abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194385872
quote:
2s.gif Op maandag 3 augustus 2020 15:27 schreef Jane het volgende:

[..]

Men had in NL een veel groter onderscheid moeten maken tussen binnen- en buitenactiviteiten. Buiten kan vrij veel (niet alles), binnen vrij weinig.
Maar goed, dat is mijn mening en wie ben ik? Binnenkort is het 'buitenseizoen' alweer afgelopen in Nederland en gaan we weer lekker met z'n allen warm binnenzitten. *;
Precies! Het is een totaal onwetenschappelijk onderbuikbraaksel van je, dus het slaat nergens op om maar enig verwijt richting iemand te maken...
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  maandag 3 augustus 2020 @ 15:40:16 #277
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194385883
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 15:38 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dus je vraagt solidariteit van jong naar oud en andersom is die ver te zoeken?
Hoezo is die andersom ver te zoeken? Er worden kapitalen uitgegeven om de economie te redden, en dat wordt opgebracht door de belastingbetaler. En wie betalen er de meeste belastingen? Hint: dat zijn niet de jongeren.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_194385884
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2020 15:34 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Toch vind ik niet dat we er nou echt veel van geleerd hebben.
Venitalitatie wordt niet benadrukt. Nog steeds is 1,5m overal de norm. Niet zwaarder binnen ofzo.
Weinig tot geen voorzorgsmaatregelen voor wanneer het kouder wordt. We polderen door alsof het nog maart is lijkt het.
Ben ik met je eens, maar dat komt denk ik ook door onvoldoende kennis en enorm veel spookverhalen omtrent het virus (wat is waar en niet waar?)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_194385895
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 15:40 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Hoezo is die andersom ver te zoeken? Er worden kapitalen uitgegeven om de economie te redden, en dat wordt opgebracht door de belastingbetaler. En wie betalen er de meeste belastingen? Hint: dat zijn niet de jongeren.
Jongeren betalen de schulden die nu gemaakt worden.
  maandag 3 augustus 2020 @ 15:41:12 #280
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194385899
Ik vind het overigens frappant dat hier in BG het aantal patiënten op de ICU niet veel groter of kleiner is dan maanden terug terwijl het aantal in de ziekenhuis opgenomen patiënten op recordhoogte zit, zelfs vertraging inclusief zou het dan al veel hoger moeten liggen.

Maar goed, heeft er misschien mee te maken dat als je wil je ook in het ziekenhuis verpleegd kan worden dus er allicht meer mensen zijn die denken 'zet me daar maar' ipv 'ik blijf wel thuis'

"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194385903
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2020 14:46 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Het valt me op bij fok dat juist de mensen die dit soort dingen schrijven juist de mensen zijn die roepen dat de hel losbreekt. Bih wijze dan he.
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 15:19 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Het grappige is dat juist de mensen die verontwaardigd roepen dat de hel losbreekt eigenlijk de enige zijn die dit roepen.
Misschien moet je het nog even een derde keer posten, dan word het misschien wel grappig.

quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 15:17 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ach ja, de mensen die roepen "valt allemaal wel mee" "de IC is leeg" die willen gewoon weer naar festivals en het voetbal volgend week, bij wijze van spreken.

Ah, de nieuwe variant van ''mensen die aan de economie denken/meer versoepelingen willen willen alleen maar op een terrasje zitten.

quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 15:34 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Amen.

Juist jongeren moeten niet zeiken. Die hebben nog een heel leven voor zich om het in te halen. Als je een jaartje niet naar Chersonissos kan vergaat de wereld echt niet.
Je zal je toch maar eens in iemand anders verplaatsen. Jongeren moeten maar begrip tonen voor alle maatregelen en solidariteit tonen naar risico groepen, maar het is absoluut niet nodig om begrip te tonen voor de jongeren natuurlijk.

quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 15:37 schreef alpeko het volgende:

[..]

Ouderen moet niet zeuren... die hebben al hun hele leven kunnen feesten en kunnen nu prima jaren achter de geraniums :Z

Ergo: slaat nergens op wat je zegt. Het is niet aan jou om de impact op het leven van anderen te bagatelliseren
En dit ja.

quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 15:38 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dan mag je het wel soft vinden toch?
Ik mis de gigantische opoffering die nu door jongeren gemaakt wordt?
In principe mag bijna alles en bijna iedereen houdt zich nergens aan.
Het is voor iedereen kut maar jank dan eerder over je vader die zijn baan kwijt is of je oma die sterft ipv een jaartje niet op een zuipvakantie.
Jij bepaalt alleen niet waar iemand van mag balen. Of waarover iemand mag klagen.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 03-08-2020 15:43:34 ]
  maandag 3 augustus 2020 @ 15:41:44 #282
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194385909
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 15:41 schreef alpeko het volgende:

[..]

Jongeren betalen de schulden die nu gemaakt worden.
:')

De Jongerenbeweging van Wij Zijn Zielig _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194385913
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 15:39 schreef alpeko het volgende:

[..]

Ik ben blij dat ik in deze tijd een 30-er ben. En niet 20 of puber.
Haha dus dit. Kan het echt wel begrijpen hoor dat de generatie 17-25 jaar behoorlijk gefrustreerd is door de afgelopen maanden. Zeker je eerste zomer na het behalen van je middelbare school diploma is iets magisch, dat neem je nu wel af van een heel grote groep.
pi_194385920
quote:
10s.gif Op maandag 3 augustus 2020 15:41 schreef Dven het volgende:

[..]

:')

De Jongerenbeweging van Wij Zijn Zielig _O_
Wat bedoel je? Moeite met feiten?
pi_194385937
Rotterdam blijft er wel echt met kop en schouders bovenuit steken
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_194385946
quote:

[..]

quote:

[..]

Werkloosheid onder jongeren stijgt het hardst nu. En die kapitalen die aan de economie worden besteed komen echt niet alleen bij de jongeren terecht.
Belastingen worden betaald door werkenden dus dat kan simpelweg iedereen zijn die een baan heeft.
I'll give you something to do
pi_194385949
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 15:43 schreef TheVulture het volgende:
Rotterdam blijft er wel echt met kop en schouders bovenuit steken
Gewoon even de Duitsers bellen als het uit de hand loopt.
pi_194385956
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 15:32 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Mensen moeten zich niet zo aanstellen. Ze doen net of de wereld vergaat wanneer ze een paar maanden niet kunnen feesten.
Wees dankbaar voor hetgeen je hebt en wat wel mogelijk.
Al dat zelfmedelijden omdat er geen festivals zijn terwijl er zat mogelijk is. Is echt belachelijk imo.
Mij interesseren festivals of feesten echt niet maar deze situatie is echt niet over een paar maanden voorbij. En wellicht komt er helemaal geen vaccinatie binnen nu en 2 jaar.

Je kunt onmogelijk verwachten dat jongeren jaren van hun leven geen festivals of feesten meer mogen hebben.
  maandag 3 augustus 2020 @ 15:45:25 #289
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_194385965
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2020 15:34 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Toch vind ik niet dat we er nou echt veel van geleerd hebben.
Venitalitatie wordt niet benadrukt. Nog steeds is 1,5m overal de norm. Niet zwaarder binnen ofzo.
Weinig tot geen voorzorgsmaatregelen voor wanneer het kouder wordt. We polderen door alsof het nog maart is lijkt het.
Nou ja, dit dus inderdaad. In het begin weet je niet alles, maar een beetje voortschrijdend inzicht mag wel. Inmiddels is de wetenschappelijke onderbouwing er wel degelijk.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  maandag 3 augustus 2020 @ 15:45:37 #290
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194385968
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 15:44 schreef Michie_ het volgende:

[..]

Mij interesseren festivals of feesten echt niet maar deze situatie is echt niet over een paar maanden voorbij. En wellicht komt er helemaal geen vaccinatie binnen nu en 2 jaar.

Je kunt onmogelijk verwachten dat jongeren jaren van hun leven geen festivals of feesten meer mogen hebben.
Er zal toch echt een of andere medische doorbraak moeten komen voordat dat weer mogelijk is.
  maandag 3 augustus 2020 @ 15:47:39 #291
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194386001
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 15:42 schreef alpeko het volgende:

[..]

Wat bedoel je? Moeite met feiten?
Tsja, als jij jouw aannames als feiten wegzet dan is het hek van de dam natuurlijk.Sowieso gedram of niets. Iedere generatie maakt over het algemeen wel iets jammerlijks mee waar ze het maar mee moeten doen en in dat opzicht valt een paar maandjes niet naar de nachtclub gaan best wel mee. Al dat solidair van de ene naar de andere kant. Pleur toch op, je doet het allemaal.
pi_194386002
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 15:45 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Er zal toch echt een of andere medische doorbraak moeten komen voordat dat weer mogelijk is.
Of wat meer acceptatie dat het virus er nou eenmaal is en dat sommige maatregelen gewoon te extreem gaan zijn als dit nog langere tijd aanhoudt.
pi_194386011
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 15:40 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ben ik met je eens, maar dat komt denk ik ook door onvoldoende kennis en enorm veel spookverhalen omtrent het virus (wat is waar en niet waar?)
Ja idd maar nu zou toch wel duidelijk mogen zijn dat het probleem vooral binnen ligt.
Toch lijkt het niet bij iedereen bekend en ook niet benadrukt worden.
pi_194386015
AD:

quote:
De Koninklijke Marechaussee heeft het de laatste tijd drukker gekregen met passagiers die overlast veroorzaken. Zo zorgen onder meer reizigers die geen mondkapje willen dragen voor 'gedoe' en dat kan tot hoge boetes leiden, meldt de marechaussee.

Afgelopen nacht werden op Schiphol een 47-jarige man uit Geldrop en diens zoon van dertien jaar aangehouden voor onder meer mishandeling en bedreiging. Het tweetal had tijdens de vlucht uit Las Palmas volgens de marechaussee voor overlast gezorgd en daarbij kregen ze het aan de stok met een andere passagier. Na de landing wachtten vader en zoon die man op nabij de bagagehal. Daar ontstond een handgemeen waarop de marechaussee de twee aanhield. De 27-jarige medepassagier heeft aangifte gedaan.
Met die opvoeding zit het wel snor denk ik :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 3 augustus 2020 @ 15:48:36 #295
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194386017
quote:
2s.gif Op maandag 3 augustus 2020 15:47 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Of wat meer acceptatie dat het virus er nou eenmaal is en dat sommige maatregelen gewoon te extreem gaan zijn als dit nog langere tijd aanhoudt.
Acceptatie voor honderden of duizenden doden en chronisch zieken die we ook hadden kunnen voorkomen zal er in onze maatschappij echt niet snel komen.
pi_194386028
quote:

[..]

We kennen ook helemaal niet het effect van bijv feesten in de buitenlucht, daar ze direct zijn opgeschort voor onbepaalde tijd. Men wordt inmiddels panisch bij het zien van grote groepen mensen want corona, dood, verderf. Maar misschien liggen de risico's toch een stuk lager.
I'll give you something to do
  maandag 3 augustus 2020 @ 15:49:31 #297
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194386034
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 15:44 schreef galantis het volgende:

[..]

[..]

Werkloosheid onder jongeren stijgt het hardst nu.
En zal binnen de kortste keren ook weer het sterkst dalen. Dit soort data kan je natuurlijk niet zoveel mee.
pi_194386041
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 15:45 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Acceptatie komt er vanzelf, indien een medische doorbraak uitblijft. Overheden zien zo ook wel in dat je dit niet lang kunt volhouden met het oog op de economie en de volksgezondheid. En ja, volksgezondheid is niet alleen corona, maar ook de mentale gezondheid van je bevolking. Leuk voor een jaartje maar that's it.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_194386046
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 15:23 schreef Predator40 het volgende:

[..]

er is een pandemie gaande.......iets "nodig" hebben is gewoon even niet van toepassing.
en er kan nog genoeg
Het probleem is dat er geen uitzicht gegeven wordt. En dat kan natuurlijk ook niet.

Als zou worden gezegd, half jaartje niks en daarna kunnen we alles weer zoals voorheen dan is het echt een enkeling die zich daar niet aan zou houden.
Nu is het we mogen alles weer zoals vanouds als er een vaccin is maar dat kan 6 maanden duren maar ook nog een jaar.

Als jouw baas zegt je krijgt je salaris heus wel maar dat kan nog 3 maanden duren maar misschien ook een jaar, blijf je dan voor diezelfde baas werken?

Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen na bijna 5 maanden het onderhand ook wel beu zijn.
pi_194386048
quote:

[..]

Festivals zijn net zo goed ook niet meer toegankelijk voor ouderen, er zijn dus ook voldoende volwassenen die hun hobby of (enige) uitlaatklep hebben zien verdwijnen afgelopen zomer. Ik vind het een beetje kort door de bocht om - omdat het dan jongeren zijn - maar te zeggen "we zien het door de vingers, want anders gaan ze zich zo enorm vervelen en zo veel missen.."
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')