abonnement Unibet Coolblue
pi_194175900
Lego dus :+
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_194175965
Hoppa! :X

quote:
29 MINUTEN GELEDEN
23 besmettingen gelinkt aan Hillegoms café
Er zijn inmiddels zeker 23 coronabesmettingen gelinkt aan café De Kleine Beurs in Hillegom. Eerder werd gemeld dat café uit voorzorg de deuren sloot nadat vier bezoekers besmet bleken. GGD Hollands Midden is bezig met het bron- en contactonderzoek.

De eigenaar van het café, Boy Hardeman, is zelf ook besmet met het coronavirus. "Ik ben enorm geschrokken", zegt hij tegen Omroep West. Ook medewerkers zijn besmet. "Mensen zijn klaar met corona, maar corona is nog niet klaar met ons."

De GGD Hollands Midden denkt dat het virus zich heeft kunnen verspreiden, doordat mensen met milde klachten zich niet hebben laten testen en zijn blijven werken. De GGD benadrukt het belang van testen bij klachten als een verstopte neus, loopneus, keelpijn of niezen. "Doe het niet alleen voor jezelf, maar ook voor de gezondheid van je familie, vrienden en collega's."

De mensen die nu besmet zijn of in contact zijn geweest met een besmet persoon, hebben advies van de GGD gekregen om thuis te blijven of extra op de gezondheid te letten. Iedereen die tussen 8 juli en 16 juli in het café is geweest en klachten heeft, wordt verzocht contact op te nemen met de GGD.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 20 juli 2020 @ 14:11:50 #3
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194176146
De tweede golf is in aantocht en deze winter wordt het nog erger.
/markmywords.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_194176259
Nou ik weet niet hoeveel erger het kan worden, tenminste als je ziet hoe het hier was in maart.
Misschien nu wel meer verspreid over Nederland.

Ik ga er van uit dat de zorg er nu ook wel meer klaar voor is.
pi_194176274
@Hoppa... 8)7 dat dus.
En dan is de meute die alsnog op vakantie gaat nog niet terug.

@CAT: ouders van Isa testen? omdat er geknuffeld en alles werd op een verjaardag.

Mijzelve laten testen, ja dat kan. Even uitzoeken.
pi_194176281
Ik betrapte me er op dat ik een paar dagen geleden dacht dat ik maar snel wat afspraken moest inplannen voor we in een tweede golf zitten 8)7
Spoilers!
pi_194176319
Schoonfamilie gaat deze week ook nog even snel naar Spanje op vakantie.....
pi_194176409
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:19 schreef AnneX het volgende:
@:Hoppa... 8)7 dat dus.
En dan is de meute die alsnog op vakantie gaat nog niet terug.

@:Cat: ouders van Isa testen? omdat er geknuffeld en alles werd op een verjaardag.

Mijzelve laten testen, ja dat kan. Even uitzoeken.
Je kunt past testen bij klachten, dus niet preventief.

Qua jezelf testen: https://www.ggdru.nl/over(...)esten-op-corona.html
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 20 juli 2020 @ 14:29:50 #9
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194176440
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:28 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Je kunt past testen bij klachten, dus niet preventief.

Qua jezelf testen: https://www.ggdru.nl/over(...)esten-op-corona.html
Klopt

En dat blijf ik in deze fase van pandemie en met dit soort virus een merkwaardige strategie vinden

Maar goed, keuzes worden om redenen gemaakt :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_194176462
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:18 schreef Sarabi het volgende:
Nou ik weet niet hoeveel erger het kan worden, tenminste als je ziet hoe het hier was in maart.
Misschien nu wel meer verspreid over Nederland.

Ik ga er van uit dat de zorg er nu ook wel meer klaar voor is.
Natuurlijk is de situatie nu heel anders dan destijds. Er zjin nog steeds genoeg mensen die onvoorzichtig zijn maar enorme katalysatoren zoals carnaval zijn er voorlopig gewoon niet. Dat zal heus schelen.

ik ben zó boven de rivieren dat ik carnaval niet eens correct kan schrijven :')

Wij zijn overigens ook nog steeds van plan naar Oostenrijk te gaan. Mocht het overantwoord blijken, dan gaan we gewoon niet, maar dat beslissen we vlak van te voren wel.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_194176476
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:29 schreef Molo het volgende:

[..]

Klopt

En dat blijf ik in deze fase van pandemie en met dit soort virus een merkwaardige strategie vinden

Maar goed, keuzes worden om redenen gemaakt :+
Is het virus in het slijmvlies aan te tonen op het moment dat het (nog) niet symptomatisch is?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_194176492
Ik zie geen echte reden om niet op vakantie te gaan. Nouja, voor mezelf vind ik de maatregelen de pret een beetje bederven. Dus ik wacht nog even. Maar volgens mij hoeft het risico ergens anders niet groter te zijn dan hier. Alleen vliegen zou ik niet doen.
pi_194176494
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 13:57 schreef Clubsoda het volgende:
Hoppa! :X
[..]

:X

Nu weet ik (weten we?) natuurlijk niet of de bron een a-symptomatische zieke was, of dat iemand met klachten op stap is gegaan. Maar toch... zo snel kan het gaan.

quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:29 schreef Molo het volgende:

[..]

Klopt

En dat blijf ik in deze fase van pandemie en met dit soort virus een merkwaardige strategie vinden

Maar goed, keuzes worden om redenen gemaakt :+
Ja, vind ik ook vreemd. Zeker nu er blijkbaar testen in overvloed zijn.

quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik betrapte me er op dat ik een paar dagen geleden dacht dat ik maar snel wat afspraken moest inplannen voor we in een tweede golf zitten 8)7
Ik wil nu niet gaan en roep de hele tijd dat ik in het najaar wat plan.
Terwijl het best zo kan zijn dat ik nu beter kan gaan, omdat in het najaar alles op slot zit... Ik ga in ieder geval nog niks boeken nu.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_194176499
Ik ga overigens wel balen van mijn keuze om nu niet op vakantie te gaan als het straks in december allemaal weer niet meer mag. :') Dus hopelijk valt dat mee.
pi_194176510
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:32 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Is het virus in het slijmvlies aan te tonen op het moment dat het (nog) niet symptomatisch is?
Mja, er zijn toch besmettingen door a-symptomatische zieken? Dan lijkt mij dat er dan ook al virusload aan te tonen is.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 20 juli 2020 @ 14:34:26 #16
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194176519
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:32 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Is het virus in het slijmvlies aan te tonen op het moment dat het (nog) niet symptomatisch is?
Ik hoorde van een viroloogkennis van wel ja, al is de hoeveelheid virusmateriaal die ze bij zich dragen wel minder.

Wil je echt controle hebben over hoe verspreiding gaat en dat zsm kunnen containen, dan dien je ook mensen zonder symptomen te testen. Systemisch
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_194176529
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:32 schreef Myraela het volgende:
Ik zie geen echte reden om niet op vakantie te gaan. Nouja, voor mezelf vind ik de maatregelen de pret een beetje bederven. Dus ik wacht nog even. Maar volgens mij hoeft het risico ergens anders niet groter te zijn dan hier. Alleen vliegen zou ik niet doen.
Zo denk ik er ook over. We hebben een auto en een huisje waarin we ons kunnen terugtrekken. Als de boel op slot gaat dan stappen we in de auto en gaan naar huis.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 20 juli 2020 @ 14:36:32 #18
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194176561
Ligt ook beetje aan de bestemming en soort vakantie, voor mij iig
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_194176595
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:34 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Zo denk ik er ook over. We hebben een auto en een huisje waarin we ons kunnen terugtrekken. Als de boel op slot gaat dan stappen we in de auto en gaan naar huis.
Snap ik. Ik ben mijn eigen huis echt nog niet zat en dan wegen de nadelen van vakantie met maatregelen zwaarder dan thuisblijven.
Maar zat mensen die gillend gek worden thuis en dan is dit nu de beste manier van op vakantie gaan. Want mentale gezondheid is ook belangrijk.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 20 juli 2020 @ 14:40:53 #20
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_194176620
Wij hebben zitten kijken voor zyid-duitsland.. nog niks geboekt, doen we een week van tevoren wel.
En verder ga ik dus wel vliegen.k. komt me met de auto opzoeken. We gaan zien hoe dat gaat gaan..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_194176642
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:34 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik hoorde van een viroloogkennis van wel ja, al is de hoeveelheid virusmateriaal die ze bij zich dragen wel minder.

Wil je echt controle hebben over hoe verspreiding gaat en dat zsm kunnen containen, dan dien je ook mensen zonder symptomen te testen. Systemisch
En continu ook...
pi_194176685
Hier overigens geen last van perse het huis uit moeten...
het is dat oma ongeveer al geboekt had voordat ze zich afvroeg of we wel mee wilden.
Anders waren we denk ik helemaal niet gegaan.

Maar goed.. dan waren we wel wat anders gaan doen denk ik.
Even eruit toch. Wandelen, even ergens wat eten.. picknicken in het park.. dat soort dingen.
pi_194176711
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:32 schreef Myraela het volgende:
Ik zie geen echte reden om niet op vakantie te gaan. Nouja, voor mezelf vind ik de maatregelen de pret een beetje bederven. Dus ik wacht nog even. Maar volgens mij hoeft het risico ergens anders niet groter te zijn dan hier. Alleen vliegen zou ik niet doen.
Inderdaad met de auto moet kunnen :Y

Nu naar Barcelona vliegen vind ik niet het slimste ooit
pi_194176831
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:47 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Inderdaad met de auto moet kunnen :Y

Nu naar Barcelona vliegen vind ik niet het slimste ooit
Mijn lief heeft een collega die zich niet altijd opstelt als het scherpste potloodje in het doosje zeg maar. Die is nu naar Barcelona gevlogen en vroeg zich af waarom daar zo weinig te beleven is |:(
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_194176839
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:34 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik hoorde van een viroloogkennis van wel ja, al is de hoeveelheid virusmateriaal die ze bij zich dragen wel minder.

Wil je echt controle hebben over hoe verspreiding gaat en dat zsm kunnen containen, dan dien je ook mensen zonder symptomen te testen. Systemisch
Dank! Ja, dat zou wel nuttig zijn, structureel iedereen testen. Maar ja, wat voor weerstand daar wel niet bij zou komen kijken :X
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 20 juli 2020 @ 14:59:28 #26
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194176864
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:57 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Dank! Ja, dat zou wel nuttig zijn, structureel iedereen testen. Maar ja, wat voor weerstand daar wel niet bij zou komen kijken :X
Verplicht testen is nog weer iets anders. Maar in Nederland mag je, op uitzonderingen na, niet laten testen als je geen symptomen hebt.
Dat is weer een andere strategie dan die jij noemt.

Het is wonderlijk en fascinerend iig :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_194176875
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:38 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Snap ik. Ik ben mijn eigen huis echt nog niet zat en dan wegen de nadelen van vakantie met maatregelen zwaarder dan thuisblijven.
Maar zat mensen die gillend gek worden thuis en dan is dit nu de beste manier van op vakantie gaan. Want mentale gezondheid is ook belangrijk.
Ik word niet gek thuis gelukkig, ik werk inmiddels ook weer 2-3 dagen buiten de deur dus vind thuis wel lekker :P Het is wel heel belangrijk voor mijn lief om haar verjaardag met haar ouders te kunnen vieren. Ze heeft ze sinds februari een keer gezien en heeft het daar vaak moeilijk mee. Dus dat proberen we sowieso, mits verantwoord en dan zijn we al halverwege en beslissen we of we doorrijden.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_194176885
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:59 schreef Molo het volgende:
Verplicht testen is nog weer iets anders. Maar in Nederland mag je, op uitzonderingen na, niet laten testen als je geen symptomen hebt.

Maar ja, als de bereidheid tot testen mét symptomen als zo minimaal is...
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_194176904
Lekker dan, ben in het ziekenhuis voor kno arts, nu al 30 min uitloop en ik moet nog bij iemand anders een onderzoek. Gaat een latertje worden vandaag
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 20 juli 2020 @ 15:06:08 #30
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194176957
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:00 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Maar ja, als de bereidheid tot testen mét symptomen als zo minimaal is...
Eens

In een land als Nederland is dat lastiger dan in volgzamere landen

Echter was, en is er nog steeds in grote delen van de maatschappij, een grote bereidheid tot thuiswerken.
Als je het goed aanpakt qua marketing/framing of weet ik hoe dat heet, zou je mensen echt wel richting veel meer testen kunnen frummelen.

Deels is het beperkte GGD capaciteit en kunde.
Deels gewoon een bewuste keuze qua beleid
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_194177101
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:56 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Mijn lief heeft een collega die zich niet altijd opstelt als het scherpste potloodje in het doosje zeg maar. Die is nu naar Barcelona gevlogen en vroeg zich af waarom daar zo weinig te beleven is |:(
:X

Diegene waar ik het over had, zijn nogal fan van Mr Engel en vinden het allemaal onzin.
pi_194177151
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:28 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Je kunt past testen bij klachten, dus niet preventief.

Qua jezelf testen: https://www.ggdru.nl/over(...)esten-op-corona.html
Nog eens over nagedacht...winkel in/uit met masker voor.
Minstens 1/2 x week neem ik de temp op en vul de Lucsii app in.
https://luscii.com/nl/product/
Dank je CS voor de ggd link!

Zojuist mnX geknipt, was weer nodig. Hij wilde mij ook knippen.
Gek hé...dat hoeft voor mij niet. B-)
pi_194177233
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:20 schreef AnneX het volgende:

[..]

Nog eens over nagedacht...winkel in/uit met masker voor.
Minstens 1/2 x week neem ik de temp op en vul de Lucsii app in.
https://luscii.com/nl/product/
Dank je CS voor de ggd link!

Zojuist mnX geknipt, was weer nodig. Hij wilde mij ook knippen.
Gek hé...dat hoeft voor mij niet. B-)
Hehe mijn lief heeft tijdje terug wel mn haar bijgeknipt... toen de kapper echt nog niet kon.

Geen nieuw model.. wel een practisch recht stuk er af.
pi_194177239
@Sarabi genoten met de auto?
pi_194177257
Zou Jaeger al wat hebben kunnen regelen mbt testen?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_194177298
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:25 schreef Uhmmpie het volgende:
@:sarabi genoten met de auto?
In het begin was het gaaf :D daarna werd het eng.
Maar nee echt heel leuk om te zien hoe makkelijk hij die 226 haalde.

Sowieso zijn we erg blij met de auto. Over een maandje eens wat langere roadtrips gaan maken.
  maandag 20 juli 2020 @ 15:29:41 #37
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194177300

:')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_194178227
quote:
11s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:29 schreef golfer het volgende:
[ afbeelding ]
:')
_O-
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  Moderator maandag 20 juli 2020 @ 16:45:48 #39
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194178455
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:29 schreef Sarabi het volgende:
Maar nee echt heel leuk om te zien hoe makkelijk hij die 226 haalde.
Heb je dat instap ding of die X/S?

Want elke auto die je voor dat bedrag koopt, haalt dat zonder dat je het echt door hebt ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator maandag 20 juli 2020 @ 16:51:51 #40
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194178552
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:56 schreef Clubsoda het volgende:
waarom daar zo weinig te beleven i
Ik vind het voor fotografie wel heerlijk _O_ Je kunt nu veel makkelijker, op normale tijdstippen gebouwen/dingen vastleggen zonder mensen :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_194178655
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:29 schreef Sarabi het volgende:

[..]

In het begin was het gaaf :D daarna werd het eng.
Maar nee echt heel leuk om te zien hoe makkelijk hij die 226 haalde.

Sowieso zijn we erg blij met de auto. Over een maandje eens wat langere roadtrips gaan maken.
Ik vind het ook echt fijn rijden... ook in duitsland als je best hard gaat.
Stabiel en stil...
pi_194178678
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 16:51 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik vind het voor fotografie wel heerlijk _O_ Je kunt nu veel makkelijker, op normale tijdstippen gebouwen/dingen vastleggen zonder mensen :D
Ook zonder fotografie lijkt het me heerlijk.
Kun je eindelijk eens op je gemak dingen bekijken.
pi_194178765
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 16:45 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Heb je dat instap ding of die X/S?

Want elke auto die je voor dat bedrag koopt, haalt dat zonder dat je het echt door hebt ;)
De model 3. Gewoon het goedkoopste :) we geven echt te weinig om auto's om er veel aan uit te moeten geven.

Sowieso heb je niets aan die snelheden natuurlijk.
pi_194178781
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 16:57 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Ik vind het ook echt fijn rijden... ook in duitsland als je best hard gaat.
Stabiel en stil...
Ja, daar stond ik van te kijken :Y
  maandag 20 juli 2020 @ 17:15:31 #45
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_194178920
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 17:04 schreef Sarabi het volgende:

[..]

De model 3. Gewoon het goedkoopste :) we geven echt te weinig om auto's om er veel aan uit te moeten geven.

Sowieso heb je niets aan die snelheden natuurlijk.
Het goedkoopste van dat soort auto’s. Voor die prijs kan ik ongeveer 3 nieuwe auto’s kopen waar wij in rijden :+
pi_194178929
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 17:04 schreef Sarabi het volgende:

[..]

De model 3. Gewoon het goedkoopste :) we geven echt te weinig om auto's om er veel aan uit te moeten geven.

Sowieso heb je niets aan die snelheden natuurlijk.
Mja en het verschil is ook wel echt groot.
Qua bedrag dus.

Het is ook een prima auto verder.
pi_194178933
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 17:15 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Het goedkoopste van dat soort auto’s. Voor die prijs kan ik ongeveer 3 nieuwe auto’s kopen waar wij in rijden :+
Het hoort bij het contract en dan is dit by far de goedkoopste optie :)
  maandag 20 juli 2020 @ 17:19:40 #48
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_194178996
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 17:16 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Het hoort bij het contract en dan is dit by far de goedkoopste optie :)
Jullie hebben in ieder geval keus :). Dat is fijn. En groot gelijk dat je die auto kiest.

Anna krijgt waarschijnlijk een Kia Nero. Maar dat weten we pas als die afgeleverd is. Anders is het een Nissan Leaf. Maar dat weten we pas als die voor de deur staat :+
pi_194179017
Weer terug uit het ziekenhuis. Met de tinnitus moet ik maar leren leven, en m’n gehooris iets beter dan normaal voor mijn leeftijd.
Op weg naar huis bijna aangereden, ik had groen en een idioot reed rechtsaf door rood, al kijken op z’n mobiel. Fietser naast me en ik konden nog net van de fiets afspringen :(
We have far more in common than that which devides us..
pi_194179034
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 17:19 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Jullie hebben in ieder geval keus :). Dat is fijn. En groot gelijk dat je die auto kiest.

Anna krijgt waarschijnlijk een Kia Nero. Maar dat weten we pas als die afgeleverd is. Anders is het een Nissan Leaf. Maar dat weten we pas als die voor de deur staat :+
Spannend :D wel bijzonder dat je het ook niet even van te voren te horen krijgt

Ben wel benieuwd wat ze met mijn man's contract gaan doen als de wereld over 5 jaar nog zo is. Want van 200+km per dag na 0 is nogal een verschil.
pi_194179045
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 17:21 schreef Kaatje1 het volgende:
Weer terug uit het ziekenhuis. Met de tinnitus moet ik maar leren leven, en m’n gehooris iets beter dan normaal voor mijn leeftijd.
Op weg naar huis bijna aangereden, ik had groen en een idioot reed rechtsaf door rood, al kijken op z’n mobiel. Fietser naast me en ik konden nog net van de fiets afspringen :(
Vervelend van de tinnitus -O-

En wat een idioot zeg!
pi_194179302
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 17:22 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Spannend :D wel bijzonder dat je het ook niet even van te voren te horen krijgt

Ben wel benieuwd wat ze met mijn man's contract gaan doen als de wereld over 5 jaar nog zo is. Want van 200+km per dag na 0 is nogal een verschil.
Nahja.. vooelopig zit je de komende jaren goed.

Hier een model S... En ik heb echt niks met auto’s dus.
Maar toch weleens jaloerse blikken...
en mij boeit het weinig eigenlijk.
(En mijn lief zegt: “wie weet is de volgende auto gewoon weer een golf.. zie ik tegen die tijd wel.”
Hier echter ook werkgever die gek is op electrisch... dus even nog 3 jaar wachten en danweer verder kijken :) )
Alleen wat echt heerlijk is... doordat je heel stabiel en altijd dezelfde snelheid rijdt... heb ik nauwelijks tot geen last van wagenziekte *O*
pi_194179429
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 17:43 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Nahja.. vooelopig zit je de komende jaren goed.

Hier een model S... En ik heb echt niks met auto’s dus.
Maar toch weleens jaloerse blikken...
en mij boeit het weinig eigenlijk.
(En mijn lief zegt: “wie weet is de volgende auto gewoon weer een golf.. zie ik tegen die tijd wel.”
Hier echter ook werkgever die gek is op electrisch... dus even nog 3 jaar wachten en danweer verder kijken :) )
Alleen wat echt heerlijk is... doordat je heel stabiel en altijd dezelfde snelheid rijdt... heb ik nauwelijks tot geen last van wagenziekte *O*
Ja, je krijgt wel veel blikken. Zeker toen we vorige week in Dordrecht waren.

En wat fijn van je wagenziekte :)
pi_194179492
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 17:51 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ja, je krijgt wel veel blikken. Zeker toen we vorige week in Dordrecht waren.

En wat fijn van je wagenziekte :)
Net zelfs geappt in de auto...
moet het niet te veel doen nog steeds...
maar voorheen was ik rustig anderhalf uur kotsmisselijk van 1x de tomtom instellen.

Dus scheelt echt een berg.
En je navigatie is ook een stuk makkelijker geregeld _O-
pi_194179506
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:32 schreef Myraela het volgende:
Ik zie geen echte reden om niet op vakantie te gaan. Nouja, voor mezelf vind ik de maatregelen de pret een beetje bederven. Dus ik wacht nog even. Maar volgens mij hoeft het risico ergens anders niet groter te zijn dan hier. Alleen vliegen zou ik niet doen.
Helemaal mee eens hoor :Y Ik zou op auto-rij afstand blijven en dan is er nog een heleboel leuks om naar toe te gaan. Eigenlijk heel Europa sowieso. Vliegen zou ik ook niet doen. Ik hoorde vannacht op mijn werk dat er nog steeds zo'n 100 'vakantie vierende' Nederlanders sinds maart in het buitenland vast zitten 8)7

En ik zou geen vakantie doen waarbij je met heel veel mensen dicht op elkaar in clubs/disco's/bars gaat staan :+ maar dat leek me een beetje vanzelfsprekend.

Toen ik 2 dagen extra goed op aan het passen was omdat eventueel met coronapatiënt in aanraking geweest viel me wel op dat bijna niemand er nog rekening mee houdt. En dan ging het dus om de veiligheid van de mensen zelf! Ze zien niets aan me en gaan er dan gemakshalve van uit dat ik niets heb.

@AnneX eh nee, mijn schzus was negatief voor corona en verder hebben ze zelf ook nul klachten, dus testen lijkt me wat onzinnig. 'Ik heb iemand aangeraakt' is nog geen reden voor testen. Maar flink snotteren, zoals bij cat's familie die zich niet laten testen wel :o Wat was het, 12% van de mensen met klachten laat zich testen? Ik vind dat bizar weinig eerlijk gezegd.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_194179578
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 17:21 schreef Kaatje1 het volgende:
Weer terug uit het ziekenhuis. Met de tinnitus moet ik maar leren leven, en m’n gehooris iets beter dan normaal voor mijn leeftijd.
Op weg naar huis bijna aangereden, ik had groen en een idioot reed rechtsaf door rood, al kijken op z’n mobiel. Fietser naast me en ik konden nog net van de fiets afspringen :(
-O- Zowel voor de tinnitus als voor idioten in het verkeer. Ik weet niet hoeveel last je ervan hebt maar er is ook psychologische behandeling bij tinnitus, omdat te ondersteunen bij het 'mee leren leven'.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Moderator maandag 20 juli 2020 @ 18:00:33 #57
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194179598
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 17:43 schreef Uhmmpie het volgende:


Alleen wat echt heerlijk is... doordat je heel stabiel en altijd dezelfde snelheid rijdt... heb ik nauwelijks tot geen last van wagenziekte *O*
Dat is niet per se verdienste van electrisch rijden. Zou je hetzelfde bedrag wat een Tesla kost zonder al die subsidie uitgeven aan een BMW of Mercedes dan rijdt je minstens zo goed :)

Door als de voordeelregelingen gaan/kunnen mensen in auto's rijden die voorheen boven hun budget lagen. Dat is hun goed recht natuurlijk, maar dan alle lof steken richting het feit dat het elektronisch is, is niet helemaal eerlijk.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_194179625
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 17:54 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Net zelfs geappt in de auto...
moet het niet te veel doen nog steeds...
maar voorheen was ik rustig anderhalf uur kotsmisselijk van 1x de tomtom instellen.

Dus scheelt echt een berg.
En je navigatie is ook een stuk makkelijker geregeld _O-
Ik wou net vragen of lezen in de auto dan ook weer gaat :) wel fijn als je gewoon even kan appen of idd navigeren. Veel van mijn vrienden hebben er ook last van.
pi_194179645
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 17:21 schreef Kaatje1 het volgende:
Weer terug uit het ziekenhuis. Met de tinnitus moet ik maar leren leven, en m’n gehooris iets beter dan normaal voor mijn leeftijd.
Op weg naar huis bijna aangereden, ik had groen en een idioot reed rechtsaf door rood, al kijken op z’n mobiel. Fietser naast me en ik konden nog net van de fiets afspringen :(
Ik hoop dat de tinnitus mee te leven valt, klinkt heel onaangenaam -O-
En zo krijg je ongelukken ja, mensen die niet opletten :X Doe je niets raars, lig je in het ziekenhuis omdat je op de verkeerde plaats op de verkeerde tijd was :{
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_194179653
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 17:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Helemaal mee eens hoor :Y Ik zou op auto-rij afstand blijven en dan is er nog een heleboel leuks om naar toe te gaan. Eigenlijk heel Europa sowieso. Vliegen zou ik ook niet doen. Ik hoorde vannacht op mijn werk dat er nog steeds zo'n 100 'vakantie vierende' Nederlanders sinds maart in het buitenland vast zitten 8)7

En ik zou geen vakantie doen waarbij je met heel veel mensen dicht op elkaar in clubs/disco's/bars gaat staan :+ maar dat leek me een beetje vanzelfsprekend.

Toen ik 2 dagen extra goed op aan het passen was omdat eventueel met coronapatiënt in aanraking geweest viel me wel op dat bijna niemand er nog rekening mee houdt. En dan ging het dus om de veiligheid van de mensen zelf! Ze zien niets aan me en gaan er dan gemakshalve van uit dat ik niets heb.
Ik zou vooral nergens op vakantie gaan... waar ik niet meer zelfstandig weg zou kunnen denk ik.

Je wil niet vast komen te zitten uiteindelijk omdat er ineens geen vliegtuigen meer vliegen.

(En volle discotheken zijn gelukkig toch al mijn ding niet.. dus die mis ik ook niet :) Wij houden beiden meer van niet te druk.. dus denk dat volgende week thuis we ook zeker ergens naar toe gaan... juist omdat er nu minder mensen zijn.
Waarheen... moeten we nog even kijken.. )
pi_194179697
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 17:59 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

-O- Zowel voor de tinnitus als voor idioten in het verkeer. Ik weet niet hoeveel last je ervan hebt maar er is ook psychologische behandeling bij tinnitus, omdat te ondersteunen bij het 'mee leren leven'.
Dat weet ik, maar ik heb er niet zo’n last van (nog). Maar in januari viel het op, en ik wilde laten uitsluiten dat er iets aan de hand was. Als ik heel druk ben is het erger maar het is tot nu toe prima te doen. Mocht ik er echt last van krijgen trek ik verder aan de bel
We have far more in common than that which devides us..
pi_194179759
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 18:06 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar ik heb er niet zo’n last van (nog). Maar in januari viel het op, en ik wilde laten uitsluiten dat er iets aan de hand was. Als ik heel druk ben is het erger maar het is tot nu toe prima te doen. Mocht ik er echt last van krijgen trek ik verder aan de bel
^O^

Een poosje geleden was er een jongen bij 'Je zal het maar hebben' met dusdanig ernstige tinnitus dat hij depressief raakte. Tot mijn grote verbazing kwam er nergens in het verhaal een psycholoog voor :o Hij had uiteindelijk zelf een manier gevonden om er mee om te gaan, maar jongens, zo iemand verwijs je toch door?!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_194179799
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 18:09 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

^O^

Een poosje geleden was er een jongen bij 'Je zal het maar hebben' met dusdanig ernstige tinnitus dat hij depressief raakte. Tot mijn grote verbazing kwam er nergens in het verhaal een psycholoog voor :o Hij had uiteindelijk zelf een manier gevonden om er mee om te gaan, maar jongens, zo iemand verwijs je toch door?!
Het werd mij net ook aangeboden, en tijdens het telefonisch consult (ivm corona) ook.
Kan me best voorstellen dat je er helemaal gestoord van kan worden
We have far more in common than that which devides us..
pi_194179814
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 18:09 schreef Clubsoda het volgende:

^O^

Een poosje geleden was er een jongen bij 'Je zal het maar hebben' met dusdanig ernstige tinnitus dat hij depressief raakte. Tot mijn grote verbazing kwam er nergens in het verhaal een psycholoog voor :o Hij had uiteindelijk zelf een manier gevonden om er mee om te gaan, maar jongens, zo iemand verwijs je toch door?!
Ik heb een collega met tinnitus die zeker een half jaar in de ziektewet heeft gezeten en ook langdurig in therapie is geweest. Begon plots en was allesoverheersend. Een tijd geleden gevraagd hoe het er mee was en hij zei dat het nog net zo luid en overheersend was als in het begin, maar dat hij er redelijk mee om heeft leren gaan. Dat het begon is alweer meer dan 5 jaar geleden :{

Ja, zo iemand verwijs je door :Y
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Official ESF Kreviewer maandag 20 juli 2020 @ 18:16:36 #65
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_194179873
@Kaatje dit schijnt daadwerkelijk een beetje te helpen soms:

https://www.reddit.com/r/(...)ple_technique_might/

Het geneest uiteraard niks, maar je hoort tijdelijk geen piep.
pi_194179884
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 18:00 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat is niet per se verdienste van electrisch rijden. Zou je hetzelfde bedrag wat een Tesla kost zonder al die subsidie uitgeven aan een BMW of Mercedes dan rijdt je minstens zo goed :)

Door als de voordeelregelingen gaan/kunnen mensen in auto's rijden die voorheen boven hun budget lagen. Dat is hun goed recht natuurlijk, maar dan alle lof steken richting het feit dat het elektronisch is, is niet helemaal eerlijk.
Nee.. komt doordat je continu even hard rijd zonder horten en stoten..
En kan uit ervaring melden dat in ieder geval een bmw... dat niet oplost :)

Rijstijl scheelt... maar merk dus niet.
  maandag 20 juli 2020 @ 18:18:02 #67
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194179896
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 18:09 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

^O^

Een poosje geleden was er een jongen bij 'Je zal het maar hebben' met dusdanig ernstige tinnitus dat hij depressief raakte. Tot mijn grote verbazing kwam er nergens in het verhaal een psycholoog voor :o Hij had uiteindelijk zelf een manier gevonden om er mee om te gaan, maar jongens, zo iemand verwijs je toch door?!
Als er bij een doorverwijzing binnen zeg twee weken een plek is en de behandeling direct start wellicht wel, maar ik geloof dat het algemene beeld bij de geestelijke gezondheidszorg is dat een verwijzing niets waard is en behandelen over twee jaar misschien maar eens niet gebeurt om reden x y z?
Wat heeft t dan voor zin je te laten doorverwijzen?

(Dit heb ik zegmaar “1e graads” meegemaakt)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_194179923
quote:
14s.gif Op maandag 20 juli 2020 18:16 schreef Kreator het volgende:
@:kaatje dit schijnt daadwerkelijk een beetje te helpen soms:

https://www.reddit.com/r/(...)ple_technique_might/

Het geneest uiteraard niks, maar je hoort tijdelijk geen piep.
Dank, opgeslagen voor wanneer er wel even gek van word
We have far more in common than that which devides us..
pi_194179937
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 18:18 schreef fietsie het volgende:

[..]

Als er bij een doorverwijzing binnen zeg twee weken een plek is en de behandeling direct start wellicht wel, maar ik geloof dat het algemene beeld bij de geestelijke gezondheidszorg is dat een verwijzing niets waard is en behandelen over twee jaar misschien maar eens niet gebeurt om reden x y z?
Wat heeft t dan voor zin je te laten doorverwijzen?

(Dit heb ik zegmaar “1e graads” meegemaakt)
Ik zou tinnitus niet doorverwijzen naar de GGZ maar naar een afdeling medische psychologie, bij voorkeur in het ziekenhuis waar de KNO-arts ook werkzaam is. Wij hebben geen wachtlijst en daar zijn we vast niet de enigen in.

Edit: er zijn specifieke centra voor de behandeling van tinnitus. Geen idee wat de wachttijden daar zijn, maar het is een vrij gestructureerde kortdurende behandeling dus ik denk zomaar dat dat wel meevalt.

[ Bericht 9% gewijzigd door Clubsoda op 20-07-2020 18:41:43 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_194179949
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 18:09 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

^O^

Een poosje geleden was er een jongen bij 'Je zal het maar hebben' met dusdanig ernstige tinnitus dat hij depressief raakte. Tot mijn grote verbazing kwam er nergens in het verhaal een psycholoog voor :o Hij had uiteindelijk zelf een manier gevonden om er mee om te gaan, maar jongens, zo iemand verwijs je toch door?!
Nou inderdaad.....
Echt heftig is dat
  Official ESF Kreviewer maandag 20 juli 2020 @ 18:21:27 #71
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
  Moderator maandag 20 juli 2020 @ 18:21:28 #72
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194179954
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 18:17 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Nee.. komt doordat je continu even hard rijd zonder horten en stoten..
En kan uit ervaring melden dat in ieder geval een bmw... dat niet oplost :)

Rijstijl scheelt... maar merk dus niet.
Over wat voor BMW heb je het dan? Nu heb ik geen last meer van wagenziekte, maar bijvoorbeeld een Mercedes GLE rijdt zeker zo comfortabel als een model S.

Qua prijsklasse vergelijkbaar
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 juli 2020 @ 18:27:50 #73
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_194180052
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 18:09 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

^O^

Een poosje geleden was er een jongen bij 'Je zal het maar hebben' met dusdanig ernstige tinnitus dat hij depressief raakte. Tot mijn grote verbazing kwam er nergens in het verhaal een psycholoog voor :o Hij had uiteindelijk zelf een manier gevonden om er mee om te gaan, maar jongens, zo iemand verwijs je toch door?!
Een oud-zwemcommentator die er ook last van had, heeft er uiteindelijk zelfs een eind aan gemaakt...
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_194180071
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 18:27 schreef borisz het volgende:

Een oud-zwemcommentator die er ook last van had, heeft er uiteindelijk zelfs een eind aan gemaakt...
Woah -O- Dat is wel heel heftig.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_194180140
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 18:27 schreef borisz het volgende:

[..]

Een oud-zwemcommentator die er ook last van had, heeft er uiteindelijk zelfs een eind aan gemaakt...
Tragisch. Naar ik lees ook omdat hij last had van hyperacusis en het zwembad natuurlijk geen gehoorvriendelijke omgeving is en hij dus niet meer kon werken. Ook hier vraag ik me dan af of hij ook psychisch is ondersteund, want zinvgeving ondanks je beperking is ook iets waar we veel bij ondersteunen. Misschien wel hoor, en was er gewoon geen andere uitweg voor hem, maar het zou toch vreselijk zijn als zulke kansen waren blijven liggen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 20 juli 2020 @ 18:43:51 #76
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_194180282
zo, wandelingetje naar het strand, wat hapjes gehad, wat gevliegerd, wandelingetje terug.. het was een mooie middag :D
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  maandag 20 juli 2020 @ 18:44:29 #77
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_194180287
en Kaat, wat ruk die tinitus. is het iets wat in de toekomst zal gaan verergeren of kunnen ze dat nu nog niet zeggen ?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_194180353
quote:
7s.gif Op maandag 20 juli 2020 18:44 schreef Barreltje het volgende:
en Kaat, wat ruk die tinitus. is het iets wat in de toekomst zal gaan verergeren of kunnen ze dat nu nog niet zeggen ?
Het heeft te maken met hetbiets achteruit gaan van het gehoor (bij mij dan) en de hersenen zijn dat aan het compenseren. de arts vergeleek het met fantoompijn, dan voel je iets dat er niet is en hier hoor je iets dat er niet is. Ik heb er niet ze heel veel last van, alleen als ik het druk heb (zowel geestelijk als lichamelijk), dan heb ik het idee dat ik in zuid Frankrijk ben met die cycladen
We have far more in common than that which devides us..
pi_194180589
Kaatje...het went...ook tinnitus.
In het beginstadium verbaasde de piep en de ruis en het deuntje mij en wilde het aan mn.X laten “horen”.🤪
Inmiddels kan ik de geluiden aardig “uitschakelen”, soms is het erger 5/6 of opeens een fluittoon 12+ ( zonder aanleiding?) bovenop het continu geluid van een afzuigkap. (1/2).
Dan vertaal ik het in een schaal van 1-10. Zeg dat hardop en negeer ik het geluid.

Nu het erover gaat, is het een 4/5, omdat ik er weer even bewust van ben.
pi_194180708
Oh dat is ruk Kaatje :{
Geen ervaring mee verder, dus geen tips. Het lijkt me heel vermoeiend.

Ik werd net ongeveer bedolven onder lama's. Er is er eentje bij de nieuwe 4, die voor de duvel nog niet bang is. Dat wordt wat als ie volgroeid is :') (Het is niet dat 'ie kwaad doet, maar met wilgentakken door de ren lopen is een uitdaging.)
  maandag 20 juli 2020 @ 19:14:16 #81
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194180720
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 18:20 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik zou tinnitus niet doorverwijzen naar de GGZ maar naar een afdeling medische psychologie, bij voorkeur in het ziekenhuis waar de KNO-arts ook werkzaam is. Wij hebben geen wachtlijst en daar zijn we vast niet de enigen in.

Edit: er zijn specifieke centra voor de behandeling van tinnitus. Geen idee wat de wachttijden daar zijn, maar het is een vrij gestructureerde kortdurende behandeling dus ik denk zomaar dat dat wel meevalt.
Zijn ook audiologische trainingen mogelijk in aanvulling daarop, om de auditieve overgevoeligheid te laten afnemen.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_194180786
Als ik het als echt vervelend en belemmerend ga ervaren zal ik zeker hulp zoeken. Momenteel valt het best mee, werk is nu vrij rustig en het thuiswerken bevalt me helemaal goed. Wel heb ik steeds de radio (soms tv) aan, want anders “hoor” ik het wel op een irritante manier
We have far more in common than that which devides us..
pi_194181141
Ik heb webcare gedaan voor Beter Horen, daar kreeg ik ook wel erg wanhopige berichten van mensen met ernstige tinnitus. Ze hadden een behandeling, maar niet voor iedereen en erg duur. Dat was voor die mensen er moeilijk te verkroppen.
pi_194181458
Zo te ruiken zijn de buren weer iets aan het cremeren :')
pi_194181478
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 17:21 schreef Kaatje1 het volgende:
Weer terug uit het ziekenhuis. Met de tinnitus moet ik maar leren leven, en m’n gehooris iets beter dan normaal voor mijn leeftijd.
Op weg naar huis bijna aangereden, ik had groen en een idioot reed rechtsaf door rood, al kijken op z’n mobiel. Fietser naast me en ik konden nog net van de fiets afspringen :(
Gevaarlijk :{
Wat een klootzak
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_194181542
Ze zijn zo onschuldig O+


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat ze me gewoon missen :+
pi_194181568
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 20:03 schreef Candaasje het volgende:
Ze zijn zo onschuldig O+

[ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat ze me gewoon missen :+
Awww O+

Lekker zooitje
pi_194181618
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
Zou Jaeger al wat hebben kunnen regelen mbt testen?
Ik heb vanmorgen een half uur in de wacht gehangen bij m'n huisarts, zonder enig resultaat. We zijn de auto ingestapt, en zonder enig contact naar Nederland gereden, omdat de behoefte om er uit te gaan wel heel erg groot was.

Ik heb een hele lichte keelpijn, wordt dat erger dan ga ik me hier laten testen. Voor de rest houd ik afstand van jan en alleman.
pi_194181886
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 19:06 schreef AnneX het volgende:
Kaatje...het went...ook tinnitus.
In het beginstadium verbaasde de piep en de ruis en het deuntje mij en wilde het aan mn.X laten “horen”.🤪
Inmiddels kan ik de geluiden aardig “uitschakelen”, soms is het erger 5/6 of opeens een fluittoon 12+ ( zonder aanleiding?) bovenop het continu geluid van een afzuigkap. (1/2).
Dan vertaal ik het in een schaal van 1-10. Zeg dat hardop en negeer ik het geluid.

Nu het erover gaat, is het een 4/5, omdat ik er weer even bewust van ben.
Dit is mijn verhaal.
Behalve dat ik het aan jouw mnX wilde laten horen dan ;)
  Moderator maandag 20 juli 2020 @ 20:26:44 #90
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194181919
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 20:09 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik heb vanmorgen een half uur in de wacht gehangen bij m'n huisarts, zonder enig resultaat. We zijn de auto ingestapt, en zonder enig contact naar Nederland gereden, omdat de behoefte om er uit te gaan wel heel erg groot was.

Ik heb een hele lichte keelpijn, wordt dat erger dan ga ik me hier laten testen. Voor de rest houd ik afstand van jan en alleman.
Zo lang jij (en de kinderen) zeggen dat je in NL klachten hebt gekregen nadat je in NL was, is er niks aan de hand.

Hoorde eens een verhaal van iemand die toen hij met hartklachten op de SEH kwam, moest verklaren dat ie niet naar Duitsland is gekomen omdat hij klachten had.

Daar sschijn je eerder gedotterd te worden of omleidingen te krijgen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_194182236
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 20:24 schreef Blues het volgende:

Dit is mijn verhaal.
Behalve dat ik het aan jouw mnX wilde laten horen dan ;)
Ik wist dat AnneX tinnitusklachten had, van jou heb ik het geloof ik nooit eerder gelezen! Nu vraag ik me ineens af of het iets is dat heel veel voorkomt als je ouder wordt. En zoals Kaatje zei, als je gehoor wat achteruit gaat als je ouder wordt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 20 juli 2020 @ 20:48:53 #92
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194182300
Ik zit cricket te kijken. Daar moeten ze toch al bijna in staat zijn AI in te zetten...

Alles gebeurt met zware video-ref inzet.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_194182301
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 20:45 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik wist dat AnneX tinnitusklachten had, van jou heb ik het geloof ik nooit eerder gelezen! Nu vraag ik me ineens af of het iets is dat heel veel voorkomt als je ouder wordt. En zoals Kaatje zei, als je gehoor wat achteruit gaat als je ouder wordt.
Ik kreeg de indruk dat het heel normaal is
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator maandag 20 juli 2020 @ 21:23:08 #94
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194183006
Op de Balkan is ook een bommetje ontploft. Dua Lips, een of anderen Unicef ambassadeur met 48 miljoen volgers op Instagram, heeft een kaart gedeeld van "groot Albanië". Met daaronder "autochthonous" zoals je het in je het woordenboek zult vinden...

Serviërs en Kosovaren zijn zeg maar niet blij.

Niet heel handig volgens mij als VN Ambassadeur
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 20 juli 2020 @ 21:27:00 #95
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194183088
Was de Balkan niet al eens de breeding ground van een wereldoorlog?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  maandag 20 juli 2020 @ 21:28:42 #96
63722 z80
I fink you freaky
pi_194183119
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 19:06 schreef AnneX het volgende:
Kaatje...het went...ook tinnitus.
In het beginstadium verbaasde de piep en de ruis en het deuntje mij en wilde het aan mn.X laten “horen”.🤪
Inmiddels kan ik de geluiden aardig “uitschakelen”, soms is het erger 5/6 of opeens een fluittoon 12+ ( zonder aanleiding?) bovenop het continu geluid van een afzuigkap. (1/2).
Dan vertaal ik het in een schaal van 1-10. Zeg dat hardop en negeer ik het geluid.

Nu het erover gaat, is het een 4/5, omdat ik er weer even bewust van ben.
Hier ook al jaren een ruis. Soms even een piep. De ruis lijkt van het doorstromen van het bloed te komen. Ruis pulst mee met de hartslag. Meestal valt het niet op. Enkel als het stil is, of als iemand er over begint.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_194183145
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 21:28 schreef z80 het volgende:

[..]

Hier ook al jaren een ruis. Soms even een piep. De ruis lijkt van het doorstromen van het bloed te komen. Ruis pulst mee met de hartslag. Meestal valt het niet op. Enkel als het stil is, of als iemand er over begint.
Dat werd ook gevraagd, pulsend of constant, bij mij constant. Dus daar verder niet op doorgegaan
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 20 juli 2020 @ 21:32:26 #98
63722 z80
I fink you freaky
pi_194183183
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 18:21 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Over wat voor BMW heb je het dan? Nu heb ik geen last meer van wagenziekte, maar bijvoorbeeld een Mercedes GLE rijdt zeker zo comfortabel als een model S.

Qua prijsklasse vergelijkbaar
Het gevoel komt omdat er geen versnellingsbak meer tussen zit. De elektromotor ramt in een stuk door.
Een plugin uit de zelfde klasse zal net zo soepel lopen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  maandag 20 juli 2020 @ 21:35:42 #99
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194183250
Net reclame van Mazda. "We hebben 0.2 seconde vertraging in het gaspedaal aangebracht, dan voelt accelereren soepeler omdat je lichaam zich kan aanspannen."

Ergens botst dit met mn gevoel dat je juist controle zou willen..
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  maandag 20 juli 2020 @ 21:38:30 #100
63722 z80
I fink you freaky
pi_194183319
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 17:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Helemaal mee eens hoor :Y Ik zou op auto-rij afstand blijven en dan is er nog een heleboel leuks om naar toe te gaan. Eigenlijk heel Europa sowieso. Vliegen zou ik ook niet doen. Ik hoorde vannacht op mijn werk dat er nog steeds zo'n 100 'vakantie vierende' Nederlanders sinds maart in het buitenland vast zitten 8)7

En ik zou geen vakantie doen waarbij je met heel veel mensen dicht op elkaar in clubs/disco's/bars gaat staan :+ maar dat leek me een beetje vanzelfsprekend.

Toen ik 2 dagen extra goed op aan het passen was omdat eventueel met coronapatiënt in aanraking geweest viel me wel op dat bijna niemand er nog rekening mee houdt. En dan ging het dus om de veiligheid van de mensen zelf! Ze zien niets aan me en gaan er dan gemakshalve van uit dat ik niets heb.

@:AnneX eh nee, mijn schzus was negatief voor corona en verder hebben ze zelf ook nul klachten, dus testen lijkt me wat onzinnig. 'Ik heb iemand aangeraakt' is nog geen reden voor testen. Maar flink snotteren, zoals bij cat's familie die zich niet laten testen wel :o Wat was het, 12% van de mensen met klachten laat zich testen? Ik vind dat bizar weinig eerlijk gezegd.
Van die gene die vast zitten wil ik graag weten of ze de eerst mogelijkheid voorbij hebben laten gaan. Zo van komt wel. Of dat ze ergens ver weg in een uithoek zitten.
Van waar ik zat met vakantie was terug vliegen het makkelijkste. Ook toen ik al lang en breed thuis was weren er nog zat mogelijkheden. Andere optie is over land of zee.
Ja de terugreis is duur. Ja deze is voor eigen rekening indien geen pakketreis. Maar lang ver weg ergens zitten is ook duur en eigen rekening.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_194183338
Vanavond even op foto-excursie geweest. G was zo vriendelijk me een linkje door te sturen over de bouw van een vogelkijkwand in Schiedam waar je ijsvogels kan zien. En ik had nog nooit zo'n beest IRL gezien laat staan gefotografeerd :P



Mooi O+
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  Moderator maandag 20 juli 2020 @ 21:39:47 #102
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194183346
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 21:32 schreef z80 het volgende:

[..]

Het gevoel komt omdat er geen versnellingsbak meer tussen zit. De elektromotor ramt in een stuk door.
Een plugin uit de zelfde klasse zal net zo soepel lopen.
Dat zeker. Maar ik vraag me af of en een auto in die prijsklasse (5 serie, E-klasse, X4/4, GLE) überhaupt nog met handbak kunt krijgen.

De 9G in een GLE voel je nauwelijks en je rijdt 200km/u bij 1900rpm. Heel rustig.
Ook de 8 traps bak in de X1 van m'n pa en ma voel je amper, neem aan dat die in de duurdere modellen nog verfijnder is.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 20 juli 2020 @ 21:40:59 #103
63722 z80
I fink you freaky
pi_194183378
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 21:35 schreef fietsie het volgende:
Net reclame van Mazda. "We hebben 0.2 seconde vertraging in het gaspedaal aangebracht, dan voelt accelereren soepeler omdat je lichaam zich kan aanspannen."

Ergens botst dit met mn gevoel dat je juist controle zou willen..
Mensen zijn een verbrandingsmotor gewend. En die heeft een kleine vertraging. Zij die een racemonster gewend zijn kopen een andere type wagen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  maandag 20 juli 2020 @ 21:44:47 #104
63722 z80
I fink you freaky
pi_194183435
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 21:39 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat zeker. Maar ik vraag me af of en een auto in die prijsklasse (5 serie, E-klasse, X4/4, GLE) überhaupt nog met handbak kunt krijgen.

De 9G in een GLE voel je nauwelijks en je rijdt 200km/u bij 1900rpm. Heel rustig.
Ook de 8 traps bak in de X1 van m'n pa en ma voel je amper, neem aan dat die in de duurdere modellen nog verfijnder is.
Bak is bak. Er zit en doos tandwielen tussen de aandrijflijn. Dat is het probleem. Niet hand of automaat.
De elektromotor zit direct op de wielas. Zit niets meer tussen.
Dit zal wel weer veranderen. Om slijtage van de banden in te dammen en de afstand te vergroten zal er wel of een variomatic of een klein versnellingsbakje komen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Moderator maandag 20 juli 2020 @ 21:46:23 #105
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194183462
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 21:27 schreef fietsie het volgende:
Was de Balkan niet al eens de breeding ground van een wereldoorlog?
Ruim 100 jaar geleden ja.
Het woord compromis schijnt niet voor te komen daar.

En dat meen ik serieus. Net als dat ze in andere talen geen "er" of "gezellig" hebben.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_194183466
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 21:38 schreef z80 het volgende:

Van die gene die vast zitten wil ik graag weten of ze de eerst mogelijkheid voorbij hebben laten gaan. Zo van komt wel. Of dat ze ergens ver weg in een uithoek zitten.
Van waar ik zat met vakantie was terug vliegen het makkelijkste. Ook toen ik al lang en breed thuis was weren er nog zat mogelijkheden. Andere optie is over land of zee.
Ja de terugreis is duur. Ja deze is voor eigen rekening indien geen pakketreis. Maar lang ver weg ergens zitten is ook duur en eigen rekening.
Ken geen details van allemaal natuurlijk, maar er zaten mensen vast in een resort in Egypte in de woestijn en er reden geen bussen/taxi's etc meer, dus vervoer naar een luchthaven was al uitgesloten :X
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_194183476
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 21:39 schreef PdeHoog het volgende:
Vanavond even op foto-excursie geweest. G was zo vriendelijk me een linkje door te sturen over de bouw van een vogelkijkwand in Schiedam waar je ijsvogels kan zien. En ik had nog nooit zo'n beest IRL gezien laat staan gefotografeerd :P

[ afbeelding ]

Mooi O+
Oh wat gaaf _O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 20 juli 2020 @ 21:52:28 #108
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194183566
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 21:23 schreef derLudolf het volgende:
Op de Balkan is ook een bommetje ontploft. Dua Lips, een of anderen Unicef ambassadeur met 48 miljoen volgers op Instagram, heeft een kaart gedeeld van "groot Albanië". Met daaronder "autochthonous" zoals je het in je het woordenboek zult vinden...

Serviërs en Kosovaren zijn zeg maar niet blij.

Niet heel handig volgens mij als VN Ambassadeur
Linkje? En bedoel je Dua Lipa?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator maandag 20 juli 2020 @ 21:54:01 #109
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194183595
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 21:44 schreef z80 het volgende:

[..]

Bak is bak. Er zit en doos tandwielen tussen de aandrijflijn. Dat is het probleem. Niet hand of automaat.
Dat er tandwielen tussen zitten is ook geen probleem. Het schakelen daartussen misschien.
Er zijn immers ook genoeg elektromotor met tandwielkasten.

Van consumenten apparatuur weet ik het niet zo, maar als je een drie fasen motorreductor koopt draait die, bij 50Hz zo'n 1400/1500rpm.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_194183607
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 21:39 schreef PdeHoog het volgende:
Vanavond even op foto-excursie geweest. G was zo vriendelijk me een linkje door te sturen over de bouw van een vogelkijkwand in Schiedam waar je ijsvogels kan zien. En ik had nog nooit zo'n beest IRL gezien laat staan gefotografeerd :P

[ afbeelding ]

Mooi O+
Waaaaauw P, heeeeel mooi O+
  maandag 20 juli 2020 @ 21:54:46 #111
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194183618
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 21:39 schreef PdeHoog het volgende:
Vanavond even op foto-excursie geweest. G was zo vriendelijk me een linkje door te sturen over de bouw van een vogelkijkwand in Schiedam waar je ijsvogels kan zien. En ik had nog nooit zo'n beest IRL gezien laat staan gefotografeerd :P

[ afbeelding ]

Mooi O+
Waar in Schiedam is dit? :o O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_194183643
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 21:39 schreef PdeHoog het volgende:
Vanavond even op foto-excursie geweest. G was zo vriendelijk me een linkje door te sturen over de bouw van een vogelkijkwand in Schiedam waar je ijsvogels kan zien. En ik had nog nooit zo'n beest IRL gezien laat staan gefotografeerd :P

[ afbeelding ]

Mooi O+
Wat mooi O+
  Moderator maandag 20 juli 2020 @ 21:56:00 #113
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194183647
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 21:52 schreef Molo het volgende:

[..]

Linkje? En bedoel je Dua Lipa?
Ja, auto correct maakte er Lips van.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator maandag 20 juli 2020 @ 21:59:59 #114
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194183715
@Molo
instagram


Hier diezelfde kaart met grenzen

[facebook]https://facebook.com/story.php?story_fbid=3466606493351150&id=100000054991430[/facebook]
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 20 juli 2020 @ 22:00:17 #115
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194183724
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 21:56 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ja, auto correct maakte er Lips van.
Die heeft ze ook wel, opvallende :+

Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 20 juli 2020 @ 22:01:00 #116
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194183736
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 21:59 schreef derLudolf het volgende:
@:Molo
[ instagram ]

Hier diezelfde kaart met grenzen

[ facebook ]
Handig, in een regio die altijd en immer onder spanning staat en waar écht niemand dat grappig vindt :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 20 juli 2020 @ 22:01:39 #117
63722 z80
I fink you freaky
pi_194183752
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 21:54 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat er tandwielen tussen zitten is ook geen probleem. Het schakelen daartussen misschien.
Er zijn immers ook genoeg elektromotor met tandwielkasten.

Van consumenten apparatuur weet ik het niet zo, maar als je een drie fasen motorreductor koopt draait die, bij 50Hz zo'n 1400/1500rpm.
Heel leuk. Maar in een auto zit een synchrone motor. Waarbij de rotor de uitgaande as is. En de snelheid met een frequentie regelaar geregeld wordt.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Moderator maandag 20 juli 2020 @ 22:04:33 #118
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194183801
quote:
10s.gif Op maandag 20 juli 2020 22:00 schreef Molo het volgende:

[..]

Die heeft ze ook wel, opvallende :+

[ afbeelding ]
Oeh bah
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 20 juli 2020 @ 22:09:16 #119
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194183882
quote:
10s.gif Op maandag 20 juli 2020 22:00 schreef Molo het volgende:

[..]

Die heeft ze ook wel, opvallende :+

[ afbeelding ]
Ik dacht dat jij altijd een beetje anoniem probeerde te blijven hier?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  maandag 20 juli 2020 @ 22:18:30 #120
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194184035
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 22:09 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij altijd een beetje anoniem probeerde te blijven hier?
Ik ben tegenwoordig helemaal into de gele oogschajuuw en iedereen mag het weten
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 20 juli 2020 @ 22:34:24 #121
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194184289
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 22:18 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik ben tegenwoordig helemaal into de gele oogschajuuw en iedereen mag het weten
Dat kun jij wel hebben ja
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator maandag 20 juli 2020 @ 22:35:09 #122
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194184302
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 22:18 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik ben tegenwoordig helemaal into de gele oogschajuuw en iedereen mag het weten
_O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_194184525
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 20:45 schreef Isabeau het volgende:


Ik wist dat AnneX tinnitusklachten had, van jou heb ik het geloof ik nooit eerder gelezen! Nu vraag ik me ineens af of het iets is dat heel veel voorkomt als je ouder wordt. En zoals Kaatje zei, als je gehoor wat achteruit gaat als je ouder wordt.
Ik deel niet alles 8-)
Tis vervelend. Soms heel heftig, vooral in die heftige politijd had ik het bijna elke dag en dan vooral als ik nog lag na te stressen in mn bed. Dan was de pieptoon op gilsterkte :X
Laatste tijd te doen en je 'went' er aan. Huisarts stelde ook kno voor, maar tot nu toe geen gebruik van hoeven maken.
Ik heb een paar vervelende aandoeningen waar niets aan te doen is en er went veel :s) De kunst voor mij is gewoon doorgaan en er niet te veel bij stil te staan of er over te zeuren. Werkt toch t beste.
pi_194184642
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 22:47 schreef Blues het volgende:

Ik deel niet alles 8-)
Tis vervelend. Soms heel heftig, vooral in die heftige politijd had ik het bijna elke dag en dan vooral als ik nog lag na te stressen in mn bed. Dan was de pieptoon op gilsterkte :X
Laatste tijd te doen en je 'went' er aan. Huisarts stelde ook kno voor, maar tot nu toe geen gebruik van hoeven maken.
Ik heb een paar vervelende aandoeningen waar niets aan te doen is en er went veel :s) De kunst voor mij is gewoon doorgaan en er niet te veel bij stil te staan of er over te zeuren. Werkt toch t beste.
Ik vrees ook dat er steeds bij stil staan, over klagen, continu aan denken het alleen maar verergert. Maar kan me ook zo voorstellen dat als het heel erg aanwezig is dat het met name in het begin heel moeilijk is om níet aan te denken :{ Nou ja, hoe dan ook lijkt het me een rot aandoening om te hebben.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_194184672
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 22:47 schreef Blues het volgende:

[..]

Ik deel niet alles 8-)
Tis vervelend. Soms heel heftig, vooral in die heftige politijd had ik het bijna elke dag en dan vooral als ik nog lag na te stressen in mn bed. Dan was de pieptoon op gilsterkte :X
Laatste tijd te doen en je 'went' er aan. Huisarts stelde ook kno voor, maar tot nu toe geen gebruik van hoeven maken.
Ik heb een paar vervelende aandoeningen waar niets aan te doen is en er went veel :s) De kunst voor mij is gewoon doorgaan en er niet te veel bij stil te staan of er over te zeuren. Werkt toch t beste.
Deze kno arts gaf aan dat wanneer het erger werd, een gehoorapparaat zou kunnen helpen. Hoe dat precies werkt weet ik niet, maar dat werd aangeraden
We have far more in common than that which devides us..
pi_194184804
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 22:54 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Deze kno arts gaf aan dat wanneer het erger werd, een gehoorapparaat zou kunnen helpen. Hoe dat precies werkt weet ik niet, maar dat werd aangeraden
Ja daar had de h.a. het ook over. Maar ook wat Clubsoda noemde.
Vooralsnog is het te doen.
Bij jou?
pi_194185037
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 23:00 schreef Blues het volgende:

[..]

Ja daar had de h.a. het ook over. Maar ook wat Clubsoda noemde.
Vooralsnog is het te doen.
Bij jou?
Ja hoor, prima te doen. Af en toe niet, dan is het echt een herrie. Maar gelukkig val ik nog steeds goed in slaap, want dat zou voor mij de grens zijn
We have far more in common than that which devides us..
pi_194185145
Nou muts 3 hier: een hoorapp. beiderzijds was wel nodig “wat zeg je.?” en ik verbeeld mij dat tinnitus daarmee iets minder leek...
En zoals ik zei, nu het erover gaat, is het wel weer bal.
pi_194185171
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 23:21 schreef AnneX het volgende:
Nou muts 3 hier: een hoorapp. beiderzijds was wel nodig “wat zeg je.?” en ik verbeeld mij dat tinnitus daarmee iets minder leek...
En zoals ik zei, nu het erover gaat, is het wel weer bal.
Sorry
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 21 juli 2020 @ 00:09:25 #130
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194185621
Wat zeg je? :+
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_194185661
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 23:24 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Sorry
🤪 ben je wijs. Niks sorry.
Meer bedoeld als blijkbaar ben ik “gewend“ en realiseer het mij weer als het gesprek erover gaat.
Zo zijn er wel meer onderwerpen...😎
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 21 juli 2020 @ 06:54:05 #132
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_194187103
Mogge :W

EU Deal :r. Het wordt alleen maar gekeken naar de afdracht. Terwijl het belangrijke nieuws zou moeten zijn dat alle innovatiefondsen eraan gaan.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_194187219
Vriendin van me is gisteren te huwelijk gevraagd. En hoewel ik superblij ben voor haar, ze heeft een leuke vriend en al lang een stabiele relatie. Ben ik ook gewoon jaloers. :’)
pi_194187266
Wakker worden.. nadat je droomde over een stephen king achtige setting waarbij je eindigde in de gevangenis vlak nadat je ontdekte dat je vriendin jaren ervoor een moord pleegde.

Natuurlijk wel zo eentje met van die enorme brokken steen als muur. Zoals een goede kerker betaamd.


Mooi Vakantiegevoel word je dan mee wakker

Overigens in een muisstil huisje... op wat gegiebel na uit de andere kamer.
want oma zegt altijd tegen dochterlief: zachtjes doen want mama en opa slapen nog!

(Die waren ongetwijfeld al rond 6/half 7 wakker. Ik ook.. maar ben nog even terug in bed gekropen O+)
pi_194187480
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 07:18 schreef Myraela het volgende:
Vriendin van me is gisteren te huwelijk gevraagd. En hoewel ik superblij ben voor haar, ze heeft een leuke vriend en al lang een stabiele relatie. Ben ik ook gewoon jaloers. :’)
Heb je al hints aan je vriend gegeven?

Ik was na 8 jaar wel klaar met wachten en heb mijn vriend gewoon gevraagd :D
  Moderator dinsdag 21 juli 2020 @ 08:09:35 #136
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194187490
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 22:54 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Deze kno arts gaf aan dat wanneer het erger werd, een gehoorapparaat zou kunnen helpen. Hoe dat precies werkt weet ik niet, maar dat werd aangeraden
Geluid+geluid (in tegenfase) is stilte misschien?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_194187509
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 08:08 schreef Sarabi het volgende:
Heb je al hints aan je vriend gegeven?

Ik was na 8 jaar wel klaar met wachten en heb mijn vriend gewoon gevraagd :D
Niet al te subtiele hints ook. :') Twee jaar terug vroeg ik al of hij van plan was me binnen 3 jaar te vragen, want anders wilde ik een samenlevingscontract. Dat zou hij wel doen, maar blijkbaar heeft hij niet al teveel haast. :') En sowieso hebben we het er wel vaak over, weten we eigenlijk al hoe we het zouden willen. En gisteren was ik ook gewoon chagrijnig. :') Ik wil ook weer niet constant zeuren, dan snap ik dat hij me nooit gaat vragen. Maar meh.
pi_194187627
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 08:13 schreef Myraela het volgende:

[..]

Niet al te subtiele hints ook. :') Twee jaar terug vroeg ik al of hij van plan was me binnen 3 jaar te vragen, want anders wilde ik een samenlevingscontract. Dat zou hij wel doen, maar blijkbaar heeft hij niet al teveel haast. :') En sowieso hebben we het er wel vaak over, weten we eigenlijk al hoe we het zouden willen. En gisteren was ik ook gewoon chagrijnig. :') Ik wil ook weer niet constant zeuren, dan snap ik dat hij me nooit gaat vragen. Maar meh.
Dan heeft ie nog een jaar :D

Ik ben altijd diegene geweest die grote (eerste) stappen in onze relatie nam. Eerste date, samen wonen etc. Kennelijk is mijn man er niet zo goed in om die eerste stappen te zetten.
pi_194187678
ik vind het met trouwen bijna achterhaald, het gevraagd worden. Het is iets wat je samen beslist, en dan samen tot een overeenkomst komt om te trouwen. Maar goed, ik vergat laatst zelfs dat ik getrouwd was en noemde de duutser 'mijn vriend', en toen we ergens een trouwdatum moesten opgeven zat ik er 5 dagen naast....

Hoe hebben jullie dat nu dan geregeld, Myreala? Jullie hebben toch ook een koophuis e.d?
pi_194187682
Verder, om half 2 toch maar een corona test, gewoon om van dat stemmetje in m'n hoofd af te zijn...
pi_194187697
Misschien ben ik wat kil en zakelijk, maar ik vind 'ten huwelijk gevraagd worden' zoiets ouderwets en stoms. Ik bedoel, meestal weet je van te voren toch al dat de persoon met je wil trouwen (zeker als die al heel vaak gezeurd heeft dat ze ten huwelijk gevraagd wil worden) en dan moet je daar ineens een heel ritueel van gaan maken. Dat moet dan óók nog origineel en persoonlijk. Arme man (meestal de man). En er moet iemand bij om foto's te maken, want de rest van de wereld moet deelgenoot zijn. Instagram geneuzel vind ik het.

Ik ben meer van het goede gesprek, passend bij een huwelijk gebaseerd op wederzijds respect en gelijkwaardigheid. Dat je dan samen tot de conclusie komt dat een huwelijk de volgende stap in de relatie is, dat je dat samen graag wilt en wanneer dat dan het handigst is om te doen. Misschien moet er nog geld worden gespaard, misschien wil je samen snel kinderen. En dan plan je samen dat huwelijk en verdeelt taken afhankelijk van beschikbare tijd, geld en kwaliteiten.

Goedemorgen 8-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_194187699
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 08:38 schreef Jagärtrut het volgende:
ik vind het met trouwen bijna achterhaald, het gevraagd worden. Het is iets wat je samen beslist, en dan samen tot een overeenkomst komt om te trouwen. Maar goed, ik vergat laatst zelfs dat ik getrouwd was en noemde de duutser 'mijn vriend', en toen we ergens een trouwdatum moesten opgeven zat ik er 5 dagen naast....

Hoe hebben jullie dat nu dan geregeld, Myreala? Jullie hebben toch ook een koophuis e.d?
Hah! *;
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_194187703
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 08:38 schreef Jagärtrut het volgende:
Verder, om half 2 toch maar een corona test, gewoon om van dat stemmetje in m'n hoofd af te zijn...
Was het nog enigszins makkelijk te regelen?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_194187734
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 08:31 schreef Sarabi het volgende:
Dan heeft ie nog een jaar :D

Ik ben altijd diegene geweest die grote (eerste) stappen in onze relatie nam. Eerste date, samen wonen etc. Kennelijk is mijn man er niet zo goed in om die eerste stappen te zetten.
Ondanks dat we gewoon al besproken hebben hoe we zouden willen trouwen, en zelfs de gastenlijst al bijna hebben gemaakt. Is wat jij beschrijft eigenlijk precies de reden waarom ik wél wil dat hij me vraagt. Hij is sowieso al wat minder overduidelijk in zijn liefde verklaren. En ik wil gewoon één keer ook een groot gebaar van liefde.
pi_194187742
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 08:42 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Was het nog enigszins makkelijk te regelen?
geen enkel probleem! Vriendelijke jongen aan de telefoon...Wel balen, betekent nu wel thuis blijven, helaas. Maar goed, de duutser kan met de jongens dingen gaan doen!
pi_194187752
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 08:38 schreef Jagärtrut het volgende:
Hoe hebben jullie dat nu dan geregeld, Myreala? Jullie hebben toch ook een koophuis e.d?
Gewoon niet.
pi_194187765
^) oO/ :R

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 08:48:09 #148
217702 Lonaa
Honger!
pi_194187766
Goedemorgen,

Zaterdag heb ik een babyshower :r met een high tea ;( en het is de bedoeling dat ik iets te eten meeneem. Er is zat zoetigheid zag ik, dus ik wil iets hartigs. Mogelijk een quiche. Ofzo. Weet niet.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_194187772
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 08:48 schreef Jagärtrut het volgende:
^) oO/ :R

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat wou m'n oudste graag typen!
pi_194187779
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 08:48 schreef Lonaa het volgende:
Goedemorgen,

Zaterdag heb ik een babyshower :r met een high tea ;( en het is de bedoeling dat ik iets te eten meeneem. Er is zat zoetigheid zag ik, dus ik wil iets hartigs. Mogelijk een quiche. Ofzo. Weet niet.
Ik had een recept voor super lekkere chorizo hapjes, maar dat past geloof ik niet heel erg bij een high tea.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 21 juli 2020 @ 08:50:33 #151
217702 Lonaa
Honger!
pi_194187789
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 08:49 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik had een recept voor super lekkere chorizo hapjes, maar dat past geloof ik niet heel erg bij een high tea.
Ik wil dat recept soberso wel. :9
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 08:51:16 #152
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_194187792
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 08:48 schreef Jagärtrut het volgende:
^) oO/ :R

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goedemorgen Tom }) ):O >:O oO< 8-)
Spoilers!
  dinsdag 21 juli 2020 @ 08:51:54 #153
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_194187797
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 08:49 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik had een recept voor super lekkere chorizo hapjes, maar dat past geloof ik niet heel erg bij een high tea.
Jaaaa, die zijn lekker.
Spoilers!
pi_194187809
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 08:49 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik had een recept voor super lekkere chorizo hapjes, maar dat past geloof ik niet heel erg bij een high tea.
Juist wel. :9 Ik vind het concept van een high tea echt top, maar snap niet waarom het overal maar met precies dezelfde saaie gerechtjes is.
pi_194187832
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 08:40 schreef Isabeau het volgende:
Misschien ben ik wat kil en zakelijk, maar ik vind 'ten huwelijk gevraagd worden' zoiets ouderwets en stoms. Ik bedoel, meestal weet je van te voren toch al dat de persoon met je wil trouwen (zeker als die al heel vaak gezeurd heeft dat ze ten huwelijk gevraagd wil worden) en dan moet je daar ineens een heel ritueel van gaan maken. Dat moet dan óók nog origineel en persoonlijk. Arme man (meestal de man). En er moet iemand bij om foto's te maken, want de rest van de wereld moet deelgenoot zijn. Instagram geneuzel vind ik het.

Ik ben meer van het goede gesprek, passend bij een huwelijk gebaseerd op wederzijds respect en gelijkwaardigheid. Dat je dan samen tot de conclusie komt dat een huwelijk de volgende stap in de relatie is, dat je dat samen graag wilt en wanneer dat dan het handigst is om te doen. Misschien moet er nog geld worden gespaard, misschien wil je samen snel kinderen. En dan plan je samen dat huwelijk en verdeelt taken afhankelijk van beschikbare tijd, geld en kwaliteiten.

Goedemorgen 8-)
O+ ! ^) ? :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_194187862
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 08:45 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ondanks dat we gewoon al besproken hebben hoe we zouden willen trouwen, en zelfs de gastenlijst al bijna hebben gemaakt. Is wat jij beschrijft eigenlijk precies de reden waarom ik wél wil dat hij me vraagt. Hij is sowieso al wat minder overduidelijk in zijn liefde verklaren. En ik wil gewoon één keer ook een groot gebaar van liefde.
Maar ik gok dat hij toch gewoon altijd al zijn liefde laat blijken? Anders waren jullie denk ik niet samen.
pi_194187877
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 08:38 schreef Jagärtrut het volgende:
ik vind het met trouwen bijna achterhaald, het gevraagd worden. Het is iets wat je samen beslist, en dan samen tot een overeenkomst komt om te trouwen. Maar goed, ik vergat laatst zelfs dat ik getrouwd was en noemde de duutser 'mijn vriend', en toen we ergens een trouwdatum moesten opgeven zat ik er 5 dagen naast....
_O-
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  dinsdag 21 juli 2020 @ 09:03:49 #158
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_194187887
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 09:01 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Maar ik gok dat hij toch gewoon altijd al zijn liefde laat blijken? Anders waren jullie denk ik niet samen.
Hoe bedoel je dit?
Want ik krijg niet iedere dag te horen hoe fijn het is samen, dat ie van me houdt, ik krijg niet de hele dag kusjes etc, maar ik weet wel dat ie dat doet..

Dus hoe last iemand dan zijn/haar liefde blijken ?

Mooie eye-opener vond ik daarin "de 5 talen van de liefde"
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 21 juli 2020 @ 09:05:29 #159
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_194187897
Ik ben ook gevraagd hoor. En we hadden zelfs afgesproken dat K. Dat zou doen.. omdat hij dat wilde. Het koste hem wel 6 jaar, maar vooruit. En het was uiteindelijk niet het grote romantische gebaar, maar wel wat bij hem past.. O+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 21 juli 2020 @ 09:06:28 #160
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_194187904
En nu lig ik in bed naar het vogeltjes alarm van k. Te luisteren. Geen idee waar zn telefoon ligt, maar ik vind het stiekem ook wel gezellig, die vogeltjes zo :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_194187925
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 09:03 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dit?
Want ik krijg niet iedere dag te horen hoe fijn het is samen, dat ie van me houdt, ik krijg niet de hele dag kusjes etc, maar ik weet wel dat ie dat doet..

Dus hoe last iemand dan zijn/haar liefde blijken ?

Mooie eye-opener vond ik daarin "de 5 talen van de liefde"
Dat zal voor iedere relatie anders zijn. Wij vinden het in elkaar waarde laten erg belangrijk en een blijk van liefde. Elkaar helpen. En zo zijn er nog wel meer dingen waardoor je gewoon voelt dat er liefde is.

Ik had het niet zo zeer over woorden of kusjes :)
pi_194187952
Vaak genoeg dat ik bv vraag 'hoe gaat het met je vriend' en dan word ik met een corrigerende toon terechtgezet dat het 'm'n man' is.
Pfff alsof dat zo erg is.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_194187967
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 08:38 schreef Jagärtrut het volgende:
Verder, om half 2 toch maar een corona test, gewoon om van dat stemmetje in m'n hoofd af te zijn...
^O^ veel succes!
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_194187969
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 09:11 schreef FutureFairytale het volgende:
Vaak genoeg dat ik bv vraag 'hoe gaat het met je vriend' en dan word ik met een corrigerende toon terechtgezet dat het 'm'n man' is.
Pfff alsof dat zo erg is.
Ik zou het waarschijnlijk nog niet eens horen :D
Hij is ook zo veel langer mijn vriend geweest dan nu mijn man.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 09:13:26 #165
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_194187976
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 09:11 schreef FutureFairytale het volgende:
Vaak genoeg dat ik bv vraag 'hoe gaat het met je vriend' en dan word ik met een corrigerende toon terechtgezet dat het 'm'n man' is.
Pfff alsof dat zo erg is.
Ik vind 'mijn vrouw' ook vrij formeel en zwaar klinken. Ik noem haar gewoon altijd Anna :+.
pi_194187987
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 09:13 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik zou het waarschijnlijk nog niet eens horen :D
Hij is ook zo veel langer mijn vriend geweest dan nu mijn man.
Met jou kan ik praten :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 08:53 schreef Myraela het volgende:

[..]

Juist wel. :9 Ik vind het concept van een high tea echt top, maar snap niet waarom het overal maar met precies dezelfde saaie gerechtjes is.
Ik ben voor high tea met voornamelijk hartig en dan alleen een scone erbij en iets kleins zoets.
Hartig > zoet :)
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_194187993
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 09:13 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Ik vind 'mijn vrouw' ook vrij formeel en zwaar klinken. Ik noem haar gewoon altijd Anna :+.
Zo oud ook
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_194188023
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 09:01 schreef Sarabi het volgende:
Maar ik gok dat hij toch gewoon altijd al zijn liefde laat blijken? Anders waren jullie denk ik niet samen.
Wat is liefde laten blijken? Hij luistert naar me, hij steunt me en hij zal er altijd voor me zijn. Hij wordt boos op iedereen die me pijn doet en hij gunt en geeft me de wereld.

Maar ik ben iemand die ook vaak, te vaak, uitspreekt dat ik van hem hou. Hij reageert wel, maar het komt niet snel vanuit hem. Ik ben iemand die eerder zijn hand vast pakt of tegen hem aankruipt. Ik ben een regelnicht als het gaat om verrassingen of uitjes. Ik wil niet dit ook regelen, niet hierin óók het initiatief nemen.
pi_194188030
Maar ik ben denk ook wel een rare (vind ik zelf niet hoor haha) want ik vind het ook onzin dat mensen geheim moeten houden wat de naam van hun kind word. Het is voor hen leuk en spannend misschien maar voor anderen is het niet zo boeiend als voor henzelf :P
Dan moet ik echt mega enthousiast reageren, wat ik niet kan want ik kan niet liegen.
Als ik het een lelijke naam vind kan ik me er tenminste op voorbereiden/aan gaan wennen voor het kind eruit komt :')
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_194188055
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 09:17 schreef Myraela het volgende:

[..]

Wat is liefde laten blijken? Hij luistert naar me, hij steunt me en hij zal er altijd voor me zijn. Hij wordt boos op iedereen die me pijn doet en hij gunt en geeft me de wereld.

Maar ik ben iemand die ook vaak, te vaak, uitspreekt dat ik van hem hou. Hij reageert wel, maar het komt niet snel vanuit hem. Ik ben iemand die eerder zijn hand vast pakt of tegen hem aankruipt. Ik ben een regelnicht als het gaat om verrassingen of uitjes. Ik wil niet dit ook regelen, niet hierin óók het initiatief nemen.
Met bovenstaande weet je dat hij net zoveel van jou houdt als jij van hem. De een is er gewoon iets anders in om het te uiten dan de ander. Heeft denk ik ook met opvoeding te maken. Of je vaak 'ik hou van je' tegen je ouders hebt gezegd of nooit.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_194188102
Mogge!

Hallo Tom :W

Fijn Jager, dat je getest kan worden.

Trouwen/ten huwelijk vragen/gevraagd worden. Leuk als je het wil, handig voor administratief gebeuren rondom om huizen kopen en kinderen krijgen, goede reden voor een groot feest (als je dat wil), maar mensen moeten volgens mij nog steeds bij elkaar willen blijven en volgens mij is trouwen geen garantie daarvoor.

@Lonaa, zijn mini hartige muffins een idee? Ook makkelijk meenemen. @Isabeau, ik wil ook wel dat recept voor chorizohapjes

Ik heb m'n vrije tijd ook weer voor mezelf, afgelopen dagen alle 30 afleveringen van Dicte gezien, nu ben ik wel even klaar met bingewatchen
We have far more in common than that which devides us..
pi_194188201
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 09:20 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Met bovenstaande weet je dat hij net zoveel van jou houdt als jij van hem. De een is er gewoon iets anders in om het te uiten dan de ander. Heeft denk ik ook met opvoeding te maken. Of je vaak 'ik hou van je' tegen je ouders hebt gezegd of nooit.
:Y

En als je dit niet zelf wil regelen moet je het zeker niet doen Myraela. Maar het hem misschien ook niet kwalijk nemen als het nog een tijd duurt/er nooit van komt.
pi_194188230
Nou, als het er nooit van komt, neem ik het hem wel kwalijk hoor. :D Dan moet je niet zeggen dat je me wel gaat vragen en allemaal plannen voor een bruiloft maken. Ik twijfel niet aan de liefde. Maar kan gewoon wel even balen nu een vriendin wel gevraagd is.
pi_194188278
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 09:38 schreef Myraela het volgende:
Nou, als het er nooit van komt, neem ik het hem wel kwalijk hoor. :D Dan moet je niet zeggen dat je me wel gaat vragen en allemaal plannen voor een bruiloft maken. Ik twijfel niet aan de liefde. Maar kan gewoon wel even balen nu een vriendin wel gevraagd is.
Balen is ook logisch :)
Is het nog zo'n goede vriendin dat je misschien ook een 'taak' krijgt bij de bruiloft?
pi_194188305
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 09:43 schreef Sarabi het volgende:
Balen is ook logisch :)
Is het nog zo'n goede vriendin dat je misschien ook een 'taak' krijgt bij de bruiloft?
Ik weet eigenlijk helemaal niet wat er bij een bruiloft komt kijken, want zij is de eerste die gaat trouwen. Het is m'n beste vriendin, maar ze heeft ook nog een zus. Ze is wel van plan om heel veel jurken te passen, taarten te proeven en is sowieso een kleine perfectionist. Dus er is in ieder geval meer dan genoeg te plannen. :D Ik heb er heel erg veel zin in.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 09:55:44 #176
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_194188382
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 08:40 schreef Isabeau het volgende:
Misschien ben ik wat kil en zakelijk, maar ik vind 'ten huwelijk gevraagd worden' zoiets ouderwets en stoms. Ik bedoel, meestal weet je van te voren toch al dat de persoon met je wil trouwen (zeker als die al heel vaak gezeurd heeft dat ze ten huwelijk gevraagd wil worden) en dan moet je daar ineens een heel ritueel van gaan maken. Dat moet dan óók nog origineel en persoonlijk. Arme man (meestal de man). En er moet iemand bij om foto's te maken, want de rest van de wereld moet deelgenoot zijn. Instagram geneuzel vind ik het.

Ik ben meer van het goede gesprek, passend bij een huwelijk gebaseerd op wederzijds respect en gelijkwaardigheid. Dat je dan samen tot de conclusie komt dat een huwelijk de volgende stap in de relatie is, dat je dat samen graag wilt en wanneer dat dan het handigst is om te doen. Misschien moet er nog geld worden gespaard, misschien wil je samen snel kinderen. En dan plan je samen dat huwelijk en verdeelt taken afhankelijk van beschikbare tijd, geld en kwaliteiten.

Goedemorgen 8-)
Ik kan me hier helemaal in vinden. In plaats van ‘ten huwelijk gevraagd worden’ werd ik het zat om steeds te horen ‘wanneer gaan we nou trouwen’, besloten we ervoor te gaan toen we voor ons zagen hoe we dat konden doen zonder ons in een gebeuren te storten dat helemaal niet bij ons paste.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_194188412
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 09:46 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik weet eigenlijk helemaal niet wat er bij een bruiloft komt kijken, want zij is de eerste die gaat trouwen. Het is m'n beste vriendin, maar ze heeft ook nog een zus. Ze is wel van plan om heel veel jurken te passen, taarten te proeven en is sowieso een kleine perfectionist. Dus er is in ieder geval meer dan genoeg te plannen. :D Ik heb er heel erg veel zin in.
Leuk *O* misschien mag je wel mee jurken passen.
Mijn beste vriendinnen zijn ook ceremoniemeesters geweest op mijn bruiloft.
pi_194188456
Ik ben eigenlijk alleen maar om het geld getrouwd*, anders had het voor mij niet gehoeven. Ik vind samen kinderen krijgen een veel grotere commitment dan trouwen.

*Toen we naar Brussel verhuisden was ik zwanger van de 2e, en werkeloos. Ik zou alleen via de duutser meeverzekerd kunnen zijn als we getrouwd waren. Makkelijke beslissing dus...
pi_194188576
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 10:06 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik ben eigenlijk alleen maar om het geld getrouwd*, anders had het voor mij niet gehoeven. Ik vind samen kinderen krijgen een veel grotere commitment dan trouwen.

*Toen we naar Brussel verhuisden was ik zwanger van de 2e, en werkeloos. Ik zou alleen via de duutser meeverzekerd kunnen zijn als we getrouwd waren. Makkelijke beslissing dus...
Huh? Dus samen kinderen hebben was niet genoeg?
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator dinsdag 21 juli 2020 @ 10:51:14 #180
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194189011
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 10:18 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Huh? Dus samen kinderen hebben was niet genoeg?
Genoeg mensen die samen kinderen hebben en elkaar bloed wel kunnen drinken :7
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_194189078
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 10:51 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Genoeg mensen die samen kinderen hebben en elkaar bloed wel kunnen drinken :7
Maar dan verhuis je vast niet mee naar Brussel
We have far more in common than that which devides us..
pi_194189103
Ik heb mijn vriend me laten beloven me nooit ten huwelijk te vragen :+

Goedemorgen trouwens. Godnondeju, ik denk dat er gisteren iets van stro/stof onder mijn lens heeft zitten etteren, want de hele nacht het gevoel alsof er zand in mijn ogen zat en het traant en irriteert nog steeds. Wel al ietsje minder rood. Zeer matig geslapen daardoor :{ .

Hoi TOM! *O*

Succes met de test Jägar!
pi_194189560
Trouwen? wat Isa zegt of JT.
Het was de goedkoopste manier om zaken te regelen na 2 jaar samenwonen en huis kopen.
Het klinkt weinig romantisch en was een goede reden om een feestje te geven.
Oh ja, en binnen 3 maanden geregeld ^) met 3 al gescheiden getuigen, waarvan eentje hoogzwanger en dat bepaalde de datum, schiet mij te binnen.
For better and for worse. En die dagen zijn allemaal wel voorbijgekomen.
Nu in wat rustiger vaarwater.pfffft.

Dag Tom :W c_/ *O* >:O w/

[ Bericht 12% gewijzigd door AnneX op 21-07-2020 11:39:59 ]
  dinsdag 21 juli 2020 @ 11:59:33 #184
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194189886
En iedereen trouwt natuurlijk ook maar eenmaal in hun leven, hč?
40% van alle huwelijken eindigt in een echtscheiding.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 21 juli 2020 @ 12:01:07 #185
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_194189903
Ik zit mijn boodschappenlijstje van de laatste boodschappentrip naar Duitsland te bekijken in voorbereiding van de volgende trip binnenkort. Sommige dingen zijn echt zo bizar veel goedkoper dan hier en ik snap eigenlijk niet waarom.
Lactosevrije slagroom: hier 1.99, daar 0.87
Lactosevrije roomkaas: 2.59, daar 0.89
Lactosevrije creme fraiche: 1.95, daar 0.69
Etc, etc.
Spoilers!
pi_194189918
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 12:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zit mijn boodschappenlijstje van de laatste boodschappentrip naar Duitsland te bekijken in voorbereiding van de volgende trip binnenkort. Sommige dingen zijn echt zo bizar veel goedkoper dan hier en ik snap eigenlijk niet waarom.
Lactosevrije slagroom: hier 1.99, daar 0.87
Lactosevrije roomkaas: 2.59, daar 0.89
Lactosevrije creme fraiche: 1.95, daar 0.69
Etc, etc.
De markt is groter?
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 21 juli 2020 @ 12:04:36 #187
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_194189951
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 12:02 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

De markt is groter?
Dat is het enige dat ik kan bedenken. Hier zijn het A-merkproducten die je moet kopen, daar hebben ze gewoon een prima eigen merk. Ze hebben die A-merken ook wel en dat is nog steeds veel goedkoper.
Spoilers!
  Moderator dinsdag 21 juli 2020 @ 12:07:22 #188
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194189986
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 12:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
ik snap eigenlijk niet waarom.
Misschien omdat het daar gewoon lactosevrij is en hier ook biodynamisch linksdraaiend glutenvrij moet zijn.
Maar inderdaad, meer keuze en ook gewoon van eigen merken die dat hebben.

De MwSt is op dit moment ook nog eens lager
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator dinsdag 21 juli 2020 @ 12:09:03 #189
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194189999
Ok, glutenvrij is natuurlijk niet van toepassing op zuivelproducten, maar voor wat meer kant- en klare producten geldt het wel. En voor de glutenvrije producten ook. Die zijn gewoon glutenvrij en niet van ook nog vrij van ei en melk en van biologische ingrediënten.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_194190021
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 12:09 schreef derLudolf het volgende:
Ok, glutenvrij is natuurlijk niet van toepassing op zuivelproducten, maar voor wat meer kant- en klare producten geldt het wel. En voor de glutenvrije producten ook. Die zijn gewoon glutenvrij en niet van ook nog vrij van ei en melk en van biologische ingrediënten.
Dat zijn glutenvrije producten hier ook lang niet altijd hoor. Ik kan vaker niet dan wel slagen voor mezelf in dat schap.

Maar Duitse supermarkten hebben sowieso vaak wel veel meer keuze. :)
  dinsdag 21 juli 2020 @ 12:13:18 #191
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_194190034
Meer keuze snap ik wel. Maar ik snap de grote prijsverschillen niet goed. Ook bij drogisterijartikelen zijn de verschillen echt groot.
Spoilers!
pi_194190060
quote:
11s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 11:59 schreef golfer het volgende:
En iedereen trouwt natuurlijk ook maar eenmaal in hun leven, hč?
40% van alle huwelijken eindigt in een echtscheiding.
:Y ik ben de eerste keer ook wel een beetje klaar met de romantiek, grootse gebaren en enorme feesten. Áls, dan klein en makkelijk, zo ongeveer als Lienekien met een select clubje lekker lunchen en borrelen in de buurt.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Moderator dinsdag 21 juli 2020 @ 12:16:18 #193
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194190063
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 12:11 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Dat zijn glutenvrije producten hier ook lang niet altijd hoor. Ik kan vaker niet dan wel slagen voor mezelf in dat schap.

Maar Duitse supermarkten hebben sowieso vaak wel veel meer keuze. :)
Wat wat precies is weet ik ook niet, normaal gesproken kom ik nooit in de vak van de supermarkt.
Maar als ik dat spul moet hebben met uitwisselingen valt me altijd op dat het vaak niet alleen het geen is wat ik zoek. En meestal betaal je voor zo'n pakje "room" het tienvoudige van een pot crčme fraiche.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_194190078
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 12:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
Meer keuze snap ik wel. Maar ik snap de grote prijsverschillen niet goed. Ook bij drogisterijartikelen zijn de verschillen echt groot.
Wij kopen drogisterijartikelen alleen nog maar in Duitsland. Zo'n enorm verschil.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Moderator dinsdag 21 juli 2020 @ 12:19:16 #195
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194190100
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 12:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
Meer keuze snap ik wel. Maar ik snap de grote prijsverschillen niet goed. Ook bij drogisterijartikelen zijn de verschillen echt groot.
Lagere prijzen voor de panden (in het algemeen en ik ben in Nederland eigenlijk nog nooit een supermarkt op een industrieterrein tegen gekomen), lagere loonkosten, efficiënter werken of met minder winst genoegen nemen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_194190109
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 12:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
Meer keuze snap ik wel. Maar ik snap de grote prijsverschillen niet goed. Ook bij drogisterijartikelen zijn de verschillen echt groot.
Ja maar dat verschil is er bijvoorbeeld ook met NL en BE. Ik betaal me hier in BE echt scheel aan boodschappen.
Geen idee waar dat precies vandaan komt.

(Verder mogen die Belgen hier niet mopperen, want ze betalen maar 80 euro per jaar aan zorgverzekering en ook de autoverzekering is een lachertje. Ik had het er deze week met huisgenoot over :P )
  dinsdag 21 juli 2020 @ 12:21:19 #197
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194190121
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 21:54 schreef Barreltje het volgende:
|:) bwoh! Heer-lijk gegeten en helemaal tjokvol van het haute-cuisine eten..
Geen extra mac meer nodig _O_
En een fantastisch non-alcoholische drank arrangement c_/

Morgen verslag O+
Heb ik ergens iets gemist?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator dinsdag 21 juli 2020 @ 12:21:29 #198
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194190122
Kleinbeeldfilm haal ik altijd bij de DM, in NL ¤14,99 voor een 3x36 verpakking Kodak Gold, bij de DM ¤7,99 :o
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 21 juli 2020 @ 12:22:25 #199
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194190139
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 19:45 schreef z80 het volgende:
Gegeten bij de Japanner hier in Kleve. Smaakt goed, maar niet snel voor herhaling vatbaar.
foto's en verslag volgen nog in het juiste topic.
Ook gemist?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_194190168
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 12:16 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wat wat precies is weet ik ook niet, normaal gesproken kom ik nooit in de vak van de supermarkt.
Maar als ik dat spul moet hebben met uitwisselingen valt me altijd op dat het vaak niet alleen het geen is wat ik zoek. En meestal betaal je voor zo'n pakje "room" het tienvoudige van een pot crčme fraiche.
Ja maar is glutenvrij ook niet gebonden aan nog veel strengere productieregels? Omdat je dus echt geen allergenen, zelfs geen sporen van, in je product mag hebben?

Naast dat de markt kleiner is, dus de prijzen ook daardoor hoger komen te liggen. (Enerzijds omdat de marges minder groot zijn, anderzijds omdat de doelgroep toch wel overstag gaat)
  dinsdag 21 juli 2020 @ 12:25:17 #201
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_194190178
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 12:17 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Wij kopen drogisterijartikelen alleen nog maar in Duitsland. Zo'n enorm verschil.
Dat doen wij ook al jaren. Er zijn enkele dingen die we hier nog kopen zoals dagcrčme en tandpasta. Ik vind het ook erg makkelijk om gewoon een of twee keer per jaar groot inkopen te doen.
We gaan het nu helemaal makkelijk aanpakken. We doen online een bestelling bij de DM en laten die bij het filiaal in Meppen afleveren. Lekker snel en vrij corona-proof :) Mijn vriendin bestelt ook gelijk mee, ik vind het helemaal handig.
Spoilers!
  dinsdag 21 juli 2020 @ 12:27:40 #202
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_194190191
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 12:19 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Lagere prijzen voor de panden (in het algemeen en ik ben in Nederland eigenlijk nog nooit een supermarkt op een industrieterrein tegen gekomen), lagere loonkosten, efficiënter werken of met minder winst genoegen nemen?
Hmm, zou kunnen. In Nederland mogen geen consumentenproducten op een industrieterrein verkocht worden. Of zoiets. Makro mag dus wel, Albert Heijn niet.
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 12:20 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ja maar dat verschil is er bijvoorbeeld ook met NL en BE. Ik betaal me hier in BE echt scheel aan boodschappen.
Geen idee waar dat precies vandaan komt.

(Verder mogen die Belgen hier niet mopperen, want ze betalen maar 80 euro per jaar aan zorgverzekering en ook de autoverzekering is een lachertje. Ik had het er deze week met huisgenoot over :P )
België is dan weer duurder inderdaad.

Wij hebben in Engeland een discussie gehad over wegenbelasting. Onze vriend was gelijk klaar met mopperen over gaten in de weg :D
Spoilers!
  Moderator dinsdag 21 juli 2020 @ 12:28:10 #203
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194190196
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 12:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
We doen online een bestelling bij de DM en laten die bij het filiaal in Meppen afleveren
Wat kom je "hier" doen? :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator dinsdag 21 juli 2020 @ 12:29:51 #204
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194190217
Ennuh, tandpasta.. Ik haal altijd Colgate voor ¤0,75 bij de Edeka ^O^
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 21 juli 2020 @ 12:32:55 #205
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_194190255
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 12:28 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wat kom je "hier" doen? :P
Naar Kaufland, DM, Sigme en onze gezamenlijke krokettenvriend :) We gaan waarschijnlijk een nachtje in een B&B.

We zoeken nog om iets te doen in zuid-oost Drenthe of net over de grens voor een paar uur. We houden niet van wandelen en niet van kunst. En we zijn al bij het Hunebedcentrum geweest.
En tips voor een restaurant zijn ook welkom.
Spoilers!
pi_194190409
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 19:14 schreef Molo het volgende:

[..]

Zijn ook audiologische trainingen mogelijk in aanvulling daarop, om de auditieve overgevoeligheid te laten afnemen.
Triggerwoord.
De eerste plek waar ik aan zou kloppen met tinnitus of hyperacusis zou een audiologisch centrum zijn. Multidisciplinair, extra feest.
Die in Limburg hebben een toffe combitherapie voor tinnitus, audiologisch en psychologisch en evt aangevuld met andere disciplines.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  Moderator dinsdag 21 juli 2020 @ 12:49:28 #207
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194190417
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 12:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
en onze gezamenlijke krokettenvriend
Aha, dat dacht ik al. Controleer even z'n openingstijden, die heeft ie aangepast ;)
Qua vertier, de Compascuumer dagen in het Veenpark zijn altijd wel leuk, vind ik tenminste.
http://www.veenpark.nl/kalender.html

In Emmen kun je gratis door het oude Noorder Dierenpark - tegenwoordig Rensenpark - geheten. Bovendien is op loopafstand van het park een stripclub én evangelische boekhandel (ja, die zitten naast elkaar)

Hebben jullie een hele aan lopen in het algemeen of aan lopen om het lopen? Lopen om iets te bekijken vind ik minder erg dan lopen om het lopen zeg maar.

In Meppen kun je kanoën op de Hase geloof ik :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_194190483
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 21:38 schreef z80 het volgende:

[..]

Van die gene die vast zitten wil ik graag weten of ze de eerst mogelijkheid voorbij hebben laten gaan. Zo van komt wel. Of dat ze ergens ver weg in een uithoek zitten.
Van waar ik zat met vakantie was terug vliegen het makkelijkste. Ook toen ik al lang en breed thuis was weren er nog zat mogelijkheden.
Waarom ze direct verdenken van eigen schuld. Dat het bij jou makkelijk ging, wil niet zeggen dat dat overal zo was.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  Moderator dinsdag 21 juli 2020 @ 12:58:11 #209
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194190511
Restaurants, lang getwijfeld, maar ik denk dat Kiek in de Pann de place-to-be is
https://www.kiek-in-de-pann.de/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_194190563
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 08:45 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

geen enkel probleem! Vriendelijke jongen aan de telefoon...Wel balen, betekent nu wel thuis blijven, helaas. Maar goed, de duutser kan met de jongens dingen gaan doen!
Als een persoon in een gezin getest wordt, moet iedereen contact vermijden tot het resultaat er is.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 21 juli 2020 @ 13:05:19 #211
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_194190584
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 12:58 schreef derLudolf het volgende:
Restaurants, lang getwijfeld, maar ik denk dat Kiek in de Pann de place-to-be is
https://www.kiek-in-de-pann.de/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt voor de tips. Ik zal er eens naar kijken. Ik weet nog niet op welke dag we gaan en in welke plaats we slapen.

Ik verheug me er wel op. Ook al is het voor het grootste deel een functioneel tripje, we hebben zo toch in elk geval 2 dagen vrij dit jaar.
Spoilers!
  Moderator dinsdag 21 juli 2020 @ 13:19:35 #212
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194190728
Bedoel je ipv Kaufland geen Marktkauf? Kaufland zit niet in Meppen voor zo ver ik weet.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 21 juli 2020 @ 13:19:52 #213
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_194190737
Dat je midden op de dag op de bank in slaap.valt... :O }:|

Leuke (lekkere)plannen Lucky! :Y) ^O^
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 21 juli 2020 @ 13:25:12 #214
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_194190793
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 13:19 schreef derLudolf het volgende:
Bedoel je ipv Kaufland geen Marktkauf? Kaufland zit niet in Meppen voor zo ver ik weet.
Google zegt:
Address: Am Neuen Markt 1, 49716 Meppen, Germany
Spoilers!
  Moderator dinsdag 21 juli 2020 @ 13:41:27 #215
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194190970
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 13:25 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Google zegt:
Address: Am Neuen Markt 1, 49716 Meppen, Germany
Dan zal het wel zo zijn ;) Nog nooit geweest dus.
Bij de Marktkauf hebben ze heel mooi vlees trouwens, groot assortiment drooggerijpt Simmentaler vlees.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_194190999
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 09:18 schreef FutureFairytale het volgende:
Maar ik ben denk ook wel een rare (vind ik zelf niet hoor haha) want ik vind het ook onzin dat mensen geheim moeten houden wat de naam van hun kind word.
Wij deelden die gewoon hoor, met mensen die een beetje dichtbij staan.
En ik heb niks met het huwelijksaanzoek.
Misschien hoort het bij elkaar ;)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 21 juli 2020 @ 13:44:47 #217
217702 Lonaa
Honger!
pi_194191004
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 12:32 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Naar Kaufland, DM, Sigme en onze gezamenlijke krokettenvriend :) We gaan waarschijnlijk een nachtje in een B&B.

We zoeken nog om iets te doen in zuid-oost Drenthe of net over de grens voor een paar uur. We houden niet van wandelen en niet van kunst. En we zijn al bij het Hunebedcentrum geweest.
En tips voor een restaurant zijn ook welkom.
Hai. :7
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator dinsdag 21 juli 2020 @ 13:45:34 #218
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194191016
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 13:44 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Hai. :7
Het verschil tussen Twente en Drenthe zou jij toch moeten weten :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 21 juli 2020 @ 13:48:56 #219
217702 Lonaa
Honger!
pi_194191066
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 13:45 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Het verschil tussen Twente en Drenthe zou jij toch moeten weten :P
Oh wacht. Ik las 'of net over de grens' niet als 'net over de grens met Duitsland' maar als 'net over de grens met de provincie daaronder'.

:')

* Lonaa verlaat stilletjes de SC weer
Sterkheidsbaas van alles.
pi_194191096
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 13:48 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Oh wacht. Ik las 'of net over de grens' niet als 'net over de grens met Duitsland' maar als 'net over de grens met de provincie daaronder'.

:')

* Lonaa verlaat stilletjes de SC weer
Ah joh, allemaal het verre Oosten/Noorden/weetikhet. Één pot nat :+

*rent snel weg*
pi_194191102
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 13:51 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ah joh, allemaal het verre Oosten/Noorden/weetikhet. Één pot nat :+

*rent snel weg*
_O-
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 21 juli 2020 @ 13:52:12 #222
217702 Lonaa
Honger!
pi_194191106
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 13:51 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ah joh, allemaal het verre Oosten/Noorden/weetikhet. Één pot nat :+

*rent snel weg*
Dat komt door die Vegan-bubbel van je. :6

O+ :*
Sterkheidsbaas van alles.
pi_194191107
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 13:51 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ah joh, allemaal het verre Oosten/Noorden/weetikhet. Één pot nat :+

*rent snel weg*
:D
pi_194191135
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 13:52 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Dat komt door die Vegan-bubbel van je. :6

O+ :*
:D

We zijn allemaal één O+ *Strooit met bloemetjes*
  Moderator dinsdag 21 juli 2020 @ 13:55:09 #225
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194191145
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 13:48 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Oh wacht. Ik las 'of net over de grens' niet als 'net over de grens met Duitsland' maar als 'net over de grens met de provincie daaronder'.

:')

* Lonaa verlaat stilletjes de SC weer
Onder ZO Drenthe ligt de Grafschaft Bentheim en dan pas kom je in Twente :*
Beide ook mooi trouwens.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator dinsdag 21 juli 2020 @ 13:56:06 #226
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194191158
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 13:54 schreef Candaasje het volgende:

[..]

:D

We zijn allemaal één O+ *Strooit met bloemetjes*
Hou verdomme die rotzooi bij je. De boel te vervuilen!!!einz1111
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 21 juli 2020 @ 13:58:38 #227
217702 Lonaa
Honger!
pi_194191185
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 13:55 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Onder ZO Drenthe ligt de Grafschaft Bentheim en dan pas kom je in Twente :*
Beide ook mooi trouwens.
Ik bezit een auto dus ik had best een stukje tegemoet kunnen komen. ;)
Sterkheidsbaas van alles.
pi_194191217
Hebben mensen toevallig ook leuke tips voor omgeving Volendam? Ik wil daar dus een keer heen, maar ik kon helemaal geen toffe restaurants vinden. Niet met fatsoenlijke vega-opties in ieder geval. En waarschijnlijk ben ik er na een uur ook wel uitgekeken, dus nog iets in de buurt zou ook wel tof zijn.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 14:00:21 #229
217702 Lonaa
Honger!
pi_194191222
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 13:54 schreef Candaasje het volgende:

[..]

:D

We zijn allemaal één O+ *Strooit met bloemetjes*
iew, natuurlijk ;(
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator dinsdag 21 juli 2020 @ 14:06:29 #230
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194191315
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 14:00 schreef Myraela het volgende:
Hebben mensen toevallig ook leuke tips voor omgeving Volendam? Ik wil daar dus een keer heen, maar ik kon helemaal geen toffe restaurants vinden. Niet met fatsoenlijke vega-opties in ieder geval. En waarschijnlijk ben ik er na een uur ook wel uitgekeken, dus nog iets in de buurt zou ook wel tof zijn.
In Volendam moet je gewoon een bos paling halen en zorgen dat je helemaal onder het vet zit :9
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_194191634
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 14:06 schreef derLudolf het volgende:

[..]

In Volendam moet je gewoon een bos paling halen en zorgen dat je helemaal onder het vet zit :9
Dat is een van de weinige dingen die ik echt mis aan de vis allergie. Dat vond ik toch zo ontzettend lekker.
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 21 juli 2020 @ 14:42:50 #232
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_194191795
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 14:06 schreef derLudolf het volgende:

[..]

In Volendam moet je gewoon een bos paling halen en zorgen dat je helemaal onder het vet zit :9
Dat. Je kan de dijk op en neer en een boot pakken naar Marken, maar dat is het wel zo'n beetje :+.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_194191858
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 14:00 schreef Myraela het volgende:
Hebben mensen toevallig ook leuke tips voor omgeving Volendam? Ik wil daar dus een keer heen, maar ik kon helemaal geen toffe restaurants vinden. Niet met fatsoenlijke vega-opties in ieder geval. En waarschijnlijk ben ik er na een uur ook wel uitgekeken, dus nog iets in de buurt zou ook wel tof zijn.
Zelf geen tips, geeft HappyCow geen opties in de buurt?

quote:
2s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 14:00 schreef Lonaa het volgende:

[..]

iew, natuurlijk ;(
En ik maar denken dat ik het stadskind was :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 14:06 schreef derLudolf het volgende:

[..]

In Volendam moet je gewoon een bos paling halen en zorgen dat je helemaal onder het vet zit :9
Dit klinkt echt zo ranzig :X
  Moderator dinsdag 21 juli 2020 @ 14:47:26 #234
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194191866
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 14:32 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Dat is een van de weinige dingen die ik echt mis aan de vis allergie. Dat vond ik toch zo ontzettend lekker.
Echt voor alle soorten vis? Nog nooit van gehoord, wat zit er in vis waar je niet tegen kunt dan?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_194191935
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 14:47 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Echt voor alle soorten vis? Nog nooit van gehoord, wat zit er in vis waar je niet tegen kunt dan?
het heeft iets met een bepaald eiwit te maken. Mijn zus heeft het ook. Broer niet, ouders ook niet, maar de moeder van mijn moeder had het ook
We have far more in common than that which devides us..
pi_194192035
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 14:51 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

het heeft iets met een bepaald eiwit te maken. Mijn zus heeft het ook. Broer niet, ouders ook niet, maar de moeder van mijn moeder had het ook
'Allergie voor vissen wordt veroorzaakt door een reactie op eiwit in visvlees (spier). Het dominerende allergeen is een spiereiwit dat parvalbumine wordt genoemd.'

meer info: https://www.voedselallergie.nl/allergenen/vis.html

Het komt vaker voor.
pi_194192235
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 14:46 schreef Candaasje het volgende:
Zelf geen tips, geeft HappyCow geen opties in de buurt?
Niet echt nee. Misschien maar naar Amsterdam uitwijken ofzo. :')
pi_194192315
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 14:59 schreef Candaasje het volgende:

[..]

'Allergie voor vissen wordt veroorzaakt door een reactie op eiwit in visvlees (spier). Het dominerende allergeen is een spiereiwit dat parvalbumine wordt genoemd.'

meer info: https://www.voedselallergie.nl/allergenen/vis.html

Het komt vaker voor.
Ik zie dat lijstje, en gelukkig heb ik "alleen maar" last van het maag/darm deel, en ook nooit meteen maar na een uur of 3. Heb je ergens gegeten en dan midden in de nacht wakkerworden van misselijk/overgeven etc. Ik heb toch echt geen vis gehad....volgende dag nagebeld, begruiken ze vissaus en oestersaus...wat begrijp je als kok dan niet van een visallergie o|O
En maar niet snappen waarom je steeds misselijk bent na bij een bepaald (geweldig) restaurant te hebben gegeten, kok wist zeker dat hij geen visproducten gebruikte. Maar hij had de tapenade bij de hanos vandaan...anjosvis (en dan vond ik zo lekker, die tapenade)
We have far more in common than that which devides us..
pi_194192423
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 13:54 schreef Candaasje het volgende:

[..]

:D

We zijn allemaal één O+ *Strooit met bloemetjes*
HATSJOE! ;(
pi_194192512
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:11 schreef Myraela het volgende:

[..]

Niet echt nee. Misschien maar naar Amsterdam uitwijken ofzo. :')
Ah jammer ja. In A'dam zelf zit inderdaad wel genoeg. Soms verrassen kleine dorpjes je nog wel eens met vega(n) aanbod, hoewel het me van Volendam ook wel echt had verbaasd :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:16 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik zie dat lijstje, en gelukkig heb ik "alleen maar" last van het maag/darm deel, en ook nooit meteen maar na een uur of 3. Heb je ergens gegeten en dan midden in de nacht wakkerworden van misselijk/overgeven etc. Ik heb toch echt geen vis gehad....volgende dag nagebeld, begruiken ze vissaus en oestersaus...wat begrijp je als kok dan niet van een visallergie o|O
En maar niet snappen waarom je steeds misselijk bent na bij een bepaald (geweldig) restaurant te hebben gegeten, kok wist zeker dat hij geen visproducten gebruikte. Maar hij had de tapenade bij de hanos vandaan...anjosvis (en dan vond ik zo lekker, die tapenade)
Oh dat is zo rot. Ik ben blij dat ik zelf geen lichamelijke klachten krijg van eten, maar het puur dus een ethisch standpunt is, want ik heb toch ook al een aantal keer gehad dat mijn kennis over voeding(srestricties) beter was dan dat van het restaurant/eettent/etc. (En dan heb ik het niet alleen over de Mac Donalds met 16jarige werknemers. Ik stel mijn verwachtingen ook wel per keer bij natuurlijk ;) )

quote:
10s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:24 schreef Blues het volgende:

[..]

HATSJOE! ;(
Ja, dat wordt thuisblijven dus hč. *Gooit ellendig-lang-wattenstaafje naar Blues*
pi_194192536
man, ik kreeg de tranen in m'n ogen van die wattenstaaf. Ik noem het bewust geen wattenstaafje, bah.

Nu maar hopen dat ze snel bellen, en dat het negatief is. Dan kunnen we verder vakantie vieren.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 15:35:24 #242
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194192546
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 12:48 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Triggerwoord.
De eerste plek waar ik aan zou kloppen met tinnitus of hyperacusis zou een audiologisch centrum zijn. Multidisciplinair, extra feest.
Die in Limburg hebben een toffe combitherapie voor tinnitus, audiologisch en psychologisch en evt aangevuld met andere disciplines.
Yes :Y

Die toko in zuid Limburg (Adelante bedoel je toch?) vind ik in het algemeen zwaar overhyped maar hun audiologische centrum is grensoverschrijdend bekend en erg goed.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_194192603
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:34 schreef Jagärtrut het volgende:
man, ik kreeg de tranen in m'n ogen van die wattenstaaf. Ik noem het bewust geen wattenstaafje, bah.

Nu maar hopen dat ze snel bellen, en dat het negatief is. Dan kunnen we verder vakantie vieren.
Hope so ^O^ :{
pi_194192614
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:32 schreef Candaasje het volgende:


Ja, dat wordt thuisblijven dus hč. *Gooit ellendig-lang-wattenstaafje naar Blues*
*Vangt op met neus |:)
pi_194192621
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:34 schreef Jagärtrut het volgende:
man, ik kreeg de tranen in m'n ogen van die wattenstaaf. Ik noem het bewust geen wattenstaafje, bah.

Nu maar hopen dat ze snel bellen, en dat het negatief is. Dan kunnen we verder vakantie vieren.
Zijn jullie in ieder geval wel al van de tuin aan het genieten? :)
pi_194192672
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:34 schreef Jagärtrut het volgende:
man, ik kreeg de tranen in m'n ogen van die wattenstaaf. Ik noem het bewust geen wattenstaafje, bah.

Nu maar hopen dat ze snel bellen, en dat het negatief is. Dan kunnen we verder vakantie vieren.
Duimduimduim
We have far more in common than that which devides us..
pi_194192737
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 09:24 schreef Kaatje1 het volgende:

@:Lonaa, zijn mini hartige muffins een idee? Ook makkelijk meenemen. @:Isabeau, ik wil ook wel dat recept voor chorizohapjes
http://www.kayotic.nl/blog/ -O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_194192774
quote:
-O- -O-
Maar volgens mij heeft @AnneX een mogelijkheid om bij de Kayotic recepten te komen
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 21 juli 2020 @ 15:56:21 #249
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194192780
Zometeen even een wandeling op ons strand maken en daarna een hapje eten bij een nieuwe strandtent.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_194192785
quote:
11s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 11:59 schreef golfer het volgende:
En iedereen trouwt natuurlijk ook maar eenmaal in hun leven, hč?
40% van alle huwelijken eindigt in een echtscheiding.
Hertrouwen doen ze bij mij in de familie nauwelijks aan; laatste waren:
* opa vaderszijde vóórdat hij mijn oma trouwde, en dat was afgesproken werk, de vrouw die hij scheidde had hij uitsluitend geëcht zodat ze geen 'onecht' kind kreeg - het kind was niet van hem
* opa moederszijde, na de vechtscheiding van mijn oma trouwde hij hun inwonende huisvriendin

In de familie van mijn lief doen ze er ook al nauwelijks aan. Eén echtscheiding, van zijn ouders, nadat vader het gesticht in draaide, en moeder is later hertrouwd. Voor de rest geen hertrouwers denk ik, in de generaties van broers/zussen/ooms/tantes/grootouders.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_194192791
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:56 schreef sigme het volgende:

Hertrouwen doen ze bij mij in de familie nauwelijks aan; laatste waren:
* opa vaderszijde vóórdat hij mijn oma trouwde, en dat was afgesproken werk, de vrouw die hij scheidde had hij uitsluitend geëcht zodat ze geen 'onecht' kind kreeg - het kind was niet van hem
* opa moederszijde, na de vechtscheiding van mijn oma trouwde hij hun inwonende huisvriendin

In de familie van mijn lief doen ze er ook al nauwelijks aan. Eén echtscheiding, van zijn ouders, nadat vader het gesticht in draaide, en moeder is later hertrouwd. Voor de rest geen hertrouwers denk ik, in de generaties van broers/zussen/ooms/tantes/grootouders.
Mijn pa heeft 9 broers en zussen. Nul scheidingen, allemaal jong getrouwd.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 21 juli 2020 @ 15:59:37 #252
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194192815
Uitzonderingen op die 40% heb je natuurlijk overal. :)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_194192867
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:59 schreef golfer het volgende:
Uitzonderingen op die 40% heb je natuurlijk overal. :)
Mijn neven en nichten daarentegen *O* :|W
Geloof dat er nog 1 stel bij elkaar is _O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_194192884
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 13:44 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Wij deelden die gewoon hoor, met mensen die een beetje dichtbij staan.
En ik heb niks met het huwelijksaanzoek.
Misschien hoort het bij elkaar ;)
O+
Je bent de eerste van wie ik dit hoor. Je hoeft t ook niet met de wereld te delen maar waarom zo 'spannend' gaan lopen doen tegen je fam. Mn zusje is hoogzwanger en ik ben de enige die geen namen aan t raden is. Maakt toch niet uit, je kunt er niks aan veranderen.

Of zou dat t misschien zijn? Dat mensen beďnvloed worden en dan toch wel naam kunnen veranderen? Dan alsnog, prima toch :)
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_194192900
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:34 schreef Jagärtrut het volgende:
man, ik kreeg de tranen in m'n ogen van die wattenstaaf. Ik noem het bewust geen wattenstaafje, bah.

Nu maar hopen dat ze snel bellen, en dat het negatief is. Dan kunnen we verder vakantie vieren.
-O-
In mn neus zou ik geen moeite mee hebben. In m'n keel wel :{
Goed dat je er vanaf bent!
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_194192901
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 16:05 schreef FutureFairytale het volgende:

O+
Je bent de eerste van wie ik dit hoor. Je hoeft t ook niet met de wereld te delen maar waarom zo 'spannend' gaan lopen doen tegen je fam. Mn zusje is hoogzwanger en ik ben de enige die geen namen aan t raden is. Maakt toch niet uit, je kunt er niks aan veranderen.

Of zou dat t misschien zijn? Dat mensen beďnvloed worden en dan toch wel naam kunnen veranderen? Dan alsnog, prima toch :)
Ik wist het ook van Lein voor het kindje werd geboren *O*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_194192918
Wat zou 'ik zeg nee tegen 1,5 meter' van het coronanieuws van vandaag vinden?
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_194192925
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 16:07 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik wist het ook van Lein voor het kindje werd geboren *O*
*O* nog iemand O+
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_194192965
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 16:08 schreef FutureFairytale het volgende:
Wat zou 'ik zeg nee tegen 1,5 meter' van het coronanieuws van vandaag vinden?
Volgens fb, vinden een groot deel van die lui het leugens. De wappie der wappies is nog niet langsgekomen, ben benieuwd. Die had het gisteren ergens over dat werd ondersteund door “ wel 100 artsen over de hele wereld”
We have far more in common than that which devides us..
pi_194192990
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:35 schreef Molo het volgende:

[..]

Yes :Y

Die toko in zuid Limburg (Adelante bedoel je toch?) vind ik in het algemeen zwaar overhyped maar hun audiologische centrum is grensoverschrijdend bekend en erg goed.
Ik ken dat audiologisch centrum van vroegah. Toen begon dat succes natuurlijk *)
De rest van Adelante ken ik niet
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 21 juli 2020 @ 16:19:37 #261
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194193052
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 16:14 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik ken dat audiologisch centrum van vroegah. Toen begon dat succes natuurlijk *)
De rest van Adelante ken ik niet
Geinig, dat heb ik ook overal waar ik ben geweest ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_194193068
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:55 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

-O- -O-
Maar volgens mij heeft @:AnneX een mogelijkheid om bij de Kayotic recepten te komen
Weet niet meer hoe! |:( :@
Volgens mij had ik het via Clubsoda.
Toentertijd wel mijn favo recepten opgezocht en geprint.
De tuttebel heeft geen tijd om het nieuwe format toe te passen, want kost wel 2 dagen werk. Ondertussen leuk bezig met fermenteren en zo.

Vraagje: wie postte langer geleden een leuk (b&b) restaurant in regio Groningen.
Buiten de stad was het. Opgeslagen en bij een crash verdwenen.
Sigme was het niet.
pi_194193103
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_194193134
We have far more in common than that which devides us..
pi_194193172
Jeuhhh krijg net een mailtje van "het winkel centrum". Een aantal ondernemers gaan boodschappen bezorgen, of verzamelen als je ze zelf wil ophalen.
Ik kom niet meer bij de groeteboer/juwelier omdat daar afstand houden nauwelijks mogelijk is. Maar nu kan het weer, gewoon via de site bestellen, en op een afgesproken moment ophalen *O*
We have far more in common than that which devides us..
pi_194193205
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:56 schreef sigme het volgende:

[..]

Hertrouwen doen ze bij mij in de familie nauwelijks aan; laatste waren:
* opa vaderszijde vóórdat hij mijn oma trouwde, en dat was afgesproken werk, de vrouw die hij scheidde had hij uitsluitend geëcht zodat ze geen 'onecht' kind kreeg - het kind was niet van hem
* opa moederszijde, na de vechtscheiding van mijn oma trouwde hij hun inwonende huisvriendin

In de familie van mijn lief doen ze er ook al nauwelijks aan. Eén echtscheiding, van zijn ouders, nadat vader het gesticht in draaide, en moeder is later hertrouwd. Voor de rest geen hertrouwers denk ik, in de generaties van broers/zussen/ooms/tantes/grootouders.
Hier helemaal geen scheidingen in de familie.
Zelfs geen vrienden die ik zo kan bedenken.....
pi_194193220
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 16:08 schreef FutureFairytale het volgende:
Wat zou 'ik zeg nee tegen 1,5 meter' van het coronanieuws van vandaag vinden?
Dat het leugens zijn om ons bang te houden.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 16:36:52 #268
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194193244
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 16:08 schreef FutureFairytale het volgende:
Wat zou 'ik zeg nee tegen 1,5 meter' van het coronanieuws van vandaag vinden?
Zeg maar nee, dan krijg je er twee *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_194193261
Bedoel je deze Isa? https://web.archive.org/w(...)l/blog/tapas-burgers
vanwege chorizo.
pi_194193335
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 16:37 schreef AnneX het volgende:
Bedoel je deze Isa? https://web.archive.org/w(...)l/blog/tapas-burgers
vanwege chorizo.
Die wil ik NU
We have far more in common than that which devides us..
pi_194193396
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 16:43 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Die wil ik NU
Ja, zo wordt het nooit wat met je planning...of het past in de nieuwe manier met eten omgaan.😎

Tja, ik had café noir en een stukke tong van de scherpe stukjes.
Toen heb ik de trommel maar leeggegeten. Niet meer doen. 8)7
pi_194193502
Alles met chorizo is wel echt goddelijk. :9
pi_194193520
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 16:49 schreef AnneX het volgende:

[..]

Ja, zo wordt het nooit wat met je planning...of het past in de nieuwe manier met eten omgaan.😎

Tja, ik had café noir en een stukke tong van de scherpe stukjes.
Toen heb ik de trommel maar leeggegeten. Niet meer doen. 8)7
Ik wil het...maar ben zoooo sterk ;-)
We have far more in common than that which devides us..
pi_194193812
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 16:37 schreef AnneX het volgende:
Bedoel je deze Isa? https://web.archive.org/w(...)l/blog/tapas-burgers
vanwege chorizo.
Nee en die website via het archief is zo traaaaaag. Ik weet niet of ik hier het geduld voor heb.

En het kan dus onder 'party foods' 'fun foods' 'snacks'....het zoeken gaat fijn.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_194193831
En dan dit:
quote:
Too Many Requests
We are limiting the number of URLs you can submit to be Archived to the Wayback Machine, using the Save Page Now features, to no more than 15 per minute.
If you submit more than that we will block Save Page Now requests from your IP number for 5 minutes.
Ik heb zeker weten nog geen 15 pagina's in een minuut willen bekijken, want het laden van 1 pagina duurt al een minuut _O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_194194032
Gevonden! https://web.archive.org/w(...)og/delicioso-chorizo
Bij mij verschenen geen foto's, maar ze zijn echt goddelijk. Voor de visualisatie: ze lijken dus op samosa's, gevuld met chorizo en kaas.

Ik kwam er via deze: https://web.archive.org/w(...)chicken-puff-samosas
En dat is misschien lekker voor mensen die geen chorizo willen :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_194194076
Noooooohhh, ik had dus die mooie Chioggia bieten. En ik heb ze gepoft. Ik had wel verwacht dat ze minder mooi zouden worden en dat je niet meer de prachtige cirkels zou zien. Maar ik had niet verwacht dat ze er gewoon als een aardappel uit zouden komen.
pi_194194108
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:35 schreef Isabeau het volgende:
Gevonden! https://web.archive.org/w(...)og/delicioso-chorizo
Bij mij verschenen geen foto's, maar ze zijn echt goddelijk. Voor de visualisatie: ze lijken dus op samosa's, gevuld met chorizo en kaas.

Ik kwam er via deze: https://web.archive.org/w(...)chicken-puff-samosas
En dat is misschien lekker voor mensen die geen chorizo willen :7
Ohohoh
We have far more in common than that which devides us..
pi_194194154
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:41 schreef Kaatje1 het volgende:

Ohohoh
Ik heb het recept nu geprint en het gaat in een kookboek. Want ze waren toch echt wel briljant handig als je eens een hapje mee moet nemen voor een feestje, picknick etc. Iedereen was er dol op.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_194194169
Nu ik zo door de site aan het bladeren was, wat ongelofelijk jammer dat kayotic niet meer bestaat. Verlies voor mensen die van koken houden. Kayotic staat ook te koop.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_194194177
Ja, het laden duurt lang.
Daarom de de favo’s geprint.
Desalniettemin...hoera dat in de spelonken van internet de recepten zijn terug te
vinden. *O*
Als je er toch bent, print dan de recepten van roti, lazy sunday casserole, another lazy sunday, —> beef sausages + balsamico tomatoe, !!! , ridiculous good roasted carrots !!! roasted paprika + tomatosoup, Ragű alla bolognese, indonesion meatballs, rosemary & garlic bitter rolls, garlic parsley naan,

To name a few B-) :Y)
pi_194194201
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:45 schreef AnneX het volgende:
Ja, het laden duurt lang.
Daarom de de favo’s geprint.
Desalniettemin...hoera dat in de spelonken van internet de recepten zijn terug te
vinden. *O*
Als je er toch bent, print dan de recepten van roti, lazy sunday casserole, another lazy sunday, —> beef sausages + balsamico tomatoe, !!! , ridiculous good roasted carrots !!! roasted paprika + tomatosoup, Ragű alla bolognese, indonesion meatballs, rosemary & garlic bitter rolls, garlic parsley naan,

To name a few B-) :Y)
QED. Een verlies voor kokende mensen, die website -O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_194194207
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:45 schreef Isabeau het volgende:
Nu ik zo door de site aan het bladeren was, wat ongelofelijk jammer dat kayotic niet meer bestaat. Verlies voor mensen die van koken houden. Kayotic staat ook te koop.
Neuh...Kay zei onlangs op twitter tegen iemand, die erom vroeg, dat er een nieuw format klaarligt.
Alleen had zij er geen tijd voor, duurde wel 2 dagen.
pi_194194263
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:47 schreef AnneX het volgende:

Neuh...Kay zei onlangs op twitter tegen iemand, die erom vroeg, dat er een nieuw format klaarligt.
Alleen had zij er geen tijd voor, duurde wel 2 dagen.
Ja, dat gaat of nog eeuwen duren of nooit dus. Haast is er duidelijk niet, want het ligt er al heel lang uit.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator dinsdag 21 juli 2020 @ 18:31:39 #285
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194194696
Hmm, de nieuwe James Bond is allicht de moeite om in het Eye test bekijken. Als ze hem daar in 70mm gaan projecteren.


https://www.indiewire.com(...)man-1984-1202213355/
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_194194816
#veegtzweetvanvoorhoofd Naaimachine liep vast, naald viel eruit. Onderplaat opengemaakt, kluit stof en garen eruit gehaald, stof eruit geblazen, alles weer in elkaar gezet en pfff hij doet het weer
We have far more in common than that which devides us..
pi_194194875
Na de eerste 10km zitten mijn voeten al onder de blaren -O- weet nog niet of ik het morgen nog een keer probeer.

Ben wel echt toe aan nieuwe wandelschoenen.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 18:53:17 #288
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194194967
Ik heb net nieuwe wandelschoenen. Na 2x 3km lopen vandaag moeten mn voeten echt even bijkomen
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_194195028
So...even uitbuiken in het avondzonnetje op het bankje voor de deur. B-)
Straks stukkie fietsen in het dorp naar een 50-jarige voor een borrel én muziek op straat.
Het zag er al heel hysterisch uit. w/ met een torenhoge Sara en versieringen.
pi_194195251
Zo.. even nagenieten in het avondzonnetje op ons nieuwe bankje.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_194195318
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 16:34 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Dat het leugens zijn om ons bang te houden.
Werden mensen maar bang. Kom net van de Mc vandaan. Gelijk bloedchagrijnig. Een in- en uitgang, iemand doet net of ie overzicht aan t houden is maar snapt 1,5m ook niet. En sta ik op een speciale stip te wachten op m'n bestelling, loopt een medewerkster 5x gewoon vlak langs me.
Tis dat ik de kinderen had beloofd te gaan maar voorlopig niet meer.
Hoop niet dat er iemand ziek was.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_194195341
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 19:13 schreef sigme het volgende:
Zo.. even nagenieten in het avondzonnetje op ons nieuwe bankje.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haa wat koddig :D
Heerlijk he de zon!
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_194195438
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 19:13 schreef sigme het volgende:
Zo.. even nagenieten in het avondzonnetje op ons nieuwe bankje.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gaaf bankje!
  dinsdag 21 juli 2020 @ 19:24:48 #294
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_194195459
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 19:13 schreef sigme het volgende:
Zo.. even nagenieten in het avondzonnetje op ons nieuwe bankje.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo, bevielen die zo goed op Borkum?
The love you take is equal to the love you make.
pi_194195462
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 19:17 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Werden mensen maar bang. Kom net van de Mc vandaan. Gelijk bloedchagrijnig. Een in- en uitgang, iemand doet net of ie overzicht aan t houden is maar snapt 1,5m ook niet. En sta ik op een speciale stip te wachten op m'n bestelling, loopt een medewerkster 5x gewoon vlak langs me.
Tis dat ik de kinderen had beloofd te gaan maar voorlopig niet meer.
Hoop niet dat er iemand ziek was.
-O- Zeker van een medewerkster verwacht je eigenlijk wel meer
pi_194195659
FB kennis is van plan om in het OV een mondkapje te weigeren...dan betaal ik de boete wel, zo'n ding is heel ongezond, daar kan je ziek van worden. o|O
En de meest rare theorien plaatsen waarom er nu zoveel extra besmettingen zijn
We have far more in common than that which devides us..
pi_194195721
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 19:38 schreef Kaatje1 het volgende:
FB kennis is van plan om in het OV een mondkapje te weigeren...dan betaal ik de boete wel, zo'n ding is heel ongezond, daar kan je ziek van worden. o|O
En de meest rare theorien plaatsen waarom er nu zoveel extra besmettingen zijn
Mja als je dat ding goed gebruikt... word e er niet ziek van.

En bovendien is het vooral om anderen niet te besmetten... :)
pi_194195851
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 19:42 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Mja als je dat ding goed gebruikt... word e er niet ziek van.

En bovendien is het vooral om anderen niet te besmetten... :)
Zij denkt ziek te worden van het herinademen van gif wat je normaal uitademt
We have far more in common than that which devides us..
pi_194195910
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 19:50 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Zij denkt ziek te worden van het herinademen van gif wat je normaal uitademt
Hm ik vond het mondkapje in het ov niet heel aangenaam...
maar hij was toch niet luchtdicht.. dus ik heb gewoon normaal zuurstof geademd volgens mij.
pi_194195968
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 18:53 schreef fietsie het volgende:
Ik heb net nieuwe wandelschoenen. Na 2x 3km lopen vandaag moeten mn voeten echt even bijkomen
Hm na mijn laatste wandelschoenen.. durf ik niet zo goed meer :)

Wandel wel op deze.. _O-
pi_194196210
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 19:13 schreef sigme het volgende:
Zo.. even nagenieten in het avondzonnetje op ons nieuwe bankje.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh leuk! Die hadden ze in Lauwersoog ook O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')