Ditquote:Op donderdag 13 augustus 2020 13:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wederom dank voor het maken vd OP
Datquote:Op donderdag 13 augustus 2020 13:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wederom dank voor het maken vd OP
Dezequote:Op donderdag 13 augustus 2020 13:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wederom dank voor het maken vd OP
Hier een wat uitgebreider artikel ve paar uur geleden: https://the-race.com/form(...)bW5Uxp2KnixHwF9JgaZkquote:
dank je, ik vraag me ook af of het zin heeft, zonder party mode is Mercedes nog steeds sneller dan Honda zonderquote:Op donderdag 13 augustus 2020 14:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hier een wat uitgebreider artikel ve paar uur geleden: https://the-race.com/form(...)bW5Uxp2KnixHwF9JgaZk
Er zijn meer teams met een kwalificatiemodus. Ook Renault bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 15:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
dank je, ik vraag me ook af of het zin heeft, zonder party mode is Mercedes nog steeds sneller dan Honda zonder
ja maar de volgorde verandert nietquote:Op donderdag 13 augustus 2020 15:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Er zijn meer teams met een kwalificatiemodus. Ook Renault bijvoorbeeld.
Waarschijnlijk, maar het verschil zal kleiner zijn. En bijvoorbeeld Racing Point en Williams zullen misschien minder ver vooraan staan omdat zij ook geen gebruik meer kunnen maken van de party mode.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 15:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
dank je, ik vraag me ook af of het zin heeft, zonder party mode is Mercedes nog steeds sneller dan Honda zonder
Hier een Nederlandds artikel met de beweegredenen vd FIA: https://racingnews365.nl/(...)l-verbieden-in-de-f1quote:Op donderdag 13 augustus 2020 15:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja maar de volgorde verandert niet
Overtake is vaak de energie van de hybride systemen toch?quote:Op donderdag 13 augustus 2020 15:20 schreef Tijn het volgende:
Ook geen "overtake" modus dan meer tijdens de race? Ze wisselen toch sowieso de hele tijd van motormodus, afhankelijk van de omstandigheden?
Ik denk niet dat zich dat beperkt tot de elektrische systemen.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 16:40 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Overtake is vaak de energie van de hybride systemen toch?
Dit. Je moet afgelopen weekend eens terug kijken hoe ver ze na 2/3 bochten al van de rest zijn. Dat kan niet zonder speciale engine modus.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 15:20 schreef mikieu het volgende:
En bij merc gebruiken ze dat bij de start van de race. Sowieso lijkt die bij merc enorm sterk. Misschien durven ze het wel aan te zetten maar moet de coureur half gas rijden in de race
Dit ja, waarom is dit? Komt dit ergens vandaan? Klachten geweest? Los van wat er elk seizoen al over gezegd is.....quote:Op donderdag 13 augustus 2020 17:50 schreef Tijn het volgende:
Het is sowieso extreem vreemd om tijdens een seizoen de regels aan te passen.
Zelfde configuratie of zelfde engine mapping?quote:Op donderdag 13 augustus 2020 18:19 schreef Starflyer het volgende:
Blijkbaar was dit een onderhandelingspunt voor volgend jaar, samen net de tokens en het verbieden van het kopiëren van een auto, en heeft de FIA dit naar voren geschoven onder het mom van dat het lastig tot niet te controleren is dat alle mappings voldoen aan de technische regels (blijkbaar naar aanleiding van het onderzoek naar de Ferrari motor) en mogelijk verboden 'driver aids' kunnen bevatten.
Het is de bedoeling, voor zover ik het begrepen heb, dat de coureurs de kwalificatie en de race moeten rijden met dezelfde engine mapping en dus niet meer mogen switchen.
https://www.racefans.net/(...)-this-weekends-race/
Vooral dat gejammer dat de FIA dat altijd al probeert irriteert me. Niets is minder waar namelijk.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 19:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
Hamilton vindt dat de FIA probeert Mercedes langzamer te maken, maar is van mening dat het ze niet gaat lukken.
https://racingnews365.nl/(...)s-langzamer-te-maken
https://www.gpblog.com/nl(...)&utm_campaign=OneSig
Dat wil hij helemaal niet graag.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 19:54 schreef aesop het volgende:
Linksom of rechtsom, mocht dit betekenen dat Redbull dichterbij Mercedes komt, dan zou Lewis toch een vreugdedansje moeten doen want dan heeft ie de competitie die hij zo graag zegt te willen...
Dat wil ieder F1-team als ze leidend zijn. Wel graag competitie, maar niet te dichtbij natuurlijk.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 20:24 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat wil hij helemaal niet graag.
Mooi weer spelen voor de bühne noemen ze dat.
Precies.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 20:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat wil ieder F1-team als ze leidend zijn. Wel graag competitie, maar niet te dichtbij natuurlijk.
Ik ken geen configuraties. Alleen engine maps, al kan het best zijn dat ze verschillende engine maps inladen voor de vrije training, kwalificatie en de race. Door het onder parc fermé regels te laten vallen mag dat niet meer tussen de kwalificatie en de race.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 18:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zelfde configuratie of zelfde engine mapping?
Ik las elders dat alle F1-motoren 3 configuraties hebben (FP, Q en race) en dat al de configuraties verschillende engine mappings hebben. "Party mode" is een engine mapping in de Q-configuratie.
Zelfde engine mapping zou dan een probleem zijn. Want dat zou je tijdens de race dus ook niets meer mogen wijzigen. Zoals bijv Max regelmatig doet.
Kan geen bronartikel geven, want het was de reactie ve user.
Zie post #28 en #33.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 20:53 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik vind het vrij ver gaan om tijdens het seizoen out of nowhere opeens een regeltje te introduceren specifiek erop gericht om één team af te remmen. Waarom zou een kwalificatie 'party mode' in godsnaam verboden moeten worden?
In de NBA (prof basketball in de VS) maken de teams die het laagst eindigen de meeste kans om het volgende jaar de talentvolste spelers uit 'college' te mogen kiezen. Is een manier om de boel een beetje leuk te houden.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 20:53 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik vind het vrij ver gaan om tijdens het seizoen out of nowhere opeens een regeltje te introduceren specifiek erop gericht om één team af te remmen. Waarom zou een kwalificatie 'party mode' in godsnaam verboden moeten worden?
Ik ben een groot autosport liefhebber maar het is nauwelijks nog daadwerkelijk een 'sport' te noemen. Het is eerder een soort circus waarbij alle deelnemers het naar hun zin moeten hebben en als het even kan iedereen moet kunnen winnen. De vechtsportwereld verplicht Rico Verhoeven ook niet om met één arm op zijn rug te vechten omdat hij zo vaak gewonnen heeft. Men accepteert gewoon dat hij de beste is. In de autosportwereld daarentegen lijkt niks te gek. De organisatie van de nr.1 raceklasse in de wereld die met droge ogen 'reverse grid races' voorstelt en negen van de tien teams die ermee akkoord gaan. Dat gaat toch helemaal nergens meer over? Het gewoon vermoeiend om al die onzin over absurde proefballonnetjes te lezen.
En post #28quote:Op donderdag 13 augustus 2020 20:58 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zie post #33.
en Mercedes heeft hier natuurlijk nauwelijks last van. Racing point en Williams daarentegen wel
Er zit natuurlijk wel een verschil tussen vechtsport en autosport. Namelijk de auto. Alsof Verhoeven (veel) betere handschoenen zou hebben. Bij het zwemmen hebben ze die zwempakken ook verboden en bij het hardlopen zijn ze nu ook niet blij met bepaalde vering in schoenen.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 20:53 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik vind het vrij ver gaan om tijdens het seizoen out of nowhere opeens een regeltje te introduceren specifiek erop gericht om één team af te remmen. Waarom zou een kwalificatie 'party mode' in godsnaam verboden moeten worden?
Ik ben een groot autosport liefhebber maar het is nauwelijks nog daadwerkelijk een 'sport' te noemen. Het is eerder een soort circus waarbij alle deelnemers het naar hun zin moeten hebben en als het even kan iedereen moet kunnen winnen. De vechtsportwereld verplicht Rico Verhoeven ook niet om met één arm op zijn rug te vechten omdat hij zo vaak gewonnen heeft. Men accepteert gewoon dat hij de beste is. In de autosportwereld daarentegen lijkt niks te gek. De organisatie van de nr.1 raceklasse in de wereld die met droge ogen 'reverse grid races' voorstelt en negen van de tien teams die ermee akkoord gaan. Dat gaat toch helemaal nergens meer over? Het gewoon vermoeiend om al die onzin over absurde proefballonnetjes te lezen.
Het is Formule 1. Het hele spelletje is dat je de beste auto zelf bouwt.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 21:12 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Er zit natuurlijk wel een verschil tussen vechtsport en autosport. Namelijk de auto. Alsof Verhoeven (veel) betere handschoenen zou hebben. Bij het zwemmen hebben ze die zwempakken ook verboden en bij het hardlopen zijn ze nu ook niet blij met bepaalde vering in schoenen.
Eerste deel van het filmpje is wel leuk om te kijken. Sluit hier wel wat op aan.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 20:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Precies.
Neemt niet weg dat ik pertinent tegen het halverwege het seizoen aanpassen van de regels ben. Ook als dat in Max zijn voordeel zou werken en hij daardoor de wereldtitel zou winnen.
Hamilton is even vergeten hoe Mercedes geholpen is de afgelopen jaren.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 19:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
Hamilton vindt dat de FIA probeert Mercedes langzamer te maken, maar is van mening dat het ze niet gaat lukken.
https://racingnews365.nl/(...)s-langzamer-te-maken
https://www.gpblog.com/nl(...)&utm_campaign=OneSig
Ik zeg niet dat ik dat wilquote:Op donderdag 13 augustus 2020 21:17 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Het is Formule 1. Het hele spelletje is dat je de beste auto zelf bouwt.
Wat jij wilt bestaat en heet Formule 2, iedereen dezelfde auto. Moeten de monteurs en coureurs het verschil maken.
Mercedes heeft een high-downforce-concept he?quote:Op donderdag 13 augustus 2020 20:58 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zie post #28 en #33.
en Mercedes heeft hier natuurlijk nauwelijks last van. Racing point en Williams daarentegen wel
Dit gaat over de engine mappings, niet de verminderde downforce volgend jaar.quote:Op donderdag 13 augustus 2020 21:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Mercedes heeft een high-downforce-concept he?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |