Holy shit wat mooi.quote:
quote:Na bijna een jaar tobben, is besloten de boor van Marslander InSight met pensioen te sturen.
Nadat rovers en orbiters het oppervlak en de atmosfeer van de rode planeet al in kaart brachten, lanceerde NASA in 2018 een Marslander die voor het eerst diep onder het oppervlak onderzoek zou gaan doen. Een met sensoren uitgeruste boor zou enkele meters in het Marsoppervlak worden gehamerd en de warmte meten die uit het binnenste van de planeet kwam. En zo zouden onderzoekers weer meer inzicht kunnen krijgen in de evolutie en samenstelling van de rode planeet.
Verder lezen: https://www.scientias.nl/(...)p-mars-is-te-lastig/
Zit zeker een houtboor ipv een steenboor in de boorarmquote:Op zondag 17 januari 2021 11:31 schreef Quyxz_ het volgende:
Het is helaas niet gelukt om met de boor van Mars Insight diep de grond in te gaan.Er wordt te weinig druk gegeven op de boor, waardoor hij horizontaal over het oppervlak beweegt ipv omlaag. Allerlei beunoplossingen zijn niet geslaagd.
[..]
Nog 9 dagenquote:Op dinsdag 9 februari 2021 12:39 schreef Quyxz_ het volgende:
Het is niet echt een afteltopic geworden.
Nu nog maar ff tot de landingen. Straks een helikopter op Mars hè, hoe vet! Ik ben al blij als hij 1 vlucht kan maken en het liefst een foto van de vliegende heli.
Nog 3 dagenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
En vergeet niet dat we straks ook kunnen horen hoe Mars klinkt.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 12:39 schreef Quyxz_ het volgende:
Het is niet echt een afteltopic geworden.
Nu nog maar ff tot de landingen. Straks een helikopter op Mars hè, hoe vet! Ik ben al blij als hij 1 vlucht kan maken en het liefst een foto van de vliegende heli.
quote:Op maandag 15 februari 2021 18:45 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nog 3 dagen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
heyquote:Op donderdag 18 februari 2021 11:43 schreef engine het volgende:
0h wist niet dat er een topic was. Ik tel mee
ja zo rond 20:15 gaan de streams aan in elk gevalquote:Op donderdag 18 februari 2021 12:03 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Rond 8 uur vanavond de landing?
Hiiquote:
Van nasa zelf? Zie al zoveel dingen op youtube.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:06 schreef Prisha het volgende:
[..]
ja zo rond 20:15 gaan de streams aan in elk geval
Ja als je deze pakt, dan staat er een link in met de streamsquote:Op donderdag 18 februari 2021 12:20 schreef engine het volgende:
[..]
Hii![]()
[..]
Van nasa zelf? Zie al zoveel dingen op youtube.
Mijn zegen heb je!quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:10 schreef heywoodu het volgende:
Misschien eens een meer uitnodigende TT voor vanavond?
Iets met LIVE enzo![]()
@:Tijger_m
En de FaceBook paginaquote:Op donderdag 18 februari 2021 12:51 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Mijn zegen heb je!
Kan je gelijk de NASA stream link toevoegen aan de OP.
NOS:quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:03 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Rond 8 uur vanavond de landing?
Hij vliegt 76.298 KMHquote:Op donderdag 18 februari 2021 16:49 schreef Coelho het volgende:
[..]
Dat is niet heel ver, wel? Ik dacht dat die sonde met duizenden km/u vloog
quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:36 schreef Coelho het volgende:
[..]
Bedoelde je dan niet: nog 440.000 km te gaan?
Jepquote:Op donderdag 18 februari 2021 18:02 schreef Starhopper het volgende:
Zijn er nog mensen in dit topic die tickets hebben?Mijn naam is vanaf vanavond ook op Mars
De 3e keer dat ik een ticket heb geboekt
![]()
Cool!!!quote:Op donderdag 18 februari 2021 18:24 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Jep
Als het goed is bij 4 rovers.
Mars Pathfinder
Spirit
Opportunity
Perseverance
Nu niet meerquote:Op donderdag 18 februari 2021 19:09 schreef -CRASH- het volgende:
M20 stuurt flink wat data naar de aarde. Dus het gaat nog altijd goed.
VGR2 is werkelijk een taaie.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:19 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nu niet meer![]()
Voor de liefhebbers die het ook willen volgen:
https://eyes.nasa.gov/dsn/dsn.html
Voyager2 is ook nog lekker data aan het pompenWel bizar hoe ver dat ding is
![]()
NAME Voyager 2
RANGE 18.98 billion km
Nog een paar jaar en dan is het overquote:
Tja helaas wel. Maar de perstaties wat de VGRs gemaakt hebben.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:30 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nog een paar jaar en dan is het over
Die blijft hangenquote:
Hier geen problemenquote:
Firefox doet vervelend, in Chrome gaat het gelukkig wel goedquote:
Die had ik eerder vandaag in het verkeerde topic gepostquote:
Over een paar jaar mag je dit in het SpaceX topic plaatsenquote:Op donderdag 18 februari 2021 20:09 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Die had ik eerder vandaag in het verkeerde topic gepost![]()
quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:12 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Over een paar jaar mag je dit in het SpaceX topic plaatsen![]()
Echt welquote:Op donderdag 18 februari 2021 20:14 schreef Starhopper het volgende:
Officiele NASA stream is nu ook live![]()
![]()
Maar NASASpaceflight is het leukste
Ik kan echt niet naar dat geouwehoer kijken. Ook met Starship ben ik erg blij dat ik ook naar LabPadre kan kijken. En dan de hele tijd dat bedanken van mensen die geld overmaken, pfff. Maar ieder zijn voorkeur, gelukkig hebben we keuzequote:Op donderdag 18 februari 2021 20:14 schreef Starhopper het volgende:
Officiele NASA stream is nu ook live![]()
![]()
Alle vragen en antwoorden zijn duidelijk ingestudeerd, lekker houterig.quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:20 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Die Raquel of hoe je het ook spelt heeft totaal geen emotie in haar stem, alsof je naar een robot zit te luisteren
Ik denk niet dat we vanavond nog videobeelden te zien krijgen. Bandbreedte is daar te klein voor.quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:19 schreef H0D3NPYL het volgende:
Zien we ook ''realtime'' foto's tijdens de landing? Of is het allemaal animatie wat we te zien krijgen
Ja zo af en toe mag dat wel wat minder inderdaadquote:Op donderdag 18 februari 2021 20:20 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ik kan echt niet naar dat geouwehoer kijken. Ook met Starship ben ik erg blij dat ik ook naar LabPadre kan kijken. En dan de hele tijd dat bedanken van mensen die geld overmaken, pfff. Maar ieder zijn voorkeur, gelukkig hebben we keuze
Teveel geouwehoerquote:Op donderdag 18 februari 2021 20:14 schreef Starhopper het volgende:
Tijdens de landing krijg je alleen een animatie op basis van de telemetrie te zien. Maar binnen niet al te lange tijd na de landing stuurde InSight al een eerste foto door kan ik mij herinneren. Misschien doet Perseverance dat ookquote:Op donderdag 18 februari 2021 20:19 schreef H0D3NPYL het volgende:
Zien we ook ''realtime'' foto's tijdens de landing? Of is het allemaal animatie wat we te zien krijgen
Geluid harder zetten wellicht, want hier klinkt iedereen heel normaal.quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:28 schreef LXIV het volgende:
Ze zijn slecht te horen met die mondkapjes op.
Zou leuk zijn als hij daar een kijkje gaat nemenquote:Op donderdag 18 februari 2021 20:25 schreef -CRASH- het volgende:
Perseverance is als hij land. Het dichtste bij Beagle 2 (1000 KM)
Jaquote:Op donderdag 18 februari 2021 20:30 schreef heywoodu het volgende:
Krijg je de kans iets te vragen, kom je met zo'n enorme kutvraag
Die gast klonk als Günther Steinerquote:Op donderdag 18 februari 2021 20:30 schreef heywoodu het volgende:
Krijg je de kans iets te vragen, kom je met zo'n enorme kutvraag
Tijdens de landing zullen er video en geluidsopnamen gemaakt worden.quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:19 schreef H0D3NPYL het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:35 schreef heywoodu het volgende:
Leuk, dat eyes.nasa.gov!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
Heb nergens last van<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:35 schreef heywoodu het volgende:
Leuk, dat eyes.nasa.gov!Lol! Je zou toch denken dat ze wat extra data incalculeren bij zoiets als ditSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Hebben ze ook maar cloudfair kapt er gewoon mee.quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:36 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Lol! Je zou toch denken dat ze wat extra data incalculeren bij zoiets als dit
Wel gaaf (werkt hier ook gewoon).quote:
Ja. Ze worden er op geselecteerdquote:Op donderdag 18 februari 2021 20:52 schreef raptorix het volgende:
Wat een kut stem, is dit van een mens?
Ik wil de heli laten vliegenquote:Op donderdag 18 februari 2021 20:58 schreef Starhopper het volgende:
Over 45 minuten landingEn dan nog 11 spannende minuten
Jaaa!!quote:
Ja pres moet eerst ver genoeg zijnquote:Op donderdag 18 februari 2021 21:02 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Jaaa!!
Dat doen ze pas over 2 maanden, toch?
Ze moeten dat ding loslaten voor de landing, kan hij mooi de landing filmen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:02 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Jaaa!!
Dat doen ze pas over 2 maanden, toch?
jaaaa maar duurt nog eventjes helaasquote:
FYPquote:Op donderdag 18 februari 2021 21:08 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Wow, elke kijkersvraag is een "GREAT QUESTION" bij NASAAmerikanen.
Dat zou geniaal zijnquote:Op donderdag 18 februari 2021 21:07 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Ze moeten dat ding loslaten voor de landing, kan hij mooi de landing filmen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |