max in horeca gelegenheden/bijeenkomsten waar het eerst 100, theaters, bioscopen, musea etc verandert niets voor, en er zijn een aantal uitzonderingen zoals begrafenissen bruiloften etc, wel dat en de horeca om 1 uur dicht dus, en er wordt ook niets gezecht over evenementen waar geen max gold dus die mogen waarschijnlijk ook nog, bordelen enzo wordt zowieso niets over gezegd dus zal ook wel open blijven allemaal, dus eigenlijk gebeurt er niets 😂) in Amsterdam etc gaan pas zondag in, wedden dat vrijdag- en zaterdagnacht de horeca etc in Amsterdam nog even de hele twee nachten goed vol zit nog ff snel twee dagen nu het nog mag?

Ik zet 5 euro in!
#WeesGeenWhales
pi_195129908
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:08 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Nederland bevindt zicht op dit moment minder dan 2 verdubbelingen af van de noodsituatie van eind maart. Toen waren er op de piek ca. 270.000 mensen besmettelijk. We zijn hard op weg om dit aantal te overtreffen
Qua besmettelijken ja. Maar niet qua ziekenhuisopnames, en daar gaat het om.
I'll give you something to do
pi_195129933
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:09 schreef galantis het volgende:

[..]

Qua besmettelijken ja. Maar niet qua ziekenhuisopnames, en daar gaat het om.
Voor de overheid niet. Die gaan nu ingrijpen in de horeca, want daar gaat het mis. 8)7
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195129939
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:08 schreef eragon2890 het volgende:
Die "maatregelen" (als je het zo kan noemen, is volgens nos alleen 50 man max in horeca gelegenheden/bijeenkomsten waar het eerst 100, theaters, bioscopen, musea etc verandert niets voor, en er zijn een aantal uitzonderingen zoals begrafenissen bruiloften etc, wel dat en de horeca om 1 uur dicht dus, en er wordt ook niets gezecht over evenementen waar geen max gold dus die mogen waarschijnlijk ook nog, bordelen enzo wordt zowieso niets over gezegd dus zal ook wel open blijven allemaal, dus eigenlijk gebeurt er niets 😂) in Amsterdam etc gaan pas zondag in, wedden dat vrijdag- en zaterdagnacht de horeca etc in Amsterdam nog even de hele twee nachten goed vol zit nog ff snel twee dagen nu het nog mag?

Ik zet 5 euro in!
Wat zou jij voorstellen? :)
Definitely not CIA
pi_195129943
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:09 schreef galantis het volgende:

[..]

Qua besmettelijken ja. Maar niet qua ziekenhuisopnames, en daar gaat het om.
Precies, en daarnaast zei gommers laatst dat ic patiënten er nu half zo lang liggen, dus dat verdubbelt de ruimte ook weer. Goed nieuws! 😃

Hij zij trouwens ook dat het fijn en prima is dat jongeren elkaar mu weer meer kunnen opzoeken in dat interview, omdat zij toch niet erg ziek worden bijna altijd, en dat zijn leeftijdsgroep van 50+ vanzelf wel wat meer afstand houd, en dat hij dat "mooi vond omdat dat de jongeren die ruimte geeft".

Zelfde als wat Marc Bonten recentelijk zei dus.

Nu gaat @Gretzl vast boos worden op Gommers LOL
#WeesGeenWhales
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 18 september 2020 @ 15:11:45 #125
186611 Haags
pi_195129958
Ik ga de persconferentie vanavond in de kroeg kijken op groot scherm.
Zonder wrijving geen glans
pi_195129966
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:08 schreef eragon2890 het volgende:
Die "maatregelen" (als je het zo kan noemen, is volgens nos alleen 50 man max in horeca gelegenheden/bijeenkomsten waar het eerst 100, theaters, bioscopen, musea etc verandert niets voor, en er zijn een aantal uitzonderingen zoals begrafenissen bruiloften etc, wel dat en de horeca om 1 uur dicht dus, en er wordt ook niets gezecht over evenementen waar geen max gold dus die mogen waarschijnlijk ook nog, bordelen enzo wordt zowieso niets over gezegd dus zal ook wel open blijven allemaal, dus eigenlijk gebeurt er niets 😂) in Amsterdam etc gaan pas zondag in, wedden dat vrijdag- en zaterdagnacht de horeca etc in Amsterdam nog even de hele twee nachten goed vol zit nog ff snel twee dagen nu het nog mag?

Ik zet 5 euro in!
Ik kan me toch ook echt niet voorstellen dat deze maatregelen het moeten gaan doen. -O-
pi_195129970
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:09 schreef galantis het volgende:

[..]

Qua besmettelijken ja. Maar niet qua ziekenhuisopnames, en daar gaat het om.
Niet alleen de ziekenhuisopnamen gaat het om. Door het toenemend aantal besmettingen komen er nu maatregelen die de horeca alweer treffen.
Leipe shit ouwe
pi_195129973
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:10 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Voor de overheid niet. Die gaan nu ingrijpen in de horeca, want daar gaat het mis. 8)7


https://www.rivm.nl/nieuw(...)sitieve-tests-stijgt

8)7
Definitely not CIA
pi_195130006
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:08 schreef eragon2890 het volgende:
Die "maatregelen" (als je het zo kan noemen, is volgens nos alleen 50 man max in horeca gelegenheden/bijeenkomsten waar het eerst 100, theaters, bioscopen, musea etc verandert niets voor, en er zijn een aantal uitzonderingen zoals begrafenissen bruiloften etc, wel dat en de horeca om 1 uur dicht dus, en er wordt ook niets gezecht over evenementen waar geen max gold dus die mogen waarschijnlijk ook nog, bordelen enzo wordt zowieso niets over gezegd dus zal ook wel open blijven allemaal, dus eigenlijk gebeurt er niets 😂) in Amsterdam etc gaan pas zondag in, wedden dat vrijdag- en zaterdagnacht de horeca etc in Amsterdam nog even de hele twee nachten goed vol zit nog ff snel twee dagen nu het nog mag?

Ik zet 5 euro in!
Zullen we het eerst even afwachten allemaal ? Kan best zijn dat er een maximum komt voor alle samenkomsten in de regio's met de meeste besmettingen (uitgezonderd begrafenis, school etc)
blablablabla
pi_195130015
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:05 schreef Za het volgende:

[..]

Volgens de WHO is 80% asymptomatisch.

Wanneer mijn bovenbuurman met symptomen zich dus laat testen, en hij, zijn vrouw en dochter houden 2 weken thuisquarantaine, lopen er tegelijkertijd zo'n 16 asymptomatische covid besmette personen vrijelijk door de wijk, wellicht meer.

Dus wat is het nut van deze werkwijze?
Bron van die 80%?
  vrijdag 18 september 2020 @ 15:14:18 #131
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195130020
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:08 schreef eragon2890 het volgende:
Die "maatregelen" (als je het zo kan noemen, is volgens nos alleen 50 man max in horeca gelegenheden/bijeenkomsten waar het eerst 100, theaters, bioscopen, musea etc verandert niets voor, en er zijn een aantal uitzonderingen zoals begrafenissen bruiloften etc, wel dat en de horeca om 1 uur dicht dus, en er wordt ook niets gezecht over evenementen waar geen max gold dus die mogen waarschijnlijk ook nog, bordelen enzo wordt zowieso niets over gezegd dus zal ook wel open blijven allemaal, dus eigenlijk gebeurt er niets 😂) in Amsterdam etc gaan pas zondag in, wedden dat vrijdag- en zaterdagnacht de horeca etc in Amsterdam nog even de hele twee nachten goed vol zit nog ff snel twee dagen nu het nog mag?

Ik zet 5 euro in!
5 euro? High roller ben je!
pi_195130024
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:10 schreef capricia het volgende:

[..]

Wat zou jij voorstellen? :)
Niets doen en iets langer kijken of veel mensen ook daadwerkelijk erg ziek worden, zo ja, meteen draagvlak voor fatsoenlijk ingrijpen met meer dan deze feitelijk 0 maatregelen, zo nee, nodeloze schade voor de horeca en banen voorkomen.

Ik moet weer ff werken dus het kan tijdje duren voor ik evt antwoord weer lees!
#WeesGeenWhales
pi_195130032
quote:
Waardeloos lijstje, van het leeuwendeel is onbekend waar ze hun besmetting oplopen.
blablablabla
pi_195130037
In mijn omgeving hoor ik allemaal gevallen die juist ter herleiden zijn naar school. Neef zit thuis na positieve test. Docent middelbaar onderwijs in R'dam. Nichtje zit thuis na positieve test van klasgenootje (ook middelbaar onderwijs in Waalwijk). En collega zit met niet getest kind die naar huis is gestuurd van eveneens haar middelbare school in Oisterwijk.
pi_195130051
quote:
Dan lijken me een maximaal aantal bezoekers in verpleeghuizen, een dringende waarschuwing om ook thuis afstand te houden en nogmaals benadrukken thuiswerken wanneer dat kan toch wel op z'n plek.
pi_195130052
quote:
Werksituatie staat op drie. Hopelijk wordt vanavond de noodzaak van thuiswerken waar dat kan,nog eens duidelijk benadrukt.
Leipe shit ouwe
pi_195130054
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:13 schreef Elan het volgende:

[..]

Zullen we het eerst even afwachten allemaal ? Kan best zijn dat er een maximum komt voor alle samenkomsten in de regio's met de meeste besmettingen (uitgezonderd begrafenis, school etc)
Kan. Gelukkig is camera japan toch een film festival en zijn cultuur zalen zowieso uitgezonderd (en anders 50 per zaal kan het ook doorgaan) en zijn de andere dingen waar ik volgende week heen ga buiten deze gebieden, zeg maar andere kant van het land, dus het zal voor mij zowieso weinig uitmaken.
#WeesGeenWhales
pi_195130056
Ik zit er aan te denken volgende week een midweekje richting Alicante te gaan.

Denken jullie dat Spanje of Nederland binnenkort weer volledig op slot gaat :{ :X ?
  Redactie Games vrijdag 18 september 2020 @ 15:16:08 #139
181272 crew  Noppie2000
pi_195130057
quote:
Tsjah. Thuissituatie mogen ze niet ingrijpen, overige familie is hoogstwaarschijnlijk ook in een thuissituatie, werk kan lager (men moet immers zoveel mogelijk thuiswerken), verpleeghuizen moeten lager (staat schandalig hoog).

Het eerste waar daadwerkelijk maatregelen voor te maken zijn, is de horeca. Daar tref je immers ook kennissen en vrienden en staat daarna gewoon in de top 6. Niet te vergeten dat deze cijfers erg incompleet zijn en het grootste deel niet terug te leiden is naar een situatie, dus alles zal hoger liggen.

Ik ga ervanuit dat het RIVM en het kabinet nog altijd beter zicht hebben op de situatie dan wij. Of dat een ' 8)7 ' waard is? Op FOK! blijkbaar wel

Overigens pleit ik dan ook voor het herhalen van de wens om thuis te werken, extra maatregelen in de verpleeghuizen e.d., dat zonder meer.
  vrijdag 18 september 2020 @ 15:16:43 #140
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_195130070
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:11 schreef Justin_Case het volgende:
Ik ga de persconferentie vanavond in de kroeg kijken op groot scherm.
Met je gehele vriendengroep; bij elkaar op schoot toch?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_195130077
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:14 schreef wpor het volgende:

[..]

Bron van die 80%?
Joh. Die 80% staat niet te hoesten en te proesten. Bovendien geldt die 1,5 meter voor iedereen. Met of zonder symptomen.
Die steken dus veel minder mensen aan. :)
Definitely not CIA
pi_195130102
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:16 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Tsjah. Thuissituatie mogen ze niet ingrijpen, overige familie is hoogstwaarschijnlijk ook in een thuissituatie, werk kan lager (men moet immers zoveel mogelijk thuiswerken), verpleeghuizen moeten lager (staat schandalig hoog).

Het eerste waar daadwerkelijk maatregelen voor te maken zijn, is de horeca. Daar tref je immers ook kennissen en vrienden en staat daarna gewoon in de top 6. Niet te vergeten dat deze cijfers erg incompleet zijn en het grootste deel niet terug te leiden is naar een situatie, dus alles zal hoger liggen.

Ik ga ervanuit dat het RIVM en het kabinet nog altijd beter zicht hebben op de situatie dan wij. Of dat een ' 8)7 ' waard is? Op FOK! blijkbaar wel

Overigens pleit ik dan ook voor het herhalen van de wens om thuis te werken, extra maatregelen in de verpleeghuizen e.d., dat zonder meer.
Ik vrees dat met deze nieuwe horeca-regels alleen we niet uit de stijging gaan komen.
Vandaar mijn 8)7 .
Verpleeghuizen, thuiswerken, daar valt echt nog een wereld te winnen.

Dus eens met je.
Definitely not CIA
pi_195130126
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:19 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik vrees dat met deze nieuwe horeca-regels alleen we niet uit de stijging gaan komen.
Vandaar mijn 8)7 .
Verpleeghuizen, thuiswerken, daar valt echt nog een wereld te winnen.

Dus eens met je.
Ik hoor om me heen ook steeds meer mensen die weer naar kantoor gaan. Omdat de werkgever het wil.

Niet echt te rijmen met de cijfers.
pi_195130129
quote:
De besmettingen thuis zijn natuurlijk het gevolg van iemand die het buitenshuis heeft opgelopen. Je kunt natuurlijk geen maatregelen gaat opleggen hoe gezinsleden onder 1 dak zich naar elkaar moeten gaan gedragen.
pi_195130148
quote:
Dat is een overzicht van de 25% bekende bronnen van bestemmingen, niet van de 75% onbekende bronnen. En aangezien mensen een thuisbesmetting sneller zullen merken en doorgeven dan een buitenshuis vallen deze percentage niet te extrapoleren.
pi_195130159
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:15 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:

[..]

Werksituatie staat op drie. Hopelijk wordt vanavond de noodzaak van thuiswerken waar dat kan,nog eens duidelijk benadrukt.
Ja. Ik krijg veel signalen dat mensen weer naar kantoor gaan. En ook de werkgerelateerde mobiliteit is al een tijdje aan het toenemen:
https://covid-analytics.nl/mobility.html#chart-worplaces
Definitely not CIA
pi_195130163
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:10 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Precies, en daarnaast zei gommers laatst dat ic patiënten er nu half zo lang liggen, dus dat verdubbelt de ruimte ook weer. Goed nieuws! 😃

Hij zij trouwens ook dat het fijn en prima is dat jongeren elkaar mu weer meer kunnen opzoeken in dat interview, omdat zij toch niet erg ziek worden bijna altijd, en dat zijn leeftijdsgroep van 50+ vanzelf wel wat meer afstand houd, en dat hij dat "mooi vond omdat dat de jongeren die ruimte geeft".

Zelfde als wat Marc Bonten recentelijk zei dus.

Nu gaat @:Gretzl vast boos worden op Gommers LOL
De gemiddelde ligduur is afgenomen met 1/3de.
pi_195130174
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik hoor om me heen ook steeds meer mensen die weer naar kantoor gaan. Omdat de werkgever het wil.

Niet echt te rijmen met de cijfers.
Dit is mijn indruk dus ook.
Definitely not CIA
pi_195130197
quote:
OV staat er helemaal niet tussen. Zou dat zijn omdat dat te moeilijk te achterhalen is? Of zouden daar geen besmettingen plaatsvinden? Is het geen categorie?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 18 september 2020 @ 15:25:38 #150
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195130209
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]

OV staat er helemaal niet tussen. Zou dat zijn omdat dat te moeilijk te achterhalen is? Of zouden daar geen besmettingen plaatsvinden? Is het geen categorie?
Medereizigers?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')