Dat is wel grote vraag die nog rijst. Maar ik denk dat heel veel mensen niet willen accepteren als er tweede intelligente lockdown komt.quote:Op maandag 17 augustus 2020 16:40 schreef Elan het volgende:
Ben wel eens benieuwd hoeveel mensen een tweede lockdown zouden accepteren.
Die gaat er niet komen joh.quote:Op maandag 17 augustus 2020 16:40 schreef Elan het volgende:
Ligt denk ik aan de ernst van de situatie op het moment dat het besluit kenbaar gemaakt word. Momenteel zou het niet geaccepteerd worden door de meerderheid gok ik; maar als de ziekenhuisopnames 1-2 weken consequent aan het stijgen zijn dan denk ik dat er wel meer mensen voor open zouden staan. Heel veel hangt ook af van het vaccin. Een tweede lockdown gaan mensen nog wel accepteren, maar dan gaan we ooit ook weer open. Accepteren ze de 8e ook nog? Of de 12e? Moet ooit een andere lange termijn oplossing komen als het vaccin echt nog lang op zich laat wachten. Als die al goed werkt natuurlijk.quote:Op maandag 17 augustus 2020 16:40 schreef Elan het volgende:
Hooguit de kwetsbare en ouderen mensen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 16:40 schreef Elan het volgende:
Dan gaat dus komende maanden weer mis! Dan loopt besmettingen weer op als er aan dient.quote:Op maandag 17 augustus 2020 16:49 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ondertussen in Wuhan..
[ twitter ]
Blij voor ze na hun dichtgelaste deuren en over balkons moeten vluchten om noodles te halen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 16:49 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ondertussen in Wuhan..
[ twitter ]
quote:Op maandag 17 augustus 2020 16:52 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dan gaat dus komende maanden weer mis! Dan loopt besmettingen weer op als er aan dient.
Knettergekquote:Op maandag 17 augustus 2020 16:49 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ondertussen in Wuhan..
[ twitter ]
Bij de huidige cijfers niemand.quote:Op maandag 17 augustus 2020 16:40 schreef Elan het volgende:
Waarom dan?quote:Op maandag 17 augustus 2020 17:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bij de huidige cijfers niemand.
quote:Op maandag 17 augustus 2020 17:10 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Morgenavond nieuwe persco. We krijgen op ons flikker
Zou dat echt nog indruk maken?quote:Op maandag 17 augustus 2020 17:10 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Er gaan geen maatregelen komenquote:Op maandag 17 augustus 2020 17:20 schreef Elan het volgende:
[..]![]()
Zal deze keer niet bij waarschuwen blijven
Natuurlijk niet. Ik ga niet eens kijken.quote:Op maandag 17 augustus 2020 17:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zou dat echt nog indruk maken?
Dat weten we nog helemaal niet. Lijkt me niet dat hij een persco belegd om vervolgens niks te doen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 17:24 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Er gaan geen maatregelen komen
Ah, krijgen we nu eindelijk weer Boze Rutte van persco #2 te zien?quote:Op maandag 17 augustus 2020 17:10 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Haha alsof ons kabinet echt maatregels kan nemenquote:Op maandag 17 augustus 2020 17:20 schreef Elan het volgende:
[..]![]()
De NOS denkt van wel:quote:Op maandag 17 augustus 2020 17:20 schreef Elan het volgende:
[..]![]()
https://nos.nl/artikel/23(...)huwing-verwacht.htmlquote:Volgens Haagse bronnen willen premier Rutte en minister De Jonge in het licht van de recente coronacijfers de bevolking nog eens waarschuwen dat iedereen zich aan de regels moet houden en dat er anders mogelijk meer maatregelen zullen volgen.
Hadden ze verwacht om nu op 0 besmettingen per dag te staan na die tik op de vingers een paar weken terug dan? Er is helemaal niks aan de hand. IC's zijn niet vol en er is geen sprake van exponentiele groei.quote:
Snap dat maart al weer ff geleden is in je geheugen, maar als daar aanleiding toe is gaan ze echt wel wat doen hoor.quote:Op maandag 17 augustus 2020 17:26 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Haha alsof ons kabinet echt maatregels kan nemen
Ja maar dat deden ze eigenlijk ook alleen maar omdat de druk teveel werd.quote:Op maandag 17 augustus 2020 17:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Snap dat maart al weer ff geleden is in je geheugen, maar als daar aanleiding toe is gaan ze echt wel wat doen hoor.
Daarom neemt ook werkelijk niemand het meer serieus.quote:Op maandag 17 augustus 2020 17:27 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Hadden ze verwacht om nu op 0 besmettingen per dag te staan na die tik op de vingers een paar weken terug dan? Er is helemaal niks aan de hand. IC's zijn niet vol en er is geen sprake van exponentiele groei.
Is ook allemaal voor de bühnequote:Op maandag 17 augustus 2020 17:26 schreef summer2bird het volgende:
Persco voorspelling
Boze Rutte die met het vingertje wijst "en nu niet meer doen he!" en geen verdere consequenties.
Diezelfde vermeende bronnen wisten anders ook niks van de aangekondige (beoogdequote:Op maandag 17 augustus 2020 17:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
De NOS denkt van wel:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)huwing-verwacht.html
Telegraaf meldt mogelijk beperking groepsgrootte, maar zegt er niet bij of dat morgen al wordt aangekondigd. https://www.telegraaf.nl/(...)grootte-samenkomstenquote:Op maandag 17 augustus 2020 17:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
De NOS denkt van wel:
[..]
Vingertje wijzen en dreigen met meer maatregelen op basis van een handjevol ziekenhuisopnamen per dag en twee handjes aan sterfgevallen per week. Je moet het maar durven, wat een klucht.quote:Op maandag 17 augustus 2020 17:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
De NOS denkt van wel:
[..]
40 coronadoden in 1,5 maand.quote:Op maandag 17 augustus 2020 17:30 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Vingertje wijzen en dreigen met meer maatregelen op basis van een handjevol ziekenhuisopnamen per dag en twee handjes aan sterfgevallen per week. Je moet het maar durven, wat een klucht.
Hoe heeft dat dan betrekking op scholen en kantoren?quote:Op maandag 17 augustus 2020 17:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Telegraaf meldt mogelijk beperking groepsgrootte, maar zegt er niet bij of dat morgen al wordt aangekondigd. https://www.telegraaf.nl/(...)grootte-samenkomsten
Ik zou dat overigens een zeer goede en effectieve maatregel vinden.
Waarschijnlijk weekje hittegolf ook 1000+ doden.quote:Op maandag 17 augustus 2020 17:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
40 coronadoden in 1,5 maand.
Intussen 400 per dag aan andere oorzaken.
De situatie is helemaal niet slechter geworden dus geen enkele aanleiding tot maatregelen. Anders hadden ze die een paar weken terug wel genomen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 17:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Diezelfde vermeende bronnen wisten anders ook niks van de aangekondige (beoogde) verplichte quarantaine en registratie en reserveringsplicht voor de horeca.
Geen idee. Maar het lijkt me dat een dergelijke grens daar ook geldt.quote:Op maandag 17 augustus 2020 17:33 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hoe heeft dat dan betrekking op scholen en kantoren?
Ik heb geen idee over cijfers maar reken maar dat er ouderen aan de hitte bezweken zijn ja de laatste tijd.quote:Op maandag 17 augustus 2020 17:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarschijnlijk weekje hittegolf ook 1000+ doden.
Ah daar gaan we alquote:Op maandag 17 augustus 2020 17:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Telegraaf meldt mogelijk beperking groepsgrootte, maar zegt er niet bij of dat morgen al wordt aangekondigd. https://www.telegraaf.nl/(...)grootte-samenkomsten
Gooien ze gewoon op de corona, dan lijkt dat griepje nog ergens op.quote:Op maandag 17 augustus 2020 17:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik heb geen idee over cijfers maar reken maar dat er ouderen aan de hitte bezweken zijn ja de laatste tijd.
Ja en dan raak je tegelijk weer een boel bedrijven en andere instellingen. Ik weet het niet hoor, zo slecht gaat het ook weer niet.quote:Op maandag 17 augustus 2020 17:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_hittegolf_van_2003quote:Op maandag 17 augustus 2020 17:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik heb geen idee over cijfers maar reken maar dat er ouderen aan de hitte bezweken zijn ja de laatste tijd.
Sarcasm dat laatste? Ik weet dat jij op bepaalde punten best serieus bent in de corona-discussie namelijk.quote:Op maandag 17 augustus 2020 17:39 schreef Elan het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_hittegolf_van_2003
1400-2200 extra doden in Nederland.
En deze was qua intensiteit nog minder heftig dan die van de afgelopen 10 dagen, dus je zal zeker op zoiets uit gaan komen. Maar laten we vooral persco's beleggen en het hele land land lam leggen vanwege die 40 Cojonadoden.
Gewoon weer een waarschuwing. Nieuwe maatregelen komen echt voorlopig nog niet daar zijn de cijfers nog veel te laag voor.quote:Op maandag 17 augustus 2020 17:34 schreef byah het volgende:
Maar de cijfers lopen amper op, waarom weer een persconferentie?
En straks raar opkijken dat er helemaal geen draagvlak meer is voor welke maatregel dan ook. Dan rest alleen nog maar repressief beleid en buitenproportionele strafmaatregelen. Waar Bruls, De Jonge en Grapperhaus waarschijnlijk nu al voorstander van zijn. Ze zijn of incompetent, levensgevaarlijk of allebei. Machtswellustelingen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 17:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
40 coronadoden in 1,5 maand.
Intussen 400 per dag aan andere oorzaken.
Als er echt bedrijven zijn die onevenredig geraakt worden moet je kijken naar een compensatie of uitzondering. Maar ik zie dat nog niet direct. (Ja misschien de entertainmentindustrie)quote:Op maandag 17 augustus 2020 17:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja en dan raak je tegelijk weer een boel bedrijven en andere instellingen. Ik weet het niet hoor, zo slecht gaat het ook weer niet.
Lijkt mij eerder voorsorteren op de winter
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |