Dat is wel grote vraag die nog rijst. Maar ik denk dat heel veel mensen niet willen accepteren als er tweede intelligente lockdown komt.quote:Op maandag 17 augustus 2020 16:40 schreef Elan het volgende:
Ben wel eens benieuwd hoeveel mensen een tweede lockdown zouden accepteren.
Die gaat er niet komen joh.quote:Op maandag 17 augustus 2020 16:40 schreef Elan het volgende:
Ligt denk ik aan de ernst van de situatie op het moment dat het besluit kenbaar gemaakt word. Momenteel zou het niet geaccepteerd worden door de meerderheid gok ik; maar als de ziekenhuisopnames 1-2 weken consequent aan het stijgen zijn dan denk ik dat er wel meer mensen voor open zouden staan. Heel veel hangt ook af van het vaccin. Een tweede lockdown gaan mensen nog wel accepteren, maar dan gaan we ooit ook weer open. Accepteren ze de 8e ook nog? Of de 12e? Moet ooit een andere lange termijn oplossing komen als het vaccin echt nog lang op zich laat wachten. Als die al goed werkt natuurlijk.quote:Op maandag 17 augustus 2020 16:40 schreef Elan het volgende:
Hooguit de kwetsbare en ouderen mensen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 16:40 schreef Elan het volgende:
Dan gaat dus komende maanden weer mis! Dan loopt besmettingen weer op als er aan dient.quote:Op maandag 17 augustus 2020 16:49 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ondertussen in Wuhan..
[ twitter ]
Blij voor ze na hun dichtgelaste deuren en over balkons moeten vluchten om noodles te halen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 16:49 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ondertussen in Wuhan..
[ twitter ]
quote:Op maandag 17 augustus 2020 16:52 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dan gaat dus komende maanden weer mis! Dan loopt besmettingen weer op als er aan dient.
Knettergekquote:Op maandag 17 augustus 2020 16:49 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ondertussen in Wuhan..
[ twitter ]
Bij de huidige cijfers niemand.quote:Op maandag 17 augustus 2020 16:40 schreef Elan het volgende:
Waarom dan?quote:Op maandag 17 augustus 2020 17:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bij de huidige cijfers niemand.
quote:Op maandag 17 augustus 2020 17:10 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Morgenavond nieuwe persco. We krijgen op ons flikker
Zou dat echt nog indruk maken?quote:Op maandag 17 augustus 2020 17:10 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Er gaan geen maatregelen komenquote:Op maandag 17 augustus 2020 17:20 schreef Elan het volgende:
[..]![]()
Zal deze keer niet bij waarschuwen blijven
Natuurlijk niet. Ik ga niet eens kijken.quote:Op maandag 17 augustus 2020 17:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zou dat echt nog indruk maken?
Dat weten we nog helemaal niet. Lijkt me niet dat hij een persco belegd om vervolgens niks te doen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 17:24 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Er gaan geen maatregelen komen
Ah, krijgen we nu eindelijk weer Boze Rutte van persco #2 te zien?quote:Op maandag 17 augustus 2020 17:10 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Haha alsof ons kabinet echt maatregels kan nemenquote:Op maandag 17 augustus 2020 17:20 schreef Elan het volgende:
[..]![]()
De NOS denkt van wel:quote:Op maandag 17 augustus 2020 17:20 schreef Elan het volgende:
[..]![]()
https://nos.nl/artikel/23(...)huwing-verwacht.htmlquote:Volgens Haagse bronnen willen premier Rutte en minister De Jonge in het licht van de recente coronacijfers de bevolking nog eens waarschuwen dat iedereen zich aan de regels moet houden en dat er anders mogelijk meer maatregelen zullen volgen.
Hadden ze verwacht om nu op 0 besmettingen per dag te staan na die tik op de vingers een paar weken terug dan? Er is helemaal niks aan de hand. IC's zijn niet vol en er is geen sprake van exponentiele groei.quote:
Snap dat maart al weer ff geleden is in je geheugen, maar als daar aanleiding toe is gaan ze echt wel wat doen hoor.quote:Op maandag 17 augustus 2020 17:26 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Haha alsof ons kabinet echt maatregels kan nemen
Ja maar dat deden ze eigenlijk ook alleen maar omdat de druk teveel werd.quote:Op maandag 17 augustus 2020 17:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Snap dat maart al weer ff geleden is in je geheugen, maar als daar aanleiding toe is gaan ze echt wel wat doen hoor.
Daarom neemt ook werkelijk niemand het meer serieus.quote:Op maandag 17 augustus 2020 17:27 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Hadden ze verwacht om nu op 0 besmettingen per dag te staan na die tik op de vingers een paar weken terug dan? Er is helemaal niks aan de hand. IC's zijn niet vol en er is geen sprake van exponentiele groei.
Is ook allemaal voor de bühnequote:Op maandag 17 augustus 2020 17:26 schreef summer2bird het volgende:
Persco voorspelling
Boze Rutte die met het vingertje wijst "en nu niet meer doen he!" en geen verdere consequenties.
Diezelfde vermeende bronnen wisten anders ook niks van de aangekondige (beoogdequote:Op maandag 17 augustus 2020 17:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
De NOS denkt van wel:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)huwing-verwacht.html
Telegraaf meldt mogelijk beperking groepsgrootte, maar zegt er niet bij of dat morgen al wordt aangekondigd. https://www.telegraaf.nl/(...)grootte-samenkomstenquote:Op maandag 17 augustus 2020 17:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
De NOS denkt van wel:
[..]
Vingertje wijzen en dreigen met meer maatregelen op basis van een handjevol ziekenhuisopnamen per dag en twee handjes aan sterfgevallen per week. Je moet het maar durven, wat een klucht.quote:Op maandag 17 augustus 2020 17:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
De NOS denkt van wel:
[..]
40 coronadoden in 1,5 maand.quote:Op maandag 17 augustus 2020 17:30 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Vingertje wijzen en dreigen met meer maatregelen op basis van een handjevol ziekenhuisopnamen per dag en twee handjes aan sterfgevallen per week. Je moet het maar durven, wat een klucht.
Hoe heeft dat dan betrekking op scholen en kantoren?quote:Op maandag 17 augustus 2020 17:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Telegraaf meldt mogelijk beperking groepsgrootte, maar zegt er niet bij of dat morgen al wordt aangekondigd. https://www.telegraaf.nl/(...)grootte-samenkomsten
Ik zou dat overigens een zeer goede en effectieve maatregel vinden.
Waarschijnlijk weekje hittegolf ook 1000+ doden.quote:Op maandag 17 augustus 2020 17:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
40 coronadoden in 1,5 maand.
Intussen 400 per dag aan andere oorzaken.
De situatie is helemaal niet slechter geworden dus geen enkele aanleiding tot maatregelen. Anders hadden ze die een paar weken terug wel genomen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 17:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Diezelfde vermeende bronnen wisten anders ook niks van de aangekondige (beoogde) verplichte quarantaine en registratie en reserveringsplicht voor de horeca.
Geen idee. Maar het lijkt me dat een dergelijke grens daar ook geldt.quote:Op maandag 17 augustus 2020 17:33 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hoe heeft dat dan betrekking op scholen en kantoren?
Ik heb geen idee over cijfers maar reken maar dat er ouderen aan de hitte bezweken zijn ja de laatste tijd.quote:Op maandag 17 augustus 2020 17:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarschijnlijk weekje hittegolf ook 1000+ doden.
Ah daar gaan we alquote:Op maandag 17 augustus 2020 17:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Telegraaf meldt mogelijk beperking groepsgrootte, maar zegt er niet bij of dat morgen al wordt aangekondigd. https://www.telegraaf.nl/(...)grootte-samenkomsten
Gooien ze gewoon op de corona, dan lijkt dat griepje nog ergens op.quote:Op maandag 17 augustus 2020 17:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik heb geen idee over cijfers maar reken maar dat er ouderen aan de hitte bezweken zijn ja de laatste tijd.
Ja en dan raak je tegelijk weer een boel bedrijven en andere instellingen. Ik weet het niet hoor, zo slecht gaat het ook weer niet.quote:Op maandag 17 augustus 2020 17:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_hittegolf_van_2003quote:Op maandag 17 augustus 2020 17:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik heb geen idee over cijfers maar reken maar dat er ouderen aan de hitte bezweken zijn ja de laatste tijd.
Sarcasm dat laatste? Ik weet dat jij op bepaalde punten best serieus bent in de corona-discussie namelijk.quote:Op maandag 17 augustus 2020 17:39 schreef Elan het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_hittegolf_van_2003
1400-2200 extra doden in Nederland.
En deze was qua intensiteit nog minder heftig dan die van de afgelopen 10 dagen, dus je zal zeker op zoiets uit gaan komen. Maar laten we vooral persco's beleggen en het hele land land lam leggen vanwege die 40 Cojonadoden.
Gewoon weer een waarschuwing. Nieuwe maatregelen komen echt voorlopig nog niet daar zijn de cijfers nog veel te laag voor.quote:Op maandag 17 augustus 2020 17:34 schreef byah het volgende:
Maar de cijfers lopen amper op, waarom weer een persconferentie?
En straks raar opkijken dat er helemaal geen draagvlak meer is voor welke maatregel dan ook. Dan rest alleen nog maar repressief beleid en buitenproportionele strafmaatregelen. Waar Bruls, De Jonge en Grapperhaus waarschijnlijk nu al voorstander van zijn. Ze zijn of incompetent, levensgevaarlijk of allebei. Machtswellustelingen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 17:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
40 coronadoden in 1,5 maand.
Intussen 400 per dag aan andere oorzaken.
Als er echt bedrijven zijn die onevenredig geraakt worden moet je kijken naar een compensatie of uitzondering. Maar ik zie dat nog niet direct. (Ja misschien de entertainmentindustrie)quote:Op maandag 17 augustus 2020 17:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja en dan raak je tegelijk weer een boel bedrijven en andere instellingen. Ik weet het niet hoor, zo slecht gaat het ook weer niet.
Lijkt mij eerder voorsorteren op de winter
Omdat de NOS dat zegt denk ik.quote:Op maandag 17 augustus 2020 17:46 schreef DireStraits7 het volgende:
Waarom denken mensen dat er gelijk grootschalige maatregelen gaan komen als er een persconferentie komt? Me dunkt dat er een aantal zaken zijn die wel besproken mogen worden:
- Quarantaineplicht voor positief getesten
- Quarantaineplicht voor mensen die bij BCO naar voren komen
- Problemen rondom de GGD-capaciteit in Amsterdam en Rotterdam
- De aankomende corona-app
- Vooruitzichten voor de herst/winter?
Lijkt me logisch. Sowieso bizar dat ze in Spanje en Italië gewoon open waren gegaan. Maar gelukkig hebben ze wel mondkapjes daar.quote:Op maandag 17 augustus 2020 17:48 schreef groenen het volgende:
Nachtclubs en danscafes zouden per 1 september mogelijk weer opengaan. Denk dat feest niet doorgaat.
Bepaalde punten ja, dit is natuurlijk een ronduit lachwekkend moment om de natie weer toe te spreken, laat staan nieuwe maatregelen op te leggen of oude maatregelen opnieuw in te voeren.quote:Op maandag 17 augustus 2020 17:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Sarcasm dat laatste? Ik weet dat jij op bepaalde punten best serieus bent in de corona-discussie namelijk.
Zelf plaats ik het wel graag in perspectief, 40 doden is heel vervelend voor alle betrokkenen maar in het grote geheel stelt het natuurlijk weinig voor en als deze cijfers nog een tijd zo op dit niveau blijven dan brokkelt het draagvlak voor maatregelen alleen maar verder af.
Die zeggen dat er een waarschuwing wordt verwacht.quote:Op maandag 17 augustus 2020 17:48 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Maar dat zegt de NOS toch niet?
Een waarschuwing =/= grootschalige maatregelen, of lees ik nu wat verkeerdquote:Op maandag 17 augustus 2020 17:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die zeggen dat er een waarschuwing wordt verwacht.
Nee, je leest het goed.quote:Op maandag 17 augustus 2020 17:53 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Een waarschuwing =/= grootschalige maatregelen, of lees ik nu wat verkeerd
Komt erquote:Op maandag 17 augustus 2020 17:46 schreef DireStraits7 het volgende:
Waarom denken mensen dat er gelijk grootschalige maatregelen gaan komen als er een persconferentie komt? Me dunkt dat er een aantal zaken zijn die wel besproken mogen worden:
Wil de Kamer niet.quote:- Quarantaineplicht voor mensen die bij BCO naar voren komen
Waarom moet het kabinet daar iets mee? Is iets lokaalsquote:- Problemen rondom de GGD-capaciteit in Amsterdam en Rotterdam
Dat loopt toch?quote:- De aankomende corona-app
Waarom? Het is geen weersverwachtingquote:- Vooruitzichten voor de herst/winter?
Dit zit achter een betaalmuurquote:Op maandag 17 augustus 2020 17:52 schreef trein2000 het volgende:
Column van De Winther. Weinig nieuws maar wel wat achtergronden: https://www.telegraaf.nl/(...)na-rampweek-coalitie
Tot nu toe zijn alle grote maatregelen aangekondigd via een persconferentie. Dit wordt tussen neus en lippen op een willekeurige zomeravond gemeld?quote:Op maandag 17 augustus 2020 17:54 schreef trein2000 het volgende:
Maar om even in te gaan op de inhoud
[..]
Komt er
De Jonge schijnt de Kamer er helemaal niet voor nodig te hebben.quote:Wil de Kamer niet.
Moet ik dit serieus uitspellen?quote:Waarom moet het kabinet daar iets mee? Is iets lokaals
Zie punt 1.quote:Dat loopt toch?
quote:Waarom? Het is geen weersverwachting
Ik zeg niet dat het direct problematisch is, maar er is natuurlijk wel een stijgende trend. Als het iedere twee weken verdubbeld (hoewel ik het lastig vind de trend te zien door de getallen heen) zit je over een twee maanden wel met een probleempje.quote:Op maandag 17 augustus 2020 17:50 schreef Elan het volgende:
Er liggen amper mensen met corona op de IC en er gaan er nog minder dood
Ik heb zo'n vermoeden dat de Chinese overheid dit gewoon aan het pushen is.quote:
Verplichte quarantaine voor een individu op basis van een test die niet eens aantoont of iemand op dat moment nog besmettelijk is, is al absurd. Een quarantaineplicht voor mensen die naar voren komen uit BCO is tirannie. Maar goed, allemaal voor ons eigen bestwil en het grote goed van volksgezondheid...quote:Op maandag 17 augustus 2020 17:46 schreef DireStraits7 het volgende:
- Quarantaineplicht voor mensen die bij BCO naar voren komen
- Problemen rondom de GGD-capaciteit in Amsterdam en Rotterdam
- De aankomende corona-app
- Vooruitzichten voor de herst/winter?
Een snelle stijging op de IC's zou wellicht urgentie geven om het volk nu toe te spreken, en met maatregelen te komen. Maar dit oogt als een politiek spelletje. Heeft vorige week op zijn flikker gehad van de oppositie, laten we wat leuks bedenken!quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het direct problematisch is, maar er is natuurlijk wel een stijgende trend. Als het iedere twee weken verdubbeld (hoewel ik het lastig vind de trend te zien door de getallen heen) zit je over een twee maanden wel met een probleempje.
En volgens mij zijn heel duidelijk clusters zichtbaar van bepaalde groepen waar de besmettingen oplopen. Die kun je dan prima aanspreken lijkt me.
Kijkt er nog iemand danquote:Op maandag 17 augustus 2020 17:10 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Grote problemen manquote:Op maandag 17 augustus 2020 18:07 schreef Elan het volgende:
+3 op de IC's door Corona, totaal -10.
Ja dit gaat zo niet langer.Tijd om het volk wakker te schudden.
Werd gemeld in het kamerdebat.quote:Op maandag 17 augustus 2020 17:58 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tot nu toe zijn alle grote maatregelen aangekondigd via een persconferentie. Dit wordt tussen neus en lippen op een willekeurige zomeravond gemeld?
[..]
Krijgt ie een motie van wantrouwen. Een minister die tegen de wil van de kamer in gaat dat gaat nooit lang goed.quote:De Jonge schijnt de Kamer er helemaal niet voor nodig te hebben.
Wat valt daar over te melden op een persconferentie?quote:[..]
Moet ik dit serieus uitspellen?
https://nos.nl/video/2344(...)-terechtgekomen.html
https://nos.nl/artikel/23(...)delijker-gekund.html
Eén van de problemen bij de GGD is juist er te veel lokaal/regionaal geregeld wordt. En er is nogal wat te doen rondom de GGD en de mate waarin De Jonge dit wel/niet in de hand heeft.
[..]
Op die manier. Dan eens.quote:Zie punt 1.
[..]
De routekaart die ze eind mei(!) gepresenteerd hebben loopt over twee weken af. Wat langetermijnvisie zou wel fijn zijn.
Tja, en als de IC-cijfers oplopen dan zijn ze weer te reactief bezig zeker?quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Een snelle stijging op de IC's zou wellicht urgentie geven om het volk nu toe te spreken, en met maatregelen te komen. Maar dit oogt als een politiek spelletje. Heeft vorige week op zijn flikker gehad van de oppositie, laten we wat leuks bedenken!
Mutatie is -7?quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:07 schreef Elan het volgende:
+3 op de IC's door Corona, totaal -10.
Ja dit gaat zo niet langer.Tijd om het volk wakker te schudden.
Welk kamerdebat? Het hele kamerdebat van vorige week ging er juist over dat het zo uit het niets kwam vallen.quote:
Wanneer het naar verwachting opgelost is, hoe ze gaan voorkomen dat het in de toekomst niet meer gaat gebeuren, wat het gevolg is als mensen gaan feesten met 100 man. Hoe de (vermeende) quarantaineplicht samenhangt met de hoge aantal contacten waardoor de GGD niet meer iedereen kan/kon checken. Of gewoon De Jonge's algehele kijk op de zaak.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:12 schreef trein2000 het volgende:
Wat valt daar over te melden op een persconferentie?
Ik weet niet of er een groter geheel achter zit, maar ze zijn in ieder geval iets te veel in zichzelf gaan geloven (en het effect van maatregelen), verblindt door incompetentie en een tunnelvisie.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:11 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Tja wie nu niet meer zien wat er aan de hand is gaan dit ook niet meer zien. Alles rondom dit virus is volstrekt overtrokken, ongezond en helemaal van de gekke. Mensen, kinderen en ouderen maar vooral onze economie lijden. Dit gaat niet meer om een virus maar om iets totaal anders (Ja ik weet het, BNW is elders).
En het compromis was geen verplichting voor contacten wel voor positieve testen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Welk kamerdebat? Het hele kamerdebat van vorige week ging er juist over dat het zo uit het niets kwam vallen.
[..]
Dat kan natuurlijk, maar dat is breder dan de puinhoop in Amsterdam en Rotterdam.quote:Wanneer het naar verwachting opgelost is, hoe ze gaan voorkomen dat het in de toekomst niet meer gaat gebeuren, wat het gevolg is als mensen gaan feesten met 100 man. Hoe de (vermeende) quarantaineplicht samenhangt met de hoge aantal contacten waardoor de GGD niet meer iedereen kan/kon checken. Of gewoon De Jonge's algehele kijk op de zaak.
Ik zou graag eens een wat bredere discussie zien - ook in de media - over hoe gevaarlijk corona nu eigenlijk daadwerkelijk is, en of er ook eens wordt nagedacht over een plan B in geval een (werkend) vaccin er voorlopig niet komt.quote:Op maandag 17 augustus 2020 17:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Bepaalde punten ja, dit is natuurlijk een ronduit lachwekkend moment om de natie weer toe te spreken, laat staan nieuwe maatregelen op te leggen of oude maatregelen opnieuw in te voeren.
Er liggen amper mensen met corona op de IC en er gaan er nog minder dood
Ja, al is maandag wel standaard laag dus het kunnen er morgen zomaar +10 zijn.quote:
Inderdaad, men gaat ook veel te makkelijk voorbij aan het feit dat de mensen die nu nog besmet raken vaak jong zijn en helemaal geen druk leggen op het zorgstelsel.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zou graag eens een wat bredere discussie zien - ook in de media - over hoe gevaarlijk corona nu eigenlijk daadwerkelijk is, en of er ook eens wordt nagedacht over een plan B in geval een (werkend) vaccin er voorlopig niet komt.
Maar elke aanzet tot zo'n discussie lijkt direct stuk te lopen op verwijzingen naar de situatie en de cijfers in maart, enorm frustrerend.
Nadeel in Nederland is dat je ook nog eens zit met verkiezingen over 7 maanden. Dus ook nog eens heel veel politieke motieven die meespelen in deze.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Inderdaad, men gaat ook veel te makkelijk voorbij aan het feit dat de mensen die nu nog besmet raken vaak jong zijn en helemaal geen druk leggen op het zorgstelsel.
Politiek gezien zitten we qua oppositie ook met alleen maar jankers opgescheept, die in plaats van het kabinet aan te sporen wat verder te versoepelen en risico's te nemen ten faveure van de economische ontwikkelingen, er een groot drama van maken en eigenlijk over elke besmetting een debat eisen.
Klopt. er komt hele spannende tijd in Nederland waar van alles speelt...quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nadeel in Nederland is dat je ook nog eens zit met verkiezingen over 7 maanden. Dus ook nog eens heel veel politieke motieven die meespelen in deze.
Lijkt mij ook heel redelijk. Er is immers geen zichtbare ruime stijging op de ICsquote:Op maandag 17 augustus 2020 17:26 schreef summer2bird het volgende:
Persco voorspelling
Boze Rutte die met het vingertje wijst "en nu niet meer doen he!" en geen verdere consequenties.
De oppositie probeert alleen maar de coalitie totaal te kakken te zetten.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Inderdaad, men gaat ook veel te makkelijk voorbij aan het feit dat de mensen die nu nog besmet raken vaak jong zijn en helemaal geen druk leggen op het zorgstelsel.
Politiek gezien zitten we qua oppositie ook met alleen maar jankers opgescheept, die in plaats van het kabinet aan te sporen wat verder te versoepelen en risico's te nemen ten faveure van de economische ontwikkelingen, er een groot drama van maken en eigenlijk over elke besmetting een debat eisen.
Daarom gaat dat ook niet gebeuren. Gewoon extra waarschuwen en vertellen wat nu de stand van zaken is. Ik denk dat bepaalde dingen die per 1 september in konden gaan wel verlengd gaan worden.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:45 schreef Vliegbaard het volgende:
Het zou mij eigenlijk verbazen als er weer extra maatregelen opgelegd zouden worden. Het gaat niet eens bewijsbaar slechter dan vorige week.
Is gewoon weer ff foei tegen jongeren en zeggen dat corona nog niet klaar is met ons. Denk aan je oma!quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:45 schreef Vliegbaard het volgende:
Het zou mij eigenlijk verbazen als er weer extra maatregelen opgelegd zouden worden. Het gaat niet eens bewijsbaar slechter dan vorige week.
Ja en die laten zich vervolgens in aanloop naar de verkiezingen enorm opjutten en komen met persconferenties en nieuwe maatregelen en wat al niet om de 'crisis' te bezweren.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De oppositie probeert alleen maar de coalitie totaal te kakken te zetten.
Volgens zowel AD als Telegraaf komen die maatregelen er wel degelijk.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:45 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik wens de BOA's alvast veel succes met handhaven. Steeds meer mensen krijgen schijt aan de regels.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Volgens zowel AD als Telegraaf komen die maatregelen er wel degelijk.
En zelfs dat zou niet eens op zijn plek zijn.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:48 schreef roos94 het volgende:
[..]
Is gewoon weer ff foei tegen jongeren en zeggen dat corona nog niet klaar is met ons. Denk aan je oma!
Aan de trend van afgelopen tijd te zien, mogen die mensen wel beschermende vesten en helmen op. Tegen de messteken.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik wens de BOA's alvast veel succes met handhaven. Steeds meer mensen krijgen schijt aan de regels.
Zullen het wel beperken tot de binnenruimte, en dan ondernemers dreigen met sluiting of torenhoge boetes bij overtreding.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik wens de BOA's alvast veel succes met handhaven. Steeds meer mensen krijgen schijt aan de regels.
Voorlopig wordt er alleen maar gerept over verplichte quarantaine en zulks toch?quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/n(...)grootte-samenkomstenquote:Op maandag 17 augustus 2020 18:53 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Voorlopig wordt er alleen maar gerept over verplichte quarantaine en zulks toch?
Ah juist. Niet mee eens maar valt wat voor te zeggen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:54 schreef Elan het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/n(...)grootte-samenkomsten
Waar we voorheen daags voor een persco wisten wat exact de maatregelen waren lezen we nu alleen over een mogelijke beperking en controle achter de voordeur.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat zegt alleen te telegraaf, nos zegt van niets, nu.nl zegt misschien lokale maatregelen alleen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja dat viel me ook al op. Lek is bewust of onbewust gedicht.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:57 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Waar we voorheen daags voor een persco wisten wat exact de maatregelen waren lezen we nu alleen over een mogelijke beperking en controle achter de voordeur.
Alleen liggen de cijfers lager dan toen we de waarschuwing kregen, wat het dan weer zwakzinnig zou maken qua draagvlak. Ik zie het niet gebeuren, iig niet landelijke maatregelen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:59 schreef Elan het volgende:
Dinsdag is wel een slimme dag voor maatregelen, dan liggen de cijfers vaak het hoogst dus maximaal draagvlak.
Vind het al langer onbestaanbaar dat de enige oplossing gezien wordt in een onzeker vaccin. Totale kortzichtigheid en staat in geen verhouding tot het gevaar van corona voor een zeer groot deel van de samenleving. Niet voor niets verschuift contant de focus in de media en van de regering om maar de angst erin te houden voor het virus.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zou graag eens een wat bredere discussie zien - ook in de media - over hoe gevaarlijk corona nu eigenlijk daadwerkelijk is, en of er ook eens wordt nagedacht over een plan B in geval een (werkend) vaccin er voorlopig niet komt.
Maar elke aanzet tot zo'n discussie lijkt direct stuk te lopen op verwijzingen naar de situatie en de cijfers in maart, enorm frustrerend.
Er lijkt sowieso al een aardige verschuiving van compliance zichtbaar in de samenleving. Het gekozen pad wordt daardoor immer meer doodlopend.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Klopt, helaas zijn ze te veel in zichzelf gaan geloven. Vooral De Jonge en Bruls.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:50 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
En zelfs dat zou niet eens op zijn plek zijn.
Heb je gelijk in maar Telegraaf is wel heel specifiek, lijkt me dat ze daar een mannetje op hebben zitten met insider informatie?? Het komt sowieso erg snel na de vorige maatregelen die tav de horeca genomen zijn.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:57 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Dat zegt alleen te telegraaf, nos zegt van niets, nu.nl zegt misschien lokale maatregelen alleen.
En met nu weer dalende cijfers al paar dagen lijkt het me ook niet logisch.
Vooral omdat als zelfs quarantine van bewezen patiënten (!) door eigen coalitiepartijen in kamer werd tegengehouden (!), ze erop kunnen wachten dat ze weer voor lul staan de dag erna in de kamer als ze dat nu landelijk doen.
Plus, er komen verkiezingen aan, als ze willen blijven bestaan daarna als kabinet houden ze beter rekening met draagvlak, en eht draagvlak voor dat nu landelijk terwijl het aantal besmettingen weer aan het afnemen is gaat 0,niet veel zijn, zeker niet daar Frankrijk en Duitsland met veel grotere besmettingslasten allerhande grotere events ook alweer toe(gaan)staan.
Besmettingsgevallen en ziekenhuisopnames zijn sindsdien wel toegenomen hoor.quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:00 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Alleen liggen de cijfers lager dan toen we de waarschuwing kregen, wat het dan weer zwakzinnig zou maken qua draagvlak. Ik zie het niet gebeuren, iig niet landelijke maatregelen.
Besmettingen minder toch juist? Minder dan 500 vandaag...quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Besmettingsgevallen en ziekenhuisopnames zijn sindsdien wel toegenomen hoor.
NOS is net zo specifiek.quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Heb je gelijk in maar Telegraaf is wel heel specifiek, lijkt me dat ze daar een mannetje op hebben zitten met insider informatie?? Het komt sowieso erg snel na de vorige maatregelen die tav de horeca genomen zijn.
Er was een kleine opleving maar nu zakt het weer. Ziekenhuizen zijn leeg. Niks aan het handjequote:Op maandag 17 augustus 2020 19:05 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Besmettingen minder toch juist? Minder dan 500 vandaag...
Gewoon schijt aan hebben maat. Andere culturen hebben driedaagse bruiloften met honderden gastenquote:Op maandag 17 augustus 2020 19:08 schreef Hannnnn het volgende:
Het zal toch niet.
Eerst mijn bruiloft uitgesteld van mei naar september. Dan met heel veel moeite en verdriet de gastenlijst terug gebracht naar 1/3 om aan de maatregelen te voldoen.
En zul je zien dat we m zo alsnog nog een keer door twee moeten delen -_-
Hopelijk niet landelijk dan...
Ik zou het gewoon een jaar uitstellen.... je wilt die dag toch vieren op de manier van je dromen?quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:08 schreef Hannnnn het volgende:
Het zal toch niet.
Eerst mijn bruiloft uitgesteld van mei naar september. Dan met heel veel moeite en verdriet de gastenlijst terug gebracht naar 1/3 om aan de maatregelen te voldoen.
Je gaat eruit dat dit de enige bruiloft in Nederland wordt waar ze zich uiteindelijk ook ECHT aan de maatregelen GAAN houden? XDquote:Op maandag 17 augustus 2020 19:09 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik zou het gewoon een jaar uitstellen.... je wilt die dag toch vieren op de manier van je dromen?
11 september trouwenquote:Op maandag 17 augustus 2020 19:08 schreef Hannnnn het volgende:
Het zal toch niet.
Sowieso is het al heel bijzonder, in maart/april keken we naar IC opnames. We waren toen rijkelijk laat met maatregelen. Maar nu slaan we een stap over en kijken naar het aantal besmettingen en op basis daarvan zouden maatregelen gepast moeten zijn? Welke cijfers zouden een bodem zijn om achter de voordeur te mogen controleren?quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Besmettingsgevallen en ziekenhuisopnames zijn sindsdien wel toegenomen hoor.
Tenzij hij gelooft in geen sex voor het huwelijk. Dan is een jaar uitstel wel heel langquote:Op maandag 17 augustus 2020 19:09 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik zou het gewoon een jaar uitstellen.... je wilt die dag toch vieren op de manier van je dromen?
600 waren het er op 6 augustus ja, maar dat kunnen er morgen zomaar meer zijn hoor.quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:05 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Een lagere toename ja, maar nog steeds wel een toename.quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:05 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Mwah, ik wil gewoon graag trouwen. Liefst natuurlijk zo mooi mogelijk maar nog langer uitstellen zie ik niet zitten.quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:09 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zij ;-)quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tenzij hij gelooft in geen sex voor het huwelijk. Dan is een jaar uitstel wel heel lang
![]()
![]()
Geen enkel cijfer zou hoog genoeg zijn om achter de voordeur te mogen controleren, maar al helemaal niet met de huidige situatie. Zelfs die persconferentie morgen is al volledige overkill, maar als ze er zelf maar in geloven héquote:Op maandag 17 augustus 2020 19:10 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Sowieso is het al heel bijzonder, in maart/april keken we naar IC opnames. We waren toen rijkelijk laat met maatregelen. Maar nu slaan we een stap over en kijken naar het aantal besmettingen en op basis daarvan zouden maatregelen gepast moeten zijn? Welke cijfers zouden een bodem zijn om achter de voordeur te mogen controleren?
In de ogen van de beleidsbepalers MOETEN meer besmettingsgevallen wel resulteren in meer ziekenhuis en IC opnames.quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:10 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Sowieso is het al heel bijzonder, in maart/april keken we naar IC opnames. We waren toen rijkelijk laat met maatregelen. Maar nu slaan we een stap over en kijken naar het aantal besmettingen en op basis daarvan zouden maatregelen gepast moeten zijn? Welke cijfers zouden een bodem zijn om achter de voordeur te mogen controleren?
eensquote:Op maandag 17 augustus 2020 19:21 schreef Rlz12 het volgende:
Geen enkel cijfer zou hoog genoeg zijn om achter de voordeur te mogen controleren
gewoon 3 dagen doenquote:Op maandag 17 augustus 2020 19:08 schreef Hannnnn het volgende:
Het zal toch niet.
Uiteindelijk leiden meer besmettingen natuurlijk ook tot meer opnames. In absolute zin dan.quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:22 schreef Elan het volgende:
[..]
In de ogen van de beleidsbepalers MOETEN meer besmettingsgevallen wel resulteren in meer ziekenhuis en IC opnames.
Dat het vooral jongeren treft en er volgens Gommers een kleine 30% minder kans is om te overlijden, of überhaupt op de IC terecht te komen lijkt in grondbeginsel geen rol te spelen.
Dat ligt er maar net aan binnen welke leeftijdsgroep die nieuwe besmettingen vallen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Uiteindelijk leiden meer besmettingen natuurlijk ook tot meer opnames. In absolute zin dan.
Maar als dat er zo weinig zijn dat de ziekenhuizen het makkelijk aan kunnen is er niks aan de hand.
Amateurclubs gaan kapot als je daar geen publiek bij laat. Die draaien op kantine-omzet.quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:42 schreef groenen het volgende:
Lijkt ook slecht nieuws te zijn voor het bezoeken van sportwedstrijden. Ben ook benieuwd wat ze aan amateursporten doen, als het aan Bruls ligt afschaffen waarschijnlijk.
Er komen waarschijnlijk nieuwe maatregelen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:43 schreef Hamzoef het volgende:
Weer een persconferentie? Zo devalueert de waarde van een persconferentie wel enorm natuurlijk. En waarom? Er is toch niet nieuws?
Op basis waarvan eigenlijk? Een paar jongeren die zich niet kunnen gedragen?quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Er komen waarschijnlijk nieuwe maatregelen.
Het aantal besmettingsgevallen loopt op. "Samen moeten we het virus weer onder controle zien te krijgen"quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:53 schreef Gunner het volgende:
[..]
Op basis waarvan eigenlijk? Een paar jongeren die zich niet kunnen gedragen?
Dit dus. Ik zit bijna dagelijks met verbazing kennis te nemen van de nieuwsberichten en de reacties die deze berichten teweegbrengen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:10 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
*liepquote:Op maandag 17 augustus 2020 19:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Het aantal besmettingsgevallen loopt op. "Samen moeten we het virus weer onder controle zien te krijgen"
Het ergste is eigenlijk dat ik om mij heen bijna iedereen hoor over een tweede golf. Heel leuk allemaal maar echt werkelijk niets wijst er voorlopig op dat die er gaat komen. Daarnaast met logisch boerenverstand kun je concluderen dat die tweede golf al nooit zo groot gaat zijn dan de eerste. Dat is gewoon onmogelijk.quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:22 schreef Elan het volgende:
[..]
In de ogen van de beleidsbepalers MOETEN meer besmettingsgevallen wel resulteren in meer ziekenhuis en IC opnames.
Dat het vooral jongeren treft en er volgens Gommers een kleine 30% minder kans is om te overlijden, of überhaupt op de IC terecht te komen lijkt in grondbeginsel geen rol te spelen.
Op basis van enkele politici met een verschrikkelijke tunnelvisie die de illusie hebben dat maatregelen, op wat voor manier dan ook, dé oplossing zijn.quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:53 schreef Gunner het volgende:
[..]
Op basis waarvan eigenlijk? Een paar jongeren die zich niet kunnen gedragen?
Dit ja. Ze hebben de illusie dat elke besmetting voorkomen moet worden, dat zou gewoon niet het doel moeten zijn, dat is niet realistisch. Alsof ze het grote plaatje uit paniek helemaal uit het oog verloren zijn..quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:58 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Op basis van enkele politici met een verschrikkelijke tunnelvisie die de illusie hebben dat maatregelen, op wat voor manier dan ook, dé oplossing zijn.
Waarom? Wat is er veranderd tov week geleden? Cijfers zijn toch niet slechter geworden?quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Er komen waarschijnlijk nieuwe maatregelen.
Men besluit geen persconferentie en maatregelen op basis van dagcijfers.quote:
Aantal besmettingen neemt nog steeds toe, ook al vlakt de stijging al 3 dagen weer iets af.quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:03 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Waarom? Wat is er veranderd tov week geleden? Cijfers zijn toch niet slechter geworden?
Laatste persco is toch nog geen 2 weken geleden? En sindsdien is er weinig verslechterd toch?quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Men besluit geen persconferentie en maatregelen op basis van dagcijfers.
Morgen kan zomaar weer de 600 of 700 worden aangetikt. De tendens van de afgelopen 2 weken is een toename, en een waarschuwing hebben we al gehad.
Helemaal niet. Recoveries worden hier niet bijgehouden.quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:06 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Aantal besmettingen neemt nog steeds toe, ook al vlakt de stijging al 3 dagen weer iets af.
Dan is het nog steeds geen stijging. Ik begrijp echt best dat ze aan dergelijke maatregelen denken, maar het moment is vaag.quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Morgen kan zomaar weer de 600 of 700 worden aangetikt. De tendens van de afgelopen 2 weken is een toename, en een waarschuwing hebben we al gehad.
Er is in de afgelopen week maar 2 keer echt een significante toename geweest, waarvan 1 keer door achterstallige administratie.quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:03 schreef Elan het volgende:
[..]
.quote:
Hadden ze dan een directe ommezwaai in besmettingen verwacht na de persconferentie ? Dat kan helemaal niet en dus zouden nieuwe maatregelen veel te voorbarig zijn. Ik verwacht het dus ook niet, indien ze het wel doen dan graaft de VVD en het CDA hun eigen graf.quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar niet echt significant toch?quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:06 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Aantal besmettingen neemt nog steeds toe, ook al vlakt de stijging al 3 dagen weer iets af.
Maar de inzet van het vorige moment was toch een daling?quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:08 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dan is het nog steeds geen stijging. Ik begrijp echt best dat ze aan dergelijke maatregelen denken, maar het moment is vaag.
Oh het totaal aantal besmettingen. Haha.quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:09 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
.
Wat helemaal niet?
Aantal besmettingen neemt wel degelijk nog steeds toe hoor. Al zijn het er minder extra dan de week hiervoor.
Dan kun je lang wachten. Dat vragenrondje na afloop is vantevoren ingestudeerd, dat kan niet anders. Onafhankelijke pers bestaat niet meer, het is staatsmedia.quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
Misschien moet een journalist morgen gewoon eens vragen hoeveel besmettingen we naar schatting daadwerkelijk hadden in maart en april. Om een en ander in perspectief te plaatsen.
Die persco is nog geen twee weken geleden geweest.quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar de inzet van het vorige moment was toch een daling?
Juist iets verbeterd imo. Helemaal de afgelopen dagen. Ziekenhuizen nog steeds enorm stabiel. Weet niet wat ze ermee winnen om het volk paniek aan te praten, of maatregelen aan te kondigen die schadend zijn voor de economie/maatschappij, maar het begint er wel steeds meer op te lijken. Ik snap maatregelen ook echt wel, maar nu? Nee. Totaal niet. Laatste foei was amper twee weken geleden, dachten ze nou echt dat we opeens direct naar 100 besmettingen zouden gaan? Ze roepen altijd zelf dat genomen besluiten pas resultaat geven na 2/3 weken...quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:12 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Maar niet echt significant toch?
Ik ben echt voor maatregelen, en zie bepaalde zaken met lede ogen aan, maar als ze nu strengere maatregelen treffen doet dat wel mijn wenkbrauwen fronsen. En zoals gezegd, bij mij is er juist wel veel draagvlak voor (noodzakelijke) beperkingen.
dat is een veelst te ingewikkelde vraagquote:Op maandag 17 augustus 2020 20:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
Misschien moet een journalist morgen gewoon eens vragen hoeveel besmettingen we naar schatting daadwerkelijk hadden in maart en april. Om een en ander in perspectief te plaatsen.
En 1 waar nooit een eerlijk antwoord op kan komen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:17 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat is een veelst te ingewikkelde vraag
inderdaad, omdat niemand het weet.quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:19 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
En 1 waar nooit een eerlijk antwoord op kan komen.
Voor de belangrijkste maatregel die toen is ingevoerd bleek onvoldoende draagvlak in De Kamer dus logisch dat ze nu met wat nieuws komen toch?quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Die persco is nog geen twee weken geleden geweest.
Ja eens. Dit is ook koren op de molen van al die mensen die nu algemeen de geldende maatregelen zijn. Ze moeten wel echt zorgen dat ze draagvlak nu gaan verspillen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Juist iets verbeterd imo. Helemaal de afgelopen dagen. Ziekenhuizen nog steeds enorm stabiel. Weet niet wat ze ermee winnen om het volk paniek aan te praten, of maatregelen aan te kondigen die schadend zijn voor de economie/maatschappij, maar het begint er wel steeds meer op te lijken. Ik snap maatregelen ook echt wel, maar nu? Nee. Totaal niet. Laatste foei was amper twee weken geleden, dachten ze nou echt dat we opeens direct naar 100 besmettingen zouden gaan? Ze roepen altijd zelf dat genomen besluiten pas resultaat geven na 2/3 weken...
Nee niet omdat ze dus ook die waarschuwing hebben gegeven. Je kunt niet iedereen waarschuwen en dan zonder te kijken naar de resultaten nieuwe maatregelen opleggen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:19 schreef Elan het volgende:
[..]
Voor de belangrijkste maatregel die toen is ingevoerd bleek onvoldoende draagvlak in De Kamer dus logisch dat ze nu met wat nieuws komen toch?
Die gaat het hoe dan ook niet redden tot aan de verkiezingen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:20 schreef groenen het volgende:
Misschien vonden ze het niet reeel om maatregelen op te leggen tijdens een hittegolf en vakantieperiode.
In ieder geval zijn we na de verkiezingen wrl verlost van Hugo de Jonge als deze maatregelen ingrijpend zijn.
Een waarschuwing is geen instrument. Die verplichte quarantaine was dat wel geweest. Men wil uiteindelijk concrete instrumenten om het volk in de door hun gewenste richting te dwingen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:22 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee niet omdat ze dus ook die waarschuwing hebben gegeven. Je kunt niet iedereen waarschuwen en dan zonder te kijken naar de resultaten nieuwe maatregelen opleggen.
Laten we maar hopen dat het uit paniek is... Begin toch steeds meer mijn twijfels te krijgen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dit ja. Ze hebben de illusie dat elke besmetting voorkomen moet worden, dat zou gewoon niet het doel moeten zijn, dat is niet realistisch. Alsof ze het grote plaatje uit paniek helemaal uit het oog verloren zijn..
Meer testen = meer besmettingen. Het is nog steeds laag en je ziet het niet terug in sterfte of ziekenhuisopnames.quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Tweede golf weet ook niemand of die komt, maar toch kraaien 'experts' er al een half jaar over.quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
inderdaad, omdat niemand het weet.
Pas op, voorbije het weet wordt je verbannen naar BNWquote:Op maandag 17 augustus 2020 20:26 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Laten we maar hopen dat het uit paniek is... Begin toch steeds meer mijn twijfels te krijgen.
Hier ben ik eigenlijk ook wel een voorstander van. Er wordt alleen maar dood en verderf in de media geschreven over Corona, lockdowns, maatregelen, foei, verbieden van dit, dat, zus, zo, bijna niets wordt meer geschuwd.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, en als die niet komt, dan kan dat natuurlijk enkel en alleen komen door de maatregelen. Zo zijn ze dan ook wel weer. Uiteindelijk kunnen ze het altijd zo draaien dat het niet heeft gelegen aan de regering of het omt:quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tweede golf weet ook niemand of die komt, maar toch kraaien 'experts' er al een half jaar over.
Hoeven ook geen exacte nummers te zijn maar speel nou eens open kaart met het volk over de verhouding tussen de situatie van maart en die van nu.
Lijkt me ook het meest waarschijnlijke scenario.quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:30 schreef Jazeg het volgende:
Waarschijnlijk is het percentage weer gestegen. Dus minder afgenomen tests en ongeveer hetzelfde aantal positieven. Die cijfers krijgen wij pas morgen maar die zullen zij al hebben.
Wij weten hier niet precies wat Rutte waarschijnlijk al wel weet.quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:27 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Meer testen = meer besmettingen. Het is nog steeds laag en je ziet het niet terug in sterfte of ziekenhuisopnames.
Wel goed voor de groepsimmuniteit.quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:30 schreef Jazeg het volgende:
Waarschijnlijk is het percentage weer gestegen. Dus minder afgenomen tests en ongeveer hetzelfde aantal positieven. Die cijfers krijgen wij pas morgen maar die zullen zij al hebben.
Dat postte iemand toch ook vanochtend? Percentage positieve testen was toch gestegen naar 4,5%?quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Lijkt me ook het meest waarschijnlijke scenario.
Je ziet het wél terug in ziekenhuisopnames.quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:27 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Meer testen = meer besmettingen. Het is nog steeds laag en je ziet het niet terug in sterfte of ziekenhuisopnames.
Linkje? Ik zoek er al wanhopig naar maar kan alleen die van twee weken terug vinden.quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat postte iemand toch ook vanochtend? Percentage positieve testen was toch gestegen naar 4,5%?
Staat haaks op de keuze om voor aantal positieve tests geen signaalwaarde in te stellen op het dashboard, omdat hieraan geen vergaande conclusies verbonden konden worden. Leidt er ook toe dat niemand meer weet waar die aan toe is en dan kan je wel dag zeggen tegen het draagvlak binnen de samenlevingquote:Op maandag 17 augustus 2020 20:30 schreef Jazeg het volgende:
Als je aantal positieve optelt van een week, en daar een hussel over doet met aantal afgenomen tests van de GGD labs (er zijn ook andere labs dan ggd) kan je wel zeggen dat het percentage is gestegen t.o.v. vorige week.quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat postte iemand toch ook vanochtend? Percentage positieve testen was toch gestegen naar 4,5%?
Ik vind het ook erg bijzonder.quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:25 schreef Landgeld het volgende:
Geen enkele nieuwe ziekenhuisopnames. Belachelijk deze persconferentie en mogelijk extra maatregelen...
Dit is juist, daarbij is het hooikoorts seizoen ook langzaam aan het einde aan het raken, dus mensen met vage klachten die op Corona lijken zouden wel eens minder kunnen laten testen, terwijl de testbereidheid wel eens verder toegenomen kan zijn. BCO is gedeeltelijk een reden, maar ik geloof niet dat die duizenden gevallen extra positief oplevert.quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:38 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Bovendien hoeft een gestegen percentage echt helemaal niks te zeggen. Misschien hebben eerder wel veel meer mensen zich laten testen met geen klachten en is dat nu voorbij of zijn er door goed BCO meer mensen in die kringen getest (waarvan bekend is dat deze een groter percentage positieven opleveren).
quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Linkje? Ik zoek er al wanhopig naar maar kan alleen die van twee weken terug vinden.
Dacht ook dat die altijd dinsdag kwamen
quote:
Zelfs de mondkapjes in Amsterdam en Rotterdam zijn er nog geen 2 weken.quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:41 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik vind het ook erg bijzonder.
Op de dag van de vorige persconferentie was de besmettingstoename nota bene een stuk hoger dan vandaag.
Waar zijn die 'oplopende besmettingen'?
Wat voor cijfers hadden ze dan willen zien de afgelopen twee weken? Meteen naar 0? Sjongejonge.
Eens.quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:32 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hier ben ik eigenlijk ook wel een voorstander van. Er wordt alleen maar dood en verderf in de media geschreven over Corona, lockdowns, maatregelen, foei, verbieden van dit, dat, zus, zo, bijna niets wordt meer geschuwd.
Maar een plan B lijkt er helemaal niet (meer) te zijn, of niemand durft daar (nog) over te beginnen. En de media stookt het vuurtje steeds maar weer verder op.
Begrijp mij niet verkeerd, ik ben echt niet tegen maatregelen, maar wel proportioneel, zo hadden we naar mijn idee best al bepaalde dingen voor de buitenruimte verder kunnen versoepelen onder voorwaarden (terugdraaien als er toch problemen uitkomen) Maar in plaats daarvan sluiten we recreatiegebieden, parken stranden, parkeerplaatsen, voeren we mondkapjes in winkelgebieden in (onder mom van experiment) want de 1,5 meter is natuurlijk wel de heilige graal die alle problemen oplost.
Als zelfs sensatieblad Hln.be dit al schrijft.quote:20-jarige vrouw overleden in Vlaanderen
Op 14 augustus is in een Vlaams ziekenhuis een 20-jarige vrouw overleden aan de gevolgen van Covid-19. Sciensano bevestigt in Het Nieuwsblad dat het slachtoffer chronische onderliggende aandoeningen had.
Eerder overleden in ons land ook al een meisje van 3 jaar oud, een meisje van 12 en een vrouw van 18 jaar. Het blijft echter zeer uitzonderlijk dat jonge patiënten overlijden aan de gevolgen van het coronavirus.
Die herbezinning gaat voorlopig niet gebeuren.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kwestie van een betere meting doen en definities aanpassen, net zo lang de uitkomst strookt met het begeerde doel.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:45 schreef Vliegbaard het volgende:
Ook niet, een handjevol opnamen per dag, al wekenlang. Mogelijk is de ligtijd nu langer, waardoor de aantallen in totaliteit wel toenemen, maar ook verre van kritisch. Op het hoogtepunt kwamen er meer dan 500 mensen per dag bij in het ziekenhuis en waarschijnlijk waren de criteria voor opname toen ook nog eens veel strenger dan nu. Door meer ruimte kan er ook eerder gekozen worden voor een opname van mensen met covid-19 voor een betere behandeling en monitoring. Helaas kan ik nergens iets terugvinden over verschil in ligtijd in dagen van covid-patiënten nu en in maart/april.quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:36 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Je ziet het wél terug in ziekenhuisopnames.
Vind het wel erg lastig interpreteren wanneer het positieven percentage omhoog gaat.quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Thx, dat is qua aantallen niks geks
Wel aanzienlijk meer positief getest.
Jawel, er is een stijgende trend. Minimaal, maar hij stijgt wél. En geen idee waarom je het over 'kritisch' hebt, dat beweer ik namelijk helemaal niet.quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:57 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Ook niet, een handjevol opnamen per dag, al wekenlang.
Maar dat wisten we allemaal dat er een bepaalde stijging ging plaatsvinden. 0 stijging is niet realistisch.quote:Op maandag 17 augustus 2020 21:03 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Jawel, er is een stijgende trend. Minimaal, maar hij stijgt wél. En geen idee waarom je het over 'kritisch' hebt, dat beweer ik namelijk helemaal niet.
Stijgende trend besmettingen en er is al een weekje ofzo een stijgende trend in de opnames. Totaal niet zorgwekkend, niet kritisch, maar het ontkennen van die trend is nogal dom. IC is overigens óók gewoon aan het stijgen.
Dat klopt. Wat is het punt precies?quote:Op maandag 17 augustus 2020 21:10 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Maar dat wisten we allemaal dat er een bepaalde stijging ging plaatsvinden. 0 stijging is niet realistisch.
Het lijkt alsof we niets meer accepteren, geen besmettingen, geen IC opnames, geen ziekenhuis opnames. Dat vind ik vooral bijzonder.quote:Op maandag 17 augustus 2020 21:11 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Dat klopt. Wat is het punt precies?
Had je dit een jaar geleden gezegd over afgesloten centra, inperken persoonlijke contacten en dragen van versluierende doekjes etc.etc, was je de malloot van de dag.quote:Op maandag 17 augustus 2020 19:21 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Geen enkel cijfer zou hoog genoeg zijn om achter de voordeur te mogen controleren, maar al helemaal niet met de huidige situatie. Zelfs die persconferentie morgen is al volledige overkill, maar als ze er zelf maar in geloven hé
Klopt, het zou ook best kunnen dat de pers nu aannames doet, want de jonge laat niets los. En meestal laten ze een dag van te voren een proefballon op om te kijken hoe iets valt.quote:Op maandag 17 augustus 2020 21:14 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Overigens was er een bepaald aantal positieve tests ingecalculeerd tijdens de versoepelingen alvorens er ingegrepen zou worden. Boven de 2000 per dag als ik mij niet vergis. Hier zitten we nog lang niet op en er is geen sprake van groei, eerder een stagnatie. Nieuwe maatregelen zouden dus ook behoorlijk tegenstrijdig zijn. Er zijn 2 opties. Of ze zijn in paniek en hebben geen idee waar ze meer mee bezig zijn (dit soort paniekvoetbal zagen we in België ook) of er komen helemaal geen maatregelen, hoogstens lokaal in de randstad.
Zouden we af stevenen naar een nanny state? Misschien heeft de WHO ons wel flink op de vingers getikt met ons vrijblijvende beleid. Dat is natuurlijk een doorn in het oog, alleen strenge lockdowns zijn hot item en werken volgens het WHO.quote:Op maandag 17 augustus 2020 21:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het lijkt alsof we niets meer accepteren, geen besmettingen, geen IC opnames, geen ziekenhuis opnames. Dat vind ik vooral bijzonder.
Valt wel mee toch? Het stijgt al een aantal weken, en tot nu toe hebben we geen extra echte maatregelen gehad, op wat regionale dingetjes na.quote:Op maandag 17 augustus 2020 21:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het lijkt alsof we niets meer accepteren, geen besmettingen, geen IC opnames, geen ziekenhuis opnames. Dat vind ik vooral bijzonder.
Ik denk dat het vooral gaat om het voorkomen van zoveel besmettingen dat we weer in het scenario van maart en april terecht komen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 21:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Of de versoepelingen van 1 september gaan niet door.quote:Op maandag 17 augustus 2020 21:17 schreef Momo het volgende:
Is het bevestigd dat er echt nieuwe maatregelen zijn? Mij lijkt het zo alleen het moment om de app te promoten (die is vanaf vandaag te downloaden) en nog een keer grote foei te zeggen.
In maart zaten we echt op gigantisch veel meer infecties dan die 1100/1200 die er officieel werden gemeld. Wereld van verschil met nu, niet te vergelijken.quote:Op maandag 17 augustus 2020 21:17 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik denk dat het vooral gaat om het voorkomen van zoveel besmettingen dat we weer in het scenario van maart en april terecht komen.
Daarvoor is het noodzakelijk het aantal nieuwe besmettingen laag te houden. Eigenlijk is de toename dan nu al te hoog.
Dat weten we vrijwel zeker.quote:Op maandag 17 augustus 2020 21:19 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Of de versoepelingen van 1 september gaan niet door.
Dan moeten er nog heel wat besmettingen bij komen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 21:17 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik denk dat het vooral gaat om het voorkomen van zoveel besmettingen dat we weer in het scenario van maart en april terecht komen.
Daarvoor is het noodzakelijk het aantal nieuwe besmettingen laag te houden. Eigenlijk is de toename dan nu al te hoog.
Ik zie dat sowieso niet gebeuren. Op mijn werk zijn ze superveel aan het investeren om alles coronaproof te maken met schermen, looproutes etc. Maar lijkt mij gewoon een probleem voor het OV, ook als scholen straks weer beginnen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 21:19 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Of de versoepelingen van 1 september gaan niet door.
Bij ons is de aanpassing van 1 sept al uitgesteld tot nader order. we mogen waarschijnlijk slechts 1x in de 2 weken op kantoor komen als team.quote:Op maandag 17 augustus 2020 21:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zie dat sowieso niet gebeuren. Op mijn werk zijn ze superveel aan het investeren om alles coronaproof te maken met schermen, looproutes etc. Maar lijkt mij gewoon een probleem voor het OV, ook als scholen straks weer beginnen.
Ze hebben het zo ingericht dat dit voor 20% capaciteit is per 1 september, een volgende stap zou zijn voor 50%. Maar die 20% gaat al niet gebeuren zo.quote:Op maandag 17 augustus 2020 21:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Bij ons is de aanpassing van 1 sept al uitgesteld tot nader order. we mogen waarschijnlijk slechts 1x in de 2 weken op kantoor komen als team.
Ja, maar dat wil je juist voorkomen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 21:21 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dan moeten er nog heel wat besmettingen bij komen.
Beter toch.quote:Op maandag 17 augustus 2020 21:29 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Wereldwijd lijkt er wel een plafond te zijn overigens, qua stijging in dagelijkse nieuwe infecties. Sinds hij de 200.000 aan heeft getikt lijkt het te stagneren. Hij wil maar niet naar de 300.000 gaan:
[ afbeelding ]
Kan ook het zomereffect zijn natuurlijk
Ik zie een minieme toename niet als een stijgende trend, maar dat interpreteer jij anders, prima.quote:Op maandag 17 augustus 2020 21:03 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Jawel, er is een stijgende trend. Minimaal, maar hij stijgt wél. En geen idee waarom je het over 'kritisch' hebt, dat beweer ik namelijk helemaal niet.
Stijgende trend besmettingen en er is al een weekje ofzo een stijgende trend in de opnames. Totaal niet zorgwekkend, niet kritisch, maar het ontkennen van die trend is nogal dom. IC is overigens óók gewoon aan het stijgen.
Yep. Same here. Werkende voor een (semi)overheidsinstelling.quote:Op maandag 17 augustus 2020 21:23 schreef Mortaxx het volgende:
Word weer 5 dagen per week op kantoor verwacht
Dat laat Halalslaatje niet gebeurenquote:Op maandag 17 augustus 2020 22:23 schreef Tjacka het volgende:
Ik hoor geruchten over een lockdown in Amsterdam morgen? Zo'n vaart zou het toch niet lopen.
Lijkt me heel sterk.quote:Op maandag 17 augustus 2020 22:23 schreef Tjacka het volgende:
Ik hoor geruchten over een lockdown in Amsterdam morgen? Zo'n vaart zou het toch niet lopen.
Gaat het dak van de Arena dicht dan?quote:Op maandag 17 augustus 2020 22:23 schreef Tjacka het volgende:
Mwa. Die zou dat juist wel fijn vinden.quote:Op maandag 17 augustus 2020 22:24 schreef roos94 het volgende:
[..]
Dat laat Halalslaatje niet gebeuren
Voorlopig wijzen de cijfers dat al wekenlang niet uit.quote:Op maandag 17 augustus 2020 21:24 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja, maar dat wil je juist voorkomen.
Als je bedenkt dat iedere nieuw gemelde besmetting in het negatiefste scenario ook weer 3 andere mensen heeft besmet dan kan het aantal besmettingen in een paar weken tijd exponentieel toenemen, en dat wil je dus niet.
quote:Bij verschillende nachtclubs in Amsterdam kunnen bezoekers ‘gewoon’ uitgaan zonder coronarestricties. Telefoons worden afgeplakt en als het licht aan gaat, moeten bezoekers snel op een kruk gaan zitten bij een tafel.
Bij de ingang van nachtclub Disco Dolly worden zaterdagnacht alle camera’s van bezoekers afgeplakt, zonder uitleg. Terwijl de deurhost zich ontfermt over oranje stippenstickers, scant een andere medewerker van de nachtclub het ticket. Er worden enkel nog tafels verkocht voor 3 of 4 personen voor omgerekend 7,50 per persoon. Al heeft niemand een eigen tafel, zo blijkt bij binnenkomst.
Er hangen een paar witte A4-’tjes waarop ‘1.5-meter afstand’ staat. Wat afstand betreft is de praktijk echter beroerd: aanwezigen dansen met en door elkaar op beats die gedraaid worden door DJ Dida. Als het licht aan gaat moeten bezoekers snel op een kruk gaan zitten bij een tafel, is de mededeling bij de ingang. Een van de bezoekers was vorige week ook al in de nachtclub. “Ik dacht: chill, hier mag het nog.”
De situatie is cru. Want het mag niet. De nachtclubbranche is de enige sector die vanwege de coronamaatregelen nog niet open mag, maar niet elke ondernemer houdt zich daar ook aan. Volgens diverse bronnen is uitgaan op de oude manier nog steeds op verschillende plekken mogelijk. Zo ook bij Radion, waar een medewerker vrijdagnacht vanaf het podium liet weten dat iedereen het eerste uur naast zijn stoel moest dansen. ,,Daarna mogen jullie losgaan.” Bij Vunzige Deuntjes bij Lofi luidde het dringende verzoek aan bezoekers om geen foto’s en video’s te maken van de polonaise die er gaande was. ,,We willen niet in de problemen komen,” aldus een medewerker.
De Koninklijke Horeca Nederland (KHN) zegt dat veel horecaondernemers de coronamaatregelen goed opvolgen, maar ziet en krijgt ook signalen dat sommige horecaondernemers zeer bewust de regels overtreden. Dirk Beljaarts, directeur van KHN: ,,Ondernemers staan op het punt van omvallen. Maar doelbewust geen coronaregels respecteren, wordt door ons afgekeurd. Helemaal omdat iedereen zo hard bezig is de regels te respecteren en de horeca veilig te houden."
Dat gaat een beetje moeilijk. Alle Amsterdamse handhavers zijn al aan het muiten.quote:Op maandag 17 augustus 2020 22:23 schreef Tjacka het volgende:
Ah. Het niveau gaat evenredig met het het aantal nieuwe besmettingen zie ik.quote:Op maandag 17 augustus 2020 22:24 schreef roos94 het volgende:
[..]
Dat laat Halalslaatje niet gebeuren
quote:Op maandag 17 augustus 2020 22:41 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ah. Het niveau gaat evenredig met het het aantal nieuwe besmettingen zie ik.
Ondertussen zou ik verwachten dat ze ook wel wat perspectief gaan bieden en/of een toelichting gaan geven op de langere termijn strategie.quote:Op maandag 17 augustus 2020 21:14 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Overigens was er een bepaald aantal positieve tests ingecalculeerd tijdens de versoepelingen alvorens er ingegrepen zou worden. Boven de 2000 per dag als ik mij niet vergis. Hier zitten we nog lang niet op en er is geen sprake van groei, eerder een stagnatie. Nieuwe maatregelen zouden dus ook behoorlijk tegenstrijdig zijn. Er zijn 2 opties. Of ze zijn in paniek en hebben geen idee waar ze meer mee bezig zijn (dit soort paniekvoetbal zagen we in België ook) of er komen helemaal geen maatregelen, hoogstens lokaal in de randstad.
In elk geval zwaardere maatregelen in Amsterdam dus. Heel verstandig.quote:Op maandag 17 augustus 2020 22:23 schreef Tjacka het volgende:
quote:De Jonge: Amsterdam komt dinsdag met nieuwe coronamaatregelen
Het kabinet besluit dinsdag welke extra maatregelen nodig zijn om het oplopende aantal besmettingen met het coronavirus terug te dringen. Het gaat om landelijke maatregelen, maar ook regionale. Zo komt Amsterdam volgens De Jonge dinsdagavond zelf met specifieke maatregelen.
https://www.ad.nl/amsterd(...)aatregelen~a7eee780/
Waar hoor je die geruchten?quote:Op maandag 17 augustus 2020 22:23 schreef Tjacka het volgende:
Ik ga voor een avondklokquote:Op maandag 17 augustus 2020 23:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In elk geval zwaardere maatregelen in Amsterdam dus. Heel verstandig.
[..]
Ik werk in de horeca dus hoorde het bij de naborrel, maar denk dat iemand een speldbericht oid heeft gelezen lol.quote:Op maandag 17 augustus 2020 23:24 schreef Molo het volgende:
[..]
Waar hoor je die geruchten?
En nee, dat zou weinig proportioneel zijn
Ligt er ook wel beetje aan wat mensen onder 'lockdown' verstaan maar het lijkt mij redelijk ondenkbaarquote:Op maandag 17 augustus 2020 23:25 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ik werk in de horeca dus hoorde het bij de naborrel, maar denk dat iemand een speldbericht oid heeft gelezen lol.
Ik hoor die geruchten ook.quote:Op maandag 17 augustus 2020 22:23 schreef Tjacka het volgende:
Ik woon waarschijnlijk in zo'n gebied waar het oploopt, maar geen idee waar je dat kan checken oid.quote:Op maandag 17 augustus 2020 23:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik hoor die geruchten ook.
Maar denk niet dat dat het gaat zijn, morgenavond.
Meer gezag bij de lokale bestuurders. Eventueel een avondklok in die gebieden waar het oploopt. Zoiets?
We zijn nu zo ver verwijderd van een lockdown. Dat dit wel echt een heel rigoureuze stap is.quote:Op maandag 17 augustus 2020 23:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Ligt er ook wel beetje aan wat mensen onder 'lockdown' verstaan maar het lijkt mij redelijk ondenkbaar
Wowquote:Op maandag 17 augustus 2020 23:30 schreef ondeugend het volgende:
Ik begrijp hier helemaal niets van.
[ twitter ]
Dafuq, de groep die je absoluut niet besmettelijk wil hebben. Die het meeste met kwetsbaren werkt zonder je uit van de quarantaine? WTFquote:Op maandag 17 augustus 2020 23:45 schreef Elan het volgende:
https://www.nursing.nl/ri(...)tYlpzmGPqG_xpqOH02YE
Dit kan toch niet.
Gewoon weer dezelfde fouten gaan maken als in maart.quote:Op maandag 17 augustus 2020 23:45 schreef Elan het volgende:
Dit kan toch niet.
Gewoon een hele grote muur om die 17de eeuw heenbouwen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 22:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat gaat een beetje moeilijk. Alle Amsterdamse handhavers zijn al aan het muiten.
https://www.ad.nl/amsterd(...)irectie-op~a17187e3/
Is een bewuste keuze een fout?quote:Op maandag 17 augustus 2020 23:50 schreef OProg het volgende:
[..]
Gewoon weer dezelfde fouten gaan maken als in maart.
Ik vind dit zo'n vaag gelul in de ruimte altijd. Laat dan tenminste weten wat voor maatregelen oid.quote:Op maandag 17 augustus 2020 23:53 schreef trein2000 het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)ngen-te-stoppen.html
Er lijken toch weer maatregelen aan te komen.
Hoe creëer ik 0 draagvlak? Extra maatregelen bij een trendbreuk!quote:Op maandag 17 augustus 2020 23:53 schreef trein2000 het volgende:
Tja.quote:Op maandag 17 augustus 2020 23:53 schreef trein2000 het volgende:
Die De Jonge gaat het nog zwaar krijgen richting de verkiezingen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 23:58 schreef galantis het volgende:
[..]
Hoe creëer ik 0 draagvlak? Extra maatregelen bij een trendbreuk!
Maar we gaan het zien morgen.
Je moet alleen niet vergeten dat ze in maart en april wel volledig de weg kwijt waren natuurlijk. Die situatie willen ze nu voorkomen en proberen het te doen met risico's uit te sluiten ipv het hele land.quote:Op maandag 17 augustus 2020 20:57 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Ook niet, een handjevol opnamen per dag, al wekenlang. Mogelijk is de ligtijd nu langer, waardoor de aantallen in totaliteit wel toenemen, maar ook verre van kritisch. Op het hoogtepunt kwamen er meer dan 500 mensen per dag bij in het ziekenhuis en waarschijnlijk waren de criteria voor opname toen ook nog eens veel strenger dan nu. Door meer ruimte kan er ook eerder gekozen worden voor een opname van mensen met covid-19 voor een betere behandeling en monitoring. Helaas kan ik nergens iets terugvinden over verschil in ligtijd in dagen van covid-patiënten nu en in maart/april.
Opnamen op de ic blijven ook laag. De totale bezetting ligt al sinds juni rond de 600 en het aantal met covid-19 blijft ook stabiel.
Ah, de man die de basis heeft gelegd voor vele modellen. Zweden zou voor 1 juli met de huidige strategie 96.000 sterfgevallen hebben. Ik ben niet op de hoogte van de exacte cijfers, maar volgens mij zijn het er iets minder.quote:
Onbedoeld handig bekeken van de VVD. Hun minister naar de vlakte en in plaats daarvan wordt de CDA voorman in de vuurlinie gezet. Paar blundertjes erbij en het is straks cashen voor Rutte en co.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 00:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die De Jonge gaat het nog zwaar krijgen richting de verkiezingen.
‘Hey virus er onder krijgen’. Hij is echt uit op ultieme controle. Die ga je alleen niet krijgen over een virus. Helemaal als je beleid aan het falen is.quote:Op maandag 17 augustus 2020 23:53 schreef trein2000 het volgende:
Als Rotterdammer zijnde heb ik geen moeite met de meeste extra maatregelen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 00:10 schreef Elan het volgende:
Zal in elk voor Amsterdam wel terug gaan naar een maximum aantal van 100 mensen voor feesten en bijeenkomsten etc.
Sowieso gaan ze Amsterdam en Rotterdam later deze week hard pakken qua maatregelen. Ten eerste om een voorbeeld te stellen en ten tweede om een concept protocol in handen te hebben waarmee ze lokale brandhaarden in het najaar direct en effectief kunnen afschermen van de rest van het land.
Eigenlijk zijn wij op dit moment het enige Europese land dat nog geen gebruik maakt van lokale of regionale lockdowns.
Vind het eigenlijk maar gelul, meeste problemen ontstaan achter de voordeur en daar kan niemand je iets maken.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 00:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als Rotterdammer zijnde heb ik geen moeite met de meeste extra maatregelen.
wie neemt die RIVM gasten nog serieus?, ik zeg niet dat het moordenaars zijn, maar ze doen wel hun best om de bevolking uit te dunnen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 23:45 schreef Elan het volgende:
Dit kan toch niet.
Misschien worden deze maatregelen wel ingesteld zodat er geroepen kan worden dat de ommezwaai en verbetering door de maatregelen komt zodat ze lekker voort kunnen borduren op hun beleid. Hadden we de maatregelen niet genomen had het echt uit de klauwen gelopen. Ik begin steeds meer te geloven dat hier meer achter zit.quote:Op maandag 17 augustus 2020 23:58 schreef galantis het volgende:
[..]
Hoe creëer ik 0 draagvlak? Extra maatregelen bij een trendbreuk!
Maar we gaan het zien morgen.
Ik mag toch hopen dat het iets minder dan 100 is.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 00:10 schreef Elan het volgende:
Zal in elk voor Amsterdam wel terug gaan naar een maximum aantal van 100 mensen voor feesten en bijeenkomsten etc.
Hmm het is toch echt een deel van de bevolking dat zich niet aan de regels houdt, vrij logisch dus dat daar naar wijzen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 00:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
‘Hey virus er onder krijgen’. Hij is echt uit op ultieme controle. Die ga je alleen niet krijgen over een virus. Helemaal als je beleid aan het falen is.
Maar vooral vingertje richting de bevolking en weer extra maatregelen aankondigen.
Zoals wat? En met welk doel?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 00:35 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Misschien worden deze maatregelen wel ingesteld zodat er geroepen kan worden dat de ommezwaai en verbetering door de maatregelen komt zodat ze lekker voort kunnen borduren op hun beleid. Hadden we de maatregelen niet genomen had het echt uit de klauwen gelopen. Ik begin steeds meer te geloven dat hier meer achter zit.
Klopt. Vooral de groep die het meest kwetsbaar is. Even op visite bij Tante Hannie dit, even naar de bridgeclub dat.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 00:36 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Hmm het is toch echt een deel van de bevolking dat zich niet aan de regels houdt, vrij logisch dus dat daar naar wijzen.
Of heb jij liever een politiestaat?
Al die dingen heb je gelijk in. Maar waar je niet in mag grijpen daar kan je ook niet ingrijpen. Dat is nog geen reden om niet in te grijpen in situaties waar ook veel problemen zijn en waar je wel regels voor kan verzinnen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 00:19 schreef Elan het volgende:
[..]
Vind het eigenlijk maar gelul, meeste problemen ontstaan achter de voordeur en daar kan niemand je iets maken.
Moslims met Offerfeest met 50 man tegelijk in een flatje, studenten die onderling bij elkaar thuis zuipfeestjes organiseren, kringverjaardagen voor de koters die nu eenmaal gewoon door moeten gaan etc
Bestaande maatregelen zijn prima alleen doen niets als je er vervolgens niet op wilt of kunt handhaven.
Meer controle is geen doel... Waarom zouden ze meer controle willen en hoe houden ze deze snode plannen geheim als je bedenkt hoeveel mensen daarvan op de hoogte moeten zijn om het wereldwijd te bewerkstelligen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 00:46 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik durf daar eigenlijk geen antwoord op te geven. Ik denk controle. Het is best opmerkelijk dat steeds meer mensen ook inzien dat dit zaakje gewoon ongelooflijk stinkt. Zo veel mensen die de overheid op dit moment wantrouwen, dat kan toch geen toeval zijn? Er moet namelijk een reden zijn voor zulke onderbuikgevoelens en die is er dus wel degelijk. Steeds meer geluiden hoor je.
Besmettingen zijn voornamelijk bij de 20-40 jarigenquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 00:39 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Klopt. Vooral de groep die het meest kwetsbaar is. Even op visite bij Tante Hannie dit, even naar de bridgeclub dat.
Die kant ga je toch op in Amsterdam (en waarschijnlijk ook Rotterdam).quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 00:36 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Hmm het is toch echt een deel van de bevolking dat zich niet aan de regels houdt, vrij logisch dus dat daar naar wijzen.
Of heb jij liever een politiestaat?
Ja, een gebrek aan intelligentie. Als je daadwerkelijk in een complot gelooft dan ben je niet goed bij je hoofd.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 00:46 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Er moet namelijk een reden zijn voor zulke onderbuikgevoelens en die is er dus wel degelijk. Steeds meer geluiden hoor je.
Dit soort belachelijke eisen zorgen er dus voor dat men tekorten heeft.quote:
Sinds wanneer zou een complot of theorie iets raars of negatiefs moeten zijn?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 00:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ja, een gebrek aan intelligentie. Als je daadwerkelijk in een complot gelooft dan ben je niet goed bij je hoofd.
quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 01:13 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Sinds wanneer zou een complot of theorie iets raars of negatiefs moeten zijn?
Politie en recherche doen niet anders dan in complotten denken bij het trachten op te lossen van zaken, die gaan ook gewoon met de harde naakte feiten aan de slag. Maar zodra een burger dat doet is hij ineens niet goed bij zijn hoofd of een gekkie.
quote:
quote:Kinderartsen: verplicht één meter afstand op middelbare scholen
Middelbare scholieren zouden verplicht een meter afstand moeten houden van elkaar. Dat stelt Károly Illy, voorzitter van de Nederlandse Vereniging van Kindergeneeskunde en lid van het Outbreak Management Team (OMT). ,,Inmiddels weten we dat zeker oudere tieners het coronavirus wel degelijk verspreiden. Het allerlaatste wat we willen is dat scholen weer moeten sluiten.’’
https://www.ad.nl/binnenl(...)re-scholen~acd2f1cd/
Dit ja. Leicester (UK) ging na 100 nieuwe gevallen al in lockdown. In Amsterdam hebben ze al wekenlang 150 nieuwe gevallen per dag en ze doen daar helemaal niets.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 00:10 schreef Elan het volgende:
Sowieso gaan ze Amsterdam en Rotterdam later deze week hard pakken qua maatregelen. Ten eerste om een voorbeeld te stellen en ten tweede om een concept protocol in handen te hebben waarmee ze lokale brandhaarden in het najaar direct en effectief kunnen afschermen van de rest van het land.
Eigenlijk zijn wij op dit moment het enige Europese land dat nog geen gebruik maakt van lokale of regionale lockdowns.
In Amsterdam heb je Femke..quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 07:42 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dit ja. Leicester (UK) ging na 100 nieuwe gevallen al in lockdown. In Amsterdam hebben ze al wekenlang 150 nieuwe gevallen per dag en ze doen daar helemaal niets.
Ja. 5 extra oidquote:Op maandag 17 augustus 2020 20:36 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Je ziet het wél terug in ziekenhuisopnames.
Komt vanavond verandering in denk ik zo..quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 07:42 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dit ja. Leicester (UK) ging na 100 nieuwe gevallen al in lockdown. In Amsterdam hebben ze al wekenlang 150 nieuwe gevallen per dag en ze doen daar helemaal niets.
https://www.parool.nl/nie(...)elvaart-op~ba526e4e/quote:Toerisme in Amsterdam groeit sneller dan in vergelijkbare Europese steden en levert een bijdrage van 2,7 miljard euro aan de welvaart in de stad. De inkomsten en werkgelegenheid nemen toe, de negatieve effecten niet.
Ik denk dat er weinig aangekondigd gaat worden, situatie is nauwelijks veranderd tov minder dan 2 weken geleden.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 08:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Komt vanavond verandering in denk ik zo..
Dus nu is de UK het beloofde land?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 07:42 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Elk land is een lichtend voorbeeld, jwz.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 08:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dus nu is de UK het beloofde land?
Het was altijd Duitsland maar die gaat ook wel harder nu net meer dan 1500 besmettingen per dag.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 08:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dus nu is de UK het beloofde land?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |