abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194542010
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 19:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
Hamilton vindt dat de FIA probeert Mercedes langzamer te maken, maar is van mening dat het ze niet gaat lukken.

https://racingnews365.nl/(...)s-langzamer-te-maken

https://www.gpblog.com/nl(...)&utm_campaign=OneSig
Vooral dat gejammer dat de FIA dat altijd al probeert irriteert me. Niets is minder waar namelijk.
De officiele reden voor deze ingreep is overigens een andere, nl dat men nu kennelijk niet goed kan controleren of er sprake is van illegale driver aids.
Linksom of rechtsom, mocht dit betekenen dat Redbull dichterbij Mercedes komt, dan zou Lewis toch een vreugdedansje moeten doen want dan heeft ie de competitie die hij zo graag zegt te willen...
pi_194542091
Zonder party mode vakt ruimte weg in q3 voor mercedes om kleine foutjes te maken. Als ze niet op 1 en 2 starten zijn ze toch iets zwakker. Lijkt me goede stap voor de kijker.
Wel raar om dit mid season te doen, maar toch al raar seizoen, dus why not.
I am a Koala who Stretches :P
pi_194542508
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 19:54 schreef aesop het volgende:


Linksom of rechtsom, mocht dit betekenen dat Redbull dichterbij Mercedes komt, dan zou Lewis toch een vreugdedansje moeten doen want dan heeft ie de competitie die hij zo graag zegt te willen...
Dat wil hij helemaal niet graag.

Mooi weer spelen voor de bühne noemen ze dat.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 augustus 2020 @ 20:33:10 #36
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_194542658
quote:
7s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 20:24 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat wil hij helemaal niet graag.

Mooi weer spelen voor de bühne noemen ze dat.
Dat wil ieder F1-team als ze leidend zijn. Wel graag competitie, maar niet te dichtbij natuurlijk.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_194542718
quote:
14s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 20:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat wil ieder F1-team als ze leidend zijn. Wel graag competitie, maar niet te dichtbij natuurlijk.
Precies. :)

Neemt niet weg dat ik pertinent tegen het halverwege het seizoen aanpassen van de regels ben. Ook als dat in Max zijn voordeel zou werken en hij daardoor de wereldtitel zou winnen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 13 augustus 2020 @ 20:45:48 #38
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_194542880
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 18:26 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Zelfde configuratie of zelfde engine mapping?
Ik las elders dat alle F1-motoren 3 configuraties hebben (FP, Q en race) en dat al de configuraties verschillende engine mappings hebben. "Party mode" is een engine mapping in de Q-configuratie.

Zelfde engine mapping zou dan een probleem zijn. Want dat zou je tijdens de race dus ook niets meer mogen wijzigen. Zoals bijv Max regelmatig doet.

Kan geen bronartikel geven, want het was de reactie ve user.
Ik ken geen configuraties. Alleen engine maps, al kan het best zijn dat ze verschillende engine maps inladen voor de vrije training, kwalificatie en de race. Door het onder parc fermé regels te laten vallen mag dat niet meer tussen de kwalificatie en de race.

Een uitleg over hoe engine maps werken wordt hier door Chain Bear uitgelegd.

No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_194543048
Ik vind het vrij ver gaan om tijdens het seizoen out of nowhere opeens een regeltje te introduceren specifiek erop gericht om één team af te remmen. Waarom zou een kwalificatie 'party mode' in godsnaam verboden moeten worden?

Ik ben een groot autosport liefhebber maar het is nauwelijks nog daadwerkelijk een 'sport' te noemen. Het is eerder een soort circus waarbij alle deelnemers het naar hun zin moeten hebben en als het even kan iedereen moet kunnen winnen. De vechtsportwereld verplicht Rico Verhoeven ook niet om met één arm op zijn rug te vechten omdat hij zo vaak gewonnen heeft. Men accepteert gewoon dat hij de beste is. In de autosportwereld daarentegen lijkt niks te gek. De organisatie van de nr.1 raceklasse in de wereld die met droge ogen 'reverse grid races' voorstelt en negen van de tien teams die ermee akkoord gaan. Dat gaat toch helemaal nergens meer over? Het gewoon vermoeiend om al die onzin over absurde proefballonnetjes te lezen.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_194543117
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 20:53 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik vind het vrij ver gaan om tijdens het seizoen out of nowhere opeens een regeltje te introduceren specifiek erop gericht om één team af te remmen. Waarom zou een kwalificatie 'party mode' in godsnaam verboden moeten worden?


Zie post #28 en #33.

en Mercedes heeft hier natuurlijk nauwelijks last van. Racing point en Williams daarentegen wel

[ Bericht 0% gewijzigd door opgebaarde op 13-08-2020 21:14:29 ]
pi_194543337
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 20:53 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik vind het vrij ver gaan om tijdens het seizoen out of nowhere opeens een regeltje te introduceren specifiek erop gericht om één team af te remmen. Waarom zou een kwalificatie 'party mode' in godsnaam verboden moeten worden?

Ik ben een groot autosport liefhebber maar het is nauwelijks nog daadwerkelijk een 'sport' te noemen. Het is eerder een soort circus waarbij alle deelnemers het naar hun zin moeten hebben en als het even kan iedereen moet kunnen winnen. De vechtsportwereld verplicht Rico Verhoeven ook niet om met één arm op zijn rug te vechten omdat hij zo vaak gewonnen heeft. Men accepteert gewoon dat hij de beste is. In de autosportwereld daarentegen lijkt niks te gek. De organisatie van de nr.1 raceklasse in de wereld die met droge ogen 'reverse grid races' voorstelt en negen van de tien teams die ermee akkoord gaan. Dat gaat toch helemaal nergens meer over? Het gewoon vermoeiend om al die onzin over absurde proefballonnetjes te lezen.
In de NBA (prof basketball in de VS) maken de teams die het laagst eindigen de meeste kans om het volgende jaar de talentvolste spelers uit 'college' te mogen kiezen. Is een manier om de boel een beetje leuk te houden.
  donderdag 13 augustus 2020 @ 21:11:18 #42
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_194543343
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 20:58 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Zie post #33.

en Mercedes heeft hier natuurlijk nauwelijks last van. Racing point en Williams daarentegen wel
En post #28 :)
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  donderdag 13 augustus 2020 @ 21:12:48 #43
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_194543376
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 20:53 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik vind het vrij ver gaan om tijdens het seizoen out of nowhere opeens een regeltje te introduceren specifiek erop gericht om één team af te remmen. Waarom zou een kwalificatie 'party mode' in godsnaam verboden moeten worden?

Ik ben een groot autosport liefhebber maar het is nauwelijks nog daadwerkelijk een 'sport' te noemen. Het is eerder een soort circus waarbij alle deelnemers het naar hun zin moeten hebben en als het even kan iedereen moet kunnen winnen. De vechtsportwereld verplicht Rico Verhoeven ook niet om met één arm op zijn rug te vechten omdat hij zo vaak gewonnen heeft. Men accepteert gewoon dat hij de beste is. In de autosportwereld daarentegen lijkt niks te gek. De organisatie van de nr.1 raceklasse in de wereld die met droge ogen 'reverse grid races' voorstelt en negen van de tien teams die ermee akkoord gaan. Dat gaat toch helemaal nergens meer over? Het gewoon vermoeiend om al die onzin over absurde proefballonnetjes te lezen.
Er zit natuurlijk wel een verschil tussen vechtsport en autosport. Namelijk de auto. Alsof Verhoeven (veel) betere handschoenen zou hebben. Bij het zwemmen hebben ze die zwempakken ook verboden en bij het hardlopen zijn ze nu ook niet blij met bepaalde vering in schoenen.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_194543400
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 21:11 schreef Starflyer het volgende:

[..]

En post #28 :)
Oeps!!
  donderdag 13 augustus 2020 @ 21:17:50 #45
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_194543460
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 21:12 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Er zit natuurlijk wel een verschil tussen vechtsport en autosport. Namelijk de auto. Alsof Verhoeven (veel) betere handschoenen zou hebben. Bij het zwemmen hebben ze die zwempakken ook verboden en bij het hardlopen zijn ze nu ook niet blij met bepaalde vering in schoenen.
Het is Formule 1. Het hele spelletje is dat je de beste auto zelf bouwt.
Wat jij wilt bestaat en heet Formule 2, iedereen dezelfde auto. Moeten de monteurs en coureurs het verschil maken.
Feyenoord!!! * Barça
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 augustus 2020 @ 21:18:51 #46
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_194543473
quote:
3s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 20:36 schreef vosss het volgende:

[..]

Precies. :)

Neemt niet weg dat ik pertinent tegen het halverwege het seizoen aanpassen van de regels ben. Ook als dat in Max zijn voordeel zou werken en hij daardoor de wereldtitel zou winnen.
Eerste deel van het filmpje is wel leuk om te kijken. Sluit hier wel wat op aan.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator / Redactie Sport donderdag 13 augustus 2020 @ 21:20:12 #47
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_194543496
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 19:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
Hamilton vindt dat de FIA probeert Mercedes langzamer te maken, maar is van mening dat het ze niet gaat lukken.

https://racingnews365.nl/(...)s-langzamer-te-maken

https://www.gpblog.com/nl(...)&utm_campaign=OneSig
Hamilton is even vergeten hoe Mercedes geholpen is de afgelopen jaren.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 13 augustus 2020 @ 21:21:41 #48
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_194543514
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 21:17 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

Het is Formule 1. Het hele spelletje is dat je de beste auto zelf bouwt.
Wat jij wilt bestaat en heet Formule 2, iedereen dezelfde auto. Moeten de monteurs en coureurs het verschil maken.
Ik zeg niet dat ik dat wil :)

Maar formule 1 is natuurlijk wel bij uitstek een sport die het moet hebben van de commercie, dus dat ze dingen doorvoeren die het leuker maken voor de toeschouwer vind ik niet zo gek.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 13 augustus 2020 @ 21:22:20 #49
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_194543526
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 20:58 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Zie post #28 en #33.

en Mercedes heeft hier natuurlijk nauwelijks last van. Racing point en Williams daarentegen wel
Mercedes heeft een high-downforce-concept he?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 13 augustus 2020 @ 21:25:38 #50
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_194543587
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 21:22 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Mercedes heeft een high-downforce-concept he?
Dit gaat over de engine mappings, niet de verminderde downforce volgend jaar.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  donderdag 13 augustus 2020 @ 21:26:29 #51
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_194543600
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 21:25 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Dit gaat over de engine mappings, niet de verminderde downforce volgend jaar.
Owh. Tijd voor weekend :@
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 13 augustus 2020 @ 21:31:03 #52
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_194543668
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 21:21 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ik dat wil :)

Maar formule 1 is natuurlijk wel bij uitstek een sport die het moet hebben van de commercie, dus dat ze dingen doorvoeren die het leuker maken voor de toeschouwer vind ik niet zo gek.
Sure, het is een commerciële sport, helemaal sinds de Amerikanen de boel hebben gekocht.

Maar halverwege de wedstrijd de regels veranderen kan natuurlijk niet.


Rico vandaag 29 rondes kickboksen. Voor de wereldtitel. En bij zwemmen zetten we morgen een circuitje uit in het bad. Om het leuker te maken, kan er ook iemand zwemvliezen opduiken.
Snap je?
Feyenoord!!! * Barça
pi_194543691
als iemand met interesse voor techniek zou ik meer willen weten over hoe de FIA nieuwe regels wilt bewerkstelen.
"partymode" zegt mij niets. er zitten een hoop knoppen aan het stuur welke middels software vooraf gedefinieerde aanpassingen doen. dan zouden die knop vastgelijmd moeten worden?
Ik ben van mening dat Formule1 niet een autosport moet zijn met standaard materiaal. daar is Formule2, 3 en 4 voor. Ontwikkelingen op autogebied hebben hun oorsprong uit de Formule1. als er geen behoefte meer is aan ontwikkeling dan worden autofabrikanten nog minder gepushed.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 13 augustus 2020 @ 21:37:10 #54
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_194543785
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 21:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
als iemand met interesse voor techniek zou ik meer willen weten over hoe de FIA nieuwe regels wilt bewerkstelen.
"partymode" zegt mij niets. er zitten een hoop knoppen aan het stuur welke middels software vooraf gedefinieerde aanpassingen doen. dan zouden die knop vastgelijmd moeten worden?
Ik ben van mening dat Formule1 niet een autosport moet zijn met standaard materiaal. daar is Formule2, 3 en 4 voor. Ontwikkelingen op autogebied hebben hun oorsprong uit de Formule1. als er geen behoefte meer is aan ontwikkeling dan worden autofabrikanten nog minder gepushed.
Voor zover ik het begrijp mag de motorconfiguratie niet meer aangepast worden na de Q (wat nu nog wel mag).
Dat zou te controleren moeten zijn zeg ik als ICT-leek.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 13 augustus 2020 @ 21:45:57 #55
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_194543939
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 21:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
als iemand met interesse voor techniek zou ik meer willen weten over hoe de FIA nieuwe regels wilt bewerkstelen.
"partymode" zegt mij niets. er zitten een hoop knoppen aan het stuur welke middels software vooraf gedefinieerde aanpassingen doen. dan zouden die knop vastgelijmd moeten worden?
Ik ben van mening dat Formule1 niet een autosport moet zijn met standaard materiaal. daar is Formule2, 3 en 4 voor. Ontwikkelingen op autogebied hebben hun oorsprong uit de Formule1. als er geen behoefte meer is aan ontwikkeling dan worden autofabrikanten nog minder gepushed.
Zoals ik het begrijp is dat ze de verschillende engine mappings in de kwalificatie en de race hetzelfde willen houden door deze settings ook onder de parc fermé regels te laten vallen. Je mag dus nog wel de engine mapping tijdens de kwalificatie of race aanpassen, maar het moeten dezelfde mappings zijn.

quote:
In the letter, confirmed by several sources, the FIA described its intention to clarify the use of modes for the 2021 F1 season by stipulating that the performance settings used by teams in qualifying must be the same as those used in the race. The requirement could be enforced using the existing parc ferme regulations which restrict set-up changes between the two sessions.
https://www.racefans.net/(...)ne-settings-in-2021/

Edit: Wat Whiskers zegt dus. Ik moet er ook niet zo lang over doen om de juiste quote erbij te zoeken :)
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_194543960
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 21:37 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Voor zover ik het begrijp mag de motorconfiguratie niet meer aangepast worden na de Q (wat nu nog wel mag).
Dat zou te controleren moeten zijn zeg ik als ICT-leek.
als ICT-er kan ik met een regeltje code bepalen of het kwalificatie-dag is of race-dag.
denk dat het een onmogelijke opgave is om iets vaags te verbieden. niemand weet wat partymode doet.
overigens had ik gelezen dat de brandstof die Mercedes gebruikt zorgt voor meer vermogen. en die brandstof is juist door de FIA goedgekeurd.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 13 augustus 2020 @ 21:52:12 #57
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_194544040
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 21:47 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

als ICT-er kan ik met een regeltje code bepalen of het kwalificatie-dag is of race-dag.
denk dat het een onmogelijke opgave is om iets vaags te verbieden. niemand weet wat partymode doet.
overigens had ik gelezen dat de brandstof die Mercedes gebruikt zorgt voor meer vermogen. en die brandstof is juist door de FIA goedgekeurd.
De code is in te zien door de FIA, dus als dat er in staat kunnen ze dat ook zien :)

Al vraag ik me af of zoiets mogelijk is in een standaard ECU.

En brandstof is maar één van de dingen die zorgt voor meer vermogen.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 augustus 2020 @ 21:59:06 #58
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_194544153
het is lastig om een paar regels code te vinden als het er miljoenen zijn en je niet weet waar je moet zoeken.

De Benetton van Schumacher uit 1994 bleek een soort van tractiecontrole te bevatten die je via een serie handelingen kon activeren. In die tijd was tractiecontrole verboden. Pas jaren later hebben ze de verboden code gevonden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 13 augustus 2020 @ 22:00:31 #59
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_194544178
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 21:47 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

als ICT-er kan ik met een regeltje code bepalen of het kwalificatie-dag is of race-dag.
denk dat het een onmogelijke opgave is om iets vaags te verbieden. niemand weet wat partymode doet.
overigens had ik gelezen dat de brandstof die Mercedes gebruikt zorgt voor meer vermogen. en die brandstof is juist door de FIA goedgekeurd.
FIA heeft het recht die codes in te zien.
Dit gaat niet over de brandstof, maar over de motorconfiguratie. Die brandstof blijft toegestaan, maar de brandstof is niet de "party mode".
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 13 augustus 2020 @ 22:04:12 #60
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_194544243
quote:
14s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 21:59 schreef Peterselieman het volgende:
het is lastig om een paar regels code te vinden als het er miljoenen zijn en je niet weet waar je moet zoeken.

De Benetton van Schumacher uit 1994 bleek een soort van tractiecontrole te bevatten die je via een serie handelingen kon activeren. In die tijd was tractiecontrole verboden. Pas jaren later hebben ze de verboden code gevonden.
Moeten ze betere ICTers die tevens technici zijn inhuren of beide die samenwerken zeg ik als leek.
Die dus wél weten op welke plekken ze allemaal moeten zoeken, omdat ze kunnen denken als de teams. En weten wat goede "verstopplekken" zijn.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 13 augustus 2020 @ 22:08:02 #61
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_194544321
Hier de mening van Gary Anderson: https://the-race.com/form(...)odes-is-good-for-f1/
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 13 augustus 2020 @ 22:09:24 #62
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_194544351
quote:
14s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 21:59 schreef Peterselieman het volgende:
het is lastig om een paar regels code te vinden als het er miljoenen zijn en je niet weet waar je moet zoeken.

De Benetton van Schumacher uit 1994 bleek een soort van tractiecontrole te bevatten die je via een serie handelingen kon activeren. In die tijd was tractiecontrole verboden. Pas jaren later hebben ze de verboden code gevonden.
Datzelfde jaar nog, ze konden alleen niet aantonen dat die optie 13 in de race gebruikt werd dus werd Benetton vrijgesproken.

https://www.motorsport.co(...)a-press-release/655/
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  donderdag 13 augustus 2020 @ 22:18:43 #63
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_194544539
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_194544864
Waarom het nu met zoveel haast geïntroduceerd zou moeten worden, is me na het lezen van de argumenten toch nog niet duidelijk. Die argumenten spelen al jaren.

Zou er een vermoeden zijn?
En als je er heel plat naar kijkt, dan zou Ferrari wel eens de grote winnaar kunnen worden vanwege het kleien verschil in highperformance mode en party mode
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')