Ik was best snel met het openen van ee nieuw deel, EN ik had een andere topic-titel!quote:Op vrijdag 11 september 2020 21:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
Al hadden ze Rubens wel mogen weten.
Ik dacht ook gelijk aan Rubens, Van Eijk is ook van veel eerderquote:Op vrijdag 11 september 2020 21:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nu hebben we twee keer Theo loogquote:Op vrijdag 11 september 2020 21:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ja, en dat ze na het bellen weer ging bladeren en niet door had dat de klok ook weer ging lopen.quote:Op vrijdag 11 september 2020 21:16 schreef Szura het volgende:
De opzoeker kostte ze duidelijk de overwinning
Ach welnee, hoe kom je daar nou bij?quote:Op vrijdag 11 september 2020 21:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De redactie heeft prutswerk afgeleverd deze keer.
Ik kon niet helemaal duidelijk krijgen of ze op zoek zijn naar ID&T of naar Sensationquote:
Sensation is een naam van een show.quote:Op vrijdag 18 september 2020 20:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik kon niet helemaal duidelijk krijgen of ze op zoek zijn naar ID&T of naar Sensation
Maar ze waren wel specifiek over die show bezig, kreeg ik het idee.quote:Op vrijdag 18 september 2020 20:46 schreef xzaz het volgende:
[..]
Sensation is een naam van een show.
Sensation was geen los bedrijf toch? En ik wist dat ID&T verkocht was aan Amerikanenquote:Op vrijdag 18 september 2020 20:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik kon niet helemaal duidelijk krijgen of ze op zoek zijn naar ID&T of naar Sensation
Sensation werd toch genoemd in het filmpje??quote:Op vrijdag 18 september 2020 20:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Oh, dan was ik abuis. Ik dacht dat dat juist niet werd genoemd.quote:Op vrijdag 18 september 2020 20:47 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Sensation werd toch genoemd in het filmpje??![]()
![]()
![]()
Kan ook hoor. Keek ook maar half, omdat dit muziekgenre mij totaal niet boeit.quote:Op vrijdag 18 september 2020 20:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Oh, dan was ik abuis. Ik dacht dat dat juist niet werd genoemd.
Mee eens, het zijn ook wel makkelijke vragen.quote:Op vrijdag 18 september 2020 20:51 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
La divina comedia weet bijna iedereen.
Gezocht.quote:Op vrijdag 18 september 2020 20:53 schreef la_perle_rouge het volgende:
Heeft zij voor Van Eesteren gezocht? Of wist ze dat gewoon?
De oplettende lezer had dat al opgemerkt.quote:
Voor deel twee van je post zie deel één.quote:Op vrijdag 18 september 2020 20:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De oplettende lezer had dat al opgemerkt.
Ledenwerving
Pa was goed, maar de dochter nietquote:Op vrijdag 18 september 2020 20:58 schreef Monolith het volgende:
Zonde van dat woord, maar verder aardig gespeeld.
Het zou ook Rebirth kunnen zijn, geen idee.quote:
Door de T ook niet meer.quote:Op vrijdag 18 september 2020 21:09 schreef Lienekien het volgende:
Maar als het Awakenings is dan kan het niet.
Ik dacht het ook deels aan de lichtshow te kunnen herkennen.quote:Op vrijdag 18 september 2020 21:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het zou ook Rebirth kunnen zijn, geen idee.
Klopt hij dacht dat hij door te drukken kenbaar maakte door te willen spelen...quote:Op vrijdag 18 september 2020 21:10 schreef xzaz het volgende:
Hij kreeg geen spijt... Hij had geen deal gemaakt.
Te alternatief inderdaad.quote:
Dit is van mijn generatie en daar zitten zij voor / na.quote:Op vrijdag 18 september 2020 21:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Te alternatief inderdaad.
Maar die heeft tenminste een fatsoenlijke muzikale opvoeding gehad. Dat daar dan (zo te horen) niks uit gekomen is...quote:
Ja, maar jij weet hoe je iemand muzikaal moet opvoeden. Die man woont in Friesland...quote:
Ik ben net zo oud als zij en Radiohead is een van mijn favoriete bands.quote:Op vrijdag 18 september 2020 21:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dit is van mijn generatie en daar zitten zij voor / na.
Ja je hebt ook mensen van mijn generatie die de Beatles als favoriete band hebben, maar veel mensen hangen toch in de muziek van hun eigen generatie.quote:Op vrijdag 18 september 2020 21:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik ben net zo oud als zij en Radiohead is een van mijn favoriete bands.
Dat hebben ze op verzoek van kijkers veranderd een paar jaar terug.quote:Op vrijdag 18 september 2020 21:15 schreef la_perle_rouge het volgende:
Vroeger waren de woorden van ronde 1 en 2 nog enigszins verwant.
Als jij een beetje interesse hebt in muziek en je van mijn leeftijd bent dan heb je de naam Radiohead echt wel ooit gehoord...quote:Op vrijdag 18 september 2020 21:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja je hebt ook mensen van mijn generatie die de Beatles als favoriete band hebben, maar veel mensen hangen toch in de muziek van hun eigen generatie.
Dat vond iedereen wel lijkt mij.quote:Op vrijdag 18 september 2020 21:17 schreef Mobster273 het volgende:
Ben ik de enige die de 2e ronde VEEL moeilijker vond?
Geen excuus, ik woon in Drenthe.quote:Op vrijdag 18 september 2020 21:13 schreef Bos81 het volgende:
Ja, maar jij weet hoe je iemand muzikaal moet opvoeden. Die man woont in Friesland...
Zijn de vragen niet altijd moeilijker hoe verder je komt?quote:Op vrijdag 18 september 2020 21:17 schreef Mobster273 het volgende:
Ben ik de enige die de 2e ronde VEEL moeilijker vond?
Nee, als het goed is alleen een minuut minder tijd per ronde verderquote:Op vrijdag 18 september 2020 22:01 schreef DIJK het volgende:
[..]
Zijn de vragen niet altijd moeilijker hoe verder je komt?
Nee, het doel is dat beide sets met vragen even moeilijk zijn. Volgens mij wordt er ook geloot welk koppel welke set krijgt. Enige handicap voor de 2e en 3e ronde is de kortere bedenktijd.quote:Op vrijdag 18 september 2020 22:01 schreef DIJK het volgende:
[..]
Zijn de vragen niet altijd moeilijker hoe verder je komt?
Was ook mijn eerste gedachte, maar kennelijk niet.quote:
Dat verbaast mij ook nogal.quote:Op vrijdag 25 september 2020 20:49 schreef Monolith het volgende:
Vrij makkelijke vragen, geen hele sterke kandidaten. Hoewel ze aan juist de moeilijkste vragen wel weer weten.
Ah ja, hij kwam me al heel bekend voor, maar ik heb hem wel eens zien optreden dan.quote:
Nee, net als o.a. Per Seconde Wijzer moet alles tegenwoordig versimpeld worden.quote:Op vrijdag 25 september 2020 21:07 schreef Bugno3 het volgende:
Vroeger was dit spel veel moeilijker, of ligt t aan mij?
Evenwichtiger vooral schat ik. De avond is ie makkelijk, maar gelukkig wel voor allebei de teams.quote:Op vrijdag 25 september 2020 21:07 schreef Bugno3 het volgende:
Die indruk heb ik ook. Nu zitten er vragen tussen die je ook bij 1 tegen 100 tegenkomt.quote:Op vrijdag 25 september 2020 21:07 schreef Bugno3 het volgende:
Ja en je wordt zelf waarschijnlijk ook gewoon ouder en wijzer.quote:Op vrijdag 25 september 2020 21:12 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Die indruk heb ik ook. Nu zitten er vragen tussen die je ook bij 1 tegen 100 tegenkomt.
Die indruk heb ik ook, maar dat komt gewoon doordat ik zelf meer weet dan vroeger. Vroeger zaten er ook vragen tussen als "Hoe heet de hond van Mickey Mouse?".quote:Op vrijdag 25 september 2020 21:07 schreef Bugno3 het volgende:
Het leek wel lekker te gaan zo lang ze van alles uit het hoofd wisten.quote:
Wellicht komt het dan uiteindelijk nog goed, Tbs kop je ook zo in.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 20:48 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het leek wel lekker te gaan zo lang ze van alles uit het hoofd wisten.
Het is ook weer niet heel moeilijk.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 20:51 schreef la_perle_rouge het volgende:
Wel veel goed uit het hoofd tot nu toe!
Ja ze weten vrij veel, en er zijn ook weer de nodige simpele vragen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 20:51 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Wellicht komt het dan uiteindelijk nog goed, Tbs kop je ook zo in.
Er is een hele leuke South Park over.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 21:02 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Lijkt mij zeer sympathiek.
K, die slachting van zeehondenpups daar draait mijn hart van om.
Link?...quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 21:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er is een hele leuke South Park over.
Fuck you dolphin!quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 21:03 schreef Weltschmerz het volgende:
Er is een hele leuke South Park over.
Dan vind je hem welquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 21:10 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Is dat de titel waarop ik moet zoeken?
Zie hierbovenquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 21:10 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Is dat de titel waarop ik moet zoeken?
Ik twijfelde ook. Duitsers hebben vaak wel veel diensten.quote:
Die vraag miste ik half, maar als het de vraag is wat de Nederlandse vertaling van ziplinen is, dan klopt dat volgens mij.quote:
De Gestapo en de SD zijn samengevoegd met de KriPo tot hun antwoord. Beetje verwarrende vraag dus.quote:
Doe niet zo preuts.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 20:57 schreef la_perle_rouge het volgende:
Penisvis, in een of ander hek land eten ze die levend zonder 5 keervover hun nek te gaan!
Dat zijn de regels, zodat mensen thuis ook mee kunnen doen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 21:02 schreef fespo het volgende:
is het, en zo ja waarom verboden om door een vraag die gesteld wordt al te antwoorden?
in de eerste zin was het al duidelijk dat het antwoord Geenstijl is, maar de vraag duurt nog 30 seconden langer.
O ja dat lijkt me eerderquote:
En het is Tosca!quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 21:08 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
O ja dat lijkt me eerder
AIDA is van Verdi dacht ik/bedenk ik me nu
Sowieso omdat tijd geen issue is. En het programma wordt niet alleen gemaakt voor de kandidaten, maar ook vooral voor de kijkers. En er zijn veel kijkers die GeenStijl nu eenmaal niet voor op de tong hebben liggen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 21:02 schreef fespo het volgende:
is het, en zo ja waarom verboden om door een vraag die gesteld wordt al te antwoorden?
in de eerste zin was het al duidelijk dat het antwoord Geenstijl is, maar de vraag duurt nog 30 seconden langer.
tijd geen issue? kandidaten komen vaak tijd tekort.quote:Op zondag 11 oktober 2020 09:57 schreef V. het volgende:
[..]
Sowieso omdat tijd geen issue is. En het programma wordt niet alleen gemaakt voor de kandidaten, maar ook vooral voor de kijkers. En er zijn veel kijkers die GeenStijl nu eenmaal niet voor op de tong hebben liggen.
En er is toch geen drol aan om een programma lang naar halverwege of eerder afgebroken vragen te gaan zitten kijken
Dat je je dat nog moet afvragen.quote:Op zondag 11 oktober 2020 10:48 schreef fespo het volgende:
[..]
tijd geen issue? kandidaten komen vaak tijd tekort.
een vraag snel beantwoorden is meer tijd voor bv. de paardensprong, meer tijd om iets op te zoeken en natuurlijk meer tijd om het woord te raden.
ik mag hopen dat de quizmakers wel rekening houden dat de tijd die het kost om een vraag te stellen ongeveer gelijk is.
Ik ook, maar ik vind de fragmenten soms wel iets te lang. Wat heeft het voor nut om een liedje voor bijna de helft af te spelen voor je naar de artiest vraagt? Of je weet het binnen 10 seconden of je weet het niet, maar verplicht 2 minuten kijken als je tijd al bijna om is en je nog 3 dingen op moet zoeken werkt zenuwslopend lijkt me.quote:Op zondag 11 oktober 2020 10:58 schreef Monolith het volgende:
Ik vind het juist wel lekker slow-television op die manier.
Maar dat is gewoon hoe het spel is. Antwoorden uit het hoofd leveren meer op, maar opzoeken is noodzaak als je het antwoord niet weet of kan verstandig zijn als je het niet zeker weet. Ergens gaat die tijd wringen. Maar tijdwinst boeken door een antwoord te geven voordat de hele vraag is gesteld, is geen onderdeel van dit spel.quote:Op zondag 11 oktober 2020 11:18 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ik ook, maar ik vind de fragmenten soms wel iets te lang. Wat heeft het voor nut om een liedje voor bijna de helft af te spelen voor je naar de artiest vraagt? Of je weet het binnen 10 seconden of je weet het niet, maar verplicht 2 minuten kijken als je tijd al bijna om is en je nog 3 dingen op moet zoeken werkt zenuwslopend lijkt me.
In principe is dat niet waar.. Ja, misschien zouden ze wel een halfuur de tijd willen hebben, maar dat heb je met andere quizzen ook: 'ik wil NU het antwoord horen'.quote:Op zondag 11 oktober 2020 10:48 schreef fespo het volgende:
[..]
tijd geen issue? kandidaten komen vaak tijd tekort.
Het programma moet een bepaalde lengte hebben. Dat is een tijdslot die is afgesproken met de NPO en dat luistert nauw. De laatste vragen zijn muziekvragen en die kunnen afhankelijk van hoe lang of kort het programma wordt langer of korter worden vertoond.quote:Op zondag 11 oktober 2020 11:18 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ik ook, maar ik vind de fragmenten soms wel iets te lang. Wat heeft het voor nut om een liedje voor bijna de helft af te spelen voor je naar de artiest vraagt?
Ok, daar kan ik me iets bij voorstellen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:55 schreef V. het volgende:
Het programma moet een bepaalde lengte hebben. Dat is een tijdslot die is afgesproken met de NPO en dat luistert nauw. De laatste vragen zijn muziekvragen en die kunnen afhankelijk van hoe lang of kort het programma wordt langer of korter worden vertoond.
Meneer is ook niet echt van het weten van antwoorden.quote:
Ik dacht ook iets van Saladinquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 20:50 schreef xzaz het volgende:
Salagdin was het toch die uit het midden oosten?
Weet ik alleen van kingdom of heavenquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 20:52 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik dacht ook iets van Saladin
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |