Lokale lockdowns zoals in het VK dus.quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:59 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ok, gepaste maatregelen dus in regio R'dam / A'dam. Klinkt logisch en nog niet paniekerig ofzo.
Eens, maar uit ervaring weet ik dat de horeca af en toe wel echt weer potentiële superspreadevents aan het worden waren/zijn. In die zin goed dat er extra maatregelen worden genomen in de grote steden, al vraag ik mij af of de aangekondigde maatregelen genoeg zijn.quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maart is niet te vergelijken met nu. Op geen enkele manier. We zaten toen niet op 0, we zaten al op misschien wel tienduizend en superspreadevents gingen nog gewoon door. Ik geloof er niet in dat we nog in die situatie zullen belanden. Maar voorzorg uiteraard prima, vandaar dat er nu zoals een tijdje geleden ook aangekondigd is op regionaal niveau ingegrepen wordt.
Het gaat inderdaad harder, en het is logisch (en nodig) goed op te letten. Ik ben benieuwd wat voor maatregelen vanavond aangekondigd worden, vooral Amsterdam staat aan kop (in negatieve zin).quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:00 schreef Jor_Dii het volgende:
De langzaam maar zekere groei op de IC zet dus ook door. Ik snap dat veel mensen roepen: het valt toch allemaal nog wel mee - en dat is denk ik zeker zo. Maar we zitten pas halverwege September mensen. Het gaat nu zo snel en zo hard de verkeerde kant op qua besmettingen, dat ik echt m'n hart vasthoud voor de ontwikkelingen (en bijkomende maatregelen) in de komende weken/maanden.
Er zijn nog geen aangekondigde maatregelen, enkel gelekte. Wie weet wat de details zijn en of dat alles is.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:01 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Eens, maar uit ervaring weet ik dat de horeca af en toe wel echt weer potentiële superspreadevents aan het worden waren/zijn. In die zin goed dat er extra maatregelen worden genomen in de grote steden, al vraag ik mij af of de aangekondigde maatregelen genoeg zijn.
Ja je kan kiezen op pas in te grijpen als de IC capaciteit al halverwege is, of al veel eerder.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:00 schreef Jor_Dii het volgende:
De langzaam maar zekere groei op de IC zet dus ook door. Ik snap dat veel mensen roepen: het valt toch allemaal nog wel mee - en dat is denk ik zeker zo. Maar we zitten pas halverwege September mensen. Het gaat nu zo snel en zo hard de verkeerde kant op qua besmettingen, dat ik echt m'n hart vasthoud voor de ontwikkelingen (en bijkomende maatregelen) in de komende weken/maanden.
Een kroeg zal zeker een vervelende brandhaard kunnen veroorzaken, maar ik doel meer op het massaal vieren van carnaval (jong en oud door elkaar), betaald voetbalwedstrijden, (indoor) festivals, etc.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:01 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Eens, maar uit ervaring weet ik dat de horeca af en toe wel echt weer potentiële superspreadevents aan het worden waren. In die zin goed dat er extra maatregelen worden genomen in de grote steden, al vraag ik mij af of de aangekondigde maatregelen genoeg zijn.
Toch wel een verdubbeling in 2 weken ongeveer als je naar de cijfers kijkt bij stichting NICE.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:03 schreef miss_sly het volgende:
Deze moest erbij van serial, geloof ik:
[ afbeelding ]
Volgens de WHO is 80% asymptomatisch.quote:
En dan te bedenken dat dit dagelijkse getal een steeds grotere onderschatting zal worden van de werkelijkheid zolang de teststraten allemaal vol zitten. Er is gewoon nu al sprake van extreme Community spread in de Randstad en het kabinet doet bijna niksquote:Op vrijdag 18 september 2020 15:00 schreef Momo het volgende:
Bijna 2000 positieve testen vandaag, het ligt echt aan de false positives....
Thanksquote:Op vrijdag 18 september 2020 15:03 schreef miss_sly het volgende:
Deze moest erbij van serial, geloof ik:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:05 schreef dick_laurent het volgende:
Is het overigens nog steeds zo dat het grotendeels dikke mensen zijn die nu op de IC liggen?
Kan me dit item nog herinneren:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)te-zware-mensen.html
Halfbakken gedoe wat niets dan verlies voor horeca gaat opleveren.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat voor maatregelen vanavond aangekondigd worden, vooral Amsterdam staat aan kop (in negatieve zin).
Nederland bevindt zicht op dit moment minder dan 2 verdubbelingen af van de noodsituatie van eind maart. Toen waren er op de piek ca. 270.000 mensen besmettelijk. We zijn hard op weg om dit aantal te overtreffenquote:Op vrijdag 18 september 2020 15:00 schreef Jor_Dii het volgende:
Ja, we moeten echt uit gaan zoeken hoe besmettelijk mensen zijn. Maar 6 (en in sommige landen bijna 10) weten we daar nog steeds niets over.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:05 schreef Za het volgende:
[..]
Volgens de WHO is 80% asymptomatisch.
Wanneer mijn bovenbuurman met symptomen zich dus laat testen, en hij, zijn vrouw en dochter houden 2 weken thuisquarantaine, lopen er tegelijkertijd zo'n 16 asymptomatische covid besmette personen vrijelijk door de wijk, wellicht meer.
Dus wat is het nut van deze werkwijze?
En dan te bedenken dat dit dagelijkse getal en het consequent benoemen dat het een record is onnodige paniek veroorzaakt als je de inmiddels aangenomen werkelijke getallen uit maart bekijkt.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:05 schreef Gretzl het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat dit dagelijkse getal een steeds grotere onderschatting zal worden van de werkelijkheid zolang de teststraten allemaal vol zitten. Er is gewoon nu al sprake van extreme Community spread in de Randstad en het kabinet doet bijna niks
Qua besmettelijken ja. Maar niet qua ziekenhuisopnames, en daar gaat het om.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:08 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Nederland bevindt zicht op dit moment minder dan 2 verdubbelingen af van de noodsituatie van eind maart. Toen waren er op de piek ca. 270.000 mensen besmettelijk. We zijn hard op weg om dit aantal te overtreffen
Voor de overheid niet. Die gaan nu ingrijpen in de horeca, want daar gaat het mis.quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:09 schreef galantis het volgende:
[..]
Qua besmettelijken ja. Maar niet qua ziekenhuisopnames, en daar gaat het om.
Wat zou jij voorstellen?quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:08 schreef eragon2890 het volgende:
Die "maatregelen" (als je het zo kan noemen, is volgens nos alleen 50 man max in horeca gelegenheden/bijeenkomsten waar het eerst 100, theaters, bioscopen, musea etc verandert niets voor, en er zijn een aantal uitzonderingen zoals begrafenissen bruiloften etc, wel dat en de horeca om 1 uur dicht dus, en er wordt ook niets gezecht over evenementen waar geen max gold dus die mogen waarschijnlijk ook nog, bordelen enzo wordt zowieso niets over gezegd dus zal ook wel open blijven allemaal, dus eigenlijk gebeurt er niets 😂) in Amsterdam etc gaan pas zondag in, wedden dat vrijdag- en zaterdagnacht de horeca etc in Amsterdam nog even de hele twee nachten goed vol zit nog ff snel twee dagen nu het nog mag?
Ik zet 5 euro in!
Precies, en daarnaast zei gommers laatst dat ic patiënten er nu half zo lang liggen, dus dat verdubbelt de ruimte ook weer. Goed nieuws! 😃quote:Op vrijdag 18 september 2020 15:09 schreef galantis het volgende:
[..]
Qua besmettelijken ja. Maar niet qua ziekenhuisopnames, en daar gaat het om.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |