Vooral dat gejammer dat de FIA dat altijd al probeert irriteert me. Niets is minder waar namelijk.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 19:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
Hamilton vindt dat de FIA probeert Mercedes langzamer te maken, maar is van mening dat het ze niet gaat lukken.
https://racingnews365.nl/(...)s-langzamer-te-maken
https://www.gpblog.com/nl(...)&utm_campaign=OneSig
Dat wil hij helemaal niet graag.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 19:54 schreef aesop het volgende:
Linksom of rechtsom, mocht dit betekenen dat Redbull dichterbij Mercedes komt, dan zou Lewis toch een vreugdedansje moeten doen want dan heeft ie de competitie die hij zo graag zegt te willen...
Dat wil ieder F1-team als ze leidend zijn. Wel graag competitie, maar niet te dichtbij natuurlijk.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 20:24 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat wil hij helemaal niet graag.
Mooi weer spelen voor de bühne noemen ze dat.
Precies.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 20:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat wil ieder F1-team als ze leidend zijn. Wel graag competitie, maar niet te dichtbij natuurlijk.
Ik ken geen configuraties. Alleen engine maps, al kan het best zijn dat ze verschillende engine maps inladen voor de vrije training, kwalificatie en de race. Door het onder parc fermé regels te laten vallen mag dat niet meer tussen de kwalificatie en de race.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 18:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zelfde configuratie of zelfde engine mapping?
Ik las elders dat alle F1-motoren 3 configuraties hebben (FP, Q en race) en dat al de configuraties verschillende engine mappings hebben. "Party mode" is een engine mapping in de Q-configuratie.
Zelfde engine mapping zou dan een probleem zijn. Want dat zou je tijdens de race dus ook niets meer mogen wijzigen. Zoals bijv Max regelmatig doet.
Kan geen bronartikel geven, want het was de reactie ve user.
Zie post #28 en #33.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 20:53 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik vind het vrij ver gaan om tijdens het seizoen out of nowhere opeens een regeltje te introduceren specifiek erop gericht om één team af te remmen. Waarom zou een kwalificatie 'party mode' in godsnaam verboden moeten worden?
In de NBA (prof basketball in de VS) maken de teams die het laagst eindigen de meeste kans om het volgende jaar de talentvolste spelers uit 'college' te mogen kiezen. Is een manier om de boel een beetje leuk te houden.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 20:53 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik vind het vrij ver gaan om tijdens het seizoen out of nowhere opeens een regeltje te introduceren specifiek erop gericht om één team af te remmen. Waarom zou een kwalificatie 'party mode' in godsnaam verboden moeten worden?
Ik ben een groot autosport liefhebber maar het is nauwelijks nog daadwerkelijk een 'sport' te noemen. Het is eerder een soort circus waarbij alle deelnemers het naar hun zin moeten hebben en als het even kan iedereen moet kunnen winnen. De vechtsportwereld verplicht Rico Verhoeven ook niet om met één arm op zijn rug te vechten omdat hij zo vaak gewonnen heeft. Men accepteert gewoon dat hij de beste is. In de autosportwereld daarentegen lijkt niks te gek. De organisatie van de nr.1 raceklasse in de wereld die met droge ogen 'reverse grid races' voorstelt en negen van de tien teams die ermee akkoord gaan. Dat gaat toch helemaal nergens meer over? Het gewoon vermoeiend om al die onzin over absurde proefballonnetjes te lezen.
En post #28quote:Op donderdag 13 augustus 2020 20:58 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zie post #33.
en Mercedes heeft hier natuurlijk nauwelijks last van. Racing point en Williams daarentegen wel
Er zit natuurlijk wel een verschil tussen vechtsport en autosport. Namelijk de auto. Alsof Verhoeven (veel) betere handschoenen zou hebben. Bij het zwemmen hebben ze die zwempakken ook verboden en bij het hardlopen zijn ze nu ook niet blij met bepaalde vering in schoenen.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 20:53 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik vind het vrij ver gaan om tijdens het seizoen out of nowhere opeens een regeltje te introduceren specifiek erop gericht om één team af te remmen. Waarom zou een kwalificatie 'party mode' in godsnaam verboden moeten worden?
Ik ben een groot autosport liefhebber maar het is nauwelijks nog daadwerkelijk een 'sport' te noemen. Het is eerder een soort circus waarbij alle deelnemers het naar hun zin moeten hebben en als het even kan iedereen moet kunnen winnen. De vechtsportwereld verplicht Rico Verhoeven ook niet om met één arm op zijn rug te vechten omdat hij zo vaak gewonnen heeft. Men accepteert gewoon dat hij de beste is. In de autosportwereld daarentegen lijkt niks te gek. De organisatie van de nr.1 raceklasse in de wereld die met droge ogen 'reverse grid races' voorstelt en negen van de tien teams die ermee akkoord gaan. Dat gaat toch helemaal nergens meer over? Het gewoon vermoeiend om al die onzin over absurde proefballonnetjes te lezen.
Het is Formule 1. Het hele spelletje is dat je de beste auto zelf bouwt.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 21:12 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Er zit natuurlijk wel een verschil tussen vechtsport en autosport. Namelijk de auto. Alsof Verhoeven (veel) betere handschoenen zou hebben. Bij het zwemmen hebben ze die zwempakken ook verboden en bij het hardlopen zijn ze nu ook niet blij met bepaalde vering in schoenen.
Eerste deel van het filmpje is wel leuk om te kijken. Sluit hier wel wat op aan.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 20:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Precies.
Neemt niet weg dat ik pertinent tegen het halverwege het seizoen aanpassen van de regels ben. Ook als dat in Max zijn voordeel zou werken en hij daardoor de wereldtitel zou winnen.
Hamilton is even vergeten hoe Mercedes geholpen is de afgelopen jaren.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 19:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
Hamilton vindt dat de FIA probeert Mercedes langzamer te maken, maar is van mening dat het ze niet gaat lukken.
https://racingnews365.nl/(...)s-langzamer-te-maken
https://www.gpblog.com/nl(...)&utm_campaign=OneSig
Ik zeg niet dat ik dat wilquote:Op donderdag 13 augustus 2020 21:17 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Het is Formule 1. Het hele spelletje is dat je de beste auto zelf bouwt.
Wat jij wilt bestaat en heet Formule 2, iedereen dezelfde auto. Moeten de monteurs en coureurs het verschil maken.
Mercedes heeft een high-downforce-concept he?quote:Op donderdag 13 augustus 2020 20:58 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zie post #28 en #33.
en Mercedes heeft hier natuurlijk nauwelijks last van. Racing point en Williams daarentegen wel
Dit gaat over de engine mappings, niet de verminderde downforce volgend jaar.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 21:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Mercedes heeft een high-downforce-concept he?
Owh. Tijd voor weekendquote:Op donderdag 13 augustus 2020 21:25 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dit gaat over de engine mappings, niet de verminderde downforce volgend jaar.
Sure, het is een commerciële sport, helemaal sinds de Amerikanen de boel hebben gekocht.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 21:21 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik dat wil
Maar formule 1 is natuurlijk wel bij uitstek een sport die het moet hebben van de commercie, dus dat ze dingen doorvoeren die het leuker maken voor de toeschouwer vind ik niet zo gek.
Voor zover ik het begrijp mag de motorconfiguratie niet meer aangepast worden na de Q (wat nu nog wel mag).quote:Op donderdag 13 augustus 2020 21:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
als iemand met interesse voor techniek zou ik meer willen weten over hoe de FIA nieuwe regels wilt bewerkstelen.
"partymode" zegt mij niets. er zitten een hoop knoppen aan het stuur welke middels software vooraf gedefinieerde aanpassingen doen. dan zouden die knop vastgelijmd moeten worden?
Ik ben van mening dat Formule1 niet een autosport moet zijn met standaard materiaal. daar is Formule2, 3 en 4 voor. Ontwikkelingen op autogebied hebben hun oorsprong uit de Formule1. als er geen behoefte meer is aan ontwikkeling dan worden autofabrikanten nog minder gepushed.
Zoals ik het begrijp is dat ze de verschillende engine mappings in de kwalificatie en de race hetzelfde willen houden door deze settings ook onder de parc fermé regels te laten vallen. Je mag dus nog wel de engine mapping tijdens de kwalificatie of race aanpassen, maar het moeten dezelfde mappings zijn.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 21:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
als iemand met interesse voor techniek zou ik meer willen weten over hoe de FIA nieuwe regels wilt bewerkstelen.
"partymode" zegt mij niets. er zitten een hoop knoppen aan het stuur welke middels software vooraf gedefinieerde aanpassingen doen. dan zouden die knop vastgelijmd moeten worden?
Ik ben van mening dat Formule1 niet een autosport moet zijn met standaard materiaal. daar is Formule2, 3 en 4 voor. Ontwikkelingen op autogebied hebben hun oorsprong uit de Formule1. als er geen behoefte meer is aan ontwikkeling dan worden autofabrikanten nog minder gepushed.
https://www.racefans.net/(...)ne-settings-in-2021/quote:In the letter, confirmed by several sources, the FIA described its intention to clarify the use of modes for the 2021 F1 season by stipulating that the performance settings used by teams in qualifying must be the same as those used in the race. The requirement could be enforced using the existing parc ferme regulations which restrict set-up changes between the two sessions.
als ICT-er kan ik met een regeltje code bepalen of het kwalificatie-dag is of race-dag.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 21:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Voor zover ik het begrijp mag de motorconfiguratie niet meer aangepast worden na de Q (wat nu nog wel mag).
Dat zou te controleren moeten zijn zeg ik als ICT-leek.
De code is in te zien door de FIA, dus als dat er in staat kunnen ze dat ook zienquote:Op donderdag 13 augustus 2020 21:47 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
als ICT-er kan ik met een regeltje code bepalen of het kwalificatie-dag is of race-dag.
denk dat het een onmogelijke opgave is om iets vaags te verbieden. niemand weet wat partymode doet.
overigens had ik gelezen dat de brandstof die Mercedes gebruikt zorgt voor meer vermogen. en die brandstof is juist door de FIA goedgekeurd.
FIA heeft het recht die codes in te zien.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 21:47 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
als ICT-er kan ik met een regeltje code bepalen of het kwalificatie-dag is of race-dag.
denk dat het een onmogelijke opgave is om iets vaags te verbieden. niemand weet wat partymode doet.
overigens had ik gelezen dat de brandstof die Mercedes gebruikt zorgt voor meer vermogen. en die brandstof is juist door de FIA goedgekeurd.
Moeten ze betere ICTers die tevens technici zijn inhuren of beide die samenwerken zeg ik als leek.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 21:59 schreef Peterselieman het volgende:
het is lastig om een paar regels code te vinden als het er miljoenen zijn en je niet weet waar je moet zoeken.
De Benetton van Schumacher uit 1994 bleek een soort van tractiecontrole te bevatten die je via een serie handelingen kon activeren. In die tijd was tractiecontrole verboden. Pas jaren later hebben ze de verboden code gevonden.
Datzelfde jaar nog, ze konden alleen niet aantonen dat die optie 13 in de race gebruikt werd dus werd Benetton vrijgesproken.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 21:59 schreef Peterselieman het volgende:
het is lastig om een paar regels code te vinden als het er miljoenen zijn en je niet weet waar je moet zoeken.
De Benetton van Schumacher uit 1994 bleek een soort van tractiecontrole te bevatten die je via een serie handelingen kon activeren. In die tijd was tractiecontrole verboden. Pas jaren later hebben ze de verboden code gevonden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |