abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 13 augustus 2020 @ 21:26:29 #51
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_194543600
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 21:25 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Dit gaat over de engine mappings, niet de verminderde downforce volgend jaar.
Owh. Tijd voor weekend :@
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 13 augustus 2020 @ 21:31:03 #52
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_194543668
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 21:21 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ik dat wil :)

Maar formule 1 is natuurlijk wel bij uitstek een sport die het moet hebben van de commercie, dus dat ze dingen doorvoeren die het leuker maken voor de toeschouwer vind ik niet zo gek.
Sure, het is een commerciële sport, helemaal sinds de Amerikanen de boel hebben gekocht.

Maar halverwege de wedstrijd de regels veranderen kan natuurlijk niet.


Rico vandaag 29 rondes kickboksen. Voor de wereldtitel. En bij zwemmen zetten we morgen een circuitje uit in het bad. Om het leuker te maken, kan er ook iemand zwemvliezen opduiken.
Snap je?
Feyenoord!!! * Barça
pi_194543691
als iemand met interesse voor techniek zou ik meer willen weten over hoe de FIA nieuwe regels wilt bewerkstelen.
"partymode" zegt mij niets. er zitten een hoop knoppen aan het stuur welke middels software vooraf gedefinieerde aanpassingen doen. dan zouden die knop vastgelijmd moeten worden?
Ik ben van mening dat Formule1 niet een autosport moet zijn met standaard materiaal. daar is Formule2, 3 en 4 voor. Ontwikkelingen op autogebied hebben hun oorsprong uit de Formule1. als er geen behoefte meer is aan ontwikkeling dan worden autofabrikanten nog minder gepushed.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 13 augustus 2020 @ 21:37:10 #54
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_194543785
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 21:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
als iemand met interesse voor techniek zou ik meer willen weten over hoe de FIA nieuwe regels wilt bewerkstelen.
"partymode" zegt mij niets. er zitten een hoop knoppen aan het stuur welke middels software vooraf gedefinieerde aanpassingen doen. dan zouden die knop vastgelijmd moeten worden?
Ik ben van mening dat Formule1 niet een autosport moet zijn met standaard materiaal. daar is Formule2, 3 en 4 voor. Ontwikkelingen op autogebied hebben hun oorsprong uit de Formule1. als er geen behoefte meer is aan ontwikkeling dan worden autofabrikanten nog minder gepushed.
Voor zover ik het begrijp mag de motorconfiguratie niet meer aangepast worden na de Q (wat nu nog wel mag).
Dat zou te controleren moeten zijn zeg ik als ICT-leek.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 13 augustus 2020 @ 21:45:57 #55
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_194543939
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 21:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
als iemand met interesse voor techniek zou ik meer willen weten over hoe de FIA nieuwe regels wilt bewerkstelen.
"partymode" zegt mij niets. er zitten een hoop knoppen aan het stuur welke middels software vooraf gedefinieerde aanpassingen doen. dan zouden die knop vastgelijmd moeten worden?
Ik ben van mening dat Formule1 niet een autosport moet zijn met standaard materiaal. daar is Formule2, 3 en 4 voor. Ontwikkelingen op autogebied hebben hun oorsprong uit de Formule1. als er geen behoefte meer is aan ontwikkeling dan worden autofabrikanten nog minder gepushed.
Zoals ik het begrijp is dat ze de verschillende engine mappings in de kwalificatie en de race hetzelfde willen houden door deze settings ook onder de parc fermé regels te laten vallen. Je mag dus nog wel de engine mapping tijdens de kwalificatie of race aanpassen, maar het moeten dezelfde mappings zijn.

quote:
In the letter, confirmed by several sources, the FIA described its intention to clarify the use of modes for the 2021 F1 season by stipulating that the performance settings used by teams in qualifying must be the same as those used in the race. The requirement could be enforced using the existing parc ferme regulations which restrict set-up changes between the two sessions.
https://www.racefans.net/(...)ne-settings-in-2021/

Edit: Wat Whiskers zegt dus. Ik moet er ook niet zo lang over doen om de juiste quote erbij te zoeken :)
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_194543960
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 21:37 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Voor zover ik het begrijp mag de motorconfiguratie niet meer aangepast worden na de Q (wat nu nog wel mag).
Dat zou te controleren moeten zijn zeg ik als ICT-leek.
als ICT-er kan ik met een regeltje code bepalen of het kwalificatie-dag is of race-dag.
denk dat het een onmogelijke opgave is om iets vaags te verbieden. niemand weet wat partymode doet.
overigens had ik gelezen dat de brandstof die Mercedes gebruikt zorgt voor meer vermogen. en die brandstof is juist door de FIA goedgekeurd.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 13 augustus 2020 @ 21:52:12 #57
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_194544040
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 21:47 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

als ICT-er kan ik met een regeltje code bepalen of het kwalificatie-dag is of race-dag.
denk dat het een onmogelijke opgave is om iets vaags te verbieden. niemand weet wat partymode doet.
overigens had ik gelezen dat de brandstof die Mercedes gebruikt zorgt voor meer vermogen. en die brandstof is juist door de FIA goedgekeurd.
De code is in te zien door de FIA, dus als dat er in staat kunnen ze dat ook zien :)

Al vraag ik me af of zoiets mogelijk is in een standaard ECU.

En brandstof is maar één van de dingen die zorgt voor meer vermogen.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 augustus 2020 @ 21:59:06 #58
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_194544153
het is lastig om een paar regels code te vinden als het er miljoenen zijn en je niet weet waar je moet zoeken.

De Benetton van Schumacher uit 1994 bleek een soort van tractiecontrole te bevatten die je via een serie handelingen kon activeren. In die tijd was tractiecontrole verboden. Pas jaren later hebben ze de verboden code gevonden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 13 augustus 2020 @ 22:00:31 #59
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_194544178
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 21:47 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

als ICT-er kan ik met een regeltje code bepalen of het kwalificatie-dag is of race-dag.
denk dat het een onmogelijke opgave is om iets vaags te verbieden. niemand weet wat partymode doet.
overigens had ik gelezen dat de brandstof die Mercedes gebruikt zorgt voor meer vermogen. en die brandstof is juist door de FIA goedgekeurd.
FIA heeft het recht die codes in te zien.
Dit gaat niet over de brandstof, maar over de motorconfiguratie. Die brandstof blijft toegestaan, maar de brandstof is niet de "party mode".
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 13 augustus 2020 @ 22:04:12 #60
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_194544243
quote:
14s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 21:59 schreef Peterselieman het volgende:
het is lastig om een paar regels code te vinden als het er miljoenen zijn en je niet weet waar je moet zoeken.

De Benetton van Schumacher uit 1994 bleek een soort van tractiecontrole te bevatten die je via een serie handelingen kon activeren. In die tijd was tractiecontrole verboden. Pas jaren later hebben ze de verboden code gevonden.
Moeten ze betere ICTers die tevens technici zijn inhuren of beide die samenwerken zeg ik als leek.
Die dus wél weten op welke plekken ze allemaal moeten zoeken, omdat ze kunnen denken als de teams. En weten wat goede "verstopplekken" zijn.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 13 augustus 2020 @ 22:08:02 #61
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_194544321
Hier de mening van Gary Anderson: https://the-race.com/form(...)odes-is-good-for-f1/
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 13 augustus 2020 @ 22:09:24 #62
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_194544351
quote:
14s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 21:59 schreef Peterselieman het volgende:
het is lastig om een paar regels code te vinden als het er miljoenen zijn en je niet weet waar je moet zoeken.

De Benetton van Schumacher uit 1994 bleek een soort van tractiecontrole te bevatten die je via een serie handelingen kon activeren. In die tijd was tractiecontrole verboden. Pas jaren later hebben ze de verboden code gevonden.
Datzelfde jaar nog, ze konden alleen niet aantonen dat die optie 13 in de race gebruikt werd dus werd Benetton vrijgesproken.

https://www.motorsport.co(...)a-press-release/655/
No Dyson Barrier is going to stop me!
  donderdag 13 augustus 2020 @ 22:18:43 #63
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_194544539
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_194544864
Waarom het nu met zoveel haast geïntroduceerd zou moeten worden, is me na het lezen van de argumenten toch nog niet duidelijk. Die argumenten spelen al jaren.

Zou er een vermoeden zijn?
En als je er heel plat naar kijkt, dan zou Ferrari wel eens de grote winnaar kunnen worden vanwege het kleien verschil in highperformance mode en party mode
  donderdag 13 augustus 2020 @ 22:34:46 #65
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_194544885
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  FOK!fotograaf donderdag 13 augustus 2020 @ 22:36:46 #66
842 Zorro
Z
pi_194544935
Mensen die niet willen dat auto's door regels worden beperkt "want daar is Formule 2 voor" hebben het zelf ook niet zo goed begrepen.
Formule 1 is altijd al geweest de beste auto binnen de regels te bouwen. Niet "de beste auto".
Anders reed iedereen 100km/h harder met zeswielers, skirts, actieve vering en wat al niet meer. Levensgevaarlijk. Regels zijn er en zullen er blijven.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_194545155
Het blijft apart dat dit nu, wat al jaren gebeurd en wat de meeste teams doen, ineens aangepast zou worden. En ik heb nog niet een goede reden gelezen eigenlijk waarom dat nu echt ineens niet meer zou mogen.
pi_194545190
quote:
6s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 22:36 schreef Zorro het volgende:
Mensen die niet willen dat auto's door regels worden beperkt "want daar is Formule 2 voor" hebben het zelf ook niet zo goed begrepen.
Formule 1 is altijd al geweest de beste auto binnen de regels te bouwen. Niet "de beste auto".
Anders reed iedereen 100km/h harder met zeswielers, skirts, actieve vering en wat al niet meer. Levensgevaarlijk. Regels zijn er en zullen er blijven.
Zeswielers zijn er gewoon geweest in de F1 :)

🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 13 augustus 2020 @ 22:49:06 #69
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_194545272
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 22:46 schreef raptorix het volgende:

[..]

Zeswielers zijn er gewoon geweest in de F1 :)

[ afbeelding ]
Hij zegt nergens dat ze er niet geweest zijn. Sterker: als ze er niet geweest waren had hij ze vast niet als voorbeeld genomen :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 13-08-2020 22:54:27 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_194545323
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 21:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
als iemand met interesse voor techniek zou ik meer willen weten over hoe de FIA nieuwe regels wilt bewerkstelen.
"partymode" zegt mij niets. er zitten een hoop knoppen aan het stuur welke middels software vooraf gedefinieerde aanpassingen doen. dan zouden die knop vastgelijmd moeten worden?
Ik ben van mening dat Formule1 niet een autosport moet zijn met standaard materiaal. daar is Formule2, 3 en 4 voor. Ontwikkelingen op autogebied hebben hun oorsprong uit de Formule1. als er geen behoefte meer is aan ontwikkeling dan worden autofabrikanten nog minder gepushed.
net als vroeger als met TC, werd als virus in de software ingebouwd.
  FOK!fotograaf donderdag 13 augustus 2020 @ 22:51:04 #71
842 Zorro
Z
pi_194545335
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 22:46 schreef raptorix het volgende:

[..]

Zeswielers zijn er gewoon geweest in de F1 :)

[ afbeelding ]
Weet ik, daarom zeg ik het ook. Die waren sneller en werden meteen verboden. Tijdens het seizoen dacht ik. En de fan-car werd ook tijdens het seizoen verboden.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  FOK!fotograaf donderdag 13 augustus 2020 @ 22:51:27 #72
842 Zorro
Z
pi_194545342
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 22:49 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Hij zegt nergen dat ze er niet geweest zijn. Sterker: als ze er niet geweest waren had hij ze vast niet als voorbeeld genomen :P
;)
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  donderdag 13 augustus 2020 @ 22:51:49 #73
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_194545349
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 22:46 schreef raptorix het volgende:

[..]

Zeswielers zijn er gewoon geweest in de F1 :)

[ afbeelding ]
Maar al lange tijd verboden, door regelgeving :)
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_194545395
tja. de genoemde technieken in het artikel zijn bij elke Formule1 auto in gebruik.
ik denk zomaar dat Hamilton gelijk krijgt met zijn bewering dat Mercedes ook na deze regel nog snel zal zijn.

weet je zeker dat de FIA de software van motoren in duikt? elke race rijden teams met nieuwe software.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 13 augustus 2020 @ 22:53:39 #75
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_194545402
quote:
6s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 22:51 schreef Zorro het volgende:

[..]

Weet ik, daarom zeg ik het ook. Die waren sneller en werden meteen verboden. Tijdens het seizoen dacht ik. En de fan-car werd ook tijdens het seizoen verboden.
De zeswieler van Tyrrell is nooit verboden. Pas toen Williams met 4 achterwielen wilde gaan rijden werd de zeswieler verboden.

En de fancar werd al door Bernie teruggetrokken voordat hij officieel verboden werd.
No Dyson Barrier is going to stop me!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')