abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194179045
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 17:21 schreef Kaatje1 het volgende:
Weer terug uit het ziekenhuis. Met de tinnitus moet ik maar leren leven, en m’n gehooris iets beter dan normaal voor mijn leeftijd.
Op weg naar huis bijna aangereden, ik had groen en een idioot reed rechtsaf door rood, al kijken op z’n mobiel. Fietser naast me en ik konden nog net van de fiets afspringen :(
Vervelend van de tinnitus -O-

En wat een idioot zeg!
pi_194179302
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 17:22 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Spannend :D wel bijzonder dat je het ook niet even van te voren te horen krijgt

Ben wel benieuwd wat ze met mijn man's contract gaan doen als de wereld over 5 jaar nog zo is. Want van 200+km per dag na 0 is nogal een verschil.
Nahja.. vooelopig zit je de komende jaren goed.

Hier een model S... En ik heb echt niks met auto’s dus.
Maar toch weleens jaloerse blikken...
en mij boeit het weinig eigenlijk.
(En mijn lief zegt: “wie weet is de volgende auto gewoon weer een golf.. zie ik tegen die tijd wel.”
Hier echter ook werkgever die gek is op electrisch... dus even nog 3 jaar wachten en danweer verder kijken :) )
Alleen wat echt heerlijk is... doordat je heel stabiel en altijd dezelfde snelheid rijdt... heb ik nauwelijks tot geen last van wagenziekte *O*
pi_194179429
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 17:43 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Nahja.. vooelopig zit je de komende jaren goed.

Hier een model S... En ik heb echt niks met auto’s dus.
Maar toch weleens jaloerse blikken...
en mij boeit het weinig eigenlijk.
(En mijn lief zegt: “wie weet is de volgende auto gewoon weer een golf.. zie ik tegen die tijd wel.”
Hier echter ook werkgever die gek is op electrisch... dus even nog 3 jaar wachten en danweer verder kijken :) )
Alleen wat echt heerlijk is... doordat je heel stabiel en altijd dezelfde snelheid rijdt... heb ik nauwelijks tot geen last van wagenziekte *O*
Ja, je krijgt wel veel blikken. Zeker toen we vorige week in Dordrecht waren.

En wat fijn van je wagenziekte :)
pi_194179492
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 17:51 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ja, je krijgt wel veel blikken. Zeker toen we vorige week in Dordrecht waren.

En wat fijn van je wagenziekte :)
Net zelfs geappt in de auto...
moet het niet te veel doen nog steeds...
maar voorheen was ik rustig anderhalf uur kotsmisselijk van 1x de tomtom instellen.

Dus scheelt echt een berg.
En je navigatie is ook een stuk makkelijker geregeld _O-
pi_194179506
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:32 schreef Myraela het volgende:
Ik zie geen echte reden om niet op vakantie te gaan. Nouja, voor mezelf vind ik de maatregelen de pret een beetje bederven. Dus ik wacht nog even. Maar volgens mij hoeft het risico ergens anders niet groter te zijn dan hier. Alleen vliegen zou ik niet doen.
Helemaal mee eens hoor :Y Ik zou op auto-rij afstand blijven en dan is er nog een heleboel leuks om naar toe te gaan. Eigenlijk heel Europa sowieso. Vliegen zou ik ook niet doen. Ik hoorde vannacht op mijn werk dat er nog steeds zo'n 100 'vakantie vierende' Nederlanders sinds maart in het buitenland vast zitten 8)7

En ik zou geen vakantie doen waarbij je met heel veel mensen dicht op elkaar in clubs/disco's/bars gaat staan :+ maar dat leek me een beetje vanzelfsprekend.

Toen ik 2 dagen extra goed op aan het passen was omdat eventueel met coronapatiënt in aanraking geweest viel me wel op dat bijna niemand er nog rekening mee houdt. En dan ging het dus om de veiligheid van de mensen zelf! Ze zien niets aan me en gaan er dan gemakshalve van uit dat ik niets heb.

@AnneX eh nee, mijn schzus was negatief voor corona en verder hebben ze zelf ook nul klachten, dus testen lijkt me wat onzinnig. 'Ik heb iemand aangeraakt' is nog geen reden voor testen. Maar flink snotteren, zoals bij cat's familie die zich niet laten testen wel :o Wat was het, 12% van de mensen met klachten laat zich testen? Ik vind dat bizar weinig eerlijk gezegd.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_194179578
quote:
Weer terug uit het ziekenhuis. Met de tinnitus moet ik maar leren leven, en m’n gehooris iets beter dan normaal voor mijn leeftijd.
Op weg naar huis bijna aangereden, ik had groen en een idioot reed rechtsaf door rood, al kijken op z’n mobiel. Fietser naast me en ik konden nog net van de fiets afspringen :(
-O- Zowel voor de tinnitus als voor idioten in het verkeer. Ik weet niet hoeveel last je ervan hebt maar er is ook psychologische behandeling bij tinnitus, omdat te ondersteunen bij het 'mee leren leven'.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Moderator maandag 20 juli 2020 @ 18:00:33 #57
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194179598
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 17:43 schreef Uhmmpie het volgende:

Dat is niet per se verdienste van electrisch rijden. Zou je hetzelfde bedrag wat een Tesla kost zonder al die subsidie uitgeven aan een BMW of Mercedes dan rijdt je minstens zo goed :)

Door als de voordeelregelingen gaan/kunnen mensen in auto's rijden die voorheen boven hun budget lagen. Dat is hun goed recht natuurlijk, maar dan alle lof steken richting het feit dat het elektronisch is, is niet helemaal eerlijk.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_194179625
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 17:54 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Net zelfs geappt in de auto...
moet het niet te veel doen nog steeds...
maar voorheen was ik rustig anderhalf uur kotsmisselijk van 1x de tomtom instellen.

Dus scheelt echt een berg.
En je navigatie is ook een stuk makkelijker geregeld _O-
Ik wou net vragen of lezen in de auto dan ook weer gaat :) wel fijn als je gewoon even kan appen of idd navigeren. Veel van mijn vrienden hebben er ook last van.
pi_194179645
quote:
Ik hoop dat de tinnitus mee te leven valt, klinkt heel onaangenaam -O-
En zo krijg je ongelukken ja, mensen die niet opletten :X Doe je niets raars, lig je in het ziekenhuis omdat je op de verkeerde plaats op de verkeerde tijd was :{
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_194179653
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 17:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Helemaal mee eens hoor :Y Ik zou op auto-rij afstand blijven en dan is er nog een heleboel leuks om naar toe te gaan. Eigenlijk heel Europa sowieso. Vliegen zou ik ook niet doen. Ik hoorde vannacht op mijn werk dat er nog steeds zo'n 100 'vakantie vierende' Nederlanders sinds maart in het buitenland vast zitten 8)7

En ik zou geen vakantie doen waarbij je met heel veel mensen dicht op elkaar in clubs/disco's/bars gaat staan :+ maar dat leek me een beetje vanzelfsprekend.

Toen ik 2 dagen extra goed op aan het passen was omdat eventueel met coronapatiënt in aanraking geweest viel me wel op dat bijna niemand er nog rekening mee houdt. En dan ging het dus om de veiligheid van de mensen zelf! Ze zien niets aan me en gaan er dan gemakshalve van uit dat ik niets heb.
Ik zou vooral nergens op vakantie gaan... waar ik niet meer zelfstandig weg zou kunnen denk ik.

Je wil niet vast komen te zitten uiteindelijk omdat er ineens geen vliegtuigen meer vliegen.

(En volle discotheken zijn gelukkig toch al mijn ding niet.. dus die mis ik ook niet :) Wij houden beiden meer van niet te druk.. dus denk dat volgende week thuis we ook zeker ergens naar toe gaan... juist omdat er nu minder mensen zijn.
Waarheen... moeten we nog even kijken.. )
pi_194179697
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 17:59 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

-O- Zowel voor de tinnitus als voor idioten in het verkeer. Ik weet niet hoeveel last je ervan hebt maar er is ook psychologische behandeling bij tinnitus, omdat te ondersteunen bij het 'mee leren leven'.
Dat weet ik, maar ik heb er niet zo’n last van (nog). Maar in januari viel het op, en ik wilde laten uitsluiten dat er iets aan de hand was. Als ik heel druk ben is het erger maar het is tot nu toe prima te doen. Mocht ik er echt last van krijgen trek ik verder aan de bel
We have far more in common than that which devides us..
pi_194179759
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 18:06 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar ik heb er niet zo’n last van (nog). Maar in januari viel het op, en ik wilde laten uitsluiten dat er iets aan de hand was. Als ik heel druk ben is het erger maar het is tot nu toe prima te doen. Mocht ik er echt last van krijgen trek ik verder aan de bel
^O^

Een poosje geleden was er een jongen bij 'Je zal het maar hebben' met dusdanig ernstige tinnitus dat hij depressief raakte. Tot mijn grote verbazing kwam er nergens in het verhaal een psycholoog voor :o Hij had uiteindelijk zelf een manier gevonden om er mee om te gaan, maar jongens, zo iemand verwijs je toch door?!
pi_194179799
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 18:09 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

^O^

Een poosje geleden was er een jongen bij 'Je zal het maar hebben' met dusdanig ernstige tinnitus dat hij depressief raakte. Tot mijn grote verbazing kwam er nergens in het verhaal een psycholoog voor :o Hij had uiteindelijk zelf een manier gevonden om er mee om te gaan, maar jongens, zo iemand verwijs je toch door?!
Het werd mij net ook aangeboden, en tijdens het telefonisch consult (ivm corona) ook.
Kan me best voorstellen dat je er helemaal gestoord van kan worden
pi_194179814
quote:

^O^

Ik heb een collega met tinnitus die zeker een half jaar in de ziektewet heeft gezeten en ook langdurig in therapie is geweest. Begon plots en was allesoverheersend. Een tijd geleden gevraagd hoe het er mee was en hij zei dat het nog net zo luid en overheersend was als in het begin, maar dat hij er redelijk mee om heeft leren gaan. Dat het begon is alweer meer dan 5 jaar geleden :{

Ja, zo iemand verwijs je door :Y
  Official ESF Kreviewer maandag 20 juli 2020 @ 18:16:36 #65
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_194179873
@Kaatje dit schijnt daadwerkelijk een beetje te helpen soms:

https://www.reddit.com/r/(...)ple_technique_might/

Het geneest uiteraard niks, maar je hoort tijdelijk geen piep.
pi_194179884
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 18:00 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat is niet per se verdienste van electrisch rijden. Zou je hetzelfde bedrag wat een Tesla kost zonder al die subsidie uitgeven aan een BMW of Mercedes dan rijdt je minstens zo goed :)

Door als de voordeelregelingen gaan/kunnen mensen in auto's rijden die voorheen boven hun budget lagen. Dat is hun goed recht natuurlijk, maar dan alle lof steken richting het feit dat het elektronisch is, is niet helemaal eerlijk.
Nee.. komt doordat je continu even hard rijd zonder horten en stoten..
En kan uit ervaring melden dat in ieder geval een bmw... dat niet oplost :)

Rijstijl scheelt... maar merk dus niet.
  maandag 20 juli 2020 @ 18:18:02 #67
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194179896
quote:

[..]

^O^

Als er bij een doorverwijzing binnen zeg twee weken een plek is en de behandeling direct start wellicht wel, maar ik geloof dat het algemene beeld bij de geestelijke gezondheidszorg is dat een verwijzing niets waard is en behandelen over twee jaar misschien maar eens niet gebeurt om reden x y z?
Wat heeft t dan voor zin je te laten doorverwijzen?

(Dit heb ik zegmaar “1e graads” meegemaakt)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_194179923
quote:
14s.gif Op maandag 20 juli 2020 18:16 schreef Kreator het volgende:
@:kaatje dit schijnt daadwerkelijk een beetje te helpen soms:

https://www.reddit.com/r/(...)ple_technique_might/

Het geneest uiteraard niks, maar je hoort tijdelijk geen piep.
Dank, opgeslagen voor wanneer er wel even gek van word
pi_194179937
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 18:18 schreef fietsie het volgende:

[..]

Als er bij een doorverwijzing binnen zeg twee weken een plek is en de behandeling direct start wellicht wel, maar ik geloof dat het algemene beeld bij de geestelijke gezondheidszorg is dat een verwijzing niets waard is en behandelen over twee jaar misschien maar eens niet gebeurt om reden x y z?
Wat heeft t dan voor zin je te laten doorverwijzen?

(Dit heb ik zegmaar “1e graads” meegemaakt)
Ik zou tinnitus niet doorverwijzen naar de GGZ maar naar een afdeling medische psychologie, bij voorkeur in het ziekenhuis waar de KNO-arts ook werkzaam is. Wij hebben geen wachtlijst en daar zijn we vast niet de enigen in.

Edit: er zijn specifieke centra voor de behandeling van tinnitus. Geen idee wat de wachttijden daar zijn, maar het is een vrij gestructureerde kortdurende behandeling dus ik denk zomaar dat dat wel meevalt.

[ Bericht 9% gewijzigd door Clubsoda op 20-07-2020 18:41:43 ]
pi_194179949
quote:

[..]

^O^

Nou inderdaad.....
Echt heftig is dat
  Official ESF Kreviewer maandag 20 juli 2020 @ 18:21:27 #71
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
  Moderator maandag 20 juli 2020 @ 18:21:28 #72
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194179954
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 18:17 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Nee.. komt doordat je continu even hard rijd zonder horten en stoten..
En kan uit ervaring melden dat in ieder geval een bmw... dat niet oplost :)

Rijstijl scheelt... maar merk dus niet.
Over wat voor BMW heb je het dan? Nu heb ik geen last meer van wagenziekte, maar bijvoorbeeld een Mercedes GLE rijdt zeker zo comfortabel als een model S.

Qua prijsklasse vergelijkbaar
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 juli 2020 @ 18:27:50 #73
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_194180052
quote:

[..]

^O^

Een oud-zwemcommentator die er ook last van had, heeft er uiteindelijk zelfs een eind aan gemaakt...
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_194180071
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 18:27 schreef borisz het volgende:

Een oud-zwemcommentator die er ook last van had, heeft er uiteindelijk zelfs een eind aan gemaakt...
Woah -O- Dat is wel heel heftig.
pi_194180140
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 18:27 schreef borisz het volgende:

[..]

Tragisch. Naar ik lees ook omdat hij last had van hyperacusis en het zwembad natuurlijk geen gehoorvriendelijke omgeving is en hij dus niet meer kon werken. Ook hier vraag ik me dan af of hij ook psychisch is ondersteund, want zinvgeving ondanks je beperking is ook iets waar we veel bij ondersteunen. Misschien wel hoor, en was er gewoon geen andere uitweg voor hem, maar het zou toch vreselijk zijn als zulke kansen waren blijven liggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')