abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194604858
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 17:46 schreef DireStraits7 het volgende:
Waarom denken mensen dat er gelijk grootschalige maatregelen gaan komen als er een persconferentie komt? Me dunkt dat er een aantal zaken zijn die wel besproken mogen worden:
- Quarantaineplicht voor positief getesten
- Quarantaineplicht voor mensen die bij BCO naar voren komen
- Problemen rondom de GGD-capaciteit in Amsterdam en Rotterdam
- De aankomende corona-app
- Vooruitzichten voor de herst/winter?
Omdat de NOS dat zegt denk ik.
zie email 27 oktober
pi_194604869
Nachtclubs en danscafes zouden per 1 september mogelijk weer opengaan. Denk dat feest niet doorgaat.
- verwijderd door admin -
  Redactie Games maandag 17 augustus 2020 @ 17:48:32 #53
181272 crew  Noppie2000
pi_194604880
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 17:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Omdat de NOS dat zegt denk ik.
Maar dat zegt de NOS toch niet?
pi_194604892
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 17:48 schreef groenen het volgende:
Nachtclubs en danscafes zouden per 1 september mogelijk weer opengaan. Denk dat feest niet doorgaat.
Lijkt me logisch. Sowieso bizar dat ze in Spanje en Italië gewoon open waren gegaan. Maar gelukkig hebben ze wel mondkapjes daar. 8)7
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194604904
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 17:42 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Sarcasm dat laatste? Ik weet dat jij op bepaalde punten best serieus bent in de corona-discussie namelijk.

Zelf plaats ik het wel graag in perspectief, 40 doden is heel vervelend voor alle betrokkenen maar in het grote geheel stelt het natuurlijk weinig voor en als deze cijfers nog een tijd zo op dit niveau blijven dan brokkelt het draagvlak voor maatregelen alleen maar verder af.
Bepaalde punten ja, dit is natuurlijk een ronduit lachwekkend moment om de natie weer toe te spreken, laat staan nieuwe maatregelen op te leggen of oude maatregelen opnieuw in te voeren.

Er liggen amper mensen met corona op de IC en er gaan er nog minder dood :')
blablablabla
pi_194604915
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 17:48 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Maar dat zegt de NOS toch niet?
Die zeggen dat er een waarschuwing wordt verwacht.
zie email 27 oktober
pi_194604921
Column van De Winther. Weinig nieuws maar wel wat achtergronden: https://www.telegraaf.nl/(...)na-rampweek-coalitie
zie email 27 oktober
  Redactie Games maandag 17 augustus 2020 @ 17:53:03 #58
181272 crew  Noppie2000
pi_194604932
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 17:52 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Die zeggen dat er een waarschuwing wordt verwacht.
Een waarschuwing =/= grootschalige maatregelen, of lees ik nu wat verkeerd :+
pi_194604935
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 17:53 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Een waarschuwing =/= grootschalige maatregelen, of lees ik nu wat verkeerd :+
Nee, je leest het goed.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194604953
Maar om even in te gaan op de inhoud
quote:
Waarom denken mensen dat er gelijk grootschalige maatregelen gaan komen als er een persconferentie komt? Me dunkt dat er een aantal zaken zijn die wel besproken mogen worden:
Komt er
quote:
Wil de Kamer niet.
quote:
Waarom moet het kabinet daar iets mee? Is iets lokaals
quote:
Dat loopt toch?
quote:
Waarom? Het is geen weersverwachting
zie email 27 oktober
pi_194604954
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 17:52 schreef trein2000 het volgende:
Column van De Winther. Weinig nieuws maar wel wat achtergronden: https://www.telegraaf.nl/(...)na-rampweek-coalitie
Dit zit achter een betaalmuur
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194604992
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 17:54 schreef trein2000 het volgende:
Maar om even in te gaan op de inhoud
[..]

Komt er
Tot nu toe zijn alle grote maatregelen aangekondigd via een persconferentie. Dit wordt tussen neus en lippen op een willekeurige zomeravond gemeld?

quote:
Wil de Kamer niet.
De Jonge schijnt de Kamer er helemaal niet voor nodig te hebben.

quote:
Waarom moet het kabinet daar iets mee? Is iets lokaals
Moet ik dit serieus uitspellen?
https://nos.nl/video/2344(...)-terechtgekomen.html
https://nos.nl/artikel/23(...)delijker-gekund.html

Eén van de problemen bij de GGD is juist er te veel lokaal/regionaal geregeld wordt. En er is nogal wat te doen rondom de GGD en de mate waarin De Jonge dit wel/niet in de hand heeft.

quote:
Dat loopt toch?
Zie punt 1.

quote:
Waarom? Het is geen weersverwachting
:')

De routekaart die ze eind mei(!) gepresenteerd hebben loopt over twee weken af. Wat langetermijnvisie zou wel fijn zijn.
pi_194605008
Wuhan!

twitter
pi_194605019
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 17:50 schreef Elan het volgende:
Er liggen amper mensen met corona op de IC en er gaan er nog minder dood
Ik zeg niet dat het direct problematisch is, maar er is natuurlijk wel een stijgende trend. Als het iedere twee weken verdubbeld (hoewel ik het lastig vind de trend te zien door de getallen heen) zit je over een twee maanden wel met een probleempje.

En volgens mij zijn heel duidelijk clusters zichtbaar van bepaalde groepen waar de besmettingen oplopen. Die kun je dan prima aanspreken lijkt me.
pi_194605050
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 17:59 schreef zoost het volgende:
Wuhan!

[ twitter ]
Ik heb zo'n vermoeden dat de Chinese overheid dit gewoon aan het pushen is.
"Kijk jongens, wij zijn alweer helemaal normaal bezig, totaal geen Corona meer!" *duwt de Corona patiënten in een overvol ziekenhuis in een uithoek*
Twiddel
pi_194605052
quote:
Verplichte quarantaine voor een individu op basis van een test die niet eens aantoont of iemand op dat moment nog besmettelijk is, is al absurd. Een quarantaineplicht voor mensen die naar voren komen uit BCO is tirannie. Maar goed, allemaal voor ons eigen bestwil en het grote goed van volksgezondheid...
pi_194605067
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 18:00 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het direct problematisch is, maar er is natuurlijk wel een stijgende trend. Als het iedere twee weken verdubbeld (hoewel ik het lastig vind de trend te zien door de getallen heen) zit je over een twee maanden wel met een probleempje.

En volgens mij zijn heel duidelijk clusters zichtbaar van bepaalde groepen waar de besmettingen oplopen. Die kun je dan prima aanspreken lijkt me.
Een snelle stijging op de IC's zou wellicht urgentie geven om het volk nu toe te spreken, en met maatregelen te komen. Maar dit oogt als een politiek spelletje. Heeft vorige week op zijn flikker gehad van de oppositie, laten we wat leuks bedenken!
blablablabla
pi_194605083
+3 op de IC's door Corona, totaal -10.
Ja dit gaat zo niet langer.Tijd om het volk wakker te schudden.
blablablabla
pi_194605121
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 17:10 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Morgenavond nieuwe persco. We krijgen op ons flikker *O*
Kijkt er nog iemand dan :D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2020 18:10:27 ]
pi_194605140
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2020 18:07 schreef Elan het volgende:
+3 op de IC's door Corona, totaal -10.
Ja dit gaat zo niet langer.Tijd om het volk wakker te schudden.
Grote problemen man :o _O-

Die 2 weken zijn ook alweer lang en breed verstreken. Ik zal de wekker over 2 weken weer zetten, want uiteraard is er dan wel een flinke stijging :')

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2020 18:12:15 ]
pi_194605142
Tja wie nu niet meer zien wat er aan de hand is gaan dit ook niet meer zien. Alles rondom dit virus is volstrekt overtrokken, ongezond en helemaal van de gekke. Mensen, kinderen en ouderen maar vooral onze economie lijden. Dit gaat niet meer om een virus maar om iets totaal anders (Ja ik weet het, BNW is elders).
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_194605163
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 17:58 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Tot nu toe zijn alle grote maatregelen aangekondigd via een persconferentie. Dit wordt tussen neus en lippen op een willekeurige zomeravond gemeld?
[..]
Werd gemeld in het kamerdebat.
quote:
De Jonge schijnt de Kamer er helemaal niet voor nodig te hebben.
Krijgt ie een motie van wantrouwen. Een minister die tegen de wil van de kamer in gaat dat gaat nooit lang goed.
quote:
[..]

Moet ik dit serieus uitspellen?
https://nos.nl/video/2344(...)-terechtgekomen.html
https://nos.nl/artikel/23(...)delijker-gekund.html

Eén van de problemen bij de GGD is juist er te veel lokaal/regionaal geregeld wordt. En er is nogal wat te doen rondom de GGD en de mate waarin De Jonge dit wel/niet in de hand heeft.
[..]
Wat valt daar over te melden op een persconferentie?
quote:
Zie punt 1.
[..]

:')

De routekaart die ze eind mei(!) gepresenteerd hebben loopt over twee weken af. Wat langetermijnvisie zou wel fijn zijn.
Op die manier. Dan eens.
zie email 27 oktober
  maandag 17 augustus 2020 @ 18:12:46 #74
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194605169
Heel eerlijk gezegd denk ik vele waarschuwingen niet helpt bij onze medelanders, want ze kijken wel naar een persconferentie van Rutte en de Jonge, maar dan vergeten ze over een paar dagen gauw weer. En natuurlijk doel ik op dat ze nog wel laks blijven omgaan met de maatregelen. Als de overheid komende weken wat lichte maatregelen weer gaan aanscherpen, dan is effect heel minimaal.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_194605186
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2020 18:05 schreef Elan het volgende:

[..]

Een snelle stijging op de IC's zou wellicht urgentie geven om het volk nu toe te spreken, en met maatregelen te komen. Maar dit oogt als een politiek spelletje. Heeft vorige week op zijn flikker gehad van de oppositie, laten we wat leuks bedenken!
Tja, en als de IC-cijfers oplopen dan zijn ze weer te reactief bezig zeker?

Je kunt erover twisten of de persconferenties haar waarde verliezen als je er (te) veel geeft, maar ik geloof niet dat ze die geven voor hun lol of omdat voor electoraal gewin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')