SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een greep uit de foto's uit het vorige deel:
Sarabi:
Uhmmpie
Boopthesnoot (of this fox <3 )
Trui (maar het is een deken)
Tele6
Mrs. Peel
[ Bericht 1% gewijzigd door Muck op 23-09-2020 10:02:04 ]
Ziet er supercute uit.quote:Op zaterdag 12 september 2020 17:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
Nieuw boek besteld van amiguruminet. Mini kingdom nog wat. Pdf is binnen en nog wachten op het papier
Uhm... jaquote:Op zaterdag 12 september 2020 17:54 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ziet er supercute uit.
Jij koopt wel echt alleen maar leuke boekjes he
Daar hoorde je mij niet over hoor.quote:Op zaterdag 12 september 2020 17:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Uhm... jaHarry Potter Breiboek, nu dit...
Ja... maar het past in mijn budget hoor! Ik weet dat ik zulke dingen koop, maar het kan
quote:Op zaterdag 12 september 2020 18:04 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Daar hoorde je mij niet over hoor.
Dat weet jij beter dan ik tenslotte
Die zag ik ook. Zo schattigquote:Op zaterdag 12 september 2020 17:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
Nieuw boek besteld van amiguruminet. Mini kingdom nog wat. Pdf is binnen en nog wachten op het papier
Ja! Eerst een ander project afmaken en dan ga ik ze maken... Wil stiekem de hele collectie maken en in mijn boekenkasten zettenquote:
Volgens mij had ik de fruit garden gezien ja. Erg coolquote:Op vrijdag 18 september 2020 17:54 schreef kwakz0r het volgende:
Goed... ik heb wat te doen komende weken
Beginnetje van beide CALs
[ afbeelding ]
Queen
[ afbeelding ]
Herbarium
Oh en deze is dus af, vergeten of ik m gedeeld had
[ afbeelding ]
Fruit garden ongeblockt want lui
Ben ook aan t afmaken: die kloterand om mijn dubbelgrote Last dance in the rain cal uit 2016, mijn Eastern Jewels deken en de Mosaic deken van Haakmaarraak
Ja ik kwam idd perfect uit met naald 4! Meestal is mijn spanning wel goed. De queen komt ook precies uit. Alleen bij patronen van Attic24 moet ik vaak een maatje kleiner pakken, en de scheepjes cal 2016 was een speciaal soort hel qua steekverhouding, echt niet te doen.quote:Op vrijdag 18 september 2020 21:10 schreef Mrs.Peel het volgende:
@:kwakz0r Mooi! En leuk dat je ook Herbarium gaat makenKom je qua maat goed uit met haaknaald 4.0? Haak je los of vast? Ik hoop zondag te kunnen beginnen.
Edit: nvm, je komt perfect uit zie ik, ik heb gewoon door de liniaal heen gekeken![]()
Ik heb deze deken af, naar een patroon op het blog van TL Yarn crafts. Heel simpel, maar het lijkt zo leuk en vrolijk
[ afbeelding ]
Vind de deken erg leuk trouwens.quote:Op vrijdag 18 september 2020 21:10 schreef Mrs.Peel het volgende:
@:kwakz0r Mooi! En leuk dat je ook Herbarium gaat makenKom je qua maat goed uit met haaknaald 4.0? Haak je los of vast? Ik hoop zondag te kunnen beginnen.
Edit: nvm, je komt perfect uit zie ik, ik heb gewoon door de liniaal heen gekeken![]()
Ik heb deze deken af, naar een patroon op het blog van TL Yarn crafts. Heel simpel, maar het lijkt zo leuk en vrolijk
[ afbeelding ]
Knuffeltjes blijft hier ook favoriet ondanks dat ik het in elkaar zetten nooit leuk vind.quote:Op zaterdag 19 september 2020 10:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
Van alle scheepjes catona kleurtjes heb ik een bolletje. Nu wachten op het Mini Kingdom - boekje... en ondertussen oude projecten afmaken. Bezig met een deken (C2C, hopelijk komt hij ooit af, het liefst kiep ik dat project de prullenbak in). En verder de nodige knuffeltjes natuurlijk, want daar ben ik verslaafd aan. Zal binnenkort eens foto's maken.
Mijn moeder zegt serieus dat ik volwassen moet worden en niet van die domme knuffeltjes moet haken. En ik word door vrienden wel eens met een kind/kleuter vergeleken. Maar niks is zo leuk als knuffeltjes makenquote:Op zaterdag 19 september 2020 11:02 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Knuffeltjes blijft hier ook favoriet ondanks dat ik het in elkaar zetten nooit leuk vind.
En sjaals.. want dat haakt lekker voor de tv
Mja ik ben gewoon een kneus met dingen er aan bevestigenquote:Op zaterdag 19 september 2020 11:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Mijn moeder zegt serieus dat ik volwassen moet worden en niet van die domme knuffeltjes moet haken. En ik word door vrienden wel eens met een kind/kleuter vergeleken. Maar niks is zo leuk als knuffeltjes maken
In elkaar zetten gewoon elk onderdeel dat af is er direct aanzetten? Of zeg ik nu iets doms? maar het is idd het stomste werk. Of een octopusbeest maken en acht keer hetzelfde moet doen... Maar dat is vooral vooraf de gedachte, wanneer ik het doe is het leuk
Mwuah, mijn instelling is: wat niet perfect is laat zien dat het handgemaakt isquote:Op zaterdag 19 september 2020 11:10 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Mja ik ben gewoon een kneus met dingen er aan bevestigen
Het is niet heel erg om te doen... maar tevreden zijn met het resultaat vind ik altijd wat lastig.
Het duurde even, maar de OP is bijgewerktquote:Op maandag 14 september 2020 22:26 schreef Muck het volgende:
Ik kijk morgen achter de PC wel even naar de OP, dat gaat makkelijker dan mobiel
Als je heel graag wil kun je er natuurlijk een soort van fake-profiel aanmaken he.quote:Op donderdag 24 september 2020 09:57 schreef Mrs.Peel het volgende:
Als je geen Facebookaccount hebt kun je met heel veel dingen dus niet meedoen helaas.
Als je wil, kan ik best patroontjes en contactgegevens voor je opvragen hoorquote:Op donderdag 24 september 2020 09:57 schreef Mrs.Peel het volgende:
Als je geen Facebookaccount hebt kun je met heel veel dingen dus niet meedoen helaas.
Geen fan van fb kan ik me voorstellen.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:36 schreef Mrs.Peel het volgende:
Bedankt voor het aanbod @:ladyblack Dan wil ik graag een patroon voor een knuffeltje zien, misschien kan en wil ik dat wel maken. Ik wil alleen wel eerst mijn 2 andere projecten afmaken.
Ik ben geen fan van Facebook, en ook een nepprofiel wil ik niet hebben. Maar bedankt voor de suggestie @:Uhmmpie
Wauw, mooi resultaat! En ik moest lachen om je garpjequote:Op zaterdag 26 september 2020 12:03 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb ook weer een wat gehaakt omdat ik fluffy garen zag liggen en er nog nooit mee had gewerkt. Tijdens het werken zag ik geen steek.Ik moest volledig op gevoel haken. Het was best uitdagend en weer eens wat anders.
[ afbeelding ]
Ik vond het vreselijk... maar het resultaat was echt supermooi.quote:Op zaterdag 26 september 2020 12:03 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb ook weer een wat gehaakt omdat ik fluffy garen zag liggen en er nog nooit mee had gewerkt. Tijdens het werken zag ik geen steek.Ik moest volledig op gevoel haken. Het was best uitdagend en weer eens wat anders.
[ afbeelding ]
Die blik.. cuteness overloadquote:Op zaterdag 26 september 2020 12:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb iets heel lelijks gemaakt, maar wel heel schattig, vind ik dan
[ afbeelding ]
Dank je welquote:
Dank je welquote:Op zaterdag 26 september 2020 12:44 schreef Nanuke het volgende:
Ik vind hem helemaal niet lelijk, maar gewoon superschattig! En omdraaien 'moet' niet toch? Mijn beste vriendin haakt het ook net als jij omdat ze dat mooier vind.
Vroeger zou ik een boek aanraden, maar ik denk dat je met YouTube nu een stuk verder komtquote:Op zaterdag 26 september 2020 15:20 schreef nickhguitar het volgende:
Haken heeft mij altijd leuk geleken om eens op een luie zondag te doenik heb 0,0 ervaring met haken/breien/whatsoever. Hebben jullie tips over waar te beginnen? Is het handig om een boek aan te schaffen bijvoorbeeld? En qua materiaal?
Mja en best wel fijne tutorials ook jaquote:Op zaterdag 26 september 2020 15:27 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Vroeger zou ik een boek aanraden, maar ik denk dat je met YouTube nu een stuk verder komtWolplein heeft tutorials bijvoorbeeld.
Zeeman heeft goedkoop maar goed garen om mee te beginnen.
Wat goed is om te weten: je hoeft niet precies hetzelfde garen of zelfs garen met eenzelfde dikte te gebruiken als in een patroon vermeld staat. Belangrijk is vooral dat je de haaknaald kiest die bij je garen past. Bij knuffeltjes waarin je een dichte structuur hebt kun je een zo klein mogelijke naald gebruiken en bij projecten als dekens waarin je een wat lossere structuur wilt een grotere naald. Voor het gemak kun je de instructie op het garen zelf opvolgen, want daar staat vaak op welke grootte van een haaknaald je nodig hebt. Bedenk wel dat je haakwerk kleiner of groter wordt als je garen met een andere dikte gebruikt dan uit het patroon. Mijn knuffel is bijvoorbeeld met een haaknaald van 7mm gemaakt terwijl de knuffel uit het patroon met een naald maat 15mm is gehaakt (en garen dat twee keer zo dik is). Die knuffel is dan ook twee keer zo groot.quote:Op zaterdag 26 september 2020 15:20 schreef nickhguitar het volgende:
Haken heeft mij altijd leuk geleken om eens op een luie zondag te doenik heb 0,0 ervaring met haken/breien/whatsoever. Hebben jullie tips over waar te beginnen? Is het handig om een boek aan te schaffen bijvoorbeeld? En qua materiaal?
Na een moeizaam begin ging het best goed. Ik heb telkens het begin en einde van een rij gemarkeerd zodat ik nooit meer dan een rij uit moest halen. Alleen de mattress stitch voor het aan elkaar naaien van de lappen was best vervelend, met name het laatste stuk. Ik heb wel even zitten vloeken.quote:Op zaterdag 26 september 2020 12:22 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ik vond het vreselijk... maar het resultaat was echt supermooi.
Zou het niet snel nog eens doen.. maar als ik dan jouw knuf zie... kriebelt het BIJNA weer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |