abonnement Unibet Coolblue
pi_194915758


Geboren uit het niet echt hebben van een vaste plek op FOK!: dit topic.

Voor iedereen die actief met sport en voeding bezig is. Met gezond zijn/worden/leven.

Slank&Dieet zijn voornamelijk gericht op gewicht verliezen.
SPT heeft eigen sporttopics.

In dit topic komen sport, voeding, en het inrichten van je leven samen. Er is ook ruimte voor het mentale aspect.
De plek voor zowel eetlijstjes, voedingsschema's, work-outs, sportschema's, tips, valkuilen, recepten, progressie en steun.

Leer van elkaar waar mogelijk, maar doe het voor jezelf.

Wees welkom & introduceer je zelf desnoods even (is leuk!)
pi_194917065
Bedankt Chia! ;)

Dit topic loopt niet meer zo storm heb ik het idee?

Ik ben ondertussen meer gaan eten. Over een paar weken kijken of het geholpen heeft.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Moderator zondag 6 september 2020 @ 16:10:01 #3
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_194919331
Niet echt storm nee. Jammer.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_194919586
Ik probeer nog braaf minimaal 7x per week iets sportiefs te doen. 4x kracht en dan op de rustdagen cardio en mobiliteitsoefeningen.
pi_194919799
Goed bezig Questular.

Zelf ook bezig met 3-4 maal per week kracht.

Wil eigenlijk thuis ook nog wat extra oefeningen gaan doen.

Veel eten, veel eiwit en nog iets meer koolhydraten (havermout, rijst). Kijken of we weer terug kunnen naar iig 68 kilo of zo en dan zien we wel verder.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Moderator zondag 6 september 2020 @ 18:08:15 #6
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_194921920
4/5 keer per week aan het crossfitten :7
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_194922382
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 18:08 schreef Rene het volgende:
4/5 keer per week aan het crossfitten :7
Dit.
+ hond waar ik vrij veel mee loop. Ergens tussen 4 en 7 km per dag.

Wat ik echt beter moet doen, is eten.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_194922556
Ik lees veel over cross fit maar weet eerlijk waar niet wat het precies is. :@

Eten is belangrijk. Heb ik wel gemerkt toen ik een tijdje niet sportte. Dan heb ik de neiging om te minderen met de calorieën maar dat was toch niet echt de juiste beslissing. Als je je spieren wilt behouden althans. ;)

Wat wil je beter doen met eten @Lonaa?
Meer eten of anders eten?

Ik probeer nu meer complexe koolhydraten te eten (havermout etc.). Regelmatig meten via MyFitnessPall.

Deze week had ik trouwens een soort snoepweek de laatste dagen. Iets te veel gesnoept en te weinig vetten. Straks weer een paar pannenkoeken. :Y) c_/
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_194922711
@Salina ik eet teveel om af te vallen en het kan ook wel echt beter/gezonder. Maar goed, ik hou ook wel echt van een biertje met een kaasje.

Of 3.

Hoe komt het dat je wel leest over CrossFit maar niet begrijpt wat het is? Wat begrijp je precies niet?

Het is een tak van sport die weightlifting, atletiek, duurtraining en bodyweight oefeningen combineert om functioneel te trainen.
Niet om heel goed te worden in iets specifieks, maar om in alle dingen fit te worden. Iedereen kan zijn eigen "race" lopen en als je goed scaled dan is de fitste man aan het einde net zo moe als de ongetrainde huisvrouw.

Een les bestaat, als het goed is, uit een warming up, een stukje techniek en/of kracht en dan een Workout Of the Day.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_194922896
quote:
2s.gif Op zondag 6 september 2020 18:59 schreef Lonaa het volgende:
@:Salina ik eet teveel om af te vallen en het kan ook wel echt beter/gezonder. Maar goed, ik hou ook wel echt van een biertje met een kaasje.

Of 3.

Hoe komt het dat je wel leest over CrossFit maar niet begrijpt wat het is? Wat begrijp je precies niet?

Het is een tak van sport die weightlifting, atletiek, duurtraining en bodyweight oefeningen combineert om functioneel te trainen.
Niet om heel goed te worden in iets specifieks, maar om in alle dingen fit te worden. Iedereen kan zijn eigen "race" lopen en als je goed scaled dan is de fitste man aan het einde net zo moe als de ongetrainde huisvrouw.

Een les bestaat, als het goed is, uit een warming up, een stukje techniek en/of kracht en dan een Workout Of the Day.
Ik bedoelde: ik lees hier op FOK best wat over mensen die aan CF doen maar ik heb me nooit echt verdiept in wat het nu inhoudt. Dus dank voor de uitleg. ;)

Toen we per juni weer naar de sportschool konden maar we alleen buiten konden trainen, heb ik een tijdje groepslessen gedaan (Body Pump, Les Mills). Was wel eens grappig voor iemand die altijd individueel sport. Is dat vergelijkbaar? Beetje kracht met flink wat tempo en cardio gecombineerd...zoiets.

Lekker biertjes en kaasjes zijn altijd goed.

Wel interessant ook hoe iedereen andere doelen heeft op de sportschool. Als ik niet genoeg eet val ik flink af (qua spier ook). Dat vind ik nog het lastigste...niet te veel, zeker niet te weinig (om aan te komen zoals ik). Net hogere wiskunde soms. :)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_194922948
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 19:13 schreef Salina het volgende:

[..]

Ik bedoelde: ik lees hier op FOK best wat over mensen die aan CF doen maar ik heb me nooit echt verdiept in wat het nu inhoudt. Dus dank voor de uitleg. ;)

Toen we per juni weer naar de sportschool konden maar we alleen buiten konden trainen, heb ik een tijdje groepslessen gedaan (Body Pump, Les Mills). Was wel eens grappig voor iemand die altijd individueel sport. Is dat vergelijkbaar? Beetje kracht met flink wat tempo en cardio gecombineerd...zoiets.

Lekker biertjes en kaasjes zijn altijd goed.

Wel interessant ook hoe iedereen andere doelen heeft op de sportschool. Als ik niet genoeg eet val ik flink af (qua spier ook). Dat vind ik nog het lastigste...niet te veel, zeker niet te weinig (om aan te komen zoals ik). Net hogere wiskunde soms. :)
Oh, ik snap wat je bedoeld nu. ;)

Ik vind het niet vergelijkbaar. Ik vind het echt een sport apart, wat ook maakt dat ik dat wel leuk vindt.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_194922981
Ik zal eens op YT kijken wat het nu exact inhoudt. Met filmpjes enzo. Dan gaat het vast meer leven bij me. :)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  zondag 6 september 2020 @ 19:21:06 #13
80382 manny
30 is best veel
pi_194922985
Aanpassing in dieet: na avondeten eet ik niets meer, en in de ochtend geen brood en zuivel meer maar bijv ei-banaan pannenkoek.

Bevalt me goed en gewicht blijft op peil in combinatie met sporten / bewegen.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_194923093
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 19:20 schreef Salina het volgende:
Ik zal eens op YT kijken wat het nu exact inhoudt. Met filmpjes enzo. Dan gaat het vast meer leven bij me. :)
Haha op YT is die van Chris Heria gebaseerd op verkeerde veronderstellingen over wat cf is de eerste volgens mij _O-
pi_194923203
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 19:29 schreef Chia het volgende:

[..]

Haha op YT is die van Chris Heria gebaseerd op verkeerde veronderstellingen over wat cf is de eerste volgens mij _O-
Sowieso zijn er nogal wat verkeerde veronderstellingen over en is het vooral belangrijk om een goede basis(techniek) aan te leren.
pi_194923432
Uiteraard, maar bedoelde verkeerde veronderstellingen over wat CrossFit is en inhoudt. Net zoals dat filmpje van manny. Zelf nog nooit voet in een goede box gezet, maar het is een beetje een meme om bevooroordeeld te zijn. Hoewel ik om BroScience wel kan lachen hoor _O-

Maar ja niet mijn verlies dat mensen daar niet doorheen kunnen prikken.

[ Bericht 38% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2020 20:39:47 ]
pi_194923454
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 19:20 schreef Salina het volgende:
Ik zal eens op YT kijken wat het nu exact inhoudt. Met filmpjes enzo. Dan gaat het vast meer leven bij me. :)
https://wodprep.com/blog/crossfit-for-beginners/

Dit is wel boeiend, denk ik. :)
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator zondag 6 september 2020 @ 20:18:12 #18
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_194923773
Vind anders ontbijten dan brood of yoghurt teveel werk. Ik ben wel van het gemak. Dus mn crossfit is onderdeel van niet teveel hoeven letten op eten :') ! Dus mn 'tranformatie' duurt hierdoor wat langer. Maar mn levensgeluk is groter :D !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_194924420
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 20:18 schreef Rene het volgende:
Vind anders ontbijten dan brood of yoghurt teveel werk. Ik ben wel van het gemak. Dus mn crossfit is onderdeel van niet teveel hoeven letten op eten :') ! Dus mn 'tranformatie' duurt hierdoor wat langer. Maar mn levensgeluk is groter :D !
Ik neem altijd een halve liter volle melk met wat caseïne en daarnaast wat fruit. Vult aardig en gelijk wat vitamines en eiwitten binnen. :7
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_194932581
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 19:13 schreef Salina het volgende:

[..]

Ik bedoelde: ik lees hier op FOK best wat over mensen die aan CF doen maar ik heb me nooit echt verdiept in wat het nu inhoudt. Dus dank voor de uitleg. ;)

Toen we per juni weer naar de sportschool konden maar we alleen buiten konden trainen, heb ik een tijdje groepslessen gedaan (Body Pump, Les Mills). Was wel eens grappig voor iemand die altijd individueel sport. Is dat vergelijkbaar? Beetje kracht met flink wat tempo en cardio gecombineerd...zoiets.

Lekker biertjes en kaasjes zijn altijd goed.

Wel interessant ook hoe iedereen andere doelen heeft op de sportschool. Als ik niet genoeg eet val ik flink af (qua spier ook). Dat vind ik nog het lastigste...niet te veel, zeker niet te weinig (om aan te komen zoals ik). Net hogere wiskunde soms. :)
Eet je gewoon te weinig eiwitten. Complexe koolhydraten zijn leuk, maar het doet weinig voor behoud van spiermassa.
pi_194933847
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 12:24 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Eet je gewoon te weinig eiwitten. Complexe koolhydraten zijn leuk, maar het doet weinig voor behoud van spiermassa.
Ik ben nu juist meer aan het eten, dus vandaar die complexe koolhydraten.

Tijdens de semi lockdown (maart-juni pakweg) heb ik wel te weinig gegeten. Wel genoeg eiwitten (1,8-2 g per kg) maar gewoon te weinig calorieën). Nu ben ik dus weer aan het bulken/semi-bulken omdat ik niet zozeer spierbehoud maar spiergroei wil weer.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_194969753
Met het krachtdeel vandaag hadden we zware hang squat cleans in sets van 2. Een jaar geleden kon ik die nog niet soepel qua techniek (werd dan per definitie eerst een power clean en daarna een front squat), dus blij met hoe die vandaag gingen.
SPOILER: hang (squat) cleans
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vervolgens afgesloten met een work-out ("Karen") met 150 zogenaamde wall ball shots. Hoge aantallen wall balls zijn niet mijn ding (brandende beenspieren :X ) en ik vond het daardoor ook mentaal behoorlijk pittig. Dus ben trots dat ik überhaupt die 150 heb gehaald en nog vrij vlot ook, in iets minder dan 11 minuten. :)
SPOILER: voor als wall balls / wall ball shots je niets zeggen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij ons staan deze week enkele "girls" op het programma. Gisteren Diane gedaan met als schaal optie voor de handstand push-ups behoorlijk zware seated strict presses. Chelsea en Linda heb ik nog tegoed deze week.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2020 13:23:10 ]
pi_194970821
Voor doordeweeks plannen wij tegenwoordig wat we gaan eten (niet uit gezondheidsoogpunt, vooral omdat praktisch en wat efficiënter boodschappen kunnen doen). En lunch maken doe ik voor dagen dat ik niet thuiswerk tegenwoordig ook vrij consequent (houd niet van meegenomen sneetjes brood en in de kantine kopen is vrij duur). Vandaag en vrijdag is dat linzen dahl met rijst, want had nog een restje kokosmelk die niet lang meer goed zou zijn. Dit door zetten tot het eind van de maand zou toch moeten zorgen voor een paar kg eraf. :P Heb geen ambitieuze afvalplannen of zo, maar wat minder lichaamsgewicht kan geen kwaad voor mij en maakt bepaalde oefeningen een stukje makkelijker.

Hoe ziet deze week er bij jullie uit qua sporten en eten?
pi_194971767
Ik eet eigenlijk elke dag hetzelfde :')

1x eiwit shake met amandelmelk
2 volkoren boterham met pindakaas/kipfilet of iets dergelijks
1x overnight oats 70 gram havermout, 1 appel, amandelmelk honing en kaneel
1x 175 gram rijst met 150 gram kip
1 varierend avondeten maar wel rekening houdende met wat ik de rest van de dag eet
1x 500 gram magere kwark.

Ik ben wat dat betreft makkelijk aangelegd en eet liever elke dag hetzelfde zodat ik redelijk weet wat ik binnenkrijg.
Voor de rest deze week 4x krachttraining (in de avond) in combinatie met cardio in de ochtend.
De resterende 3 dagen mobiliteitsoefeningen + cardio in de avond.
pi_194971960
Even opscheppen:
5 Back Squats | 45 kg
5 Back Squats | 65 kg
5 Back Squats | 75 kg
3 Back Squats | 80 kg
3 Back Squats | 85 kg
3 Back Squats | 90 kg

*O*

Het was geen hele goede dag, als in, het voelde niet heel lekker, dus ben benieuwd wat er eigenlijk nog meer in zit. :7

Daarna nog 'even':
3 rounds of:
Row, 250 m
9 Deadlifts, 65% 1RM
6 Box Jumps, 24 inch

In 8:34. Ben wel kapot.

Ik sport overigens 3 of 4 keer per week en eigenlijk nooit in het weekend. :7 :') Rust(dagen) plan ik op gevoel. Soms plan ik m als de workout te veel aanpassing vergt met huidige blessure.

Qua eten plan ik ook de avondmaaltijden vooruit en dat gaat prima. Ik doe IF dus hoef ook niet superdupervroeg te ontbijten om om 9 uur te sporten. Ik ben slordig met lunch en alles naar mn D :+
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator woensdag 9 september 2020 @ 19:27:40 #27
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_194976038
Jaloers. Mijn knie loopt te kutten sinds gisteren. Heb een klik in mijn knie opeens. Hevig geïrriteerd door..
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 9 september 2020 @ 21:33:15 #28
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_194978006
quote:
2s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:31 schreef Lonaa het volgende:
Even opscheppen:
5 Back Squats | 45 kg
5 Back Squats | 65 kg
5 Back Squats | 75 kg
3 Back Squats | 80 kg
3 Back Squats | 85 kg
3 Back Squats | 90 kg

*O*

Het was geen hele goede dag, als in, het voelde niet heel lekker, dus ben benieuwd wat er eigenlijk nog meer in zit. :7

Daarna nog 'even':
3 rounds of:
Row, 250 m
9 Deadlifts, 65% 1RM
6 Box Jumps, 24 inch

In 8:34. Ben wel kapot.

Sweet :7
Fear is the path to the Dark Side.
pi_194978357
Lekker bezig hoor. :7
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_194978393
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 21:33 schreef Artoo het volgende:

[..]

Sweet :7
Jij hier wtf :o
Sterkheidsbaas van alles.
pi_194978489
Vind het wel jammer dat er geen echte strongman gym in de buurt zit hier.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_194981686
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 19:27 schreef Rene het volgende:
Jaloers. Mijn knie loopt te kutten sinds gisteren. Heb een klik in mijn knie opeens. Hevig geïrriteerd door..
Al foam rollen geprobeerd? Mijn vriend had ook zoiets met zijn knie en toen bleek het bij de fysio door spierspanning vanuit zijn beenspieren te komen.
pi_194981712
quote:
16s.gif Op woensdag 9 september 2020 21:58 schreef FlippingCoin het volgende:
Vind het wel jammer dat er geen echte strongman gym in de buurt zit hier.
Ik zou dat er ook best 'bij' willen doen. :Y
Sterkheidsbaas van alles.
pi_194981715
quote:
16s.gif Op woensdag 9 september 2020 21:58 schreef FlippingCoin het volgende:
Vind het wel jammer dat er geen echte strongman gym in de buurt zit hier.
Lijkt mij inderdaad ook leuk om eens te proberen idd.
pi_194981727
Hier vandaag rustdag. Ik voel me beetje alsof ik door een vrachtwagen overreden ben. Rustdag is qua 'een beetje normaal en gezond eten' wel altijd een uitdaging want EAT ALL THE FOODS

Morgen een km of 30/35 fietsen voor een vrijwilligersklusje. Op rustig tempo. Maar toch, zondag ook gedaan (was 36 km) en dat voel je toch wel, als je dat normaal niet doet. :D Ik fiets wel veel, maar eigenlijk alleen maar korte stukjes. De helft, maximaal.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_194981858
quote:
2s.gif Op donderdag 10 september 2020 08:26 schreef Lonaa het volgende:
Hier vandaag rustdag. Ik voel me beetje alsof ik door een vrachtwagen overreden ben. Rustdag is qua 'een beetje normaal en gezond eten' wel altijd een uitdaging want EAT ALL THE FOODS

Morgen een km of 30/35 fietsen voor een vrijwilligersklusje. Op rustig tempo. Maar toch, zondag ook gedaan (was 36 km) en dat voel je toch wel, als je dat normaal niet doet. :D Ik fiets wel veel, maar eigenlijk alleen maar korte stukjes. De helft, maximaal.
Toen ik besloot een keer wat verder te fietsen (70 km in totaal) leidde dat vooral tot ontzettende zadelpijn de eerste keer. _O- Nu droeg ik kennelijk ook wel materialen die ongunstig zijn vanwege het vasthouden van zweet. Heb gelijk dezelfde dag maar een fietsbroekje aangeschaft, want het was vooral de huid die geïrriteerd was geraakt en de naad van mijn ondergoed was zo ongeveer in mijn billen gebrandmerkt. :') En daar werkt zo'n ding met een zeem waarbij je geen ondergoed draagt wel goed tegen.

Afgelopen zomer tijdens een mini-fietsvakantie van vierdagen met 1 rustdag vergelijkbare afstanden of verder gefietst en toen was er geen vuiltje meer aan de lucht wat dat betreft.
  Moderator donderdag 10 september 2020 @ 08:57:42 #37
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_194981982
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 08:21 schreef Chia het volgende:

[..]

Al foam rollen geprobeerd? Mijn vriend had ook zoiets met zijn knie en toen bleek het bij de fysio door spierspanning vanuit zijn beenspieren te komen.
Bij elke stap? Hmmm...
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_194982217
Foam rollen is echt heerlijk. Ik gebruik het vooral om mijn nek, schouders/bovenrug en benen los te krijgen.
pi_194982382
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 08:57 schreef Rene het volgende:

[..]

Bij elke stap? Hmmm...
Dat weet ik niet meer, maar iig met lopen en fietsen. Hij is toen wel eerst naar de fysio gegaan hoor, maar zelf beginnen met foam rollen en dat blijven doen heeft wel een groot aandeel gehad in het herstel.

Bij twijfel zou ik altijd ook naar de fysio gaan, maar volgens mij kan zelf alvast foam rollen in ieder geval geen kwaad.

quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 09:12 schreef Questular het volgende:
Foam rollen is echt heerlijk. Ik gebruik het vooral om mijn nek, schouders/bovenrug en benen los te krijgen.
Het bovenlichaam ben ik nog niet zo bedreven in, maar merk voor mijn benen wel goed hoe fijn het is om dat een beetje bij te houden. Van hardlopen tot squatten heeft het bij mij een positief effect.

Ga het vandaag ook sowieso nog een doen, want mijn billen staan in de fik van de zware cleans en wall balls van gisteren.
pi_194982481
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 08:41 schreef Chia het volgende:

[..]

Toen ik besloot een keer wat verder te fietsen (70 km in totaal) leidde dat vooral tot ontzettende zadelpijn de eerste keer. _O- Nu droeg ik kennelijk ook wel materialen die ongunstig zijn vanwege het vasthouden van zweet. Heb gelijk dezelfde dag maar een fietsbroekje aangeschaft, want het was vooral de huid die geïrriteerd was geraakt en de naad van mijn ondergoed was zo ongeveer in mijn billen gebrandmerkt. :') En daar werkt zo'n ding met een zeem waarbij je geen ondergoed draagt wel goed tegen.

Afgelopen zomer tijdens een mini-fietsvakantie van vierdagen met 1 rustdag vergelijkbare afstanden of verder gefietst en toen was er geen vuiltje meer aan de lucht wat dat betreft.
Als ik vaker zulke stukken zou fietsen zou ik ook een fietsbroekje aantrekken. :Y

Vrijdag nog ene keer en dan in het weekend van de 19e zowel de zaterdag als de zondag. En dan is evenement af. :D
Sterkheidsbaas van alles.
pi_194982597
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 09:21 schreef Chia het volgende:

[..]

Dat weet ik niet meer, maar iig met lopen en fietsen. Hij is toen wel eerst naar de fysio gegaan hoor, maar zelf beginnen met foam rollen en dat blijven doen heeft wel een groot aandeel gehad in het herstel.

Bij twijfel zou ik altijd ook naar de fysio gaan, maar volgens mij kan zelf alvast foam rollen in ieder geval geen kwaad.
[..]

Het bovenlichaam ben ik nog niet zo bedreven in, maar merk voor mijn benen wel goed hoe fijn het is om dat een beetje bij te houden. Van hardlopen tot squatten heeft het bij mij een positief effect.

Ga het vandaag ook sowieso nog een doen, want mijn billen staan in de fik van de zware cleans en wall balls van gisteren.

Dit zijn eigenlijk de standaard dingen die ik voor het bovenlichaam doe.
  donderdag 10 september 2020 @ 15:55:10 #42
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_194987637
quote:
2s.gif Op woensdag 9 september 2020 21:54 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Jij hier wtf :o
Beetje lurken jatoch? Blij te zien dat er wat activiteit is hier :D
Fear is the path to the Dark Side.
pi_194987688
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 15:55 schreef Artoo het volgende:

[..]

Beetje lurken jatoch? Blij te zien dat er wat activiteit is hier :D
Soberso.

Hoe is de training? Veel? Zwaar? Cool?
Sterkheidsbaas van alles.
pi_194987748
Overigens doe ik met een vriendin de Njoya buddy online competitie. Omdat leuk.

Eerste WOD:
DU en thrusters.

;(
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 10 september 2020 @ 16:03:42 #45
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_194987756
quote:
2s.gif Op donderdag 10 september 2020 15:58 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Soberso.

Hoe is de training? Veel? Zwaar? Cool?
Ja, ha, dat allemaal eigenlijk. Immer druk met kettlebellsport hier, 4-5 keer per week sportspecifieke training onder de bells, aangevuld met zo'n 3 keer krachttraining, tweemaal per week hardlopen (of 1 keer hardlopen, 1 keer fietsen) en for fun & games een keer in de week te paard. Goddank - of niet, lol - binnenkort eindelijk weer een keer een echte wedstrijd.

Gewicht was wel een even dingetje. :P Ik zit vast aan gewichtsklasses en was in de zomer/tijdens de lockdown heerlijk de bocht uit gevlogen wat gewicht betreft, maar sinds einde vakantie terug in het gareel en moet ik wel gewoon in de goede klasse kunnen inwegen. Zit er nu weer net onder maar heb liever meer marge, voel me ook wat prettiger met nog 2 kg lichter.
Fear is the path to the Dark Side.
pi_194987788
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 16:03 schreef Artoo het volgende:

[..]

Ja, ha, dat allemaal eigenlijk. Immer druk met kettlebellsport hier, 4-5 keer per week sportspecifieke training onder de bells, aangevuld met zo'n 3 keer krachttraining, tweemaal per week hardlopen (of 1 keer hardlopen, 1 keer fietsen) en for fun & games een keer in de week te paard. Goddank - of niet, lol - binnenkort eindelijk weer een keer een echte wedstrijd.

Gewicht was wel een even dingetje. :P Ik zit vast aan gewichtsklasses en was in de zomer/tijdens de lockdown heerlijk de bocht uit gevlogen wat gewicht betreft, maar sinds einde vakantie terug in het gareel en moet ik wel gewoon in de goede klasse kunnen inwegen. Zit er nu weer net onder maar heb liever meer marge, voel me ook wat prettiger met nog 2 kg lichter.
Zo veel beweeg :D Gaaf hoor. En ook paard :o

Ik wil ook wel minder gewicht, maar dat minder eten valt me echt wel zwaar (no pun) icm veel sporten. :X
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 10 september 2020 @ 16:08:01 #47
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_194987826
quote:
2s.gif Op donderdag 10 september 2020 16:05 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Zo veel beweeg :D Gaaf hoor. En ook paard :o

Ik wil ook wel minder gewicht, maar dat minder eten valt me echt wel zwaar (no pun) icm veel sporten. :X
Ja paard O+ Kan op basis van geen verplichting een koetsenknol van een kennis rijden. Is niet het soort paardensport dat ik gewend was/wat ik eigenlijk vet vind, maar meeeeeen weer in het zadel is wel echt te gek.

Eten & veel sporten is ook lastig, die balans vinden waarin je wel afvalt, maar je niet al te ruk gaat voelen. Heb 'm nu voor mezelf wel even gevonden geloof ik, for now, maar voor de lange termijn is dat wel ... ugh.
Fear is the path to the Dark Side.
pi_194987854
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 16:08 schreef Artoo het volgende:

[..]

Ja paard O+ Kan op basis van geen verplichting een koetsenknol van een kennis rijden. Is niet het soort paardensport dat ik gewend was/wat ik eigenlijk vet vind, maar meeeeeen weer in het zadel is wel echt te gek.

Eten & veel sporten is ook lastig, die balans vinden waarin je wel afvalt, maar je niet al te ruk gaat voelen. Heb 'm nu voor mezelf wel even gevonden geloof ik, for now, maar voor de lange termijn is dat wel ... ugh.
Ja. Ik voel me zo vlot blegh en moe en spieren naar en bluh.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_195003905
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 14:25 schreef Chia het volgende:

Hoe ziet deze week er bij jullie uit qua sporten en eten?
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:19 schreef Questular het volgende:
Ik eet eigenlijk elke dag hetzelfde :')

Ik ben wat dat betreft makkelijk aangelegd en eet liever elke dag hetzelfde zodat ik redelijk weet wat ik binnenkrijg.
Ik eet ook wel grotendeels elke dag hetzelfde. Een soort blauwdruk, als het ware. Zo weet je inderdaad van een (groot) deel wat je aan calorieëen en macronutriënten binnen krijgt. Toch wel handig (en ook fijn als je - zoals ik - enigszins lui bent aangelegd, dus niet elke dag alles wil afmeten en afwegen en inklokken op MyFitnessPal). ;)

Voor het thuiswerken (Corona-gedoe) at ik overdag volkorenbrood met kaas/vlees. Makkelijk mee te nemen naar kantoor. En een bak magere kwark. Een reep (sultana of bv fruitreep), handje amandelen, soms ontbijtkoek.

Nu sinds maart maak ik wat meer tijd vrij voor een ontbijt en lunch en eet ik amper nog brood. Veel meer havermout; soms overnight oats.
Dat ik pas sinds januari heb leren kennen trouwens (in een hotel in Berlijn). Daarvoor kende ik dat geeneens.

Overnight oats vind ik heerlijk. Havermout, beetje muesli, soms wat amandelen, normale melk of amandel- of havermelk; soms een beetje whey er bij.

Verder elke dag havermout, magere kwark, kwark met smaakjes (wel let ik altijd op de calorieën - niet te veel - en eiwitten - niet te weinig) of proteinekwark, blikjes tonijn en kip, extra fruitrepen of sultanarepen o.i.d., eiwitrepen en proteïnepudding (Ehrmann, bij AH of Jumbo bv). :Y)

's Avonds varieer ik wel veel, maar overdag en de rest van de dag is dit wel de "blauwdruk".

Fruit eet ik niet veel, groente wel. 's Avonds pasta, nasi, of gewoon iets anders waar ik zin in heb.

Qua sporten:
Probeer 4 keer per week te sporten (krachttraining) met een splitschema (2 maal borst-triceps-schouders) en 2 maal rug-benen-biceps.
Komt er echter niet altijd van (zoals deze week), dan sla ik meestal de benensessie over. ;)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_195003938
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 13:18 schreef Chia het volgende:
Met het krachtdeel vandaag hadden we zware hang squat cleans in sets van 2. Een jaar geleden kon ik die nog niet soepel qua techniek (werd dan per definitie eerst een power clean en daarna een front squat), dus blij met hoe die vandaag gingen.
SPOILER: hang (squat) cleans
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vervolgens afgesloten met een work-out ("Karen") met 150 zogenaamde wall ball shots. Hoge aantallen wall balls zijn niet mijn ding (brandende beenspieren :X ) en ik vond het daardoor ook mentaal behoorlijk pittig. Dus ben trots dat ik überhaupt die 150 heb gehaald en nog vrij vlot ook, in iets minder dan 11 minuten. :)
SPOILER: voor als wall balls / wall ball shots je niets zeggen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij ons staan deze week enkele "girls" op het programma. Gisteren Diane gedaan met als schaal optie voor de handstand push-ups behoorlijk zware seated strict presses. Chelsea en Linda heb ik nog tegoed deze week.
Die wall ball shots, zijn die een goede oefening voor de beenspieren? Ik heb thuis een medicine ball van 12 kg, maar heb niet echt plek om die ball omhoog te werpen en zorgen dat die niet te hard neerkomt zodat mijn buren er last van hebben.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_195003993
Ik eet zonder de kcal te tellen, dit in begin wel gedaan. Ik hou er wel rekening mee dat ik genoeg eiwitten binnenkrijg, als ik daar geen rekening mee hou schiet dat er nog wel eens bij in. Om te zien of dit goed gaat log ik mijn oefeningen, gewicht en afmetingen eens per week op een vaste tijd.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_195004992
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 15:19 schreef Salina het volgende:

[..]

Die wall ball shots, zijn die een goede oefening voor de beenspieren? Ik heb thuis een medicine ball van 12 kg, maar heb niet echt plek om die ball omhoog te werpen en zorgen dat die niet te hard neerkomt zodat mijn buren er last van hebben.
Zeker. Je kan ook medicine- ball cleans doen als je je benen wilt trainen.
pi_195005101
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 16:18 schreef Chia het volgende:

[..]

Zeker. Je kan ook medicine- ball cleans doen als je je benen wilt trainen.
Die vind ik, technisch en om ze dan aan elkaar te rijgen echt debiel ingewikkeld. :')
Lukte me wel laatst *O*
Sterkheidsbaas van alles.
pi_195005435
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 16:18 schreef Chia het volgende:

[..]

Zeker. Je kan ook medicine- ball cleans doen als je je benen wilt trainen.
Thanks.

Volgens mij deed ik zoiets in juni (buiten sporten in groepslessen) ook met de barbell. Een soort gecombineerde squat of deadlift en daarna de barbell boven je hoofd tillen.
Maar exact weet ik niet meer wat we precies deden. Ik vond het technisch ook best wel lastig in het begin. :D :@
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  vrijdag 11 september 2020 @ 16:41:48 #55
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_195005458
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 16:40 schreef Salina het volgende:

[..]

Thanks.

Volgens mij deed ik zoiets in juni (buiten sporten in groepslessen) ook met de barbell. Een soort gecombineerde squat of deadlift en daarna de barbell boven je hoofd tillen.
Maar exact weet ik niet meer wat we precies deden. Ik vond het technisch ook best wel lastig in het begin. :D :@
Thrusters! :)
Fear is the path to the Dark Side.
pi_195007510
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 16:41 schreef Artoo het volgende:

[..]

Thrusters! :)
Die ja (even opgezocht). En de Hang Clean van een hierboven ergens geplaatst filmpje.

Al die namen ook. ;)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_195007844
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 16:40 schreef Salina het volgende:

[..]

Thanks.

Volgens mij deed ik zoiets in juni (buiten sporten in groepslessen) ook met de barbell. Een soort gecombineerde squat of deadlift en daarna de barbell boven je hoofd tillen.
Maar exact weet ik niet meer wat we precies deden. Ik vond het technisch ook best wel lastig in het begin. :D :@
Niet gewoon de clean & jerk?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_195007968
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 16:41 schreef Artoo het volgende:

[..]

Thrusters! :)
|:)
Sterkheidsbaas van alles.
pi_195008795
quote:
16s.gif Op vrijdag 11 september 2020 18:57 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Niet gewoon de clean & jerk?
Wéér even geGoogled. Ik blijf bezig. :{
:P

Deze lijkt ook wel erg op wat wij deden inderdaad. Ik heb meerdere groepslessen gedaan (Bodypump/Les Mills en nog een andere groepsles die wat korter maar zwaarder was).

Ze lijken trouwens allemaal wel wat op elkaar.

Overigens moet/wil ik de "gewone" deadlift en de squat (weer) wat meer in mijn programma opnemen. Tijd lang niet gesquat wegens lichte rugklachten. 2018/2019 driekwart jaar mee rondgelopen zowat.
Daarom gebruikte ik voor de lockdown de deadlift met stang (was beter voor de rug en ik stond stabieler).
Tijdens de groepslessen weer begonnen met squat en deadlift en dat ging wel weer. Was wel meer op snelheid en souplesse dus veel lager gewicht.

Misschien waag ik maar weer eens een poging dus.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Moderator zaterdag 12 september 2020 @ 22:42:52 #60
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_195029331
Kon weer vandaag. Mn knie ‘spoort’ niet juist maar we werken er aan, samen met de fysio. Hij gaf aan dat ik gewoon kan trainen zolang het niet pijn doen.

Vandaag gelijk maar wat deadlifts gedaan. Stonden toevallig op het programma :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_195029364
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 22:42 schreef Rene het volgende:
Kon weer vandaag. Mn knie ‘spoort’ niet juist maar we werken er aan, samen met de fysio. Hij gaf aan dat ik gewoon kan trainen zolang het niet pijn doen.

Vandaag gelijk maar wat deadlifts gedaan. Stonden toevallig op het programma :)
Wat is clubfit precies?
Vakman pur sang
  Moderator zaterdag 12 september 2020 @ 23:00:44 #62
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_195029693
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 22:44 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Wat is clubfit precies?
Clubfit?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_195029755
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 23:00 schreef Rene het volgende:

[..]

Clubfit?
Crossfit
Vakman pur sang
  zondag 13 september 2020 @ 10:03:42 #64
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_195033641
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 22:44 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Wat is clubfit crossfit precies?
https://nl.wikipedia.org/wiki/CrossFit


Dit geeft 't enigszins weer!
Fear is the path to the Dark Side.
pi_195034405
quote:
Ah meer een fullbody Workout op hoge hartslag.
Eigenlijk doe ik dit al, veel fijner dan die ubersaaie gewichten trekkers.
Maar touwen klimmen kan niet waar ik sport.
Vakman pur sang
pi_195034577
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 13:18 schreef Chia het volgende:
Bij ons staan deze week enkele "girls" op het programma. Gisteren Diane gedaan met als schaal optie voor de handstand push-ups behoorlijk zware seated strict presses. Chelsea en Linda heb ik nog tegoed deze week.
Vandaag Linda gedaan (zie plaatje onder de link in quote). Voor Linda gaan wij niet per se uit van bodyweight, maar gewoon wat voor jou heavy gewichten zijn waarmee je een beetje kan door werken.

Ik deed dus een 100 kg deadlift. Is voor mij in principe iets van 65% van mijn max. voor 1 herhaling, maar was echt zwaar zo op deze manier. :X Percentueel heb ik mijn bench en clean op zijn minst op een vergelijkbaar percentage gedaan, maar die waren echt veel beter te doen (beiden op 40 kg gedaan). Had nu 22.17, maar wil de volgende keer mijn bench en clean wel zwaarder doen.
  Moderator zondag 13 september 2020 @ 11:12:33 #67
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_195034735
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2020 10:54 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ah meer een fullbody Workout op hoge hartslag.
Eigenlijk doe ik dit al, veel fijner dan die ubersaaie gewichten trekkers.
Maar touwen klimmen kan niet waar ik sport.
De combo inderdaad. Rekken hangen touwen klimmen calisthenics, weightlifting en dat met groep maar toch individueel. Vooral die laatste twee zorgt voor ervoor dat ik blijf komen. Twee dagen niet geweest is wat gemist.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator zondag 13 september 2020 @ 11:14:41 #68
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_195034775
Vandaag emotm 15min mini machoman. 3 powercleans 3 frontsquats 3 jerks. Ik ben niet zo goed in jerks. Toch vandaag 40kg. Dat was tot een jaar geleden niet denkbaar. En binnen de minuut structureel 22 seconden. Perfect gewicht en timing dus.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_195034819
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 11:04 schreef Chia het volgende:

[..]

Vandaag Linda gedaan (zie plaatje onder de link in quote). Voor Linda gaan wij niet per se uit van bodyweight, maar gewoon wat voor jou heavy gewichten zijn waarmee je een beetje kan door werken.

Ik deed dus een 100 kg deadlift. Is voor mij in principe iets van 65% van mijn max. voor 1 herhaling, maar was echt zwaar zo op deze manier. :X Percentueel heb ik mijn bench en clean op zijn minst op een vergelijkbaar percentage gedaan, maar die waren echt veel beter te doen (beiden op 40 kg gedaan). Had nu 22.17, maar wil de volgende keer mijn bench en clean wel zwaarder doen.
Ik zie daar bv 100 pullups aan een bar, dat is toch fucking veel?
Met je hele lichaam en kin boven de bar? Poah.
Vakman pur sang
pi_195034884
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2020 11:17 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ik zie daar bv 100 pullups aan een bar, dat is toch fucking veel?
Met je hele lichaam en kin boven de bar? Poah.
Bij Linda niet hoor, denk dat je Angie bedoelt? En dat is veel idd, bij ons zijn er niet veel die zo'n work-out helemaal rx kunnen, dus dat worden banded pull-ups of ring rows.
pi_195034959
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2020 11:21 schreef Chia het volgende:

[..]

Bij Linda niet hoor, denk dat je Angie bedoelt? En dat is veel idd, bij ons zijn er niet veel die zo'n work-out helemaal rx kunnen, dus dat worden banded pull-ups of ring rows.
Oh ja, die is wel fijn gewoon gewichten sleuren.
Al zal het venijn in de staart zitten.
Vakman pur sang
  Moderator zondag 13 september 2020 @ 11:45:53 #72
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_195035223
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2020 11:21 schreef Chia het volgende:

[..]

Bij Linda niet hoor, denk dat je Angie bedoelt? En dat is veel idd, bij ons zijn er niet veel die zo'n work-out helemaal rx kunnen, dus dat worden banded pull-ups of ring rows.
Ooooh angie. Wat een rotmeid is dat :( !!! 28augustus nog gedaan.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_195035261
Bij crossfit doen ze toch ook altijd pull ups als zalmen?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator zondag 13 september 2020 @ 11:50:23 #74
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_195035285
quote:
16s.gif Op zondag 13 september 2020 11:48 schreef FlippingCoin het volgende:
Bij crossfit doen ze toch ook altijd pull ups als zalmen?
Kipjes :9
Of vlinders
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_195035298
Ik zou om die achterlijke termen trouwens ontkennen clubfit te doen.
Vakman pur sang
  zondag 13 september 2020 @ 11:54:40 #76
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_195035355
hipperrdehip crossfit in de box doen
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_195058657
Laatste twee training erg licht in mijn hoofd, steeds bang dat ik neerstort na het squatten. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_195058982
quote:
16s.gif Op maandag 14 september 2020 17:42 schreef FlippingCoin het volgende:
Laatste twee training erg licht in mijn hoofd, steeds bang dat ik neerstort na het squatten. :')
Oh day heb ik ook wel eens, idem met DL. En niet altijd een idee waar dat dan aan ligt.
Genoeg suikers in mijn lijf, niet overdreven warm binnen. Geen idee.
Definitely not CIA
  Moderator maandag 14 september 2020 @ 18:13:24 #79
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_195059091
quote:
16s.gif Op maandag 14 september 2020 17:42 schreef FlippingCoin het volgende:
Laatste twee training erg licht in mijn hoofd, steeds bang dat ik neerstort na het squatten. :')
Suikerdingetje.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_195059118
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2020 18:03 schreef capricia het volgende:

[..]

Oh day heb ik ook wel eens, idem met DL. En niet altijd een idee waar dat dan aan ligt.
Genoeg suikers in mijn lijf, niet overdreven warm binnen. Geen idee.
quote:
6s.gif Op maandag 14 september 2020 18:13 schreef Rene het volgende:

[..]

Suikerdingetje.
Hm ja ik dacht ook aan suiker of aan mijn conditie. Zal eens wat dextrose halen kijken of dat helpt.

De intensiteit is ook helemaal nog niet zo hoog en inderdaad ook gewoon prima koel daarbinnen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_195059138
quote:
6s.gif Op maandag 14 september 2020 18:13 schreef Rene het volgende:

[..]

Suikerdingetje.
Toch? Ga er eens op letten.
Definitely not CIA
  Moderator maandag 14 september 2020 @ 19:08:01 #82
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_195059791
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2020 18:17 schreef capricia het volgende:

[..]

Toch? Ga er eens op letten.
Heb ik wel. Ik sport wel eens om 8/9u en vind eten vooraf wat ingewikkeld. Dus een banaan.
Maar dan heb ik aan het einde van het uur even een appel nodig.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  maandag 14 september 2020 @ 19:31:56 #83
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_195060128
quote:
16s.gif Op maandag 14 september 2020 18:16 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

[..]

Hm ja ik dacht ook aan suiker of aan mijn conditie. Zal eens wat dextrose halen kijken of dat helpt.

De intensiteit is ook helemaal nog niet zo hoog en inderdaad ook gewoon prima koel daarbinnen.
Eventueel iets langer pauze houden tussen de sets. Kan ook wat helpen. :) Ben je aan het cutten, of dat niet?
Fear is the path to the Dark Side.
pi_195060144
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 19:31 schreef Artoo het volgende:

[..]

Eventueel iets langer pauze houden tussen de sets. Kan ook wat helpen. :) Ben je aan het cutten, of dat niet?
Ik hou nu meestal 1,5 - 2 minuten pauze per setje werkgewicht aan. En ik eet op onderhoud momenteel. Zou je dan nog wat langer pauze aanhouden? Het gaat zo lang duren dan. :@
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 14 september 2020 @ 20:04:36 #85
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_195060740
quote:
16s.gif Op maandag 14 september 2020 19:33 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ik hou nu meestal 1,5 - 2 minuten pauze per setje werkgewicht aan. En ik eet op onderhoud momenteel. Zou je dan nog wat langer pauze aanhouden? Het gaat zo lang duren dan. :@
Nou ja, als je echt raar wordt in de kop is 't het overwegen waard om voor die laatste setjes ietsje langer te pauzeren misschien. Dan wacht je een minuutje langer, maar als het effect is dat je vervolgens niet zo moet bijkomen omdat je sterren ziet, dan scheelt dat mogelijk ook!

Niet gezegd dat het gegarandeerd werkt hoor, maar je kunt 't eens proberen :)
Fear is the path to the Dark Side.
pi_195060765
quote:
16s.gif Op maandag 14 september 2020 18:16 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

[..]

Hm ja ik dacht ook aan suiker of aan mijn conditie. Zal eens wat dextrose halen kijken of dat helpt.

De intensiteit is ook helemaal nog niet zo hoog en inderdaad ook gewoon prima koel daarbinnen.
Het is ook een hele grote spiergroep die je aanspreekt hè. Dus kan ook komen doordat daar plotseling veel bloed naar toe stroomt.
pi_195060834
Ik zal eens iets langer proberen bij de zwaardere setjes, hopelijk is het dan dat of suiker.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_195061056
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 20:05 schreef Chia het volgende:

[..]

Het is ook een hele grote spiergroep die je aanspreekt hè. Dus kan ook komen doordat daar plotseling veel bloed naar toe stroomt.
Ik heb het zelf bij erecties.
Vakman pur sang
pi_195061151
quote:
16s.gif Op maandag 14 september 2020 20:08 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik zal eens iets langer proberen bij de zwaardere setjes, hopelijk is het dan dat of suiker.
Anders gewoon een keer 's ochtends op lege maag proberen? :P Maar ja, moet je eigenlijk ook meerdere keren doen om te wennen.
  Moderator maandag 14 september 2020 @ 20:37:04 #90
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_195061330
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2020 20:23 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ik heb het zelf bij erecties.
Dus je valt vaak bijna flauw van erecties? Lijkt me wat ongezond. Even naar de huisarts. Succes.
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 20:28 schreef Chia het volgende:

[..]

Anders gewoon een keer 's ochtends op lege maag proberen? :P Maar ja, moet je eigenlijk ook meerdere keren doen om te wennen.
Het werkt wel bij mij op de lege maag :7 !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_195061431
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 20:37 schreef Rene het volgende:

[..]

Dus je valt vaak bijna flauw van erecties? Lijkt me wat ongezond. Even naar de huisarts. Succes.
[..]

Het werkt wel bij mij op de lege maag :7 !
Het was humor, al zit er een deel waarheid in...

Maar die lichtheid in je hoofd is slechts een mechanisme welke je lichaam gebruikt om je de oefening te staken. Ws heb je er een keer aan toegegeven. Als je voeding en vocht normaal is gewoon negeren.
Vakman pur sang
pi_195062855
Heeft mogelijk met een zuurstoftekort te maken door een wisselende bloeddruk. Net zoals bij het opstaan na het zitten, waarbij je licht in je hoofd kunt worden. Vooral als je lang bent kan dat een wat ergere vorm aannemen, door de langer af te leggen afstand tussen benen en hersenen. Het helpt als je bloeddruk en je bpm al wat hoger ligt voordat je met een (zware) oefening begint.
pi_195066428
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2020 20:23 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ik heb het zelf bij erecties.
Probeer jij maar eens een erectie te behouden tijdens zware compound oefeningen.
  woensdag 16 september 2020 @ 14:33:40 #94
285818 leeroy
La Pasion Du Heng
pi_195089567
Weekje vakantie zit er weer op dus terug naar het vasten en diëten. Vanavond krachttraining doen en ik heb er weer zin in. Toch fijn om af en toe de touwtjes iets losser te laten.
You got me so wild, Why should I be so surprised? You got me so high, Don't you see it in my eyes?
Één grote gore kuthipster
pi_195093828
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 21:53 schreef Cockwhale het volgende:
Heeft mogelijk met een zuurstoftekort te maken door een wisselende bloeddruk. Net zoals bij het opstaan na het zitten, waarbij je licht in je hoofd kunt worden. Vooral als je lang bent kan dat een wat ergere vorm aannemen, door de langer af te leggen afstand tussen benen en hersenen. Het helpt als je bloeddruk en je bpm al wat hoger ligt voordat je met een (zware) oefening begint.
Klopt. Het is in principe goed om een lage bloeddruk te hebben. Alleen met dit soort zaken kan het nadelig zijn.
  Moderator woensdag 16 september 2020 @ 20:03:05 #96
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_195096529
WOD van morgen:

Kalsu (Time)
For Time:
100 Thrusters, 135# / 95#

...

zooooooooveel zin in.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_195097041
quote:
9s.gif Op woensdag 16 september 2020 20:03 schreef Rene het volgende:
WOD van morgen:

Kalsu (Time)
For Time:
100 Thrusters, 135# / 95#

...

zooooooooveel zin in.
Succes, heb je deze al eens eerder gedaan?
  Moderator woensdag 16 september 2020 @ 20:36:39 #98
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_195097335
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 20:22 schreef Chia het volgende:

[..]

Succes, heb je deze al eens eerder gedaan?
Ja, geloof het wel. Niet genoteerd.
Vandaag wel pistolsquats gedaan dus ben bang dat ik morgen misschien verstek laat gaan.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_195097365
quote:
81s.gif Op woensdag 16 september 2020 20:36 schreef Rene het volgende:

[..]

Ja, geloof het wel. Niet genoteerd.
Vandaag wel pistolsquats gedaan dus ben bang dat ik morgen misschien verstek laat gaan.
Het hoeft toch niet perse RX?
(Ego ego ego)
Definitely not CIA
  Moderator woensdag 16 september 2020 @ 20:38:42 #100
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_195097384
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 20:37 schreef capricia het volgende:

[..]

Het hoeft toch niet perse RX?
(Ego ego ego)
RX doe ik sowieso nooit. Want overhead heb ik wat issues (gehad) in mijn schouder. En nu ben ik bezig met het 'richten' van mijn rechter knie. Dus ik ga sowieso altijd op techniek in plaats van gewicht :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_195097407
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 20:38 schreef Rene het volgende:

[..]

RX doe ik sowieso nooit. Want overhead heb ik wat issues (gehad) in mijn schouder. En nu ben ik bezig met het 'richten' van mijn rechter knie. Dus ik ga sowieso altijd op techniek in plaats van gewicht :)
Goed om te lezen. ^O^
Definitely not CIA
  Moderator woensdag 16 september 2020 @ 20:40:17 #102
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_195097436
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 20:39 schreef capricia het volgende:

[..]

Goed om te lezen. ^O^
Daarom gingen de pistols ook zo goed vandaag. _O- _O- :N !
Daarentegen knalden de hang powercleans er mooi doorheen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 16 september 2020 @ 22:04:54 #103
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_195099629
Hoe wordt het scalen bepaald wanneer je niet RX tilt? Bepaal je dit zelf, doet je trainer dit voor je, moet je er richtlijnen in volgen? Oprecht benieuwd :)
Fear is the path to the Dark Side.
  donderdag 17 september 2020 @ 09:23:50 #104
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_195104714
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 22:04 schreef Artoo het volgende:
Hoe wordt het scalen bepaald wanneer je niet RX tilt? Bepaal je dit zelf, doet je trainer dit voor je, moet je er richtlijnen in volgen? Oprecht benieuwd :)
Deels doe je dat uit ervaring en deels in overleg met de trainer. Die geeft ook bij de uitleg meestal al de opties om te schalen. Althans, bij ons :)
F means you're fucked
  Moderator donderdag 17 september 2020 @ 09:36:22 #105
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_195104954
Soms pushen ze je iets door er nog een schijfje bij te doen. Maar verder gaat alles in overleg
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  donderdag 17 september 2020 @ 17:50:07 #106
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_195113423
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 09:23 schreef YUR het volgende:

[..]

Deels doe je dat uit ervaring en deels in overleg met de trainer. Die geeft ook bij de uitleg meestal al de opties om te schalen. Althans, bij ons :)
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 09:36 schreef Rene het volgende:
Soms pushen ze je iets door er nog een schijfje bij te doen. Maar verder gaat alles in overleg
Ah, juist. Goed dat er opties zijn in ieder geval! Thanks voor jullie uitleg!

[ Bericht 4% gewijzigd door Artoo op 17-09-2020 17:50:46 (oeps) ]
Fear is the path to the Dark Side.
  Moderator donderdag 17 september 2020 @ 19:26:34 #107
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_195114999
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 20:37 schreef capricia het volgende:

[..]

Het hoeft toch niet perse RX?
(Ego ego ego)
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 20:22 schreef Chia het volgende:

[..]

Succes, heb je deze al eens eerder gedaan?
19:46. Elke minuut 5 burpees en 5 thrusters. 30 kilo gedaan. Niet zwaar. Maar gewoon ff op uithouding gedaan. Was nog wat brakkig van de afgelopen dagen/wodjes
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_195115233
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 19:26 schreef Rene het volgende:

[..]

[..]

19:46. Elke minuut 5 burpees en 5 thrusters. 30 kilo gedaan. Niet zwaar. Maar gewoon ff op uithouding gedaan. Was nog wat brakkig van de afgelopen dagen/wodjes
Netjes hoor. Ik bijt me al gauw stuk op zo'n reeks van explosieve bewegingen vrijwel in 1 ruk door, ook met licht gewicht.
  Moderator donderdag 17 september 2020 @ 19:39:00 #109
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_195115267
quote:
14s.gif Op donderdag 17 september 2020 19:37 schreef Chia het volgende:

[..]

Netjes hoor. Ik bijt me al gauw stuk op zo'n reeks van explosieve bewegingen vrijwel in 1 ruk door, ook met licht gewicht.
In het begin 33 seconden bezog per minuut. Daarna al snel naar 40 werken 20 rust. Relatieve rust :D
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_195115415
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 20:28 schreef Chia het volgende:

[..]

Anders gewoon een keer 's ochtends op lege maag proberen? :P Maar ja, moet je eigenlijk ook meerdere keren doen om te wennen.
Hm dat wordt lastig ik begin om half 8 en de sportschool gaat om 9u open of zo.

Of in het weekend eens testen dat zou kunnen maar structureel lukt niet.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_195115434
Vandaag nog steeds wel licht in mijn hoofd maar training duurde ook ruim anderhalf uur met veel compounds, morgen even dextrose halen en dat testen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_195115709
quote:
16s.gif Op donderdag 17 september 2020 19:46 schreef FlippingCoin het volgende:
Vandaag nog steeds wel licht in mijn hoofd maar training duurde ook ruim anderhalf uur met veel compounds, morgen even dextrose halen en dat testen.
Waarom allerlei compounds doen op 1 dag?
pi_195115867
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 19:58 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Waarom allerlei compounds doen op 1 dag?
Omdat mijn doelstelling sterker worden is en mijn schema dit voorschrijft.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_195115942
quote:
16s.gif Op donderdag 17 september 2020 20:05 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Omdat mijn doelstelling sterker worden is en mijn schema dit voorschrijft.
Wat heb je vandaag bijvoorbeeld gedaan? Gewoon, vraagje uit nieuwsgierigheid.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2020 20:10:05 ]
pi_195116025
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 19:26 schreef Rene het volgende:

[..]


[..]

19:46. Elke minuut 5 burpees en 5 thrusters. 30 kilo gedaan. Niet zwaar. Maar gewoon ff op uithouding gedaan. Was nog wat brakkig van de afgelopen dagen/wodjes
Nee.
Ik zou dood gaan. :D
Al heb ik laatst wel RX een bear complex gedaan. Man man man. Drama.
Ik lag dan ook semi stil tijdens corona. :')
Definitely not CIA
  Moderator donderdag 17 september 2020 @ 20:16:22 #116
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_195116065
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2020 20:14 schreef capricia het volgende:

[..]

Nee.
Ik zou dood gaan. :D
Al heb ik laatst wel RX een bear complex gedaan. Man man man. Drama.
Ik lag dan ook semi stil tijdens corona. :')
Bear complex. Tijdens corona wel fan van geworden. Had een bar met een paar bumperplates gekocht.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_195116097
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 20:16 schreef Rene het volgende:

[..]

Bear complex. Tijdens corona wel fan van geworden. Had een bar met een paar bumperplates gekocht.
Dat is echt spier-uithoudingsvermogen. Veel kracht.
Maar je gaat stuk op je cardio.
(Ik dan :D )
Definitely not CIA
pi_195116212
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 20:09 schreef Chia het volgende:

[..]

Wat heb je vandaag bijvoorbeeld gedaan? Gewoon, vraagje uit nieuwsgierigheid.
Deadlift 1x5
Squat 3x5
Ohp 5x5 (maar volgens mij perongelijk 6x5)
Close grip bp 3x8
Pull ups 5x5
Ennnn biceps 3x12


Maar het is een lineair schema dus ik kom wel tegen het einde aan bij veel oefeningen, begint pittig te worden.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator donderdag 17 september 2020 @ 20:36:11 #119
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_195116432
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2020 20:18 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat is echt spier-uithoudingsvermogen. Veel kracht.
Maar je gaat stuk op je cardio.
(Ik dan :D )
Ik ga meer stuk op de spierkracht. Die burpees waren een ramp in de armen vandaag..
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_195148046
Had vandaag dextro mee en dat hielp goed. :7


Volgende week deload en dan een nieuw schema.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator zaterdag 19 september 2020 @ 16:59:56 #121
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_195148243
De WOD stonk als apenballetjes vandaag.
Dus Olympic Lifting gedaan. (hang en squat)Snatches/overhead squats. Ik ga daar echt niet goed op. Maar wel lekker wat progressie gemaakt :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_195155221
Godsamme ik was zo goed bezig, 3-4 keer in de week 10km hardlopen en daarnaast ook thuis workouts doen en gewichtjes heffen. En op mijn eten letten, was lekker gezond bezig. Op deze manier 7 kg afgevallen.
Maar deed veel ook samen met mijn moeder. Nu kan zij niet sporten door een operatie en nu ben ik veranderd in een luie zak die ook weer niet zo streng op haar voeding let. Ik wil mijn resultaat niet kwijtraken en wilde er nog meer vanaf ;(
Ik moet mezelf weer gaan herpakken. Het is niet dat ik niet alleen durf te hardlopen en dat deed ik ook vaak, maar mijn hele motivatie is naar de knoppen, en juist door het niet te doen word je nog meer lui = meer moe = minder motivatie. Wil iemand mij even onder mijn kont schoppen

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2020 22:34:14 ]
pi_195155278
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:33 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Godsamme ik was zo goed bezig, 3-4 keer in de week 10km hardlopen en daarnaast ook thuis workouts doen en gewichtjes heffen. En op mijn eten letten, was lekker gezond bezig. Op deze manier 7 kg afgevallen.
Maar deed veel ook samen met mijn moeder. Nu kan zij niet sporten door een operatie en nu ben ik veranderd in een luie zak die ook weer niet zo streng op haar voeding let. Ik wil mijn resultaat niet kwijtraken en wilde er nog meer vanaf ;(
Ik moet mezelf weer gaan herpakken. Het is niet dat ik niet alleen durf te hardlopen en dat deed ik ook vaak, maar mijn hele motivatie is naar de knoppen, en juist door het niet te doen word je nog meer lui = meer moe = minder motivatie. Wil iemand mij even onder mijn kont schoppen
Gewoon gaan. :(
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 20 september 2020 @ 09:55:14 #124
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_195159230
quote:
16s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:37 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Gewoon gaan. :(
o|O Sportkleding aan en gáán! En houd jezelf voor dat alles beter is dan helemaal niets doen. Al ren je maar 10 minuutjes, het is weer een begin en het is altijd meer activiteit dan op de bank blijven zitten.
Fear is the path to the Dark Side.
pi_195189351
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:33 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Godsamme ik was zo goed bezig, 3-4 keer in de week 10km hardlopen en daarnaast ook thuis workouts doen en gewichtjes heffen. En op mijn eten letten, was lekker gezond bezig. Op deze manier 7 kg afgevallen.
Maar deed veel ook samen met mijn moeder. Nu kan zij niet sporten door een operatie en nu ben ik veranderd in een luie zak die ook weer niet zo streng op haar voeding let. Ik wil mijn resultaat niet kwijtraken en wilde er nog meer vanaf ;(
Ik moet mezelf weer gaan herpakken. Het is niet dat ik niet alleen durf te hardlopen en dat deed ik ook vaak, maar mijn hele motivatie is naar de knoppen, en juist door het niet te doen word je nog meer lui = meer moe = minder motivatie. Wil iemand mij even onder mijn kont schoppen
Gewoon weer oppakken (in eigen tempo desnoods).
Ben je alweer begonnen met hardlopen, workouts, gewichtjes en gezond eten?

Je kunt het! *O*
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_195190202
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 22:13 schreef Salina het volgende:

[..]

Gewoon weer oppakken (in eigen tempo desnoods).
Ben je alweer begonnen met hardlopen, workouts, gewichtjes en gezond eten?

Je kunt het! *O*
Ja, ben langzaam alweer begonnen ^O^
Eten is alweer helemaal goed nu, sporten nog niet volle 100% maar wel weer hardgelopen, alleen dan 5km ipv de hele ronde.
pi_195190217
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 23:00 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

Ja, ben langzaam alweer begonnen ^O^
Eten is alweer helemaal goed nu, sporten nog niet volle 100% maar wel weer hardgelopen, alleen dan 5km ipv de hele ronde.
Waarom niet meer kracht en minder hardlopen? Dat maakt je moe en is niet goed voor je hormoonhuishouding.
Vakman pur sang
pi_195190255
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 23:01 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Waarom niet meer kracht en minder hardlopen? Dat maakt je moe en is niet goed voor je hormoonhuishouding.
Goeie tip. Ik ben een beetje op de laatste tijd, dus wilde het rustiger aan doen. Misschien is kracht dan beter. Alleen daar ben ik niet zo goed in, dus dan doe ik het automatisch ook minder. Ik ben wat dat betreft daar echt nog een beginner in, behalve van die home workouts op youtube :')
pi_195190273
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 23:03 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

Goeie tip. Ik ben een beetje op de laatste tijd, dus wilde het rustiger aan doen. Misschien is kracht dan beter. Alleen daar ben ik niet zo goed in, dus dan doe ik het automatisch ook minder. Ik ben wat dat betreft daar echt nog een beginner in, behalve van die home workouts op youtube :')
Okay misschien kan een goede trainer je beter motiveren en zorgen dat je het lekker gaat vinden.
Dat is met kracht wel zeker zo omdat je korter hoeft te trainen met meer interval.

Hardlopen is voor winkeldieven. ;)
Vakman pur sang
pi_195190569
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 23:00 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

Ja, ben langzaam alweer begonnen ^O^
Eten is alweer helemaal goed nu, sporten nog niet volle 100% maar wel weer hardgelopen, alleen dan 5km ipv de hele ronde.
Goed bezig!

Het hoeft ook niet meteen weer 100% hè. Niet te streng zijn voor jezelf. En inderdaad, ik herken dat wel, dat als je moe bent je eigenlijk geen zin/puf meer hebt om iets te doen of om je toch te motiveren. Je kunt dan ook andere keuzes maken zoals gezegd, b.v. iets meer kracht i.p.v. hardlopen als je zo op bent de laatste tijd.

En als je ergens niet zo goed in bent, zoals je zegt, is het juist de bedoeling dat je het vaker doet, niet minder. ;)
En zorgen dat je het leuk gaat vinden, doelen stelt (haalbaar en concreet), misschien een trainingsmaatje vinden of een goede coach inderdaad. :)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_195197400
Gister ongeveer 95% max van deadlift gedaan, voel mijn glutes hamstrings en rug aardig. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_195197554
quote:
16s.gif Op dinsdag 22 september 2020 12:54 schreef FlippingCoin het volgende:
Gister ongeveer 95% max van deadlift gedaan, voel mijn glutes hamstrings en rug aardig. :P
Wat is je max dl?
pi_195197605
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 13:04 schreef Questular het volgende:

[..]

Wat is je max dl?
Gister 135kg gedaan, wss was 135kg voor 2 reps te doen. Maar ben nu 8 weken bezig na een hele lang pauze nadat ik ben gaan boksen.(een paar jaar)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_195197639
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 23:00 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

Ja, ben langzaam alweer begonnen ^O^
Eten is alweer helemaal goed nu, sporten nog niet volle 100% maar wel weer hardgelopen, alleen dan 5km ipv de hele ronde.
Maar niet 100% is ook prima.
pi_195198000
quote:
16s.gif Op dinsdag 22 september 2020 13:07 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Gister 135kg gedaan, wss was 135kg voor 2 reps te doen. Maar ben nu 8 weken bezig na een hele lang pauze nadat ik ben gaan boksen.(een paar jaar)
^O^
pi_195269062
Waar zoeken jullie doorgaans naar nieuwe schema's?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_195269555
Ik zoek niet zozeer naar nieuwe schema's. Alleen type workouts en daar baseer ik mijn schema op. Kijk wat belangrijk is, dus elke workout full body en core oefeningen. De rest is puur in praktijk ervaren.
pi_195269674
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 16:58 schreef Cockwhale het volgende:
Ik zoek niet zozeer naar nieuwe schema's. Alleen type workouts en daar baseer ik mijn schema op. Kijk wat belangrijk is, dus elke workout full body en core oefeningen. De rest is puur in praktijk ervaren.
Hm maar ik kan niet veel langer door blijven gaan met lineaire progressie. Ik moet toch wel een vorm van periodisering toe gaan passen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 17:39:44 #139
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_195270298
Doe niet an schema’s. Feitelijk doe ik maar wat. Ik bouw zo gaandeweg gewoon wat op qua gewichten.

3 dl (achter elkaar dus niet naar beneden kletteren) van 90kg / 60 singles / en 100m farmerwalk met 20/20kg voor 22min. Mooie terugkomer van weekje vakantie. :7

Max dl zit op 110 momenteel. Maar tzt eens verbeteren. Ik kom maar niet van die 110 af :{
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_195271342
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 17:39 schreef Rene het volgende:
Doe niet an schema’s. Feitelijk doe ik maar wat. Ik bouw zo gaandeweg gewoon wat op qua gewichten.

3 dl (achter elkaar dus niet naar beneden kletteren) van 90kg / 60 singles / en 100m farmerwalk met 20/20kg voor 22min. Mooie terugkomer van weekje vakantie. :7

Max dl zit op 110 momenteel. Maar tzt eens verbeteren. Ik kom maar niet van die 110 af :{
Ja deed ik eerst ook toen ik begon maar merkte dat ik met aankloten en iedere keer zo zwaar deadliften als mogelijk niet het beste was. :+

Hoe is je techniek en voeding?


Farmer walks zijn ook echt killing volgens mij, die moet ik ook eens doen. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 19:04:43 #141
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_195271471
quote:
16s.gif Op zaterdag 26 september 2020 18:57 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja deed ik eerst ook toen ik begon maar merkte dat ik met aankloten en iedere keer zo zwaar deadliften als mogelijk niet het beste was. :+

Hoe is je techniek en voeding?


Farmer walks zijn ook echt killing volgens mij, die moet ik ook eens doen. :P
Techniek is goed. De trainers letten daar heel goed op
Qua voeding is dus mn aankloten voornamelijk. Wel meer melk en griekse yoghurt en rijst is tegenwoordig bloemkoolrijst. En nu één keer brood ipv twee keer per dag :7 . Verder is de wod altijd wel op meer gebieden bezig. Armen/benen/core met een goede warming up naast mn eigen oefeningen die ik van de fysio moet doen.

Farmerswalk was ‘t ergste
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_195271705
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 19:04 schreef Rene het volgende:

[..]

Techniek is goed. De trainers letten daar heel goed op
Qua voeding is dus mn aankloten voornamelijk. Wel meer melk en griekse yoghurt en rijst is tegenwoordig bloemkoolrijst. En nu één keer brood ipv twee keer per dag :7 . Verder is de wod altijd wel op meer gebieden bezig. Armen/benen/core met een goede warming up naast mn eigen oefeningen die ik van de fysio moet doen.

Farmerswalk was ‘t ergste
Ah oké. :)

Bij crossfit is het doel ook vooral fit worden toch niet zo zeer sterker worden?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 19:23:33 #143
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_195271780
quote:
16s.gif Op zaterdag 26 september 2020 19:19 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ah oké. :)

Bij crossfit is het doel ook vooral fit worden toch niet zo zeer sterker worden?
Combo. De trainers van mijn box focussen / trachten ons te laten letten, op de techniek. Daarna komt gewicht:)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_195272069
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 19:04 schreef Rene het volgende:

[..]

Techniek is goed. De trainers letten daar heel goed op
Qua voeding is dus mn aankloten voornamelijk. Wel meer melk en griekse yoghurt en rijst is tegenwoordig bloemkoolrijst. En nu één keer brood ipv twee keer per dag :7 . Verder is de wod altijd wel op meer gebieden bezig. Armen/benen/core met een goede warming up naast mn eigen oefeningen die ik van de fysio moet doen.

Farmerswalk was ‘t ergste
Train je je deadlift ook weleens buiten de WOD's om? En gaat bijvoorbeeld je squat nog wel vooruit?
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 19:52:32 #145
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_195272294
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 19:39 schreef Chia het volgende:

[..]

Train je je deadlift ook weleens buiten de WOD's om? En gaat bijvoorbeeld je squat nog wel vooruit?
Squat wordt beter. Er trainen meerdere fysiotherapeuten en laatst sprak iemand mij aan dat het hem opviel dat ze steeds beter worden. . En echt buiten de wod niet regelmatig. Buiten de wod om doe ik meer pushpresses omdat ik daar minder in ben. En thuis kan ik mag ik niet deadliften op zolder :+ ! Ik kan tot 70kg gaan qua bumperplates.

Mn knieblessure is wel zga weg :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_195272482
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 19:52 schreef Rene het volgende:
En thuis kan ik mag ik niet deadliften op zolder !
Kan toch ook iets als open gym/vrije training zijn bij je box zelf? :P Heb ik vanochtend gedaan. Back squats en ook push presses.

Deadlift train ik nooit met vrije training, want die ligt bij mij qua gewicht enorm voor op de overige lifts.
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 20:07:52 #147
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_195272550
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 20:03 schreef Chia het volgende:

[..]

Kan toch ook iets als open gym/vrije training zijn bij je box zelf? :P Heb ik vanochtend gedaan. Back squats en ook push presses.

Deadlift train ik nooit met vrije training, want die ligt bij mij qua gewicht enorm voor op de overige lifts.
Moet ik snel eens doen. Mn backaquat zat op plm 100 en front op 80/90 geloof ik.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_195286933
Nieuw schema gevonden van Johny Candito, deze maar eens een paar maanden uitproberen, nog steeds lineair maar met een mogelijkheid tot afzwakkende progressie.



Hoop hiermee nog wel 10-15kg op mijn bench te halen en nog 20-30kg op mijn deadlift.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_195287204
Ik doe eigenlijk helemaal geen deadlifts meer.
pi_195287234
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 15:32 schreef Questular het volgende:
Ik doe eigenlijk helemaal geen deadlifts meer.
Bewuste keuze?
pi_195287239
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 15:32 schreef Questular het volgende:
Ik doe eigenlijk helemaal geen deadlifts meer.
Waarom niet? :o

Enige nadeel van dit schema is dat het een powerlift schema is en ik gewoon algemeen sterker wil worden en niet alleen op die lifts.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_195287293
Vanavond gaat Tom Stoltman voor een wereldrecord om een 300kg atlas stone over 1,22m te tillen, het huidige record(286kg) staat ook al op zijn naam en hij is pas 26. :7
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_195287388
Ik vind het sowieso een lastige oefening om technisch goed uit te voeren waardoor de kans op een blessure toeneemt. En ik haal er geen voldoening uit, zelfde geld voor bv bench press. Tijd erg leuk gevonden om te doen maar overgestapt op flat/incline/decline dumbell press en nu bench ik nauwelijks nog. Ik train nu ongeveer 10 jaar 4x in de week, en dat is voor mij alleen vol te houden door dingen te doen die ik leuk vind om te doen. Dus dan liever suboptimaal trainen met plezier dan optimaal met oefeningen waar ik niks aan vind :)
pi_195287454
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 15:40 schreef Questular het volgende:
Ik vind het sowieso een lastige oefening om technisch goed uit te voeren waardoor de kans op een blessure toeneemt. En ik haal er geen voldoening uit, zelfde geld voor bv bench press. Tijd erg leuk gevonden om te doen maar overgestapt op flat/incline/decline dumbell press en nu bench ik nauwelijks nog. Ik train nu ongeveer 10 jaar 4x in de week, en dat is voor mij alleen vol te houden door dingen te doen die ik leuk vind om te doen. Dus dan liever suboptimaal trainen met plezier dan optimaal met oefeningen waar ik niks aan vind :)
Ja dat sowieso, motivatie is een niet te onderschatten factor. Je kan wel zo efficiënt mogelijk trainen maar als het je tegen gaat staan kap je er vanzelf een keer mee.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_195300266
Vakantie voorbij, gelijk begonnen met hele vieze WOD. :')

4x2 Hang Power Clean. Prima.

En daarna:
For 4 cycles:
AMRAP in 4 mins of:
15/10 Row Calories
12 Deadlifts, 55/35 kg
9 Hang Power Cleans, 55/35 kg

Rest 2 mins between each cycle.
For each cycle restart the AMRAP.

:r He-le-maal gesloopt. 4x sprinten. Buh.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_195300576
quote:
2s.gif Op maandag 28 september 2020 10:36 schreef Lonaa het volgende:
Vakantie voorbij, gelijk begonnen met hele vieze WOD. :')

4x2 Hang Power Clean. Prima.

En daarna:
For 4 cycles:
AMRAP in 4 mins of:
15/10 Row Calories
12 Deadlifts, 55/35 kg
9 Hang Power Cleans, 55/35 kg

Rest 2 mins between each cycle.
For each cycle restart the AMRAP.

:r He-le-maal gesloopt. 4x sprinten. Buh.
Vind ik juist klinken als een heerlijke WOD O+ ben daarna ongetwijfeld gesloopt, maar wel op een lekkere manier.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2020 10:59:09 ]
  maandag 28 september 2020 @ 11:05:58 #157
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_195300681
quote:
2s.gif Op maandag 28 september 2020 10:36 schreef Lonaa het volgende:
Vakantie voorbij, gelijk begonnen met hele vieze WOD. :')

4x2 Hang Power Clean. Prima.

En daarna:
For 4 cycles:
AMRAP in 4 mins of:
15/10 Row Calories
12 Deadlifts, 55/35 kg
9 Hang Power Cleans, 55/35 kg

Rest 2 mins between each cycle.
For each cycle restart the AMRAP.

:r He-le-maal gesloopt. 4x sprinten. Buh.
;( Naar!
Fear is the path to the Dark Side.
pi_195300696
quote:
89s.gif Op maandag 28 september 2020 10:58 schreef Chia het volgende:

[..]

Vind ik juist klinken als een heerlijke WOD O+ ben daarna ongetwijfeld gesloopt, maar wel op een lekkere manier.
Ik was er wel een beetje naar van. :') Kattenbak scheppen zonet was ook wel een uitdaging. :D :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_195303216
wb eten, toch wel mijn grootste valkuil, ga ik echt echt echt beter mijn best doen voor IF. En dan wil ik ook proberen om op minimaal 2 eetmomenten groenten te eten.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_195304076
quote:
16s.gif Op zondag 27 september 2020 15:43 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja dat sowieso, motivatie is een niet te onderschatten factor. Je kan wel zo efficiënt mogelijk trainen maar als het je tegen gaat staan kap je er vanzelf een keer mee.
Motivatie is érg belangrijk. Om te sporten, om goed te eten.

Daarom probeer ik ook regelmatig wat andere oefeningen, of in andere samenstelling, andere volgorde. Al heb ik wel een beetje mijn "go to"-setje waar ik veelal mee werk. Maar er zijn zoveel oefeningen die nog te gebruiken zijn.

De grootste compoundoefeningen gebruik ik zelfs nog amper. Bench press wel (evenals dumbbell press en flys, veel borstoefeningen zo en zo) maar de squat gebruik ik amper nog sinds anderhalf jaar. Ik vond het altijd al een kutoefening omdat ik soms wat last heb van onstabiliteit, maar sinds ik rugproblemen kreeg (minstens half jaar echt last van gehad) doe ik amper nog squats.

Deadlift wilde ik begin v/h jaar eindelijk eens gaan doen (integreren in mijn schema) voordat het Coronagedoe uitbrak, maar dat ging dus niet door. Sinds we weer binnen sporten nog niet geprobeerd eigenlijk. Wel zowel squat als dl in de groepslessen die ik in juni deed, maar verder niet. En die lessen waren meer op cardio en snelheid gericht dan op kracht, dus veel lager volume.

Ik gebruik wel eens een stang als vervanger van de squat en deadlift.
Althans, dat werd mij aanbevolen door een instructeur (omdat ik last heb gehad van mijn rug en ging overcompenseren, en/of omdat ik zo en zo wat onstabieler sta met squatten).

quote:
2s.gif Op maandag 28 september 2020 11:06 schreef Lonaa het volgende:
Kattenbak scheppen zonet was ook wel een uitdaging. :D :')
Oh, dat is bij mij zowat per definitie een uitdaging altijd.

Ow, je bedoelt zeker omdat je spierpijn hebt? O-) :+
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_195304295
Omdat mijn schouders nog helemaal leeg waren ja. ;)
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator maandag 28 september 2020 @ 14:14:02 #162
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_195304480
quote:
2s.gif Op maandag 28 september 2020 10:36 schreef Lonaa het volgende:
Vakantie voorbij, gelijk begonnen met hele vieze WOD. :')

4x2 Hang Power Clean. Prima.

En daarna:
For 4 cycles:
AMRAP in 4 mins of:
15/10 Row Calories
12 Deadlifts, 55/35 kg
9 Hang Power Cleans, 55/35 kg

Rest 2 mins between each cycle.
For each cycle restart the AMRAP.

:r He-le-maal gesloopt. 4x sprinten. Buh.
Fijne! Ben dol op powercleans O+ !

Ik zat aan de

4 burpee boxjumps
6 hang power snatch
15 pushups
20 squats
10 rondes. Timecap 30min. Was 23,5min bezig. Gesloopt ;( !!!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_195304652
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 14:14 schreef Rene het volgende:

[..]

Fijne! Ben dol op powercleans O+ !

Ik zat aan de

4 burpee boxjumps
6 hang power snatch
15 pushups
20 squats
10 rondes. Timecap 30min. Was 23,5min bezig. Gesloopt ;( !!!
Ik vind powercleans ook mooi. *O* Ben ein-de-lijk door mijn psychische grens heen gebroken en deed een clean met 50 kg. :D
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 28 september 2020 @ 14:23:47 #164
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_195304739
quote:
2s.gif Op maandag 28 september 2020 13:15 schreef Lonaa het volgende:
wb eten, toch wel mijn grootste valkuil, ga ik echt echt echt beter mijn best doen voor IF. En dan wil ik ook proberen om op minimaal 2 eetmomenten groenten te eten.
Vind zelf echt meeeeega chill om eetmomenten meer later op de dag te hebben. O+ Eten O+
Fear is the path to the Dark Side.
pi_195304851
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 14:23 schreef Artoo het volgende:

[..]

Vind zelf echt meeeeega chill om eetmomenten meer later op de dag te hebben. O+ Eten O+
Ja true true. Ik ging een tijdje heel lekker op IF. O+ En toen liet ik dat versloffen en mja.
Net zo als dat ik meer een feestje moet maken van mijn maaltijd, iets meer aandacht.

Nou ja, frisse moed enzo. Vandaag geroosterde aubergine gehad met saus van yoghurt en zwarte knoflook en een boel verse kruiden.
Vanavond stifado met brood en griekse salade. :9 + rest van de kcal vullen met prolly kaas ofzo :') Kaas :9
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 28 september 2020 @ 14:31:41 #166
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_195304937
Had zelf gisteren weer een wedstrijd voor het eerst sinds de lockdown. Heb alle online 'competities' geskipt omdat ik hier het echte wedstrijdgevoel mis. Wat te gek om weer gewoon echt op een platform te staan en om de mensen uit het wereldje weer te ontmoeten en gewoon legit competitiesets te draaien. Love it. Alleen jammer dat het totaal onduidelijk is wanneer een volgende wedstrijd kan plaatsvinden ;(

Hoe hebben jullie dit gedaan tijdens de lockdown, waren er mogelijkheden om door te trainen, heb je alternatieven gezocht, bleef je gemotiveerd om iets te doen?
Fear is the path to the Dark Side.
  Moderator maandag 28 september 2020 @ 14:41:30 #167
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_195305172
Met een crowdfunding is er een buitenplek gefinancierd. En we hebben een tijdje op een veldje wodjes gedaan met voornamelijk kbs en dumbbells. En ik heb zelf een bar met 5 en 15kg plates
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  maandag 28 september 2020 @ 20:30:22 #168
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_195313779
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 14:41 schreef Rene het volgende:
Met een crowdfunding is er een buitenplek gefinancierd. En we hebben een tijdje op een veldje wodjes gedaan met voornamelijk kbs en dumbbells. En ik heb zelf een bar met 5 en 15kg plates
O, tof :) Wel blij dat er nu voor de gyms in ieder geval geen nieuwe restricties zijn ....
Fear is the path to the Dark Side.
pi_195314068
Er zijn de eerste maanden WODs gegeven via Zoom. Met huishouditems. Dat was eigenlijk best leuk. Rows met rugtassen met bakstenen enzo. :7

Zo gauw er weer wat mocht buiten, is de parkeerplaats omgetoverd. De parkeervakken werden doorgetrokken en dat was dan 'jouw vak'. Daar kon eigenlijk vrij veel behalve bepaalde dingen waar we het rack voor nodig hadden. Roeiers enzo werden braaf 1 voor 1 naar buiten gesleept. :7
Zware deadlifts waren wel een uitdaging, in zoverre dat je dan ook ALLE PLATES naar buiten moest zeulen en er iemand 2 deuken in het parkeervak heeft gemaakt door z'n inmens zware deadlift te laten vallen. _O- :')

Sinds we weer naar binnen mogen hebben we daar eigenlijk ook een 'parkeervak' opstelling. Dat kan mooi, want het rack staat soberso in het midden van de ruimte.

Edit: hier wel zichtbaar op dit best wel gave filmpje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_195314228
2 slaapkamers ingericht als homegym 3 jaar geleden na de geboorte van mijn zoontje. Minder tijd heen en weer reizen van het sporten naar huis en dus meer tijd voor mijn zoontje en nu met corona is het dubbel fijn om thuis alles te hebben :)
pi_195314276
Dat ziet er inderdaad goed geregeld uit Lonaa. :Y

Ik heb er weinig last van verder, sport is toch altijd al buiten. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_195314366
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 20:46 schreef IJsdraakje het volgende:
Dat ziet er inderdaad goed geregeld uit Lonaa. :Y

Ik heb er weinig last van verder, sport is toch altijd al buiten. :+
Ja, en het gaat ook echt goed.

We hebben dus iemand gehad die op vakantie was geweest, terug kwam, 3 keer sporten, klachten, testen, Corona.

Geen enkele andere besmetting binnen de muren _O_
Sterkheidsbaas van alles.
pi_195314403
quote:
2s.gif Op maandag 28 september 2020 20:49 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja, en het gaat ook echt goed.

We hebben dus iemand gehad die op vakantie was geweest, terug kwam, 3 keer sporten, klachten, testen, Corona.

Geen enkele andere besmetting binnen de muren _O_
Top! :D
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  Moderator maandag 28 september 2020 @ 20:52:18 #174
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_195314448
Wij staan ook in afgetapete vakken :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_195314509
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 14:31 schreef Artoo het volgende:
Hoe hebben jullie dit gedaan tijdens de lockdown, waren er mogelijkheden om door te trainen, heb je alternatieven gezocht, bleef je gemotiveerd om iets te doen?
Nee ik bleef niet echt gemotiveerd. ;( Wel een beetje aangeklooid met thuis work-outs met bodyweight en een kettlebell, maar dat valt in het niet bij hoe ik normaliter train.

Was heel blij toen we in mei weer buiten mochten trainen op de parkeerplaatsen. En sinds vorige week is er in de buurt een nieuw calisthenicspark gerealiseerd op loopafstand, dus dat biedt al wat meer laagdrempelige mogelijkheden voor buiten de gym om. Maar is in de winter niet zo ideaal, had in mei buiten al een keer dat de barbell zo koud was dat mijn handen er pijnlijk van werden. _O-
pi_195315055
Hier ook een homegym aangelegd. Wel even een investering maar o zo fijn :Y
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_195315108
Ik wil ook wel een home gym, maar eerst maar eens een home. :@
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 29 september 2020 @ 08:26:44 #178
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_195319823
quote:
2s.gif Op maandag 28 september 2020 20:40 schreef Lonaa het volgende:
Er zijn de eerste maanden WODs gegeven via Zoom. Met huishouditems. Dat was eigenlijk best leuk. Rows met rugtassen met bakstenen enzo. :7

Omegod dat is wel een heel tof idee!
Fear is the path to the Dark Side.
  dinsdag 29 september 2020 @ 08:27:42 #179
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_195319834
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 21:18 schreef LuNaTiC het volgende:
Hier ook een homegym aangelegd. Wel even een investering maar o zo fijn :Y
Uiteindelijk heb ik dit ook gedaan. Was een lang gekoesterde wens en de lockdown heeft me wel wat sneller over de streep getrokken, maar het kon qua ruimte ook beter sinds ik verhuisd ben. Mijn broertje heeft een squatrack voor me gelast O+
Fear is the path to the Dark Side.
pi_195327088
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 08:27 schreef Artoo het volgende:

[..]

Uiteindelijk heb ik dit ook gedaan. Was een lang gekoesterde wens en de lockdown heeft me wel wat sneller over de streep getrokken, maar het kon qua ruimte ook beter sinds ik verhuisd ben. Mijn broertje heeft een squatrack voor me gelast O+
Nice dat is wel echt fijn. :7
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_195334694
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_195391711
Vandaag paused deadlifts gedaan, aardig dood nu. :X
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:55:23 #183
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_195392508
Wallballs boxjumps en hardlopen. Benendag.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_195392533
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 19:55 schreef Rene het volgende:
Wallballs boxjumps en hardlopen. Benendag.
Balls against the wall? :@
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:07:03 #185
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_195392733
zo'n medicijnbal van 9kg tegen een target op de muur gooien. Vanuit squat gooien, terug opvangen en weer in de squat om daarna weer te gooien. Mooie oefening voor de squat maar ook de armen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_195451759
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 20:07 schreef Rene het volgende:
zo'n medicijnbal van 9kg tegen een target op de muur gooien. Vanuit squat gooien, terug opvangen en weer in de squat om daarna weer te gooien. Mooie oefening voor de squat maar ook de armen.
Ah dat klinkt wel pittig ja. :Y
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator maandag 5 oktober 2020 @ 20:06:54 #187
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_195451791
Vandaag squat cleans, pulls, powercleans en push jerks getraind. De max hing op 55 kilo. Voor mijn doen al heel netjes, normaliter jerk ik plm 40/45.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_195452288
quote:
6s.gif Op maandag 5 oktober 2020 20:06 schreef Rene het volgende:
Vandaag squat cleans, pulls, powercleans en push jerks getraind. De max hing op 55 kilo. Voor mijn doen al heel netjes, normaliter jerk ik plm 40/45.
Lekker bezig. :7


Ik moest zaterdag ohp voor 10 reps doen, maar begon het op mijn core te begeven. :{


Iemand daar nog leuke suggesties voor? Je zou denken dat met veel squats deadlifts en zo je dit wel voldoende pakt.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator maandag 5 oktober 2020 @ 20:56:09 #189
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_195453113
Meer schouders naar achteren en naar elkaar trekken en trotse borst. En ga je vanuit de squat of vanuit de frontrack?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_195453735
quote:
14s.gif Op maandag 5 oktober 2020 20:56 schreef Rene het volgende:
Meer schouders naar achteren en naar elkaar trekken en trotse borst. En ga je vanuit de squat of vanuit de frontrack?
Ja dat doe ik al, glutes en lats aangespannen, core aangespannen. Maar begon helemaal te trillen bij de laatste 2 reps. :')

En vanuit een rack doe ik ze, eerst een hele tijd gedaan tot max. 5 reps en flink omhoog gegaan maar nu met 10 reps dit.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 5 oktober 2020 @ 21:43:23 #191
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_195454510
hehe, even terug weer begonnen, zit nu bijna op een uur cardio per keer (loopband en crosstainer samen). Zodra dat lukt het niveau omhoog en ook eens wat met gewichten gaan doen weer.
stupidity has become as common as common sense was before
  Moderator maandag 5 oktober 2020 @ 23:09:48 #192
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_195456719
Deed ik vroeger ook, erg lang op de crosstrainer. Ben benieuwd of ik dat nog volhoud :7 !
Goed bezig!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_195592231
Alleen maar crossfit hier of niet? ;(
  maandag 12 oktober 2020 @ 18:15:57 #194
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_195592379
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 18:10 schreef emmyemmy2 het volgende:
Alleen maar crossfit hier of niet? ;(
Nee hoor, ik loop vooral.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_195592393
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 18:10 schreef emmyemmy2 het volgende:
Alleen maar crossfit hier of niet? ;(
Nee. :(
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_195592408
Ik doe geen crossfit.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_195592441
Niks tegen crossfit hoor. Ik doe alleen zelf aan powerliften :+
pi_195592469
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 18:18 schreef emmyemmy2 het volgende:
Niks tegen crossfit hoor. Ik doe alleen zelf aan powerliften :+
Hoeveel kg Max?
Vakman pur sang
pi_195592587
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 18:19 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Hoeveel kg Max?
Gisteren wedstrijdje gedaan, ik doe het nu een jaar. Heb op de wedstrijd 102.5kg gesquat, 50kg gebencht (maar door blessure tijdens opwarmen en techniek fout in de 2e beurt veel kilo's laten liggen, denk dat 55 wel was gelukt) en 125 kg gedeadlift
pi_195592628
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 18:18 schreef emmyemmy2 het volgende:
Niks tegen crossfit hoor. Ik doe alleen zelf aan powerliften :+
Nice


Ik train om in zijn geheel sterker te worden, deadlift squat en bench ook veel.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_195592674
quote:
16s.gif Op maandag 12 oktober 2020 18:27 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nice


Ik train om in zijn geheel sterker te worden, deadlift squat en bench ook veel.
Ik doe het echt voor wedstrijden. Wedstrijden. O+
pi_195592692
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 18:29 schreef emmyemmy2 het volgende:

[..]

Ik doe het echt voor wedstrijden. Wedstrijden. O+
Heb je dan gewichtsklassen of hoe werkt dat?
pi_195592826
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 18:30 schreef Chia het volgende:

[..]

Heb je dan gewichtsklassen of hoe werkt dat?
Jep!
pi_195592877
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 18:29 schreef emmyemmy2 het volgende:

[..]

Ik doe het echt voor wedstrijden. Wedstrijden. O+
Nooit gedaan, denk dat ik dan sowieso wat langer moet trainen ook weer. Wil mij vooral niet te veel specialiseren in drie lifts.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_195593049
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 18:37 schreef emmyemmy2 het volgende:

[..]

Jep!
Word je dan niet zo breed als die Nikkie?
Vakman pur sang
pi_195593274
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 18:37 schreef emmyemmy2 het volgende:

[..]

Jep!
En verder nog niveaus? Ik weet zonder wedstrijden ook wel dat er sterkere dames rondlopen, dus zie het punt van wedstrijden dan niet zo :@
pi_195593305
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 18:49 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Word je dan niet zo breed als die Nikkie?
Welke Nikkie?
pi_195593405
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 19:01 schreef Chia het volgende:

[..]

En verder nog niveaus? Ik weet zonder wedstrijden ook wel dat er sterkere dames rondlopen, dus zie het punt van wedstrijden dan niet zo :@
Ja, je moet voor dingen zoals een NK je kwalificeren. Maar daarbinnen niet echt niveaus behalve de gewichtsklassen.
pi_195593449
quote:
16s.gif Op maandag 12 oktober 2020 18:41 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nooit gedaan, denk dat ik dan sowieso wat langer moet trainen ook weer. Wil mij vooral niet te veel specialiseren in drie lifts.
Ik ben ook wel goed in boodschappen tillen :P

Powerliften is vooral trainen op techniek. Zo heb ik wel de 125 kg gisteren getild, maar is hij afgekeurd omdat de voorkant van mijn voet omhoog komt.En je moet tillen met commando's, als de halter bijvoorbeeld niet stabiel op je borst ligt moet je wachten tot je een 'press' commando, dan mag je hem pas omhoog duwen
pi_195595416
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 19:08 schreef emmyemmy2 het volgende:

[..]

Ik ben ook wel goed in boodschappen tillen :P

Powerliften is vooral trainen op techniek. Zo heb ik wel de 125 kg gisteren getild, maar is hij afgekeurd omdat de voorkant van mijn voet omhoog komt.En je moet tillen met commando's, als de halter bijvoorbeeld niet stabiel op je borst ligt moet je wachten tot je een 'press' commando, dan mag je hem pas omhoog duwen
Ja ik ken het wel redelijk. :P Vind het ook wel cool en volg het een beetje maar kijk liever strongman.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 08:21:11 #211
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_195602879
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 18:25 schreef emmyemmy2 het volgende:

[..]

Gisteren wedstrijdje gedaan, ik doe het nu een jaar. Heb op de wedstrijd 102.5kg gesquat, 50kg gebencht (maar door blessure tijdens opwarmen en techniek fout in de 2e beurt veel kilo's laten liggen, denk dat 55 wel was gelukt) en 125 kg gedeadlift
Wat leuk, bij het NSK?

Heb zelf ook een tijdje competitief powerliften gedaan, maar ben voor competitie overgestapt naar kettlebellsport :) Squat en deadlift nog steeds wel, bench press niet meer omdat dat in combinatie met al het overhead liften te veel belasting op de schouders wordt.
Fear is the path to the Dark Side.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 08:33:57 #212
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_195602990
quote:
16s.gif Op maandag 12 oktober 2020 20:19 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja ik ken het wel redelijk. :P Vind het ook wel cool en volg het een beetje maar kijk liever strongman.
Vind met name bankdrukken lame als kijksport :') Van de drie powerlifts vind ik - denk ik - de deadlift dan 't leukst, maar verder duurt zo'n wedstrijddag zo lang en lijken alle beurten vooral vrij veel op elkaar :P Strongman heeft echt meer spektakel en sfeer dan dan een powerliftwedstrijd in zo'n zaaltje ...
Fear is the path to the Dark Side.
pi_195603182
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 08:33 schreef Artoo het volgende:

[..]

Vind met name bankdrukken lame als kijksport :') Van de drie powerlifts vind ik - denk ik - de deadlift dan 't leukst, maar verder duurt zo'n wedstrijddag zo lang en lijken alle beurten vooral vrij veel op elkaar :P Strongman heeft echt meer spektakel en sfeer dan dan een powerliftwedstrijd in zo'n zaaltje ...
Meedoen is wel leuker dan kijken ja :P
pi_195606589
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 08:33 schreef Artoo het volgende:

[..]

Vind met name bankdrukken lame als kijksport :') Van de drie powerlifts vind ik - denk ik - de deadlift dan 't leukst, maar verder duurt zo'n wedstrijddag zo lang en lijken alle beurten vooral vrij veel op elkaar :P Strongman heeft echt meer spektakel en sfeer dan dan een powerliftwedstrijd in zo'n zaaltje ...
Ja het is niet heel erg prikkelend om te zien, snap wel goed dat mensen het doen verder.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_195606796
Ik doe het stiekem ook alleen maar omdat mensen vaak niet van een meisje zoals ik verwachten dat ze wel een beetje sterk is :P
pi_195615256
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 12:17 schreef emmyemmy2 het volgende:
Ik doe het stiekem ook alleen maar omdat mensen vaak niet van een meisje zoals ik verwachten dat ze wel een beetje sterk is :P
Sowieso wel een fijn gevoel om sterker te zijn.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_195615286
Hier hadden de papoeatjes(personeel) van de sportschool, rijkelijk laat, ook eens een keer mondkapjes voor. Snap dat niet goed, als de corona zo veel invloed heeft op je inkomen dan doe je er toch alles aan om dat de minimaliseren.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_195615904
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 12:17 schreef emmyemmy2 het volgende:
Ik doe het stiekem ook alleen maar omdat mensen vaak niet van een meisje zoals ik verwachten dat ze wel een beetje sterk is :P
Vind het ook altijd wel leuk om bij mannelijke collega's erop aan te dringen dat ik wel even zal helpen met tillen, want ik ben sterker 8-)
pi_195615967
Sportscholen blijven open gelukkig.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_195616251
quote:
16s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 19:10 schreef FlippingCoin het volgende:
Sportscholen blijven open gelukkig.
Hopelijk wordt het er nu niet drukker alleen. Was heel relaxt trainen vanmiddag met 3 man in de zaak.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_195616357
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 19:15 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Hopelijk wordt het er nu niet drukker alleen. Was heel relaxt trainen vanmiddag met 3 man in de zaak.
Ja hier ook met 2 man op aardige afstand staan trainen. :7
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:35:13 #222
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_195617318
quote:
6s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 19:09 schreef Chia het volgende:

[..]

Vind het ook altijd wel leuk om bij mannelijke collega's erop aan te dringen dat ik wel even zal helpen met tillen, want ik ben sterker 8-)
Zo schattig O+
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:59:01 #223
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_195618334
Sterk zijn is te gek. Maar niet iedereen hoeft dat te weten, anders wordt het te druk in de gyms :P
Fear is the path to the Dark Side.
pi_195627695
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 19:35 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Zo schattig O+
Zijn gewoon de feiten. Zij krijgen geen 155 kg van de grond.
pi_195627742
quote:
16s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 18:55 schreef FlippingCoin het volgende:
Hier hadden de papoeatjes(personeel) van de sportschool, rijkelijk laat, ook eens een keer mondkapjes voor. Snap dat niet goed, als de corona zo veel invloed heeft op je inkomen dan doe je er toch alles aan om dat de minimaliseren.
Bij ons wordt sinds gisteravond ook gevraagd om voor de aanvang van de training een mondkapje te dragen. Dus tot het moment dat je gereserveerde tijdsblok ingaat en je in je vak staat.

Vrij streng, maar is het wel waard als sluiting daarmee voorkomen wordt, dus heb dat vanochtend gelijk netjes gedaan.
pi_195629380
Ik ben ook wel echt echt heel blij dat ik nog gewoon kan gaan trainen. Vandaag voor het eerst in heul lang zware frontsquat gedaan. Niet ontevreden.

Daarna de Friendly Fran van de games dit jaar.

Thrusters :r

:r :r :r

Mijn bovenbenen doen gek nu. :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_195638488
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 09:31 schreef Chia het volgende:

[..]

Bij ons wordt sinds gisteravond ook gevraagd om voor de aanvang van de training een mondkapje te dragen. Dus tot het moment dat je gereserveerde tijdsblok ingaat en je in je vak staat.

Vrij streng, maar is het wel waard als sluiting daarmee voorkomen wordt, dus heb dat vanochtend gelijk netjes gedaan.
Hier nu net ook en thuis omkleden en niet meer douchen sauna of zonnebank.

Mocht gelukkig in de kleedruimte van het personeel nog even omkleden had er niet bij stilgestaan na mijn werk. :+
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_195638554
quote:
2s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 11:09 schreef Lonaa het volgende:
Ik ben ook wel echt echt heel blij dat ik nog gewoon kan gaan trainen. Vandaag voor het eerst in heul lang zware frontsquat gedaan. Niet ontevreden.

Daarna de Friendly Fran van de games dit jaar.

Thrusters :r

:r :r :r

Mijn bovenbenen doen gek nu. :')
Bwuh front squats die haat ik.
Vandaag weer ohp gedaan gaat goed vooruit eindelijk, 3x6x47,5 bijna alle reps strict gedaan. _O_
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_195639163
Shoulder press is altijd strict. Anders is het een push press. :7

Hier vanaf morgen ook mondkapjes voor aanvang van het uur. En bij opruimen + verlaten van het uur. Prima.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_195639533
quote:
2s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:16 schreef Lonaa het volgende:
Shoulder press is altijd strict. Anders is het een push press. :7

Hier vanaf morgen ook mondkapjes voor aanvang van het uur. En bij opruimen + verlaten van het uur. Prima.
Ik schrijf ook ohp loooonaaaaaaa :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_195639646
quote:
16s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:32 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ik schrijf ook ohp loooonaaaaaaa :P
Wees gewoon specifiek dahaan. :6
Sterkheidsbaas van alles.
pi_195639669
quote:
2s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:36 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Wees gewoon specifiek dahaan. :6
Gedeeltelijk shoulder press met 1 tot 2 reps push press is zo lang :+
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_195639698
quote:
16s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:37 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Gedeeltelijk shoulder press met 1 tot 2 reps push press is zo lang :+
'Ik deed shoulder presses en smokkelde wat toen het zwaar werd' :+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_195640614
quote:
2s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:38 schreef Lonaa het volgende:

[..]

'Ik deed shoulder presses en smokkelde wat toen het zwaar werd' :+
Ik vins ohp beter :7
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_195640862
quote:
16s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:08 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ik vins ohp beter :7
Ja, snap ik wel. :+
Wel nice. Ik red dat niet, dat gewicht strict. :7
Sterkheidsbaas van alles.
pi_195640983
quote:
2s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:17 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja, snap ik wel. :+
Wel nice. Ik red dat niet, dat gewicht strict. :7
Was altijd mijn slechtste lift van bench squat en deadlift maar zit nu eindelijk progressie in.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_195641033
quote:
16s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:23 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Was altijd mijn slechtste lift van bench squat en deadlift maar zit nu eindelijk progressie in.
ohp zit niet in bench squat deadlift. Ik snap nie
Sterkheidsbaas van alles.
pi_195641194
quote:
2s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:25 schreef Lonaa het volgende:

[..]

ohp zit niet in bench squat deadlift. Ik snap nie
Ja van die 4 bedoel ik. :+
Ohp squat dl en bp
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_195641287
quote:
16s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:31 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja van die 4 bedoel ik. :+
Ohp squat dl en bp
Oh zo. :D Ja, oke.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_195671676
Bluh. 1000 m all out row, want we lopen de Games 2020 af deze maand.
3:57. Ik vin knap met die korte pootjes van me. :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_195674258
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 11:09 schreef Lonaa het volgende:
Bluh. 1000 m all out row, want we lopen de Games 2020 af deze maand.
3:57. Ik vin knap met die korte pootjes van me. :')
Onder de 4 minuten is netjes hoor.
pi_195674316
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 13:49 schreef Chia het volgende:

[..]

Onder de 4 minuten is netjes hoor.
Ik ben er ook best wel positief verbaasd over geloof ik. :D

Mijn benen doen het nog steeds niet, overigens. Die deden ook nog wel goed zeer van de thrusters. :')
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:59:51 #243
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_195674469
Vooraf mondkapjes. Binnen ook zolang je niet in de “hok” staat. Zga alle spullen vooraf al verzamelen.

Vandaag 21/15/9 pushjerk en frontsquat. 45kg. 9 minuten. Had ik een jaar geleden niet kunnen bedenken :9 :7
En squatclean 3rm van 60kg.

Heerlijk. We bouwen goed op.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_195674617
Ik ging ook stukjes roeien vandaag, maar ik had eerst supersets bench press + single arm bent over row. En vervolgens een WOD van 4 rondes van 4 minuten met:
- 15/10 kcal roeien
- 15 deadlifts
- 15 hang power cleans
- 15 front squats

Als je eerder klaar bent dan 4 minuten heb je rust tot de volgende 4 minuten beginnen. Alle barbell lifts doe je met hetzelfde gewicht. In dit geval 50 kg voor de heren en 30 kg voor de dames als voorgeschreven gewichten, maar die mag je altijd schalen naar je eigen niveau.

Ik heb hem met 30 kg gedaan en had telkens nog wel ongeveer een minuut over, maar ik had die rust ook hard nodig, want deed alles redelijk unbroken. Bij de front squats was dat heel zwaar door alles wat je daarvoor al hebt gedaan. :X
pi_195674668
Lekker @Rene ! :9

Ik had sommige dingen ook echt niet kunnen bedenken. Waar ik nog steeds echt amazedballs over kan zijn is wat het doet dat ik gestopt ben met roken. _O_

Hier de schokkende cijfers:

19 februari 2020
2 rounds of:
Row, 250 m
25 Russian Kettlebell Swings, 16 kg
4:42

15 maart gestopt met roken (a 30 sigaretten per dag. :X )

15 juli 20202 rounds of:
Row, 250 m
25 Russian Kettlebell Swings, 16 kg
3:52

:o
Sterkheidsbaas van alles.
pi_195674860
Wow bijna een minuut eraf bij zo'n korte work-out :o Ik heb nog niet zulke vergelijkingen, want we zijn over op een nieuwe app en ben afgelopen jaar weer sterker geworden waardoor ik work-outs veel vaker RX of met een stuk zwaarder gewicht doe.

En mijn eerste 2K row heb ik in juli zo scherp gezet (7:47, ik ben 1.80, dus dat scheelt) dat het me voorlopig niet gaat lukken die te verbeteren. :') Beetje beginnersgeluk qua het pakken van de perfecte pace die ik heel vlak kon houden. En ik wist toen nog niet welke hel er voor me lag. Ik was gewoon blij met elke 250 m erbij die ik op hetzelfde tempo had kunnen vasthouden. Nu is het mentaal veel zwaarder _O-

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2020 14:24:06 ]
pi_195675044
Dat is scherp ja. :o

Ik gebruik sinds een jaar ofzo beyond the whiteboard via de box. Ideaal. _O_
Sterkheidsbaas van alles.
pi_195676680
Kan iemand mij een Fit For Free vestiging in Amsterdam aanraden waar ze (meerdere) goeie squat/power racks hebben? Genoeg barbells etc?
  Moderator vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:23:49 #249
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_195676983
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 14:20 schreef Chia het volgende:
Wow bijna een minuut eraf bij zo'n korte work-out :o Ik heb nog niet zulke vergelijkingen, want we zijn over op een nieuwe app en ben afgelopen jaar weer sterker geworden waardoor ik work-outs veel vaker RX of met een stuk zwaarder gewicht doe.

En mijn eerste 2K row heb ik in juli zo scherp gezet (7:47, ik ben 1.80, dus dat scheelt) dat het me voorlopig niet gaat lukken die te verbeteren. :') Beetje beginnersgeluk qua het pakken van de perfecte pace die ik heel vlak kon houden. En ik wist toen nog niet welke hel er voor me lag. Ik was gewoon blij met elke 250 m erbij die ik op hetzelfde tempo had kunnen vasthouden. Nu is het mentaal veel zwaarder _O-
Ik pace altijd op de slagen per minuut. 28-32 ongeveer.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_195677884
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 16:23 schreef Rene het volgende:

[..]

Ik pace altijd op de slagen per minuut. 28-32 ongeveer.
Hoeveel minuten per 500 m is dat? :P En mijn trainer adviseert me vanwege een sterke pull liever iets minder slagen te maken en een rustige release te hebben dan meer slagen met minder kracht.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2020 17:19:37 ]
  Moderator vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:26:00 #251
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_195677996
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 17:18 schreef Chia het volgende:

[..]

Hoeveel minuten per 500 m is dat? :P En mijn trainer adviseert me vanwege een sterke pull liever iets minder slagen te maken en een rustige release te hebben dan meer slagen met minder kracht.
Exact. En dat is een -relatief- goed tempo. Ik knalde enorm over de 32 slagen. 28 - 30 is beter.
Dus eerst benen, zodra de benen recht zijn pull. Daarna release pull, benen.
Hoeveel dat is, weet ik niet. Maar ik roei 400 meter net zo snel als dat ik ze ren.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_195679113
Ik heb vrij korte beentjes en niet zo'n hele sterke pull dus ik maak vrij vlotte slagen, zeker in een sprint.
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator zondag 18 oktober 2020 @ 12:28:46 #253
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_195710297
Potdikkeme.

Vandaag 108 pistols moeten doen. (3x36 alternating)
Morgen kontpijn :( !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_195711196
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 14:09 schreef Lonaa het volgende:
Lekker @:Rene ! :9

Ik had sommige dingen ook echt niet kunnen bedenken. Waar ik nog steeds echt amazedballs over kan zijn is wat het doet dat ik gestopt ben met roken. _O_

Hier de schokkende cijfers:

19 februari 2020
2 rounds of:
Row, 250 m
25 Russian Kettlebell Swings, 16 kg
4:42

15 maart gestopt met roken (a 30 sigaretten per dag. :X )

15 juli 20202 rounds of:
Row, 250 m
25 Russian Kettlebell Swings, 16 kg
3:52

:o

Mooie progressie zo.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_195806215
Kut, sportschool op last van de politie gesloten, kan ik voorlopig weer niet :')
stupidity has become as common as common sense was before
pi_195806653
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 14:19 schreef marcb1974 het volgende:
Kut, sportschool op last van de politie gesloten, kan ik voorlopig weer niet :')
overtreden coronaregels?
pi_195806674
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 14:37 schreef Questular het volgende:

[..]

overtreden coronaregels?
Was dat het maar. Hij liet er dingen groeien blijkbaar :')
stupidity has become as common as common sense was before
pi_195807070
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 12:28 schreef Rene het volgende:
Potdikkeme.

Vandaag 108 pistols moeten doen. (3x36 alternating)
Morgen kontpijn :( !
Viel het mee?

Ik deed deze week:
every 10 minutes for 30 minutes:
30 kcal row
30 burpees
15 C&J 10 kg dumbbell

;(

Oh, en 45kg overhead squats *O* Moet minder nadenken want 50 kg kreeg ik niet uitgestrekt want 'eng' :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_195814273
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 14:38 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Was dat het maar. Hij liet er dingen groeien blijkbaar :')
:D
De halve wereld gaat op slot en jouw sportschool sluit...omdat er dingen groeien. |:( _O-

Wel balen voor jou (en de andere abonnees).
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_195814596
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 21:44 schreef Salina het volgende:

[..]

:D
De halve wereld gaat op slot en jouw sportschool sluit...omdat er dingen groeien. |:( _O-

Wel balen voor jou (en de andere abonnees).
Ik baal echt vrij erg zelfs :X

Maar goed, hij zit voorlopig vast en ik twijfel wanneer, en of, ze weer open mogen.
Toch maar eens naar een andere gaan kijken.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_195814704
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 21:56 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Ik baal echt vrij erg zelfs :X

Maar goed, hij zit voorlopig vast en ik twijfel wanneer, en of, ze weer open mogen.
Toch maar eens naar een andere gaan kijken.
Snap ik. Ik zou ook erg balen. En hoe zit dat in dit soort gevallen met je abonnement? Je kunt niet meer sporten. Geld terug?
Rare, vervelende situatie.

Zeld vanavond 2 uur wezen sporten. Even schade inhalen. Deze week maar 2 keer geweest. Beetje luie lusteloze baalweek.
Volgende week beter.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_195814731
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 22:01 schreef Salina het volgende:

[..]

Snap ik. Ik zou ook erg balen. En hoe zit dat in dit soort gevallen met je abonnement? Je kunt niet meer sporten. Geld terug?
Rare, vervelende situatie.

Zeld vanavond 2 uur wezen sporten. Even schade inhalen. Deze week maar 2 keer geweest. Beetje luie lusteloze baalweek.
Volgende week beter.
Je bent in ieder geval geweest nu, goed toch :)

Moet ik nog gaan uitzoeken hoe dat zit. Zij leveren nu in ieder geval een wanprestatie, dus denk dat ik wel zou moeten kunnen opzeggen op heel korte termijn.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_195823933
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 14:38 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Was dat het maar. Hij liet er dingen groeien blijkbaar :')
Jezus wat een flapdrol... :{

Andere zoeken?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_195824614
quote:
16s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 13:55 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Jezus wat een flapdrol... :{

Andere zoeken?
Erg is dat het me niet eens verrast :X

Als dit te lang duurt zal ik wel moeten.
Rotte is dat mijn fysio daar ook zit, wil dan wel eerst weten of die naar een andere gaat.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_195824986
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 14:32 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Erg is dat het me niet eens verrast :X

Als dit te lang duurt zal ik wel moeten.
Rotte is dat mijn fysio daar ook zit, wil dan wel eerst weten of die naar een andere gaat.
Mooi kut.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_195871918
Behooelijk laat van mijn handen de laatste dagen door het sporten. Eelt was dubbel gegaan tijdens het liften. :{

Merk helemaal wel dat het tijd is voor een deload weer, maar goed die staat voor over 2 weken gepland.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 22:23:26 #267
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_195875155
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 14:58 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Viel het mee?

Ik deed deze week:
every 10 minutes for 30 minutes:
30 kcal row
30 burpees
15 C&J 10 kg dumbbell

;(

Oh, en 45kg overhead squats *O* Moet minder nadenken want 50 kg kreeg ik niet uitgestrekt want 'eng' :')
3 dagen kontpijn ;(

Vandaag 40kg squatsnatches. Het ging niet vanzelf. Maar wel behoorlijk verbaasd. Het gaar exht goed. Wel verwacht ik -wederom- drie dagen nek en rug gejammer. :s)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_195886918
Ik kan niet sporten, ziek. Dan maar nu de deload. :(
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:55:56 #269
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_195887273
quote:
16s.gif Op maandag 26 oktober 2020 19:50 schreef FlippingCoin het volgende:
Behooelijk laat van mijn handen de laatste dagen door het sporten. Eelt was dubbel gegaan tijdens het liften. :{

Merk helemaal wel dat het tijd is voor een deload weer, maar goed die staat voor over 2 weken gepland.
Ik kan de eelt van mijn handen trekken, heerlijk toch?
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_195887295
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 16:55 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Ik kan de eelt van mijn handen trekken, heerlijk toch?
Nee zit veel te vast. Heb nu een steen gekocht om het bij te houden.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:58:29 #271
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_195887326
quote:
16s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 16:57 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nee zit veel te vast. Heb nu een steen gekocht om het bij te houden.
Ik heb twee bobbels onder de vingers op elke hand, jij niet?
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_195887410
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 16:58 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Ik heb twee bobbels onder de vingers op elke hand, jij niet?

Meer zo, alleen niet zo erg en wel schone handen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 17:04:29 #273
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_195887440
quote:
16s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 17:03 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Meer zo, alleen niet zo erg en wel schone handen.
Ja zo ziet het er bij mij ook ongeveer uit.

Juist dat soort dingetjes zoals vaak moeten poepen, kleine pijntjes bij de schouders of knieën vind ik wel prettig. Dan weet je dat je jezelf pusht.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_195887471
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 17:04 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Ja zo ziet het er bij mij ook ongeveer uit.

Juist dat soort dingetjes zoals vaak moeten poepen, kleine pijntjes bij de schouders of knieën vind ik wel prettig. Dan weet je dat je jezelf pusht.
Sinds het dubbel is gegaan hindert het sporten dat is niet de bedoeling. :N
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 17:06:30 #275
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_195887488
quote:
16s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 17:05 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Sinds het dubbel is gegaan hindert het sporten dat is niet de bedoeling. :N
Handschoentjes aan?
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_195887536
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 17:06 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Handschoentjes aan?
Nee vind ik klote, gewoon even met zo'n steen overheen van de week. :@
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 17:09:49 #277
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_195887567
quote:
16s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 17:08 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nee vind ik klote, gewoon even met zo'n steen overheen van de week. :@
Gewoon doen meid
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_195888120
quote:
16s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 17:03 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Meer zo, alleen niet zo erg en wel schone handen.
Is toch prima als je dat schoon houdt? Alsof kantoorhandjes het toonbeeld van perfectie zijn.
pi_195888184
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 17:39 schreef Chia het volgende:

[..]

Is toch prima als je dat schoon houdt? Alsof kantoorhandjes het toonbeeld van perfectie zijn.
Zolang het niet dubbel gaat of scheurt en een beetje fatsoenlijk blijft wel. :)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_195889099
quote:
16s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 17:44 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Zolang het niet dubbel gaat of scheurt en een beetje fatsoenlijk blijft wel. :)
Ik ga er meestal gewoon met een nagelvijl overheen beetje de toplaag eraf halen.
pi_195889149
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:37 schreef Questular het volgende:

[..]

Ik ga er meestal gewoon met een nagelvijl overheen beetje de toplaag eraf halen.
Ja kan ook zelfde idee.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_195889206
Ik ben nog steeds aan het wachten tot mijn volgende aankoop op voorraad komt...
https://www.fitness-seller.nl/atx-leg-extension-leg-curl/

Sinds corona nauwelijks iets op voorraad.
Maar goed ik heb geduld :)


tunturi-ub60

https://www.bol.com/nl/p/(...)nk/9200000071050525/
Deze is het geworden, lijkt me prima voor thuis en aanzienlijk goedkoper.

[ Bericht 16% gewijzigd door Questular op 28-10-2020 20:31:04 ]
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 21:50:40 #283
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_195913724
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:37 schreef Questular het volgende:

[..]

Ik ga er meestal gewoon met een nagelvijl overheen beetje de toplaag eraf halen.
Nagelvijl. Yes.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_196185110
Oke, week verplichte rust gehad wegens zelfopgelegde quarantaine. ( }:| )

Gisteren DT op het programma. 3 minuten sneller dan vorig jaar, 5 kg meer op de bar Lonaa blij.

Vandaag frontsquat PR verbeterd en daarna 15-12-9 T2B en front squats met 70% van de zware dubbels ervoor. :X Ik loop een beetje gek nu.

Wel lekker :9
Sterkheidsbaas van alles.
pi_196185283
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:43 schreef Questular het volgende:
Ik ben nog steeds aan het wachten tot mijn volgende aankoop op voorraad komt...
https://www.fitness-seller.nl/atx-leg-extension-leg-curl/

Sinds corona nauwelijks iets op voorraad.
Maar goed ik heb geduld :)


tunturi-ub60

https://www.bol.com/nl/p/(...)nk/9200000071050525/
Deze is het geworden, lijkt me prima voor thuis en aanzienlijk goedkoper.
Ja rogue europe is ook helemaal leeggekocht. :')

Hebben nog 3 barbells en 2 plates of zo.

En dat al maanden.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 13 november 2020 @ 20:08:48 #286
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_196227383
:W

Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar ik kan het verder niet vinden (wijs me gerust de goede kant op): mijn vriendin vroeg of ik creatine wilde halen voor als ze hier is. Ze heeft thuis poeder waarvan ze twee keer drie gram per dag door het drinken gooit. Ik heb er nul verstand van, moet ik nog ergens op letten of kan ik bij de dichtstbijzijnde winkel gewoon een pot met dat spul halen?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_196227505
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 20:08 schreef heywoodu het volgende:
:W

Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar ik kan het verder niet vinden (wijs me gerust de goede kant op): mijn vriendin vroeg of ik creatine wilde halen voor als ze hier is. Ze heeft thuis poeder waarvan ze twee keer drie gram per dag door het drinken gooit. Ik heb er nul verstand van, moet ik nog ergens op letten of kan ik bij de dichtstbijzijnde winkel gewoon een pot met dat spul halen?
Volgens mij moet je creatine monohydraat hebben en maakt het verder niet zo veel uit, het is nogal een sector waar ze met moeilijke termen smijten om er een mooier prijskaartje aan te hangen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_196228121
Heb je het meteen nodig? Anders gewoon de monohydraat bestellen bij xxl nutrition.

https://xxlnutrition.com/(...)kH5SnWYaAu6AEALw_wcB

Deze gebruik ik en ik leef nog.
  zondag 15 november 2020 @ 10:45:24 #289
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_196250967
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 20:08 schreef heywoodu het volgende:
:W

Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar ik kan het verder niet vinden (wijs me gerust de goede kant op): mijn vriendin vroeg of ik creatine wilde halen voor als ze hier is. Ze heeft thuis poeder waarvan ze twee keer drie gram per dag door het drinken gooit. Ik heb er nul verstand van, moet ik nog ergens op letten of kan ik bij de dichtstbijzijnde winkel gewoon een pot met dat spul halen?
Gewoon een goedkope variant monohydraat aanschaffen inderdaad, en misschien zelf ook gaan suppen, won't hurt you!

https://renaissanceperiod(...)-know-about-creatine
Fear is the path to the Dark Side.
  zondag 15 november 2020 @ 11:35:46 #290
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_196252058
Heeft je vriendin niet gewoon een vast merk die ze gebruikt en als ze dat gewoon even aangeeft weet je precies waar te halen. Of wat ze belangrijk vindt om op te letten.
  Moderator zondag 15 november 2020 @ 18:53:01 #291
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_196259982
Deze week mn deadlift verbeterd naar 130kg
Hang squat snatch op 45 (overhead is niet mn ding maar gaat beterrr)
Powersnatch op 60kg

Eigenlijk was het een goede week.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_196281362
Mijn benen ;( Gisteren eerst zwaar gefrontsquat en daarna een WOD met 4 rondes van 21 thrusters, 15 sit-ups en 9 box jumps. Uiteindelijk dus 84 thrusters.
  Moderator dinsdag 17 november 2020 @ 17:38:34 #293
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_196289393
G
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 07:38 schreef Chia het volgende:
Mijn benen ;( Gisteren eerst zwaar gefrontsquat en daarna een WOD met 4 rondes van 21 thrusters, 15 sit-ups en 9 box jumps. Uiteindelijk dus 84 thrusters.
Getver. Da's wel wat weer :D !

Had gisteren pauzed backsquats op 80kg (20 stuks) en romanian deadlifts 5x8 van 80kg. Mn benen doen het daar wel goed onder vandaag.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_196289542
Gisteren moesten we weer benchen. Dat doen we niet heel vaak en ik ben er niet heel goed in. Toch oa 4x40 kg gedrukt en 1x45.
In de categorie 'progressie': 40 kg was begin september mijn 1RM. Die heb ik 2 weken geleden verbroke met 42,5 en gisteren dus met 45 :D

Morgen staat er een vrij heftige chipper op het program, ik hou evan :9
For time:
Row, 1200/1000 m
100 Double Unders
40 Russian Kettlebell Swings, 24/16 kg
30 Toes-to-bars
20 Push Press, 50/35 kg
10 Power Snatches, 50/35 kg
20 Push Press, 50/35 kg
30 Toes-to-bars
40 Russian Kettlebell Swings, 24/16 kg
100 Double Unders
Row, 1200/1000 m
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator dinsdag 17 november 2020 @ 17:53:48 #295
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_196289619
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 november 2020 17:48 schreef Lonaa het volgende:
Gisteren moesten we weer benchen. Dat doen we niet heel vaak en ik ben er niet heel goed in. Toch oa 4x40 kg gedrukt en 1x45.
In de categorie 'progressie': 40 kg was begin september mijn 1RM. Die heb ik 2 weken geleden verbroke met 42,5 en gisteren dus met 45 :D

Morgen staat er een vrij heftige chipper op het program, ik hou evan :9
For time:
Row, 1200/1000 m
100 Double Unders
40 Russian Kettlebell Swings, 24/16 kg
30 Toes-to-bars
20 Push Press, 50/35 kg
10 Power Snatches, 50/35 kg
20 Push Press, 50/35 kg
30 Toes-to-bars
40 Russian Kettlebell Swings, 24/16 kg
100 Double Unders
Row, 1200/1000 m
Lekker! Behalve het roeien ;( !!!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 18 november 2020 @ 12:47:36 #296
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_196301438
Ik ben inmiddels best wel klaar met programma's. Elke dag weer een vast lijstje afwerken is saai. Iemand ervaring met een split maar binnen die split gewoon elke keer net iets anders doen? Dus bijvoorbeeld PPL en dan op push day voor borst zoiets:

4x8 dumbel bench press
4x12 flies
4x8 dips
4x12 chest press machine

En dan dag 2 zoiets:

4x8 barbel bench press
4x10 incline bench press
4x10 cable flies
4x10 chest press

Steeds gewoon met het zwaarste gewicht dat met goede techniek te voltooien is.

Eigenlijk geen vaste routine maar wel gewoon vast op bepaalde dagen een spiergroep trainen. Zou niets uit moeten maken zolang er progressive overload is maar toch heb ik dan het gevoel dat het weinig zin heeft omdat je "maar iets doet".
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_196317085
De chipper was wel vies naar. :') Grip en armen volledig naar de klote, die laatste km roeien. Ik wist niet meer hoe ik dat ding vast moest houden joh :')

Vandaag 5x3 paused deadlifts. Ik behoor tot de groep mensen dat als ik eenmaal de bar goed en wel van de grond heb, ik m ook wel voltooi, dus ik vond dit helemaal niet per se heel veel meer kut dan gewone deadlifts. :D

Daarna nog een 21-15-9 met deadlifts en burpees, dat was wel ruk. :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_196317228
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2020 12:47 schreef Quotidien het volgende:
Ik ben inmiddels best wel klaar met programma's. Elke dag weer een vast lijstje afwerken is saai. Iemand ervaring met een split maar binnen die split gewoon elke keer net iets anders doen? Dus bijvoorbeeld PPL en dan op push day voor borst zoiets:

4x8 dumbel bench press
4x12 flies
4x8 dips
4x12 chest press machine

En dan dag 2 zoiets:

4x8 barbel bench press
4x10 incline bench press
4x10 cable flies
4x10 chest press

Steeds gewoon met het zwaarste gewicht dat met goede techniek te voltooien is.

Eigenlijk geen vaste routine maar wel gewoon vast op bepaalde dagen een spiergroep trainen. Zou niets uit moeten maken zolang er progressive overload is maar toch heb ik dan het gevoel dat het weinig zin heeft omdat je "maar iets doet".
Af en toe een dag "vrij spelen", gewoon de oefeningen doen waar je zin in hebt zolang je er maar wel 21 doet werkt goed voor mij.
pi_196564739
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 december 2020 08:49 schreef Lonaa het volgende:
Wel lief dat je aan me denkt. O+

Kleine recap van afgelopen week:
- PR deadlift van 115 kg.

- PR squat clean van 45 kg.

- Abonnement ge-upgrade voor meer lessen (15 per maand is niet genoeg) om beter te worden in mijn techniek voor bijv. de clean want ik doe de meeste dingen op voornamelijk kracht :') Daarom is mijn powerclean ( waarbij je niet door je knieen gaat zoals op het filmpje) hoger dan mijn squat clean.
-knip-
Sorry, kwam deze post van je elders tegen, omdat CUL SC ineens Cleaning & Jerking heette. _O-

Ik heb precies hetzelfde. :D Ik kan überhaupt nog niet zo lang een squat clean (heb op het gebied van squatten in het algemeen mobilitie issues die langzaam verbeteren) en gisteren hadden we een leuke qua gewicht opbouwende EMOM waarbij ik mijn squat clean t/m 55 kg heb gedaan, maar bij de 60 kg 'miste' ik hem en werd het een power clean. :') De push jerk ging voor mijn doen gelukkig wel goed en eindigde niet in een verkapte push press. :)
pi_196564962
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 14:42 schreef Chia het volgende:

[..]

Sorry, kwam deze post van je elders tegen, omdat CUL SC ineens Cleaning & Jerking heette. _O-

Ik heb precies hetzelfde. :D Ik kan überhaupt nog niet zo lang een squat clean (heb op het gebied van squatten in het algemeen mobilitie issues die langzaam verbeteren) en gisteren hadden we een leuke qua gewicht opbouwende EMOM waarbij ik mijn squat clean t/m 55 kg heb gedaan, maar bij de 60 kg 'miste' ik hem en werd het een power clean. :') De push jerk ging voor mijn doen gelukkig wel goed en eindigde niet in een verkapte push press. :)
:D

Ik kan denk k geen 60 kg powercleanen :@ Maar verder wel heel herkenbaar. Mijn push jerk wordt ook vaak een press. :')
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator zaterdag 5 december 2020 @ 14:57:20 #301
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_196564972
Mijn deadlift 3rm op 110 nu
Mn 1rm op 130
Squatclean ik geloof 60.
Pushjerk ook op 60
Powerclean 70
Squatsnatch 45 (ben ik zo niet goed in)
Powersnatch wel meer dan dat. Dacht 50/60? (te lang geleden)
Backsquat 100 een half jaar geleden
Frontsquat weet ik niet zo goed. Zal ook om en nabij dat zijn.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')