abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 10 augustus 2020 @ 10:41:35 #1
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_194485973
President:
Donald Trump

Vice President:
Mike Pence
SPOILER: Het Kabinet-Trump
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Amerikaans Congres:



Political groups house:
Democratic (235)
Republican (197)
Vacant (3)

Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)

SPOILER: Overzicht van lopende onderzoeken
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hoe werkt een impeachment?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic normale bronnen. Hier te verifiëren: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen:
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_194486073
quote:
5s.gif Op maandag 10 augustus 2020 10:31 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Diezelfde mainstreammedia die dit bericht ook gewoon naar buiten brachten bedoel je? :D
CNN kwam inderdaad met een artikel waar werd vermeld dat context "the key" is. En daarna verwees het artikel direct naar Trump, want Trump is veel erger. In de trant van .. oké, Biden had dit niet moeten zeggen, maar hij heeft een punt, toch? Hoe kan je als zwarte Amerikaan op Trump stemmen?

Kortom, bagataliseren en daarna in de doofpot stoppen. Het wordt eigenlijk zelfs halfslachtig goed gepraat.

quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 10:38 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Het was dan ook van weinig belang die uitspraak. Wat er in een campagne wordt gezegd is tot daar aan toe, het gaat er om welke politieke besluiten worden genomen wanneer een politicus in functie is. Mark Rutte beloofde ons 1000 euro, die hebben we nog niet mogen incasseren. Trump heeft massa's beloften gedaan, maar heeft bar weinig gepresenteerd om zijn beloftes waar te maken een EO tekenen is eigenlijk van tijdelijke aard. En alles waar Trump voor heeft getekend kan zo weer ongedaan borden gemaakt. Zo gepolariseerd zijn ze nu in de VS er komt nagenoeg niks op de senaat vloer waarover gestemd kan worden zodat er een solide beleid kan worden gemaakt. Het is allemaal eenzijdige politieke besluiten. En eenzijdige politieke uitspraken.
Opmerkelijke reactie, het gaat toch helemaal niet om Trump in dit geval? Je zou zo bij de CNN aan de slag kunnen ;).

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2020 10:50:18 ]
pi_194486102
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 10:48 schreef Dejannn het volgende:

[..]

CNN kwam inderdaad met een artikel waar werd vermeld dat context "the key" is. En daarna ging het over Trump, want Trump is veel erger. In de trant van .. oké, Biden had dit niet moeten zeggen, maar hij heeft een punt, toch? Hoe kan je als zwarte Amerikaan op Trump stemmen?

Kortom, bagataliseren en daarna in de doofpot stoppen. Het wordt eigenlijk zelfs halfslachtig goed gepraat.
[..]

Ik zag het ook al op Politico voorbijkomen, Fox zal het er ook wel tot in den treure over hebben gehad. Dus waarom dan die pavlovreactie over de "MSM", zo vraag ik me af.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_194486133
Jullie proberen nu een discussie over vermeend racisme aan te gaan met iemand die in het BLM topic systematisch het institutionele racisme in de VS loopt te ontkennen :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 10 augustus 2020 @ 11:00:05 #5
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194486192
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 10:48 schreef Dejannn het volgende:

[..]

CNN kwam inderdaad met een artikel waar werd vermeld dat context "the key" is.
Me dunkt, ja. Dat jij het graag los van de context trekt om zodoende te kunnen beredeneren dat er sprake zou zijn van een 'patroon van racistische uitspraken' betekent niet dat de context waarin uitspraken gedaan zijn er ineens niet meer toe doet.
Huilen dan.
  maandag 10 augustus 2020 @ 11:02:40 #6
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194486235
quote:
2s.gif Op maandag 10 augustus 2020 10:50 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ik zag het ook al op Politico voorbijkomen, Fox zal het er ook wel tot in den treure over hebben gehad. Dus waarom dan die pavlovreactie over de "MSM", zo vraag ik me af.
Zelfs de "extreem linkse" Volkskrant heeft er een artikel aan gewijd.

https://www.volkskrant.nl(...)te-kiezers~bf09e3b4/

Ik bedoel maar...
Huilen dan.
pi_194486255
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2020 10:54 schreef Barbusse het volgende:
Jullie proberen nu een discussie over vermeend racisme aan te gaan met iemand die in het BLM topic systematisch het institutionele racisme in de VS loopt te ontkennen :')
Goh, wat "verrassend" weer. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 10 augustus 2020 @ 11:06:46 #8
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194486295
De (geveinsde) gigantische verontwaardiging vanuit republikeinse kringen op die uitspraak van Biden is natuurlijk wel bijzonder ironisch en hypocriet.
Huilen dan.
pi_194486310
quote:
7s.gif Op maandag 10 augustus 2020 11:00 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Me dunkt, ja. Dat jij het graag los van de context trekt om zodoende te kunnen beredeneren dat er sprake zou zijn van een 'patroon van racistische uitspraken' betekent niet dat de context waarin uitspraken gedaan zijn er ineens niet meer toe doet.
'Patroon van racistische uitspraken' waren de woorden van een andere user :).

quote:
7s.gif Op maandag 10 augustus 2020 11:02 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Zelfs de "extreem linkse" Volkskrant heeft er een artikel aan gewijd.

https://www.volkskrant.nl(...)te-kiezers~bf09e3b4/

Ik bedoel maar...
Ik had het over de Amerikaanse media in deze ;)
pi_194486405
quote:
7s.gif Op maandag 10 augustus 2020 11:07 schreef Dejannn het volgende:

[..]

'Patroon van racistische uitspraken' waren de woorden van een andere user :).
[..]

Ik had het over de Amerikaanse media in deze ;)
:')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_194486479
quote:
10s.gif Op maandag 10 augustus 2020 11:06 schreef Isdatzo het volgende:
De (geveinsde) gigantische verontwaardiging vanuit republikeinse kringen op die uitspraak van Biden is natuurlijk wel bijzonder ironisch en hypocriet.
Het is trollen, niets meer en niets minder. En op het cynische af proberen de steun voor de Democraten onder zwarte Amerikanen een knauw te geven, al verwacht ik niet dat dat enig effect zal hebben.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 10 augustus 2020 @ 11:19:40 #12
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194486516
quote:
7s.gif Op maandag 10 augustus 2020 11:07 schreef Dejannn het volgende:

[..]

'Patroon van racistische uitspraken' waren de woorden van een andere user :).
Dat weet ik, maar jij reageerde op mijn vraag welk patroon dat dan zou zijn en vervolgens impliceer je dat de context van uitspraken er niet toe doet (wanneer jou dat goed uitkomt?). Daarmee wek je in elk geval bij mij de indruk dat jij ook meent dat er sprake is van een patroon van racistische uitspraken.

quote:
[..]

Ik had het over de Amerikaanse media in deze ;)
Ook in dat geval pertinent onjuist. Misschien werd 't niet zo gigantisch opgeblazen zoals sommigen graag hadden gezien, maar dat is heel wat anders dan "tactisch in de doofpot stoppen".
Huilen dan.
  maandag 10 augustus 2020 @ 11:24:45 #13
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194486621
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 11:17 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is trollen, niets meer en niets minder. En op het cynische af proberen de steun voor de Democraten onder zwarte Amerikanen een knauw te geven, al verwacht ik niet dat dat enig effect zal hebben.
Dat soort dingen doen het doorgaans alleen goed in eigen groep maar je gaat er verder niemand mee overtuigen. Het campagneteam van Trump nu ook een 'You ain't black' t-shirt in de aanbieding: https://shop.donaldjtrump.com/products/youaintblack-tee-1 :')
Huilen dan.
pi_194486715
quote:
14s.gif Op maandag 10 augustus 2020 11:24 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dat soort dingen doen het doorgaans alleen goed in eigen groep maar je gaat er verder niemand mee overtuigen. Het campagneteam van Trump nu ook een 'You ain't black' t-shirt in de aanbieding: https://shop.donaldjtrump.com/products/youaintblack-tee-1 :')
"Wij mogen dan racistisch beleid voeren, maar zij doen ook onhandig uitspraken die wij als racistisch bestempelen, stem op ons!" is ook niet een bijster overtuigend argument.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator maandag 10 augustus 2020 @ 11:33:20 #15
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194486768
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 11:30 schreef Monolith het volgende:

[..]

"Wij mogen dan racistisch beleid voeren, maar zij doen ook onhandig uitspraken die wij als racistisch bestempelen, stem op ons!" is ook niet een bijster overtuigend argument.
Toch werkt dat bij bijna alles, het "jamaar <land> is nog veel erger dus dan kunnen wij ook wel" argument. En nu ook bij corona "jamaar <ziekte> zorgt voor nog meer doden dus hoeven we aan corona niets te doen"
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_194486955
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 11:17 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is trollen, niets meer en niets minder. En op het cynische af proberen de steun voor de Democraten onder zwarte Amerikanen een knauw te geven, al verwacht ik niet dat dat enig effect zal hebben.
Schijnbaar hadden er in 2016, 6% van de zwarte Amerikanen op Trump gestemd. Ik ben benieuwd hoeveel dat er dit keer gaan zijn. Ik denk meer, al zal het niet veel schelen.

quote:
14s.gif Op maandag 10 augustus 2020 11:24 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dat soort dingen doen het doorgaans alleen goed in eigen groep maar je gaat er verder niemand mee overtuigen. Het campagneteam van Trump nu ook een 'You ain't black' t-shirt in de aanbieding: https://shop.donaldjtrump.com/products/youaintblack-tee-1 :')
Dat t-shirt :D _O-. Dat doen ze ook schaamteloos.
pi_194486975
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 11:47 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dat t-shirt :D _O-. Dat doen ze ook schaamteloos.
Kleuterschoolniveau doet het altijd erg goed onder trumpers inderdaad.

[ Bericht % gewijzigd door trein2000 op 10-08-2020 12:53:57 ]
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_194487018
Als de gop denkt dat er zoveel stemmen te winnen zijn onder de afro amerikaanse bevolking zouden ze eens op moeten houden het stemmen nagenoeg onmogelijk voor ze te maken. Just my 2 cents.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_194487067
quote:
2s.gif Op maandag 10 augustus 2020 11:50 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Kleuterschoolniveau doet het altijd erg goed onder trumpers inderdaad.
Kleuterschoolniveau vind ik eerder een passende term om de gehele Amerikaanse politiek te omschrijven. Anders had de huidige situatie er immers wel anders uitgezien met capabele kandidaten aan beide kanten. Dat men nu met Trump en Biden zit spreekt boekdelen.

quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 11:54 schreef Barbusse het volgende:
Als de gop denkt dat er zoveel stemmen te winnen zijn onder de afro amerikaanse bevolking zouden ze eens op moeten houden het stemmen nagenoeg onmogelijk voor ze te maken. Just my 2 cents.
Je doelt nu op de voter ID-laws of .. ? :)
pi_194487103
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 11:47 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Schijnbaar hadden er in 2016, 6% van de zwarte Amerikanen op Trump gestemd. Ik ben benieuwd hoeveel dat er dit keer gaan zijn. Ik denk meer, al zal het niet veel schelen.
Het campagneteam had de gedachte om juist voor deze verkiezingen wat meer te appelleren aan onder andere zwarte kiezers door te wijzen op de (door)groeiende economie en de dalende werkloosheid waar ook juist de zwarte Amerikanen van zouden profiteren. Maar ja, toen kwam enerzijds covid, wat Trump dramatisch aanpakt en waar de zwarte bevolking (evenals latino's) disproportioneel hard onder te leiden hebben en anderzijds het debacle omtrent George Floyd / Black Lives Matters waarbij Trump het niet kan laten om z'n ware aard te tonen. Beiden gaan niet heel erg helpen om die zwarte kiezer te enthousiasmeren voor Trump, hoe zeer de fanboys danwel trolletjes hier ook continu YouTubefilmpjes dumpen van een handjevol zwarte Trumpsupporters.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194487258
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 12:02 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het campagneteam had de gedachte om juist voor deze verkiezingen wat meer te appelleren aan onder andere zwarte kiezers door te wijzen op de (door)groeiende economie en de dalende werkloosheid waar ook juist de zwarte Amerikanen van zouden profiteren. Maar ja, toen kwam enerzijds covid, wat Trump dramatisch aanpakt en waar de zwarte bevolking (evenals latino's) disproportioneel hard onder te leiden hebben en anderzijds het debacle omtrent George Floyd / Black Lives Matters waarbij Trump het niet kan laten om z'n ware aard te tonen. Beiden gaan niet heel erg helpen om die zwarte kiezer te enthousiasmeren voor Trump, hoe zeer de fanboys danwel trolletjes hier ook continu YouTubefilmpjes dumpen van een handjevol zwarte Trumpsupporters.
Qua Covid helemaal eens :). Omtrent George Floyd/BLM ben ik benieuwd wat Trump beter had kunnen doen voor jouw gevoel? Dat de samenloop van omstandigheden niet in het voordeel van Trump zullen werken lijkt me inderdaad wel duidelijk. En betreffende een handjevol zwarte Trump-fans op YouTube, ik weet het niet ... die kanalen doen het wel erg goed, en de afgelopen jaren hebben steeds meer (jonge) zwarte conservatieve Republikeinen op die manier van zich laten horen. Neem bijvoorbeeld Candace Owens met haar Blexit gebeuren. Kun je het allemaal mee oneens zijn, maar ik ben toch benieuwd naar de invloed daarvan. Zowel tijdens de aankomende verkiezingen als op de lange termijn.
  maandag 10 augustus 2020 @ 12:19:41 #22
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194487295
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 12:02 schreef Monolith het volgende:
de (door)groeiende economie en de dalende werkloosheid waar ook juist de zwarte Amerikanen van zouden profiteren.
Dat zou je denken hè. Maar in de praktijk viel ook dat gigantisch tegen: de werkloosheid daalde logischerwijs dan wel onder die bevolkingsgroep, maar qua levensstandaard gingen ze er niet bepaald op vooruit.

Verder zijn die werkloosheidscijfers niet iets waarvoor Trump zichzelf op de borst mag kloppen. De trend ingezet tijdens het herstel van de financiële crisis is gewoon voortgezet:



Maar hey, bijna niemand heeft meer voor de zwarte bevolking in de VS gedaan dan Trump.
Huilen dan.
pi_194487315
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 12:16 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Qua Covid helemaal eens :). Omtrent George Floyd/BLM ben ik benieuwd wat Trump beter had kunnen doen voor jouw gevoel? Dat de samenloop van omstandigheden niet in het voordeel van Trump zullen werken lijkt me inderdaad wel duidelijk. En betreffende een handjevol zwarte Trump-fans op YouTube, ik weet het niet ... die kanalen doen het wel erg goed, en de afgelopen jaren hebben steeds meer (jonge) zwarte conservatieve Republikeinen op die manier van zich laten horen. Neem bijvoorbeeld Candace Owens met haar Blexit gebeuren. Kun je het allemaal mee oneens zijn, maar ik ben toch benieuwd naar de invloed daarvan. Zowel tijdens de aankomende verkiezingen als op de lange termijn.
Om te beginnen had onze fascistisch dictator in spé kunnen erkennen dat er kennelijk echt een probleem is bij het functioneren van de politie, in plaats van meteen shit te gaan roepen over marxistische antifa anarchisten.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_194487375
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 12:16 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Qua Covid helemaal eens :). Omtrent George Floyd/BLM ben ik benieuwd wat Trump beter had kunnen doen voor jouw gevoel? Dat de samenloop van omstandigheden niet in het voordeel van Trump zullen werken lijkt me inderdaad wel duidelijk.
Dat is serieus? Bij dit soort gebeurtenissen helpt het om verbindend op te treden, meelevend te reageren en te zorgen dat je de zorgen en bezwaren van de vele vreedzame demonstranten serieus neemt. Wat doet Trump? Die doet net of er enkel gewelddadige relschoppers rondlopen en blaat het altrightriedeltje over antifa na, en gaat lekker dogwhistelend law & order roepen en laat en passant nog even wat vreedzame demonstranten uit elkaar knuppelen en met traangas bestoken omdat meneer een potsierlijke foto met een bijbel wil maken. Kijk, als je je informatie over de situatie in de VS uit NWS-topics haalt kan ik me voorstellen dat je niet inziet wat er mis is met die aanpak, maar de gemiddelde Zwarte Amerikaan kijkt daar net wat anders tegenaan.

quote:
En betreffende een handjevol zwarte Trump-fans op YouTube, ik weet het niet ... die kanalen doen het wel erg goed, en de afgelopen jaren hebben steeds meer (jonge) zwarte conservatieve Republikeinen op die manier van zich laten horen. Neem bijvoorbeeld Candace Owens met haar Blexit gebeuren. Kun je het allemaal mee oneens zijn, maar ik ben toch benieuwd naar de invloed daarvan. Zowel tijdens de aankomende verkiezingen als op de lange termijn.
En bij wie doen die kanalen het erg goed? Bij blanke Trumpfans die het allemaal fantastisch vinden en er toch vooral het bewijs voor zien dat overige zwarte Amerikanen allemaal niet zo moeten janken en vooral eens van hun luie reet af moeten komen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194487445
In één alinea:

“ No one should be shocked that a liar who has made almost 20,000 false or misleading claims during his presidency would lie about whether the U.S. had the pandemic under control; that a racist who gave birth to birtherism would do little to stop a virus that was disproportionately killing Black people; that a xenophobe who presided over the creation of new immigrant-detention centers would order meatpacking plants with a substantial immigrant workforce to remain open; that a cruel man of empathy would fail to calm fearful citizens; that a narcissist who cannot stand to be upstaged would refuse to tap the deep well of experts at his disposal; that a scion of nepotism would hand control of a shadow coronavirus task force to his unqualified son-in-law; that an armchair polymath claim to have a ‘natural ability’ at medicine and display it by wondering out loud about the curative potential of injecting disinfectant; that an egotist incapable of admitting failure would try to distract from his greatest one by blaming China, defunding the WHO, and promoting miracle drugs; or that a president who has been shielded by his party from any shred of accountability would say, when asked about the lack of testing, “I don’t take any responsibility at all.”

Just saying.
Wat Monolith zegt hierboven.
  maandag 10 augustus 2020 @ 12:42:19 #26
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194487592
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2020 12:32 schreef AnneX het volgende:
“I don’t take any responsibility at all.”
Niet voor de dingen die fout gaan: dat is een samenloop van omstandigheden, dat had niemand kunnen voorzien, daar kon hij niks aan doen, de schuld van <...>. Anderzijds is hij niet te beroerd om zichzelf credit te geven voor andermans successen of dingen die goed gaan zonder dat hij zich ermee bemoeid heeft (waarbij dat laatste eigenlijk wel een voorwaarde is voor dingen om goed te gaan :') ).

Maar goed, dat zie vaker bij politici.
Huilen dan.
pi_194487715
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 12:26 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is serieus? Bij dit soort gebeurtenissen helpt het om verbindend op te treden, meelevend te reageren en te zorgen dat je de zorgen en bezwaren van de vele vreedzame demonstranten serieus neemt. Wat doet Trump? Die doet net of er enkel gewelddadige relschoppers rondlopen en blaat het altrightriedeltje over antifa na, en gaat lekker dogwhistelend law & order roepen en laat en passant nog even wat vreedzame demonstranten uit elkaar knuppelen en met traangas bestoken omdat meneer een potsierlijke foto met een bijbel wil maken. Kijk, als je je informatie over de situatie in de VS uit NWS-topics haalt kan ik me voorstellen dat je niet inziet wat er mis is met die aanpak, maar de gemiddelde Zwarte Amerikaan kijkt daar net wat anders tegenaan.
Dat eerste ben ik het mee eens :). Ik vind zeker dat Trump met veel meer empathie en begrip op de situatie had moeten reageren. Maar dat schijnt hij niet te kunnen, mede daarom is hij natuurlijk ook compleet ongeschikt als president. Aan de andere kant is het natuurlijk ook opmerkelijk dat er na het hele gebeuren al vrij snel allerlei rellen en plunderingen zijn uitgebroken. Dat mag zeker worden benoemd en veroordeeld naar mijn mening. Helemaal als er dan wereldwijd wordt gerouwd om de dood van één zwarte Amerikaan, en in de naweeën hiervan komen veel meer zwarte Amerikanen om wat er minder toe lijkt te doen.

quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 12:26 schreef Monolith het volgende:
En bij wie doen die kanalen het erg goed? Bij blanke Trumpfans die het allemaal fantastisch vinden en er toch vooral het bewijs voor zien dat overige zwarte Amerikanen allemaal niet zo moeten janken en vooral eens van hun luie reet af moeten komen.
Waaruit blijkt dat deze kanalen het enkel goed doen bij blanke Trump-fans? Mocht je hier cijfers over hebben, drop die zeker even. Ik heb namelijk geen gegevens over de ethnische achtergrond van de kijkers, ik zie enkel dat die kanalen het goed doen en dat er ook meer zwarte Republikeinen op YouTube te zien zijn :).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2020 12:54:20 ]
pi_194487843
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 12:51 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dat eerste ben ik het mee eens :). Ik vind zeker dat Trump met veel meer empathie en begrip op de situatie had moeten reageren. Maar dat schijnt hij niet te kunnen, mede daarom is hij natuurlijk ook compleet ongeschikt als president. Aan de andere kant is het natuurlijk ook opmerkelijk dat er na het hele gebeuren al vrij snel allerlei rellen en plunderingen zijn uitgebroken. Dat mag zeker worden veroordeeld naar mijn mening. Helemaal als er dan wereldwijd wordt gerouwd om de dood van één zwarte Amerikaan, en in de naweeën hiervan komen veel meer zwarte Amerikanen om wat er minder toe lijkt te doen.
Het gaat er ook totaal niet om of je geweld niet zou mogen veroordelen. Dat is nou precies het soort schijntegenstelling waar de new speak van Trump (en decennialang die van de GOP) zich op richt. Het gaat erom dat je voorbij gaat aan het feit dat er legitieme problematiek en hoofdzakelijk vreedzaam protest is en dan net doet alsof dat niet bestaat en er enkel gereld wordt en de oplossing dus is om nog meer gemilitariseerd ingrijpen te plegen, terwijl de hele centrale premisse van de protesten nu juist is dat daar ook een groot deel van het probleem ligt.

quote:
Waaruit blijkt dat deze kanalen het enkel goed doen bij blanke Trumpfans? Mocht je hier cijfers over hebben, drop die zeker even. Ik heb namelijk geen gegevens over de ethnische achtergrond van de kijkers, ik zie enkel dat die kanalen het goed doen en dat er ook meer zwarte Republikeinen op YouTube te zien zijn :).
Relevanter lijkt me de vraag, waaruit blijkt het tegendeel? Als het neerkomt op toegenomen steun voor Trump onder zwarte Amerikanen komen zijn fans doorgaans met een selectieve geshopte poll van Rasmussen van een jaar oud, maar de trend die je al 50 jaar ziet en die in de algehele trend in peilingen onveranderd blijft is dat de steun voor Republikeinen onder zwarte Amerikanen gewoon heel laag blijft.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194488274
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 13:00 schreef Monolith het volgende:
Het gaat er ook totaal niet om of je geweld niet zou mogen veroordelen. Dat is nou precies het soort schijntegenstelling waar de new speak van Trump (en decennialang die van de GOP) zich op richt. Het gaat erom dat je voorbij gaat aan het feit dat er legitieme problematiek en hoofdzakelijk vreedzaam protest is en dan net doet alsof dat niet bestaat en er enkel gereld wordt en de oplossing dus is om nog meer gemilitariseerd ingrijpen te plegen, terwijl de hele centrale premisse van de protesten nu juist is dat daar ook een groot deel van het probleem ligt.
Zoals ik al had aangegeven ben ik het met je eens dat Trump initieel op een andere manier had moeten reageren op de gebeurtenissen. Daar waren we het dus al over eens :). Dat de demonstraties hoofdzakelijk vreedzaam zijn geweest door het hele land heen ben ik het ook mee eens, dat had Trump ook mogen en moeten benoemen. Maar dat betekent niet dat op de plekken waar dit niet het geval is, niet keihard mag worden ingegrepen. Ik ben van mening dat men zich altijd behoort te gedragen. En als jij tijdens een demonstratie wordt betrapt terwijl je een courthouse in de hens zet of een winkel aan het plunderen bent, mag je flink in je kraag worden gegrepen.

quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 13:00 schreef Monolith het volgende:
Relevanter lijkt me de vraag, waaruit blijkt het tegendeel? Als het neerkomt op toegenomen steun voor Trump onder zwarte Amerikanen komen zijn fans doorgaans met een selectieve geshopte poll van Rasmussen van een jaar oud, maar de trend die je al 50 jaar ziet en die in de algehele trend in peilingen onveranderd blijft is dat de steun voor Republikeinen onder zwarte Amerikanen gewoon heel laag blijft.
Nu draai je het om. Ik gaf aan dat dergelijke kanalen het zeer goed doen en op YouTube ook meer conservatieve zwarte Amerikanen van zich laten horen. Jij stelde vervolgens dat dit enkel komt doordat blanke Trump-fans hier naar kijken, waar ik op vroeg of je cijfers hebt over de ethnische achtergrond van de kijkers. En nu draai jij die vraag om, zodat ik jouw aanvankelijke aanname moet gaan ontkrachten? Zo werkt het natuurlijk niet ;). Als jij stelt dat de kijkers van die kanalen voornamelijk blanke Trump-fans betreft ga ik er vanuit dat je dit ook kunt aantonen.

Ik zou het namelijk niet weten wie er wel en niet naar kijkt. Het enige wat je kunt concluderen is dat er een groepje zwarte conservatieve Amerikanen meer van zich laat horen en dat die kanalen ook meer en meer kijkers trekken. Wat daarvan het concrete resultaat is zullen we de komende jaren gaan merken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2020 13:33:13 ]
pi_194488808
Het linconproject trekt ook véél kijkers. Een aantal youtube views willen relateren aan de kleur en richting van stemmers lijkt me wensdenken en totaal niet serieus te onderzoeken.

Als de overheid bewijsbaar zelf geweld heeft gebruikt om demonstanten te verjagen wie moet er dan keihard aangepakt worden? :'(
pi_194488906
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 12:51 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dat eerste ben ik het mee eens :). Ik vind zeker dat Trump met veel meer empathie en begrip op de situatie had moeten reageren. Maar dat schijnt hij niet te kunnen, mede daarom is hij natuurlijk ook compleet ongeschikt als president. Aan de andere kant is het natuurlijk ook opmerkelijk dat er na het hele gebeuren al vrij snel allerlei rellen en plunderingen zijn uitgebroken. Dat mag zeker worden benoemd en veroordeeld naar mijn mening. Helemaal als er dan wereldwijd wordt gerouwd om de dood van één zwarte Amerikaan, en in de naweeën hiervan komen veel meer zwarte Amerikanen om wat er minder toe lijkt te doen.
Kijk eens naar het patroon in andere landen met enorme inequality waar protesten plaatsvinden. In Afrika, de Engelse achterbuurten, Venezuala, weet ik veel wat. Overal vinden vrij direct rellen en plunderingen plaats (op kleine schaal, de media doet vervolgens voorkomen alsof het meer is dan 0,1% van de deelnemers).
De VS is ook gewoon een derdewereldland aan de onderkant van de samenleving. En inmiddels is ook gebleken dat veel van die rellen aangestoken werden door derden voor hun eigen agenda.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_194489233
twitter

Oa. “ “Trump also stocked his President’s Intelligence Advisory Board with wealthy businesspeople who, when briefed by one intelligence official, “would sometimes make you uncomfortable” because on occasion, “their questions were related to their business dealings” /4”

Het houdt niet op, niet vanzelf.
pi_194489551
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 13:31 schreef Dejannn het volgende:
[..]

Nu draai je het om. Ik gaf aan dat dergelijke kanalen het zeer goed doen en op YouTube ook meer conservatieve zwarte Amerikanen van zich laten horen. Jij stelde vervolgens dat dit enkel komt doordat blanke Trump-fans hier naar kijken, waar ik op vroeg of je cijfers hebt over de ethnische achtergrond van de kijkers. En nu draai jij die vraag om, zodat ik jouw aanvankelijke aanname moet gaan ontkrachten? Zo werkt het natuurlijk niet ;). Als jij stelt dat de kijkers van die kanalen voornamelijk blanke Trump-fans betreft ga ik er vanuit dat je dit ook kunt aantonen.

Ik zou het namelijk niet weten wie er wel en niet naar kijkt. Het enige wat je kunt concluderen is dat er een groepje zwarte conservatieve Amerikanen meer van zich laat horen en dat die kanalen ook meer en meer kijkers trekken. Wat daarvan het concrete resultaat is zullen we de komende jaren gaan merken.
Ik draai het niet om, want ik leg je uit dat er geen trendbreuk in de peilingen waarneembaar is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator maandag 10 augustus 2020 @ 16:26:42 #34
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194490505
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 11:47 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Schijnbaar hadden er in 2016, 6% van de zwarte Amerikanen op Trump gestemd. Ik ben benieuwd hoeveel dat er dit keer gaan zijn. Ik denk meer, al zal het niet veel schelen.
Als je Mono vraagt om zijn posts te onderbouwen met data waarom doe je dat dan zelf niet, eigenlijk?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_194490780
Veel interessanter dan deze vrij onzinnige discussie over of Biden racistisch is (lijkt me niet, en groot pluspunt is dat hij tenminste excuses maakt na een verkeerde opmerking) en wat Afro-Amerikanen kijken en gaan stemmen op basis van de onderbuik, lijkt me het onderwerp van de topictitel.

Is daar al meer nieuws over? Een dag dat het bekend gaat worden, bijvoorbeeld? Ik weet dat hij afgelopen weekend Gretchen Whitmer (één van de topkandidaten) over heeft laten komen om met haar te spreken, is er ook bekend of hij dat ook met Harris, Rice, Bass en Duckworth (en misschien nog anderen) heeft gedaan?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Overall beste user 2022 maandag 10 augustus 2020 @ 17:06:34 #36
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_194491087
twitter


El Trumperino kletso uit zijn nekko.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator maandag 10 augustus 2020 @ 17:15:48 #37
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194491207
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 16:46 schreef Hanca het volgende:
Veel interessanter dan deze vrij onzinnige discussie over of Biden racistisch is (lijkt me niet, en groot pluspunt is dat hij tenminste excuses maakt na een verkeerde opmerking) en wat Afro-Amerikanen kijken en gaan stemmen op basis van de onderbuik, lijkt me het onderwerp van de topictitel.

Is daar al meer nieuws over? Een dag dat het bekend gaat worden, bijvoorbeeld? Ik weet dat hij afgelopen weekend Gretchen Whitmer (één van de topkandidaten) over heeft laten komen om met haar te spreken, is er ook bekend of hij dat ook met Harris, Rice, Bass en Duckworth (en misschien nog anderen) heeft gedaan?
Nope, nog geen witte rook maar ik heb het gevoel dat Biden gewoon heel verstandig is en zijn tijd neemt. Ik denk ook dat men zeer diepe background checks doet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator maandag 10 augustus 2020 @ 17:16:34 #38
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194491222
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 17:06 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

El Trumperino kletso uit zijn nekko.
Als Trump praat liegt hij, dat mag toch zolangzamerhand wel bekend zijn. En steeds minder mensen besteden aandacht aan zijn geblaat.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 maandag 10 augustus 2020 @ 17:18:55 #39
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_194491258
twitter

De canadezen hebben gelijk. Voor je het weet trekken er hele karavanen werkschuwe amerikaanse gelukszoekers ziektesverspreidend naar het noorden. Het blijft toch zuidelijk volk, vergeleken met de Canadezen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 10 augustus 2020 @ 17:23:41 #40
8369 speknek
Another day another slay
pi_194491325
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 17:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nope, nog geen witte rook maar ik heb het gevoel dat Biden gewoon heel verstandig is en zijn tijd neemt. Ik denk ook dat men zeer diepe background checks doet.
Yep, als Trump zegt dat Kamala een goede kandidaat is, kun je er vergif op nemen dat er dirt is, dus daar zijn ze waarschijnlijk een plan voor aan het uitdokteren.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194491561
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 17:06 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

El Trumperino kletso uit zijn nekko.
Heeft Trump zich überhaupt bemoeid met de onderhandelingen die de afgelopen weken werden gevoerd? Ik dacht altijd dat een president de taak had om de partijen nader tot elkaar te brengen in het geval van een impasse. Sowieso verkeerde ik in de veronderstelling dat het Witte Huis bij dit soort belangwekkende dossiers altijd het voortouw nam (zoals het kabinet ook doet in ons land).

Maar kan het uiteraard mis hebben. Moet bekennen dat ik nog altijd niet precies weet hoe de Amerikaanse politiek te werk gaat.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_194492137
twitter

Die vond ik wel leuk.

quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 17:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Heeft Trump zich überhaupt bemoeid met de onderhandelingen die de afgelopen weken werden gevoerd? Ik dacht altijd dat een president de taak had om de partijen nader tot elkaar te brengen in het geval van een impasse. Sowieso verkeerde ik in de veronderstelling dat het Witte Huis bij dit soort belangwekkende dossiers altijd het voortouw nam (zoals het kabinet ook doet in ons land).

Maar kan het uiteraard mis hebben. Moet bekennen dat ik nog altijd niet precies weet hoe de Amerikaanse politiek te werk gaat.
El presidente werkt 24/7 , op de golfbaan en onderweg.
Mnuchin zei het zelf nog - wel 2 x - toen hij werd gemangeld in een cnn interview afgelopen weekend.
Reuze betrokken bij de onderhandelingen. Not.
pi_194492395
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 17:23 schreef speknek het volgende:

[..]

Yep, als Trump zegt dat Kamala een goede kandidaat is, kun je er vergif op nemen dat er dirt is, dus daar zijn ze waarschijnlijk een plan voor aan het uitdokteren.
Dat zou jammer zijn...van de mogelijke dirt -O-
  maandag 10 augustus 2020 @ 18:46:33 #44
8369 speknek
Another day another slay
pi_194492451
Vast niks wat ze niet weg kan lachen.

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194492643
Nou, met zo’n gebit zou ik ook lachen.

https://www.huffpost.com/(...)Wy_Gn1P&guccounter=2
pi_194493010
twitter

Nogal een boodschap.
pi_194493135
quote:
A deal to have Kodak produce pharmaceuticals is now on hold, but some big investors have already cashed out.
  maandag 10 augustus 2020 @ 19:54:57 #48
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_194493370
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2020 19:26 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
Nogal een boodschap.
Het slaat de plank mis in mijn opzicht, maar ik begrijp wel dat er zat goede zwarte politica te vinden zijn, maar dat wil niet zeggen dat diegene automatisch een keuze voor iedereen is.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Redactie Games maandag 10 augustus 2020 @ 19:59:14 #49
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_194493419
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2020 18:43 schreef AnneX het volgende:

[..]

Dat zou jammer zijn...van de mogelijke dirt -O-
Ze is ex politieagente, wie van de politie in de VS heeft d'r niks op z'n kerfstok hangen?
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_194493839
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2020 19:26 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
Nogal een boodschap.
Weet je ook weer meteen wie je de schuld kan geven van nog eens vier jaar Trump...
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')