Ring of Firequote:
Leuk!quote:Op dinsdag 8 september 2020 17:59 schreef summer52 het volgende:
Voorlopig genoeg gehaakt, nu aan het breien geslagen!
Vest aan, dekentje over me heen, electrisch warmte kussentje in de rug, want ik had het zoooo koud brrr, en nu bezig om een trui cq tuniek te breien van mooie dunne Apalca wol wat niet kriebelt! Want meestal haak of brei ik met katoen of acryl want ik kan niet tegen wol maar die Baby Apalca wol is heerlijk zacht!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:
Leukquote:Op dinsdag 8 september 2020 17:59 schreef summer52 het volgende:
Vest aan, dekentje over me heen, electrisch warmte kussentje in de rug, want ik had het zoooo koud brrr, en nu bezig om een trui cq tuniek te breien van mooie dunne Apalca wol wat niet kriebelt! Want meestal haak of brei ik met katoen of acryl want ik kan niet tegen wol maar die Baby Apalca wol is heerlijk zacht!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lekker! Sowieso pompoenquote:Op dinsdag 8 september 2020 18:06 schreef ijs_beer het volgende:
De pompoenen zijn vroeg dit jaar, derhalve tijd voor pompoensoep.
Ah ja Silkequote:Op dinsdag 8 september 2020 18:01 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Leuk
Helaas kan ik op dit moment niet breien vanwege dat Silke het bolletjes wol gaat slopen.
Ja die eerste is inderdaad liefquote:Op dinsdag 8 september 2020 17:58 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Amber: ‘Mijn ouders hadden een meisjes- en een jongensnaam bedacht. Ik kreeg een broertje. Toen mijn moeder de naam vertelde die hij gekregen zou hebben als hij een meisje was, zei ik meteen dat ik mijn dochter later zo wilde noemen. Ik was 5 en moest nog 24 jaar wachten voordat het zover was. Maar nu is ze alweer 10, onze Mabel.’
Dat is toch gewoon mooi?
Patricia: ‘Onze jongste dochter heet Lara. Verwekt in de bekende Turkse badplaats.’
Dit iets minder
Het concept "pompoensoep" heb ik nooit helemaal begrepen.quote:Op dinsdag 8 september 2020 18:06 schreef ijs_beer het volgende:
Ik heb wel eerst uitgezocht of die wol dan niet uit zo'n baby Apalca getrokken wordt want dan had ik het niet gekocht, ja ik ben nu eenmaal zo'n mutsquote:Op dinsdag 8 september 2020 18:06 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Leukbaby alpaca wol klinkt ook gewoon heerlijk
Als de trui klaar is en het is mooi geworden dan laat ik het zien!Als je niets ziet dan is het mislukt!quote:Op dinsdag 8 september 2020 18:03 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Leuk!![]()
Ben benieuwd naar het eindresultaat!
Oehh lekkerquote:Op dinsdag 8 september 2020 18:06 schreef ijs_beer het volgende:
Oh dan rekenen we hem gewoon als Nederlandse winstquote:Op dinsdag 8 september 2020 17:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoho Wout heeft een Nederlandse vader he, halve Nederlander
Het ziet er op de foto gewoon al heel zacht uit!quote:Op dinsdag 8 september 2020 17:59 schreef summer52 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is toch niet zo raar? Dat zou heel zielig en pijnlijk voor zo'n beestje zijn. Mensen die dieronvriendelijke wol (bestaat dit eigenlijk?) kopen, verdienen de zachtheid ook gewoon nietquote:Op dinsdag 8 september 2020 18:24 schreef summer52 het volgende:
[..]
Ik heb wel eerst uitgezocht of die wol dan niet uit zo'n baby Apalca getrokken wordt want dan had ik het niet gekocht, ja ik ben nu eenmaal zo'n muts![]()
Dat is gelukkig niet zo![]()
Maar het is echt hele zachte wol!
Ja het is zo'n heerlijke wol, enige nadeel het moet op de hand gewassen wordenquote:Op dinsdag 8 september 2020 18:36 schreef Greys het volgende:
[..]
Het ziet er op de foto gewoon al heel zacht uit!
Dieronvriendelijke wol bestaat volgens mij niet, de Apalca's, schapen of geiten worden geschoren!quote:Op dinsdag 8 september 2020 18:49 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Dat is toch niet zo raar? Dat zou heel zielig en pijnlijk voor zo'n beestje zijn. Mensen die dieronvriendelijke wol (bestaat dit eigenlijk?) kopen, verdienen de zachtheid ook gewoon niet
Angorawol schijnt zeer dieronvriendelijk te zijnquote:Op dinsdag 8 september 2020 18:49 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Dat is toch niet zo raar? Dat zou heel zielig en pijnlijk voor zo'n beestje zijn. Mensen die dieronvriendelijke wol (bestaat dit eigenlijk?) kopen, verdienen de zachtheid ook gewoon niet
Heb daar wel es hele nare filmpjes van gezien ja.quote:Op dinsdag 8 september 2020 19:02 schreef H_T het volgende:
[..]
Angorawol schijnt zeer dieronvriendelijk te zijn
Volgens Peta is alle wol dieronvriendelijk.quote:Op dinsdag 8 september 2020 19:02 schreef H_T het volgende:
[..]
Angorawol schijnt zeer dieronvriendelijk te zijn
Dan lijkt mij de opmerkingen van blog.ecotex.nl iets realistischer.quote:WAT U KUNT DOEN
U kunt gemakkelijk afstand nemen van deze wrede en bloederige industrie. Er zijn tal van duurzame, stijlvolle en warme materialen beschikbaar, die niet gemaakt zijn van wol. Red een schaap – koop geen wol.
Geiten, antilopen, alpaca’s en konijnen zijn ook slachtoffers van de kledingindustrie, dus maak alstublieft uw kledingkast vrij van kasjmier, mohair, angora en alle andere producten die gestolen zijn van de rug van dieren.
quote:Maar, zegt Schoppel, een alpaca is inderdaad geen mak lammetje. Hij laat zich niet zomaar scheren. De dieren zijn nogal eigenzinnig en moeten voor het scheren worden vastgebonden. “Voor zover ik weet worden alpaca’s altijd op deze manier geschoren, en worden ze juist vastgebonden voor hun eigen veiligheid. Het scheren zelf dient, net als bij schapen, ook de gezondheid van de dieren. In de zomer is het anders veel te warm, en in de wol blijft te veel ongedierte zitten.
En hoe staat het dan met de diervriendelijkheid?
Gutknecht: “Een alpaca wordt op een heel andere manier gehouden dan een schaap. Ze zijn wel gedomesticeerd, maar ze staan niet in een wei zoals de meeste schapen hier in Europa. Alpaca’s leven bijna als wilde dieren, in kleine kuddes boven in de bergen, alleen om ze te scheren worden ze bijeengedreven door een herder. En het klopt, het zijn trotse dieren, die flink kunnen tegenstribbelen. Maar ze worden geschoren door vakmensen die precies weten wat ze doen. Er zal mogelijk wel eens iets gebeuren, maar dat zijn incidenten.”
*eet nu tomatenblokjes*quote:Op dinsdag 8 september 2020 19:13 schreef usagi414 het volgende:
Maar de vraag blijft: zijn er mensvriendelijke tomatenblokjes te koop ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |