abonnement Unibet Coolblue
  Miss 200.000.000! zaterdag 8 augustus 2020 @ 11:05:48 #1
367000 roos94
pi_194455737
https://www.ad.nl/show/ak(...)-nederland~a2e152f8/

Akwasi Owusu Ansah (1988) is rapper en acteur. Dit weekend treedt hij vijf keer op in Paradiso. Zijn opmerking op de Black Lives Matterdemonstratie op de Dam over Zwarte Piet (‘trap ik op zijn gezicht’) leidde tot ophef.

Bijlmer
,,Waar ik ben geboren. Op mijn vierde verhuisden we naar Osdorp, maar mijn middelbare school heb ik weer in de Bijlmer gedaan. Er zijn genoeg raakvlakken tussen de twee buurten, in beide wonen veel niet-westerse migranten, maar mijn vrienden in West moesten niets hebben van de Bijlmer en die in de Bijlmer weer niets van West. Mijn middelbare school was de OSB, die een nauwe band met Ajax had. Twee keer per dag kwam een busje jongens ophalen die daar in de B en C speelden, jongens van wie sommigen later in de eredivisie of de premier league terechtkwamen. Ryan Babel, die twee klassen hoger zat, heeft me in de gymzaal de lelijkste panna van mijn leven gegeven. Daar werd ik weken later nog om uitgelachen. Ik kan best voetballen, maar Ryan was zeker twee maten te groot voor me.”

Ashanti
,,Mijn ouders komen uit Ghana We zijn Ashanti, de stam uit het zuiden van Ghana. Ben je wel eens in Ghana geweest? Nee? Ga erheen, het is er heel tof. Ik was er in februari van dit jaar nog om twee videoclips te schieten. Dat was een ­fijne productie. Mensen in Ghana zijn gastvrij en open. Ik spreek Twi. Mijn Nederlands is iets beter, maar ik kan me goed verstaanbaar maken in het Twi en begrijp ook alles. Thuis spraken we het altijd.”

Rappen
,,Kwam in mijn leven door mijn oudere broer. Hij draaide thuis artiesten als Tupac, A Tribe Called Quest en Grand Puba, dat echte jaren­negentigwerk, de golden era of hiphop. Hij rapte zelf ook. Maar toen hij er als deelnemer aan de Kunstbende, die talentenwedstrijd, in de halve finale uit werd geknikkerd, was hij daar zo gefrustreerd over dat hij stopte met rappen. Dat was het moment dat ik, op mijn veertiende, de microfoon van hem heb overgenomen. En dat ging goed. Het rappen zelf, maar ook het schrijven; ik had altijd al een levendige fantasie. Mijn broer heeft nu een kapsalon, maar als hij knipt, heeft hij altijd hiphop op staan.”

Toneelschool
,,Ik heb de toneelschool in Maastricht gedaan omdat je daar de richting Theatraal Performers hebt. Het is een experimentele opleiding, een kruisbestuiving van regisseren, acteren en schrijven, maar ook cultureel ondernemerschap komt aan bod. Ik heb er heel veel aan gehad. Ik ben een hybride performer, die opleiding heeft me echt gevormd. Ik ben benieuwd waar ik in 2022 sta, dan is het tien jaar na mijn afstuderen aan de toneelschool. Mijn dromen? Die houd ik op dit moment lekker voor me. Ik laat het liever gewoon zien.”

,,Als acteur heb ik gespeeld in series en films. Eigenlijk heb ik veel meer afgehouden. Dan ging het om bekrompen rollen, die volgens mij niet pasten bij de tijdgeest. Ik doe veel voice-overs en werd gevraagd de stem van de giraf in de film Dikkertje Dap in te spreken. Op het moment dat me werd gevraagd dat met een Afrikaans accent en ook in gebroken Engels te doen, was mijn ziel de deur al uit. Ik vond dat zo lelijk en naar, alsof we weer terug in de tijd gingen. Zulke ervaringen had ik bij meer audities. Ik denk dan: laat ook maar, ik heb geen zin een stereotiep iemand te spelen, ik ga zelf wel rollen creëren.”

Op het moment dat me werd gevraagd dat met een Afrikaans accent en ook in gebroken Engels te doen, was mijn ziel de deur al uit

Akwasi
Eto
,,Een traditioneel Ghanees gerecht. Ik zeg altijd dat het onze stamppot is. Er gaan groene en gele bakbananen in, een beetje palmolie, wat pinda’s en ook pindakaas. Gekookt eitje en een avocado er bij, smullen maar. In Ghana wordt het vooral bij belangrijke gebeurtenissen ge­geten, ik eet het gewoon als ik honger heb. Mijn vriendin kan het heel goed klaarmaken, heeft ze geleerd van mijn moeder.”

Sankofa
,,Het betekent: ga terug naar je roots en ga het halen. De basis van gitaar, keyboard, bas en drums namen we op in Nederland, de rest in Ghana. Toen kwamen er bijvoorbeeld percussie en blazers bij. Daar in Ghana hebben we muzikaal zo veel stappen gezet, de zon had gewoon een ander effect op ons. De muziek op het album is een mix van vooral hiphop en Ghanese highlifemuziek, maar er zit ook afrobeat, jazz, reggae en een beetje grime in. We hebben dat allemaal in de blender gegooid en Sankofan is het resultaat.”

Paradiso
,,We zouden nu eigenlijk in een grote tournee zitten, die ons ook naar grote festivals als Lowlands en Down The Rabbit Hole zou brengen. We waren er helemaal klaar voor. Ik heb een grote begeleidingsband met Ghanese, Surinaams-Nederlandse, Venezolaanse en Turkse muzikanten – bijna de hele wereld komt erin samen. Noodgedwongen doen we nu optredens voor een beperkt publiek. In Paradiso doen we vijf shows in drie dagen. Gelukkig mogen er al wat meer mensen bij. Eerst zouden we voor 100 bezoekers optreden, nu mogen het er per concert 260 zijn. Het publiek in Paradiso kan extra verrassingen verwachten, we spelen daar toch een beetje een thuiswedstrijd.”

Zwarte Piet
“The elephant in the room. Ik dacht al: waar blijft hij? Weet je dat er kinderfoto’s van me zijn waar ik op sta met Zwarte Piet? Maar wat wist ik toen? Ik was een kind. Rond mijn veertiende, toen ik begon te rappen, kwam de omslag. Ik zag op de OSB Zwarte Piet rondrennen – die komt daar nu allang niet meer natuurlijk – en wist opeens: dit is raar, dit kan niet. Nu denk ik: hoe kan het dat hij er nog steeds is? Als een steeds groter wordende groep van mensen zich door hem gekwetst voelt, dan geef je daar toch gehoor aan? Zo moeilijk is dat toch niet? Met een simpele ingreep zijn we er.”

Kerk
,,Ik ben er allang niet meer geweest, maar ging vroeger altijd mee met mijn ouders. Ik denk dat je de Ghanese kerk goed kunt vergelijken met de Afro-Amerikaanse. Er wordt gezongen en gedanst en er zijn heel energieke predikanten. Vanochtend liet mijn moeder me nog een tekst uit de Bijbel voorlezen. Ze had een passage uitgekozen die goed paste bij mijn huidige situatie, psalm 27: ‘Wanneer mijn vijanden mij bedreigen alsof ze wilde dieren zijn die me willen verscheuren, dan struikelen zij zelf en vallen.’ Mijn ouders staan vierkant achter me. Mijn vader vond wel dat ik excuses moest maken voor wat ik op de Dam had gezegd over Zwarte Piet, maar hij komt uit een tijd waarin je werkte voor een baas en je plaats wist. Ik ben mijn eigen baas en zeg wat ik wil. Niemand kan mij ontslaan, als je niet uitkijkt ontsla ik jou.”


,,Ik heb nooit een blad voor de mond genomen, droeg altijd al het hart op de tong. Alleen heb ik op de Dam iets gezegd dat blijkbaar zo recht voor zijn raap was dat mensen er heel oncomfortabel van worden. Ik ben bedreigd, ja. En natuurlijk doet dat me wat, maar ik laat me er niet door van de wijs brengen. Het gaat ook niet om mij, weet je. Er is niks mis met mij, er is wat mis met Nederland. De ophef over mijn speech op de Dam kwam trouwens pas laat op gang. Op de dag zelf was er niets aan de hand, de dagen erna ook niet. Pas later in de week, toen allerlei rechtse media ermee aan de haal gingen, ging het mis. Daarvoor was er alleen lof, respect en bewondering.”

Sylvana Simons
,,Ik hoop dat het goed gaat met haar. Als iemand in Nederland heeft ondervonden wat racisme is, is zij het. Ik hoop ook dat ze volgend jaar tot Kamerlid wordt verkozen. Ik heb naar dat racismedebat gekeken en echt, mijn tenen trokken zo krom dat ik daarna heel lang in een warm bad heb moeten zitten om ze weer recht te krijgen. Een debat over racisme waar alleen maar witte mensen aan het woord kwamen, wát een aanfluiting. Er zit wel een Partij voor de Dieren in het parlement, maar geen partij voor mensen van kleur. Golden retrievers zijn in de Tweede Kamer beter vertegenwoordigd dan mensen van kleur. Sylvana Simons zou er zoveel goed werk kunnen doen. Ik ken haar persoonlijk, ja. Kenden maar meer mensen haar echt. Ze is een supersympathiek mens.”

Geert Wilders
,,Haha… Hij had het in datzelfde racismedebat ook over mij. Ik voel me niet geroepen daar op te reageren. Dat zou een verspilling van woorden zijn, ik sta erboven. Iemand moet de volwassene zijn.”

Ashanti (2)
,,Ik dacht net al: gaat ie niet beginnen over dat Ashanti slavenhandelaars zouden zijn geweest? Iedereen is opeens een historicus, mensen roepen maar wat. Ashanti zijn geen slaven­handelaren geweest. Wel? Kom op met de feiten dan, die zijn er niet. Kennen de mensen die nu denken iets van de Ashantigeschiedenis te weten de Nederlandse geschiedenis eigenlijk wel? Nederland was overzee een ware roofstaat, laten we het daar eerst eens over hebben. Nederland was enorm invloedrijk en omnipresent als het gaat om de slavenhandel, het was ook een van de laatste landen die de slavernij afschafte. Dat zijn helaas wel feiten.”

Iedereen is opeens een historicus, mensen roepen maar wat
pi_194455746
Ik las het ook net, wat een sneu figuur.
  Moderator zaterdag 8 augustus 2020 @ 11:12:57 #3
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_194455803
Nou doei dan he
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_194455819
Als je Nederlanders zo HAAT ga dan ergens anders wonen!

Jij blij wij blij !
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  Spellchecker zaterdag 8 augustus 2020 @ 11:14:23 #5
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_194455837
Ik zie em nog zwemmen tijdens Expeditie Robinson, als een halfverdronken paard.
Die man zet zichzelf voor schut.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 8 augustus 2020 @ 11:18:17 #7
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194455859
Dan tyft je toch lekker op als het je hier niet aanstaat! Jij blij, wij blij.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 11:18:31 #8
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_194455863
Waarom krijgen dit soort figuren zoveel aandacht ?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 8 augustus 2020 @ 11:19:13 #9
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194455877
laatmaar. kan weg

[ Bericht 94% gewijzigd door qltel op 08-08-2020 11:25:48 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Miss 200.000.000! zaterdag 8 augustus 2020 @ 11:23:05 #10
367000 roos94
pi_194455911
quote:
81s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 11:19 schreef Nikonlover het volgende:
laatmaar. kan weg
Gaat dit over Akwasi? ~O>
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 11:23:41 #11
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_194455917
Hij heeft nooit een blad voor de mond genomen, mag zeggen wat hij denkt en iedereen die daar aanstoot aan neemt of oncomfortabel van wordt heeft gewoon pech.

Werkt dat ook 2 kanten op of is dat enkel als je zijn mening deelt?
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 8 augustus 2020 @ 11:23:45 #12
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194455919
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 11:15 schreef Kanaroe het volgende:
Ik zie em nog zwemmen tijdens Expeditie Robinson, als een halfverdronken paard.
Die man zet zichzelf voor schut.
Halfverdronken? Jammer.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194455922
Trap in z’n gezicht kan ie krijgen zodra ik em zie.

Oh wacht als ik het als blanke roep is het opeens wel aangifte waardig.
pi_194455926
Zal Sylvana jaloers zijn op alle aandacht die Akwasi nu krijgt? Hij heeft het klaagneger verdienmodel van haar overgenomen lijkt het..
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 8 augustus 2020 @ 11:24:41 #15
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194455935
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 11:23 schreef Barcaconia het volgende:
Hij heeft nooit een blad voor de mond genomen, mag zeggen wat hij denkt en iedereen die daar aanstoot aan neemt of oncomfortabel van wordt heeft gewoon pech.

Werkt dat ook 2 kanten op of is dat enkel als je zijn mening deelt?
Als je een neger bent mag je alles zeggen. Doe je dat als blanke, dan ben je een racist.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194455968
Btw. Sylvana Simons mag ik wel, das weer een ander verhaal, maar Akwasi mag ik echt niet niet
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 8 augustus 2020 @ 11:27:44 #17
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_194455970
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 11:23 schreef Barcaconia het volgende:
Hij heeft nooit een blad voor de mond genomen, mag zeggen wat hij denkt en iedereen die daar aanstoot aan neemt of oncomfortabel van wordt heeft gewoon pech.

Werkt dat ook 2 kanten op of is dat enkel als je zijn mening deelt?
Het probleem is dat de spelregels alleen niet hetzelfde zijn voor beide kanten. Zelf slingert hij de meest discutabele uitspraken de wereld in, maar tegelijkertijd moeten zijn tegenstanders monddood gemaakt worden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Miss 200.000.000! zaterdag 8 augustus 2020 @ 11:30:03 #18
367000 roos94
pi_194455999
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 11:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het probleem is dat de spelregels alleen niet hetzelfde zijn voor beide kanten. Zelf slingert hij de meest discutabele uitspraken de wereld in, maar tegelijkertijd moeten zijn tegenstanders monddood gemaakt worden.
En Akwasi doet alsof hij is opgegroeid in het slaventijdperk of de krottenwijken van Zuid Afrika.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 11:34:11 #19
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_194456035
Akwasi beweert in 2017 zelf dat de Ashanti slavenhandelaren zijn geweest.
In 2018 waren ze in Suriname ook iet blij met het bezoek vande Ghanese koning van Ashanti-afkomst.
https://www.waterkant.net(...)koning-aan-suriname/

En wzt doe je als 14jarige nog op de basisschool?

Ik kan me wel voorstellen dat je je ergert als je alleen getypecast wordt voor stereotype rollen. Dit gaf Akwasi ook al aan voor de blm-discussie
De mensen zijn gek geworden
pi_194456091
S 5
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  Miss 200.000.000! zaterdag 8 augustus 2020 @ 11:39:40 #21
367000 roos94
pi_194456101
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 11:38 schreef cempexo het volgende:
S 5
Refurbished Samsung Galaxy S5 Galaxy S5 SM-G900F 4G 16GB ?
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 11:41:34 #22
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_194456130
De kern van het geleuter;
quote:
Een debat over racisme waar alleen maar witte mensen aan het woord kwamen, wát een aanfluiting.
Nou, zak maar lekker in de schijt met jouw versie van het “debat”.

Oh ja, wanneer komt hij voor de rechter?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_194456131
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 11:39 schreef roos94 het volgende:

[..]

Refurbished Samsung Galaxy S5 Galaxy S5 SM-G900F 4G 16GB ?
Dat is de code binnen het NL leger als je psychisch gekeurd wordt. Of beter gezegd... afgekeurd wordt, U mag gaan
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_194456135
Ik vind het altijd wel knap hoe iemand met een huis van 5 ton mij ervan kan beschuldigen bevoorrecht te zijn in mijn veel te dure sociale woning.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 11:42:12 #25
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_194456139
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 11:38 schreef cempexo het volgende:
S 5
Mocht ie willen, hij is vast te jong om daar mee weg te zijn gekomen.
Ook jammer dat Paradiso deze kerel (letterlijk) een podium geeft na zijn bedreigingen en racisme.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 11:43:04 #26
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_194456151
quote:
Ashanti zijn geen slaven­handelaren geweest. Wel? Kom op met de feiten dan, die zijn er niet. Kennen de mensen die nu denken iets van de Ashantigeschiedenis te weten de Nederlandse geschiedenis eigenlijk wel?
Gast, kom zélf eens met het feit dat Zwarte Piet (VzmH) Blackface is!
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 11:45:27 #27
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_194456185
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 11:41 schreef cempexo het volgende:

[..]

Dat is de code binnen het NL leger als je psychisch gekeurd wordt. Of beter gezegd... afgekeurd wordt, U mag gaan
Veel mensen weten niet eens meer dat hier ooit dienstplicht was.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 11:48:51 #28
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_194456221
Hij spreekt zich wel enorm tegen mbt slavernij verleden van de Ashanti. Wat een grap deze man. Narcisme zit diep in zijn aderen en gaatje
pi_194456300
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 11:34 schreef Da hopman het volgende:
Akwasi beweert in 2017 zelf dat de Ashanti slavenhandelaren zijn geweest.
In 2018 waren ze in Suriname ook iet blij met het bezoek vande Ghanese koning van Ashanti-afkomst.
https://www.waterkant.net(...)koning-aan-suriname/

En wzt doe je als 14jarige nog op de basisschool?
Wachten op zijn te hoge schooladvies/

quote:
Ik kan me wel voorstellen dat je je ergert als je alleen getypecast wordt voor stereotype rollen. Dit gaf Akwasi ook al aan voor de blm-discussie
Mocht hij geen slavendrijver spelen? Gelukkig kan hij nu naar hartelust toneelstukjes opvoeren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_194456331
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 11:24 schreef L_auteur het volgende:
Zal Sylvana jaloers zijn op alle aandacht die Akwasi nu krijgt? Hij heeft het klaagneger verdienmodel van haar overgenomen lijkt het..
Zou een leuk stel zijn en dan een enkeltje huwelijksreis Ghana.
pi_194456370
Het is een schande dat het OM nog steeds geen zaak tegen deze idioot is begonnen. Ze waren heel wat sneller bij de blokkeerfriezen. En zo'n mooi filmpje van het OM om duidelijk te maken dat ze zulk gedrag niet tolereren wil ik ook bij Akwasi zien.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_194456379
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 11:45 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Veel mensen weten niet eens meer dat hier ooit dienstplicht was.
Niks was, die is er nog steeds.
https://www.rijksoverheid(...)over-de-dienstplicht
pi_194456382
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 12:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het is een schande dat het OM nog steeds geen zaak tegen deze idioot is begonnen. Ze waren heel wat sneller bij de blokkeerfriezen. En zo'n mooi filmpje van het OM om duidelijk te maken dat ze zulk gedrag niet tolereren wil ik ook bij Akwasi zien.
Het OM is ook nog geen zaak begonnen tegen de terroristen op trekkers die het trucje van de blokkeerfriezen meerdere malen hebben herhaald. Het OM laat nogal eens een steekje vallen.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 12:04:27 #34
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_194456384
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 12:03 schreef Chia het volgende:

[..]

Niks was, die is er nog steeds.
https://www.rijksoverheid(...)over-de-dienstplicht
Verrassend. Wist ik niet. :)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_194456515
quote:
Akwasi hoopt dat er snel een partij komt in de Tweede Kamer die de belangen gaat behartigen voor mensen van kleur. De muzikant zegt het onbegrijpelijk te vinden dat dieren nog beter zijn vertegenwoordigd in Nederland.
https://www.telegraaf.nl/(...)oor-mensen-van-kleur
:')
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_194456533
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 12:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

:')
Hij vergelijkt mensen van kleur met dieren?
Volgens mij kan prima bij Groen Links terecht, hun leden lopen ook mee bij BLM.
pi_194456562
De hypocrisie druipt eraf. Even naar Afrika vliegen voor zijn clip maar daarna weer lekker terug naar roofland Nederland. Want het is wel goed vertoeven hier voor Akwasi ondanks dat we blijkbaar alle rijkdom geroofd hebben.
Het slavenverleden is zeker niks om trots op te zijn. Maar al die zogenaamde verontwaardiging die nu naar voren komt gaat nergens over. Vertrek dan uit Nederland als we zo slecht zijn hier.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_194456565
quote:
,,Ik dacht net al: gaat ie niet beginnen over dat Ashanti slavenhandelaars zouden zijn geweest? Iedereen is opeens een historicus, mensen roepen maar wat. Ashanti zijn geen slaven­handelaren geweest. Wel? Kom op met de feiten dan, die zijn er niet. Kennen de mensen die nu denken iets van de Ashantigeschiedenis te weten de Nederlandse geschiedenis eigenlijk wel? Nederland was overzee een ware roofstaat, laten we het daar eerst eens over hebben. Nederland was enorm invloedrijk en omnipresent als het gaat om de slavenhandel, het was ook een van de laatste landen die de slavernij afschafte. Dat zijn helaas wel feiten.”
:') _!

Gejat van Geenstijl:

quote:
Begin maar eens met lezen van DIT ARTIKEL. Over hoe Afrikaanse slavenkoningen PISWOEST naar Europa afreisden om te protesteren tegen De Afschaffing. En mocht je daar geen zin in hebben, hiero alvast twee alineaatjes over de Ashanti

Ghanaian politician and educator Samuel Sulemana Fuseini has acknowledged that his Asante ancestors accumulated their great wealth by abducting, capturing, and kidnapping Africans and selling them as slaves.

Ghanaian diplomat Kofi Awoonor has also written: "I believe there is a great psychic shadow over Africa, and it has much to do with our guilt and denial of our role in the slave trade. We, too, are blameworthy in what was essentially one of the most heinous crimes in human history."

Jouw mensen verkochten mensen, Akwasi. Leef ermee.
pi_194456653
Wat een domheid. Sowieso dat #BLM.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 8 augustus 2020 @ 12:34:48 #40
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194456679
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 12:21 schreef AchJa het volgende:

[..]

:') _!

Gejat van Geenstijl:
[..]

_O- _O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194456723
Dit is gewoon black history, geschiedenis vanuit niet Westers perspectief maar wel vollicht gericht op het Westen en niet op de Afrikanen en de Arabieren natuurlijk. Clarice Gargard is er ook zo eentje, die roemt de West-Afrikaanse traditie van mondelinge geschiedvertelling ten bate van het heden, en om dat te illustreren gaat ze meteen even de Nederlandse geschiedenis vervalsen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 12:45:03 #42
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_194456747
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 11:57 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Zou een leuk stel zijn en dan een enkeltje huwelijksreis Ghana.
Sylv wil alleen maar blanke mannen
pi_194456858
Toch fijn om nu eens inhoudelijke argumenten te lezen waarom hij anti zwarte piet is.

"Hij wist het opeens", en "hij vind het raar".

Nee, nu snap ik het. Hij is gewoon knettergek.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_194456900
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 11:34 schreef Da hopman het volgende:
Akwasi beweert in 2017 zelf dat de Ashanti slavenhandelaren zijn geweest.
In 2018 waren ze in Suriname ook iet blij met het bezoek vande Ghanese koning van Ashanti-afkomst.
https://www.waterkant.net(...)koning-aan-suriname/

En wzt doe je als 14jarige nog op de basisschool?

Ik kan me wel voorstellen dat je je ergert als je alleen getypecast wordt voor stereotype rollen. Dit gaf Akwasi ook al aan voor de blm-discussie
Nergens lees ik basisschool. Wel lees ik dat hij op de OSB zat. Dat is de Open Scholengemeenschap Bijlmer.

Voorts vind ik het fijn dat er nu nogmaals bevestigd wordt dat er wat met mij/ons aan de hand is. Dan ben ik in elk geval geschikt genoeg om aan deze maatschappij deel te nemen.
  Moderator zaterdag 8 augustus 2020 @ 13:15:00 #45
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194457091
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 11:05 schreef roos94 het volgende:
https://www.ad.nl/show/ak(...)-nederland~a2e152f8/

Er zit wel een Partij voor de Dieren in het parlement, maar geen partij voor mensen van kleur. Golden retrievers zijn in de Tweede Kamer beter vertegenwoordigd dan mensen van kleur.

deze man :')

mensen van kleur worden vertegenwoordigd door 225 leden

net als de rest
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 13:15:03 #46
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_194457093
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 11:05 schreef roos94 het volgende:
https://www.ad.nl/show/ak(...)-nederland~a2e152f8/
,Ashanti zijn geen slaven­handelaren geweest. Wel? Kom op met de feiten dan, die zijn er niet.
Wat een domme aap. Of koe, als aap niet mag. In 2017 zei meneer dit:

"Bijna alle Ghanezen in Nederland zijn Ashanti, de bekendste en rijkste stam. In Ghana is weer verschil tussen ons en de arme Ghanezen uit het noorden, die door de Ashanti als slaven zijn verkocht aan de Nederlanders.”
Haters everywhere but I don't really care.
pi_194457095
Van de Telegraaf.

“ Zijn vader vond dat de rapper excuses moest maken voor wat hij op de Dam had gezegd over Zwarte Piet. „Maar hij komt uit een tijd waarin je werkte voor een baas en je plaats wist. Ik ben mijn eigen baas en zeg wat ik wil. Niemand kan mij ontslaan, als je niet uitkijkt ontsla ik jou.‘

Deze man :') Spreekt zichzelf in 2 zinnen alweer tegen. _O-

Deze man is gewoon een gore racist en zorgt voor meer verdeeldheid in de maatschappij.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  Moderator zaterdag 8 augustus 2020 @ 13:16:09 #48
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194457106
en hoezo mensen van Kleur, is dat weer nieuw?

wie is die Kleur die nu de baas over ze is dan?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 13:17:29 #49
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194457122
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 13:16 schreef sp3c het volgende:
en hoezo mensen van Kleur, is dat weer nieuw?

wie is die Kleur die nu de baas over ze is dan?
Echt iets voor jou, zeiken over een misplaatste hoofdletter.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_194457127
Beter vertrekt deze man weer naar Ghana. Dan brengen ze hem daar wel wat manieren bij.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  Moderator zaterdag 8 augustus 2020 @ 13:18:22 #51
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194457136
quote:
83s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 13:17 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Echt iets voor jou, zeiken over een misplaatste hoofdletter.
elke hoofdletter is misplaatst vriend :{w
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 13:19:59 #52
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194457153
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 13:18 schreef sp3c het volgende:

[..]

elke hoofdletter is misplaatst vriend :{w
Mijn vrienden hebben op de basisschool hoofdletters leren gebruiken.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  Moderator zaterdag 8 augustus 2020 @ 13:20:55 #53
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194457164
quote:
82s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 13:19 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Mijn vrienden hebben op de basisschool hoofdletters leren gebruiken.
nou en?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 13:22:07 #54
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194457175
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 13:20 schreef sp3c het volgende:

[..]

nou en?
Dus ik ben jouw vriend niet. Sorry, hij was ook moeilijk.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  Moderator zaterdag 8 augustus 2020 @ 13:23:50 #55
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194457196
ik maak zelf wel uit wie mijn vrienden zijn vriend :{w
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_194457269
quote:
,,Ik hoop dat het goed gaat met haar. Als iemand in Nederland heeft ondervonden wat racisme is, is zij het. Ik hoop ook dat ze volgend jaar tot Kamerlid wordt verkozen. Ik heb naar dat racismedebat gekeken en echt, mijn tenen trokken zo krom dat ik daarna heel lang in een warm bad heb moeten zitten om ze weer recht te krijgen. Een debat over racisme waar alleen maar witte mensen aan het woord kwamen, wát een aanfluiting.
Dat kwam omdat de activisten liever op een terrasje een pizza en een wijntje gingen doen of zo, ze wilden althans niet in discussie olv Kelder en hun beweringen over institutioneel racisme ter discussie stellen mocht ook al niet. Er waren overigens wel 'mensen van kleur', alleen vrij normale, niet zoveel koningen.

quote:
Er zit wel een Partij voor de Dieren in het parlement, maar geen partij voor mensen van kleur. Golden retrievers zijn in de Tweede Kamer beter vertegenwoordigd dan mensen van kleur. Sylvana Simons zou er zoveel goed werk kunnen doen. Ik ken haar persoonlijk, ja. Kenden maar meer mensen haar echt. Ze is een supersympathiek mens.”
Mensen van kleur niet in de kamer? Ik dacht toch echt dat er een stuk of 15 niet blanken in de kamer zaten, of zijn die niet zwart genoeg? Feit is dat te weinig mensen op Simons hebben gestemd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 13:33:13 #57
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_194457287
quote:
81s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 11:24 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Als je een neger bent mag je alles zeggen. Doe je dat als blanke, dan ben je een racist.
Dat er in Nederland racisme is daar twijfel ik niet aan. Maar het probleem is dat Akwasi een onverzoenlijk standpunt in neemt door te zeggen dat er iets mis is in Nederland. Terwijl racisme en neerkijken op anderen bij elke bevolkingsgroep voorkomt. En niet elke Nederlander een racist is.

Daarnaast is slavernij een complex verhaal wat niet alleen de westerse maatschappij aangaat. Maar waarin Afrikanen zelf ook een rol in gespeeld hebben. Wat nu dus onder de tafel wordt geveegd. En verder ook niks oplost wat de problemen van Afrika nu aangaat.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_194457326
Er is wel iets mis in Nederland: Hypocriete mensen zoals hem, en een DENK, GL, D'66 brrrrr, moet er niet aan denken als die 'ooit' aan de macht komen.
Voor vluchtelinge en gelukszoekers moet er een 'werk' visum komen, ze mogen nooit een Ned paspoort krijgen, zo houden we Nederland Nederland, het is nog niet te laat om deze ziekte te keren.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 13:46:05 #59
3542 Gia
User under construction
pi_194457391
Hij heeft dus alleen excuses gemaakt voor die opmerking omdat dat van zijn vader moest.

Dus eigenlijk denkt hij daar nog steeds zo over.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 13:50:57 #60
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_194457440
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 13:39 schreef JannekeC5 het volgende:
Er is wel iets mis in Nederland: Hypocriete mensen zoals hem, en een DENK, GL, D'66 brrrrr, moet er niet aan denken als die 'ooit' aan de macht komen.
Voor vluchtelinge en gelukszoekers moet er een 'werk' visum komen, ze mogen nooit een Ned paspoort krijgen, zo houden we Nederland Nederland, het is nog niet te laat om deze ziekte te keren.
Hypocriet zijn is helaas ben ik bang niet alleen voorbehouden aan deze partijen. En ik zie wel een probleem met jou standpunt wie gaat als we jou plan uitvoeren de schijthuizen en de openbare ruimte schoonhouden en dergelijke. En wat is Nederland precies? Zeker gezien alle buitenlanders die in Nederland over de vloer komen door de eeuwen heen. Ik durft zelfs te wedden dat er na genealogisch onderzoek in jou familie er daar wel een paar niet Nederlanders bij zitten.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_194457614
Leugenachtige, hypocriete kutmongool is het.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 14:06:40 #62
3542 Gia
User under construction
pi_194457629
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 13:50 schreef Megumi het volgende:

[..]

Hypocriet zijn is helaas ben ik bang niet alleen voorbehouden aan deze partijen. En ik zie wel een probleem met jou standpunt wie gaat als we jou plan uitvoeren de schijthuizen en de openbare ruimte schoonhouden en dergelijke. En wat is Nederland precies? Zeker gezien alle buitenlanders die in Nederland over de vloer komen door de eeuwen heen. Ik durft zelfs te wedden dat er na genealogisch onderzoek in jou familie er daar wel een paar niet Nederlanders bij zitten.
Gewezen Romeinse slaven, die na vrijlating naar het noorden vluchtten.

Maar, tja, blank hè, dan ben je niet zielig genoeg.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 14:10:50 #63
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_194457664
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 14:06 schreef Gia het volgende:

[..]

Gewezen Romeinse slaven, die na vrijlating naar het noorden vluchtten.

Maar, tja, blank hè, dan ben je niet zielig genoeg.
In het Romeinse rijk ben ik liever slaaf dan een burger. En in het noorden vluchten wat bedoel je daar mee bij de Picten en de Germanen in een koud en donker bos gaan wonen? Wellicht ook als slaaf.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_194457698
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 11:23 schreef Barcaconia het volgende:
Hij heeft nooit een blad voor de mond genomen, mag zeggen wat hij denkt en iedereen die daar aanstoot aan neemt of oncomfortabel van wordt heeft gewoon pech.

Werkt dat ook 2 kanten op of is dat enkel als je zijn mening deelt?
Dit dus. Daarnaast, hij heeft zelf aangegeven niet aangekeken te kunnen worden op gedrag van zijn voorouders, kan hij dan nu ook stoppen met gezeur over het slavernij verleden in NL?
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 14:21:24 #65
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_194457766
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 14:15 schreef wpor het volgende:

[..]

Dit dus. Daarnaast, hij heeft zelf aangegeven niet aangekeken te kunnen worden op gedrag van zijn voorouders, kan hij dan nu ook stoppen met gezeur over het slavernij verleden in NL?
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 14:15 schreef wpor het volgende:

[..]

Dit dus. Daarnaast, hij heeft zelf aangegeven niet aangekeken te kunnen worden op gedrag van zijn voorouders, kan hij dan nu ook stoppen met gezeur over het slavernij verleden in NL?
Weet ik niet ik denk dat de zwarte pagina's van een land in de geschiedenis best aan bod mogen komen. Maar niet op de manier zoals nu gebeurd. Eigenlijk zou ik meer een een kant uit willen vergeven maar niet vergeten. En denk dat gezien de armoe en corruptie in Afrika zelf Sylvana en Akwasi zich meer daar op zouden moeten richten. Als ze de positie van mensen met een donkere huidskleur echt zouden willen verbeteren. Oeps racist alarm.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 14:30:18 #66
3542 Gia
User under construction
pi_194457869
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 14:10 schreef Megumi het volgende:

[..]

In het Romeinse rijk ben ik liever slaaf dan een burger. En in het noorden vluchten wat bedoel je daar mee bij de Picten en de Germanen in een koud en donker bos gaan wonen? Wellicht ook als slaaf.
Veel slaven waren buitgemaakt in het noorden. Zij, of hun nazaten, gingen op enig moment weer terug naar hun stam.

Kunnen andere gewezen slaven een voorbeeld aan nemen.

Als mijn arme oude voorvader niet naar Nederland was verhuisd, was mijn Italiaans nu vast een stuk beter.

En ja, ik woon liever hier dan in Rome.
En ik denk dat mensen die rond het jaar 50 tot slaaf werden gemaakt ook weer liever terug naar hun eigen stam gingen, als ze konden ontsnappen, naar dat woud waar ze zich thuis voelden.

Ik snap dus niet waarom Akwasi zo graag hier, in dat slechte, racistische Nederland wil wonen als Ghana zo geweldig is.

Vertrek dan, gek.
pi_194457922
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 13:31 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat kwam omdat de activisten liever op een terrasje een pizza en een wijntje gingen doen of zo, ze wilden althans niet in discussie olv Kelder en hun beweringen over institutioneel racisme ter discussie stellen mocht ook al niet. Er waren overigens wel 'mensen van kleur', alleen vrij normale, niet zoveel koningen.
[..]

Mensen van kleur niet in de kamer? Ik dacht toch echt dat er een stuk of 15 niet blanken in de kamer zaten, of zijn die niet zwart genoeg? Feit is dat te weinig mensen op Simons hebben gestemd.
In Amsterdam heeft die club wel meerdere zetels. De Nederlandse burger zal zulke idioten alleen nooit genoeg stemmen geven voor een zetel. Buiten de inclusiviteitsbubbel Amsterdam is Sylvana kansloos.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator zaterdag 8 augustus 2020 @ 14:34:33 #68
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194457926
omdat het gewoon een Hollander is net als de rest

hoe erg hem dat ook tegenstaat _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_194457936
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 11:45 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Veel mensen weten niet eens meer dat hier ooit dienstplicht was.
Die is er nog steeds.
  Moderator zaterdag 8 augustus 2020 @ 14:37:29 #70
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194457960
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 14:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

In Amsterdam heeft die club wel meerdere zetels. De Nederlandse burger zal zulke idioten alleen nooit genoeg stemmen geven voor een zetel. Buiten de inclusiviteitsbubbel Amsterdam is Sylvana kansloos.
Silvana heeft 1 zetel in Amsterdam toch?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 14:40:08 #71
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_194457994
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 14:30 schreef Gia het volgende:

[..]

Veel slaven waren buitgemaakt in het noorden. Zij, of hun nazaten, gingen op enig moment weer terug naar hun stam.

Kunnen andere gewezen slaven een voorbeeld aan nemen.

Als mijn arme oude voorvader niet naar Nederland was verhuisd, was mijn Italiaans nu vast een stuk beter.

En ja, ik woon liever hier dan in Rome.
En ik denk dat mensen die rond het jaar 50 tot slaaf werden gemaakt ook weer liever terug naar hun eigen stam gingen, als ze konden ontsnappen, naar dat woud waar ze zich thuis voelden.

Ik snap dus niet waarom Akwasi zo graag hier, in dat slechte, racistische Nederland wil wonen als Ghana zo geweldig is.

Vertrek dan, gek.
Bron? Waarom zou je in de tijd van de Romeinen naar het noorden willen? Nu zou ik liever hier willen wonen. Maar in het Romeinse rijk leefde 80% van de bevolking onder wat we tegenwoordig de armoede grens zouden noemen. Dus een carrière in het leger waarbij je nog wat kon plunderen of boekhouder slaaf sq boer bij een rijke Romein dat zou mijn keuze zijn.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 14:43:54 #72
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_194458060
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 14:35 schreef BIGGIE96 het volgende:

[..]

Die is er nog steeds.
Dank je wel, maar is al eerder door iemand anders gemeld. :)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_194458065
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 14:43 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Dank je wel, maar is al eerder door iemand anders gemeld. :)
Excuseer
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 14:44:25 #74
3542 Gia
User under construction
pi_194458068
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 14:40 schreef Megumi het volgende:

Bron? Waarom zou je in de tijd van de Romeinen naar het noorden willen? Nu zou ik liever hier willen wonen. Maar in het Romeinse rijk leefde 80% van de bevolking onder wat we tegenwoordig de armoede grens zouden noemen. Dus een carrière in het leger waarbij je nog wat kon plunderen of boekhouder slaaf sq boer bij een rijke Romein dat zou mijn keuze zijn.
Je wilt toch terug naar je eigen stam. Lijkt me.
Familie!
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 14:44:43 #75
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_194458071
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 14:44 schreef BIGGIE96 het volgende:

[..]

Excuseer
Hoezo? Geen probleem toch?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_194458076
kan Aquarium niet gewoon terug naar Ghana gaan en daar blijven? (y)
pi_194458090
quote:
83s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 14:37 schreef sp3c het volgende:

[..]

Silvana heeft 1 zetel in Amsterdam toch?
Je hebt gelijk, ik dacht dat ze er 2 hadden. Ze hebben wel 2 leden in de raad, maar die hebben een duofunctie. Weer wat geleerd.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 14:47:06 #78
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_194458103
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 14:44 schreef Gia het volgende:

[..]

Je wilt toch terug naar je eigen stam. Lijkt me.
Familie!
Als die er nog zijn. De Kelten en de Germanen zijn redelijk effectief uitgemoord door de Romeinen alleen het Schotland sq het noorden van Engeland bleek de Afghanistan van het Romeinse rijk.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 14:47:07 #79
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_194458105
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 14:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, ik dacht dat ze er 2 hadden. Ze hebben wel 2 leden in de raad, maar die hebben een duofunctie. Weer wat geleerd.
Samen delen ze de hersencel. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 14:49:48 #80
3542 Gia
User under construction
pi_194458129
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 14:47 schreef Megumi het volgende:

[..]

Als die er nog zijn. De Kelten en de Germanen zijn redelijk effectief uitgemoord door de Romeinen alleen het Schotland sq het noorden van Engeland bleek de Afghanistan van het Romeinse rijk.
Toch hebben er al die jaren mensen gewoond in wat nu Nederland, België, Duitsland en zo is.
Anders was het nu nog een woud.

Dus zo effectief waren die Romeinen niet.
pi_194458161
quote:
4s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 11:14 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Als je Nederlanders zo HAAT ga dan ergens anders wonen!

Jij blij wij blij !
Sowieso, waarom komen die gasten allemaal naar NL als het zo slecht is ?????
(Oh ja gratis geld)
  Moderator zaterdag 8 augustus 2020 @ 14:52:55 #82
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194458185
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 14:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, ik dacht dat ze er 2 hadden. Ze hebben wel 2 leden in de raad, maar die hebben een duofunctie. Weer wat geleerd.
zelfs het FvD heeft er meer _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 14:54:46 #83
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_194458215
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 14:49 schreef Gia het volgende:

[..]

Toch hebben er al die jaren mensen gewoond in wat nu Nederland, België, Duitsland en zo is.
Anders was het nu nog een woud.

Dus Renaissance
zo effectief waren die Romeinen niet.
Hun politiek systeem heeft langer bestaan dan de huidige. Dus dat is even wachten. Plus dat een groot deel van hun gedachten goed dank zij de Renaissance nog steeds in ons voortleeft. Plus de Grieken. Anders hadden we nog aan de verstikkende invloed gezeten van de katholieke kerk.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_194458322
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 14:47 schreef Megumi het volgende:

[..]

Als die er nog zijn. De Kelten en de Germanen zijn redelijk effectief uitgemoord door de Romeinen alleen het Schotland sq het noorden van Engeland bleek de Afghanistan van het Romeinse rijk.
De Romeinen hebben de Germanen in het noorden boven de Rijn grotendeels met rust gelaten. De Rijn was nuttig als handelsroute, maar het gebied erboven was moerassig, koud en er liepen van die lastige Germaanse stammen rond.

Interessant is de slag bij Teutoburgerwoud waar drie Romeinse legioenen de pan in werden gehakt (en waarna een Romeins-Germaanse oorlog uitbrak, met wisselende resultaten).

https://historiek.net/sla(...)woud-arminius/69282/

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 08-08-2020 15:16:50 ]
pi_194458334
Waarom krijgt zo’n idioot toch telkens weer een platform voor zijn opruiende haatdragende flauwekul?
pi_194458367
twitter
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_194458368
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 15:05 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Waarom krijgt zo’n idioot toch telkens weer een platform voor zijn opruiende haatdragende flauwekul?
Omdat een stad als Amsterdam zulke idioten tonnen aan subsidie geven om hun haat te kunnen verkondigen.
Omdat het OM hem een voorkeurspositie geeft en hem gewoon pieten laat bedreigen.
Omdat media zoals de Volkskrant en de NPO niets liever doen dan zulke figuren het hoogst mogelijke podia geven om haatboodschappen te verkondigen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_194458482
De gemiddelde Ghanees heeft een IQ van 69. Relevant? Dat laat ik aan anderen over, maar wel benoemen waard als we hem proberen te 'begrijpen'.
pi_194458712
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 15:05 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Waarom krijgt zo’n idioot toch telkens weer een platform voor zijn opruiende haatdragende flauwekul?
Zolang hij reacties (en dus inkomsten) blijft genereren blijft hij in het nieuws komen. Idealiter moeten we hem dus negeren.


Zo'n interviewer mag zich trouwens ook wel eens wat kritischer opstellen. Een bewering als dat de Ashanti niet aan slavernij deden is niet alleen onjuist, maar ook strijdig met hetgeen hij niet zo lang geleden nog gewoon toegaf.
pi_194459666
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 15:05 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Waarom krijgt zo’n idioot toch telkens weer een platform voor zijn opruiende haatdragende flauwekul?
Omdat het AD het wel een goed idee vond om hem te interviewen, en TS het vervolgens een goed idee vond om dat in NWS te dumpen.
En alle snowflakes hier staan weer op hun achterste pootjes verontwaardigd te wezen omdat een rapper lulkoek uitkraamt.

Overigens zou ik AD/show nauwelijks een podium willen noemen. Het is imho meer een vlondertje dat ronddrijft in een poel van de drek die voor nieuws door moet gaan. Een weldenkend mens blijft ver uit de buurt van die poel en heeft zeker geen ambitie voor dat vlondertje.

Maar goed, het janhagel heeft weer iets om zich druk over te maken, en dat is ook wat waard. Dat snappen ze bij het AD heel goed.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_194459816
Hoe komt zo’n rasamsterdammer op de toneelschool van Maastricht? Is dat met loting of ben je dan wel een van de mindere goden?
pi_194459966
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 16:34 schreef OllieA het volgende:

[..]

Omdat het AD het wel een goed idee vond om hem te interviewen, en TS het vervolgens een goed idee vond om dat in NWS te dumpen.
En alle snowflakes hier staan weer op hun achterste pootjes verontwaardigd te wezen omdat een rapper lulkoek uitkraamt.

Overigens zou ik AD/show nauwelijks een podium willen noemen. Het is imho meer een vlondertje dat ronddrijft in een poel van de drek die voor nieuws door moet gaan. Een weldenkend mens blijft ver uit de buurt van die poel en heeft zeker geen ambitie voor dat vlondertje.

Maar goed, het janhagel heeft weer iets om zich druk over te maken, en dat is ook wat waard. Dat snappen ze bij het AD heel goed.
Volgens mij was het Het Parool met het grote interview, en het AD met wat korte stukjes daarvan.
pi_194460013
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 16:56 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Volgens mij was het Het Parool met het grote interview, en het AD met wat korte stukjes daarvan.
Maakt niet uit voor de strekking van mijn post, vind je niet?
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_194460030
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 16:59 schreef OllieA het volgende:

[..]

Maakt niet uit voor de strekking van mijn post, vind je niet?
Nou, volgens mij moet ik altijd geloven dat het Parool een kwaliteitskrant is dus dan gaat je 2e alinea niet op.
pi_194460057
twitter


Hahahahaha _O-
pi_194460186
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 16:46 schreef MevrouwPuff het volgende:
Hoe komt zo’n rasamsterdammer op de toneelschool van Maastricht? Is dat met loting of ben je dan wel een van de mindere goden?
Hij had een te hoog schooladvies gekregen en heeft zijn HAVO-diploma nooit gehaald, Maar in Limburg gaan ze wat Afrikaanser met de regeltjes om. Vast een katholiek met een witte baard die hem in genade aannam.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_194460317
Akwasi's hele business model draait om blanke autochtonen voor racist uit te maken. Daarvoor krijgt hij de nodige subsidies uit progressive kringen.
pi_194460380
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 17:00 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Nou, volgens mij moet ik altijd geloven dat het Parool een kwaliteitskrant is dus dan gaat je 2e alinea niet op.
Het Parool heeft dezelfde kop bij het stuk als het AD, dus ook bij hen is het een click-bait artikel, imho.
Overigens hoef je niks te geloven, je mag gewoon zelf bepalen wat je wel of niet geloofwaardige kranten/journalisten/artikelen vindt.
"Het staat in [insert willekeurige krant]" is geen argument voor de juistheid of het niveau van een stuk.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_194460510
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 11:05 schreef roos94 het volgende:
https://www.ad.nl/show/ak(...)-nederland~a2e152f8/

Ashanti
,,Mijn ouders komen uit Ghana We zijn Ashanti, de stam uit het zuiden van Ghana. Ben je wel eens in Ghana geweest? Nee? Ga erheen, het is er heel tof. Ik was er in februari van dit jaar nog om twee videoclips te schieten. Dat was een ­fijne productie. Mensen in Ghana zijn gastvrij en open.
Is men in Ghana zo gastvrij ja? Krijg je er collectief bekostigde gezondheidszorg en onderwijs, een sociaal vangnet voor als het even tegenzit? Uit hoeveel andere landen worden mensen daar opgevangen/in de bevolking opgenomen? Maar top hoor Akwasi, dat men daar niet zo racistisch en gesloten is als in dat nare Nederland.

quote:
Ik spreek Twi. Mijn Nederlands is iets beter, maar ik kan me goed verstaanbaar maken in het Twi en begrijp ook alles. Thuis spraken we het altijd.
Wat gek zeg, dat mensen denken dat je misschien wel één of andere Afrikaan bent als je thuis altijd één of andere Afrikaanse taal spreekt. Heel racistisch ook. :W

quote:
Rappen
,,Kwam in mijn leven door mijn oudere broer. Hij draaide thuis artiesten als Tupac, A Tribe Called Quest en Grand Puba, dat echte jaren­negentigwerk, de golden era of hiphop. Hij rapte zelf ook. Maar toen hij er als deelnemer aan de Kunstbende, die talentenwedstrijd, in de halve finale uit werd geknikkerd, was hij daar zo gefrustreerd over dat hij stopte met rappen. Dat was het moment dat ik, op mijn veertiende, de microfoon van hem heb overgenomen. En dat ging goed. Het rappen zelf, maar ook het schrijven; ik had altijd al een levendige fantasie. Mijn broer heeft nu een kapsalon, maar als hij knipt, heeft hij altijd hiphop op staan.”
Dat hebben we gemerkt ja. :')

quote:
,,Als acteur heb ik gespeeld in series en films. Eigenlijk heb ik veel meer afgehouden. Dan ging het om bekrompen rollen, die volgens mij niet pasten bij de tijdgeest. Ik doe veel voice-overs en werd gevraagd de stem van de giraf in de film Dikkertje Dap in te spreken. Op het moment dat me werd gevraagd dat met een Afrikaans accent en ook in gebroken Engels te doen, was mijn ziel de deur al uit. Ik vond dat zo lelijk en naar, alsof we weer terug in de tijd gingen. Zulke ervaringen had ik bij meer audities. Ik denk dan: laat ook maar, ik heb geen zin een stereotiep iemand te spelen, ik ga zelf wel rollen creëren.”

Op het moment dat me werd gevraagd dat met een Afrikaans accent en ook in gebroken Engels te doen, was mijn ziel de deur al uit
Want je bent met al die (gangster)rap, het thuis altijd een andere taal dan Nederlands spreken en het constant trekken van de racisme kaart natuurlijk zelf helemaal geen stereotype..

quote:
Zwarte Piet
“The elephant in the room. Ik dacht al: waar blijft hij? Weet je dat er kinderfoto’s van me zijn waar ik op sta met Zwarte Piet? Maar wat wist ik toen? Ik was een kind. Rond mijn veertiende, toen ik begon te rappen, kwam de omslag. Ik zag op de OSB Zwarte Piet rondrennen – die komt daar nu allang niet meer natuurlijk – en wist opeens: dit is raar, dit kan niet. Nu denk ik: hoe kan het dat hij er nog steeds is? Als een steeds groter wordende groep van mensen zich door hem gekwetst voelt, dan geef je daar toch gehoor aan? Zo moeilijk is dat toch niet? Met een simpele ingreep zijn we er.”
Maar van al die nare gangsterrap dacht je niet "dit is raar, dit kan niet"? Wat wordt daarin trouwens allemaal voor raciaal beladen praat verkondigd? Zou je daar die rare ideeën soms hebben opgedaan? :W

Akwasi :') We mogen ons vereerd voelen dat we in dezelfde ruimte als hij mogen ademen want hij is black, hij komt van koningen en koninginnen, net als Mitchell, daar komt iedereen die zwart is vandaan. :')
pi_194460902
Als je die man in een woord moet samenvatten, kom ik uit op persoonlijkheidsstoring.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_194461240
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 17:19 schreef OllieA het volgende:

[..]

Het Parool heeft dezelfde kop bij het stuk als het AD, dus ook bij hen is het een click-bait artikel, imho.
Overigens hoef je niks te geloven, je mag gewoon zelf bepalen wat je wel of niet geloofwaardige kranten/journalisten/artikelen vindt.
"Het staat in [insert willekeurige krant]" is geen argument voor de juistheid of het niveau van een stuk.
Volgens mij doe jij net een hele tirade waarom een bepaalde krant een vodje is want 'AD'. Maar nu is de krant geen argument voor de juistheid over niveau van een stuk.
  Moderator zaterdag 8 augustus 2020 @ 18:09:07 #102
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194461359
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 17:49 schreef Hathor het volgende:
Als je die man in een woord moet samenvatten, kom ik uit op persoonlijkheidsstoring.
ik op aandachtshoer ...
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_194461707
Ik word zo moe van deze man. Het overwegende gevoel dat ik krijg bij die identiteits groepen is onderdrukking. Zij willen als kleine minderheid de regels bepalen in dit land, het liefst onder dwang. En dan zegt ie dit.

'Maar hij komt uit een tijd waarin je werkte voor een baas en je plaats wist. Ik ben mijn eigen baas en zeg wat ik wil. Niemand kan mij ontslaan, als je niet uitkijkt ontsla ik jou'.

Hij doet alsof ie slaaf is maar ondertussen gedraagt ie zich als onderdrukker. Los daarvan gaat het in het artikel over Ghana, roots en ZP. Ik lees niks over Nederland in positieve zin. Als dat zijn beeld is van ons land het droevig gesteld met deze pessimist. Een verzuurde, boze donkere man. Wat dat betreft lijkt ie op de boze blanke man. Misschien moet ie daar eens koffie mee gaan drinken maar dat is niet cool en past niet bij zijn imago.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jeanne_Darc op 08-08-2020 18:39:04 ]
pi_194461900
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 18:03 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Volgens mij doe jij net een hele tirade waarom een bepaalde krant een vodje is want 'AD'. Maar nu is de krant geen argument voor de juistheid over niveau van een stuk.
Ik ga er even van uit dat je mij niet moedwillig misverstaat, dus ik die nog een poging om mijn post te verhelderen.

AD shownieuws beschouw ik niet als een podium, maar als iets zoals omschreven in mijn 'tirade'.

Ik vind noch het AD, noch Het Parool een vodje. Ik vind wel dat beide bladen zich hebben schuldig gemaakt aan een clickbait artikel. Dat doen ze vaak, maar dat doen Volkskrant en NRC evengoed. Dat is het verdienmodel.

Verder begrijp ik niet dat mensen niet hun schouders ophalen over het domme gelul van een rapper. Kijk, de kranten verdienen er geld aan, dus ik snap dat ze het doen, maar je druk maken over Akwasi en z'n 'podium'... mwah.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 18:33:24 #105
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_194461968
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 18:29 schreef OllieA het volgende:

[..]

Ik ga er even van uit dat je mij niet moedwillig misverstaat, dus ik die nog een poging om mijn post te verhelderen.

AD shownieuws beschouw ik niet als een podium, maar als iets zoals omschreven in mijn 'tirade'.

Ik vind noch het AD, noch Het Parool een vodje. Ik vind wel dat beide bladen zich hebben schuldig gemaakt aan een clickbait artikel. Dat doen ze vaak, maar dat doen Volkskrant en NRC evengoed. Dat is het verdienmodel.

Verder begrijp ik niet dat mensen niet hun schouders ophalen over het domme gelul van een rapper. Kijk, de kranten verdienen er geld aan, dus ik snap dat ze het doen, maar je druk maken over Akwasi en z'n 'podium'... mwah.
Dat is juist het hele punt. Dergelijke mafketels krijgen talloze podia. Als je geen weerwoord geeft, gaan de mensen nog denken dat dit normaal is.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_194462553
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 18:33 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Dat is juist het hele punt. Dergelijke mafketels krijgen talloze podia. Als je geen weerwoord geeft, gaan de mensen nog denken dat dit normaal is.
Ja dit.
pi_194462687
twitter


Uiteraard, zijn woorden zijn weer eens verdraaid. Uitgelezen kans om dan uit te leggen wat precies, en wat hij eigenlijk had willen zeggen, maar nee, daar gaat meneer zijn energie niet aan verspillen. Beter door laten etteren en dan vervolgens weer janken dat 'al die witte mensen boos op mij zijn' en er zal binnenkort wel weer een bedreiging bij komen.
pi_194462756
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 18:33 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Dat is juist het hele punt. Dergelijke mafketels krijgen talloze podia. Als je geen weerwoord geeft, gaan de mensen nog denken dat dit normaal is.
Ik heb iets meer vertrouwen in het gezonde verstand van mensen.
Het gedoe rond ZP is vooral getier van de extreme beide kanten op sociale media, de syphilis van deze tijd.
De meerderheid haalt zijn schouders op en gaat z'n eigen gang.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 19:28:27 #109
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_194462910
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 19:15 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[ twitter ]

Uiteraard, zijn woorden zijn weer eens verdraaid. Uitgelezen kans om dan uit te leggen wat precies, en wat hij eigenlijk had willen zeggen, maar nee, daar gaat meneer zijn energie niet aan verspillen. Beter door laten etteren en dan vervolgens weer janken dat 'al die witte mensen boos op mij zijn' en er zal binnenkort wel weer een bedreiging bij komen.
Het is gewoon een eerste klas pisvlek.

Gratis advies voor de heer Akwasi; gewoon geen interviews meer geven.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 19:29:31 #110
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_194462925
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 19:19 schreef OllieA het volgende:

[..]

Ik heb iets meer vertrouwen in het gezonde verstand van mensen.
Het gedoe rond ZP is vooral getier van de extreme beide kanten op sociale media, de syphilis van deze tijd.
De meerderheid haalt zijn schouders op en gaat z'n eigen gang.
Overschat de media niet. Daar zit niet altijd gezond verstand.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 20:38:55 #111
3542 Gia
User under construction
pi_194463834
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 17:02 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[ twitter ]

Hahahahaha _O-
Prima, kan hij daar zijn kots uitwerpen. Word ik er niet, per ongeluk, mee geconfronteerd.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 21:00:31 #112
28033 Pek
je moet wat
pi_194464090
Goed stuk, had niks met de vent maar ben volledig bijgedraaid 8-)
Zie nu ook de rascisten op dit "forum" .
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_194464870
Die Airfryer is net zo'n debiel. Gelukkig zijn er zat donkere mensen die dat groepje ook uitkotsen.
pi_194467171
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 21:39 schreef Duveldrinker het volgende:
Die Airfryer is net zo'n debiel. Gelukkig zijn er zat donkere mensen die dat groepje ook uitkotsen.
Ik heb een paar weken geleden een discussie met zijn zus gehad, en heb zelden zoveel onzin gehoord. Dat dit soort mensen een podium krijgen is een regelrechte schande.

Het zijn gewoon een stel racisten, die het dag in, dag uit over hun kleur hebben.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 23:35:16 #115
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_194467448
Waarom moet je een partij voor gekleurden hebben dan? Zijn de andere politieke partijen er enkel voor blanken?
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 23:43:47 #116
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194467556
Die Akwasi heeft gewoon een of andere persoonlijkheidsstoornis , is hij wel eens onderzocht?
pi_194467611
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 23:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
Die Akwasi heeft gewoon een of andere persoonlijkheidsstoornis , is hij wel eens onderzocht?
Dat is precies wat ik eerder al zei, hij spreekt zichzelf ook constant tegen. Ik heb echt het idee dat die jongen niet helemaal goed is.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_194467910
Het is heel simpel.

Als jij denkt dat er wat mis is met Nederland, dan is het simpelweg tijd om te vertrekken en elders je geluk te vinden.

Zullen wij hem missen, deze subsidietrekker woordkunstenaar..?
pi_194467964
Akwasi: "In Ghana is weer verschil tussen ons [Ashanti] en de arme Ghanezen uit het noorden, die door de Ashanti als slaven zijn verkocht."

Akwasi even later:

"Ashanti zijn geen slaven­handelaren geweest. Wel? Kom op met de feiten dan, die zijn er niet."

Hoe dan _O-
pi_194468626
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 23:48 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat is precies wat ik eerder al zei, hij spreekt zichzelf ook constant tegen. Ik heb echt het idee dat die jongen niet helemaal goed is.
Sylvana schijnt een enorme borderliner te zijn. Dat klopt ook wel want ze kan heel goed lullen en haar vinger naar andere wijzen. Maar gekkies krijgen tegenwoordig een platform ipv dat ze worden opgenomen in een instelling.
pi_194469442
Stop making stupid people famous!
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_194469485
Waarom krijgt deze zwakzinnige zoveel aandacht?
Zag hem laatst ook al in ER, heb gelijk een ander seizoen opgezet
  zondag 9 augustus 2020 @ 08:36:17 #123
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_194469627
Er is zoveel mis met Nederland, maar niet wat Akwasi denkt dat er mis is.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_194469691
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 21:00 schreef Pek het volgende:
Goed stuk, had niks met de vent maar ben volledig bijgedraaid 8-)
Zie nu ook de rascisten op dit "forum" .
Waarom ben je bijgedraaid door dit stuk?
Facts don't care about your feelings
pi_194469817
Als je jezelf zo hard moet verdedigen als Akwasi, moet beargumenteren dat je wel als een pauper affiliatie hebt met de achtergestelde negers uit de Bijlmer, dan weet je dat het een lulverhaal is, en hij gewoon een priviledged Ghanees is. Vuile slavenhandelaar. Beetje rijk worden over de rug van zijn mede-negers. Huichelaar.
  zondag 9 augustus 2020 @ 10:31:28 #126
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194470604
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 01:32 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Sylvana schijnt een enorme borderliner te zijn. Dat klopt ook wel want ze kan heel goed lullen en haar vinger naar andere wijzen. Maar gekkies krijgen tegenwoordig een platform ipv dat ze worden opgenomen in een instelling.
Gekkies doen 'mooie uitspraken' en dat is koren op de molen van de media die veel clicks kunnen genereren door een 'debat' aan te zwengelen.
  zondag 9 augustus 2020 @ 14:01:47 #127
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_194473054
Domme,domme negert.
pi_194477034
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 19:15 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[ twitter ]

Uiteraard, zijn woorden zijn weer eens verdraaid. Uitgelezen kans om dan uit te leggen wat precies, en wat hij eigenlijk had willen zeggen, maar nee, daar gaat meneer zijn energie niet aan verspillen. Beter door laten etteren en dan vervolgens weer janken dat 'al die witte mensen boos op mij zijn' en er zal binnenkort wel weer een bedreiging bij komen.
Het is gewoon een soort zwarte Thierry! :D

Lult uit z'n nek.
Wordt opgeschreven door de interviewer.
Mensen reageren erop.
"Ik word geframed!!!"

"Framing" is natuurlijk sowieso zo'n dom kutwoord wat nooit buiten colleges communicatie of journalistiek had mogen komen. Als je nu al ziet hoe het overal voor gebruikt wordt:

Ik word verkeerd geïnterpreteerd -> Ik word geframed.
Ik word aangevallen -> Ik word geframed.
Mensen zijn het met mij oneens -> Ik word geframed.
Ik word beledigd -> Ik word geframed.
pi_194481275
Wat er mis is met Nederland is dat figuren als Akwasi podium krijgen.

quote:
Ashanti (2)
,,Ik dacht net al: gaat ie niet beginnen over dat Ashanti slavenhandelaars zouden zijn geweest? Iedereen is opeens een historicus, mensen roepen maar wat. Ashanti zijn geen slaven­handelaren geweest. Wel? Kom op met de feiten dan, die zijn er niet.
Africa’s role in slavery

Ghanaian politician and educator Samuel Sulemana Fuseini has acknowledged that his Asante ancestors accumulated their great wealth by abducting, capturing, and kidnapping Africans and selling them as slaves.

Ghanaian diplomat Kofi Awoonor has also written: "I believe there is a great psychic shadow over Africa, and it has much to do with our guilt and denial of our role in the slave trade. We, too, are blameworthy in what was essentially one of the most heinous crimes in human history."
Ô mon citoyens vous serez unis.
  zondag 9 augustus 2020 @ 22:14:55 #130
168739 Red_85
'echt wel'
pi_194481387
quote:
4s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 11:14 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Als je Nederlanders zo HAAT ga dan ergens anders wonen!

Jij blij wij blij !
Dit
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_194485354
Zolang ze zelf zo racistisch zijn als de pest. Neem ik ze niet serieus als ze over racisme willen praten.

Sorry but not sorry.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')