En wat zegt dat?quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat worden ze niet. Zwarten zijn 13% van de bevolking en 32% van de doden door politiegeweld.
Dat burgermeesters nu onder trump wel weigeren om national guard in te zetten em hard op te treden ligt niet aan Trump. Volgens mij heeft hij het vaak genoeg aangeboden maarja als men blijft weigeren...quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:36 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Beiden denk ik. Obama wist het aan te pakken, Trump lukt het niet.
Niet? Hij is toch president?quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:47 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Dat burgermeesters nu onder trump wel weigeren om national guard in te zetten em hard op te treden ligt niet aan Trump.
Wat wil je zeggen ? Moet Trump de burgemeesters dan maar dwingen ?quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:51 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Niet? Hij is toch president?
Nee. De afzonderlijke staten, bij monde van de gouverneurs bepalen de inzet van de nationale garde.quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:51 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Burgemeesters hebben vziw geen enkele mogelijkheid om National Guard inzet te weigeren. Dus ja, Trump kan dat gewoon doen maar Trump loopt dan wel tegen Posse Comitatus op.quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:52 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Wat wil je zeggen ? Moet Trump de burgemeesters dan maar dwingen ?
Nee, dat ook weer niet, de wet is herzien in 2007.quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:53 schreef dellipder het volgende:
[..]
Nee. De afzonderlijke staten, bij monde van de gouverneurs bepalen de inzet van de nationale garde.
Ze kunnen de hulp ook gewoon vragen. Dan kunnen ze ook meteen laten zien dat ze tegen de rellen zijn. Het is zo makkelijk om Trump de wind uit de zeilen te nemen...quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Burgemeesters hebben vziw geen enkele mogelijkheid om National Guard inzet te weigeren. Dus ja, Trump kan dat gewoon doen maar Trump loopt dan wel tegen Posse Comitatus op.
quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:51 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Dat kan en de Staat Oregon kan het zelf ook door de NG in te zetten.quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:55 schreef Ensiferum het volgende:
[..]
Ze kunnen de hulp ook gewoon vragen. Dan kunnen ze ook meteen laten zien dat ze tegen de rellen zijn. Het is zo makkelijk om Trump de wind uit de zeilen te nemen...
Hij moet beter samenwerken.quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:52 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Wat wil je zeggen ? Moet Trump de burgemeesters dan maar dwingen ?
Dit belooft hij al maanden.quote:
Dit gaat niet over de state National Guard. Gaat feitelijk vanaf de gouverneur naar de state adjutant.quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat ook weer niet, de wet is herzien in 2007.
https://en.wikipedia.org/(...)for_Fiscal_Year_2007
Alle National Guard zijn State National Guard, er is geen andere soort.quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:58 schreef dellipder het volgende:
[..]
Dit gaat niet over de state National Guard. Gaat feitelijk vanaf de gouverneur naar de state adjutant.
Ja, in feite wel. En in principe heeft de president de autoriteit over alle eenheden.quote:Op maandag 31 augustus 2020 16:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alle National Guard zijn State National Guard, er is geen andere soort.
Dat komt omdat je het niet begrijpt.quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat worden ze niet. Zwarten zijn 13% van de bevolking en 32% van de doden door politiegeweld. Dat is dus het tegenovergestelde van wat jij beweert.
Ik heb het over onschuldige ongewapende mensen.quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou, dan moet je toch maar eens leren tellen.
Tussen 2014 en 2019 zijn er 1640 zwarte mensen door politie geweld omgekomen in de VS. Vertel eens waar ik de 1659 doden kan vinden van BLM dit jaar? En dan ben ik genereus en neem ik maar een periode van 5 jaar.
Kun je dat hard maken?quote:Op maandag 31 augustus 2020 16:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik heb het over onschuldige ongewapende mensen.
En dan is dus de vraag, hoe komt dit? Wanneer heb je het grootste risico te worden doodgeschoten door de politie? Als je er vaak mee in aanraking komt. En zwarte Amerikanen zijn sterk oververtegenwoordigd in de crime rates. Tussen 2009 en 2018 was 46% van alle violent crime offenders, zwart. Dus 13% van de bevolking is verantwoordelijk voor 46% van de criminaliteit. Ik kan me zo voorstellen dat deze relatief kleine groep hierdoor ook vrij vaak betrokken is bij een confrontatie met de politie en daardoor een groter gevaar loopt te worden doodgeschoten.quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat worden ze niet. Zwarten zijn 13% van de bevolking en 32% van de doden door politiegeweld.
Dat er onder die groep verhoudingsgewijs veel meer criminelen zitten dan onder de groep blanken.quote:
Daar kun je natuurlijk voor corrigeren, wat ook gedaan is, en dan blijkt nog steeds dat er verschillen zijn.quote:Op maandag 31 augustus 2020 16:16 schreef Dejannn het volgende:
[..]
En dan is dus de vraag, hoe komt dit? Wanneer heb je het grootste risico te worden doodgeschoten door de politie? Als je er vaak mee in aanraking komt. En zwarte Amerikanen zijn sterk oververtegenwoordigd in de crime rates. Tussen 2009 en 2018 was 46% van alle violent crime offenders, zwart. Dus 13% van de bevolking is verantwoordelijk voor 46% van de criminaliteit. Ik kan me zo voorstellen dat deze relatief kleine groep hierdoor ook vrij vaak betrokken is bij een confrontatie met de politie en daardoor een groter gevaar loopt te worden doodgeschoten.
Ik zou me bijvoorbeeld in Nederland ook goed kunnen voorstellen (en dit is even een aanname) dat Nederlanders van Marokkaanse komaf vaker te maken hebben met politiegeweld dan blanke Nederlanders. Komt dit omdat de Nederlandse politie racistisch is, of omdat Nederlanders van Marokkaanse komaf zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers en daardoor vaker in aanraking komen met de politie?
Ze denken zelf dat dit puur racisme is.quote:Op maandag 31 augustus 2020 16:16 schreef Dejannn het volgende:
Ik zou me bijvoorbeeld in Nederland ook goed kunnen voorstellen (en dit is even een aanname) dat Nederlanders van Marokkaanse komaf vaker te maken hebben met politiegeweld dan blanke Nederlanders. Komt dit omdat de Nederlandse politie racistisch is, of omdat Nederlanders van Marokkaanse komaf zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers en daardoor vaker in aanraking komen met de politie?
Dat men vaker wordt aangehouden, gecontroleerd of geweigerd komt daar natuurlijk wel op neer.quote:Op maandag 31 augustus 2020 16:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Ze denken zelf dat dit puur racisme is.
Vraag me af wanneer het leidt tot burger oorlog daar.quote:
Waarom is dat racisme?quote:Op maandag 31 augustus 2020 16:30 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Dat men vaker wordt aangehouden, gecontroleerd of geweigerd komt daar natuurlijk wel op neer.
Dat men vaker in de criminaliteitsstatistieken op duikt zeker ook?quote:Op maandag 31 augustus 2020 16:30 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Dat men vaker wordt aangehouden, gecontroleerd of geweigerd komt daar natuurlijk wel op neer.
Nee, dat is een gevolg van eigen handelen.quote:Op maandag 31 augustus 2020 16:30 schreef Poem_ het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |