abonnement Unibet Coolblue
pi_195109253

..en alle overige Britse politiek.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Slides van de EU die de WA uitleggen:
https://ec.europa.eu/comm(...)eement_explained.pdf



Nieuwe overeenkomst per 17/10/19 https://ec.europa.eu/comm(...)_nothern_ireland.pdf
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  donderdag 17 september 2020 @ 14:06:48 #2
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195109479
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 13:42 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ik kan je uit ervaring vertellen dat een document met technische / juridische teksten per pagina enkele malen intensiever is dan een hoofdstukje van de Silmarilion ;)
Oh tuurlijk, dat snap ik ook. Maar zo'n document lees je ook niet voor de gezelligheid 's avonds voor het slapen gaan. Deze mensen worden ervoor betaald, dan mag je toch wel iets verwachten lijkt me.
pi_195109511
nou the simalrilion is pas een staai stuk van 300 blz,s met wat name calling van150 bladzijdes

(tolkien fan hier)
  donderdag 17 september 2020 @ 14:14:18 #4
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_195109584
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 13:42 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ik kan je uit ervaring vertellen dat een document met technische / juridische teksten per pagina enkele malen intensiever is dan een hoofdstukje van de Silmarilion ;)
Ik heb het vorig jaar een keer gelezen. Met de Silmarilion was ik toch wel wat langer bezig.
pi_195111165
De Guardian schrijft:
quote:
No free trade deal between the UK and the US can be agreed unless it is supported by two-thirds of Congress.
https://www.theguardian.c(...)s-uk-eu-brexit-talks

Klopt dat??
Ik dacht dat een gewone meerderheid (in Huis en Senaat) volstond. Volgens wikipedia zijn treaties ofwel:
- Treaties volgens de Treaty clause van de grondwet, die een 2/3 meerderheid in de Senaat vereisen. Bvb treaties met verplichtingen over zaken die onder de bevoegdheid van de staten vallen.
ofwel:
- congressional-executive agreements: die met een gewone meerderheid in het Huis en de Senaat goedgekeurd worden.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_195115181
ik wacht de oplossing vanuit hetVK om de grens tussen ierland en de eu te doen, zodat zij GFA niet schenden.
pi_195115386
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 15:57 schreef crystal_meth het volgende:
De Guardian schrijft:
[..]

https://www.theguardian.c(...)s-uk-eu-brexit-talks

Klopt dat??
Ik dacht dat een gewone meerderheid (in Huis en Senaat) volstond. Volgens wikipedia zijn treaties ofwel:
- Treaties volgens de Treaty clause van de grondwet, die een 2/3 meerderheid in de Senaat vereisen. Bvb treaties met verplichtingen over zaken die onder de bevoegdheid van de staten vallen.
ofwel:
- congressional-executive agreements: die met een gewone meerderheid in het Huis en de Senaat goedgekeurd worden.
Ik dacht dat dit klopt maar spijker me er niet op vast. Hoe het ook zij, een handelsakkoord wat de GFA schend komt nooit door het Congress of de Senaat, gewone meerderheid of tweederde maakt niet uit.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195117033
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 19:43 schreef Tijger_m het volgende:
Ik dacht dat dit klopt maar spijker me er niet op vast. Hoe het ook zij, een handelsakkoord wat de GFA schend komt nooit door het Congress of de Senaat, gewone meerderheid of tweederde maakt niet uit.
Kunnen we daar echt zeker van zijn? Stel dat het VK alle voedselstandaarden overboord gooit en bereid blijkt de NHS aan de hoogste bieder te verkopen, zijn de principes dan nog sterk genoeg? Je gaf eerder aan dat er een sterke Ierse lobby is in de VS, maar dat geldt natuurlijk ook voor de voedsel- en medische industrie.

Het is wellicht een extreem scenario, maar met de huidige regeringen - in zowel het VK als de VS - kijk ik nergens meer van op.
  donderdag 17 september 2020 @ 21:28:58 #9
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_195117406
quote:
5s.gif Op donderdag 17 september 2020 21:08 schreef chibibo het volgende:

[..]

Kunnen we daar echt zeker van zijn? Stel dat het VK alle voedselstandaarden overboord gooit en bereid blijkt de NHS aan de hoogste bieder te verkopen, zijn de principes dan nog sterk genoeg? Je gaf eerder aan dat er een sterke Ierse lobby is in de VS, maar dat geldt natuurlijk ook voor de voedsel- en medische industrie.

Het is wellicht een extreem scenario, maar met de huidige regeringen - in zowel het VK als de VS - kijk ik nergens meer van op.
Als biden wint is Boris zeker fucked. Als trump wint heeft hij iets meer kans.

Maar ook een VS deal gaat het VK niet door een nodeal brexit heen helpen. De klap de eerste maanden van een nodeal met juridische procedures en ruzie gaat immens zijn.
pi_195117517
quote:
5s.gif Op donderdag 17 september 2020 21:08 schreef chibibo het volgende:

[..]

Kunnen we daar echt zeker van zijn? Stel dat het VK alle voedselstandaarden overboord gooit en bereid blijkt de NHS aan de hoogste bieder te verkopen, zijn de principes dan nog sterk genoeg? Je gaf eerder aan dat er een sterke Ierse lobby is in de VS, maar dat geldt natuurlijk ook voor de voedsel- en medische industrie.

Het is wellicht een extreem scenario, maar met de huidige regeringen - in zowel het VK als de VS - kijk ik nergens meer van op.
Maar het VK moet nog steeds een afzetmarkt hebben. En ik denk niet dat Trump gaat toestaan dat Amerikaanse bedrijven er bij inschieten om brexit even succes te maken. Dus wat gaan de Britten verkopen aan de Amerikanen zodat ze die goedkopere voedingsmiddelen kunnen betalen?
pi_195119828
twitter
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  donderdag 17 september 2020 @ 23:10:48 #12
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195119935
quote:
Het VK wil dus een smokkelroute maken en ziet dat als de juiste weg volgens GFA?
pi_195120551
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 23:10 schreef VoMy het volgende:

[..]

Het VK wil dus een smokkelroute maken en ziet dat als de juiste weg volgens GFA?
Ik vraag me af voor wie die uitspraken bedoeld zijn. Hoopt hij dat republikeinse politici het spel zulen meespelen, doen alsof de EU de problemen veroorzaakt? De democraten in Congress zal ie niet overtuigen, en zonder hun steun is een trade deal niet mogelijk. Of is het voor de hardline Brexiteers in eigen land?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_195120661
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 19:35 schreef Korenfok het volgende:
ik wacht de oplossing vanuit hetVK om de grens tussen ierland en de eu te doen, zodat zij GFA niet schenden.
Dat zou de komische show compleet maken.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  Moderator vrijdag 18 september 2020 @ 00:10:13 #15
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195120778
quote:
5s.gif Op donderdag 17 september 2020 21:08 schreef chibibo het volgende:

[..]

Kunnen we daar echt zeker van zijn? Stel dat het VK alle voedselstandaarden overboord gooit en bereid blijkt de NHS aan de hoogste bieder te verkopen, zijn de principes dan nog sterk genoeg? Je gaf eerder aan dat er een sterke Ierse lobby is in de VS, maar dat geldt natuurlijk ook voor de voedsel- en medische industrie.

Het is wellicht een extreem scenario, maar met de huidige regeringen - in zowel het VK als de VS - kijk ik nergens meer van op.
Het gaat dan rechtstreeks om Ierse stemmen in de VS en die geven geen flikker om de NHS of de medische industrie, die nemen dat persoonlijk en als Congresslid of Senator kost je dat gewoon veel stemmen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195120779
quote:
7s.gif Op donderdag 17 september 2020 23:55 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Dat zou de komische show compleet maken.
Dat was één van hun voorstellen (kwam het enkele dagen geleden tegen in een oud artikel, 2017 of 2018)
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_195120786
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 23:46 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ik vraag me af voor wie die uitspraken bedoeld zijn. Hoopt hij dat republikeinse politici het spel zulen meespelen, doen alsof de EU de problemen veroorzaakt? De democraten in Congress zal ie niet overtuigen, en zonder hun steun is een trade deal niet mogelijk. Of is het voor de hardline Brexiteers in eigen land?
Het is volgens mij wel duidelijk wat de inzet was, Farage zei in 2017 al dat Ierland de EU zou moeten verlaten.
Wellicht heeft het allemaal net te lang geduurd en hebben ze straks Trump niet meer die door de porseleinkast stampt.
De britse regering en hun achterban draaien alles fijntjes om, zo maakt de EU problemen en is onbetrouwbaar, kan nr10 Biden niet meer vertrouwen na zijn waarschuwing gisteren.
Het kaartenhuis is aan het instorten.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_195121230
Lol. Dit meldt de Telegraph:
quote:
Britain backed down in the “food blockade” row with Brussels on Thursday and agreed to EU demands for further details on its food and animal health regime after Brexit.
https://www.telegraph.co.(...)t-food-blockade-row/

Hetzelfde nieuws, op de site van de Daily Express:
quote:
EU backs down: Barnier caves to Boris in N Ireland Brexit row after nuclear option threat
THE European Union has dropped its threat to blockade food exports to Northern Ireland after a huge trade row erupted with the bloc.

A UK source close to the negotiations said: “Barnier has said there is no obstacle to listing and normal process will be followed.”

Previously the EU had suggested the UK could be prevented from exporting to the bloc unless the Government published its exact post-Brexit plans for food safety.
https://www.express.co.uk(...)ol-international-law
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  vrijdag 18 september 2020 @ 10:43:45 #19
1234 HiZ
Istanbullu
pi_195124436
De Britse pers heeft weinig meer met journalistiek te maken.
pi_195127191
twitter


Ik ben benieuwd of Mick Mulvaney ook een golf kritiek gaat krijgen van de conservatieven.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_195128322
Die tweet van Geoffrey Cox, met dat filmpje, vind ik echt klasse.
twitter
Humor. En zoveel waarheid.
Definitely not CIA
pi_195131067
A man for all seasons; Film over Thomas More
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Overall beste user 2022 vrijdag 18 september 2020 @ 16:36:40 #23
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195131509
twitter


Logisch. Trump Lied, People Died.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_195132166
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 16:36 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Logisch. Trump Lied, People Died.
Verkeerde topic ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195132461
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 september 2020 13:09 schreef bedachtzaam het volgende:
[ twitter ]

Ik ben benieuwd of Mick Mulvaney ook een golf kritiek gaat krijgen van de conservatieven.
De Britten maken hier gewoon even het onmogelijk mogelijk. De Democraten en Republikeinen zijn het met elkaar eens _O_
pi_195133169
Ach. Het lijkt erop dat de Britten gewoon wel verder gaan met het klaarmaken van de douane- faciliteiten bij de Noord Ierse havens.

https://www.bbc.co.uk/new(...)tter_impression=true
Definitely not CIA
  vrijdag 18 september 2020 @ 18:43:42 #27
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_195133453
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 17:27 schreef Em31 het volgende:

[..]

De Britten maken hier gewoon even het onmogelijk mogelijk. De Democraten en Republikeinen zijn het met elkaar eens _O_
Dont’t fuck with the irish. Grappig genoeg waarschijnlijk nog een gevoeliger punt voor Republikeinen dan Democraten
pi_195134330
twitter

8 landen hebben een kandidaat genomineerd (voor de WTO Director-General job), in de eerste stemronde zijn er drie afgevallen (Egypte, Mexico en Moldavië). Blijven over: Nigeria, Kenia, Zuid-Korea, Saudi Arabië, en UK.
De huidige DG is Braziliaan, vorige DG's kwamen uit Ierland, Italië, Nieuw Zeeland, Thailand en Frankrijk.

Benieuwd of Liam Fox, als ie wint, lobbyist Adam Werritty (z'n vroegere flatgenoot en "best man" op z'n bruiloft) zal meebrengen naar WTO vergaderingen. Fox moest aftreden als minister van defensie (onder Cameron) omdat hij Werritty overal meenam, oa op 18 buitenlandse reizen en bij ontmoetingen met militairen, diplomaten en defense contractors. Tijdens die ontmoetingen deelde Werritty business cards uit die suggereerden dat hij een adviseur voor Fox of voor het ministerie van defensie was.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_195147455
quote:
JPMorgan Chase & Co. told about 200 staff Friday to plan to move out of London because it sees little prospect of the U.K. winning a deal on financial services as the nation prepares to exit the European Union.
bloomberg
reuters

De export van services van UK naar EU was in 2019 £129 miljard (bron). Volgens mij zou bij een no-deal de toestemming van de EU nodig zijn om dit voort te zetten en ik ben niet overtuigd of die toestemming er gaat komen.
  zaterdag 19 september 2020 @ 15:59:46 #30
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_195147483
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 15:55 schreef Arnold_ het volgende:

[..]

bloomberg
reuters

De export van services van UK naar EU was in 2019 £129 miljard (bron). Volgens mij zou bij een no-deal de toestemming van de EU nodig zijn om dit voort te zetten en ik ben niet overtuigd of die toestemming er gaat komen.
Dat gaat straks hard naar £0,-
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_195156370
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 15:55 schreef Arnold_ het volgende:

[..]

bloomberg
reuters

De export van services van UK naar EU was in 2019 £129 miljard (bron). Volgens mij zou bij een no-deal de toestemming van de EU nodig zijn om dit voort te zetten en ik ben niet overtuigd of die toestemming er gaat komen.
Het zal wel geen guillotine worden maar een dood door duizend sneden.
pi_195168292
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 15:55 schreef Arnold_ het volgende:

[..]

bloomberg
reuters

De export van services van UK naar EU was in 2019 £129 miljard (bron). Volgens mij zou bij een no-deal de toestemming van de EU nodig zijn om dit voort te zetten en ik ben niet overtuigd of die toestemming er gaat komen.
Britse banken waarschuwen expats in meerdere Europese landen dat hun bankrekeningen afgesloten zullen worden. Zonder een deal moeten ze in elke lidstaat een nieuwe licentie aanvragen, blijkbaar zijn sommige landen niet interessant genoeg.
quote:
Lloyds Bank confirmed to The Sunday Times that it will be withdrawing services from Holland, Slovakia, Germany, Ireland, Italy and Portugal
https://www.dailymail.co.(...)st-Brexit-rules.html
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Moderator zondag 20 september 2020 @ 19:51:13 #33
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195168412
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 19:44 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Britse banken waarschuwen expats in meerdere Europese landen dat hun bankrekeningen afgesloten zullen worden. Zonder een deal moeten ze in elke lidstaat een nieuwe licentie aanvragen, blijkbaar zijn sommige landen niet interessant genoeg.
[..]

https://www.dailymail.co.(...)st-Brexit-rules.html
Expats tellen niet mee in het VK, dat is toch allang duidelijk? Alleen heb ik het idee dat de Daily Mail iets belangrijkers vergeet, Lloyds en andere Britse banken mogen geen financieele diensten meer verlenen in de EU als de situatie is zoals nu en dat is wat groter dan bankrekeningen voor Britten in het buitenland.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195179825
quote:
European Commission gives market participants 18 months to reduce their exposure to UK clearing operations

The European Commission has today (21 September) adopted a time-limited decision to give financial market participants 18 months to reduce their exposure to UK central counterparties (CCPs). The deadline is the clearest sign that the EU intends to move the 'clearing' business out of London and into the eurozone.

The move will come as a blow to London, which is the current world leader in clearing a business worth several billion. The London Clearing House (LCH), clears nearly a trillion euro-worth of euro-denominated contracts a day, and accounts for three-quarters of the global market. Clearing offers a way of mediating between buyers and sellers, it is thought by having a larger clearing business the costs of transactions are reduced. When the European Central Bank in Frankfurt tried to insist that all euro trades were done inside the eurozone this was challenged successfully in the European Court of Justice by George Osborne, then the UK Chancellor of the Exchequer.

In the past the London Stock Exchange has warned that up to 83,000 jobs could be lost if this business were to move elsewhere. There would also be spillovers to other areas such as risk management and compliance.
https://www.eureporter.co(...)clearing-operations/
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_195190794
quote:
Theresa May 'cannot support' government's Brexit bill

[..]

Prime Minister Boris Johnson last week agreed to amend the bill so that the Commons would get a vote before he could use the powers involved in breaking international law.

But Mrs May, whose own withdrawal agreement with the EU was repeatedly rejected by the Commons when she was prime minister, told MPs: "Frankly, my view is to the outside world it makes no difference as to whether a decision to break international law is taken by a minister or by this Parliament - it is still a decision to break international law.

"This can only weaken the UK in the eyes of the world."

She added that, if the Internal Market Bill were passed, "our reputation as a country that sticks by its word will have been tarnished".

The Conservative MP for Maidenhead added that governments around the world had "trust in the United Kingdom", asking: "Where will that trust be in future if they see a United Kingdom willing to break its word and break international law?"

Mrs May also said there would be "untold damage to the United Kingdom's reputation".
https://www.bbc.com/news/uk-politics-54242235
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_195218666
https://www.nu.nl/brexit/(...)rens-na-no-deal.html

Had 'project fear' alweer gelijk!
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 16:10:33 #37
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195218727
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 16:07 schreef Jaeger85 het volgende:
https://www.nu.nl/brexit/(...)rens-na-no-deal.html

Had 'project fear' alweer gelijk!
De haven van Dover klaagt dat ze nog steeds geen stuiver hebben ontvangen om de haven gereed te maken voor Brexit. En het is nu dus October. Johnsons regering struikelt van faal naar faal.

https://www.theguardian.c(...)infrastructure-funds
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195218806
https://www.theguardian.c(...)re-than-covid-report

No Deal schadelijker dan Covid 19.
pi_195221727
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 16:13 schreef Jaeger85 het volgende:
https://www.theguardian.c(...)re-than-covid-report

No Deal schadelijker dan Covid 19.
Volgens hetzelfde artikel was een FTA deal ook schadelijker, lange termijn 5-8% lager GDP wat neerkomt op 125-200 miljard USD per jaar. Per inwoner zakken ze onder het EU gemiddelde
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195221764
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 18:57 schreef zalkc het volgende:

[..]

Volgens hetzelfde artikel was een FTA deal ook schadelijker, lange termijn 5-8% lager GDP wat neerkomt op 125-200 miljard USD per jaar. Per inwoner zakken ze onder het EU gemiddelde
De prijs van soevereiniteit!
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 20:00:53 #41
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195223047
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 18:59 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

De prijs van soevereiniteit!
Ja. En ik denk dat de mensen die de prijs moeten betalen niet de mensen zullen zijn die er verantwoordelijk voor zijn.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195223250
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 20:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja. En ik denk dat de mensen die de prijs moeten betalen niet de mensen zullen zijn die er verantwoordelijk voor zijn.
Eigenlijk zouden de aanstichters hiervan die bewust het volk hebben voorgelogen berecht moeten worden. Maar dat is het nadeel met politici, dat gebeurd nooit.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 20:10:23 #43
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195223267
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 20:09 schreef zalkc het volgende:

[..]

Eigenlijk zouden de aanstichters hiervan die bewust het volk hebben voorgelogen berecht worden. Maar dat is het nadeel met politici, dat gebeurd nooit.
Tja...dan zullen ze ongetwijfeld roepen "It was the will of the people!"
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195223443
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 20:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Tja...dan zullen ze ongetwijfeld roepen "It was the will of the people!"
In dat geval zou ik me beroepen op consumentenbescherming, er is een ondeugdelijk product verkocht namelijk ;)

Of je nu voor of tegen de Brexit bent maakt niet uit, ik durf wel te stellen dat door hun geblunder en incompetentie er veel schade is berokkend. De Brexit had er nooit moeten komen, Cameron heeft het referendum misbruikt om de onrust in zijn eigen partij te sussen en dat is een enorme backfire geworden. Maar toen het eenmaal zover was had er alles aan gedaan moeten worden om het volk te geven wat het echt wilde, meer sociale zekerheid voornamelijk. En daarbij te pogen de economische gevolgen te beperken. Dat is allemaal nagelaten, geen enkele probleem is opgelost op dit moment en er zijn alleen maar grotere problemen bij gekomen.

Hun eigen arrogantie drijft ze richting de afgrond en ze stappen met een "stif upperlip" over de rand. Met alleen trots heb je nog geen brood op tafel.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 20:19:13 #45
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195223476
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 20:17 schreef zalkc het volgende:

[..]

In dat geval zou ik me beroepen op consumentenbescherming, er is een ondeugdelijk product verkocht namelijk ;)

Of je nu voor of tegen de Brexit bent maakt niet uit, ik durf wel te stellen dat door hun geblunder en incompetentie er veel schade is berokkend. De Brexit had er nooit moeten komen, Cameron heeft het referendum misbruikt om de onrust in zijn eigen partij te sussen en dat is een enorme backfire geworden. Maar toen het eenmaal zover was had er alles aan gedaan moeten worden om het volk te geven wat het echt wilde, meer sociale zekerheid voornamelijk. En daarbij te pogen de economische gevolgen te beperken. Dat is allemaal nagelaten, geen enkele probleem is opgelost op dit moment en er zijn alleen maar grotere problemen bij gekomen.

Hun eigen arrogantie drijft ze richting de afgrond en ze stappen met een "stif upperlip" over de rand. Met alleen trots heb je nog geen brood op tafel.
Dat is een uitstekende samenvatting, ja. Ik zou alleen bij arrogantie nog zelf overschatting toevoegen. Het VK denkt dat het veel belangrijker is dan in het werkelijkheid is, hun machtsmiddelen komen neer op zelfmoord.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 23 september 2020 @ 20:26:29 #46
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_195223603
Je weet het prima te verwoorden, zalkc.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_195224889
https://uk.reuters.com/ar(...)tm_source=reddit.com

Geloven ze hun eigen bullshit of was dit een wanhoopsdaad? Triest zooitje die Tories regering.
pi_195225034
Ik denk dat de echte brexiteers Britsee overheid en andere beleidsmakers nooit gedacht hadden dat de EU voet bij stuk zou houden en dachten dat ze wel een nationale politieke win konden krijgen qua handelsrelatie met de EU. De EU zou ze dit wel gunnen. Nooit hadden ze gedacht dat de EU juist zou doen wat Ze altijd op papier gezegd hebben te zullen doen. Op Facebook een thread gelezen gestart door Farage. Veel brexiters willen nodeal, roepen dat de EU en Europeanen alleen mAar misbruik gemaalt van hun goedheid. Er wordt steeds meer oorlogs taal gebruikt door die groepen. Als Navi Nike them etc.

Schrikbarend hoe verschillend visies op de zelfde geschiedenis kunnen zijn.
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 21:40:08 #49
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195225068
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 21:32 schreef Jaeger85 het volgende:
https://uk.reuters.com/ar(...)tm_source=reddit.com

Geloven ze hun eigen bullshit of was dit een wanhoopsdaad? Triest zooitje die Tories regering.
Dat heet spin. En nee, dat geloven ze niet maar ze zullen nooit toegeven dat zijzelf het probleem zijn.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 23 september 2020 @ 21:45:32 #50
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_195225173
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 21:38 schreef Korenfok het volgende:
Ik denk dat de echte brexiteers Britsee overheid en andere beleidsmakers nooit gedacht hadden dat de EU voet bij stuk zou houden en dachten dat ze wel een nationale politieke win konden krijgen qua handelsrelatie met de EU. De EU zou ze dit wel gunnen. Nooit hadden ze gedacht dat de EU juist zou doen wat Ze altijd op papier gezegd hebben te zullen doen. Op Facebook een thread gelezen gestart door Farage. Veel brexiters willen nodeal, roepen dat de EU en Europeanen alleen mAar misbruik gemaalt van hun goedheid. Er wordt steeds meer oorlogs taal gebruikt door die groepen. Als Navi Nike them etc.

Schrikbarend hoe verschillend visies op de zelfde geschiedenis kunnen zijn.
Tja er is ook echt geen weg terug. Boos maar fier de rand over.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 21:51:31 #51
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195225286
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 21:45 schreef Perrin het volgende:

[..]

Tja er is ook echt geen weg terug. Boos maar fier de rand over.
Het staat ze vrij een Art 49 procedure te starten ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195225879
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 21:38 schreef Korenfok het volgende:
Er wordt steeds meer oorlogs taal gebruikt door die groepen. Als Navi Nike them etc.


Wat is dat? Ik heb geprobeerd erop te googlen, maar kreeg allen Nike advertenties :P
  woensdag 23 september 2020 @ 22:30:56 #53
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_195225975
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 22:25 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Wat is dat? Ik heb geprobeerd erop te googlen, maar kreeg allen Nike advertenties :P
Als ik "Navy nuke" typ, maakt Big Brother er hier "Baby Nike" van. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 24-09-2020 00:02:20 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_195225997
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 22:25 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Wat is dat? Ik heb geprobeerd erop te googlen, maar kreeg allen Nike advertenties :P
Hardlopers die over water rennen. Ken je die niet?
  woensdag 23 september 2020 @ 23:30:16 #55
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_195226860
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_195226941
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_195230192
quote:
Toch mooi als je een wet bedenkt waar letterlijk instaat dat iets mag ondanks dat het onwettig is _O-
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  donderdag 24 september 2020 @ 16:39:16 #58
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_195235878
quote:
Seaborne Freight, which was offered millions by Chris Grayling at Department for Transport despite having no ships, has gone into liquidation
https://www.kentonline.co(...)ps-goes-bust-234282/

Rederij zonder schepen en haven-infrastructuur gaat kopje onder.

Nobody knew logistics could be so complicated. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_195239533
Wat is dat verhaal dat je straks als Brit een pas nodig hebt om naar Kent te gaan? Klinkt als een extra interne grens ofzo.
Definitely not CIA
  donderdag 24 september 2020 @ 20:28:10 #60
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195239963
Als je niet beter wist zou je denken dat het allemaal satire is..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 24 september 2020 @ 20:29:14 #61
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195239973
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 20:03 schreef capricia het volgende:
Wat is dat verhaal dat je straks als Brit een pas nodig hebt om naar Kent te gaan? Klinkt als een extra interne grens ofzo.
https://www.telegraph.co.(...)haos-no-deal-brexit/
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 24 september 2020 @ 20:29:43 #62
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195239979
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 20:03 schreef capricia het volgende:
Wat is dat verhaal dat je straks als Brit een pas nodig hebt om naar Kent te gaan? Klinkt als een extra interne grens ofzo.
Alleen voor vrachtwagens en hun chauffeur. Om te voorkomen dat ze allemaal voor de kust al bij de douane vastlopen.
pi_195241965
Ze hebben de mol/weerwolf* premier gemaakt.
Triest.

* kies je favoriete spel
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  donderdag 24 september 2020 @ 22:39:59 #64
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195242585
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 20:03 schreef capricia het volgende:
Wat is dat verhaal dat je straks als Brit een pas nodig hebt om naar Kent te gaan? Klinkt als een extra interne grens ofzo.
Vrachtwagens met goederen bestemd voor de EU moeten in Kent alvast al hun papieren laten checken voordat ze verder mogen, om opstoppingen verderop bij de grens te voorkomen. Er is ruimte voor zo'n 7000 vrachtwagens.
pi_195242888
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  donderdag 24 september 2020 @ 23:16:31 #66
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_195243381
quote:
Eerst vond ik het sneu hoe ze zichzelf in de voet schieten, inmiddels gun ik het ze van harte.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator donderdag 24 september 2020 @ 23:24:17 #67
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195243506
quote:
2s.gif Op donderdag 24 september 2020 22:39 schreef Tijn het volgende:

[..]

Vrachtwagens met goederen bestemd voor de EU moeten in Kent alvast al hun papieren laten checken voordat ze verder mogen, om opstoppingen verderop bij de grens te voorkomen. Er is ruimte voor zo'n 7000 vrachtwagens.
Ja, maar vrachtwagens met goederen bestemd voor Kent moeten ook hun papieren laten checken :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator donderdag 24 september 2020 @ 23:25:50 #68
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195243525
quote:
89s.gif Op donderdag 24 september 2020 23:16 schreef Perrin het volgende:

[..]

Eerst vond ik het sneu hoe ze zichzelf in de voet schieten, inmiddels gun ik het ze van harte.
Inmiddels zijn beide voeten eraf en dreigen ze hun hoofd er ook af te schieten ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195243718
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 23:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Inmiddels zijn beide voeten eraf en dreigen ze hun hoofd er ook af te schieten ;)
Mwoah, ik vind het een eng spel wat er gespeeld wordt in de UK. Vooral omdat het doel lijkt te zijn dat er geen grens tussen Noord Ierland en de rest van de UK gaat komen ondanks wat er in de WA staat, maar dat de UK er op gokt dat de EU geen grens tussen NI en de de Irish republic gaat optuigen, waardoor de UK gewoon toegang krijgt tot de EU common market via een soort smokkelroute.
Als de EU dan toch een grens optuigt, dan krijgt de EU de schuld voor het verbreken van de GFA
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Moderator donderdag 24 september 2020 @ 23:45:22 #70
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195243749
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 23:42 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Mwoah, ik vind het een eng spel wat er gespeeld wordt in de UK. Vooral omdat het doel lijkt te zijn dat er geen grens tussen Noord Ierland en de rest van de UK gaat komen ondanks wat er in de WA staat, maar dat de UK er op gokt dat de EU geen grens tussen NI en de de Irish republic gaat optuigen, waardoor de UK gewoon toegang krijgt tot de EU common market via een soort smokkelroute.
Als de EU dan toch een grens optuigt, dan krijgt de EU de schuld voor het verbreken van de GFA
In het VK mischien, de rest van de wereld trapt daar echt niet in.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195243781
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 23:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

In het VK mischien, de rest van de wereld trapt daar echt niet in.
Op het moment dat de UK de EU dwingt tot het creëren van die grens is het gewoon de EU die dat doet.. is niet een situatie waar je in wil zitten
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Moderator donderdag 24 september 2020 @ 23:49:18 #72
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195243791
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 23:47 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Op het moment dat de UK de EU dwingt tot het creëren van die grens is het gewoon de EU die dat doet.. is niet een situatie waar je in wil zitten
Die bestaat niet, het VK moet die grens ook optuigen aan hun kant. Daar komen ze niet omheen en de enige reden dat die grens er komt is omdat het VK een wettelijk verdrag met voeten treed.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195243794
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 23:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Die bestaat niet, het VK moet die grens ook optuigen aan hun kant. Daar komen ze niet omheen en de enige reden dat die grens er komt is omdat het VK een wettelijk verdrag met voeten treed.
Dat hoeft de UK helemaal niet te doen als ze dat niet willen.

Desnoods kunnen ze zeggen dat ze het doen vanwege de EU.. maar ik ken geen enkele wet die een land verplicht een douane grens te hebben op de landgrens
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Moderator donderdag 24 september 2020 @ 23:52:08 #74
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195243813
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 23:50 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Dat hoeft de UK helemaal niet te doen als ze dat niet willen
Als ze een economie willen overhouden wel. Grens open met de EU betekent de grens open voor ieder WTO lid, geen invoerrechten te eisen en geen goederen buiten te houden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195243820
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 23:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Als ze een economie willen overhouden wel. Grens open met de EU betekent de grens open voor ieder WTO lid, geen invoerrechten te eisen en geen goederen buiten te houden.
Doen ze het op papier of ze trekken zich niks van de wto aan
Of ze doen het wel nadat de EU het heeft gedaan, zodat ze naar de EU kunnen wijzen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Moderator vrijdag 25 september 2020 @ 00:11:43 #76
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195243985
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 23:53 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Doen ze het op papier of ze trekken zich niks van de wto aan
Of ze doen het wel nadat de EU het heeft gedaan, zodat ze naar de EU kunnen wijzen
Je kan je niet niks aantrekken van de WTO. Het VK is lid en zal dus de regels moeten volgen of voor het gerecht in het VK iedere zaak verliezen die andere landen dan aanspannen als ze invoerrechten alsnog willen heffen bijvoorbeeld of geen toegang verlenen voor bepaalde goederen.

Naar de EU wijzen gaan ze toch wel doen, doen ze al jaren, doen ze nu, zullen ze blijven doen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 25 september 2020 @ 00:21:26 #77
408813 crew  trein2000
pi_195244079
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 00:11 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je kan je niet niks aantrekken van de WTO. Het VK is lid en zal dus de regels moeten volgen of voor het gerecht in het VK iedere zaak verliezen die andere landen dan aanspannen als ze invoerrechten alsnog willen heffen bijvoorbeeld of geen toegang verlenen voor bepaalde goederen.

Naar de EU wijzen gaan ze toch wel doen, doen ze al jaren, doen ze nu, zullen ze blijven doen.
Hoho, niet Nederlands recht gaan plakken op het Britse systeem. Daar geldt dat parlement soeverein is, als het britse parlement een wet maakt die in gaat tegen internationaal recht dan gaat in GB die wet voor.

Internationaalrechtelijk zijn ze dan uiteraard wel in overtreding, maar daar kun je bij de britse rechter niks mee.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator vrijdag 25 september 2020 @ 00:23:11 #78
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195244092
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 00:21 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Hoho, niet Nederlands recht gaan plakken op het Britse systeem. Daar geldt dat parlement soeverein is, als het britse parlement een wet maakt die in gaat tegen internationaal recht dan gaat in GB die wet voor.

Internationaalrechtelijk zijn ze dan uiteraard wel in overtreding, maar daar kun je bij de britse rechter niks mee.
Dat denk ik niet. Britse wetgeving erkent internationale verdragen zoals de WTO gewoon. Als de Britten een wet maken die hun lidmaatschap buiten spel zet dan is het een ander verhaal maar gewoon de grens open laten zonder uit de WTO te stappen of wetgeving te maken leid tot het scenario wat ik beschrijf.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195245380
Ach de WTO is toch ook maar een tandeloze tijger. Dat zal het punt niet zo zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door KareldeStoute op 25-09-2020 08:06:39 ]
pi_195245532
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 07:15 schreef KareldeStoute het volgende:
Ach de WTO is toch ook maar een tandeloze tijger. Dat zakjes punt niet zo zijn.
Wanneer Trump tariffs op EU goederen instelt reageert de EU met tariffs op goederen uit de VS, ze wachten niet op een uitspraak van de WTO. Als GB goederen vanuit Ierland zonder tariffs binnenlaat maar op goederen uit andere landen wel tariffs heft, zullen die landen ook reageren.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_195245720
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 07:44 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Wanneer Trump tariffs op EU goederen instelt reageert de EU met tariffs op goederen uit de VS, ze wachten niet op een uitspraak van de WTO. Als GB goederen vanuit Ierland zonder tariffs binnenlaat maar op goederen uit andere landen wel tariffs heft, zullen die landen ook reageren.
Oh, een en al gezeik zal het zeker worden :P. Maar dat kan inderdaad prima buiten de WTO om.
pi_195246345
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 00:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat denk ik niet. Britse wetgeving erkent internationale verdragen zoals de WTO gewoon. Als de Britten een wet maken die hun lidmaatschap buiten spel zet dan is het een ander verhaal maar gewoon de grens open laten zonder uit de WTO te stappen of wetgeving te maken leid tot het scenario wat ik beschrijf.
Ze zouden de WA ook moeten erkennen, maar ja.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Moderator vrijdag 25 september 2020 @ 09:47:05 #83
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195246589
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 09:22 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ze zouden de WA ook moeten erkennen, maar ja.
Ja, en dat is een goed punt maar WTO regels negeren is een wereldwijd probleem wat dan niet meer op te lossen is met een last minute deal, natuurlijk. Grenzen open mag, geen probleem, van de WTO maar dat geld dan voor ieder lid van de WTO, de EU dus ook, maar andere lidstaten mogen wel gewoon hun regels op jou toepassen.

Dat zou absoluut desastreus zijn voor de Britse economie.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195246604
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 23:42 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Mwoah, ik vind het een eng spel wat er gespeeld wordt in de UK. Vooral omdat het doel lijkt te zijn dat er geen grens tussen Noord Ierland en de rest van de UK gaat komen ondanks wat er in de WA staat, maar dat de UK er op gokt dat de EU geen grens tussen NI en de de Irish republic gaat optuigen, waardoor de UK gewoon toegang krijgt tot de EU common market via een soort smokkelroute.
Als de EU dan toch een grens optuigt, dan krijgt de EU de schuld voor het verbreken van de GFA
Dat is inderdaad hun spel. Daarom zetten ze hun tarieven net wat lager dan die van de EU, zodat ze de zooi via hun de EU in kunnen smokkelen.
pi_195246837
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 09:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, en dat is een goed punt maar WTO regels negeren is een wereldwijd probleem wat dan niet meer op te lossen is met een last minute deal, natuurlijk. Grenzen open mag, geen probleem, van de WTO maar dat geld dan voor ieder lid van de WTO, de EU dus ook, maar andere lidstaten mogen wel gewoon hun regels op jou toepassen.

Dat zou absoluut desastreus zijn voor de Britse economie.
Niemand die ze tegenhoudt als ze zich niks van de WTO aantrekken onder het mom van "soevereiniteit". Ik zie ze ertoe in staat om elk land andere tarieven op te leggen. Is dat land het er niet mee eens dan verliezen ze de UK als afzetmarkt ( zo arrogant schat ik ze wel in)
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Moderator vrijdag 25 september 2020 @ 10:13:50 #86
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195246855
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:12 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Niemand die ze tegenhoudt als ze zich niks van de WTO aantrekken onder het mom van "soevereiniteit". Ik zie ze ertoe in staat om elk land andere tarieven op te leggen. Is dat land het er niet mee eens dan verliezen ze de UK als afzetmarkt ( zo arrogant schat ik ze wel in)
Nee, zo stupide zijn ze nu ook weer niet. Althans, dat hoop ik. Vooral niet omdat het de Brexiteers zijn geweest die al jarenlang de loftrompet op de WTO (haha!) steken. Dan word het moeilijk om te verkopen dat je nu roept dat je de WTO niet nodig hebt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195246883
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, zo stupide zijn ze nu ook weer niet. Althans, dat hoop ik. Vooral niet omdat het de Brexiteers zijn geweest die al jarenlang de loftrompet op de WTO (haha!) steken. Dan word het moeilijk om te verkopen dat je nu roept dat je de WTO niet nodig hebt.
We zullen zien, maar ik ben bang dat ze wel zo stupide zijn mits ze de slag om de WA te negeren gaan winnen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Moderator vrijdag 25 september 2020 @ 10:17:31 #88
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195246901
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:15 schreef devlinmr het volgende:

[..]

We zullen zien, maar ik ben bang dat ze wel zo stupide zijn mits ze de slag om de WA te negeren gaan winnen
Nou ja, dat is geen slag. Dat is een open uitnodiging om het doel van een handelsembargo te worden. Het enige wat dat garandeert is dat de Britten nog meer verliezen want de VS, en met name het Congress, gaat geen schending van het GVA toestaan zonder maatregelen.

De WA word niet meer gewijzigd, de enige optie voor het VK is om die wet in te trekken dan wel onschadelijk te maken want de WA geeft de enige werkbare oplossing voor NI.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195246917
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nou ja, dat is geen slag. Dat is een open uitnodiging om het doel van een handelsembargo te worden. Het enige wat dat garandeert is dat de Britten nog meer verliezen want de VS, en met name het Congress, gaat geen schending van het GVA toestaan zonder maatregelen.
Klopt, en de truc is dus dat de UK geen grens op zet maar de EU dat laat doen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Moderator vrijdag 25 september 2020 @ 10:20:19 #90
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195246930
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:19 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Klopt, en de truc is dus dat de UK geen grens op zet maar de EU dat laat doen
Dat is geen truc, dat is zelfmoord. Want dan is de grens tussen Frankrijk en het VK ook helemaal open. En die van Nederland met het VK. Etc etc.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195246956
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is geen truc, dat is zelfmoord. Want dan is de grens tussen Frankrijk en het VK ook helemaal open. En die van Nederland met het VK. Etc etc.
Yep, en dan hebben ze dus hun toegang tot de EU en kunnen ze de USA diezelfde toegang bieden

Eens kijken hoe snel de USA de EU de schuld geeft van het breken van de gva

UK wordt dan de lachende 3e want zij verdienen goud geld als doorvoerhaven naar de EU via Eire
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Moderator vrijdag 25 september 2020 @ 10:30:09 #92
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195247041
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:22 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Yep, en dan hebben ze dus hun toegang tot de EU en kunnen ze de USA diezelfde toegang bieden

Eens kijken hoe snel de USA de EU de schuld geeft van het breken van de gva

UK wordt dan de lachende 3e want zij verdienen goud geld als doorvoerhaven naar de EU via Eire
Nee, dat hebben ze niet. Het is precies andersom, de EU heeft vrije toegang tot het VK en het VK heeft alleen WTO basis toegang tot de EU.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195247068
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, dat hebben ze niet. Het is precies andersom, de EU heeft vrije toegang tot het VK en het VK heeft alleen WTO basis toegang tot de EU.
Werkt 2 kanten op.. de EU zal namelijk geen grensposten opzetten op de grens met NI, tenzij ze de schuld willen krijgen van het verbreken van de gva
Oftewel vrije influx van goederen vanuit de UK naar Eire

Of

De EU zet wel een grens op en krijgt de schuld voor het verbreken van de gva met alle gevolgen van dien

Grens tussen de rest van de UK en de EU zal wel in stand gehouden worden
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Moderator vrijdag 25 september 2020 @ 10:38:20 #94
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195247143
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:32 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Werkt 2 kanten op.. de EU zal namelijk geen grensposten opzetten op de grens met NI, tenzij ze de schuld willen krijgen van het verbreken van de gva
Oftewel vrije influx van goederen vanuit de UK naar Eire

Of

De EU zet wel een grens op en krijgt de schuld voor het verbreken van de gva met alle gevolgen van dien

Grens tussen de rest van de UK en de EU zal wel in stand gehouden worden
Sorry, maar dat is geen steekhoudend verhaal, de EU gaat dat wel doen namelijk omdat voor de EU exact dezelfde problematiek mbt de WTO geld als voor het VK. De EU gaat voor de lieve vrede in Ierland niet het bestaansrecht van de EU en de Single Market op het spel zetten.

En nee, dat is onmogelijk, je kan niet een grens open zetten met de EU zonder de andere grenzen ook open te zetten, je niet zeggen dat er geen grens in Ierland is maar wel tussen Frankrijk en het VK.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195247154
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:32 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Werkt 2 kanten op.. de EU zal namelijk geen grensposten opzetten op de grens met NI, tenzij ze de schuld willen krijgen van het verbreken van de gva
Oftewel vrije influx van goederen vanuit de UK naar Eire

Of

De EU zet wel een grens op en krijgt de schuld voor het verbreken van de gva met alle gevolgen van dien

Grens tussen de rest van de UK en de EU zal wel in stand gehouden worden
Ah, de West-Duitse variant. Het hebben van een grens is iets voor beide partijen, wat ze er mee doen is hun eigen zorg. Het is niet zo dat een grens niet bestaat als je je vingers in je oren doet en heel hard la la la gaat zingen ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195247243
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Sorry, maar dat is geen steekhoudend verhaal, de EU gaat dat wel doen namelijk omdat voor de EU exact dezelfde problematiek mbt de WTO geld als voor het VK. De EU gaat voor de lieve vrede in Ierland niet het bestaansrecht van de EU en de Single Market op het spel zetten.

En nee, dat is onmogelijk, je kan niet een grens open zetten met de EU zonder de andere grenzen ook open te zetten, je niet zeggen dat er geen grens in Ierland is maar wel tussen Frankrijk en het VK.
Dus de EU zet een grens op in Ierland, krijgt daarmee de schuld van het verbreken van de GFA en de UK haalt een politieke overwinning met wellicht als doel Eire ook uit de EU te trekken

En onmogelijk? Dat iets nog niet is gedaan maakt het niet onmogelijk. Hangt er vanaf hoeveel waarde de UK hecht aan verdragen... Vooralsnog lijkt het erop dat ze daar schijt aan hebben
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_195247269
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:39 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ah, de West-Duitse variant. Het hebben van een grens is iets voor beide partijen, wat ze er mee doen is hun eigen zorg. Het is niet zo dat een grens niet bestaat als je je vingers in je oren doet en heel hard la la la gaat zingen ;)
De grens zal op papier bestaan, maar als je geen controles uitvoert is het niets meer dan een papieren grens
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Moderator vrijdag 25 september 2020 @ 10:45:36 #98
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195247279
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:43 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Dus de EU zet een grens op in Ierland, krijgt daarmee de schuld van het verbreken van de GFA en de UK haalt een politieke overwinning met wellicht als doel Eire ook uit de EU te trekken
Politieke overwinning waar en op wat? Denk je nu echt dat de rest van de wereld niet weet dat het probleem bij het VK ligt en niet de EU? En als de Troubles weer oplaaien dan gaan de bommen af in het VK, he? En binnen een week gaat NORAID weer collecteren in de VS, reken daar maar op.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195247386
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Politieke overwinning waar en op wat? Denk je nu echt dat de rest van de wereld niet weet dat het probleem bij het VK ligt en niet de EU? En als de Troubles weer oplaaien dan gaan de bommen af in het VK, he? En binnen een week gaat NORAID weer collecteren in de VS, reken daar maar op.
Ik zeg toch niet dat ze slim bezig zijn? Maar alleen al het feit dat ze een akkoord ondermijnen middels interne wetgeving zorgt ervoor dat ik ze voor geen meter vertrouw en alles van ze verwacht
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_195247703
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:43 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Dus de EU zet een grens op in Ierland, krijgt daarmee de schuld van het verbreken van de GFA en de UK haalt een politieke overwinning met wellicht als doel Eire ook uit de EU te trekken

En onmogelijk? Dat iets nog niet is gedaan maakt het niet onmogelijk. Hangt er vanaf hoeveel waarde de UK hecht aan verdragen... Vooralsnog lijkt het erop dat ze daar schijt aan hebben
Ze trekken niet Ierland uit de EU, ze gooien Noord-Ierland uit het VK op deze manier.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator vrijdag 25 september 2020 @ 11:14:08 #101
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195247760
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 11:10 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ze trekken niet Ierland uit de EU, ze gooien Noord-Ierland uit het VK op deze manier.
De ironie daarvan is dat eigenlijk niemand NI wil, NI is een drama van jewelste met enorme sociale problemen, een economie die al jaren op subsidies draait. NI kost het VK mee, veel meer, dan de EU per jaar zonder dat het iets oplevert wat de EU wel doet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195248142
https://theloadstar.com/f(...)on-logistics-sector/

De Tories hebben weer een nieuwe zondebok gevonden. Het is de schuld van de EU, Remoaners, the left, the previous labour government, Corbyn, May en nu de logistieke sector. _O-
  Moderator vrijdag 25 september 2020 @ 11:53:20 #103
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195248267
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 september 2020 11:40 schreef Jaeger85 het volgende:
https://theloadstar.com/f(...)on-logistics-sector/

De Tories hebben weer een nieuwe zondebok gevonden. Het is de schuld van de EU, Remoaners, the left, the previous labour government, Corbyn, May en nu de logistieke sector. _O-
Zoals een Britse commentator laatst opmerkte, als ze zo doorgaan blijft er binnenkort niemand meer over om de schuld te geven.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 25 september 2020 @ 12:31:33 #104
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_195248710
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:22 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Yep, en dan hebben ze dus hun toegang tot de EU en kunnen ze de USA diezelfde toegang bieden

Eens kijken hoe snel de USA de EU de schuld geeft van het breken van de gva

UK wordt dan de lachende 3e want zij verdienen goud geld als doorvoerhaven naar de EU via Eire
Als die situatie dreigt te ontstaan is de kans veel groter dat er een totaal embargo op handel tussen de EU en het VK komt. De EU gaat niet toestaan dat het VK een parallel importkanaal wordt, de EU gaat niet toestaan dat het GVA verbroken wordt. Ergo, handel tussen het VK en de EU is niet mogelijk wanneer het VK deze problemen niet adresseert conform wat al overeengekomen is.

Het voordeel van een eiland kan ook heel snel een nadeel zijn.

Ik heb het gevoel dat pro-brexit figuren goede manieren (van EU gedelegeerden) aanzien voor zwakheid. Als er 1 handelsblok keihard en compromisloos kan zijn is het de EU. Vergis je daar niet in. De EU is met het belang van EU landen bezig, niet meer, niet minder.
pi_195249147
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:31 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Als die situatie dreigt te ontstaan is de kans veel groter dat er een totaal embargo op handel tussen de EU en het VK komt. De EU gaat niet toestaan dat het VK een parallel importkanaal wordt, de EU gaat niet toestaan dat het GVA verbroken wordt. Ergo, handel tussen het VK en de EU is niet mogelijk wanneer het VK deze problemen niet adresseert conform wat al overeengekomen is.

Het voordeel van een eiland kan ook heel snel een nadeel zijn.

Ik heb het gevoel dat pro-brexit figuren goede manieren (van EU gedelegeerden) aanzien voor zwakheid. Als er 1 handelsblok keihard en compromisloos kan zijn is het de EU. Vergis je daar niet in. De EU is met het belang van EU landen bezig, niet meer, niet minder.
Om een niet te gekleurd beeld te krijgen kijk ik ook regelmatig de video's van onder andere deze harry


Ter lering ende vermaak
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_195249215
Dominic Cummings' data law shake-up a danger to trade, says EU

Ik ben er nog niet helemaal uit wie de markt zou moeten zijn voor deze tussenvorm (als het niet gewoon afzakt naar Amerikaans niveau). Als het doorgaat, trekt elk bedrijf wat ook handel drijft op het continent razendsnel eventuele data weg uit datacenters in de UK en daarmee ook eventuele investeringen. Er zullen vast wel een paar tech bro's wat verdienen aan de grift, maar voor de UK is dit gewoon een lose-lose voorstel volgens mij.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_195250086
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 23:42 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Mwoah, ik vind het een eng spel wat er gespeeld wordt in de UK. Vooral omdat het doel lijkt te zijn dat er geen grens tussen Noord Ierland en de rest van de UK gaat komen ondanks wat er in de WA staat, maar dat de UK er op gokt dat de EU geen grens tussen NI en de de Irish republic gaat optuigen, waardoor de UK gewoon toegang krijgt tot de EU common market via een soort smokkelroute.
Als de EU dan toch een grens optuigt, dan krijgt de EU de schuld voor het verbreken van de GFA
Het gaat er niet om wie het eerst een grens gaat optuigen, waar het om gaat is dat het VK breekt met internationaal recht waardoor de grens niet in de Ierse zee maar tussen noord en zuid moet komen.
Volgens mij zijn ze in de VS best behoorlijk duidelijk geweest, brexit mag het GFA niet schaden en ik geloof niet dat de VS Ierland onder de bus gaat gooien.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  Moderator vrijdag 25 september 2020 @ 14:05:28 #108
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195250112
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 september 2020 14:03 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Het gaat er niet om wie het eerst een grens gaat optuigen, waar het om gaat is dat het VK breekt met internationaal recht waardoor de grens niet in de Ierse zee maar tussen noord en zuid moet komen.
Volgens mij zijn ze in de VS best behoorlijk duidelijk geweest, brexit mag het GFA niet schaden en ik geloof niet dat de VS Ierland onder de bus gaat gooien.
Het Congress is heel, heel duidelijk geweest daarover, ja.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195251318
Sowieso, de enige mensen die geloven dat de EU de schuld krijgt van het breken van het GoedeVrijdag Akkoord zijn de mensen die er a) wat bij te winnen hebben en b) elke dag weer verbaasd zijn dat Britse kranten ook gewoon gelezen kunnen worden door buitenlanders. Deze twee groepen hebben trouwens aanzienlijke overlap :7.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_195251505
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 september 2020 15:26 schreef Litpho het volgende:
Sowieso, de enige mensen die geloven dat de EU de schuld krijgt van het breken van het GoedeVrijdag Akkoord zijn de mensen die er a) wat bij te winnen hebben en b) elke dag weer verbaasd zijn dat Britse kranten ook gewoon gelezen kunnen worden door buitenlanders. Deze twee groepen hebben trouwens aanzienlijke overlap :7.
Van Gove krijgt de EU al de schuld
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_195251563
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 september 2020 14:03 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Het gaat er niet om wie het eerst een grens gaat optuigen, waar het om gaat is dat het VK breekt met internationaal recht waardoor de grens niet in de Ierse zee maar tussen noord en zuid moet komen.
Volgens mij zijn ze in de VS best behoorlijk duidelijk geweest, brexit mag het GFA niet schaden en ik geloof niet dat de VS Ierland onder de bus gaat gooien.
En de manier waarop de UK het brengt is dat ze als enige beloven geen harde grens tussen Noord en Zuid Ierland te plaatsen om vervolgens de WA te negeren waarmee ze hopen de EU te dwingen een grens in Ierland te plaatsen om vervolgens te miepen dat de EU de schuldige is
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_195251682
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 15:36 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Van Gove krijgt de EU al de schuld
Die valt volgens mij dan ook in beide categorieën. Sowieso de categorie die zich verrijkt aan Brexit.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  Moderator vrijdag 25 september 2020 @ 15:47:36 #113
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195251710
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 15:36 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Van Gove krijgt de EU al de schuld
Verassend _O-
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator vrijdag 25 september 2020 @ 15:48:42 #114
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195251730
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 september 2020 15:45 schreef Litpho het volgende:

[..]

Die valt volgens mij dan ook in beide categorieën. Sowieso de categorie die zich verrijkt aan Brexit.
Ah, Gove, de man die 4 ton per jaar van Murdoch kreeg om 4 uur per maand voor hem te werken. En boog als een knipmes voor Donald Trump toen hij hem mocht interviewen begeleid door Murdoch. Oh, ja, het voorgaande terwijl hij een MP was.

[ Bericht 3% gewijzigd door Tijger_m op 25-09-2020 16:01:47 ]
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195251775
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 15:39 schreef devlinmr het volgende:
vervolgens te miepen dat de EU de schuldige is
Dat gaat zeker gebeuren. Maar verwacht je echt dat er met uitzondering van wat binnenlands publiek er iemand naar gaat luisteren?
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_195251941
Luistertip: de podcast van Boekestijn en De Wijk van afgelopen week. Gaat volledig over Brexit met als gast europarlementariër Esther de Lange.

https://www.bnr.nl/podcas(...)-het-singapore-model
  vrijdag 25 september 2020 @ 16:29:36 #117
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_195252648
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:59 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Om een niet te gekleurd beeld te krijgen kijk ik ook regelmatig de video's van onder andere deze harry


Ter lering ende vermaak
Wat een mafklapper. Waarom zou ik daar in godsnaam meer dan een paar minuten naar willen kijken? Alleen maar hetzelfde idiote brexit, het VK is geweldig, de EU is evil gezwets.
pi_195252981
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 15:39 schreef devlinmr het volgende:

[..]

En de manier waarop de UK het brengt is dat ze als enige beloven geen harde grens tussen Noord en Zuid Ierland te plaatsen om vervolgens de WA te negeren waarmee ze hopen de EU te dwingen een grens in Ierland te plaatsen om vervolgens te miepen dat de EU de schuldige is
Er is helemaal geen sprake van een grens tussen noord en zuid zolang het VK zich aan het terugtrekkingsakkoord houdt.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_195253257
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 16:29 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Wat een mafklapper. Waarom zou ik daar in godsnaam meer dan een paar minuten naar willen kijken? Alleen maar hetzelfde idiote brexit, het VK is geweldig, de EU is evil gezwets.
Omdat er nog steeds mensen zo denken in de UK
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_195253307
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 september 2020 15:50 schreef Litpho het volgende:

[..]

Dat gaat zeker gebeuren. Maar verwacht je echt dat er met uitzondering van wat binnenlands publiek er iemand naar gaat luisteren?
Afhankelijk van de voordelen voor de luisterende partij, jazeker
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_195253314
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 17:05 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Omdat er nog steeds mensen zo denken in de UK
Niet gek ook met de enorme lieg/propaganda machine in het VK.
Maar laat ze fijn denken wat ze willen denken.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  Moderator vrijdag 25 september 2020 @ 17:10:34 #122
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195253332
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 17:05 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Omdat er nog steeds mensen zo denken in de UK
Yep, grote groepen zelfs. En die ga je niet overtuigen door ze hun zin te geven want het is nooit genoeg. Cameron eiste concessies van de EU anders zou hij een referendum over de EU uitschrijven. Cameron kreeg concessies maar dat was weer niet genoeg concessies. Dus een referendum.

En dan krijgen ze Brexit en worden ze boos als hun eisen niet worden ingewilligd, dan gaan ze toch maar akkoord omdat ze uiteindelijk voor en achter vast zitten en 8 maanden later willen ze dat akkoord alweer in de prullenbak gooien want, uiteraard, niet goed genoeg.

Brexit is altijd een moving target omdat Brexit een sprookje is wat nooit waargemaakt kan worden, het kan alleen maar gefaald worden want op papier is Brexit perfect.
Men heeft een Brexit beloofd die nooit waargemaakt kan worden en de mensen die de beloftes gedaan hebben kunnen niet leveren dus moeten ze de narrative voor binnenlandse consumptie zo vormgeven dat zij niet degenen zijn die hangend aan een lantaarnpaal eindigen. Dus krijgt de EU de schuld. Of Remainers. Of rechters, of noem ze maar op.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator vrijdag 25 september 2020 @ 18:38:48 #123
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195254497
In de "You couldnt make it up" categorie hebben we deze, de invoering van de "Kent Access Permit"

quote:
It was only a matter of time. Trump’s rallying cry of “build a wall” – so succinct, so quotable – has made it across the pond. Now we can build our own wall. In Kent. Come January, we’ll triumphantly take back control of our borders – something Michael Gove has wholeheartedly embraced, announcing this week that truckers will need a “Kent access permit” to get into the county from 1 January. So, basically a passport, then.

The de-facto border has been posed as the answer to the predicted chaos, or in official parlance the “reasonable worst-case scenario”, when the UK departs from the single market next year – including queues of up to 7,000 lorries in Kent. That’s around 100 miles of traffic, and two-day delays on both sides of the Channel – and not just for hauliers. Forget about jumping on the Eurostar and grabbing lunch at Brasserie Bellanger (pandemic permitting). According to a report drawn up by the border and protocol delivery group, passengers could also be forced to wait an extra two hours for Eurostar trains.

https://www.theguardian.c(...)rexit-border-england
59% van de stemmers koos Leave in Kent.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195254788
Was deze tweet al gesignaleerd? Ik vond hem wel gevat.

twitter
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  Moderator vrijdag 25 september 2020 @ 19:07:07 #125
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195254960
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 september 2020 18:56 schreef Litpho het volgende:
Was deze tweet al gesignaleerd? Ik vond hem wel gevat.

[ twitter ]
Hehe, ik moest hem 2 keer lezen maar toen moest ik lachen ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 25 september 2020 @ 19:35:22 #126
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195255432
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 18:38 schreef Tijger_m het volgende:
In de "You couldnt make it up" categorie hebben we deze, de invoering van de "Kent Access Permit"
[..]

59% van de stemmers koos Leave in Kent.
Zie post #59 e.v. :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Overall beste user 2022 vrijdag 25 september 2020 @ 20:31:14 #127
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195256460
twitter


Verstandig.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_195256989
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:31 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Verstandig.
Ik snap dit soort mensen niet. Voorstander zijn van een common market in Europa, maar tegen de EU? Want zonder afspraken maken gaan dingen altijd zo lekker... .

(Dit is het probleem met conservatieven: voor de conservatieve zelf; zijn ze voorstander van open grenzen, overal zaken mogen doen,, maar voor een ander er op tegen. Alles draait om ongelijkheid bevorderen want het is de wil van God, evolutionaire ontwikkelde situatie, en nee we gaan niks doen om die situatie te veranderen, nee we zetten alles in om die situatie (vooral de ongelijkheid op basis van geboorte) vast te houden)
  vrijdag 25 september 2020 @ 20:58:54 #129
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_195257087
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:31 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Verstandig.
Kan ie mooi bedrijven of dingen voor goedkoop kopen als UK kapot is en dan dikke winsten maken, ondertussen rustig champagne drinken op boot in Monaco.
  vrijdag 25 september 2020 @ 21:32:25 #130
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_195257927
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:31 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Verstandig.
Nare mensen vind ik dit soort volk.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Overall beste user 2022 vrijdag 25 september 2020 @ 21:32:35 #131
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195257933
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:58 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Kan ie mooi bedrijven of dingen voor goedkoop kopen als UK kapot is en dan dikke winsten maken, ondertussen rustig champagne drinken op boot in Monaco.
Dat dus. En het plebs maar denken dat de paki's eindelijk vertrekken.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator vrijdag 25 september 2020 @ 21:35:05 #132
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195258020
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:58 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Kan ie mooi bedrijven of dingen voor goedkoop kopen als UK kapot is en dan dikke winsten maken, ondertussen rustig champagne drinken op boot in Monaco.
Oh, hij verhuist niet echt naar Monaco, hoor, hij behoud zijn Britse landhuis en blijft daar gewoon minstens 6 maanden per jaar wonen. Voor de belastingdienst is zijn domicilie in Monaco maar voor mensen met dat soort fortuin is het makkelijk zich te verplaatsen en op meerdere plaatsen te wonen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 25 september 2020 @ 22:02:39 #133
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_195258644
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:31 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Verstandig.
niet gek, zijn voetbalclub zit om de hoek, veel renners van zijn ploeg en F1 coureurs om de hoek. Alle hobby's om de hoek
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 25 september 2020 @ 22:36:27 #134
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_195259182
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 21:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Oh, hij verhuist niet echt naar Monaco, hoor, hij behoud zijn Britse landhuis en blijft daar gewoon minstens 6 maanden per jaar wonen. Voor de belastingdienst is zijn domicilie in Monaco maar voor mensen met dat soort fortuin is het makkelijk zich te verplaatsen en op meerdere plaatsen te wonen.
Het VK kan zomaar eens dichter in de buurt van hooivorken, brandstapels en guillotines staan dan we nu denken.

De laat ze maar cake eten mentaliteit kan nog veel woede losmaken na 1 januari
pi_195284281
quote:
Labour takes poll lead as parties see major switch in fortunes

Labour has recorded its first poll lead since Boris Johnson became prime minister, marking an extraordinary changes in fortunes for the two main parties.

Keir Starmer’s party now has a three-point lead over the Conservatives, according to the latest Opinium poll for the Observer. In a result that will stir more unrest among Tory MPs over the performance of the prime minister, the poll put Labour on 42% support, with the Conservatives on 39%.

This represents a rapid reversal. The Conservatives recorded a 26-point lead only six months ago, in the early stages of the Covid-19 lockdown. Approval of government handling of coronavirus then stood at two-thirds (65%) of the public. The latest poll shows only 30% now approve.
https://www.theguardian.c(...)r-switch-in-fortunes
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_195286196
quote:
EU companies warned of 700,000 job losses in no-deal Brexit

More than 700,000 jobs would be at risk for EU companies exporting to Britain if the UK and Brussels fail to agree a trade deal this year, according to a leading German economic research institute.

In total, including companies outside the EU that export to the UK, there would be 1m potential job losses in a no-deal Brexit scenario, according to an unpublished report by the Halle Institute for Economic Research seen by the Financial Times.

The research, updating an initial report from February 2019, is still being peer reviewed and is due to be published in the coming weeks.

The scale of the job losses estimated by the research underline how much is at stake for both sides in the negotiations between London and Brussels, which are showing few signs of progress with time running out to sign a trade deal.

[..]

Germany would suffer the biggest hit, the research said, predicting that in a no-deal Brexit Europe’s largest economy would have more than 176,000 potential job losses at companies exporting to the UK and their suppliers. France could lose over 80,000 jobs, Poland 78,000 and Italy 72,000.

Outside the EU, China would be most affected with almost 91,000 jobs at stake. In the UK, almost 22,000 jobs could go at businesses supplying EU companies exporting to Britain.

Smaller countries would suffer a bigger hit in relation to the size of their labour market, it said, with Ireland forecast to lose over 35,000 jobs — almost 2 per cent of its workforce. Slovakia, the Czech Republic, Belgium and Malta could lose between 0.5 and 3.4 per cent of their total jobs.

Oliver Holtemöller, vice-president of the Halle Institute, told the FT that the impact from lower imports to the UK would be offset “only to a very limited extent and with some delay” by the opportunity created by reduced exports from Britain to the EU.

“It is possible that some firms take over some intra-EU market share of UK firms,” said Mr Holtemöller, who is also an economics professor at the Martin Luther University Halle-Wittenberg. “However, this is very difficult to quantify ex-ante.”

He said the full number of estimated job losses may not materialise as “firms do also have other options to react”.

[..]

The Halle Institute assumed trade between the UK and EU would follow World Trade Organization rules after Brexit. This means UK imports of EU cars and car parts would have a 10 per cent tariff, while agricultural tariffs would be higher. Non-tariff costs, such as customs delays and paperwork, would also rise sharply for companies importing into the UK.

The flow of EU goods and services into Britain would fall 41 per cent if there was a no-deal Brexit, it said, which would wipe 0.25 percentage points off the gross output of the 27-country bloc.

It predicted the car industry would be the hardest hit, affecting exporters in Germany, Spain, the Czech Republic, Belgium and Slovakia in particular. But agricultural exporters in Bulgaria would also be disrupted, as would French and Dutch wholesale trade exporters.

The Halle Institute stressed that it had only examined the “partial effects of a negative trade shock”. It added: “We do not consider macroeconomic general equilibrium effects. We do not aim to estimate the total effects of Brexit on employment in the UK or in any other country.”

The research backs up the findings of a London School of Economics report published last week, which said 40 per cent of agricultural and food products consumed by UK households were imported from the EU. The report, sponsored by Denmark's Arla Foods, predicted this would fall 63 per cent in a no-deal Brexit.

“Under a no-deal scenario a number of product lines including yoghurt, buttermilk, dairy spreads, milk and cream are likely to cease being imported into the UK from the EU,” the LSE report said, predicting a 26.5 per cent average price increase for branded and speciality food products imported to the UK from the EU under a no-deal Brexit.
https://www.ft.com/content/18ff26dc-b4c1-406d-ab68-2eacf24944b7

De lage schatting voor het jobverlies in de UK (22000) verbaasde me eerst, maar ze hebben enkel gekeken naar de no-deal gevolgen voor exports naar de UK. De UK zal vooral jobs verliezen door dalende UK exports naar de EU.

Ter vergelijking: een in 2015 verschenen analyse van het Oostenrijkse WIFO (Österreichisches Institut für Wirtschaftsforschung) van de impact van de 2014 sancties tegen Rusland (en de Russische reactie) schatte het korte-termijn jobverlies in de EU op 0.9 miljoen, wat op langere termijn kon oplopen tot 2.2 miljoen.
quote:
the observed decrease in exports and tourism expenditure of approximately ¤44 billion due to sanctions was estimated to result in a loss of 0.9 million jobs in the short term. A longer-term view suggests that up to 2.2 million jobs (around 1% of total employment) could be lost.
https://www.europarl.europa.eu/RegData/etudes/BRIE/2015/569020/EPRS_BRI(2015)569020_EN.pdf
Al ben ik ook lagere schattingen tegengekomen (een meer recente studie kwam uit op 600.000 jobs, IIRC).
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Overall beste user 2022 zondag 27 september 2020 @ 19:30:16 #137
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195292166
Gebruiken we gewoon de Covid-noodhulp om de ergste pijn te verzachten. We zitten toch al in de shit.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator zondag 27 september 2020 @ 19:46:29 #138
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195292430
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 19:30 schreef Ulx het volgende:
Gebruiken we gewoon de Covid-noodhulp om de ergste pijn te verzachten. We zitten toch al in de shit.
En dat is precies waarom niemand in de EU zich erg druk maakt momenteel over de dreigementen uit het VK. Oh, de mensen die er direct mee bezig zijn zoals Barnier wel maar volgens mij is er geen enkele nationale regering die zich er druk om maakt.

Toen de economie goed draaide en covid geen issue was lag dat anders, dan gaat een Brexit hit directe weerslag hebben op de economie en de regeringspartijen maar nu gaat het op de grote hoop.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195293760
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 19:30 schreef Ulx het volgende:
Gebruiken we gewoon de Covid-noodhulp om de ergste pijn te verzachten. We zitten toch al in de shit.
Ik vind niet meteen een cijfer voor het aantal jobs in de EU, maar als deze uitspraak van de European Automobile Manufacturers Association klopt zouden het er 218 miljoen zijn:
"The automotive sector provides direct and indirect jobs to 14.6 million Europeans, representing 6.7% of total EU employment."

Dan komt een verlies van 700.000 neer op 0.32%.

Het zou me trouwens verbazen als die voorspellingen (op korte termijn) uitkomen; bvb die voorspelde daling van 63% van geïmporteerd voedsel uit de EU, dat is 25% van al het voedsel dat in GB geconsumeerd wordt. Kunnen ze dat zo makkelijk vervangen door goedkopere import uit Azië of Noord of Zuid-Amerika? Zonder FTA gelden voor die imports dezelfde tariffs.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_195306787
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  maandag 28 september 2020 @ 16:19:30 #141
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_195307418
Berenberg; oudste handelsbank ter wereld sinds 1590. Die hebben al heel wat shit overleefd door dit soort grappen goed in te schatten.
Resultaten uit het verleden nananana... :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 28 september 2020 @ 16:21:44 #142
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_195307477
Berenberg heeft er prima kijk op zo te zien idd :Y
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 28 september 2020 @ 16:22:13 #143
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_195307491
quote:
Confirmation that the new coronavirus rules only apply to the plebs was revealed today after it was found the bars in the Houses of Parliament are exempt from the new curfew.

Brits were forced to head home early this weekend after rules restricting eating and drinking after 10pm came into force – much to the dismay of the hospitality industry.

But according to an investigation by The Times, facilities serving alcohol on the parliamentary estate are exempt from the earlier closing time on the basis that they fall under the description of a “workplace canteen”.

...
News of the exemption comes after chauffeur-driven cars and grouse shooting managed to evade new restrictions, prompting accusations of elitism.

https://www.thetimes.co.u(...)rus-curfew-wb6g6bbgp
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator maandag 28 september 2020 @ 16:25:19 #144
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195307564
quote:
Man, man, man...Het is toch ook weer godsgeklaagd.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 28 september 2020 @ 16:26:09 #145
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_195307588
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Man, man, man...Het is toch ook weer godsgeklaagd.
Had je maar Eton moeten doen. :6
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator maandag 28 september 2020 @ 16:27:04 #146
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195307607
quote:
12s.gif Op maandag 28 september 2020 16:26 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Had je maar Eton moeten doen. :6
Ja, inderdaad, helaas mijn vrouw heeft Cambridge gedaan, dan hoor je er niet bij ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195316256
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, inderdaad, helaas mijn vrouw heeft Cambridge gedaan, dan hoor je er niet bij ;)
Cambridge, dat was toch die universiteit om de Footlights een podium te geven?
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  Moderator maandag 28 september 2020 @ 22:17:43 #148
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195316347
quote:
6s.gif Op maandag 28 september 2020 22:13 schreef Litpho het volgende:

[..]

Cambridge, dat was toch die universiteit om de Footlights een podium te geven?
Zoiets ja, ze doen ook nog wel eens wat met studenten laten afstuderen ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 28 september 2020 @ 23:24:14 #149
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195317663
quote:
12s.gif Op maandag 28 september 2020 16:26 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Had je maar Eton moeten doen. :6
Eton is geen univ toch? Meer een middelbare school? Of kostschool eigenlijk, maar dat zijn middelbare scholen, geen universiteiten.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator maandag 28 september 2020 @ 23:35:08 #150
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195317818
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 23:24 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Eton is geen univ toch? Meer een middelbare school? Of kostschool eigenlijk, maar dat zijn middelbare scholen, geen universiteiten.
Eton is een private prep school, wat wij een middelbare school zouden noemen, ja. Je hebt gelijk, my bad :)

Mijn vrouw is wel naar een private school geweest, overigens, een van de beste van het land maar geen Eton ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195319675
twitter


Dat zal bij een no deal nog wel erger worden.
  Moderator dinsdag 29 september 2020 @ 11:49:26 #152
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195322753
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 08:02 schreef Jaeger85 het volgende:
[ twitter ]

Dat zal bij een no deal nog wel erger worden.
Dat is al geruimte tijd de stand van zaken, het probleem met het VK is dat die 38% je gewoon een absolute meerderheid kan opleveren bij een algemene verkiezing en dat dus ook deed.

Ook het VK word geregeerd door een minderheid.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195322816
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is al geruimte tijd de stand van zaken, het probleem met het VK is dat die 38% je gewoon een absolute meerderheid kan opleveren bij een algemene verkiezing en dat dus ook deed.

Ook het VK word geregeerd door een minderheid.
Door de Brexit sekte die last heeft van een permanente slachtoffer rol.
  Moderator dinsdag 29 september 2020 @ 11:54:18 #154
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195322862
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:52 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Door de Brexit sekte die last heeft van een permanente slachtoffer rol.
Eerder andersom, denk ik. Brexit is veroorzaakt door de slachtoffer rol en een terugverlangen naar een verleden wat nooit bestaan heeft. Brexit is gewoon een uitlaatklep geworden voor alle onvrede en onzekerheid en een terugverlangen naar een vergane wereldorde.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 29 september 2020 @ 11:59:28 #155
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_195322950
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Eerder andersom, denk ik. Brexit is veroorzaakt door de slachtoffer rol en een terugverlangen naar een verleden wat nooit bestaan heeft. Brexit is gewoon een uitlaatklep geworden voor alle onvrede en onzekerheid en een terugverlangen naar een vergane wereldorde.
Yup. Een mix van afkeer van migranten en de EU, verlangen naar het glorieuze verleden, hoop op meer koopkracht.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_195326234
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:59 schreef Perrin het volgende:

[..]

Yup. Een mix van afkeer van migranten en de EU, verlangen naar het glorieuze verleden, hoop op meer koopkracht.
Aangemoedigd door de tabloids (Daily Telegraph, The Sun, Daily Mail, Daily Express) en de Spectator. Wanneer begon Boris met z'n leugens over de EU, 30 jaar geleden?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  dinsdag 29 september 2020 @ 15:24:28 #157
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_195326497
quote:
Brexit Trade Talks:
UK: We don't like our deal
EU: Why not?
UK: We only get 95% of what we want
EU: It only gives us 95% too. That's how negotiating goes
UK: We want a new deal that gives us everything we can think of
EU: But you signed a deal
UK: Don't care, we hate you
EU: Bit rude
UK: We elected people to go to your meetings specifically to say we hate you
EU: And how is Nigel?
UK: Not happy?
EU: Why not?
UK: TV has dried up. So we want a new deal, and we want the deal in 3 weeks, or we cancel our existing deal
EU: Wait, what?
UK: You heard. Give us 100% of what we want in 3 weeks, or we break the law and walk away with 0% of what we want
EU: Er suits us!
UK: Wait, what?
EU: Perfect. Do it. Walk away. Take Nigel with you.
UK: No, hold on, wait: you have to negotiate, so Boris can win
EU: Why? Right now you have 95% of perfect, and we have 95% of perfect. If we renegotiate, you get more but we get less
UK: That's right
EU: But if we don't negotiate, we still have our 95%
UK: Woah, hold on
EU: And you have nothing
UK: But Dom didn't superpredict you'd say that!
EU: And if we don't have a deal, we don't have to put up with you **** on our lawn
UK: The Daily Mail made us do it and then ran away!
EU: I just found this spine. Is it yours?
UK: Welp!
EU: So we'll just sit this one out
UK: Fine, we'll go and make a great deal with the US
---
US: Yo suckers
UK: We are here to get a lovely big trade deal
US: Sure thing. Obey existing deals, and give us 100% of everything, plus 51% controlling share in the NHS, and you get, let's see, 60% of what you have now
UK: Not good enough, we have a Special Relationship
US: Bye
UK: What?
US: Bye. Talks are over, the Special Relationship is over, your country is over. Bye
UK: But we haven't got a deal, and we told everyone it would be easy!
US: It is easy: we are 26% of world trade, making deals with EU (20%) and China (17%). We don't need your 1.8%. No deal: easy
UK: But we really need a deal, the EU outsmarted us
US: We know. Some of us can read. Not Trump, obviously, but the rest of us. Try India
---
UK: Hi India, remember us?
India: Oh ****, these guys again
UK: We want a trade deal
India: And we want to vastly increase the number of Indians who can live in the UK
UK: We can't do that. Turns out we're, like, properly racist
India: That is brand new information!!
UK: So can we have a deal?
India: Sure, fine. Join the queue
UK: Who's in front of us in the queue?
India: EU, USA, China, Brazil, Korea, Canada, Australia basically everybody. We're kind of a big deal now.
UK: So you'll be ready to negotiate in, what: 3 weeks?
India: Ha ha ha ha ha
UK: What did we say?
India: 3 weeks? Try 3 years. This **** takes ages, bro
UK: But we had a timetable of 3 weeks with the EU
India: And how did that work out?
UK: Erm
India: Try Brazil
---
UK: Hi Brazil
Brazil: We ArE oN FiRe!!
UK: Maybe we can trade you some fire engines?
Brazil: We LiKe bEiNg oN FiRe, iT's OuR tHiNg NoW!!!
UK: Shall we try New Zealand?
Brazil: I aM So DrUnK!!
UK: Yeah, let's try New Zealand
---
UK: Hi, New Zealand
NZ: Hi, Crazy Uncle
UK: We'd like to sell you some lamb
NZ: Sorry, it's very noisy here, cos we still have a working economy. Did you say you want to sell us some lamb?
UK: Yes
NZ: Hold the line, gotta tell Australia this, they'll **** themselves
---
UK: Hi Australia, wanna trade stuff?
Aus: We wanna offload Rolf Harris and our worst ever PM. What can you give us for them?
UK: We've already got them
Aus: That was easy! So what can you trade?
UK: We can send you some racists
Aus: I think we're sorted. Try Russia
---
UK: Hi Russia, we have loads of lovely things we think you'd love to own
Russia: We already own them
UK: You don't own Boris
Russia: True. We rent him by the hour. £160k for a tennis match
UK: We really need a trade deal
Russia: We know. We made you need one. Try China
---
UK: Can we please have a trade deal?
China: And you are...?
UK: We're Great Britain
China: Great, you say?
UK: Well once
China: It's not ringing any bells. Do you have another name?
UK: United Kingdom
China: United, you say?
UK: Alright, smart arse
China: So you want a trade deal?
UK: Yes, but first we demand you obey international law
China: What happened to your deal with the EU?
UK: We broke international law
China: Have you been drinking moonshine with Brazil again?
UK: We're very tired.
China: Why did you leave the EU?
UK: We couldn't deal with foreigners telling us what to do
China: What do you want?
UK: A deal
China: With who?
UK: Foreigners
China: And why can't you get one?
UK: Cos we don't know what to do
China: Were you dropped as a child?
UK: We just want a trade deal worthy of our status
China: You've got one
UK: No we haven't
China: Yes you have
UK: Why won't anybody take us seriously?
China: Would you like to buy a mirror?
UK: Finally, a deal!
China: You had a deal worthy of your status, with the EU. You don't need to renegotiate deals: you need to reassess your status. You're not a mighty nation, you're a small, wet, heavily indebted island on the edge of a globally important trade bloc, which you just left, you tit
UK: So, what do you suggest?
China: Aw, mate. You already know
---
EU: Hi there! Here to rejoin?
UK: Yes, and on the same terms as before
EU: Oh, I don't think so. Say goodbye to your rebate, hello to the Euro, and bonjour to the Schengen area. Welcommen!
Anon
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_195328818
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  Moderator dinsdag 29 september 2020 @ 17:41:19 #159
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195328832
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 15:24 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

_O-

En helaas vrij dicht bij de realiteit
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195330794
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 17:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

_O-

En helaas vrij dicht bij de realiteit
Ik moest lachen bij India's "That's brand new information!!". Zo droog, het zou bijna Britse humor kunnen zijn. Oh, wacht.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  dinsdag 29 september 2020 @ 23:17:55 #161
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195334913
https://nos.nl/l/2350363

De wet die de wet kan omzeilen is er door
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195335696
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 23:17 schreef zalkc het volgende:
https://nos.nl/l/2350363

De wet die de wet kan omzeilen is er door
Door het Lagerhuis
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Moderator woensdag 30 september 2020 @ 00:57:06 #163
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195335810
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 00:36 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Door het Lagerhuis
Hogerhuis kan het niet tegenhouden, hooguit amenderen maar dat kan het Lagerhuis weer ongedaan maken, dacht ik.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195339215
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Overall beste user 2022 woensdag 30 september 2020 @ 10:32:35 #165
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195339661
twitter


Het plan van de VK daar assemblage -met onderdelen uit derde landen- te gaan doen gaat hiermee een stuk duurder worden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_195339872
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:32 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Het plan van de VK daar assemblage -met onderdelen uit derde landen- te gaan doen gaat hiermee een stuk duurder worden.
Dat wordt nu haast onmogelijk, omdat alle assemblage landen afspraken over free travel hebben binnen een economische blok. De vk wil toch uit het economisch blok? Toch of zoiets?
  Moderator woensdag 30 september 2020 @ 11:14:59 #167
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195340322
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:47 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Dat wordt nu haast onmogelijk, omdat alle assemblage landen afspraken over free travel hebben binnen een economische blok. De vk wil toch uit het economisch blok? Toch of zoiets?
Precies waarom de EU het afwijst dus. Je zit erin of je zit er niet in.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195343075
quote:
Als ik dat soort propaganda kanalen tegen kom blok ik ze gelijk.
Zulks moet je mijden, niet verspreiden.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  Moderator woensdag 30 september 2020 @ 13:48:17 #169
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195343250
quote:
7s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:38 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Als ik dat soort propaganda kanalen tegen kom blok ik ze gelijk.
Zulks moet je mijden, niet verspreiden.
Ach, het geeft een inkijkje natuurlijk in hoe er in sommige kringen over gedacht word en waar de steun voor dit soort wetgeving vandaan komt. Da's best waardevol om af en toe eens te zien. En ze dan hard uit te lachen ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195348648
quote:
7s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:38 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Als ik dat soort propaganda kanalen tegen kom blok ik ze gelijk.
Zulks moet je mijden, niet verspreiden.
Ben ik niet met je eens. Dit soort kanalen worden door de Brexiteers trouw gevolgd en geeft zoals Tijger_m ook aangeeft een inkijkje in hoe het in vredesnaam kan dat mensen dit nog steeds geloven.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  woensdag 30 september 2020 @ 20:19:17 #171
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_195350993
quote:
Brexit: Blow to UK car industry in search for EU deal


Britain's car industry risks losing out even if there is a post-Brexit trade deal with the EU, according to documents seen by the BBC.

Car parts from Japan and Turkey used in the UK will not be treated as British, so some exports may see higher tariffs.

In a letter, Britain's chief Brexit negotiator says the UK has failed so far to get the car parts deal it wants, and "obviously cannot insist on it".

Having enough parts sourced within the UK and EU is key to a free trade deal.

In a letter to the car industry, seen by the BBC, chief negotiator Lord Frost says one of their key priorities - that parts and components from Japan and Turkey count as British in any deal - has been rejected by the European Commission.

This risks some UK automotive production attracting taxes on trade, known as tariffs, when exported to the EU, even if there is a "zero tariff" trade deal struck with the EU.
https://www.bbc.com/news/business-54345882

Bummer
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 30 september 2020 @ 20:20:31 #172
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_195351017


Pritti Image :P

[ Bericht 29% gewijzigd door Hyperdude op 30-09-2020 20:33:19 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator woensdag 30 september 2020 @ 20:22:26 #173
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195351047
quote:
Dat zag vast helemaal niemand aankomen
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator donderdag 1 oktober 2020 @ 11:01:03 #174
236264 crew  capricia
pi_195361249
Ultimatum is gisteren verstreken.

twitter

De EU onderneemt nu juridische stappen tegen het VK.

[ Bericht 2% gewijzigd door capricia op 01-10-2020 11:19:29 ]
Definitely not CIA
  Moderator donderdag 1 oktober 2020 @ 11:21:28 #175
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195361578
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 11:01 schreef capricia het volgende:
Ultimatum is gisteren verstreken.

[ twitter ]
De EU onderneemt nu juridische stappen tegen het VK.
Hardball dus. Tja, wat het VK kan dat kunnen we ook, natuurlijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 12:29:15 #176
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_195362934
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 11:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hardball dus. Tja, wat het VK kan dat kunnen we ook, natuurlijk.
Het lijkt mij een volkomen logisch vervolg. En de volgende twee stappen kun je ook al weer voorspellen
- EU krijgt gelijk van rechtbank
- UK accepteert uitkomst niet
  Moderator donderdag 1 oktober 2020 @ 12:31:08 #177
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195362960
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 12:29 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Het lijkt mij een volkomen logisch vervolg. En de volgende twee stappen kun je ook al weer voorspellen
- EU krijgt gelijk van rechtbank
- UK accepteert uitkomst niet
Heh, ja, dat word nog leuk :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 12:53:49 #178
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_195363533
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 11:01 schreef capricia het volgende:
Ultimatum is gisteren verstreken.

[ twitter ]
De EU onderneemt nu juridische stappen tegen het VK.
Kans op No Deal nadert 100%.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_195365706
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 12:29 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Het lijkt mij een volkomen logisch vervolg. En de volgende twee stappen kun je ook al weer voorspellen
- EU krijgt gelijk van rechtbank
- UK accepteert uitkomst niet
De procedure duurt gemiddeld 35 maanden, in die tijd kan er heel wat gebeuren.
quote:
The former German defence minister said the UK had a month to respond to the commission’s letter of notice, which marks the beginning of a formal infringement process.

[..]

The commission’s letter is the start of a lengthy process that could end up in the European court of justice. The EU court in Luxembourg could impose huge daily fines for continued breaches.

The UK agreed to be bound by decisions of the court on cases that began before the end of the transition period on 31 December, and for four years after that point.

[..]

The infringement procedure is a common tool used by the commission against member states. Last year there were 800 open cases. Germany had 47 pending cases and France 34. Each procedure takes an average of 35 months to complete.

[..]
https://www.theguardian.c(...)withdrawal-agreement
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_195393066
https://www.bbc.com/news/business-54377749

quote:
HMRC estimates the cost of filling in 200 million customs declarations alone - deal or no deal - will cost UK business more than £7bn a year.
Bijna evenveel als de netto jaarlijkse EU bijdrage van het VK. :')
  Moderator vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:42:43 #181
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195393471
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 20:22 schreef Jaeger85 het volgende:
https://www.bbc.com/news/business-54377749
[..]

Bijna evenveel als de netto jaarlijkse EU bijdrage van het VK. :')
Noord-Ierland kost het VK netto 21 miljard pond per jaar ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195394761
quote:
UK tested Channel ‘blockade’ to deter migrants, leak reveals

Trials have taken place to test a blockade in the Channel similar to Australia’s controversial “turn back the boats” tactic, according to official documents seen by the Guardian.

The documents, produced in mid-September and marked “official” and “sensitive”, summarise advice from officials who were asked by Downing Street to consider “possible options for negotiating an offshore asylum processing facility similar to the Australian model in Papua New Guinea and Nauru”.

In August it was reported that the home secretary, Priti Patel, was planning to approach French officials for cooperation in using Royal Navy and Border Force boats to block the path of refugees and migrants attempting to reach the UK in small boats.

The document reveals this approach has been trialled. It reads: “Trials are currently under way to test a ‘blockade’ tactic in the Channel on the median line between French and UK waters, akin to the Australian ‘turn back’ tactic, whereby migrant boats would be physically prevented (most likely by one or more UK RHIBs [rigid hull inflatable boats] from entering UK waters.”

The Australian policy was developed by the country’s former prime minister Tony Abbott, who was recently appointed as a UK government trade adviser. Operation Sovereign Borders involves turning back boats to the country of embarkation before they reach Australian waters.

[..]

The UK government has also launched a consultation with the maritime industry to explore constructing floating walls in the Channel to block asylum seekers from crossing the narrow strait from France, the Financial Times reported.

An email from the trade body Maritime UK, obtained by the newspaper, reveals that the idea of floating barriers is being seriously pursued by Home Office officials. Maritime UK told the Guardian it had informed the Home Office that it did not think the proposal was “legally possible”.

A Maritime UK spokesperson said: “As the umbrella organisation for UK maritime, we are a conduit between industry and government and are often asked by government for advice or input on policy matters. The Home Office engaged us to pass on a question around options to inhibit passage to UK territorial waters, which we gave to our members. The clear view, which we shared with the Home Office, was that as a matter of international convention, that this is not legally possible.”
https://www.theguardian.c(...)igrants-leak-reveals

Een drijvende barriere in het kanaal?! Van wie zou dat idee komen?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Moderator vrijdag 2 oktober 2020 @ 21:56:16 #183
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195395184
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 21:41 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

https://www.theguardian.c(...)igrants-leak-reveals

Een drijvende barriere in het kanaal?! Van wie zou dat idee komen?
De EU? :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195395991
Mag dat überhaupt? Er zal toch vast en zeker wel een verdrag zijn dat het blokkeren van scheepvaartroutes (wat een neveneffect is van zo'n barrière) verbied?
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:38:02 #185
408813 crew  trein2000
pi_195396106
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 22:32 schreef Tocadisco het volgende:
Mag dat überhaupt? Er zal toch vast en zeker wel een verdrag zijn dat het blokkeren van scheepvaartroutes (wat een neveneffect is van zo'n barrière) verbied?
Ach zo’n muurtje belemmerd dat natuurlijk alleen maar in een limited and very specific way.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:47:48 #186
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195396318
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 22:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ach zo’n muurtje belemmerd dat natuurlijk alleen maar in een limited and very specific way.
Leuke, trein. :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195396958
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 22:32 schreef Tocadisco het volgende:
Mag dat überhaupt? Er zal toch vast en zeker wel een verdrag zijn dat het blokkeren van scheepvaartroutes (wat een neveneffect is van zo'n barrière) verbied?
quote:
The clear view, which we shared with the Home Office, was that as a matter of international convention, that this is not legally possible.”
Daarom vroeg ik me ook af wie zo'n (volgens mij) absurd idee bedacht had. Een drijvende barriere bouwen in 's werelds drukst bevaren zeeroute. ( leuke visualisatie: https://traderiskguaranty(...)iest-shipping-lanes/ ). Het VN-zeerechtverdrag bepaalt dat je in territoriale wateren "innocent passage" moet toelaten, lijkt me moeilijk met een barriere bedoeld om schepen buiten te houden.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_195405809
Wat gaat er eigenlijk gebeuren met de grens Ierland-Noord Ierland bij harde brexit? Geen van beide willen een harde grens, maar is wel nodig vanwege import en export en immigratie.
  Moderator zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:48:16 #189
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195405840
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 14:46 schreef Maverick_tfd het volgende:
Wat gaat er eigenlijk gebeuren met de grens Ierland-Noord Ierland bij harde brexit? Geen van beide willen een harde grens, maar is wel nodig vanwege import en export en immigratie.
Ja, als we dat nu eens wisten...

Er zijn twee opties, de WA word gerespecteert en NI blijft op papier in het VK maar de facto in de EU of de WA word bij het oud vuil gezet en er komt een harde grens in Ierland. Meer opties dan dat zijn er eigenlijk niet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195405933
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 14:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, als we dat nu eens wisten...

Er zijn twee opties, de WA word gerespecteert en NI blijft op papier in het VK maar de facto in de EU of de WA word bij het oud vuil gezet en er komt een harde grens in Ierland. Meer opties dan dat zijn er eigenlijk niet.
Misschien moet ik iets specifieker zijn. Wat als UK gewoon lak heeft aan de WA en UK, NI en I geen zin hebben in een harde grens? Vraag me af of de EU dat dan wil afdwingen.
  Moderator zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:58:26 #191
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195405978
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 14:55 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Misschien moet ik iets specifieker zijn. Wat als UK gewoon lak heeft aan de WA en UK, NI en I geen zin hebben in een harde grens? Vraag me af of de EU dat dan wil afdwingen.
Nee, dat kan de EU niet. Maar dat heeft wel consequenties voor het hele VK. Dan kunnen ze namelijk aan geen enkele WTO lidstaat vrije doorgang weigeren tegen nul tarieven en dan geld dat ook voor de EU. Al die lidstaten houden wel hun invoerrechten en beperkingen in stand voor Britse producten, uiteraard.

Dus dat komt dan neer op economische zelfmoord van het VK, zo competitief zijn Britse exports tenslotte niet als er tarieven op komen varieerend van 15% (autot's) tot 75% (lamsvlees)

En het probleem van het GVA blijft op tafel liggen want ook zonder harde grens is het VK gehouden alles hetzelfde te houden in NI als in Ierland, de grens is een zichtbaar onderdeel maar niet het enige.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195405994
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 14:55 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Misschien moet ik iets specifieker zijn. Wat als UK gewoon lak heeft aan de WA en UK, NI en I geen zin hebben in een harde grens? Vraag me af of de EU dat dan wil afdwingen.
Precies wat ik me eerder in dit topic ook afvroeg. Als je het mij vraagt is dit precies waar de Dom op aanstuurt
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Moderator zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:00:28 #193
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195406005
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 14:59 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Precies wat ik me eerder in dit topic ook afvroeg. Als je het mij vraagt is dit precies waar de Dom op aanstuurt
Het zou mij niet verbazen. Maar het is wel ongelofelijk idioot.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195406156
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 15:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het zou mij niet verbazen. Maar het is wel ongelofelijk idioot.
Dat valt wel mee, het is het keihard spelen om te zien hoe ver ze kunnen gaan
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Moderator zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:09:55 #195
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195406182
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 15:08 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Dat valt wel mee, het is het keihard spelen om te zien hoe ver ze kunnen gaan
Tot nu toe valt de schade mee, we zijn er nog niet. En hoe ver ze kunnen gaan is allang duidelijk, de vraag is of ze ook de ballen hebben om het echt te doen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195408158
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 15:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Tot nu toe valt de schade mee, we zijn er nog niet. En hoe ver ze kunnen gaan is allang duidelijk, de vraag is of ze ook de ballen hebben om het echt te doen.
Hoe ver ze kunnen gaan is zeker niet duidelijk. Is volledig afhankelijk van wat de WTO en/of de EU bereidt zijn er tegen te doen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_195414156
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 14:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, dat kan de EU niet. Maar dat heeft wel consequenties voor het hele VK. Dan kunnen ze namelijk aan geen enkele WTO lidstaat vrije doorgang weigeren tegen nul tarieven en dan geld dat ook voor de EU. Al die lidstaten houden wel hun invoerrechten en beperkingen in stand voor Britse producten, uiteraard.

Dus dat komt dan neer op economische zelfmoord van het VK, zo competitief zijn Britse exports tenslotte niet als er tarieven op komen varieerend van 15% (autot's) tot 75% (lamsvlees)

En het probleem van het GVA blijft op tafel liggen want ook zonder harde grens is het VK gehouden alles hetzelfde te houden in NI als in Ierland, de grens is een zichtbaar onderdeel maar niet het enige.
Als ze geen controles op goederen van NI naar de UK zouden uitvoeren, maar daarover zegt de Internal market bill:
quote:
This section does not prevent the exercise of a function if the exercise—

(a)is necessary for the administration of arrangements which have thepurpose of facilitating access for qualifying Northern Ireland goods tothe internal market in the United Kingdom,
(b)is necessary to secure compliance with, or to give effect to, any international obligation or arrangement to which the United Kingdom is a party (whenever the United Kingdom becomes a party to it),
Daar willen ze dus wel de regels naleven.

Daarentegen, wat betreft controles op goederen die van de UK naar NI gaan, die ze namens de EU doen omdat de EU zelf geen grenscontroles aan de Ierse grens heeft:
quote:
Power to disapply or modify export declarations and other exit procedures

(1)A Minister of the Crown may by regulations make provision about the application of exit procedures to goods, or a description of goods, when moving from Northern Ireland to Great Britain.
(2)That includes any exit procedure that is applicable by virtue of the Northern Ireland Protocol or otherwise

5)Such provision may include provision for rights, powers, liabilities, obligations, restrictions, remedies and procedures that would otherwise apply, as a result of relevant international or domestic law, not to be recognised, available, enforced, allowed or followed.
Het is dus vooral een probleem voor de EU, want het zijn controles die de EU normaal zelf zou uitvoeren op inkomende goederen.

https://publications.parl(...)8-01/135/5801135.pdf
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 23:53:11 #198
1234 HiZ
Istanbullu
pi_195416008
De Pfeffel was kennelijk vergeten dat hij niet meer zou onderhandelen in de tweede helft van oktober.
pi_195421599
twitter

Oh, de UK government geeft nu ineens aan dat Brexit kosten met zich mee gaat brengen voor de chemische industrie. Maar ja, dat is volgens hen dan ook het onvermijdelijke gevolg van het verlaten van de EU. Dat hebben ze dus gemakshalve niet voor het referendum vermeld.
pi_195436875
quote:
Health minister criticised for comparing responses to Covid-19 and Olympics

A health minister has been urged to apologise after he predicted the UK will look back at its Covid-19 response “like the Olympics” and be “extremely proud”.

Lord Bethell was asked at a Conservative party conference fringe event where the UK would rank in the world in terms of its response to the pandemic. In his answer, he drew a comparison between the preparations made for the London 2012 Olympic Games and this year’s efforts to tackle the coronavirus.

Responding during the virtual talk run by the Centre for Policy Studies thinktank, he said: “I think there have been some outstanding pieces of delivery that have not been fully appreciated. And I think it will be like the Olympics, that’s when it’s all over and we look back and reflect, we will actually be extremely proud of ourselves.”

Labour called the remarks by L Bethell “tasteless and offensive”. The shadow health secretary, Jon Ashworth, said: “We have witnessed a level of suffering from this virus that was incomprehensible at the start of the year. For a health minister to suggest we will look back with pride and compare it to a time of national celebration is tasteless and offensive. He should apologise.”
https://www.theguardian.c(...)london-2012-olympics
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_195441571
quote:
Waar halen ze die mafkezen toch steeds vandaan die denken dat het verstandig is om dit in het openbaar te zeggen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator maandag 5 oktober 2020 @ 12:03:48 #202
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195441845
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 11:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Waar halen ze die mafkezen toch steeds vandaan die denken dat het verstandig is om dit in het openbaar te zeggen.
De Tory partij, waar anders?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 5 oktober 2020 @ 13:03:04 #203
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_195442973
Geheel wereldvreemd :{ Het een is een feestelijke aangelegenheid, het ander een behoorlijk nare gebeurenis met veel leed.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Overall beste user 2022 maandag 5 oktober 2020 @ 17:19:26 #204
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195448194
twitter


*Groan*
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 5 oktober 2020 @ 18:58:06 #205
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_195450172
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 17:19 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

*Groan*
Dat is dan wel een prehistorische versie van Excel. :{

Oh ja en Excel :')
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_195459281
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2020 18:58 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dat is dan wel een prehistorische versie van Excel. :{

Oh ja en Excel :')
Limieten sinds Excel 2007:
1,048,576 rows
16,384 columns

Volgens de Guardian was het aantal rijen het probleem (al lijken ze niet zeker of de limiet 1M of 64k was):

quote:
A million-row limit on Microsoft’s Excel spreadsheet software may have led to Public Health England misplacing nearly 16,000 Covid test results, it is understood.

The data error, which led to 15,841 positive tests being left off the official daily figures, means than 50,000 potentially infectious people may have been missed by contact tracers and not told to self-isolate.

PHE was responsible for collating the test results from public and private labs, and publishing the daily updates on case count and tests performed.

But the rapid development of the testing programme has meant that much of the work is still done manually, with individual labs sending PHE spreadsheets containing their results. Although the system has improved from the early days of the pandemic, when some of the work was performed with phone calls, pens and paper, it is still far from automated.

In this case, the Guardian understands, one lab had sent its daily test report to PHE in the form of a CSV file – the simplest possible database format, just a list of values separated by commas. That report was then loaded into Microsoft Excel, and the new tests at the bottom were added to the main database.

But while CSV files can be any size, Microsoft Excel files can only be 1,048,576 rows long – or, in older versions which PHE may have still been using, a mere 65,536. When a CSV file longer than that is opened, the bottom rows get cut off and are no longer displayed. That means that, once the lab had performed more than a million tests, it was only a matter of time before its reports failed to be read by PHE.
https://www.theguardian.c(...)vid-tests-in-england

Volgens de BBC hadden de developers het foute (oude) formaat gekozen:

quote:
PHE had set up an automatic process to pull this data together into Excel templates so that it could then be uploaded to a central system and made available to the NHS Test and Trace team as well as other government computer dashboards.

The problem is that the PHE developers picked an old file format to do this - known as XLS.

As a consequence, each template could handle only about 65,000 rows of data rather than the one million-plus rows that Excel is actually capable of.

And since each test result created several rows of data, in practice it meant that each template was limited to about 1,400 cases. When that total was reached, further cases were simply left off.
https://www.bbc.com/news/uk-54422505

[ Bericht 12% gewijzigd door crystal_meth op 06-10-2020 06:19:06 ]
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 07:59:18 #207
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195460000
https://www.nu.nl/brexit/(...)-no-deal-brexit.html
quote:
De Japanse automakers Toyota en Nissan overwegen om financiële compensatie te verhalen op het Verenigd Koninkrijk indien er een no deal-Brexit plaatsvindt. Dat meldt het Japanse dagblad The Nikkei maandag.

Wanneer er voor eind oktober geen overeenkomst wordt bereikt over een handelsdeal betekent dat mogelijk dat de autoproducenten 10 procent extra invoerrechten moeten betalen.

De Japanse automerken waren in 2019 samen goed voor de verkoop van bijna 200.000 auto's in het VK.

De Britse premier Boris Johnson zei zondag dat hij het liefst ziet dat er een deal komt tussen Londen en Brussel, maar erkende ook dat hij "kon leven" met een no deal-Brexit.

Over de precieze deadline om overeenstemming te bereiken lijkt nog onenigheid te bestaan. De machtsblokken onderhandelen in ieder geval nog tot aan de komende EU-top op 15 en 16 oktober. De EU zou echter nog langer willen onderhandelen en ziet nog enkele weken na de EU-top mogelijkheden om tot een deal te komen.

Zonder deal loopt het verlies aan economische groei voor het VK mogelijk op tot 3,9 procent.
Topidee zo'n Brexit
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195460338
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2020 18:58 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dat is dan wel een prehistorische versie van Excel. :{

Oh ja en Excel :')
Dit dus, ik zie mensen Excel overal voor gebruiken, behalve als Rekenblad.
Ik heb mensen hele planning tools zien schrijven, inclusies burndowns, facturatie, etc. :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:08:05 #209
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_195461234
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 12:10 schreef zwelgje76 het volgende:
[ twitter ]
Oh, de UK government geeft nu ineens aan dat Brexit kosten met zich mee gaat brengen voor de chemische industrie. Maar ja, dat is volgens hen dan ook het onvermijdelijke gevolg van het verlaten van de EU. Dat hebben ze dus gemakshalve niet voor het referendum vermeld.
Die uitleg ook. Ja het kost geld maar dat is alleen maar goed want nu gebruiken ze echte 'science' . _O_
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  Moderator dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:02:39 #210
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195462858
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:08 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Die uitleg ook. Ja het kost geld maar dat is alleen maar goed want nu gebruiken ze echte 'science' . _O_
Ja, je moet niet willen dat ze EU science gebruiken,
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195465304
quote:
City of London's Brexit Departures Are Speeding Up

Whether there’s a Brexit trade deal or not, the big investment banks are shifting significant resources to the EU.

Since Britain voted in 2016 to quit the European Union, there has been a fierce debate about the harm this will do to the City of London. Pessimists warned that losing unfettered access to the single market would force banks to move trillions of dollars in assets out of the world’s leading financial hub. Hundreds of thousands of jobs would go, the Cassandras said.

The reality has been more difficult to discern. The finance industry’s move to the continent has been piecemeal, and Brexit preparations have been complicated by the onslaught of the pandemic. Indeed, the management of the virus and the demands of home-working during lockdown mean some firms have had to slow their Brexit planning.

Unfortunately for London, one can still discern a shift in direction — amid all the fog of the Covid-19 war — that may support the Brexit doomsayers’ case. As Britain and Brussels embark on the final stage of talks to determine their future trading relationship, the trickle of resources moving away from the City is turning into a steady stream. The biggest investment banks have been spending hundreds of millions of dollars in the midst of a global recession to lease real estate on the continent, while relocating activities and jobs to set up standalone operations in the EU.

Although a single European rival to London may not emerge for some time, if at all, the shift is already posing questions about London’s future role in global finance — and about Britain’s coffers.

Take JPMorgan Chase & Co. The biggest U.S. bank is moving the equivalent of $230 billion of assets from the U.K. to its EU hub in Frankfurt, Bloomberg News has reported. That represents one-tenth of the Wall Street giant’s total assets and more than a third of the assets it holds in the U.K., its latest accounts show. About 200 employees are moving to continental Europe in what one executive described as a “first wave” of relocations.

The potential impact on JPMorgan’s revenue is even more striking. In a recent interview with Bloomberg Television, the bank’s top European executive, Viswas Raghavan, said 25% of the wholesale revenue generated by the firm in the U.K. could be headed elsewhere. “It’s a reasonable start,” he said.

This sense that a quarter of the City’s investment bank business might be in play is shared by other London financiers involved in Brexit preparations. Morgan Stanley is looking for a new headquarters in London that could be 25% smaller than its current space there.

Where larger firms go, smaller ones will follow, as will the ecosystem of lawyers and consultants around them. For a country that derived 12.3 billion pounds ($16 billion) in corporation tax from financial services in 2019 — 22% of all government receipts — the stakes are phenomenally high.

As things stand, next year financial services firms in the U.K. will lose their “passport” for selling their services in the EU. Assuming the two sides agree on a deal (still a big assumption), the City firms will probably have to rely instead on a system of “equivalence.” In that scenario, the EU would be able to decide unilaterally whether the U.K.’s rules are close enough to its own regulations to allow finance industry access.

Even if granted, an equivalence regime will leave firms with too much uncertainty about their long-term access to the EU, giving them little choice but to maintain a continental base.

What’s more, Europe is desperate to chip away at British dominance. The European Securities and Markets Authority will let London’s clearing houses sell services into the EU after Dec. 31, but it’s also planning a “comprehensive review of the systemic importance” of the industry, which could see that permission removed. Clearing houses play a critical role in safeguarding financial stability, as well as managing collateral for buyers and sellers of derivatives. The U.K.’s stranglehold on clearing euro swaps is of particular concern to the EU.

London’s position as the biggest investment-management center after New York is also uncertain. ESMA wants to limit EU-based funds delegating portfolio management to teams outside the bloc, including the U.K. About 90% of the assets under management in EU funds are delegated in this way.

The City of London’s dominance in Europe, underpinned by the deregulation of the 1980s and a favored legal system, isn’t yet threatened, and forcing the creation of a European rival could backfire, as my colleague Lionel Laurent argues. But the direction of travel has been set. Unless London can draw business from elsewhere, the City won’t be quite the destination it once was.
https://www.bloomberg.com(...)-is-gaining-momentum
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_195466665
But what you may not know:
It looks quite different to way it did before, inc. *big* amendments to part on N.Ireland #Protocol...
Gezicht met monocle

twitter
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_195469044
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 15:58 schreef bedachtzaam het volgende:
But what you may not know:
It looks quite different to way it did before, inc. *big* amendments to part on N.Ireland #Protocol...

[ twitter ]
Benieuwd hoe rechters dat allemaal gaan interpreteren.

Uit de screenshots in haar volgende tweets:
quote:
and section 6(1) of the Human Rights Act 1998 does not apply in relation to the making of regulations under section 44(1) and 45(1)
De Human Rights Act 1998, section 6 zegt:
"it is unlawful for a public authority to act in a way which is incompatible with a Convention right"

De Convention in kwestie is de "European Convention on Human Rights", die GB geratificeerd heeft. De Human Rights Act 1998 is de implementatie van die rechten in Britse wetgeving.
quote:
No court or tribunal may entertain any proceedings for questioning the validity or lawfulness of regulations under section 44(1) or 45(1) other than proceedings in a relevant claim or application.
...
The jurisdiction and powers of a court or tribunal in relation to a relevant claim or application are subject to subsections (1) and (2).
...
but does not include the Convention rights within the meaning of the Human Rights Act 1998
Ze zeggen dus dat Britse rechters de wet niet mogen toetsen aan de Conventie. Dat betekent dat zulke zaken meteen voor het Hof in Straatsburg gebracht kunnen worden (het Hof aanvaardt een zaak enkel wanneer de vragende partij de wettelijke middelen in eigen land (rechtbank, beroep, cassatie..) "uitgeput" heeft)

Call me paranoid, maar het lijkt me niet uitgesloten dat dat hun bedoeling is: eens dit wet is volstaat een simpel ministerieel besluit om een aanklacht bij en veroordeling door het Hof in Straatsburg uit te lokken. Wat bvb in de aanloop naar verkiezingen van pas kan komen ("Tories verdedigen de Britse soevereiniteit"). Eerdere uitspraken van het Hof hebben de Leave campaign geholpen, ook al heeft het Hof niets met de EU te maken.
(In de Guardian werd vorige week gespeculeerd dat de voorstellen om immigratie aan te pakken, oa dat absurde idee van een barriere in zee, misschien opzettelijk gelekt waren om de approval rating van de regering op te krikken).
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_195472908
quote:
Pound sinks as EU bets UK will back down in Brexit talks

The pound slipped in mid-day trading in London following reports that the European Union is betting that the UK will back down on previous Brexit demands, resulting in the bloc having no plans to offer concessions ahead of next week’s Brexit deadline.

The pound fell sharply against the euro (GBPEUR=X), dropping by 0.3% at around 12:20pm in London. It also headed down against the dollar (GBPUSD=X) by 0.3%.

The EU intends to allow Brexit talks to drag out until November or December, beyond the 15 October deadline, according to Bloomberg. The report also states that the EU may even take a chance on Johnson pulling the plug on the deliberations rather than compromise on its red lines, the news agency said, quoting a senior EU diplomat. The high-stakes strategy was confirmed by a second EU official.

[..]
https://finance.yahoo.com(...)talks-115657683.html

Menen ze het, is het bluf om GB onder druk te zetten, is het allebei?

Ik hoop dat de EU vergaderzalen en communicatiemiddelen goed beveiligd zijn, zou niet de eerste keer zijn dat een handelspartner EU vergaderingen afluistert (de VS deed het ooit, zou me niet verbazen als GCHQ hen daar bij hielp). Wanneer je weet welke toegevingen de tegenpartij bereid is te doen, en wat de breekpunten zijn, kan je het minimum bieden en het maximale eisen, in de zekerheid dat ze uiteindelijk overstag zullen gaan.
In juli 2017 verhoogde de Europese Commissie de veiligheidmaatregelen voor het Brexit team:
quote:
On Wednesday, European Commission sources also confirmed that its Brexit team's offices are protected by fingerprint scanners, tighter security measures than those deployed at any other department, which are accessible for staff with approved passes.

According to the Telegraph, the ramping up of security comes amid fears of British spying in Brussels, which is believed to be an espionage hotspot, with the EU, its 28 member states and Nato all having a significant presence in the Belgian capital.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Moderator dinsdag 6 oktober 2020 @ 23:13:41 #215
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195476399
Dit is ook wel een aardige:

quote:
The government’s ambition to “level up” the nation by providing next-generation fibre broadband to every home by 2025 is likely to be missed, unless issues including pricing and concrete plans on reaching remote towns and villages are addressed, according to a new report.

Addressing the UK’s status as a global laggard in rolling out gigabit speed broadband was a key promise of Boris Johnson’s election manifesto. The huge demand for reliable, high-speed internet connections as millions moved to home working during the coronavirus pandemic has added further impetus to hit that target. Only 14% of UK homes have access to full-fibre broadband, compared with up to 80% in many developed countries.

A new report from the Social Market Foundation thinktank has warned that the 2025 target will be missed without swift action from government. This includes clear plans on how its £5bn fund will ensure hard to reach places do not get left behind.

https://www.theguardian.c(...)adband-in-every-home
Even ter nuancering, wat in het VK fiber heet is niet hetzelfde als wij glasvezel noemen, hier glasvezel is wat er in huis komt, in het VK mag je het Fiber noemen als de buurtcentrale op fiber aangesloten is, niet je huis.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 23:16:38 #216
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195476462
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 23:13 schreef Tijger_m het volgende:
Dit is ook wel een aardige:
[..]

Even ter nuancering, wat in het VK fiber heet is niet hetzelfde als wij glasvezel noemen, hier glasvezel is wat er in huis komt, in het VK mag je het Fiber noemen als de buurtcentrale op fiber aangesloten is, niet je huis.
Dat is ook wel triest, dan is je huis zeker op het elektranet aangesloten als je licht hebt van de straatlantaarn voor de deur?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator dinsdag 6 oktober 2020 @ 23:19:43 #217
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195476536
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 23:16 schreef zalkc het volgende:

[..]

Dat is ook wel triest, dan is je huis zeker op het elektranet aangesloten als je licht hebt van de straatlantaarn voor de deur?
Zo erg is het nu ook weer niet maar je mag in het VK zeggen dat je Fiber levert als de wijkkast fiber heeft. Wat in Nederland iedere wijkkast al heeft maar uiteraard heeft niet ieder huis een glasvezel aansluiting, dat kost wel wat meer dan 5 miljard.

Ons vakantiehuis heeft officieel een Fiber aansluiting maar er is geen glasvezel te bekennen, die loopt maar tot de wijkkast en dan is het DSL naar jouw huis.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195477832
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 23:13 schreef Tijger_m het volgende:
Dit is ook wel een aardige:
[..]

Even ter nuancering, wat in het VK fiber heet is niet hetzelfde als wij glasvezel noemen, hier glasvezel is wat er in huis komt, in het VK mag je het Fiber noemen als de buurtcentrale op fiber aangesloten is, niet je huis.
Labour beloofde in 2019 gratis full-fibre broadband voor iedereen, over heel het land, betaald door een tax op internet giants. Maar de plannen leken erg optimistisch (weinig realistisch). Zij beloofden een investering van ruim 20 miljard, de National Infrastructure Commission schatte de kostprijs op 30 miljard (gratis toegang niet inbegrepen).

https://www.theguardian.c(...)hind-other-countries
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Moderator woensdag 7 oktober 2020 @ 01:27:47 #219
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195477924
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 01:10 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Labour beloofde in 2019 gratis full-fibre broadband voor iedereen, over heel het land, betaald door een tax op internet giants. Maar de plannen leken erg optimistisch (weinig realistisch). Zij beloofden een investering van ruim 20 miljard, de National Infrastructure Commission schatte de kostprijs op 30 miljard (gratis toegang niet inbegrepen).

https://www.theguardian.c(...)hind-other-countries
Ik weet het en dat was ook een vrij onzalig idee maar die hadden tenminste wel een wat realistischer kostenplaatje voor ogen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195480588
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 01:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik weet het en dat was ook een vrij onzalig idee maar die hadden tenminste wel een wat realistischer kostenplaatje voor ogen.
De Tories kunnen de industrie voor de kosten laten opdraaien, in ruil voor hogere prijzen voor de consument...

Het blijft alvast een dure zaak, Die schatting van 30 miljard komt neer op 1090£ per huishouden.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_195482610
Gisteren is een "inquiry" naar de plannen voor het holocaust memorial (met ondergronds learning center) in Victoria Tower Gardens gestart.
In het park staat reeds een monument, de "Buxton Memorial Fountain" die de afschaffing van de slavernij in het Britse Rijk herdenkt, genoemd naar de toenmalige leider van de "abolition movement" in het parlement.

Voorstanders van de plannen zijn oa Boris Johnson en Keir Starmer, voormalige premiers (Theresa May, Gordon Brown, Tony Blair, John Major), meer dan 170 MPs en peers, de Aartsbisschop van Canterbury...

Tegenstanders van de plannen (of beter gezegd, van de gekozen locatie) zijn oa omwonenden, Royal Gardens, London Gardens Trust, ruim 40 holocaust academici, een deel van de Joodse gemeenschap, 19 nazaten van Thomas Fowell Buxton... Een petitie tegen de plannen haalde 10.000 handtekeningen.

Zo ziet het park er nu uit, de Houses of Parliament in de verte, de "Buxton Memorial Fountain" rechts vooraan.


Zo zou het eruit zien met het Holocaust monument:




Ik kan de tegenstanders begrijpen...
https://www.thejc.com/com(...)st-memorial-1.474395
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_195483431
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 23:13 schreef Tijger_m het volgende:
Dit is ook wel een aardige:
[..]

Even ter nuancering, wat in het VK fiber heet is niet hetzelfde als wij glasvezel noemen, hier glasvezel is wat er in huis komt, in het VK mag je het Fiber noemen als de buurtcentrale op fiber aangesloten is, niet je huis.
Collega van me woont in Schotland, die zit toch regelmatig nog meerdere dagen zonder internetverbinding omdat er weer iemand tegen een paal is aangereden (kabels lopen daar boven de grond) of iets dergelijks. :')

Een internetverbinding die er meerdere dagen uitligt is toch iets dat ik me enkel nog herinner uit de begindagen van kabelinternet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator woensdag 7 oktober 2020 @ 12:20:27 #223
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195483487
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 09:11 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

De Tories kunnen de industrie voor de kosten laten opdraaien, in ruil voor hogere prijzen voor de consument...

Het blijft alvast een dure zaak, Die schatting van 30 miljard komt neer op 1090£ per huishouden.
Je moet de infrastructuur en de topografie van het VK ook in ogenschouw nemen, natuurlijk, zelfs grote steden voorzien van glasvezel is uitermate complex en het VK heeft veel oude steden waar graven en kabel trekken geen sinecure is.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 7 oktober 2020 @ 12:28:31 #224
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_195483677
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 12:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je moet de infrastructuur en de topografie van het VK ook in ogenschouw nemen, natuurlijk, zelfs grote steden voorzien van glasvezel is uitermate complex en het VK heeft veel oude steden waar graven en kabel trekken geen sinecure is.
Ze kunnen daar ook wel een Infrastructure Week gebruiken. ^O^
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator woensdag 7 oktober 2020 @ 12:31:12 #225
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195483726
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 12:28 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ze kunnen daar ook wel een Infrastructure Week gebruiken. ^O^
Heh, ik denk dat je aan een week niet genoeg hebt :)

De ironie is natuurlijk dat met name de EU investeerde in de infrastructeer buiten de grote steden, alle nieuwe wegen in Wales zijn met EU geld gebouwd (en sommigen zijn nog in aanbouw waarvoor ze geen idee hebben wie nu gaat betalen)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195486296
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 11:34 schreef crystal_meth het volgende:
Gisteren is een "inquiry" naar de plannen voor het holocaust memorial (met ondergronds learning center) in Victoria Tower Gardens gestart.
In het park staat reeds een monument, de "Buxton Memorial Fountain" die de afschaffing van de slavernij in het Britse Rijk herdenkt, genoemd naar de toenmalige leider van de "abolition movement" in het parlement.

Voorstanders van de plannen zijn oa Boris Johnson en Keir Starmer, voormalige premiers (Theresa May, Gordon Brown, Tony Blair, John Major), meer dan 170 MPs en peers, de Aartsbisschop van Canterbury...

Tegenstanders van de plannen (of beter gezegd, van de gekozen locatie) zijn oa omwonenden, Royal Gardens, London Gardens Trust, ruim 40 holocaust academici, een deel van de Joodse gemeenschap, 19 nazaten van Thomas Fowell Buxton... Een petitie tegen de plannen haalde 10.000 handtekeningen.

Zo ziet het park er nu uit, de Houses of Parliament in de verte, de "Buxton Memorial Fountain" rechts vooraan.
[ afbeelding ]

Zo zou het eruit zien met het Holocaust monument:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik kan de tegenstanders begrijpen...
https://www.thejc.com/com(...)st-memorial-1.474395
Zou ik ook niet blij van worden. Hoe het nu opgesteld staat lijkt het op de security van een vliegveld.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator woensdag 7 oktober 2020 @ 14:59:24 #227
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195486421
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 11:34 schreef crystal_meth het volgende:
Gisteren is een "inquiry" naar de plannen voor het holocaust memorial (met ondergronds learning center) in Victoria Tower Gardens gestart.
In het park staat reeds een monument, de "Buxton Memorial Fountain" die de afschaffing van de slavernij in het Britse Rijk herdenkt, genoemd naar de toenmalige leider van de "abolition movement" in het parlement.

Voorstanders van de plannen zijn oa Boris Johnson en Keir Starmer, voormalige premiers (Theresa May, Gordon Brown, Tony Blair, John Major), meer dan 170 MPs en peers, de Aartsbisschop van Canterbury...

Tegenstanders van de plannen (of beter gezegd, van de gekozen locatie) zijn oa omwonenden, Royal Gardens, London Gardens Trust, ruim 40 holocaust academici, een deel van de Joodse gemeenschap, 19 nazaten van Thomas Fowell Buxton... Een petitie tegen de plannen haalde 10.000 handtekeningen.

Zo ziet het park er nu uit, de Houses of Parliament in de verte, de "Buxton Memorial Fountain" rechts vooraan.
[ afbeelding ]

Zo zou het eruit zien met het Holocaust monument:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik kan de tegenstanders begrijpen...
https://www.thejc.com/com(...)st-memorial-1.474395
Ik snap eerlijk gezegd niet wat de rationale is om in London zo'n monument in te richten, natuurlijk is herdenking van de Holocaust heel prijzenswaardig maar het VK heeft daar toch wat minder emotionele binding mee, lijkt mij.

En dat ontwerp is inderdaad spuuglelijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 7 oktober 2020 @ 15:03:55 #228
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_195486476
Mooi man, die verstening.
  Moderator woensdag 7 oktober 2020 @ 15:23:25 #229
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195486773
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 15:03 schreef Zelva het volgende:
Mooi man, die verstening.
Ja, dat vind ik ook geen pareltje, bouw het dan op een plek wat nu al steen is ipv een park zo te verstenen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195486955
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 12:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je moet de infrastructuur en de topografie van het VK ook in ogenschouw nemen, natuurlijk, zelfs grote steden voorzien van glasvezel is uitermate complex en het VK heeft veel oude steden waar graven en kabel trekken geen sinecure is.
Ze hebben daar in de steden in principe toch ook gewoon waterleiding, riool en elektra?
Een glasvezelkabel hoeft minder diep...
  Moderator woensdag 7 oktober 2020 @ 15:43:10 #231
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195487075
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 15:35 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Ze hebben daar in de steden in principe toch ook gewoon waterleiding, riool en elektra?
Een glasvezelkabel hoeft minder diep...
Minder diep betekent nog steeds graven, natuurlijk, en graven is niet goedkoop of snel. Ze hebben ook telefoonlijnen die vervangen kunnen/moeten worden door glasvezel maar dat is nogal een operatie als je dat landelijk wil doen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195487150
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 15:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Minder diep betekent nog steeds graven, natuurlijk, en graven is niet goedkoop of snel. Ze hebben ook telefoonlijnen die vervangen kunnen/moeten worden door glasvezel maar dat is nogal een operatie als je dat landelijk wil doen.
Uiteraard is het niet goedkoop of snel, dat is het in Nederland ook niet. Maar het hoeft in het VK ook niet veel duurder of ingewikkelder te zijn dan elders.
In Nederland zijn er zelfs al bedrijven die een prima boterham verdienen aan het aanleggen van glasvezel in zogenaamd onrendabele (buiten)gebieden. Kost de gebruikers een tientje meer per maand en dan is het plots commercieel interessant genoeg...
  Moderator woensdag 7 oktober 2020 @ 15:51:49 #233
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195487260
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 15:47 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Uiteraard is het niet goedkoop of snel, dat is het in Nederland ook niet. Maar het hoeft in het VK ook niet veel duurder of ingewikkelder te zijn dan elders.
In Nederland zijn er zelfs al bedrijven die een prima boterham verdienen aan het aanleggen van glasvezel in zogenaamd onrendabele (buiten)gebieden. Kost de gebruikers een tientje meer per maand en dan is het plots commercieel interessant genoeg...
Nederland is vrij vlak met een makkelijke, en soms te zachte boden, het VK heeft een andere geografie en bodemgesteldheid in grote gebieden, als je glasvezel in Wales wil aanleggen dan moet je niet graven maar rots uithakken, bijvoorbeeld. Ik heb ze bezig gezien in de buurt bij ons vakantiehuis en een glasvezel onder een bestaande weg leggen (beste optie meestal) duurde ruim 4 weken om 8 kilometer te doen.

Het komt er gewoon op neer dat het een mooie campagne slogan was maar dat de inhoud en uitvoering matig is.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 7 oktober 2020 @ 16:00:03 #234
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_195487427
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 15:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het komt er gewoon op neer dat het een mooie campagne slogan was maar dat de inhoud en uitvoering matig is.
Gebeurt helaas weleens in de politiek.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator woensdag 7 oktober 2020 @ 16:02:22 #235
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195487487
quote:
9s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 16:00 schreef Perrin het volgende:

[..]

Gebeurt helaas weleens in de politiek.
Regelmatig zelfs. Hoewel ik wel denk dat de Britse politiek du moment daar wel een voorsprong in heeft, tot dusverre heeft Johnson nog totaal niets kunnen leveren van wat hij beloofd heeft.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195511799
Volgens de NRC in haar brexit nieuwsbrief zijn ze nu toch dichter bij een deal. Ze praten door na 15 oktober, de deadline is van tafel:

https://www.theguardian.c(...)xit-talks-by-a-month

Gove geeft het ook een goede kans: https://news.sky.com/stor(...)ck-about-66-12098536

Grootste struikelblok lijkt de visserij te zijn, maar zowel het VK als de EU laten echt deze deal niet klappen op een kleine sector als de visserij.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator donderdag 8 oktober 2020 @ 20:13:06 #237
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195512840
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 19:31 schreef Hanca het volgende:
Volgens de NRC in haar brexit nieuwsbrief zijn ze nu toch dichter bij een deal. Ze praten door na 15 oktober, de deadline is van tafel:

https://www.theguardian.c(...)xit-talks-by-a-month

Gove geeft het ook een goede kans: https://news.sky.com/stor(...)ck-about-66-12098536

Grootste struikelblok lijkt de visserij te zijn, maar zowel het VK als de EU laten echt deze deal niet klappen op een kleine sector als de visserij.
We shall see...hoe dan ook, Brexit gaat een desastreuze uitwerking op het VK hebben en nu komt covid er ook nog eens overheen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195513761
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 14:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik snap eerlijk gezegd niet wat de rationale is om in London zo'n monument in te richten, natuurlijk is herdenking van de Holocaust heel prijzenswaardig maar het VK heeft daar toch wat minder emotionele binding mee, lijkt mij.

En dat ontwerp is inderdaad spuuglelijk.
Londen staat vol monumenten voor de tweede wereldoorlog. Ik heb daar ooit in een midweek meer dan 80 verschillende monumenten gefotografeerd (uit de hand gelopen hobby). En dat is echt niet eens de helft, ik gok nog niet eens een kwart. Die parken langs de Theems staan er ook vol mee. Er zijn ook al monumenten voor omgekomen homo's, gehandicapten e.d. in de holocaust, gek genoeg mist er inderdaad een monument voor de Joden. Dat die er nu bij komt is niet meer dan terecht eigenlijk en de locatie lijkt me prima: op zulke plekken staan al veel monumenten, kijk maar naar Victoria Embankment Garden iets verderop.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_195519923
Als er geen deal komt vwb het vissen in Britse wateren heeft de Vlaamse regering nog een troef achter de hand: een verdrag uit 1666 waarin een 50-tal vissers uit Brugge voor altijd toegang krijgen tot Britse wateren.

https://www.politico.eu/a(...)aign=RSS_Syndication

:D
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 9 oktober 2020 @ 18:00:19 #240
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_195531048
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 03:04 schreef Nielsch het volgende:
Als er geen deal komt vwb het vissen in Britse wateren heeft de Vlaamse regering nog een troef achter de hand: een verdrag uit 1666 waarin een 50-tal vissers uit Brugge voor altijd toegang krijgen tot Britse wateren.

https://www.politico.eu/a(...)aign=RSS_Syndication

:D
prachtig ja :D
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 18:01:32 #241
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_195531078
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 03:04 schreef Nielsch het volgende:
Als er geen deal komt vwb het vissen in Britse wateren heeft de Vlaamse regering nog een troef achter de hand: een verdrag uit 1666 waarin een 50-tal vissers uit Brugge voor altijd toegang krijgen tot Britse wateren.

https://www.politico.eu/a(...)aign=RSS_Syndication

:D
Mooi hoe dat soort verdragen nog steeds een politiek bijrol spelen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_195531346
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 03:04 schreef Nielsch het volgende:
Als er geen deal komt vwb het vissen in Britse wateren heeft de Vlaamse regering nog een troef achter de hand: een verdrag uit 1666 waarin een 50-tal vissers uit Brugge voor altijd toegang krijgen tot Britse wateren.

https://www.politico.eu/a(...)aign=RSS_Syndication

:D
Ik heb geen idee wat men vooral in die wateren vist, maar als ik dit zo lees is het een "vergunning" voor haringvissers?

"Alvooren dat ghone vvilende gheadmiteert vvorden om te Reeden ende in Zee te brengen eenighe vande voorn. Vyftigh Haringh-buysen ofte Schepen, zullen moeten vvelen Poorters der Voornoemde Stede van Brugghe, en aldaer effectievelick vvoonen met hun Familie ende Mesnage"
Ze moeten dus ook met familie en al in Brugge wibeb
pi_195532159
Liam Fox heeft het niet gehaald, de nieuwe directeur-generaal van de WTO wordt een vrouw, ofwel de Zuid Koreaanse minister van Handel Yoo Myung-hee, of de voormalige Nigeriaanse minister van buitenlandse zaken en financiën Ngozi Okonjo-Iweala.

https://www.theguardian.c(...)tlist-narrows-to-two
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Moderator vrijdag 9 oktober 2020 @ 20:04:00 #244
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195533406
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 19:01 schreef crystal_meth het volgende:
Liam Fox heeft het niet gehaald, de nieuwe directeur-generaal van de WTO wordt een vrouw, ofwel de Zuid Koreaanse minister van Handel Yoo Myung-hee, of de voormalige Nigeriaanse minister van buitenlandse zaken en financiën Ngozi Okonjo-Iweala.

https://www.theguardian.c(...)tlist-narrows-to-two
Niemand is verrast.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 20:27:03 #245
2651 svann
night-hawk
pi_195533856
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 03:04 schreef Nielsch het volgende:
Als er geen deal komt vwb het vissen in Britse wateren heeft de Vlaamse regering nog een troef achter de hand: een verdrag uit 1666 waarin een 50-tal vissers uit Brugge voor altijd toegang krijgen tot Britse wateren.

https://www.politico.eu/a(...)aign=RSS_Syndication

:D
Hebben wij ook nog iets dergelijks op de planck liggen?
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_195535754
https://inspanje.nl/spanj(...)un-woning-in-spanje/

Binnenkort goedkope huisjes in Spanje te koop denk ik zo
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Moderator vrijdag 9 oktober 2020 @ 21:45:25 #247
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195535787
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 21:44 schreef devlinmr het volgende:
https://inspanje.nl/spanj(...)un-woning-in-spanje/

Binnenkort goedkope huisjes in Spanje te koop denk ik zo
Dat zou heel goed kunnen en dat zullen dan voornamelijk de Britten met de lage pensioenen zijn die naar het VK terugkeren.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 09:16:58 #248
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195627552
Vandaag overleg tussen Boris en Ursula?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195628088
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 09:16 schreef zalkc het volgende:
Vandaag overleg tussen Boris en Ursula?
Klopt, morgen komt de Europese raad bijeen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_195639160
EU wijst officieel VK's voorstel af; om VK onderdeel te laten zijn van de EU electrische auto productie.

Was al bekend dat het er aan zat te komen. Maar dat officieel wordt. Is interessant. Morgen is toch deadline Johnson?
pi_195643745
In Schotland is het beleid van Johnson ook niet populair kennelijk:
https://www.politico.eu/a(...)est-ever-level-poll/
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator woensdag 14 oktober 2020 @ 21:52:12 #252
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195643849
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 21:49 schreef Monolith het volgende:
In Schotland is het beleid van Johnson ook niet populair kennelijk:
https://www.politico.eu/a(...)est-ever-level-poll/
Nee, en Johnson zelf ook niet ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195645142
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:16 schreef Korenfok het volgende:
EU wijst officieel VK's voorstel af; om VK onderdeel te laten zijn van de EU electrische auto productie.

Was al bekend dat het er aan zat te komen. Maar dat officieel wordt. Is interessant. Morgen is toch deadline Johnson?
Iets met U bocht. :)
Nog twee weken onderhandelen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_195657847
quote:
7s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 22:26 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Iets met U bocht. :)
Nog twee weken onderhandelen.
Was vandaag niet de deadline van BoJo?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Moderator donderdag 15 oktober 2020 @ 16:52:02 #255
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195657874
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 16:50 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Was vandaag niet de deadline van BoJo?
Oh, die komen en gaan :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195657979
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 16:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Oh, die komen en gaan :)
Dat is dan ook weer waar. Volgens mij ligt ie ook nog steeds niet in een greppel
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_195658626
Ondertussen gaat Wales vanaf vrijdag de Engelsen weren ivm corona en denkt ook Schotland er over dat te gaan doen. De roep om onafhankelijkheid wordt in beide landen ook steeds groter de laatste paar maanden, al zit die in Wales nog steeds maar rond de 30%. Maar de onafhankelijkheid wat betreft corona (de welshe premier Drakeford van Labour mag zelf besluiten nemen als het gaat om de volksgezondheid) bevalt veel mensen daar prima. Meer autonomie zou dus best het gevolg kunnen zijn
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_195658668
Dit twitteraccount van een Ierse journalist is trouwens zeer interessant om te volgen wat betreft Brexit: https://mobile.twitter.com/tconnellyRTE
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_195659067
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 17:27 schreef Hanca het volgende:
Ondertussen gaat Wales vanaf vrijdag de Engelsen weren ivm corona en denkt ook Schotland er over dat te gaan doen. De roep om onafhankelijkheid wordt in beide landen ook steeds groter de laatste paar maanden, al zit die in Wales nog steeds maar rond de 30%. Maar de onafhankelijkheid wat betreft corona (de welshe premier Drakeford van Labour mag zelf besluiten nemen als het gaat om de volksgezondheid) bevalt veel mensen daar prima. Meer autonomie zou dus best het gevolg kunnen zijn
Kan dat wettelijk gezien? Dat wil zeggen, kan het ene land binnen het verenigd koninkrijk (tijdelijk) de anderen de toegang ontzeggen?
pi_195659093
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 17:56 schreef Fsmxi het volgende:

[..]

Kan dat wettelijk gezien? Dat wil zeggen, kan het ene land binnen het verenigd koninkrijk (tijdelijk) de anderen de toegang ontzeggen?
Regionale lockdowns waarbij mensen van buiten de regio niet meer naar binnen kunnen, zijn er al eerder geweest in het VK in de eerste golf. Ik denk dat ze het nu weer zo gaan regelen, met Wales als regio.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_195659166
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 17:57 schreef Hanca het volgende:

[..]

Regionale lockdowns waarbij mensen van buiten de regio niet meer naar binnen kunnen, zijn er al eerder geweest in het VK in de eerste golf. Ik denk dat ze het nu weer zo gaan regelen, met Wales als regio.
Waren die regionale lockdowns niet ook door het K parliament besloten? Of deden de regio's dit zelf? In het eerste geval kan ik namelijk precedent zien waarin Schotland en Wales zichzelf afsluiten kunnen, bij het tweede zouden ze het via het UK parliament moeten doen ipv rechtstreeks via het Welsh en Scots Parliament
pi_195659186
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 18:01 schreef Fsmxi het volgende:

[..]

Waren die regionale lockdowns niet ook door het K parliament besloten? Of deden de regio's dit zelf? In het eerste geval kan ik namelijk precedent zien waarin Schotland en Wales zichzelf afsluiten kunnen, bij het tweede zouden ze het via het UK parliament moeten doen ipv rechtstreeks via het Welsh en Scots Parliament
Qua volksgezondheid heeft Wales autononie, de premier mag daar eigenlijk alles als het voor de volksgezondheid is.

Je hebt gewoon een Welsh government voor zulke zaken.

Edit: Of liever: deze man gaat er over: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Vaughan_Gething
Wales heeft een eigen minister van volksgezondheid.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator donderdag 15 oktober 2020 @ 19:01:25 #263
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195660369
Nou, het word nu toch wel "shit or get off the pot" voor Johnson:

quote:
EU leaders tell UK: accept our trade conditions or expect a no-deal Brexit

Macron insists there is no margin for negotiation over French fishing rights

https://www.theguardian.c(...)l-leaked-eu-document
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195660442
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 17:27 schreef Hanca het volgende:
Ondertussen gaat Wales vanaf vrijdag de Engelsen weren ivm corona en denkt ook Schotland er over dat te gaan doen. De roep om onafhankelijkheid wordt in beide landen ook steeds groter de laatste paar maanden, al zit die in Wales nog steeds maar rond de 30%. Maar de onafhankelijkheid wat betreft corona (de welshe premier Drakeford van Labour mag zelf besluiten nemen als het gaat om de volksgezondheid) bevalt veel mensen daar prima. Meer autonomie zou dus best het gevolg kunnen zijn
De Schotten. Ja. Die zijn steeds meer voor onafhankelijkheid. En nieuwe toetreding tot de EU.

Dit kan best nog wel eens problemen geven.
Definitely not CIA
  Moderator donderdag 15 oktober 2020 @ 19:11:49 #265
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195660559
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 19:05 schreef capricia het volgende:

[..]

De Schotten. Ja. Die zijn steeds meer voor onafhankelijkheid. En nieuwe toetreding tot de EU.

Dit kan best nog wel eens problemen geven.
Vertel mij wat, dat zou inhouden dat wij Wales niet in mogen. Arrrrrgh.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195667389
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 17:27 schreef Hanca het volgende:
Ondertussen gaat Wales vanaf vrijdag de Engelsen weren ivm corona en denkt ook Schotland er over dat te gaan doen. De roep om onafhankelijkheid wordt in beide landen ook steeds groter de laatste paar maanden, al zit die in Wales nog steeds maar rond de 30%. Maar de onafhankelijkheid wat betreft corona (de welshe premier Drakeford van Labour mag zelf besluiten nemen als het gaat om de volksgezondheid) bevalt veel mensen daar prima. Meer autonomie zou dus best het gevolg kunnen zijn
Als Westminster dat toelaat. Met de Internal Market Bill gaan ze net de andere richting uit: een inperking van de bevoegdheden van de "devolved governments". En ze breken met de conventie dat het parlement in Westminster geen wetgeving betreffende "devolved areas" (wat is dat in het Nederlands, regionale bevoegdheden?) invoert zonder instemming van de andere parlementen.
quote:
The Internal Market Bill puts a leash on the devolved governments

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
But the reality is that the bill imposes a much tighter leash on the devolved parliaments than EU law ever did.

The key reason for that is that, compared to EU law, the bill drastically reduces the scope for holding that rules that cut across the market access principles should nonetheless be upheld on the basis of public policy justifications. The European Court of Justice has over the years accepted a wide range of public policy reasons that can justify departures from those principles. But, as explained in detail here, the bill provides only very limited justifications of this kind: in the case of the mutual recognition principle, the only significant public policy bases for rules preventing the sale of something that is lawfully on sale in another part of the UK are concerns about movements of pests or diseases or unsafe human or animal food. The effect is, for example, to prevent Scotland from prohibiting the sale of anything on environmental, public health or animal welfare grounds, if the UK Parliament has decided that it can be sold in England. That is far stricter than the position in EU law. And though the permitted justifications for rules that cut across the non-discrimination principle are a bit wider, they still exclude environmental and (quite possibly) animal welfare concerns. The result is that, for instance, the current Scottish proposals for a deposit and return scheme for packaging—almost certainly consistent with EU law—are at very serious risk of being struck down.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And all that is without taking into account the UK Parliament’s ability to amend the bill by further Acts of Parliament whenever it wants to. In this respect, the bill sets a further precedent: it ignores the Sewel Convention (under which Westminster will not legislate in areas within the power of the devolved parliaments without their consent), and does so not just to change the law within devolved competence but also seriously to reduce the extent of that competence. Further, it is worth noting that clause 48 of the bill gives the UK government a freewheeling power to spend money on devolved areas such as economic development and culture (a power that could and doubtless will be used to cut across the policy choices made by devolved administrations), and that clause 50 gives Westminster a free hand to impose whatever rules it likes on subsidies (broadly defined) by the devolved governments.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Instead, the bill makes it impossible to read the 2019 manifesto’s boast that “Conservatives have a proud history of upholding and strengthening the devolution settlement” without hollow laughter. And perhaps most seriously, the introduction of a bill that so significantly reduces the powers of the devolved parliaments in the face of their vigorous and largely cross-party opposition will only affirm nationalists’ claims that Westminster promises to maintain the devolution settlement are worthless, and that the only way of protecting the ability of the devolved nations to make their own choices is to vote for independence. If those claims are to be resisted, those who support the union are going to have to find ways of putting the devolution settlement beyond the reach of whoever can get a majority in the House of Commons.
https://www.prospectmagaz(...)evolution-settlement

Op de website van de Schotse regering:
quote:
28 Sep 2020

[..]

Constitution Secretary Michael Russell said:

“This is a defining moment that will determine both the future of the Scottish Parliament and whether or not the UK can be described as a partnership of equal nations.

UK Government ministers have accepted the Bill will break international law. It would be equally outrageous if they decided also to break the constitutional convention that the Westminster Parliament does not legislate in devolved areas without the consent of the Scottish Parliament.

The UK’s established constitutional rules mean that the consent of the Scottish Parliament is required for the UK Government’s Internal Market Bill to proceed. If the Parliament refuses to grant consent then that should kill the Bill stone dead. It will demonstrate beyond all doubt that the UK Government does not believe the UK to be a partnership of equals.

The Scottish Government will ask the Parliament to make a decision on whether to grant consent next month and the memorandum we have published today sets out in detail why we could never recommend the Parliament agrees that its powers should be eroded so fundamentally.”
http://www.gov.scot/news/internal-market-bill/
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_195667895
twitter
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_195667998
quote:
No 10 startled by EU insistence that UK accept Brexit trade terms

Bloc’s stance apparently taken as challenge to Boris Johnson’s threat to walk out on talks

Downing Street reacted in dismay as Emmanuel Macron led EU leaders in warning Boris Johnson that he must swallow the bloc’s conditions, in what appeared to be taken as a direct challenge to the British prime minister’s threat to walk out on the talks.

At a summit in Brussels, the EU proposed a further “two to three weeks” of negotiations but Europe’s heads of state and government offered Johnson little succour, demanding that he alone needed to “make the necessary moves to make an agreement possible”.

The intervention was evidently regarded as incendiary in No 10 as Johnson had said he would make a decision on Friday on whether there were grounds to continue the talks. In September, he had said that without agreement by the time of this summit the government would “move on” to focus on no-deal preparations.

The summit communique issued on Thursday afternoon noted the lack of progress but asked the EU’s chief negotiator, Michel Barnier, to “continue negotiations in the coming weeks”. To the frustration of Downing Street, a call for an “intensification” of talks, included in an earlier draft of the statement, was deleted by the time leaders signed it off.

The UK’s chief negotiator, David Frost, tweeted in response: “Disappointed by the [summit] conclusions on UK/EU negotiations. Surprised EU is no longer committed to working ‘intensively’ to reach a future partnership as agreed with [the European commission president, Ursula von der Leyen] on 3 October.

“Also surprised by suggestion that to get an agreement all future moves must come from UK. It’s an unusual approach to conducting a negotiation.”

Downing Street had been seeking a commitment to round-the-clock talks along with work on a joint legal text. Barnier said in a post-meeting press conference that there was a prospect of a deal and he would “speed up” and continue with “intensified” talks, in what appeared to be an attempt to give Johnson a reason to continue the negotiations.

“We’re available, we shall remain available until the last possible day,” Barnier said. “The negotiations aren’t over – we want to give these negotiations every chance to be successful. I shall say to David Frost we’re prepared to speed up negotiations in the next few days.”
https://www.theguardian.c(...)ent?CMP=share_btn_tw
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_195668041
twitter
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_195669465
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 19:01 schreef Tijger_m het volgende:
Nou, het word nu toch wel "shit or get off the pot" voor Johnson:
[..]

Het blijkt dat alle kaarten in handen hebben niet zo nuttig is als het lijkt wanneer je wordt uitgenodigd voor een spelletje schaken. Who knew?
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:43:11 #271
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_195669645
quote:
Als meneer Frost nu nog steeds niet doorheeft dat dit geen onderhandelingen zijn, dan is hij wel volkomen ongeschikt voor zijn baan (net als de rest van de UK regering). Dit is slikken, of je slikt wat de EU je voorzet, of je slikt wat de USA je voorzet.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_195672666
quote:
Conservatieven we want controle over our (internal) borders. Weer lekker terug naar vroeger: grenzen dicht niemand eruit en lekker het volk onder drukken met desinformatie
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:37:45 #273
46794 Berkery
Fat bastard
pi_195673062
Petition calls for Ashford's post-Brexit lorry park to be named after Nigel Farage

'Farage Garage' zag ik al voorbij komen.

Ook leuk: de bouw van dit lorry park is al vier maanden bezig, maar omwonenden krijgen nu pas een kans om hun zegje te doen.
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
  Moderator vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:45:05 #274
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195673169
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 12:37 schreef Berkery het volgende:
Petition calls for Ashford's post-Brexit lorry park to be named after Nigel Farage

'Farage Garage' zag ik al voorbij komen.

Ook leuk: de bouw van dit lorry park is al vier maanden bezig, maar omwonenden krijgen nu pas een kans om hun zegje te doen.
Ach, ze stemden 69% voor Brexit in dat gebied dus ik zou toch denken dat ze er helemaal voor zijn ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195673270
Ik vind het wel opvallend stil aan de overkant van het water.

Je zou toch verwachten dat de regering daar al direct een plan zou hebben voor het geval de EU, precies het zelfde reageerd als alle vorige deadlines?
pi_195675194
https://www.nu.nl/brexit/(...)-no-deal-brexit.html

''Deze keer ga ik mezelf echt door mijn hoofd schieten hoor, echt waar!''
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:54:32 #277
46794 Berkery
Fat bastard
pi_195675423
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 12:45 schreef Tijger_m het volgende:

Ach, ze stemden 69% voor Brexit in dat gebied dus ik zou toch denken dat ze er helemaal voor zijn ;)
"This is not the Brexit I voted for!", krijg je dan ongetwijfeld te horen.
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
  Moderator vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:55:16 #278
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195675436
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 14:54 schreef Berkery het volgende:

[..]

"This is not the Brexit I voted for!", krijg je dan ongetwijfeld te horen.
Uiteraard, het was bedoeld tegen "them" en niet "us"
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:32:03 #279
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195675914
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 14:40 schreef Jaeger85 het volgende:
https://www.nu.nl/brexit/(...)-no-deal-brexit.html

''Deze keer ga ik mezelf echt door mijn hoofd schieten hoor, echt waar!''
Uit het artikel
quote:
"Het is wel vreemd dat de EU ons na 45 jaar lidmaatschap niet de voorwaarden kan bieden zoals Canada die wel heeft gekregen". - Johnson
Voornamelijk de paraaf voor de Canadees Ierse grens is inspirerend, en in CETA mist ook nog een goede regeling over de export van financiële diensten, een kleine sector voor de UK.
De EU kon vorig jaar na 45 jaar lidmaatschap ook volledig lidmaatschap bieden en heel veel opties daartussen die allemaal werden afgewezen. Preken voor eigen parochie..
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:34:01 #280
36038 Shaman
retro-progressief
pi_195675946
No 10 escalates no-deal rhetoric, saying 'trade talks are over'

The Downing Street lobby briefing has just finished. And the prime minister’s spokesman used it to significantly escalate the rhetoric on a no-deal Brexit. He said the trade talks are over.

He told reporters:

"The first thing to say is the trade talks are over. The EU have effectively ended them by saying they do not want to change their negotiating position.

The EU can either fundamentally change their position or we can leave on Australian terms."

The spokesman also said Michel Barnier, the EU’s chief Brexit negotiator, should only come to London next week for his scheduled meeting if he is willing to compromise.

bron
pi_195676016
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:32 schreef zalkc het volgende:

[..]

Uit het artikel
[..]

Voornamelijk de paraaf voor de Canadees Ierse grens is inspirerend, en in CETA mist ook nog een goede regeling over de export van financiële diensten, een kleine sector voor de UK.
De EU kon vorig jaar na 45 jaar lidmaatschap ook volledig lidmaatschap bieden en heel veel opties daartussen die allemaal werden afgewezen. Preken voor eigen parochie..
Net zoals zijn retoriek over een Australische deal, omdat no deal een besmette term is.
pi_195676021
Ik hoop écht dat de EU niet op het laatste moment water bij de wijn doet.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:39:05 #283
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195676036
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:38 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Net zoals zijn retoriek over een Australische deal, omdat no deal een besmette term is.
Het had ook de Keniaanse deal genoemd kunnen worden ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:39:40 #284
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195676052
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:38 schreef Maverick_tfd het volgende:
Ik hoop écht dat de EU niet op het laatste moment water bij de wijn doet.
De EU wil dat mischien wel maar het zijn de lidstaten die hier de controle over hebben en die moeten allemaal akkoord gaan en dat doen ze dus niet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195676059
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:39 schreef zalkc het volgende:

[..]

Het had ook de Keniaanse deal genoemd kunnen worden ;)
Australië is populair bij het xenofobe deel van de Brexit cult vanwege hun immigratiesysteem. Dit valt daar beter.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:42:45 #286
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195676112
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De EU wil dat mischien wel maar het zijn de lidstaten die hier de controle over hebben en die moeten allemaal akkoord gaan en dat doen ze dus niet.
De 'EU' handelt namens de lidstaten natuurlijk, een voorstel wat niet levensvatbaar is gaan ze niet eens voorleggen. Ze hebben net genoeg lobby kracht om alle landen mee te krijgen (of niks te laten zeggen) als er een redelijk resultaat is. Maar een 'verlies' komt er natuurlijk niet door.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:42:47 #287
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195676113
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:40 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Australië is populair bij het xenofobe deel van de Brexit cult vanwege hun immigratiesysteem. Dit valt daar beter.
Ja, en Australie is gewoon No Deal. Australie heeft geen FTA met de EU.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195678232
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 15:40 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Australië is populair bij het xenofobe deel van de Brexit cult vanwege hun immigratiesysteem. Dit valt daar beter.
Zoals een Brit het samenvatte: “So everything will be upside down and trying to kill us? Sounds about right for this government”
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_195680105


zou die nodeal nog steeds slechte vorm besturen vinden.
pi_195685902
moody degradeerd VK'economische status naar negatief.

https://uk.reuters.com/ar(...)utlook-idUKKBN271340
pi_195691854
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:38 schreef Korenfok het volgende:
moody degradeerd VK'economische status naar negatief.

https://uk.reuters.com/ar(...)utlook-idUKKBN271340
Dat waren dus dure woorden van Johnson.
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 13:41:53 #292
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_195692285
quote:
11s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 13:14 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

Dat waren dus dure woorden van Johnson.
De problemen zijn nog niet eens begonnen. AA3 zit nog in de "high - prime1 - very low risk" categorie, de volgende stap A1 brengt ze in de "upper medium - prime1/prime2 - low risk" categorie. En Moody's is niet de eerste, Fitch is ook al van AAA - AA+ - AA - AA- en nu AA- negative gegaan. Daar komen ze zo langzamerhand ook in de gevarencategorie.

Het grote probleem wordt de staatsschuld. de nederlandse obligatierente is -0.52%, die van het UK inmiddels +0,18. Het UK heeft een hoge staatsschuld, die en dan met name de rente op die staatsschuld wordt een molensteen.
pi_195695994
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 13:41 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

De problemen zijn nog niet eens begonnen. AA3 zit nog in de "high - prime1 - very low risk" categorie, de volgende stap A1 brengt ze in de "upper medium - prime1/prime2 - low risk" categorie. En Moody's is niet de eerste, Fitch is ook al van AAA - AA+ - AA - AA- en nu AA- negative gegaan. Daar komen ze zo langzamerhand ook in de gevarencategorie.

Het grote probleem wordt de staatsschuld. de nederlandse obligatierente is -0.52%, die van het UK inmiddels +0,18. Het UK heeft een hoge staatsschuld, die en dan met name de rente op die staatsschuld wordt een molensteen.
Klopt zelfs Italië is naar de 0.00% gegaan. Echter is het niet zwart/wit natuurlijk dat USA heeft nog nog + rente, omdat ze niet hoefde niet zo hard te verlagen om de economie aan te jagen. In vergelijking tot de eurozone. Het lastige voor het VK is dat de financiële analisten niet de zelfde positieve wensdenken hebben rondom brexit als de Britten zelf.
  Moderator zaterdag 17 oktober 2020 @ 23:40:16 #294
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195704212
Eens even kijken wat er gaat gebeuren nu de EU de druk opvoert, Barnier gaat niet naar Londen op maandag:

https://www.nu.nl/economi(...)exit-gesprekken.html
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195704315
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 23:40 schreef Tijger_m het volgende:
Eens even kijken wat er gaat gebeuren nu de EU de druk opvoert, Barnier gaat niet naar Londen op maandag:

https://www.nu.nl/economi(...)exit-gesprekken.html
Iemand vatte het in commentaar bij de Guardian samen als "This is a giant game of chicken. Except the EU is driving a train and the UK is driving a chicken. And not a giant one."

Op zijn minst een vermakelijk mental image.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  Moderator zaterdag 17 oktober 2020 @ 23:46:34 #296
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195704325
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 23:46 schreef Litpho het volgende:

[..]

Iemand vatte het in commentaar bij de Guardian samen als "This is a giant game of chicken. Except the EU is driving a train and the UK is driving a chicken. And not a giant one."

Op zijn minst een vermakelijk mental image.
Dan zie ik dus Johnson op een kip zitten, he? _O-
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 18 oktober 2020 @ 09:08:14 #297
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195707435
Heb nog steeds het gevoel dat er uiteindelijk wel een deal komt eigenlijk. Omdat het gewoon ongunstig is voor beide landen, een no-deal. En geld wint uiteindelijk toch meestal wel. Je ziet nu ook Britse bedrijven een 'plea' doen bij Boris voor een deal.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_195709606
quote:
2s.gif Op zondag 18 oktober 2020 09:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Heb nog steeds het gevoel dat er uiteindelijk wel een deal komt eigenlijk. Omdat het gewoon ongunstig is voor beide landen, een no-deal. En geld wint uiteindelijk toch meestal wel. Je ziet nu ook Britse bedrijven een 'plea' doen bij Boris voor een deal.
Dat denk ik dus ook. Wat we zien is een groot toneelstuk
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Overall beste user 2022 zondag 18 oktober 2020 @ 18:11:33 #299
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195717834
quote:
2s.gif Op zondag 18 oktober 2020 09:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Heb nog steeds het gevoel dat er uiteindelijk wel een deal komt eigenlijk. Omdat het gewoon ongunstig is voor beide landen, een no-deal. En geld wint uiteindelijk toch meestal wel. Je ziet nu ook Britse bedrijven een 'plea' doen bij Boris voor een deal.
Het is wel zo dat de EU maatregelen heeft genomen om bedrijven mey de ergste corona problemen te steunen. Bedrijven met brexit-problemen liften daar gewoon op mee. De EU heeft uiteraard liever een deal, maar niet tegen elke prijs.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_195735169
quote:
UK refuses to restart Brexit talks despite EU accepting its demands

Downing Street has refused to restart Brexit deal negotiations despite Michael Gove performing a U-turn at the dispatch box in which he praised a “constructive move” by the EU minutes after declaring the talks “effectively ended”.

The EU’s chief negotiator, Michel Barnier, seemingly agreed to all the government’s demands for the resumption of Brexit talks in pursuit of a deal – sending a tweet just as Gove was making a statement in the Commons castigating the bloc.

A No 10 spokesman said the prime minister had noted the EU’s offer to “intensify” the talks during a call between Barnier and his British counterpart on Monday but insisted there remained no basis yet to resume the negotiation.

The spokesman said: “This was a constructive discussion. The UK has noted the EU’s proposal to genuinely intensify talks, which is what would be expected at this stage in a negotiation. However, the UK continues to believe there is no basis to resume talks unless there is a fundamental change of approach from the EU.

“This means an EU approach consistent with trying to find an agreement between sovereign equals and with acceptance that movement needs to come from the EU side as well as the UK. The two teams agreed to remain in close touch.”

The knockback means the Brexit standoff continues with just four weeks left in which worthwhile negotiations may be conducted in pursuit of a comprehensive trade deal before the parliamentary ratification process will need to begin.

Speaking in the Commons, Gove had initially welcomed the offer by Barnier. The EU negotiator who spoke to his British counterpart, David Frost, a few hours earlier, tweeted: “I just spoke to David Frost. As stated by [the European commission president] Ursula von der Leyen on Friday, I confirmed that the EU remains available to intensify talks in London this week, on all subjects, and based on legal texts. We now wait for the UK’s reaction.”

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.theguardian.c(...)s-to-intensify-talks
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Moderator maandag 19 oktober 2020 @ 19:59:48 #301
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195735327
quote:
Wel lachen, het VK weigert te onderhandelen nadat Barnier weigert naar Londen af te reizen om te onderhandelen, nou prima toch, dan heeft iedereen wat ze wlllen :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')