abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 23 juli 2020 @ 17:49:02 #201
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_194225581
Ohhhhh Japan. Dat is echt de top van m'n vakantiewensenlijst. O+ O+ O+ ik wil zooooo graag.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  donderdag 23 juli 2020 @ 17:49:29 #202
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_194225591
quote:
17s.gif Op donderdag 23 juli 2020 17:49 schreef ijs_beer het volgende:
Ohhhhh Japan. Dat is echt de top van m'n vakantiewensenlijst. O+ O+ O+ ik wil zooooo graag.
*O*

@Strani, kijk, een man ;)
Koel en donker bewaren
  donderdag 23 juli 2020 @ 17:50:00 #203
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_194225603
Ja ijs_beer, je bent nu een MAN!
Koel en donker bewaren
  Moderator donderdag 23 juli 2020 @ 17:50:40 #204
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_194225620
quote:
10s.gif Op donderdag 23 juli 2020 17:50 schreef Guanabana het volgende:
Ja ijs_beer, je bent nu een MAN!
Oh wat was ik anders? een vetplantje?
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_194225644
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 17:40 schreef Strani het volgende:

[..]

Zolang het geen bordelen-roadtrip is zou ik er weinig problemen mee hebben om hen informatie te geven.
Nou ja we deden niks genants ofzo, maar ik vind het dan toch stom om uit te moeten leggen :P Slaat natuurlijk nergens op
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  donderdag 23 juli 2020 @ 17:52:06 #206
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_194225655
quote:
9s.gif Op donderdag 23 juli 2020 17:50 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Oh wat was ik anders? een vetplantje?
Een jongen ;)
Koel en donker bewaren
pi_194225661
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 17:49 schreef Guanabana het volgende:

[..]

*O*

@:Strani, kijk, een man ;)
:D _O-
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  donderdag 23 juli 2020 @ 17:52:54 #208
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194225670
Tweede Kamer wil nieuw OMT-advies over mondkapjes

Partijen in de Tweede Kamer willen dat het kabinet nieuw onderzoek laat doen naar het inzetten van mondkapjes. Een meerderheid van VVD, CDA, ChristenUnie, D66, SP, GroenLinks en PvdA vindt dat het kabinet het OMT (Outbreak Managament Team) om nieuw advies moet vragen, zo laten ze aan de NOS weten.

De burgemeesters van Rotterdam en Amsterdam riepen het kabinet deze week op meer maatregelen voor te bereiden nu het aantal besmettingen stijgt en mensen de anderhalvemetermaatregel niet altijd naleven. Aboutaleb en Halsema vinden dat het kabinet op meer plekken een mondkapjesplicht kan overwegen.

Volgens de PvdA is het OMT-advies over mondkapjes al weer van enige tijd terug, en zijn er inmiddels nieuwe studies over mondkapjes, zoals onlangs onderzoek van het Universitair Medisch Centrum Utrecht. Daarin was de conclusie dat het dragen van mondkapjes helpt om verspreiding van het virus tegen te gaan.

VVD-Kamerlid Veldman noemt de oproep van de burgemeesters "begrijpelijk". "Misschien is een bredere mondkapjesplicht een mogelijke oplossing, maar er kleven ook nadelen aan zoals een belemmering in de persoonlijke levenssfeer. Het is daarom goed een nadere verkenning te doen naar plussen en minnen van een mondkapjesplicht. Als het na OV ook in andere sectoren iets toevoegt dan moeten we dat doen, als het louter schijnveiligheid creëert dan moeten we het niet doen".

Ook andere partijen denken dat er voor- en nadelen aan mondkapjes zitten. Het CDA is het met minister Grapperhaus eens dat afstand houden effectiever is. "Maar we horen graag de laatste stand van zaken en visie op mondkapjes van het OMT", aldus Kamerlid Van den Berg.

GroenLinks vroeg het kabinet al eerder te kijken naar een mondkapjesplicht in de horeca.

Dinsdag meldde het RIVM dat het aantal besmettingen in een week tijd is verdubbeld, van 534 naar 987. Tegelijkertijd steeg het percentage positieve tests met twee derde.

Nog niet alle partijen, waaronder de PVV en Forum voor Democratie, hebben op de vragen van de NOS over de mondkapjes gereageerd.
Afstand houden

Eerder vandaag liet een woordvoerder van het kabinet weten dat het kabinet nog geen reden ziet om een nieuw OMT-advies te vragen.

Het OMT zelf heeft ook geen voornemens nu bij elkaar te komen, aldus een woordvoerder van het OMT.

Niet alle burgemeesters in ons land vinden een mondkapjesplicht verstandig. Hubert Bruls, burgemeester in Nijmegen en voorzitter van het Veiligheidsberaad, vindt het juist een onverstandig idee om op korte termijn een mondkapjesplicht in openbare ruimtes in te voeren, en ziet dat veel burgemeesters dat idee delen.

"De kern van ons beleid is afstand houden. Dat voorkomt besmettingen. Met een mondkapje op, loop je het risico dat de anderhalve meter afstand niet meer wordt nageleefd", zei Bruls in Spraakmakers op NPO Radio 1.

In verschillende Europese landen is het dragen van een mondmasker in openbare gelegenheden inmiddels verplicht. Onder meer Frankrijk en België kennen de plicht om het gezicht te bedekken in afgesloten openbare ruimtes, zoals winkels, bioscopen en gebedshuizen.
  donderdag 23 juli 2020 @ 17:53:04 #209
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_194225674
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 17:51 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Nou ja we deden niks genants ofzo, maar ik vind het dan toch stom om uit te moeten leggen :P Slaat natuurlijk nergens op
Alsof iemand ook gaat zeggen van:

'we gaan eerst een hoertje oppikken, daarna drugs gebruiken en een 7-Eleven overvallen, gr gr'.
Koel en donker bewaren
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 23 juli 2020 @ 17:57:52 #210
39237 crew  H_T
2733
pi_194225760
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 17:12 schreef Strani het volgende:
Controversiëel misschien maar ik heb de indruk dat landen als Japan en Zuid-Korea vooral bij vrouwen heel populair zijn. Wat denken jullie, zie ik dat fout of zit er wat in?
Wil ik ook graag heen :) Al zal dat iets meer voorbereiding en zo vragen dan de VS, toch een heel andere taal en andere gebruiken. Japan is ook lastiger om goedkopere vluchten heen te vinden dan de VS.

Wat betreft de Amerikaanse douane wisselt het in mijn ervaring hoeveel ze doorvragen. De laatste keer kon ik praktisch meteen doorlopen, dat was wel prettig :) De eerste keer dat ik solo naar de States ging wilde ik in Californië wat pretparken bezoeken, en toen ik dat vertelde aan de douanier gaf hij me nog een tip voor de volgende keer :D Daar heb ik nooit echt problemen mee gehad.

Voor mezelf vond ik het wel een fijne gedachte dat ik voor een paar van die dingen alvast tickets geboekt had en die geprint en wel in de handbagage had zitten. Ik had dus 'bewijs' voor wat ik ging doen.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  donderdag 23 juli 2020 @ 18:01:11 #211
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_194225803
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 17:52 schreef Momo het volgende:
Tweede Kamer wil nieuw OMT-advies over mondkapjes

Partijen in de Tweede Kamer willen dat het kabinet nieuw onderzoek laat doen naar het inzetten van mondkapjes. Een meerderheid van VVD, CDA, ChristenUnie, D66, SP, GroenLinks en PvdA vindt dat het kabinet het OMT (Outbreak Managament Team) om nieuw advies moet vragen, zo laten ze aan de NOS weten.

De burgemeesters van Rotterdam en Amsterdam riepen het kabinet deze week op meer maatregelen voor te bereiden nu het aantal besmettingen stijgt en mensen de anderhalvemetermaatregel niet altijd naleven. Aboutaleb en Halsema vinden dat het kabinet op meer plekken een mondkapjesplicht kan overwegen.

Volgens de PvdA is het OMT-advies over mondkapjes al weer van enige tijd terug, en zijn er inmiddels nieuwe studies over mondkapjes, zoals onlangs onderzoek van het Universitair Medisch Centrum Utrecht. Daarin was de conclusie dat het dragen van mondkapjes helpt om verspreiding van het virus tegen te gaan.

VVD-Kamerlid Veldman noemt de oproep van de burgemeesters "begrijpelijk". "Misschien is een bredere mondkapjesplicht een mogelijke oplossing, maar er kleven ook nadelen aan zoals een belemmering in de persoonlijke levenssfeer. Het is daarom goed een nadere verkenning te doen naar plussen en minnen van een mondkapjesplicht. Als het na OV ook in andere sectoren iets toevoegt dan moeten we dat doen, als het louter schijnveiligheid creëert dan moeten we het niet doen".

Ook andere partijen denken dat er voor- en nadelen aan mondkapjes zitten. Het CDA is het met minister Grapperhaus eens dat afstand houden effectiever is. "Maar we horen graag de laatste stand van zaken en visie op mondkapjes van het OMT", aldus Kamerlid Van den Berg.

GroenLinks vroeg het kabinet al eerder te kijken naar een mondkapjesplicht in de horeca.

Dinsdag meldde het RIVM dat het aantal besmettingen in een week tijd is verdubbeld, van 534 naar 987. Tegelijkertijd steeg het percentage positieve tests met twee derde.

Nog niet alle partijen, waaronder de PVV en Forum voor Democratie, hebben op de vragen van de NOS over de mondkapjes gereageerd.
Afstand houden

Eerder vandaag liet een woordvoerder van het kabinet weten dat het kabinet nog geen reden ziet om een nieuw OMT-advies te vragen.

Het OMT zelf heeft ook geen voornemens nu bij elkaar te komen, aldus een woordvoerder van het OMT.

Niet alle burgemeesters in ons land vinden een mondkapjesplicht verstandig. Hubert Bruls, burgemeester in Nijmegen en voorzitter van het Veiligheidsberaad, vindt het juist een onverstandig idee om op korte termijn een mondkapjesplicht in openbare ruimtes in te voeren, en ziet dat veel burgemeesters dat idee delen.

"De kern van ons beleid is afstand houden. Dat voorkomt besmettingen. Met een mondkapje op, loop je het risico dat de anderhalve meter afstand niet meer wordt nageleefd", zei Bruls in Spraakmakers op NPO Radio 1.

In verschillende Europese landen is het dragen van een mondmasker in openbare gelegenheden inmiddels verplicht. Onder meer Frankrijk en België kennen de plicht om het gezicht te bedekken in afgesloten openbare ruimtes, zoals winkels, bioscopen en gebedshuizen.
Bioscoop met een mondkapje, nou nee
Same shit, different day
SC hopper present
  donderdag 23 juli 2020 @ 18:01:39 #212
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_194225809
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 18:01 schreef Koen66 het volgende:

[..]

Bioscoop met een mondkapje, nou nee
Inderdaad, hoe moet je dan popcorn naar binnen proppen by the bucketloads.
Koel en donker bewaren
  donderdag 23 juli 2020 @ 18:01:45 #213
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_194225811
@Arizona gefeliciteerd *G* *O* *G* :*
Same shit, different day
SC hopper present
  donderdag 23 juli 2020 @ 18:02:46 #214
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_194225825
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 18:01 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Inderdaad, hoe moet je dan popcorn naar binnen proppen by the bucketloads.
Dingen die nodig zijn als een supermarkt is een no-brainer maar een bioscoop, neuh
Same shit, different day
SC hopper present
  donderdag 23 juli 2020 @ 18:03:50 #215
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194225847
Ik vraag mij ook stel je gaat het verplichten in alle winkels in Nederland. Stel Trudy loopt de AH binnen en loopt gewoon door en zegt geen mondkapje op te willen doen. Wat doen ze dan in de winkel? Is er beveiliging die haar naar buiten gooit? Dat heeft de AH in bijvoorbeeld Emmen niet lijkt mij. Haar spullen niet afrekenen ? Alleen maar foei zeggen?
  donderdag 23 juli 2020 @ 18:04:47 #216
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_194225862
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 18:03 schreef Momo het volgende:
Ik vraag mij ook stel je gaat het verplichten in alle winkels in Nederland. Stel Trudy loopt de AH binnen en loopt gewoon door en zegt geen mondkapje op te willen doen. Wat doen ze dan in de winkel? Is er beveiliging die haar naar buiten gooit? Dat heeft de AH in bijvoorbeeld Emmen niet lijkt mij. Haar spullen niet afrekenen ? Alleen maar foei zeggen?
Ja en ik heb er zijdelings een beetje mee te maken via mijn werk, als ik al zie hoeveel mensen tegen mondkapjes in het OV zijn wordt dat echt een enorm ding als ze straks overal verplicht zouden zijn.

Teveel Nederlanders gaan daar gewoon niet mee akkoord vrees ik.
Koel en donker bewaren
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 23 juli 2020 @ 18:07:14 #217
39237 crew  H_T
2733
pi_194225903
Ik heb bij de AH net kippensoep gekocht, net als drop, pinda M&M's en huismerk-pinda M&M's (zodat ik uit kan vinden wat het verschil is tussen die twee, uiteraard) en bij een andere winkel ook nog een fles van een legendarische Friese tinctuur op basis van vast wel geneeskrachtige kruiden :o
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  donderdag 23 juli 2020 @ 18:15:35 #218
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_194226098
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 18:07 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik heb bij de AH net kippensoep gekocht, net als drop, pinda M&M's en huismerk-pinda M&M's (zodat ik uit kan vinden wat het verschil is tussen die twee, uiteraard) en bij een andere winkel ook nog een fles van een legendarische Friese tinctuur op basis van vast wel geneeskrachtige kruiden :o
Tussen blauwe M&MS en huismerk-blauwe M&MS van de Jumbo zat echt een enorm verschil, toen ik dat eens ging testen.

De echte zijn echt veel lekkerder.
Koel en donker bewaren
  donderdag 23 juli 2020 @ 18:17:08 #219
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_194226132
Blauw = crunchy
Koel en donker bewaren
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 23 juli 2020 @ 18:19:18 #220
39237 crew  H_T
2733
pi_194226176
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 18:15 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Tussen blauwe M&MS en huismerk-blauwe M&MS van de Jumbo zat echt een enorm verschil, toen ik dat eens ging testen.

De echte zijn echt veel lekkerder.
Volgens mij zit er bij de pindavariant ook zeker een merkbaar verschil tussen, maar ik zou het niet nu kunnen benoemen. Vandaar de test. Wetenschap (8>
Ik ben de kleur MAGENTA
  donderdag 23 juli 2020 @ 18:21:39 #221
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_194226211
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 17:48 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Ik heb niet bewust op mensen gehoest, ook niet op de irritante! Toonbeeld van terughoudendheid *)
Je bent te goed voor deze wereld :D
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  donderdag 23 juli 2020 @ 18:29:48 #222
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_194226343
quote:
Ik vraag me dan ook af wat ze zouden doen in het buitenland waar het wel al verplicht is.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
  ESF Reporter donderdag 23 juli 2020 @ 18:37:21 #223
87554 Cee
Welluk?
pi_194226474
quote:
17s.gif Op donderdag 23 juli 2020 17:49 schreef ijs_beer het volgende:
Ja, ook.
In de bloesem tijd.
En dan elke dag sushi.
Ik ga alleen niet op een tatami liggen, kom op zeg. :{w
pi_194226662
quote:
Kleinere winkels hebben dat sowieso niet. Wie houdt iemand zonder mondkapje tegen, als die 2 euro meeneemt en een brood bij de bakker uit de schappen pakt? Een mondkapjesplicht in de supermarkt is nog wel enigszins te begrijpen, omdat je de vakkenvullers wil beschermen. Tijdens het boodschappen doen, kan je wel afstand nemen, maar doet niemand dat meer. |:(

Ik hoop wel heel erg dat als er een mondkapjesplicht komt, dat er dan een uitzondering komt voor personen die vanwege medische redenen geen mondkapje kunnen dragen. Momenteel is die er niet. Schandalig, want juist deze groep is vaak aangewezen op het OV.
  donderdag 23 juli 2020 @ 18:49:24 #225
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_194226703
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 18:29 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Ik vraag me dan ook af wat ze zouden doen in het buitenland waar het wel al verplicht is.
Is toch anders, dan zie je NLs echt gewoon die kapjes aan hun bakkes hangen
Same shit, different day
SC hopper present
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')