Sectoren zijn nooit onherstelbaar stuk. Zogauw er weer vraag is komen er weer nieuwe ondernemers om er geld te verdienen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 09:51 schreef nostra het volgende:
[..]
Een verdubbeling van de werkloosheid in het positieve scenario, een verdrievoudiging als er een nieuwe ronde contactbeperkingen zou plaatsvinden, de grootste daling van het BNP ooit en een aantal sectoren die onherstelbaar kapot zijn. Dat is gewoon een recessie die zijn weerga niet kent inderdaad, hoe hard je ook la-la-la blijft roepen.
Jaja, vooral blijven miepen. Onherstelbaar kapotte sectorenquote:Op maandag 17 augustus 2020 09:51 schreef nostra het volgende:
[..]
Een verdubbeling van de werkloosheid in het positieve scenario, een verdrievoudiging als er een nieuwe ronde contactbeperkingen zou plaatsvinden, de grootste daling van het BNP ooit en een aantal sectoren die onherstelbaar kapot zijn. Dat is gewoon een recessie die zijn weerga niet kent inderdaad, hoe hard je ook la-la-la blijft roepen.
Nee hoor je hebt gelijk.quote:Op maandag 17 augustus 2020 09:58 schreef Bosbeetle het volgende:
Kwa economie snap ik het toch nog niet zo. Omdat in principe indereen er last van heeft is het toch het equivalent van er staat even een stop op. Dat betekent sommigen krijgen geen geld maar dat geld blijft ergens anders liggen. Dat zou toch kwa impact niet de boel compleet op de kop moeten gooien als de stop er weer af gaat.
m.a.w. een goedlopend horeca bedrijf dat nu omvalt heeft straks mocht er een vaccin zijn gewoon weer een markt, en de medewerkers die nu werkloos worden zijn straks weer nodig. Dat is anders als bij andere financiele crisessen omdat daar zaken fundamenteel mis zijn gegaan op het gebied van geld en er daadwerkelijk geld verdewenen is. Deze crises is in die zin minder een puur "economische" crises. Ook hoeft er zoals na een ramp niet ineens van alles opgebouwd te worden etc.
Maar ik zal het met mijn onderontwikkelde economie knobbel wel niet goed kunnen overzien.
Maar ook een situatie die een duidelijk V-shape kan opleveren. Kijk naar alle mensen die nog wel op vakantie gaan, zaken kopen etc. Veel Horeca is weer open, mensen gaan op vakantie.quote:Op maandag 17 augustus 2020 09:51 schreef nostra het volgende:
[..]
Nouja, vanuit bepaalde sectoren is het natuurlijk wel begrijpelijk dat doem en onheil voorspeld wordt. Zo kan je toch iets gemakkelijker nog een paar strookjes uit de staatsruif meepikken.quote:Op maandag 17 augustus 2020 09:58 schreef Bosbeetle het volgende:
Kwa economie snap ik het toch nog niet zo. Omdat in principe indereen er last van heeft is het toch het equivalent van er staat even een stop op. Dat betekent sommigen krijgen geen geld maar dat geld blijft ergens anders liggen. Dat zou toch kwa impact niet de boel compleet op de kop moeten gooien als de stop er weer af gaat.
m.a.w. een goedlopend horeca bedrijf dat nu omvalt heeft straks mocht er een vaccin zijn gewoon weer een markt, en de medewerkers die nu werkloos worden zijn straks weer nodig. Dat is anders als bij andere financiele crisessen omdat daar zaken fundamenteel mis zijn gegaan op het gebied van geld en er daadwerkelijk geld verdewenen is. Deze crises is in die zin minder een puur "economische" crises. Ook hoeft er zoals na een ramp niet ineens van alles opgebouwd te worden etc.
Maar ik zal het met mijn onderontwikkelde economie knobbel wel niet goed kunnen overzien.
Volgens mij is economie met name bepaald door de snelheid van de geldroulatie. En inderdaad als er ergens tekorten zijn moet geld zich elders ophopen. Ik denk dat dit bij veel consumenten het geval is. Na corona (of eigenlijk tijdens al) moeten mensen weer geld uit gaan durven geven, en moeten ze daar bovendien ook de káns voor krijgen, die ze nu veelal wordt belet - althans dat merk ik bij mezelf - doordat bepaalde sectoren lam worden gelegd.quote:Op maandag 17 augustus 2020 09:58 schreef Bosbeetle het volgende:
Er wordt heden onderzocht of ratten daar een rol bij spelen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 08:39 schreef Injetta het volgende:
Een domme vraag. Hoe raken die nertsenfokkerijen toch besmet?
Ze staan toch los van elkaar?
Hoe ‘springt’ dat virus dan over?
Even wachten nog tot 1 september dus voor mij.quote:Op maandag 17 augustus 2020 10:17 schreef _serial_ het volgende:
[ afbeelding ]
Ondertussen in de Coronamelder App in de appstores te dowloaden.
Pilot de komende 2 weken gedaan in GGD Regio's Twente en Drente
Eerst zou Rotterdam een van de pilot regio's zijn, maar deze GGD regio heeft het momenteel te druk om de pilot te begeleiden
Vanaf 1 september gaat de app landelijk live.
Ik maak me nergens druk om hoor, wees gerust. Het slaat alleen als een tang op een varken om de economische gevolgen te bagatelliseren op de manier dat jij dat doet. En dat weet je ook best wel.quote:
Klopt, succes in de evenementensector in 2021 en verder.quote:Onherstelbaar kapotte sectoren lol, dat was een goede.
Dat zou fantastisch zijn ja. Tegelijkertijd zal je in 2021 zien dat dan pas de effecten op bijvoorbeeld de werkloosheid materialiseren met verwachte percentages tussen de 7% (positief scenario) en 11% (negatief scenario). Dat is ook pas het moment waarop die gevolgen voor veel mensen zichtbaar worden.quote:Ga jij ook net zo hard juichen als dat je nu aan het jammeren bent wanneer Nederland volgend jaar een voor de afgelopen 20 jaar bijna ongehoord hoge economische groei kent?
Die positieve ontwikkeling is zeker goed om te zien, maar dat maakt de nieuwe raming nog niet iets onbetekenends zoals je het wil laten voorkomen. Vrijdag noemde het CBS het economisch (toekomst)beeld "nog steeds inktzwart" en de getallen van het CPB van vandaag zijn ook nog steeds zorgwekkend en bovendien omgeven met extreem veel onzekerheid.quote:Valt het je ook zo op dat alle doemramingen steeds meer afzwakken en er in veel landen inmiddels al een bepaalde positiviteit heerst?
Je mag hem natuurlijk wel gewoon installerenquote:Op maandag 17 augustus 2020 10:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Even wachten nog tot 1 september dus voor mij.
Ze zitten "vol" omdat er niet veel meer past binnen de 1,5 meter, en omdat ze in veel gemeentes terrasuitbreiding hebben gekregen, straks eind september gaat dat een probleem worden (tenzij ze massaal terraskachels gaan plaatsen), want binnen is die plek er veelal niet.quote:Op maandag 17 augustus 2020 10:49 schreef TheVulture het volgende:
Weten we eigenlijk hoe de horeca het doet deze weken? Ik heb zelf een aantal keer op een terras gezeten of ergens wat gegeten en ik had toch sterk het gevoel dat het overal goed vol zat...
Nu snap ik wel dat ze de resultaten met afgelopen jaren vergelijken, maar da's ook niet altijd reëel natuurlijk... denk dat een hoop zaken zo prima hebben kunnen draaien.
Alleen maar logisch als ze daarmee vergelijken. Dit is het hoogseizoen. Als ze dan al minder binnen halen dan anders...quote:Op maandag 17 augustus 2020 10:49 schreef TheVulture het volgende:
Weten we eigenlijk hoe de horeca het doet deze weken? Ik heb zelf een aantal keer op een terras gezeten of ergens wat gegeten en ik had toch sterk het gevoel dat het overal goed vol zat...
Nu snap ik wel dat ze de resultaten met afgelopen jaren vergelijken, maar da's ook niet altijd reëel natuurlijk... denk dat een hoop zaken zo prima hebben kunnen draaien.
Dat snap ik, maar als je een restaurant runt waarin je de laatste jaren alleen maar winst maakt in deze periode hoeft het niet meteen funest te zijn dat je een dip ziet natuurlijk (mits je een gedegen bedrijfsvoering hebt). Los van corona had je ook een pleuriszomer met veel regen etc kunnen hebben, dan waren je terrassen ook niet vol geweest.quote:Op maandag 17 augustus 2020 11:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Alleen maar logisch als ze daarmee vergelijken. Dit is het hoogseizoen. Als ze dan al minder binnen halen dan anders...helemaal als er nog een tweede lockdown aan blijkt te komen. Het is niet dat elke ondernemer flink verdiend door het jaar heen, die hebben elke euro winst ook wel echt nodig om langdurig open te kunnen blijven. Minder binnen halen dan normaal in het hoogseizoen (wat vaak al wat compenseert voor rest van het jaar) helpt niet bepaald.
Maar ze hebben in het voorjaar ook al een enorme klap gehad. Valt me nog mee hoeveel tenten gewoon nog open zijn op dit moment, of überhaupt nog bestaan.quote:Op maandag 17 augustus 2020 11:16 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar als je een restaurant runt waarin je de laatste jaren alleen maar winst maakt in deze periode hoeft het niet meteen funest te zijn dat je een dip ziet natuurlijk (mits je een gedegen bedrijfsvoering hebt). Los van corona had je ook een pleuriszomer met veel regen etc kunnen hebben, dan waren je terrassen ook niet vol geweest.
De horeca is schijnbaar wel weer beter gaan draaien. Of in ieder geval: minder gebruik gaan maken van de NOW. En in mindere mate (minder omzetverlies).quote:Op maandag 17 augustus 2020 10:49 schreef TheVulture het volgende:
Eens dat ze al een enorme klap hebben gehad, maar ik denk ook dat er soms wat teveel geklaagd wordt vanuit de branche. Wellicht een tactiek om meer geld los te krijgen natuurlijk, maar ik denk dat ze soms een wat donkerder beeld geven dan de realiteit.quote:Op maandag 17 augustus 2020 11:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar ze hebben in het voorjaar ook al een enorme klap gehad. Valt me nog mee hoeveel tenten gewoon nog open zijn op dit moment, of überhaupt nog bestaan.
Een omzetverlies van 80% in de eerste periode en 50% in de tweede periode zoals hierboven staat is ronduit dramatisch. Tenzij ze massaal frauderen met die NOW-regeling zijn dat ook gewoon de feiten, daar is niks aangedikt aan....quote:Op maandag 17 augustus 2020 11:22 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Eens dat ze al een enorme klap hebben gehad, maar ik denk ook dat er soms wat teveel geklaagd wordt vanuit de branche. Wellicht een tactiek om meer geld los te krijgen natuurlijk, maar ik denk dat ze soms een wat donkerder beeld geven dan de realiteit.
Amen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 11:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Een omzetverlies van 80% in de eerste periode en 50% in de tweede periode zoals hierboven staat is ronduit dramatisch. Tenzij ze massaal frauderen met die NOW-regeling zijn dat ook gewoon de feiten, daar is niks aangedikt aan....
Helaas betaald , maar komt er op neer dat Amerikaanse onderzoekers iets hebben ontwikkeld waardoor je straks binnen 3 uur de test uitslag krijgtquote:Onderzoekers aan de Amerikaanse Yale universiteit hebben een doorbraak weten te bewerkstelligen in het testen op corona die potentieel even belangrijk is als de ontwikkeling van een vaccin tegen het virus.
Die kneuzen van Viruswaanzin zorgen er weer voor dat valide en rationele argumenten ondersneeuwen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 11:48 schreef _serial_ het volgende:
Vandaag dient het kort geding over de mondkapjes plicht in o.a. Amsterdam
Helaas heeft viruswaanzin zich bij het kort geding aangesloten, naast goede argumenten zullen er daardoor ook best wel wat minder goede punten ingebracht worden.
https://www.ad.nl/binnenland/enige-rechtvaardiging-voor-mondkapje-is-een-ramp-maar-ziekenhuizen-zijn-leeg~a2af5365/
Logisch, want Wim Schellekens is onderdeel van de containmentgroep die maar wat graag hun beleid willen doordrukken en opleggen. Ik neem aan dat we waarschijnlijk nog wel kunnen ontkomen aan een lockdown als we per direct het prachtige plan oppakken van containment.nu?quote:Op maandag 17 augustus 2020 11:55 schreef onlogisch het volgende:
Wim Schellekens nu bij Radio 1. Hij zegt dat we niet ontkomen aan een nieuwe lockdown.
Ja, zo roepen ze allemaal weer wat anders.quote:Op maandag 17 augustus 2020 11:55 schreef onlogisch het volgende:
Wim Schellekens nu bij Radio 1. Hij zegt dat we niet ontkomen aan een nieuwe lockdown.
Is maar net hoe je er naar kijkt. In 4 weken tijd vierdubbele percentage positieve testen. Misschien dat ook meespeelt wie ze testen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 12:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat valt dan toch mee qua stijging?
Is het nu viruswaanzin of viruswaarheid?quote:Op maandag 17 augustus 2020 11:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die kneuzen van Viruswaanzin zorgen er weer voor dat valide en rationele argumenten ondersneeuwen.
Als ze via BCO verhoudingsgewijs meer mensen testen die een grotere kans hebben om positief te zijn - plus een afname van 'random' tests - dan kan dat percentage inderdaad omhoog gaan.quote:Op maandag 17 augustus 2020 12:02 schreef Momo het volgende:
[..]
Is maar net hoe je er naar kijkt. In 4 weken tijd vierdubbele percentage positieve testen. Misschien dat ook meespeelt wie ze testen.
Benieuwd waar dat soort lui dat op baseren.quote:Op maandag 17 augustus 2020 11:55 schreef onlogisch het volgende:
Mooie mening....quote:Op maandag 17 augustus 2020 11:55 schreef onlogisch het volgende:
Inderdaad onbegrijpelijk. Die halen weer gelijk allemaal andere totaal irrelevante zaken erbij die de zaak geen goed doen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 11:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die kneuzen van Viruswaanzin zorgen er weer voor dat valide en rationele argumenten ondersneeuwen.
Die lui zijn net als hippies ten tijde van die occupy beweging.quote:Op maandag 17 augustus 2020 11:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
https://www.nporadio1.nl/1-op-1/uitzendingen/951040-2020-08-17quote:Op maandag 17 augustus 2020 12:04 schreef galantis het volgende:
[..]
Benieuwd waar dat soort lui dat op baseren.
Even zijn naam googlen en daar is het mondkapje al. De juiste toon lijkt te zijn gezet.
Overigens hebben we hier ook nooit een echte lockdown gehad dus 'nieuwe' lockdown is niet van toepassing.
Klopt, en daarnaast zullen wellicht de testen door hooikoorts klachten flink afnemen, omdat dat seizoen beetje ten einde raakt.quote:Op maandag 17 augustus 2020 12:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als ze via BCO verhoudingsgewijs meer mensen testen die een grotere kans hebben om positief te zijn - plus een afname van 'random' tests - dan kan dat percentage inderdaad omhoog gaan.
Inderdaad, de 'schreeuwerds' krijgen altijd een platform. Zie je ook in de discussies rond BLM, Zwarte Piet, vluchtelingen en klimaat.quote:Op maandag 17 augustus 2020 12:05 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Die lui zijn net als hippies ten tijde van die occupy beweging.
Media focust ook graag op zulke doorgeslagen figuren die de boel hijacken.
Enige manier omdat tegen te gaan is door je bij voorbaat al te distantiëren van dit soort figuren en je dusdanig te profileren. Anders kapen ze het.quote:Op maandag 17 augustus 2020 12:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Inderdaad, de 'schreeuwerds' krijgen altijd een platform. Zie je ook in de discussies rond BLM, Zwarte Piet, vluchtelingen en klimaat.
'Experts' die met een mondkapje op hun profielfoto op Twitter gaan staan zijn gewoon af.quote:Op maandag 17 augustus 2020 12:37 schreef Noek het volgende:
De zogenaamde experts v vandaag hebben één ding gemeen, ze maken graag een selfie met een mondkapje.
Het is de duckface van de middelbare man met een mening.
quote:Wetenschappers zien aanwijzingen voor blijvende immuniteit tegen Covid-19, zelfs na milde symptomen
Medisch Cellen van het menselijke immuunsysteem slaan wel degelijk informatie op over SARS-CoV-2, zodat ze bij een nieuwe infectie het coronavirus beter kunnen bestrijden. Dat blijkt uit nieuw onderzoek. Onderzoekers zien bemoedigende tekenen van een hoge en langdurige immuniteit tegen Covid-19, óók na milde symptomen. “Het systeem werkt zoals het zou moeten werken.”
Dus gelieve ze niet meer te herposten want ze doen niet meer mee. Nooit meer.quote:Op maandag 17 augustus 2020 12:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
'Experts' die met een mondkapje op hun profielfoto op Twitter gaan staan zijn gewoon af.
Maar met 150 woorden worden er eventueel veel mensen besmet hoor!quote:Op maandag 17 augustus 2020 12:37 schreef Noek het volgende:
De zogenaamde experts v vandaag hebben één ding gemeen, ze maken graag een selfie met een mondkapje.
Het is de duckface van de middelbare man met een mening.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |