abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194598881
quote:
85s.gif Op maandag 17 augustus 2020 09:51 schreef nostra het volgende:

[..]

Een verdubbeling van de werkloosheid in het positieve scenario, een verdrievoudiging als er een nieuwe ronde contactbeperkingen zou plaatsvinden, de grootste daling van het BNP ooit en een aantal sectoren die onherstelbaar kapot zijn. Dat is gewoon een recessie die zijn weerga niet kent inderdaad, hoe hard je ook la-la-la blijft roepen.
Sectoren zijn nooit onherstelbaar stuk. Zogauw er weer vraag is komen er weer nieuwe ondernemers om er geld te verdienen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 17 augustus 2020 @ 10:00:18 #152
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194598888
quote:

[..]

Een verdubbeling van de werkloosheid in het positieve scenario, een verdrievoudiging als er een nieuwe ronde contactbeperkingen zou plaatsvinden, de grootste daling van het BNP ooit en een aantal sectoren die onherstelbaar kapot zijn. Dat is gewoon een recessie die zijn weerga niet kent inderdaad, hoe hard je ook la-la-la blijft roepen.
Jaja, vooral blijven miepen. Onherstelbaar kapotte sectoren :D _O- lol, dat was een goede. Van 11 naar 8 naar 6 naar 5%. In dit tempo de snelst opgeloste crisis ooit _O_ En de koopkracht groeit ondertussen vrolijk verder _O_

Ga jij ook net zo hard juichen als dat je nu aan het jammeren bent wanneer Nederland volgend jaar een voor de afgelopen 20 jaar bijna ongehoord hoge economische groei kent?

Valt het je ook zo op dat alle doemramingen steeds meer afzwakken en er in veel landen inmiddels al een bepaalde positiviteit heerst? :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194598898
quote:
88s.gif Op maandag 17 augustus 2020 09:58 schreef Bosbeetle het volgende:
Kwa economie snap ik het toch nog niet zo. Omdat in principe indereen er last van heeft is het toch het equivalent van er staat even een stop op. Dat betekent sommigen krijgen geen geld maar dat geld blijft ergens anders liggen. Dat zou toch kwa impact niet de boel compleet op de kop moeten gooien als de stop er weer af gaat.

m.a.w. een goedlopend horeca bedrijf dat nu omvalt heeft straks mocht er een vaccin zijn gewoon weer een markt, en de medewerkers die nu werkloos worden zijn straks weer nodig. Dat is anders als bij andere financiele crisessen omdat daar zaken fundamenteel mis zijn gegaan op het gebied van geld en er daadwerkelijk geld verdewenen is. Deze crises is in die zin minder een puur "economische" crises. Ook hoeft er zoals na een ramp niet ineens van alles opgebouwd te worden etc.

Maar ik zal het met mijn onderontwikkelde economie knobbel wel niet goed kunnen overzien.
Nee hoor je hebt gelijk.
Bedrijven gaan failliet, sectoren niet, mits er vraag is.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194598899
quote:

[..]

Maar ook een situatie die een duidelijk V-shape kan opleveren. Kijk naar alle mensen die nog wel op vakantie gaan, zaken kopen etc. Veel Horeca is weer open, mensen gaan op vakantie.
Love is in the air!
  maandag 17 augustus 2020 @ 10:03:01 #155
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194598922
quote:
Kwa economie snap ik het toch nog niet zo. Omdat in principe indereen er last van heeft is het toch het equivalent van er staat even een stop op. Dat betekent sommigen krijgen geen geld maar dat geld blijft ergens anders liggen. Dat zou toch kwa impact niet de boel compleet op de kop moeten gooien als de stop er weer af gaat.

m.a.w. een goedlopend horeca bedrijf dat nu omvalt heeft straks mocht er een vaccin zijn gewoon weer een markt, en de medewerkers die nu werkloos worden zijn straks weer nodig. Dat is anders als bij andere financiele crisessen omdat daar zaken fundamenteel mis zijn gegaan op het gebied van geld en er daadwerkelijk geld verdewenen is. Deze crises is in die zin minder een puur "economische" crises. Ook hoeft er zoals na een ramp niet ineens van alles opgebouwd te worden etc.

Maar ik zal het met mijn onderontwikkelde economie knobbel wel niet goed kunnen overzien.
Nouja, vanuit bepaalde sectoren is het natuurlijk wel begrijpelijk dat doem en onheil voorspeld wordt. Zo kan je toch iets gemakkelijker nog een paar strookjes uit de staatsruif meepikken.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194598948
quote:

Volgens mij is economie met name bepaald door de snelheid van de geldroulatie. En inderdaad als er ergens tekorten zijn moet geld zich elders ophopen. Ik denk dat dit bij veel consumenten het geval is. Na corona (of eigenlijk tijdens al) moeten mensen weer geld uit gaan durven geven, en moeten ze daar bovendien ook de káns voor krijgen, die ze nu veelal wordt belet - althans dat merk ik bij mezelf - doordat bepaalde sectoren lam worden gelegd.
I'll give you something to do
pi_194599038
Staat een stukje over de nieuwste CPB-raming op AD.nl.

Ook op de website van het CPB:

https://www.cpb.nl/augustusraming-2020-2021

Augustusraming 2020-2021

Nederlandse economie groeit weer vanaf het derde kwartaal, maar de klap zal nadreunen

Persbericht
In de basisraming, die ervan uitgaat dat er geen grootschalige nieuwe contactbeperkingen nodig zijn, krimpt de economie in 2020 met 5%, gevolgd door 3% groei in 2021. De werkloosheid loopt op richting 7% in 2021. Dit blijkt uit de zojuist gepubliceerde concept-MEV van het Centraal Planbureau (CPB). Deze raming vormt voor het kabinet het startpunt voor de afrondende besluitvorming over de begroting 2021. In deze raming is overeengekomen beleid tot en met eind juli opgenomen. Dit betekent dat in de raming nu nog is aangenomen dat het steunbeleid niet wordt gecontinueerd in oktober. De ontwikkeling van de pandemie is zeer bepalend voor de vooruitzichten op herstel. Om die onzekerheid recht te doen, is ook een scenario opgenomen waarin opnieuw grootschalige contactbeperkingen van kracht worden. In zo’n scenario krimpt de economie ook in 2021 en loopt de werkloosheid op tot 10%.

Pieter Hasekamp, directeur CPB: "Ten opzichte van sommige andere landen is Nederland minder hard getroffen. Maar geen misverstand: deze klap is ongekend hard, en moet zich nog grotendeels laten voelen. Werkloosheid en faillissementen reageren met vertraging op de crisis, die klap moet eigenlijk nog komen. Voor baan- en inkomenszekerheid maakt het daarbij enorm uit in welke sector je werkt. Overigens is het nu meer dan ooit van belang om voorbij het bbp te kijken. Burenhulp, familiebezoek, thuisonderwijs: het laat zich allemaal niet in economische groeicijfers vangen. De coronacrisis heeft grote gevolgen voor zaken die raken aan de kwaliteit van het bestaan: we missen het vieren van een bruiloft of jubileum, de theater- en concertpodia zijn leeg, en er zijn grote zorgen over eenzaamheid in verpleeghuizen."

De statische koopkracht stijgt in 2020 als gevolg van reeds overeengekomen loonstijgingen, een gematigde inflatie en lastenverlichting in doorsnee met ruim 2%. In 2021 is de loonontwikkeling, en daarmee de koopkrachtstijging, meer gematigd. Maar bij de interpretatie van deze cijfers dient bedacht te worden dat ontslagen en weggevallen omzet van zelfstandigen voor een groot aantal mensen een sterk inkomensverlies veroorzaken en dat de overheid een deel van de loonkosten heeft overgenomen.

De overheidsfinanciën hebben door de steunmaatregelen en de lagere belastinginkomsten een flinke klap gehad, maar zijn niet in gevaar. De steunmaatregelen leiden in de basisraming tot een ongekend begrotingstekort van 7% in 2020. In 2021 herstelt het tekort tot 4%. De overheidsschuld stabiliseert in de basisraming op 60% bbp en loopt in het 'tweedegolfscenario' op tot 73% bbp ultimo 2021, nog altijd onder niveaus die als riskant worden gezien. Hierdoor, en gezien de conjuncturele situatie, ligt het niet voor de hand om nu maatregelen te treffen die het tekort beperken.

Op Prinsjesdag publiceert het CPB de Macro Economische Verkenning (MEV). In die raming is alle besluitvorming in de begroting 2021 verwerkt. Het CPB zal in de MEV ook nader ingaan op de gevolgen van de coronacrisis op ongelijkheid. Op Prinsjesdag verschijnt tevens een actualisatie van de Middellangetermijnverkenning, die de verwachte economische ontwikkeling in de komende kabinetsperiode beschrijft.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_194599050
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 08:39 schreef Injetta het volgende:
Een domme vraag. Hoe raken die nertsenfokkerijen toch besmet?
Ze staan toch los van elkaar?
Hoe ‘springt’ dat virus dan over?
Er wordt heden onderzocht of ratten daar een rol bij spelen.
pi_194599088

Ondertussen in de Coronamelder App in de appstores te dowloaden.
Pilot de komende 2 weken gedaan in GGD Regio's Twente en Drente

Eerst zou Rotterdam een van de pilot regio's zijn, maar deze GGD regio heeft het momenteel te druk om de pilot te begeleiden

Vanaf 1 september gaat de app landelijk live.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator maandag 17 augustus 2020 @ 10:17:58 #160
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194599096
Grappig is dat er veel virus onderzoek gedaan wordt op fretten (die een beetje lijken op nertsen) omdat fretten hoesten en dus op die manier op een vrij menselijke manier virussen over kunnen dragen (in tegenstelling tot veel andere beesten)... wellicht hoesten nertsen ook. :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_194599241
twitter

Storing bij de GGD er kan momenteel geen afspraak gemaakt worden, via zowel het telefoonnummer als de website.

update 10:45 : storing opgelost.

[ Bericht 3% gewijzigd door _serial_ op 17-08-2020 10:45:47 ]
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 17 augustus 2020 @ 10:33:09 #162
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194599276
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 10:17 schreef _serial_ het volgende:
[ afbeelding ]

Ondertussen in de Coronamelder App in de appstores te dowloaden.
Pilot de komende 2 weken gedaan in GGD Regio's Twente en Drente

Eerst zou Rotterdam een van de pilot regio's zijn, maar deze GGD regio heeft het momenteel te druk om de pilot te begeleiden

Vanaf 1 september gaat de app landelijk live.
Even wachten nog tot 1 september dus voor mij.
pi_194599308
quote:
10s.gif Op maandag 17 augustus 2020 10:00 schreef Dven het volgende:
Jaja, vooral blijven miepen.
Ik maak me nergens druk om hoor, wees gerust. Het slaat alleen als een tang op een varken om de economische gevolgen te bagatelliseren op de manier dat jij dat doet. En dat weet je ook best wel.

quote:
Onherstelbaar kapotte sectoren lol, dat was een goede.
Klopt, succes in de evenementensector in 2021 en verder.

quote:
Ga jij ook net zo hard juichen als dat je nu aan het jammeren bent wanneer Nederland volgend jaar een voor de afgelopen 20 jaar bijna ongehoord hoge economische groei kent?
Dat zou fantastisch zijn ja. Tegelijkertijd zal je in 2021 zien dat dan pas de effecten op bijvoorbeeld de werkloosheid materialiseren met verwachte percentages tussen de 7% (positief scenario) en 11% (negatief scenario). Dat is ook pas het moment waarop die gevolgen voor veel mensen zichtbaar worden.

quote:
Valt het je ook zo op dat alle doemramingen steeds meer afzwakken en er in veel landen inmiddels al een bepaalde positiviteit heerst?
Die positieve ontwikkeling is zeker goed om te zien, maar dat maakt de nieuwe raming nog niet iets onbetekenends zoals je het wil laten voorkomen. Vrijdag noemde het CBS het economisch (toekomst)beeld "nog steeds inktzwart" en de getallen van het CPB van vandaag zijn ook nog steeds zorgwekkend en bovendien omgeven met extreem veel onzekerheid.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_194599309
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 10:33 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Even wachten nog tot 1 september dus voor mij.
Je mag hem natuurlijk wel gewoon installeren :)
pi_194599453
Weten we eigenlijk hoe de horeca het doet deze weken? Ik heb zelf een aantal keer op een terras gezeten of ergens wat gegeten en ik had toch sterk het gevoel dat het overal goed vol zat...

Nu snap ik wel dat ze de resultaten met afgelopen jaren vergelijken, maar da's ook niet altijd reëel natuurlijk... denk dat een hoop zaken zo prima hebben kunnen draaien.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_194599558
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 10:49 schreef TheVulture het volgende:
Weten we eigenlijk hoe de horeca het doet deze weken? Ik heb zelf een aantal keer op een terras gezeten of ergens wat gegeten en ik had toch sterk het gevoel dat het overal goed vol zat...

Nu snap ik wel dat ze de resultaten met afgelopen jaren vergelijken, maar da's ook niet altijd reëel natuurlijk... denk dat een hoop zaken zo prima hebben kunnen draaien.
Ze zitten "vol" omdat er niet veel meer past binnen de 1,5 meter, en omdat ze in veel gemeentes terrasuitbreiding hebben gekregen, straks eind september gaat dat een probleem worden (tenzij ze massaal terraskachels gaan plaatsen), want binnen is die plek er veelal niet.
pi_194599568
quote:

Alleen maar logisch als ze daarmee vergelijken. Dit is het hoogseizoen. Als ze dan al minder binnen halen dan anders... ;) helemaal als er nog een tweede lockdown aan blijkt te komen. Het is niet dat elke ondernemer flink verdiend door het jaar heen, die hebben elke euro winst ook wel echt nodig om langdurig open te kunnen blijven. Minder binnen halen dan normaal in het hoogseizoen (wat vaak al wat compenseert voor rest van het jaar) helpt niet bepaald.
pi_194599674

Wel interessant om te horen hoe die burgemeesters het nou beleefd hebben en hun perspectief. Alleen die comments _O-
blablablabla
pi_194599691
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 11:02 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Alleen maar logisch als ze daarmee vergelijken. Dit is het hoogseizoen. Als ze dan al minder binnen halen dan anders... ;) helemaal als er nog een tweede lockdown aan blijkt te komen. Het is niet dat elke ondernemer flink verdiend door het jaar heen, die hebben elke euro winst ook wel echt nodig om langdurig open te kunnen blijven. Minder binnen halen dan normaal in het hoogseizoen (wat vaak al wat compenseert voor rest van het jaar) helpt niet bepaald.
Dat snap ik, maar als je een restaurant runt waarin je de laatste jaren alleen maar winst maakt in deze periode hoeft het niet meteen funest te zijn dat je een dip ziet natuurlijk (mits je een gedegen bedrijfsvoering hebt). Los van corona had je ook een pleuriszomer met veel regen etc kunnen hebben, dan waren je terrassen ook niet vol geweest.
pi_194599714
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 11:16 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar als je een restaurant runt waarin je de laatste jaren alleen maar winst maakt in deze periode hoeft het niet meteen funest te zijn dat je een dip ziet natuurlijk (mits je een gedegen bedrijfsvoering hebt). Los van corona had je ook een pleuriszomer met veel regen etc kunnen hebben, dan waren je terrassen ook niet vol geweest.
Maar ze hebben in het voorjaar ook al een enorme klap gehad. Valt me nog mee hoeveel tenten gewoon nog open zijn op dit moment, of überhaupt nog bestaan.
blablablabla
pi_194599716
quote:

De horeca is schijnbaar wel weer beter gaan draaien. Of in ieder geval: minder gebruik gaan maken van de NOW. En in mindere mate (minder omzetverlies).

Factsheet NOW 1.0

Factsheet NOW 2.0

In de eerste NOW-periode was de horeca goed voor 25.071 toekenningen met een totaal van 306 miljoen aan verstrekt voorschot en een verwacht omzetverlies van 80% gemiddeld.

In de tweede NOW-periode staat de teller voorlopig op 8.246 toekenningen, 208 miljoen en een verwacht omzetverlies van 54%.

Ook andere sectoren maken minder gebruik van de NOW.

Detailhandel was in periode 1 goed voor 25.141 toekenningen, 224 mlj voorschot en 71% omzetverlies *.
In de tweede periode 3.810 toekenningen, 76 miljoen en 55% omzetverlies.

Zorg en welzijn was in periode 1 goed voor 16.461 toekenningen, 173 miljoen voorschotten en 70% omzetverlies.
In tweede periode 2.859 toekenningen, 58 miljoen en 51% omzetverlies.

* geschat / vooraf opgegeven verwachting.

Dit zegt nog niet alles natuurlijk, maar geeft een indicatie wellicht. Omzetverliezen blijven verwachte schattingen.

Aanzienlijk lager
Het aantal aanvragen voor NOW 2.0 is aanzienlijk lager dan voor NOW 1.0. UWV heeft daarom een enquête laten uitvoeren onder ruim achthonderd werkgevers die wel NOW 1.0 hebben aangevraagd, maar (nog) geen NOW 2.0. Van de ondervraagden geeft 20 procent aan van plan te zijn zeker een aanvraag te gaan indienen, 43 procent twijfelt nog en 36 procent geeft aan zeker geen NOW 2.0 aan te vragen.

Belangrijkste reden (79 procent) om geen NOW 2.0 aan te vragen is dat het weer beter gaat met het bedrijf en de tegemoetkoming niet meer nodig is. Daarna (20 procent) wordt het niet voldoen aan de voorwaarden genoemd.

De werkgevers die nog geen NOW 2.0 hebben aangevraagd, maar zeggen dat nog wel te doen, geven vooral aan (63 procent) dat ze wachten met de aanvraag tot ze beter kunnen inschatten hoe hoog het omzetverlies wordt. Werkgevers die nog twijfelen geven aan dat nog onduidelijk is of ze op meer dan 20 procent omzetverlies gaan uitkomen. Sommige geven aan dat dit nu niet het geval is.

https://www.accountant.nl(...)-aanvragen-now-2.0/#
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_194599729
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 11:20 schreef Elan het volgende:

[..]

Maar ze hebben in het voorjaar ook al een enorme klap gehad. Valt me nog mee hoeveel tenten gewoon nog open zijn op dit moment, of überhaupt nog bestaan.
Eens dat ze al een enorme klap hebben gehad, maar ik denk ook dat er soms wat teveel geklaagd wordt vanuit de branche. Wellicht een tactiek om meer geld los te krijgen natuurlijk, maar ik denk dat ze soms een wat donkerder beeld geven dan de realiteit.
pi_194599773
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 11:22 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Eens dat ze al een enorme klap hebben gehad, maar ik denk ook dat er soms wat teveel geklaagd wordt vanuit de branche. Wellicht een tactiek om meer geld los te krijgen natuurlijk, maar ik denk dat ze soms een wat donkerder beeld geven dan de realiteit.
Een omzetverlies van 80% in de eerste periode en 50% in de tweede periode zoals hierboven staat is ronduit dramatisch. Tenzij ze massaal frauderen met die NOW-regeling zijn dat ook gewoon de feiten, daar is niks aangedikt aan....
blablablabla
pi_194599807
Eigenlijk is er in Nederland een enorme afname van het aantal besmettingen, maar wordt dat bewust anders gepresenteerd.

Vanwege het bron en contact onderzoek worden mensen die in contact zijn geweest met aantoonbaar besmette personen nu geïnformeerd en getest, dan is het prijsschieten qua tests.
Deze mensen bleven ooit buiten beeld, en hadden niet de kans zich te laten testen.

Desondanks neemt het percentage positieve tests slechts met 1 procent toe, wat dan eerder duidt op een afname van het aantal besmettingen. IMO

Er zou nl ook nog zoiets moeten zijn als het cumulatieve effect van contact op contact besmettingen, en dat zie je totaal niet terug in de cijfers.
pi_194599823
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 11:25 schreef Elan het volgende:

[..]

Een omzetverlies van 80% in de eerste periode en 50% in de tweede periode zoals hierboven staat is ronduit dramatisch. Tenzij ze massaal frauderen met die NOW-regeling zijn dat ook gewoon de feiten, daar is niks aangedikt aan....
Amen.
pi_194599882
https://www.telegraaf.nl/(...)-in-testen-op-corona

quote:
Onderzoekers aan de Amerikaanse Yale universiteit hebben een doorbraak weten te bewerkstelligen in het testen op corona die potentieel even belangrijk is als de ontwikkeling van een vaccin tegen het virus.
Helaas betaald , maar komt er op neer dat Amerikaanse onderzoekers iets hebben ontwikkeld waardoor je straks binnen 3 uur de test uitslag krijgt

[ Bericht 15% gewijzigd door michiel_merk op 17-08-2020 11:50:26 ]
pi_194600046
Vandaag dient het kort geding over de mondkapjes plicht in o.a. Amsterdam
Helaas heeft viruswaanzin zich bij het kort geding aangesloten, naast goede argumenten zullen er daardoor ook best wel wat minder goede punten ingebracht worden.

https://www.ad.nl/binnenland/enige-rechtvaardiging-voor-mondkapje-is-een-ramp-maar-ziekenhuizen-zijn-leeg~a2af5365/
  Moderator maandag 17 augustus 2020 @ 11:55:07 #178
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_194600141
Wim Schellekens nu bij Radio 1. Hij zegt dat we niet ontkomen aan een nieuwe lockdown.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  maandag 17 augustus 2020 @ 11:58:00 #179
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194600178
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 11:48 schreef _serial_ het volgende:
Vandaag dient het kort geding over de mondkapjes plicht in o.a. Amsterdam
Helaas heeft viruswaanzin zich bij het kort geding aangesloten, naast goede argumenten zullen er daardoor ook best wel wat minder goede punten ingebracht worden.

https://www.ad.nl/binnenland/enige-rechtvaardiging-voor-mondkapje-is-een-ramp-maar-ziekenhuizen-zijn-leeg~a2af5365/
Die kneuzen van Viruswaanzin zorgen er weer voor dat valide en rationele argumenten ondersneeuwen.
  maandag 17 augustus 2020 @ 11:58:22 #180
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194600183
twitter
  maandag 17 augustus 2020 @ 12:01:01 #181
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194600214
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 11:58 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
dat valt dan toch mee qua stijging?
pi_194600225
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 11:55 schreef onlogisch het volgende:
Wim Schellekens nu bij Radio 1. Hij zegt dat we niet ontkomen aan een nieuwe lockdown.
Logisch, want Wim Schellekens is onderdeel van de containmentgroep die maar wat graag hun beleid willen doordrukken en opleggen. Ik neem aan dat we waarschijnlijk nog wel kunnen ontkomen aan een lockdown als we per direct het prachtige plan oppakken van containment.nu?
  Moderator maandag 17 augustus 2020 @ 12:02:40 #183
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_194600229
quote:
Ja, zo roepen ze allemaal weer wat anders.
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
  maandag 17 augustus 2020 @ 12:02:41 #184
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194600230
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 12:01 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat valt dan toch mee qua stijging?
Is maar net hoe je er naar kijkt. In 4 weken tijd vierdubbele percentage positieve testen. Misschien dat ook meespeelt wie ze testen.
pi_194600254
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 11:58 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Die kneuzen van Viruswaanzin zorgen er weer voor dat valide en rationele argumenten ondersneeuwen.
Is het nu viruswaanzin of viruswaarheid?
  maandag 17 augustus 2020 @ 12:04:28 #186
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194600255
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 12:02 schreef Momo het volgende:

[..]

Is maar net hoe je er naar kijkt. In 4 weken tijd vierdubbele percentage positieve testen. Misschien dat ook meespeelt wie ze testen.
Als ze via BCO verhoudingsgewijs meer mensen testen die een grotere kans hebben om positief te zijn - plus een afname van 'random' tests - dan kan dat percentage inderdaad omhoog gaan.
pi_194600267
quote:
Benieuwd waar dat soort lui dat op baseren.
Even zijn naam googlen en daar is het mondkapje al. De juiste toon lijkt te zijn gezet.
Overigens hebben we hier ook nooit een echte lockdown gehad dus 'nieuwe' lockdown is niet van toepassing.
I'll give you something to do
pi_194600276
quote:
Mooie mening....
pi_194600279
quote:

[..]

Inderdaad onbegrijpelijk. Die halen weer gelijk allemaal andere totaal irrelevante zaken erbij die de zaak geen goed doen.
pi_194600280
quote:

[..]

Die lui zijn net als hippies ten tijde van die occupy beweging.
Media focust ook graag op zulke doorgeslagen figuren die de boel hijacken.
  Moderator maandag 17 augustus 2020 @ 12:06:18 #191
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_194600284
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 12:04 schreef galantis het volgende:

[..]

Benieuwd waar dat soort lui dat op baseren.
Even zijn naam googlen en daar is het mondkapje al. De juiste toon lijkt te zijn gezet.
Overigens hebben we hier ook nooit een echte lockdown gehad dus 'nieuwe' lockdown is niet van toepassing.
https://www.nporadio1.nl/1-op-1/uitzendingen/951040-2020-08-17

Hij staat nog niet online. Zal over een uurtje wel het geval zijn.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_194600285
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 12:04 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Als ze via BCO verhoudingsgewijs meer mensen testen die een grotere kans hebben om positief te zijn - plus een afname van 'random' tests - dan kan dat percentage inderdaad omhoog gaan.
Klopt, en daarnaast zullen wellicht de testen door hooikoorts klachten flink afnemen, omdat dat seizoen beetje ten einde raakt.
  maandag 17 augustus 2020 @ 12:08:09 #193
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194600305
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 12:05 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Die lui zijn net als hippies ten tijde van die occupy beweging.
Media focust ook graag op zulke doorgeslagen figuren die de boel hijacken.
Inderdaad, de 'schreeuwerds' krijgen altijd een platform. Zie je ook in de discussies rond BLM, Zwarte Piet, vluchtelingen en klimaat.
pi_194600336
Ik denk trouwens dat de griep ook veel minder zal zijn dit jaar als voorheen.
In principe werken de coronamaatregelen perfect tegen de griep.
Desalniettemin goed om meer mensen een griepprik te geven.
Laatste wat je wilt is dat kwetsbare mensen zowel corona als griep krijgen.
pi_194600355
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 12:08 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Inderdaad, de 'schreeuwerds' krijgen altijd een platform. Zie je ook in de discussies rond BLM, Zwarte Piet, vluchtelingen en klimaat.
Enige manier omdat tegen te gaan is door je bij voorbaat al te distantiëren van dit soort figuren en je dusdanig te profileren. Anders kapen ze het.
pi_194600713
De zogenaamde experts v vandaag hebben één ding gemeen, ze maken graag een selfie met een mondkapje.
Het is de duckface van de middelbare man met een mening.
Go hard or go home
  maandag 17 augustus 2020 @ 12:39:40 #197
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194600747
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 12:37 schreef Noek het volgende:
De zogenaamde experts v vandaag hebben één ding gemeen, ze maken graag een selfie met een mondkapje.
'Experts' die met een mondkapje op hun profielfoto op Twitter gaan staan zijn gewoon af.
  maandag 17 augustus 2020 @ 12:39:56 #198
14505 OProg
A Life in Music
pi_194600749
Ik zag toevallig dit voorbij komen, echter kan ik de rest niet lezen want ik heb geen abbo bij HLN.be.

quote:
Wetenschappers zien aanwijzingen voor blijvende immuniteit tegen Covid-19, zelfs na milde symptomen
Medisch Cellen van het menselijke immuunsysteem slaan wel degelijk informatie op over SARS-CoV-2, zodat ze bij een nieuwe infectie het coronavirus beter kunnen bestrijden. Dat blijkt uit nieuw onderzoek. Onderzoekers zien bemoedigende tekenen van een hoge en langdurige immuniteit tegen Covid-19, óók na milde symptomen. “Het systeem werkt zoals het zou moeten werken.”
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_194600766
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 12:39 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

'Experts' die met een mondkapje op hun profielfoto op Twitter gaan staan zijn gewoon af.
Dus gelieve ze niet meer te herposten want ze doen niet meer mee. Nooit meer.
Basta!
Go hard or go home
pi_194600788
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 12:37 schreef Noek het volgende:
Maar met 150 woorden worden er eventueel veel mensen besmet hoor!
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')