abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194383731
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 12:50 schreef Elan het volgende:

[..]

Wat voor wondermiddel hebben wij hier dan waar bijv de V.S niet over zou kunnen beschikken? Daar gaat namelijk elke minuut iemand dood.

https://www.metronieuws.n(...)coronadode-in-de-vs/
Het heeft denk ik ook wel iets met de kwaliteit van je zorgstelsel te maken... in Amerika ben je als onverzekerde aan de goden overgeleverd en sowieso zijn mensen daar al minder fit dan in veel andere landen.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 3 augustus 2020 @ 13:06:12 #102
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194383736
quote:
2s.gif Op maandag 3 augustus 2020 13:04 schreef Tijn het volgende:

[..]

De relaties worden er niet beter van. Als er realistischere communicatie vanuit de overheid zou zijn, werden die feestjes überhaupt niet georganiseerd.
Tsja, het is toch aan iedereen zelf om te bepalen wat hij of zij voor extra maatregelen neemt voor zijn eigen gezondheid, ongeacht wat voor adviezen of restricties te overheid oplegt.

Mocht dan toch het halve feest besmet raken dan ben jij de lachende derde :+
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 3 augustus 2020 @ 13:06:58 #103
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_194383744
quote:
10s.gif Op maandag 3 augustus 2020 13:06 schreef Dven het volgende:

[..]

Mocht dan toch het halve feest besmet raken dan ben jij de lachende derde :+
Als er mensen in de familie ernstig ziek raken, is daar natuurlijk niks grappigs aan.
  maandag 3 augustus 2020 @ 13:07:22 #104
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194383751
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 13:05 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Het heeft denk ik ook wel iets met de kwaliteit van je zorgstelsel te maken... in Amerika ben je als onverzekerde aan de goden overgeleverd en sowieso zijn mensen daar al minder fit dan in veel andere landen.
Óf ze geven wat beter hun data weer want er zijn tig landen waar men veel ongezonder leeft en het zorgstelsel nog veel slechter is dan in de VS.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194383764
quote:
2s.gif Op maandag 3 augustus 2020 13:02 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ook in Zweden werken mensen thuis. Ook in Zweden zijn grote evenementen afgelast. Ook in Zweden gingen kinderen niet naar school. Dat je een foto op Facebook hebt gezien van een terras in Stockholm terwijl ze hier dicht waren, betekent niet dat er in Zweden geen maatregelen zijn getroffen.

Maar het is wel waar dat ze daar wat soepeler waren dan op de meeste plekken. En daarom hebben ze ook veel meer zieken en doden te verwerken gehad dan hun buurlanden.
Zweden heeft ook meer inwoners dan hun buurlanden. Dus ja, dan kan je wel eens meer zieken en doden krijgen. De IC's en ziekenhuizen in het algemeen zijn daar nooit vol geweest, ondanks soepele maatregelen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  maandag 3 augustus 2020 @ 13:09:00 #106
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194383770
quote:
13s.gif Op maandag 3 augustus 2020 13:06 schreef Tijn het volgende:

[..]

Als er mensen in de familie ernstig ziek raken, is daar natuurlijk niks grappigs aan.
Tsja, boontje komt om zijn loontje. Zijn allemaal gewoon eigen keuzes om dan maar weer met z'n tientallen op een kringverjaardag te gaan zitten waarbij iedereen elkaar verplicht een handje, zoen of knuffel geeft.
pi_194383777
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 13:05 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Zeker we hebben het hier zo slecht nog niet. Je overlevingskansen liggen hier waarschijnlijk het hoogst in de wereld, maar een effectieve behandeling of medicijn hebben we ook nog niet. Hooguit wat experimenteel gekonkel.
blablablabla
  maandag 3 augustus 2020 @ 13:10:55 #108
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_194383793
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2020 13:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Zweden heeft ook meer inwoners dan hun buurlanden. Dus ja, dan kan je wel eens meer zieken en doden krijgen.
Ze hebben ongeveer twee keer zoveel inwoners als Noorwegen, Denemarken en Finland, maar ze hebben tussen de 10 en 20 keer zoveel doden.
pi_194383801
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2020 13:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Zweden heeft ook meer inwoners dan hun buurlanden. Dus ja, dan kan je wel eens meer zieken en doden krijgen. De IC's en ziekenhuizen in het algemeen zijn daar nooit vol geweest, ondanks soepele maatregelen.
Ook per capita hebben ze veel meer doden hoor. Als je het al op een onterecht vergelijk wil gooien, dan was ik eerder met het argument gekomen dat er sprake is van een hogere mate van urbanisatie.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194383806
quote:

[..]

De relaties worden er niet beter van. Als er realistischere communicatie vanuit de overheid zou zijn, werden die feestjes überhaupt niet georganiseerd.
Je kan prima naar zo'n feestje man. Of lebberen jullie elkaar doorgaans af op zulke avonden?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_194383809
quote:
10s.gif Op maandag 3 augustus 2020 13:02 schreef Dven het volgende:

[..]

Vooralsnog geen tendens aanwezig. Neem aan dat dit percentage rond het weekend sowieso hoger ligt aangezien minder mensen bereid zijn om te testen en dus sowieso wat zwaardere gevallen toch even gaan.
Het gaat om weeknummers slimpie. Ieder getal wat je daar ziet omhelst een weekend.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_194383815
quote:
10s.gif Op maandag 3 augustus 2020 13:09 schreef Dven het volgende:

[..]

Tsja, boontje komt om zijn loontje. Zijn allemaal gewoon eigen keuzes om dan maar weer met z'n tientallen op een kringverjaardag te gaan zitten waarbij iedereen elkaar verplicht een handje, zoen of knuffel geeft.
Yup, ik heb de afgelopen weken ook wel een paar feestjes gehad, maar allemaal in de buitenlucht en waar de afstand redelijk tot goed bewaard bleef. Ik koos er zelf voor om niemand aan te raken behalve een elleboog. Ik heb alleen wel verschillende mensen op die feestjes gezien die inderdaad al weer volle bak aan het zoenen, omhelzen en knuffelen gingen. Dezelfde mensen die dan vervolgens tegen je zeggen dat het allemaal niet zo erg is, terwijl het een feestje was in de regio Uden-Veghel waar ze bij bosjes zijn gevallen 8)7
  maandag 3 augustus 2020 @ 13:13:30 #113
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194383820
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 13:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het gaat om weeknummers slimpie. Ieder getal wat je daar ziet omhelst een weekend.
Zag het later ja, mijn fout.
pi_194383823
quote:
10s.gif Op maandag 3 augustus 2020 13:09 schreef Dven het volgende:

[..]

Zo'n handje/zoen/knuffel kun je ook gewoon afslaan hoor. En als je dat moeilijk vindt veins je een kuchje afgelopen week. Een niet nader te noemen mod zou zeggen zo moeilijk is het niet.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 3 augustus 2020 @ 13:14:51 #115
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194383835
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 13:13 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Yup, ik heb de afgelopen weken ook wel een paar feestjes gehad, maar allemaal in de buitenlucht en waar de afstand redelijk tot goed bewaard bleef. Ik koos er zelf voor om niemand aan te raken behalve een elleboog. Ik heb alleen wel verschillende mensen op die feestjes gezien die inderdaad al weer volle bak aan het zoenen, omhelzen en knuffelen gingen. Dezelfde mensen die dan vervolgens tegen je zeggen dat het allemaal niet zo erg is, terwijl het een feestje was in de regio Uden-Veghel waar ze bij bosjes zijn gevallen 8)7
Voor velen is het natuurlijk ook wel stoer om effe te laten zien wat voor een toffe en zelfstandige vent of dame je bent daar toch iedereen dwars eventjes te zoenen en knuffelen. Heb er zo ook al een aantal afgewezen.

Sowieso nooit een fan van geweest dus dit is ideaal.
pi_194383840
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 13:13 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Zo'n handje/zoen/knuffel kun je ook gewoon afslaan hoor.
Yup dat heb ik ook gedaan, of mensen die toch ineens dicht naast je willen gaan zitten: opbokken!
pi_194383841
quote:

[..]

Maar de overheid heeft toch ook helemaal geen zekerheden gegeven?

Denk dat het eerder aan jouw omgeving ligt dan aan de communicatie vanuit de overheid.
  maandag 3 augustus 2020 @ 13:16:23 #118
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194383850
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 13:15 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Maar de overheid heeft toch ook helemaal geen zekerheden gegeven?

Denk dat het eerder aan jouw omgeving ligt dan aan de communicatie vanuit de overheid.
Zullen wel denken dat belofte schuld maakt. Kan me overigens niet voorstellen dat de overheid niet binnen een week of twee al duidelijkheid gegeven heeft.
  maandag 3 augustus 2020 @ 13:16:38 #119
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194383855
quote:
10s.gif Op maandag 3 augustus 2020 12:57 schreef Dven het volgende:

[..]

Raar dat Bulgarije sinds de koersverandering dan geen kleuraanpassing heeft gekregen en de ziekenhuiscijfers nog steeds enorm laag zijn ten opzichte van Spanje waar alles alweer goed oploopt.

Nee hoor, leuk geprobeerd maar hier kom je niet mee weg.
Wat is je punt en ik wil helemaal nergens mee weg komen.

Ik stel alleen dat de cijfers waar we (ook ik) zo van onder de indruk waren; niets anders is dan de inkt op een scherm. De kleur daarvan wordt volledig bepaald door de interpretatie van de schrijver en lezer. Zo ook, het inkleuren van gebieden. In principe zou -en kan alleen het land zelf bepalen of het zich wel of niet besmet vindt en dan dien overeenkomstig (in/uitreis) bperkingen opstelt. Echter, andere landen vinden op grond van de "cijfers" van die landen dat ze dan besmet zijn - zonder dat verder te duiden - en geven daar vervolgens een eigen kleur aan.
Je krijgt dan de rare situatie dat Belgen wel en Nederlanders anders besmet zijn.

Dit zelfde geldt ook voor al of niet overlijden aan, door of met (de gevolgen van) Covid19. Natuurlijk is er wel wat aan de hand en tot op heden doen ze/we maar een slag in de lucht met "waardoor"en laten ons sturen door hypotheses die later weer uitgebreid genuanceerd worden.

Hoe dan wel, is een uitdaging met vooral wat je/men ten koste van iets anders wilt bereiken. Balanceren op concrete feiten is daarbij het motto. Het doel daarbij is/was imo vooral dat de ziekenhuizen of beter IC niet overstromen door patiënten vanwege wat dan ook. Die concrete meting zou de maatstaf moeten zijn voor maatregelen en niet gaan wichelroederen. Dus Ziekenhuis <-> Maatregelen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator maandag 3 augustus 2020 @ 13:17:09 #120
5428 crew  miss_sly
pi_194383861
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 13:12 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Je kan prima naar zo'n feestje man. Of lebberen jullie elkaar doorgaans af op zulke avonden?
Gelukkig mag iedereen dat zelf besluiten. Maar zie hier waarom sommige mensen het prettiger vinden als er duidelijkheid zou zijn dmv regels.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194383868
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 13:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

O dat had ik eerlijk gezegd ook niet gezien :@
Hoe zorgwekkend is dat, een verdubbeling in een week, kunnen we dat gewoon blijven negeren?
blablablabla
pi_194383869
quote:

[..]

Slechte relaties/vriendschappen als ze al slechter worden als je gewoon voor je gezondheid kiest.
  maandag 3 augustus 2020 @ 13:18:13 #123
12221 Tijn