abonnement Unibet Coolblue
pi_194757733
Lockdown! Nu het coronavirus weer aan een opmars bezig is, is het verstandig om weer wat minder naar het supertje te tijgen. Blikvoer en ander kant-en-klaar voer is vaak lang houdbaar en dus ideaal voor deze omstandigheden!

Vandaag een klassieker in vele midden-Europese keukens, verse gevulde koolrolletjes. Deze had ik al sinds vorig jaar in de kast liggen, maar eerder nog niet aan toe gekomen.





De verpakking wenst ons smakelijk eten in meerdere Europese talen, behalve Nederlands. Gemiste kans!
De folie is wel makkelijk van de magnetronbak af te trekken, zonder lijmrandjes ofzo achter te laten. De magnetronbak zelf is ook goed stevig, hard plastic. Kwaliteit!



Onder een dikke laag 'pikante saus' zien we inderdaad twee koolrolletjes drijven, als een soort kwallen in een bruinige zee.

De verpakking raadt aan enkele gaatjes in de folie te prikken, en de hele zaak dan circa 5 minuten op 600 Watt in de magnetron te laten opwarmen. Mijn magnetron heeft geen 600W-stand, maar wel 720W, dus ik verkort de bereidingstijd tot 4,5 minuten.

Al snel wordt het huis gevuld door de kenmerkende, koolgeur die we allemaal wel van vroeger kennen! Nostalgisch.



Eenmaal opgediend ziet het er niet onaardig uit. Er is wel wat meer kool en wat minder vlees te bekennen dan wat je op grond van het plaatje op de verpakking in eerste instantie zou denken.



De kool is wel erg gaar, om niet te zeggen wat zeewier-achtig (slijmerig), maar smaakt wel een beetje naar kool. Het vlees is volgens mij separatorvlees wat in een vormpje geperst is, dat kun je duidelijk zien in bovenstaande foto. Het ontbreekt bij het vlees ook aan enige smaak, maar wat zout helpt.

Echt warm is het trouwens niet, die 5 minuten op 600W is sowieso te kort. Ik zou 7,5 minuten aanhouden, minstens.

Als je je neus dichthoudt en er verder niet bij nadenkt, is dit wel weg te krijgen. Met wat aardappels erbij zou je hier twee keer van kunnen eten, of met twee personen. Je moet elkaar dan wel goed kennen, aan vreemden of aan bijvoorbeeld een date, zou ik dit niet snel voorzetten.

Van de 'pittige saus' tenslotte moet je je ook niet teveel voorstellen. Het is absoluut niet pittige, het heeft eerder een heel zwakke bouillonsmaak. En er is ook wel erg veel van, ik denk dat zeker de helft van die 900 gram die op de verpakking staat, afkomstig is van de saus.

Op zichzelf ziet de saus er ook niet erg appetijtelijk uit, zeker niet nadat het paar uurtjes heeft staan afkoelen.



Een soort olie-achtige drab met klontjes gestold vet of iets dergelijks.

Helaas, dit product van de 'Landkeuken' is beneden de maat. Daar kan ook de prijs (een schappelijke 1,99) niets aan veranderen.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_194757806
- Doe eens niet -

[ Bericht 64% gewijzigd door Lucky_Strike op 28-08-2020 09:24:12 ]
Ik zwaai naar dieren.
pi_194758006
Welkom terug @Sicstus, ik zal dit topic straks koppelen aan je eerdere topics.
Spoilers!
pi_194758026
Hij is terug!
En zo wat ziet dat er smerig uit!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_194758144
Dat soort spul ligt hier altijd nog maanden na de actie nog in de bakken bij de Aldi, ik heb nog nooit de behoefte gehad om ze uit te proberen en je bewijst nu precies waarom. Getverdemme
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 12:10:52 #6
459164 Dullahan
Hoofdloze dwaler
pi_194759922
ben te lui om naar de winkel te gaan maar wil zoiets ook niet eten je weet nooit wat ze erin gooien
pi_194760060
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 12:10 schreef Dullahan het volgende:
ben te lui om naar de winkel te gaan maar wil zoiets ook niet eten je weet nooit wat ze erin gooien
Ja hoor, dat staat altijd op de verpakking :Y
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 12:21:03 #8
459164 Dullahan
Hoofdloze dwaler
pi_194760090
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 12:19 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Ja hoor, dat staat altijd op de verpakking :Y
ik geloof ze niet ook die e-nummers ik word daar ziek van
pi_194760143
Je brengt me wel op het idee om ze eindelijk eens een keer zelf te maken
pi_194760323
Voor de liefhebber nog even de voedingswaarden (voor de hele bak):

- 756 kcal
- 46 gram vet (waarvan 18 gram verzadigd)
- 14,4 gram suikers
- 26 gram vezels
- 28 gram eiwitten
- 12,6 gram zout
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 12:42:51 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_194760431
Ziet er heerlijk uit Sicstus! Moet ik ook eens proberen. Helaas ben ik niet zo'n keukenprins!!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_194760624
Alvast een tipje van de sluier van de volgende producten die ik ga testen:



Gerookte oesters en mosselen! Dit zijn nieuwe producten van de firma 'John West', bekend van de visconserven.

Ik ben benieuwd :9
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_194760826
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 12:55 schreef Sicstus het volgende:
Alvast een tipje van de sluier van de volgende producten die ik ga testen:

[ afbeelding ]

Gerookte oesters en mosselen! Dit zijn nieuwe producten van de firma 'John West', bekend van de visconserven.

Ik ben benieuwd :9
Ik ben ook benieuwd :Y)
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_194761301
Ik niet :r
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:28:23 #15
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194761332
Nu al een schitterend topic.

Stel je voor je moet dit verplicht eten omdat je weinig centjes hebt. Ik pleit voor een slagersvlees subsidie voor minima.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:34:45 #16
459164 Dullahan
Hoofdloze dwaler
pi_194761449
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 12:36 schreef Sicstus het volgende:
Voor de liefhebber nog even de voedingswaarden (voor de hele bak):

- 756 kcal
- 46 gram vet (waarvan 18 gram verzadigd)
- 14,4 gram suikers
- 26 gram vezels
- 28 gram eiwitten
- 12,6 gram zout
Geen koolhydraten?
pi_194761470
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 14:28 schreef Harvest89 het volgende:
Nu al een schitterend topic.

Stel je voor je moet dit verplicht eten omdat je weinig centjes hebt. Ik pleit voor een slagersvlees subsidie voor minima.
Vegetarisch eten is ook gezond.
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:39:29 #18
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194761537
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 14:35 schreef quirina het volgende:

[..]

Vegetarisch eten is ook gezond.
Noten en soja zijn duur.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:45:46 #19
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194761628
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 09:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Welkom terug @:Sicstus, ik zal dit topic straks koppelen aan je eerdere topics.
Ik dacht ook al: zo'n topic bestaat toch al?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
pi_194762116
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 12:21 schreef Dullahan het volgende:

[..]

ik geloof ze niet ook die e-nummers ik word daar ziek van
Blijf dan maar gewoon binnen en eet witte rijst.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 19:18:15 #21
459164 Dullahan
Hoofdloze dwaler
pi_194766002
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 15:15 schreef Karstman het volgende:

[..]

Blijf dan maar gewoon binnen en eet witte rijst.
ik heb zojuist groente gekocht en wat gehakt
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 20:52:07 #22
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_194767677
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 09:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Welkom terug @:Sicstus, ik zal dit topic straks koppelen aan je eerdere topics.
Done :)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_194776145
Leuk dat je er weer bent Sictus.
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 12:32:32 #24
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194776256
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 20:52 schreef Muck het volgende:

Done :)
???
Oh, niet samengevoegd met die andere zelfde. CUL / Sicstus' blikvoer en andere k&k zooi #2
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
pi_194777039
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 12:32 schreef golfer het volgende:

[..]

???
Oh, niet samengevoegd met die andere zelfde. CUL / Sicstus' blikvoer en andere k&k zooi #2
Ze staan er allemaal tussen volgens mij hoor: Topicreeks: Sicstus' kant en klaar recensies

Edit: jij hebt het over samenvoegen, wij over reeksen :)

[ Bericht 5% gewijzigd door Lucky_Strike op 29-08-2020 14:44:04 ]
Spoilers!
pi_194777958
Hoi, Sicstus! Fijn dat je weer terug bent!
  Spellchecker zaterdag 29 augustus 2020 @ 14:48:27 #27
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_194778116
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 12:55 schreef Sicstus het volgende:
Alvast een tipje van de sluier van de volgende producten die ik ga testen:

[ afbeelding ]

Gerookte oesters en mosselen! Dit zijn nieuwe producten van de firma 'John West', bekend van de visconserven.

Ik ben benieuwd :9
Ik ook!
En welkom terug ;)
pi_194790193
En bij deze de gerookte schaaldieren van John West!



Ik had de kartonnetjes eraf gehaald zonder te kijken wat nou wat is, maar ik neem aan dat het blikje met SOYO erop de oesters zijn, en het blikje met 'MSSO' de mosselen.

Zo zien de schaaldiertjes eruit:



Kun jij zien welke de oesters zijn en welke de mosselen?



Hier een close-up. Links de mosselen, rechts de oesters.

Op youtube heb een filmpje gezien van een Amerikaan die gerookte oesters van verschillende merken recenseerde, en bijna allemaal zijn ze wat groenig vanbinnen, net als deze van John West:



Dat kan dus geen kwaad. Als ik me goed herinner is dat gewoon de 'stront' van de oester.
Ik besluit ze te eten op een toastje, zoals ik die Amerikaan ook heb zien doen:




En dan de smaak. Tja, die valt wat tegen. Het is een beetje flauw, met name de mosselen. Een duidelijke rooksmaak ontbreekt, al is die bij de oesters ietsje meer merkbaar dan bij de mosselen. De oesters hebben sowieso een iets interessantere smaak, al kan ik mijn vinger er niet helemaal opleggen waar het hem in zit. Maar stel je er niet teveel van voor.
En wat de mosselen betreft: ze smaken als zo'n standaard bakje gekookte mosselen uit de supermarkt, vrij vlak en oninteressant dus. Wel iets 'zachter', minder rubberachtig, dankzij het rookproces neem ik aan.

Kortom: als je deze wilt proberen, zou ik de oesters nemen. Deze blikjes kosten namelijk 3,49 per stuk bij de Jumbo. Het is voor mij niet echt voor herhaling vatbaar.

De overgebleven mosselen heb ik door een salade geroerd, en met de oesters heb ik een omelet gemaakt:



en dat was dan wel weer lekker :9
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  Spellchecker zondag 30 augustus 2020 @ 11:01:02 #29
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_194790434
Hmm ... denk niet dat wij ons daar aan gaan wagen.
pi_194792853
Weer een product om over te slaan, dank!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_194814849
Even een vluggertje! Deze had ik nog liggen van de Britse week van de Liddel, eerder deze maand (geloof ik):









Ja, 'echte' Britse 'chips'! Oftewel patat. Ze zijn echt groot en dik, het lijkt misschien weinig op de foto's hierboven maar dat is toch al 250 gram.

Pas nadat ik ze in het vetpannetje gekieperd had las ik op de verpakking dat het eigenlijk ovenfriet is, helaas. Nu werkt het ovendeel van mijn combimagnetron-oven heel belabberd, dus als ik de instructies op de verpakking had aangehouden, dan had ik tegen middernacht nog geen patat gehad.

Maar het best lekker! Aromatisch, hartig (door de 'beef dripping'?), knapperig van buiten en luchtig en bloemig vanbinnen. Deze diepvriespatat krijgt van mij een 7,5. Misschien had het nog hoger uitgevallen als ik e.e.a. op de juiste manier zou hebben klaargemaakt.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_194815425
Ze zien er wel lekker uit :Y)
  Spellchecker maandag 31 augustus 2020 @ 20:04:12 #33
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_194815455
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 20:03 schreef praadje het volgende:
Ze zien er wel lekker uit :Y)
Je zou er trek van krijgen :Y
pi_194815481
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 20:04 schreef maily het volgende:

[..]

Je zou er trek van krijgen :Y
:9
  Knapste mannelijke user 2022 maandag 31 augustus 2020 @ 22:16:34 #35
206731 Mortaxx
Doomer
pi_194818331
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 20:04 schreef maily het volgende:

[..]

Je zou er trek van krijgen :Y
Die mosselen inderdaad :9~
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  Spellchecker maandag 31 augustus 2020 @ 22:20:50 #36
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_194818418
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2020 22:16 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Die mosselen inderdaad :9~
Ehm nee, ik reageerde op die FRIET :D
pi_194819618
Ohhhh wat slecht allemaal @Sicstus, op de frieten na _O- Tof dat je het geprobeerd hebt wel :Y En dat je het overleefd hebt ook nog :D

Ik heb er voor morgen of overmorgen eentje. Iets wat ik normaal nooit zou kopen dus ben heeeeel erg benieuwd.

Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  Spellchecker maandag 31 augustus 2020 @ 23:36:32 #38
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_194819895
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 23:18 schreef mascara-klodder het volgende:
Ohhhh wat slecht allemaal @:Sicstus, op de frieten na _O- Tof dat je het geprobeerd hebt wel :Y En dat je het overleefd hebt ook nog :D

Ik heb er voor morgen of overmorgen eentje. Iets wat ik normaal nooit zou kopen dus ben heeeeel erg benieuwd.

[ afbeelding ]
Wettelijke omschrijving :D
pi_194819933
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2020 23:36 schreef maily het volgende:

[..]

Wettelijke omschrijving :D
Dat zet je al aan het denken, hč _O-
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  Spellchecker maandag 31 augustus 2020 @ 23:40:35 #40
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_194819943
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 23:39 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Dat zet je al aan het denken, hč _O-
Nogal ja :D
pi_194822325
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 23:18 schreef mascara-klodder het volgende:
Ohhhh wat slecht allemaal @:Sicstus, op de frieten na _O- Tof dat je het geprobeerd hebt wel :Y En dat je het overleefd hebt ook nog :D

Ik heb er voor morgen of overmorgen eentje. Iets wat ik normaal nooit zou kopen dus ben heeeeel erg benieuwd.

[ afbeelding ]
Wat goed dat je dat gaat proberen! Padifood vind ik zelf erg goed te doen, maar ik koop dan wel eigenlijk altijd de complete maaltijden. Bij dit soort stand-alone gerechten moet je er wel van uitgaan dat de saus/ananas/vlees-verhouding behoorlijk in het nadeel van het vlees uitvalt, dan kan het haast niet tegenvallen!
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_194935039
Sicstus, je had helemaal gelijk over die verhoudingen :D

Zo zag het er uit in de verpakking:


Ik heb er eier-mie bij gekookt. Wat er in de verpakking zat was gewoon teveel voor mij. Ik heb de helft gebruikt. Wel heb ik nog iets van 80gram kipfilet erbij gebakken.

Op het bord ziet er dan zo uit als alles klaar is:


Dit is voor mij meer dan voldoende dus.

Het belangrijkste: de smaak! Die was gewoon een dikke prima.

En dan de verhoudingen: de ananas was echt ver te zoeken. Jammer want dat past hier juist perfect bij. De paprika zat er in te grote stukken in.

De helft van wat over was had ik in de vriezer gedaan en gisteren gegeten aangevuld met wokgarnalen :9

Koop ik dit nog een keer? Nee want kip, paprika en ananas heb ik standaard in de vriezer liggen en is dus zo gemaakt.
Zoetzure woksaus erbij en ik heb binnen 10 minuten gewoon een prima maaltijd.

Wil ik er iets meer tijd aan besteden dan maak ik de zoetzure saus zelf, dat is nl helemaal niet zo moeilijk :9

In ieder geval heb ik er weer een simpel maar lekker maaltje bij waar ik maar 1 pan voor nodig heb en dus nauwelijks afwas :+
En dit had ik dus nooit gemaakt zonder eerst de k&k-versie te proberen :)

[ Bericht 11% gewijzigd door mascara-klodder op 07-09-2020 16:03:04 ]
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_194952959
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2020 15:45 schreef mascara-klodder het volgende:
Sicstus, je had helemaal gelijk over die verhoudingen :D

Zo zag het er uit in de verpakking:
[ afbeelding ]

Ik heb er eier-mie bij gekookt. Wat er in de verpakking zat was gewoon teveel voor mij. Ik heb de helft gebruikt. Wel heb ik nog iets van 80gram kipfilet erbij gebakken.

Op het bord ziet er dan zo uit als alles klaar is:
[ afbeelding ]

Dit is voor mij meer dan voldoende dus.

Het belangrijkste: de smaak! Die was gewoon een dikke prima.

En dan de verhoudingen: de ananas was echt ver te zoeken. Jammer want dat past hier juist perfect bij. De paprika zat er in te grote stukken in.

De helft van wat over was had ik in de vriezer gedaan en gisteren gegeten aangevuld met wokgarnalen :9

Koop ik dit nog een keer? Nee want kip, paprika en ananas heb ik standaard in de vriezer liggen en is dus zo gemaakt.
Zoetzure woksaus erbij en ik heb binnen 10 minuten gewoon een prima maaltijd.

Wil ik er iets meer tijd aan besteden dan maak ik de zoetzure saus zelf, dat is nl helemaal niet zo moeilijk :9

In ieder geval heb ik er weer een simpel maar lekker maaltje bij waar ik maar 1 pan voor nodig heb en dus nauwelijks afwas :+
En dit had ik dus nooit gemaakt zonder eerst de k&k-versie te proberen :)
Top-recensie! ^O^

Wel vreemd dat er zo weinig ananas in zat, dat kost immers ook geen reet volgens mij.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_194953498
De zomer is weer voorbij, en dit keer hebben we vakantie in eigen land moeten vieren! Met het coronavirus wat in allerlei minder ontwikkelde landen nog heftig gierde, was het eigenlijk niet verantwoord naar het buitenland te gaan. Ik heb wel getwijfeld over België, want dat ligt tenslotte naast de deur en ze praten er ook een soort Nederlands, dat taaltje is echt heel zacht. Ik stond dus in dubio, maar uiteindelijk nam ik toch maar geen enkel risico!

Gelukkig brengt ons aller Lidl ons buurland gewoon bij ons thuis, met de Belgische week die ze momenteel hebben georganiseerd! Met vandaag op het menu:



Boulettes, balletjes dus, in een rijke jus op basis van Luikse siroop, geflankeerd door een royale hoeveel aardappelpuree en groenten.

Zo ziet het eruit als het uit de magnetron komt (4 minuten op 750 Watt, vergeet geen gaatjes te prikken):



Excuus voor de belichting. Hier is een betere foto:



Verleidelijk ziet het eruit, die balletjes in die zijdezachte glinsterende saus. En lekker ruiken dat het doet!



De gehaktballetjes hebben tot mijn vreugde echt een smaak en een mooie textuur; dit is geen uit separatorvleesdrek geperste ellende, dit voelt en smaakt bijna als zelfgedraaide balletjes! Heel goed.

De aardappelpuree is lekker, niet heel speciaal, maar gewoon wat je mag verwachten in een kant-en-klaar maaltijd. Wel gegarneerd met een stukje peterselie, wat het toch een wat sjiekere uitstraling geeft, kom daar maar eens om in calvinistisch Nederland.
De groente bestaat uit doperwten en worteltjes, dat had u zelf al gezien natuurlijk, maar de worteltjes zijn wel apart gesneden, niet die typische minipeentjes die ze in Nederlandse kant en klaarmaaltijden hebben, of in conservenpotjes en blikjes. Ze hebben ook nog een goeie bite!

De maaltijd wordt gecomplementeerd door een biertje van Belgische afkomst, een Cuvée des Trolls, trollenwijn dus.



Kennelijk oorspronkelijk bestemd voor de Canadese markt, vreemd genoeg. Goed dat die listige inkopers van de Lidl hier de hand op hebben weten te leggen, want het is een prima biertje, 7% sterk!



Kortom: dit was een plezierige maaltijd, ik geef deze een 8. De voedingswaarden doen me wel even schrikken:

- 675 kcal;
- 36 gram vet, waarvan 11,5 gram verzadigd;
- 47,5 gram koolhydraten waarvan 24,5 gram suikers;
- 36,5 gram eiwitten
- 5,45 gram zout.

Dit moet je dus niet elke dag eten.

Morgen duiken we echt de Belgische volkskeuken in met een duo van pensen!

Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  Moderator / Miss SHO dinsdag 8 september 2020 @ 15:57:00 #45
22592 crew  Ole
pi_194954367
Toprecensie weer! Bedenk me net dat ik andijvie met gehaktballetjes in mijn Too good to go pakketje had. Ga ik straks eten!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_194955571
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 15:57 schreef Ole het volgende:
Toprecensie weer! Bedenk me net dat ik andijvie met gehaktballetjes in mijn Too good to go pakketje had. Ga ik straks eten!
Smakelijk eten!
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  Moderator / Miss SHO dinsdag 8 september 2020 @ 17:14:05 #47
22592 crew  Ole
pi_194956000
2,6 in deze test https://www.bnnvara.nl/ka(...)are-andijviestamppot

4. Albert Heijn | ¤3,25 | Cijfer: 2,6
Opmerkingen: Veel gegaarde groenten, je proeft de aardappel bijna niet. Lijkt alsof er instant puree is gebruikt. Uiterlijk stamppot is oké, groot verschil met de smaak. Stamppot zou net zo goed spinazie kunnen zijn. Bal heeft prima geur, wel sponzig. Jus erg dik, lijkt wel gelei.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_194956123
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 17:14 schreef Ole het volgende:
2,6 in deze test https://www.bnnvara.nl/ka(...)are-andijviestamppot

4. Albert Heijn | ¤3,25 | Cijfer: 2,6
Opmerkingen: Veel gegaarde groenten, je proeft de aardappel bijna niet. Lijkt alsof er instant puree is gebruikt. Uiterlijk stamppot is oké, groot verschil met de smaak. Stamppot zou net zo goed spinazie kunnen zijn. Bal heeft prima geur, wel sponzig. Jus erg dik, lijkt wel gelei.
Oei, benieuwd wat jij er zelf van vond...
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_194956321
Leuke recensie Sicstus. En wat een leuke inleiding. Ziet er inderdaad uit als een prima maaltijd :Y)
Groetjes uit Belgie ;) .

[ Bericht 0% gewijzigd door praadje op 08-09-2020 17:34:52 ]
pi_194956440
Leuk geschreven Sisctus! Boulettes en boudins klinkt een stuk mooier dan ballen en pens :P
Overigens is 675kcal heel netjes.
Vind t helemaal niet veel.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_194956461
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 17:14 schreef Ole het volgende:
2,6 in deze test https://www.bnnvara.nl/ka(...)are-andijviestamppot

4. Albert Heijn | ¤3,25 | Cijfer: 2,6
Opmerkingen: Veel gegaarde groenten, je proeft de aardappel bijna niet. Lijkt alsof er instant puree is gebruikt. Uiterlijk stamppot is oké, groot verschil met de smaak. Stamppot zou net zo goed spinazie kunnen zijn. Bal heeft prima geur, wel sponzig. Jus erg dik, lijkt wel gelei.
2,6 uit 5 hoop ik? Succes, ben benieuwd.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  Moderator / Miss SHO dinsdag 8 september 2020 @ 17:40:06 #52
22592 crew  Ole
pi_194956591
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 17:34 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

2,6 uit 5 hoop ik? Succes, ben benieuwd.
Uit 10..
Niet te vreten inderdaad! Rare bijsmaak. En stamppot andijvie hoort natuurlijk met rauwe andijvie! Deze groene drab is nauwelijks herkenbaar als andijvie. Balletjes redelijk maar heel weinig jus.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_194956624
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 17:40 schreef Ole het volgende:

[..]

Uit 10..
Niet te vreten inderdaad! Rare bijsmaak. En stamppot andijvie hoort natuurlijk met rauwe andijvie! Deze groene drab is nauwelijks herkenbaar als a
-O-
Ik vind juist gekookte andijvie wel lekker (vers dan) maar dit klinkt naar. Hoop dat je nog wat anders lekkers hebt voor vanavond.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  Moderator / Miss SHO dinsdag 8 september 2020 @ 18:18:04 #54
22592 crew  Ole
pi_194957287
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 17:41 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

-O-
Ik vind juist gekookte andijvie wel lekker (vers dan) maar dit klinkt naar. Hoop dat je nog wat anders lekkers hebt voor vanavond.
Zalm avocado maaltijdsalade :9
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_194957298
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 17:33 schreef FutureFairytale het volgende:
Leuk geschreven Sisctus! Boulettes en boudins klinkt een stuk mooier dan ballen en pens :P
Overigens is 675kcal heel netjes.
Vind t helemaal niet veel.
Misschien bedoelde hij

" - 5,45 gram zout. "

Dat is nogal veel inho ;)
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_194959227
quote:
12s.gif Op dinsdag 8 september 2020 18:18 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Misschien bedoelde hij

" - 5,45 gram zout. "

Dat is nogal veel inho ;)
Maar ook de suiker, en toch ook de hoeveelheid kcal. Normaal gesproken ga ik bij een k&k maaltijd nooit boven de 500 a 550 kcal.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_194959749
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 18:18 schreef Ole het volgende:

[..]

Zalm avocado maaltijdsalade :9
^O^ ook van tgtg denk?
quote:
12s.gif Op dinsdag 8 september 2020 18:18 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Misschien bedoelde hij

" - 5,45 gram zout. "

Dat is nogal veel inho ;)
Das best wat ja :D
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_194960659
En, is er leven op Pluto?

:T

[ Bericht 75% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2020 21:18:17 ]
  dinsdag 8 september 2020 @ 21:47:37 #59
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_194961262
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 15:15 schreef Sicstus het volgende:
De zomer is weer voorbij, en dit keer hebben we vakantie in eigen land moeten vieren! Met het coronavirus wat in allerlei minder ontwikkelde landen nog heftig gierde, was het eigenlijk niet verantwoord naar het buitenland te gaan. Ik heb wel getwijfeld over België, want dat ligt tenslotte naast de deur en ze praten er ook een soort Nederlands, dat taaltje is echt heel zacht. Ik stond dus in dubio, maar uiteindelijk nam ik toch maar geen enkel risico!

Gelukkig brengt ons aller Lidl ons buurland gewoon bij ons thuis, met de Belgische week die ze momenteel hebben georganiseerd! Met vandaag op het menu:

[ afbeelding ]

Boulettes, balletjes dus, in een rijke jus op basis van Luikse siroop, geflankeerd door een royale hoeveel aardappelpuree en groenten.

Zo ziet het eruit als het uit de magnetron komt (4 minuten op 750 Watt, vergeet geen gaatjes te prikken):

[ afbeelding ]

Excuus voor de belichting. Hier is een betere foto:

[ afbeelding ]

Verleidelijk ziet het eruit, die balletjes in die zijdezachte glinsterende saus. En lekker ruiken dat het doet!

[ afbeelding ]

De gehaktballetjes hebben tot mijn vreugde echt een smaak en een mooie textuur; dit is geen uit separatorvleesdrek geperste ellende, dit voelt en smaakt bijna als zelfgedraaide balletjes! Heel goed.

De aardappelpuree is lekker, niet heel speciaal, maar gewoon wat je mag verwachten in een kant-en-klaar maaltijd. Wel gegarneerd met een stukje peterselie, wat het toch een wat sjiekere uitstraling geeft, kom daar maar eens om in calvinistisch Nederland.
De groente bestaat uit doperwten en worteltjes, dat had u zelf al gezien natuurlijk, maar de worteltjes zijn wel apart gesneden, niet die typische minipeentjes die ze in Nederlandse kant en klaarmaaltijden hebben, of in conservenpotjes en blikjes. Ze hebben ook nog een goeie bite!

De maaltijd wordt gecomplementeerd door een biertje van Belgische afkomst, een Cuvée des Trolls, trollenwijn dus.

[ afbeelding ]

Kennelijk oorspronkelijk bestemd voor de Canadese markt, vreemd genoeg. Goed dat die listige inkopers van de Lidl hier de hand op hebben weten te leggen, want het is een prima biertje, 7% sterk!

[ afbeelding ]

Kortom: dit was een plezierige maaltijd, ik geef deze een 8. De voedingswaarden doen me wel even schrikken:

- 675 kcal;
- 36 gram vet, waarvan 11,5 gram verzadigd;
- 47,5 gram koolhydraten waarvan 24,5 gram suikers;
- 36,5 gram eiwitten
- 5,45 gram zout.

Dit moet je dus niet elke dag eten.

Morgen duiken we echt de Belgische volkskeuken in met een duo van pensen!

[ afbeelding ]
Ga ik morgen halen bij de Lidl!!
Ziet er goed uit. Goeie recensie.
Praat over de hel en je komt er.
  woensdag 9 september 2020 @ 09:19:27 #60
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_194965783
Hi hi
Voor 25 cent...
Alleen zat ik naar die worst te kijken, zit daar echt pens in? :'(

Praat over de hel en je komt er.
pi_194971158
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 09:19 schreef Scheepskok het volgende:
Hi hi
Voor 25 cent...
Alleen zat ik naar die worst te kijken, zit daar echt pens in? :'(

[ afbeelding ]
25 cent :o
Bof jij even!
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_194971190
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 14:42 schreef Sicstus het volgende:

[..]

25 cent :o
Bof jij even!
Nieuw beleid van Lidl voor producten die op hun THT-datum zitten om voedselverspilling tegen te gaan.

Veel beter dan het 35% korting beleid van de AH.
pi_194971333
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 09:19 schreef Scheepskok het volgende:
Hi hi
Voor 25 cent...
Alleen zat ik naar die worst te kijken, zit daar echt pens in? :'(

[ afbeelding ]
Nee, maar die donkere is wel een bloedworst. Witte pens = gewoon een kalfsworst met peterselie, en die zwarte pens een bloedworst.
pi_194971571
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 14:44 schreef Erasmus het volgende:

[..]

Nieuw beleid van Lidl voor producten die op hun THT-datum zitten om voedselverspilling tegen te gaan.

Veel beter dan het 35% korting beleid van de AH.
Oh ik ben dat tot op heden nog niet tegengekomen bij de Lidl...ik ga erop letten!

En ja die 35% van AH slaat nergens op. Vroeger was het bij de AH tenminste nog 50%.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_194971592
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:07 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Oh ik ben dat tot op heden nog niet tegengekomen bij de Lidl...ik ga erop letten!

En ja die 35% van AH slaat nergens op. Vroeger was het bij de AH tenminste nog 50%.
Nou, die 25 cent schappen zijn vaak binnen een kwartier na opening van de deuren uitverkocht, dus ik zou het goed plannen. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 09-09-2020 15:09:00 ]
  woensdag 9 september 2020 @ 15:10:40 #66
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_194971630
quote:
84s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:08 schreef Erasmus het volgende:

[..]

Nou, die 25 cent schappen zijn vaak binnen een kwartier na opening van de deuren uitverkocht, dus ik zou het goed plannen. :P
Gelijk om 8 uur gaan inderdaad. Zijn speciale bakken. Ligt van alles in.
Praat over de hel en je komt er.
pi_194971813
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:10 schreef Scheepskok het volgende:

[..]

Gelijk om 8 uur gaan inderdaad. Zijn speciale bakken. Ligt van alles in.
Hmm dat wordt het dan niet, om 8 uur lig ik nog in m'n nest.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  woensdag 9 september 2020 @ 17:53:44 #68
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_194974612
Ik haal er nog wel eens wat vandaan. Dingen als soepgroenten, vleesbeleg en kant-en-klaar-maaltijden. Er liggen ook veel salades bij.
De buiten-koeling-artikelen hebben een aparte bak. Dat zijn chips over datum bijvoorbeeld. En een aparte broodbak, maar die loopt echt storm.
Praat over de hel en je komt er.
  woensdag 9 september 2020 @ 21:34:55 #69
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_194978024
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 15:15 schreef Sicstus het volgende:
De zomer is weer voorbij, en dit keer hebben we vakantie in eigen land moeten vieren! Met het coronavirus wat in allerlei minder ontwikkelde landen nog heftig gierde, was het eigenlijk niet verantwoord naar het buitenland te gaan. Ik heb wel getwijfeld over België, want dat ligt tenslotte naast de deur en ze praten er ook een soort Nederlands, dat taaltje is echt heel zacht. Ik stond dus in dubio, maar uiteindelijk nam ik toch maar geen enkel risico!

Gelukkig brengt ons aller Lidl ons buurland gewoon bij ons thuis, met de Belgische week die ze momenteel hebben georganiseerd! Met vandaag op het menu:

[ afbeelding ]

Boulettes, balletjes dus, in een rijke jus op basis van Luikse siroop, geflankeerd door een royale hoeveel aardappelpuree en groenten.

Zo ziet het eruit als het uit de magnetron komt (4 minuten op 750 Watt, vergeet geen gaatjes te prikken):

[ afbeelding ]

Excuus voor de belichting. Hier is een betere foto:

[ afbeelding ]

Verleidelijk ziet het eruit, die balletjes in die zijdezachte glinsterende saus. En lekker ruiken dat het doet!

[ afbeelding ]

De gehaktballetjes hebben tot mijn vreugde echt een smaak en een mooie textuur; dit is geen uit separatorvleesdrek geperste ellende, dit voelt en smaakt bijna als zelfgedraaide balletjes! Heel goed.

De aardappelpuree is lekker, niet heel speciaal, maar gewoon wat je mag verwachten in een kant-en-klaar maaltijd. Wel gegarneerd met een stukje peterselie, wat het toch een wat sjiekere uitstraling geeft, kom daar maar eens om in calvinistisch Nederland.
De groente bestaat uit doperwten en worteltjes, dat had u zelf al gezien natuurlijk, maar de worteltjes zijn wel apart gesneden, niet die typische minipeentjes die ze in Nederlandse kant en klaarmaaltijden hebben, of in conservenpotjes en blikjes. Ze hebben ook nog een goeie bite!

De maaltijd wordt gecomplementeerd door een biertje van Belgische afkomst, een Cuvée des Trolls, trollenwijn dus.

[ afbeelding ]

Kennelijk oorspronkelijk bestemd voor de Canadese markt, vreemd genoeg. Goed dat die listige inkopers van de Lidl hier de hand op hebben weten te leggen, want het is een prima biertje, 7% sterk!

[ afbeelding ]

Kortom: dit was een plezierige maaltijd, ik geef deze een 8. De voedingswaarden doen me wel even schrikken:

- 675 kcal;
- 36 gram vet, waarvan 11,5 gram verzadigd;
- 47,5 gram koolhydraten waarvan 24,5 gram suikers;
- 36,5 gram eiwitten
- 5,45 gram zout.

Dit moet je dus niet elke dag eten.

Morgen duiken we echt de Belgische volkskeuken in met een duo van pensen!

[ afbeelding ]
Ik heb het nu ook gegeten. Mijn oordeel:
Allereerst viel me de groente op. Die was gewoon stevig, al dente. Ben ik niet gewend van kant en klaar-voedsel. Ik vond dat een aangename verrassing. Je kon zelfs bijten in de doperwtjes.
De balletjes hebben structuur, ook niet verwacht. Ze zitten halverwege de gehaktballetjes uit een Unox-blik en zelf gedraaide balletjes. Geen slechte score voor een kant en klaar-bakje.
De aardappelpuree is ook stevig, geen smurrie, maar speelt een ondergeschikte rol door het missen van smaak. Jammer.
De saus is niet mijn ding, maar dat is persoonlijk. Ik houd niet van een zoete toon in mijn eten. Ik had nog wat jus over en dat maakte gelijk de aardappelpuree een stuk beter.

Groente: een negen
Balletjes: een acht
Aardappelpuree: een zes
Saus: geen ordeel.

Al met al een 8!
Praat over de hel en je komt er.
pi_195002560
Topper! ^O^

Ik had dus ook het 'duo van pensen' geprobeerd, en dat is wel even andere koek dan die balletjes met groenten!
De aardappelpuree was hetzelfde, maar voor de rest leek het niet op wat ik als Hollander gewend ben! Appelmoes (of compote) in plaats van groenten? Witte worst en bloedworst in plaats van vlees of vis?

Ik ben gewend aan hartigheid en groente bij een avondmaaltijd, maar dit is vooral zoet! Door de appelmoes natuurlijk, maar de bloedworst is ook zoet, haast chocoladeachtig, als een brownie. Uitermate vreemd!
En ook de witte worst is niet echt worstachtig zoals wij dat kennen, het is helemaal niet vlees-achtig.

Ik heb het opgegeten, maar daarna nog wel even een boterham met kaas genomen. Niet omdat de maaltijd vies was of niet vulde, maar gewoon om weer een vertrouwde, bekende smaak en textuur te proeven.

Slecht is dit denk ik niet, maar het is niet mijn smaak. Bij de volgende Belgische week neem ik het balletjesgerecht nog wel een keer, maar deze laat ik liggen.





Nog even de voedingswaarden erbij:

720 kcal;
39 gram vetten, waarvan 16 gram verzadigd;
61 gram koolhydraten, waarvan 13,5 gram suikers;
28 gram eiwitten;
3,8 gram zout.

[ Bericht 6% gewijzigd door Sicstus op 11-09-2020 15:31:27 ]
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_195003339
Ik vind de worstenvariant er echt zeer onsmakelijk uitzien :@
Ik neem trouwens ook weleens appelcompôte als groenten. Maar dan wel zelfgemaakt en dus zonder suiker. Dan is het wel lekker fris.
Uit een pot ofzo hoef ik appelmoes of compôte sowieso niet.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  vrijdag 11 september 2020 @ 17:30:43 #72
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_195006516
Ik heb het dus ook gegeten. De bloedworst heb ik overgeslagen, sorry. De aardappelpuree was inderdaad hetzelfde en het is gewoon niet mijn favoriet. Niet op smaak te krijgen, waarom, geen idee.
Maar toch wel stevige puree.
De witte worst, tja wat zal ik zeggen. Dat was enorm wennen. Het is niet de worst waar je doorheen "knapt", maar het is superzacht, doet me meer denken aan een mengsel van aardappel en vlees. Je kunt het bijna roeren.

Dikke 4, voor de moeite.
Dit is geen worst.
Praat over de hel en je komt er.
pi_195006728
Goh sja wellicht ben ik al een stuk belg aan het worden, en het is inderdaad niet te vergelijken met een nederlandse braadworst maar ik vind beide worsten toch wel lekker. Weet niet uit deze maaltijd trouwens die heb ik nooit op, ik heb het over beide varianten van de slager gewoon.

Zal wellicht door het kalfsvlees komen en fijne maling, maar ik vind dat heerlijk. Vind kalfsgehakt ook super, super lekkere soep balletjes. Heerlijk zacht. Niet van die taaie stuiterballen die ze in NL in de soep hebben.

En sja bloedworst daar moet je van houden maar vind die belgische versie ook lekker. Vaak wel gecombineerd met zoet, maar dat doen ze in Nederland ook. Vind juist de nederlandse smerig (hard gebakken en met kruidnagel). Spaanse of argentijnse vind ik nog lekkerder.

[ Bericht 25% gewijzigd door anndb op 11-09-2020 17:48:55 ]
  vrijdag 11 september 2020 @ 17:47:59 #74
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_195006811
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 17:42 schreef anndb het volgende:
Goh sja wellicht ben ik al een stuk belg aan het worden, en het is inderdaad niet te vergelijken met een nederlandse braadworst maar ik vind beide worsten toch wel lekker. Weet niet uit deze maaltijd trouwens die heb ik nooit op, ik heb het over beide varianten van de slager gewoon.
Dat zal best. Ik had iets van, wat krijgen we nou? Het leek een soort zachte meelhap. Mijn eerste reactie was: dit is niet goed meer, maar het rook toch goed. Ik had een knapperige worst verwacht, dit had iets weg van meatloaf.
Praat over de hel en je komt er.
pi_195006868
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 17:47 schreef Scheepskok het volgende:

[..]

Dat zal best. Ik had iets van, wat krijgen we nou? Het leek een soort zachte meelhap. Mijn eerste reactie was: dit is niet goed meer, maar het rook toch goed. Ik had een knapperige worst verwacht, dit had iets weg van meatloaf.
Mja als ik je fotos zie, dan zie ik ook wel verschil hoor met wat ik hier koop. Volgens mij is deze traditioneel ook met peterselie (hier wel bij de slager) en dat zie ik er niet door en van de slager hier heeft ook meer textuur, maar het blijft een stuk zachtere worst dan de nederlandse braadworst.
  vrijdag 11 september 2020 @ 19:12:31 #76
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_195008029
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 17:50 schreef anndb het volgende:

[..]

Mja als ik je fotos zie, dan zie ik ook wel verschil hoor met wat ik hier koop. Volgens mij is deze traditioneel ook met peterselie (hier wel bij de slager) en dat zie ik er niet door en van de slager hier heeft ook meer textuur, maar het blijft een stuk zachtere worst dan de nederlandse braadworst.
De foto's zijn niet van mij.
Praat over de hel en je komt er.
pi_195008506
Vroegah als mijn moeder bloedworst bakte (plakken) werd er een plak appel meegebakken en die werd dan op de bloedworst gelegd. De randjes van de worst waren dan wel knapperig maar de rest zelf sja zompig ? Niet mijn favoriete stukje vlees moet ik zeggen.
  vrijdag 11 september 2020 @ 20:03:09 #78
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_195008654
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 17:50 schreef anndb het volgende:

[..]

Mja als ik je fotos zie, dan zie ik ook wel verschil hoor met wat ik hier koop. Volgens mij is deze traditioneel ook met peterselie (hier wel bij de slager) en dat zie ik er niet door en van de slager hier heeft ook meer textuur, maar het blijft een stuk zachtere worst dan de nederlandse braadworst.
Ik had het moeten weten. Doet me nog denken dat ik voor het eerst, jaaaaren geleden, met hoge voorwachtingen even maar Belgie reed om patat te kopen bij een frietkot (ik woonde in Zeeland). Wat een drama. Dat begon toen het meisje achter de balie vroeg: ajuin erbij?
Wat is ajuin? Vroeg ik, ik weet dat echt niet. Ik kreeg een kwade blik terug en een bak patat dat letterlijk zwom in het vet. Oei wat een misser.
Ik kom vaker in Belgie, maar gelukkig met betere ervaringen nu.
Praat over de hel en je komt er.
pi_195014678
Voor goeie kant & klare koolrolletjes kun je beter zo'n pot kopen uit het polen-schap in de supermarkt :) die kennen hun kool :P

[ Bericht 1% gewijzigd door No239SquadronRAF op 12-09-2020 23:17:39 ]
pi_195024628
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 03:02 schreef No239SquadronRAF het volgende:
Voor goeie kant & klare koolrolletjes kun je beter zo'n pot kopen uit het polen-schap in de supermarkt :) die kunnen hun kool :P
Ja, weet ik, maar geen enkele supermarkt hier in de omgeving heeft een Pools schap :'(
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_196131300
Oei, alweer bijna 2 maanden niks gepost :( Een vluggertje doen dan maar!

Mijn favoriete keuken is de Hollandse keuken, en in de kant-en-klaarwereld is deze gelukkig ook uitgebreid vertegenwoordigd. Maar helaas komen veel supermarkten niet verder dan de bekende stamppotten of andere conventionele combinaties (spinazie-aardappels-ei-slavink en dergelijke).

Dus was ik geintrigeerd door deze maaltijd van de firma 'Mealmasters', verkrijgbaar bij het Dirkje:



Een Hollandse saucijs met aardappelpuree en...witte bonen in tomatensaus! Deze combinatie heb ik niet eerder gezien. Normaal gesproken 3,89 ekkermannen, maar dankzij de 30% korting slechts 2,72. Ik heb deze maaltijd overigens op 4 november aangeschaft, terwijl de THT-datum op 6 november ligt. Ik weet niet of het slordigheid of beleid is, maar ik heb het al vaker gezien bij de Dirk: producten die al 1 of 2 dagen voor de datum afgeprijsd zijn. De werkman met de kleine beurs doet er dus goed aan bij de Dirk te winkelen!



Zo ziet het eruit als het eenmaal bereidt is, met behulp van het magnetronnetje uiteraard. Het ruikt opvallend goed!

De saucijs is lekker, geen vette zoutbom, en de aardappelpuree (wel goed doorroeren en eventueel mixen met de jus) is prima te doen, niet slap en waterig ofzo. De bonen zijn me iets te stevig, die hadden wel wat gaarder gemogen. Maar ik ben dan ook bonen uit pot/blik gewend, die zijn sowieso altijd erg gaar. Misschien horen bonen wel zo'n 'bite' te hebben, als je zelf droge bonen welt en kookt, ik weet het niet.
De tomatensaus is een beetje flauw, maar liever iets te flauw dan te zoet/zuur!

Al met al geen slechte maaltijd en ik kan me goed voorstellen dat ik hem nog weleens zou kopen, mits afgeprijsd, want 3,89 vind ik toch iets te duur.

Eindcijfer: 7.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_196131472
Heerlijk topic, even goed volgen. Is al jaren geordender ik als student nog we eens zoiets kocht. Leuke recensies!
Whatever...
pi_196142391
Een beetje Engelse maaltijd, witte bonen in tomatensaus en worst..
pi_196198638
tvp :-)
pi_196220173
Nog even een vluggertje, ik wou hem destijds eigenlijk niet posten omdat de derde foto mislukt is wegens voortschrijdende dronkenschap.







Dit is dus de kant en klare hotdog uit de koeling, die begin oktober tijdens de Amerikaanse week bij Lidl verkocht werd.

Tis niet een erg fotogeniek product, maar dat is de aard van het beestje: goedkoop fastfood voor in de magnetron.

Toch is hij niet helemaal slecht: in vergelijking met de bekende Flemmings magnetronhotdogs heeft deze wat meer substantie: zowel het broodje als het worstje zijn steviger. Die van Flemmings hebben veel meer weg van een paar hapjes lucht.

In tegenstelling tot die van Flemmings zit de saus hier al op, dus doseren gaat niet. Ook zitten er wat uitjes tussen het broodje, wat niet bij die van Flemmings zit.

Kortom, je mist er niets aan, maar als deze weer eens bij de Lidl liggen en ik ben toevallig dronken als ik daar rondloop, zal ik er misschien nog wel eens eentje kopen.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_196220306
Kan je beter een pak van de ikea broodjes en hotdogs in de vriezer hebben.
pi_196221097
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 12:22 schreef Sicstus het volgende:
ik ben toevallig dronken als ik daar rondloop, zal ik er misschien nog wel eens eentje kopen.
Ik heb nog nooit dronken door de Lidl gelopen. Aanrader?
  Spellchecker vrijdag 13 november 2020 @ 13:39:01 #88
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_196221323
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 13:25 schreef Welten het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit dronken door de Lidl gelopen. Aanrader?
:D
pi_196221385
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 13:25 schreef Welten het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit dronken door de Lidl gelopen. Aanrader?
Sowieso is dronken door een supermarkt lopen geen goed idee, je geeft veels te veel uit :(
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_196361504
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 12:31 schreef anndb het volgende:
Kan je beter een pak van de ikea broodjes en hotdogs in de vriezer hebben.
En vergeet de hotdogsaus niet van de IKEA :9
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_196361525
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 18:49 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Ja, weet ik, maar geen enkele supermarkt hier in de omgeving heeft een Pools schap :'(
In de Hoven, rijtje van Acacia zit een Poolse supermarkt ;)
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_196362095
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 13:01 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

En vergeet de hotdogsaus niet van de IKEA :9
Altijd in huis hier, ook die van de hema trouwens en broodje unox saus.
pi_196373449
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2020 13:02 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

In de Hoven, rijtje van Acacia zit een Poolse supermarkt ;)
Ja dat weet ik maar ik durf nooit zo goed bij die etnische winkeltjes naar binnen :@
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_196389689
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 09:18 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Ja dat weet ik maar ik durf nooit zo goed bij die etnische winkeltjes naar binnen :@
Huh?????? Waarom niet?
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_196390875
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 11:26 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Huh?????? Waarom niet?
Ik voel me daar niet zo op mijn gemak als westerling :@
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_196403943
Onlangs tijdens de Mexicaanse week bij Lidl deze burger geprobeerd:



Tis een flinke jongen, 225 gram, helaas ben ik de verpakking kwijt dus ik kan niets zeggen over de ingredienten of de voedingswaarden :@



Wat er precies Mexicaans aan is weet ik niet, voorzover ik weet is een hamburger ook niet typisch Mexicaans maar whatever. Er zit in ieder geval kaas, ketchup en ui op.



De burger lijdt onder dezelfde mankementen als de meeste magnetronburgers/broodjes, namelijk dat het brood slap en zompig is geworden en het vlees een beetje rubberachtig. Al met al niet echt beter of slechter dan de bekende Rustler's of Flemmings broodjes.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  donderdag 26 november 2020 @ 15:28:31 #97
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_196422708
Weer een prima review!
Praat over de hel en je komt er.
  Moderator / Miss SHO donderdag 26 november 2020 @ 15:35:51 #98
22592 crew  Ole
pi_196422776
Heb je een contactgrill of oven? Ik ben eigenwijs en doe ze daarin. net even lekkerder. Vooral het brood
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  donderdag 26 november 2020 @ 21:45:15 #99
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_196428531
Huiveringwekkend wat jij allemaal in je mond durft te nemen sictus! Ik haal wel eens van die kant-en-klare nasi van Master Chef, omdat die opbakken toch net wat lekkerder is dan van net zelf gekookte rijst. Maar dan doe ik er wel veel verse groente bij. Daar blijft het dan bij.
Vol bewondering, nee, ontzag zelfs, volg ik jouw dappere avonturen rond de schappen van de discounters. Het heeft wel iets weg van “The Lord of the Rings”.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Moderator / Miss SHO vrijdag 27 november 2020 @ 19:56:30 #100
22592 crew  Ole
pi_196441788
Heerlijk topic toch _O_
Tegenhanger voor de snobtopics
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_196445424
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 19:56 schreef Ole het volgende:
Heerlijk topic toch _O_
Tegenhanger voor de snobtopics
Helemaal mee eens. Ik zit ook altijd heerlijk te genieten van de reviews. _O_
pi_196486912
In deze tijd van het jaar is het koud en vroeg donker, en wat is er dan beter om je een beetje te verwarmen vanbinnen dan een heerlijke hartige Hollandse herfststamppot!



Ik zag deze liggen bij de Dirk, de nieuwe (?) Hollandse herfststamppot met rundergoulash, van het merk 'Mealmasters'. Mealmasters heeft bij mij niet de allerbeste reputatie, De smaken zijn soms een beetje vreemd, of veel te flauw, en soms zit er veel teveel vocht in zodat de maaltijd een beetje papperig wordt.

Zo ziet het eruit als het eenmaal uit de magnetron gekomen is:







Helaas kan ik niets vertellen over de ingredienten, of de voedingswaarden, want op de achterkant vinden we deze weinig informatieve sticker:



Ik wist dus niet eens hoelang de bak in de magnetron moest, dus heb ik op goed geluk 4 minuten op 720 Watt geprobeerd.

Het rundvlees is, tja, rundvlees. Het had iets smaakvoller en iets malser gemogen, maar het is op zich prima te eten. Wat er in de stamppot zit kan ik door het blanco etiket helaas niet vertellen; ik herken stukjes wortel, en uiteraard zit er aardappel(puree) in, en verder meen ik prei of zoiets te proeven, maar verder kom ik niet. Dit blijft dus een mysterie.

De maaltijd lijdt onder het eerdergenoemde probleem van andere Mealmastersproducten, namelijk dat ze te waterig zijn. Je moet echt zorgen dat je de stamppot en de goulash niet teveel mengt, want anders wordt het een soort babyvoer. Qua smaak is het allemaal redelijk, maar voor 3,89 krijg je niet bijster veel.

Kortom, deze maaltijd scoort een 5,5 bij mij. Ik zal hem niet nog eens kopen, tenzij afgeprijsd, en er echt geen andere optie voorhanden is.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  Moderator / Miss SHO maandag 30 november 2020 @ 18:32:28 #103
22592 crew  Ole
pi_196487164
:o
heb afgelopen jaar in keuken gewerkt, goulash, stoofvlees, beetje (vaak knorr hoor) kruiden, zo lang mogelijk stomen/ pruttelen
Zou deze niet kopen inderdaad
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO maandag 30 november 2020 @ 18:35:15 #104
22592 crew  Ole
pi_196487206
quote:
17s.gif Op vrijdag 27 november 2020 22:26 schreef praadje het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Ik zit ook altijd heerlijk te genieten van de reviews. _O_
begrijp me niet verkeerd hoor O-)
ga weer los 'culinair' als de portemonnee het weer toelaat . Maar geef dan voorkeur aan prijs/kwaliteit.
Genoeg in het middensegment hier

[/] beetjeofftopic

0
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_196487417
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 18:35 schreef Ole het volgende:

[..]

begrijp me niet verkeerd hoor O-)
ga weer los 'culinair' als de portemonnee het weer toelaat . Maar geef dan voorkeur aan prijs/kwaliteit.
Genoeg in het middensegment hier

beetjeofftopic

0
[/quote]
Ik zou het zelf nooit kopen hoor, ik kook over het algemeen altijd vers. Maar ik geniet wel van de reviews.
pi_196491986
Dat blanco etiket :') :D
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_196495410
Deze lurker meldt even dat ze het een ontzettend leuk topic vindt en er iedere keer met plezier naar kijkt! Dus wat mij betreft: ga zo door! *O* ^O^
Is dat zo?
pi_196505210
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2020 11:02 schreef Smallish het volgende:
Deze lurker meldt even dat ze het een ontzettend leuk topic vindt en er iedere keer met plezier naar kijkt! Dus wat mij betreft: ga zo door! *O* ^O^
#metoo !!
pi_196508326
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 20:16 schreef Nielojram75 het volgende:

[..]

#metoo !!
Hear hear :)
  Moderator / Miss SHO dinsdag 1 december 2020 @ 23:35:55 #110
22592 crew  Ole
pi_196508801
*O* kom maar door met de reviews O+
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_196511350
Sicstus! Leuke review!
pi_196533668
Dank voor alle lovende woorden ^O^

Binnenkort: de grote haring-in-tomatensaus test! Ik eet dat spul regelmatig, dus ik wil een vergelijkend onderzoek gaan doen welke nou de lekkerste is! Momenteel ontbreekt alleen de John West haring nog, dus die moet ik nog even ergens op de kop tikken.



Wie eet dit ook weleens? Ben benieuwd.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_196533769
Nou, dit trekt mij eerlijk gezegd niet zo. Maar ik ben erg benieuwd naar jouw ervaring. Wellicht toch eens proberen.
Is dat zo?
pi_196533773
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 16:14 schreef Sicstus het volgende:
Dank voor alle lovende woorden ^O^

Binnenkort: de grote haring-in-tomatensaus test! Ik eet dat spul regelmatig, dus ik wil een vergelijkend onderzoek gaan doen welke nou de lekkerste is! Momenteel ontbreekt alleen de John West haring nog, dus die moet ik nog even ergens op de kop tikken.

[ afbeelding ]

Wie eet dit ook weleens? Ben benieuwd.
Toevallig vorige week gegeten :D
Een paar hapjes en toen was ik er wel weer klaar mee voor de komende jaren :+ (vriend had 't op brood dus ik snoepte wat mee :) )
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_196535883
Hmm lekker op een zacht wit puntje :9~
pi_196535903
Ik wil het ook weleens op een wit broodje doen :)
pi_196536869
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 16:14 schreef Sicstus het volgende:
is! Momenteel ontbreekt alleen de John West haring nog, dus die moet
Met regelmaat! Wel Duitse afkomst:
Fjord Krone
Allemaal lekker! :P
  donderdag 3 december 2020 @ 19:30:02 #118
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196537102
Ooit een blikje gehad wat lek raakte in mijn tas
Onderweg tijdens lange wandeling....

Sindsdien niet meer gegeten :')

Op zich wel lekker, zonder die lucht :T

Briljant topic trouwens _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196839880
Enkele maanden geleden tijdens de Franse weken bij de Liddel scoorde ik dit flesje:



Nu had een jaar of twee geleden ook zo'n fles gekocht, en die beviel toen redelijk. Dat was een soort bouillabaisse, met stukken vis erin en zelfs een hele krab (die hol bleek te zijn).
Helaas had ik daar, voor zover ik me kan herinneren, geen stukje over gemaakt. Dus dacht op herhaling te gaan en het nu goed te doen.

Maar het is een heel ander soort soep! Kijk maar:



Het is een soort vla-achtige substantie, alsof ze de vis en de schaaldieren gepureerd hebben met een plens water erbij. Wellicht dat hoog-culinairen een naam hebben voor dit soort soepen.

Het smaakt niet heel slecht, maar dit is gewoon niet mijn ding. Ik begon door een stukje brood erin te dopen, daarna probeerde ik met een lepel de soep naar binnen te werken, maar dat schoot niet. Toen zette ik de kom maar aan mijn mond, maar het was het allemaal niet echt waard, het is allemaal hetzelfde mondgevoel en dezelfde smaak. Bovendien zit er 900 ml in zo'n fles. Nee, dat ging ik niet allemaal opdrinken. Tis wel goed zo!
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_196846144
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 16:14 schreef Sicstus het volgende:
Dank voor alle lovende woorden ^O^

Binnenkort: de grote haring-in-tomatensaus test! Ik eet dat spul regelmatig, dus ik wil een vergelijkend onderzoek gaan doen welke nou de lekkerste is! Momenteel ontbreekt alleen de John West haring nog, dus die moet ik nog even ergens op de kop tikken.

[ afbeelding ]

Wie eet dit ook weleens? Ben benieuwd.
Het zou me niet verbazen als het allemaal uit dezelfde fabriek komt.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  zondag 20 december 2020 @ 18:01:01 #121
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_196846226
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 13:21 schreef Sicstus het volgende:
Enkele maanden geleden tijdens de Franse weken bij de Liddel scoorde ik dit flesje:

[ afbeelding ]

Nu had een jaar of twee geleden ook zo'n fles gekocht, en die beviel toen redelijk. Dat was een soort bouillabaisse, met stukken vis erin en zelfs een hele krab (die hol bleek te zijn).
Helaas had ik daar, voor zover ik me kan herinneren, geen stukje over gemaakt. Dus dacht op herhaling te gaan en het nu goed te doen.

Maar het is een heel ander soort soep! Kijk maar:

[ afbeelding ]

Het is een soort vla-achtige substantie, alsof ze de vis en de schaaldieren gepureerd hebben met een plens water erbij. Wellicht dat hoog-culinairen een naam hebben voor dit soort soepen.

Het smaakt niet heel slecht, maar dit is gewoon niet mijn ding. Ik begon door een stukje brood erin te dopen, daarna probeerde ik met een lepel de soep naar binnen te werken, maar dat schoot niet. Toen zette ik de kom maar aan mijn mond, maar het was het allemaal niet echt waard, het is allemaal hetzelfde mondgevoel en dezelfde smaak. Bovendien zit er 900 ml in zo'n fles. Nee, dat ging ik niet allemaal opdrinken. Tis wel goed zo!
Bleh! Wat ziet dat er onsmakelijk uit.
Praat over de hel en je komt er.
pi_196855809
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 13:21 schreef Sicstus het volgende:
Enkele maanden geleden tijdens de Franse weken bij de Liddel scoorde ik dit flesje:

[ afbeelding ]

Nu had een jaar of twee geleden ook zo'n fles gekocht, en die beviel toen redelijk. Dat was een soort bouillabaisse, met stukken vis erin en zelfs een hele krab (die hol bleek te zijn).
Helaas had ik daar, voor zover ik me kan herinneren, geen stukje over gemaakt. Dus dacht op herhaling te gaan en het nu goed te doen.

Maar het is een heel ander soort soep! Kijk maar:

[ afbeelding ]

Het is een soort vla-achtige substantie, alsof ze de vis en de schaaldieren gepureerd hebben met een plens water erbij. Wellicht dat hoog-culinairen een naam hebben voor dit soort soepen.

Het smaakt niet heel slecht, maar dit is gewoon niet mijn ding. Ik begon door een stukje brood erin te dopen, daarna probeerde ik met een lepel de soep naar binnen te werken, maar dat schoot niet. Toen zette ik de kom maar aan mijn mond, maar het was het allemaal niet echt waard, het is allemaal hetzelfde mondgevoel en dezelfde smaak. Bovendien zit er 900 ml in zo'n fles. Nee, dat ging ik niet allemaal opdrinken. Tis wel goed zo!
Ik denk dat dit nou echt zoiets is dat je zelf nog moet aankleden. Zo'n bakje zeevruchten uit het koelschap erin en misschien wat peterselie en croutons.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_198784905
Je boi Sicstus is inmiddels overstag en bestelt tegenwoordig zijn boodschapjes online bij het Jumbootje, en dat geeft hem de gelegenheid om eens wat maaltijden uit de 'luxe'diepvrieslijn 'Vers aan Tafel' te proberen!
Want volgens mij zijn deze niet normaal in de Jumbo-winkels verkrijgbaar, ik heb ze in ieder geval nog nooit bij een Jumbo zien liggen.

Nu ga ik niet graag over 1 nacht ijs aangaande mijn kant-en-klare maaltijdmeuk, en wetende dat ze nogal extreem kunnen varieren wat betreft het aantal calorieen, heb ik eerst een inventarisatie gemaakt van het aantal kcal per maaltijd. Het blijkt dat deze verse diepvriesmaaltijden varieren van 347 kcal (voor de Hollandse Hachée met Rode Kool en Gekookte Aardappelen) tot maar liefst 792 kcal (voor de Hete Bliksem met Braadworst en Jus).

Normaal gesproken vind ik 600 kcal echt de max voor een avondmaaltijd, en nu ik probeer af te vallen heb ik de limiet op 500 kcal gezet. Tien van de 23 maaltijden voldoen hieraan, en mijn keuze voor deze week is gevallen op de 'Heek in Hollandaisesaus met Broccoli en Aardappelpuree' van 485 kcal.



De instructies vertellen ons dat we het bakje (na inprikken) 10 tot 12 minuten bij 750 Watt in het magnetronnetje moeten plaatsen. Ik heb geen 750W maar wel 720, dus ik heb sowieso voor de 12 minuten gekozen. En inderdaad, dat werkt! Alles is 'piping hot' en gaar.



En tot mijn lichte verbazing is het inderdaad allemaal dikke prima! De vis is lekker mals en zacht, de saus smaakvol en niet flauw of waterig, en de aardappelpuree is uitstekend; beter dan de koelverse aardappelpuree van de Jumbo, die ik ook niet verkeerd vindt! De broccoli is ook gaar, maar had een tikje zachter gemogen voor mij; ik ben een kind van de jaren 80, het tijdperk net voordat er een zekere vermoeidheid over het land neerdaalde aangaande het tot snot koken van groenten.

De portie is ook groot genoeg (545 gram) en ik heb echt een verzadigd gevoel na het nuttigen van deze maaltijd.

Al met al heb ik een erg gunstige indruk en deze maaltijd nodigt zeker uit tot meer probeersels met maaltijden uit deze serie!

Even op een rijtje:

- 545 gram voer (waarvan 158 gram groenten);
- 485 kcal;
- 2.78 gram zout.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_198785244
Fijn verslag weer :Y
En wat moest je betalen voor de maaltijd?
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_198785270
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 21:00 schreef mascara-klodder het volgende:
Fijn verslag weer :Y
En wat moest je betalen voor de maaltijd?
Oja, dat ben ik vergeten: al deze maaltijden varieren qua kosten van 4,95 tot 5,75; deze was 5,25.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  woensdag 31 maart 2021 @ 21:28:02 #126
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198785704
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 20:36 schreef Sicstus het volgende:
Je boi Sicstus is inmiddels overstag en bestelt tegenwoordig zijn boodschapjes online bij het Jumbootje, en dat geeft hem de gelegenheid om eens wat maaltijden uit de 'luxe'diepvrieslijn 'Vers aan Tafel' te proberen!
Want volgens mij zijn deze niet normaal in de Jumbo-winkels verkrijgbaar, ik heb ze in ieder geval nog nooit bij een Jumbo zien liggen.

Nu ga ik niet graag over 1 nacht ijs aangaande mijn kant-en-klare maaltijdmeuk, en wetende dat ze nogal extreem kunnen varieren wat betreft het aantal calorieen, heb ik eerst een inventarisatie gemaakt van het aantal kcal per maaltijd. Het blijkt dat deze verse diepvriesmaaltijden varieren van 347 kcal (voor de Hollandse Hachée met Rode Kool en Gekookte Aardappelen) tot maar liefst 792 kcal (voor de Hete Bliksem met Braadworst en Jus).

Normaal gesproken vind ik 600 kcal echt de max voor een avondmaaltijd, en nu ik probeer af te vallen heb ik de limiet op 500 kcal gezet. Tien van de 23 maaltijden voldoen hieraan, en mijn keuze voor deze week is gevallen op de 'Heek in Hollandaisesaus met Broccoli en Aardappelpuree' van 485 kcal.

[ afbeelding ]

De instructies vertellen ons dat we het bakje (na inprikken) 10 tot 12 minuten bij 750 Watt in het magnetronnetje moeten plaatsen. Ik heb geen 750W maar wel 720, dus ik heb sowieso voor de 12 minuten gekozen. En inderdaad, dat werkt! Alles is 'piping hot' en gaar.

[ afbeelding ]

En tot mijn lichte verbazing is het inderdaad allemaal dikke prima! De vis is lekker mals en zacht, de saus smaakvol en niet flauw of waterig, en de aardappelpuree is uitstekend; beter dan de koelverse aardappelpuree van de Jumbo, die ik ook niet verkeerd vindt! De broccoli is ook gaar, maar had een tikje zachter gemogen voor mij; ik ben een kind van de jaren 80, het tijdperk net voordat er een zekere vermoeidheid over het land neerdaalde aangaande het tot snot koken van groenten.

De portie is ook groot genoeg (545 gram) en ik heb echt een verzadigd gevoel na het nuttigen van deze maaltijd.

Al met al heb ik een erg gunstige indruk en deze maaltijd nodigt zeker uit tot meer probeersels met maaltijden uit deze serie!

Even op een rijtje:

- 545 gram voer (waarvan 158 gram groenten);
- 485 kcal;
- 2.78 gram zout.
De Heekfilet op het tweede plaatje lijkt enigzins op een penis, wat mijn eetlust wat zou temperen
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198785884
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 21:28 schreef LXIV het volgende:

[..]

De Heekfilet op het tweede plaatje lijkt enigzins op een penis, wat mijn eetlust wat zou temperen
Godver :')
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_198789951
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 21:28 schreef LXIV het volgende:

[..]

De Heekfilet op het tweede plaatje lijkt enigzins op een penis, wat mijn eetlust wat zou temperen
Niet zo stoer doen, gewoon slikken met die witte saus.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  donderdag 1 april 2021 @ 09:28:12 #129
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_198790223
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 20:36 schreef Sicstus het volgende:
Je boi Sicstus is inmiddels overstag en bestelt tegenwoordig zijn boodschapjes online bij het Jumbootje, en dat geeft hem de gelegenheid om eens wat maaltijden uit de 'luxe'diepvrieslijn 'Vers aan Tafel' te proberen!
Want volgens mij zijn deze niet normaal in de Jumbo-winkels verkrijgbaar, ik heb ze in ieder geval nog nooit bij een Jumbo zien liggen.

Nu ga ik niet graag over 1 nacht ijs aangaande mijn kant-en-klare maaltijdmeuk, en wetende dat ze nogal extreem kunnen varieren wat betreft het aantal calorieen, heb ik eerst een inventarisatie gemaakt van het aantal kcal per maaltijd. Het blijkt dat deze verse diepvriesmaaltijden varieren van 347 kcal (voor de Hollandse Hachée met Rode Kool en Gekookte Aardappelen) tot maar liefst 792 kcal (voor de Hete Bliksem met Braadworst en Jus).

Normaal gesproken vind ik 600 kcal echt de max voor een avondmaaltijd, en nu ik probeer af te vallen heb ik de limiet op 500 kcal gezet. Tien van de 23 maaltijden voldoen hieraan, en mijn keuze voor deze week is gevallen op de 'Heek in Hollandaisesaus met Broccoli en Aardappelpuree' van 485 kcal.

[ afbeelding ]

De instructies vertellen ons dat we het bakje (na inprikken) 10 tot 12 minuten bij 750 Watt in het magnetronnetje moeten plaatsen. Ik heb geen 750W maar wel 720, dus ik heb sowieso voor de 12 minuten gekozen. En inderdaad, dat werkt! Alles is 'piping hot' en gaar.

[ afbeelding ]

En tot mijn lichte verbazing is het inderdaad allemaal dikke prima! De vis is lekker mals en zacht, de saus smaakvol en niet flauw of waterig, en de aardappelpuree is uitstekend; beter dan de koelverse aardappelpuree van de Jumbo, die ik ook niet verkeerd vindt! De broccoli is ook gaar, maar had een tikje zachter gemogen voor mij; ik ben een kind van de jaren 80, het tijdperk net voordat er een zekere vermoeidheid over het land neerdaalde aangaande het tot snot koken van groenten.

De portie is ook groot genoeg (545 gram) en ik heb echt een verzadigd gevoel na het nuttigen van deze maaltijd.

Al met al heb ik een erg gunstige indruk en deze maaltijd nodigt zeker uit tot meer probeersels met maaltijden uit deze serie!

Even op een rijtje:

- 545 gram voer (waarvan 158 gram groenten);
- 485 kcal;
- 2.78 gram zout.
Goed dat het gesmaakt heeft. Bij de aanblik van de vis en de saus heb ik zoiets van.... ok.....
De brocolli ziet er goed uit! Lijkt er inderdaad niet op dat het uit elkaar valt. Ik hou zelf meer van broccoli met een bite.
Praat over de hel en je komt er.
pi_198790689
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 09:28 schreef Scheepskok het volgende:

[..]

Goed dat het gesmaakt heeft. Bij de aanblik van de vis en de saus heb ik zoiets van.... ok.....
Tja...hoe had jij gedacht dat een stukje witvis met een witte saus eruit zouden moeten zien dan? ;)
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  donderdag 1 april 2021 @ 10:25:08 #131
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_198791044
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 09:59 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Tja...hoe had jij gedacht dat een stukje witvis met een witte saus eruit zouden moeten zien dan? ;)
Nou, beetje minder saus. Vaak zijn dat de calorieleveranciers.
Praat over de hel en je komt er.
pi_198791213
Als kant-en-klaar en blikvoer connaisseur heb ik het altijd vreemd gevonden dat 1 van de belangrijkste maaltijdcomponenten zwaar ondervertegenwoordigd is in de schappen van de supermarkten hier te lande.
We hebben volop keuze uit groenten, fruit en vis uit blik, maar wat ontbreekt is natuurlijk: vlees!

Waarom zouden we in 2021 nog steeds primitief moeten klooien met rauw vlees en een pannetje met olie of
boter om e.e.a. klaar te maken, als het veel efficienter in een fabriek kan?

Gelukkig hebben de Aldi-goden deze lacune in onze vaderlandse voedselvoorziening onderkend, en zijn zij
gekomen met varkenslapjes en runderlapjes in een handzaam, lang houdbaar blik!



De vakmensen van de Hofstee 'De Drie Eiken' hebben ons voorzien van vier varkenslapjes in bruine saus, voor het luttele bedrag van 6,99, nog geen 1,75 per lapje kwaliteitsvlees dus. Niet gek!

Het eerste wat we zien als we het blik openen is de saus, oftewel jus, en dat is niet zo vreemd natuurlijk. Na uitgieten in het pannetje komen de vleesjes tevoorschijn: mooie, dikke stukjes sappig varkensvlees.





De lapjes zijn allemaal ongeveer even groot en zwaar, en er zijn zowaar wat grilllijntjes op waar te nemen! Dit is premium spul!

Eenmaal opgediend valt het niet uit de toon in een degelijke Hollandse maaltijd.



De lapjes zijn goed mals, je zou er heel eenvoudig pulled pork van kunnen maken, lekker op een broodje! De jus is helaas niet zo goed, het is een beetje flauw, snotterig en heeft een wat muf 'aroma'. Het is dus zaak zoveel mogelijk van de jus van het vlees af te schrapen of de wrijven (met een keukenpapiertje eventueel).

Uiteindelijk een gedegen poging van de Aldi en zijn leveranciers om onze vleesvoorziening de 21e eeuw binnen te loodsen. De lapjes zijn best goed, maar de jus kan een stuk beter. Toch een 7!

Tot mijn verdriet heb ik het blik al weggegooid en kan ik dus geen voedingswaarden geven :(
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_199171882
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 10:37 schreef Sicstus het volgende:
Als kant-en-klaar en blikvoer connaisseur heb ik het altijd vreemd gevonden dat 1 van de belangrijkste maaltijdcomponenten zwaar ondervertegenwoordigd is in de schappen van de supermarkten hier te lande.
We hebben volop keuze uit groenten, fruit en vis uit blik, maar wat ontbreekt is natuurlijk: vlees!

Waarom zouden we in 2021 nog steeds primitief moeten klooien met rauw vlees en een pannetje met olie of
boter om e.e.a. klaar te maken, als het veel efficienter in een fabriek kan?

Gelukkig hebben de Aldi-goden deze lacune in onze vaderlandse voedselvoorziening onderkend, en zijn zij
gekomen met varkenslapjes en runderlapjes in een handzaam, lang houdbaar blik!

[ afbeelding ]

De vakmensen van de Hofstee 'De Drie Eiken' hebben ons voorzien van vier varkenslapjes in bruine saus, voor het luttele bedrag van 6,99, nog geen 1,75 per lapje kwaliteitsvlees dus. Niet gek!

Het eerste wat we zien als we het blik openen is de saus, oftewel jus, en dat is niet zo vreemd natuurlijk. Na uitgieten in het pannetje komen de vleesjes tevoorschijn: mooie, dikke stukjes sappig varkensvlees.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De lapjes zijn allemaal ongeveer even groot en zwaar, en er zijn zowaar wat grilllijntjes op waar te nemen! Dit is premium spul!

Eenmaal opgediend valt het niet uit de toon in een degelijke Hollandse maaltijd.

[ afbeelding ]

De lapjes zijn goed mals, je zou er heel eenvoudig pulled pork van kunnen maken, lekker op een broodje! De jus is helaas niet zo goed, het is een beetje flauw, snotterig en heeft een wat muf 'aroma'. Het is dus zaak zoveel mogelijk van de jus van het vlees af te schrapen of de wrijven (met een keukenpapiertje eventueel).

Uiteindelijk een gedegen poging van de Aldi en zijn leveranciers om onze vleesvoorziening de 21e eeuw binnen te loodsen. De lapjes zijn best goed, maar de jus kan een stuk beter. Toch een 7!

Tot mijn verdriet heb ik het blik al weggegooid en kan ik dus geen voedingswaarden geven :(
Die lapjes zien er erg...eh....apart uit....
pi_199311532
Enige tijd geleden was het Spaanse/Portugese (oftewel Iberische) week bij de Lidl. Mijn oog viel op een paar intrigerende blikjes met gevulde paprika:



Er zijn drie varianten, ik heb ze alledrie aangeschaft. De varianten zijn: 'Bacalao', oftewel kabeljauw (en garnalen), 'Carne', oftewel vleesch, en 'Merluza y gambas', oftewel heek en garnalen. De garnalen worden dus bij deze laatste variant expliciet benoemd, maar de kabeljauwvariant heet simpelweg 'Bacalao' in plaats van 'Bacalao y gambas'.
Raadselachtig.

Nou, openmaken dan maar:



Per blikje vinden we vier stukken gevulde paprika; bovenstaande foto heb ik genomen nadat ik er van elke variant al eentje had uitgehaald.

De stukken paprika zijn mooi rood, de vulling is een oranje/beige mousse-achtige substantie:





Wel opvallend is dat de vulling er nagenoeg hetzelfde uitziet; ik zou toch verwachten dat met name de 'Carne'-variant er wat anders zou uitzien; meer gehaktachtig. Maar dat is niet het geval.

De smaaktest valt tegen: niet alleen zien ze er allemaal hetzelfde uit, ze smaken ook allemaal nagenoeg hetzelfde, heel flauw. In de verste verte is geen geen vis, garnalen of vleessmaak te bekennen.

Storender is dat de eetsensatie bij elke hap verstoord wordt door rare harde stukjes; zijn dat ongare stukjes paprika, stukjes van het steeltje van de paprika die per ongeluk zijn achtergebleven, of stukjes bot/graat? Het doet me in ieder geval kokhalzen :r

Nee, deze 'delicatessen' mogen de Spanjolen houden! Lekker in het schap laten liggen bij de volgende 'Iberische' week.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_199311738
Gatver. Dank voor je opoffering zodat wij niet hoeven te lijden.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Moderator / Miss SHO vrijdag 7 mei 2021 @ 16:41:31 #136
22592 crew  Ole
pi_199316720
dit ziet er wel heel goor uit zeg! Jij liever dan ik.
Geen darmklachten gehad?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_199317659
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:46 schreef Sicstus het volgende:
Enige tijd geleden was het Spaanse/Portugese (oftewel Iberische) week bij de Lidl. Mijn oog viel op een paar intrigerende blikjes met gevulde paprika:

[ afbeelding ]

Er zijn drie varianten, ik heb ze alledrie aangeschaft. De varianten zijn: 'Bacalao', oftewel kabeljauw (en garnalen), 'Carne', oftewel vleesch, en 'Merluza y gambas', oftewel heek en garnalen. De garnalen worden dus bij deze laatste variant expliciet benoemd, maar de kabeljauwvariant heet simpelweg 'Bacalao' in plaats van 'Bacalao y gambas'.
Raadselachtig.

Nou, openmaken dan maar:

[ afbeelding ]

Per blikje vinden we vier stukken gevulde paprika; bovenstaande foto heb ik genomen nadat ik er van elke variant al eentje had uitgehaald.

De stukken paprika zijn mooi rood, de vulling is een oranje/beige mousse-achtige substantie:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Wel opvallend is dat de vulling er nagenoeg hetzelfde uitziet; ik zou toch verwachten dat met name de 'Carne'-variant er wat anders zou uitzien; meer gehaktachtig. Maar dat is niet het geval.

De smaaktest valt tegen: niet alleen zien ze er allemaal hetzelfde uit, ze smaken ook allemaal nagenoeg hetzelfde, heel flauw. In de verste verte is geen geen vis, garnalen of vleessmaak te bekennen.

Storender is dat de eetsensatie bij elke hap verstoord wordt door rare harde stukjes; zijn dat ongare stukjes paprika, stukjes van het steeltje van de paprika die per ongeluk zijn achtergebleven, of stukjes bot/graat? Het doet me in ieder geval kokhalzen :r

Nee, deze 'delicatessen' mogen de Spanjolen houden! Lekker in het schap laten liggen bij de volgende 'Iberische' week.
Held! Dat je dat probeerde
pi_199318925
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:46 schreef Sicstus het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Wel opvallend is dat de vulling er nagenoeg hetzelfde uitziet; ik zou toch verwachten dat met name de 'Carne'-variant er wat anders zou uitzien; meer gehaktachtig. Maar dat is niet het geval.

De smaaktest valt tegen: niet alleen zien ze er allemaal hetzelfde uit, ze smaken ook allemaal nagenoeg hetzelfde, heel flauw. In de verste verte is geen geen vis, garnalen of vleessmaak te bekennen.

Storender is dat de eetsensatie bij elke hap verstoord wordt door rare harde stukjes; zijn dat ongare stukjes paprika, stukjes van het steeltje van de paprika die per ongeluk zijn achtergebleven, of stukjes bot/graat? Het doet me in ieder geval kokhalzen :r
:r :r
  zaterdag 8 mei 2021 @ 11:03:42 #139
58711 soapie
Zeeperd
pi_199326526
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:46 schreef Sicstus het volgende:
Enige tijd geleden was het Spaanse/Portugese (oftewel Iberische) week bij de Lidl. Mijn oog viel op een paar intrigerende blikjes met gevulde paprika:

[ afbeelding ]

Er zijn drie varianten, ik heb ze alledrie aangeschaft. De varianten zijn: 'Bacalao', oftewel kabeljauw (en garnalen), 'Carne', oftewel vleesch, en 'Merluza y gambas', oftewel heek en garnalen. De garnalen worden dus bij deze laatste variant expliciet benoemd, maar de kabeljauwvariant heet simpelweg 'Bacalao' in plaats van 'Bacalao y gambas'.
Raadselachtig.

Nou, openmaken dan maar:

[ afbeelding ]

Per blikje vinden we vier stukken gevulde paprika; bovenstaande foto heb ik genomen nadat ik er van elke variant al eentje had uitgehaald.

De stukken paprika zijn mooi rood, de vulling is een oranje/beige mousse-achtige substantie:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Wel opvallend is dat de vulling er nagenoeg hetzelfde uitziet; ik zou toch verwachten dat met name de 'Carne'-variant er wat anders zou uitzien; meer gehaktachtig. Maar dat is niet het geval.

De smaaktest valt tegen: niet alleen zien ze er allemaal hetzelfde uit, ze smaken ook allemaal nagenoeg hetzelfde, heel flauw. In de verste verte is geen geen vis, garnalen of vleessmaak te bekennen.

Storender is dat de eetsensatie bij elke hap verstoord wordt door rare harde stukjes; zijn dat ongare stukjes paprika, stukjes van het steeltje van de paprika die per ongeluk zijn achtergebleven, of stukjes bot/graat? Het doet me in ieder geval kokhalzen :r

Nee, deze 'delicatessen' mogen de Spanjolen houden! Lekker in het schap laten liggen bij de volgende 'Iberische' week.
Gadver, wat ziet dat er vies uit zeg.... Wel lef hebben om dat te proberen!
pi_199327158
Precies! Vraag me af wie zoiets pakt daar.

Tof van je hoor. Nu in de 1001 dag week heb je paprika's en wijnbladeren met rijst. Doe die maar niet ;)
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zaterdag 8 mei 2021 @ 12:00:15 #141
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199327334
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 11:48 schreef FutureFairytale het volgende:
Precies! Vraag me af wie zoiets pakt daar.

Tof van je hoor. Nu in de 1001 dag week heb je paprika's en wijnbladeren met rijst. Doe die maar niet ;)
Die wijnbladeren met rijst is niks mis mee. Eet ik regelmatig als lunch :9

Dit ziet er niet echt smakelijk uit nee. Zou niet weten waarom je er maagklachten van zou krijgen maar ziet er gewoon uit als derrie, een creatieve vorm van verwerken van restvlees en restvis :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199328487
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 12:00 schreef Molo het volgende:

[..]

Die wijnbladeren met rijst is niks mis mee. Eet ik regelmatig als lunch :9

Dit ziet er niet echt smakelijk uit nee. Zou niet weten waarom je er maagklachten van zou krijgen maar ziet er gewoon uit als derrie, een creatieve vorm van verwerken van restvlees en restvis :+
Ok had ooit eens zoiets van de Lidl geprobeerd maar denk dan een ander merk. Die wijnbladeren waren toen hartstikke droog en taai.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zaterdag 8 mei 2021 @ 14:50:37 #143
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_199330042
Kocht bij Amazing Oriental dit

Was verrassend lekker!
Eend ontdooien, in de oven en dan ff onder de grill.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 14:53:57 #144
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199330094
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 13:08 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Ok had ooit eens zoiets van de Lidl geprobeerd maar denk dan een ander merk. Die wijnbladeren waren toen hartstikke droog en taai.
Heb ik ook eens gehad bij een batch van de Turkse winkel hier. Is dan net pech hebben denk ik

De witte reuzebonen in tomatensaus zijn hier ook altijd prima als lunch of bijgerecht (en standaard onderdeel in de kampeerstash als noodvoer ook O+ ).
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199332636
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 14:53 schreef Molo het volgende:

[..]

Heb ik ook eens gehad bij een batch van de Turkse winkel hier. Is dan net pech hebben denk ik

De witte reuzebonen in tomatensaus zijn hier ook altijd prima als lunch of bijgerecht (en standaard onderdeel in de kampeerstash als noodvoer ook O+ ).
Moet zeggen dat ik nog nooit witte bonen heb gegeten :@
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_199333437
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 14:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Kocht bij Amazing Oriental dit
[ afbeelding ]
Was verrassend lekker!
Eend ontdooien, in de oven en dan ff onder de grill.
Ziet er goed uit...wat is Amazing Oriental? Een fysieke winkel(-keten)? of iets online?
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  zaterdag 8 mei 2021 @ 18:30:04 #147
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199333585
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 17:13 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Moet zeggen dat ik nog nooit witte bonen heb gegeten :@
Ook nooit van die grote witte bonen bij de Griek gekregen?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199333587
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 18:17 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Ziet er goed uit...wat is Amazing Oriental? Een fysieke winkel(-keten)? of iets online?
Fysieke winkelketen. Zijn grote Aziatische supermarkten.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 18:30:20 #149
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199333592
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 18:17 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Ziet er goed uit...wat is Amazing Oriental? Een fysieke winkel(-keten)? of iets online?
Grote keten van Aziatische supermarkten
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 8 mei 2021 @ 18:39:31 #150
16715 Mylene
*schatje*
pi_199333689


In de magnetron. Ik moet zeggen, diverse malen gekocht, maar soms is het veel meer mals dan de andere keren. Zo mals krijg ik het zelf niet als ik het normaal moet bereiden. Te koop bij o.a. Jumbo, Dirk, Hoogvliet en Deen.

Er is ook een sukadelapje, hacheevlees (vind ik niets, kleine stukjes rundvlees), Boeuf Stroganoff en Goulash.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 19:09:25 #151
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199334169
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 18:39 schreef Mylene het volgende:
[ afbeelding ]

In de magnetron. Ik moet zeggen, diverse malen gekocht, maar soms is het veel meer mals dan de andere keren. Zo mals krijg ik het zelf niet als ik het normaal moet bereiden. Te koop bij o.a. Jumbo, Dirk, Hoogvliet en Deen.

Er is ook een sukadelapje, hacheevlees (vind ik niets, kleine stukjes rundvlees), Boeuf Stroganoff en Goulash.
Waarom in de magnetron en niet in pan of oven opwarmen?

Dat malse is vaak door de bereidingswijze, maar vooral ook door toevoegingen waardoor de structuur afbreekt --> mals wordt :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 8 mei 2021 @ 19:16:29 #152
13309 nostra
ask why
pi_199334266
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 18:39 schreef Mylene het volgende:
[ afbeelding ]

In de magnetron. Ik moet zeggen, diverse malen gekocht, maar soms is het veel meer mals dan de andere keren. Zo mals krijg ik het zelf niet als ik het normaal moet bereiden. Te koop bij o.a. Jumbo, Dirk, Hoogvliet en Deen.

Er is ook een sukadelapje, hacheevlees (vind ik niets, kleine stukjes rundvlees), Boeuf Stroganoff en Goulash.
Heerlijke jaren '70 kleurstelling en vormgeving ook. _O_
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zaterdag 8 mei 2021 @ 20:18:53 #153
16715 Mylene
*schatje*
pi_199334999
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 19:09 schreef Molo het volgende:

[..]

Waarom in de magnetron en niet in pan of oven opwarmen?

Dat malse is vaak door de bereidingswijze, maar vooral ook door toevoegingen waardoor de structuur afbreekt --> mals wordt :+
Wat voor toevoegingen?
  zaterdag 8 mei 2021 @ 20:30:51 #154
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199335161
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 20:18 schreef Mylene het volgende:

[..]

Wat voor toevoegingen?
Zuren vooraf of tijdens het garen toevoegen, eiwitsplitsende enzymen toevoegen etc
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 8 mei 2021 @ 20:37:37 #155
16715 Mylene
*schatje*
pi_199335259
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 20:30 schreef Molo het volgende:

[..]

Zuren vooraf of tijdens het garen toevoegen, eiwitsplitsende enzymen toevoegen etc
Nee, het hoeft niet perse in de magnetron lees ik nu.

quote:
Ik gebruik geen magnetron, hoe warm ik het op?

Ons gegaarde vlees is op verschillende manieren te verwarmen. Bijvoorbeeld au bain-marie: het vlees in de folie in een pannetje met heet water verwarmen (geen gaatjes in de folie prikken ;-). Lekker makkelijk voor op de camping! En als je het vlees uit de folie haalt is het eenvoudig op te warmen in de braadpan. Ook zonder de folie op de barbeque – in een BBQ-pan of aluminiumbakje – is ons vlees eenvoudig te verwarmen.
https://foodbyfour.nl/veel-gestelde-vragen
  zaterdag 8 mei 2021 @ 20:38:44 #156
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199335278
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 20:37 schreef Mylene het volgende:

[..]

Nee, het hoeft niet perse in de magnetron lees ik nu.
[..]

https://foodbyfour.nl/veel-gestelde-vragen
Lijkt en zo uitdrogen door een magnetron, vandaar :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 8 mei 2021 @ 20:44:01 #157
16715 Mylene
*schatje*
pi_199335337
Ontopic maar weer, kant en klaar meuk. Ik mis deze bij de Lidl, uit het assortiment zo lijkt het. Ze hadden ook met Carbonara, alleen die variant waren bij mijn Lidl filialen in de buurt vaak afgeprijsd met 35% korting.

pi_199336013
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 18:30 schreef Molo het volgende:

[..]

Ook nooit van die grote witte bonen bij de Griek gekregen?
Nope nooit eigenlijk. In Griekenland zelf ook niet gegeten.
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 18:39 schreef Mylene het volgende:
[ afbeelding ]

In de magnetron. Ik moet zeggen, diverse malen gekocht, maar soms is het veel meer mals dan de andere keren. Zo mals krijg ik het zelf niet als ik het normaal moet bereiden. Te koop bij o.a. Jumbo, Dirk, Hoogvliet en Deen.

Er is ook een sukadelapje, hacheevlees (vind ik niets, kleine stukjes rundvlees), Boeuf Stroganoff en Goulash.
Veel naar gekeken in de super. Niet gepakt nog maar lijkt me wel ok.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_199336028
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 20:44 schreef Mylene het volgende:
Ontopic maar weer, kant en klaar meuk. Ik mis deze bij de Lidl, uit het assortiment zo lijkt het. Ze hadden ook met Carbonara, alleen die variant waren bij mijn Lidl filialen in de buurt vaak afgeprijsd met 35% korting.

[ afbeelding ]
Ja deze was idd lekker!
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  Moderator / Miss SHO zaterdag 8 mei 2021 @ 21:42:47 #160
22592 crew  Ole
pi_199336193
Zonde gister vergeten te posten .. Had lekkere pasta van de Appie. Heb nu paella in de koelkast dus ga ik morgen posten!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_199470372
Ik kende dit topic helemaal niet. Net alles teruggelezen! Hulde aan alle recensenten, wat een mooi topic :D
Alius aliud dicit
  maandag 17 mei 2021 @ 17:18:52 #162
194233 Friday12
Originele kloon
pi_199471718
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 21:42 schreef Ole het volgende:
Zonde gister vergeten te posten .. Had lekkere pasta van de Appie. Heb nu paella in de koelkast dus ga ik morgen posten!
Liegenaar!
pi_200598290
Street Food week bij de Lidl! Ik heb dit keer weer een burgertje gekozen, en zoals je al in dit en eerdere topics hebt kunnen lezen zijn deze nogal 'hit and miss', dus mijn verwachtingen waren gematigd.

Deze keer zijn het de zgn. 'pizzaburgers' die prominent figureren in deze streetfood week, en wel in twee varianten: 'Salami' en 'Hawaii'. Zoals bij elk normaal persoon is de keuze voor mij dan eenvoudig:



De kenners weten: broodjes in de magnetron, om die er goed uit te laten komen (d.w.z. niet slap en zompig), is een soort van heilige graal voor de voedingsingenieurs en designers. Het is de Lidl-wetenschappers eenmaal eerder gelukt (ook bij een Streetfood-item), maar dat succes hebben ze tot nu toe niet weten te herhalen.

Nu is er echter een nieuwe ontwikkeling: volgens de instructies moeten we nu *twee* hoekjes van de verpakking openknippen, en dan op specifieke hoeken: diametraal tegenover elkaar. Is dit het ei van Columbus?



Op het eerste gezicht ziet het er niet best uit, maar de aanraak -en openmaak test blijkt er significant minder waterdamp vrij te komen dan verwacht, en het broodje voelt zowaar 'normaal' aan; niet nat of zompig.



Binnenin vinden we voornamelijk een zee aan gesmolten (analoog-) kaas en wat salami, en misschien wat stukjes paprika?



En dan proeven. Hoewel het als 'burger' aan de man gebracht wordt, bevat dit geen vleesschijf die de boel nog wat structurele integriteit zou kunnen geven. Het is gewoon een zacht broodje met gesmolten kaas en wat stukjes salami. Eten met de hand, zoals een echte burger, is dus niet echt praktisch, daarvoor is de zaak te slap; het risico dat de boel desintegreert en op je kleding terechtkomt is gewoon te groot. Dus dan maar de boel in stukjes gesneden.



En eerlijk is eerlijk: ik vind dit gewoon lekker :@ Het broodje is niet zompig, maar gewoon lekker zacht, als een opgewarmd wit fabrieksbolletje, en dan gevuld met romige, zoutige kaas en precies genoeg salami. Feitelijk smaakt dit als een Dr. Oetker salami-pizza, maar dan in een wit zacht bolletje. Ik ben aan het lijnen dus ik was absoluut niet van plan dit hele ding op te eten, maar voor ik het wist had alles naar binnen gewerkt. En ben ik excuses aan het verzinnen om de komende dagen nog eens naar de Lidl te moeten.

Kortom, dit is wel een winnaar, ik geef dit broodje een dikke 8.

Voor de liefhebber nog de voedingswaarden:

- 448 kcal;
- 14.4 gram vet, waarvan:
- 7.74 gram verzadigd;
- 7.74 gram suiker;
- 18.9 gram proteine;
- 2.93 gram zout.

Al met al valt dat toch nog mee.

edit: die laatste foto' dat lijken toch net roomsoesjes, maar dan met gesmolten kaas i.p.v. room...mmmm :9

[ Bericht 2% gewijzigd door Sicstus op 28-07-2021 15:17:55 ]
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_200603575
Jeeejj weer een toffe recensie! Durf je de Hawai ook aan?
Alius aliud dicit
pi_200603684
Leuke review weer!
pi_200607411
Jouw reviews zijn als een guilty pleasure om te lezen :9
pi_200609839
Leuk, weer eens een review. ^O^
pi_200610025
Toffe review Sicstus! Wat was de prijs? Ziet er prima uit. Lekker veel kaas.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_200610095
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 21:10 schreef Mrmime het volgende:
Jeeejj weer een toffe recensie! Durf je de Hawai ook aan?
Ik denk het niet :@ Ik hou niet van hawaii-pizza, sowieso niet van warm fruit in/bij hartig eten...

quote:
1s.gif Op donderdag 29 juli 2021 09:57 schreef FutureFairytale het volgende:
Toffe review Sicstus! Wat was de prijs? Ziet er prima uit. Lekker veel kaas.
1,99! Duurder dan Flemmings, goedkoper dan Rustlers (denk ik).

Dank voor alle leuke reacties!
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_200610533
Ik scrolde van beneden naar boven. Het begon met mmm lekker roomsoesjes naar hč wat is dit????

Leuke review weer!
pi_200612078
Alleen al voor die heerlijke gesmolten kaas zou ik hem kopen. :9~
pi_200618359
Laat ik ook weer eens een kleine K&K review doen.
Ik liep gisteren in de Appie langs het koelschap en mijn oog viel op deze verpakking Chinese tomatensoep

Hier in huis houden ze niet heel erg van de klassieke chinees en al helemaal niet van Chinese tomatensoep maar ik stiekem wel. Het is een soort guilty pleasure dat zoetige smaakje met die MSG smaak erbij, vies lekker. En omdat dit potje slecht 2,80 kostte dacht ik wat the hell laten we dit morgen eens als lunch gebruiken.
Volgens de verpakking moet het 4-5 minuten op 600W in de magnetron. Na 4,5 minuut vond ik het na doorroeren niet voldoende heet dus heb ik er 2 minuten aan toegevoegd en toen was het wel warm.
In een kom gegoten dient de vermicelli uit het bolle bakje te worden toegevoegd, ik heb het even los geproefd en het is niet zozeer vermicelli maar iets wat het midden houdt tussen karton en kleine stukjes kroepoek. In de kom ziet het er dan zo uit:

en na doorroeren zo:

De structuur van de "vermicelli"verdwijnt een beetje in de soep maar tot het einde proef je toch nog wel iets van vulling erdoor. De soep is verder de goeie dikte die we kennen van de plaatselijke chinees en ook de vulling is in orde, wat groente, vooral bosui denk ik, en wat kip:


Al met al was de smaak helemaal prima en kwam voor een magnetron ding verdacht dicht in de buurt van het origineel van de lokale chinees. Ik was dus eigenlijk blij verrast en het was een prima lunch. Het belangrijkste is dat mijn honger naar de Chinees Indische keuken weer even is gestild. Een welverdiende 8 voor dit product.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_200621094
Ik was ook altijd al benieuwd naar die soepjes, fijn om te weten dat ze goed zijn!
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_200621285
Leuk, nieuwe recensies! *O*
Is dat zo?
  donderdag 29 juli 2021 @ 20:19:49 #175
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_200621430
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 15:09 schreef Sicstus het volgende:
Street Food week bij de Lidl! Ik heb dit keer weer een burgertje gekozen, en zoals je al in dit en eerdere topics hebt kunnen lezen zijn deze nogal 'hit and miss', dus mijn verwachtingen waren gematigd.

Deze keer zijn het de zgn. 'pizzaburgers' die prominent figureren in deze streetfood week, en wel in twee varianten: 'Salami' en 'Hawaii'. Zoals bij elk normaal persoon is de keuze voor mij dan eenvoudig:

[ afbeelding ]

De kenners weten: broodjes in de magnetron, om die er goed uit te laten komen (d.w.z. niet slap en zompig), is een soort van heilige graal voor de voedingsingenieurs en designers. Het is de Lidl-wetenschappers eenmaal eerder gelukt (ook bij een Streetfood-item), maar dat succes hebben ze tot nu toe niet weten te herhalen.

Nu is er echter een nieuwe ontwikkeling: volgens de instructies moeten we nu *twee* hoekjes van de verpakking openknippen, en dan op specifieke hoeken: diametraal tegenover elkaar. Is dit het ei van Columbus?

[ afbeelding ]

Op het eerste gezicht ziet het er niet best uit, maar de aanraak -en openmaak test blijkt er significant minder waterdamp vrij te komen dan verwacht, en het broodje voelt zowaar 'normaal' aan; niet nat of zompig.

[ afbeelding ]

Binnenin vinden we voornamelijk een zee aan gesmolten (analoog-) kaas en wat salami, en misschien wat stukjes paprika?

[ afbeelding ]

En dan proeven. Hoewel het als 'burger' aan de man gebracht wordt, bevat dit geen vleesschijf die de boel nog wat structurele integriteit zou kunnen geven. Het is gewoon een zacht broodje met gesmolten kaas en wat stukjes salami. Eten met de hand, zoals een echte burger, is dus niet echt praktisch, daarvoor is de zaak te slap; het risico dat de boel desintegreert en op je kleding terechtkomt is gewoon te groot. Dus dan maar de boel in stukjes gesneden.

[ afbeelding ]

En eerlijk is eerlijk: ik vind dit gewoon lekker :@ Het broodje is niet zompig, maar gewoon lekker zacht, als een opgewarmd wit fabrieksbolletje, en dan gevuld met romige, zoutige kaas en precies genoeg salami. Feitelijk smaakt dit als een Dr. Oetker salami-pizza, maar dan in een wit zacht bolletje. Ik ben aan het lijnen dus ik was absoluut niet van plan dit hele ding op te eten, maar voor ik het wist had alles naar binnen gewerkt. En ben ik excuses aan het verzinnen om de komende dagen nog eens naar de Lidl te moeten.

Kortom, dit is wel een winnaar, ik geef dit broodje een dikke 8.

Voor de liefhebber nog de voedingswaarden:

- 448 kcal;
- 14.4 gram vet, waarvan:
- 7.74 gram verzadigd;
- 7.74 gram suiker;
- 18.9 gram proteine;
- 2.93 gram zout.

Al met al valt dat toch nog mee.

edit: die laatste foto' dat lijken toch net roomsoesjes, maar dan met gesmolten kaas i.p.v. room...mmmm :9
Voor mij zijn jouw posts een bijzondere vorm van poëzie.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 29 juli 2021 @ 20:21:16 #176
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_200621465
Hoewel ik gruwel van het eten zelf.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_200623553
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:46 schreef Sicstus het volgende:
Enige tijd geleden was het Spaanse/Portugese (oftewel Iberische) week bij de Lidl. Mijn oog viel op een paar intrigerende blikjes met gevulde paprika:

[ afbeelding ]

Er zijn drie varianten, ik heb ze alledrie aangeschaft. De varianten zijn: 'Bacalao', oftewel kabeljauw (en garnalen), 'Carne', oftewel vleesch, en 'Merluza y gambas', oftewel heek en garnalen. De garnalen worden dus bij deze laatste variant expliciet benoemd, maar de kabeljauwvariant heet simpelweg 'Bacalao' in plaats van 'Bacalao y gambas'.
Raadselachtig.

Nou, openmaken dan maar:

[ afbeelding ]

Per blikje vinden we vier stukken gevulde paprika; bovenstaande foto heb ik genomen nadat ik er van elke variant al eentje had uitgehaald.

De stukken paprika zijn mooi rood, de vulling is een oranje/beige mousse-achtige substantie:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Wel opvallend is dat de vulling er nagenoeg hetzelfde uitziet; ik zou toch verwachten dat met name de 'Carne'-variant er wat anders zou uitzien; meer gehaktachtig. Maar dat is niet het geval.

De smaaktest valt tegen: niet alleen zien ze er allemaal hetzelfde uit, ze smaken ook allemaal nagenoeg hetzelfde, heel flauw. In de verste verte is geen geen vis, garnalen of vleessmaak te bekennen.

Storender is dat de eetsensatie bij elke hap verstoord wordt door rare harde stukjes; zijn dat ongare stukjes paprika, stukjes van het steeltje van de paprika die per ongeluk zijn achtergebleven, of stukjes bot/graat? Het doet me in ieder geval kokhalzen :r

Nee, deze 'delicatessen' mogen de Spanjolen houden! Lekker in het schap laten liggen bij de volgende 'Iberische' week.
En ik die rotte paprika's maar weggooien kennelijk moet ik ze inbliken en verkopen als Spaanse lekkernij ipv ze aan schapen te geven.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_200629895
Weer een uniek product van de Lidl, uit hun Belgische week: de klassieke Gentse waterzooi met kip!



In een modern, handzaam pot van 800 ml, zodat je het rustig jarenlang in de kast kunt laten staan terwijl je de moed verzamelt om eraan te beginnen.

Voor wie het gerecht niet kent is er natuurlijk een wikipedia-artikel, maar in het kort: het is een soort soep van kip, groenten, aardappelen en room. In de middeleeuwen werd het met vis uit de Gentse sloten en grachten gemaakt, maar daar loosde men hun afval en stront in dus dat was niet al te fris. Toen is men op kip overgegaan.

In de pan ziet het best appetijtelijk uit, maar dat komt misschien door de belichting:



Eenmaal in het schaaltje ziet het er wat grijzer van kleur uit op de foto's, dus dat is wat minder aantrekkelijk. We treffen stukjes aardappel en groenten aan, en redelijk grote stukjes kip:





Ik heb maar de helft gebruikt, 400 ml dus, want dit spul is zo'n 100 kcal per 100 ml; de helft is dus genoeg voor een lunch bijvoorbeeld, als er een sneetje brood bij neem zoals ik heb gedaan. Niet authentiek wellicht, maar je moet wat.

Qua smaak valt het niet tegen: een gewone kippensoepsmaak eigenlijk. Alleen het mondgevoel is verschillend; in Nederland zijn we gewend aan heldere kippensoep, dus deze variant met room voelt vreemd aan in de mond. Niet helemaal mijn ding, soepen (of andere gerechten) met room, en daarom is het voor mij een eenmalig probeersel, maar vies is het niet.

Voedingswaarden kan ik helaas niet geven, want ik heb de pot al weggegooid.

Eindoordeel: 6,5
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_200630229
Op de pot zie ik 4 porties staan, dat zijn dan wel heel magere porties.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_200630287
Respect dat je dit eet. Ik moet er niet aan denken.
pi_200630354
Waterzooi. Prachtige (toepasselijke) naam.
pi_200639552
Gisteren de kapsalon en kip piri piri van de streetfoodweken gehad. Het krokante jasje van de kip was flauw maar wel pittig. De kapsalon was een drama, slappe friet en weinig vlees.
pi_200640728
Toevallig vandaag ook dus de chinese tomatensoep op van padifoods. Zeker een aanrader met een broodje! 8/10
pi_200640808
Onlangs bestelde ik wat potten van onvolprezen JIF pindakaas bij Kelly's Expat Shop, en besloot ik om wat Angelsaksische delicatessen mee te bestellen. Altijd interessant om te proberen!

De Britten hebben een aantal soorten voedsel die bij ons nagenoeg onbekend zijn. Een voorbeeld zijn de zogenaamde 'pies' en 'puddings' of 'puds'. Het betreft hier een soort taartvormige deegwaren die gevuld zijn met voornamelijk vlees, soms aangevult met groenten of kaas. Veelvoorkomende vullingen zijn 'Steak & Kidney', 'Beef & Onion', 'Cheese & Onion'.

Onze saucijzenbroodjes of Brabantse worstenbroodjes (en aanverwante producten als frikandelbroodjes e.d.) komen misschien nog het meest in de buurt. Ook bapao's zijn enigszins verwant.

Enfin, het merk bij uitstek voor kant-en-klare pies en puds is 'Fray Bentos'. Ik had eigenlijk een pie gewild, de grotere en duurdere producten, maar die waren uitverkocht, dus ik kocht een 'pudding', een kleiner deeghapje, en dan in de smaak Steak & Kidney, rundvlees en niertjes dus.



Kennelijk bestaat het bedrijf al sinds 1881, we hebben dus te maken met een producent van hoogwaardige kwaliteitsproducten, anders hou je het niet zo lang uit.



Een aanwijzing dat we hier niet zomaar met een junkfoodproduct te maken hebben waarvoor uitsluitend separatorvlees is gebruikt, maar echt vlees, is dat er kennelijk nog stukjes bot in kunnen zitten.

De ingredientenlijst is eveneens indicatief voor een ambachtelijk product: allemaal natuurlijke ingredienten die je ook in je eigen baksels zou gebruiken.



Afijn, de instructies instrueren ons om het deksel eraf te trekken en het aldus geopende blik omgekeerd op een bord of schotel te plaatsen, en de hele boel 90 seconden in de magnetron te verwarmen. Het idee is dat je daarna het blik simpelweg kunt oppakken en dat de 'pudding' dan op het bord achterblijft, ongeveer volgens hetzelfde principe als de bekende Mona-puddinkjes.

Echter, de praktijk is weerbarstig:



De inhoud van de pudding ligt inderdaad op het bord, maar het omhullende stuk deegwaar blijft achter in het blik, en zal handmatig daaruit verwijderd moeten worden. Dit is ook het moment waarop we ons realiseren het schoteltje dat we gebruikt hebben dreigt over te lopen door de jus; we're gonna need a bigger boat.

Het omhulsel plaatsen we vervolgens terug op het bergje vleesachtige spul, en dan hebben we hoe het er ongeveer uit zou moeten zien.



Je kunt je voorstellen dat dit niet eenvoudig te eten is; een qua consistentie wat rubberachtig stukje deeg, dat los op een bergje vleesproduct met de consistentie van kattevoer ligt. Na het nemen van de laatste foto heb ik het deeg dus maar wat opzij geschoven en het vlees apart geproefd. Hiermee is niet echt iets mis, het smaakt naar het, altijd wat armzalige, 'stoofvlees' wat je bij kant-en-klare magnetronhutspot krijgt.

Het deegwaar is heel apart, een kruising tussen natte ontbijtkoek en rauw deeg, ongeveer. Zoetig en een beetje kauwgomachtig. Ik heb eigenlijk nog nooit zoiets in mijn mond gehad en ik weet ook niet wat ik ervan moet vinden. Ik heb er een paar hapjes van gegeten en dat was niet vies of onplezierig, maar ik had niet de behoefte om het helemaal te verorberen, wat voor mij een zeldzaamheid is.

Al met al een bijzondere kennismaking met een typisch Brits product. Ik geef het een 5 als eindcijfer: allemaal niet echt vies, maar het vlees is wat armetierig en niet bijzonder, en het deegachtige omhulsel is gewoon een beetje raar; misschien een 'acquired taste'.
Als het structureel wat beter in elkaar had gezeten was het misschien een krappe voldoende geworden.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  Moderator / Miss SHO vrijdag 30 juli 2021 @ 17:27:00 #185
22592 crew  Ole
pi_200640901
deze straks


Dit mag geen carbonara heten van een 'echte ' Italiaan maar lijkt me best lekker. Zat in mijn too good to go pakket
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_200641864
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 17:27 schreef Ole het volgende:
deze straks
[ afbeelding ]

Dit mag geen carbonara heten van een 'echte ' Italiaan maar lijkt me best lekker. Zat in mijn too good to go pakket
Ben benieuwd :9

Wel iets om niet elke dag te eten he...653 kcal en maar 130 gram groente :P
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  Moderator / Miss SHO vrijdag 30 juli 2021 @ 18:57:28 #187
22592 crew  Ole
pi_200642173
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 18:30 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Ben benieuwd :9

Wel iets om niet elke dag te eten he...653 kcal en maar 130 gram groente :P
ja maar ik heb klein maagje, dus eet sowieso niet in één keer op!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_200650209
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 18:57 schreef Ole het volgende:

[..]

ja maar ik heb klein maagje, dus eet sowieso niet in één keer op!
Maar hoe was het nou?
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_200674452
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 17:27 schreef Ole het volgende:
deze straks
[ afbeelding ]

Dit mag geen carbonara heten van een 'echte ' Italiaan maar lijkt me best lekker. Zat in mijn too good to go pakket
Ziet er goed uit.
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 18:30 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Ben benieuwd :9

Ja ik ben ook nieuwsgierig @Ole
  zondag 1 augustus 2021 @ 14:17:08 #190
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_200674613
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 17:27 schreef Ole het volgende:
deze straks
[ afbeelding ]

Dit mag geen carbonara heten van een 'echte ' Italiaan maar lijkt me best lekker. Zat in mijn too good to go pakket
Heeft inderdaad niets met echte carbonara te maken, maar is wel érg lekker!
The remedy is the experience.
  Moderator / Miss SHO zondag 1 augustus 2021 @ 16:05:17 #191
22592 crew  Ole
pi_200677827
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 14:17 schreef Klonterpot het volgende:

[..]

Heeft inderdaad niets met echte carbonara te maken, maar is wel érg lekker!
Hij was zeker lekker!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_200677959
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 16:05 schreef Ole het volgende:

[..]

Hij was zeker lekker!
LOL met smacht wachtten we op een review. Krijgen we 1 zin bestaande uit 4 woorden.

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
  Moderator / Miss SHO zondag 1 augustus 2021 @ 16:19:31 #193
22592 crew  Ole
pi_200678131
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 16:11 schreef potjecreme het volgende:

[..]

LOL met smacht wachtten we op een review. Krijgen we 1 zin bestaande uit 4 woorden.

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
Tja, heb hem opgegeten na een avondje in de kroeg, dus dan is alles lekker :D
Heb dan ook geen foto's, maar toch even een review:

Fijne van de stoommaaltijden is dat ze vers zijn.
misschien zag mijn maaltijd er nog wel beter uit dan op het plaatje. Bereiden super makkelijk, 5 minuten in de magnetron.
Ingredienten allemaal aanwezig en herkenbaar. Verder was de saus prima en ik heb hem bijna in één keer opgegeten. Normaal kost hij 4,99.
Deze zat in een too good to go pakket voor 3,99
Hele pakket was ruim 15 euro waard, dus absoluut een goede deal.

cijfer: 8
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_200678374
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 17:17 schreef Sicstus het volgende:
Onlangs bestelde ik wat potten van onvolprezen JIF pindakaas bij Kelly's Expat Shop, en besloot ik om wat Angelsaksische delicatessen mee te bestellen. Altijd interessant om te proberen!

De Britten hebben een aantal soorten voedsel die bij ons nagenoeg onbekend zijn. Een voorbeeld zijn de zogenaamde 'pies' en 'puddings' of 'puds'. Het betreft hier een soort taartvormige deegwaren die gevuld zijn met voornamelijk vlees, soms aangevult met groenten of kaas. Veelvoorkomende vullingen zijn 'Steak & Kidney', 'Beef & Onion', 'Cheese & Onion'.

Onze saucijzenbroodjes of Brabantse worstenbroodjes (en aanverwante producten als frikandelbroodjes e.d.) komen misschien nog het meest in de buurt. Ook bapao's zijn enigszins verwant.

Enfin, het merk bij uitstek voor kant-en-klare pies en puds is 'Fray Bentos'. Ik had eigenlijk een pie gewild, de grotere en duurdere producten, maar die waren uitverkocht, dus ik kocht een 'pudding', een kleiner deeghapje, en dan in de smaak Steak & Kidney, rundvlees en niertjes dus.

[ afbeelding ]

Kennelijk bestaat het bedrijf al sinds 1881, we hebben dus te maken met een producent van hoogwaardige kwaliteitsproducten, anders hou je het niet zo lang uit.

[ afbeelding ]

Een aanwijzing dat we hier niet zomaar met een junkfoodproduct te maken hebben waarvoor uitsluitend separatorvlees is gebruikt, maar echt vlees, is dat er kennelijk nog stukjes bot in kunnen zitten.

De ingredientenlijst is eveneens indicatief voor een ambachtelijk product: allemaal natuurlijke ingredienten die je ook in je eigen baksels zou gebruiken.

[ afbeelding ]

Afijn, de instructies instrueren ons om het deksel eraf te trekken en het aldus geopende blik omgekeerd op een bord of schotel te plaatsen, en de hele boel 90 seconden in de magnetron te verwarmen. Het idee is dat je daarna het blik simpelweg kunt oppakken en dat de 'pudding' dan op het bord achterblijft, ongeveer volgens hetzelfde principe als de bekende Mona-puddinkjes.

Echter, de praktijk is weerbarstig:

[ afbeelding ]

De inhoud van de pudding ligt inderdaad op het bord, maar het omhullende stuk deegwaar blijft achter in het blik, en zal handmatig daaruit verwijderd moeten worden. Dit is ook het moment waarop we ons realiseren het schoteltje dat we gebruikt hebben dreigt over te lopen door de jus; we're gonna need a bigger boat.

Het omhulsel plaatsen we vervolgens terug op het bergje vleesachtige spul, en dan hebben we hoe het er ongeveer uit zou moeten zien.

[ afbeelding ]

Je kunt je voorstellen dat dit niet eenvoudig te eten is; een qua consistentie wat rubberachtig stukje deeg, dat los op een bergje vleesproduct met de consistentie van kattevoer ligt. Na het nemen van de laatste foto heb ik het deeg dus maar wat opzij geschoven en het vlees apart geproefd. Hiermee is niet echt iets mis, het smaakt naar het, altijd wat armzalige, 'stoofvlees' wat je bij kant-en-klare magnetronhutspot krijgt.

Het deegwaar is heel apart, een kruising tussen natte ontbijtkoek en rauw deeg, ongeveer. Zoetig en een beetje kauwgomachtig. Ik heb eigenlijk nog nooit zoiets in mijn mond gehad en ik weet ook niet wat ik ervan moet vinden. Ik heb er een paar hapjes van gegeten en dat was niet vies of onplezierig, maar ik had niet de behoefte om het helemaal te verorberen, wat voor mij een zeldzaamheid is.

Al met al een bijzondere kennismaking met een typisch Brits product. Ik geef het een 5 als eindcijfer: allemaal niet echt vies, maar het vlees is wat armetierig en niet bijzonder, en het deegachtige omhulsel is gewoon een beetje raar; misschien een 'acquired taste'.
Als het structureel wat beter in elkaar had gezeten was het misschien een krappe voldoende geworden.
Waarschijnlijk wordt het in het land van herkomst erg gewaardeerd. Ik kan me voorstellen dat eters uit andere landen een gelijksoortig oordeel zullen geven over onze Unox hamburgers die je uit het schap haalt in de supermarkt.
pi_200678406
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 17:17 schreef Sicstus het volgende:
Onlangs bestelde ik wat potten van onvolprezen JIF pindakaas bij Kelly's Expat Shop, en besloot ik om wat Angelsaksische delicatessen mee te bestellen. Altijd interessant om te proberen!

De Britten hebben een aantal soorten voedsel die bij ons nagenoeg onbekend zijn. Een voorbeeld zijn de zogenaamde 'pies' en 'puddings' of 'puds'. Het betreft hier een soort taartvormige deegwaren die gevuld zijn met voornamelijk vlees, soms aangevult met groenten of kaas. Veelvoorkomende vullingen zijn 'Steak & Kidney', 'Beef & Onion', 'Cheese & Onion'.

Onze saucijzenbroodjes of Brabantse worstenbroodjes (en aanverwante producten als frikandelbroodjes e.d.) komen misschien nog het meest in de buurt. Ook bapao's zijn enigszins verwant.

Enfin, het merk bij uitstek voor kant-en-klare pies en puds is 'Fray Bentos'. Ik had eigenlijk een pie gewild, de grotere en duurdere producten, maar die waren uitverkocht, dus ik kocht een 'pudding', een kleiner deeghapje, en dan in de smaak Steak & Kidney, rundvlees en niertjes dus.

[ afbeelding ]

Kennelijk bestaat het bedrijf al sinds 1881, we hebben dus te maken met een producent van hoogwaardige kwaliteitsproducten, anders hou je het niet zo lang uit.

[ afbeelding ]

Een aanwijzing dat we hier niet zomaar met een junkfoodproduct te maken hebben waarvoor uitsluitend separatorvlees is gebruikt, maar echt vlees, is dat er kennelijk nog stukjes bot in kunnen zitten.

De ingredientenlijst is eveneens indicatief voor een ambachtelijk product: allemaal natuurlijke ingredienten die je ook in je eigen baksels zou gebruiken.

[ afbeelding ]

Afijn, de instructies instrueren ons om het deksel eraf te trekken en het aldus geopende blik omgekeerd op een bord of schotel te plaatsen, en de hele boel 90 seconden in de magnetron te verwarmen. Het idee is dat je daarna het blik simpelweg kunt oppakken en dat de 'pudding' dan op het bord achterblijft, ongeveer volgens hetzelfde principe als de bekende Mona-puddinkjes.

Echter, de praktijk is weerbarstig:

[ afbeelding ]

De inhoud van de pudding ligt inderdaad op het bord, maar het omhullende stuk deegwaar blijft achter in het blik, en zal handmatig daaruit verwijderd moeten worden. Dit is ook het moment waarop we ons realiseren het schoteltje dat we gebruikt hebben dreigt over te lopen door de jus; we're gonna need a bigger boat.

Het omhulsel plaatsen we vervolgens terug op het bergje vleesachtige spul, en dan hebben we hoe het er ongeveer uit zou moeten zien.

[ afbeelding ]

Je kunt je voorstellen dat dit niet eenvoudig te eten is; een qua consistentie wat rubberachtig stukje deeg, dat los op een bergje vleesproduct met de consistentie van kattevoer ligt. Na het nemen van de laatste foto heb ik het deeg dus maar wat opzij geschoven en het vlees apart geproefd. Hiermee is niet echt iets mis, het smaakt naar het, altijd wat armzalige, 'stoofvlees' wat je bij kant-en-klare magnetronhutspot krijgt.

Het deegwaar is heel apart, een kruising tussen natte ontbijtkoek en rauw deeg, ongeveer. Zoetig en een beetje kauwgomachtig. Ik heb eigenlijk nog nooit zoiets in mijn mond gehad en ik weet ook niet wat ik ervan moet vinden. Ik heb er een paar hapjes van gegeten en dat was niet vies of onplezierig, maar ik had niet de behoefte om het helemaal te verorberen, wat voor mij een zeldzaamheid is.

Al met al een bijzondere kennismaking met een typisch Brits product. Ik geef het een 5 als eindcijfer: allemaal niet echt vies, maar het vlees is wat armetierig en niet bijzonder, en het deegachtige omhulsel is gewoon een beetje raar; misschien een 'acquired taste'.
Als het structureel wat beter in elkaar had gezeten was het misschien een krappe voldoende geworden.
Ik zou bijna denken, laat het bovenste grijze spul weg en prop het vlees in een broodje. beetje ijsbergsla erbij. De jus ziet er niet slecht uit.
pi_200683540
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 17:27 schreef Ole het volgende:
deze straks
[ afbeelding ]

Dit mag geen carbonara heten van een 'echte ' Italiaan maar lijkt me best lekker. Zat in mijn too good to go pakket
Paar jaar geleden had ik deze maar vond em helaas flauw, zelfs met veel extra peper en parmezaan erdoor.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_200696589
Over stoommaaltijden gesproken, ik ben inmiddels fan de AH Aziatische kip in zwarte bonensaus. Die is nieuw, ik was altijd al wel fan van de Kip Rozemarijn maar ik denk dat dit mijn nieuwe favoriet is. Er zitten geen zwarte bonen in, het is echt een soort jus van zwarte bonen voor de noedels met een markante smaak.

Dat combineert allemaal uitstekend met de kip, de peulen, paksoy en de champignons, tauge geeft altijd iets extra's maar het mooie is 'het pepertje' om maar zo'n afschuwelijk tv-kok verkleinwoord te gebruiken. Het is niet heel pittig maar er brandt iets op de achtergrond en achterin de mond, niet op de tong.

Mijn complimenten, echt knap gemaakt dat zoiets in 6.5 mnuut klaar is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_200697234
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 14:54 schreef Weltschmerz het volgende:
Over stoommaaltijden gesproken, ik ben inmiddels fan de AH Aziatische kip in zwarte bonensaus. Die is nieuw, ik was altijd al wel fan van de Kip Rozemarijn maar ik denk dat dit mijn nieuwe favoriet is. Er zitten geen zwarte bonen in, het is echt een soort jus van zwarte bonen voor de noedels met een markante smaak.

Dat combineert allemaal uitstekend met de kip, de peulen, paksoy en de champignons, tauge geeft altijd iets extra's maar het mooie is 'het pepertje' om maar zo'n afschuwelijk tv-kok verkleinwoord te gebruiken. Het is niet heel pittig maar er brandt iets op de achtergrond en achterin de mond, niet op de tong.

Mijn complimenten, echt knap gemaakt dat zoiets in 6.5 mnuut klaar is.
Thnx voor de tip! Ik wist niet dat AH nog vernieuwingen doorvoerde in hun stoommaaltijen, het is al jaren hetzelfde volgens mij, dus waren ze een beetje van mijn radar verdwenen. Maar ik ga deze dan zeker proberen :9
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_200697358
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 15:16 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Thnx voor de tip! Ik wist niet dat AH nog vernieuwingen doorvoerde in hun stoommaaltijen, het is al jaren hetzelfde volgens mij, dus waren ze een beetje van mijn radar verdwenen. Maar ik ga deze dan zeker proberen :9
Er zat een paar weken geleden een sticker 'nieuw' op, ik heb er inmiddels als 3 op. Een tijd terug kwamen ze met de 'stoomsoepen' in dezelfde verpakking maar ik hou niet zo van soep als avondmaaltijd. Ze hebben de budget Nasi met kipsate helemaal verneukt onder het mom van 'nieuwe verpakking' dus ik moest ook wat anders, dat was jammer want die was op zijn eigen onpretentieuze manier heel erg lekker met een versgebakken ei en goede sambal.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_200758997
Haha, grappig topic! Ik wil eigenlijk deze niet zelf reviewen, want ik vind hem prijs/kwaliteit-technisch helemaal geweldig _O_
De curry lucht is sterk aanwezig en voor de prijs krijg je verrassend veel garnalen. Alleen de maiskolfjes vind ik niet bij het gerecht passen qua smaak.

Misschien dat iemand de proef op de som durft te nemen voor dit diepvriesgerecht van de Aldi voor ¤3.79 en er een review over kan plaatsen?

beter een knipoog dan een blauw oog
pi_200759092
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 17:26 schreef Knipoogje het volgende:
Haha, grappig topic! Ik wil eigenlijk deze niet zelf reviewen, want ik vind hem prijs/kwaliteit-technisch helemaal geweldig _O_
De curry lucht is sterk aanwezig en voor de prijs krijg je verrassend veel garnalen. Alleen de maiskolfjes vind ik niet bij het gerecht passen qua smaak.

Misschien dat iemand de proef op de som durft te nemen voor dit diepvriesgerecht van de Aldi voor ¤3.79 en er een review over kan plaatsen?

[ afbeelding ]
Heb je het nu wel of niet gegeten?
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_200760695
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 17:17 schreef Sicstus het volgende:
Onlangs bestelde ik wat potten van onvolprezen JIF pindakaas bij Kelly's Expat Shop, en besloot ik om wat Angelsaksische delicatessen mee te bestellen. Altijd interessant om te proberen!

De Britten hebben een aantal soorten voedsel die bij ons nagenoeg onbekend zijn. Een voorbeeld zijn de zogenaamde 'pies' en 'puddings' of 'puds'. Het betreft hier een soort taartvormige deegwaren die gevuld zijn met voornamelijk vlees, soms aangevult met groenten of kaas. Veelvoorkomende vullingen zijn 'Steak & Kidney', 'Beef & Onion', 'Cheese & Onion'.

Onze saucijzenbroodjes of Brabantse worstenbroodjes (en aanverwante producten als frikandelbroodjes e.d.) komen misschien nog het meest in de buurt. Ook bapao's zijn enigszins verwant.

Enfin, het merk bij uitstek voor kant-en-klare pies en puds is 'Fray Bentos'. Ik had eigenlijk een pie gewild, de grotere en duurdere producten, maar die waren uitverkocht, dus ik kocht een 'pudding', een kleiner deeghapje, en dan in de smaak Steak & Kidney, rundvlees en niertjes dus.

[ afbeelding ]

Kennelijk bestaat het bedrijf al sinds 1881, we hebben dus te maken met een producent van hoogwaardige kwaliteitsproducten, anders hou je het niet zo lang uit.

[ afbeelding ]

Een aanwijzing dat we hier niet zomaar met een junkfoodproduct te maken hebben waarvoor uitsluitend separatorvlees is gebruikt, maar echt vlees, is dat er kennelijk nog stukjes bot in kunnen zitten.

De ingredientenlijst is eveneens indicatief voor een ambachtelijk product: allemaal natuurlijke ingredienten die je ook in je eigen baksels zou gebruiken.

[ afbeelding ]

Afijn, de instructies instrueren ons om het deksel eraf te trekken en het aldus geopende blik omgekeerd op een bord of schotel te plaatsen, en de hele boel 90 seconden in de magnetron te verwarmen. Het idee is dat je daarna het blik simpelweg kunt oppakken en dat de 'pudding' dan op het bord achterblijft, ongeveer volgens hetzelfde principe als de bekende Mona-puddinkjes.

Echter, de praktijk is weerbarstig:

[ afbeelding ]

De inhoud van de pudding ligt inderdaad op het bord, maar het omhullende stuk deegwaar blijft achter in het blik, en zal handmatig daaruit verwijderd moeten worden. Dit is ook het moment waarop we ons realiseren het schoteltje dat we gebruikt hebben dreigt over te lopen door de jus; we're gonna need a bigger boat.

Het omhulsel plaatsen we vervolgens terug op het bergje vleesachtige spul, en dan hebben we hoe het er ongeveer uit zou moeten zien.

[ afbeelding ]

Je kunt je voorstellen dat dit niet eenvoudig te eten is; een qua consistentie wat rubberachtig stukje deeg, dat los op een bergje vleesproduct met de consistentie van kattevoer ligt. Na het nemen van de laatste foto heb ik het deeg dus maar wat opzij geschoven en het vlees apart geproefd. Hiermee is niet echt iets mis, het smaakt naar het, altijd wat armzalige, 'stoofvlees' wat je bij kant-en-klare magnetronhutspot krijgt.

Het deegwaar is heel apart, een kruising tussen natte ontbijtkoek en rauw deeg, ongeveer. Zoetig en een beetje kauwgomachtig. Ik heb eigenlijk nog nooit zoiets in mijn mond gehad en ik weet ook niet wat ik ervan moet vinden. Ik heb er een paar hapjes van gegeten en dat was niet vies of onplezierig, maar ik had niet de behoefte om het helemaal te verorberen, wat voor mij een zeldzaamheid is.

Al met al een bijzondere kennismaking met een typisch Brits product. Ik geef het een 5 als eindcijfer: allemaal niet echt vies, maar het vlees is wat armetierig en niet bijzonder, en het deegachtige omhulsel is gewoon een beetje raar; misschien een 'acquired taste'.
Als het structureel wat beter in elkaar had gezeten was het misschien een krappe voldoende geworden.
Ik blijf gruwelen iedere keer dat ik hier voorbij scroll :r
pi_200760853
quote:
17s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 19:26 schreef praadje het volgende:

[..]

Ik blijf gruwelen iedere keer dat ik hier voorbij scroll :r
Ja :D en ga vervolgens nogmaals over m'n nek als ik onderstaande lees:

quote:
Het deegwaar is heel apart, een kruising tussen natte ontbijtkoek en rauw deeg, ongeveer. Zoetig en een beetje kauwgomachtig.
pi_200760912
quote:
10s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 19:36 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Ja :D en ga vervolgens nogmaals over m'n nek als ik onderstaande lees:
[..]

Hou op met me haha, vreselijk.
pi_200760923
Alle respect voor jou hoor @Sicstus . Ik had me er echt niet aan gewaagd _O_
pi_200765135
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 17:33 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Heb je het nu wel of niet gegeten?
Ja, zoals ik zei vond ik hem erg lekker (bovengemiddeld goed voor diepvriesthuismaaltijd-kwaliteit zeg maar). Ik ben benieuwd wat anderen er van vinden.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_200779110
Interessant topic! Ik ga het niet na doen, maar ik vermaak mij kostelijk met de reviews hier :D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 17:17:23 #208
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_200779127
quote:
17s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 19:26 schreef praadje het volgende:

[..]

Ik blijf gruwelen iedere keer dat ik hier voorbij scroll :r
Idem. Het ziet eruit als een combinatie van (inderdaad) kattenvoer en drilpudding. :')
pi_200813531
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 17:26 schreef Knipoogje het volgende:
Haha, grappig topic! Ik wil eigenlijk deze niet zelf reviewen, want ik vind hem prijs/kwaliteit-technisch helemaal geweldig _O_
De curry lucht is sterk aanwezig en voor de prijs krijg je verrassend veel garnalen. Alleen de maiskolfjes vind ik niet bij het gerecht passen qua smaak.
Ik eet ook weleens zo'n zak 'Spaanse schotel' van de Aldi, een soort paella uit het vriesvak. Dan krijg je dus 750 gram voor minder dan 3 euro, en dan hebben ze de halve Middellandse Zee voor je leeggevist. Mosselen, inktvis, garnalen, koolvis en dan ook chorizo en flink wat kip. .Dat kan toch helemaal niet als je ziet wat een bakje zeevruchten kost?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator / Miss SHO zondag 8 augustus 2021 @ 14:35:35 #210
22592 crew  Ole
pi_200814460
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 17:15 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Interessant topic! Ik ga het niet na doen, maar ik vermaak mij kostelijk met de reviews hier :D
heerlijk anti CUL snobs! En de reviews zijn geweldig!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_200819660
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 13:55 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik eet ook weleens zo'n zak 'Spaanse schotel' van de Aldi, een soort paella uit het vriesvak. Dan krijg je dus 750 gram voor minder dan 3 euro, en dan hebben ze de halve Middellandse Zee voor je leeggevist. Mosselen, inktvis, garnalen, koolvis en dan ook chorizo en flink wat kip. .Dat kan toch helemaal niet als je ziet wat een bakje zeevruchten kost?
Die neem ik ook wel eens, maar als je de mosselen proeft, dan snap ik wel dat het minder dan 3¤ kost. Die chorizo is ook meer zout dan vlees. Maar het geheel is uiteraard prima te doen verder voor die prijs.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_200828333
Een winkel waar ik eigenlijk zelden of nooit kom, maar die bij hele volksstammen immens populair schijnt te zijn, is de Action. Merkwaardig genoeg verkopen zij ook voedselproducten, en zo kwam het dat mijn oog viel op dit charmante zakje Spaghetti Bolognese:



'Cucina San Marco', dat klinkt niet verkeerd! De instructies zijn simpel: van boven openscheuren (de fabrikant heeft alvast een inkeping gemaakt om je op weg te helpen) en dan twee minuten op ongeveer 750 Watt in de magnetron, rechtopstaand.

Een sneak peek vooraf:



En als het eenmaal opgewarmd is laten we het uit het zakje in ons schaaltje glijden:



Een beetje losschudden met de vork, en het ziet er ineens zowaar eetbaar uit:



Ik moet zeggen dat ik door de geur tijdens het opwarmen al niet heel enthousiast werd aangezien het een beetje zurig rook. En inderdaad, ook bij het eten proef je dat; de tomatensaus is gewoon te zurig, maar wel minder dan ik gevreesd had. Ook vreesde ik dat de pasta veel te gaar zou zijn, een veel gemaakte fout door amateurkoks en fabrikanten van kant-en-klaarspul, maar tot mijn verrassing is dit toch tamelijk 'al dente'; het eet lekker weg zonder van ellende uit elkaar te vallen.

Als het dat nare zuurtje niet had, zou dit echt prima te doen zijn. Misschien de volgende keer wat geraspte kaas eroverheen, wellicht dat dat voor wat meer balans zorgt.

Verder moet je je er niet teveel van voorstellen, dit gerechtje bestaat letterlijk alleen uit spaghetti (70%) en tomatensaus (30%). En een flintertje basilicum. Maar voor de prijs (1 euro 15) kun je ook niet meer verwachten.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_200829650
Mooie review weer, gewoon weg spoelen met twee halve liters Hollandia export pils
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 10 augustus 2021 @ 16:48:43 #214
414785 sirdanilot
pi_200847169
Ik moest kokhalzen bij de foto's ! :r

Lijkt op de spaghetti hoops die heel populair zijn hier in ierland.

Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_200847257
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 16:48 schreef sirdanilot het volgende:
Ik moest kokhalzen bij de foto's ! :r

Lijkt op de spaghetti hoops die heel populair zijn hier in ierland.

[ afbeelding ]
Die had ik toevallig laatst eens geprobeerd. Maar jeetje, dat spul is vooral echt belachelijk zoet.
pi_200865530
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 20:47 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Die neem ik ook wel eens, maar als je de mosselen proeft, dan snap ik wel dat het minder dan 3¤ kost. Die chorizo is ook meer zout dan vlees. Maar het geheel is uiteraard prima te doen verder voor die prijs.
Daar heb je wel gelijk in, maar dat heb ik eigenlijk altijd bij verwerkte mosselen. Ik snap het punt van mosselen niet anders dan meteen als ze net aan gaar zijn opscheppen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_200906632
Even een korte, die best wel oke was: de AH 'verse maaltijd' Pappardelle puttanesca met vis.



De originele prijs is 7 euro en dat is wat meer dan ik voor een kant-en-klare maaltijd wil uitgeven, maar met 35% korting komt het op 4.55 uit en voor dat bedrag wil ik het wel proberen.

Na vijf minuten op 900 Watt ziet het er zo uit:



Ziet er toch goed uit? Kleurig en vers enzo. Het ruikt ook prima! De volgende foto is bedoeld als wat meer een close-up van het eten, maar is in een andere kamer genomen met minder licht, dus die kwam niet helemaal uit de verf.



Het smaakt ook prima, de tomaten-olijvensaus overheerst maar dat is niet erg, het smaakt goed, anders dan de tomatensaus in mijn vorige review. Volgens de ingredientenlijst zit er ook rode chilipeper in, maar daar is (door mij althans) weinig van te merken. De pappardelle heeft nog een bite.

Het enige wat tegenvalt zijn de stukjes vis (kabeljauw en zalm), die zijn wat aan de droge kant.

Al met al een heel aardige maaltijd voor 4.55, maar voor 7 euro zou ik hem niet kopen.

Wat calorieen betreft zit je hier ook wel goed mee, 116 kcal per 100 gram. Helaas vermelden ze niet hoeveel de maaltijd in totaal weegt; bij inhoud staat, heel nuchter: '1 stuk' :')
450 gram lijkt me een goede schatting. Je komt dan op 522 kcal voor de gehele maaltijd, alsmede 1.26 gram zout, ook alleszins redelijk voor een k&k-maaltijd.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_200907360
Goeie review! Zie ik daar ook een verdwaald garnaaltje?
pi_200907428
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 13:19 schreef Sicstus het volgende:
Een winkel waar ik eigenlijk zelden of nooit kom, maar die bij hele volksstammen immens populair schijnt te zijn, is de Action. Merkwaardig genoeg verkopen zij ook voedselproducten, en zo kwam het dat mijn oog viel op dit charmante zakje Spaghetti Bolognese:

[ afbeelding ]

'Cucina San Marco', dat klinkt niet verkeerd! De instructies zijn simpel: van boven openscheuren (de fabrikant heeft alvast een inkeping gemaakt om je op weg te helpen) en dan twee minuten op ongeveer 750 Watt in de magnetron, rechtopstaand.

Een sneak peek vooraf:

[ afbeelding ]

En als het eenmaal opgewarmd is laten we het uit het zakje in ons schaaltje glijden:

[ afbeelding ]

Een beetje losschudden met de vork, en het ziet er ineens zowaar eetbaar uit:

[ afbeelding ]

Ik moet zeggen dat ik door de geur tijdens het opwarmen al niet heel enthousiast werd aangezien het een beetje zurig rook. En inderdaad, ook bij het eten proef je dat; de tomatensaus is gewoon te zurig, maar wel minder dan ik gevreesd had. Ook vreesde ik dat de pasta veel te gaar zou zijn, een veel gemaakte fout door amateurkoks en fabrikanten van kant-en-klaarspul, maar tot mijn verrassing is dit toch tamelijk 'al dente'; het eet lekker weg zonder van ellende uit elkaar te vallen.

Als het dat nare zuurtje niet had, zou dit echt prima te doen zijn. Misschien de volgende keer wat geraspte kaas eroverheen, wellicht dat dat voor wat meer balans zorgt.

Verder moet je je er niet teveel van voorstellen, dit gerechtje bestaat letterlijk alleen uit spaghetti (70%) en tomatensaus (30%). En een flintertje basilicum. Maar voor de prijs (1 euro 15) kun je ook niet meer verwachten.
Ik vraag me altijd af welke mensen zich hieraan wagen, want niets is gemakkelijker te maken dan spaghetti. Daar hoef je geen kok voor te zijn. Je kookt spaghetti, flikkert er wat doorheen, even met een schudbus Italiaanse kruiden er over heen en het is altijd lekker. 10 minuten werk. Ik maak het vaak als ik geen zin heb in koken.
  Moderator zaterdag 14 augustus 2021 @ 12:43:59 #220
184769 crew  Deisyy
pi_200907560
Dit topic wint wel als er een prijs was voor meest wanstaltige etensfoto's :D

Maar de reviews _O_

Geweldig topic in ieder geval O+
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  zaterdag 14 augustus 2021 @ 12:49:13 #221
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_200907617
Die hoop blubber die een Engels vleesgerechtje voor moest stellen, idd.
pi_200907763
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 12:26 schreef -Sigaartje het volgende:
Goeie review! Zie ik daar ook een verdwaald garnaaltje?
Klopt! Om precies te zijn bevat het gerecht 8.7% kabeljauw, 4.7% garnalen en 4% zalm.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_200908722
Ik heb ook de Action zak met rijst geprobeerd, maar dat was lang niet zo 'interessant' als de spaghettivariant; het is namelijk gewoon gekookte, opgewarmde rijst. Met wat flintertjes groenten.





Om precies te zijn 84% rijst (=210 gram) en 14% groenten (=35 gram). Ik twijfel er echter aan of die 35 gram ook echt gehaald wordt. In de tweede foto zie je, als je goed kijkt, rechtsboven een maiskorrel, en links een flintertje rode paprika ofzo. Maar het is echt heel schaars.

Bonusfoto: ik heb ook een paar slavinken gebraden voor mijn moeder.

Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_200908925
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 14:31 schreef Sicstus het volgende:
Ik heb ook de Action zak met rijst geprobeerd, maar dat was lang niet zo 'interessant' als de spaghettivariant; het is namelijk gewoon gekookte, opgewarmde rijst. Met wat flintertjes groenten.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Om precies te zijn 84% rijst (=210 gram) en 14% groenten (=35 gram). Ik twijfel er echter aan of die 35 gram ook echt gehaald wordt. In de tweede foto zie je, als je goed kijkt, rechtsboven een maiskorrel, en links een flintertje rode paprika ofzo. Maar het is echt heel schaars.

Bonusfoto: ik heb ook een paar slavinken gebraden voor mijn moeder.

[ afbeelding ]
Wat grappig, dat verschil tussen de foto op de verpakking en het gerecht in het echt.
Mooie slavinkjes trouwens.
pi_200913579
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 14:51 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]

Mooie slavinkjes trouwens.
Thanks!
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_200926284
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 14:31 schreef Sicstus het volgende:
Bonusfoto: ik heb ook een paar slavinken gebraden voor mijn moeder.

Wat lief O+ Zien er goed uit al is het niet mijn favoriete stukje vlees.
pi_200926330
Fijne reviews weer Sicstus ^O^
Alius aliud dicit
pi_200926667
In ieder geval inspireert het wel zelf te koken. Ik zie soms foto’s voorbijkomen dan heb ik al gegeten en gedronken.
Sommige kant en klaar zijn wel goed hoor zoals de AH bami, maar een sateetje erbij is wel lekker (ook kant en klaar).
Misschien moet ik daar eens foto’s van schieten.
pi_200992310
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 16:14 schreef Sicstus het volgende:
Dank voor alle lovende woorden ^O^

Binnenkort: de grote haring-in-tomatensaus test! Ik eet dat spul regelmatig, dus ik wil een vergelijkend onderzoek gaan doen welke nou de lekkerste is! Momenteel ontbreekt alleen de John West haring nog, dus die moet ik nog even ergens op de kop tikken.

[ afbeelding ]

Wie eet dit ook weleens? Ben benieuwd.
Waneer komt deze nou?
pi_200994939
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 01:29 schreef 111210 het volgende:

[..]
Waneer komt deze nou?
Oeps! Terechte opmerking! Die was ik helemaal vergeten. Maar uiteraard ga ik mijn belofte inlossen!
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_201011045
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 16:35 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Ik zou bijna denken, laat het bovenste grijze spul weg en prop het vlees in een broodje. beetje ijsbergsla erbij. De jus ziet er niet slecht uit.
Ik heb deze suggestie vanochtend gevolgd, want...ik had TWEE van deze puddingkjes gekocht! Weliswaar in een andere variant ('Just Steak', de eerste was 'Steak & Kidney'), maar hij moet toch een keer op.

Koud opengemaakt ziet het deegwaar er weer even onsma...apart uit:



Het lijkt wel of er minder vulling in zit dan in de vorige, vergelijk maar eens met de foto's een paar pagina's terug.



Wellicht omdat 'kidney' een stuk goedkoper is dan steak, en ze er daarom bij de 'Just Steak' variant minder vlees in (kunnen) doen zonder de prijs te moeten verhogen.

Afijn, zo ziet het eruit op een broodje (een tijgerbolletje van de Jumbo):



Het was geen succes. Het lijkt inderdaad alsof er minder vlees is gebruikt, de rest is een soort slijmerige gelei-achtige substantie. Het smaakt ook niet ergens naar. Ik heb het bij 1 hap gehouden toen maar een normaal ontbijtje gemaakt.
Wel zonde van het broodje.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 13:12:24 #232
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201011415
Ziet er ook echt onsmakelijk uit..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_201012172
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 12:32 schreef Sicstus het volgende:

[..]
Ik heb deze suggestie vanochtend gevolgd, want...ik had TWEE van deze puddingkjes gekocht! Weliswaar in een andere variant ('Just Steak', de eerste was 'Steak & Kidney'), maar hij moet toch een keer op.

Koud opengemaakt ziet het deegwaar er weer even onsma...apart uit:

[ afbeelding ]

Het lijkt wel of er minder vulling in zit dan in de vorige, vergelijk maar eens met de foto's een paar pagina's terug.

[ afbeelding ]

Wellicht omdat 'kidney' een stuk goedkoper is dan steak, en ze er daarom bij de 'Just Steak' variant minder vlees in (kunnen) doen zonder de prijs te moeten verhogen.

Afijn, zo ziet het eruit op een broodje (een tijgerbolletje van de Jumbo):

[ afbeelding ]

Het was geen succes. Het lijkt inderdaad alsof er minder vlees is gebruikt, de rest is een soort slijmerige gelei-achtige substantie. Het smaakt ook niet ergens naar. Ik heb het bij 1 hap gehouden toen maar een normaal ontbijtje gemaakt.
Wel zonde van het broodje.
Brrr, ziet eruit als kattenvoer!
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 14:32:15 #234
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_201012224
Dat durven ze in Afrika nog niet in een voedselhulppakket te stoppen :r
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_201013327
Niet heel smakelijk op zijn zachts gezegd maar wel zo ontzettend tof dat je dit doet _O_ Dit is een van mijn favoriete topics.
pi_201013381
quote:
17s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 16:32 schreef praadje het volgende:
Niet heel smakelijk op zijn zachts gezegd maar wel zo ontzettend tof dat je dit doet _O_ Dit is een van mijn favoriete topics.
Thanks ;)
Sowieso geen goed idee om dit als ontbijt te proberen. En daarna ging het verder bergafwaarts, want ik dacht: ik schraap die rommel van het broodje af, en dan eet ik dat verder op met wat hummus. Na een hap daarvan ging ik voor een tweede keer over mijn nek, want die hummus bleek bedorven te zijn.
Toen heb ik mijn mond maar gespoeld met een blikje cola zero en ben weer voor een paar uur terug naar bed gegaan.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_201013399
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 16:38 schreef Sicstus het volgende:

[..]
Thanks ;)
Sowieso geen goed idee om dit als ontbijt te proberen. En daarna ging het verder bergafwaarts, want ik dacht: ik schraap die rommel van het broodje af, en dan eet ik dat verder op met wat hummus. Na een hap daarvan ging ik voor een tweede keer over mijn nek, want die hummus bleek bedorven te zijn.
Toen heb ik mijn mond maar gespoeld met een blikje cola zero en ben weer voor een paar uur terug naar bed gegaan.
Dan had je geen goed begin van de dag. Kan me voorstellen dat je dan terug je bed induikt haha.
pi_201013453
Mijn volgende review staat ook alweer in de steigers! En wie raadt wat het is, wint...mijn bewondering!

Het gaat om een product wat al tientallen jaren algemeen in de koelschappen van vrijwel alle supermarkten verkrijgbaar is, maar al die tijd in slechts 3 of 4 'klassieke' smaakvarianten. Maar nu zag ik ineens twee nieuwe smaken: 'Kroket' en 'Frikandel', ik geloofde mijn ogen niet.

Wie kan raden om welk product het gaat?
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  Knapste mannelijke user 2022 zaterdag 21 augustus 2021 @ 16:47:08 #239
206731 Mortaxx
Doomer
pi_201013461
Bapao frikandel speciaal _O_
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_201013532
Vla
pi_201013586
quote:
17s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 16:53 schreef praadje het volgende:
Vla
Frikandel vla????
pi_201013602
'Slaatje' of te wel een huzarensalade.
pi_201013619
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 16:58 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Frikandel vla????
:D
pi_201013630
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 12:32 schreef Sicstus het volgende:

[..]
Ik heb deze suggestie vanochtend gevolgd, want...ik had TWEE van deze puddingkjes gekocht! Weliswaar in een andere variant ('Just Steak', de eerste was 'Steak & Kidney'), maar hij moet toch een keer op.

Koud opengemaakt ziet het deegwaar er weer even onsma...apart uit:

[ afbeelding ]

Het lijkt wel of er minder vulling in zit dan in de vorige, vergelijk maar eens met de foto's een paar pagina's terug.

[ afbeelding ]

Wellicht omdat 'kidney' een stuk goedkoper is dan steak, en ze er daarom bij de 'Just Steak' variant minder vlees in (kunnen) doen zonder de prijs te moeten verhogen.

Afijn, zo ziet het eruit op een broodje (een tijgerbolletje van de Jumbo):

[ afbeelding ]

Het was geen succes. Het lijkt inderdaad alsof er minder vlees is gebruikt, de rest is een soort slijmerige gelei-achtige substantie. Het smaakt ook niet ergens naar. Ik heb het bij 1 hap gehouden toen maar een normaal ontbijtje gemaakt.
Wel zonde van het broodje.
Wauw, leuk!
pi_201013632
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 17:00 schreef potjecreme het volgende:
'Slaatje' of te wel een huzarensalade.
Altijd lekker.
pi_201013640
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 16:46 schreef Sicstus het volgende:
Mijn volgende review staat ook alweer in de steigers! En wie raadt wat het is, wint...mijn bewondering!

Het gaat om een product wat al tientallen jaren algemeen in de koelschappen van vrijwel alle supermarkten verkrijgbaar is, maar al die tijd in slechts 3 of 4 'klassieke' smaakvarianten. Maar nu zag ik ineens twee nieuwe smaken: 'Kroket' en 'Frikandel', ik geloofde mijn ogen niet.

Wie kan raden om welk product het gaat?
Ik gok iets van lupack
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_201013641
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 17:00 schreef potjecreme het volgende:
'Slaatje' of te wel een huzarensalade.
Godver, ik had niet gedacht dat het zo snel geraden zou worden :'(

Hulde voor potjecreme! _O_
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_201013651
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 17:04 schreef Sicstus het volgende:

[..]
Godver, ik had niet gedacht dat het zo snel geraden zou worden :'(

Hulde voor potjecreme! _O_
Wow, @potjecreme wat goed van jou zeg _O_
pi_201013694
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 16:58 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Frikandel vla????
Tegenwoordig stoppen ze overal frikandel in. Ze moeten die rommel toch ergens kwijt.
pi_201013710
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 17:12 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Tegenwoordig stoppen ze overal frikandel in. Ze moeten die rommel toch ergens kwijt.
Haten op frikandel :( :N
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_201013724
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 17:12 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Tegenwoordig stoppen ze overal frikandel in. Ze moeten die rommel toch ergens kwijt.
Ook kroket slaatje gezien bij de Jumbo.
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 17:20:42 #252
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201013792
quote:
17s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 17:05 schreef praadje het volgende:

[..]
Wow, @:Potjecreme wat goed van jou zeg _O_
Ik gok dat ze ze zelf ook al gespot heeft of erover gelezen heeft :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_201013800
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 17:20 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik gok dat ze ze zelf ook al gespot heeft of erover gelezen heeft :P
Wat is 'af hespot' ?
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 17:21:36 #254
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201013804
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 17:21 schreef Sicstus het volgende:

[..]
Wat is 'af hespot' ?
Is al lang aangepast :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_201013805
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 17:21 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Is al lang aangepast :P
Bijdehandje ;)
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 17:22:23 #256
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201013814
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 17:15 schreef Mylene het volgende:

[..]
Ook kroket slaatje gezien bij de Jumbo.
Zijn van Westland, dus die zullen inderdaad wel in meer supermarkten te vinden zijn :)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_201013822
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 17:14 schreef Sicstus het volgende:

[..]
Haten op frikandel :( :N
Frikandel speciaal is zo het enige gerecht waar ik op kan komen dat een beetje te kanen is.
pi_201013823
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 17:22 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Zijn van Westland, dus die zullen inderdaad wel in meer supermarkten te vinden zijn :)
Ja maar ze vallen niet zo op, het is er in een soort dot-matrix font op geprint, en natuurlijk heel klein op het prijsbordje, dus ik dacht dat er niet veel mensen zouden zijn die het zouden opmerken.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 17:30:18 #259
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201013907
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 17:23 schreef Sicstus het volgende:

[..]
Ja maar ze vallen niet zo op, het is er in een soort dot-matrix font op geprint, en natuurlijk heel klein op het prijsbordje, dus ik dacht dat er niet veel mensen zouden zijn die het zouden opmerken.
Snap ik :Y
Ik had ze ook nog niet gespot. Maar als je toevallig op zoek bent naar bijv. zo'n bakje maar dan met rundvleessalade oid zou je ze makkelijk kunnen spotten.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_201014008
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 17:30 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Snap ik :Y
Ik had ze ook nog niet gespot. Maar als je toevallig op zoek bent naar bijv. zo'n bakje maar dan met rundvleessalade oid zou je ze makkelijk kunnen spotten.
Dat gevoel he, dat opgewonden, uitgelaten gevoel dat je hebt als je denkt dat je iets ontdekt hebt wat nog niemand anders heeft ontdekt, en er dan achter komen dat je gewoon 'late to the party' bent...dat voel ik nu. En het doet pijn. Heel veel pijn. :blauwoog: :'( ;(
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 17:39:31 #261
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201014054
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 17:36 schreef Sicstus het volgende:

[..]
Dat gevoel he, dat opgewonden, uitgelaten gevoel dat je hebt als je denkt dat je iets ontdekt hebt wat nog niemand anders heeft ontdekt, en er dan achter komen dat je gewoon 'late to the party' bent...dat voel ik nu. En het doet pijn. Heel veel pijn. :blauwoog: :'( ;(
Sorry :* *;
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_201014055
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 17:36 schreef Sicstus het volgende:

[..]
Dat gevoel he, dat opgewonden, uitgelaten gevoel dat je hebt als je denkt dat je iets ontdekt hebt wat nog niemand anders heeft ontdekt, en er dan achter komen dat je gewoon 'late to the party' bent...dat voel ik nu. En het doet pijn. Heel veel pijn. :blauwoog: :'( ;(
Heeft niks met jou te maken. Is gewoon een zure snee die mij mijn 'winst' niet gunt. Dat zij jou daarbij pijn doet, kan haar niks schelen :N
pi_201014183
quote:
8s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 17:39 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Heeft niks met jou te maken. Is gewoon een zure snee die mij mijn 'winst' niet gunt. Dat zij jou daarbij pijn doet, kan haar niks schelen :N
Schandelijk
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_201014188
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 17:39 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Sorry :* *;
Oh een kusje :@
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_201014200
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 17:48 schreef Sicstus het volgende:

[..]
Oh een kusje :@
NEE :(
pi_201014258
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 17:49 schreef potjecreme het volgende:

[..]
NEE :(
;(
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_201014316
Zal ik de kant-en-klaar chips er al vast bijpakken? :D
pi_201014347
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 18:01 schreef -Sigaartje het volgende:
Zal ik de kant-en-klaar chips er al vast bijpakken? :D
Zalig :Y
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  Knapste mannelijke user 2022 zaterdag 21 augustus 2021 @ 18:13:20 #269
206731 Mortaxx
Doomer
pi_201014466
Ik heb nu trek in frikandel
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_201014742
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 18:13 schreef Mortaxx het volgende:
Ik heb nu trek in frikandel
Ik eet iedere avond twee mini-frikandelletjes uit de oven. Oke, soms 3. :9~
pi_201038443
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 17:04 schreef Sicstus het volgende:

[..]
Godver, ik had niet gedacht dat het zo snel geraden zou worden :'(

Hulde voor potjecreme! _O_
Ik had gehoopt dat ik de eerste zou zijn die het zou raden. Ik heb ze beide al op, ben benieuwd naar wat je er van vindt en zal daarna reageren, wil je niet beīnvloeden.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_201038453
quote:
17s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 18:39 schreef praadje het volgende:

[..]
Ik eet iedere avond twee mini-frikandelletjes uit de oven. Oke, soms 3. :9~
Wauw, je zet elke avond de oven aan voor minifrikandellen?
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_201039095
Kroket slaatje? :?
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_201039246
quote:
1s.gif Op maandag 23 augustus 2021 10:37 schreef Salina het volgende:
Kroket slaatje? :?
Slaatje met paneermeel eroverheen gestrooid :P
pi_201039380
quote:
2s.gif Op maandag 23 augustus 2021 09:30 schreef Karstman het volgende:

[..]
Wauw, je zet elke avond de oven aan voor minifrikandellen?
:Y
pi_201042285
quote:
17s.gif Op maandag 23 augustus 2021 11:01 schreef praadje het volgende:

[..]
:Y
trouwen? *;

[ Bericht 0% gewijzigd door Sicstus op 23-08-2021 15:23:48 ]
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_201042786
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 15:15 schreef Sicstus het volgende:

[..]
trouwen? *;
^)
pi_201051575
Tijd voor de frikandel/kroketslaatjestest! Hier gaat het dus om:



Wat opvalt is dat de kroketvariant inderdaad lijkt op de ragout waar een kroket doorgaans mee gevuld is. De frikandelvariant is vooral geel en doet qua uiterlijk in niets denken aan iets wat ik met een frikandel associeer.

Een paar close-ups:





Ik heb een snee speltbrood geroosterd en in stukjes gesneden, dat zal ik gebruiken om de slaatjes mee te consumeren.



Eerst de kroket. Deze is okee en lijkt inderdaad wat op de ragout in een kroket. Het komt in de buurt. Ik vind echter dat de korst van een kroket een essentieel onderdeel is van de kroketbeleving, en dat mis ik wel

Het frikandelslaatje verbijsterd mij; deze doet op geen enkele manier denken aan de smaak van een frikandel, speciaal of niet. Ik proef voornamelijk kerrie. Dat is wat dit is, een standaardslaatje met kerriesmaak. Zouden ze een fout hebben gemaakt in de fabriek? Ik begrijp absoluut niet waarom ze dit een 'frikandel'-slaatje genoemd hebben. De bedenker hiervan heeft waarschijnlijk nog nooit in zijn/haar leven een frikandel genuttigd.

Kortom, beiden zijn niet vies, maar hebben zo hun gebreken. Bij de kroketvariant mis ik toch wel erg de krokante korst, ik heb het gevoel alsof ik gewoon de kale ragout op een stukje brood aan het eten ben.

Het gebrek van het frikandelslaatje is dat het op geen enkele wijze iets te maken heeft met een frikandel, terwijl dat toch wel essentieel is als je je product als 'frikandelslaatje' in de markt zet.

edit: er zit op deze slaatjes standaard altijd mayonaise, wat op zich wel bij een frikandel past, maar natuurlijk op geen enkele wijze in de buurt van een kroket zou mogen komen.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_201053325
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 11:44 schreef Sicstus het volgende:
Tijd voor de frikandel/kroketslaatjestest! Hier gaat het dus om:

[ afbeelding ]

Wat opvalt is dat de kroketvariant inderdaad lijkt op de ragout waar een kroket doorgaans mee gevuld is. De frikandelvariant is vooral geel en doet qua uiterlijk in niets denken aan iets wat ik met een frikandel associeer.

Een paar close-ups:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik heb een snee speltbrood geroosterd en in stukjes gesneden, dat zal ik gebruiken om de slaatjes mee te consumeren.

[ afbeelding ]

Eerst de kroket. Deze is okee en lijkt inderdaad wat op de ragout in een kroket. Het komt in de buurt. Ik vind echter dat de korst van een kroket een essentieel onderdeel is van de kroketbeleving, en dat mis ik wel

Het frikandelslaatje verbijsterd mij; deze doet op geen enkele manier denken aan de smaak van een frikandel, speciaal of niet. Ik proef voornamelijk kerrie. Dat is wat dit is, een standaardslaatje met kerriesmaak. Zouden ze een fout hebben gemaakt in de fabriek? Ik begrijp absoluut niet waarom ze dit een 'frikandel'-slaatje genoemd hebben. De bedenker hiervan heeft waarschijnlijk nog nooit in zijn/haar leven een frikandel genuttigd.

Kortom, beiden zijn niet vies, maar hebben zo hun gebreken. Bij de kroketvariant mis ik toch wel erg de krokante korst, ik heb het gevoel alsof ik gewoon de kale ragout op een stukje brood aan het eten ben.

Het gebrek van het frikandelslaatje is dat het op geen enkele wijze iets te maken heeft met een frikandel, terwijl dat toch wel essentieel is als je je product als 'frikandelslaatje' in de markt zet.

edit: er zit op deze slaatjes standaard altijd mayonaise, wat op zich wel bij een frikandel past, maar natuurlijk op geen enkele wijze in de buurt van een kroket zou mogen komen.
Thanks!
Frikandel speciaal bestaat uit vlees, curry (kerrie), mayo en uitjes en geloof wel dat dat er allemaal in zit alleen waarschijnlijk overheerst de aardappel te veel.
Kroketslaatje klinkt eigenlijk best ok :) Ik hou wel van een broodje ragout :9
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:46:50 #280
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201053856
Kerrie in een frikandel??

Wat een wazige producten trouwens man. Een kroket zonder korst is als seks met je hand. Dat is het toch net niet allemaal

Wel toffe reviews, dank _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201054891
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 14:46 schreef Molo het volgende:
Kerrie in een frikandel??

Wat een wazige producten trouwens man. Een kroket zonder korst is als seks met je hand. Dat is het toch net niet allemaal

Wel toffe reviews, dank _O_
In de speciaal saus
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 16:26:17 #282
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201054930
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 16:23 schreef potjecreme het volgende:

[..]
In de speciaal saus
Currysaus bevat geen kerrie naar mijn weten

Tevens: currysaus :r

Sorry @Vanyel
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201054952
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 16:26 schreef Molo het volgende:

[..]
Currysaus bevat geen kerrie naar mijn weten

Tevens: currysaus :r

Sorry @:vanyel
Bevat wel kerrie
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 16:29:23 #284
194233 Friday12
Originele kloon
pi_201054974
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 16:27 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Bevat wel kerrie
Een minimale hoeveelheid ja
pi_201055180
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 16:29 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Een minimale hoeveelheid ja
Ja alleen iemand snapte niet wat de kerrie in het slaatje frikandel speciaal deed
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 16:58:21 #286
194233 Friday12
Originele kloon
pi_201055382
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 16:43 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Ja alleen iemand snapte niet wat de kerrie in het slaatje frikandel speciaal deed
Als het alleen naar kerrie smaakt ik ook niet :D
  Moderator dinsdag 24 augustus 2021 @ 17:10:47 #287
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_201055557
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 16:26 schreef Molo het volgende:

[..]
Currysaus bevat geen kerrie naar mijn weten

Tevens: currysaus :r

Sorry @:vanyel
Currysaus is genot :9
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_201055597
Ik dacht dat die plastic lepeltjes sinds juli 2021 verboden waren.
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 17:24:29 #289
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201055719
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 16:27 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Bevat wel kerrie
Ik zie het net ja. Weer wat geleerd :o
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201056408
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 17:04 schreef Sicstus het volgende:

[..]
Godver, ik had niet gedacht dat het zo snel geraden zou worden :'(

Hulde voor potjecreme! _O_
Ik zag ze ook liggen maar hoorde via iemand die het geproefd had dat het niet te hachelen was
pi_201056410
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 16:43 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Ja alleen iemand snapte niet wat de kerrie in het slaatje frikandel speciaal deed
Nou ik snapte het wel, maar ik vind currysaus niet speciaal naar kerrie smaken, meer naar zoetige tomaat. En de frikandel zelf heeft natuurlijk ook nog een eigen smaak. Maar het slaatje smaakte eigenlijk puur naar aardappels met kerriesaus/poeder, dus meer iets wat je bij de surinamer bij de roti krijgt ofzo. Totaal niet naar frikandel/frikandel speciaal/iets anders met frikandel
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_201056445
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 16:43 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Ja alleen iemand snapte niet wat de kerrie in het slaatje frikandel speciaal deed
Het recept wat ik ken en gemaakt heb zit iig geen kerrie in:

Speklappen
Zout
zwarte peper
uienpoeder
nootmuskaat
foelie
gember
korianderzaad
paneermeel
maizena
ijsgruis
pi_201056482
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 18:37 schreef 111210 het volgende:

[..]
Het recept wat ik ken en gemaakt heb zit iig geen kerrie in:

Speklappen
Zout
zwarte peper
uienpoeder
nootmuskaat
foelie
gember
korianderzaad
paneermeel
maizena
ijsgruis
De curry die de meesten kopen bevat wel kerrie. Wat jij maakt boeit mij niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door potjecreme op 24-08-2021 19:00:02 ]
pi_201056493
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 18:32 schreef Sicstus het volgende:

[..]
Nou ik snapte het wel, maar ik vind currysaus niet speciaal naar kerrie smaken, meer naar zoetige tomaat. En de frikandel zelf heeft natuurlijk ook nog een eigen smaak. Maar het slaatje smaakte eigenlijk puur naar aardappels met kerriesaus/poeder, dus meer iets wat je bij de surinamer bij de roti krijgt ofzo. Totaal niet naar frikandel/frikandel speciaal/iets anders met frikandel
Nee, ze wist niet dat er kerrie zit in curry. Ik kan er ook niks aan doen hč :{
pi_201056538
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 18:40 schreef potjecreme het volgende:

[..]
De curry die de meesten kopen bevat wel curry. Wat jij maakt boeit mij niet.
Dit ging over je opmerking van kerrie in een frikandel, dat zit er dus niet in. En als het je niet boeit moet je ook niet reageren :`)
pi_201056567
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 18:43 schreef 111210 het volgende:

[..]
Dit ging over je opmerking van kerrie in een frikandel, dat zit er dus niet in. En als het je niet boeit moet je ook niet reageren :`)
Nee hoor dat zeg ik niet. Lezen is voor sommigen moeilijk
pi_201056724
Dames, dames, laten we het gezellig houden :* *; ;)
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 19:09:06 #298
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201056847
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 18:43 schreef 111210 het volgende:

[..]
Dit ging over je opmerking van kerrie in een frikandel, dat zit er dus niet in. En als het je niet boeit moet je ook niet reageren :`)
Ze ging er vanuit dat je frikandel altijd met currysaus eet. Van beide wist ik niet dat er kerrie in zat.
In frikandel is dat ook zo, zit geen kerrie in. In de currysaus blijkbaar wel.
Einde verhaal :P
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201056879
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 19:09 schreef Molo het volgende:

[..]
Ze ging er vanuit dat je frikandel altijd met currysaus eet. Van beide wist ik niet dat er kerrie in zat.
In frikandel is dat ook zo, zit geen kerrie in. In de currysaus blijkbaar wel.
Einde verhaal :P
Neeeeeeeeeee al kan je het niet helpen. Het slaatje heet frikandel speciaal.
pi_201056883
Ik zal nog eens helpen
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 19:14:22 #301
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201056903
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 19:12 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Neeeeeeeeeee al kan je het niet helpen. Het slaatje heet frikandel speciaal.
Lieve schat, hoe kan ik dat weten? Het staat nergens in de tekst of op de foto's :+

Alstu TS:
CUL / Sicstus' blikvoer en kant en klare meuk - nu speciaal :T
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')