abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194914078
Nou ja, we hebben zoiets geprobeerd op de VIRM. Alleen gebruikten de machinisten het vervolgens als normale rem, met beschadigingen aan het spoor tot gevolg. Daarna werd de handmatige aansturing heel erg snel naar de achterwand verplaatst waar de machinist wat meer moeite moest doen om het te gebruiken.
  zondag 6 september 2020 @ 13:02:24 #102
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_194915356
Eigenlijk zou je willen dat dat automatisch wordt geactiveerd bij glad spoor wat dan meteen gepoetst wordt. Dan kan je als Machinist wat meer aan op een constante remvertraging en werkt zo'n systeem alleen wanneer nodig.
  Moderator zondag 6 september 2020 @ 13:34:59 #103
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194915903
Staat deze helse machine altijd al in Münster (Westf)?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 6 september 2020 @ 13:46:11 #104
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194916093
Is dit gedeklaseerde eerste klas ofzo? :D vanwege de 1+2 opstelling.
Ziet er prima uit
https://www.db-gebrauchtz(...)gwagen,1,Fernverkehr

BR120 en een bord restaurant er bij (zijn ook te koop) er bij en we kunnen met 200km/u een Corona proof FOK! ronde mee doen _O_
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 6 september 2020 @ 13:46:58 #105
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194916113
Staat BSE transploft nog ingeschreven?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_194916458
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 13:02 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Eigenlijk zou je willen dat dat automatisch wordt geactiveerd bij glad spoor wat dan meteen gepoetst wordt. Dan kan je als Machinist wat meer aan op een constante remvertraging en werkt zo'n systeem alleen wanneer nodig.
Nou nee, niet echt. Daar gaat ProRail absoluut niet blij mee zijn, omdat het spoor er volledig van naar de klote gaat, zeker bij hoge snelheden. Voor noodgevallen is het fijn om te hebben, maar meer ook niet.
  Moderator zondag 6 september 2020 @ 14:40:55 #107
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194917084
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 20:37 schreef James1988 het volgende:
Deze site meldt dat het om 2 locs zou gaan, ipv 3.

En nee, alleen inzet voor de Nightjet.
Die Talgo's zijn die nou getrokken of niet?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport zondag 6 september 2020 @ 14:43:13 #108
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_194917133
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 14:40 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Die Talgo's zijn die nou getrokken of niet?
ja
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_194917466
quote:
10s.gif Op zondag 6 september 2020 14:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ja
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt voor de spoiler. Daar had ik niet bij stilgestaan
pi_194917490
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 11:47 schreef MTL het volgende:
Nou ja, we hebben zoiets geprobeerd op de VIRM. Alleen gebruikten de machinisten het vervolgens als normale rem, met beschadigingen aan het spoor tot gevolg. Daarna werd de handmatige aansturing heel erg snel naar de achterwand verplaatst waar de machinist wat meer moeite moest doen om het te gebruiken.
Alleen was dat bij die VIRM een drukknop magneet bedienen en een andere knop om de magneetrem weer van het spoor af te halen . In Duitsland is dat een wipschakelaar die altijd terug gaat naar de nulstand zodra je de schakelaar niet meer bediend dus loslaat. Dan komen de magneetremmen weer omhoog. Je kon die wipschakelaar doortrekken over een bepaald punt waardoor het lijkt op het systeem van de VIRM die dit met de drukknoppen had.

Maar ja zoals nu met die tweede remstand in de VIRM om het remcriterium te bereiken zullen er helaas machinisten zijn die dit nodig hebben. Persoonlijk vind ik het een achteruitgang.

Maar goed dat de rijvoorwaarde deuren dicht bij het nieuwe materieel is ingevoerd was in Duitsland al 20 jaar geleden vrij normaal. Maar op andere punten mbt seinenstelsel en infra is dit weer in Nederland beter dan bij onze buren.
  Moderator zondag 6 september 2020 @ 15:38:12 #111
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194918239
quote:
10s.gif Op zondag 6 september 2020 14:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ja
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hehe. Ik dacht dat de plannen inmiddels weer gewijzigd waren en dat er treinstellen zouden gaan rijden.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_194918810
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 15:05 schreef Cherni het volgende:

[..]

Maar goed dat de rijvoorwaarde deuren dicht bij het nieuwe materieel is ingevoerd was in Duitsland al 20 jaar geleden vrij normaal. Maar op andere punten mbt seinenstelsel en infra is dit weer in Nederland beter dan bij onze buren.
Het is meer dat we in die tijd geen nieuwe treinen hebben besteld. VIRM was natuurlijk het laatste echt nieuwe materieel en dat was al begin jaren 90 ontworpen. In Duitsland zijn ze eind jaren 90 met een soort van inhaalslag begonnen met het vernieuwen van regionaal materieel.
Met de opkomst van de boordcomputer eind jaren 90 kwamen ook dat soort features standaard op de treinen te zitten.
pi_194920518
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 15:38 schreef derLudolf het volgende:

[..]

hehe. Ik dacht dat de plannen inmiddels weer gewijzigd waren en dat er treinstellen zouden gaan rijden.
Soort Railjet wordt het
  maandag 7 september 2020 @ 10:16:20 #114
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_194930655
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 13:02 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Eigenlijk zou je willen dat dat automatisch wordt geactiveerd bij glad spoor wat dan meteen gepoetst wordt. Dan kan je als Machinist wat meer aan op een constante remvertraging en werkt zo'n systeem alleen wanneer nodig.
Volgens mij is het ding totaal niet regelbaar. Het is op het spoor met volle vertraging en dito spoorslijtage of ophoog en dan doet ie niets. Je kunt beter een wervelstroomrem hebben, maar die is in Nederland helaas verboden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 7 september 2020 @ 10:54:36 #115
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_194931137
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 14:04 schreef MTL het volgende:

[..]

Nou nee, niet echt. Daar gaat ProRail absoluut niet blij mee zijn, omdat het spoor er volledig van naar de klote gaat, zeker bij hoge snelheden. Voor noodgevallen is het fijn om te hebben, maar meer ook niet.
Het kan wel zijn dat ProRail daar niet blij mee is, maar als het puntje bij het paaltje komt hebben ze wel een bepaalde verantwoordelijkheid om een bepaald minimum aan adhesie te garanderen. Dat doen ze in de praktijk niet en dat laten ze aan de vervoerders. NS geeft miljoenen per jaar uit aan sandite, zandstrooiers kunnen niet vanwege de spoorstroomlopen en de wervelstroomrem waar Duvel het over heeft kan niet in combinatie met de spoorstroomlopen die we voor de ATB gebruiken. Als vervoerder heb je wel een probleem met veiligheid en punctualiteit maar vrijwel geen mogelijkheden om daar kosteneffectief wat aan te doen. Dan blijft poetsen met een railrem over op het moment dat het echt niet te doen is.
  Moderator maandag 7 september 2020 @ 11:05:39 #116
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194931303
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 10:54 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

NS geeft miljoenen per jaar uit aan sandite, zandstrooiers kunnen niet vanwege de spoorstroomlopen
Oh Sandite is dus geen zand. Strooien ze een soort ijzerslijpsel over de rails dan? :) Dat het geen zand is, is zeker omdat het niet geleidt?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 7 september 2020 @ 12:40:56 #117
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_194932794
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2020 11:05 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Oh Sandite is dus geen zand. Strooien ze een soort ijzerslijpsel over de rails dan? :) Dat het geen zand is, is zeker omdat het niet geleidt?
quote:
Daarom gebruiken we 'Sandite': een gel bestaande uit zand, metaaldeeltjes en aardappelzetmeel.
https://www.prorail.nl/ni(...)en-blad-op-het-spoor
pi_194935037
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 13:34 schreef derLudolf het volgende:
Staat deze helse machine altijd al in Münster (Westf)?
[ afbeelding ]
geinig.
de NS heeft ook een 'te koop' webpagina.
deze webpagina is voor zover ik het begrijp verouderd. als je weet dat de afvoer van DDAR en DDM1 al begonnen is.

https://www.ns.nl/uitgeli(...)treinen-verkoop.html

"Interessant voor u" :)
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_194935269
Leuk voor in de voortuin zo’n 1700
  Moderator maandag 7 september 2020 @ 16:02:37 #120
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194935309
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 15:45 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

geinig.
de NS heeft ook een 'te koop' webpagina.
deze webpagina is voor zover ik het begrijp verouderd. als je weet dat de afvoer van DDAR en DDM1 al begonnen is.

https://www.ns.nl/uitgeli(...)treinen-verkoop.html

"Interessant voor u" :)
Ghehehe.
Met zulks materieel begin je niet direct iets nee, zeker niet in Nederland.

Er zijn weinig alternatieve routes en extra treinen die je kunt rijden.

Mogen die intercity rijtuigen die DB op de site heeft staan, allemaal de grens over eigenlijk?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_194935461
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 15:59 schreef Salatrel het volgende:
Leuk voor in de voortuin zo’n 1700
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_194935552
quote:
Leeghalen en inrichten als Airbnb :D
  maandag 7 september 2020 @ 16:29:28 #123
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_194935738
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2020 16:02 schreef derLudolf het volgende:

Mogen die intercity rijtuigen die DB op de site heeft staan, allemaal de grens over eigenlijk?
Allemaal RIC-spul zo te zien, dus ja, daar mag je heel Europa mee door.
  Moderator maandag 7 september 2020 @ 16:53:52 #124
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194936048
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 16:29 schreef ReisT het volgende:

[..]

Allemaal RIC-spul zo te zien, dus ja, daar mag je heel Europa mee door.
Als ik een enorme bak geld had...
Ludmila, BR120, wat rijtuigen.

Even zorgen dat er weer een brug over de Eems ligt en dan een flixtrain achtig iets naar Hamburg 8-)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport maandag 7 september 2020 @ 17:49:12 #125
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_194936923
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 16:29 schreef ReisT het volgende:

[..]

Allemaal RIC-spul zo te zien, dus ja, daar mag je heel Europa mee door.
Enige probleem kan de spanning van de rijtuigen zijn. In Nederland voert de loc de 1500V DC gewoon door naar de rijtuigen, terwijl in Duitsland de 15kV 16,7Hz vanaf de bovenleiding door de loc als 1000V 16,7Hz aan de rijtuigen geleverd wordt.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 7 september 2020 @ 20:56:08 #126
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_194940684
Het ligt toch niet echt voor de hand, dat rijtuigen die de grens over mogen geen buitenlandse spanning lusten?

Gelukkig is DB Gebrauchtzug zo aardig geweest foto's te maken van de UIC-rasters, kan je het even checken voor je wat koopt, zoals bijvoorbeeld hier:
R264.3 2. Klasse Reisezugwagen. (Dit type reed heeft nog een tijdje bij NS gereden als ICL)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 september 2020 @ 21:05:22 #127
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_194941001
quote:
Een recordhouder
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 7 september 2020 @ 21:08:42 #128
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_194941117
Wel goed gedaan, die photoshop.
  Moderator maandag 7 september 2020 @ 21:10:21 #129
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194941183
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 20:56 schreef ReisT het volgende:
Het ligt toch niet echt voor de hand, dat rijtuigen die de grens over mogen geen buitenlandse spanning lusten?

Gelukkig is DB Gebrauchtzug zo aardig geweest foto's te maken van de UIC-rasters, kan je het even checken voor je wat koopt, zoals bijvoorbeeld hier:
R264.3 2. Klasse Reisezugwagen. (Dit type reed heeft nog een tijdje bij NS gereden als ICL)
Dan liever R125.3, want die heeft een Klimaanlage :D
En ziet er kek uit, rode stoelen, gordijntjes O+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_194941367
quote:
14s.gif Op maandag 7 september 2020 21:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Een recordhouder
NS 1607 trok "de langste trein ter wereld". Althans, enige tijd was dat in 1989 het geval.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_194941931
Station Alkmaar Noord is afgelopen weekend gesloopt. Sindsdien moeten reizigers die naar de andere kant willen een stukje omlopen. men schat dat dit 7 minuten lopen is.
Er gaat het gerucht dat er veel mensen over de sporen lopen, in plaats van omlopen.
ik heb slechts gezien dat er jongeren van het einde van het perron af springen en dan langs het spoor via de overweg weer naast het andere spoor naar de andere kant lopen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Moderator maandag 7 september 2020 @ 21:34:44 #132
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194942061
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 21:31 schreef spectrumanalyser het volgende:
men schat dat dit 7 minuten lopen is.
Genoeg om nat te worden als het hard begint te regenen :7
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 8 september 2020 @ 13:18:03 #133
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_194951704
Volgende week al Nightjet materieel naar Nederland voor een test, 15 september wordt als datum genoemd:

twitter
  Redactie Sport woensdag 9 september 2020 @ 12:59:15 #134
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_194969415
DB heeft een test gedaan of conducteurs vaker besmet zijn met Corona dan andere medewerkers. En het resultaat zal je verbazen!!!11!!!!!1!!!

twitter
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_194970460
Wat wil je met al die uitroeptekens en 1’en zeggen dan?
  Moderator woensdag 9 september 2020 @ 14:34:15 #136
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194970984
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 12:59 schreef dennistd het volgende:
DB heeft een test gedaan of conducteurs vaker besmet zijn met Corona dan andere medewerkers. En het resultaat zal je verbazen!!!11!!!!!1!!!

[ twitter ]
De conclusie is dat "Zugbegleiter" niet vaker zijn besmet met ander DB personeel. Dat is statistisch gezien iets anders dan dat ze minder vaak besmet zijn.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_194971101
Hoeveel tijd krijg je van een conducteur om een vervoersbewijs te tonen.
Denk je dat het lukt om in die tijd online een treinkaartje te kopen en deze te tonen?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_194971301
Nope. De conducteur krijgt dan een waarschuwing dat het kaartje net gekocht is en daarmee is het kaartje volgens de voorwaarden niet geldig. Die geeft je dus er nog een mooie boete bovenop voor het niet kunnen tonen van een geldig vervoersbewijs.
  Moderator woensdag 9 september 2020 @ 18:45:13 #139
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194975421
Julien (de YT'er) heeft de 10.000 abonnees. Hij gaat een challenge doen dit weekend. In een hoge hoed doet hij
10 random bushaltes in Nederland
20 random treinstations in Nederland
10 random treinstations in België
10 random treinstations in NRW
10 random treinstations in NDS

In 24 uur tijd moet hij daar 10 van doen en mag er twee keer een overslaan (als je van Koksijde naar Braunschweig moet ofzo) en een nieuwe pakken.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 9 september 2020 @ 20:58:48 #140
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_194977510
Een conducteur in deze tijd? Wat is dat?
  Moderator woensdag 9 september 2020 @ 21:08:11 #141
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194977647
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 20:58 schreef James1988 het volgende:
Een conducteur in deze tijd? Wat is dat?
Hmm in D wordt ik altijd gecontroleerd. Werd laatst met een NDS ticket nog naar een Ausweis gevraagd. Totdat de conducteur zag dat ie al gestempeld is.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_194977939
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 14:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
Hoeveel tijd krijg je van een conducteur om een vervoersbewijs te tonen.
Denk je dat het lukt om in die tijd online een treinkaartje te kopen en deze te tonen?
Als jij dat kaartje pas online gaat kopen op het moment dat ie voor je neus staat en ernaar vraagt ben je sowieso al te laat.
  woensdag 9 september 2020 @ 21:51:42 #143
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_194978326
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 21:08 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hmm in D wordt ik altijd gecontroleerd. Werd laatst met een NDS ticket nog naar een Ausweis gevraagd. Totdat de conducteur zag dat ie al gestempeld is.
De enige treinen waarin ik onlangs controle heb gehad waren die van NS International. In treinen van NSR zie ik de conducteur wel eens langslopen, maar dat is het dan ook wel.
pi_194979187
Ik ben afgelopen zaterdag gecontroleerd op de stoptrein van Geldermalsen naar Dordrecht. Ze kennen hun publiek wel want ondanks dat de controleurs er al vanaf Geldermalsen waren kwamen ze controleren tussen stadspolders en dordrecht
  Moderator woensdag 9 september 2020 @ 23:27:20 #145
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194980027
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 22:29 schreef Salatrel het volgende:
Ik ben afgelopen zaterdag gecontroleerd op de stoptrein van Geldermalsen naar Dordrecht. Ze kennen hun publiek wel want ondanks dat de controleurs er al vanaf Geldermalsen waren kwamen ze controleren tussen stadspolders en dordrecht
Want in Stadspolders stapt een bepaalde demografische groep in die statistisch gezien eerder hun vervoersbewijs vergeten? :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_194981970
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 20:58 schreef James1988 het volgende:
Een conducteur in deze tijd? Wat is dat?
Alvast aan het oefenen als ze niet meer standaard op een trein nodig zijn. Net als machinisten.
pi_194983848
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 23:27 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Want in Stadspolders stapt een bepaalde demografische groep in die statistisch gezien eerder hun vervoersbewijs vergeten? :+
Ik denk dat het percentage daar enigsins afwijkt ten opzichte van Hardinxveld-Giessendam en Arkel om maar eens 3 metropolen te noemen.
pi_194990348
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 18:45 schreef derLudolf het volgende:
Julien (de YT'er) heeft de 10.000 abonnees. Hij gaat een challenge doen dit weekend. In een hoge hoed doet hij
10 random bushaltes in Nederland
20 random treinstations in Nederland
10 random treinstations in België
10 random treinstations in NRW
10 random treinstations in NDS

In 24 uur tijd moet hij daar 10 van doen en mag er twee keer een overslaan (als je van Koksijde naar Braunschweig moet ofzo) en een nieuwe pakken.
En als straf een klap met een kapotte windmolen als het niet lukt?
pi_194990465
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 18:45 schreef derLudolf het volgende:
Julien (de YT'er) heeft de 10.000 abonnees. Hij gaat een challenge doen dit weekend. In een hoge hoed doet hij
10 random bushaltes in Nederland
20 random treinstations in Nederland
10 random treinstations in België
10 random treinstations in NRW
10 random treinstations in NDS

In 24 uur tijd moet hij daar 10 van doen en mag er twee keer een overslaan (als je van Koksijde naar Braunschweig moet ofzo) en een nieuwe pakken.
Leuk toch :)
Wat doen jullie dan, stelletje huilies?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zaterdag 12 september 2020 @ 12:22:14 #150
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_195018592
twitter


Ga nooit op pad zonder betonschaar 8)7
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport zaterdag 12 september 2020 @ 12:33:23 #151
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_195018784
De SBB begint een proef waarbij reizigers bij 5 minuten vertraging al een kwart van de ticketprijs terugkrijgen, en bij 10 minuten zelfs de helft: https://bahnblogstelle.ne(...)minuten-verspaetung/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_195024421
quote:
11s.gif Op zaterdag 12 september 2020 12:33 schreef dennistd het volgende:
De SBB begint een proef waarbij reizigers bij 5 minuten vertraging al een kwart van de ticketprijs terugkrijgen, en bij 10 minuten zelfs de helft: https://bahnblogstelle.ne(...)minuten-verspaetung/
Goede zaak; treinen dienen te allen tijde conform dienstregeling te rijden. 14.gif
  Moderator zaterdag 12 september 2020 @ 18:45:40 #153
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195024577
quote:
14s.gif Op donderdag 10 september 2020 18:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Leuk toch :)
Wat doen jullie dan, stelletje huilies?
Vloeken op een IKEA kut keuken die niet helemaal goed wil, een stucadoor die de muren toch niet helemaal haaks heeft gedaan. En gewoon vloeken omdat het kan.

En nu dood schaap vreten.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_195024595
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 18:45 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Vloeken op een IKEA kut keuken die niet helemaal goed wil, een stucadoor die de muren toch niet helemaal haaks heeft gedaan. En gewoon vloeken omdat het kan.

En nu dood schaap vreten.
Nou, nou, nou. Lepel anders nog wat Hbf'en _O-
  Moderator zaterdag 12 september 2020 @ 18:48:34 #155
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195024615
quote:
11s.gif Op zaterdag 12 september 2020 12:33 schreef dennistd het volgende:
De SBB begint een proef waarbij reizigers bij 5 minuten vertraging al een kwart van de ticketprijs terugkrijgen, en bij 10 minuten zelfs de helft: https://bahnblogstelle.ne(...)minuten-verspaetung/
Bij 15 minuten vertraging pakken ze de eerder genoemde Bolzenschneider en knippen ze een vinger van de machinist af? :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zaterdag 12 september 2020 @ 18:50:09 #156
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195024638
quote:
3s.gif Op zaterdag 12 september 2020 18:47 schreef Socios het volgende:

[..]

Nou, nou, nou. Lepel anders nog wat Hbf'en _O-
Ik wacht op een D :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_195033460
twitter
zitten toch een paar NSB’ers op Twitter, mijn hemel.
  zondag 13 september 2020 @ 12:07:41 #158
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_195035527
Wie weet zijn ze ingepland om te passagieren... Ik vind dat altijd zo flauw.
  Moderator zondag 13 september 2020 @ 12:15:27 #159
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195035650
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 12:07 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Wie weet zijn ze ingepland om te passagieren... Ik vind dat altijd zo flauw.
Inderdaad... Wie weet zijn ze gewoon vrij inderdaad.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 13 september 2020 @ 13:40:29 #160
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_195037060
Dan nog moeten ze stil zijn in een stiltecoupé toch?
So we just called him Fred
  Moderator zondag 13 september 2020 @ 13:46:30 #161
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195037160
quote:
7s.gif Op zondag 13 september 2020 13:40 schreef Fred het volgende:
Dan nog moeten ze stil zijn in een stiltecoupé toch?
Waar lees jij stiltecoupé?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 13 september 2020 @ 13:47:24 #162
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195037178
Vraag me overigens af wat de zanger van The Cats te maken heeft daarmee :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 13 september 2020 @ 13:48:05 #163
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_195037194
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 13:46 schreef derLudolf het volgende:
Waar lees jij stiltecoupé?
In de tweet wordt gesproken over "coupétje", de enige "coupétjes" op de 1100 zijn de stiltecoupés van de eerste klas.
So we just called him Fred
  Moderator zondag 13 september 2020 @ 13:51:41 #164
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195037249
quote:
7s.gif Op zondag 13 september 2020 13:48 schreef Fred het volgende:

[..]

In de tweet wordt gesproken over "coupétje", de enige "coupétjes" op de 1100 zijn de stiltecoupés van de eerste klas.
Tja, neem aan dat ze wel dermate geluiddicht zijn dat je in een andere coupé er geen last van hebt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 13 september 2020 @ 14:01:36 #165
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_195037377
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 13:51 schreef derLudolf het volgende:
Tja, neem aan dat ze wel dermate geluiddicht zijn dat je in een andere coupé er geen last van hebt.
Volgens de website van NS moet je er toch écht stil zijn:
quote:
De bedoeling is dat reizigers hier geen gesprekken voeren of telefoneren. Stil is hier ook echt stil. Ook het luisteren naar harde muziek via een koptelefoon is ongewenst als uw medereizigers er hinder van ondervinden.

Bron: https://community.ns.nl/in-de-trein-11/stiltecoupe-6594
Beetje suf dan eigen conducteurs (die ook nog eens reizigers moeten aanspreken als die zich niet aan de regels houden) zich niet aan die regels houden.
So we just called him Fred
  zondag 13 september 2020 @ 17:13:49 #166
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_195042524
Ik zit nu in een SNG, en ik zit me groen en geel te ergeren aan van alles. De stoelen, de herrie van binnen, het gerammel en getril, het oorverdovende geluid van de tractieinstallatie, een vlakke plaats op een wiel. Wat een goedkope troep. :r
  zondag 13 september 2020 @ 18:35:57 #167
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_195044453
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 17:13 schreef James1988 het volgende:
Ik zit nu in een SNG, en ik zit me groen en geel te ergeren aan van alles. De stoelen, de herrie van binnen, het gerammel en getril, het oorverdovende geluid van de tractieinstallatie, een vlakke plaats op een wiel. Wat een goedkope troep. :r
Klinkt bekend. Als je Flirt gewend bent, is de SNG een flinke stap terug.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator zondag 13 september 2020 @ 18:46:42 #168
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195044644
Beide hebben van die Mondriaan schilderingen toch? In SNG heb ik volgens mij nog nooit gezeten :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 13 september 2020 @ 18:50:08 #169
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_195044717
quote:
6s.gif Op zondag 13 september 2020 18:35 schreef Duvel het volgende:

[..]

Klinkt bekend. Als je Flirt gewend bent, is de SNG een flinke stap terug.
Een backronym voor de leverancier is niet voor niets Cheap As Fuck... man, man, man. Wat een treurnis.
pi_195045179
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 12:07 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Wie weet zijn ze ingepland om te passagieren... Ik vind dat altijd zo flauw.
Als je geüniformeerd bent, ben je het gezicht van het bedrijf. En dan word je daarop afgerekend ook.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zondag 13 september 2020 @ 20:41:19 #171
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_195046545
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 17:13 schreef James1988 het volgende:
Ik zit nu in een SNG, en ik zit me groen en geel te ergeren aan van alles. De stoelen, de herrie van binnen, het gerammel en getril, het oorverdovende geluid van de tractieinstallatie, een vlakke plaats op een wiel. Wat een goedkope troep. :r
Waardige opvolger voor mat '64 uiteindelijk.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator zondag 13 september 2020 @ 20:58:15 #172
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195046846
quote:
6s.gif Op zondag 13 september 2020 20:41 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Waardige opvolger voor mat '64 uiteindelijk.
Door een blokkenrem had je toch juist geen last van vierkante wielen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 13 september 2020 @ 21:34:16 #173
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_195047630
quote:
6s.gif Op zondag 13 september 2020 20:41 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Waardige opvolger voor mat '64 uiteindelijk.
De mat'64 maakte geen herrie van binnen, dat was muziek.
  Moderator maandag 14 september 2020 @ 00:15:45 #174
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_195049908
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 21:34 schreef Vriezzer het volgende:

[..]

De mat'64 maakte geen herrie van binnen, dat was muziek.
Wat ik zeg, herrie. :P
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Redactie Sport maandag 14 september 2020 @ 03:06:12 #175
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_195050486
quote:
10s.gif Op maandag 14 september 2020 00:15 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Wat ik zeg, herrie. :P
Cultuurbarbaar ~O>
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 14 september 2020 @ 03:11:19 #176
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_195050491
Mat '64 had een karakteristiek geluid. Een SNG produceert gewoon herrie, en ook nog eens een hoop.

Ik heb vandaag ook nog in een NS-FLIRT gezeten, en wat een verademing is dat. Het blijft een forenzentrein natuurlijk, maar in alle opzichten is het ding beter dan een SNG. Betere afwerking, betere geluidsisolatie, beter rijgedrag.
pi_195051242
Ik heb gemerkt dat er behoorlijke verschillen zitten in het rijgedrag van de stellen. Er zitten een aantal treinstellen bij die inderdaad een redelijk onrustige loop hebben en vaker rammelen, maar er zijn ook genoeg stellen die wel rustig op de rails liggen en gewoon zonder rammel hun werk doen. Wellicht dat er iets in de afstelling van de rotatiedempers net even anders is.
Ik gok zomaar dat je net een van die verkeerde stellen hebt getroffen.

En dat is uiteraard los van die, eh, minder fijne stoelen in 1e klas.

Overigens begreep ik dat de tweede serie SNG een andere airco krijgt, waardoor ook dat punt minder storend zou moeten zijn (maar dat is 'van horen zeggen').
pi_195055077
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 03:11 schreef James1988 het volgende:
Mat '64 had een karakteristiek geluid.
Mat '54 had pas een karakteristiek geluid O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator maandag 14 september 2020 @ 13:25:35 #179
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195055119
Je moeder ook
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_195055124
ja nog steeds wel :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 14 september 2020 @ 14:07:51 #181
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_195055694
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 09:48 schreef b2py het volgende:
[ twitter ]zitten toch een paar NSB’ers op Twitter, mijn hemel.
Gezien het gedrag van zowel de NS als haar medewerkers eerder dit jaar kon je natuurlijk verwachten dat dit als een boemerang terug zou komen.

Gisteren trein gepakt van Almelo naar Schiphol en treinstel was een driedelige ICM. Reden we weg uit Apeldoorn roept de conductrice opeens om dat de eersteklas is opgeheven vanwege de drukte. Ik reis eersteklas en de mensen wisten niet hoe hard ze de eersteklas binnen moesten rennen en binnen de kortste keren zat de eersteklas ramvol. Wie wil er immers niet eersteklas reizen met een tweedeklas kaartje. Op gegeven moment zaten we met vijf man in zo'n stiltehokje. Heb netjes aangegeven dat dat niet handig is, maar kreeg alleen een vette bek terug. Vanzelfsprekend heb ik geen conducteur gezien de in de twee uur durende reis tussen Almelo en Schiphol. En dan vandaag wel doodleuk in het nieuws dat de OV-boa's strenger gaan controleren en bekeuren op het naleven van de maatregelen.

En dan eerder dit jaar waarbij conducteurs je doodleuk de toegang tot de eerste klas ontzeggen, want daar willen ze zelf bank hangen. Wellicht kunnen de medewerkers van de NS eens meelopen bij Keolis/Blauwnet, want het zou ze goed doen. Ik reis graag per trein, maar er zitten echt een paar (oude) rotte appels bij de NS.
  Moderator maandag 14 september 2020 @ 14:09:53 #182
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195055727
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_195056190
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 14:07 schreef RichardHammond het volgende:

[..]

Gezien het gedrag van zowel de NS als haar medewerkers eerder dit jaar kon je natuurlijk verwachten dat dit als een boemerang terug zou komen.

Gisteren trein gepakt van Almelo naar Schiphol en treinstel was een driedelige ICM. Reden we weg uit Apeldoorn roept de conductrice opeens om dat de eersteklas is opgeheven vanwege de drukte. Ik reis eersteklas en de mensen wisten niet hoe hard ze de eersteklas binnen moesten rennen en binnen de kortste keren zat de eersteklas ramvol. Wie wil er immers niet eersteklas reizen met een tweedeklas kaartje. Op gegeven moment zaten we met vijf man in zo'n stiltehokje. Heb netjes aangegeven dat dat niet handig is, maar kreeg alleen een vette bek terug. Vanzelfsprekend heb ik geen conducteur gezien de in de twee uur durende reis tussen Almelo en Schiphol. En dan vandaag wel doodleuk in het nieuws dat de OV-boa's strenger gaan controleren en bekeuren op het naleven van de maatregelen.

En dan eerder dit jaar waarbij conducteurs je doodleuk de toegang tot de eerste klas ontzeggen, want daar willen ze zelf bank hangen. Wellicht kunnen de medewerkers van de NS eens meelopen bij Keolis/Blauwnet, want het zou ze goed doen. Ik reis graag per trein, maar er zitten echt een paar (oude) rotte appels bij de NS.
Leuk verhaal alleen is de 1,5 meter in het ov niet van toepassing en dat is tevens de reden waarom mondkapjes verplicht zijn. Elke stoel in de trein mag gebruikt worden en dat mogen ook gewoon vreemden zijn
  maandag 14 september 2020 @ 15:22:06 #184
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_195056880
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 14:36 schreef Salatrel het volgende:

[..]

Leuk verhaal alleen is de 1,5 meter in het ov niet van toepassing en dat is tevens de reden waarom mondkapjes verplicht zijn. Elke stoel in de trein mag gebruikt worden en dat mogen ook gewoon vreemden zijn
Leuk verhaal, maar waarom plakt de NS dan nog zitplaatsstickers en verder heb ik het niet eens over 1,5 meter gehad. Dat maakt het dan nog vreemder dat NS-medewerkers mensen toegang tot de eerste klas hebben ontzegd.
pi_195056935
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 15:22 schreef RichardHammond het volgende:

[..]

Leuk verhaal, maar waarom plakt de NS dan nog zitplaatsstickers en verder heb ik het niet eens over 1,5 meter gehad. Dat maakt het dan nog vreemder dat NS-medewerkers mensen toegang tot de eerste klas hebben ontzegd.
Omdat die stickers gewoon nog niet weggehaald zijn en ze het liefst nog hebben dat de eerste die gaat zitten bij het raam gaat zitten. En toegang ontzegd? Als jij een 1e klas kaart hebt heb je gewoon toegang en als je die niet hebt mag je daar dus niet zitten tenzij aangegeven is dat het wel mag. Of het handig is 1e klas vrij te geven bij drukte zet ik zo mijn vraagtekens bij.
  maandag 14 september 2020 @ 16:04:25 #186
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_195057354
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 15:26 schreef Salatrel het volgende:

[..]

Omdat die stickers gewoon nog niet weggehaald zijn en ze het liefst nog hebben dat de eerste die gaat zitten bij het raam gaat zitten. En toegang ontzegd? Als jij een 1e klas kaart hebt heb je gewoon toegang en als je die niet hebt mag je daar dus niet zitten tenzij aangegeven is dat het wel mag. Of het handig is 1e klas vrij te geven bij drukte zet ik zo mijn vraagtekens bij.
Ik heb een eersteklas abonnement. Maar je hebt gemist dat conducteurs mensen de toegang ontzegden tot de eerste klas omdat ze een coupe voor zichzelf claimden? Mij twee keer overkomen en vanaf dat moment de auto maar gepakt. Na al die maanden heb ik niet het idee dat er echt beleid is bij de NS. Of het is zo dat medewerkers zich niet aan dat beleid houden. Heb zelf het idee dat er een (oudere) groep werknemers is bij de NS die zichzelf God waant in de trein en dat is knap vervelend. Maar dat is wellicht meer iets voor het forum van NS.

Heeft iemand hier de ICNG al van binnen gezien en kan mij vertellen hoe de fietsplekken zijn?
pi_195057822
quote:
6s.gif Op zondag 13 september 2020 18:35 schreef Duvel het volgende:

[..]

Klinkt bekend. Als je Flirt gewend bent, is de SNG een flinke stap terug.
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
pi_195058064
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 16:42 schreef WcPot het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik sla deze even op. Komt misschien nog van pas als een collega zit te zeuren
  maandag 14 september 2020 @ 17:07:40 #189
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_195058149
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 17:00 schreef Salatrel het volgende:

[..]

Ik sla deze even op. Komt misschien nog van pas als een collega zit te zeuren
Zeurende collega's? Zal toch niet? :D
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_195058891
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 16:42 schreef WcPot het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Haha ik moest denken aan de 'we have food at home' meme
  Moderator dinsdag 15 september 2020 @ 08:36:45 #191
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195066536
Ik volg op Facebook "die Schwatten Ostfrees Jong"

Dat een gast die er uit zien als BA maar deze komt uit Ostfriesland. Zo praat ie ook. En hij werkt bij werkt bij een loonbedrijf.

Waarom meld ik dat hier? Hij is nu aan het maishakselen in Oost Duitsland en moet steeds over een handmatig bediende overweg. Zijn relaas is best grappig :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_195068384
Goed nieuws uit Zwitserland. De SBB gaat samenwerken met de OBB in het Nightjetconcept. Hierzoor zullen er (vanaf wrschl december 2021) veel meer nachttreinen gaan rijden in Europa!
  dinsdag 15 september 2020 @ 11:57:36 #193
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
  Moderator dinsdag 15 september 2020 @ 12:12:22 #194
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195069556
Binnenlands nieuws:
Zelfrijdende trein punctueler maar minder comfortabel.
https://www.rtvnoord.nl/n(...)s-minder-comfortabel
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator dinsdag 15 september 2020 @ 12:13:30 #195
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195069571
Mooie vooruitzichten wat betreft Nightjet ^O^
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_195070042
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 10:58 schreef GlennQuagmire het volgende:
Goed nieuws uit Zwitserland. De SBB gaat samenwerken met de OBB in het Nightjetconcept. Hierzoor zullen er (vanaf wrschl december 2021) veel meer nachttreinen gaan rijden in Europa!
[ afbeelding ]
Echt bizar. Het CityNightLine / EuroNight gebeuren is jarenlang een zieltogende boel geweest, steeds verder uitgekleed en in 2016 uiteindelijk helemaal de nek omgedraaid. Want niet rendabel, niet meer van deze tijd, weet ik allemaal wat. En nu nog geen vijf jaar later dit :')

Ik vind het prima hoor, daar niet van ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_195071276
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 12:12 schreef derLudolf het volgende:
Binnenlands nieuws:
Zelfrijdende trein punctueler maar minder comfortabel.
https://www.rtvnoord.nl/n(...)s-minder-comfortabel
Die opmerkingen van de testreizigers tijdens een ATO rit (de reizigers wisten van te voren niet welke ritten ATO zouden zijn en welke niet) :')
quote:
‘Dit was vermoed ik een machinistenrit. NVBS-lid hier.’
Laat het maar aan de NVBS-leden over. Die kunnen perfect de machinistenritten van de ATO ritten onderscheiden (not) _O-

En tijdens een rit die door een normale machinist werd gereden:
quote:
‘Hier reed de trein duidelijk wederom op ATO. Het optrekken verliep soepel, daarnaast ging
het afremmen ook lekker soepel’
_O-
  dinsdag 15 september 2020 @ 14:27:39 #198
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_195071604
Oja...

Op zich valt te verwachten dat ATO in de kinderschoenenfase niet zo soepel is. De hoofddoelen zijn immers veilig en niet trager dan nodig. Soepel is meer iets wat je gaat inregelen als de invoering doorgaat.
pi_195072264
Helemaal gemist, leuk stukje over de ICM-0 in Arnhem
https://www.gelderlander.(...)e-ns-trein~a7581f62/
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195072687
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 september 2020 12:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Echt bizar. Het CityNightLine / EuroNight gebeuren is jarenlang een zieltogende boel geweest, steeds verder uitgekleed en in 2016 uiteindelijk helemaal de nek omgedraaid. Want niet rendabel, niet meer van deze tijd, weet ik allemaal wat. En nu nog geen vijf jaar later dit :')

Ik vind het prima hoor, daar niet van ^O^
Snelle kanteling van publieke opinie over duurzaamheid zet vast geen zoden aan de dijk *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')