abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195130400
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:15 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:

[..]

Werksituatie staat op drie. Hopelijk wordt vanavond de noodzaak van thuiswerken waar dat kan,nog eens duidelijk benadrukt.
Hangt er nogal vanaf of werksituatie betrekking heeft op een kantoor of op een tuinkas in Westland waarin tien Polen elkaar besmet hebben.
pi_195130404
Toch hebben wij het aantal besmettingen bijna op 0 gekregen in de periode mei/juni. Ik snap dus niet helemaal de boodschap dat de meeste besmettingen thuis worden opgelopen, toen zaten we namelijk met ze allen braaf zoveel mogelijk thuis. Belangrijker lijkt mij waar de eerste besmetting van het huishouden wordt opgelopen, uiteindelijk voorkom je namelijk niet dat dan ook je huisgenoten besmet raken.
pi_195130419
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:36 schreef Simmertje het volgende:
Toch hebben wij het aantal besmettingen bijna op 0 gekregen in de periode mei/juni. Ik snap dus niet helemaal de boodschap dat de meeste besmettingen thuis worden opgelopen, toen zaten we namelijk met ze allen braaf zoveel mogelijk thuis. Belangrijker lijkt mij waar de eerste besmetting van het huishouden wordt opgelopen, uiteindelijk voorkom je namelijk niet dat dan ook je huisgenoten besmet raken.
Het wil alleen zeggen dat ze geen idee hebben waar de besmettingen echt opgelopen worden. In huis is het enige wat traceerbaar is.
For great justice!
  vrijdag 18 september 2020 @ 15:38:20 #179
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_195130434
Over twee weken zien we pas echt wat de gevolgen zijn.
pi_195130436
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:34 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Maar nu wel en hij is nu niet afgetreden.
Ok logica?
Vind maar vreemd een minister van justitie met strafblad. Wij hoeven niet te solliciteren met strafblad dan wijzen ze je direct af.
blablablabla
pi_195130438
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik hoor om me heen ook steeds meer mensen die weer naar kantoor gaan. Omdat de werkgever het wil.

Niet echt te rijmen met de cijfers.
Hier zien ze ook liever dat je naar kantoor komt, voor het groesgevoel :')
pi_195130445
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:36 schreef Randier het volgende:
Blijft geinig hoe zoveel mensen steeds hun afzwakkende alarmerende boodschap aanpassen op de cijfers, zodat ze altijd hun gelijk kunnen halen, ofzo.
IFYP.
pi_195130453
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:37 schreef Q. het volgende:

[..]

Het wil alleen zeggen dat ze geen idee hebben waar de besmettingen echt opgelopen worden. In huis is het enige wat traceerbaar is.
Oftewel het tegenargument van de horeca klopt voor geen meter. Als Henkie van 18 jaar zijn besmetting oploopt in de kroeg en vervolgens zijn hele huishouden van 5 man besmet dan is de horeca gewoon de schuldige.
pi_195130455
quote:
4s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:38 schreef Leonos het volgende:

[..]

Bij O+ ons O+ is het gelukkig absoluut verboden om naar kantoor te komen, moet je wel echt hele goede reden voor hebben, aanvraag moet langs allerlei commissies.
For great justice!
pi_195130462
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:39 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Oftewel het tegenargument van de horeca klopt voor geen meter. Als Henkie van 18 jaar zijn besmetting oploopt in de kroeg en vervolgens zijn hele huishouden van 5 man besmet dan is de horeca gewoon de schuldige.
Juist. Maar dat is niet traceerbaar dus het huishouden wordt als schuldige aangewezen.
For great justice!
pi_195130471
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:22 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. Ik krijg veel signalen dat mensen weer naar kantoor gaan. En ook de werkgerelateerde mobiliteit is al een tijdje aan het toenemen:
https://covid-analytics.nl/mobility.html#chart-worplaces
Zie en hoor het veel om mij heen dat er na de afgelopen zomervakantie weer op kantoor wordt gewerkt en er zelfs teamuitjes worden gehouden.

In Amsterdam is het OV druk te noemen tijdens de spits. In de bussen zie je de mensen rond die tijden hutje mutje staan met hun niet werkende mondkapje op. Dit zal voor meerdere grote steden gelden lijkt mij.

Kan mij dan ook echt niet voorstellen dat het aantal besmettingen in het OV niet veel hoger ligt dan de grafiek aangeeft.

[ Bericht 3% gewijzigd door Geenfrietmaarpatat op 18-09-2020 15:44:53 ]
Leipe shit ouwe
  vrijdag 18 september 2020 @ 15:39:55 #187
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195130473
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:36 schreef Simmertje het volgende:
Inderdaad. Aangezien de meeste huishoudens uit meerdere mensen bestaan, is het nogal logisch dat de meeste besmettingen in de huiselijke sfeer plaatsvinden. Iemand loopt het buiten op en steekt vervolgens de rest van zijn/haar gezin aan. Dan kun je wel zeggen dat er meer mensen thuis besmet zijn geraakt dan elders, maar dat virus komt natuurlijk niet via het raam naar binnen gewaaid.
pi_195130475
quote:
4s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:38 schreef Leonos het volgende:

[..]

Kansloos :')

Over een tijdje gezellig als groep allemaal in quarantaine. Goed voor het groepsgevoel.
pi_195130476
Amsterdamse horeca voorman voorspelt rellen. Hij is woest:
https://www.parool.nl/ams(...)len-leiden~b228630d/
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_195130520
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik hoor om me heen ook steeds meer mensen die weer naar kantoor gaan. Omdat de werkgever het wil.

Niet echt te rijmen met de cijfers.
Hier laat de werkgever ons de vrije hand. Ook verre van ideaal. Ik werk graag thuis en heb voldoende aan één dag in de week kantoor.
Maar er zijn afdelingen waar iedereen weer iedere dag naar kantoor komt.
pi_195130521
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:35 schreef Red_85 het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)rd-op-schaarste.html

Ok, moedwillig en stilzwijgend.

Geen wonder dat het wantrouwen zo groot is.
De Jonge mag oprotten.
Blijft een probleem. Politiek geeft aan dat Omt (rivm het kompas zijn) vervolgens geeft het rivm politiek georiënteerde adviezen die waarschijnlijk vanuit politiek oogpunt ingefluisterd worden.

Is toch absurd? Logisch dat het vertrouwen weg is.
Rivm moet zich beperken tot feiten en transparant communiceren en niet op de stoel van politici gaan zitten.

Laat het kabinet maar beslissen.
pi_195130539
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:42 schreef Arizona het volgende:

[..]

Hier laat de werkgever ons de vrije hand. Ook verre van ideaal. Ik werk graag thuis en heb voldoende aan één dag in de week kantoor.
Maar er zijn afdelingen waar iedereen weer iedere dag naar kantoor komt.
Managers moeten zich wel belangrijk voelen en controle houden.
pi_195130556
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Zijn bang dat duidelijk wordt hoe overbodig velen van hun zijn.
pi_195130582
Ik ga ook lekker naar kantoor. We hebben een persoon per kamer, looprichtingen, overal desinfectiepaaltjes staan. Plekken aangegeven waar je mag zitten tijdens de lunch, etc. etc.

Dat de heilige boontjes er schande van spreken, het zal wel :)
  vrijdag 18 september 2020 @ 15:48:53 #195
490724 Mr.Sandman
Beats all you never saw
pi_195130639
Ik moet wel naar kantoor/werkplaats omdat niet alles vanuit huis kan. Ik zie steeds meer mensen die eigenlijk geen goede reden hebben om te komen terwijl we in principe verplicht thuis moeten werken.
pi_195130647
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik ga ook lekker naar kantoor. We hebben een persoon per kamer, looprichtingen, overal desinfectiepaaltjes staan. Plekken aangegeven waar je mag zitten tijdens de lunch, etc. etc.

Dat de heilige boontjes er schande van spreken, het zal wel :)
Schande is overdreven. Als het alleen niet nodig is, waarom zou je dan naar kantoor komen? En helemaal elke dag?

Kun je nog in een eenpersoonskamer zitten, maar je maakt waarschijnlijk wel gebruik van hetzelfde toilet, etc.

Ik zie de toegevoegde waarde dan niet zo.

Ik ga overigens 2 dagen per week naar mijn werk.
pi_195130669
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:40 schreef capricia het volgende:
Amsterdamse horeca voorman voorspelt rellen. Hij is woest:
https://www.parool.nl/ams(...)len-leiden~b228630d/
Dit is voor sommige mensen een oproep om te gaan rellen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195130678
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

quote:
10s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:44 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Zijn bang dat duidelijk wordt hoe overbodig velen van hun zijn.
Geen fan van een dergelijke structuur. Wij hebben dan ook een vrije platte organisatiestructuur. Maar je kunt moeilijk ontkennen dat je even effectief kunt werken als je allemaal thuis zit. Veel interactie hier (in de IT). Kan reageren en inbreken in overleg van anderen. Veel kan op afstand... doen we deels ook.. maar je mist sommige dingen en anderen gaan stuk minder vlot. Het blijft een team effort in deze branch. En er zijn nu eenmaal mensen die achter de broek aan gezeten moeten worden.
pi_195130697
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik lees het als een dreigement. En ik vind dat nogal onbeschoft.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_195130704
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Rellen zou ik onzinnig stom vinden.
Maar een vriendelijke demonstratie zou wel op zijn plaats zijn. (dat kan nog t/m zondag met meer dan 50 man)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')