Oh wat was ik anders? een vetplantje?quote:
Nou ja we deden niks genants ofzo, maar ik vind het dan toch stom om uit te moeten leggenquote:Op donderdag 23 juli 2020 17:40 schreef Strani het volgende:
[..]
Zolang het geen bordelen-roadtrip is zou ik er weinig problemen mee hebben om hen informatie te geven.
Een jongenquote:Op donderdag 23 juli 2020 17:50 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Oh wat was ik anders? een vetplantje?
Alsof iemand ook gaat zeggen van:quote:Op donderdag 23 juli 2020 17:51 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Nou ja we deden niks genants ofzo, maar ik vind het dan toch stom om uit te moeten leggenSlaat natuurlijk nergens op
Wil ik ook graag heenquote:Op donderdag 23 juli 2020 17:12 schreef Strani het volgende:
Controversiëel misschien maar ik heb de indruk dat landen als Japan en Zuid-Korea vooral bij vrouwen heel populair zijn. Wat denken jullie, zie ik dat fout of zit er wat in?
Bioscoop met een mondkapje, nou neequote:Op donderdag 23 juli 2020 17:52 schreef Momo het volgende:
Tweede Kamer wil nieuw OMT-advies over mondkapjes
Partijen in de Tweede Kamer willen dat het kabinet nieuw onderzoek laat doen naar het inzetten van mondkapjes. Een meerderheid van VVD, CDA, ChristenUnie, D66, SP, GroenLinks en PvdA vindt dat het kabinet het OMT (Outbreak Managament Team) om nieuw advies moet vragen, zo laten ze aan de NOS weten.
De burgemeesters van Rotterdam en Amsterdam riepen het kabinet deze week op meer maatregelen voor te bereiden nu het aantal besmettingen stijgt en mensen de anderhalvemetermaatregel niet altijd naleven. Aboutaleb en Halsema vinden dat het kabinet op meer plekken een mondkapjesplicht kan overwegen.
Volgens de PvdA is het OMT-advies over mondkapjes al weer van enige tijd terug, en zijn er inmiddels nieuwe studies over mondkapjes, zoals onlangs onderzoek van het Universitair Medisch Centrum Utrecht. Daarin was de conclusie dat het dragen van mondkapjes helpt om verspreiding van het virus tegen te gaan.
VVD-Kamerlid Veldman noemt de oproep van de burgemeesters "begrijpelijk". "Misschien is een bredere mondkapjesplicht een mogelijke oplossing, maar er kleven ook nadelen aan zoals een belemmering in de persoonlijke levenssfeer. Het is daarom goed een nadere verkenning te doen naar plussen en minnen van een mondkapjesplicht. Als het na OV ook in andere sectoren iets toevoegt dan moeten we dat doen, als het louter schijnveiligheid creëert dan moeten we het niet doen".
Ook andere partijen denken dat er voor- en nadelen aan mondkapjes zitten. Het CDA is het met minister Grapperhaus eens dat afstand houden effectiever is. "Maar we horen graag de laatste stand van zaken en visie op mondkapjes van het OMT", aldus Kamerlid Van den Berg.
GroenLinks vroeg het kabinet al eerder te kijken naar een mondkapjesplicht in de horeca.
Dinsdag meldde het RIVM dat het aantal besmettingen in een week tijd is verdubbeld, van 534 naar 987. Tegelijkertijd steeg het percentage positieve tests met twee derde.
Nog niet alle partijen, waaronder de PVV en Forum voor Democratie, hebben op de vragen van de NOS over de mondkapjes gereageerd.
Afstand houden
Eerder vandaag liet een woordvoerder van het kabinet weten dat het kabinet nog geen reden ziet om een nieuw OMT-advies te vragen.
Het OMT zelf heeft ook geen voornemens nu bij elkaar te komen, aldus een woordvoerder van het OMT.
Niet alle burgemeesters in ons land vinden een mondkapjesplicht verstandig. Hubert Bruls, burgemeester in Nijmegen en voorzitter van het Veiligheidsberaad, vindt het juist een onverstandig idee om op korte termijn een mondkapjesplicht in openbare ruimtes in te voeren, en ziet dat veel burgemeesters dat idee delen.
"De kern van ons beleid is afstand houden. Dat voorkomt besmettingen. Met een mondkapje op, loop je het risico dat de anderhalve meter afstand niet meer wordt nageleefd", zei Bruls in Spraakmakers op NPO Radio 1.
In verschillende Europese landen is het dragen van een mondmasker in openbare gelegenheden inmiddels verplicht. Onder meer Frankrijk en België kennen de plicht om het gezicht te bedekken in afgesloten openbare ruimtes, zoals winkels, bioscopen en gebedshuizen.
Inderdaad, hoe moet je dan popcorn naar binnen proppen by the bucketloads.quote:
Dingen die nodig zijn als een supermarkt is een no-brainer maar een bioscoop, neuhquote:Op donderdag 23 juli 2020 18:01 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Inderdaad, hoe moet je dan popcorn naar binnen proppen by the bucketloads.
Ja en ik heb er zijdelings een beetje mee te maken via mijn werk, als ik al zie hoeveel mensen tegen mondkapjes in het OV zijn wordt dat echt een enorm ding als ze straks overal verplicht zouden zijn.quote:Op donderdag 23 juli 2020 18:03 schreef Momo het volgende:
Ik vraag mij ook stel je gaat het verplichten in alle winkels in Nederland. Stel Trudy loopt de AH binnen en loopt gewoon door en zegt geen mondkapje op te willen doen. Wat doen ze dan in de winkel? Is er beveiliging die haar naar buiten gooit? Dat heeft de AH in bijvoorbeeld Emmen niet lijkt mij. Haar spullen niet afrekenen ? Alleen maar foei zeggen?
Tussen blauwe M&MS en huismerk-blauwe M&MS van de Jumbo zat echt een enorm verschil, toen ik dat eens ging testen.quote:Op donderdag 23 juli 2020 18:07 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik heb bij de AH net kippensoep gekocht, net als drop, pinda M&M's en huismerk-pinda M&M's (zodat ik uit kan vinden wat het verschil is tussen die twee, uiteraard) en bij een andere winkel ook nog een fles van een legendarische Friese tinctuur op basis van vast wel geneeskrachtige kruiden
Volgens mij zit er bij de pindavariant ook zeker een merkbaar verschil tussen, maar ik zou het niet nu kunnen benoemen. Vandaar de test. Wetenschapquote:Op donderdag 23 juli 2020 18:15 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Tussen blauwe M&MS en huismerk-blauwe M&MS van de Jumbo zat echt een enorm verschil, toen ik dat eens ging testen.
De echte zijn echt veel lekkerder.
Je bent te goed voor deze wereldquote:Op donderdag 23 juli 2020 17:48 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Ik heb niet bewust op mensen gehoest, ook niet op de irritante! Toonbeeld van terughoudendheid
Ik vraag me dan ook af wat ze zouden doen in het buitenland waar het wel al verplicht is.quote:Op donderdag 23 juli 2020 18:03 schreef Momo het volgende:
Ik vraag mij ook stel je gaat het verplichten in alle winkels in Nederland. Stel Trudy loopt de AH binnen en loopt gewoon door en zegt geen mondkapje op te willen doen. Wat doen ze dan in de winkel? Is er beveiliging die haar naar buiten gooit? Dat heeft de AH in bijvoorbeeld Emmen niet lijkt mij. Haar spullen niet afrekenen ? Alleen maar foei zeggen?
Ja, ook.quote:Op donderdag 23 juli 2020 17:49 schreef ijs_beer het volgende:
Ohhhhh Japan. Dat is echt de top van m'n vakantiewensenlijst.![]()
![]()
ik wil zooooo graag.
Kleinere winkels hebben dat sowieso niet. Wie houdt iemand zonder mondkapje tegen, als die 2 euro meeneemt en een brood bij de bakker uit de schappen pakt? Een mondkapjesplicht in de supermarkt is nog wel enigszins te begrijpen, omdat je de vakkenvullers wil beschermen. Tijdens het boodschappen doen, kan je wel afstand nemen, maar doet niemand dat meer.quote:Op donderdag 23 juli 2020 18:03 schreef Momo het volgende:
Is toch anders, dan zie je NLs echt gewoon die kapjes aan hun bakkes hangenquote:Op donderdag 23 juli 2020 18:29 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik vraag me dan ook af wat ze zouden doen in het buitenland waar het wel al verplicht is.
Ik denk dat er ook maar weinig mensen zijn die voor medische redenen geen mondkapje kunnen dragen. Waarschijnlijk gaan veel mensen dat juist wel faken, zoals die draak Edmee.quote:Op donderdag 23 juli 2020 18:47 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Kleinere winkels hebben dat sowieso niet. Wie houdt iemand zonder mondkapje tegen, als die 2 euro meeneemt en een brood bij de bakker uit de schappen pakt? Een mondkapjesplicht in de supermarkt is nog wel enigszins te begrijpen, omdat je de vakkenvullers wil beschermen. Tijdens het boodschappen doen, kan je wel afstand nemen, maar doet niemand dat meer.![]()
Ik hoop wel heel erg dat als er een mondkapjesplicht komt, dat er dan een uitzondering komt voor personen die vanwege medische redenen geen mondkapje kunnen dragen. Momenteel is die er niet. Schandalig, want juist deze groep is vaak aangewezen op het OV.
Volgens Edmee is die uitzondering er wel hoor.quote:Op donderdag 23 juli 2020 18:47 schreef BillDauterive het volgende:
Ik hoop wel heel erg dat als er een mondkapjesplicht komt, dat er dan een uitzondering komt voor personen die vanwege medische redenen geen mondkapje kunnen dragen. Momenteel is die er niet. Schandalig, want juist deze groep is vaak aangewezen op het OV.
Er zijn genoeg mensen met (ernstige) longaandoeningen en een aantal kunnen wel een spatmasker op doen. Dat mag nu ook niet. Ik vind dat apart, omdat conducteurs wel alleen maar een spatmasker op hebben.quote:Op donderdag 23 juli 2020 18:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik denk dat er ook maar weinig mensen zijn die voor medische redenen geen mondkapje kunnen dragen. Waarschijnlijk gaan veel mensen dat juist wel faken, zoals die draak Edmee.
Ik keek een serie waarin ze plasticmondkapjescondooms gebruikten, zodat ze toch konden zoenen.quote:Op donderdag 23 juli 2020 18:01 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Inderdaad, hoe moet je dan popcorn naar binnen proppen by the bucketloads.
Ja, hopelijk kunnen die mensen wel gewoon straks alles doen maar daar gaat ook misbruik van gemaakt worden. Al zie ik van die anti-alles tokkies zeker geen spatmasker opzetten. Nog minder modieus dan een mondmasker.quote:Op donderdag 23 juli 2020 18:59 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Er zijn genoeg mensen met (ernstige) longaandoeningen en een aantal kunnen wel een spatmasker op doen. Dat mag nu ook niet. Ik vind dat apart, omdat conducteurs wel alleen maar een spatmasker op hebben.
Ja, maar daar heeft Edmee ongelijk in. Ze zijn er wel mee bezig, maar het schiet niet op. Zie: https://iederin.nl/rover-(...)medische-aandoening/quote:Op donderdag 23 juli 2020 18:59 schreef Dave het volgende:
[..]
Volgens Edmee is die uitzondering er wel hoor.
Dat zie ik ook niet gebeurenquote:Op donderdag 23 juli 2020 19:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, hopelijk kunnen die mensen wel gewoon straks alles doen maar daar gaat ook misbruik van gemaakt worden. Al zie ik van die anti-alles tokkies zeker geen spatmasker opzetten. Nog minder modieus dan een mondmasker.
Ze zeiden dat ze binnen 48 uur zouden bellen, ruim 50 uur na de test heb ik er zelf maar een belletje aan gewaagdquote:Op donderdag 23 juli 2020 19:02 schreef Dave het volgende:
Hoe lang had jij nu op de uitslag gewacht, @:hawaii_tim ? Ik begreep net dat zorgpersoneel, kapsters etc. voorrang krijgen. Mijn kapster kreeg de uitslag binnen 6 uur.
Zonder context ziet deze post er voor mij niet goed uitquote:
Buitenechtelijke zoon van een sekswerker en een Schot?quote:Op donderdag 23 juli 2020 19:19 schreef Strani het volgende:
Ik heb me trouwens zojuist pas gerealiseerd, @:guanabana, dat mijn zo'n beetje beste vriend A. Hamilton heet.
quote:Op donderdag 23 juli 2020 19:19 schreef Strani het volgende:
Ik heb me trouwens zojuist pas gerealiseerd, @:guanabana, dat mijn zo'n beetje beste vriend A. Hamilton heet.
Nee, maar hij is zelf een Schot dus het zou kunnen dat hij een buitenechtelijke zoon met een sekswerker heeft. Ik kan dat niet uitsluiten.quote:Op donderdag 23 juli 2020 19:20 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Buitenechtelijke zoon van een sekswerker en een Schot?
Zelf een Schot maar zijn vader niet? Schotschok!quote:Op donderdag 23 juli 2020 19:22 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee, maar hij is zelf een Schot dus het zou kunnen dat hij een buitenechtelijke zoon met een sekswerker heeft. Ik kan dat niet uitsluiten.
quote:Op donderdag 23 juli 2020 19:26 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Zelf een Schot maar zijn vader niet? Schotschok!
Dan is het subtieler om te vragen of hij wel eens gedumpt is op een vergeten plekje in de Caraïbenquote:Op donderdag 23 juli 2020 19:28 schreef Strani het volgende:
[..]Nou laat ik het dan zo zeggen, hij heeft waarschijnlijk twee Schotse ouders maar of één van hen een sekswerker is, is bij mij niet bekend.
En is hij een held en een geleerde geworden?quote:Op donderdag 23 juli 2020 19:29 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Dan is het subtieler om te vragen of hij wel eens gedumpt is op een vergeten plekje in de Caraïben
Staat hij met zijn bakkes op een joetje?quote:Op donderdag 23 juli 2020 19:30 schreef Guanabana het volgende:
[..]
En is hij een held en een geleerde geworden?
Zo goed als: Wielerjournalist.quote:Op donderdag 23 juli 2020 19:30 schreef Guanabana het volgende:
[..]
En is hij een held en een geleerde geworden?
Verder was er niemand in de kamer toen dat gebeurdequote:
Brood eten.quote:Op donderdag 23 juli 2020 19:37 schreef Cyan9 het volgende:
Dilemma: ik heb geen zin om te koken, maar ik heb ook geen zin om wat te bestellen. Ik weet het niet meer.
Stuur je adres en ik bestel wat voor jequote:Op donderdag 23 juli 2020 19:37 schreef Cyan9 het volgende:
Dilemma: ik heb geen zin om te koken, maar ik heb ook geen zin om wat te bestellen. Ik weet het niet meer.
Naar de McDonalds.quote:Op donderdag 23 juli 2020 19:37 schreef Cyan9 het volgende:
Ja maar die ben ik zelf ook nog nooit tegengekomen tijdens een race. Filemon Wesselink wel.quote:Op donderdag 23 juli 2020 19:39 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Vakgenoot van Thijs Zonneveld. Het zal je maar overkomen
Ik durf niet.quote:Op donderdag 23 juli 2020 19:38 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Stuur je adres en ik bestel wat voor jeMaar dan wil ik geen gezeur achteraf!
Minder algemeen in Nederland, dus de kans dat er niet een in de buurt is is te grootquote:Op donderdag 23 juli 2020 19:39 schreef Strani het volgende:
[..]
Laten we daar Burger King van maken.
Ja maar het is zó veel lekkerderquote:Op donderdag 23 juli 2020 19:40 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Minder algemeen in Nederland, dus de kans dat er niet een in de buurt is is te groot
Niet iets typisch Spaans als “Patatzaak Gerrit Mulder”?quote:Op donderdag 23 juli 2020 19:39 schreef Strani het volgende:
[..]
Laten we daar Burger King van maken.
Filemon lijkt me wel ok toch?quote:Op donderdag 23 juli 2020 19:40 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja maar die ben ik zelf ook nog nooit tegengekomen tijdens een race. Filemon Wesselink wel.
Hoe kom je nou op Gerrit Mulder?quote:Op donderdag 23 juli 2020 19:41 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Niet iets typisch Spaans als “Patatzaak Gerrit Mulder”?
Die maakt de beste patat aan de Costa.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
Heb je dat programma van hem gezien dat hij ripped gaat worden?quote:Op donderdag 23 juli 2020 19:42 schreef Strani het volgende:
[..]
Lijkt me wel hoorIk heb 'm verder ook niet gesproken.
Maar in Friesland zit er bijvoorbeeld niet één! Dan moet je vanuit Leeuwarden bijvoorbeeld een beste reis maken voor een Whopperquote:
Je kan ook aan een paar mensen uit de SC een DM sturen met een verzoek voor een item in een bepaalde categorie. Vraag iemand om een groente, een ander om een soort vlees of vis (als je geen vega bent) en een ander om een soort zetmeel en maak iets met die ingrediëntenquote:
En dan moet ik ook nog boodschappen doen.quote:Op donderdag 23 juli 2020 19:46 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Maar in Friesland zit er bijvoorbeeld niet één! Dan moet je vanuit Leeuwarden bijvoorbeeld een beste reis maken voor een Whopper
[..]
Je kan ook aan een paar mensen uit de SC een DM sturen met een verzoek voor een item in een bepaalde categorie. Vraag iemand om een groente, een ander om een soort vlees of vis (als je geen vega bent) en een ander om een soort zetmeel en maak iets met die ingrediënten
Edit: oh wacht, je hebt geen zin om te koken. Ik dacht dat het om geen inspiratie ging
Kom jij effe?quote:Op donderdag 23 juli 2020 19:47 schreef Aoibhin het volgende:
@:Cyan9 laat iemand anders voor je koken
Dat wordt wel een lange tippel dan. Ik weet niet of je wel zo lang op je voedsel kan wachtenquote:
Mijn aanbod voor bestelroulette staat nogquote:Op donderdag 23 juli 2020 19:47 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
En dan moet ik ook nog boodschappen doen.
quote:Op donderdag 23 juli 2020 19:46 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Maar in Friesland zit er bijvoorbeeld niet één! Dan moet je vanuit Leeuwarden bijvoorbeeld een beste reis maken voor een Whopper
Ik ben alvast begonnen aan het toetje.quote:Op donderdag 23 juli 2020 19:49 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Dat wordt wel een lange tippel dan. Ik weet niet of je wel zo lang op je voedsel kan wachten
Ik durf nog steeds niet.quote:Op donderdag 23 juli 2020 19:51 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Mijn aanbod voor bestelroulette staat nog
Ahhh wat liefquote:Op donderdag 23 juli 2020 19:59 schreef Arizona het volgende:
OMG wij gingen pizza van de pizzeria eten bij mijn ouders voor de verjaardagen van mij en mijn vader. Mijn broer en zijn gezin was er ook en mijn neefje (4) was vanmiddag al bij mijn ouders.
Had hij helemaal zelf bedacht dat de kamer voor mij versierd moest worden en ik kreeg een verjaardagsketting die hij had geknutseld en een versierde stoel aan tafel![]()
Ik vond het zó lief dat hij zo aan mij dacht, ik moest bijna huilen
Die theorie is inmiddels alweer ontkracht, dus er is nog hoop voor jequote:Op donderdag 23 juli 2020 20:01 schreef Arizona het volgende:
Oh en Japan en Korea en sowieso Azië trekken mij totaal niet en ik ben een vrouw. Dus misschien ben ik geen echte vrouw
Oeh wat?quote:Op donderdag 23 juli 2020 19:52 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik ben alvast begonnen aan het toetje.
Wat intens schattigquote:Op donderdag 23 juli 2020 19:59 schreef Arizona het volgende:
OMG wij gingen pizza van de pizzeria eten bij mijn ouders voor de verjaardagen van mij en mijn vader. Mijn broer en zijn gezin was er ook en mijn neefje (4) was vanmiddag al bij mijn ouders.
Had hij helemaal zelf bedacht dat de kamer voor mij versierd moest worden en ik kreeg een verjaardagsketting die hij had geknutseld en een versierde stoel aan tafel![]()
Ik vond het zó lief dat hij zo aan mij dacht, ik moest bijna huilen
Jumbo rijstdessert (grote beker natuurlijk), dat is echt een stukje hemel.quote:
Oeh die ken ik niet! Maar moet sowieso even wachten met het uitproberen, want ben op dieetquote:Op donderdag 23 juli 2020 20:06 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Jumbo rijstdessert (grote beker natuurlijk), dat is echt een stukje hemel.
Slechts 120 KCALletjes per 100 gram.quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:10 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Oeh die ken ik niet! Maar moet sowieso even wachten met het uitproberen, want ben op dieet
Ja maar ik mag maar weinig koolhydraten, dat gaat vooral het probleem wordenquote:
Slechts 20 gram aan koolhydraten per 100 gram!!quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:12 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ja maar ik mag maar weinig koolhydraten, dat gaat vooral het probleem worden
Dat is teveelquote:Op donderdag 23 juli 2020 20:13 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Slechts 20 gram aan koolhydraten per 100 gram!!![]()
Veelquote:Op donderdag 23 juli 2020 20:13 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Slechts 20 gram aan koolhydraten per 100 gram!!![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |