abonnement Unibet Coolblue
pi_194556084
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 16:35 schreef chratnox het volgende:

[..]

Op dit moment ja. Daarom moeten we onze grondwet blijven verdedigen. Als het enige wat nodig is om onze grondwet in te perken is om een virus op de "Class A" te plaatsen is er over 5 jaar ineens een nieuw onschuldig virus op erop zetten en hop, ze kunnen doen wat ze willen. Mensen die een andere mening hebben dan de overheid oppakken onder het mom van "verplichtte quarantaine"

Net als in Rusland een aantal van die dokters ineens "uit het raam gevallen" waren. Ik hoop dat ik er veel te negatief in zit, maar eenmaal uit handen gegeven zijn we te laat.
Onze grondwet en de vrijheid (tot waar die die van een ander beperkt uiteraard) die daaruit voortvloeit is een groot goed, zo niet het grootste goed. Alles wat wordt gedaan om die in te perken onder het mom van wat dan ook, is het het niet waard.

Het is misschien wrang dat je bijvoorbeeld niet iedereen af mag luisteren à la sleepwet om maar die ene terrorist uit te pikken, maar zodra je als land op die toer gaat begeef je je op een gevaarlijk hellend vlak.
I'll give you something to do
pi_194556101
Vrijdag 14 augustus 2020
38 COVID-patiënten op IC
Het aantal COVID-patiënten dat op de Intensive Care verblijft, bedraagt 38. Dat zijn er 7 meer dan de dag ervoor. Er liggen daarnaast 578 non-COVID-patiënten op de IC, 34 minder dan de voorgaande dag. De totale IC-bezetting bedraagt 616, 27 minder dan de dag ervoor. Het aantal COVID-opnames buiten de IC bedraagt 120, 7 minder dan gisteren.

Dit blijkt uit de gegevens van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg: ‘Het beeld past bij de recente ontwikkeling van een geleidelijke toename van het aantal COVID patiënten in de ziekenhuizen. Het aantal patiënten op de IC’s is in de laatste twee weken verdubbeld.’
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194556108
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 16:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Mensen hebben niet de vrijheid overgewicht te hebben en daarmee risico te lopen, maar wel om zich in situaties te begeven waarin je een Covid-19 infectie kunt oplopen met alle mogelijke gevolgen van dien?
Lol, het is juist andersom.
Mensen mogen zo dik worden als ze willen. Maar worden nu juist beperkt m.b.t. corona.
I'll give you something to do
  Moderator vrijdag 14 augustus 2020 @ 16:47:40 #154
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_194556111
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 16:41 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Dit gaat echt een geweldige precedent scheppen voor de toekomst. Gelukkig maakt dat voor mensen met een tunnelvisie niet uit, want die zien het toch niet.
Ik snap oprecht niet hoe het komt dat mensen niet meer waarde hechten aan hun privacy. Laten we als we toch bezig zijn alleen maar met echte naam op internet gaan, je (huidige) banksaldo op je voordeur hangen. Daarnaast, waarom zou je gordijnen hebben? Laten we onszelf anders gelijk chippen, het is zo duur om al die polsbandjes op voorraad te hebben.

Volgende stap je polsband wanneer je in het ziekenhuis gelegen hebt omdat je een operatie hebt gehad. Je gaat naar McDonalds, polsband registreert het en je zorgkosten gaan omhoog omdat je fast food gegeten hebt.

Er moeten toch wel meer mensen zijn bij wie de nekharen omhoog gaan bij dit soort voorstellen?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 14 augustus 2020 @ 16:47:57 #155
408813 crew  trein2000
pi_194556115
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 16:35 schreef chratnox het volgende:

[..]

Op dit moment ja. Daarom moeten we onze grondwet blijven verdedigen. Als het enige wat nodig is om onze grondwet in te perken is om een virus op de "Class A" te plaatsen is er over 5 jaar ineens een nieuw onschuldig virus op erop zetten en hop, ze kunnen doen wat ze willen. Mensen die een andere mening hebben dan de overheid oppakken onder het mom van "verplichtte quarantaine"

Net als in Rusland een aantal van die dokters ineens "uit het raam gevallen" waren. Ik hoop dat ik er veel te negatief in zit, maar eenmaal uit handen gegeven zijn we te laat.
Je bent bekend met de beperkingssytematiek van de grondwettelijke rechten?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_194556122
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 16:34 schreef galantis het volgende:

[..]

Mee eens. Hier is men altijd heel vrij in gelaten. Je mag je eigen lichaam vernielen zoals je wil. Persoonlijke vrijheid gaat boven alles.
Daar plukken we dan nu de wrange vruchten van. Ik denk dat je als zwaarlijvige nog nooit zo duidelijk in het nadeel was.
Ander punt waar het wringt - meer in z'n algemeenheid - is dat de maatregelen ervoor zorgen dat men nu niet de risico's mag nemen die men normaliter bereid was te nemen hier in het vrije NL.
Op gebied van overgewicht moeten ze in de medische wereld nog een hoop leren, want ze kijken alleen maar naar BMI. En op basis van BMI is het merendeel van de bevolking te zwaar, volgens mij.
  Moderator vrijdag 14 augustus 2020 @ 16:48:51 #157
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_194556132
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 16:42 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat laatste: bij ons wel, bij onze oosterburen is dat gewoon nog prima..Je kan ook best regelmatig McDonalds eten zonder dat je meteen in obesitas- of overgewichtsfeer terecht komt natuurlijk. De overheid hoeft niet iedereens handje vast te houden.
Nee ok, het was een voorbeeld. Natuurlijk ga je niet meteen 50 kilo aankomen als je eens (of twee keer) in de zoveel tijd een hamburgertje wegkaant. ;)

Maar feit is wel, dat de hele fast-food lifestyle (en dat is veel meer dan alleen McD's) bij heel veel mensen ic.m. veel te weinig bewegen op langere termijn leidt tot flink overgewicht.
Het is zooo makkelijk om een afhaalmaaltijd even te halen dat stijf staat van het vet en overmatige carbs en dat dan liggend op je bank terwijl je Netflix kijkt naar binnen te proppen. En hey, dat Magnum ijsje als toetje daarna, moet ook gewoon kunnen....toch?

Bedoel, we hebben allemaal wel eens zo'n avondje, ik ook. Maar problematisch wordt het als het bijna elke avond zo'n avondje is, en dat geldt helaas voor teveel Nederlanders.
  Moderator vrijdag 14 augustus 2020 @ 16:49:50 #158
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_194556144
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 16:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Je bent bekend met de beperkingssytematiek van de grondwettelijke rechten?
Ik heb geen achtergrond in rechten, dus eerlijkheidshalve: Nee. Ik ga er eens over lezen, dank je wel.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_194556168
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 16:47 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik snap oprecht niet hoe het komt dat mensen niet meer waarde hechten aan hun privacy. Laten we als we toch bezig zijn alleen maar met echte naam op internet gaan, je (huidige) banksaldo op je voordeur hangen. Daarnaast, waarom zou je gordijnen hebben? Laten we onszelf anders gelijk chippen, het is zo duur om al die polsbandjes op voorraad te hebben.

Volgende stap je polsband wanneer je in het ziekenhuis gelegen hebt omdat je een operatie hebt gehad. Je gaat naar McDonalds, polsband registreert het en je zorgkosten gaan omhoog omdat je fast food gegeten hebt.

Er moeten toch wel meer mensen zijn bij wie de nekharen omhoog gaan bij dit soort voorstellen?
Bespaar je de moeite. Het gevaar van het hellend vlak waar we ons op begeven qua maatregelen en vergaand ingrijpen en beperken van normale vrijheden is al tig keer aangehaald, maar alles moet en zal wijken voor het 'gevaar' van (ondertussen) positieve tests.
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 16:52:03 #160
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194556178
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 15:59 schreef Kyran het volgende:
Moet gewoon een balans gevonden worden en daar moet gewoon goed naar gezocht worden.

Alleen is het lastig om een balans te vinden als belangrijke instanties zoals het RIVM en de GGD steken laten vallen, geen capaciteit hebben, de minister niet inspeelt / reageert op brandbrieven etc.
Yep en de hamvraag door wie en hoe..... en is mijn vraag of er een een polderbalans kan zijn om tot overeenstemming te komen. Je kan discussieren over zwaartekracht en er is maar één uitkomst dat het aantrekt. Beter is een herijking van de aanpak door met de kennisfeiten van nu, een herstart te maken op grond van de situatie.

Zodra de balansdiscussie begint gaat die al gauw over het eigen ik van de onzen mensen en de ethiek van & voor de wisselende meerderheden. De GGD en het RIVM zijn hiervan het impliciete uitvloeisel.
Het RIVM moet in de kaders opereren waarin het is door de overheid aangesteld en dat is niet bv. de WHO bekritiseren dat Covid19 geen A-ziekte is.
RIVM, GGD zijn verlengstukken en als belangenorganisatie per definitie niet in staat om objectief te zijn.
Het is ook ridicuul dat de verschillende RIVM bloedgroepen (Amsterdam, Utrecht & Rotterdam) elkaar onder water de tent uitvechten. Zie ook het GGD gedrag bij uitwerking.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 16:52:07 #161
14505 OProg
A Life in Music
pi_194556180
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 16:19 schreef dick_laurent het volgende:
Iets wat ik overigens nog veel te weinig voorbij heb zien komen in de discussies hier is dat véél Nederlanders, en met name de 40 plussers overgewicht hebben. Als ik alleen al kijk naar enkele bewoners in mijn wijk die ik over straat zie lopen dan is het percentage (oudere) mensen die significant te dik zijn gewoon echt groot.

Het is inmiddels wel gewoon bewezen (voor zover ik heb gelezen iig) dat mensen met overgewicht veel meer kans hebben op een heviger verloop bij covid. Dus misschien moeten we wat beter letten op wat we eten met zijn allen en wat vaker gaan joggen en zou dit ook vanuit de overheid veel meer gestimuleerd moeten worden O-)
Ik hoop vooral dat een hoop mensen door dit zelf hier eens over na gaan denken. Waarom ze amper sporten, te dik zijn, nog steeds roken terwijl ze nog best jong zijn, noem allemaal maar op.

Ik heb een collega van mid-veertig die wat stevig is. Die maakte zich in maart echt zorgen maar is wel tot actie over gegaan. Flink wandelen, op eten letten en inmiddels vernam ik afgelopen week dat er al 11 kilo al is. Dat is niet alleen voor Corona goed. :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_194556195
We voeren mondkapjes in het Amsterdamse centrum gebied, maar ondertussen is Nieuw-West en West de grootste aanvoer van nieuwe corona gevallen

wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194556211
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 16:53 schreef _serial_ het volgende:
We voeren mondkapjes in het Amsterdamse centrum gebied, maar ondertussen is Nieuw-West en West de grootste aanvoer van nieuwe corona gevallen
Dat is niet onverwacht natuurlijk; hetzelfde zie je in Antwerpen en Brussel. Overigens is er toch ook een mondkapjesplicht op 40/45?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 16:55:13 #164
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_194556214
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 16:53 schreef _serial_ het volgende:
We voeren mondkapjes in het Amsterdamse centrum gebied, maar ondertussen is Nieuw-West en West de grootste aanvoer van nieuwe corona gevallen

[ afbeelding ]
Komen mensen die wonen in Nieuw-West en West niet in het centrum gebied?
Géén kloon van tvlxd!
pi_194556226
Denk dat het offerfeest in west wel echt een rol heeft gespeeld. Zelfde probleem gaan "wij" hebben met sinterklaas en kerst in december, iedereen lekker binnen met de familie en vrienden.
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 16:56:20 #166
14505 OProg
A Life in Music
pi_194556230
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 16:53 schreef _serial_ het volgende:
We voeren mondkapjes in het Amsterdamse centrum gebied, maar ondertussen is Nieuw-West en West de grootste aanvoer van nieuwe corona gevallen

[ afbeelding ]
Omdat er amper mensen zijn die het centrum kunnen betalen en er dus permanent wonen kan ook een reden zijn. O-)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Moderator vrijdag 14 augustus 2020 @ 16:59:16 #167
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_194556269
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 16:56 schreef Simmertje het volgende:
Denk dat het offerfeest in west wel echt een rol heeft gespeeld. Zelfde probleem gaan "wij" hebben met sinterklaas en kerst in december, iedereen lekker binnen met de familie en vrienden.
Wij hebben zelf geen kinderen en vierden tot vorig jaar altijd sinterklaas (kerst vierden we sws al niet) bij de schoonfamilie.

Totdat we afgelopen jaar -na jaren van meevieren op rij- concludeerden dat we het best wel schijtfeest vonden en vriendelijk hebben aangegeven dat dit de laatste keer was dat we erbij waren.

Goeie timing wel :P
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 17:02:06 #168
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194556306
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 16:03 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Genoeg onderbouwing om voor jezelf de conclusie te trekken:
Neem ik dit virus serieus, en ga ik mijn best doen om te voorkomen dat ik het krijg? Of zeg ik, het boeit me niks en ik knuffel in de rondte en schud iedereen de hand.

Ik kies zelf iig voor optie 1. Ik neem liever niet een risico met mijn gezondheid en de restricties die daarbij horen kan ik tot nu toe redelijk goed volhouden. Vind ik het leuk? Nee. Kan ik het volhouden? Voorlopig wel ja.
Iets met een tussenweg als eigen keuze over en van het leven ?

Dat jij optie 1 neemt wil niet zeggen dat ik - even hier om het nofi scherp te maken - dat ook moet doen.
Ik knuffel met wie dat ook wil en houdt afstand tot de kwetsbaren die zelf daarin ook een eigen inbreng heeft.

Ieder neemt dan de eigen situationele oplossing met bijbehorende consequenties (= niet persé nadelig).
De samenleving als geheel moet de mogelijkheid tot een beperkende keuze geven en dat respecteren.
Zelfs als iemand ziek wordt, worden mensen zo goed mogelijk opgevangen want gezondheid is geen normwaarde.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator vrijdag 14 augustus 2020 @ 17:03:17 #169
5428 crew  miss_sly
pi_194556318
Een relativerend artikel mbt de 'catastrofale krimp van de economie' zoals vanochtend in de media kwam:

https://nos.nl/artikel/23(...)fors-en-logisch.html
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 17:04:52 #170
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194556344
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 16:59 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Wij hebben zelf geen kinderen en vierden tot vorig jaar altijd sinterklaas (kerst vierden we sws al niet) bij de schoonfamilie.

Totdat we afgelopen jaar -na jaren van meevieren op rij- concludeerden dat we het best wel schijtfeest vonden en vriendelijk hebben aangegeven dat dit de laatste keer was dat we erbij waren.

Goeie timing wel :P
Wij vieren kerst altijd vrij groots met zijn allen en het moet wel héél raar lopen wil dat niet doorgaan.

Misschien wel alternatieve oplossing verzinnen voor de oudsten, maar die willen dat zelf niet waarschijnlijk :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator vrijdag 14 augustus 2020 @ 17:05:24 #171
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_194556349
quote:
12s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 17:02 schreef Vallon het volgende:

[..]

Iets met een tussenweg als eigen keuze over en van het leven ?

Dat jij optie 1 neemt wil niet zeggen dat ik - even hier om het nofi scherp te maken - dat ook moet doen.
Waar heb ik gezegd dat ik vind dat jij dat ook moet doen?

Jij en ieder ander is inderdaad vrij om te doen wat je wilt op dat vlak. Ik kom niet bij jou in de buurt en geef je geen hand, maar dat is mijn keuze. Op het moment dat jij dat gewoon respecteert maakt het mij vrij weinig uit als jij per dag 50 mensen knuffelt, dat is jouw keuze ;)
pi_194556375
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 17:04 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Wij vieren kerst altijd vrij groots met zijn allen en het moet wel héél raar lopen wil dat niet doorgaan.

Misschien wel alternatieve oplossing verzinnen voor de oudsten, maar die willen dat zelf niet waarschijnlijk :)
en dit zegt dus al meer dan genoeg...... ^O^ prima hoor ga lekker je gang, en velen families met jullie.
in januari kunnen we weer klappen voor de zorg.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 17:13:39 #173
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194556433
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 16:14 schreef Vasilevski het volgende:
Een ander economisch effect waar nog nauwelijks over gepraat wordt en wat nu al gebeurt: deze crisis is/wordt de grootste transfer van geld van de lagere en middenklasse naar de top, naar b.v. de techreuzen. Iedereen die dit topic op dit moment leest (of Jeff Bezos moet meelezen) zal relatief armer uit deze crisis komen. Zelfs als je je baan behoudt. Want niet alleen je belastingen en zorgkosten gaan omhoog, maar de top (we moeten hier wereldwijd misschien eerder van de 0,1% spreken dan van de 1%) verrijkt zichzelf zo astronomisch hoog dat de kloof die er nu al is, nog wijder zal worden. De generatie die nu klaar is met school zal er zo slecht voor staan dat de millennials eerder, of de no-future-generatie van de jaren '80, er bij zal verbleken
Scherp punt.
Het is alom bekend dat een crisis de armen, nog armer maakt en de rijken nog veel rijker.
Wanneer het bloed van ellende door de straten loopt moet je je kansen pakken.
Het is idd overhevelen van invloed van laag naar zeg hoog.
Als je nu al HBO nodig hebt om in een teststraat te werken hou ik mijn hart maar vast voor de persoon op de OK.

Mensen die nu interen, verkopen hun tegoeden die worden opgekocht door mensen die geld over hebben omdat de economie toch op zijn gat ligt.

NB: ik wordt altijd blij van het woord middenklasse want daar rekent vreemd genoeg 75% zichzelf toe om niet uit de boot te vallen. om het eenvoudig te houden, de 89% die geraakt zullen worden, gaan de 10% haves en Ultrahaves nog meer invloed geven.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_194556524
Mondkapjesplicht op middelbare school in Assen

quote:
Op middelbare school CS Vincent van Gogh in Assen moeten alle leerlingen vanaf de vierde klas verplicht een mondkapje dragen. Dat geldt ook voor docenten en medewerkers, staat in een brief die ouders en leerlingen hebben gekregen van de school.

De directeur van de school zegt zich ervan bewust te zijn dat het een ingrijpende maatregel is, maar de school wil de mondkapjesplicht invoeren omdat er nog veel onbekend is over de overdraagbaarheid van het virus door jongeren vanaf 15 jaar. "Misschien zijn ze toch besmettelijker dan we eerst dachten", zegt de directeur tegen RTV Drenthe.
In Assen ook echt, 54 corona besmetingen, 500 in de hele regio totaal sinds week 0
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 17:25:13 #175
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194556618
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 16:41 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Dit gaat echt een geweldige precedent scheppen voor de toekomst. Gelukkig maakt dat voor mensen met een tunnelvisie niet uit, want die zien het toch niet.
Waarom ben je voortdurend zo negatief over tijdelijke maatregelen. Jammer dat je argumentatie niet verder komt dan het hellende vlak...
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_194556623
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 17:13 schreef Vallon het volgende:

[..]

Scherp punt.
Het is alom bekend dat een crisis de armen, nog armer maakt en de rijken nog veel rijker.
Wanneer het bloed van ellende door de straten loopt moet je je kansen pakken.
Het is idd overhevelen van invloed van laag naar zeg hoog.
Als je nu al HBO nodig hebt om in een teststraat te werken hou ik mijn hart maar vast voor de persoon op de OK.

Mensen die nu interen, verkopen hun tegoeden die worden opgekocht door mensen die geld over hebben omdat de economie toch op zijn gat ligt.

NB: ik wordt altijd blij van het woord middenklasse want daar rekent vreemd genoeg 75% zichzelf toe om niet uit de boot te vallen. om het eenvoudig te houden, de 89% die geraakt zullen worden, gaan de 10% haves en Ultrahaves nog meer invloed geven.
Dit is al heel lang bekend dat bij een crisis er massaal geld stroomt van arm naar rijk. Mij werd dit vooral duidelijk tijdens de kredietcrisis.
Zolang er amper belast wordt op grote vermogens en geld als lucht over grenzen kan worden geschoven wordt het ook niet anders en alleen naar meer.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194556635
Nog even doorbijten mensen, https://www.telegraaf.nl/(...)nieuwe-jaar-verwacht begin volgend jaar een vaccin volgens de Jonge
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 17:27:26 #178
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194556644
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 17:05 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Waar heb ik gezegd dat ik vind dat jij dat ook moet doen?

Jij en ieder ander is inderdaad vrij om te doen wat je wilt op dat vlak. Ik kom niet bij jou in de buurt en geef je geen hand, maar dat is mijn keuze. Op het moment dat jij dat gewoon respecteert maakt het mij vrij weinig uit als jij per dag 50 mensen knuffelt, dat is jouw keuze ;)
Pfffff. ik zeg nog zo No Offense Intended. Ik respecteer jou keuze ten volle zonder daar een waardeoordeel aan te hechten. Ik trek hem wel breed dat dit niet moet en mag betekenen dat anderen die dat anders zien, dat dan ook zo moeten doen. Doorgeredeneerd kan iemand dat weer als persoonlijke aanval beschouwen omdat de overtuging niet strookt met de verwachting.

Precies zoals jezelf ook zegt. Wij jij niet wil moet ik niet willen forceren.
Omgekeerd dat de ander in een lege supermarkt wil shoppen op 1.5m of op het strand wil liggen in een cirkel van 20 meter; wil dat niet zeggen dat ik daar dan rekening mee moet houden. Noch dat ik dan maar verderop, verder weg van het strandpaviljoen, moet liggen. Ruimte innemen is geen recht dat geven is het voorrecht.
Ik kan en ga mij zomaar voorstellen dat er rustige supermarkten komen jou als klant wel die ruimte gaan geven door mij als schuifelaar daar dan te verbieden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 17:29:38 #179
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194556669
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 17:26 schreef michiel_merk het volgende:
Nog even doorbijten mensen, https://www.telegraaf.nl/(...)nieuwe-jaar-verwacht begin volgend jaar een vaccin volgens de Jonge
Weer een bliksemafleider om het eigen falen te vervullen

Eerst maar eens zien of de eerste vaccins die op de markt komen daadwerkelijk permanente immuniteit geven
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 17:30:34 #180
14505 OProg
A Life in Music
pi_194556687
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 17:26 schreef michiel_merk het volgende:
Nog even doorbijten mensen, https://www.telegraaf.nl/(...)nieuwe-jaar-verwacht begin volgend jaar een vaccin volgens de Jonge
De vraag is of hij het nog als minister mee gaat maken.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 17:31:41 #181
14505 OProg
A Life in Music
pi_194556705
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 17:29 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Weer een bliksemafleider om het eigen falen te vervullen

Eerst maar eens zien of de eerste vaccins die op de markt komen daadwerkelijk permanente immuniteit geven
Dat laatste gaat gegarandeerd dan niet lukken. Zie ook wat Fauci er afgelopen week over zei.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_194556718
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 17:31 schreef OProg het volgende:

[..]

Dat laatste gaat gegarandeerd niet lukken. Zie ook wat Fauci er afgelopen week over zei.
Rephrase dan: Eerst maar eens kijken of die vaccins voldoende immuniteit geven.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 17:33:47 #183
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194556736
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 17:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dit is al heel lang bekend dat bij een crisis er massaal geld stroomt van arm naar rijk. Mij werd dit vooral duidelijk tijdens de kredietcrisis.
Zolang er amper belast wordt op grote vermogens en geld als lucht over grenzen kan worden geschoven wordt het ook niet anders en alleen naar meer.
Inderdaad. Een van de grootste problemen die het neoliberalisme heeft veroorzaakt. Ik lees hier nu een interessant boek over
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 17:34:23 #184
14505 OProg
A Life in Music
pi_194556741
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 17:32 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Rephrase dan: Eerst maar eens kijken of die vaccins voldoende immuniteit geven.
Klopt. Dat is de vraag. Maar net als bij griep: de meest kwetsbare groepen zijn ondanks een vaccin nog steeds kwetsbaar.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_194556754
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 17:33 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Inderdaad. Een van de grootste problemen die het neoliberalisme heeft veroorzaakt. Ik lees hier nu een interessant boek over
het is ook een exponentieel fenomeen, dus we gaan nog wat meemaken als er niks wordt veranderd. En het ziet ernaar uit dat er niks veranderd.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 17:36:05 #186
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194556761
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 17:32 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Rephrase dan: Eerst maar eens kijken of die vaccins voldoende immuniteit geven.
Als er ondanks de beschikbaarheid van een of meerdere vaccins toch nog mensen ziek worden (omdat ze slechts beperkte immuniteit geven) dan zal men alsnog door moeten gaan met indammen. Het is nogal onverstandig om het beleid af te stellen op een vaccin dat er in januari 2021 zou zijn terwijl er nog zoveel onzekerheden spelen.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 17:36:15 #187
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194556762
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 17:33 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Inderdaad. Een van de grootste problemen die het neoliberalisme heeft veroorzaakt. Ik lees hier nu een interessant boek over
Staat nu op mijn boekenlijst. Altijd wel leuk die wat actueel ingestelde FTM boeken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_194556778
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 17:36 schreef Vallon het volgende:

[..]

Staat nu op mijn boekenlijst. Altijd wel leuk die wat actueel ingestelde FTM boeken.
Ik word altijd een beetje depressief van als ik dit soort boeken lees....

[ Bericht 0% gewijzigd door sjorsie1982 op 14-08-2020 17:51:46 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194556779
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 17:26 schreef michiel_merk het volgende:
Nog even doorbijten mensen, https://www.telegraaf.nl/(...)nieuwe-jaar-verwacht begin volgend jaar een vaccin volgens de Jonge
Ik ben er een beetje terughoudend in... https://nos.nl/artikel/22(...)exicaanse-griep.html
pi_194556793
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 17:26 schreef michiel_merk het volgende:
Nog even doorbijten mensen, https://www.telegraaf.nl/(...)nieuwe-jaar-verwacht begin volgend jaar een vaccin volgens de Jonge
+ een jaartje ik reken nergens meer op.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 17:45:15 #191
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_194556890
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 17:26 schreef michiel_merk het volgende:
Nog even doorbijten mensen, https://www.telegraaf.nl/(...)nieuwe-jaar-verwacht begin volgend jaar een vaccin volgens de Jonge
"Als het meezit"

quote:
De minister houdt nog wel een slag om de arm rond zijn eigen voorspelling: „Het blijft afwachten, iedere testfase kan het weer fout gaan.”
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 17:46:17 #192
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194556907
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 17:32 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Rephrase dan: Eerst maar eens kijken of die vaccins voldoende immuniteit geven.
En dat zullen ze vast doen bij mensen die niet bevattelijk zijn. Zo niet, dan ligt het niet aan het prima vaccin.
Heb je toch maar even mooi in Nederland zeg 10 miljoen mensen gevacinneerd en gered van een gewisse dood.
Het buit is hiermee al binnen voor een Heilig verklaring.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 17:57:12 #193
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194557039
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 17:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik wordt altijd een beetje depressief van als ik dit soort boeken lees....
Werkelijk ? Wat helpt is lezen met verwondering van de verbazing.
Ik word er ook niet inwendig blij van maar het versterkt mijn afkeer om niet willens mee te werken in -of aan de uitgelegde constellaties.

Zo heb heb ik van de week nauwkeurig de weglopers bekeken bij de hoofdelijke stemming en weet nu al wie, zo ja, terugkomt als sitting duck in de Kamer.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_194557094
quote:
12s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 17:57 schreef Vallon het volgende:

[..]

Werkelijk ? Wat helpt is lezen met verwondering van de verbazing.
Ik word er ook niet inwendig blij van maar het versterkt mijn afkeer om niet willens mee te werken in -of aan de uitgelegde constellaties.

Zo heb heb ik van de week nauwkeurig de weglopers bekeken bij de hoofdelijke stemming en weet nu al wie, zo ja, terugkomt als sitting duck in de Kamer.
ik verbaas me erom hoe alle machthebbers handelen naar eigen belang ipv het algemene belang waar ze voor gekozen zijn. Met machthebbers bedoel ik alle machthebbers in elke machtspositie, hetzij werkgever, huiseigenaren, dictatores, gekozen volksvertegenwoordigers, politieagenten en andere machthebbers.

Daarnaast verbaas ik mij oprecht hoe weinig mensen dit interesseert of zowiezo hoe weinig mensen hier uberhaupt over nadenken.

Het laat mij wel zien dat je absoluut niet mee moet gaan met de maatschappij.
Het principe privatize profits en socialze losses is dan ook wijdverbreed en eigenlijk maar gek dat het pas zo laat als bij de kredietcrisis naar voren kwam.
Overheden doen hier ook aan mee door financiele buffers bij bedrijven fiscaal te straffen en leningen fiscaal te stimuleren.

[ Bericht 6% gewijzigd door sjorsie1982 op 14-08-2020 18:05:44 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194557124
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 17:25 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Waarom ben je voortdurend zo negatief over tijdelijke maatregelen. Jammer dat je argumentatie niet verder komt dan het hellende vlak...
Waar komt toch het idee vandaan dat ik tegen alle maatregelen ben? Ik ben tegen nog verdergaande maatregelen en een verplichting tot afstand houden in een tijdelijke wet druist ook in tegen de autonomie van het individu, maar dat argument telt al voor 90% niet, want het gaat alleen om the greater good. Verder wordt bij elke maatregel enkel belicht wat het mogelijk kan (!) opleveren in het terugbrengen van covid-19 (dat terugbrengen is ondertussen veranderd van voorkomen van het overlopen van de ic's naar elke besmetting is gevaarlijk), maar weinig aandacht voor negatieve uitwassen en nevenschade (ook voor de gezondheid) van maatregelen. Dan is er nog de 'tijdelijkheid', want dit staat nu op tot er een onzeker vaccin is. Totale visieloosheid, zeker voor een virus met nog steeds gewoon een zeer beperkte mortaliteit en de mortaliteit bovendien zich enorm viseert op mensen van iets oudere leeftijd, al dan niet met onderliggend lijden. Verder komt van alle gevallen slechts 0,35% op de ic en 1,5% in het ziekenhuis.

Genoeg redenen om enkel aan te sturen op proportionele maatregelen (met keuzevrijheid voor het individu) met een groot effect in plaats van vergaande maatregelen met een zeer beperkt effect/geen effect. Twee maatregelen die landelijk van mij zouden moeten tot 1 januari 2021 zijn verplicht thuiswerken waar dat kan en geen massa-evenementen binnen. Voor de rest moet er echt meer maatwerk komen en geen micromanagement zoals maximaal twee mensen anders 1,5 meter, verplichte looproutes, smalle fietspaden met waarschuwingen en checkgesprekken bij restaurants (echt wie dat bedacht heeft, wat een farce).

Het hellend vlak, waar ik volgens jou niet verder dan kom, blijft niettemin een van de beste argumenten, maar als je enkel bezig bent met covid-19, dan ga je dat toch nooit zien.
pi_194557149
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 18:00 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Daarnaast verbaas ik mij oprecht hoe weinig mensen dit interesseert of zowiezo hoe weinig mensen hier uberhaupt over nadenken.

Omdat het niet waar is.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_194557162
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 18:03 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Omdat het niet waar is.
centrale bankiers liegen dan blijkbaar ook als ze zeggen dat geld van arm naar rijk stroomt....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194557194
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 18:04 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

centrale bankiers liegen dan blijkbaar ook als ze zeggen dat geld van arm naar rijk stroomt....
Oh misschien niet maar daar heeft mijn werkgever of de wijkagent dan weer weinig mee te maken.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_194557196
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 17:36 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Als er ondanks de beschikbaarheid van een of meerdere vaccins toch nog mensen ziek worden (omdat ze slechts beperkte immuniteit geven) dan zal men alsnog door moeten gaan met indammen.
Dat kun je wel heel mooi zeggen maar niemand zal het accepteren om tot 2022 een verplichte anderhalve-meter regel te houden.

Om te beginnen al een hoop ondernemers die in het openbaar werken niet.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_194557207
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 18:06 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Oh misschien niet maar daar heeft mijn werkgever of de wijkagent dan weer weinig mee te maken.
ik spreek dan ook niet over individuen maar over de gehele samenleving en dan over gemiddeldes en niet over excessen.
ik snap dat er geen geld van de bankrekening van jou naar bill gates gaat.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')