abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194175900
Lego dus :+
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_194175965
Hoppa! :X

quote:
29 MINUTEN GELEDEN
23 besmettingen gelinkt aan Hillegoms café
Er zijn inmiddels zeker 23 coronabesmettingen gelinkt aan café De Kleine Beurs in Hillegom. Eerder werd gemeld dat café uit voorzorg de deuren sloot nadat vier bezoekers besmet bleken. GGD Hollands Midden is bezig met het bron- en contactonderzoek.

De eigenaar van het café, Boy Hardeman, is zelf ook besmet met het coronavirus. "Ik ben enorm geschrokken", zegt hij tegen Omroep West. Ook medewerkers zijn besmet. "Mensen zijn klaar met corona, maar corona is nog niet klaar met ons."

De GGD Hollands Midden denkt dat het virus zich heeft kunnen verspreiden, doordat mensen met milde klachten zich niet hebben laten testen en zijn blijven werken. De GGD benadrukt het belang van testen bij klachten als een verstopte neus, loopneus, keelpijn of niezen. "Doe het niet alleen voor jezelf, maar ook voor de gezondheid van je familie, vrienden en collega's."

De mensen die nu besmet zijn of in contact zijn geweest met een besmet persoon, hebben advies van de GGD gekregen om thuis te blijven of extra op de gezondheid te letten. Iedereen die tussen 8 juli en 16 juli in het café is geweest en klachten heeft, wordt verzocht contact op te nemen met de GGD.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 20 juli 2020 @ 14:11:50 #3
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194176146
De tweede golf is in aantocht en deze winter wordt het nog erger.
/markmywords.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_194176259
Nou ik weet niet hoeveel erger het kan worden, tenminste als je ziet hoe het hier was in maart.
Misschien nu wel meer verspreid over Nederland.

Ik ga er van uit dat de zorg er nu ook wel meer klaar voor is.
pi_194176274
@Hoppa... 8)7 dat dus.
En dan is de meute die alsnog op vakantie gaat nog niet terug.

@CAT: ouders van Isa testen? omdat er geknuffeld en alles werd op een verjaardag.

Mijzelve laten testen, ja dat kan. Even uitzoeken.
pi_194176281
Ik betrapte me er op dat ik een paar dagen geleden dacht dat ik maar snel wat afspraken moest inplannen voor we in een tweede golf zitten 8)7
Spoilers!
pi_194176319
Schoonfamilie gaat deze week ook nog even snel naar Spanje op vakantie.....
pi_194176409
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:19 schreef AnneX het volgende:
@:Hoppa... 8)7 dat dus.
En dan is de meute die alsnog op vakantie gaat nog niet terug.

@:Cat: ouders van Isa testen? omdat er geknuffeld en alles werd op een verjaardag.

Mijzelve laten testen, ja dat kan. Even uitzoeken.
Je kunt past testen bij klachten, dus niet preventief.

Qua jezelf testen: https://www.ggdru.nl/over(...)esten-op-corona.html
  maandag 20 juli 2020 @ 14:29:50 #9
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194176440
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:28 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Klopt

En dat blijf ik in deze fase van pandemie en met dit soort virus een merkwaardige strategie vinden

Maar goed, keuzes worden om redenen gemaakt :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_194176462
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:18 schreef Sarabi het volgende:
Nou ik weet niet hoeveel erger het kan worden, tenminste als je ziet hoe het hier was in maart.
Misschien nu wel meer verspreid over Nederland.

Ik ga er van uit dat de zorg er nu ook wel meer klaar voor is.
Natuurlijk is de situatie nu heel anders dan destijds. Er zjin nog steeds genoeg mensen die onvoorzichtig zijn maar enorme katalysatoren zoals carnaval zijn er voorlopig gewoon niet. Dat zal heus schelen.

ik ben zó boven de rivieren dat ik carnaval niet eens correct kan schrijven :')

Wij zijn overigens ook nog steeds van plan naar Oostenrijk te gaan. Mocht het overantwoord blijken, dan gaan we gewoon niet, maar dat beslissen we vlak van te voren wel.
pi_194176476
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:29 schreef Molo het volgende:

[..]

Klopt

En dat blijf ik in deze fase van pandemie en met dit soort virus een merkwaardige strategie vinden

Is het virus in het slijmvlies aan te tonen op het moment dat het (nog) niet symptomatisch is?
pi_194176492
Ik zie geen echte reden om niet op vakantie te gaan. Nouja, voor mezelf vind ik de maatregelen de pret een beetje bederven. Dus ik wacht nog even. Maar volgens mij hoeft het risico ergens anders niet groter te zijn dan hier. Alleen vliegen zou ik niet doen.
pi_194176494
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 13:57 schreef Clubsoda het volgende:
Hoppa! :X
[..]

:X

Nu weet ik (weten we?) natuurlijk niet of de bron een a-symptomatische zieke was, of dat iemand met klachten op stap is gegaan. Maar toch... zo snel kan het gaan.

quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:29 schreef Molo het volgende:

[..]

Klopt

Ja, vind ik ook vreemd. Zeker nu er blijkbaar testen in overvloed zijn.

quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik betrapte me er op dat ik een paar dagen geleden dacht dat ik maar snel wat afspraken moest inplannen voor we in een tweede golf zitten 8)7
Ik wil nu niet gaan en roep de hele tijd dat ik in het najaar wat plan.
Terwijl het best zo kan zijn dat ik nu beter kan gaan, omdat in het najaar alles op slot zit... Ik ga in ieder geval nog niks boeken nu.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_194176499
Ik ga overigens wel balen van mijn keuze om nu niet op vakantie te gaan als het straks in december allemaal weer niet meer mag. :') Dus hopelijk valt dat mee.
pi_194176510
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:32 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Is het virus in het slijmvlies aan te tonen op het moment dat het (nog) niet symptomatisch is?
Mja, er zijn toch besmettingen door a-symptomatische zieken? Dan lijkt mij dat er dan ook al virusload aan te tonen is.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 20 juli 2020 @ 14:34:26 #16
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194176519
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:32 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik hoorde van een viroloogkennis van wel ja, al is de hoeveelheid virusmateriaal die ze bij zich dragen wel minder.

Wil je echt controle hebben over hoe verspreiding gaat en dat zsm kunnen containen, dan dien je ook mensen zonder symptomen te testen. Systemisch
pi_194176529
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:32 schreef Myraela het volgende:
Ik zie geen echte reden om niet op vakantie te gaan. Nouja, voor mezelf vind ik de maatregelen de pret een beetje bederven. Dus ik wacht nog even. Maar volgens mij hoeft het risico ergens anders niet groter te zijn dan hier. Alleen vliegen zou ik niet doen.
Zo denk ik er ook over. We hebben een auto en een huisje waarin we ons kunnen terugtrekken. Als de boel op slot gaat dan stappen we in de auto en gaan naar huis.
  maandag 20 juli 2020 @ 14:36:32 #18
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194176561
Ligt ook beetje aan de bestemming en soort vakantie, voor mij iig
pi_194176595
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:34 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Zo denk ik er ook over. We hebben een auto en een huisje waarin we ons kunnen terugtrekken. Als de boel op slot gaat dan stappen we in de auto en gaan naar huis.
Snap ik. Ik ben mijn eigen huis echt nog niet zat en dan wegen de nadelen van vakantie met maatregelen zwaarder dan thuisblijven.
Maar zat mensen die gillend gek worden thuis en dan is dit nu de beste manier van op vakantie gaan. Want mentale gezondheid is ook belangrijk.
  maandag 20 juli 2020 @ 14:40:53 #20
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_194176620
Wij hebben zitten kijken voor zyid-duitsland.. nog niks geboekt, doen we een week van tevoren wel.
En verder ga ik dus wel vliegen.k. komt me met de auto opzoeken. We gaan zien hoe dat gaat gaan..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_194176642
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:34 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik hoorde van een viroloogkennis van wel ja, al is de hoeveelheid virusmateriaal die ze bij zich dragen wel minder.

Wil je echt controle hebben over hoe verspreiding gaat en dat zsm kunnen containen, dan dien je ook mensen zonder symptomen te testen. Systemisch
En continu ook...
pi_194176685
Hier overigens geen last van perse het huis uit moeten...
het is dat oma ongeveer al geboekt had voordat ze zich afvroeg of we wel mee wilden.
Anders waren we denk ik helemaal niet gegaan.

Maar goed.. dan waren we wel wat anders gaan doen denk ik.
Even eruit toch. Wandelen, even ergens wat eten.. picknicken in het park.. dat soort dingen.
pi_194176711
quote:
Inderdaad met de auto moet kunnen :Y

Nu naar Barcelona vliegen vind ik niet het slimste ooit
pi_194176831
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:47 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Inderdaad met de auto moet kunnen :Y

Nu naar Barcelona vliegen vind ik niet het slimste ooit
Mijn lief heeft een collega die zich niet altijd opstelt als het scherpste potloodje in het doosje zeg maar. Die is nu naar Barcelona gevlogen en vroeg zich af waarom daar zo weinig te beleven is |:(
pi_194176839
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:34 schreef Molo het volgende:

[..]

Dank! Ja, dat zou wel nuttig zijn, structureel iedereen testen. Maar ja, wat voor weerstand daar wel niet bij zou komen kijken :X
  maandag 20 juli 2020 @ 14:59:28 #26
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194176864
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:57 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Dank! Ja, dat zou wel nuttig zijn, structureel iedereen testen. Maar ja, wat voor weerstand daar wel niet bij zou komen kijken :X
Verplicht testen is nog weer iets anders. Maar in Nederland mag je, op uitzonderingen na, niet laten testen als je geen symptomen hebt.
Dat is weer een andere strategie dan die jij noemt.

Het is wonderlijk en fascinerend iig :+
pi_194176875
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:38 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Snap ik. Ik ben mijn eigen huis echt nog niet zat en dan wegen de nadelen van vakantie met maatregelen zwaarder dan thuisblijven.
Maar zat mensen die gillend gek worden thuis en dan is dit nu de beste manier van op vakantie gaan. Want mentale gezondheid is ook belangrijk.
Ik word niet gek thuis gelukkig, ik werk inmiddels ook weer 2-3 dagen buiten de deur dus vind thuis wel lekker :P Het is wel heel belangrijk voor mijn lief om haar verjaardag met haar ouders te kunnen vieren. Ze heeft ze sinds februari een keer gezien en heeft het daar vaak moeilijk mee. Dus dat proberen we sowieso, mits verantwoord en dan zijn we al halverwege en beslissen we of we doorrijden.
pi_194176885
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:59 schreef Molo het volgende:
Verplicht testen is nog weer iets anders. Maar in Nederland mag je, op uitzonderingen na, niet laten testen als je geen symptomen hebt.

Maar ja, als de bereidheid tot testen mét symptomen als zo minimaal is...
pi_194176904
Lekker dan, ben in het ziekenhuis voor kno arts, nu al 30 min uitloop en ik moet nog bij iemand anders een onderzoek. Gaat een latertje worden vandaag
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 20 juli 2020 @ 15:06:08 #30
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194176957
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:00 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Maar ja, als de bereidheid tot testen mét symptomen als zo minimaal is...
Eens

In een land als Nederland is dat lastiger dan in volgzamere landen

Echter was, en is er nog steeds in grote delen van de maatschappij, een grote bereidheid tot thuiswerken.
Als je het goed aanpakt qua marketing/framing of weet ik hoe dat heet, zou je mensen echt wel richting veel meer testen kunnen frummelen.

Deels is het beperkte GGD capaciteit en kunde.
Deels gewoon een bewuste keuze qua beleid
pi_194177101
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:56 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Mijn lief heeft een collega die zich niet altijd opstelt als het scherpste potloodje in het doosje zeg maar. Die is nu naar Barcelona gevlogen en vroeg zich af waarom daar zo weinig te beleven is |:(
:X

Diegene waar ik het over had, zijn nogal fan van Mr Engel en vinden het allemaal onzin.
pi_194177151
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:28 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Nog eens over nagedacht...winkel in/uit met masker voor.
Minstens 1/2 x week neem ik de temp op en vul de Lucsii app in.
https://luscii.com/nl/product/
Dank je CS voor de ggd link!

Zojuist mnX geknipt, was weer nodig. Hij wilde mij ook knippen.
Gek hé...dat hoeft voor mij niet. B-)
pi_194177233
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:20 schreef AnneX het volgende:

[..]

Nog eens over nagedacht...winkel in/uit met masker voor.
Minstens 1/2 x week neem ik de temp op en vul de Lucsii app in.
https://luscii.com/nl/product/
Dank je CS voor de ggd link!

Zojuist mnX geknipt, was weer nodig. Hij wilde mij ook knippen.
Gek hé...dat hoeft voor mij niet. B-)
Hehe mijn lief heeft tijdje terug wel mn haar bijgeknipt... toen de kapper echt nog niet kon.

Geen nieuw model.. wel een practisch recht stuk er af.
pi_194177239
@Sarabi genoten met de auto?
pi_194177257
Zou Jaeger al wat hebben kunnen regelen mbt testen?
pi_194177298
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:25 schreef Uhmmpie het volgende:
@:sarabi genoten met de auto?
In het begin was het gaaf :D daarna werd het eng.
Maar nee echt heel leuk om te zien hoe makkelijk hij die 226 haalde.

Sowieso zijn we erg blij met de auto. Over een maandje eens wat langere roadtrips gaan maken.
  maandag 20 juli 2020 @ 15:29:41 #37
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194177300

:')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_194178227
quote:
11s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:29 schreef golfer het volgende:
[ afbeelding ]
:')
_O-
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  Moderator maandag 20 juli 2020 @ 16:45:48 #39
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194178455
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:29 schreef Sarabi het volgende:
Heb je dat instap ding of die X/S?

Want elke auto die je voor dat bedrag koopt, haalt dat zonder dat je het echt door hebt ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator maandag 20 juli 2020 @ 16:51:51 #40
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194178552
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:56 schreef Clubsoda het volgende:
waarom daar zo weinig te beleven i
Ik vind het voor fotografie wel heerlijk _O_ Je kunt nu veel makkelijker, op normale tijdstippen gebouwen/dingen vastleggen zonder mensen :D
pi_194178655
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:29 schreef Sarabi het volgende:

[..]

In het begin was het gaaf :D daarna werd het eng.

Sowieso zijn we erg blij met de auto. Over een maandje eens wat langere roadtrips gaan maken.
Ik vind het ook echt fijn rijden... ook in duitsland als je best hard gaat.
Stabiel en stil...
pi_194178678
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 16:51 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik vind het voor fotografie wel heerlijk _O_ Je kunt nu veel makkelijker, op normale tijdstippen gebouwen/dingen vastleggen zonder mensen :D
Ook zonder fotografie lijkt het me heerlijk.
Kun je eindelijk eens op je gemak dingen bekijken.
pi_194178765
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 16:45 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Heb je dat instap ding of die X/S?

Want elke auto die je voor dat bedrag koopt, haalt dat zonder dat je het echt door hebt ;)
De model 3. Gewoon het goedkoopste :) we geven echt te weinig om auto's om er veel aan uit te moeten geven.

Sowieso heb je niets aan die snelheden natuurlijk.
pi_194178781
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 16:57 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Ik vind het ook echt fijn rijden... ook in duitsland als je best hard gaat.
Stabiel en stil...
Ja, daar stond ik van te kijken :Y
  maandag 20 juli 2020 @ 17:15:31 #45
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_194178920
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 17:04 schreef Sarabi het volgende:

[..]

De model 3. Gewoon het goedkoopste :) we geven echt te weinig om auto's om er veel aan uit te moeten geven.

Het goedkoopste van dat soort auto’s. Voor die prijs kan ik ongeveer 3 nieuwe auto’s kopen waar wij in rijden :+
pi_194178929
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 17:04 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Mja en het verschil is ook wel echt groot.
Qua bedrag dus.

Het is ook een prima auto verder.
pi_194178933
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 17:15 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Het goedkoopste van dat soort auto’s. Voor die prijs kan ik ongeveer 3 nieuwe auto’s kopen waar wij in rijden :+
Het hoort bij het contract en dan is dit by far de goedkoopste optie :)
  maandag 20 juli 2020 @ 17:19:40 #48
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_194178996
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 17:16 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Het hoort bij het contract en dan is dit by far de goedkoopste optie :)
Jullie hebben in ieder geval keus :). Dat is fijn. En groot gelijk dat je die auto kiest.

Anna krijgt waarschijnlijk een Kia Nero. Maar dat weten we pas als die afgeleverd is. Anders is het een Nissan Leaf. Maar dat weten we pas als die voor de deur staat :+
pi_194179017
Weer terug uit het ziekenhuis. Met de tinnitus moet ik maar leren leven, en m’n gehooris iets beter dan normaal voor mijn leeftijd.
Op weg naar huis bijna aangereden, ik had groen en een idioot reed rechtsaf door rood, al kijken op z’n mobiel. Fietser naast me en ik konden nog net van de fiets afspringen :(
pi_194179034
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 17:19 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Jullie hebben in ieder geval keus :). Dat is fijn. En groot gelijk dat je die auto kiest.

Anna krijgt waarschijnlijk een Kia Nero. Maar dat weten we pas als die afgeleverd is. Anders is het een Nissan Leaf. Maar dat weten we pas als die voor de deur staat :+
Spannend :D wel bijzonder dat je het ook niet even van te voren te horen krijgt

Ben wel benieuwd wat ze met mijn man's contract gaan doen als de wereld over 5 jaar nog zo is. Want van 200+km per dag na 0 is nogal een verschil.
pi_194179045
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 17:21 schreef Kaatje1 het volgende:
Weer terug uit het ziekenhuis. Met de tinnitus moet ik maar leren leven, en m’n gehooris iets beter dan normaal voor mijn leeftijd.
Op weg naar huis bijna aangereden, ik had groen en een idioot reed rechtsaf door rood, al kijken op z’n mobiel. Fietser naast me en ik konden nog net van de fiets afspringen :(
Vervelend van de tinnitus -O-

En wat een idioot zeg!
pi_194179302
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 17:22 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Spannend :D wel bijzonder dat je het ook niet even van te voren te horen krijgt

Ben wel benieuwd wat ze met mijn man's contract gaan doen als de wereld over 5 jaar nog zo is. Want van 200+km per dag na 0 is nogal een verschil.
Nahja.. vooelopig zit je de komende jaren goed.

Hier een model S... En ik heb echt niks met auto’s dus.
Maar toch weleens jaloerse blikken...
en mij boeit het weinig eigenlijk.
(En mijn lief zegt: “wie weet is de volgende auto gewoon weer een golf.. zie ik tegen die tijd wel.”
Hier echter ook werkgever die gek is op electrisch... dus even nog 3 jaar wachten en danweer verder kijken :) )
Alleen wat echt heerlijk is... doordat je heel stabiel en altijd dezelfde snelheid rijdt... heb ik nauwelijks tot geen last van wagenziekte *O*
pi_194179429
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 17:43 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Nahja.. vooelopig zit je de komende jaren goed.

Hier een model S... En ik heb echt niks met auto’s dus.
Maar toch weleens jaloerse blikken...
en mij boeit het weinig eigenlijk.
(En mijn lief zegt: “wie weet is de volgende auto gewoon weer een golf.. zie ik tegen die tijd wel.”
Hier echter ook werkgever die gek is op electrisch... dus even nog 3 jaar wachten en danweer verder kijken :) )
Alleen wat echt heerlijk is... doordat je heel stabiel en altijd dezelfde snelheid rijdt... heb ik nauwelijks tot geen last van wagenziekte *O*
Ja, je krijgt wel veel blikken. Zeker toen we vorige week in Dordrecht waren.

En wat fijn van je wagenziekte :)
pi_194179492
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 17:51 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ja, je krijgt wel veel blikken. Zeker toen we vorige week in Dordrecht waren.

En wat fijn van je wagenziekte :)
Net zelfs geappt in de auto...
moet het niet te veel doen nog steeds...
maar voorheen was ik rustig anderhalf uur kotsmisselijk van 1x de tomtom instellen.

Dus scheelt echt een berg.
En je navigatie is ook een stuk makkelijker geregeld _O-
pi_194179506
quote:
Helemaal mee eens hoor :Y Ik zou op auto-rij afstand blijven en dan is er nog een heleboel leuks om naar toe te gaan. Eigenlijk heel Europa sowieso. Vliegen zou ik ook niet doen. Ik hoorde vannacht op mijn werk dat er nog steeds zo'n 100 'vakantie vierende' Nederlanders sinds maart in het buitenland vast zitten 8)7

En ik zou geen vakantie doen waarbij je met heel veel mensen dicht op elkaar in clubs/disco's/bars gaat staan :+ maar dat leek me een beetje vanzelfsprekend.

Toen ik 2 dagen extra goed op aan het passen was omdat eventueel met coronapatiënt in aanraking geweest viel me wel op dat bijna niemand er nog rekening mee houdt. En dan ging het dus om de veiligheid van de mensen zelf! Ze zien niets aan me en gaan er dan gemakshalve van uit dat ik niets heb.

@AnneX eh nee, mijn schzus was negatief voor corona en verder hebben ze zelf ook nul klachten, dus testen lijkt me wat onzinnig. 'Ik heb iemand aangeraakt' is nog geen reden voor testen. Maar flink snotteren, zoals bij cat's familie die zich niet laten testen wel :o Wat was het, 12% van de mensen met klachten laat zich testen? Ik vind dat bizar weinig eerlijk gezegd.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_194179578
quote:
-O- Zowel voor de tinnitus als voor idioten in het verkeer. Ik weet niet hoeveel last je ervan hebt maar er is ook psychologische behandeling bij tinnitus, omdat te ondersteunen bij het 'mee leren leven'.
  Moderator maandag 20 juli 2020 @ 18:00:33 #57
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194179598
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 17:43 schreef Uhmmpie het volgende:

Dat is niet per se verdienste van electrisch rijden. Zou je hetzelfde bedrag wat een Tesla kost zonder al die subsidie uitgeven aan een BMW of Mercedes dan rijdt je minstens zo goed :)

Door als de voordeelregelingen gaan/kunnen mensen in auto's rijden die voorheen boven hun budget lagen. Dat is hun goed recht natuurlijk, maar dan alle lof steken richting het feit dat het elektronisch is, is niet helemaal eerlijk.
pi_194179625
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 17:54 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Net zelfs geappt in de auto...
moet het niet te veel doen nog steeds...
maar voorheen was ik rustig anderhalf uur kotsmisselijk van 1x de tomtom instellen.

Dus scheelt echt een berg.
En je navigatie is ook een stuk makkelijker geregeld _O-
Ik wou net vragen of lezen in de auto dan ook weer gaat :) wel fijn als je gewoon even kan appen of idd navigeren. Veel van mijn vrienden hebben er ook last van.
pi_194179645
quote:
Ik hoop dat de tinnitus mee te leven valt, klinkt heel onaangenaam -O-
En zo krijg je ongelukken ja, mensen die niet opletten :X Doe je niets raars, lig je in het ziekenhuis omdat je op de verkeerde plaats op de verkeerde tijd was :{
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_194179653
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 17:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Helemaal mee eens hoor :Y Ik zou op auto-rij afstand blijven en dan is er nog een heleboel leuks om naar toe te gaan. Eigenlijk heel Europa sowieso. Vliegen zou ik ook niet doen. Ik hoorde vannacht op mijn werk dat er nog steeds zo'n 100 'vakantie vierende' Nederlanders sinds maart in het buitenland vast zitten 8)7

En ik zou geen vakantie doen waarbij je met heel veel mensen dicht op elkaar in clubs/disco's/bars gaat staan :+ maar dat leek me een beetje vanzelfsprekend.

Toen ik 2 dagen extra goed op aan het passen was omdat eventueel met coronapatiënt in aanraking geweest viel me wel op dat bijna niemand er nog rekening mee houdt. En dan ging het dus om de veiligheid van de mensen zelf! Ze zien niets aan me en gaan er dan gemakshalve van uit dat ik niets heb.
Ik zou vooral nergens op vakantie gaan... waar ik niet meer zelfstandig weg zou kunnen denk ik.

Je wil niet vast komen te zitten uiteindelijk omdat er ineens geen vliegtuigen meer vliegen.

(En volle discotheken zijn gelukkig toch al mijn ding niet.. dus die mis ik ook niet :) Wij houden beiden meer van niet te druk.. dus denk dat volgende week thuis we ook zeker ergens naar toe gaan... juist omdat er nu minder mensen zijn.
Waarheen... moeten we nog even kijken.. )
pi_194179697
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 17:59 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

-O- Zowel voor de tinnitus als voor idioten in het verkeer. Ik weet niet hoeveel last je ervan hebt maar er is ook psychologische behandeling bij tinnitus, omdat te ondersteunen bij het 'mee leren leven'.
Dat weet ik, maar ik heb er niet zo’n last van (nog). Maar in januari viel het op, en ik wilde laten uitsluiten dat er iets aan de hand was. Als ik heel druk ben is het erger maar het is tot nu toe prima te doen. Mocht ik er echt last van krijgen trek ik verder aan de bel
pi_194179759
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 18:06 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar ik heb er niet zo’n last van (nog). Maar in januari viel het op, en ik wilde laten uitsluiten dat er iets aan de hand was. Als ik heel druk ben is het erger maar het is tot nu toe prima te doen. Mocht ik er echt last van krijgen trek ik verder aan de bel
^O^

Een poosje geleden was er een jongen bij 'Je zal het maar hebben' met dusdanig ernstige tinnitus dat hij depressief raakte. Tot mijn grote verbazing kwam er nergens in het verhaal een psycholoog voor :o Hij had uiteindelijk zelf een manier gevonden om er mee om te gaan, maar jongens, zo iemand verwijs je toch door?!
pi_194179799
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 18:09 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

^O^

Een poosje geleden was er een jongen bij 'Je zal het maar hebben' met dusdanig ernstige tinnitus dat hij depressief raakte. Tot mijn grote verbazing kwam er nergens in het verhaal een psycholoog voor :o Hij had uiteindelijk zelf een manier gevonden om er mee om te gaan, maar jongens, zo iemand verwijs je toch door?!
Het werd mij net ook aangeboden, en tijdens het telefonisch consult (ivm corona) ook.
Kan me best voorstellen dat je er helemaal gestoord van kan worden
pi_194179814
quote:

^O^

Ik heb een collega met tinnitus die zeker een half jaar in de ziektewet heeft gezeten en ook langdurig in therapie is geweest. Begon plots en was allesoverheersend. Een tijd geleden gevraagd hoe het er mee was en hij zei dat het nog net zo luid en overheersend was als in het begin, maar dat hij er redelijk mee om heeft leren gaan. Dat het begon is alweer meer dan 5 jaar geleden :{

Ja, zo iemand verwijs je door :Y
  Official ESF Kreviewer maandag 20 juli 2020 @ 18:16:36 #65
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_194179873
@Kaatje dit schijnt daadwerkelijk een beetje te helpen soms:

https://www.reddit.com/r/(...)ple_technique_might/

Het geneest uiteraard niks, maar je hoort tijdelijk geen piep.
pi_194179884
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 18:00 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat is niet per se verdienste van electrisch rijden. Zou je hetzelfde bedrag wat een Tesla kost zonder al die subsidie uitgeven aan een BMW of Mercedes dan rijdt je minstens zo goed :)

Door als de voordeelregelingen gaan/kunnen mensen in auto's rijden die voorheen boven hun budget lagen. Dat is hun goed recht natuurlijk, maar dan alle lof steken richting het feit dat het elektronisch is, is niet helemaal eerlijk.
Nee.. komt doordat je continu even hard rijd zonder horten en stoten..
En kan uit ervaring melden dat in ieder geval een bmw... dat niet oplost :)

Rijstijl scheelt... maar merk dus niet.
  maandag 20 juli 2020 @ 18:18:02 #67
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194179896
quote:

[..]

^O^

Als er bij een doorverwijzing binnen zeg twee weken een plek is en de behandeling direct start wellicht wel, maar ik geloof dat het algemene beeld bij de geestelijke gezondheidszorg is dat een verwijzing niets waard is en behandelen over twee jaar misschien maar eens niet gebeurt om reden x y z?
Wat heeft t dan voor zin je te laten doorverwijzen?

(Dit heb ik zegmaar “1e graads” meegemaakt)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_194179923
quote:
14s.gif Op maandag 20 juli 2020 18:16 schreef Kreator het volgende:
@:kaatje dit schijnt daadwerkelijk een beetje te helpen soms:

https://www.reddit.com/r/(...)ple_technique_might/

Het geneest uiteraard niks, maar je hoort tijdelijk geen piep.
Dank, opgeslagen voor wanneer er wel even gek van word
pi_194179937
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 18:18 schreef fietsie het volgende:

[..]

Als er bij een doorverwijzing binnen zeg twee weken een plek is en de behandeling direct start wellicht wel, maar ik geloof dat het algemene beeld bij de geestelijke gezondheidszorg is dat een verwijzing niets waard is en behandelen over twee jaar misschien maar eens niet gebeurt om reden x y z?
Wat heeft t dan voor zin je te laten doorverwijzen?

(Dit heb ik zegmaar “1e graads” meegemaakt)
Ik zou tinnitus niet doorverwijzen naar de GGZ maar naar een afdeling medische psychologie, bij voorkeur in het ziekenhuis waar de KNO-arts ook werkzaam is. Wij hebben geen wachtlijst en daar zijn we vast niet de enigen in.

Edit: er zijn specifieke centra voor de behandeling van tinnitus. Geen idee wat de wachttijden daar zijn, maar het is een vrij gestructureerde kortdurende behandeling dus ik denk zomaar dat dat wel meevalt.

[ Bericht 9% gewijzigd door Clubsoda op 20-07-2020 18:41:43 ]
pi_194179949
quote:

[..]

^O^

Nou inderdaad.....
Echt heftig is dat
  Official ESF Kreviewer maandag 20 juli 2020 @ 18:21:27 #71
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
  Moderator maandag 20 juli 2020 @ 18:21:28 #72
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194179954
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 18:17 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Nee.. komt doordat je continu even hard rijd zonder horten en stoten..
En kan uit ervaring melden dat in ieder geval een bmw... dat niet oplost :)

Rijstijl scheelt... maar merk dus niet.
Over wat voor BMW heb je het dan? Nu heb ik geen last meer van wagenziekte, maar bijvoorbeeld een Mercedes GLE rijdt zeker zo comfortabel als een model S.

Qua prijsklasse vergelijkbaar
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 juli 2020 @ 18:27:50 #73
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_194180052
quote:

[..]

^O^

Een oud-zwemcommentator die er ook last van had, heeft er uiteindelijk zelfs een eind aan gemaakt...
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_194180071
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 18:27 schreef borisz het volgende:

Een oud-zwemcommentator die er ook last van had, heeft er uiteindelijk zelfs een eind aan gemaakt...
Woah -O- Dat is wel heel heftig.
pi_194180140
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 18:27 schreef borisz het volgende:

[..]

Tragisch. Naar ik lees ook omdat hij last had van hyperacusis en het zwembad natuurlijk geen gehoorvriendelijke omgeving is en hij dus niet meer kon werken. Ook hier vraag ik me dan af of hij ook psychisch is ondersteund, want zinvgeving ondanks je beperking is ook iets waar we veel bij ondersteunen. Misschien wel hoor, en was er gewoon geen andere uitweg voor hem, maar het zou toch vreselijk zijn als zulke kansen waren blijven liggen.
  maandag 20 juli 2020 @ 18:43:51 #76
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_194180282
zo, wandelingetje naar het strand, wat hapjes gehad, wat gevliegerd, wandelingetje terug.. het was een mooie middag :D
  maandag 20 juli 2020 @ 18:44:29 #77
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_194180287
en Kaat, wat ruk die tinitus. is het iets wat in de toekomst zal gaan verergeren of kunnen ze dat nu nog niet zeggen ?
pi_194180353
quote:
7s.gif Op maandag 20 juli 2020 18:44 schreef Barreltje het volgende:
en Kaat, wat ruk die tinitus. is het iets wat in de toekomst zal gaan verergeren of kunnen ze dat nu nog niet zeggen ?
Het heeft te maken met hetbiets achteruit gaan van het gehoor (bij mij dan) en de hersenen zijn dat aan het compenseren. de arts vergeleek het met fantoompijn, dan voel je iets dat er niet is en hier hoor je iets dat er niet is. Ik heb er niet ze heel veel last van, alleen als ik het druk heb (zowel geestelijk als lichamelijk), dan heb ik het idee dat ik in zuid Frankrijk ben met die cycladen
pi_194180589
Kaatje...het went...ook tinnitus.
In het beginstadium verbaasde de piep en de ruis en het deuntje mij en wilde het aan mn.X laten “horen”.🤪
Inmiddels kan ik de geluiden aardig “uitschakelen”, soms is het erger 5/6 of opeens een fluittoon 12+ ( zonder aanleiding?) bovenop het continu geluid van een afzuigkap. (1/2).
Dan vertaal ik het in een schaal van 1-10. Zeg dat hardop en negeer ik het geluid.

Nu het erover gaat, is het een 4/5, omdat ik er weer even bewust van ben.
pi_194180708
Oh dat is ruk Kaatje :{
Geen ervaring mee verder, dus geen tips. Het lijkt me heel vermoeiend.

Ik werd net ongeveer bedolven onder lama's. Er is er eentje bij de nieuwe 4, die voor de duvel nog niet bang is. Dat wordt wat als ie volgroeid is :') (Het is niet dat 'ie kwaad doet, maar met wilgentakken door de ren lopen is een uitdaging.)
  maandag 20 juli 2020 @ 19:14:16 #81
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194180720
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 18:20 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik zou tinnitus niet doorverwijzen naar de GGZ maar naar een afdeling medische psychologie, bij voorkeur in het ziekenhuis waar de KNO-arts ook werkzaam is. Wij hebben geen wachtlijst en daar zijn we vast niet de enigen in.

Edit: er zijn specifieke centra voor de behandeling van tinnitus. Geen idee wat de wachttijden daar zijn, maar het is een vrij gestructureerde kortdurende behandeling dus ik denk zomaar dat dat wel meevalt.
Zijn ook audiologische trainingen mogelijk in aanvulling daarop, om de auditieve overgevoeligheid te laten afnemen.
pi_194180786
Als ik het als echt vervelend en belemmerend ga ervaren zal ik zeker hulp zoeken. Momenteel valt het best mee, werk is nu vrij rustig en het thuiswerken bevalt me helemaal goed. Wel heb ik steeds de radio (soms tv) aan, want anders “hoor” ik het wel op een irritante manier
pi_194181141
Ik heb webcare gedaan voor Beter Horen, daar kreeg ik ook wel erg wanhopige berichten van mensen met ernstige tinnitus. Ze hadden een behandeling, maar niet voor iedereen en erg duur. Dat was voor die mensen er moeilijk te verkroppen.
pi_194181458
Zo te ruiken zijn de buren weer iets aan het cremeren :')
pi_194181478
quote:
Gevaarlijk :{
Wat een klootzak
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_194181542
Ze zijn zo onschuldig O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat ze me gewoon missen :+
pi_194181568
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 20:03 schreef Candaasje het volgende:
Ze zijn zo onschuldig O+

[ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat ze me gewoon missen :+
Awww O+

Lekker zooitje
pi_194181618
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
Zou Jaeger al wat hebben kunnen regelen mbt testen?
Ik heb vanmorgen een half uur in de wacht gehangen bij m'n huisarts, zonder enig resultaat. We zijn de auto ingestapt, en zonder enig contact naar Nederland gereden, omdat de behoefte om er uit te gaan wel heel erg groot was.

Ik heb een hele lichte keelpijn, wordt dat erger dan ga ik me hier laten testen. Voor de rest houd ik afstand van jan en alleman.
pi_194181886
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 19:06 schreef AnneX het volgende:
In het beginstadium verbaasde de piep en de ruis en het deuntje mij en wilde het aan mn.X laten “horen”.🤪
Inmiddels kan ik de geluiden aardig “uitschakelen”, soms is het erger 5/6 of opeens een fluittoon 12+ ( zonder aanleiding?) bovenop het continu geluid van een afzuigkap. (1/2).
Dan vertaal ik het in een schaal van 1-10. Zeg dat hardop en negeer ik het geluid.

Dit is mijn verhaal.
Behalve dat ik het aan jouw mnX wilde laten horen dan ;)
  Moderator maandag 20 juli 2020 @ 20:26:44 #90
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194181919
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 20:09 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik heb vanmorgen een half uur in de wacht gehangen bij m'n huisarts, zonder enig resultaat. We zijn de auto ingestapt, en zonder enig contact naar Nederland gereden, omdat de behoefte om er uit te gaan wel heel erg groot was.

Ik heb een hele lichte keelpijn, wordt dat erger dan ga ik me hier laten testen. Voor de rest houd ik afstand van jan en alleman.
Zo lang jij (en de kinderen) zeggen dat je in NL klachten hebt gekregen nadat je in NL was, is er niks aan de hand.

Hoorde eens een verhaal van iemand die toen hij met hartklachten op de SEH kwam, moest verklaren dat ie niet naar Duitsland is gekomen omdat hij klachten had.

Daar sschijn je eerder gedotterd te worden of omleidingen te krijgen.
pi_194182236
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 20:24 schreef Blues het volgende:

Dit is mijn verhaal.
Behalve dat ik het aan jouw mnX wilde laten horen dan ;)
Ik wist dat AnneX tinnitusklachten had, van jou heb ik het geloof ik nooit eerder gelezen! Nu vraag ik me ineens af of het iets is dat heel veel voorkomt als je ouder wordt. En zoals Kaatje zei, als je gehoor wat achteruit gaat als je ouder wordt.
  maandag 20 juli 2020 @ 20:48:53 #92
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194182300
Ik zit cricket te kijken. Daar moeten ze toch al bijna in staat zijn AI in te zetten...

Alles gebeurt met zware video-ref inzet.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_194182301
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 20:45 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik wist dat AnneX tinnitusklachten had, van jou heb ik het geloof ik nooit eerder gelezen! Nu vraag ik me ineens af of het iets is dat heel veel voorkomt als je ouder wordt. En zoals Kaatje zei, als je gehoor wat achteruit gaat als je ouder wordt.
Ik kreeg de indruk dat het heel normaal is
  Moderator maandag 20 juli 2020 @ 21:23:08 #94
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194183006
Op de Balkan is ook een bommetje ontploft. Dua Lips, een of anderen Unicef ambassadeur met 48 miljoen volgers op Instagram, heeft een kaart gedeeld van "groot Albanië". Met daaronder "autochthonous" zoals je het in je het woordenboek zult vinden...

Serviërs en Kosovaren zijn zeg maar niet blij.

Niet heel handig volgens mij als VN Ambassadeur
  maandag 20 juli 2020 @ 21:27:00 #95
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194183088
Was de Balkan niet al eens de breeding ground van een wereldoorlog?
  maandag 20 juli 2020 @ 21:28:42 #96
63722 z80
I fink you freaky
pi_194183119
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 19:06 schreef AnneX het volgende:

Hier ook al jaren een ruis. Soms even een piep. De ruis lijkt van het doorstromen van het bloed te komen. Ruis pulst mee met de hartslag. Meestal valt het niet op. Enkel als het stil is, of als iemand er over begint.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_194183145
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 21:28 schreef z80 het volgende:

[..]

Hier ook al jaren een ruis. Soms even een piep. De ruis lijkt van het doorstromen van het bloed te komen. Ruis pulst mee met de hartslag. Meestal valt het niet op. Enkel als het stil is, of als iemand er over begint.
Dat werd ook gevraagd, pulsend of constant, bij mij constant. Dus daar verder niet op doorgegaan
  maandag 20 juli 2020 @ 21:32:26 #98
63722 z80
I fink you freaky
pi_194183183
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 18:21 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Over wat voor BMW heb je het dan? Nu heb ik geen last meer van wagenziekte, maar bijvoorbeeld een Mercedes GLE rijdt zeker zo comfortabel als een model S.

Qua prijsklasse vergelijkbaar
Het gevoel komt omdat er geen versnellingsbak meer tussen zit. De elektromotor ramt in een stuk door.
Een plugin uit de zelfde klasse zal net zo soepel lopen.
  maandag 20 juli 2020 @ 21:35:42 #99
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194183250
Net reclame van Mazda. "We hebben 0.2 seconde vertraging in het gaspedaal aangebracht, dan voelt accelereren soepeler omdat je lichaam zich kan aanspannen."

Ergens botst dit met mn gevoel dat je juist controle zou willen..
  maandag 20 juli 2020 @ 21:38:30 #100
63722 z80
I fink you freaky
pi_194183319
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 17:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]

@:AnneX eh nee, mijn schzus was negatief voor corona en verder hebben ze zelf ook nul klachten, dus testen lijkt me wat onzinnig. 'Ik heb iemand aangeraakt' is nog geen reden voor testen. Maar flink snotteren, zoals bij cat's familie die zich niet laten testen wel :o Wat was het, 12% van de mensen met klachten laat zich testen? Ik vind dat bizar weinig eerlijk gezegd.
Van die gene die vast zitten wil ik graag weten of ze de eerst mogelijkheid voorbij hebben laten gaan. Zo van komt wel. Of dat ze ergens ver weg in een uithoek zitten.
Van waar ik zat met vakantie was terug vliegen het makkelijkste. Ook toen ik al lang en breed thuis was weren er nog zat mogelijkheden. Andere optie is over land of zee.
Ja de terugreis is duur. Ja deze is voor eigen rekening indien geen pakketreis. Maar lang ver weg ergens zitten is ook duur en eigen rekening.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')