abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194966609

The basics

10-stappen haakcursus van de NTR!

SPOILER: Handige linkjes en sites
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een greep uit de foto's uit het vorige deel:

Sarabi:

Uhmmpie

Boopthesnoot (of this fox <3 )

Trui (maar het is een deken)

Tele6

Mrs. Peel

[ Bericht 1% gewijzigd door Muck op 23-09-2020 10:02:04 ]
pi_194966629
Nieuw deel geopend maar geen wijzigingen aangebracht. Mocht dat nodig zijn wil een mod dat dan doen?
Mijn dank is groot. :)
  woensdag 9 september 2020 @ 10:22:04 #3
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_194966660
Toch leuker als je de foto's aanpast naar de meer recente projecten. Is niet zo heel ingewikkeld toch? (rechter muisknop op foto > URL kopieren > plakken tussen [ img] [/img] haken of via het image-icoontje. )

En leuk dat je de Queen deken gaat maken, ik vind 'm prachtig!
in de haak.
pi_194976433
Die Queen Cal is prachtig O+ Laat je je vorderingen hier ook zien?
pi_195022823
Nieuw boek besteld van amiguruminet. Mini kingdom nog wat. Pdf is binnen en nog wachten op het papier *O*
pi_195023724
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 17:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
Nieuw boek besteld van amiguruminet. Mini kingdom nog wat. Pdf is binnen en nog wachten op het papier *O*
Ziet er supercute uit.

Jij koopt wel echt alleen maar leuke boekjes he :)
pi_195023741
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 17:54 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Ziet er supercute uit.

Jij koopt wel echt alleen maar leuke boekjes he :)
Uhm... ja :P Harry Potter Breiboek, nu dit... :P Ja... maar het past in mijn budget hoor! Ik weet dat ik zulke dingen koop, maar het kan
pi_195023897
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 17:55 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Uhm... ja :P Harry Potter Breiboek, nu dit... :P Ja... maar het past in mijn budget hoor! Ik weet dat ik zulke dingen koop, maar het kan
Daar hoorde je mij niet over hoor.
Dat weet jij beter dan ik tenslotte
pi_195024195
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 18:04 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Daar hoorde je mij niet over hoor.
Dat weet jij beter dan ik tenslotte
:*
  maandag 14 september 2020 @ 09:44:52 #10
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_195052376
En wat ga je eruit maken, CotS? Heb je al iets gekozen?
in de haak.
  maandag 14 september 2020 @ 11:23:01 #11
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_195053518
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 17:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
Die zag ik ook. Zo schattig O+
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_195054191
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 11:23 schreef TaMieke het volgende:

[..]

Die zag ik ook. Zo schattig O+
Ja! Eerst een ander project afmaken en dan ga ik ze maken... Wil stiekem de hele collectie maken en in mijn boekenkasten zetten
  maandag 14 september 2020 @ 22:26:37 #13
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_195063551
Ik kijk morgen achter de PC wel even naar de OP, dat gaat makkelijker dan mobiel :)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_195132833
Goed... ik heb wat te doen komende weken :P

Beginnetje van beide CALs

Queen

Herbarium

Oh en deze is dus af, vergeten of ik m gedeeld had :')

Fruit garden ongeblockt want lui

Ben ook aan t afmaken: die kloterand om mijn dubbelgrote Last dance in the rain cal uit 2016, mijn Eastern Jewels deken en de Mosaic deken van Haakmaarraak

:')
Kwak
pi_195133519
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 17:54 schreef kwakz0r het volgende:
Goed... ik heb wat te doen komende weken :P

Beginnetje van beide CALs

[ afbeelding ]
Queen

[ afbeelding ]
Herbarium

Oh en deze is dus af, vergeten of ik m gedeeld had :')

[ afbeelding ]
Fruit garden ongeblockt want lui

Ben ook aan t afmaken: die kloterand om mijn dubbelgrote Last dance in the rain cal uit 2016, mijn Eastern Jewels deken en de Mosaic deken van Haakmaarraak

Volgens mij had ik de fruit garden gezien ja. Erg cool O+

Lekker bezig dus eigenlijk
pi_195133577
Yes wel al gezien, maar blijft mooi.

Vanwege de vakantie ben ik nog niet begonnen aan het proeflapje.
Waarschijnlijk vanavond wel al aan het boek beginnen.
pi_195136591
@kwakz0r Mooi! En leuk dat je ook Herbarium gaat maken ^O^ Kom je qua maat goed uit met haaknaald 4.0? Haak je los of vast? Ik hoop zondag te kunnen beginnen.

Edit: nvm, je komt perfect uit zie ik, ik heb gewoon door de liniaal heen gekeken 8)7

Ik heb deze deken af, naar een patroon op het blog van TL Yarn crafts. Heel simpel, maar het lijkt zo leuk en vrolijk O+

[ Bericht 10% gewijzigd door Mrs.Peel op 18-09-2020 21:12:42 (Niet goed gekeken, je komt perfect uit zie ik ) ]
pi_195137104
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 21:10 schreef Mrs.Peel het volgende:
@:kwakz0r Mooi! En leuk dat je ook Herbarium gaat maken ^O^ Kom je qua maat goed uit met haaknaald 4.0? Haak je los of vast? Ik hoop zondag te kunnen beginnen.

Edit: nvm, je komt perfect uit zie ik, ik heb gewoon door de liniaal heen gekeken 8)7

Ik heb deze deken af, naar een patroon op het blog van TL Yarn crafts. Heel simpel, maar het lijkt zo leuk en vrolijk O+

[ afbeelding ]

Ja ik kwam idd perfect uit met naald 4! Meestal is mijn spanning wel goed. De queen komt ook precies uit. Alleen bij patronen van Attic24 moet ik vaak een maatje kleiner pakken, en de scheepjes cal 2016 was een speciaal soort hel qua steekverhouding, echt niet te doen.

Oh en de fruit garden heb ik een naald kleiner gepakt, is vrij dense geworden maar anders kwam ik garen tekort. Patronen van Janie Crow worden vaak wat kleiner/strakker bij mij door alle ingewikkelde steken. Mijn persian tiles vallen ook wat kleiner uit.

Mooie deken trouwens! Heel vrolijj!
Kwak
pi_195137661
quote:
@:kwakz0r Mooi! En leuk dat je ook Herbarium gaat maken ^O^ Kom je qua maat goed uit met haaknaald 4.0? Haak je los of vast? Ik hoop zondag te kunnen beginnen.

[ afbeelding ]

Vind de deken erg leuk trouwens.
Geschikt als “hang oo de bank onder een dekentje”-deken?
Of is ie daar precies klein voor?
pi_195137901
@Uhmmpie Hij is ongeveer 120 cm in het vierkant, als je hem over de diagonaal gebruikt, kunnen in ieder geval je benen eronder. Tenminste, die van mij, ik ben 1.81m. Ik vind het een perfect hangdekentje, hij is niet te groot/zwaar.
pi_195143493
ik zie allemaal mooie foto's! Goed bezig iedereen O+
pi_195143523
Van alle scheepjes catona kleurtjes heb ik een bolletje. Nu wachten op het Mini Kingdom - boekje... en ondertussen oude projecten afmaken. Bezig met een deken (C2C, hopelijk komt hij ooit af, het liefst kiep ik dat project de prullenbak in). En verder de nodige knuffeltjes natuurlijk, want daar ben ik verslaafd aan. Zal binnenkort eens foto's maken.
pi_195143624
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 10:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
Van alle scheepjes catona kleurtjes heb ik een bolletje. Nu wachten op het Mini Kingdom - boekje... en ondertussen oude projecten afmaken. Bezig met een deken (C2C, hopelijk komt hij ooit af, het liefst kiep ik dat project de prullenbak in). En verder de nodige knuffeltjes natuurlijk, want daar ben ik verslaafd aan. Zal binnenkort eens foto's maken.
Knuffeltjes blijft hier ook favoriet ondanks dat ik het in elkaar zetten nooit leuk vind.

En sjaals.. want dat haakt lekker voor de tv :)
pi_195143674
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 11:02 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Knuffeltjes blijft hier ook favoriet ondanks dat ik het in elkaar zetten nooit leuk vind.

En sjaals.. want dat haakt lekker voor de tv :)
Mijn moeder zegt serieus dat ik volwassen moet worden en niet van die domme knuffeltjes moet haken. En ik word door vrienden wel eens met een kind/kleuter vergeleken. Maar niks is zo leuk als knuffeltjes maken :@

In elkaar zetten gewoon elk onderdeel dat af is er direct aanzetten? Of zeg ik nu iets doms? maar het is idd het stomste werk. Of een octopusbeest maken en acht keer hetzelfde moet doen... Maar dat is vooral vooraf de gedachte, wanneer ik het doe is het leuk
pi_195143746
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 11:05 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Mijn moeder zegt serieus dat ik volwassen moet worden en niet van die domme knuffeltjes moet haken. En ik word door vrienden wel eens met een kind/kleuter vergeleken. Maar niks is zo leuk als knuffeltjes maken :@

In elkaar zetten gewoon elk onderdeel dat af is er direct aanzetten? Of zeg ik nu iets doms? maar het is idd het stomste werk. Of een octopusbeest maken en acht keer hetzelfde moet doen... Maar dat is vooral vooraf de gedachte, wanneer ik het doe is het leuk
Mja ik ben gewoon een kneus met dingen er aan bevestigen :)
Het is niet heel erg om te doen... maar tevreden zijn met het resultaat vind ik altijd wat lastig.

Overigens vind ik dat je als volwassene best knuffies kunt maken.
Waarom niet :)
Het gaat om het maken... niet dat je perse heel de dag met je duim in je mond en een knuffel rondloopt.
pi_195143765
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 11:10 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Mja ik ben gewoon een kneus met dingen er aan bevestigen :)
Het is niet heel erg om te doen... maar tevreden zijn met het resultaat vind ik altijd wat lastig.
Mwuah, mijn instelling is: wat niet perfect is laat zien dat het handgemaakt is ;)
pi_195197301
Net het proeflapje gemaakt. Kom een paar mm te kort, ik vind het wel best :D
Het boek leest heerlijk, dus die gaat veelste vroeg uit zijn :D
pi_195210921
Nu hopen dat ik genoeg heb om mijn babydraakje... Anders moet de staart in een andere kleur

woensdag 23 september 2020 @ 10:07:20 #29
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_195212765
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2020 22:26 schreef Muck het volgende:
Ik kijk morgen achter de PC wel even naar de OP, dat gaat makkelijker dan mobiel :)
Het duurde even, maar de OP is bijgewerkt :@
Als mijn hoofd niet vastzat.... 8)7
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_195228983
Voor degenen hier die graag knuffeltjes haken: stichting Still heeft veel knuffeltjes nodig!

Niet persé leuk of uitdagend qua patroontjes, maar wel van onschatbare waarde voor de ontvangers.

Er zijn facebookgroepen voor meer info:
Voor info over knuffels is er deze fb-groep: https://www.facebook.com/groups/987500851602563 en voor dekentjes enzo deze: https://www.facebook.com/groups/2233723100184539
pi_195229790
Als je geen Facebookaccount hebt kun je met heel veel dingen dus niet meedoen helaas.
pi_195229966
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 09:57 schreef Mrs.Peel het volgende:
Als je geen Facebookaccount hebt kun je met heel veel dingen dus niet meedoen helaas.
Als je heel graag wil kun je er natuurlijk een soort van fake-profiel aanmaken he.
Met enkel de acties waar je aan mee wil doen.

Zonder verdere gegevens mbt jezelf.
pi_195230476
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 09:57 schreef Mrs.Peel het volgende:
Als je wil, kan ik best patroontjes en contactgegevens voor je opvragen hoor :) ik ben net lid geworden van de facebookgroep.
pi_195231154
Bedankt voor het aanbod @LadyBlack Dan wil ik graag een patroon voor een knuffeltje zien, misschien kan en wil ik dat wel maken. Ik wil alleen wel eerst mijn 2 andere projecten afmaken.

Ik ben geen fan van Facebook, en ook een nepprofiel wil ik niet hebben. Maar bedankt voor de suggestie @Uhmmpie
pi_195232034
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 11:36 schreef Mrs.Peel het volgende:
Bedankt voor het aanbod @:ladyblack Dan wil ik graag een patroon voor een knuffeltje zien, misschien kan en wil ik dat wel maken. Ik wil alleen wel eerst mijn 2 andere projecten afmaken.

Ik ben geen fan van Facebook, en ook een nepprofiel wil ik niet hebben. Maar bedankt voor de suggestie @:Uhmmpie
Geen fan van fb kan ik me voorstellen.
Met het 2e heb ik wat minder issues toch :)
pi_195265109
Ik heb ook weer een wat gehaakt omdat ik fluffy garen zag liggen en er nog nooit mee had gewerkt. Tijdens het werken zag ik geen steek. 8-) Ik moest volledig op gevoel haken. Het was best uitdagend en weer eens wat anders.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195265251
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:03 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb ook weer een wat gehaakt omdat ik fluffy garen zag liggen en er nog nooit mee had gewerkt. Tijdens het werken zag ik geen steek. 8-) Ik moest volledig op gevoel haken. Het was best uitdagend en weer eens wat anders.

[ afbeelding ]
Wauw, mooi resultaat! En ik moest lachen om je garpje :7
pi_195265432
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:03 schreef Claudia_x het volgende:

[ afbeelding ]
Ik vond het vreselijk... maar het resultaat was echt supermooi.

Zou het niet snel nog eens doen.. maar als ik dan jouw knuf zie... kriebelt het BIJNA weer O+
pi_195265588
Ik heb iets heel lelijks gemaakt, maar wel heel schattig, vind ik dan

pi_195265599
(en ja, ik weet dat ik hem moet omdraaien, maar dat is niet mijn "ding". Ik heb ze lekker binnenste buiten)
pi_195265746
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb iets heel lelijks gemaakt, maar wel heel schattig, vind ik dan

[ afbeelding ]
Die blik.. cuteness overload :)
pi_195265757
Ik vind hem helemaal niet lelijk, maar gewoon superschattig! En omdraaien 'moet' niet toch? Mijn beste vriendin haakt het ook net als jij omdat ze dat mooier vind. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_195265789
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:43 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Die blik.. cuteness overload :)
Dank je wel :*

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:44 schreef Nanuke het volgende:
Ik vind hem helemaal niet lelijk, maar gewoon superschattig! En omdraaien 'moet' niet toch? Mijn beste vriendin haakt het ook net als jij omdat ze dat mooier vind. :)

En klopt, maar ik heb de facebookervaring dat je 100 reacties krijgt met verkeerd om. Dus het was even een overbodige zelfbescherming ;) Iets te agressief, sorry
pi_195268083
Haken heeft mij altijd leuk geleken om eens op een luie zondag te doen :) ik heb 0,0 ervaring met haken/breien/whatsoever. Hebben jullie tips over waar te beginnen? Is het handig om een boek aan te schaffen bijvoorbeeld? En qua materiaal?
pi_195268198
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 15:20 schreef nickhguitar het volgende:
Haken heeft mij altijd leuk geleken om eens op een luie zondag te doen :) ik heb 0,0 ervaring met haken/breien/whatsoever. Hebben jullie tips over waar te beginnen? Is het handig om een boek aan te schaffen bijvoorbeeld? En qua materiaal?
Vroeger zou ik een boek aanraden, maar ik denk dat je met YouTube nu een stuk verder komt :) Wolplein heeft tutorials bijvoorbeeld.

Zeeman heeft goedkoop maar goed garen om mee te beginnen.
pi_195268280
Ik vind het Saskia garen van Wibra ook prima! En inderdaad, er staan veel goede filmpjes op internet. Zo ben ik ook begonnen. En veel oefenen en niet wanhopen.
pi_195269567
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 15:27 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Vroeger zou ik een boek aanraden, maar ik denk dat je met YouTube nu een stuk verder komt :) Wolplein heeft tutorials bijvoorbeeld.

Zeeman heeft goedkoop maar goed garen om mee te beginnen.
Mja en best wel fijne tutorials ook ja

En idd wibra/zeeman om mee te beginnen... haakt prima en toch goedkoop
pi_195269582
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 15:20 schreef nickhguitar het volgende:
Wat goed is om te weten: je hoeft niet precies hetzelfde garen of zelfs garen met eenzelfde dikte te gebruiken als in een patroon vermeld staat. Belangrijk is vooral dat je de haaknaald kiest die bij je garen past. Bij knuffeltjes waarin je een dichte structuur hebt kun je een zo klein mogelijke naald gebruiken en bij projecten als dekens waarin je een wat lossere structuur wilt een grotere naald. Voor het gemak kun je de instructie op het garen zelf opvolgen, want daar staat vaak op welke grootte van een haaknaald je nodig hebt. Bedenk wel dat je haakwerk kleiner of groter wordt als je garen met een andere dikte gebruikt dan uit het patroon. Mijn knuffel is bijvoorbeeld met een haaknaald van 7mm gemaakt terwijl de knuffel uit het patroon met een naald maat 15mm is gehaakt (en garen dat twee keer zo dik is). Die knuffel is dan ook twee keer zo groot.

Dit was mijn allereerste project:

Verkeerd garen voor een dekentje, maar m'n dochter heeft het voor haar poppen gebruikt. Wat fijn is aan een lap haken is dat je verschillende steken uit kunt proberen. Kortom: een dekentje is leuk om mee te beginnen, of een kussen dat uit twee lappen bestaat die je aan elkaar naait. Dat was mijn derde project:

pi_195269614
Ik ben ooit begonnennmet zo’n klein alles-in-1 pakketje van de zeeman.
Voorkant een gehaakt lapje.. achterkant van vilt.

Incl hopeloze plastic haaknaald... maar wel echt superleuk want uiteindelijk kwam het wel goed.
Beestje staat nog steeds op de kast... ik was echt supertrots *O*

Als ik het nu zie.. dan is er wel wat veranderd door de tijd heen _O-
pi_195269708
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:22 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Ik vond het vreselijk... maar het resultaat was echt supermooi.

Zou het niet snel nog eens doen.. maar als ik dan jouw knuf zie... kriebelt het BIJNA weer O+
Na een moeizaam begin ging het best goed. Ik heb telkens het begin en einde van een rij gemarkeerd zodat ik nooit meer dan een rij uit moest halen. Alleen de mattress stitch voor het aan elkaar naaien van de lappen was best vervelend, met name het laatste stuk. Ik heb wel even zitten vloeken.

Ik vond het aardig om te doen, maar je kunt je afvragen of zulk soort garen recht doet aan haakwerk. Je ziet er immers niks van. Kun je dan niet beter twee lappen fluffy stof knippen en aan elkaar naaien?
pi_195269792
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:46 schreef ChildoftheStars het volgende:

En klopt, maar ik heb de facebookervaring dat je 100 reacties krijgt met verkeerd om. Dus het was even een overbodige zelfbescherming ;) Iets te agressief, sorry
:D

Het ziet er een beetje maf uit als je anders gewend bent. Maar het resultaat is netjes, hoor! Best een hoop naaiwerk. Ik ben zelf in de loop der jaren luier geworden en kies zoveel mogelijk patronen waarbij ik niet veel hoef te naaien. :+ Alleen het naaien van lappen vind ik nog wel aardig om te doen. Daarom ben ik op een gegeven moment zelf patronen gaan maken die uit twee lappen (voor en achter) bestaan.
pi_195269886
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 16:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat goed is om te weten: je hoeft niet precies hetzelfde garen of zelfs garen met eenzelfde dikte te gebruiken als in een patroon vermeld staat. Belangrijk is vooral dat je de haaknaald kiest die bij je garen past. Bij knuffeltjes waarin je een dichte structuur hebt kun je een zo klein mogelijke naald gebruiken en bij projecten als dekens waarin je een wat lossere structuur wilt een grotere naald. Voor het gemak kun je de instructie op het garen zelf opvolgen, want daar staat vaak op welke grootte van een haaknaald je nodig hebt. Bedenk wel dat je haakwerk kleiner of groter wordt als je garen met een andere dikte gebruikt dan uit het patroon. Mijn knuffel is bijvoorbeeld met een haaknaald van 7mm gemaakt terwijl de knuffel uit het patroon met een naald maat 15mm is gehaakt (en garen dat twee keer zo dik is). Die knuffel is dan ook twee keer zo groot.

[ afbeelding ]

Verkeerd garen voor een dekentje, maar m'n dochter heeft het voor haar poppen gebruikt. Wat fijn is aan een lap haken is dat je verschillende steken uit kunt proberen. Kortom: een dekentje is leuk om mee te beginnen, of een kussen dat uit twee lappen bestaat die je aan elkaar naait. Dat was mijn derde project:

[ afbeelding ]
Dat is de ideale steek voor een eerste project :Y

En dat kussen is echt schattig.
pi_195269909
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 17:13 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Dat is de ideale steek voor een eerste project :Y

En dat kussen is echt schattig.
Ik heb er later nog een wasbeer bij gemaakt en beide kussens liggen jaren later nog steeds in de woonkamer en zijn nog altijd mooi. Wonderlijk voor zo'n vroeg project.
pi_195274839
Fluffy garen krijg ik bij de aanblik al een zweetaanval van dus ik vind t knap dat t je gelukt is! Hij is heel cute!

Draakje ook trouwens O+
Kwak
pi_195280346
Begonnen aan mini Kingdom... De doos met 109 kleurtjes scheepjes catona aanbreken doet een beetje pijn aan het hart... Ook al schrijf ik direct op welke kleuren aangebroken zijn ivm bijbestellen...
pi_195281446
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 16:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Thanks voor de info :) Binnenkort maar eens even kijken naar wat leuk beginnersmateriaal. Gisteren bij de Zeeman geweest en daar een 10 mm naald (plastic) meegenomen, veel te dik natuurlijk maar wist ik veel :')

quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 17:00 schreef Uhmmpie het volgende:
Ik ben ooit begonnennmet zo’n klein alles-in-1 pakketje van de zeeman.
Voorkant een gehaakt lapje.. achterkant van vilt.

Incl hopeloze plastic haaknaald... maar wel echt superleuk want uiteindelijk kwam het wel goed.
Beestje staat nog steeds op de kast... ik was echt supertrots *O*

Als ik het nu zie.. dan is er wel wat veranderd door de tijd heen _O-
Ik heb die hopeloze plastic haaknaald van 10 mm :'( Is er een specifiek model welke je aanraden voor een beginner? En op de garen staan inderdaad aanbevelingen voor wat betreft de haaknaald, lijkt me wel handiger om dat enigszins aan te houden toch?
pi_195281565
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 10:56 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Thanks voor de info :) Binnenkort maar eens even kijken naar wat leuk beginnersmateriaal. Gisteren bij de Zeeman geweest en daar een 10 mm naald (plastic) meegenomen, veel te dik natuurlijk maar wist ik veel :')
[..]

Ik heb die hopeloze plastic haaknaald van 10 mm :'( Is er een specifiek model welke je aanraden voor een beginner? En op de garen staan inderdaad aanbevelingen voor wat betreft de haaknaald, lijkt me wel handiger om dat enigszins aan te houden toch?
Ik zou deze bestellen:
https://www.bol.com/nl/p/(...)share_pdp_androidapp

Niet duur en je hebt meteen de meest gangbare maten
pi_195281633
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 11:06 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik zou deze bestellen:
https://www.bol.com/nl/p/(...)share_pdp_androidapp

Niet duur en je hebt meteen de meest gangbare maten
Thx, heb hem meteen maar even besteld :) Garen zag ik inderdaad genoeg bij diverse winkels hier in het dorp ;)
pi_195283284
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 11:11 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Thx, heb hem meteen maar even besteld :) Garen zag ik inderdaad genoeg bij diverse winkels hier in het dorp ;)
Ben benieuwd hoe je het vindt :)

Ben er zelf ook ooit eens mee begonnen omdat ik tijd over had... nooit meer mee gestopt _O-
pi_195283379
Ideale zondag: veel sport op tv en aan mijn CAL werken
pi_195283857
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 12:58 schreef Sarabi het volgende:
Ideale zondag: veel sport op tv en aan mijn CAL werken
[ afbeelding ]
Hier civilisation aan het spelen terwijl mijn lief zn huishoudelijke zaken doet.
zo van huis wisselen..
Onderweg door de wasstraat, even door dorp hier verderop huis-scouten...
En dan is de halve middag alweer om en mag ik thuis nog even aan de afwas en de was uit de droger halen.

En dan is het alweer bijna maandag.
pi_195284306
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 11:11 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Niets staat je in de weg om zoiets bij bol.com te kopen, maar ik vind het zelf wel sympathiek om bij online winkels gespecialiseerd in handwerk te kopen. Als je doorgaat met haken is het denk ik ook wel goed om eens iets te lezen over garen en dier- en milieuvriendelijkheid. We zijn er doorgaans erg op gespitst om zo goedkoop mogelijk in te slaan, maar producten van dieren die een fijn leven hebben gehad hebben nu eenmaal een prijs.

Ik vond dit bijvoorbeeld een aardig stuk: Het veroorzaakt dierenleed, het prikt, het is slecht voor het milieu. Kunnen we nog wel wol dragen?
pi_195284415
Laat ook maar
pi_195284704
Het is ook niet eenvoudig om de argumenten te wegen. Ik houd erg van wol en katoen, maar die zijn niet zo vriendelijk voor het milieu. Aan de andere kant: als je er spullen mee maakt die je koestert en waar je lang mee doet, dan is dat geen gekke keuze. Als je je het geld kunt veroorloven, dan kun je eens biokatoen kijken of naar diervriendelijke wol. Heb je een winkeltje in de buurt dat zulke garen verkoopt, dan is het aardig om daar langs te gaan.

Het is een beetje zoals met supermarktvoer: we kopen het allemaal uit gemak, omdat het prima voldoet en omdat het betaalbaar is, maar we zijn wel wat verloren aan lokale ambachtslieden.
pi_195287035
Mja nadeel van de lokale wolspeciaalzaak.. is dat het er nogal weinig zijn... en als ze er al zijn betaal je je arm.

Via internet bij een wolplein bestellen... zit je namelijk al niet meer bij je lokale ondernemer.

Die ik overigens van harte sponsor maar het prijsverschil is wel echt heel erg groot.
Not to mention dat het al onmogelijk is om mijn eigen lokale ondernemer te sponsoren gewoonweg doordat die niet bestaat :(

Dus dan wint het goedkope “wolletje” toch eigenlijk best wel vaak.
En eens.. het is zonde.
Maar niet heel gek.
pi_195287093
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2020 15:24 schreef Uhmmpie het volgende:
Mja nadeel van de lokale wolspeciaalzaak.. is dat het er nogal weinig zijn... en als ze er al zijn betaal je je arm.

Via internet bij een wolplein bestellen... zit je namelijk al niet meer bij je lokale ondernemer.

Die ik overigens van harte sponsor maar het prijsverschil is wel echt heel erg groot.
Not to mention dat het al onmogelijk is om mijn eigen lokale ondernemer te sponsoren gewoonweg doordat die niet bestaat :(

Dus dan wint het goedkope “wolletje” toch eigenlijk best wel vaak.
En eens.. het is zonde.
Maar niet heel gek.
Dit. Ik ben eerst 20min onderweg met de auto. Dan nog betalen om te mogen parkeren en dan heel veel meer voor het product moeten betalen.
pi_195287878
Ik vind wel... de “wolletjes” zijn wel echt heel mooi.
Ik word echt blij van een goede wolwinkel.

Alleen mijn portemonnee dus absoluut niet...
En ik heb geen auto dus het is doorgaans nogal onbereikbaar voor mij.
pi_195288077
Helemaal eens met de discussie, en hier in het naastgelegen dorp heb ik dus gelukkig wel een wolwinkel op 10 minuten fietsen, of 5 minuten rijden met gratis parkeren O+

Maar toen ik begon, had ik eerst een setje haaknaalden en garen van Action, daar koop ik ook liever niet, maar als je nog niet weet of het wat voor je is...
pi_195288257
In dit geval met de link naar de haaknaalden. Dat zijn chinese namaak die je zelf ook op ali kan bestellen. Ik ben ook met zo'n setje begonnen, haakt prima maar daar bestellen is wel wat anders dan een nederlandse webshop.

De wolwinkel in mijn woonplaats is ook weg en dan sponsor ik liever een fatsoenlijke webshop dan een bol.com doorverkoper.
pi_195288329
En eens met @Elleska, ik koop online bij een speciaalzaak en niet via bol. Je hoopt dat dat soort zaken zo lang mogelijk blijven bestaan.

@Sarabi, je bent al ver met de CAL, mooi!
pi_195288351
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 16:18 schreef Elleska het volgende:
In dit geval met de link naar de haaknaalden. Dat zijn chinese namaak die je zelf ook op ali kan bestellen. Ik ben ook met zo'n setje begonnen, haakt prima maar daar bestellen is wel wat anders dan een nederlandse webshop.

De wolwinkel in mijn woonplaats is ook weg en dan sponsor ik liever een fatsoenlijke webshop dan een bol.com doorverkoper.
Klopt, ik heb ze van Ali. Maar ik gokte dat als je net begint geen weken wil wachten.
Haak er al 10 jaar heel fijn mee.
pi_195288557
Maar dan snap je toch wel dat mensen beginnen over de handwerkwinkels?

Dat hoeft niet perse de plaatselijke handwerkwinkel te zijn want die zijn er niet meer zoveel maar zelfs de nederlandse webshops zijn al lokaal vergeleken met china.
pi_195288796
Nick als je het lokaler wil:

https://www.echtstudio.nl(...)-red-haaknaaldenset/

[ Bericht 52% gewijzigd door Sarabi op 27-09-2020 16:46:49 ]
pi_195289498
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 16:30 schreef Elleska het volgende:
Maar dan snap je toch wel dat mensen beginnen over de handwerkwinkels?

Dat hoeft niet perse de plaatselijke handwerkwinkel te zijn want die zijn er niet meer zoveel maar zelfs de nederlandse webshops zijn al lokaal vergeleken met china.
Jawel.. maar als probeersel moet zeeman best kunnen hoor :)

En daarna is het sowieso een afweging die iedereen voor zich moet maken.

En ik ben stiekem beetje allergisch voor dingen die rechtstreeks van ali.. via bol.com verkocht worden. Je ziet het steeds vaker valt me op.
Niet alleen met wol/naalden.
Daar begin ik niet aan dus.
pi_195290968
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2020 17:10 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Jawel.. maar als probeersel moet zeeman best kunnen hoor :)

En daarna is het sowieso een afweging die iedereen voor zich moet maken.
Zeeman is dan wel geen handwerkwinkel maar is wel weer een lokale winkel dus komt bij mij door de keuring heen. Dat is inderdaad een afweging die iedereen voor zichzelf moet bepalen en daarbij helpt het als de informatie en kennis wordt gedeeld.
Het is gelukkig niet zo dat het enige lokale alternatief een haaknaaldenset van 80euro is.

quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2020 17:10 schreef Uhmmpie het volgende:

En ik ben stiekem beetje allergisch voor dingen die rechtstreeks van ali.. via bol.com verkocht worden. Je ziet het steeds vaker valt me op.
Niet alleen met wol/naalden.
Daar begin ik niet aan dus.
Dat heb ik ook. Het vervelendste vind ik nog dat je het niet altijd vooraf weet. Ik bestel door die ali doorverkopers helemaal niets meer van derden bij bol.com. Bij blokker is het trouwens ook opletten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Elleska op 27-09-2020 18:35:00 ]
pi_195291701
Maar zeeman is wel weer een hele grote keten...
Dis dat valt wat mij betreft doorgaans niet onder lokale ondernemers :)
pi_195294684
Het zijn geen lokale ondernemers nee maar het is wel een lokale winkel. Wanneer een bepaalde vestiging niet goed draait zal deze sluiten. Zo zijn er hier al meerdere winkels van grote ketens verdwenen en de zeeman is een winkel die ik zou missen.
En wat ik eerder al zei van nederlandse webshops geldt natuurlijk ook voor grotere winkelketens. De zeeman is altijd nog meer lokaal dan aliexpress.

Maargoed dat is een eigen afweging en we gaan zo wel heel ver offtopic ;)
pi_195296801
Mijn enige bedoeling was om mee te geven dat andere overwegingen een rol kunnen spelen dan waar je iets het goedkoopst kunt krijgen.

Ik ben zelf ooit begonnen met een cursus gegeven door iemand met een handwerkwinkel. Leuk en leerzaam was dat - en ook een goede manier om veel garen te bekijken en bevoelen. In coronatijden zal dat allemaal wel lastig gaan.
pi_195322819
Week 1 is klaar

pi_195326776
Mooi Sarabi!
Kwak
pi_195328718
Mooi! Hoe groot is dit?
pi_195329739
Dankjewel allemaal. Op dit moment is ie 27cm bij 27cm.

Ik vind het geschreven patroon wel lastig te lezen dus maak veel gebruik van de filmpjes.
  dinsdag 29 september 2020 @ 21:33:44 #84
171422 LadyBlack
paint it black
pi_195332885
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 11:36 schreef Mrs.Peel het volgende:
Bedankt voor het aanbod @:ladyblack Dan wil ik graag een patroon voor een knuffeltje zien, misschien kan en wil ik dat wel maken. Ik wil alleen wel eerst mijn 2 andere projecten afmaken.

Ik ben geen fan van Facebook, en ook een nepprofiel wil ik niet hebben. Maar bedankt voor de suggestie @:Uhmmpie
Dat duurde even want mobiel kon ik de tekst niet selecteren :D

Patroon voor een simpel engeltje onder de spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_195481186
Weet iemand trouwens nog leuke instagrampaginas over haken?

Ik ben nu Guy with the hook gaan volgens. Wil zijn Dias Los Meurtos CAL misschien gaan doen.
  woensdag 7 oktober 2020 @ 13:28:54 #86
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_195484893
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 09:50 schreef Sarabi het volgende:
Weet iemand trouwens nog leuke instagrampaginas over haken?

Ik ben nu Guy with the hook gaan volgens. Wil zijn Dias Los Meurtos CAL misschien gaan doen.
een greep uit de pagina's die ik leuk vind:

https://www.instagram.com/attysloveforcrochet/
https://www.instagram.com/martin_up_north/
https://www.instagram.com/simplycrochetmag/
https://www.instagram.com/ravliki/
https://www.instagram.com/studiomanya/
https://www.instagram.com/lisefranck/
https://instagram.com/petit_petite_nl/

[ Bericht 10% gewijzigd door trui op 09-10-2020 08:36:59 ]
in de haak.
  woensdag 7 oktober 2020 @ 13:40:35 #87
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_195485124
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 11:11 schreef WaikikiWim het volgende:

[..]

En, heb je al een beginnetje gemaakt? Ik ben benieuwd! :)
in de haak.
  woensdag 7 oktober 2020 @ 14:45:07 #89
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_195486151
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 17:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb er later nog een wasbeer bij gemaakt en beide kussens liggen jaren later nog steeds in de woonkamer en zijn nog altijd mooi. Wonderlijk voor zo'n vroeg project.
Wat leuk dat ze nog altijd gebruikt worden. (en dat ze zo goed blijven, mijn kussens zijn na verloop van tijd vaak toch niet meer zo mooi vind ik).
in de haak.
pi_195491582
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 13:40 schreef trui het volgende:

[..]

En, heb je al een beginnetje gemaakt? Ik ben benieuwd! :)
Beperkt tijd gehad helaas. Afgelopen weekend begonnen met een ketting maken. Viel nog wel tegen toch, soms veel ruimte tussen de stukken en kreeg de gang er maar moeilijk in :P ik weet ook niet zo goed wat een goede manier is, ik volg nu maar gewoon de volgorde van de filmpjes op wolplein, maar geen idee hoe je er dan uiteindelijk 1 voorwerp van maakt.
pi_195492062
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 19:31 schreef WaikikiWim het volgende:

[..]

Beperkt tijd gehad helaas. Afgelopen weekend begonnen met een ketting maken. Viel nog wel tegen toch, soms veel ruimte tussen de stukken en kreeg de gang er maar moeilijk in :P ik weet ook niet zo goed wat een goede manier is, ik volg nu maar gewoon de volgorde van de filmpjes op wolplein, maar geen idee hoe je er dan uiteindelijk 1 voorwerp van maakt.
Als je lossen kunt en vasten en minderen en meerderen, kunt je simpele vormen en beestjes maken. Stokjes gebruik je ook vaak. Andere steken zie je minder vaak.

Leuk project Sarabi!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_195499327
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 19:31 schreef WaikikiWim het volgende:

[..]

Alles op zn tijd.

En inderdaad.. lossen, vasten, meer, minder.. voor je het weet haak je een konijn of een simpel dekentje.

Wat ook wel aardig is als eerste projectje is een pannenlap. Beetje saai maar je kunt het zo moeilijk maken als je zelf wil en relatief snel klaar.
pi_195500511
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 06:13 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Alles op zn tijd.

En inderdaad.. lossen, vasten, meer, minder.. voor je het weet haak je een konijn of een simpel dekentje.

Wat ook wel aardig is als eerste projectje is een pannenlap. Beetje saai maar je kunt het zo moeilijk maken als je zelf wil en relatief snel klaar.
I know ;) Ik zat nog even te twijfelen om een boek te kopen (wel verleidelijk), maar in principe behandelen heel veel filmpjes op youtube de basisprincipes ook vrij duidelijk.
pi_195502566
Deel 2 is ook weer af *O* de bijtjes en vlinder zijn zo cute O+

pi_195503044
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 10:59 schreef Sarabi het volgende:

[ afbeelding ]
mooi zeg O+
pi_195508041
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 10:59 schreef Sarabi het volgende:

[ afbeelding ]
Jij maakt altijd zulke prachtige dingen...
ik zou willen dat ik daar het geduld voor had
pi_195508830

Eindelijk weer eens wat schattigs gemaakt.
Misschien dat ie ook nog een wit stipje of 2 krijgt maar die heb ik hier niet.. en eigenlijk vind ik hem zo ook wel leuk :)
pi_195509764
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 16:17 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Jij maakt altijd zulke prachtige dingen...
ik zou willen dat ik daar het geduld voor had
Beetje bij beetje :D

Hij is cute Uhmmpie.

Ik heb katoen voor de Dias Los Muertos CAL besteld :@

Ondertussen ook nog met de vampire gnome bezig.
pi_195510726
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 17:48 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Beetje bij beetje :D

Hij is cute Uhmmpie.

Ik heb katoen voor de Dias Los Muertos CAL besteld :@

Ondertussen ook nog met de vampire gnome bezig.
Die is ook cool... zou er spontaan ook aan beginnen.
Kan alleen niet vinden hoe groot dat dan gaat worden..
of remotely.. hoeveel werk het is :)
pi_195510748
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 18:35 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Die is ook cool... zou er spontaan ook aan beginnen.
Kan alleen niet vinden hoe groot dat dan gaat worden..
of remotely.. hoeveel werk het is :)
Ik dacht 65cm maar kan het niet meer vinden nu....
pi_195511596
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 18:36 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik dacht 65cm maar kan het niet meer vinden nu....
Je hebt gelijk.. fb van pera pasha staat het :)

Zit er alleen mee dat ik echt geen idee heb waar ik dat dan daarna zou moeten laten ook.

Maar het is wel een maat die ik makkelijker vol hou dan een complete deken denk ik :)

Heb eigenlijk nog nooit een hele deken aangedurfd :)
pi_195512707
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 19:20 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Je hebt gelijk.. fb van pera pasha staat het :)

Zit er alleen mee dat ik echt geen idee heb waar ik dat dan daarna zou moeten laten ook.

Maar het is wel een maat die ik makkelijker vol hou dan een complete deken denk ik :)

Heb eigenlijk nog nooit een hele deken aangedurfd :)
Dan is dit wel een mooie tussenstap :)

En aan een deken 'moet' je gewoon beginnen. Zeker met een CAL zijn het steeds kleine stukjes.
pi_195513612
In ieder geval beetje feeling met of ik het echt leuk vind.. dat is toch minder lang doorbijten als het tich niet zo mijn ding blijkt :)
pi_195515263
@Sarabi Mooi! Wat ga je mooi gelijk op met de CAL. Ik loop al dik achter, te veel te doen wat eerst moet, zoals deze jongen:

Het is Sjaak Specht, uit Pica Pau O+

Eindelijk af, best een overwinning moet ik toegeven. @trui Bedankt voor de hulp, je ziet, het lijkt gelukt ^O^ En niets te vroeg, morgen is de deadline :D

@Uhmmpie Hij is schattig :)

@kwakz0r Hoe gaat het met jouw CAL?

@LadyBlack Bedankt voor het patroon ^O^ Ik sla het op voor later.
pi_195520771
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 21:49 schreef Mrs.Peel het volgende:
@:sarabi Mooi! Wat ga je mooi gelijk op met de CAL. Ik loop al dik achter, te veel te doen wat eerst moet, zoals deze jongen:

[ afbeelding ]

Eindelijk af, best een overwinning moet ik toegeven. @:trui Bedankt voor de hulp, je ziet, het lijkt gelukt ^O^ En niets te vroeg, morgen is de deadline :D

@:Uhmmpie Hij is schattig :)

@:kwakz0r Hoe gaat het met jouw CAL?

@:ladyblack Bedankt voor het patroon ^O^ Ik sla het op voor later.
Just in time management

Hij is wel heel leuk geworden :)
pi_195521488
quote:
@:sarabi Mooi! Wat ga je mooi gelijk op met de CAL. Ik loop al dik achter, te veel te doen wat eerst moet, zoals deze jongen:

[ afbeelding ]

Eindelijk af, best een overwinning moet ik toegeven. @:trui Bedankt voor de hulp, je ziet, het lijkt gelukt ^O^ En niets te vroeg, morgen is de deadline :D

Wat een schatje is het geworden! Echt heel mooi gelukt
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 08:31:34 #107
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_195521511
quote:

[ afbeelding ]

Prachtig!! Supernetjes ook, leuk hoor! Die wordt vast heel positief ontvangen. :)

[ Bericht 6% gewijzigd door trui op 09-10-2020 10:22:24 ]
in de haak.
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:30:21 #108
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_195523907
quote:

[ afbeelding ]

Van de scheepjes heb ik deel 2 af net! De andere deken ben ik aan de tweede herhaling in deel 1 begonnen, dan moeten deel 2 en 3 nog en deel 4 is net gepost :') maar dat was ook wel heel veel in 1 keer!

Edit: sjaak specht is leuk!! O+
Kwak
pi_195524026
Oeh dat is ook al zo mooi O+ En wat een geduld!
pi_195524117
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 11:30 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Van de scheepjes heb ik deel 2 af net! De andere deken ben ik aan de tweede herhaling in deel 1 begonnen, dan moeten deel 2 en 3 nog en deel 4 is net gepost :') maar dat was ook wel heel veel in 1 keer!

[ afbeelding ]
Edit: sjaak specht is leuk!! O+
Ziet er wel weer heel leuk uit.

En je gaat razendsnel.
pi_195524301
Even een klein tussendoortje gehaakt (de foto is net teveel van bovenaf genomen). Nu even met een ander project in de weer dat nog af moet. En dan verder met de koningin

vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:11:16 #112
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_195524731
Ik zie niet zo goed hoe het zit, mist hij nou een oog of zie ik het helemaal verkeerd?

Ik zit naar 'De haakster van NL 2020' te kijken en vind die presentatrice zo ontzettend suf. Erger me elke week aan haar. Maar goed, ze speelt geen hoofdrol gelukkig. Ik ga weer even verder kijken. Opdracht 'een baby item bestaand uit minimaal 2 stuks die op elkaar afgestemd zijn'. Ben benieuwd!
in de haak.
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:19:11 #113
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_195524875
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 12:11 schreef trui het volgende:
Ik zie niet zo goed hoe het zit, mist hij nou een oog of zie ik het helemaal verkeerd?

Ik zit naar 'De haakster van NL 2020' te kijken en vind die presentatrice zo ontzettend suf. Erger me elke week aan haar. Maar goed, ze speelt geen hoofdrol gelukkig. Ik ga weer even verder kijken. Opdracht 'een baby item bestaand uit minimaal 2 stuks die op elkaar afgestemd zijn'. Ben benieuwd!
Haha ja :D elke week loopt ze ook tien meter ergens heen. Ik snap dat wel, maar elke week denk ik: daar zijn de verplichte stappen :D
Maar het is natuurlijk ook wel lastig als het niet je beroep is :)
Leuk om te kijken. Ik hoop op een breiversie, maar dat zie ik niet gebeuren.
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:24:16 #114
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_195524972
Ja, ik snap ook dat ze geen professional is, maar dan nog, hadden ze niet een iets vlotter iemand kunnen vinden? En die verplichte pasjes inderdaad, hahaha, zo geforceerd allemaal.

[edit]nou ik heb 't weer gezien hoor, ik ben soms wat verbaasd over bepaalde cijfers die worden uitgedeeld door de jury maar was 't al met al wel eens met de winnaar van deze week.[/edit]

[ Bericht 35% gewijzigd door trui op 09-10-2020 12:38:53 ]
in de haak.
pi_195525742
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 12:11 schreef trui het volgende:

Hij heeft twee ogen ;)

Dat programma durf ik nooit te kijken, met de suffe reden dat ik nu het beeld heb haaktalent te hebben (en dat is het enige talent waarin ik geloof bij mezelf) en dat beeld wil ik behouden
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:09:13 #116
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_195525781
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 13:06 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Hij heeft twee ogen ;)

Dat programma durf ik nooit te kijken, met de suffe reden dat ik nu het beeld heb haaktalent te hebben (en dat is het enige talent waarin ik geloof bij mezelf) en dat beeld wil ik behouden
oh, als ik goed kijk zit het tweede oog dan toch links onder op de foto?

en die angst over dat programma is echt niet nodig hoor, het leuke is juist dat het niet allemaal tophakers zijn. Ik vind het wel knap dat ze meteen ook het patroon schrijven tijdens het maken. Daar zou ik heel wat tijd mee kwijt zijn denk ik.
in de haak.
pi_195525930
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 13:09 schreef trui het volgende:

[..]

oh, als ik goed kijk zit het tweede oog dan toch links onder op de foto?

en die angst over dat programma is echt niet nodig hoor, het leuke is juist dat het niet allemaal tophakers zijn. Ik vind het wel knap dat ze meteen ook het patroon schrijven tijdens het maken. Daar zou ik heel wat tijd mee kwijt zijn denk ik.
De foto is een beetje uit een rare hoek. Als ik moeilijk doe en recht voor het gezichtje een foto maak kloppen de oogjes weg (zelfde toer en het aantal steken volgens het boekje ertussen).

Ik maakt nooit aantekeningen bij het haken, doe gewoon wat en dan komt er wat uit. Of gewoon lekker vanaf een patroon
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:26:20 #118
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_195526031
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 13:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik maakt nooit aantekeningen bij het haken, doe gewoon wat en dan komt er wat uit. Of gewoon lekker vanaf een patroon
ik ook niet, maar voor deze wedstrijd is het een vereiste.
in de haak.
pi_195526225
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 13:26 schreef trui het volgende:

[..]

ik ook niet, maar voor deze wedstrijd is het een vereiste.
begrijp ik ja :)
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:52:24 #120
346653 Ceviche
pi_195527693
Ze hadden in een eerder seizoen een deelnemer waarvan ik vond dat ze geen mooie dingen maakte (niet mijn smaak) en die kwam in de top 3 :')
Er zijn maar een paar ontwerpen die ik mooi genoeg vond om evt zelf te gaan maken maar dan zijn er echt maar een paar :@
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:59:51 #121
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_195527827
Ik had me vorig jaar opgegeven maar niet gekozen. Sindsdien niet echt meer gekeken 🤣
Kwak
pi_195568975
Wat frustrerend is het om hiermee te beginnen :D Ik volg filmpjes en ik zit nu al een paar dagen vast op het niveau 'de basissteek'. Op de een of andere manier krult mijn werk zich compleet op en is er veel inconsistentie; hele grote gaten die afgewisseld worden met stukjes die nauwelijks passen :') Het leukste is dat mijn vriendin naast me op de bank vrolijk meedoet en alles wel in 1 keer fixed :')
pi_195569396
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 16:05 schreef WaikikiWim het volgende:
Wat frustrerend is het om hiermee te beginnen :D Ik volg filmpjes en ik zit nu al een paar dagen vast op het niveau 'de basissteek'. Op de een of andere manier krult mijn werk zich compleet op en is er veel inconsistentie; hele grote gaten die afgewisseld worden met stukjes die nauwelijks passen :') Het leukste is dat mijn vriendin naast me op de bank vrolijk meedoet en alles wel in 1 keer fixed :')
Klinkt wel heel knus. Vervelend dat het begin zo lastig is. Wat voor garen heb je? En staat er op het label welke grootte naald je nodig hebt? Misschien kunnen we hier wat tips geven om het gemakkelijker te maken...
pi_195571649
De Vampire Gnome is klaar.

pi_195571751
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 18:09 schreef Sarabi het volgende:

[ afbeelding ]
Gelukkig haak je niet zo snel O+

Hij is echt leuk ook
pi_195571906
Laatste dagen veel gehaakt zodat ik niet aan andere dingen kon denken.
Nu wil mijn man nog een reaper voor Halloween dus moet weer verder haken.
pi_195571932
quote:

[ afbeelding ]
Hij is zo goed geworden! Echt super :D
pi_195571940
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 18:20 schreef Sarabi het volgende:
Laatste dagen veel gehaakt zodat ik niet aan andere dingen kon denken.
Nu wil mijn man nog een reaper voor Halloween dus moet weer verder haken.
You can do it!
pi_195572182
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 16:21 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Klinkt wel heel knus. Vervelend dat het begin zo lastig is. Wat voor garen heb je? En staat er op het label welke grootte naald je nodig hebt? Misschien kunnen we hier wat tips geven om het gemakkelijker te maken...
Ik denk dat het gewoon een kwestie van oefenen is ;) Het garen correspondeert wel me de grootte van de naald (nog even gecheckt). Komende week gaat mijn vriendin even kijken waar het spaak loopt :P
pi_195572333
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 18:31 schreef WaikikiWim het volgende:

[..]

Ik denk dat het gewoon een kwestie van oefenen is ;) Het garen correspondeert wel me de grootte van de naald (nog even gecheckt). Komende week gaat mijn vriendin even kijken waar het spaak loopt :P
Doorzetten dus! Je kan er zulke gave dingen mee maken. Oke :) Sorry, dacht even mee te denken. En ik denk dat het ook een kwestie is van handigheid krijgen. Zet hem op en geef niet op :*
pi_195572551
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 18:22 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

You can do it!

Ik heb nog tot woensdag dan komt er weer een deel van de CAL online
pi_195572971
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 18:31 schreef WaikikiWim het volgende:

[..]

Soms is het net een kleine beweging waardoor het niet wil lukken. Komt vast goed.
pi_195573002
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 18:45 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik heb nog tot woensdag dan komt er weer een deel van de CAL online
* ChildoftheStars Geeft een haaknaald en een bol was aan

Snel beginnen dus :+
  maandag 12 oktober 2020 @ 09:44:20 #134
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_195583356
quote:

[ afbeelding ]
leuk is ie! O+
in de haak.
  maandag 12 oktober 2020 @ 09:48:04 #135
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_195583397
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 16:05 schreef WaikikiWim het volgende:
Aarg, dat lijkt me ook frustrerend. Misschien een troost om te weten dat de eerste toeren in een haakwerkje vaak het lastigst zijn, op een gegeven moment zal het opkrullen minder worden. Ook wordt het na wat oefening makkelijker om te zien waar je precies je naald in moet steken, en krijg je meer handigheid in hoe je de draad een beetje op spanning kunt houden. Succes!
in de haak.
  maandag 12 oktober 2020 @ 09:51:38 #136
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_195583441
Ik ben nog steeds bezig met vierkantjes voor een deken met het 'Drunkards Path Square' patroon. De vierkantjes zijn niet de leukste dingen om te haken vind ik, en het wegwerken van de draadjes (4 per vierkantje) is ook steeds een hele klus. Maar goed, het begint nu aardig op te schieten.
in de haak.
  maandag 12 oktober 2020 @ 17:07:26 #137
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_195591029
Geweldig patroon, Trui, maar wat een werk!

Mn collega wordt binnenkort voor de 2e keer oma, dus voor de kleine deze gemaakt.
Blijft leuk, heb m al eens eerder gemaakt.

maandag 12 oktober 2020 @ 21:43:30 #138
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_195597304
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:07 schreef NijntjesUk het volgende:

Mn collega wordt binnenkort voor de 2e keer oma, dus voor de kleine deze gemaakt.

[ afbeelding ]
Oooh die is lief ja, ❤ ik heb er ook een paar gemaakt. Valt vast in goede aarde!
Ik wil ook nog een babycadeautje maken voor een collega die bijna met zwangerschapsverlof gaat. Heb zo’n tuimelbal gekocht en ik wil daar iets omheen haken, maar kan maar geen keuze maken wat. Nou ja, vanavond eerst maar weer eens vierkantjes maken...

[ Bericht 7% gewijzigd door trui op 12-10-2020 22:44:35 ]
in de haak.
pi_195611236
Wat een werk Trui...

Grim Reaper is klaar *O* man is weer blij

pi_195618715
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:07 schreef NijntjesUk het volgende:

[ afbeelding ]
Super schattig!!!

quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 21:43 schreef trui het volgende:

[..]

Oooh die is lief ja, ❤ ik heb er ook een paar gemaakt. Valt vast in goede aarde!
Ik wil ook nog een babycadeautje maken voor een collega die bijna met zwangerschapsverlof gaat. Heb zo’n tuimelbal gekocht en ik wil daar iets omheen haken, maar kan maar geen keuze maken wat. Nou ja, vanavond eerst maar weer eens vierkantjes maken...
[ afbeelding ]

Goede goden wat een werk! Mooie kleuren. Is dat van die link van laatst?

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 15:37 schreef Sarabi het volgende:
Wat een werk Trui...

[ afbeelding ]
Super cute O+
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:46:32 #141
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_195619830
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 15:37 schreef Sarabi het volgende:
Wat een werk Trui...

[ afbeelding ]
Goed gelukt! :D
in de haak.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:48:24 #142
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_195619886
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 20:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goede goden wat een werk! Mooie kleuren. Is dat van die link van laatst?
De link staat in mijn bericht hierboven.
in de haak.
pi_195619920
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 20:48 schreef trui het volgende:

[..]

De link staat in mijn bericht hierboven.
Sorry doe onhandig met mijn mobiel... Dan heb ik de goede voor ogen. Mooi project
pi_195633346
Week 1 van de Dia Los Muertos CAL

pi_195641585
Mijn moeder heeft me deze gegeven O+

pi_195641595
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 14:14 schreef Sarabi het volgende:

[ afbeelding ]
Die is prachtig! Die kleuren en steken! GEweldig
pi_195641637
OMG... ik wil hem ook maken, maar dat ga ik niet kopen. Ik kan het ;)
  woensdag 14 oktober 2020 @ 20:57:28 #148
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_195641970
quote:

[ afbeelding ]
O+
pi_195643062
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
OMG... ik wil hem ook maken, maar dat ga ik niet kopen. Ik kan het ;)
Het patroon is gratis
pi_195643126
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 21:25 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Het patroon is gratis
Eerst andere projecten maken :) En ik heb er de ruimte niet voor. Er is een hele lijst met argumenten waarom niet. Eerst maar lekker met mijn huidige patronen en boekjes bezig. Het gaat niet om het geld alswel dat ik eerst Persian Tiles wil afmaken, en een tafelkleed en nog mandala's wil haken om mijn bloempotten op te zetten en knuffeltjrs en boekjes waaruit ik wil werken en kerstengeltjes wil haken om te versturen als kerstkaartje en zo kan ik even doorgaan
  woensdag 14 oktober 2020 @ 22:46:26 #151
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_195645794
quote:

[ afbeelding ]
Mooi!
in de haak.
pi_195699150
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 22:46 schreef trui het volgende:

[..]

Mooi!
Dankjewel!

Week 2 is nu ook klaar

Morgen komt deel 3 online *O*
pi_195706933
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 19:56 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Dankjewel!

Week 2 is nu ook klaar

[ afbeelding ]

Morgen komt deel 3 online *O*
Ziet er goed uit :)
  zondag 18 oktober 2020 @ 12:49:45 #154
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_195710686
Ik vind de nieuwe baby rainbowsampler deken van haakmaarraak zo leuk, en de star stitch baby blanket ook...

Maar ik moet eerst minimaal 5 andere dekens afmaken 😂
Kwak
  zondag 18 oktober 2020 @ 13:09:32 #155
346653 Ceviche
pi_195711190
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 12:49 schreef kwakz0r het volgende:
Ik vind de nieuwe baby rainbowsampler deken van haakmaarraak zo leuk, en de star stitch baby blanket ook...

Maar ik moet eerst minimaal 5 andere dekens afmaken 😂
Dit :'(
Zij heeft zo veel leuke patronen, en vaak goedkoop/gratis. Maar ik ben al twee jaar bezig met een andere deken van haar, de origami. Op tweederde maar ik ben nu met zoveel andere dingen bezig -O-
Wil ook nog die Katia baby deken haken (cal van vorig jaar volgens mij) en zoveel kinderen heb ik niet eens :')
pi_195711761
Bedankt voor de enthousiaste reacties op Sjaak. En sindsdien zijn er zoveel leuke ami's voorbijgekomen, van één werd ik wel een beetje bang ;) Er zijn echt zoveel leuke patronen, moeilijk om te kiezen!

De CAL's vorderen gestaag zie ik ^O^
Ik heb last van alle andere dingen die af moeten, ik kom niet toe aan de CAL. Ik neem aan vast de filmpjes online blijven staan?

En dan wil ik eigenlijk ook leren breien (sokken!) :@

En leren naaien :@

Ik heb een hele andere, creatieve kant van mezelf ontdekt! Het is zo leuk om iets te maken O+
pi_195712218
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 13:37 schreef Mrs.Peel het volgende:
Bedankt voor de enthousiaste reacties op Sjaak. En sindsdien zijn er zoveel leuke ami's voorbijgekomen, van één werd ik wel een beetje bang ;) Er zijn echt zoveel leuke patronen, moeilijk om te kiezen!

De CAL's vorderen gestaag zie ik ^O^
Ik heb last van alle andere dingen die af moeten, ik kom niet toe aan de CAL. Ik neem aan vast de filmpjes online blijven staan?

En dan wil ik eigenlijk ook leren breien (sokken!) :@

En leren naaien :@

Ik heb een hele andere, creatieve kant van mezelf ontdekt! Het is zo leuk om iets te maken O+

Ik heb thuis van die mini bamboe naaldjes voor sokken... maar ik heb ooit wel gebreid.. en dat ging wel.
Maar met al die naaldjes.. echt de hel _O-

En het lijkt me zo fijn... zelfgebreide sokken.
Naadloos bij voorkeur zegmaar

Overigens hier dat nu al wewr heel wat jaartjes ontdekt en ik blijk er ook heel zo onhandig niet in.
Echt leuk :)
  zondag 18 oktober 2020 @ 16:31:39 #158
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_195716029
Ik brei sokken t liefste met magic loop op een lange rondbreinaald. Staan goeie tutorials op knitty.com

Al heel lang niet gedaan. Heb weinig geduld voor breien momenteel
Kwak
pi_195717029
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 16:31 schreef kwakz0r het volgende:
Ik brei sokken t liefste met magic loop op een lange rondbreinaald. Staan goeie tutorials op knitty.com

Al heel lang niet gedaan. Heb weinig geduld voor breien momenteel
Hier sowieso weinig geduld op het moment... focus van een gebakken ei hier op het moment. Haakt ook niet lekker :X

Nu wel weer een boek gevonden dat ik gewoon elke 10 regels kan wegleggen zonder dat dat als gevolg heeft dat ik niet in het verhaal kom.
Dat scheelt.
pi_195719655
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 13:37 schreef Mrs.Peel het volgende:

Wat heerlijk om te horen O+

Dias Los Muertos CAL week 3:

Wel aardig wat foutjes maar we gaan gewoon door.
pi_195719915
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 20:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wat een tempo!
7u op de bank zitten en sport kijken :) tegelijkertijd lekker haken
pi_195721519
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 20:25 schreef Sarabi het volgende:

[..]

7u op de bank zitten en sport kijken :) tegelijkertijd lekker haken
Op die fiets ;)

zeven uur sport kijken vind ik knap, was het leuk?
pi_195798714
Op dit moment heb ik een mandalahaakbui.... alleen de grote vraag... wat moet ik ermee? Iemand tips zodat ik ze niet volledig voor janjoker maak?
pi_195799936
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 01:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
Op dit moment heb ik een mandalahaakbui.... alleen de grote vraag... wat moet ik ermee? Iemand tips zodat ik ze niet volledig voor janjoker maak?
Opspannen en ophangen?
Evt als dromenvangwr. Leuk om kado te geven ook.
Als kleedje is the obvious denk ik...
pi_195799956
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 05:50 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Opspannen en ophangen?
Evt als dromenvangwr. Leuk om kado te geven ook.
Als kleedje is the obvious denk ik...
Kleedje was mijn eerste gedacht :+ en veel zullen zo eindigen...
Zo'n ring is, als ik eerlijk mag zijn, niet zo mijn smaak. Naja... misschien eindigen ze op een stapeltje. Ik heb wel een paar ideeën.

- als kleedje om mijn soapbars op neer te leggen
- Kleedje op tafel, onder bloempotten en dergelijke clichédingen die ik wel gezellig vind
- Ophangen is een optie idd... maar niet echt mijn smaak, sorry :@ maar wel de grootste kans dat ik dat ga doen
- Even puzzelen en dan aan elkaar naaien als een soort bond geheel voor op mijn bed of zo
- Cadeau idd
- onderleggers van maken of een pakkenlap

Oh en de belangrijkste schiet me te binnen, het ontspant me om ze te maken... Dus ik geniet ervan en hoef niet altijd overal een doel aan te koppelen, hoe ingewikkeld ik dat ook vind

Al blijven alle ideeën welkom ;)
pi_195799961
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 06:00 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Kleedje was mijn eerste gedacht :+ en veel zullen zo eindigen...
Zo'n ring is, als ik eerlijk mag zijn, niet zo mijn smaak. Naja... misschien eindigen ze op een stapeltje. Ik heb wel een paar ideeën.

- als kleedje om mijn soapbars op neer te leggen
- Kleedje op tafel, onder bloempotten en dergelijke clichédingen die ik wel gezellig vind
- Ophangen is een optie idd... maar niet echt mijn smaak, sorry :@ maar wel de grootste kans dat ik dat ga doen
- Even puzzelen en dan aan elkaar naaien als een soort bond geheel voor op mijn bed of zo
- Cadeau idd
- onderleggers van maken of een pakkenlap

Oh en de belangrijkste schiet me te binnen, het ontspant me om ze te maken... Dus ik geniet ervan en hoef niet altijd overal een doel aan te koppelen, hoe ingewikkeld ik dat ook vind

Al blijven alle ideeën welkom ;)
Ik ken het idee van een doel er voor willen hebben wel hoor.
Kost toch best werk en ze zijn mooi daarna... dus wil je er eigenlijk iets mee.
pi_195799964
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 06:02 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Dat dus! Ik denk dat ik ze aan elkaar naai. Voor op wat zwarte meubels die ik heb, als onderlegger en dat soort dingen...

En en en ik ben ermee begonnen om rust in mijn hoofd te creëren, dat lukt. Dus misschien toch echt het idee functie uitsluiten ;)
pi_195799968
Ik ben eruit! Aan elkaar naaien en onderleggers. Net zo tuttig als ik ben, heerlijk gezellig

pi_195800392
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 06:03 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dat dus! Ik denk dat ik ze aan elkaar naai. Voor op wat zwarte meubels die ik heb, als onderlegger en dat soort dingen...

En en en ik ben ermee begonnen om rust in mijn hoofd te creëren, dat lukt. Dus misschien toch echt het idee functie uitsluiten ;)
Je druk maken om datgene dat rust in je hoofd geeft.. is minder handig ja :)

Maar problem solved :)
pi_195800924
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 06:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ben eruit! Aan elkaar naaien en onderleggers. Net zo tuttig als ik ben, heerlijk gezellig

En op je lijstje van sinterklaas: een zwarte dekbedovertrek :)
pi_195800935
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 09:05 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

En op je lijstje van sinterklaas: een zwarte dekbedovertrek :)
Dat is slim!
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:19:24 #173
346653 Ceviche
pi_195801906
Ik had een doily gehaakt (telt dat als mandala?), geen idee wat ik ermee moest maar ik vond hem wel te mooi om weg te gooien.
Nu ligt hij bij mijn moeder onder een bord met een kaars. Staat mooi. Ik ben helemaal niet kaarserig maar ik vind het wel altijd leuk om te zien dat hij er nog ligt en gebruikt wordt :D
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:23:04 #174
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_195802857
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 06:05 schreef ChildoftheStars het volgende:

als je ze zeshoekig maakt en ongeveer even groot kun je misschien tot zoiets komen, best mooi op een zwarte ondergrond denk ik.
in de haak.
pi_195804484
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 10:19 schreef Ceviche het volgende:
Ik had een doily gehaakt (telt dat als mandala?), geen idee wat ik ermee moest maar ik vond hem wel te mooi om weg te gooien.
Nu ligt hij bij mijn moeder onder een bord met een kaars. Staat mooi. Ik ben helemaal niet kaarserig maar ik vind het wel altijd leuk om te zien dat hij er nog ligt en gebruikt wordt :D
Super leuk! En dat telt zeker mee ;)
Die gaat naar mijn lijstje met ideeën

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 11:23 schreef trui het volgende:

[..]

als je ze zeshoekig maakt en ongeveer even groot kun je misschien tot zoiets komen, best mooi op een zwarte ondergrond denk ik.
[ afbeelding ]
Dat is idd gaaf!
pi_195804672
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 06:02 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Hehe, inderdaad. Ik heb zelf het bijkomende probleem dat ik gehaakt spul al gauw tuttig vind. Zo vind ik granny's leuk om te haken, maar ik moet er niet aan denken om een kleedje of sprei ervan in mijn huis te leggen. En dus heb ik me altijd meer beziggehouden met het haken van knuffels. Alleen zijn m'n kinderen nu zo groot dat ze er niet gauw blij van worden. Ik zou misschien beter het breien van kleding op kunnen gaan pakken.
pi_195805079
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 13:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hehe, inderdaad. Ik heb zelf het bijkomende probleem dat ik gehaakt spul al gauw tuttig vind. Zo vind ik granny's leuk om te haken, maar ik moet er niet aan denken om een kleedje of sprei ervan in mijn huis te leggen. En dus heb ik me altijd meer beziggehouden met het haken van knuffels. Alleen zijn m'n kinderen nu zo groot dat ze er niet gauw blij van worden. Ik zou misschien beter het breien van kleding op kunnen gaan pakken.
Ik vind knuffels sowieso erg leuk.. maarja... je moet ze ook nog ergens laten.
Ik geef ze met alle plezier weg wat dat betreft.

En van sjaals word ik oprecht ook heel vrolijk.
Maar inmiddels heeft iedereen die ik ken er wel zo’n beetje eentje _O-
pi_195807050
Ik ben jaloers op jullie nuttige projecten. Mijn sport is zo nutteloos mogelijk haken. Aangeboren talent
pi_195807686
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 14:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ben jaloers op jullie nuttige projecten. Mijn sport is zo nutteloos mogelijk haken. Aangeboren talent
Hum.. dan doel je vast niet op mijn knufs...

Meeste eindigen op dochters vensterbank :)

Al ooit wel een keer een klein luipaardje gemaakt.
Had een foto op fb gezet toen ik probeerde te haken met een kat op boekje en bol..

Vriendin van een vriendin vond het zo schattig...
dat ik viavia haar adres heb opgedoken en dat beestje in envelop heb gestopt.

Diegene zei later.. dat het beestje de laatste spreekwoordelijke schop onder dr kont was om van dr depressie af te komen.
Ik kreeg allemaal foto’s van waar het beestje was geweest... en later dus een foto waarop ze zelf een vriendje had gemaakt O+

En ze haakt nog steeds knuffels... dus stiekem vind ik dat wel heel cool.
En iemand blij maken... is altijd nuttig :)
pi_195807839
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 15:29 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Hum.. dan doel je vast niet op mijn knufs...

Meeste eindigen op dochters vensterbank :)

Al ooit wel een keer een klein luipaardje gemaakt.
Had een foto op fb gezet toen ik probeerde te haken met een kat op boekje en bol..

Vriendin van een vriendin vond het zo schattig...
dat ik viavia haar adres heb opgedoken en dat beestje in envelop heb gestopt.

Diegene zei later.. dat het beestje de laatste spreekwoordelijke schop onder dr kont was om van dr depressie af te komen.
Ik kreeg allemaal foto’s van waar het beestje was geweest... en later dus een foto waarop ze zelf een vriendje had gemaakt O+

En ze haakt nog steeds knuffels... dus stiekem vind ik dat wel heel cool.
En iemand blij maken... is altijd nuttig :)
Oooooooh wat gaaf van de reizende knuffel! Wat goed van je en attent en lief! Je bent echt een heerlijk mens :*

Tot grote ergernis van mijn moeder heb ik overal knuffels staan... :@ Blijft het leukste om te doen (en ze heeft pech, ik woon elf jaar op mezelf. let me be me).

Na het weekend ga ik weer verder met mijn Persian tiles. Een heel leuk project en hij lijkt me prachtig op de bank. En ik verwacht dan weer energie te hebben en anders met het tafelkleed en anders met de mandala's. Als het maar vrolijke kleuren zijn, dan ben ik blij
pi_195838960
Ik was mijn leven aan het verdoen op YouTube en kwam dit tegen... hilarisch

pi_195840198
Hmm ik heb dit nou heel wat keer gelezen... maar snap niet precies wat nou de besowlong is.
Kunnen jullie even mee kijken?

Gaat om toer 32.. de eerste haaraanzet zegmaar.
Hoofd van onder in het puntje begonnen met wit...
maar snap echt niet helemaal wat ze bedoelen met die eerste zwarte toer..

Het eindresultaat in wording hoop ik.
pi_195841996
Hmm asked a friend.. die zegt: niks geks aan. Gewoon doen en dan klopt het.

Dus eh... daar gaan we dan :X
  zondag 25 oktober 2020 @ 12:31:16 #184
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_195842699
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 11:53 schreef Uhmmpie het volgende:
Hmm asked a friend.. die zegt: niks geks aan. Gewoon doen en dan klopt het.

Dus eh... daar gaan we dan :X
Dat wordt dat puntje van zijn haar op het voorhoofd. Je moet dan de steken erachter overslaan, neem ik aan. Succes!
in de haak.
pi_195843135
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 12:31 schreef trui het volgende:

[..]

Dat wordt dat puntje van zijn haar op het voorhoofd. Je moet dan de steken erachter overslaan, neem ik aan. Succes!
Ja dat lijkt me wel..

Maar ik kon dat niet helemaal rijmen en uitgeteld krijgen geloof ik.
Maar goed... broodje is op.
Even blik op oneindig en gewoon doen wat er staat dus.
pi_195848270
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 12:55 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Ja dat lijkt me wel..

Maar ik kon dat niet helemaal rijmen en uitgeteld krijgen geloof ik.
Maar goed... broodje is op.
Even blik op oneindig en gewoon doen wat er staat dus.
Dat is meestal wel de truc idd...

(ik faal vaak met leestekens in patronen :') )
pi_195850074
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 16:17 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ik had het al 10x gelezen denk ik

Maar kwam idd gewoon goed...

Nouja.. mijn focus is al weken foetsie.. dus dit is nog steeds vooruitgang
pi_195850398
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 17:23 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Ik had het al 10x gelezen denk ik

Maar kwam idd gewoon goed...

Nouja.. mijn focus is al weken foetsie.. dus dit is nog steeds vooruitgang
Herkenbaar!!! Gelukkig si het goed gekomen :*
pi_195852978
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 17:39 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Herkenbaar!!! Gelukkig si het goed gekomen :*
Snapte er dus echt niks van.
Nu ook niet want ZO ingewikkeld was het niet :D
pi_195853144
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 16:17 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ik ga vaak de mist in met herhalingen. Dan staat er (ik noem maar iets) 3 vasten, 1 keer minderen. Herhaal vier keer. En in het ene patroon is dat dat dat je in totaal vier keer dat stuk moet doen, en bij een ander juist vijf keer (die eerste keer en dan nog vier keer).
pi_195853891
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 19:42 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ik ga vaak de mist in met herhalingen. Dan staat er (ik noem maar iets) 3 vasten, 1 keer minderen. Herhaal vier keer. En in het ene patroon is dat dat dat je in totaal vier keer dat stuk moet doen, en bij een ander juist vijf keer (die eerste keer en dan nog vier keer).
Herkenbaar wel :)
pi_195910592
Mijn laatste projectje:

Vraag me niet wie er bedacht heeft om een kip-formaat helm te maken inclusief schuimrubber aan de binnenkant en een sluitclipje bij de kin. _O-
Ik heb het patroon zelf bedacht, met wat hulp van plaatjes en inspiratie van de kippen-emoji. oO<
  woensdag 28 oktober 2020 @ 19:31:01 #193
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_195910696
Haha geweldig, Tele6! Hoe kom je aan die helm! Hij is echt fantastisch!
in de haak.
pi_195910705
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 19:31 schreef trui het volgende:
Haha geweldig, Tele6! Hoe kom je aan die helm! Hij is echt fantastisch!
Die had m'n vriend gekocht op AliExpress :D
  woensdag 28 oktober 2020 @ 19:32:52 #195
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_195910733
Supervondst!
in de haak.
pi_195910865
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 19:25 schreef Tele6 het volgende:
Mijn laatste projectje:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Vraag me niet wie er bedacht heeft om een kip-formaat helm te maken inclusief schuimrubber aan de binnenkant en een sluitclipje bij de kin. _O-
Ik heb het patroon zelf bedacht, met wat hulp van plaatjes en inspiratie van de kippen-emoji. oO<
Dit is Zo geniaal... Elk aspect ervan
pi_195910937
Dankjewel @trui en @ChildoftheStars :D ik heb er veel lol mee gehad :)
pi_195911129
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 19:41 schreef Tele6 het volgende:
Dankjewel @:trui en @:ChildoftheStars :D ik heb er veel lol mee gehad :)
Dat begrijp ik! Super super super leuk
pi_195911151
Ik ben begonnen aan de rozeta cal, kon goedkoop een wolpakket ervoor krijgen.
De scheepjescal van 2020 vind ik ook erg mooi, maar zo extreem boven mijn budget dat ik die uit mijn hoofd heb gezet. Maar de Rozeta is heel leuk en verslavend om aan te werken
pi_195911177
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 19:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ben begonnen aan de rozeta cal, kon goedkoop een wolpakket ervoor krijgen.
De scheepjescal van 2020 vind ik ook erg mooi, maar zo extreem boven mijn budget dat ik die uit mijn hoofd heb gezet. Maar de Rozeta is heel leuk en verslavend om aan te werken
De rozeta is ook wel echt heel mooi O+
pi_195911204
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 19:53 schreef Sarabi het volgende:

[..]

De rozeta is ook wel echt heel mooi O+
Ja vind ik ook!
En heel leuk om te doen
Witching hour heb ik gekozen
  woensdag 28 oktober 2020 @ 20:20:45 #202
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_195911822
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 19:54 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ja vind ik ook!
En heel leuk om te doen
Witching hour heb ik gekozen
leuk! en wat fijn dat je aan die wol-versie van het garen hebt kunnen komen, mooi spul vond ik dat. Our Tribe oid toch? Alleen begreep ik dat het wel wat lastig is als je een stukje moet uithalen. Maar veel plezier ermee, en ook succes en doorzettingsvermogen toegewenst. :) Ik vond 't een pittig project.
in de haak.
pi_195911988
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 20:20 schreef trui het volgende:

[..]

leuk! en wat fijn dat je aan die wol-versie van het garen hebt kunnen komen, mooi spul vond ik dat. Our Tribe oid toch? Alleen begreep ik dat het wel wat lastig is als je een stukje moet uithalen. Maar veel plezier ermee, en ook succes en doorzettingsvermogen toegewenst. :) Ik vond 't een pittig project.
Ik heb de colour craft gekozen :)

Ik ben bezig in week 1, dus zit nog vol zelfvertrouwen van ooooh dat valt mee... maar ik vermoedde al dat het moeilijk ging worden ;) ach... ik heb de waan goede haakster te zijn, dus vol zelfvertrouwen ga ik erin
pi_195912038
Wat leuk @ChildoftheStars, dat gaat vast prachtig worden O+
Het is een dekentje of wandkleed toch?
pi_195912055
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 20:31 schreef Tele6 het volgende:
Wat leuk @:ChildoftheStars, dat gaat vast prachtig worden O+
Het is een dekentje of wandkleed toch?
Ja voor mij wordt het een dekentje voor op de bank :)
pi_195912082
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 20:32 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ja voor mij wordt het een dekentje voor op de bank :)
Fijnnnn O+
pi_195913697
Superleuk dat kipje.

Ik zag trouwens behalve gelmpjes... hebben ze ook veiligheidsvestjes speciaal voor kippen :)

Stuurde beide toevallig vandeweek door naar een vriendin met kippen :)
pi_195915929
Per ongeluk een best aardige foto van mijn werkje gemaakt

pi_195918390
Leuk COTC!

Ik ben die ook aan het maken!

Ik durf het bijna niet op te schrijven maar momenteel heb ik in progress:

- de Scheepjes CAL 2016 (dubbelgroot, moet alleen de rand nog afmaken en ik HAAT randen haken)

- de origami blanket van Haakmaarraak, echt bijna klaar maar ik speel nu continu yarn chicken :') aan elkaar halen gebeurt nu sowieso met de verkeerde kleuren helaas.

- de Persian Tiles Eastern Jewels, ook 75-80% klaar

- een dune blanket van attic24 in het kleurenpakket van de coast ripple, nog niet zo ver

- de Scheepjes cal 2020

- de queen blanket van Tinna, nog steeds niet klaar met deel 1, vind het leuk maar het gaat zo langzaam...

Oeps :@
Kwak
pi_195918580
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 08:26 schreef kwakz0r het volgende:
Leuk COTC!

- de Scheepjes CAL 2016 (dubbelgroot, moet alleen de rand nog afmaken en ik HAAT randen haken)

- de origami blanket van Haakmaarraak, echt bijna klaar maar ik speel nu continu yarn chicken :') aan elkaar halen gebeurt nu sowieso met de verkeerde kleuren helaas.

- een dune blanket van attic24 in het kleurenpakket van de coast ripple, nog niet zo ver

- de Scheepjes cal 2020

- de queen blanket van Tinna, nog steeds niet klaar met deel 1, vind het leuk maar het gaat zo langzaam...

Lekker bezig dus :)

Hier nu... 3x in progress denk ik.
Eentje vind ik niet zo leuk dus dat duurt vast nog lang. Soort van vogeltje maar het het verkeerde draad vind ik.

Verder met het “voor dummies” mannetje bij mijn lief thuis.
En in mijn eigen huis ligt een half muisje pien van stip&haak.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 09:23:35 #211
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_195919060
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 20:29 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ik heb de colour craft gekozen :)

Ik ben bezig in week 1, dus zit nog vol zelfvertrouwen van ooooh dat valt mee... maar ik vermoedde al dat het moeilijk ging worden ;) ach... ik heb de waan goede haakster te zijn, dus vol zelfvertrouwen ga ik erin
Oh, dan had ik je verkeerd begrepen. Komt zeker door de term 'wolpakket'. Maar veel plezier ermee, en het is te doen hoor. Ook omdat er fijne instructiefilmpjes beschikbaar zijn voor elke ronde. Ik bedoelde meer dat ik het een uitputtingsslag vond, ik heb er veel tijd voor nodig gehad.
in de haak.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 09:25:41 #212
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_195919101
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
Per ongeluk een best aardige foto van mijn werkje gemaakt

[ afbeelding ]
eh... dit is toch niet de Rozeta? Of ben ik helemaal in de war.
in de haak.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 09:38:36 #213
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_195919298
quote:
Leuk COTC!

- de Scheepjes cal 2020

hahaha kwakz, dan heb je tenminste wat te kiezen als je gaat haken! :) Maar zoveel dingen tegelijk, daar zou ik wel een beetje zenuwachtig van worden denk ik.
in de haak.
pi_195921518
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 09:25 schreef trui het volgende:

[..]

eh... dit is toch niet de Rozeta? Of ben ik helemaal in de war.
Hahaha nee je hebt gelijk. Dit is persian tiles... Ik heb altijd meerdere projecten omdat ik van afwisseling houd; in de ochtend rozeta en in de avond persian tiles en in de middag vaak een andere hobby of een knuffel
pi_195921536
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 09:23 schreef trui het volgende:

[..]

Oh, dan had ik je verkeerd begrepen. Komt zeker door de term 'wolpakket'. Maar veel plezier ermee, en het is te doen hoor. Ook omdat er fijne instructiefilmpjes beschikbaar zijn voor elke ronde. Ik bedoelde meer dat ik het een uitputtingsslag vond, ik heb er veel tijd voor nodig gehad.
Ja daarom.... Ik ga hem wel afkrijgen en zo. Er is geen haast. Dus vol vertrouwen er tegenaan

En ik heb de neiging om alle garens wol te noemen
pi_195921558
quote:
Leuk COTC!

- de Scheepjes cal 2020

Oeps en blozen niet nodig. Lekker toch... Afwisseling

(Hier een draak, heksjes, mini Kingdom, persian en rozeta op de naald ;) )
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:19:13 #217
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_195941739
Sorry voor de niet-kijkers, maar ik moet weer even iets kwijt over de 'Haakster van 2020' aflevering van vandaag: ik ben het niet echt eens met de jury dit keer. Wil niet teveel spoileren maar ik vond het winnende ontwerp van vandaag niet zoveel beter dan de andere inzendingen, zelfs wat minder leuk eigenlijk. Een muts van puur katoen lijkt me ook niet echt praktisch trouwens.
in de haak.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:34:11 #218
346653 Ceviche
pi_195943026
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:19 schreef trui het volgende:
Sorry voor de niet-kijkers, maar ik moet weer even iets kwijt over de 'Haakster van 2020' aflevering van vandaag: ik ben het niet echt eens met de jury dit keer. Wil niet teveel spoileren maar ik vond het winnende ontwerp van vandaag niet zoveel beter dan de andere inzendingen, zelfs wat minder leuk eigenlijk. Een muts van puur katoen lijkt me ook niet echt praktisch trouwens.
SPOILER
En dit keer hadden ze tenminste een echt gastjurylid ipv Annemarie of de presentatrice :')
pi_195943325
@trui ik als niet-kijker heb er geen last van hoor ;)

Heb De Haakster 2019 nog in m'n "to watch" staan in YouTube, maar ik ben telkens enthousiast heel andere filmpjes aan het kijken. Gek genoeg kijk ik graag fimpjes over praktisch al m'n hobby's en niet-hobby's maar niet over haken/breien. :')
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:55:06 #220
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_195943409
ik over het algemeen ook niet zo hoor, Tele6. Maar dit is op zich wel een aardige wedstrijd. Net als 'heel Holland bakt'.
in de haak.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:57:02 #221
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_195943437
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 12:34 schreef Ceviche het volgende:

[..]

SPOILER
En dit keer hadden ze tenminste een echt gastjurylid ipv Annemarie of de presentatrice :')
Volgens mij jureert de presentatrice ook altijd mee, gezien de dubbele cijfers. (Zij is trouwens de eigenaar van wolplein, las ik ergens. Dat verklaart dat ze het graag zelf wil presenteren, misschien.)
in de haak.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:25:40 #222
346653 Ceviche
pi_195945059
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 12:57 schreef trui het volgende:

[..]

Volgens mij jureert de presentatrice ook altijd mee, gezien de dubbele cijfers. (Zij is trouwens de eigenaar van wolplein, las ik ergens. Dat verklaart dat ze het graag zelf wil presenteren, misschien.)
Ja precies, maar twee afleveringen geleden was zij ineens het gastjurylid. Dat is dan wel weer een beetje raar.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:40:41 #223
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_195946623
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:25 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Ja precies, maar twee afleveringen geleden was zij ineens het gastjurylid. Dat is dan wel weer een beetje raar.
Oh dat was mij ontgaan! Gek, ja!
in de haak.
pi_195949054
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 09:38 schreef trui het volgende:

[..]

hahaha kwakz, dan heb je tenminste wat te kiezen als je gaat haken! :) Maar zoveel dingen tegelijk, daar zou ik wel een beetje zenuwachtig van worden denk ik.
Sommige hiervan ben ik dus al jaren mee bezig :') maar ik ben nu wel echt netjes dingen aan het afmaken.
Kwak
pi_195969511
Voor het eerst in maanden weer eens een haaknaald vast.
Dochterlief had een gehaakt Among us poppetje gezien..
Ze heeft vanmiddag zelf acryl gekocht.

♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 1 november 2020 @ 08:32:50 #226
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_195975171
Leuk, Vicky!
in de haak.
pi_195977112
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 21:23 schreef Vicky het volgende:
Voor het eerst in maanden weer eens een haaknaald vast.
Dochterlief had een gehaakt Among us poppetje gezien..
Ze heeft vanmiddag zelf acryl gekocht.

[ afbeelding ]
Leuk en mooi garen heeft ze gekozen
pi_195977492
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 11:27 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Leuk en mooi garen heeft ze gekozen
Wel heel stug

Gehaakt op naald 10
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 1 november 2020 @ 19:06:13 #229
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_195987728
Wow, naald 10! Hoe groot is ie geworden?
in de haak.
pi_195988073
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 19:06 schreef trui het volgende:
Wow, naald 10! Hoe groot is ie geworden?
Ik gok cm of 20/25
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 8 november 2020 @ 18:27:25 #231
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_196138629
* inbreekt
Vicky heb je daar een patroon van?
  maandag 9 november 2020 @ 09:42:45 #232
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196146878
Sorry als ik voor mijn beurt spreek, maar volgens mij heeft vicky deze gebruikt: https://dutchamigurumi.wo(...)g-us-gratis-patroon/
(ik had de link ook even opgeslagen voor mogelijk een sinterklaas/kerstcadeautje)

Deze is ook wel leuk, een kleinere versie geloof ik. (en de mevrouw in het filmpje slaat de draad dus andersom om de naald dan gewoonlijk, yarn under). Waarschijnlijk wordt ie daardoor ook nog iets compacter.
Edit: Oh hier is het geschreven patroon. https://www.lanasyovillos.com/en/amigurumis/among-us

[ Bericht 33% gewijzigd door trui op 09-11-2020 09:52:56 ]
in de haak.
pi_196147810
Beetje laat maar de Dias Los Muertos CAL is klaar (alleen nog de draadjes wegwerken)

maandag 9 november 2020 @ 11:54:23 #234
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196148922
Leuk! Maar wat is het eigenlijk geworden, een kleedje? Ik kan de schaal niet helemaal inschatten.
in de haak.
pi_196149308
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 10:58 schreef Sarabi het volgende:
Beetje laat maar de Dias Los Muertos CAL is klaar (alleen nog de draadjes wegwerken)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Hij is zo mooi geworden!!!
pi_196149484
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 10:58 schreef Sarabi het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
supergaaf :)
pi_196149512
Thanks!

Hij is 50cm doorsnee, ik leg hem op het dressoir met een lantaarntje er op.
pi_196149528
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 12:29 schreef Sarabi het volgende:
Thanks!

Hij is 50cm doorsnee, ik leg hem op het dressoir met een lantaarntje er op.
grote brede kaars in het midden staat ook wel tof denk ik
pi_196149615
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 12:29 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

grote brede kaars in het midden staat ook wel tof denk ik
Denk het ook wel :Y
pi_196153736
Mooi gehaakt Sarabi!
Kwak
  vrijdag 13 november 2020 @ 12:53:29 #241
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196220592
Vandaag staat de finale van de haakster van NL online. Ze moesten een deken haken in 4 weken, oef, ik had met ze te doen qua tijdstress. Ik vond alledrie de dekens wel mooi geworden, lastig kiezen hoor (stemmen jullie ook?)

Ik heb m'n Drunkards' Path deken maar weer eens ter hand genomen, 't is toch wel een van mijn moeizaamste projecten, en ik twijfel ook erg of het eindresultaat nou wel zo leuk wordt. Maar ik wil alle moeite ook niet voor niks laten zijn dus ik ga toch maar stug door.
in de haak.
  vrijdag 13 november 2020 @ 15:31:45 #242
346653 Ceviche
pi_196223258
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 12:53 schreef trui het volgende:
Vandaag staat de finale van de haakster van NL online. Ze moesten een deken haken in 4 weken, oef, ik had met ze te doen qua tijdstress. Ik vond alledrie de dekens wel mooi geworden, lastig kiezen hoor (stemmen jullie ook?)

Ik heb m'n Drunkards' Path deken maar weer eens ter hand genomen, 't is toch wel een van mijn moeizaamste projecten, en ik twijfel ook erg of het eindresultaat nou wel zo leuk wordt. Maar ik wil alle moeite ook niet voor niks laten zijn dus ik ga toch maar stug door.
Ik moest even googelen en ik weet niet zeker welke variant je maakt, maar dat ziet er wel heel tof uit hoor! Ben benieuwd :)

SPOILER
  vrijdag 13 november 2020 @ 16:46:04 #243
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196224418
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 15:31 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Ik moest even googelen en ik weet niet zeker welke variant je maakt, maar dat ziet er wel heel tof uit hoor! Ben benieuwd :)

SPOILER
Ik vond ze echt allemaal ongeveer even mooi, die van Dorine denk ik net iets leuker en rustiger. En inderdaad, heel knap van Choë! En ik vond haar ideeën over het algemeen wel leuk (maar die tas vorige week wat minder).

de link naar mijn project (met basis idee voor de indeling, maar er zijn inmiddels meer varianten in roodtinten, blauwtinten en groentinten bij gekomen). https://www.ravelry.com/projects/kabeltrui/drunkardspath-square .

(Ik werd geinspireerd door een plaatje van een quilt met dat patroon.)
in de haak.
pi_196224544
De deken van Dorine vind ik het mooist, dit straalt rust uit. De deken van Nienke is echter het knapst gemaakt, met al die wisselende steken. En Cloe is zo leuk enthousiast.
Ze mogen alle drie winnen wat mij betreft.
Wat een werk trui! Zeker ook met dat afhechten elke keer. Sterkte! :+
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  vrijdag 13 november 2020 @ 19:18:43 #245
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196226264
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2020 16:56 schreef YPPY het volgende:
De deken van Dorine vind ik het mooist, dit straalt rust uit. De deken van Nienke is echter het knapst gemaakt, met al die wisselende steken. En Cloe is zo leuk enthousiast.
Ze mogen alle drie winnen wat mij betreft.
Wat een werk trui! Zeker ook met dat afhechten elke keer. Sterkte! :+
Ja, helemaal eens met jouw beschrijving. :)
En dank je, die draadjes inderdaad, echt saaai. Gelukkig heb ik dat steeds tussendoor bijgehouden. Maar zelfs nu met het aan elkaar zetten is het nog steeds lastig omdat je wel een van de twee kleuren moet nemen van de zijdes die aan elkaar vast moeten. Dus weer veel losse eindjes. Bleehg.
in de haak.
pi_196226980
Ha, de eerste aflevering ooit van de HaakSTER gekeken!

Eens met Yppy, de deken van Dorine zou ik voor mezelf willen hebben/maken. De deken van Nienke vind ik heel knap ontworpen, maar het is heel erg niet mijn kleurenpalet en dan is het toch moeilijk om daar doorheen te kijken. Die van Chloe is vrij simpel, maar door de squares wel heel fijn om te haken! Hoewel, het in elkaar zetten is wel een crime :')

Ik twijfel nog op wie ik zal stemmen, Dorine of Nienke.
  vrijdag 13 november 2020 @ 20:22:33 #247
346653 Ceviche
pi_196227726
Mijn stem zou voor Nienke zijn, maar ik vind de andere dekens dus ook mooi.
Die van Chloe zou ik niet zelf maken, hij lijkt een beetje op de Origami deken van haakmaarraak, die ligt hier ergens half af maar zou ik niet nog een keer maken zeg maar (zeker niet met popcorns, echt een hekel aan popcorns haken) en de deken van Dorine vraagt denk ik voor mij teveel doorzettingsvermogen maar is wel echt een plaatje.
pi_196278455
Ik vind de haakSTER ook leuk en heb ook de vorige seizoenen gekeken. Dorine vond ik vaak mooie dingen maken.
Maar wie winnaar zou moeten zijn... ik zou het niet weten. Het was ook leuk steeds te zien met wat voor verschillende ideeën en ontwerpen de haakster kwamen.

En trouwens ook complimenten voor jullie haaksels ^O^
pi_196278496
Een deken in vier weken. Ik haak een halve knuffel per maand. :@
pi_196281517
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 22:24 schreef _Arual_ het volgende:
Hier soms wel minder :)

Minimuis pientje (van stip en haak) ligt hier alweer bijna een maand denk ik.
Die heeft nu 1 romp incl kop en een been.

En echt groot wordt ie niet _O-
pi_196281986
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 22:24 schreef _Arual_ het volgende:
Dat is toch helemaal prima :*
pi_196282610
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 08:50 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dat is toch helemaal prima :*
ik heb me er maar bij neergelegd :)
het is niet anders.

merkte wel met mn wcrolletje dat het wel lekker is om gewoon even zonder veel na te denken recht toe recht aan te kunnen haken.

dus misschien moet ik me toch eens wagen aan een niet al te ingewikkelde deken :)
gewoon lekker voor de tv :)
pi_196285504
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 09:37 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

dus misschien moet ik me toch eens wagen aan een niet al te ingewikkelde deken :)
gewoon lekker voor de tv :)
Dit soort haken vind ik juist heerlijk. Knuffels oid maak ik ter afwisseling, maar het liefste iets groters dat je uit je hoofd kunt leren. Ondertussen Netflix of YouTube op. Prima tijdsbesteding. :)
*OUD heilige*
pi_196285694
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2020 13:33 schreef YPPY het volgende:

[..]

Dit soort haken vind ik juist heerlijk. Knuffels oid maak ik ter afwisseling, maar het liefste iets groters dat je uit je hoofd kunt leren. Ondertussen Netflix of YouTube op. Prima tijdsbesteding. :)
Ik heb nooit groter gedurfd dan een sjaal..
bang dat ik met een deken er op een zeker moment gewoon klaar mee ben ;)

Dus als je goede tips hebt voor tv-haken-dekens..
hou ik me aanbevolen :)
pi_196287572
@Uhmmpie Deze deken heb ik gemaakt met 2 kleuren, heel simpel, kun je lekker tv bij kijken.
  dinsdag 17 november 2020 @ 15:58:47 #256
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196287858
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 13:48 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Ik heb nooit groter gedurfd dan een sjaal..
bang dat ik met een deken er op een zeker moment gewoon klaar mee ben ;)

Dus als je goede tips hebt voor tv-haken-dekens..
hou ik me aanbevolen :)
misschien is de nieuwe noelle-deken van kirsten (haakmaarraak) iets voor jou? ik vind 'm in elk geval prachtig. Het is ook niet een heel grote deken, hoor. meer een lapghan. :) En je maakt dus eerst een heleboel hexagonnetjes, en gaat die later aan elkaar haken.

maar als je iets simpelers wilt, dat lekker snel gaat, kan ik een golfjespatroon ook aanraden. Er zijn allerlei varianten beschikbaar. deze had ik in 2 weken af.

[ Bericht 11% gewijzigd door trui op 17-11-2020 16:04:07 ]
in de haak.
pi_196289121
Ik vind de haak maar raak deken wel onwijs cool..
maar ik voorzie alsnog wel een hoop opletten.

Ik ga hem op mijn lijstje zetten... maar niet meteen maken.
Hij is eel echt heerlijk kleurig en ik wordt er meteen blij van.

De andere 2 dekens ga ik nog even over nadenken.
En het filmpje daadwerkelijk even afkijken :)
Golfjes keek ik al vaker naar overigens.
En ook al eens een dekentje in stervorm.. maar dat was stiekem een babydeken.. dus moet dan wel wat verder doorhaken vrees ik :)
pi_196289148
Ik vind dekens gemaakt met geannuleerd stripes ook nog steeds erg leuk. En lekker makkelijk :)
pi_196289276
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 17:23 schreef Sarabi het volgende:
Ik vind dekens gemaakt met geannuleerd stripes ook nog steeds erg leuk. En lekker makkelijk :)
Geannuleerd stripes? :)
pi_196289299
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 17:31 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Geannuleerd stripes? :)
Ahhhhh autocorrect
Granny stripes
pi_196289313
:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_196289321
Ow, verkeerde topic. Carry on.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_196289345
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 17:33 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ahhhhh autocorrect
Granny stripes
Dat moest ik googlen... maar dat ziet er idd wel heel leuk uit.
Zag er eentje met kleurverloop.. afgewisseld met wit. Nice O+

Dan krijg je nog het grote punt.. hoeveel wol voor 1 deken.

Maar goed.. vooruitgang dus
pi_196289422
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2020 17:35 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Dat moest ik googlen... maar dat ziet er idd wel heel leuk uit.
Zag er eentje met kleurverloop.. afgewisseld met wit. Nice O+

Dan krijg je nog het grote punt.. hoeveel wol voor 1 deken.

Maar goed.. vooruitgang dus
Hoeveel wol vind ik ook altijd lastig. 9 van de 10x moet ik bijbestellen.
pi_196290723
quote:

[ afbeelding ]

Dan gooi ik deze ook even in de herhaling. Ook heel makkelijk en vrolijk, met granny stripes!
  maandag 30 november 2020 @ 21:34:48 #266
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196490023
Kraamcadeautje voor een collega:
in de haak.
  maandag 30 november 2020 @ 21:42:20 #267
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196490151
Kennen jullie LeMondedeSucrette? Ik volg haar blogs al jaren, en vind dat ze mooie dingen maakt. (Quilten, haken en breien). Sinds deze week is ze ook gestart met het uitbrengen van een eigen garen, en je kunt ook pakketten kopen voor een specifieke deken, met genoeg garen, inclusief patroon, etc. Dus voor mensen die het lastig vinden om de juiste hoeveelheid in te schatten, misschien een idee? Nadeeltje: ze woont wel helemaal in Libanon, maar ze verzendt wereldwijd begreep ik.
in de haak.
pi_196490228
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2020 21:34 schreef trui het volgende:
[ afbeelding ]
Lief!
pi_196493417
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2020 21:34 schreef trui het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een leukerd :)
pi_196494116
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2020 21:42 schreef trui het volgende:
Kennen jullie LeMondedeSucrette? Ik volg haar blogs al jaren, en vind dat ze mooie dingen maakt. (Quilten, haken en breien). Sinds deze week is ze ook gestart met het uitbrengen van een eigen garen, en je kunt ook pakketten kopen voor een specifieke deken, met genoeg garen, inclusief patroon, etc. Dus voor mensen die het lastig vinden om de juiste hoeveelheid in te schatten, misschien een idee? Nadeeltje: ze woont wel helemaal in Libanon, maar ze verzendt wereldwijd begreep ik.
Wat een leuke site. Straalt echt blij uit aan alle kanten :)
  dinsdag 1 december 2020 @ 11:17:52 #271
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196495637
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 09:18 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Wat een leuke site. Straalt echt blij uit aan alle kanten :)
Ja, en dat ondanks de zeer zorgelijke omstandigheden in haar land, waar ze ook af en toe wat over zegt tussen alle kleurige post door.
in de haak.
pi_196495740
Dat ga ik misschien wel vaker lezen...
alhoewel ik wat moeite heb met het volgen van websites zonder nieuwsbrief. En die heb ik nog niet kunnen spotten :)
pi_196495852
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 11:26 schreef Uhmmpie het volgende:
Dat ga ik misschien wel vaker lezen...
alhoewel ik wat moeite heb met het volgen van websites zonder nieuwsbrief. En die heb ik nog niet kunnen spotten :)
Ik volg dit soort websites via Bloglovin, misschien werkt dat voor jou ook?
https://www.bloglovin.com/blogs/le-monde-de-sucrette-3000914
pi_196495869
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 11:31 schreef Elleska het volgende:

[..]

Ik volg dit soort websites via Bloglovin, misschien werkt dat voor jou ook?
https://www.bloglovin.com/blogs/le-monde-de-sucrette-3000914
Hmm dat zal misschien schelen ja...
alhoewel ik ook daar wat aandachtsproblemen heb.
Maar dan verdwijnen ze in ieder geval niet helemaal uit zicht :)
  dinsdag 1 december 2020 @ 11:37:49 #275
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196495949
je kunt haar ook volgen via facebook en/of instagram. Maar goed, ik kwam er dus op vanwege die opmerking over lastig inschatten hoeveel garen je nodig hebt, en ik van de week zag dat ze die boxen verkoopt.

Al denk ik dat het in het algemeen handiger is om je garen dicht bij huis te kopen, dan kun je met gemak een keer een extra bol kopen of teveel garen terug brengen. :)
in de haak.
pi_196496483
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 11:32 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Hmm dat zal misschien schelen ja...
alhoewel ik ook daar wat aandachtsproblemen heb.
Maar dan verdwijnen ze in ieder geval niet helemaal uit zicht :)
Met een mailnotificatie is elke nieuwe blogpost net een nieuwsbrief.
Ik ben niet actief genoeg op fb of instagram om daar mensen te volgen en zelf naar een site gaan vergeet ik.
pi_196496727
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 12:06 schreef Elleska het volgende:

[..]

Met een mailnotificatie is elke nieuwe blogpost net een nieuwsbrief.
Ik ben niet actief genoeg op fb of instagram om daar mensen te volgen en zelf naar een site gaan vergeet ik.
Mailnotificaties zijn ideaal ja :)
Die tel ik ook gewoon als “nieuwsbrief” meestal :)
pi_196501712
Ten langen leste heb ik ook De Haakster gekeken. Eigenlijk wel handig, want nu kon ik in anderhalve avond alle afleveringen kijken. Terwijl ik met frisse tegenzin sok nr 2 aan het breien ben :')

SPOILER
  dinsdag 1 december 2020 @ 17:54:53 #279
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196502486
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 17:04 schreef Tele6 het volgende:
Ten langen leste heb ik ook De Haakster gekeken. Eigenlijk wel handig, want nu kon ik in anderhalve avond alle afleveringen kijken. Terwijl ik met frisse tegenzin sok nr 2 aan het breien ben :')

SPOILER
Ja, ik vond Mieke ook echt een heel leuke eigen stijl hebben, en wat ze maakte was echt wel smaakvol. De tas van Chloë vond ik minder geslaagd, omdat die afbeelding mij ook weinig zei, maar ze deed alles wel met veel enthousiasme en energie, en inderdaad, erg knap voor iemand die pas zo kort haakt!
in de haak.
pi_196505459
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 17:54 schreef trui het volgende:

[..]

Ja, ik vond Mieke ook echt een heel leuke eigen stijl hebben, en wat ze maakte was echt wel smaakvol. De tas van Chloë vond ik minder geslaagd, omdat die afbeelding mij ook weinig zei, maar ze deed alles wel met veel enthousiasme en energie, en inderdaad, erg knap voor iemand die pas zo kort haakt!
Ik vond de vorm en de kleuren van de afbeelding leuk. De tekening zelf zei me ook niet zo veel idd :Y
pi_196507928
De Haakster 2019 heeft kittens. Dat is wel leuker. Ik ben nu bij aflevering MAND.

Vinden jullie de presentatrice ook zo ongeïnspireerd? Waarom doet ze dit als ze er zo onenthousiast over is?

Ondertussen nog steeds bezig bij de boord van de sok. Manmanman.
  dinsdag 1 december 2020 @ 23:24:49 #282
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196508669
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 22:35 schreef Tele6 het volgende:
De Haakster 2019 heeft kittens. Dat is wel leuker. Ik ben nu bij aflevering MAND.

Vinden jullie de presentatrice ook zo ongeïnspireerd? Waarom doet ze dit als ze er zo onenthousiast over is?

Ze is de eigenaar van Wolplein, begreep ik, en zelfs de bedenker van dit concept. Dus ze is er wel enthousiast over, maar ik denk dat ze de presentatie inderdaad beter uit handen had kunnen geven want daar heeft ze toch echt minder talent voor.

En succes met je sokken, ik heb dat nog nooit aangedurfd, sokken breien dus ik vind de poging al heel dapper!
in de haak.
  dinsdag 1 december 2020 @ 23:50:31 #283
346653 Ceviche
pi_196508914
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 22:35 schreef Tele6 het volgende:

Ik begrijp je, het mist wat enthousiasme ofzo. Ze doen ook elke maand een aflevering koffie en wol en daar zie ik dat ook wel terug.
Deden ze in eerdere seizoenen nog hun wips showen, en lekker keuvelen over nieuwe draadjes, nu is het vooral reclame voor duur garen (en yarn en colors, daar hebben ze het ook altijd over).
pi_196520182
Misschien kunnen jullie me helpen :)

Dochter wil dat ik een sjaal en muts voor haar haak, want "die in de winkel zijn allemaal niet zoals ik wil :{w "
5 jaar hè? :D _O-

Maar het moet een regenboog sjaal en muts worden. Dus ik zag al voor me dat ik 6 of 7 verschillende kleuren uit moest gaan zoeken, tot ik me bedacht dat er natuurlijk ook van die yarn cakes zijn, met automagisch kleurverloop *)

Deze vind ik bijv. erg mooi:

Alleen de prijs vind ik wat minder, vooral gezien de frequentie waarmee kleuters sjaals en mutsen kwijtraken -O-

Dus: iemand die tips heeft voor betaalbaar garen met regenboog-kleurverloop? :)

Ohja, en liefst met relatief 'korte' kleuren en herhalend, want anders heb ik een muts met 3 kleuren erin en een sjaal met 3 andere kleuren :')
pi_196520622
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 18:43 schreef twist02 het volgende:
Misschien kunnen jullie me helpen :)

Dochter wil dat ik een sjaal en muts voor haar haak, want "die in de winkel zijn allemaal niet zoals ik wil :{w "
5 jaar hè? :D _O-

Maar het moet een regenboog sjaal en muts worden. Dus ik zag al voor me dat ik 6 of 7 verschillende kleuren uit moest gaan zoeken, tot ik me bedacht dat er natuurlijk ook van die yarn cakes zijn, met automagisch kleurverloop *)

Deze vind ik bijv. erg mooi:

[ afbeelding ]

Alleen de prijs vind ik wat minder, vooral gezien de frequentie waarmee kleuters sjaals en mutsen kwijtraken -O-

Dus: iemand die tips heeft voor betaalbaar garen met regenboog-kleurverloop? :)

Ohja, en liefst met relatief 'korte' kleuren en herhalend, want anders heb ik een muts met 3 kleuren erin en een sjaal met 3 andere kleuren :')
Fenna van de wibra...
maar dat is niet echt kwaliteit verder.
Wel lekker warm en het gekriebel valt mee

Alleen de kleuren varieren per seizoen.. geen idee wat ze nu hebben.

Met vriendelijke groet de moeder die een sjaal en wanten haakte in roze/paars/wit omdat kleuterkind dat zoooo graag wilde.
Zelfde model als mama.. maar dan in dr eigen kleurtjes :)
pi_196522026
Ja, bij de Action en Xenos heb ik ook wel eens van die cakes zien liggen, dus bij dat soort winkels even binnenwandelen kan sowieso wel ja :Y
Wat je zegt: de kwaliteit is wel minder, en baal er vooral altijd van dat je maar net mazzel moet hebben welke kleuren ze hebben liggen :{

Net zelf nog even een rondje gegoogeld, en kwam deze nog tegen van Scheepjes:

Even checken of dochter een regenboog-zonder-geel gaat pikken _O- maar anders is dit wel een goeie kanshebber denk ik O+
pi_196522303
Bij de webshop van pera en pasha verkopen ze papatya garen, die heeft vaak ook wel zoiets. Veel turks goedkoper garen.
Kwak
pi_196522578
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 20:58 schreef kwakz0r het volgende:
Bij de webshop van pera en pasha verkopen ze papatya garen, die heeft vaak ook wel zoiets. Veel turks goedkoper garen.
Oeh, daar zitten ook mooie kleurencombi's bij! :9~
Dank je! ^O^
  woensdag 2 december 2020 @ 21:12:46 #289
171422 LadyBlack
paint it black
pi_196522593
Katia heeft ook veel kleurverloopgaren! Mss iets prijziger, maar wel heel veel soorten kleuren en diktes.
pi_196522858
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 21:12 schreef LadyBlack het volgende:
Katia heeft ook veel kleurverloopgaren! Mss iets prijziger, maar wel heel veel soorten kleuren en diktes.
Top, ga ik daar ook even naar kijken! ^O^
pi_196523586
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 23:24 schreef trui het volgende:

[..]

Ze is de eigenaar van Wolplein, begreep ik, en zelfs de bedenker van dit concept. Dus ze is er wel enthousiast over, maar ik denk dat ze de presentatie inderdaad beter uit handen had kunnen geven want daar heeft ze toch echt minder talent voor.

En succes met je sokken, ik heb dat nog nooit aangedurfd, sokken breien dus ik vind de poging al heel dapper!
Het enthousiasme komt niet helemaal over inderdaad.
Ik ben nu 2018 aan het terugkijken (je moet wat tijdens het breien van zo'n sok) en daar lijkt ze spontaner :o

Het valt mee hoor! Heb je wel eens een muts gebreid? Ik vind het niet ingewikkelder dan dat. En dan heb ik het mezelf nog moeilijk gemaakt met een patroon waarbij je de zool er later in een andere kleur aan breit dus een heleboel steken laten wachten en later weer opnemen en gedoe. Op sommige momenten ben ik met 6 naalden en een stekenspeld tegelijk bezig :') (waarschijnlijk pak ik het ook niet het handigst aan :') )... over de voordelen van haken gesproken: één naald O+ _O-
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 23:50 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Ik begrijp je, het mist wat enthousiasme ofzo. Ze doen ook elke maand een aflevering koffie en wol en daar zie ik dat ook wel terug.
Deden ze in eerdere seizoenen nog hun wips showen, en lekker keuvelen over nieuwe draadjes, nu is het vooral reclame voor duur garen (en yarn en colors, daar hebben ze het ook altijd over).
Wat is er met yarn en colors? Is dat hun eigen garenmerk of zo? In de Haakster gebruiken ze dat ook de hele tijd, maar ik had er nog nooit van gehoord. Voor simpele haakkatoen heb ik tot nu toe Schachenmayr Catania en Phildar Phil Coton gebruikt.
pi_196523615
Als ik sokken brei dan gebruik ik eennlange rondbreinaald, met magic loop. Ik word gek van die sateprikkers anders.
Kwak
pi_196523695
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 22:01 schreef kwakz0r het volgende:
Als ik sokken brei dan gebruik ik eennlange rondbreinaald, met magic loop. Ik word gek van die sateprikkers anders.
Slim. :Y

Ik heb de naalden van m'n oudtante geërfd (om het ontopic te houden, ook een hele berg haaknaalden incl. wat ik denk Tunische naalden? met een knop iig) en ik geloof dat er toen nog geen prettige rondbreinaalden bestonden. Ik heb alleen een rondbreinaald nr 4, met een heel rare stugge plasticdraad eraan. :')
  woensdag 2 december 2020 @ 23:25:05 #294
346653 Ceviche
pi_196524900
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 21:59 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik ben nu 2018 aan het terugkijken (je moet wat tijdens het breien van zo'n sok) en daar lijkt ze spontaner :o

Het valt mee hoor! Heb je wel eens een muts gebreid? Ik vind het niet ingewikkelder dan dat. En dan heb ik het mezelf nog moeilijk gemaakt met een patroon waarbij je de zool er later in een andere kleur aan breit dus een heleboel steken laten wachten en later weer opnemen en gedoe. Op sommige momenten ben ik met 6 naalden en een stekenspeld tegelijk bezig :') (waarschijnlijk pak ik het ook niet het handigst aan :') )... over de voordelen van haken gesproken: één naald O+ _O-
[..]

Wat is er met yarn en colors? Is dat hun eigen garenmerk of zo? In de Haakster gebruiken ze dat ook de hele tijd, maar ik had er nog nooit van gehoord. Voor simpele haakkatoen heb ik tot nu toe Schachenmayr Catania en Phildar Phil Coton gebruikt.
Geen idee wat hun deal met yarn en colors is, ik dacht eigenlijk ook dat het hun eigen merk was maar het wordt ook verkocht op andere sites dus ik weet het niet zeker.
Ik heb het nooit gebruikt maar het lijkt me geen bijzonder garen, maar wel aan de prijzige kant. En al die namen lijken op elkaar, zo irritant vind ik dat :')
En 'voor elk wat wils' :D
In de eerdere seizoenen gingen ze steeds door nieuwe boeken bladeren en dan lieten ze nooit de inhoud zien. Dat werkt zo op mijn zenuwen _O- maar ik blijf kijken want wol O+
pi_196526256
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 21:12 schreef LadyBlack het volgende:
Ik vind het wel beel fijn garen en veel mooie kleurtjes... en wel iets duurder.. maar meer een beetje middencategorie.

Ik maakte ooit deze van katoen van katia.
Dochterlief wilde dezelfde sjaal als ik maar hield helemaaaal niet van warm.
De bijpassende vingerloze wanten heeft ze ongeveer binnen en buiten gedragen.. maar de sjaal heeft ze vooral geshowd want dat zat toch niet zo lekker volgens de kleuter.
(Ze draagt nu ze 13 is nog steeds geen sjaal trouwens... )

donderdag 3 december 2020 @ 07:39:06 #296
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196526556
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 20:41 schreef twist02 het volgende:
Ja, bij de Action en Xenos heb ik ook wel eens van die cakes zien liggen, dus bij dat soort winkels even binnenwandelen kan sowieso wel ja :Y
Wat je zegt: de kwaliteit is wel minder, en baal er vooral altijd van dat je maar net mazzel moet hebben welke kleuren ze hebben liggen :{

Net zelf nog even een rondje gegoogeld, en kwam deze nog tegen van Scheepjes:

[ afbeelding ][ afbeelding ]

Even checken of dochter een regenboog-zonder-geel gaat pikken _O- maar anders is dit wel een goeie kanshebber denk ik O+
als je naar de bol kijkt zit er wel geel in toch? Of zie ik het verkeerd en is dat oranje?
in de haak.
pi_196526860
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 07:39 schreef trui het volgende:

[..]

als je naar de bol kijkt zit er wel geel in toch? Of zie ik het verkeerd en is dat oranje?
Ik denk dat het oranje is inderdaad, maar weet het ook niet zeker.

Inmiddels een volledig regenboog garen gevonden, mét een klein zilver glimmertje erin, dus ik ga me onsterfelijk maken bij dochter :7

Thanks, @kwakz0r (niet namens m'n bankrekening :+ ); ik kende die hele webshop nog niet, OMG! O+
  donderdag 3 december 2020 @ 09:22:18 #298
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196527272
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 08:25 schreef twist02 het volgende:

[..]

Inmiddels een volledig regenboog garen gevonden, mét een klein zilver glimmertje erin, dus ik ga me onsterfelijk maken bij dochter :7

Thanks, @:kwakz0r (niet namens m'n bankrekening :+ ); ik kende die hele webshop nog niet, OMG! O+
op mijn telefoon vanmorgen leek het veel geler, haha. Nou ja, fijn dat je iets gevonden hebt, nu hopen dat ie mooi wordt en lekker zit!
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 21:59 schreef Tele6 het volgende:

[..]

[..]

ik heb niet zoveel ervaring met rondbreien, ik kan alleen heen en weer. :) En ja, 1 naald bij haken, en vooral: maar 1 lusje tegelijk op je naald over het algemeen, halleluja!
in de haak.
pi_196527973
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 08:25 schreef twist02 het volgende:

[..]

Thanks, @:kwakz0r (niet namens m'n bankrekening :+ ); ik kende die hele webshop nog niet, OMG! O+
Ik ben benieuwd naar het resultaat! O+
pi_196528011
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 09:22 schreef trui het volgende:

[..]

op mijn telefoon vanmorgen leek het veel geler, haha. Nou ja, fijn dat je iets gevonden hebt, nu hopen dat ie mooi wordt en lekker zit!
[..]

ik heb niet zoveel ervaring met rondbreien, ik kan alleen heen en weer. :) En ja, 1 naald bij haken, en vooral: maar 1 lusje tegelijk op je naald over het algemeen, halleluja!
Het grote voordeel van rondbreien is dat je niet af hoeft te wisselen tussen recht en averecht, of dat je zou moeten gaan zitten bedenken hoe je patroonsteek aan de achterkant moet -- je bent gewoon continu aan de voorkant van je werk bezig. Ik vond het in het begin wel prettig, want ik had toen nog de neiging om aan de achterkant te vergeten dat ik averecht moest breien |:(
Nadeel: 4 naalden, met 8 uiteinden waar in alle richtingen steken vanaf kunnen vallen :'( wat dat betreft wint haken dus echt. Halleluja inderdaad.
Bovendien vind ik steken uithalen bij breien zo'n werk. Je moet steek voor steek soort van achteruit breien als je niet je hele breiwerk wilt uithalen. Bij haken kun je gewoon aan de draad trekken totdat het uitgehaald is tot waar je wilt. O+
pi_196529032
ik heb dus hier van die bamboe sokkennaaldjes liggen

maar ik ben al niet extreem handig met breien... met 5 naalden gaat dat dus niet beter :)
zou het zo graag eens leren want volgens mij lopen wollen sokken wel echt lekker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')