Owh. Tijd voor weekendquote:Op donderdag 13 augustus 2020 21:25 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dit gaat over de engine mappings, niet de verminderde downforce volgend jaar.
Sure, het is een commerciële sport, helemaal sinds de Amerikanen de boel hebben gekocht.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 21:21 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik dat wil
Maar formule 1 is natuurlijk wel bij uitstek een sport die het moet hebben van de commercie, dus dat ze dingen doorvoeren die het leuker maken voor de toeschouwer vind ik niet zo gek.
Voor zover ik het begrijp mag de motorconfiguratie niet meer aangepast worden na de Q (wat nu nog wel mag).quote:Op donderdag 13 augustus 2020 21:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
als iemand met interesse voor techniek zou ik meer willen weten over hoe de FIA nieuwe regels wilt bewerkstelen.
"partymode" zegt mij niets. er zitten een hoop knoppen aan het stuur welke middels software vooraf gedefinieerde aanpassingen doen. dan zouden die knop vastgelijmd moeten worden?
Ik ben van mening dat Formule1 niet een autosport moet zijn met standaard materiaal. daar is Formule2, 3 en 4 voor. Ontwikkelingen op autogebied hebben hun oorsprong uit de Formule1. als er geen behoefte meer is aan ontwikkeling dan worden autofabrikanten nog minder gepushed.
Zoals ik het begrijp is dat ze de verschillende engine mappings in de kwalificatie en de race hetzelfde willen houden door deze settings ook onder de parc fermé regels te laten vallen. Je mag dus nog wel de engine mapping tijdens de kwalificatie of race aanpassen, maar het moeten dezelfde mappings zijn.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 21:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
als iemand met interesse voor techniek zou ik meer willen weten over hoe de FIA nieuwe regels wilt bewerkstelen.
"partymode" zegt mij niets. er zitten een hoop knoppen aan het stuur welke middels software vooraf gedefinieerde aanpassingen doen. dan zouden die knop vastgelijmd moeten worden?
Ik ben van mening dat Formule1 niet een autosport moet zijn met standaard materiaal. daar is Formule2, 3 en 4 voor. Ontwikkelingen op autogebied hebben hun oorsprong uit de Formule1. als er geen behoefte meer is aan ontwikkeling dan worden autofabrikanten nog minder gepushed.
https://www.racefans.net/(...)ne-settings-in-2021/quote:In the letter, confirmed by several sources, the FIA described its intention to clarify the use of modes for the 2021 F1 season by stipulating that the performance settings used by teams in qualifying must be the same as those used in the race. The requirement could be enforced using the existing parc ferme regulations which restrict set-up changes between the two sessions.
als ICT-er kan ik met een regeltje code bepalen of het kwalificatie-dag is of race-dag.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 21:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Voor zover ik het begrijp mag de motorconfiguratie niet meer aangepast worden na de Q (wat nu nog wel mag).
Dat zou te controleren moeten zijn zeg ik als ICT-leek.
De code is in te zien door de FIA, dus als dat er in staat kunnen ze dat ook zienquote:Op donderdag 13 augustus 2020 21:47 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
als ICT-er kan ik met een regeltje code bepalen of het kwalificatie-dag is of race-dag.
denk dat het een onmogelijke opgave is om iets vaags te verbieden. niemand weet wat partymode doet.
overigens had ik gelezen dat de brandstof die Mercedes gebruikt zorgt voor meer vermogen. en die brandstof is juist door de FIA goedgekeurd.
FIA heeft het recht die codes in te zien.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 21:47 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
als ICT-er kan ik met een regeltje code bepalen of het kwalificatie-dag is of race-dag.
denk dat het een onmogelijke opgave is om iets vaags te verbieden. niemand weet wat partymode doet.
overigens had ik gelezen dat de brandstof die Mercedes gebruikt zorgt voor meer vermogen. en die brandstof is juist door de FIA goedgekeurd.
Moeten ze betere ICTers die tevens technici zijn inhuren of beide die samenwerken zeg ik als leek.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 21:59 schreef Peterselieman het volgende:
het is lastig om een paar regels code te vinden als het er miljoenen zijn en je niet weet waar je moet zoeken.
De Benetton van Schumacher uit 1994 bleek een soort van tractiecontrole te bevatten die je via een serie handelingen kon activeren. In die tijd was tractiecontrole verboden. Pas jaren later hebben ze de verboden code gevonden.
Datzelfde jaar nog, ze konden alleen niet aantonen dat die optie 13 in de race gebruikt werd dus werd Benetton vrijgesproken.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 21:59 schreef Peterselieman het volgende:
het is lastig om een paar regels code te vinden als het er miljoenen zijn en je niet weet waar je moet zoeken.
De Benetton van Schumacher uit 1994 bleek een soort van tractiecontrole te bevatten die je via een serie handelingen kon activeren. In die tijd was tractiecontrole verboden. Pas jaren later hebben ze de verboden code gevonden.
Zeswielers zijn er gewoon geweest in de F1quote:Op donderdag 13 augustus 2020 22:36 schreef Zorro het volgende:
Mensen die niet willen dat auto's door regels worden beperkt "want daar is Formule 2 voor" hebben het zelf ook niet zo goed begrepen.
Formule 1 is altijd al geweest de beste auto binnen de regels te bouwen. Niet "de beste auto".
Anders reed iedereen 100km/h harder met zeswielers, skirts, actieve vering en wat al niet meer. Levensgevaarlijk. Regels zijn er en zullen er blijven.
Hij zegt nergens dat ze er niet geweest zijn. Sterker: als ze er niet geweest waren had hij ze vast niet als voorbeeld genomenquote:Op donderdag 13 augustus 2020 22:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zeswielers zijn er gewoon geweest in de F1
[ afbeelding ]
net als vroeger als met TC, werd als virus in de software ingebouwd.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 21:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
als iemand met interesse voor techniek zou ik meer willen weten over hoe de FIA nieuwe regels wilt bewerkstelen.
"partymode" zegt mij niets. er zitten een hoop knoppen aan het stuur welke middels software vooraf gedefinieerde aanpassingen doen. dan zouden die knop vastgelijmd moeten worden?
Ik ben van mening dat Formule1 niet een autosport moet zijn met standaard materiaal. daar is Formule2, 3 en 4 voor. Ontwikkelingen op autogebied hebben hun oorsprong uit de Formule1. als er geen behoefte meer is aan ontwikkeling dan worden autofabrikanten nog minder gepushed.
Weet ik, daarom zeg ik het ook. Die waren sneller en werden meteen verboden. Tijdens het seizoen dacht ik. En de fan-car werd ook tijdens het seizoen verboden.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 22:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zeswielers zijn er gewoon geweest in de F1
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 13 augustus 2020 22:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij zegt nergen dat ze er niet geweest zijn. Sterker: als ze er niet geweest waren had hij ze vast niet als voorbeeld genomen
Maar al lange tijd verboden, door regelgevingquote:Op donderdag 13 augustus 2020 22:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zeswielers zijn er gewoon geweest in de F1
[ afbeelding ]
De zeswieler van Tyrrell is nooit verboden. Pas toen Williams met 4 achterwielen wilde gaan rijden werd de zeswieler verboden.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 22:51 schreef Zorro het volgende:
[..]
Weet ik, daarom zeg ik het ook. Die waren sneller en werden meteen verboden. Tijdens het seizoen dacht ik. En de fan-car werd ook tijdens het seizoen verboden.
In mág en kan duiken. Hoe vaak ze het daadwerkelijk doen..quote:Op donderdag 13 augustus 2020 22:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
tja. de genoemde technieken in het artikel zijn bij elke Formule1 auto in gebruik.
ik denk zomaar dat Hamilton gelijk krijgt met zijn bewering dat Mercedes ook na deze regel nog snel zal zijn.
weet je zeker dat de FIA de software van motoren in duikt? elke race rijden teams met nieuwe software.
Enige voordeel is dat iedereen met dezelfde ECU rijdtquote:Op donderdag 13 augustus 2020 22:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
tja. de genoemde technieken in het artikel zijn bij elke Formule1 auto in gebruik.
ik denk zomaar dat Hamilton gelijk krijgt met zijn bewering dat Mercedes ook na deze regel nog snel zal zijn.
weet je zeker dat de FIA de software van motoren in duikt? elke race rijden teams met nieuwe software.
Ik zeg ook niet welke zeswieler werd verboden maar DAT ie werd verboden.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 22:53 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De zeswieler van Tyrrell is nooit verboden. Pas toen Williams met 4 achterwielen wilde gaan rijden werd de zeswieler verboden.
En de fancar werd al door Bernie teruggetrokken voordat hij officieel verboden werd.
Enorm. Valt het op?quote:
Alhoewel ik het bijzonder waardeer weiger ik mee te doen met de like-cultuur van tegenwoordig. Helaas.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 23:07 schreef vosss het volgende:
Even een klein beetje half offtopic
We zitten op pagina 2 hier en ik zie dat er maar 4 likes zijn voor de OP.
Mocht iemand het over het hoofd gezien hebben:
FB / Posts liken vanaf nu mogelijk #2
Ik zou zeggen geef @:3rr0r even een like voor zijn werk in/aan de OP. Dat heeft ie wel verdient. Dacht ik zo.
Ik zit op pagina 4. En ik gaf mijn like persoonlijk en als 1equote:Op donderdag 13 augustus 2020 23:07 schreef vosss het volgende:
Even een klein beetje half offtopic
We zitten op pagina 2 hier en ik zie dat er maar 4 likes zijn voor de OP.
Mocht iemand het over het hoofd gezien hebben:
FB / Posts liken vanaf nu mogelijk #2
Ik zou zeggen geef @:3rr0r even een like voor zijn werk in/aan de OP. Dat heeft ie wel verdient. Dacht ik zo.
Voor de FIA niet. Dit is zeker niet de eerste keer.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 17:50 schreef Tijn het volgende:
Het is sowieso extreem vreemd om tijdens een seizoen de regels aan te passen.
Uhuh. Ken het gevoel ookquote:
Jawel hoor. Zoals je zegt: dit is niet de 1e xquote:Op donderdag 13 augustus 2020 23:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Voor de FIA niet. Dit is zeker niet de eerste keer.
Kansloos is het wel. Je kan niet zeggen jongens dit zijn de regeltjes en dan halfweg ineens roepen ok mannen vanaf morgen hebben we nieuwe regeltjes!!!!
Ik normaal ook,. maar ik dacht ik klik er gewoon op. Toch weer mooi dat er een OP is. Iemand doet daar moeite voor. Geen idee of 3rr0r iemand van de likes is of niet overigensquote:Op donderdag 13 augustus 2020 23:09 schreef Zorro het volgende:
[..]
Alhoewel ik het bijzonder waardeer weiger ik mee te doen met de like-cultuur van tegenwoordig. Helaas.
Om mijn waardering uit te spreken en toch de like te negeren:quote:Op donderdag 13 augustus 2020 23:11 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik normaal ook,. maar ik dacht ik klik er gewoon op. Toch weer mooi dat er een OP is. Iemand doet daar moeite voor. Geen idee of 3rr0r iemand van de likes is of niet overigens
quote:Op donderdag 13 augustus 2020 23:12 schreef Zorro het volgende:
[..]
Om mijn waardering uit te spreken en toch de like te negeren:
@:3rr0r Bedankt voor weer een fantastische OP
Het is Barcelona dus volgens goede traditie tetsen de Mercedessen eraf en wint Max.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 23:13 schreef vosss het volgende:
Zo is het wel genoeg geslijm.
Wie gaat er winnen zondag?
Nouja als Lewis maar gewoon een keertje pech heeft. Iedereen heeft pech behalve Lewis en als ie dan pech heeft dan wint ie nog op 3 wielenquote:Op donderdag 13 augustus 2020 23:15 schreef Zorro het volgende:
[..]
Het is Barcelona dus volgens goede traditie tetsen de Mercedessen eraf en wint Max.
Of heel grote.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 23:16 schreef spectrumanalyser het volgende:
wil in ieder geval geen rookpluimen meer zien bij de Mercedes-motoren.
Olie verbranden mocht toch al lang niet meer?quote:Op donderdag 13 augustus 2020 23:16 schreef spectrumanalyser het volgende:
wil in ieder geval geen rookpluimen meer zien bij de Mercedes-motoren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |