Owh. Tijd voor weekendquote:Op donderdag 13 augustus 2020 21:25 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dit gaat over de engine mappings, niet de verminderde downforce volgend jaar.
Sure, het is een commerciële sport, helemaal sinds de Amerikanen de boel hebben gekocht.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 21:21 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik dat wil
Maar formule 1 is natuurlijk wel bij uitstek een sport die het moet hebben van de commercie, dus dat ze dingen doorvoeren die het leuker maken voor de toeschouwer vind ik niet zo gek.
Voor zover ik het begrijp mag de motorconfiguratie niet meer aangepast worden na de Q (wat nu nog wel mag).quote:Op donderdag 13 augustus 2020 21:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
als iemand met interesse voor techniek zou ik meer willen weten over hoe de FIA nieuwe regels wilt bewerkstelen.
"partymode" zegt mij niets. er zitten een hoop knoppen aan het stuur welke middels software vooraf gedefinieerde aanpassingen doen. dan zouden die knop vastgelijmd moeten worden?
Ik ben van mening dat Formule1 niet een autosport moet zijn met standaard materiaal. daar is Formule2, 3 en 4 voor. Ontwikkelingen op autogebied hebben hun oorsprong uit de Formule1. als er geen behoefte meer is aan ontwikkeling dan worden autofabrikanten nog minder gepushed.
Zoals ik het begrijp is dat ze de verschillende engine mappings in de kwalificatie en de race hetzelfde willen houden door deze settings ook onder de parc fermé regels te laten vallen. Je mag dus nog wel de engine mapping tijdens de kwalificatie of race aanpassen, maar het moeten dezelfde mappings zijn.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 21:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
als iemand met interesse voor techniek zou ik meer willen weten over hoe de FIA nieuwe regels wilt bewerkstelen.
"partymode" zegt mij niets. er zitten een hoop knoppen aan het stuur welke middels software vooraf gedefinieerde aanpassingen doen. dan zouden die knop vastgelijmd moeten worden?
Ik ben van mening dat Formule1 niet een autosport moet zijn met standaard materiaal. daar is Formule2, 3 en 4 voor. Ontwikkelingen op autogebied hebben hun oorsprong uit de Formule1. als er geen behoefte meer is aan ontwikkeling dan worden autofabrikanten nog minder gepushed.
https://www.racefans.net/(...)ne-settings-in-2021/quote:In the letter, confirmed by several sources, the FIA described its intention to clarify the use of modes for the 2021 F1 season by stipulating that the performance settings used by teams in qualifying must be the same as those used in the race. The requirement could be enforced using the existing parc ferme regulations which restrict set-up changes between the two sessions.
als ICT-er kan ik met een regeltje code bepalen of het kwalificatie-dag is of race-dag.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 21:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Voor zover ik het begrijp mag de motorconfiguratie niet meer aangepast worden na de Q (wat nu nog wel mag).
Dat zou te controleren moeten zijn zeg ik als ICT-leek.
De code is in te zien door de FIA, dus als dat er in staat kunnen ze dat ook zienquote:Op donderdag 13 augustus 2020 21:47 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
als ICT-er kan ik met een regeltje code bepalen of het kwalificatie-dag is of race-dag.
denk dat het een onmogelijke opgave is om iets vaags te verbieden. niemand weet wat partymode doet.
overigens had ik gelezen dat de brandstof die Mercedes gebruikt zorgt voor meer vermogen. en die brandstof is juist door de FIA goedgekeurd.
FIA heeft het recht die codes in te zien.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 21:47 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
als ICT-er kan ik met een regeltje code bepalen of het kwalificatie-dag is of race-dag.
denk dat het een onmogelijke opgave is om iets vaags te verbieden. niemand weet wat partymode doet.
overigens had ik gelezen dat de brandstof die Mercedes gebruikt zorgt voor meer vermogen. en die brandstof is juist door de FIA goedgekeurd.
Moeten ze betere ICTers die tevens technici zijn inhuren of beide die samenwerken zeg ik als leek.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 21:59 schreef Peterselieman het volgende:
het is lastig om een paar regels code te vinden als het er miljoenen zijn en je niet weet waar je moet zoeken.
De Benetton van Schumacher uit 1994 bleek een soort van tractiecontrole te bevatten die je via een serie handelingen kon activeren. In die tijd was tractiecontrole verboden. Pas jaren later hebben ze de verboden code gevonden.
Datzelfde jaar nog, ze konden alleen niet aantonen dat die optie 13 in de race gebruikt werd dus werd Benetton vrijgesproken.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 21:59 schreef Peterselieman het volgende:
het is lastig om een paar regels code te vinden als het er miljoenen zijn en je niet weet waar je moet zoeken.
De Benetton van Schumacher uit 1994 bleek een soort van tractiecontrole te bevatten die je via een serie handelingen kon activeren. In die tijd was tractiecontrole verboden. Pas jaren later hebben ze de verboden code gevonden.
Zeswielers zijn er gewoon geweest in de F1quote:Op donderdag 13 augustus 2020 22:36 schreef Zorro het volgende:
Mensen die niet willen dat auto's door regels worden beperkt "want daar is Formule 2 voor" hebben het zelf ook niet zo goed begrepen.
Formule 1 is altijd al geweest de beste auto binnen de regels te bouwen. Niet "de beste auto".
Anders reed iedereen 100km/h harder met zeswielers, skirts, actieve vering en wat al niet meer. Levensgevaarlijk. Regels zijn er en zullen er blijven.
Hij zegt nergens dat ze er niet geweest zijn. Sterker: als ze er niet geweest waren had hij ze vast niet als voorbeeld genomenquote:Op donderdag 13 augustus 2020 22:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zeswielers zijn er gewoon geweest in de F1
[ afbeelding ]
net als vroeger als met TC, werd als virus in de software ingebouwd.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 21:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
als iemand met interesse voor techniek zou ik meer willen weten over hoe de FIA nieuwe regels wilt bewerkstelen.
"partymode" zegt mij niets. er zitten een hoop knoppen aan het stuur welke middels software vooraf gedefinieerde aanpassingen doen. dan zouden die knop vastgelijmd moeten worden?
Ik ben van mening dat Formule1 niet een autosport moet zijn met standaard materiaal. daar is Formule2, 3 en 4 voor. Ontwikkelingen op autogebied hebben hun oorsprong uit de Formule1. als er geen behoefte meer is aan ontwikkeling dan worden autofabrikanten nog minder gepushed.
Weet ik, daarom zeg ik het ook. Die waren sneller en werden meteen verboden. Tijdens het seizoen dacht ik. En de fan-car werd ook tijdens het seizoen verboden.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 22:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zeswielers zijn er gewoon geweest in de F1
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 13 augustus 2020 22:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij zegt nergen dat ze er niet geweest zijn. Sterker: als ze er niet geweest waren had hij ze vast niet als voorbeeld genomen
Maar al lange tijd verboden, door regelgevingquote:Op donderdag 13 augustus 2020 22:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zeswielers zijn er gewoon geweest in de F1
[ afbeelding ]
De zeswieler van Tyrrell is nooit verboden. Pas toen Williams met 4 achterwielen wilde gaan rijden werd de zeswieler verboden.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 22:51 schreef Zorro het volgende:
[..]
Weet ik, daarom zeg ik het ook. Die waren sneller en werden meteen verboden. Tijdens het seizoen dacht ik. En de fan-car werd ook tijdens het seizoen verboden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |