abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 augustus 2020 @ 08:02:25 #201
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194740307
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 07:58 schreef iamredleader het volgende:

[..]

Ik lees net dat Delta gescrubbed is. Helaas, pindakaas
Kak :'(
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 27 augustus 2020 @ 08:55:08 #202
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_194740583
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 07:10 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Sowieso zouden we hier eens een ander topic voor moeten hebben :(

Gewoon een algemeen lanceringentopic _O_
:D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  donderdag 27 augustus 2020 @ 08:56:04 #203
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_194740591
Ah zaterdag hop dag *O*
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  donderdag 27 augustus 2020 @ 09:50:47 #204
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194741117
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 27 augustus 2020 @ 11:03:59 #205
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194742079
SpaceX heeft WEER een missie naar de maan binnen gesleept _O_
quote:
SpaceX to Launch Masten Lunar Mission in 2022

MOJAVE, Calif. – August 26, 2020 – Masten Space Systems announced today that it has selected SpaceX to launch Masten Mission One (MM1). As part of MM1, Masten’s lunar lander will deliver nine NASA-sponsored science and technology demonstration experiments and several commercial payloads to the lunar south pole.

“Having SpaceX’s proven launch success behind us is not only great for us, but it’s great for our customers,” said Masten chief executive officer, Sean Mahoney. “We share a common vision with SpaceX and that makes this more than a partnership. It’s more like a dream team.”

Masten’s first mission to the Moon, MM1 is a collaboration with NASA’s Commercial Lunar Payload Services (CLPS) Project Office. The Masten XL-1 lunar lander is scheduled to touch down on the lunar south pole in 2022, carrying a suite of NASA-sponsored scientific instruments and various payloads from commercial space customers.

“We are thrilled to be launching Masten’s Mission One to the Moon in 2022,” said SpaceX Senior Director of Commercial Sales Stephanie Bednarek. “SpaceX was founded upon the goal of extending humanity’s reach beyond Earth, and it’s exciting to take part in a mission with many partners who share the same vision.”

Masten’s additional capacity on its first mission to the Moon provides opportunities for commercial partners to access the resource-rich lunar south pole. If your company is interested in sending a payload to the Moon, you can learn more at www.MastenMoon.com.

About Masten Space Systems
Mojave, California based Masten Space Systems wrangles rocket powered landing from sci-fi into reality, connecting the steps from napkin, to lab, to test site, and all the way to the surface of the Moon. For over 15 years the Masten team has torn down barriers to space, working with partners of all types to create value in the space ecosystem. Masten is the partner of choice for fellow innovators, and explorers who are changing how we access and use space, bringing the benefits of space to the benefit of humans here on Earth.

About NASA’s CLPS Program
NASA is working with several American companies to deliver science and technology to the lunar surface through the Commercial Lunar Payload Services (CLPS) initiative. These companies of varying sizes will bid on delivering payloads for NASA, including payload integration and operations, launching from Earth and landing on the surface of the Moon. Under the Artemis program, early commercial delivery missions will perform science experiments, test technologies and demonstrate capabilities to help NASA explore the Moon and prepare for human missions.

https://www.masten.aero/blog/spacex
pi_194742932
Als die delta heavy steeds gescrubbed wordt, doe dan lekker spacex eerst. :D
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  donderdag 27 augustus 2020 @ 12:26:21 #207
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194743425
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 11:53 schreef Asschen_sukar het volgende:
Als die delta heavy steeds gescrubbed wordt, doe dan lekker spacex eerst. :D
In dit geval mag SpaceX niet lanceren als de Delta IV Heavy nog op zijn launchpad staat....
Het is ook zo geregeld dat er backup data gereserveerd zijn. Die backup dagen mogen alleen gebruikt worden door SpaceX als die dagen door ULA niet gebruikt hoeven te worden. Als alle backup dagen gebruikt zijn is het de beurt aan SpaceX en moet ULA een nieuwe aanvraag doen.

Het is balen maar het is niet anders ;(
pi_194743585
quote:
84s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 06:51 schreef Nikonlover het volgende:

Gaaf!! Er zit genoeg wiskunde in een raket dus het is nog verantwoord ook :T
Ik heb de klas het filmpje van de 150 meter hop laten zien *) ze vonden het machtig mooi, en het is makkelijk aan wiskunde te koppelen. Thema van deze week: codes (zoals barcodes of geheimtaal), plaatsbepaling (coördinaten) en schaallijnen :Y
  donderdag 27 augustus 2020 @ 12:51:57 #209
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194743764
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 12:38 schreef iamredleader het volgende:

[..]

Ik heb de klas het filmpje van de 150 meter hop laten zien *) ze vonden het machtig mooi, en het is makkelijk aan wiskunde te koppelen. Thema van deze week: codes (zoals barcodes of geheimtaal), plaatsbepaling (coördinaten) en schaallijnen :Y
Gaaf dat je de kids zo enthousiast maakt!!! Hopelijk lukt het eens een lancering live aan de klas te laten zien :P

Misschien zou je eens iets kunnen doen met Kerbal? :) Al is dit misschien meer iets voor natuurkunde. https://kerbaledu.com/teaching

Mocht je er echt iets mee willen, dan zou je ook evt contact op kunnen nemen met Das Valdez (bekend van de NSF livestreams :P ). Hij geeft dacht ik ook KSP lessen op scholen en evenementen.
pi_194746290
quote:
84s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 12:51 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Gaaf dat je de kids zo enthousiast maakt!!! Hopelijk lukt het eens een lancering live aan de klas te laten zien :P

Misschien zou je eens iets kunnen doen met Kerbal? :) Al is dit misschien meer iets voor natuurkunde. https://kerbaledu.com/teaching

Mocht je er echt iets mee willen, dan zou je ook evt contact op kunnen nemen met Das Valdez (bekend van de NSF livestreams :P ). Hij geeft dacht ik ook KSP lessen op scholen en evenementen.
Een live-lancering zal niet heel gauw gebeuren, vrees ik. Maar als zo'n kans komt... zal ik 'm zeker pakken.
Ach, en Kerbal is meer voor natuurkunde, maar ik zal geen kans onbenut laten om ruimte-zaken (SpaceX, Star Trek of Star Wars, BSG, The Expanse, etc.etc.etc.) te verwerken in m'n lessen.

En nu weer SpaceX praten, mensen oO/
  donderdag 27 augustus 2020 @ 18:35:00 #211
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194749142
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 15:35 schreef iamredleader het volgende:

[..]

Een live-lancering zal niet heel gauw gebeuren, vrees ik. Maar als zo'n kans komt... zal ik 'm zeker pakken.
Ach, en Kerbal is meer voor natuurkunde, maar ik zal geen kans onbenut laten om ruimte-zaken (SpaceX, Star Trek of Star Wars, BSG, The Expanse, etc.etc.etc.) te verwerken in m'n lessen.

En nu weer SpaceX praten, mensen oO/
Haha, ja was er al bang voor dat het teveel natuurkunde is :P Nja, in ieder geval heel tof dat je SpaceX en Star Trek enzo betrekt in de lessen!! :D :D
  donderdag 27 augustus 2020 @ 18:35:42 #212
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194749154
En over SpaceX gesproken, er is een nieuwe datum voor Saocom. 30 augustus.

https://www.patrick.af.mi(...)020-08-27-102249-420
pi_194749471
quote:
84s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 12:26 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

In dit geval mag SpaceX niet lanceren als de Delta IV Heavy nog op zijn launchpad staat....
Het is ook zo geregeld dat er backup data gereserveerd zijn. Die backup dagen mogen alleen gebruikt worden door SpaceX als die dagen door ULA niet gebruikt hoeven te worden. Als alle backup dagen gebruikt zijn is het de beurt aan SpaceX en moet ULA een nieuwe aanvraag doen.

Het is balen maar het is niet anders ;(
Tijd om naast de SH space port ook een Falcon launch mount te bouwen :D
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_194749753
quote:
84s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 11:03 schreef Nikonlover het volgende:
SpaceX heeft WEER een missie naar de maan binnen gesleept _O_
[..]

Is dat weer met een Falcon 9 Heavy?
Of een gewone falcon 9.

Laat maar, weet het al. Jammer.
The $75.9 million contract

SpaceX mag wel zijn prijzen wel eens uppen vind ik. Het lijkt me alsof ze gewoon telkens zichzelf veel te goedkoop presenteren, terwijl de dichtsbijzijnde concurrent het dubbele van de prijs is.

Vrijdag gaan we nog wel iets leuks zien! (Of eigenlijk vrijdagnacht).
twitter

[ Bericht 24% gewijzigd door Jonmen op 27-08-2020 19:47:41 ]
  donderdag 27 augustus 2020 @ 22:29:12 #215
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194754238
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 19:08 schreef Jonmen het volgende:

[..]

Is dat weer met een Falcon 9 Heavy?
Of een gewone falcon 9.

Laat maar, weet het al. Jammer.
The $75.9 million contract

SpaceX mag wel zijn prijzen wel eens uppen vind ik. Het lijkt me alsof ze gewoon telkens zichzelf veel te goedkoop presenteren, terwijl de dichtsbijzijnde concurrent het dubbele van de prijs is.

Vrijdag gaan we nog wel iets leuks zien! (Of eigenlijk vrijdagnacht).
[ twitter ]
Yep, ze zitten veel te goedkoop in de markt. Dat zag je ook aan Crew Dragon. Daar hebben ze zich ook veel te goedkoop voor ingeschreven.... en dan nog te bedenken dat ze met dat bedrag zich prima konden redden en er ondertussen bij Boeing een half miljard bij moest...

Maarja, ook voor die 76 miljoen maken ze er evengoed genoeg winst mee hoor ;) Je hoeft er geen medelijden mee te hebben :)

Ja, ik ben heel nieuwsgierig wat de Neuralink update ons gaat brengen. Popcorn staat hier al klaar ^O^
  donderdag 27 augustus 2020 @ 22:31:52 #216
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194754326
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 18:52 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Tijd om naast de SH space port ook een Falcon launch mount te bouwen :D
Als Starship gereed is en ze het voorelkaar boksen hem te lanceren voor 2 miljoen per keer, dan is het niet de moeite om voor die paar vertraagde falcons een launch mount te bouwen in BC.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 23:04:53 #217
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194755164
quote:
84s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 18:35 schreef Nikonlover het volgende:
En over SpaceX gesproken, er is een nieuwe datum voor Saocom. 30 augustus.

[ afbeelding ]
https://www.patrick.af.mi(...)020-08-27-102249-420
Zo te zien was het al duidelijk dat het de 28e ook niet gaat lukken met de Delta IV Heavy. Het is vanuit ULA nu pas gecommuniceerd:

twitter
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:02:09 #218
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194757736
Zijn er al ringen gespot voor super Super Heavy? _O-

twitter
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:09:03 #219
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194757795
Ik zie nog wel gebeuren dat ze een prototype booster bouwen voor de presentatie, zoiets als vorig jaar met MK1, maar een hop zie ik niet snel gebeuren.
pi_194758721
quote:
84s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 09:09 schreef Nikonlover het volgende:
Ik zie nog wel gebeuren dat ze een prototype booster bouwen voor de presentatie, zoiets als vorig jaar met MK1, maar een hop zie ik niet snel gebeuren.
Misschien hebben ze ergens anders al een ultrageheime Super Heavy bouwplaats en komt er tijdens de presentatie in oktober één aanhoppen. :P
AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a, 5
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 19:45:37 #221
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194766564
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 11:11 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Misschien hebben ze ergens anders al een ultrageheime Super Heavy bouwplaats en komt er tijdens de presentatie in oktober één aanhoppen. :P
Dat zou gaaf zijn :D _O_
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 19:47:17 #222
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194766582
De hop is weer een dag uitgesteld. We hebben zondag dus een leuke dag _O-

twitter
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 23:19:49 #223
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_194770195
Het is geen SpaceX maar wel een "Elon Musk-dingetje" dus voor de geinteresseerden: over 3 kwartier gaat ie een gestreamde presentatie houden over de laatste ontwikkelingen bij Neuralink. Dat is een bedrijfje van hem dat zich bezig houdt met "brain interfacing".

Zie ook https://www.teslarati.com(...)erface-developments/
quote:
At the end of July 2020, Musk stated on Twitter that the Neuralink presentation “will show neurons firing in real-time on August 28th. The matrix in the matrix.” Along with those details, he also revealed that there would be an updated V2 brain implant machine that will be used to embed implants into the human brain.
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 02:19:25 #224
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_194772245
Moeten we een nieuw topic aanmaken voor neuralink? :P

Hij demonstreerde het concept met levende biggen :D Geweldige stream.

Alleen blijft Elon Musk een vreselijke spreker altijd. :D
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_194772504
In dit gesprek met Joe Rogan van een tijdje terug gaat hij nog wat dieper in op de mogelijkheden van Neuralink:

(vanaf ongeveer 15m30s)

De mogelijkheden zijn eindeloos, bijvoorbeeld het opslaan van je geheugen op een bepaald moment (een "save state" van je brein inclusief herinneringen) op 34m31s. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Tourniquet op 29-08-2020 04:45:03 ]
AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a, 5
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')