Oei, alweer bijna 2 maanden niks gepost

Een vluggertje doen dan maar!
Mijn favoriete keuken is de Hollandse keuken, en in de kant-en-klaarwereld is deze gelukkig ook uitgebreid vertegenwoordigd. Maar helaas komen veel supermarkten niet verder dan de bekende stamppotten of andere conventionele combinaties (spinazie-aardappels-ei-slavink en dergelijke).
Dus was ik geintrigeerd door deze maaltijd van de firma 'Mealmasters', verkrijgbaar bij het Dirkje:
![9y73KcC.png]()
Een Hollandse saucijs met aardappelpuree en...witte bonen in tomatensaus! Deze combinatie heb ik niet eerder gezien. Normaal gesproken 3,89 ekkermannen, maar dankzij de 30% korting slechts 2,72. Ik heb deze maaltijd overigens op 4 november aangeschaft, terwijl de THT-datum op 6 november ligt. Ik weet niet of het slordigheid of beleid is, maar ik heb het al vaker gezien bij de Dirk: producten die al 1 of 2 dagen voor de datum afgeprijsd zijn. De werkman met de kleine beurs doet er dus goed aan bij de Dirk te winkelen!
![4eFIIDi.png]()
Zo ziet het eruit als het eenmaal bereidt is, met behulp van het magnetronnetje uiteraard. Het ruikt opvallend goed!
De saucijs is lekker, geen vette zoutbom, en de aardappelpuree (wel goed doorroeren en eventueel mixen met de jus) is prima te doen, niet slap en waterig ofzo. De bonen zijn me iets te stevig, die hadden wel wat gaarder gemogen. Maar ik ben dan ook bonen uit pot/blik gewend, die zijn sowieso altijd erg gaar. Misschien horen bonen wel zo'n 'bite' te hebben, als je zelf droge bonen welt en kookt, ik weet het niet.
De tomatensaus is een beetje flauw, maar liever iets te flauw dan te zoet/zuur!
Al met al geen slechte maaltijd en ik kan me goed voorstellen dat ik hem nog weleens zou kopen, mits afgeprijsd, want 3,89 vind ik toch iets te duur.
Eindcijfer: 7.