Mutatie is -7?quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:07 schreef Elan het volgende:
+3 op de IC's door Corona, totaal -10.
Ja dit gaat zo niet langer.Tijd om het volk wakker te schudden.
Welk kamerdebat? Het hele kamerdebat van vorige week ging er juist over dat het zo uit het niets kwam vallen.quote:
Wanneer het naar verwachting opgelost is, hoe ze gaan voorkomen dat het in de toekomst niet meer gaat gebeuren, wat het gevolg is als mensen gaan feesten met 100 man. Hoe de (vermeende) quarantaineplicht samenhangt met de hoge aantal contacten waardoor de GGD niet meer iedereen kan/kon checken. Of gewoon De Jonge's algehele kijk op de zaak.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:12 schreef trein2000 het volgende:
Wat valt daar over te melden op een persconferentie?
Ik weet niet of er een groter geheel achter zit, maar ze zijn in ieder geval iets te veel in zichzelf gaan geloven (en het effect van maatregelen), verblindt door incompetentie en een tunnelvisie.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:11 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Tja wie nu niet meer zien wat er aan de hand is gaan dit ook niet meer zien. Alles rondom dit virus is volstrekt overtrokken, ongezond en helemaal van de gekke. Mensen, kinderen en ouderen maar vooral onze economie lijden. Dit gaat niet meer om een virus maar om iets totaal anders (Ja ik weet het, BNW is elders).
En het compromis was geen verplichting voor contacten wel voor positieve testen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Welk kamerdebat? Het hele kamerdebat van vorige week ging er juist over dat het zo uit het niets kwam vallen.
[..]
Dat kan natuurlijk, maar dat is breder dan de puinhoop in Amsterdam en Rotterdam.quote:Wanneer het naar verwachting opgelost is, hoe ze gaan voorkomen dat het in de toekomst niet meer gaat gebeuren, wat het gevolg is als mensen gaan feesten met 100 man. Hoe de (vermeende) quarantaineplicht samenhangt met de hoge aantal contacten waardoor de GGD niet meer iedereen kan/kon checken. Of gewoon De Jonge's algehele kijk op de zaak.
Ik zou graag eens een wat bredere discussie zien - ook in de media - over hoe gevaarlijk corona nu eigenlijk daadwerkelijk is, en of er ook eens wordt nagedacht over een plan B in geval een (werkend) vaccin er voorlopig niet komt.quote:Op maandag 17 augustus 2020 17:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Bepaalde punten ja, dit is natuurlijk een ronduit lachwekkend moment om de natie weer toe te spreken, laat staan nieuwe maatregelen op te leggen of oude maatregelen opnieuw in te voeren.
Er liggen amper mensen met corona op de IC en er gaan er nog minder dood
Ja, al is maandag wel standaard laag dus het kunnen er morgen zomaar +10 zijn.quote:
Inderdaad, men gaat ook veel te makkelijk voorbij aan het feit dat de mensen die nu nog besmet raken vaak jong zijn en helemaal geen druk leggen op het zorgstelsel.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zou graag eens een wat bredere discussie zien - ook in de media - over hoe gevaarlijk corona nu eigenlijk daadwerkelijk is, en of er ook eens wordt nagedacht over een plan B in geval een (werkend) vaccin er voorlopig niet komt.
Maar elke aanzet tot zo'n discussie lijkt direct stuk te lopen op verwijzingen naar de situatie en de cijfers in maart, enorm frustrerend.
Nadeel in Nederland is dat je ook nog eens zit met verkiezingen over 7 maanden. Dus ook nog eens heel veel politieke motieven die meespelen in deze.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Inderdaad, men gaat ook veel te makkelijk voorbij aan het feit dat de mensen die nu nog besmet raken vaak jong zijn en helemaal geen druk leggen op het zorgstelsel.
Politiek gezien zitten we qua oppositie ook met alleen maar jankers opgescheept, die in plaats van het kabinet aan te sporen wat verder te versoepelen en risico's te nemen ten faveure van de economische ontwikkelingen, er een groot drama van maken en eigenlijk over elke besmetting een debat eisen.
Klopt. er komt hele spannende tijd in Nederland waar van alles speelt...quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nadeel in Nederland is dat je ook nog eens zit met verkiezingen over 7 maanden. Dus ook nog eens heel veel politieke motieven die meespelen in deze.
Lijkt mij ook heel redelijk. Er is immers geen zichtbare ruime stijging op de ICsquote:Op maandag 17 augustus 2020 17:26 schreef summer2bird het volgende:
Persco voorspelling
Boze Rutte die met het vingertje wijst "en nu niet meer doen he!" en geen verdere consequenties.
De oppositie probeert alleen maar de coalitie totaal te kakken te zetten.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Inderdaad, men gaat ook veel te makkelijk voorbij aan het feit dat de mensen die nu nog besmet raken vaak jong zijn en helemaal geen druk leggen op het zorgstelsel.
Politiek gezien zitten we qua oppositie ook met alleen maar jankers opgescheept, die in plaats van het kabinet aan te sporen wat verder te versoepelen en risico's te nemen ten faveure van de economische ontwikkelingen, er een groot drama van maken en eigenlijk over elke besmetting een debat eisen.
Daarom gaat dat ook niet gebeuren. Gewoon extra waarschuwen en vertellen wat nu de stand van zaken is. Ik denk dat bepaalde dingen die per 1 september in konden gaan wel verlengd gaan worden.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:45 schreef Vliegbaard het volgende:
Het zou mij eigenlijk verbazen als er weer extra maatregelen opgelegd zouden worden. Het gaat niet eens bewijsbaar slechter dan vorige week.
Is gewoon weer ff foei tegen jongeren en zeggen dat corona nog niet klaar is met ons. Denk aan je oma!quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:45 schreef Vliegbaard het volgende:
Het zou mij eigenlijk verbazen als er weer extra maatregelen opgelegd zouden worden. Het gaat niet eens bewijsbaar slechter dan vorige week.
Ja en die laten zich vervolgens in aanloop naar de verkiezingen enorm opjutten en komen met persconferenties en nieuwe maatregelen en wat al niet om de 'crisis' te bezweren.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De oppositie probeert alleen maar de coalitie totaal te kakken te zetten.
Volgens zowel AD als Telegraaf komen die maatregelen er wel degelijk.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:45 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik wens de BOA's alvast veel succes met handhaven. Steeds meer mensen krijgen schijt aan de regels.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Volgens zowel AD als Telegraaf komen die maatregelen er wel degelijk.
En zelfs dat zou niet eens op zijn plek zijn.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:48 schreef roos94 het volgende:
[..]
Is gewoon weer ff foei tegen jongeren en zeggen dat corona nog niet klaar is met ons. Denk aan je oma!
Aan de trend van afgelopen tijd te zien, mogen die mensen wel beschermende vesten en helmen op. Tegen de messteken.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik wens de BOA's alvast veel succes met handhaven. Steeds meer mensen krijgen schijt aan de regels.
Zullen het wel beperken tot de binnenruimte, en dan ondernemers dreigen met sluiting of torenhoge boetes bij overtreding.quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik wens de BOA's alvast veel succes met handhaven. Steeds meer mensen krijgen schijt aan de regels.
Voorlopig wordt er alleen maar gerept over verplichte quarantaine en zulks toch?quote:Op maandag 17 augustus 2020 18:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |