Absoluut niet.quote:Op maandag 31 augustus 2020 16:30 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Dat men vaker wordt aangehouden, gecontroleerd of geweigerd komt daar natuurlijk wel op neer.
En jij verwacht dat er géén verschillen zijn? Zo werkt het niet. Verschillen in uitkomst zijn de norm. Vergeet ook niet dat categoriseren op de basis van huidskleur is iets wat wij als mensen de wereld in hebben geholpen. En gek genoeg verwachten we dat op basis daarvan, de uitkomsten op een wonderbaarlijke wijze exact hetzelfde zijn. Tenminste, dat is dan voornamelijk in de VS, op basis van historie en een groot schuldgevoel bij blanke Amerikanen, het idee. Als we alle verschillen in uitkomsten wegwerken, dan is het eerlijk en zijn historische onjuistheden tenietgedaan. Dus evenveel witte als zwarte mensen in de gevangenis, evenveel witte als zwarte mensen met diploma's, evenveel witte als zwarte mensen die miljonair zijn etc. En als we ergens nog een verschil in vinden in het voordeel van witte Amerikanen, dat kan enkel het resultaat zijn van racisme en discriminatie. Dit is werkelijk waar een waanidee. Zo werkt het gewoon niet.quote:Op maandag 31 augustus 2020 16:22 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Daar kun je natuurlijk voor corrigeren, wat ook gedaan is, en dan blijkt nog steeds dat er verschillen zijn.
Lang niet alle zwarte Amerikanen denken dit. Het is ook vooral een riedeltje dat door de media, voornamelijk witte Amerikanen, de wereld in is geholpen.quote:Op maandag 31 augustus 2020 16:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Ze denken zelf dat dit puur racisme is.
Ik had een bron die dat wel kon,ik weet niet of ik die nog kan vinden.quote:
Wat is het toch met dat gedrag van die demonstranten, zelf het recht denken te hebben alles te kunnen verkloten.quote:Op maandag 31 augustus 2020 16:53 schreef dellipder het volgende:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
• "Mostly peaceful"
• Geen law and order, hence curfew violation
• Niet organisch
• De geldstromen zijn bekend; $FOOLS
[ twitter ]
Het zijn kinderen. Kinderen die nooit te weten hebben gekregen dat er grenzen zijn. Kinderen die nooit de gevolgen van hun acties hebben hoeven ondervinden. Kinderen die alles kregen zolang ze maar genoeg krijsten en sloopten.quote:Op maandag 31 augustus 2020 17:08 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Wat is het toch met dat gedrag van die demonstranten, zelf het recht denken te hebben alles te kunnen verkloten.
Maar als er iemand terug hapt dan is de wereld te klein duiken ze als een zwerm wespen op hun prooi af.
Ze denken het alleenrecht te hebben op een aantal onderwerpen/zaken
Ze worden feitelijk vrij spel gegeven en opgehemeld.quote:Op maandag 31 augustus 2020 17:08 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Wat is het toch met dat gedrag van die demonstranten, zelf het recht denken te hebben alles te kunnen verkloten.
Maar als er iemand terug hapt dan is de wereld te klein duiken ze als een zwerm wespen op hun prooi af.
Ze denken het alleenrecht te hebben op een aantal onderwerpen/zaken
Nee, want dan vergeet je weer dat daar gewoon voor gecorrigeerd kan worden en wat dan ook gebeurd. Maar wat blijkt, ook na de correcties blijkt die aandacht onevenredig.quote:Op maandag 31 augustus 2020 16:41 schreef Dejannn het volgende:
[..]
En jij verwacht dat er géén verschillen zijn? Zo werkt het niet. Verschillen in uitkomst zijn de norm. Vergeet ook niet dat categoriseren op de basis van huidskleur is iets wat wij als mensen de wereld in hebben geholpen. En gek genoeg verwachten we dat op basis daarvan, de uitkomsten op een wonderbaarlijke wijze exact hetzelfde zijn. Tenminste, dat is dan voornamelijk in de VS, op basis van historie en een groot schuldgevoel bij blanke Amerikanen, het idee. Als we alle verschillen in uitkomsten wegwerken, dan is het eerlijk en zijn historische onjuistheden tenietgedaan. Dus evenveel witte als zwarte mensen in de gevangenis, evenveel witte als zwarte mensen met diploma's, evenveel witte als zwarte mensen die miljonair zijn etc.
Uh, oké dan. Ik word sceptisch van zo'n verhaal.quote:Op maandag 31 augustus 2020 16:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik had een bron die dat wel kon,ik weet niet of ik die nog kan vinden.
Maar er waren destijds toen ik het las 17 onschuldige zwarte mensen vermoord die hun winkel verdedigden of een persoon verdedigde en daarbij zijn vermoord door de meute vs iets van 15 zwarten die vermoord waren door de politie terwijl ze eigenlijk niks fout deden.
Ik zal nog wel eens zoeken
Kun je dat hard maken?quote:Op maandag 31 augustus 2020 17:20 schreef dellipder het volgende:
[..]
Ze worden feitelijk vrij spel gegeven en opgehemeld.
Gebruikelijke media en Democrats liegen over het gebeuren; "mostly peaceful protest", right wing violence,
'Fully' lijkt me inderdaad wel overdreven.quote:Trump fully responsible, et cetera.
Blanke!quote:Op maandag 31 augustus 2020 16:41 schreef Dejannn het volgende:
Lang niet alle zwarte Amerikanen denken dit. Het is ook vooral een riedeltje dat door de media, voornamelijk witte Amerikanen, de wereld in is geholpen.
Wat? De politie durft niet eens op te treden. Hier niet tegen de Marokjes, daar niet tegen BLM criminelen.quote:Op maandag 31 augustus 2020 17:20 schreef Poem_ het volgende:
En daarnaast is het feit dat diezelfde groep sneller wordt aangehouden, respectlozer of agressier wordt benaderd in de basis ook weer gevolg van een racistische insteek.
Hij heeft het over de aanhoudingen in het algemeen.quote:Op maandag 31 augustus 2020 17:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat? De politie durft niet eens op te treden. Hier niet tegen de Marokjes, daar niet tegen BLM criminelen.
Zo gauw er een blanke ook maar dreigt met een geweer, om eigen erf te verdedigen, worden die opgepakt.
Vorige week werd een zwarte kerel nog meerdere keren in z'n rug geschoten door een agent in de VS, dus dat valt volgens mij wel mee.quote:Op maandag 31 augustus 2020 17:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat? De politie durft niet eens op te treden. Hier niet tegen de Marokjes, daar niet tegen BLM criminelen.
Heb je ook nog de informatie van de Kenosha police union tot je genomen ?quote:Op maandag 31 augustus 2020 17:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vorige week werd een zwarte kerel nog meerdere keren in z'n rug geschoten door een agent in de VS, dus dat valt volgens mij wel mee.
https://abcnews.go.com/US(...)ke-shooting-72691445quote:MADISON, Wis. -- The Kenosha police union on Friday offered the most detailed accounting to date on officers' perspective of the moments leading up to police shooting Jacob Blake seven times in the back, saying he had a knife and fought with officers, putting one of them in a headlock and shrugging off two attempts to stun him.
The statement from Brendan Matthews, attorney for the Kenosha Professional Police Association, goes into more detail than anything that has been released by the Wisconsin Department of Justice, which is investigating.
...
According to Matthews, the officers were dispatched there because of a complaint that Blake was attempting to steal the caller’s keys and vehicle. Matthews said officers were aware that Blake had an open warrant for felony sexual assault before they arrived.
Blake was armed with a knife, but officers did not initially see it, Matthews said.
“The officers first saw him holding the knife while they were on the passenger side of the vehicle,” he said.
The bystander who recorded the shooting, 22-year-old Raysean White, said he saw Blake scuffling with three officers and heard them yell, “Drop the knife! Drop the knife!” before gunfire erupted. He said he didn’t see a knife in Blake’s hands. State investigators have said only that officers saw a knife on the floor of the car. They have not said whether Blake threatened anyone with it.
Matthews said officers made multiple requests to Blake to drop the knife, but he was uncooperative. He said officers used a Taser on Blake, but it did not incapacitate him.
“Blake forcefully fought with the officers, including putting one of the officers in a headlock,” Matthews said. A second stun from a Taser also did not stop him, he said.
As Blake opened the driver’s door of the SUV, Sheskey pulled on Blake’s shirt and then opened fire. Blake’s three children were in the backseat.
“Based on the inability to gain compliance and control after using verbal, physical and less-lethal means, the officers drew their firearms,” Matthews said. “Mr. Blake continued to ignore the officers’ commands, even with the threat of lethal force now present.”
Dit is geen concreet antwoord op de vraag. Ik vroeg namelijk wat jouw verwachting is in deze, dat er geen verschillen meer zijn? (Dus gelijke uitkomsten op basis van huidskleur). Dat gaat namelijk denk ik nooit gebeuren, simpelweg omdat het onhaalbaar is.quote:Op maandag 31 augustus 2020 17:20 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Nee, want dan vergeet je weer dat daar gewoon voor gecorrigeerd kan worden en wat dan ook gebeurd. Maar wat blijkt, ook na de correcties blijkt die aandacht onevenredig.
Bovendien zorgt die focus op huidskleur er ook voor dat er een self fulfilling prophecy ontstaat. Donkere mensen zijn vaker crimineel, dus controleren we voornamelijk donkere mensen met als gevolg dat ook juist weer die groep vaker wordt veroordeeld of aangehouden.
En daarnaast is het feit dat diezelfde groep sneller wordt aangehouden, respectlozer of agressier wordt benaderd in de basis ook weer gevolg van een racistische insteek.
Dat valt helemaal niet mee en is al veel langer een probleem.quote:Op maandag 31 augustus 2020 17:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vorige week werd een zwarte kerel nog meerdere keren in z'n rug geschoten door een agent in de VS, dus dat valt volgens mij wel mee.
Heb je een linkje?quote:Op maandag 31 augustus 2020 16:22 schreef Poem_ het volgende:
Daar kun je natuurlijk voor corrigeren, wat ook gedaan is, en dan blijkt nog steeds dat er verschillen zijn.
Als je een beetje opgelet had had je gezien dat er ruim meer tweets als bron gepost worden dan alleen die van Andy Ngo...quote:Op maandag 31 augustus 2020 12:55 schreef Basp1 het volgende:
Waarom zou dit bericht niet kloppen en de echokamer op bij dit topic op fok waar voornamelijk nog een ophitsende twitteraar als bron gebruikt wordt een serieuze objectieve bron zijn.![]()
Balk splinter oog plaat hoofd.
Gia claimde dat de politie niet durft op te treden tegen zwarten. Dat is aantoonbaar onjuist.quote:Op maandag 31 augustus 2020 17:59 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Heb je ook nog de informatie van de Kenosha police union tot je genomen ?
[..]
https://abcnews.go.com/US(...)ke-shooting-72691445
Als je het hebt over de tijd voor de rellen dan is het aantoonbaar onjuist.quote:Op maandag 31 augustus 2020 18:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gia claimde dat de politie niet durft op te treden tegen zwarten. Dat is aantoonbaar onjuist.
'Protests' zijn wat anders dan rellen en plunderingen. Je beseft dat er ook nog altijd op grote schaal vreedzaam wordt gedemonstreerd?quote:Op maandag 31 augustus 2020 18:00 schreef Oostwoud het volgende:
Fraai, een kandidaat-VP die binnenlandse terreur toejuicht.
Gaat dus niet bepaald lekker in het Amerika van Trump.quote:
Het treurige is dat Biden eigenlijk helemaal geen slapzak is. Maar hij lijkt door extreemlinks gecoacht/bedreigd te worden en durft zijn mening niet te geven. Als hij zijn mond open trekt komt the mob ook achter hem aan en zijn zijn kansen verkeken.quote:
Altijd maar weer Trump in de mond nemen.quote:Op maandag 31 augustus 2020 18:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gaat dus niet bepaald lekker in het Amerika van Trump.
Tsja, Trump is de president. Dan draag je een grote mate van verantwoordelijkheid. Een paar jaar geleden droeg hij die mening zelf ook nog uit:quote:Op maandag 31 augustus 2020 18:33 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Altijd maar weer Trump in de mond nemen.
Het was onder de afro Amerikaanse gemeenschap al veel langer mis.
Gaat tijd worden dat ze eerst naar hun eigen gemeenschap kijken en wat daar anders kan.
Maar nee, liever het vingertje wijzen naar anderen.
Onder Obama, Bush en Clinton was er onder de afro Amerikaanse gemeenschap ook al genoeg mis.quote:Op maandag 31 augustus 2020 18:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, Trump is de president. Dan draag je een grote mate van verantwoordelijkheid. Een paar jaar geleden droeg hij die mening zelf ook nog uit:
Trump Previously Blamed 'Weak Leadership' in Washington for Ferguson Riots and Looting in 2014
Dat beweer ik dan ook niet. Maar het is natuurlijk wat gek om de onlusten in Ferguson bij Obama in de schoenen te schuiven, om nu (als Trump zelf president is) alles en iedereen de schuld te geven, behalve jezelf.quote:Op maandag 31 augustus 2020 18:38 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Onder Obama, Bush en Clinton was er onder de afro Amerikaanse gemeenschap ook al genoeg mis.
Dat is echt niet iets dat Trump heeft gecreëerd.
Ik houd de man slechts aan zijn eigen standaarden.quote:Op maandag 31 augustus 2020 18:38 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Ach ja, het is duidelijk dat, nu de steun voor de terroristen van BLM en Antifa aan het dalen is de pijlen uiteraard weer op Trump gericht moeten worden.
En het handelen van BLM en Antifa?quote:Op maandag 31 augustus 2020 18:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik houd de man slechts aan zijn eigen standaarden.
Verder heb ik vanochtend in meerdere bijdragen uitgelegd waarom ik vind dat Trump verkeerd handelt. Daar verwijs ik je graag naar.
Mijn verwachting is is dat dat inderdaad nog wel even gaat duren. Dat betekent echter niet dat alle vormen van racisme tot die tijd dan nog wel oké zijn, ofzo.quote:Op maandag 31 augustus 2020 18:05 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Dit is geen concreet antwoord op de vraag. Ik vroeg namelijk wat jouw verwachting is in deze, dat er geen verschillen meer zijn? (Dus gelijke uitkomsten op basis van huidskleur). Dat gaat namelijk denk ik nooit gebeuren, simpelweg omdat het onhaalbaar is.
Heel vreemd dat het in een topic over onlusten in de VS over Trump gaat, inderdaad.quote:Op maandag 31 augustus 2020 18:42 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Trump Trump Trump Trump Trump Trump.
Koos is net Jinek.
Dat is ook niet het probleem lijkt mij.quote:Op maandag 31 augustus 2020 18:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heel vreemd dat het in een topic over onlusten in de VS over Trump gaat, inderdaad.
Nouja, dat is niet zo vreemd. Wel vreemd is dat het daar een tijd lang niet over is gegaan en de enige aanleiding het er nu wel over te hebben jij bent.quote:Op maandag 31 augustus 2020 18:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heel vreemd dat het in een topic over onlusten in de VS over Trump gaat, inderdaad.
Rellen en plunderingen zijn uiteraard verkeerd en moeten de kop in worden gedrukt. BLM is niet per definitie fout. Ik wijs je er op dat talloze Amerikanen nog altijd op vreedzame wijze demonstreren.quote:Op maandag 31 augustus 2020 18:43 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
En het handelen van BLM en Antifa?
Nogal wiedes. Deze reeks werd de afgelopen weken vrijwel uitsluitend bevolkt door users die Trump een geschikte peer vinden. Dan is het natuurlijk veel leuker om in te hakken op BLM en de Democraten.quote:Op maandag 31 augustus 2020 18:48 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Nouja, dat is niet zo vreemd. Wel vreemd is dat het daar een tijd lang niet over is gegaan en de enige aanleiding het er nu wel over te hebben jij bent.
Prima verder hoor.
Je hebt presidenten die er echt iets van proberen te maken, inclusief Bush, die zelfs nu nog tot eenheid oproept en je hebt de amateur en racist trump.quote:Op maandag 31 augustus 2020 18:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat beweer ik dan ook niet. Maar het is natuurlijk wat gek om de onlusten in Ferguson bij Obama in de schoenen te schuiven, om nu (als Trump zelf president is) alles en iedereen de schuld te geven, behalve jezelf.
Orange Man Bad? Trump zei een paar jaar geleden nota bene zelf dat je rellen en plunderingen de president aan mag raken. De onlusten in Ferguson waren met mede het gevolg van 'falend leiderschap' in Washington, zei hij.quote:Op maandag 31 augustus 2020 18:47 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Dat is ook niet het probleem lijkt mij.
Maar eerder standaard riedeltjes als Orange man bad.
En rondjes er omheen lullen als het gaat over de vernielingen en mishandelingen en doden.
Elke president valt in zijn termijn wel wat te verwijten.quote:Op maandag 31 augustus 2020 18:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Rellen en plunderingen zijn uiteraard verkeerd en moeten de kop in worden gedrukt. BLM is niet per definitie fout. Ik wijs je er op dat talloze Amerikanen nog altijd op vreedzame wijze demonstreren.
Maar ben jij het met Trump eens. Valt de president iets te verwijten?
Zullen we het dan hebben over de staatsschuld die is opgelopen in tijden van hoogconjunctuur?quote:Op maandag 31 augustus 2020 18:52 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Elke president valt in zijn termijn wel wat te verwijten.
Het probleem is dat de hele bepaalde meute alleen maar met Trump bezig is, en totaal niet doorhebben dat ze worden misbruikt door linkse media en het verdraaien van de situatie.
Dat is nog nooit zo duidelijk geweest zoals dat het nu is anno 2020.
In het begin was het maar een select groepje die door begon te krijgen dat er een smerig spel gespeeld worf door media en democraten.
En tijdje later kregen meer mensen het door en konden ze er niet meer onderuit.
Eindelijk berichte ze er over, maar dan wel met een snufje zout van eigen bodem, het waren ineens white supremacist die de aanstichter waren van alles
Nee, dat is voornamelijk logisch omdat daar de problemen spelen.quote:Op maandag 31 augustus 2020 18:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan is het natuurlijk veel leuker om in te hakken op BLM en de Democraten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |