Regeren is vooruitzien.quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zolang de ziekenhuiscijfers laag blijven, denk ik niet dat daar aanleiding toe is.
https://www.ad.nl/politie(...)maar-erger~aa1b00d6/quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zolang de ziekenhuiscijfers laag blijven, denk ik niet dat daar aanleiding toe is.
De Kamerleden willen al terugkomen van hun reces om deze noodsituatie te bespreken en burgemeesters worden steeds strenger.quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:17 schreef Elan het volgende:
[..]
O dat had ik eerlijk gezegd ook niet gezien
Hoe zorgwekkend is dat, een verdubbeling in een week, kunnen we dat gewoon blijven negeren?
Welke ernst?quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De Kamerleden willen al terugkomen van hun reces om deze noodsituatie te bespreken en burgemeesters worden steeds strenger.
De meeste bestuurders zien echt wel de ernst van de situatie in. Nu alleen veel burgers nog.
Steeds minder mensen die zich aan de maatregelen houden en een oplopend besmettingscijfer.quote:
Zeg je precies goed eigenlijk: feitelijk is er (nog) niet zo veel aan de hand, maar ook de ministers zullen aan hun reputatie denken en de fouten die gemaakt zijn in februari/maart. Ik wil niet zeggen dat ze puur en alleen hun eigen hachje zouden willen redden, maar dat ze een stuk voorzichtiger zullen zijn en een bepaald signaal af willen geven (symbolisch) lijkt me best reëel.quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:20 schreef Elan het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/politie(...)maar-erger~aa1b00d6/
Denk dat ze wel eerder terug komen eigenlijk. Er staat teveel op het spel.
Veel meer besmettingen procentueel in combinatie met minder testbereidheid = garantie voor ellende.quote:
Of: steeds minder mensen die zich aan de maatregelen houden en een besmettingscijfer dat onder de verwachtingen blijft.quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Steeds minder mensen die zich aan de maatregelen houden en een oplopend besmettingscijfer.
Voorlopig willen ze het vooral aan de lokale burgermeesters overlaten toch? Lekker makkelijk, dan kan de minister nergens op worden aangesproken als het misgaat.quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zeg je precies goed eigenlijk: feitelijk is er (nog) niet zo veel aan de hand, maar ook de ministers zullen aan hun reputatie denken en de fouten die gemaakt zijn in februari/maart. Ik wil niet zeggen dat ze puur en alleen hun eigen hachje zouden willen redden, maar dat ze een stuk voorzichtiger zullen zijn en een bepaald signaal af willen geven (symbolisch) lijkt me best reëel.
Lokale maatregelen lijken me ook de meest wenselijke. Opnieuw landelijk allerlei zaken gaan sluiten of verbieden heeft niet zo veel zin, tenzij het dus de verkeerde kant op slaat de komende weken.quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Voorlopig willen ze het vooral aan de lokale burgermeesters overlaten toch? Lekker makkelijk, dan kan de minister nergens op worden aangesproken als het misgaat.
Het aantal procentuele besmettingen neemt gewoon toe en ligt nu zo rond de 2%.quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:31 schreef Elan het volgende:
[ twitter ]
Kan iemand het omschreven probleem in lekentaal uitleggen?
Het gaat over deze tweet:
https://twitter.com/mzelst/status/1290236632344326145
Wat dus betekent dat de stijging van het aantal gevallen niet komt doordat meer mensen zich laten testen.quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het aantal procentuele besmettingen neemt gewoon toe en ligt nu zo rond de 2%.
Een op de 50 mensen die zich laat testen, test dus positief op COVID.
Vorige week was dit nog 1 op de 100.
Dat vind ik ook, maar de landelijke overheid heeft wel veel meer middelen tot z'n beschikking om bijvoorbeeld getroffen ondernemers financieel te ondersteunen. Lokale gemeentes kunnen hier eigenlijk niks in betekenen.quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Lokale maatregelen lijken me ook de meest wenselijke. Opnieuw landelijk allerlei zaken gaan sluiten of verbieden heeft niet zo veel zin, tenzij het dus de verkeerde kant op slaat de komende weken.
Financiële ondersteuning zal een heel eind afgelopen zijn verwacht ik zo. Ook voor de overheid houd het een keer op.quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat vind ik ook, maar de landelijke overheid heeft wel veel meer middelen tot z'n beschikking om bijvoorbeeld getroffen ondernemers financieel te ondersteunen. Lokale gemeentes kunnen hier eigenlijk niks in betekenen.
Dat snap ikquote:Op maandag 3 augustus 2020 13:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het aantal procentuele besmettingen neemt gewoon toe en ligt nu zo rond de 2%.
Een op de 50 mensen die zich laat testen, test dus positief op COVID.
Vorige week was dit nog 1 op de 100.
Misschien dat het aandeel mensen dat zich laat testen met serieuze klachten die zij zelf als COVID inschatten is toegenomen en je daardoor zou kunnen concluderen dat er een schifting is met de voorbijgaande weken waarin wellicht meer mensen (vrijblijvend) zich lieten testen zonder al te veel klachten te hebben?quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat snap ik
Maar de reactie van die Pversteeg snap ik niet zo. Wat bedoeld hij met zelfselectie van geteste mensen?
De mensen die worden getest zijn niet willekeurig, want je kan pas een afspraak maken om je te laten testen als je klachten hebt. Wanneer je je zelfs wil laten testen zonder duidelijke klachten word je door de GGD geweigerd.quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat snap ik
Maar de reactie van die Pversteeg snap ik niet zo. Wat bedoeld hij met zelfselectie van geteste mensen?
Dat de populaties niet aselect zijn. Het cijfer is dus niet zo zuiver als dat je iedere dag 100 mensen van straat zou trekken en die zou laten testen.quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat snap ik
Mijn huisgenoot had lichte verkoudheidsklachten en kon gewoon dezelfde dag terecht. Wel pas na 48 uur een telefoontje (negatief).quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:43 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
De mensen die worden getest zijn niet willekeurig, want je kan pas een afspraak maken om je te laten testen als je klachten hebt. Wanneer je je zelfs wil laten testen zonder duidelijke klachten word je door de GGD geweigerd.
Goh een oppositieleider die tegen het kabinet aanschopt.quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:20 schreef Elan het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/politie(...)maar-erger~aa1b00d6/
Denk dat ze wel eerder terug komen eigenlijk. Er staat teveel op het spel.
Waar blijkt uit dat er minder testbereidheid is? We zitten nog steeds op meer dan het dubbele aantal testen van begin juni, en op het op een na hoogste aantal testen tot nu toe.quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Veel meer besmettingen procentueel in combinatie met minder testbereidheid = garantie voor ellende.
https://ggdghor.nl/actuee(...)onatests-tot-nu-toe/quote:1 t/m 7 juni
49.228
8 t/m 14 juni
57.501
15 t/m 21 juni
61.939
22 t/m 28 juni
61.598
29 juni t/m 5 juli
67.758
6 juli t/m 12 juli
75.547
13 t/m 19 juli
88.886
20 t/m 26 juli
111.764
Totaal 1 juni t/m 26 juli
574.221
Plus het is midden in de vakantieperiode.quote:Op maandag 3 augustus 2020 13:48 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Waar blijkt uit dat er minder testbereidheid is? We zitten nog steeds op meer dan het dubbele aantal testen van begin juni, en op het op een na hoogste aantal testen tot nu toe.
[..]
https://ggdghor.nl/actuee(...)onatests-tot-nu-toe/
Vorige week dan 102.000 testen.
1 getal maakt nog geen trend, een weekje minder pollen in de lucht en je hebt al minder mensen met mogelijke symptomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |