abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194606796
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 20:03 schreef Elan het volgende:

[..]

Men besluit geen persconferentie en maatregelen op basis van dagcijfers.

Morgen kan zomaar weer de 600 of 700 worden aangetikt. De tendens van de afgelopen 2 weken is een toename, en een waarschuwing hebben we al gehad.
Laatste persco is toch nog geen 2 weken geleden? En sindsdien is er weinig verslechterd toch?
pi_194606810
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 20:06 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Aantal besmettingen neemt nog steeds toe, ook al vlakt de stijging al 3 dagen weer iets af.
Helemaal niet. Recoveries worden hier niet bijgehouden.
- verwijderd door admin -
pi_194606823
quote:

[..]

Morgen kan zomaar weer de 600 of 700 worden aangetikt. De tendens van de afgelopen 2 weken is een toename, en een waarschuwing hebben we al gehad.
Dan is het nog steeds geen stijging. Ik begrijp echt best dat ze aan dergelijke maatregelen denken, maar het moment is vaag.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_194606837
quote:

[..]

Er is in de afgelopen week maar 2 keer echt een significante toename geweest, waarvan 1 keer door achterstallige administratie.
De rest van de dagen is het stabiel of gedaald.
pi_194606844
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 20:08 schreef groenen het volgende:

[..]

Helemaal niet.
.

Wat helemaal niet?

Aantal besmettingen neemt wel degelijk nog steeds toe hoor. Al zijn het er minder extra dan de week hiervoor.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 17 augustus 2020 @ 20:09:50 #156
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194606845

[ Bericht 100% gewijzigd door WheeledWarrior op 17-08-2020 20:10:00 ]
  maandag 17 augustus 2020 @ 20:11:03 #157
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194606856
Misschien moet een journalist morgen gewoon eens vragen hoeveel besmettingen we naar schatting daadwerkelijk hadden in maart en april. Om een en ander in perspectief te plaatsen.
pi_194606872
quote:

[..]

Hadden ze dan een directe ommezwaai in besmettingen verwacht na de persconferentie ? Dat kan helemaal niet en dus zouden nieuwe maatregelen veel te voorbarig zijn. Ik verwacht het dus ook niet, indien ze het wel doen dan graaft de VVD en het CDA hun eigen graf.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_194606875
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 20:06 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Aantal besmettingen neemt nog steeds toe, ook al vlakt de stijging al 3 dagen weer iets af.
Maar niet echt significant toch?

Ik ben echt voor maatregelen, en zie bepaalde zaken met lede ogen aan, maar als ze nu strengere maatregelen treffen doet dat wel mijn wenkbrauwen fronsen. En zoals gezegd, bij mij is er juist wel veel draagvlak voor (noodzakelijke) beperkingen.
pi_194606878
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 20:08 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dan is het nog steeds geen stijging. Ik begrijp echt best dat ze aan dergelijke maatregelen denken, maar het moment is vaag.
Maar de inzet van het vorige moment was toch een daling?
blablablabla
pi_194606881
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 20:09 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

.

Wat helemaal niet?

Aantal besmettingen neemt wel degelijk nog steeds toe hoor. Al zijn het er minder extra dan de week hiervoor.
Oh het totaal aantal besmettingen. Haha.
In Southern Sun
pi_194606896
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 20:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
Misschien moet een journalist morgen gewoon eens vragen hoeveel besmettingen we naar schatting daadwerkelijk hadden in maart en april. Om een en ander in perspectief te plaatsen.
Dan kun je lang wachten. Dat vragenrondje na afloop is vantevoren ingestudeerd, dat kan niet anders. Onafhankelijke pers bestaat niet meer, het is staatsmedia.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_194606907
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 20:12 schreef Elan het volgende:

[..]

Maar de inzet van het vorige moment was toch een daling?
Die persco is nog geen twee weken geleden geweest.
In Southern Sun
pi_194606926
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 20:12 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Maar niet echt significant toch?

Ik ben echt voor maatregelen, en zie bepaalde zaken met lede ogen aan, maar als ze nu strengere maatregelen treffen doet dat wel mijn wenkbrauwen fronsen. En zoals gezegd, bij mij is er juist wel veel draagvlak voor (noodzakelijke) beperkingen.
Juist iets verbeterd imo. Helemaal de afgelopen dagen. Ziekenhuizen nog steeds enorm stabiel. Weet niet wat ze ermee winnen om het volk paniek aan te praten, of maatregelen aan te kondigen die schadend zijn voor de economie/maatschappij, maar het begint er wel steeds meer op te lijken. Ik snap maatregelen ook echt wel, maar nu? Nee. Totaal niet. Laatste foei was amper twee weken geleden, dachten ze nou echt dat we opeens direct naar 100 besmettingen zouden gaan? Ze roepen altijd zelf dat genomen besluiten pas resultaat geven na 2/3 weken...
pi_194606955
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 20:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
dat is een veelst te ingewikkelde vraag
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194606975
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 20:17 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

dat is een veelst te ingewikkelde vraag
En 1 waar nooit een eerlijk antwoord op kan komen.
pi_194606981
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2020 20:19 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

En 1 waar nooit een eerlijk antwoord op kan komen.
inderdaad, omdat niemand het weet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194606982
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 20:14 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Die persco is nog geen twee weken geleden geweest.
Voor de belangrijkste maatregel die toen is ingevoerd bleek onvoldoende draagvlak in De Kamer dus logisch dat ze nu met wat nieuws komen toch?
blablablabla
pi_194606992
Misschien vonden ze het niet reeel om maatregelen op te leggen tijdens een hittegolf en vakantieperiode.
In ieder geval zijn we na de verkiezingen wrl verlost van Hugo de Jonge als deze maatregelen ingrijpend zijn.
- verwijderd door admin -
pi_194607014
quote:
2s.gif Op maandag 17 augustus 2020 20:15 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Juist iets verbeterd imo. Helemaal de afgelopen dagen. Ziekenhuizen nog steeds enorm stabiel. Weet niet wat ze ermee winnen om het volk paniek aan te praten, of maatregelen aan te kondigen die schadend zijn voor de economie/maatschappij, maar het begint er wel steeds meer op te lijken. Ik snap maatregelen ook echt wel, maar nu? Nee. Totaal niet. Laatste foei was amper twee weken geleden, dachten ze nou echt dat we opeens direct naar 100 besmettingen zouden gaan? Ze roepen altijd zelf dat genomen besluiten pas resultaat geven na 2/3 weken...
Ja eens. Dit is ook koren op de molen van al die mensen die nu algemeen de geldende maatregelen zijn. Ze moeten wel echt zorgen dat ze draagvlak nu gaan verspillen.
pi_194607015
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2020 20:19 schreef Elan het volgende:

[..]

Voor de belangrijkste maatregel die toen is ingevoerd bleek onvoldoende draagvlak in De Kamer dus logisch dat ze nu met wat nieuws komen toch?
Nee niet omdat ze dus ook die waarschuwing hebben gegeven. Je kunt niet iedereen waarschuwen en dan zonder te kijken naar de resultaten nieuwe maatregelen opleggen.
In Southern Sun
pi_194607022
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 20:20 schreef groenen het volgende:
Misschien vonden ze het niet reeel om maatregelen op te leggen tijdens een hittegolf en vakantieperiode.
In ieder geval zijn we na de verkiezingen wrl verlost van Hugo de Jonge als deze maatregelen ingrijpend zijn.
Die gaat het hoe dan ook niet redden tot aan de verkiezingen.
pi_194607055
Geen enkele nieuwe ziekenhuisopnames. Belachelijk deze persconferentie en mogelijk extra maatregelen...
Love is in the air!
pi_194607062
Mensen zijn klaar met Corona.. De angst en continue onterechte maatregelen..
Love is in the air!
pi_194607063
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 20:22 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nee niet omdat ze dus ook die waarschuwing hebben gegeven. Je kunt niet iedereen waarschuwen en dan zonder te kijken naar de resultaten nieuwe maatregelen opleggen.
Een waarschuwing is geen instrument. Die verplichte quarantaine was dat wel geweest. Men wil uiteindelijk concrete instrumenten om het volk in de door hun gewenste richting te dwingen.
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')