abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 september 2020 @ 03:11:19 #176
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_195050491
Mat '64 had een karakteristiek geluid. Een SNG produceert gewoon herrie, en ook nog eens een hoop.

Ik heb vandaag ook nog in een NS-FLIRT gezeten, en wat een verademing is dat. Het blijft een forenzentrein natuurlijk, maar in alle opzichten is het ding beter dan een SNG. Betere afwerking, betere geluidsisolatie, beter rijgedrag.
pi_195051242
Ik heb gemerkt dat er behoorlijke verschillen zitten in het rijgedrag van de stellen. Er zitten een aantal treinstellen bij die inderdaad een redelijk onrustige loop hebben en vaker rammelen, maar er zijn ook genoeg stellen die wel rustig op de rails liggen en gewoon zonder rammel hun werk doen. Wellicht dat er iets in de afstelling van de rotatiedempers net even anders is.
Ik gok zomaar dat je net een van die verkeerde stellen hebt getroffen.

En dat is uiteraard los van die, eh, minder fijne stoelen in 1e klas.

Overigens begreep ik dat de tweede serie SNG een andere airco krijgt, waardoor ook dat punt minder storend zou moeten zijn (maar dat is 'van horen zeggen').
pi_195055077
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 03:11 schreef James1988 het volgende:
Mat '64 had een karakteristiek geluid.
Mat '54 had pas een karakteristiek geluid O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator maandag 14 september 2020 @ 13:25:35 #179
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195055119
Je moeder ook
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_195055124
ja nog steeds wel :+
  maandag 14 september 2020 @ 14:07:51 #181
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_195055694
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 09:48 schreef b2py het volgende:
[ twitter ]zitten toch een paar NSB’ers op Twitter, mijn hemel.
Gezien het gedrag van zowel de NS als haar medewerkers eerder dit jaar kon je natuurlijk verwachten dat dit als een boemerang terug zou komen.

Gisteren trein gepakt van Almelo naar Schiphol en treinstel was een driedelige ICM. Reden we weg uit Apeldoorn roept de conductrice opeens om dat de eersteklas is opgeheven vanwege de drukte. Ik reis eersteklas en de mensen wisten niet hoe hard ze de eersteklas binnen moesten rennen en binnen de kortste keren zat de eersteklas ramvol. Wie wil er immers niet eersteklas reizen met een tweedeklas kaartje. Op gegeven moment zaten we met vijf man in zo'n stiltehokje. Heb netjes aangegeven dat dat niet handig is, maar kreeg alleen een vette bek terug. Vanzelfsprekend heb ik geen conducteur gezien de in de twee uur durende reis tussen Almelo en Schiphol. En dan vandaag wel doodleuk in het nieuws dat de OV-boa's strenger gaan controleren en bekeuren op het naleven van de maatregelen.

En dan eerder dit jaar waarbij conducteurs je doodleuk de toegang tot de eerste klas ontzeggen, want daar willen ze zelf bank hangen. Wellicht kunnen de medewerkers van de NS eens meelopen bij Keolis/Blauwnet, want het zou ze goed doen. Ik reis graag per trein, maar er zitten echt een paar (oude) rotte appels bij de NS.
  Moderator maandag 14 september 2020 @ 14:09:53 #182
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195055727
pi_195056190
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 14:07 schreef RichardHammond het volgende:

[..]

Gezien het gedrag van zowel de NS als haar medewerkers eerder dit jaar kon je natuurlijk verwachten dat dit als een boemerang terug zou komen.

Gisteren trein gepakt van Almelo naar Schiphol en treinstel was een driedelige ICM. Reden we weg uit Apeldoorn roept de conductrice opeens om dat de eersteklas is opgeheven vanwege de drukte. Ik reis eersteklas en de mensen wisten niet hoe hard ze de eersteklas binnen moesten rennen en binnen de kortste keren zat de eersteklas ramvol. Wie wil er immers niet eersteklas reizen met een tweedeklas kaartje. Op gegeven moment zaten we met vijf man in zo'n stiltehokje. Heb netjes aangegeven dat dat niet handig is, maar kreeg alleen een vette bek terug. Vanzelfsprekend heb ik geen conducteur gezien de in de twee uur durende reis tussen Almelo en Schiphol. En dan vandaag wel doodleuk in het nieuws dat de OV-boa's strenger gaan controleren en bekeuren op het naleven van de maatregelen.

En dan eerder dit jaar waarbij conducteurs je doodleuk de toegang tot de eerste klas ontzeggen, want daar willen ze zelf bank hangen. Wellicht kunnen de medewerkers van de NS eens meelopen bij Keolis/Blauwnet, want het zou ze goed doen. Ik reis graag per trein, maar er zitten echt een paar (oude) rotte appels bij de NS.
Leuk verhaal alleen is de 1,5 meter in het ov niet van toepassing en dat is tevens de reden waarom mondkapjes verplicht zijn. Elke stoel in de trein mag gebruikt worden en dat mogen ook gewoon vreemden zijn
  maandag 14 september 2020 @ 15:22:06 #184
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_195056880
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 14:36 schreef Salatrel het volgende:

[..]

Leuk verhaal alleen is de 1,5 meter in het ov niet van toepassing en dat is tevens de reden waarom mondkapjes verplicht zijn. Elke stoel in de trein mag gebruikt worden en dat mogen ook gewoon vreemden zijn
Leuk verhaal, maar waarom plakt de NS dan nog zitplaatsstickers en verder heb ik het niet eens over 1,5 meter gehad. Dat maakt het dan nog vreemder dat NS-medewerkers mensen toegang tot de eerste klas hebben ontzegd.
pi_195056935
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 15:22 schreef RichardHammond het volgende:

[..]

Leuk verhaal, maar waarom plakt de NS dan nog zitplaatsstickers en verder heb ik het niet eens over 1,5 meter gehad. Dat maakt het dan nog vreemder dat NS-medewerkers mensen toegang tot de eerste klas hebben ontzegd.
Omdat die stickers gewoon nog niet weggehaald zijn en ze het liefst nog hebben dat de eerste die gaat zitten bij het raam gaat zitten. En toegang ontzegd? Als jij een 1e klas kaart hebt heb je gewoon toegang en als je die niet hebt mag je daar dus niet zitten tenzij aangegeven is dat het wel mag. Of het handig is 1e klas vrij te geven bij drukte zet ik zo mijn vraagtekens bij.
  maandag 14 september 2020 @ 16:04:25 #186
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_195057354
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 15:26 schreef Salatrel het volgende:

[..]

Omdat die stickers gewoon nog niet weggehaald zijn en ze het liefst nog hebben dat de eerste die gaat zitten bij het raam gaat zitten. En toegang ontzegd? Als jij een 1e klas kaart hebt heb je gewoon toegang en als je die niet hebt mag je daar dus niet zitten tenzij aangegeven is dat het wel mag. Of het handig is 1e klas vrij te geven bij drukte zet ik zo mijn vraagtekens bij.
Ik heb een eersteklas abonnement. Maar je hebt gemist dat conducteurs mensen de toegang ontzegden tot de eerste klas omdat ze een coupe voor zichzelf claimden? Mij twee keer overkomen en vanaf dat moment de auto maar gepakt. Na al die maanden heb ik niet het idee dat er echt beleid is bij de NS. Of het is zo dat medewerkers zich niet aan dat beleid houden. Heb zelf het idee dat er een (oudere) groep werknemers is bij de NS die zichzelf God waant in de trein en dat is knap vervelend. Maar dat is wellicht meer iets voor het forum van NS.

Heeft iemand hier de ICNG al van binnen gezien en kan mij vertellen hoe de fietsplekken zijn?
pi_195057822
quote:
6s.gif Op zondag 13 september 2020 18:35 schreef Duvel het volgende:

[..]

Klinkt bekend. Als je Flirt gewend bent, is de SNG een flinke stap terug.
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
pi_195058064
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 16:42 schreef WcPot het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik sla deze even op. Komt misschien nog van pas als een collega zit te zeuren
  maandag 14 september 2020 @ 17:07:40 #189
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_195058149
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 17:00 schreef Salatrel het volgende:

[..]

Ik sla deze even op. Komt misschien nog van pas als een collega zit te zeuren
Zeurende collega's? Zal toch niet? :D
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_195058891
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 16:42 schreef WcPot het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Haha ik moest denken aan de 'we have food at home' meme
  Moderator dinsdag 15 september 2020 @ 08:36:45 #191
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195066536
Ik volg op Facebook "die Schwatten Ostfrees Jong"

Dat een gast die er uit zien als BA maar deze komt uit Ostfriesland. Zo praat ie ook. En hij werkt bij werkt bij een loonbedrijf.

Waarom meld ik dat hier? Hij is nu aan het maishakselen in Oost Duitsland en moet steeds over een handmatig bediende overweg. Zijn relaas is best grappig :D
pi_195068384
Goed nieuws uit Zwitserland. De SBB gaat samenwerken met de OBB in het Nightjetconcept. Hierzoor zullen er (vanaf wrschl december 2021) veel meer nachttreinen gaan rijden in Europa!
  dinsdag 15 september 2020 @ 11:57:36 #193
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
  Moderator dinsdag 15 september 2020 @ 12:12:22 #194
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195069556
Binnenlands nieuws:
Zelfrijdende trein punctueler maar minder comfortabel.
https://www.rtvnoord.nl/n(...)s-minder-comfortabel
  Moderator dinsdag 15 september 2020 @ 12:13:30 #195
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195069571
Mooie vooruitzichten wat betreft Nightjet ^O^
pi_195070042
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 10:58 schreef GlennQuagmire het volgende:
Goed nieuws uit Zwitserland. De SBB gaat samenwerken met de OBB in het Nightjetconcept. Hierzoor zullen er (vanaf wrschl december 2021) veel meer nachttreinen gaan rijden in Europa!
[ afbeelding ]
Echt bizar. Het CityNightLine / EuroNight gebeuren is jarenlang een zieltogende boel geweest, steeds verder uitgekleed en in 2016 uiteindelijk helemaal de nek omgedraaid. Want niet rendabel, niet meer van deze tijd, weet ik allemaal wat. En nu nog geen vijf jaar later dit :')

Ik vind het prima hoor, daar niet van ^O^
pi_195071276
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 12:12 schreef derLudolf het volgende:
Binnenlands nieuws:
Zelfrijdende trein punctueler maar minder comfortabel.
https://www.rtvnoord.nl/n(...)s-minder-comfortabel
Die opmerkingen van de testreizigers tijdens een ATO rit (de reizigers wisten van te voren niet welke ritten ATO zouden zijn en welke niet) :')
quote:
‘Dit was vermoed ik een machinistenrit. NVBS-lid hier.’
Laat het maar aan de NVBS-leden over. Die kunnen perfect de machinistenritten van de ATO ritten onderscheiden (not) _O-

En tijdens een rit die door een normale machinist werd gereden:
quote:
‘Hier reed de trein duidelijk wederom op ATO. Het optrekken verliep soepel, daarnaast ging
het afremmen ook lekker soepel’
_O-
  dinsdag 15 september 2020 @ 14:27:39 #198
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_195071604
Oja...

Op zich valt te verwachten dat ATO in de kinderschoenenfase niet zo soepel is. De hoofddoelen zijn immers veilig en niet trager dan nodig. Soepel is meer iets wat je gaat inregelen als de invoering doorgaat.
pi_195072264
Helemaal gemist, leuk stukje over de ICM-0 in Arnhem
https://www.gelderlander.(...)e-ns-trein~a7581f62/
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195072687
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 september 2020 12:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Echt bizar. Het CityNightLine / EuroNight gebeuren is jarenlang een zieltogende boel geweest, steeds verder uitgekleed en in 2016 uiteindelijk helemaal de nek omgedraaid. Want niet rendabel, niet meer van deze tijd, weet ik allemaal wat. En nu nog geen vijf jaar later dit :')

Ik vind het prima hoor, daar niet van ^O^
Snelle kanteling van publieke opinie over duurzaamheid zet vast geen zoden aan de dijk *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')