Ik snap de beredenering wel maar ben het er niet mee eens.quote:Op maandag 3 augustus 2020 11:33 schreef Predator40 het volgende:
[..]
blijkbaar kunnen mensen niet met vrijheden omgaan tijdens een pandemie en dan moet je wel wat strengere maatregelen door gaan voeren.
het is geen oplossing maar daardoor loopt het niet compleet uit de klauwen.
Hoe zou je het dan aanpakken?quote:Op maandag 3 augustus 2020 11:37 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik snap de beredenering wel maar ben het er niet mee eens.
Er is vast een deel wat er niet mee kan omgaan maar gevoelsmatig doet de meerderheid dit wel.
Daarom zou ik de meerderheid dus ook niet "straffen" met strengere regels omdat anderen zich er niet aan houden, zeker omdat een groot deel nogal ingrijpende maatregelen zijn.
Voorlichting, werken aan gedragsverandering en als het niet anders kan handhaven. Dat moet toch de basis zijn en blijven. Strengere regels gaan trouwens net zo goed ontweken worden...quote:
In Nederland hebben we naar mijn mening een redelijk OK beleid.quote:
Het feit dat vanaf 1 september alle maatregelen worden losgelaten vind ik wel matig, hoor. Ik heb nu al 3 uitnodigingen voor feestjes in september, want "dan mag alles weer"quote:Op maandag 3 augustus 2020 11:43 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
In Nederland hebben we naar mijn mening een redelijk OK beleid.
Is dat zo? Dat dan alles wordt losgelaten? Is dat niet iets dat nog aan de op dan heersende situatie onderhevig is?quote:Op maandag 3 augustus 2020 11:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het feit dat vanaf 1 september alle maatregelen worden losgelaten vind ik wel matig, hoor. Ik heb nu al 3 uitnodigingen voor feestjes in september, want "dan mag alles weer"
Forget IT, ze drukken voor 1-9 de corona wet er vast nog even doorheen en breekt de hel pas echt losquote:Op maandag 3 augustus 2020 11:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het feit dat vanaf 1 september alle maatregelen worden losgelaten vind ik wel matig, hoor. Ik heb nu al 3 uitnodigingen voor feestjes in september, want "dan mag alles weer"
Ook prima, iedereen kan dan ook zelf inschatten of hij/zij zich daarbij prettig voelt.quote:Op maandag 3 augustus 2020 11:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is dan ook geen feit. Als het zo doorgaat wordt in september echt niks extra losgelaten.quote:Op maandag 3 augustus 2020 11:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wel apart, want de vergadering van de VvE is van maart naar mei naar september verschoven en nu uitgesteld tot nader orde.quote:Op maandag 3 augustus 2020 11:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is niet zo. Er is, voor de dingen die op dit moment nog niet zijn toegestaan, alleen gezegd dat dat tot 1 september niet verandert. Het is ondenkbaar dat je op 2 september een festival van 50.000 man mag organiseren.quote:Op maandag 3 augustus 2020 11:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kan ik me wel in vinden.quote:Op maandag 3 augustus 2020 11:43 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
In Nederland hebben we naar mijn mening een redelijk OK beleid.
Op basis van de data waar nu de besmettingen plaatsvinden is er ook redelijk inzicht in waar dit plaatsvind en probeer juist daar iets op te bedenken om het in te dammen / onder controle te houden.
Dus vooral gerichte maatregelen en extra voorlichting op de risico's.
Stop ook met het online op de schandpaal gooien van "groep X" als er een keer iets niet volgens de regels verloopt.
Een klein voorbeeld is de discussie rondom kerkdiensten waar er wel/niet gezongen/mondkapjes moeten komen, op basis van het BCO komt naar voren dat 0.2 % van de besmettingen daar wordt opgelopen, terwijl bijvoorbeeld de werksituatie op 12% staat.
Dat kan wel zo zijn, maar diverse mensen in mijn omgeving hebben het idee dat vanaf 1 september alles weer mag en zijn druk bezig om mensen uit te nodigen voor allerhande activiteiten. Ik heb niet het idee dat het idee leeft dat het niet de goede kant op gaat.quote:Op maandag 3 augustus 2020 11:52 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat is niet zo. Er is, voor de dingen die op dit moment nog niet zijn toegestaan, alleen gezegd dat dat tot 1 september niet verandert. Het is ondenkbaar dat je op 2 september een festival van 50.000 man mag organiseren.
Tja, daar zit natuurlijk ook een eigen verantwoordelijkheid in.quote:Op maandag 3 augustus 2020 11:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat kan wel zo zijn, maar diverse mensen in mijn omgeving hebben het idee dat vanaf 1 september alles weer mag en zijn druk bezig om mensen uit te nodigen voor allerhande activiteiten. Ik heb niet het idee dat het idee leeft dat het niet de goede kant op gaat.
Dat doe ik natuurlijk ook, maar het zou fijn zijn als het wat duidelijker zou worden gemaakt dat dit soort dingen gewoon niet kunnen.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tja, daar zit natuurlijk ook een eigen verantwoordelijkheid in.
Ik ga voorlopig nog niet naar een feestje en hou het zelf ook nog klein. En als ik een uitnodiging krijg, zal ik ook vertellen waarom ik niet kom.
Het is nog geen 1 september. Als de besmettingen weer afnemen, wordt er misschien weer meer losgelaten, maar als het hetzelfde blijft of meer wordt, lijkt me dat 1 september geen keiharde datum blijft om alles los te laten. Het duurt nog bijna een maand, dus laten we niet te veel op de zaken vooruit lopen. Mensen die een feestje organiseren terwijl dat dadelijk toch niet blijk te kunnen, hebben dan pech.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat doe ik natuurlijk ook, maar het zou fijn zijn als het wat duidelijker zou worden gemaakt dat dit soort dingen gewoon niet kunnen.
quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:11 schreef babylon het volgende:
Ik vind dat het aantal besmettingen niet heel veel uitmaakt, als het aantal ziekenhuisopnames/sterfgevallen zo blijft als dat het de laatste zes weken al was. Als dat gewoon zo blijft staan deze maand, dan hop, september gewoon veel meer los. Waaronder grote feesten.
Ik denk dat voorlopig deze situatie aanhouden inderdaad ook een beter idee is dan ineens weer alles toestaan. Want je weet ook niet hoe het met terugkomend vakantieverkeer gaat uitpakken.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:16 schreef dick_laurent het volgende:
Op basis van de huidige trends denk ik dat je er rekening mee moet houden dat de komende twee weken de cijfers op zijn minst blijven zoals nu (best case scenario): dus dagelijks tussen de 300/400 cases. Met wat kleine uitschieters omlaag/omhoog.
Worst case scenario, gaat het gestaag oplopen en zitten we over twee weken aan de 800 - 900 cases per dag en dan zullen de ziekenhuizen ook langzaam weer voller gaan worden.
Either way zou het me zeer onverstandig lijken om op 1 september alle restricties op te heffen.
Joh, het zou al heel wat zijn als na 1 september weer meer mensen met enige regelmaat op kantoor ipv thuis mogen werken. Verder blijft die 1,5 meter regel gewoon van kracht.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:16 schreef dick_laurent het volgende:
Op basis van de huidige trends denk ik dat je er rekening mee moet houden dat de komende twee weken de cijfers op zijn minst blijven zoals nu (best case scenario): dus dagelijks tussen de 300/400 cases. Met wat kleine uitschieters omlaag/omhoog.
Worst case scenario, gaat het gestaag oplopen en zitten we over twee weken aan de 800 - 900 cases per dag en dan zullen de ziekenhuizen ook langzaam weer voller gaan worden.
Either way zou het me zeer onverstandig lijken om op 1 september alle restricties op te heffen.
Dat klopt ook wel. Daarnaast is het ook makkelijk om te roepen dat X niet meer moet kunnen/boetes uitgedeeld moeten worden (op basis van een enkel bericht in de media/onderbuikgevoel) als je zelf niet door X geraakt wordt.quote:Op maandag 3 augustus 2020 11:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kan ik me wel in vinden.
Wat betreft de schandpaal, ik weet niet of dat het geval is. Ik heb eerder het gevoel dat er zoveel verschillende groepen zijn waarvoor zoveel verschillende zaken belangrijk zijn, dat men erg geneigd is om het eigen 'gerief' (ik kan even geen betere verzamelnaam bedenken) als veilig en ok te bestempelen en als er dan iets niet helemaal goed gaat, dit te bagatelliseren of naar een andere 'gerief' te wijzen.
Lijkt me niet heel verstandig eigenlijk. Festivalseizoen is straks weer voorbij en dan verplaatst alles zich weer (veel) meer naar binnen.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:11 schreef babylon het volgende:
Ik vind dat het aantal besmettingen niet heel veel uitmaakt, als het aantal ziekenhuisopnames/sterfgevallen zo blijft als dat het de laatste zes weken al was. Als dat gewoon zo blijft staan deze maand, dan hop, september gewoon veel meer los. Waaronder grote feesten.
Verstandig met een recordaantal besmettingen wereldwijd en geen vaccin. Waarom zou je per se op escalatie willen aansturen?quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:11 schreef babylon het volgende:
Ik denk dat er al heel wat mensen niet meer thuis werken, maar op kantoor.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:20 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Joh, het zou al heel wat zijn als na 1 september weer meer mensen met enige regelmaat op kantoor ipv thuis mogen werken. Verder blijft die 1,5 meter regel gewoon van kracht.
Nou en? Als de huidige ziekteverschijnselen nog maar een schaduw zijn van die van maart/april, omdat we veel beter snappen wat het is, en daardoor ook veel betere zorg kunnen leveren, waardoor de IC's niet vol lopen... Tsja, wat maakt het dan in het algemeen nog uit?quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Lijkt me niet heel verstandig eigenlijk. Festivalseizoen is straks weer voorbij en dan verplaatst alles zich weer (veel) meer naar binnen.
Het aantal (absolute) besmettingen in NL zegt niet zo heel veel.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Verstandig met een recordaantal besmettingen wereldwijd en geen vaccin. Waarom zou je per se op escalatie willen aansturen?
Dat aanzetje dat zou kunnen leiden tot een tweede golf valt nu ook alweer mee.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:16 schreef dick_laurent het volgende:
quote:Aantal nieuwe coronabesmettingen flink gedaald
In de afgelopen 24 uur zijn 366 mensen in Nederland positief getest op het coronavirus. Dat zijn er flink minder dan gisteren, toen lag dat aantal op 431. De grootste besmettingshaard is nog steeds Rotterdam-Rijnmond. Tussen zaterdagochtend en zondagochtend zijn daar 111 mensen positief getest, tegen 125 een dag eerder. Dat meldt het coronadashboard van de Rijksoverheid.
Het aantal nieuwe geregistreerde besmettingen in Amsterdam bedroeg 30, een dag eerder waren er 67 nieuwe gevallen bijgekomen. In de regio Haaglanden kwamen 45 besmettingen aan het licht tegen 51 een dag eerder. De provincie Utrecht telde 24 nieuwe besmettingen, 2 meer dan zaterdag werd gemeld. De regio Hollands-Midden noteerde 17 positieve gevallen. In de regio Midden-en West-Brabant telden de gezondheidsautoriteiten 42 nieuwe besmettingen tegen 33 in het voorgaande etmaal. https://www.welingelichte(...)n-flink-gedaald.html
Nederland is niet de wereld. Dat ze in Amerika of Brazilië niet naar de dokter of het ziekenhuis gaan, omdat dat kapitalen kost, is een probleem dat we hier niet kennen. Hier kunnen we de mensen gewoon helpen.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Verstandig met een recordaantal besmettingen wereldwijd en geen vaccin. Waarom zou je per se op escalatie willen aansturen?
Je kunt toch gewoon niet gaan als je daar geen trek in hebt?quote:Op maandag 3 augustus 2020 11:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
En hoeveel daarvan hadden een ziekenhuis nodig?quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:27 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat aanzetje dat zou kunnen leiden tot een tweede golf valt nu ook alweer mee.
(nieuwsbericht van gisteren)
[..]
Zelfs met die sterfte door corona valt het de laatste maanden wel mee. Er gaan ook per dag een kleine 400 andere mensen dood in NL door andere oorzaken.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:29 schreef babylon het volgende:
[..]
En hoeveel daarvan hadden een ziekenhuis nodig?
De maatregelen zijn ingesteld om de ziekenhuizen te helpen. Niet om direct levens te redden.
Klopt maar heel veel ook nog niet. Allerlei overheidsdiensten gaan het pas vanaf 1 september of zelfs 1 januari weer voorzichtig proberen.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:24 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik denk dat er al heel wat mensen niet meer thuis werken, maar op kantoor.
Je geheugen lijkt niet al te best.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:24 schreef babylon het volgende:
[..]
Nou en? Als de huidige ziekteverschijnselen nog maar een schaduw zijn van die van maart/april, omdat we veel beter snappen wat het is, en daardoor ook veel betere zorg kunnen leveren, waardoor de IC's niet vol lopen... Tsja, wat maakt het dan in het algemeen nog uit?
Dat doe ik ook, maar dat levert natuurlijk discussie en ergernis op. Het onbegrip was niet nodig geweest als de communicatie vanuit de overheid realistischer zou zijn.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je kunt toch gewoon niet gaan als je daar geen trek in hebt?
Kennelijk durven mensen niet voor zichzelf op te komen en zijn ze bang dat mensen hun uitlachen als ze niet gaan. Dus hebben ze liever dat de overheid het voor hun oplegt. De mondkapjesplicht is het zelfde verhaal een beetje.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je kunt toch gewoon niet gaan als je daar geen trek in hebt?
Ja, in maart, toen we nog niks wisten van covid-19. Nu zitten we in augustus en weten we veel meer over het virus, hoe het werkt en hoe we de meeste symptomen kunnen verhelpen. Zo'n enorme golf als in maart komt niet meer. Daarvoor kennen we het virus te goed.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Je geheugen lijkt niet al te best.
Het kostte amper 4 weken van het eerste geregistreerde Coronageval tot die overvolle IC's.
Nederland weer volledig opengooien en futiliteiten zoals grootschalige festivals weer toestaan is dus helemaal geen optie.
Eerst officiële geval. Het was toen al wel enige tijd binnen landsgrenzen en er waren toen onder de radar natuurlijk al vele besmettingen.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Het kostte amper 4 weken van het eerste geregistreerde Coronageval tot die overvolle IC's.
Nederland weer volledig opengooien en futiliteiten zoals grootschalige festivals weer toestaan is dus helemaal geen optie.
Net als nu.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:34 schreef alpeko het volgende:
[..]
Eerst officiële geval. Het was toen al wel enige tijd binnen landsgrenzen en er waren toen onder de radar natuurlijk al vele besmettingen.
Wat?quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:33 schreef babylon het volgende:
[..]
Ja, in maart, toen we nog niks wisten van covid-19. Nu zitten we in augustus en weten we veel meer over het virus, hoe het werkt en hoe we de meeste symptomen kunnen verhelpen.
Ik heb zelden zulke flauwekul gelezen. Het hoeft niet eens verrassend te zijn wanneer het juist veel harder kan gaan, omdat de demografie van personen die de ziekte hebben veranderd is.quote:Zo'n enorme golf als in maart komt niet meer. Daarvoor kennen we het virus te goed.
Vandaar dat wereldwijd regelmatig hele regio's weer terug in lockdown moeten. Omdat we het virus zo goed kennen en beter kunnen behandelen/ beheersenquote:Op maandag 3 augustus 2020 12:33 schreef babylon het volgende:
[..]
Ja, in maart, toen we nog niks wisten van covid-19. Nu zitten we in augustus en weten we veel meer over het virus, hoe het werkt en hoe we de meeste symptomen kunnen verhelpen. Zo'n enorme golf als in maart komt niet meer. Daarvoor kennen we het virus te goed.
Is nu toch niet anders joh.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:34 schreef alpeko het volgende:
[..]
Eerst officiële geval. Het was toen al wel enige tijd binnen landsgrenzen en er waren toen onder de radar natuurlijk al vele besmettingen.
Antwerpen voor het eerst sinds WOII een avondklok maar we kennen het virus uitstekendquote:Op maandag 3 augustus 2020 12:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Vandaar dat wereldwijd regelmatig hele regio's weer terug in lockdown moeten. Omdat we het virus zo goed kennen en beter kunnen behandelen/ beheersen.
Om wat voor feestje gaat het dan, via je werk of prive?quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat doe ik ook, maar dat levert natuurlijk discussie en ergernis op. Het onbegrip was niet nodig geweest als de communicatie vanuit de overheid realistischer zou zijn.
Nu is ook maar een heel beperkt deel van de besmettingen in beeld. Er lopen 10.000 mensen rond die anderen kunnen besmetten, 70% gaat kennelijk gewoon met (milde) klachten de hort op. You do the math?quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:34 schreef alpeko het volgende:
[..]
Corona was al veel eerder in Nederland. Ik denk dat jij zou schrikken van de aantallen dagelijkse besmettingen in maart. Waar komen die miljoenen mensen met antistoffen rond april anders vandaan? Maar ja, harde cijfers zijn hier niet voor want je moest wel heel slecht er aan toe zijn voor een test. Tienduizenden besmettingen per dag toen kun je wel van uit gaan.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Familie en vrienden. Voornamelijk verjaardagen. Lekker met tientallen mensen in een afgesloten ruimte urenlang bijkletsen.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Om wat voor feestje gaat het dan, via je werk of prive?
Volgens mij aantal besmettingen per 100k inwoners per regioquote:Op maandag 3 augustus 2020 12:38 schreef Dven het volgende:
Iemand die nu al iets snapt van hoe de overheid hun reisadviezen bepaalt?
Er word nu veel meer getest. Toen wisten we van een besmetting terwijl er waarschijnlijk al honderden of zelfs duizenden waren. Die ook weer anderen besmetten.quote:
Ik probeer nergens van uit te gaan en aannames te vermijden.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Corona was al veel eerder in Nederland. Ik denk dat jij zou schrikken van de aantallen dagelijkse besmettingen in maart. Waar komen die miljoenen mensen met antistoffen rond april anders vandaan? Maar ja, harde cijfers zijn hier niet voor want je moest wel heel slecht er aan toe zijn voor een test. Tienduizenden besmettingen per dag toen kun je wel van uit gaan.
Nee dat gaat het sowieso niet zijn. Kijk maar naar Spanje, dat grotendeel volledig in 't geel zit. Daar waren er gisteren 10 op de 100.000. In mijn oranje regio is 6 op de 100.000 het hoogste dat ooit op een dag gehaald is.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:40 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Volgens mij aantal besmettingen per 100k inwoners per regio
Is het steekproef onderzoek van de bloedbank jou onbekend? Die vonden toen een behoorlijk aantal mensen met antistoffen rond april/mei. En die steekproef was niet eens representatief genoeg, want er werd alleen een selecte groep meegenomen. Waarschijnlijk is het dus nog veel hoger. Reken dus maar uit.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik probeer nergens van uit te gaan en aannames te vermijden.
Heb je bronnen en cijfers voor deze aantallen?
Wat is er dan wel anders, nu dat we veel meer besmettingen hebben, en alsnog maar een handjevol nieuwe ziekenhuis opnames?quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:35 schreef Dven het volgende:
[..]
Wat?
[..]
Ik heb zelden zulke flauwekul gelezen. Het hoeft niet eens verrassend te zijn wanneer het juist veel harder kan gaan, omdat de demografie van personen die de ziekte hebben veranderd is.
Avondklok is ook maar een keuze.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:36 schreef Dven het volgende:
[..]
Antwerpen voor het eerst sinds WOII een avondklok maar we kennen het virus uitstekend
Wij in Nederland, en in andere Europese landen, ja, wij hebben best veel behandelingen.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Vandaar dat wereldwijd regelmatig hele regio's weer terug in lockdown moeten. Omdat we het virus zo goed kennen en beter kunnen behandelen/ beheersen.
Een andere groep die besmet is, vooralsnog.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:44 schreef babylon het volgende:
[..]
Wat is er dan wel anders, nu dat we veel meer besmettingen hebben, en alsnog maar een handjevol nieuwe ziekenhuis opnames?
Het zijn er geen miljoenen, 5,5% van de Nederlandse bevolking zou immuniteit hebben, waarbij je mag laten optekenen dat sommige regio's op 10 of lokaal zelfs 20% zitten, dus andere regio's op een veel lager percentage.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Corona was al veel eerder in Nederland. Ik denk dat jij zou schrikken van de aantallen dagelijkse besmettingen in maart. Waar komen die miljoenen mensen met antistoffen rond april anders vandaan? Maar ja, harde cijfers zijn hier niet voor want je moest wel heel slecht er aan toe zijn voor een test. Tienduizenden besmettingen per dag toen kun je wel van uit gaan.
https://www.nu.nl/coronav(...)sadvies-bepaald.htmlquote:Op maandag 3 augustus 2020 12:43 schreef Dven het volgende:
[..]
Nee dat gaat het sowieso niet zijn. Kijk maar naar Spanje, dat grotendeel volledig in 't geel zit. Daar waren er gisteren 10 op de 100.000. In mijn oranje regio is 6 op de 100.000 het hoogste dat ooit op een dag gehaald is.
Ja, en die gaan er niet dood aan. Dus dat zou ook een prima reden zijn om wat minder strikt te zijn.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een andere groep die besmet is, vooralsnog.
En het feit dat het de afgelopen maanden lekker weer is geweest, waardoor mensen veel buiten zijn geweest en een betere weerstand hebben opgebouwd. Er zijn in de zomer altijd minder zieken dan in de winter.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat mag jij vinden. Ondertussen neemt de bereidheid tot het testen gewoon weer af, ligt deze onder jongeren het laagst terwijl dit momenteel overal de groep is waar de meeste besmettingen vinden en ze het dus gemakkelijk weer als een lopend vuurtje rond kunnen laten gaan.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Er word nu veel meer getest. Toen wisten we van een besmetting terwijl er waarschijnlijk al honderden of zelfs duizenden waren. Die ook weer anderen besmetten.
Nu vinden ze er veel meer. Kan er eerder ingegrepen worden. Beter bron onderzoek. Etc.
Vind ik wel wat anders.
En hoe komt het dat de groep die voorheen zo besmet was, nu ineens bijna NIET meer wordt besmet? Want ik verwacht niet dat Kees van 22 heel ver bij zijn opa uit de buurt blijft, voor het geval dat.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En die kunnen wel anderen besmetten. En doen dat ook. Het is tamelijk naïef om te denken dat dat op wonderbaarlijke wijze niet gebeurt.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:47 schreef babylon het volgende:
[..]
Ja, en die gaan er niet dood aan. Dus dat zou ook een prima reden zijn om wat minder strikt te zijn.
Vooralsnog heeft de VS zo ongeveer de gehele wereldvoorraad van het enige bekende medicijn dat enigszins lijkt te werken.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:45 schreef babylon het volgende:
[..]
Wij in Nederland, en in andere Europese landen, ja, wij hebben best veel behandelingen.
Wat voor wondermiddel hebben wij hier dan waar bijv de V.S niet over zou kunnen beschikken? Daar gaat namelijk elke minuut iemand dood.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:45 schreef babylon het volgende:
[..]
Wij in Nederland, en in andere Europese landen, ja, wij hebben best veel behandelingen.
NUL kans dat dat gaat gebeuren. De huidige maatregelen gelden tot 1 september, maar die gaan echt wel verlengd worden. Iedereen die daar nu nog anders over denkt heeft nog steeds niet door hoe snel het mis kan gaan.quote:Op maandag 3 augustus 2020 11:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
En toch, heeft dat geen gevolgen voor het aantal ziekenhuisopnames of doden.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En die kunnen wel anderen besmetten. En doen dat ook. Het is tamelijk naïef om te denken dat dat op wonderbaarlijke wijze niet gebeurt.
Er is niet een medicijn. Er zijn allerlei medicijnen en behandelplannen, op basis van wie de patient is (levensstijl, genen, geslacht, etc. etc.).quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:49 schreef Dven het volgende:
[..]
Vooralsnog de VS vooralsnog zo ongeveer de gehele wereldvoorraad van het enige bekende medicijn dat enigszins lijkt te werken.
Daarom nog steeds onbegrijpelijk waarom Spanje zo goed als volledig in het geel zit terwijl het land barst van de clusters, en algehele groei van ziektecijfers.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:46 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)sadvies-bepaald.html
Vrijwel gratis zorg.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat voor wondermiddel hebben wij hier dan waar bijv de V.S niet over zou kunnen beschikken? Daar gaat namelijk elke minuut iemand dood.
https://www.metronieuws.n(...)coronadode-in-de-vs/
Denk dat we god al op de blote knietjes mogen danken als er niet allerlei maatregelen worden teruggedraaid of we straks met een luier op mogen winkelen in het najaar.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:50 schreef Kyran het volgende:
[..]
NUL kans dat dat gaat gebeuren. De huidige maatregelen gelden tot 1 september, maar die gaan echt wel verlengd worden. Iedereen die daar nu nog anders over denkt heeft nog steeds niet door hoe snel het mis kan gaan.
Nog niet. De vraag is of dat zo blijft.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:50 schreef babylon het volgende:
[..]
En toch, heeft dat geen gevolgen voor het aantal ziekenhuisopnames of doden.
Oke Dr. House.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:51 schreef babylon het volgende:
[..]
Er is niet een medicijn. Er zijn allerlei medicijnen en behandelplannen, op basis van wie de patient is (levensstijl, genen, geslacht, etc. etc.).
Jup, maar als het wel zo blijft tot het eind van de maand, zitten we al op 10 weken nauwelijks verandering. Genoeg reden om meer open te gooien.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nog niet. De vraag is of dat zo blijft.
Jij stelt dat het een maand duurde van het eerste geval in Nederland, tot overvolle IC's. Dat is dus helemaal niet waar. Het virus was al veel eerder in Nederland aan het rondzwerven, maar dit werd niet opgemerkt want mensen ondervinden over het algemeen nauwelijks klachten.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Het zijn er geen miljoenen, 5,5% van de Nederlandse bevolking zou immuniteit hebben, waarbij je mag laten optekenen dat sommige regio's op 10 of lokaal zelfs 20% zitten, dus andere regio's op een veel lager percentage.
Persoonlijk geloof ik ook wel dat het virus hier veel eerder was en om zich heen kon grijpen, maar alsnog zie je in regio's die het op het eerste oog allemaal onder controle hadden het zo weer op kan laaien na versoepelingen. Daar moet je dus niet mee gaan overdrijven anders mag je dus straks weer in intelligente lockdown. Koester je vrijheden zou ik zeggen.
Onzin. Gisteren weer 1 van de IC af.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nog niet. De vraag is of dat zo blijft.
Overigens lopen op de site van NICE de cijfers alweer een paar dagen op.
Dat was jezelf al joh met dat stomme gelul over verschillende medicijnen en behandelplannen op basis van levensstijl, genen geslacht en meer van dat soort brol.quote:
Cijfers en metingen, zeggen geen ene ruk. Het is maar net waar en land/organisatie de nadruk op legt. Los daarvan zullen mensen besmet worden door het virus wat dan nog iets anders is of dat ze er ziek, laat staan (fatale) gevolgen van ondervinden.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:52 schreef Dven het volgende:
[..]
Daarom nog steeds onbegrijpelijk waarom Spanje zo goed als volledig in het geel zit terwijl het land barst van de clusters, en algehele groei van ziektecijfers.
Zelfde geldt voor Zweden en Bulgarije waar in hele regio's ter grootte van Nederland het virus zo goed als niet bestaande is.
Daarom benieuwd of er nu inderdaad acht al iemand was die de achtergrond kent maar we zullen het moeten doen met 'statistieken en contacten met reisorganisaties en bedrijven'
Raar dat Bulgarije sinds de koersverandering dan geen kleuraanpassing heeft gekregen en de ziekenhuiscijfers nog steeds enorm laag zijn ten opzichte van Spanje waar alles alweer goed oploopt.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:55 schreef Vallon het volgende:
[..]
Cijfers en metingen, zeggen geen ene ruk. Het is maar net waar en land/organisatie de nadruk op legt. Los daarvan zullen mensen besmet worden door het virus wat dan nog iets anders is of dat ze er ziek, laat staan (fatale) gevolgen van ondervinden.
Wat vaker in dit topic komen meid, dan had je deze post niet hoeven plaatsen en waren al je vragen al meermaals beantwoord geweest.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:56 schreef laracroftonline het volgende:
Wie zegt dat het virus nog steeds zo sterk is dan dat het was? Waarom is daar geen onderzoek naar en blijft men geilen op besmettingen in de media? Waarom moet er een vaccin zijn terwijl straks blijkt dat het virus is afgezwakt naar gewoon een zeer zware tot zware verkoudheid? Waarom moet men in de media mensen bang blijven maken voor een virus dat heel geen killer virus blijkt te zijn? Besmet in de test hoeft niet te betekenen dat je ook ziek bent het kan ook aantonen dat die persoon al antistoffen heeft en daardoor eigenlijk niet besmettelijk is maar daar hoor je media niet over is niet sensationeel genoeg.
Dat zijn goede vragen. Ik stel voor om alle maatregelen op te heffen totdat we antwoord hebben op je vragen.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:56 schreef laracroftonline het volgende:
Wie zegt dat het virus nog steeds zo sterk is dan dat het was? Waarom is daar geen onderzoek naar en blijft men geilen op besmettingen in de media? Waarom moet er een vaccin zijn terwijl straks blijkt dat het virus is afgezwakt naar gewoon een zeer zware tot zware verkoudheid? Waarom moet men in de media mensen bang blijven maken voor een virus dat heel geen killer virus blijkt te zijn? Besmet in de test hoeft niet te betekenen dat je ook ziek bent het kan ook aantonen dat die persoon al antistoffen heeft en daardoor eigenlijk niet besmettelijk is maar daar hoor je media niet over is niet sensationeel genoeg.
Vanaf het eerste geregistreerde geval zeg ik toch. Er lopen nu ook kennelijk nu ook nog 10.000 besmette mensen rond die anderen kunnen besmetten. Lijkt me nogal een claim dat dat er voor het eerste officiële geval ook al zoveel mensen besmet waren. Geen idee waarom je daar over begint maar Zweden, en met name de stedelijke gebieden hebben volgens mij wel hun portie Corona gehad ook.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:53 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Jij stelt dat het een maand duurde van het eerste geval in Nederland, tot overvolle IC's. Dat is dus helemaal niet waar. Het virus was al veel eerder in Nederland aan het rondzwerven, maar dit werd niet opgemerkt want mensen ondervinden over het algemeen nauwelijks klachten.
Ik vind dat dus een ontzettend overdreven gedoe al die paniek om die besmettingen en nieuwe lockdowns. Een besmetting = direct geen ziekenhuisopname. Het is hier ook opvallend stil rond Zweden. Daar zijn nooit volle ziekenhuizen geweest en nu nog maar tientallen besmettingen per dag. De curve is uit zichzelf afgevlakt daar. Doet dat geen belletje rinkelen?
Klopjacht op één besmette. Terwijl er duizenden andere besmettelijken vrij rondlopen. Waar maken ze zich druk over. Dat echtpaar is zich er nu zelf wel van bewust en tenzij het psychopaten zijn die anderen moedwillig willen besmetten, zullen ze zich voorlopig wel even koest houden.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:48 schreef Ven1972 het volgende:
Spaanse politie zoekt Belg met zieke vrouw die op vlucht zijn geslagen voor coronatest
De Spaanse politie is al twee dagen op zoek naar een Belgisch echtpaar waarvan de vrouwelijke helft mogelijk is besmet met het coronavirus. De twee zouden in een ziekenhuis in het uiterste noordwesten van het land worden getest maar zijn met de noorderzon verdwenen, melden Spaanse media.
Het stel verplaatst zich in een auto met caravan, kwam blijkbaar uit Portugal en meldde zich zaterdag bij een gezondheidscentrum in de stad Ribeira, zo'n 70 kilometer ten zuidwesten van het populaire bedevaartsoord Santiago de Compostela. Dit omdat de vrouw ziek was en verschijnselen vertoonde die leken op die van het coronavirus. De Belgen werden verwezen naar het ziekenhuis in het nabijgelegen Barbanza om daar getest te worden, maar kozen het hazenpad.
Zowel de lokale politie van Ribeira als andere veiligheidsdiensten in de regio zijn actief op zoek naar de twee buitenlandse kampeerders. Dit conform het coronaprotocol, meldt la Voz de Galicia.
Het aantal besmettingen in de provincie Galicië blijft volgens de krant stijgen. Zaterdag kwamen er 321 nieuwe gevallen bij. Dat waren er dertien meer dan vrijdag maar minder dan donderdag. Daarbij moet wel worden opgemerkt dat er in het weekend minder wordt getest.
Bron: AD.nl
Link: https://www.ad.nl/buitenl(...)coronatest~a7487164/
Ze zijn echt onverstandig bezig en brengen anderen in gevaar.
Dit virus is nooit het killervirus geweest. De media heeft dit virus gemaakt naar wat het nu is. De grootste schande van de 21e eeuw wat mij betreft. We worden onnodig bang gemaakt.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:56 schreef laracroftonline het volgende:
2.1% lijkt me bijzonder slecht nieuws. Al kan dat cijfer nogal fluctueren is in andere landen ook al aangetoond.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:55 schreef Jor_Dii het volgende:
De GGD maakt zojuist bekend dat ze afgelopen week bijna 102.000 tests hebben afgenomen:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)anderhalve-meter-who
Het aantal positieve tests afgelopen week was 2152 --> 2.1% positief. Laatste paar weken:
27: 0.6%
28: 0.6%
29: 1.0%
30: 1.0%
31: 2.1%
@:mzelst op Twitter
quote:
De Bulgaarse kinderopvang is weer gesloten zie ik.quote:
Ook in Zweden werken mensen thuis. Ook in Zweden zijn grote evenementen afgelast. Ook in Zweden gingen kinderen niet naar school. Dat je een foto op Facebook hebt gezien van een terras in Stockholm terwijl ze hier dicht waren, betekent niet dat er in Zweden geen maatregelen zijn getroffen.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:53 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het is hier ook opvallend stil rond Zweden. Daar zijn nooit volle ziekenhuizen geweest en nu nog maar tientallen besmettingen per dag. De curve is uit zichzelf afgevlakt daar. Doet dat geen belletje rinkelen?
Publiceert Bulgarije uberhaupt wel eerlijke cijfers? het is daar natuurlijk best wel een corrupte bende.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:57 schreef Dven het volgende:
[..]
Raar dat Bulgarije sinds de koersverandering dan geen kleuraanpassing heeft gekregen en de ziekenhuiscijfers nog steeds enorm laag zijn ten opzichte van Spanje waar alles alweer goed oploopt.
Nee hoor, leuk geprobeerd maar hier kom je niet mee weg.
Vooralsnog geen tendens aanwezig. Neem aan dat dit percentage rond het weekend sowieso hoger ligt aangezien minder mensen bereid zijn om te testen en dus sowieso wat zwaardere gevallen toch even gaan.quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:00 schreef Elan het volgende:
[..]
2.1% lijkt me bijzonder slecht nieuws. Al kan dat cijfer nogal fluctueren is in andere landen ook al aangetoond.
Wacht maar over twee weken en anders over vier weken. Rinse and repeatquote:Op maandag 3 augustus 2020 13:00 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dit virus is nooit het killervirus geweest. De media heeft dit virus gemaakt naar wat het nu is. De grootste schande van de 21e eeuw wat mij betreft. We worden onnodig bang gemaakt.
Het is gewoon grappig dat het nu in de media vooral gaat over het aantal positieve tests maar de uitblijvende stijging op de IC's lees je nergens wat van.
Waarom zou je advies van de overheid nodig hebben dan? Gewoon zeggen dat je daar geen trek in hebt, dat snappen ze dan wel toch?quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Familie en vrienden. Voornamelijk verjaardagen. Lekker met tientallen mensen in een afgesloten ruimte urenlang bijkletsen.
Hier heb je een goed punt. Ik vermoed dat de ziekenhuizen stiekem overvol liggen en dat de oudjes inmiddels bij bosjes dood neervallen op straat.quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Publiceert Bulgarije uberhaupt wel eerlijke cijfers? het is daar natuurlijk best wel een corrupte bende.
De relaties worden er niet beter van. Als er realistischere communicatie vanuit de overheid zou zijn, werden die feestjes überhaupt niet georganiseerd.quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waarom zou je advies van de overheid nodig hebben dan? Gewoon zeggen dat je daar geen trek in hebt, dat snappen ze dan wel toch?
Het heeft denk ik ook wel iets met de kwaliteit van je zorgstelsel te maken... in Amerika ben je als onverzekerde aan de goden overgeleverd en sowieso zijn mensen daar al minder fit dan in veel andere landen.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat voor wondermiddel hebben wij hier dan waar bijv de V.S niet over zou kunnen beschikken? Daar gaat namelijk elke minuut iemand dood.
https://www.metronieuws.n(...)coronadode-in-de-vs/
Tsja, het is toch aan iedereen zelf om te bepalen wat hij of zij voor extra maatregelen neemt voor zijn eigen gezondheid, ongeacht wat voor adviezen of restricties te overheid oplegt.quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
De relaties worden er niet beter van. Als er realistischere communicatie vanuit de overheid zou zijn, werden die feestjes überhaupt niet georganiseerd.
Als er mensen in de familie ernstig ziek raken, is daar natuurlijk niks grappigs aan.quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:06 schreef Dven het volgende:
[..]
Mocht dan toch het halve feest besmet raken dan ben jij de lachende derde
Óf ze geven wat beter hun data weer want er zijn tig landen waar men veel ongezonder leeft en het zorgstelsel nog veel slechter is dan in de VS.quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:05 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het heeft denk ik ook wel iets met de kwaliteit van je zorgstelsel te maken... in Amerika ben je als onverzekerde aan de goden overgeleverd en sowieso zijn mensen daar al minder fit dan in veel andere landen.
Zweden heeft ook meer inwoners dan hun buurlanden. Dus ja, dan kan je wel eens meer zieken en doden krijgen. De IC's en ziekenhuizen in het algemeen zijn daar nooit vol geweest, ondanks soepele maatregelen.quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ook in Zweden werken mensen thuis. Ook in Zweden zijn grote evenementen afgelast. Ook in Zweden gingen kinderen niet naar school. Dat je een foto op Facebook hebt gezien van een terras in Stockholm terwijl ze hier dicht waren, betekent niet dat er in Zweden geen maatregelen zijn getroffen.
Maar het is wel waar dat ze daar wat soepeler waren dan op de meeste plekken. En daarom hebben ze ook veel meer zieken en doden te verwerken gehad dan hun buurlanden.
Tsja, boontje komt om zijn loontje. Zijn allemaal gewoon eigen keuzes om dan maar weer met z'n tientallen op een kringverjaardag te gaan zitten waarbij iedereen elkaar verplicht een handje, zoen of knuffel geeft.quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als er mensen in de familie ernstig ziek raken, is daar natuurlijk niks grappigs aan.
Zeker we hebben het hier zo slecht nog niet. Je overlevingskansen liggen hier waarschijnlijk het hoogst in de wereld, maar een effectieve behandeling of medicijn hebben we ook nog niet. Hooguit wat experimenteel gekonkel.quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:05 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het heeft denk ik ook wel iets met de kwaliteit van je zorgstelsel te maken... in Amerika ben je als onverzekerde aan de goden overgeleverd en sowieso zijn mensen daar al minder fit dan in veel andere landen.
Ze hebben ongeveer twee keer zoveel inwoners als Noorwegen, Denemarken en Finland, maar ze hebben tussen de 10 en 20 keer zoveel doden.quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Zweden heeft ook meer inwoners dan hun buurlanden. Dus ja, dan kan je wel eens meer zieken en doden krijgen.
Ook per capita hebben ze veel meer doden hoor. Als je het al op een onterecht vergelijk wil gooien, dan was ik eerder met het argument gekomen dat er sprake is van een hogere mate van urbanisatie.quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Zweden heeft ook meer inwoners dan hun buurlanden. Dus ja, dan kan je wel eens meer zieken en doden krijgen. De IC's en ziekenhuizen in het algemeen zijn daar nooit vol geweest, ondanks soepele maatregelen.
Je kan prima naar zo'n feestje man. Of lebberen jullie elkaar doorgaans af op zulke avonden?quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
De relaties worden er niet beter van. Als er realistischere communicatie vanuit de overheid zou zijn, werden die feestjes überhaupt niet georganiseerd.
Het gaat om weeknummers slimpie. Ieder getal wat je daar ziet omhelst een weekend.quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:02 schreef Dven het volgende:
[..]
Vooralsnog geen tendens aanwezig. Neem aan dat dit percentage rond het weekend sowieso hoger ligt aangezien minder mensen bereid zijn om te testen en dus sowieso wat zwaardere gevallen toch even gaan.
Yup, ik heb de afgelopen weken ook wel een paar feestjes gehad, maar allemaal in de buitenlucht en waar de afstand redelijk tot goed bewaard bleef. Ik koos er zelf voor om niemand aan te raken behalve een elleboog. Ik heb alleen wel verschillende mensen op die feestjes gezien die inderdaad al weer volle bak aan het zoenen, omhelzen en knuffelen gingen. Dezelfde mensen die dan vervolgens tegen je zeggen dat het allemaal niet zo erg is, terwijl het een feestje was in de regio Uden-Veghel waar ze bij bosjes zijn gevallenquote:Op maandag 3 augustus 2020 13:09 schreef Dven het volgende:
[..]
Tsja, boontje komt om zijn loontje. Zijn allemaal gewoon eigen keuzes om dan maar weer met z'n tientallen op een kringverjaardag te gaan zitten waarbij iedereen elkaar verplicht een handje, zoen of knuffel geeft.
Zag het later ja, mijn fout.quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het gaat om weeknummers slimpie. Ieder getal wat je daar ziet omhelst een weekend.
Zo'n handje/zoen/knuffel kun je ook gewoon afslaan hoor. En als je dat moeilijk vindt veins je een kuchje afgelopen week. Een niet nader te noemen mod zou zeggen zo moeilijk is het niet.quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:09 schreef Dven het volgende:
[..]
Tsja, boontje komt om zijn loontje. Zijn allemaal gewoon eigen keuzes om dan maar weer met z'n tientallen op een kringverjaardag te gaan zitten waarbij iedereen elkaar verplicht een handje, zoen of knuffel geeft.
Voor velen is het natuurlijk ook wel stoer om effe te laten zien wat voor een toffe en zelfstandige vent of dame je bent daar toch iedereen dwars eventjes te zoenen en knuffelen. Heb er zo ook al een aantal afgewezen.quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:13 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Yup, ik heb de afgelopen weken ook wel een paar feestjes gehad, maar allemaal in de buitenlucht en waar de afstand redelijk tot goed bewaard bleef. Ik koos er zelf voor om niemand aan te raken behalve een elleboog. Ik heb alleen wel verschillende mensen op die feestjes gezien die inderdaad al weer volle bak aan het zoenen, omhelzen en knuffelen gingen. Dezelfde mensen die dan vervolgens tegen je zeggen dat het allemaal niet zo erg is, terwijl het een feestje was in de regio Uden-Veghel waar ze bij bosjes zijn gevallen
Yup dat heb ik ook gedaan, of mensen die toch ineens dicht naast je willen gaan zitten: opbokken!quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:13 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zo'n handje/zoen/knuffel kun je ook gewoon afslaan hoor.
Maar de overheid heeft toch ook helemaal geen zekerheden gegeven?quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zullen wel denken dat belofte schuld maakt. Kan me overigens niet voorstellen dat de overheid niet binnen een week of twee al duidelijkheid gegeven heeft.quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:15 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Maar de overheid heeft toch ook helemaal geen zekerheden gegeven?
Denk dat het eerder aan jouw omgeving ligt dan aan de communicatie vanuit de overheid.
Wat is je punt en ik wil helemaal nergens mee weg komen.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:57 schreef Dven het volgende:
[..]
Raar dat Bulgarije sinds de koersverandering dan geen kleuraanpassing heeft gekregen en de ziekenhuiscijfers nog steeds enorm laag zijn ten opzichte van Spanje waar alles alweer goed oploopt.
Nee hoor, leuk geprobeerd maar hier kom je niet mee weg.
Gelukkig mag iedereen dat zelf besluiten. Maar zie hier waarom sommige mensen het prettiger vinden als er duidelijkheid zou zijn dmv regels.quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:12 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je kan prima naar zo'n feestje man. Of lebberen jullie elkaar doorgaans af op zulke avonden?
O dat had ik eerlijk gezegd ook niet gezienquote:Op maandag 3 augustus 2020 13:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het gaat om weeknummers slimpie. Ieder getal wat je daar ziet omhelst een weekend.
Slechte relaties/vriendschappen als ze al slechter worden als je gewoon voor je gezondheid kiest.quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
15 augustus komen ze weer bij elkaar, toch? Nu is het natuurlijk zomerrecesquote:Op maandag 3 augustus 2020 13:16 schreef Dven het volgende:
[..]
Kan me overigens niet voorstellen dat de overheid niet binnen een week of twee al duidelijkheid gegeven heeft.
Zou me ook verbazen wanneer ze niet eerder terugkerenquote:Op maandag 3 augustus 2020 13:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
15 augustus komen ze weer bij elkaar, toch? Nu is het natuurlijk zomerreces
Zolang de ziekenhuiscijfers laag blijven, denk ik niet dat daar aanleiding toe is.quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Zou me ook verbazen wanneer ze niet eerder terugkeren
Regeren is vooruitzien.quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zolang de ziekenhuiscijfers laag blijven, denk ik niet dat daar aanleiding toe is.
https://www.ad.nl/politie(...)maar-erger~aa1b00d6/quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zolang de ziekenhuiscijfers laag blijven, denk ik niet dat daar aanleiding toe is.
De Kamerleden willen al terugkomen van hun reces om deze noodsituatie te bespreken en burgemeesters worden steeds strenger.quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:17 schreef Elan het volgende:
[..]
O dat had ik eerlijk gezegd ook niet gezien
Hoe zorgwekkend is dat, een verdubbeling in een week, kunnen we dat gewoon blijven negeren?
Welke ernst?quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De Kamerleden willen al terugkomen van hun reces om deze noodsituatie te bespreken en burgemeesters worden steeds strenger.
De meeste bestuurders zien echt wel de ernst van de situatie in. Nu alleen veel burgers nog.
Steeds minder mensen die zich aan de maatregelen houden en een oplopend besmettingscijfer.quote:
Zeg je precies goed eigenlijk: feitelijk is er (nog) niet zo veel aan de hand, maar ook de ministers zullen aan hun reputatie denken en de fouten die gemaakt zijn in februari/maart. Ik wil niet zeggen dat ze puur en alleen hun eigen hachje zouden willen redden, maar dat ze een stuk voorzichtiger zullen zijn en een bepaald signaal af willen geven (symbolisch) lijkt me best reëel.quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:20 schreef Elan het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/politie(...)maar-erger~aa1b00d6/
Denk dat ze wel eerder terug komen eigenlijk. Er staat teveel op het spel.
Veel meer besmettingen procentueel in combinatie met minder testbereidheid = garantie voor ellende.quote:
Of: steeds minder mensen die zich aan de maatregelen houden en een besmettingscijfer dat onder de verwachtingen blijft.quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Steeds minder mensen die zich aan de maatregelen houden en een oplopend besmettingscijfer.
Voorlopig willen ze het vooral aan de lokale burgermeesters overlaten toch? Lekker makkelijk, dan kan de minister nergens op worden aangesproken als het misgaat.quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zeg je precies goed eigenlijk: feitelijk is er (nog) niet zo veel aan de hand, maar ook de ministers zullen aan hun reputatie denken en de fouten die gemaakt zijn in februari/maart. Ik wil niet zeggen dat ze puur en alleen hun eigen hachje zouden willen redden, maar dat ze een stuk voorzichtiger zullen zijn en een bepaald signaal af willen geven (symbolisch) lijkt me best reëel.
Lokale maatregelen lijken me ook de meest wenselijke. Opnieuw landelijk allerlei zaken gaan sluiten of verbieden heeft niet zo veel zin, tenzij het dus de verkeerde kant op slaat de komende weken.quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Voorlopig willen ze het vooral aan de lokale burgermeesters overlaten toch? Lekker makkelijk, dan kan de minister nergens op worden aangesproken als het misgaat.
Het aantal procentuele besmettingen neemt gewoon toe en ligt nu zo rond de 2%.quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:31 schreef Elan het volgende:
[ twitter ]
Kan iemand het omschreven probleem in lekentaal uitleggen?
Het gaat over deze tweet:
https://twitter.com/mzelst/status/1290236632344326145
Wat dus betekent dat de stijging van het aantal gevallen niet komt doordat meer mensen zich laten testen.quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het aantal procentuele besmettingen neemt gewoon toe en ligt nu zo rond de 2%.
Een op de 50 mensen die zich laat testen, test dus positief op COVID.
Vorige week was dit nog 1 op de 100.
Dat vind ik ook, maar de landelijke overheid heeft wel veel meer middelen tot z'n beschikking om bijvoorbeeld getroffen ondernemers financieel te ondersteunen. Lokale gemeentes kunnen hier eigenlijk niks in betekenen.quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Lokale maatregelen lijken me ook de meest wenselijke. Opnieuw landelijk allerlei zaken gaan sluiten of verbieden heeft niet zo veel zin, tenzij het dus de verkeerde kant op slaat de komende weken.
Financiële ondersteuning zal een heel eind afgelopen zijn verwacht ik zo. Ook voor de overheid houd het een keer op.quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat vind ik ook, maar de landelijke overheid heeft wel veel meer middelen tot z'n beschikking om bijvoorbeeld getroffen ondernemers financieel te ondersteunen. Lokale gemeentes kunnen hier eigenlijk niks in betekenen.
Dat snap ikquote:Op maandag 3 augustus 2020 13:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het aantal procentuele besmettingen neemt gewoon toe en ligt nu zo rond de 2%.
Een op de 50 mensen die zich laat testen, test dus positief op COVID.
Vorige week was dit nog 1 op de 100.
Misschien dat het aandeel mensen dat zich laat testen met serieuze klachten die zij zelf als COVID inschatten is toegenomen en je daardoor zou kunnen concluderen dat er een schifting is met de voorbijgaande weken waarin wellicht meer mensen (vrijblijvend) zich lieten testen zonder al te veel klachten te hebben?quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat snap ik
Maar de reactie van die Pversteeg snap ik niet zo. Wat bedoeld hij met zelfselectie van geteste mensen?
De mensen die worden getest zijn niet willekeurig, want je kan pas een afspraak maken om je te laten testen als je klachten hebt. Wanneer je je zelfs wil laten testen zonder duidelijke klachten word je door de GGD geweigerd.quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat snap ik
Maar de reactie van die Pversteeg snap ik niet zo. Wat bedoeld hij met zelfselectie van geteste mensen?
Dat de populaties niet aselect zijn. Het cijfer is dus niet zo zuiver als dat je iedere dag 100 mensen van straat zou trekken en die zou laten testen.quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat snap ik
Mijn huisgenoot had lichte verkoudheidsklachten en kon gewoon dezelfde dag terecht. Wel pas na 48 uur een telefoontje (negatief).quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:43 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
De mensen die worden getest zijn niet willekeurig, want je kan pas een afspraak maken om je te laten testen als je klachten hebt. Wanneer je je zelfs wil laten testen zonder duidelijke klachten word je door de GGD geweigerd.
Goh een oppositieleider die tegen het kabinet aanschopt.quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:20 schreef Elan het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/politie(...)maar-erger~aa1b00d6/
Denk dat ze wel eerder terug komen eigenlijk. Er staat teveel op het spel.
Waar blijkt uit dat er minder testbereidheid is? We zitten nog steeds op meer dan het dubbele aantal testen van begin juni, en op het op een na hoogste aantal testen tot nu toe.quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Veel meer besmettingen procentueel in combinatie met minder testbereidheid = garantie voor ellende.
https://ggdghor.nl/actuee(...)onatests-tot-nu-toe/quote:1 t/m 7 juni
49.228
8 t/m 14 juni
57.501
15 t/m 21 juni
61.939
22 t/m 28 juni
61.598
29 juni t/m 5 juli
67.758
6 juli t/m 12 juli
75.547
13 t/m 19 juli
88.886
20 t/m 26 juli
111.764
Totaal 1 juni t/m 26 juli
574.221
Plus het is midden in de vakantieperiode.quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:48 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Waar blijkt uit dat er minder testbereidheid is? We zitten nog steeds op meer dan het dubbele aantal testen van begin juni, en op het op een na hoogste aantal testen tot nu toe.
[..]
https://ggdghor.nl/actuee(...)onatests-tot-nu-toe/
Vorige week dan 102.000 testen.
1 getal maakt nog geen trend, een weekje minder pollen in de lucht en je hebt al minder mensen met mogelijke symptomen.
Maar die 10% is als je de rest van de cijfers bekijkt vanaf 1 juni wel een behoorlijke daling, al zou het natuurlijk inderdaad kunnen komen omdat mensen op vakantie zijn.quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:48 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Waar blijkt uit dat er minder testbereidheid is? We zitten nog steeds op meer dan het dubbele aantal testen van begin juni, en op het op een na hoogste aantal testen tot nu toe.
[..]
https://ggdghor.nl/actuee(...)onatests-tot-nu-toe/
Vorige week dan 102.000 testen.
1 getal maakt nog geen trend, een weekje minder pollen in de lucht en je hebt al minder mensen met mogelijke symptomen.
Nergens is daar meer echt sprake van. Al weken niet meer. En toch blijven de cijfers relatief laag.quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
Is niet zo gek ook
Afgelopen weekend naar dierentuin geweest. Nou, van 1.5 meter was geen sprake. Er stonden wel hier en daar medewerkers maar die zeiden er ook niets van...
Dat is toch ook helemaal niet haalbaar?quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:43 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat de populaties niet aselect zijn. Het cijfer is dus niet zo zuiver als dat je iedere dag 100 mensen van straat zou trekken en die zou laten testen.
Klopt, maar daarom kun je er ook niet al te vergaande conclusies uit trekken.quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is toch ook helemaal niet haalbaar?
Klopt, maar het is wel iets wat je in het beschouwen van de cijfers mee moet wegen.quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Het kan ook helemaal niet, want alleen mensen met klachten worden getest. Dus dan heb je sowieso al geen willekeurige sample.quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:57 schreef Elan het volgende:
[..]
AD is sowieso een van de aanvoerders de laatste weken van dit soort koppen.quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:45 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Goh een oppositieleider die tegen het kabinet aanschopt.
Lekkere kop weer van het AD.
Precies wat een raar punt om over te vallen.quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het kan ook helemaal niet, want alleen mensen met klachten worden getest. Dus dan heb je sowieso al geen willekeurige sample.
Een van de redenen waarom er minder getest is inderdaad.quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:51 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Plus het is midden in de vakantieperiode.
Zouden ze die complete voetbalselecties + stafleden die ze nu elke week testen ook elke keer meenemen in de cijfers? Je zou zeggen van wel.quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar die 10% is als je de rest van de cijfers bekijkt vanaf 1 juni wel een behoorlijke daling, al zou het natuurlijk inderdaad kunnen komen omdat mensen op vakantie zijn.
Als verplichting niet.quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Die kunnen ook commercieel getest worden. En blijven dan buiten de cijfers.quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zouden ze die complete voetbalselecties + stafleden die ze nu elke week testen ook elke keer meenemen in de cijfers? Je zou zeggen van wel.
Zal inderdaad wel separaat gaan.quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:16 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Die kunnen ook commercieel getest worden. En blijven dan buiten de cijfers.
Ja hallo, ik ben Tijns vriendin en zit dus met hetzelfde feestjes-dilemma als hij.quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Slechte relaties/vriendschappen als ze al slechter worden als je gewoon voor je gezondheid kiest.
Dat zou zeker vanuit wetenschappelijk oogpunt interessant zijn, en wellicht minder druk leggen op de testcapaciteit die kennelijk alweer voor overbelasting dreigde te zorgen op zowel de testlocaties als het aantal beschikbare tests.quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:05 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Als verplichting niet.
Maar je zou best eens A-select een X aantal personen kunnen oproepen om zich te laten testen om tot enige wetenschappelijke conclusies te kunnen komen. Afhankelijk van het percentage opgeroepen personen wat komt opdagen, kan je het aantal opgeroepen personen uitbreiden totdat je een testgroep hebt die redelijk representatief is.
De huidige testcijfers zijn van mensen die reeds 'verdacht' waren en van mensen die zich in de omgeving van een positief getest persoon hebben bevonden (huisgenoten, directe collega's).. Dat geeft geen reëel beeld van de verspreiding onder de totale bevolking.
Een stijging in het percentage positieve test kan ook het gevolg zijn van betere 'selectie aan de poort' als gevolg van steeds meer kennis over het virus. Als bijvoorbeeld van de mensen die uitsluitend als klacht hebben dat ze regelmatig niezen blijkt dat deze nooit positief testen, kan in het protocol van voorselectie zo worden aangepast dat mensen die uitsluitend als klacht hebben dat ze regelmatig niezen niet getest hoeven te worden. Dat scheelt dan vele negatieve testuitslagen, waardoor het percentage positieve uitslagen stijgt. Ook bij gelijk aantal besmettingen.
Niet alle cijfers zijn statistiek.
Ik herken dit dus echt niet. En daarbij, als het écht problemen oplevert dan veins je toch een kuchje?quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:18 schreef Jane het volgende:
[..]
Ja hallo, ik ben Tijns vriendin en zit dus met hetzelfde feestjes-dilemma als hij.
Tuurlijk heb je gelijk dat afzeggen i.v.m. gezondheid niet uit mag maken, en uiteindelijk zal het ook wel loslopen, maar sommige mensen zijn nu eenmaal snel op hun teentjes getrapt als mensen afzeggen voor feestjes. Veel mensen zullen wel zo iemand kennen, gok ik.
Anyway, ik heb er niet zo'n moeite mee om zelf af te zeggen, al is het ook niet leuk. Mijn grootste angst is dat straks onze halve (schoon-)familie aan de beademing ligt. Dit zijn geen tienerfeestjes namelijk, maar gelegenheden waar van jong tot oud is uitgenodigd. Natuurlijk hebben degenen met een zwakkere gezondheid hun eigen verantwoordelijkheid, maar dan nog zou ik het behoorlijk kut vinden als ze door zo'n feestje in de problemen komen c.q. de pijp uit gaan. Velen van hen volgen alleen het NL nieuws en denken dat het virus weg is.
En toen het virus op zijn hoogtepunt was werden zelfs mensen met duidelijke coronaklachten niet getest dus die cijfers waren ook niet correct.quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het kan ook helemaal niet, want alleen mensen met klachten worden getest. Dus dan heb je sowieso al geen willekeurige sample.
Gister 366. vandaag 372, daling?quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:28 schreef haags_kwartiertje het volgende:
2e dag op rij een daling. Houden zo!
Je kan het beter vergelijken met vorige week maandag, einde van de week zijn de besmettingen vaak hoger. Ter vergelijking, vorige week maandag 205 cases.quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:28 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Euh ja..quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:29 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Gister 366. vandaag 372, daling?
Ik zie geen daling....quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:28 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Gewoon een feit al maandenlang dat op maandag het aantal besmettingen minder is dan de rest van week.quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:32 schreef Da_Sandman het volgende:
Lage cijfers: ja maar maandag.
Hoge cijfers: WE GAAN ALLEMAAL DOOHOOD.
Ik bedoel meer dat als er ook maar iets positiefs is er direct ja maar gezegd wordt en bij het minste negatieve nieuws de spreekwoordelijke hel losbreekt. Bij wijze van he.quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:33 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Gewoon een feit al maandenlang dat op maandag het aantal besmettingen minder is dan de rest van week.
2 weken geleden was op maandag het aantal besmettingen op 1 dag van die week het hoogst. Zegt dus niets.quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:33 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Gewoon een feit al maandenlang dat op maandag het aantal besmettingen minder is dan de rest van week.
"Dit weekend maakte de Noorse rederij Hurtigruten bekend dat 36 bemanningsleden en 4 passagiers van twee verschillende cruises besmet zijn geraakt met het coronavirus."quote:
Eigenlijk liggen die cijfers door het weekendeffect sinds het begin van de uitbraak laag op maandag.quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:32 schreef Da_Sandman het volgende:
Lage cijfers: ja maar maandag.
Hoge cijfers: WE GAAN ALLEMAAL DOOHOOD.
En om 16.00 krijg je weer ic cijfers door en wellicht zijn er dan weer wat ontslagen. We zien het wel.quote:
Omdat er helaas elke keer een dikke "maar" aan het positieve nieuws hangt. Je kunt beter accepteren dat het de komende maanden gewoon nog aan kutten wordt. Heeft weinig zin om te hopen dat het virus opeens verdwijnt.quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat als er ook maar iets positiefs is er direct ja maar gezegd wordt en bij het minste negatieve nieuws de spreekwoordelijke hel losbreekt. Bij wijze van he.
Dat was op een dinsdag, 21 juli.quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:34 schreef _serial_ het volgende:
[..]
2 weken geleden was op maandag het aantal besmettingen op 1 dag van die week het hoogst. Zegt dus niets.
Hoop ik dat ja? Goed dat ik dat ook weet.quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:36 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Omdat er helaas elke keer een dikke "maar" aan het positieve nieuws hangt. Je kunt beter accepteren dat het de komende maanden gewoon nog aan kutten wordt. Heeft weinig zin om te hopen dat het virus opeens verdwijnt.
Het is ook gewoon ontzettend klote dat het van "valt best mee" naar "oké dit escaleert" kan gaan in vrij korte tijd. Je kan nooit even rustig aankijken hoe het zich zal ontwikkelenquote:Op maandag 3 augustus 2020 14:36 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Omdat er helaas elke keer een dikke "maar" aan het positieve nieuws hangt. Je kunt beter accepteren dat het de komende maanden gewoon nog aan kutten wordt. Heeft weinig zin om te hopen dat het virus opeens verdwijnt.
Leek een aardig gefrustreerde reactie op het feit dat maandag de besmettingen laag zijn. Niemand (mag ik hopen) zit hier te hopen op meer besmettingen. Maar je kunt niet ontkennen dat de cijfers afgelopen week op zijn minst wat zorgelijk zijn.quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:37 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hoop ik dat ja? Goed dat ik dat ook weet.
Volgens mij omdat op dat moment de besmettingen zo laag waren dat het weinig zin had om dit elke dag te vermelden. Nu er weer een flinke groei in het aantal besmettingen zit wordt het ook weer interessanter om het dagelijks in de gaten te houden.quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:41 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik zie dat er weer topics gevuld worden met dagkoersen. Waarom denken jullie dat het RIVM afgestapt is van de dagelijkse rapportages?
Niks aan de hand, tweede kamer is op reces.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:55 schreef Jor_Dii het volgende:
De GGD maakt zojuist bekend dat ze afgelopen week bijna 102.000 tests hebben afgenomen:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)anderhalve-meter-who
Het aantal positieve tests afgelopen week was 2152 --> 2.1% positief. Laatste paar weken:
27: 0.6%
28: 0.6%
29: 1.0%
30: 1.0%
31: 2.1%
@:mzelst op Twitter
Dagkoersen maakt speculeren leuk hequote:Op maandag 3 augustus 2020 14:41 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik zie dat er weer topics gevuld worden met dagkoersen. Waarom denken jullie dat het RIVM afgestapt is van de dagelijkse rapportages?
Plus een cursusje schrijven etc.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat zijn goede vragen. Ik stel voor om alle maatregelen op te heffen totdat we antwoord hebben op je vragen.
En je hebt altijd wel een keer gelijk.quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dagkoersen maakt speculeren leuk he
Omdat daar geen noodzaak meer toe was?quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:41 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik heb daar mijn twijfels bij in dit topic.quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:40 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Leek een aardig gefrustreerde reactie op het feit dat maandag de besmettingen laag zijn. Niemand (mag ik hopen) zit hier te hopen op meer besmettingen. Maar je kunt niet ontkennen dat de cijfers afgelopen week op zijn minst wat zorgelijk zijn.
Het valt me op bij fok dat juist de mensen die dit soort dingen schrijven juist de mensen zijn die roepen dat de hel losbreekt. Bih wijze dan he.quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat als er ook maar iets positiefs is er direct ja maar gezegd wordt en bij het minste negatieve nieuws de spreekwoordelijke hel losbreekt. Bij wijze van he.
Dit inderdaad.quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:07 schreef Dven het volgende:
[..]
Óf ze geven wat beter hun data weer want er zijn tig landen waar men veel ongezonder leeft en het zorgstelsel nog veel slechter is dan in de VS.
Ja bih wijze dan. Vind ik ook.quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Het valt me op bij fok dat juist de mensen die dit soort dingen schrijven juist de mensen zijn die roepen dat de hel losbreekt. Bih wijze dan he.
Mooi dan zijn het het erover eens dat jij schreeuwt dat de hel losbreekt. Bih wijze dan hequote:
Wat versta je onder goed? Kundig of breed beschikbaar?quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:46 schreef Smack10 het volgende:
[..]
De VS heeft een goede en dure gezondheidszorg.
Bepaalde landen kunnen niet eens testen, dat wil niet zeggen dat het er niet is.
Oh ja, hier had ik het gelezen: https://www.hpdetijd.nl/2(...)t-niet-tegen-corona/quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:47 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik las/hoorde laatst trouwens dat er al een tijdje geen patiënt meer opgenomen is met écht zware klachten (ARDS) in het ziekenhuis. Kan iemand die bevestigen of ontkennen?
quote:Vanaf 1 juni tot 13 juli zijn geen mensen in het ziekenhuis opgenomen met de zeer ernstige vorm van COVID-19: ARDS (acute respiratoire infecties).
Dat klinkt positief!quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Oh ja, hier had ik het gelezen: https://www.hpdetijd.nl/2(...)t-niet-tegen-corona/
[..]
[ afbeelding ]
Dat zou wellicht ook verklaren waarom er nog steeds IC-opnames zijn, maar het aantal nauwelijks stijgt. Omdat men er dus ook weer redelijk snel vanaf is.quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Oh ja, hier had ik het gelezen: https://www.hpdetijd.nl/2(...)t-niet-tegen-corona/
[..]
[ afbeelding ]
Door Gommers volgens mij wel verklaard ja.quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:56 schreef Simmertje het volgende:
Ook het medicijn Dexamethason schijnt te helpen toch bij het sneller herstellen?
En net zoveel als op 1 juli, toen er hoegenaamd niets zorgelijks aan de hand was.quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:58 schreef ondeugend het volgende:
En toch meldt stichting NICE 15 meer COVID verdachten op de IC dan exact een week geleden 27/42
Kakkerlakken hequote:Op maandag 3 augustus 2020 14:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar effe, wat the fuck is Rotterdam aan het doen joh?
Spugen ze elkaar daar in de mond bij het begroeten?
Can confirm, met de natte t komt er wel eens wat mee.quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Door Gommers volgens mij wel verklaard ja.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
Mmmmja, aangezien IC-opnames altijd een paar weken achter de besmettingen aan komen kakken, is de trend (op- dan wel neergaand) waarin je je bevindt wel van belang natuurlijk.quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En net zoveel als op 1 juli, toen er hoegenaamd niets zorgelijks aan de hand was.
Dat snap ik ook wel. Het is alleen om aan te geven dat zo'n getal op zichzelf niet zoveel zegt, ook niet als het omhoog gaat.quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:03 schreef Jane het volgende:
[..]
Mmmmja, aangezien IC-opnames altijd een paar weken achter de besmettingen aan komen kakken, is de trend (op- dan wel neergaand) waarin je je bevindt wel van belang natuurlijk.
Het maakt nogal uit of we een neerwaartse of een opwaartse trend zitten, he.quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En net zoveel als op 1 juli, toen er hoegenaamd niets zorgelijks aan de hand was.
Nog steeds niks aan de hand nee. Niemand paniekt. Maar ik vond het wel opvallend want heel veel meer ziekenhuisopnames zijn er de laatste weken ook niet toch?quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij staat die hypothese nog steeds ja. Lijkt me behoorlijk plausibel ook.quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:05 schreef Simmertje het volgende:
Was het trouwens ook niet zo dat de heftigheid van het virus afhankelijk is van hoeveel je van het virus hebt binnengekregen?
Als je je eerder laat testen dan stopt het opnemen van het virus?quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:05 schreef Simmertje het volgende:
Was het trouwens ook niet zo dat de heftigheid van het virus afhankelijk is van hoeveel je van het virus hebt binnengekregen? Dat zou natuurlijk ook een rol kunnen spelen waarom nu het aantal IC opnames nog niet zo hoog zijn. Mensen zijn er eerder bij dan in maart en lopen daarom niet onnodig nog meer van het virus op te lopen. Of klink ik nu dom?
Volgens het LCPS zijn de aantallen al wekenlang stabiel: https://www.lcps.nu/#/nieuwsquote:Op maandag 3 augustus 2020 15:08 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Nog steeds niks aan de hand nee. Niemand paniekt. Maar ik vond het wel opvallend want heel veel meer ziekenhuisopnames zijn er de laatste weken ook niet toch?
https://www.ad.nl/politie(...)oronadebat~ac78dfb8/quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:45 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Goh een oppositieleider die tegen het kabinet aanschopt.
Lekkere kop weer van het AD.
Het zou kunnen maar we hebben geen 0-meting dus een vergelijking maken met maart kunnen we eigenlijk helemaal niet op basis van de statistieken. Wie weet hoeveel mensen er in maart al besmet waren? Er werd toen alleen getest bij de echt zware gevallen, nu worden mensen die 2 keer niesen al getest. Weten we hoe lang het virus er over heeft moeten doen om tot de IC opnames van de eerste golf te komen?quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:05 schreef Simmertje het volgende:
Was het trouwens ook niet zo dat de heftigheid van het virus afhankelijk is van hoeveel je van het virus hebt binnengekregen? Dat zou natuurlijk ook een rol kunnen spelen waarom nu het aantal IC opnames nog niet zo hoog zijn. Mensen zijn er eerder bij dan in maart en lopen daarom niet onnodig nog meer van het virus op te lopen. Of klink ik nu dom?
Ja klopt. Des te vreemder zijn de cijfers van NICEquote:Op maandag 3 augustus 2020 15:09 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens het LCPS zijn de aantallen al wekenlang stabiel: https://www.lcps.nu/#/nieuws
Als je huisgenoot/collega op het werk eerder getest wordt zit je minder lang naast die persoon?quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:09 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Als je je eerder laat testen dan stopt het opnemen van het virus?
Raar toch? Is het virus dan toch zwakker geworden?quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[..]
[ afbeelding ]
Oh zo, ja dat kan.quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als je huisgenoot/collega op het werk eerder getest wordt zit je minder lang naast die persoon?
Relatief tot mei/juni eigenlijk best wel de afgelopen 14 dagen. Nog altijd lage aantalen 3-5 per dag ofzo, maar in de maanden daarvoor amper nog mensen.quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:08 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Nog steeds niks aan de hand nee. Niemand paniekt. Maar ik vond het wel opvallend want heel veel meer ziekenhuisopnames zijn er de laatste weken ook niet toch?
quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:10 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ja klopt. Des te vreemder zijn de cijfers van NICE
Kortom: NICE neemt zowel verdachte patiënten mee als patiënten die niet meer besmettelijk geacht worden.quote:Voor de LCPS is het belangrijk te weten hoeveel speciale COVID-bedden er benodigd zijn. De LCPS gebruikt hiervoor informatie op geaggregeerd IC-niveau die ROAZ-regio’s dagelijks aan LCPS aanleveren. In de overzichten van de LCPS worden patiënten, die na een periode van COVID-infectie niet meer besmettelijk blijken te zijn en zijn overgeplaatst naar een regulier IC-bed, niet meer meegenomen. Ook de patiënten die met als status COVID-19 verdacht opgenomen zijn, worden niet meegenomen in de overzichten die gepresenteerd worden door LCPS.
Voor informatie over de druk op de IC door COVID-patiënten blijft NICE de belangrijkste bron.
Er zijn steeds meer aanwijzingen dat de 'viral load' veel uitmaakt bij de ernst van de klachten, ja.quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:05 schreef Simmertje het volgende:
Dat zegt in potentie natuurlijk wel wat. Nog ruimschoots capaciteit en geen reden tot paniek, maar dit is wel degelijk een andere situatie dan 1 juli waarbij het alleen maar daalde.quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat snap ik ook wel. Het is alleen om aan te geven dat zo'n getal op zichzelf niet zoveel zegt, ook niet als het omhoog gaat.
Waarom is dit raar en waarom leg je een conclusie gebaseerd op niks in de mond?quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:11 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Raar toch? Is het virus dan toch zwakker geworden?
Naja laten we carnaval als voorbeeld nemen. Mensen die daar zijn gaan feesten terwijl ze al met allerlei klachten liepen, daarnaast had je misschien wel tientallen mensen per kroeg die het virus onder de leden hadden. Als je dan lekker gaat door feesten dan krijg je met de dag meer van het virus binnen, zeker toen het bewustzijn over het virus nog 0,0 aanwezig was.quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:09 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Is toch raar als we ineens geen ernstige gevallen meer hebben?quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Waarom is dit raar en waarom leg je een conclusie gebaseerd op niks in de mond?
Hoeveel IC-patiënten werden er opgenomen op 1 juli dan?quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:12 schreef trustychords het volgende:
[..]
Dat zegt in potentie natuurlijk wel wat. Nog ruimschoots capaciteit en geen reden tot paniek, maar dit is wel degelijk een andere situatie dan 1 juli waarbij het alleen maar daalde.
Duidelijk, dank je wel!quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[..]
Kortom: NICE neemt zowel verdachte patiënten mee als patiënten die niet meer besmettelijk geacht worden.
Blijkbaar lukt het momenteel een stuk beter om de zwakkeren te beschermen. Bedenk ook dat het volgens de laatste cijfers nauwelijks rondzingt in verpleeghuizen.quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:15 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Is toch raar als we ineens geen ernstige gevallen meer hebben?
ach ja, de mensen die roepen "valt allemaal wel mee" "de IC is leeg" die willen gewoon weer naar festivals en het voetbal volgend week, bij wijze van spreken.quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Het valt me op bij fok dat juist de mensen die dit soort dingen schrijven juist de mensen zijn die roepen dat de hel losbreekt. Bih wijze dan he.
Er zit een definitieverschil tussen die 2. Bij NICE ben je coronapatient als je door coronagerelateerde klachten op de IC ligt.quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:10 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ja klopt. Des te vreemder zijn de cijfers van NICE
Dat hoeft helemaal.niet raar te zijn. Wellicht was dit ook zo in januari of februari zoquote:Op maandag 3 augustus 2020 15:15 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Is toch raar als we ineens geen ernstige gevallen meer hebben?
Plus ik stel een vraag omdat het al een aantal keer geroepen is. Is geen conclusie in de mond leggen.
Snap ook niet dat je er geïrriteerd op reageerd eerlijk gezegd.
Alsof het niet opmerkelijk genoemd mag worden.
Klopt niet, initiële lading is de enige lading die relevant is voor start infectie. Het is ook niet zo dat mensen die op een corona-afdeling lagen daardoor opeens nog doodzieker werden.quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:12 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Naja laten we carnaval als voorbeeld nemen. Mensen die daar zijn gaan feesten terwijl ze al met allerlei klachten liepen, daarnaast had je misschien wel tientallen mensen per kroeg die het virus onder de leden hadden. Als je dan lekker gaat door feesten dan krijg je met de dag meer van het virus binnen, zeker toen het bewustzijn over het virus nog 0,0 aanwezig was.
Denk dat de situatie nu wel anders is. Krijg je klachten dan laat je je testen en ga je meteen in quarantaine waardoor je dus ook veel minder risico loopt nog meer van het virus binnen te krijgen. Is maar een theorie hoor, geen idee of dit klopt.
En net zoals op het politieke spectrum zitten de meesten toch echt ergens in het midden.quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:17 schreef Predator40 het volgende:
zo blijf je 2 groepen houden....net zoals links vs rechts.
Nee hoor, maar het is blijkbaar moeilijk te begrijpen dat er ook een midden is.quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:17 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ach ja, de mensen die roepen "valt allemaal wel mee" "de IC is leeg" die willen gewoon weer naar festivals en het voetbal volgend week, bij wijze van spreken.
Het grappige is dat juist de mensen die verontwaardigd roepen dat de hel losbreekt eigenlijk de enige zijn die dit roepen.quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:17 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ach ja, de mensen die roepen "valt allemaal wel mee" "de IC is leeg" die willen gewoon weer naar festivals en het voetbal volgend week, bij wijze van spreken.
Ja, want wie positief getest is gaat in thuis quarantaine.quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:09 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Iets met intelligent.quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Door Gommers volgens mij wel verklaard ja.
In een vroeg stadium werd al door gedragsdeskundigen en pedagogen geroepen dat je jongeren meer ruimte moet geven. Volgens mij is deze periode er een beetje het bewijs van dat dat best wel kan. Uiteraard ga ik geen illegale raves goedpraten, maar ik kan me goed voorstellen dat jongeren een uitlaatklep nodig hebben. Zo'n Van Dissel die als een opa zegt 'maar je kunt ook je oma besmetten' werkt natuurlijk voor geen meter.quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Desondanks zie je nu toch dat bepaalde groepen (jongeren momenteel) zich in die eerste piekfase eigenlijk buitenspel hebben zien gezet vanwege een gebrek aan kennis of de focus op de ouderen
Althans, dat hopen we.quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:20 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Ja, want wie positief getest is gaat in thuis quarantaine.
Bih wijze dan he.quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Het grappige is dat juist de mensen die verontwaardigd roepen dat de hel losbreekt eigenlijk de enige zijn die dit roepen.
er is een pandemie gaande.......iets "nodig" hebben is gewoon even niet van toepassing.quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
In een vroeg stadium werd al door gedragsdeskundigen en pedagogen geroepen dat je jongeren meer ruimte moet geven. Volgens mij is deze periode er een beetje het bewijs van dat dat best wel kan. Uiteraard ga ik geen illegale raves goedpraten, maar ik kan me goed voorstellen dat jongeren een uitlaatklep nodig hebben. Zo'n Van Dissel die als een opa zegt 'maar je kunt ook je oma besmetten' werkt natuurlijk voor geen meter.
Gaat om de trend. Die was neerwaarts destijds, nu iets opwaarts na een paar weken praktisch vlak te zijn geweest( hou ik voor het gemak even de nice cijfers aan btw).quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hoeveel IC-patiënten werden er opgenomen op 1 juli dan?
Het kan net zo goed zeggen dat het voor 1 juli zijn extra hoog was, of het de afgelopen weken extra laag.
Daar denkt niet iedereen hetzelfde over. Blijkbaar.quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:23 schreef Predator40 het volgende:
[..]
er is een pandemie gaande.......iets "nodig" hebben is gewoon even niet van toepassing.
en er kan nog genoeg
Uiteraard geen 100% zekerheid, maar ik heb wel de indruk dat bij de meeste mensen die positief getest worden de (mogelijke) ernst van het virus duidelijk is en zich daarom zo goed mogelijk aan de thuis quarantaine zal houden.quote:
Men had in NL een veel groter onderscheid moeten maken tussen binnen- en buitenactiviteiten. Buiten kan vrij veel (niet alles), binnen vrij weinig.quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
In een vroeg stadium werd al door gedragsdeskundigen en pedagogen geroepen dat je jongeren meer ruimte moet geven. Volgens mij is deze periode er een beetje het bewijs van dat dat best wel kan. Uiteraard ga ik geen illegale raves goedpraten, maar ik kan me goed voorstellen dat jongeren een uitlaatklep nodig hebben. Zo'n Van Dissel die als een opa zegt 'maar je kunt ook je oma besmetten' werkt natuurlijk voor geen meter.
Natuurlijk is “iets nodig hebben” zeker nog wel van toepassing. Je kunt niet een hele bevolking maandenlang alles ontzeggen.quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:23 schreef Predator40 het volgende:
[..]
er is een pandemie gaande.......iets "nodig" hebben is gewoon even niet van toepassing.
en er kan nog genoeg
Daar mag nog steeds een hoop verschil in gemaakt worden.quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:27 schreef Jane het volgende:
[..]
Men had in NL een veel groter onderscheid moeten maken tussen binnen- en buitenactiviteiten. Buiten kan vrij veel (niet alles), binnen vrij weinig.
Maar goed, dat is mijn mening en wie ben ik? Binnenkort is het 'buitenseizoen' alweer afgelopen in Nederland en gaan we weer lekker met z'n allen warm binnenzitten.![]()
Dit is pas veel later echt duidelijk geworden.. nu klinkt het logisch, toen was nog het idee dat het overal rondwaarde waar je ook kwam. Vandaar dat straten en winkelcentra toen ook serieus uitgestorven waren want iedereen bleef binnen of thuis.quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:27 schreef Jane het volgende:
[..]
Men had in NL een veel groter onderscheid moeten maken tussen binnen- en buitenactiviteiten. Buiten kan vrij veel (niet alles), binnen vrij weinig.
Maar goed, dat is mijn mening en wie ben ik? Binnenkort is het 'buitenseizoen' alweer afgelopen in Nederland en gaan we weer lekker met z'n allen warm binnenzitten.![]()
Want in een pandemie verdwijnen allerlei levensbehoeften als sneeuw voor de zon?quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:23 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en er kan nog genoeg
Mensen moeten zich niet zo aanstellen. Ze doen net of de wereld vergaat wanneer ze een paar maanden niet kunnen feesten.quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Natuurlijk is “iets nodig hebben” zeker nog wel van toepassing. Je kunt niet een hele bevolking maandenlang alles ontzeggen.
Nu is dat hier ook niet gebeurd, maar ik kan me goed voorstellen dat er veel jongeren zijn die het heel moeilijk hebben (gehad). En daar moet zeker aandacht voor zijn, en ruimte voor bepaalde zaken.
Mwa, deze periode bewijst juist wat mij betreft dat deze jongeren een indirect risico kunnen vormen voor hun ouders en grootouders. Als je dat kinderen en pubers niet aan hun verstand kan krijgen omdat ze per se in een overvolle kroeg willen gaan staan (en ja, dat gebeurt weer volop) waar de muziek zo hard staat dat ze in elkaars oor/gezicht staan te tetteren.quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Inlevingsvermogen is niet iedereen gegund.quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:32 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Mensen moeten zich niet zo aanstellen. Ze doen net of de wereld vergaat wanneer ze een paar maanden niet kunnen feesten.
Wees dankbaar voor hetgeen je hebt en wat wel mogelijk.
Al dat zelfmedelijden omdat er geen festivals zijn terwijl er zat mogelijk is. Is echt belachelijk imo.
Amen.quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:32 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Mensen moeten zich niet zo aanstellen. Ze doen net of de wereld vergaat wanneer ze een paar maanden niet kunnen feesten.
Al dat zelfmedelijden omdat er geen festivals zijn terwijl er zat mogelijk is. Is echt belachelijk imo.
Toch vind ik niet dat we er nou echt veel van geleerd hebben.quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit is pas veel later echt duidelijk geworden.. nu klinkt het logisch, toen was nog het idee dat het overal rondwaarde waar je ook kwam. Vandaar dat straten en winkelcentra toen ook serieus uitgestorven waren want iedereen bleef binnen of thuis.
Achteraf zijn dit soort zaken makkelijk om te roepen.quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:27 schreef Jane het volgende:
[..]
Ok boomer.quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:34 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Amen.
Juist jongeren moeten niet zeiken. Die hebben nog een heel leven voor zich om het in te halen. Als je een jaartje niet naar Chersonissos kan vergaat de wereld echt niet.
Een paar maanden... nu bijna 5 maanden en het einde is nog lang niet in zicht.quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:32 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ouderen moet niet zeuren... die hebben al hun hele leven kunnen feesten en kunnen nu prima jaren achter de geraniumsquote:Op maandag 3 augustus 2020 15:34 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Amen.
Juist jongeren moeten niet zeiken. Die hebben nog een heel leven voor zich om het in te halen. Als je een jaartje niet naar Chersonissos kan vergaat de wereld echt niet.
Wie zegt dat dit met een jaartje voorbij is? Kan net zo goed 5 of 10 jaar duren.quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:34 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Amen.
Dan mag je het wel soft vinden toch?quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Inlevingsvermogen is niet iedereen gegund.
Dus je vraagt solidariteit van jong naar oud en andersom is die ver te zoeken?quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:34 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Amen.
Ik ben blij dat ik in deze tijd een 30-er ben. En niet 20 of puber.quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:38 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dan mag je het wel soft vinden toch?
Ik mis de gigantische opoffering die nu door jongeren gemaakt wordt?
In principe mag bijna alles en bijna iedereen houdt zich nergens aan.
Het is voor iedereen kut maar jank dan eerder over je vader die zijn baan kwijt is of je oma die sterft ipv een jaartje niet op een zuipvakantie.
Precies! Het is een totaal onwetenschappelijk onderbuikbraaksel van je, dus het slaat nergens op om maar enig verwijt richting iemand te maken...quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:27 schreef Jane het volgende:
[..]
Hoezo is die andersom ver te zoeken? Er worden kapitalen uitgegeven om de economie te redden, en dat wordt opgebracht door de belastingbetaler. En wie betalen er de meeste belastingen? Hint: dat zijn niet de jongeren.quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dus je vraagt solidariteit van jong naar oud en andersom is die ver te zoeken?
Ben ik met je eens, maar dat komt denk ik ook door onvoldoende kennis en enorm veel spookverhalen omtrent het virus (wat is waar en niet waar?)quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:34 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Toch vind ik niet dat we er nou echt veel van geleerd hebben.
Venitalitatie wordt niet benadrukt. Nog steeds is 1,5m overal de norm. Niet zwaarder binnen ofzo.
Weinig tot geen voorzorgsmaatregelen voor wanneer het kouder wordt. We polderen door alsof het nog maart is lijkt het.
Jongeren betalen de schulden die nu gemaakt worden.quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:40 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Hoezo is die andersom ver te zoeken? Er worden kapitalen uitgegeven om de economie te redden, en dat wordt opgebracht door de belastingbetaler. En wie betalen er de meeste belastingen? Hint: dat zijn niet de jongeren.
quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Misschien moet je het nog even een derde keer posten, dan word het misschien wel grappig.quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Het grappige is dat juist de mensen die verontwaardigd roepen dat de hel losbreekt eigenlijk de enige zijn die dit roepen.
Ah, de nieuwe variant van ''mensen die aan de economie denken/meer versoepelingen willen willen alleen maar op een terrasje zitten.quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:17 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Je zal je toch maar eens in iemand anders verplaatsen. Jongeren moeten maar begrip tonen voor alle maatregelen en solidariteit tonen naar risico groepen, maar het is absoluut niet nodig om begrip te tonen voor de jongeren natuurlijk.quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:34 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Amen.
En dit ja.quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:37 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ouderen moet niet zeuren... die hebben al hun hele leven kunnen feesten en kunnen nu prima jaren achter de geraniums![]()
Ergo: slaat nergens op wat je zegt. Het is niet aan jou om de impact op het leven van anderen te bagatelliseren
Jij bepaalt alleen niet waar iemand van mag balen. Of waarover iemand mag klagen.quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:38 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dan mag je het wel soft vinden toch?
Ik mis de gigantische opoffering die nu door jongeren gemaakt wordt?
In principe mag bijna alles en bijna iedereen houdt zich nergens aan.
Het is voor iedereen kut maar jank dan eerder over je vader die zijn baan kwijt is of je oma die sterft ipv een jaartje niet op een zuipvakantie.
quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:41 schreef alpeko het volgende:
[..]
Jongeren betalen de schulden die nu gemaakt worden.
Haha dus dit. Kan het echt wel begrijpen hoor dat de generatie 17-25 jaar behoorlijk gefrustreerd is door de afgelopen maanden. Zeker je eerste zomer na het behalen van je middelbare school diploma is iets magisch, dat neem je nu wel af van een heel grote groep.quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:39 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ik in deze tijd een 30-er ben. En niet 20 of puber.
Wat bedoel je? Moeite met feiten?quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:41 schreef Dven het volgende:
[..]
De Jongerenbeweging van Wij Zijn Zielig
quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:40 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Hoezo is die andersom ver te zoeken? Er worden kapitalen uitgegeven om de economie te redden, en dat wordt opgebracht door de belastingbetaler. En wie betalen er de meeste belastingen? Hint: dat zijn niet de jongeren.
Werkloosheid onder jongeren stijgt het hardst nu. En die kapitalen die aan de economie worden besteed komen echt niet alleen bij de jongeren terecht.quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:40 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Gewoon even de Duitsers bellen als het uit de hand loopt.quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:43 schreef TheVulture het volgende:
Rotterdam blijft er wel echt met kop en schouders bovenuit steken
Mij interesseren festivals of feesten echt niet maar deze situatie is echt niet over een paar maanden voorbij. En wellicht komt er helemaal geen vaccinatie binnen nu en 2 jaar.quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:32 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Nou ja, dit dus inderdaad. In het begin weet je niet alles, maar een beetje voortschrijdend inzicht mag wel. Inmiddels is de wetenschappelijke onderbouwing er wel degelijk.quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:34 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Toch vind ik niet dat we er nou echt veel van geleerd hebben.
Venitalitatie wordt niet benadrukt. Nog steeds is 1,5m overal de norm. Niet zwaarder binnen ofzo.
Weinig tot geen voorzorgsmaatregelen voor wanneer het kouder wordt. We polderen door alsof het nog maart is lijkt het.
Er zal toch echt een of andere medische doorbraak moeten komen voordat dat weer mogelijk is.quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:44 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Mij interesseren festivals of feesten echt niet maar deze situatie is echt niet over een paar maanden voorbij. En wellicht komt er helemaal geen vaccinatie binnen nu en 2 jaar.
Je kunt onmogelijk verwachten dat jongeren jaren van hun leven geen festivals of feesten meer mogen hebben.
Tsja, als jij jouw aannames als feiten wegzet dan is het hek van de dam natuurlijk.Sowieso gedram of niets. Iedere generatie maakt over het algemeen wel iets jammerlijks mee waar ze het maar mee moeten doen en in dat opzicht valt een paar maandjes niet naar de nachtclub gaan best wel mee. Al dat solidair van de ene naar de andere kant. Pleur toch op, je doet het allemaal.quote:
Of wat meer acceptatie dat het virus er nou eenmaal is en dat sommige maatregelen gewoon te extreem gaan zijn als dit nog langere tijd aanhoudt.quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:45 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Er zal toch echt een of andere medische doorbraak moeten komen voordat dat weer mogelijk is.
Ja idd maar nu zou toch wel duidelijk mogen zijn dat het probleem vooral binnen ligt.quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, maar dat komt denk ik ook door onvoldoende kennis en enorm veel spookverhalen omtrent het virus (wat is waar en niet waar?)
Met die opvoeding zit het wel snor denk ikquote:De Koninklijke Marechaussee heeft het de laatste tijd drukker gekregen met passagiers die overlast veroorzaken. Zo zorgen onder meer reizigers die geen mondkapje willen dragen voor 'gedoe' en dat kan tot hoge boetes leiden, meldt de marechaussee.
Afgelopen nacht werden op Schiphol een 47-jarige man uit Geldrop en diens zoon van dertien jaar aangehouden voor onder meer mishandeling en bedreiging. Het tweetal had tijdens de vlucht uit Las Palmas volgens de marechaussee voor overlast gezorgd en daarbij kregen ze het aan de stok met een andere passagier. Na de landing wachtten vader en zoon die man op nabij de bagagehal. Daar ontstond een handgemeen waarop de marechaussee de twee aanhield. De 27-jarige medepassagier heeft aangifte gedaan.
Acceptatie voor honderden of duizenden doden en chronisch zieken die we ook hadden kunnen voorkomen zal er in onze maatschappij echt niet snel komen.quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Of wat meer acceptatie dat het virus er nou eenmaal is en dat sommige maatregelen gewoon te extreem gaan zijn als dit nog langere tijd aanhoudt.
We kennen ook helemaal niet het effect van bijv feesten in de buitenlucht, daar ze direct zijn opgeschort voor onbepaalde tijd. Men wordt inmiddels panisch bij het zien van grote groepen mensen want corona, dood, verderf. Maar misschien liggen de risico's toch een stuk lager.quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:44 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Mij interesseren festivals of feesten echt niet maar deze situatie is echt niet over een paar maanden voorbij. En wellicht komt er helemaal geen vaccinatie binnen nu en 2 jaar.
Je kunt onmogelijk verwachten dat jongeren jaren van hun leven geen festivals of feesten meer mogen hebben.
En zal binnen de kortste keren ook weer het sterkst dalen. Dit soort data kan je natuurlijk niet zoveel mee.quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:44 schreef galantis het volgende:
[..]
[..]
Werkloosheid onder jongeren stijgt het hardst nu.
Acceptatie komt er vanzelf, indien een medische doorbraak uitblijft. Overheden zien zo ook wel in dat je dit niet lang kunt volhouden met het oog op de economie en de volksgezondheid. En ja, volksgezondheid is niet alleen corona, maar ook de mentale gezondheid van je bevolking. Leuk voor een jaartje maar that's it.quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:45 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Er zal toch echt een of andere medische doorbraak moeten komen voordat dat weer mogelijk is.
Het probleem is dat er geen uitzicht gegeven wordt. En dat kan natuurlijk ook niet.quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:23 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en er kan nog genoeg
Festivals zijn net zo goed ook niet meer toegankelijk voor ouderen, er zijn dus ook voldoende volwassenen die hun hobby of (enige) uitlaatklep hebben zien verdwijnen afgelopen zomer. Ik vind het een beetje kort door de bocht om - omdat het dan jongeren zijn - maar te zeggen "we zien het door de vingers, want anders gaan ze zich zo enorm vervelen en zo veel missen.."quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:44 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Bij jou niet nee, bij veel anderen wel getuige de vrijheden die veel mensen zich permitteren.quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:48 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Acceptatie voor honderden of duizenden doden en chronisch zieken die we ook hadden kunnen voorkomen zal er in onze maatschappij echt niet snel komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |