quote:Falcon 9
Falcon 9 is een tweetrapsraket uit de Falcon-reeks, ontworpen en gebouwd door SpaceX. De Falcon 9 maakte in 2010 zijn introductievlucht. Het raketontwerp is sindsdien stapsgewijs geüpgraded waardoor de prestatiekracht flink toenam. De "9" in de naam "Falcon 9" verwijst naar de samenstelling van negen Merlin 1-raketmotoren in de "core-booster". Deze eerste trap is ontwikkeld om meerdere keren te gebruiken en werd in "vlucht 32" op 31 maart 2017 voor het eerst daadwerkelijk opnieuw ingezet na gebruik in "vlucht 23" op 8 april 2016. Door deze ontwikkeling kan Spacex naar verwachting tot 30% besparen op de kosten per lancering vanaf begin 2018. De Falcon 9 is sinds 2017 op jaarbasis de meest gelanceerde draagraket van de wereld. In november 2018 werd de Falcon 9 Block-5 door NASA's Launch Services Program gecertificeerd als categorie 3 lanceertuig. Daarmee wordt de Falcon 9 uiterst betrouwbaar geacht en is de raket goedgekeurd voor lanceringen van NASA's duurste satellieten en ruimtesondes. SpaceX groeide door het succes van de Falcon 9, waarmee er in 2018 twintig lanceringen werden uitgevoerd, uit tot de marktleider op het gebied van lanceringen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Falcon_9
quote:Falcon Heavy
De Falcon Heavy is een zeer krachtige deels herbruikbare commerciële draagraket uit de Falconraketfamilie van het Amerikaanse ruimtevaartbedrijf SpaceX die gebaseerd is op de Falcon 9. Hij maakte op 6 februari 2018 zijn ingebruiknamevlucht en werd een half jaar later door de USAF EELV-gecertificeerd. De Falcon Heavy wordt in staat geacht 63.800 kg aan nuttige lading in een lage aardbaan te brengen, 26.700 kg naar een geostationaire baan, 16.800 kg naar Mars en 3.500 kg naar Pluto. Daarmee is de Falcon Heavy de krachtigste nu beschikbare raket van de wereld, en de krachtigste commerciële raket ooit. Alleen de Saturnus V maanraket (laatste vlucht in 1973) en de Russische Energia (die na slechts twee proefvluchten werd geannuleerd) konden meer vracht vervoeren. De Falcon Heavy is een gedeeltelijk herbruikbare draagraket waarbij de twee boosters en de eerste trap (centercore) in principe kunnen landen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Falcon_Heavy
quote:Dragon 1 (cargo)
Dragon, ook bekend als Dragon 1 of Cargo Dragon was het eerste ruimtevaartuig uit de Dragon-reeks van het Amerikaanse ruimtevaartbedrijf SpaceX. Het was een herbruikbaar, onbemand, commercieel bevoorradingsschip dat met subsidies van NASA werd ontwikkeld onder het Commercial Orbital Transportation Services-programma. Met zijn eerste onbemande vlucht in december 2010 werd Dragon het eerste commerciële ruimtevaartuig dat succesvol op aarde terugkeerde. Op 25 mei 2012 voltooide een Dragon als eerste commerciële ruimtevaartuig een rendez-vous met het ISS. NASA had SpaceX gecontracteerd om met de Dragon vracht naar het ISS te brengen onder het CRS-1 contract van het Commercial Resupply Services-programma. Regelmatige vluchten werden tussen oktober 2012 april 2020 uitgevoerd. Nadat de Dragon van missie CRS-20 op 7 april 2020 in de Grote Oceaan landde wordt de Dragon 1 opgevolgd door de Dragon 2-Cargo. SpaceX heeft dertien Dragon-1-capsules gebouwd, waarvan er één verloren ging.
https://nl.wikipedia.org/wiki/SpaceX_Dragon
quote:Dragon 2 (Cargo en Crew)
De Dragon 2, met de versies Crew Dragon en Cargo Dragon is de tweede generatie Dragon-ruimtevaartuigen van het Californische ruimtevaartbedrijf SpaceX die samen met de Boeing Starliner namens NASA-bemanningen naar het ISS moet gaan brengen onder het Commercial Crew-programma. De Crew Dragon wordt ook voor commerciële klanten ingezet en kan maximaal vier ruimtevaarders vervoeren. De Dragon 2 is een doorontwikkeling van de Dragon 1 waarmee SpaceX van 2012 tot en met 2020 vracht naar het ISS bracht. Naast een bemande uitvoering werkt SpaceX ook aan een uitgekleed Dragon 2-ontwerp voor onbemande bevoorradingsmissies van NASA's CRS 2-programma, dat in 2019 van start ging.
De eerste onbemande testvlucht van de Crew Dragon werd op 2 maart 2019 gelanceerd. De bemande testvlucht werd op 30 mei 2020 gelanceerd. Reguliere bemande vluchten beginnen volgens planning eind augustus 2020.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Dragon_2
quote:Starship
Starship is een tweetrappig al dan niet bemand zeer zwaar lanceersysteem in ontwikkeling van SpaceX. De boostertrap van Starship, die nodig is om de aarde te verlaten, heet Super Heavy. De Naam Starship slaat op zowel tweedetrap met een compartiment voor bemanning, vracht of satellieten als op de eerste-en-tweede trap als geheel.
Starship vormt een volledig herbruikbaar ruimtevaartuig dat is bedoeld om 100 tot 150 ton aan vracht of tot 100 mensen per vlucht in de ruimte te brengen. In expendable mode zou dat zelfs 250 ton kunnen zijn. Vluchten naar Mars (en terug) behoren tot de mogelijkheden. Door de mogelijkheid tot bijtanken in de ruimte kunnen die hoeveelheden ook op mars of op de maan landen.
Een aangepast Starship is ook een van de drie ontwerpen die NASA heeft opgenomen in de voorselectie voor de bemande maanlander(s) van het Artemisprogramma en in de race zijn voor definitieve selectie.
Het eerste conceptontwerp werd op 27 september 2016 door SpaceX oprichter en ceo Elon Musk op het International Astronatical Congress gepresenteerd als Interplanetairy Transport System. Een jaar later werd een verkleind, makkelijker haalbaar ontwerp met een bredere inzetbaarheid gepresenteerd met de naam Big Falcon Rocket. In 2018 werden nog enkele aanpassingen aan het ontwerp gedaan waaronder een verlenging, een versimpeld landingsgestel met geïntegreerde stuurvleugels en de keuze om de raket van roestvaststaal in plaats van koolstofvezel te bouwen. Het project staat onder directe leiding van Musk zelf. Met de ontwikkeling van de Starship is zo'n vijf miljard dollar gemoeid.
Het eerste prototype van het Starship werd op 28 september 2019 voltooid. Een maand daarvoor werd het voorbereidende Starhopperprogramma waarbij men met een testraket korte vluchten maakte om met de voor Starship ontwikkelde Raptormotoren te leren vliegen en landen afgerond. Anno 2020 worden in hoog tempo prototypes gebouwd en getest waarbij de brandstoftanks de eerste bottleneck waren en verschillende prototypes explodeerden. Op 27 april 2020 doorstond voor het eerst een brandstoftank de cryogene druktest. Elon Musk wil Starship zo snel als mogelijk in bedrijf kunnen nemen. Er wordt gestreefd naar een eerste bemande vlucht langs de Maan in 2023.
Elon Musk wil in de toekomst met Starship, de Falcon 9, de Falcon Heavy en de (bemande en onbemande) Dragon 2 vervangen. Bemande maanlandingen en marslandingen, satellietlanceringen, bijtankvluchten en eventueel zelfs langeafstandsvluchten op aarde behoren tot de mogelijkheden.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Starship_(SpaceX)
Starhopper:![]()
Starship Mk1:![]()
Starship:
Starship Moon:
quote:Launch schedule (24-08) (SpaceXNow):
Aug 27 2020 - Falcon 9 - SAOCOM 1B
Launch site: SLC-40
Aug 28 2020 - Falcon 9 -Starlink-11 (L12)
Launch site: LC-39A
NET Sep 2020 - Falcon 9 -Starlink-12 (L13)
Launch site: LC-39A or SLC-40
NET Sep 2020 - Falcon 9 - SXM-7
NET Sep 2020 - Falcon 9 -Starlink-13 (L14)
NET Sep 30 2020 - Falcon 9 -GPS III-4
NET Oct 2020 - Falcon 9 -Starlink-14 (L15)
NET Oct 2020 - Falcon 9 -Starlink-15 (L16)
NET Oct 2020 - Falcon 9 - Turksat 5A
NET Sep 2020 - Falcon 9 - SXM-8
NET Sep 2020 - Falcon 9 -Starlink-16 (L17)
Oct 23 2020 - Falcon 9+Dragon 2 (Crew) - Crew-1
NET Oct 30 2020 - Falcon 9+Dragon 2 (Cargo)- CRS-21
NET Nov 2020 - Falcon 9 -Starlink-17 (L18)
NET Nov 2020 - Falcon 9 -Starlink-18 (L19)
NET Nov 10 2020 - Falcon 9 - Sentinel-6A Michael Freilich
Launch site: VAFB, SLC-4E
TBD 2020 - Falcon 9 - SARah 1
NET Nov 2020 - Falcon 9 -Starlink-19 (L20)
TBD 2020 - Falcon 9 -Starlink-20 (L21)
TBD 2020 - Falcon 9 - Smallsat Rideshare 2
NET Dec 2020 - Falcon 9 - SSO-1
Dec 17 2020 - Falcon 9 - Transporter 1
NET Jan 2021 - Falcon 9 - SXM-8
NET Jan 2021 - Falcon 9 -GPS III-5
NET Mar 30 - Falcon 9+Dragon 2 (Crew) - Crew-2
NET Oct 2021 - Falcon 9+Dragon 2 (Crew) - Space Adventures
TBD 2023 - Starship - Dear Moon/Yusaku Maezawa
Launch site: -
NET May 2024- Starship - Mars Cargo
NET Sep 2024- Starship - Mars Crew
Ze hebben er een hoop streams bij, maar deze snap ik nog niet helemaalquote:Op zondag 23 augustus 2020 17:41 schreef Nikonlover het volgende:
Even een plaatje om te vergelijken met straks als ze hem vullen![]()
[ afbeelding ]
Dat is een warmtebeeldcameraquote:Op zondag 23 augustus 2020 17:45 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Ze hebben er een hoop streams bij, maar deze snap ik nog niet helemaal
Ze zal toch wel vanuit een auto filmen hopelijk? Of staat ze met die hitte ook gewoon buiten ipv in de airco in de auto?quote:Op zondag 23 augustus 2020 17:53 schreef Nikonlover het volgende:
RegenHopelijk hoeven ze de stream niet af te sluiten
De spullen staan buiten. Zelf zit ze in de auto of thuis.quote:Op zondag 23 augustus 2020 18:01 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ze zal toch wel vanuit een auto filmen hopelijk? Of staat ze met die hitte ook gewoon buiten ipv in de airco in de auto?
Zie je ineens vanuit je luie stoel de camera gestolen wordenquote:Op zondag 23 augustus 2020 18:01 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
De spullen staan buiten. Zelf zit ze in de auto of thuis.
Degene die de camera steelt is iemand van SpaceX of een van de buren van Maryquote:Op zondag 23 augustus 2020 18:03 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Zie je ineens vanuit je luie stoel de camera gestolen worden![]()
Gelukkig hebben we als backup altijd nog de LabPadre stream. (kijk op het moment toch zonder geluid, want indy 500 pre-show op 2e scherm)
quote:Op zondag 23 augustus 2020 18:12 schreef Asschen_sukar het volgende:
Lijkt erop dat de tank farm wakker is geworden.
Op de FLIR is die nu ook blauw geworden
Blue tanks matterquote:Op zondag 23 augustus 2020 18:12 schreef Asschen_sukar het volgende:
Lijkt erop dat de tank farm wakker is geworden.
Op de FLIR is die nu ook blauw geworden
Wordt net bij lappadre ook 99 dollar gedoneerd. Wellicht hebben ze hem geannuleerdquote:Op zondag 23 augustus 2020 18:25 schreef Nikonlover het volgende:
Iemand doneert 99 dollar voor Labpadre per ongeluk aan NSF![]()
Die baalt
![]()
Michael Baylor of Dasquote:Op zondag 23 augustus 2020 18:32 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Wie controleert die widget links boven?
Ah die tweequote:
Ja, bericht werd ingetrokken. Wist niet dat je superchats kan intrekken.quote:Op zondag 23 augustus 2020 18:33 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Wordt net bij lappadre ook 99 dollar gedoneerd. Wellicht hebben ze hem geannuleerd
Zelfde persoon zo te zien
Ooh. Dat doet NSF zelfquote:Op zondag 23 augustus 2020 18:34 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Ah die twee![]()
Ik bedoel eigenlijk.. doen de camera operators dat, of komt dat vanuit SpaceX
Ah ok tnx. Dus hun kunnen nu zien dat dat ding pressed is... Knapquote:Op zondag 23 augustus 2020 18:35 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ooh. Dat doet NSF zelfVanuit SpaceX krijgen we geen info.
Dat doen ze op basis van wat er te zien is. Aan bepaalde vents op de tankfarm is te zien dat ze aan het tanken zijn bijvoorbeeld.quote:Op zondag 23 augustus 2020 18:36 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Ah ok tnx. Dus hun kunnen nu zien dat dat ding pressed is... Knap
Ok, goede infoquote:Op zondag 23 augustus 2020 18:39 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Dat doen ze op basis van wat er te zien is. Aan bepaalde vents op de tankfarm is te zien dat ze aan het tanken zijn bijvoorbeeld.
Ah, je kijkt naar LabpadreJa, die heeft hem net op pressed gezet idd. Maar hij was meer dan een uur geleden al pressed
Ook dat is makkelijk te herkennen. Als ie niet onder druk staat zit hij vol met deuken
Het beeld van Labpadre is beter maar het commentaar van NSF is leukerquote:Op zondag 23 augustus 2020 18:40 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Ok, goede info![]()
En ja, ik kijk naar Labpadre. Is die ander " beter" of de moeite waard er naast te zetten ?
quote:Op zondag 23 augustus 2020 18:45 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
< Zoekt de NSF stream op youtube.
Man, SpaceX kijken en streamen is een industrie an sich geworden
quote:Op zondag 23 augustus 2020 18:45 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
< Zoekt de NSF stream op youtube.
Man, SpaceX kijken en streamen is een industrie an sich geworden
Pris!! Haha tnX!quote:Op zondag 23 augustus 2020 18:45 schreef Prisha het volgende:
[..]
of een cockpit
https://www.starshipstalker.com/liveview
Dat was ikquote:
quote:Op zondag 23 augustus 2020 18:50 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Kan niet anders, met zo'n sub titel
Bluebirdsquote:Op zondag 23 augustus 2020 18:56 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Ik zie op NSF steeds vogels.... en op Lapadre niet..
Of ik let niet zo op..
De vorstcondens lijkt ook minder te worden.quote:Op zondag 23 augustus 2020 19:00 schreef Asschen_sukar het volgende:
Lijkt wel of ze aan het detanken zijn. Die rare vent voor starhopper staat ook vol te spuiten. Meestal is het dan klaar voor de poging/dag
We hebben nog geen detanking vent gezien op SN6quote:Op zondag 23 augustus 2020 19:00 schreef Asschen_sukar het volgende:
Lijkt wel of ze aan het detanken zijn. Die rare vent voor starhopper staat ook vol te spuiten. Meestal is het dan klaar voor de poging/dag
Die remove before flight vond ik wel een goeiequote:Op zondag 23 augustus 2020 19:03 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Texas Tankwatcher Underwear range..
Je hebt wel gelijk.. het commentaar is vermakelijkquote:Op zondag 23 augustus 2020 19:04 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Die remove before flight vond ik wel een goeie
Jaquote:Op zondag 23 augustus 2020 19:05 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Je hebt wel gelijk.. het commentaar is vermakelijk
Alleen de weg naar het strand is afgesloten. Huizen zijn bereikbaarquote:Op zondag 23 augustus 2020 19:10 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Je zult daar wonen..... Goed uitzicht.. maar je weet nooit of je weg open is
En ze zijnw eer wegquote:Op zondag 23 augustus 2020 19:14 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Adem in.... adem uit...
quote:Op zondag 23 augustus 2020 19:16 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Ze hebben het over de Comet !!
Dat vliegtuig werd metaalmoe.
quote:
< Had ooit een gaaf boek over vliegtuigen in mijn jeugd.. daar stond dat ik herinnerde ik me, jammer dat ik dat boek kwijt ben. Stonden foto's in over special planes die nu moeilijk te vinden zijn, zelfs on the net.quote:
Konden ze die fabriek niet op een climaat neutrale plaats bouwenquote:
Ah balenquote:Op zondag 23 augustus 2020 19:20 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
< Had ooit een gaaf boek over vliegtuigen in mijn jeugd.. daar stond dat ik herinnerde ik me, jammer dat ik dat boek kwijt ben. Stonden foto's in over special planes die nu moeilijk te vinden zijn, zelfs on the net.
Dat ik de titel en schrijver niet meer weetquote:Op zondag 23 augustus 2020 19:22 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ah balenNergens tweedehands te krijgen denk ik?
Gaat boven Boca Chica langs zo te zienquote:
quote:Op zondag 23 augustus 2020 19:23 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Dat ik de titel en schrijver niet meer weet
in tornado alley of zoquote:Op zondag 23 augustus 2020 19:21 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Konden ze die fabriek niet op een climaat neutrale plaats bouwen
quote:Op zondag 23 augustus 2020 19:33 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Watjes , die Amerikanen
Ze blijkt nog aan de dakgoot te hangen.
Mary woont daarquote:Op zondag 23 augustus 2020 19:37 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Wonen die lui daar? Of staan ze er geparked met hun camper?
En doorquote:
Oh zo!! Het ziet er wel gaaf uitquote:Op zondag 23 augustus 2020 17:52 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Dat is een warmtebeeldcameraAls ze SN6 vullen zou hij donkerder (en dus kouder) moeten worden.
Weg is nooit geopend geweestquote:Op zondag 23 augustus 2020 20:34 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
De weg lijkt weer gesloten
Je hebt niets gemist iddquote:Op zondag 23 augustus 2020 20:17 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Oh zo!! Het ziet er wel gaaf uitIk moest tussendoor ff weg , en zag daar op de streams dat de test niet doorging ,iets met het weer begreep ik ,maar heb het niet helemaal meegekregen.
Hopelijk later vandaag nog weer verder
Hopelijk gaan we straks nog wat zienquote:Op zondag 23 augustus 2020 20:43 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Je hebt niets gemist idd![]()
De reden van de scrub weten we niet maar het is niet waarschijnlijk dat het aan het weer ligt. We hebben nog ruim 6 uur dus tijd genoeg
Het lijkt erop dat ze zich klaarmaken om de launchpad te verlatenquote:Op zondag 23 augustus 2020 20:44 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Hopelijk gaan we straks nog wat zien![]()
Zal wel weer heel laat worden op die manier
Ik ben benieuwdquote:Op zondag 23 augustus 2020 21:09 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat ze zich klaarmaken op de launchpad te verlaten
Jaquote:
Oh leuk!!quote:Op zondag 23 augustus 2020 21:41 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
JaZe zijn alles aan t klaarmaken en gaan zo live
quote:Op zondag 23 augustus 2020 21:45 schreef Nikonlover het volgende:
Jaja,ze gaan snel!Ze mogen wel opschieten bij NSF
Yessss !!thnxquote:
Yesquote:Op zondag 23 augustus 2020 22:18 schreef Nikonlover het volgende:
@:heywoodu
@:Asschen_sukar
Zijn jullie nog wakker?
quote:
Ik kijk de Indy 500quote:Op zondag 23 augustus 2020 22:18 schreef Nikonlover het volgende:
@:heywoodu
@:Asschen_sukar
Zijn jullie nog wakker?
Whahaquote:Op zondag 23 augustus 2020 22:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik kijk de Indy 500
Al een sirene?
Yep, sirene.quote:Op zondag 23 augustus 2020 22:29 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Whaha![]()
Die kan elk moment klinken
Nu sirenequote:Op zondag 23 augustus 2020 22:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik kijk de Indy 500
Al een sirene?
quote:Op zondag 23 augustus 2020 22:42 schreef Asschen_sukar het volgende:
Was bij SN5 toch ook al zo dat het veel gedoe was om tot een static fire te komen?
2,5 uur naar een 'graansilo' kijken waar een beetje stoom uitkomt!quote:Op zondag 23 augustus 2020 23:42 schreef Nikonlover het volgende:
Nja, ik ga pittenSN6 is leeg. Voor een static fire blijf ik niet langer wakker
Maar t is wel spannendquote:Op zondag 23 augustus 2020 23:46 schreef Bocaj het volgende:
[..]
2,5 uur naar een 'graansilo' kijken waar een beetje stoom uitkomt!
Dat moet beter!
Nice!!quote:
quote:Op maandag 24 augustus 2020 03:06 schreef Tourniquet het volgende:
Wat wil Hoppy hiermee zeggen.
[ afbeelding ]
Yeah! 3 maal is scheepsrechtquote:
Ik heb alles weer gemistquote:
Ik ben ook gaan pitten hoorquote:Op maandag 24 augustus 2020 09:02 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Ik heb alles weer gemist![]()
Ik was te moe en ben in slaap gevallen![]()
https://www.cameroncounty.us/spacex/
Yepquote:Op maandag 24 augustus 2020 09:05 schreef xzaz het volgende:
Was de laatste static niet een maand geleden?
quote:Op maandag 24 augustus 2020 09:08 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ik ben ook gaan pitten hoor
Hopen dat het snel de 28e is, lekker hoppen![]()
[..]
Yep30 juli
FTFYquote:Op maandag 24 augustus 2020 09:08 schreef Nikonlover het volgende:
Hoppen dat het snel de 28e is, lekker hoppen![]()
quote:
Spannend morgenquote:
Ze zijn nu nog steeds druk bezigquote:
Ik ben benieuwdquote:Op dinsdag 25 augustus 2020 09:46 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ze zijn nu nog steeds druk bezigAl is de kraan ingeklapt, ik denk dat ze pas met daglicht gaan hijsen
Donderdag gaat spannender wordenquote:
quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 10:11 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Donderdag gaat spannender wordenDe eerste lancering in een polar orbit vanaf de oostkust in 60(!!!) jaar
Ik ben heel benieuwd naar de dogleg manoeuvre
![]()
Hopelijk stort ie niet neer op een koe in Cuba
Ik heb trouwens begrepen dat VAFB alleen gebruikt gaat worden voor RTLS lanceringen. Polar lanceringen waar een ASDS voor nodig is vinden plaats in Florida. JRTI blijft dus in Florida.
Het is wel afhankelijk van de Delta IV heavy lancering morgen, als die niet gelanceerd kan worden morgen schuift SpaceX op. Geen idee welke datum SpaceX als back-up heeft.quote:
Ah!! thnx!! Ik hou het iig ff in de gatenquote:Op dinsdag 25 augustus 2020 10:23 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Het is wel afhankelijk van de Delta IV heavy lancering morgen, als die niet gelanceerd kan worden morgen schuift SpaceX op. Geen idee welke datum SpaceX als back-up heeft.
Er staat vrijdag ook een Starlink missie op het programma maar die kunnen ze niet lanceren als de Falcon 9 met Saocom nog op de launchpad staatquote:Op dinsdag 25 augustus 2020 10:25 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Ah!! thnx!! Ik hou het iig ff in de gaten
Oh ja echt wel!!quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 10:26 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Er staat vrijdag ook een Starlink missie op het programma maar die kunnen ze niet lanceren als de Falcon 9 met Saocom nog op de launchpad staatDus hopelijk gaat alles goed morgen
De grote baas heeft gesprokenquote:
Kan je dit nog ergens volgen eigenlijk? NasaTV ofzo?quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 10:23 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Het is wel afhankelijk van de Delta IV heavy lancering morgen, als die niet gelanceerd kan worden morgen schuift SpaceX op. Geen idee welke datum SpaceX als back-up heeft.
ULA heeft een livestreamquote:Op dinsdag 25 augustus 2020 19:07 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Kan je dit nog ergens volgen eigenlijk? NasaTV ofzo?
Ja, blijft gaaf om te zien de eerste stapjes van SpaceX. En dan te bedenken dat deze eerste lancering nog maar 14 jaar geleden is..... Bizar wat ze sinds de oprichting in 2002 allemaal bereikt hebbenquote:Op dinsdag 25 augustus 2020 21:34 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Keek daarnet nog ff de eerste launch... heerlijk hoe het " lijkt" alsof het in de achtertuin is.
Je ziet de partytent ook nog wegwaaien.![]()
quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 21:34 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Keek daarnet nog ff de eerste launch... heerlijk hoe het " lijkt" alsof het in de achtertuin is.
Je ziet de partytent ook nog wegwaaien.![]()
Ze gaan zo weer livequote:
quote:Op woensdag 26 augustus 2020 12:29 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ze gaan zo weer live![]()
En ik heb direct een ban te pakken omdat ik in de chat een geintje maakte over de inbeslagname van zijn camera's![]()
Blijkbaar ligt dit nogal gevoelig
https://www.facebook.com/(...)nk/2703460489972397/
Hij doet het weerquote:Op woensdag 26 augustus 2020 13:35 schreef puzziepie het volgende:
Hopelijk kunnen we gauw de streams weer volgen , nu doe ik het maar ff met de livestream van SPadre
Ja !!quote:
Hij heeft ze niet aanelkaar gekoppeld zie ik. Als je naar zijn kanaal gaat zie je ze wel allemaalquote:Op woensdag 26 augustus 2020 14:07 schreef puzziepie het volgende:
Je kan nu alleen niet meer kiezen tussen al die cams zie ik nu
Klopt, ik heb ze allemaal weer gevondenquote:Op woensdag 26 augustus 2020 14:26 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Hij heeft ze niet aanelkaar gekoppeld zie ik. Als je naar zijn kanaal gaat zie je ze wel allemaal
https://www.youtube.com/channel/UCFwMITSkc1Fms6PoJoh1OUQ
Dat komt dus omdat een of andere pannenkoek zijn kanaal gerapporteerd had.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 14:26 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Hij heeft ze niet aanelkaar gekoppeld zie ik. Als je naar zijn kanaal gaat zie je ze wel allemaal
https://www.youtube.com/channel/UCFwMITSkc1Fms6PoJoh1OUQ
Dat is de fout van de libertarische tech-sector. Je kan bedrijven geen land laten runnen.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 18:04 schreef Asschen_sukar het volgende:
Het blijft me verbazen dat youtube zo populair blijft, als je ziet hoe slecht de boel daar gerund wordt.
Jammer dat die lancering morgen tijdens werktijd is, kan ik hem niet live mee kijken
Tering wat triestquote:Op woensdag 26 augustus 2020 14:43 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Dat komt dus omdat een of andere pannenkoek zijn kanaal gerapporteerd had.![]()
[ twitter ]
He balenquote:Op woensdag 26 augustus 2020 18:04 schreef Asschen_sukar het volgende:
Het blijft me verbazen dat youtube zo populair blijft, als je ziet hoe slecht de boel daar gerund wordt.
Jammer dat die lancering morgen tijdens werktijd is, kan ik hem niet live mee kijken
Omdat het zo enorm veel fijner kijkt en terugkijkt en heen en weer spoelt met hotkeys dan welk ander platform dan ook. Ik ben altijd erg blij als een van de vele sporten die ik kijk livestreams via YouTube heeftquote:Op woensdag 26 augustus 2020 18:04 schreef Asschen_sukar het volgende:
Lekker in de trein kijken dusquote:Op woensdag 26 augustus 2020 20:45 schreef heywoodu het volgende:
Die lancering is morgen om 08.12 toch? Eén minuut voor ik in de trein naar het werk stap
Hm. Ik begin om 08.15 met een brugklas wiskunde. Mooie kickstart van de lesquote:Op woensdag 26 augustus 2020 20:45 schreef heywoodu het volgende:
Die lancering is morgen om 08.12 toch? Eén minuut voor ik in de trein naar het werk stap
Gaaf!! Er zit genoeg wiskunde in een raket dus het is nog verantwoord ookquote:Op woensdag 26 augustus 2020 23:13 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Hm. Ik begin om 08.15 met een brugklas wiskunde. Mooie kickstart van de les
Sowieso zouden we hier eens een ander topic voor moeten hebbenquote:Op donderdag 27 augustus 2020 06:57 schreef Nikonlover het volgende:
Hopelijk kunnen ze het fixen! Anders hebben we geen leuk SpaceX weekend![]()
[ twitter ]
Ja, dat is misschien wel een goed plan jaquote:Op donderdag 27 augustus 2020 07:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Sowieso zouden we hier eens een ander topic voor moeten hebben
Gewoon een algemeen lanceringentopic
Topnieuwsquote:Op donderdag 27 augustus 2020 07:22 schreef Nikonlover het volgende:
We gaan zaterdag pas hoppen![]()
Roadclosure voor morgen is gecanceld.
Ik lees net dat Delta gescrubbed is. Helaas, pindakaasquote:Op donderdag 27 augustus 2020 06:57 schreef Nikonlover het volgende:
Hopelijk kunnen ze het fixen! Anders hebben we geen leuk SpaceX weekend![]()
[ twitter ]
Kakquote:Op donderdag 27 augustus 2020 07:58 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Ik lees net dat Delta gescrubbed is. Helaas, pindakaas
quote:Op donderdag 27 augustus 2020 07:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Sowieso zouden we hier eens een ander topic voor moeten hebben
Gewoon een algemeen lanceringentopic
quote:SpaceX to Launch Masten Lunar Mission in 2022
MOJAVE, Calif. – August 26, 2020 – Masten Space Systems announced today that it has selected SpaceX to launch Masten Mission One (MM1). As part of MM1, Masten’s lunar lander will deliver nine NASA-sponsored science and technology demonstration experiments and several commercial payloads to the lunar south pole.
“Having SpaceX’s proven launch success behind us is not only great for us, but it’s great for our customers,” said Masten chief executive officer, Sean Mahoney. “We share a common vision with SpaceX and that makes this more than a partnership. It’s more like a dream team.”
Masten’s first mission to the Moon, MM1 is a collaboration with NASA’s Commercial Lunar Payload Services (CLPS) Project Office. The Masten XL-1 lunar lander is scheduled to touch down on the lunar south pole in 2022, carrying a suite of NASA-sponsored scientific instruments and various payloads from commercial space customers.
“We are thrilled to be launching Masten’s Mission One to the Moon in 2022,” said SpaceX Senior Director of Commercial Sales Stephanie Bednarek. “SpaceX was founded upon the goal of extending humanity’s reach beyond Earth, and it’s exciting to take part in a mission with many partners who share the same vision.”
Masten’s additional capacity on its first mission to the Moon provides opportunities for commercial partners to access the resource-rich lunar south pole. If your company is interested in sending a payload to the Moon, you can learn more at www.MastenMoon.com.
About Masten Space Systems
Mojave, California based Masten Space Systems wrangles rocket powered landing from sci-fi into reality, connecting the steps from napkin, to lab, to test site, and all the way to the surface of the Moon. For over 15 years the Masten team has torn down barriers to space, working with partners of all types to create value in the space ecosystem. Masten is the partner of choice for fellow innovators, and explorers who are changing how we access and use space, bringing the benefits of space to the benefit of humans here on Earth.
About NASA’s CLPS Program
NASA is working with several American companies to deliver science and technology to the lunar surface through the Commercial Lunar Payload Services (CLPS) initiative. These companies of varying sizes will bid on delivering payloads for NASA, including payload integration and operations, launching from Earth and landing on the surface of the Moon. Under the Artemis program, early commercial delivery missions will perform science experiments, test technologies and demonstrate capabilities to help NASA explore the Moon and prepare for human missions.
https://www.masten.aero/blog/spacex
In dit geval mag SpaceX niet lanceren als de Delta IV Heavy nog op zijn launchpad staat....quote:Op donderdag 27 augustus 2020 11:53 schreef Asschen_sukar het volgende:
Als die delta heavy steeds gescrubbed wordt, doe dan lekker spacex eerst.
Ik heb de klas het filmpje van de 150 meter hop laten zienquote:Op donderdag 27 augustus 2020 06:51 schreef Nikonlover het volgende:
Gaaf!! Er zit genoeg wiskunde in een raket dus het is nog verantwoord ook
Gaaf dat je de kids zo enthousiast maakt!!! Hopelijk lukt het eens een lancering live aan de klas te laten zienquote:Op donderdag 27 augustus 2020 12:38 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Ik heb de klas het filmpje van de 150 meter hop laten zienze vonden het machtig mooi, en het is makkelijk aan wiskunde te koppelen. Thema van deze week: codes (zoals barcodes of geheimtaal), plaatsbepaling (coördinaten) en schaallijnen
Een live-lancering zal niet heel gauw gebeuren, vrees ik. Maar als zo'n kans komt... zal ik 'm zeker pakken.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 12:51 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Gaaf dat je de kids zo enthousiast maakt!!! Hopelijk lukt het eens een lancering live aan de klas te laten zien![]()
Misschien zou je eens iets kunnen doen met Kerbal?Al is dit misschien meer iets voor natuurkunde. https://kerbaledu.com/teaching
Mocht je er echt iets mee willen, dan zou je ook evt contact op kunnen nemen met Das Valdez (bekend van de NSF livestreams). Hij geeft dacht ik ook KSP lessen op scholen en evenementen.
Haha, ja was er al bang voor dat het teveel natuurkunde isquote:Op donderdag 27 augustus 2020 15:35 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Een live-lancering zal niet heel gauw gebeuren, vrees ik. Maar als zo'n kans komt... zal ik 'm zeker pakken.
Ach, en Kerbal is meer voor natuurkunde, maar ik zal geen kans onbenut laten om ruimte-zaken (SpaceX, Star Trek of Star Wars, BSG, The Expanse, etc.etc.etc.) te verwerken in m'n lessen.
En nu weer SpaceX praten, mensen
Tijd om naast de SH space port ook een Falcon launch mount te bouwenquote:Op donderdag 27 augustus 2020 12:26 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
In dit geval mag SpaceX niet lanceren als de Delta IV Heavy nog op zijn launchpad staat....
Het is ook zo geregeld dat er backup data gereserveerd zijn. Die backup dagen mogen alleen gebruikt worden door SpaceX als die dagen door ULA niet gebruikt hoeven te worden. Als alle backup dagen gebruikt zijn is het de beurt aan SpaceX en moet ULA een nieuwe aanvraag doen.
Het is balen maar het is niet anders
Is dat weer met een Falcon 9 Heavy?quote:Op donderdag 27 augustus 2020 11:03 schreef Nikonlover het volgende:
SpaceX heeft WEER een missie naar de maan binnen gesleept
[..]
Yep, ze zitten veel te goedkoop in de markt. Dat zag je ook aan Crew Dragon. Daar hebben ze zich ook veel te goedkoop voor ingeschreven.... en dan nog te bedenken dat ze met dat bedrag zich prima konden redden en er ondertussen bij Boeing een half miljard bij moest...quote:Op donderdag 27 augustus 2020 19:08 schreef Jonmen het volgende:
[..]
Is dat weer met een Falcon 9 Heavy?
Of een gewone falcon 9.
Laat maar, weet het al. Jammer.
The $75.9 million contract
SpaceX mag wel zijn prijzen wel eens uppen vind ik. Het lijkt me alsof ze gewoon telkens zichzelf veel te goedkoop presenteren, terwijl de dichtsbijzijnde concurrent het dubbele van de prijs is.
Vrijdag gaan we nog wel iets leuks zien! (Of eigenlijk vrijdagnacht).
[ twitter ]
Als Starship gereed is en ze het voorelkaar boksen hem te lanceren voor 2 miljoen per keer, dan is het niet de moeite om voor die paar vertraagde falcons een launch mount te bouwen in BC.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 18:52 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Tijd om naast de SH space port ook een Falcon launch mount te bouwen
Zo te zien was het al duidelijk dat het de 28e ook niet gaat lukken met de Delta IV Heavy. Het is vanuit ULA nu pas gecommuniceerd:quote:Op donderdag 27 augustus 2020 18:35 schreef Nikonlover het volgende:
En over SpaceX gesproken, er is een nieuwe datum voor Saocom. 30 augustus.
[ afbeelding ]
https://www.patrick.af.mi(...)020-08-27-102249-420
Misschien hebben ze ergens anders al een ultrageheime Super Heavy bouwplaats en komt er tijdens de presentatie in oktober één aanhoppen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 09:09 schreef Nikonlover het volgende:
Ik zie nog wel gebeuren dat ze een prototype booster bouwen voor de presentatie, zoiets als vorig jaar met MK1, maar een hop zie ik niet snel gebeuren.
Dat zou gaaf zijnquote:Op vrijdag 28 augustus 2020 11:11 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Misschien hebben ze ergens anders al een ultrageheime Super Heavy bouwplaats en komt er tijdens de presentatie in oktober één aanhoppen.
quote:At the end of July 2020, Musk stated on Twitter that the Neuralink presentation “will show neurons firing in real-time on August 28th. The matrix in the matrix.” Along with those details, he also revealed that there would be an updated V2 brain implant machine that will be used to embed implants into the human brain.
Ik ben aan het kijken jaquote:Op zaterdag 29 augustus 2020 08:09 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Niemand de Delta IV Heavy NROL-44 aan het kijken? Of is daar een ander topic over?
Dat lijkt me wel, of gaan we ook alles over Tesla en dan ook maar gelijk alles over elektrische auto's en dan ook maar gelijk alles over elektrische fietsen en dan ook maar gelijk alles over Stella en dan ook maar gelijk alles over Stella Artois en dan ook maar gelijk alles over Wimbledon en dan ook maar gelijk alles over tennis en dan ook maar gelijk alles over sport hier bespreken? Dat vind ik als SPT-mod niet leukquote:Op zaterdag 29 augustus 2020 02:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Moeten we een nieuw topic aanmaken voor neuralink?
Nogal jaquote:Op zaterdag 29 augustus 2020 08:40 schreef Asschen_sukar het volgende:
Een maandag ochtend model deze raket.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 26% gewijzigd door Starhopper op 29-08-2020 09:49:20 ]Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Op dit tempo gaat het nog wel een weekje duren.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 09:28 schreef Nikonlover het volgende:
Abort![]()
![]()
![]()
NEEEEE........... Dag SpaceX lanceringen![]()
Yep, een volgende poging gaat nog wel een paar dagen duren. Hopelijk krijgt SpaceX voorrang.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 09:39 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Op dit tempo gaat het nog wel een weekje duren.
Vind de engine start van delta heavy altijd al bijzonder met al die vlammen
Ik denk van wel. De tracking antennes in Boca Chica hebben ze namelijk nodig als Starlink daar passeert. Er staan er twee, dus ze kunnen theoretisch eentje richten op Starship en de ander op Starlink maar of ze dat ook doen? Dat is nog even afwachten.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 17:50 schreef heywoodu het volgende:
Die Starlinks enzo hebben we nu wel gezien, dit heeft geen invloed op de eventuele, mogelijke hop lijkt me?
Wat is er zo bijzonder aan SAOCOM?quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 19:55 schreef Nikonlover het volgende:
Ik lees net dat de lancering van Delta IV Heavy over minimaal 7 dagen is.... Balen zeg!!! Ik had mij zo op SAOCOM verheugd![]()
![]()
[ twitter ]
De satelliet zelf is niet bijzonder. Wat wel bijzonder is dat het de eerste keer in bijna 60 jaar is dat er vanaf Cape Canaveral een satelliet in een polar orbit gebracht mag wordenquote:Op zaterdag 29 augustus 2020 19:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat is er zo bijzonder aan SAOCOM?
Ik lees het net ja! Ook bevestiging hiervan op de website van SpaceX en twitter!!quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 20:28 schreef Mikey92 het volgende:
Saocom en starlink zijn beide nog steeds een go
De Delta IV Heavy staat in de gevarenzone van SAOCOM. Maar blijkbaar hebben ze dan toch iets weten te regelen dat het door kan gaan.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 20:46 schreef Mikey92 het volgende:
Zat er wel aan te komen dat ie door zou gaan, normaal was ie al lang uitgesteld
geduld van de controller met ULA was op denk ik. Die raket is toch stuk, kan hij net zo goed ontploffen voor verzekeringsgeldquote:Op zaterdag 29 augustus 2020 20:49 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
De Delta IV Heavy staat in de gevarenzone van SAOCOM. Maar blijkbaar hebben ze dan toch iets weten te regelen dat het door kan gaan.
Ja stage 2 doet de doglegquote:Op zaterdag 29 augustus 2020 20:52 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
geduld van de controller met ULA was op denk ik. Die raket is toch stuk, kan hij net zo goed ontploffen voor verzekeringsgeld
Polar orbit is met zo'n dogleg manoeuvre toch?
Het gaat meer om de kosten van de satelliet denk ik zo: 1,5 miljard. Maar ook wat ze ermee van plan zijn, ik denk niet dat ze het op prijs stellen dat zo'n geavanceerde spionage satelliet enkele dagen voor lancering in rook op gaatquote:Op zaterdag 29 augustus 2020 20:52 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
geduld van de controller met ULA was op denk ik. Die raket is toch stuk, kan hij net zo goed ontploffen voor verzekeringsgeld
Polar orbit is met zo'n dogleg manoeuvre toch?
Daar ga ik me niet aan wagenquote:Op zondag 30 augustus 2020 09:44 schreef Jonmen het volgende:
En wat zijn de tijden voor vandaag alles in het oog te houden?
GMT+2 uur is Amsterdam timequote:Op zondag 30 augustus 2020 09:44 schreef Jonmen het volgende:
En wat zijn de tijden voor vandaag alles in het oog te houden?
Dan is er nog de mogelijke hop van SN6 tussen 8 am en 8 pm CDT (tussen 13:00(30-8-2020) en 3:00(31-8-2020) onze tijd.)quote:https://spaceflightnow.com/launch-schedule/
Aug. 30 Falcon 9 • Starlink 11
Launch time: 1412 GMT (10:12 a.m. EDT)
Launch site: LC-39A, Kennedy Space Center, Florida
A SpaceX Falcon 9 rocket will launch the 12th batch of approximately 60 satellites for SpaceX’s Starlink broadband network, a mission designated Starlink 11. Delayed from Aug. 29. [Aug. 25]
Aug. 30 Falcon 9 • SAOCOM 1B
Launch time: 2319 GMT (7:19 p.m. EDT)
Launch site: SLC-40, Cape Canaveral Air Force Station, Florida
quote:Op zondag 30 augustus 2020 09:42 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Zijn die beelden versneld ?
Dat bakje vloog harder omhoog dan een raket.
Zie nu dat het niet live is, wakker worden GoA![]()
Hoera! Ik lever graag tien Falcon 9-lanceringen in voor één SNx-hopquote:Op zondag 30 augustus 2020 14:49 schreef Nikonlover het volgende:
De weg in Boca Chica is al afgesloten![]()
quote:Op zondag 30 augustus 2020 14:49 schreef Nikonlover het volgende:
De weg in Boca Chica is al afgesloten![]()
Ik ga de stream zo aanzettenquote:
Is dit een teken van een sirene of wat?quote:
Nog nietquote:Op zondag 30 augustus 2020 15:39 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Is dit een teken van een sirene of wat?
Lijkt nog weinig voortgang?quote:
Potverdorie hele week de tijd gehad om op te ruimenquote:
Ga eens opruimen danquote:Op zondag 30 augustus 2020 15:46 schreef engine het volgende:
[..]
Potverdorie hele week de tijd gehad om op te ruimen
quote:
SAOCOM gaat nog door:quote:Op zondag 30 augustus 2020 15:59 schreef heywoodu het volgende:
Maar SAOCOM is dus ook afgeblazen? Of wachten ze daar langer want vanavond?
Zonder Starlink geen Starshipquote:Op zondag 30 augustus 2020 16:02 schreef puzziepie het volgende:
Voor mij hoeven al die Starlinks niet
Die duizenden stukken vervuilende troep zijn nodig voor Starship ipv alleen voor internet in the middle of nowhere?quote:
Dat is ook wat mij wat tegenstaatquote:Op zondag 30 augustus 2020 16:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die duizenden stukken vervuilende troep zijn nodig voor Starship ipv alleen voor internet in the middle of nowhere?
quote:Op zondag 30 augustus 2020 16:11 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Daar heb ik dus echt geen verstand van
Met de opbrengsten van Starlink wil Musk de ontwikkeling van Starship en de missies naar Mars bekostigen.quote:Op zondag 30 augustus 2020 16:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die duizenden stukken vervuilende troep zijn nodig voor Starship ipv alleen voor internet in the middle of nowhere?
Oh jeequote:Op zondag 30 augustus 2020 16:14 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
[..]
Met de opbrengsten van Starlink wil Musk de ontwikkeling van Starship en de missies naar Mars bekostigen.
quote:
Ze moeten maar een keer met wind testenquote:Op zondag 30 augustus 2020 16:31 schreef Nikonlover het volgende:
Het is nogal winderig daar. Hopelijk staat er niet teveel wind.
Oh jeequote:Op zondag 30 augustus 2020 16:31 schreef Nikonlover het volgende:
Het is nogal winderig daar. Hopelijk staat er niet teveel wind.
Goaquote:Op zondag 30 augustus 2020 16:34 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Ze moeten maar een keer met wind testen
Op Mars heb je het ook niet voor het kiezen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |