abonnement Unibet Coolblue
pi_193924455


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC, een echte aanrader
Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!


Moderatie:
@trein2000 @capricia @onlogisch @Lonaa @Muck @Lavenderr @Kyran @Sounddragon @D_A
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 4 juli 2020 @ 15:51:29 #2
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193924514
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 15:44 schreef ludovico het volgende:

[..]

1% heeft het ofzo, maar dat zijn net zo goed false positives... Dus wie weet 6100.
Die eerste uitspraak ben ik wel benieuwd naar, ik denk namelijk dat inmiddels dat percentage naar beneden is gegaan.

Is dat openbaar, hoeveelheid afname tests?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_193924694
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 15:51 schreef Molo het volgende:

[..]

Die eerste uitspraak ben ik wel benieuwd naar, ik denk namelijk dat inmiddels dat percentage naar beneden is gegaan.

Is dat openbaar, hoeveelheid afname tests?
Wordt wel gepubliceerd ergens op de rivm site al heb ik de link niet zo paraat. Van de week wel bv. dit artikeltje: https://www.rivm.nl/nieuw(...)id-19-in-teststraten
pi_193924944
https://www.telegraaf.nl/(...)elijk-besmettelijker

Waar in europa is dit opgedoken dan?!
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_193925065
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 16:11 schreef RipCity het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)elijk-besmettelijker

Waar in europa is dit opgedoken dan?!
Goed nieuws. Ook minder gevaarlijk dan waarschijnlijk.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  User die overal opduikt 2022 zaterdag 4 juli 2020 @ 16:18:07 #6
186611 Haags
pi_193925095
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 16:11 schreef RipCity het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)elijk-besmettelijker

Waar in europa is dit opgedoken dan?!
Zo boeiend is het niet als het achter een paywall zit.
Zonder wrijving geen glans
  zaterdag 4 juli 2020 @ 16:40:24 #7
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193925467
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 16:00 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Wordt wel gepubliceerd ergens op de rivm site al heb ik de link niet zo paraat. Van de week wel bv. dit artikeltje: https://www.rivm.nl/nieuw(...)id-19-in-teststraten
Dank!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 4 juli 2020 @ 16:45:56 #8
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_193925576
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 16:11 schreef RipCity het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)elijk-besmettelijker

Waar in europa is dit opgedoken dan?!
Hier een artikel wat niet achter een paywall zit: https://edition.cnn.com/2(...)ead-study/index.html

quote:
The new version seems to multiply faster in the upper respiratory tract -- the nose, sinuses and throat -- which would explain why it passes around more easily, the researchers said.
But tests on 1,000 hospitalized coronavirus patients in Britain showed those infected with the new version did not fare any worse than those who caught the original strain.

David Montefiore of Duke University and colleagues tested the virus in the lab. "We were able to test whether the G form of the virus was more infectious than the D form," Montefiore, director of the Laboratory for AIDS Vaccine Research and Development, told CNN.

"All the results agreed that the G form was three to nine times more infectious than the D form," he added. "We now had experimental evidence that supported, in part, what Bette was seeing in her analysis of the sequences across the globe -- the G form had a fitness advantage in terms of infectivity."
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_193925610
Dan gaat het nog steeds over dezelfde 2 strains als in maart toch?
pi_193926625
Wedstrijd op coronafeestjes in VS: wie raakt het eerst besmet?

https://www.ad.nl/buitenl(...)rst-besmet~a54d9df1/


:') _O-
blablablabla
pi_193926683
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 17:50 schreef Elan het volgende:
Wedstrijd op coronafeestjes in VS: wie raakt het eerst besmet?

https://www.ad.nl/buitenl(...)rst-besmet~a54d9df1/

:') _O-
Tis ook totaal niet dodelijk voor die jongelui dus who gives a fuck.

Eerlijk gezegd, alleen maar beter als ze het gewoon bewust oplopen en in hun besmettelijke periode lekker thuisblijven.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_193926736
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 17:55 schreef ludovico het volgende:

[..]

Tis ook totaal niet dodelijk voor die jongelui dus who gives a fuck.

Sorry maar hier gestopt met lezen, totaal verkeerde (lees debiele) insteek.
blablablabla
pi_193926767
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 17:59 schreef Elan het volgende:

[..]

Sorry maar hier gestopt met lezen, totaal verkeerde (lees debiele) insteek.
Excuses aanvaard.

Noem het maar debiel overigens, maar gecontroleerd mensen ziek maken, dat is precies wat een vaccin eigenlijk doet, alleen is het virus deeltje dan nog een tandje onschadelijker gemaakt.

Maar voor mensen in goede gezondheid is het praktisch al onschadelijk, dus een besmetting is al niet veel anders dan een vaccin.

Anyhow, kvind vertragen allemaal prima als er geen rare maatregelen voor getroffen worden. Maar met dit overdramatische coronaconservatisme duurt het nog wel ff voordat we normaal gaan doen.

Overigens moet ik daar wel bij zeggen dat ik de indruk heb dat we over een maandje gewoon 0 nieuwe besmettingen hebben. Dus wie weet wat we doen hier.

[ Bericht 16% gewijzigd door ludovico op 04-07-2020 18:17:35 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_193927023
Weet niet hoe het bij jullie is, maar hier worden weer gewoon feestjes in het café en bar gehouden, allemaal dicht bij elkaar zoals vroeger. Eigenlijk is er nergens meer echt een plek waar ik er last van heb. *O* *O*
pi_193927212
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 18:19 schreef F.Sinatra het volgende:
Weet niet hoe het bij jullie is, maar hier worden weer gewoon feestjes in het café en bar gehouden, allemaal dicht bij elkaar zoals vroeger. Eigenlijk is er nergens meer echt een plek waar ik er last van heb. *O* *O*
Bij ons doen we alleen bij de hoeren normaal geloof ik.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 4 juli 2020 @ 18:33:02 #16
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193927228
Nog achttien coronapatiënten op de intensive care
Er liggen nog achttien coronapatiënten op de intensive care. Dat zijn er twee minder dan gisteren. Op de andere ziekenhuisafdelingen liggen vandaag 76 coronapatiënten, een afname van 27 ten opzichte van een dag eerder. Voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg: "Gelukkig zet de daling van het aantal COVID-patiënten nog steeds door" Het totale aantal opgenomen COVID-patienten ligt nu onder de 100. Dat is geruststellend."
Bron; nu.nl
Humor, serieus en vrolijk!
pi_193927254
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 18:33 schreef Ven1972 het volgende:
Nog achttien coronapatiënten op de intensive care
Er liggen nog achttien coronapatiënten op de intensive care. Dat zijn er twee minder dan gisteren. Op de andere ziekenhuisafdelingen liggen vandaag 76 coronapatiënten, een afname van 27 ten opzichte van een dag eerder. Voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg: "Gelukkig zet de daling van het aantal COVID-patiënten nog steeds door" Het totale aantal opgenomen COVID-patienten ligt nu onder de 100. Dat is geruststellend."
Bron; nu.nl
Je zou toch overspannen raken van zolang zoveel angst voelen?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 4 juli 2020 @ 18:35:19 #18
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193927260
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 18:34 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je zou toch overspannen raken van zolang zoveel angst voelen?
Nee dat ben ik niet, maar ik geef zo lang mogelijk updates als nodig is.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_193927279
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 16:16 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Goed nieuws. Ook minder gevaarlijk dan waarschijnlijk.
Nee helaas, net zo gevaarlijk.
pi_193927299
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 18:35 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Nee dat ben ik niet, maar ik geef zo lang mogelijk updates als nodig is.
I mean, dat iemand blijkbaar, in zijn hoofd bezig is met geruststelling, terwijl we al 3 maanden decline zien in cases........... En niet een beetje ook.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 4 juli 2020 @ 18:42:12 #21
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193927365
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 18:38 schreef ludovico het volgende:

[..]

I mean, dat iemand blijkbaar, in zijn hoofd bezig is met geruststelling, terwijl we al 3 maanden decline zien in cases........... En niet een beetje ook.
Nou ik vind het belangrijk om updates te geven want dan weten we virus nog wel levend of niet...
Humor, serieus en vrolijk!
pi_193927401
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 18:42 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Nou ik vind het belangrijk om updates te geven want dan weten we virus nog wel levend of niet...
Of een virus leeft of niet is een filosofisch debat.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_193927446
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 18:34 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je zou toch overspannen raken van zolang zoveel angst voelen?
Je zou toch overspannen raken van zolang continue mensen die zich enigszins zorgen maken menen neer te moeten sabelen?
  zaterdag 4 juli 2020 @ 18:48:24 #24
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193927471
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 18:19 schreef F.Sinatra het volgende:
Weet niet hoe het bij jullie is, maar hier worden weer gewoon feestjes in het café en bar gehouden, allemaal dicht bij elkaar zoals vroeger. Eigenlijk is er nergens meer echt een plek waar ik er last van heb. *O* *O*
Gerapporteerd.
pi_193927611
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 18:46 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Je zou toch overspannen raken van zolang continue mensen die zich enigszins zorgen maken menen neer te moeten sabelen?
Mijn sabel houdt van luchten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 4 juli 2020 @ 19:08:09 #26
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193927811
Werd net iemand boos op me omdat ik mijn karretje pakte en gebruikte zonder eerst schoon te maken :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 4 juli 2020 @ 19:10:46 #27
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_193927845
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 19:08 schreef Molo het volgende:
Werd net iemand boos op me omdat ik mijn karretje pakte en gebruikte zonder eerst schoon te maken :')
Ook gerapporteerd.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_193927862
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 18:01 schreef ludovico het volgende:

[..]

Excuses aanvaard.

Noem het maar debiel overigens, maar gecontroleerd mensen ziek maken, dat is precies wat een vaccin eigenlijk doet, alleen is het virus deeltje dan nog een tandje onschadelijker gemaakt.

Maar voor mensen in goede gezondheid is het praktisch al onschadelijk, dus een besmetting is al niet veel anders dan een vaccin.

Anyhow, kvind vertragen allemaal prima als er geen rare maatregelen voor getroffen worden. Maar met dit overdramatische coronaconservatisme duurt het nog wel ff voordat we normaal gaan doen.

Overigens moet ik daar wel bij zeggen dat ik de indruk heb dat we over een maandje gewoon 0 nieuwe besmettingen hebben. Dus wie weet wat we doen hier.
Zoals je zelf al aangeeft is een wezenlijk verschil dat een gecontroleerde vaccinatie niet overdraagbaar is op anderen.

Ik vind het overigens extreem egoïstisch als jongeren Coronaregels negeren omdat ze toch over het algemeen slechts milde klachten ontwikkelen. Laat staan zichzelf bewust laten besmetten, dat is gewoon compleet achterlijk. Heeft niks met conservatisme te maken. We weten waar het virus toe in staat is bij mensen die wél in de risicogroep zitten.

Tenzij ze na zo'n actie lekker 3 weken thuis blijven zodat ze zeker geen anderen besmetten, maar dat zal wel weer niet.
blablablabla
pi_193927876
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 19:08 schreef Molo het volgende:
Werd net iemand boos op me omdat ik mijn karretje pakte en gebruikte zonder eerst schoon te maken :')
Dat is toch ook verplicht? Maar om dan meteen boos te worden :')
blablablabla
  zaterdag 4 juli 2020 @ 19:14:48 #30
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193927899
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 19:13 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat is toch ook verplicht? Maar om dan meteen boos te worden :')
Zal wel per winkel verschillen of het verplicht is. Hier is het optioneel.
  zaterdag 4 juli 2020 @ 19:15:18 #31
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193927904
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 19:13 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat is toch ook verplicht? Maar om dan meteen boos te worden :')
Dat is helemaal niet verplicht, hoe kom je daarbij?

Tevens is dat hele desinfecteren vooral van grote symboolwaarde, als je ziet hoe dat uitgevoerd wordt.

Even een spraytje op de handvaten en direct droogmaken met een papiertje is níet desinfecteren
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 4 juli 2020 @ 19:17:39 #32
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193927929
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 19:15 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet verplicht, hoe kom je daarbij?

Tevens is dat hele desinfecteren vooral van grote symboolwaarde, als je ziet hoe dat uitgevoerd wordt.

Even een spraytje op de handvaten en direct droogmaken met een papiertje is níet desinfecteren
Nee, maar dat geldt voor heel veel van de 'maatregelen'. Vooral bedoeld om mensen het gevoel te geven dat het veiliger is of wordt.
pi_193927938
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 19:15 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet verplicht, hoe kom je daarbij?

Tevens is dat hele desinfecteren vooral van grote symboolwaarde, als je ziet hoe dat uitgevoerd wordt.

Even een spraytje op de handvaten en direct droogmaken met een papiertje is níet desinfecteren
Bij Lidl is het hier wel verplicht. Althans verplicht... Ze roepen om dat je het moet schoonmaken en er staan karretjes klaar bij de ingang.

Je zal vast niet de winkel uit gebonjourd worden als je het over slaat.
blablablabla
pi_193927956
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 19:08 schreef Molo het volgende:
Werd net iemand boos op me omdat ik mijn karretje pakte en gebruikte zonder eerst schoon te maken :')
Was het een Karen?

Mn ontzettende leed wat ik graag met jullie deelde gisteren is voorbij. De girl kan weer heerlijk flaneren met haar shopper langs de schappen. 24 uur later en mn gebeden zijn gehoord. God zij met me. *O*
Go hard or go home
  zaterdag 4 juli 2020 @ 19:29:35 #35
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193928061
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 19:18 schreef Elan het volgende:

[..]

Bij Lidl is het hier wel verplicht. Althans verplicht... Ze roepen om dat je het moet schoonmaken en er staan karretjes klaar bij de ingang.

Je zal vast niet de winkel uit gebonjourd worden als je het over slaat.
Ze kunnen je echt niet verplichten ;)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 4 juli 2020 @ 19:30:20 #36
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193928077
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 19:20 schreef Noek het volgende:

[..]

Was het een Karen?

Mn ontzettende leed wat ik graag met jullie deelde gisteren is voorbij. De girl kan weer heerlijk flaneren met haar shopper langs de schappen. 24 uur later en mn gebeden zijn gehoord. God zij met me. *O*
Een type Huishoudbeursmeneer met snor :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_193928180
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 19:29 schreef Molo het volgende:

[..]

Ze kunnen je echt niet verplichten ;)
Natuurlijk wel.
Sommige winkels verplichten je toch ook een winkelmandje?
blablablabla
pi_193928236
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 19:36 schreef Elan het volgende:

[..]

Natuurlijk wel.
Sommige winkels verplichten je toch ook een winkelmandje?
Ik heb het echt nergens gezien dat het verplicht was. Wel dat ze karretjes voor je schoonmaakte. Heb zelf ook nooit me karretje schoongemaakt.
pi_193928303
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 19:39 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Ik heb het echt nergens gezien dat het verplicht was. Wel dat ze karretjes voor je schoonmaakte. Heb zelf ook nooit me karretje schoongemaakt.
Viespeuk.
blablablabla
pi_193928349
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 19:44 schreef Elan het volgende:

[..]

Viespeuk.
Dat mag je vinden. Ik vind het een beetje onzin om heel dat karretje schoon te maken om vervolgens een supermarkt in te gaan waar Jan en alle man aan de producten hebben gezeten.
pi_193928365
Ik heb die karretjes schoonmaken nooit begrepen. Handen desinfecteren bij binnenkomst en vertrek is beter.
  zaterdag 4 juli 2020 @ 19:55:19 #42
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193928475
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 19:39 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Ik heb het echt nergens gezien dat het verplicht was. Wel dat ze karretjes voor je schoonmaakte. Heb zelf ook nooit me karretje schoongemaakt.
Dit

Ik heb in heetst van de strijd wel een keer een karretje gepoetst, voor mezelf, maar dan zitten heel je klauwen onder de desinfectiespul en dat is én vies, én slecht voor je huid.
Dus thuis lekker handjes wassen met fijne zeep, veel beter en fijner dan al die sprays en zut die ook nog eens niet goed gebruikt worden
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_193928522
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 19:47 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Dat mag je vinden. Ik vind het een beetje onzin om heel dat karretje schoon te maken om vervolgens een supermarkt in te gaan waar Jan en alle man aan de producten hebben gezeten.
Ik doe alleen de handvatten. Nog los van Corona, weet jij veel waar de persoon voor je zijn handen gehad heeft. Hopelijk houden ze als het virus geen issue meer is dat er een beetje in.
blablablabla
pi_193928558
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 19:58 schreef Elan het volgende:

[..]

Ik doe alleen de handvatten. Nog los van Corona, weet jij veel waar de persoon voor je zijn handen gehad heeft. Hopelijk houden ze als het virus geen issue meer is dat er een beetje in.
ik ben benieuwd hoe vaak je je toetsenbord, muis van laptop/pc, tabletscherm, mobiel en afstandsbediening schoonmaakt.....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193928614
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 16:11 schreef RipCity het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)elijk-besmettelijker

Waar in europa is dit opgedoken dan?!
Nieuws uit april.
pi_193928654
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 20:00 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ik ben benieuwd hoe vaak je je toetsenbord, muis van laptop/pc, tabletscherm, mobiel en afstandsbediening schoonmaakt.....
Ook regelmatig. Al zijn dat dan in elk geval nog mijn eigen bacteriën.

Sommige mensen zijn ronduit smerig, die krabben uitgebreid in hun anus zonder te wassen en gaan daarna lekker boodschappen doen.
blablablabla
  zaterdag 4 juli 2020 @ 20:06:20 #47
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193928658
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 20:00 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ik ben benieuwd hoe vaak je je toetsenbord, muis van laptop/pc, tabletscherm, mobiel en afstandsbediening schoonmaakt.....
Trapleuning, wcdeuren, toegangsdeuren, stoelen *)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 4 juli 2020 @ 20:06:52 #48
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193928670
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 20:06 schreef Elan het volgende:

[..]

Ook regelmatig. Al zijn dat dan in elk geval nog mijn eigen bacteriën.

Sommige mensen zijn ronduit smerig, die krabben uitgebreid in hun anus zonder te wassen en gaan daarna lekker boodschappen doen.
En daar word je ziek van? Een normaal afweersysteem blockt dat gewoon netjes zonder poespas

Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_193928679
Hoop sowieso dat wat meer hygiëneregels in acht genomen blijft worden na Corona.

Zijn we hier wel makkelijk mee vaak.
blablablabla
pi_193928697
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 20:06 schreef Molo het volgende:

[..]

En daar word je ziek van? Een normaal afweersysteem blockt dat gewoon netjes zonder poespas

Lang niet alles hoor, daarbij vind ik het gewoon goor :)
blablablabla
pi_193928810
In Zweden is het ook echt over.

Alleen nog milde gevallen.
  zaterdag 4 juli 2020 @ 20:15:49 #52
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193928826
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 20:14 schreef Za het volgende:
In Zweden is het ook echt over.

Alleen nog milde gevallen.
Bron/leesvoer?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_193928876
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 18:48 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Gerapporteerd.
:7 :D ;)
pi_193929267
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 19:58 schreef Elan het volgende:

[..]

Ik doe alleen de handvatten. Nog los van Corona, weet jij veel waar de persoon voor je zijn handen gehad heeft. Hopelijk houden ze als het virus geen issue meer is dat er een beetje in.
Gewoon als je thuis komt handen wassen is meer dan genoeg,. Als je zo denkt kan je niks pakken in de supermarkt. Want waar heeft die vakkenvuller zijn handen allemaal in gehad. Of die mevrouw die na het lezen van het etiket het weer terug heeft gezet in het schap en zo zijn er tig voorbeelden. Voor corona dacht niemand er over na en nu is er ineens massaal smetvrees.
pi_193929417
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 20:43 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Gewoon als je thuis komt handen wassen is meer dan genoeg,. Als je zo denkt kan je niks pakken in de supermarkt. Want waar heeft die vakkenvuller zijn handen allemaal in gehad. Of die mevrouw die na het lezen van het etiket het weer terug heeft gezet in het schap en zo zijn er tig voorbeelden. Voor corona dacht niemand er over na en nu is er ineens massaal smetvrees.
Oh?
Handvatten van winkelwagens zitten heel veel mensen aan, net als deurklinken en wat al niet. Dat is niet te vergelijken met één vakkenvuller, waarvan je mag aannemen dat hij ook fatsoenlijke hygiëne in acht zal nemen.
Ik vind het gewoon wel zo fris om die handgreep even schoon te maken, alvorens ik met dezelfde smerige jatten als waar ik mijn karretje mee bestuur mijn appels en tomaten in een plastic zakje stop.

Ik claim daar verder ook geen volledig risicoloos bestaan mee of neig naar smetvrees. Het is een kleine moeite, helemaal nu die zooi er toch voor je staat en er een pandemie gaande is :)
blablablabla
pi_193929670
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 19:12 schreef Elan het volgende:

[..]

Zoals je zelf al aangeeft is een wezenlijk verschil dat een gecontroleerde vaccinatie niet overdraagbaar is op anderen.

Ik vind het overigens extreem egoïstisch als jongeren Coronaregels negeren omdat ze toch over het algemeen slechts milde klachten ontwikkelen. Laat staan zichzelf bewust laten besmetten, dat is gewoon compleet achterlijk. Heeft niks met conservatisme te maken. We weten waar het virus toe in staat is bij mensen die wél in de risicogroep zitten.

Tenzij ze na zo'n actie lekker 3 weken thuis blijven zodat ze zeker geen anderen besmetten, maar dat zal wel weer niet.
Ach schei uit je doet alsof je te maken hebt met de builenpest. Als je geen koort hebt en niet in iemands gezicht hoest raakt niemand van je besmet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator zaterdag 4 juli 2020 @ 21:11:01 #57
249559 crew  Lavenderr
pi_193929726
Bacteriën zijn alom aanwezig. Normaal gesproken denk je ook niet bij alles:oh jee, dat moet ik eerst schoonmaken voor ik het meeneem. Bacteriën zijn als je gezond bent helemaal niet erg en je krijgt er ook weerstand van. Bovendien als je wel een bacteriële infectie hebt zijn daar allerlei soorten antibiotica voor. Bij een virus ligt dat anders omdat men niet weet welk virus het is, dus kun je niet klakkeloos antibiotica geven.
  Moderator zaterdag 4 juli 2020 @ 21:42:37 #58
5428 crew  miss_sly
pi_193930350
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 21:11 schreef Lavenderr het volgende:
Bacteriën zijn alom aanwezig. Normaal gesproken denk je ook niet bij alles:oh jee, dat moet ik eerst schoonmaken voor ik het meeneem. Bacteriën zijn als je gezond bent helemaal niet erg en je krijgt er ook weerstand van. Bovendien als je wel een bacteriële infectie hebt zijn daar allerlei soorten antibiotica voor. Bij een virus ligt dat anders omdat men niet weet welk virus het is, dus kun je niet klakkeloos antibiotica geven.
Tegen een virus helpt antibiotica niet. https://zelfzorg.nl/veelg(...)irus-en-een-bacterie
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zaterdag 4 juli 2020 @ 21:45:48 #59
249559 crew  Lavenderr
pi_193930439
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 21:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Tegen een virus helpt antibiotica niet. https://zelfzorg.nl/veelg(...)irus-en-een-bacterie
Precies. Dat schreef ik ook.
pi_193930670
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 21:11 schreef Lavenderr het volgende:
Bacteriën zijn alom aanwezig. Normaal gesproken denk je ook niet bij alles:oh jee, dat moet ik eerst schoonmaken voor ik het meeneem. Bacteriën zijn als je gezond bent helemaal niet erg en je krijgt er ook weerstand van. Bovendien als je wel een bacteriële infectie hebt zijn daar allerlei soorten antibiotica voor. Bij een virus ligt dat anders omdat men niet weet welk virus het is, dus kun je niet klakkeloos antibiotica geven.
Over het veelvuldig gebruik van antibiotica is anders ook genoeg gezegd en geschreven de afgelopen decennia.

We moeten hygiëne gewoon veel serieuzer gaan nemen. Zonder daar verder in door te slaan.
blablablabla
pi_193930696
https://amp-nos-nl.cdn.am(...)nos.nl%2Fl%2F2333814

Zou je toch lering uit moeten trekken.
blablablabla
  Moderator zaterdag 4 juli 2020 @ 21:56:48 #62
249559 crew  Lavenderr
pi_193930715
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 21:55 schreef Elan het volgende:

[..]

Over het veelvuldig gebruik van antibiotica is anders ook genoeg gezegd en geschreven de afgelopen decennia.

We moeten hygiëne gewoon veel serieuzer gaan nemen. Zonder daar verder in door te slaan.
Ja, vroeger werd voor een scheet die dwars zat al antibiotica voorgeschreven. De artsen zijn daar nu zeer terughoudend mee geworden gelukkig.
pi_193930771
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 21:56 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, vroeger werd voor een scheet die dwars zat al antibiotica voorgeschreven. De artsen zijn daar nu zeer terughoudend mee geworden gelukkig.
Die reductie gaat vooral de veestapel aan, 70% maar liefst.
blablablabla
pi_193930786
En Corona zorgde ook voor een forse afname.
blablablabla
pi_193931326
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 21:55 schreef Elan het volgende:
https://amp-nos-nl.cdn.am(...)nos.nl%2Fl%2F2333814

Zou je toch lering uit moeten trekken.
Tijdelijke zooi joh, krijg je een zwak immuunsysteem van.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_193931616
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 21:08 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ach schei uit je doet alsof je te maken hebt met de builenpest. Als je geen koort hebt en niet in iemands gezicht hoest raakt niemand van je besmet.
Voor oude van dagen en kwetsbare groepen is het minstens zo dodelijk als de pest.
Je zou toch verwachten dat die realisatie inmiddels wel is doorgedrongen.
blablablabla
pi_193931662
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 22:24 schreef ludovico het volgende:

[..]

Tijdelijke zooi joh, krijg je een zwak immuunsysteem van.
Kost de samenleving anders ook een hoop geld al dat ziekteverzuim.

Om nog maar te zwijgen over de gevolgen als er een keer een virus opduikt wat zich niet zo makkelijk laat onderdrukken. De razendsnelle verspreiding van Covid-19 komt eigenlijk primair door onze eigen laksigheid. Hygiëne speelt daar een grote rol in.
blablablabla
  Knapste mannelijke user 2022 zaterdag 4 juli 2020 @ 22:40:21 #68
206731 Mortaxx
Doomer
pi_193931729
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 22:37 schreef Elan het volgende:

[..]

Kost de samenleving anders ook een hoop geld al dat ziekteverzuim.
Daarom ook niet voor ieder kuchje of beetje koorts thuisblijven. Gewoon werken voor je cheld
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_193931799
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 21:55 schreef Elan het volgende:

[..]

Over het veelvuldig gebruik van antibiotica is anders ook genoeg gezegd en geschreven de afgelopen decennia.

We moeten hygiëne gewoon veel serieuzer gaan nemen. Zonder daar verder in door te slaan.
90% van de mensen zijn gore biggen

@onlogisch
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 4 juli 2020 @ 23:21:16 #70
408813 crew  trein2000
pi_193932619
Vandaag voor het eerst sinds Corona weer naar de horeca geweest (@capricia weet wel waarheen). De opstelling was enigszins aangepast, maar verder was er van Coronamaatregelen weinig te merken.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator zaterdag 4 juli 2020 @ 23:28:39 #71
236264 crew  capricia
pi_193932804
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 23:21 schreef trein2000 het volgende:
Vandaag voor het eerst sinds Corona weer naar de horeca geweest (@:capricia weet wel waarheen). De opstelling was enigszins aangepast, maar verder was er van Coronamaatregelen weinig te merken.
:D
Heb je genoten?
Definitely not CIA
pi_193932833
Wtf gaat rivm helemaal geen dagcijfers meer delen met de wereld? Haast censuur
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 4 juli 2020 @ 23:34:11 #73
408813 crew  trein2000
pi_193932918
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 23:28 schreef capricia het volgende:

[..]

:D
Heb je genoten?
Van al die mensen binnen 1,5 meter? Niet echt. Van het eten? Jazeker!
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator zaterdag 4 juli 2020 @ 23:44:06 #74
249559 crew  Lavenderr
pi_193933127
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 23:29 schreef VacaLoca het volgende:
Wtf gaat rivm helemaal geen dagcijfers meer delen met de wereld? Haast censuur
Welnee. De getallen zijn dusdanig laag dat het eigenlijk het vermelden niet meer nodig is.
pi_193933353


Gezellig in London!
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_193933704
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 22:35 schreef Elan het volgende:

[..]

Voor oude van dagen en kwetsbare groepen is het minstens zo dodelijk als de pest.
Je zou toch verwachten dat die realisatie inmiddels wel is doorgedrongen.
Je weet dat de builenpest over de longen tussen de 95-100% sterftecijfer heeft en Corona bij de zwakste leeftijdsgroep iets van 10%? Mensen die veelal in hun laatste levensfase zitten en ook waren gestorven van influenza als ze dat hadden gekregen. Daar leggen we de samenleving ook niet voor plat. En terecht!
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_193933730
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 23:59 schreef RipCity het volgende:
[ afbeelding ]

Gezellig in London!
Wat gebeurt daar
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_193933896
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 00:21 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat gebeurt daar
De pubs voor het eerst open

timdewit twitterde op zondag 05-07-2020 om 00:02:01 Boris Johnson 24 uur geleden:
“Behave responsibly”

London, Soho, nu:
(via @NathanBenaich) https://t.co/AesRNOz7QL reageer retweet
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_193934301
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 00:29 schreef RipCity het volgende:

[..]

De pubs voor het eerst open

timdewit twitterde op zondag 05-07-2020 om 00:02:01 Boris Johnson 24 uur geleden:
“Behave responsibly”

London, Soho, nu:
(via @:NathanBenaich) https://t.co/AesRNOz7QL reageer retweet
Nice
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 5 juli 2020 @ 00:57:48 #80
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193934373
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 00:29 schreef RipCity het volgende:

[..]

De pubs voor het eerst open
Voor zo lang als het duurt.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  zondag 5 juli 2020 @ 00:59:34 #81
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193934393
quote:
De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) heeft vandaag een recordaantal besmettingen gerapporteerd. In 24 uur tijd kwamen er wereldwijd 212.326 geregistreerde gevallen bij. Het vorige record stond 189.077 gevallen. Dat gebeurde op 28 juni. Het dodental schommelt rond de 5000 per dag.
Maar houd vooral vol dat 'het virus is uitgedoofd' hoor.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  zondag 5 juli 2020 @ 01:06:45 #82
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_193934454
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 00:59 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Maar houd vooral vol dat 'het virus is uitgedoofd' hoor.
https://nos.nl/liveblog/2(...)ngen-op-een-dag.html
pi_193934649
Dit lijkt niet zo heel verstandig:

RexChapman twitterde op zondag 05-07-2020 om 00:22:06 Diamond Lake in Cass County, Michigan just now:

A COVID-19 Petri dish...https://t.co/rSzYHGTm0o reageer retweet
Videootje in tweet.
pi_193934797
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 23:29 schreef VacaLoca het volgende:
Wtf gaat rivm helemaal geen dagcijfers meer delen met de wereld? Haast censuur
De cijfers zijn zo laag dat er geen aandacht meer aan geschonken hoeft te worden ja. Ik wil ook wel een dagelijks bericht zien van hoeveel bedrijven er op de fles gaan iedere dag door deze onzinnige maatregelen die ze opgelegd zijn. Misschien dat het dan doordringt waar we in hemelsnaam nog mee bezig zijn.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193934800
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 00:57 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Voor zo lang als het duurt.
:') man man man. :D
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193934836
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 00:59 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Maar houd vooral vol dat 'het virus is uitgedoofd' hoor.
Gevalletje grenzen dichthouden dus van de EU voor de VS, Zuid-Amerika en alle andere brandhaarden. Hebben wij er geen last van.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193938875
Inmiddels is toch wel duidelijk dat aerosolen binnen een enorme rol spelen?
Of is er nog steeds struisvogelgedrag hierover?

Al dat gedoe over desinfecteren van objecten terwijl het klaarblijkelijk niet zo'n grote rol speelt.
Waarom hanteren we nog steeds dezelfde logica als in februari?

We moeten juust voorzorgsmaatregelen hebben om uitbraken te voorkomen en vroegtijdig in de kiem te smoren.
pi_193939239
Bij gebrek aan een nertsen thread (alleen die van nerts op mens dan)

Weer 3 nertsenbedrijven besmet:

Corona vastgesteld bij nertsenbedrijf Gemert
Opnieuw is een coronabesmetting vastgesteld bij een nertsenbedrijf. Het gaat om een fokkerij in Gemert met zo'n 7000 moederdieren.

https://nos.nl/liveblog/2(...)ngen-op-een-dag.html

LANDHORST - Opnieuw is op een nertsenfokkerij in Landhorst een besmetting met het coronavirus vastgesteld. Het bedrijf met 4300 moederdieren wordt zo snel mogelijk geruimd, melden de ministers Hugo de Jonge (Volksgezondheid) en Carola Schouten (Landbouw).
https://www.gelderlander.(...)esde-geval~ad11879b/

In totaal zijn nu bij achttien nertsenhouderijen besmettingen vastgesteld.

Met nog nauwelijks besmettingen, hoe raken al deze nertsen besmet?
pi_193939478
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 12:45 schreef Za het volgende:

Met nog nauwelijks besmettingen, hoe raken al deze nertsen besmet?
Ik mag hopen dat de autoriteiten dat zich ook afvragen en gaan proberen te achterhalen wat daar gaande is.
Go hard or go home
pi_193939554
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 13:05 schreef Noek het volgende:

Ik mag hopen dat de autoriteiten dat zich ook afvragen en gaan proberen te achterhalen wat daar gaande is.
Al deze nertsenfarms liggen in hetzelfde gebied als waar de corona-uitbraak bij mensen in Nederland plaats had in maart, rond de driehoek Veghel, Uden, Boekel.

Een gebied met zeer intensieve varkenshouderij.
pi_193939588
Naar wat ik hoor is het inmiddels gewoon overal weer party time, ook in clubs. In Groningen wordt er gewoon weer ouderwets uitgegaan. Met de wetenschap van the US vind ik dat wel heel enthousiast en verontrustend toch wel.

quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 13:12 schreef Za het volgende:

[..]

Al deze nertsenfarms liggen in hetzelfde gebied als waar de corona-uitbraak bij mensen in Nederland plaats had in maart, rond de driehoek Veghel, Uden, Boekel.

Een gebied met zeer intensieve varkenshouderij.
Net als Wuhan.
Kan toevallig zijn maar je hoort er ook maar weinig over dat er naar gekeken wordt, naar verbanden of iets.
Go hard or go home
  zondag 5 juli 2020 @ 13:20:14 #92
489693 Markesh
Antispecisist
pi_193939641
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 13:12 schreef Za het volgende:

[..]

Al deze nertsenfarms liggen in hetzelfde gebied als waar de corona-uitbraak bij mensen in Nederland plaats had in maart, rond de driehoek Veghel, Uden, Boekel.

Een gebied met zeer intensieve varkenshouderij.
Daar liep een onderzoek naar dacht ik mij te herinneren?

Net als een onderzoek van (huis)dieren en besmetting van mens op dier en dier op mens
pi_193939689
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 13:16 schreef Noek het volgende:

Net als Wuhan.
Kan toevallig zijn maar je hoort er ook maar weinig over dat er naar gekeken wordt, naar verbanden of iets.
Eens.
Misschien is er gewoon geen verband en is dat tot op de bodem uitgezocht.
Maar deze info komt iig niet naar buiten.
pi_193939709
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 13:20 schreef Markesh het volgende:

Daar liep een onderzoek naar dacht ik mij te herinneren?

Net als een onderzoek van (huis)dieren en besmetting van mens op dier en dier op mens
Klopt, resultaten worden in augustus verwacht, onderzoek zou in april beginnen.

Een sneltest duurt 10 minuten, dus waarom het maanden moet duren? Als er ooit al iets naar buiten wordt gebracht.
pi_193939747
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 13:20 schreef Markesh het volgende:

[..]

Daar liep een onderzoek naar dacht ik mij te herinneren?

Net als een onderzoek van (huis)dieren en besmetting van mens op dier en dier op mens
Weet dat men wel wilde onderzoeken of er een verband was maar dat was dan ook het enige.
Zal dan hopelijk nog lopen. Blijft weird dat slachterijen en fokkerijen enorme bronnen zijn maar het is zo stil daarover. Het lijkt niet alarmerend te zijn.
Go hard or go home
pi_193940377
Heb ik iets gemist of meldt de NOS de meest recente cijfers niet meer? Hoor er al een paar dagen niks meer over op de radio en op teletekst staan alleen de IC-cijfers? :?
Brutal. Fucking. Metal.
  zondag 5 juli 2020 @ 14:20:16 #97
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_193940454
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 14:14 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Heb ik iets gemist of meldt de NOS de meest recente cijfers niet meer? Hoor er al een paar dagen niks meer over op de radio en op teletekst staan alleen de IC-cijfers? :?
Dat is nu 1x per week op dinsdag, dit is ingegaan vanaf 1-7-2020
pi_193940720
Status 05-07, voor de liefhebbers :)

Positief getest 50.621, toename: 73
Ziekenhuisopnames 11.884 (23,5% van positief getest), toename: 1
Overleden 6.127 (12,1% van positief getest), toename: 1
  zondag 5 juli 2020 @ 14:42:44 #99
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193940808
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 14:38 schreef Wirelessmouse het volgende:
Status 05-07, voor de liefhebbers :)

Positief getest 50.621, toename: 73
Ziekenhuisopnames 11.884 (23,5% van positief getest), toename: 1
Overleden 6.127 (12,1% van positief getest), toename: 1
Klinkt wel mooi laag hoor.
Humor, serieus en vrolijk!
  zondag 5 juli 2020 @ 15:12:51 #100
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_193941401
https://nos.nl/artikel/23(...)met-coronavirus.html

quote:
Het aantal besmettingen in Servië begon half mei weer te stijgen, toen de regering onder leiding van president Aleksandar Vucic de maatregelen abrupt en bijna helemaal ophief. Niet alleen cafés en nachtclubs gingen weer open, ook massa-evenementen werden weer toegestaan.

Een volgepakt voetbalstadion bij de Belgradose derby Rode Ster-Partizan op 10 juni bleek een superspread-effect te hebben. In de weken erna groeide het aantal besmettingen onder stadionbezoekers rap.
Eigen schuld, dikke bult. Je hoeft niet naar een voetbal wedstrijd en thuis kun je ook een stuk in je kraag zuipen. :{w
Natuurlijk was het een foute beslissing van de regering maar dan kun je toch zelf wel je gezonde verstand gebruiken ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_193941635
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 14:20 schreef AlwaysConnected het volgende:

[..]

Dat is nu 1x per week op dinsdag, dit is ingegaan vanaf 1-7-2020
Ahh, thanks!
Brutal. Fucking. Metal.
  zondag 5 juli 2020 @ 16:17:00 #102
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193943175
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 15:12 schreef deedeetee het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)met-coronavirus.html
[..]

Eigen schuld, dikke bult. Je hoeft niet naar een voetbal wedstrijd en thuis kun je ook een stuk in je kraag zuipen. :{w
Natuurlijk was het een foute beslissing van de regering maar dan kun je toch zelf wel je gezonde verstand gebruiken ?
De Servische overheid had dit nooit toe mogen staan. Je kunt er nu eenmaal niet op vertrouwen dat de mensen verstandige keuzes maken, dat blijkt hier wel uit.

Net als uit de sfeerfoto's van het Engelse nachtleven nu de pubs weer geopend zijn trouwens.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193944925
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 00:59 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Maar houd vooral vol dat 'het virus is uitgedoofd' hoor.
niet alleen dat want dan krijg je weer een wijsneus die zegt dat het ver van ons af is maar:
in spanje meer besmettingen en nieuwe lockdowns
in italie weer meer nieuwe besmettingen
in diverse landen weer meer besmettingen en nieuwe lockdowns

ik snap echt niet hoe mensen kunnen zeggen dat het weg of uitgedoofd is.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_193945672
In Duitsland hebben ze helemaal rare regels.
Ga je in een restaurant eten moet je wachten bij de voordeur met een mondmasker op.
Vervolgens wijzen ze je een tafel aan.
Dan krijg je een formulier waar je je naam adres telefoonummer en land in moet vullen.
Dan laat je je mondkapje op totdat je je gerecht krijgt.Na het eten en afrekenen mondkapje weer op.
Dus coronalijders kunnen tijdens het eten en drinken lekker virus het restaurant rond hoesten.
Zelfde methode hanteren ze ook in cafe’s en op terassen buiten.

Duitse supermarkt en andere winkels.
Handen ontsmetten, mondkapje dragen.
Duits tankstation ontsmetten en mondkapje op.
Museum ontsmetten en mondkapje op.
Ook lekker duidelijk in Duitsland zijn de regels tot afstand. Sommige plekken 1,5 meter, soms 2 meter. Lijkt per regio te verschillen.
Luxemburg.. meesten lopen overal met mondkapje op ( Luxemburg stad, 1 grote bouwput waar afstand houden lastig is)
Mondkapjes plicht in OV, winkels, musea,horeca. Overal handdesinfectie bij binnentreden.

We hebben zoveel mogelijk buiten gedaan zoals hiken,biken, kano varen zelf gekookt en 1 keer buiten op een terras gegeten. Om besmetting te voorkomen.
En ik denk dat dat het beste is. Zoveel mogelijk buiten zijn en zo min mogelijk in gebouwen en drukke plekken mijden.
Verder is het slim als je daar heen gaat voor vakantie een huis te huren.appartement kan ook, maar dan zit je weer met een trappenhuis of lift die gedeeld is en dat is ook een risico als je per ongeluk niet desinfecteert na het gebruiken van een liftknopje of trapleuning. Dus een huis/bungalow is het ideaalste.
Geen camping tenzij je een camper of caravan hebt met eigen douche en wc.

Maar wel vreemd hoor. Overal desinfecteren en mondkap op, maar wel openbare toiletten open en met zijn allen mogen hoesten in een restaurant. 8)7
  Moderator zondag 5 juli 2020 @ 18:07:01 #105
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193945732
jessenerd twitterde op zondag 05-07-2020 om 17:16:04 Op de dag dat het RIVM nul doden meldde, stierf verpleegkundige Boy Ettema aan corona https://t.co/OdrQrHvvRB reageer retweet
  zondag 5 juli 2020 @ 18:07:54 #106
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193945747
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 18:07 schreef Momo het volgende:
jessenerd twitterde op zondag 05-07-2020 om 17:16:04 Op de dag dat het RIVM nul doden meldde, stierf verpleegkundige Boy Ettema aan corona https://t.co/OdrQrHvvRB reageer retweet
quote:
Hij was gezond, fietste veel, had geen overgewicht en was pas 42 jaar oud.
Maar corona treft alleen dikke bejaarden hoor.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  Moderator zondag 5 juli 2020 @ 18:09:15 #107
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_193945768
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 18:07 schreef hooibaal het volgende:

[..]


[..]

Maar corona treft alleen dikke bejaarden hoor.
Uitzondering op de regel
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
  zondag 5 juli 2020 @ 18:11:36 #108
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193945813
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 18:02 schreef quirina het volgende:
In Duitsland hebben ze helemaal rare regels.
Ga je in een restaurant eten moet je wachten bij de voordeur met een mondmasker op.
Vervolgens wijzen ze je een tafel aan.
Dan krijg je een formulier waar je je naam adres telefoonummer en land in moet vullen.
Dan laat je je mondkapje op totdat je je gerecht krijgt.Na het eten en afrekenen mondkapje weer op.
Dus coronalijders kunnen tijdens het eten en drinken lekker virus het restaurant rond hoesten.
Zelfde methode hanteren ze ook in cafe’s en op terassen buiten.

Duitse supermarkt en andere winkels.
Handen ontsmetten, mondkapje dragen.
Duits tankstation ontsmetten en mondkapje op.
Museum ontsmetten en mondkapje op.
Ook lekker duidelijk in Duitsland zijn de regels tot afstand. Sommige plekken 1,5 meter, soms 2 meter. Lijkt per regio te verschillen.
Luxemburg.. meesten lopen overal met mondkapje op ( Luxemburg stad, 1 grote bouwput waar afstand houden lastig is)
Mondkapjes plicht in OV, winkels, musea,horeca. Overal handdesinfectie bij binnentreden.

We hebben zoveel mogelijk buiten gedaan zoals hiken,biken, kano varen zelf gekookt en 1 keer buiten op een terras gegeten. Om besmetting te voorkomen.
En ik denk dat dat het beste is. Zoveel mogelijk buiten zijn en zo min mogelijk in gebouwen en drukke plekken mijden.
Verder is het slim als je daar heen gaat voor vakantie een huis te huren.appartement kan ook, maar dan zit je weer met een trappenhuis of lift die gedeeld is en dat is ook een risico als je per ongeluk niet desinfecteert na het gebruiken van een liftknopje of trapleuning. Dus een huis/bungalow is het ideaalste.
Geen camping tenzij je een camper of caravan hebt met eigen douche en wc.

Maar wel vreemd hoor. Overal desinfecteren en mondkap op, maar wel openbare toiletten open en met zijn allen mogen hoesten in een restaurant. 8)7
Hopelijk heb je toch een leuke vakantie gehad :)

Ik zou er zelf voor passen overigens met al dat gedoe.
pi_193945894
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 18:11 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Hopelijk heb je toch een leuke vakantie gehad :)

Ik zou er zelf voor passen overigens met al dat gedoe.
Het was heel leuk, maar wel een beetje anders.
Gewoon goed op blijven letten, afstand houden en aan de regels houden. En je koppie erbij houden.
  zondag 5 juli 2020 @ 18:17:50 #110
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193945949
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 18:02 schreef quirina het volgende:
In Duitsland hebben ze helemaal rare regels.
Ga je in een restaurant eten moet je wachten bij de voordeur met een mondmasker op.
Vervolgens wijzen ze je een tafel aan.
Dan krijg je een formulier waar je je naam adres telefoonummer en land in moet vullen.
Dan laat je je mondkapje op totdat je je gerecht krijgt.Na het eten en afrekenen mondkapje weer op.
Dus coronalijders kunnen tijdens het eten en drinken lekker virus het restaurant rond hoesten.
Zelfde methode hanteren ze ook in cafe’s en op terassen buiten.

Duitse supermarkt en andere winkels.
Handen ontsmetten, mondkapje dragen.
Duits tankstation ontsmetten en mondkapje op.
Museum ontsmetten en mondkapje op.
Ook lekker duidelijk in Duitsland zijn de regels tot afstand. Sommige plekken 1,5 meter, soms 2 meter. Lijkt per regio te verschillen.
Luxemburg.. meesten lopen overal met mondkapje op ( Luxemburg stad, 1 grote bouwput waar afstand houden lastig is)
Mondkapjes plicht in OV, winkels, musea,horeca. Overal handdesinfectie bij binnentreden.

We hebben zoveel mogelijk buiten gedaan zoals hiken,biken, kano varen zelf gekookt en 1 keer buiten op een terras gegeten. Om besmetting te voorkomen.
En ik denk dat dat het beste is. Zoveel mogelijk buiten zijn en zo min mogelijk in gebouwen en drukke plekken mijden.
Verder is het slim als je daar heen gaat voor vakantie een huis te huren.appartement kan ook, maar dan zit je weer met een trappenhuis of lift die gedeeld is en dat is ook een risico als je per ongeluk niet desinfecteert na het gebruiken van een liftknopje of trapleuning. Dus een huis/bungalow is het ideaalste.
Geen camping tenzij je een camper of caravan hebt met eigen douche en wc.

Maar wel vreemd hoor. Overal desinfecteren en mondkap op, maar wel openbare toiletten open en met zijn allen mogen hoesten in een restaurant. 8)7
Wij zijn nu in Berlijn, maar mogen de mondkapjes al meteen afzetten als we bij onze tafel zijn. We hoefden niet te wachten op een gerecht, maar misschien is dat per Duitse regio anders natuurlijk.

quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 18:07 schreef hooibaal het volgende:

[..]


[..]

Maar corona treft alleen dikke bejaarden hoor.
Dat roept dan ook echt niemand. Je hebt moeite om te accepteren dat het toch echt voornamelijk 50+‘ers treft (overlijden); de grafieken zijn vaak genoeg gepost.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_193945978
Ik lees net dat bald and bankrupt (vooral bekend van youtube) ook is geveld, ligt al ruim een week op een Servische IC. -O-
  zondag 5 juli 2020 @ 18:19:46 #112
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193945987
quote:
In Spaanse regio Galicië 70.000 mensen in lockdown
70.000 mensen zijn vandaag in lockdown geplaatst in de Spaanse noordwestelijke regio Galicië, uit angst voor een nieuwe uitbraak van het coronavirus.

Alle inwoners van de stad La Marina mogen hun stad niet verlaten en bijeenkomsten van meer dan tien mensen worden verboden. "Op dit moment hebben we 106 positieve gevallen, een stijging van 21 gevallen ten opzichte van de voorgaande dag", vertelde de Galicische regionale gezondheidsfunctionaris Jesus Vazquez tijdens een persconferentie.
Niks aan de hand mensen, gewoon gezellig naar de kermis gaan.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193946045
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 18:19 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Niks aan de hand mensen, gewoon gezellig naar de kermis gaan.
Je bent weer goed op dreef, slecht geslapen? Bekeuring gehad? Medicatie vergeten?
  zondag 5 juli 2020 @ 18:26:04 #114
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193946070
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 18:24 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Je bent weer goed op dreef, slecht geslapen? Bekeuring gehad? Medicatie vergeten?
Slecht geslapen zou je wel kunnen stellen, ja. Van alle mensen die moedwillig de samenleving in gevaar brengen doordat ze de ernst van het virus niet serieus nemen, en zich dus ook niet aan de paar nog overgebleven maatregelen willen houden.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193946110
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 18:26 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Slecht geslapen zou je wel kunnen stellen, ja. Van alle mensen die moedwillig de samenleving in gevaar brengen doordat ze de ernst van het virus niet serieus nemen, en zich dus ook niet aan de paar nog overgebleven maatregelen willen houden.
Ach joh, vooralsnog gebeurt er niks, ondanks alle versoepelingen en regelweigeraars. In het najaar merken we het vanzelf wel (of niet).
pi_193946120
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 18:19 schreef showtimer het volgende:
Ik lees net dat bald and bankrupt (vooral bekend van youtube) ook is geveld, ligt al ruim een week op een Servische IC. -O-
Bron?
Gino ♥
pi_193946187
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 18:19 schreef showtimer het volgende:
Ik lees net dat bald and bankrupt (vooral bekend van youtube) ook is geveld, ligt al ruim een week op een Servische IC. -O-
Oh nee toch!
Die had altijd van die toffe Oostblok vlogs.
  zondag 5 juli 2020 @ 18:37:16 #118
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193946214
Eigenlijk ben ik toch wel blij dat we in Nederland een stuk nuchterder met de situatie omgaan en niet meteen tienduizenden mensen opsluiten in huis omdat er ergens een paar mensen positief testen.

Het middel wordt onderhand echt erger dan de kwaal.
pi_193946217
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 18:29 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Bron?
https://imgur.com/QO4Re1w
  Moderator zondag 5 juli 2020 @ 18:40:17 #120
249559 crew  Lavenderr
pi_193946257
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 18:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
Eigenlijk ben ik toch wel blij dat we in Nederland een stuk nuchterder met de situatie omgaan en niet meteen tienduizenden mensen opsluiten in huis omdat er ergens een paar mensen positief testen.

Het middel wordt onderhand echt erger dan de kwaal.
Ja, daar begint het wel op te lijken. Bijna geen doden meer hier, maar sommigen blijven paniekerig. Waarom? Wees gewoon blij dat het zo goed als weg is en ga niet nu al in angst leven of er misschien nog een keer zoiets langs komt. We weten het niet. Niemand weet het. Net zo min als we weten of we morgen een ongeluk krijgen of iets anders akeligs gebeurt. Men vergeet vaak dat het een virus is.
  Moderator zondag 5 juli 2020 @ 18:40:49 #121
5428 crew  miss_sly
pi_193946265
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 18:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
Eigenlijk ben ik toch wel blij dat we in Nederland een stuk nuchterder met de situatie omgaan en niet meteen tienduizenden mensen opsluiten in huis omdat er ergens een paar mensen positief testen.

Het middel wordt onderhand echt erger dan de kwaal.
Wat ze nu doen, is toch ook wat er hier gedaan zou worden als nu ergens het aantal besmettingen flink stijgt: lokaal of regionaal weer strengere maatregelen en eventueel een lockdown.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193946309
https://www.instagram.com/realbaldandbankrupt/?hl=nl

Ja ik zie het. Negen uur geleden.
  zondag 5 juli 2020 @ 18:47:24 #123
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193946346
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 18:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat ze nu doen, is toch ook wat er hier gedaan zou worden als nu ergens het aantal besmettingen flink stijgt: lokaal of regionaal weer strengere maatregelen en eventueel een lockdown.
Mwah, vermoed dat het wel meevalt hier. Wij zijn sowieso veel minder extreem geweest qua maatregelen.
pi_193946363
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 18:43 schreef quirina het volgende:
https://www.instagram.com/realbaldandbankrupt/?hl=nl

Ja ik zie het. Negen uur geleden.
:{ dat is mijn held
Gino ♥
pi_193946367
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 18:26 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Slecht geslapen zou je wel kunnen stellen, ja. Van alle mensen die moedwillig de samenleving in gevaar brengen doordat ze de ernst van het virus niet serieus nemen, en zich dus ook niet aan de paar nog overgebleven maatregelen willen houden.
Ik bewonder je meelevendheid maar dan zou je eigenlijk je leven lang slecht kunnen gaan slapen. Mensen zijn al egoistisch zo lang ze bestaan, dat is nu echt niet anders. Hoeveel dierlijk en menselijk leed is er wel niet om onze manier van leven in stand te moeten houden. Moderne (kind)slavernij, doden door luchtvervuiling, etc, niemand consumeert er een gram minder om. En nu met zo'n coronavirus is half NL (en elders ook) opeens aan het virtue signallen wanneer ze zich aan maatregelen houden die hen toevallig niet beperken. Zijn de nadelige effecten dan dusdanig direct dat dit virus zo'n voorkeurspositie geniet?
Ik zie ook in dat maatregelen nodig zijn maar echt niet uit selectieve empathie, maar gewoon omdat het anders chaos wordt in de (IC)zorg en in het land als geheel. Die bejaarden hier zijn voor mij echt niet anders dan die kindjes in Jemen die we ook allemaal laten creperen.
I'll give you something to do
pi_193946387
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 18:43 schreef quirina het volgende:
https://www.instagram.com/realbaldandbankrupt/?hl=nl

Ja ik zie het. Negen uur geleden.
En drie weken geleden aanwezig bij Partizan-Rode Ster, daar waren al berichten over.
pi_193946419
pray for mr.bald
Gino ♥
pi_193946573
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 18:07 schreef Momo het volgende:
jessenerd twitterde op zondag 05-07-2020 om 17:16:04 Op de dag dat het RIVM nul doden meldde, stierf verpleegkundige Boy Ettema aan corona https://t.co/OdrQrHvvRB reageer retweet
Heftig zeg. 42 jaar pas. :{ Die mensen zetten letterlijk hun leven op het spel om anderen te helpen, en dan krijgen ze maar liefst 1000 euro fooi van Nederland. Ondertussen tekenen voetballers gewoon weer miljoenencontracten. Klote samenleving.
  zondag 5 juli 2020 @ 19:09:18 #129
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_193946739
De media heeft niets te doen met de getallen in Nederland of Europa aangezien deze bijna op nul zitten. Dus voor klickbate meld men nu elke dag hoeveel besmetting er in Amerika zijn.

Daar hebben wij toch niets aan? Ach alles voor de advertentie blijkbaar
pi_193946745
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 19:01 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Heftig zeg. 42 jaar pas. :{ Die mensen zetten letterlijk hun leven op het spel om anderen te helpen, en dan krijgen ze maar liefst 1000 euro fooi van Nederland. Ondertussen tekenen voetballers gewoon weer miljoenencontracten. Klote samenleving.
Doe toch niet zo overdreven, brandweermannen en politieagenten zetten ook elke dag hun leven op het spel, daar hoor je niemand over. Laat staan dat zij een bonus krijgen.
  zondag 5 juli 2020 @ 19:11:06 #131
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193946780
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 19:01 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Heftig zeg. 42 jaar pas. :{ Die mensen zetten letterlijk hun leven op het spel om anderen te helpen, en dan krijgen ze maar liefst 1000 euro fooi van Nederland. Ondertussen tekenen voetballers gewoon weer miljoenencontracten. Klote samenleving.
Zo werkt het nu eenmaal, ook zonder corona kregen velen in de zorg al zwaar onderbetaald.
pi_193946850
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 19:09 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Doe toch niet zo overdreven, brandweermannen en politieagenten zetten ook elke dag hun leven op het spel, daar hoor je niemand over. Laat staan dat zij een bonus krijgen.
De afgelopen paar maanden zijn er 13 verpleegkundigen aan corona overleden. Hoeveel politieagenten zijn er door hun werk overleden het afgelopen jaar? Welk risico?
  zondag 5 juli 2020 @ 19:21:34 #133
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_193947002
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 19:14 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

De afgelopen paar maanden zijn er 13 verpleegkundigen aan corona overleden. Hoeveel politieagenten zijn er door hun werk overleden het afgelopen jaar? Welk risico?
Goed punt. Het is nogal gevaarlijk werk tijdens een pandemie.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_193947131
quote:
[..]

De afgelopen paar maanden zijn er 13 verpleegkundigen aan corona overleden. Hoeveel politieagenten zijn er door hun werk overleden het afgelopen jaar? Welk risico?
Dan nog, straks is er een vaccin, risico is dan ook weer weg voor de zorg. Voor politie en brandweer gaat dat altijd door.
pi_193947207
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 19:21 schreef Perrin het volgende:

[..]

Goed punt. Het is nogal gevaarlijk werk tijdens een pandemie.
Net als brandweerman als er een uitslaande brand is toch?
  zondag 5 juli 2020 @ 19:35:53 #136
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_193947272
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 19:33 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Net als brandweerman als er een uitslaande brand is toch?
Zo veel van die lui overlijden er niet jaarlijks.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_193947325
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 19:35 schreef Perrin het volgende:

[..]

Zo veel van die lui overlijden er niet jaarlijks.
Zorgmedewerkers normaal ook niet, alleen nu tijdens de uitslaande coronabrand.

En ach, die paar brandweermannetjes, wat kan jou dat schelen toch? En dat risico, ach, wat maakt jou dat uit.
  zondag 5 juli 2020 @ 19:40:09 #138
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193947339
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 19:28 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Dan nog, straks is er een vaccin, risico is dan ook weer weg voor de zorg. Voor politie en brandweer gaat dat altijd door.
Het is niet opbieden tegen elkaar ofzo hè. Al die sectoren betekent laagbetaald zwaar werk doen met risico's
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 5 juli 2020 @ 19:43:21 #139
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193947386
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 19:39 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Zorgmedewerkers normaal ook niet, alleen nu tijdens de uitslaande coronabrand.

En ach, die paar brandweermannetjes, wat kan jou dat schelen toch? En dat risico, ach, wat maakt jou dat uit.
Mwah, neergestoken medewerker die overlijdt door een verwarde patiënt, HIV of open TBC oplopen van een patiënt.
Gebeurt allemaal

Dikke trauma's bij de brandweer en politie ook

Het is allemaal echt risicovol werk

Er is de afgelopen maanden echt bijzonder veel gevraagd van veel zorgmedewerkers, soms ook echt wel téveel, en er hebben mensen téveel risico's gelopen.

Het is vreselijk dat die gozer overleden is, diep treurig natuurlijk.
Dat het hele land daarvoor met de strengste maatregelen moet blijven doorgaan, nee, dat niet.
Dat staat echt los van elkaar.

Er zitte risico's aan versoepelen, maar die zijn op dit moment acceptabel
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_193947419
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 19:28 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Dan nog, straks is er een vaccin, risico is dan ook weer weg voor de zorg. Voor politie en brandweer gaat dat altijd door.
Welke risico? Hoeveel politieagenten zijn het afgelopen jaar door hun werk omgekomen? Het is hier geen Amerika. :’)
pi_193947454
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 19:40 schreef Molo het volgende:

[..]

Het is niet opbieden tegen elkaar ofzo hè. Al die sectoren betekent laagbetaald zwaar werk doen met risico's
Ben ik met je eens, ik wilde meer aangeven dat als je in de zorg werkt dat dit overwerk of eventueel risico wat je nu loopt bij de baan hoort. Net als bij de functie brandweerman.
  zondag 5 juli 2020 @ 19:49:13 #142
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193947504
Alleen werd en wordt in deze pandemie het werk van de zorgmedewerkers doelbewust moeilijker gemaakt door mensen die zich niet aan de regels willen houden.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193947506
quote:
Welke risico? Hoeveel politieagenten zijn het afgelopen jaar door hun werk omgekomen? Het is hier geen Amerika. :’)
Dus jij wil zeggen dat politie en brandweer geen risico's lopen tijdens het werk. Right.
  zondag 5 juli 2020 @ 19:51:10 #144
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193947549
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 19:40 schreef Molo het volgende:

[..]

Het is niet opbieden tegen elkaar ofzo hè. Al die sectoren betekent laagbetaald zwaar werk doen met risico's
Al die sectoren zouden veel meer moeten verdienen imo; inderdaad niet alleen de zorg. Brandweer, politie ook. Lopen inderdaad ook zat risico. Staan alleen minder in de schijnwerpers momenteel vanwege Corona; alle aandacht gaat voornamelijk uit naar zorg.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_193947554
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 19:49 schreef hooibaal het volgende:
Alleen werd en wordt in deze pandemie het werk van de zorgmedewerkers doelbewust moeilijker gemaakt door mensen die zich niet aan de regels willen houden.
Net als pyromanen en voetbaltuig voor brandweer en politie.
  zondag 5 juli 2020 @ 19:54:07 #146
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193947596
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 19:49 schreef hooibaal het volgende:
Alleen werd en wordt in deze pandemie het werk van de zorgmedewerkers doelbewust moeilijker gemaakt door mensen die zich niet aan de regels willen houden.
Het werk van politie word ook zo vaak moeilijker gemaakt vanwege lui die zich niet aan de regels houden. Voor de zorg is er tenminste nog wat meer respect dan voor de politie. Iedereen in die functies loopt een verhoogd risico en ze zouden allemaal meer moeten gaan verdienen imo.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_193947631
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 18:50 schreef showtimer het volgende:

[..]

En drie weken geleden aanwezig bij Partizan-Rode Ster, daar waren al berichten over.

Laatste filmpje
  zondag 5 juli 2020 @ 20:03:55 #148
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193947751
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 19:46 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ben ik met je eens, ik wilde meer aangeven dat als je in de zorg werkt dat dit overwerk of eventueel risico wat je nu loopt bij de baan hoort. Net als bij de functie brandweerman.
Mwah, ook niet mee eens. Werd wel echt bijzonder veel gevraagd en er hebben veel mensen niet alleen overuren moeten werken, maar ook onbeschermd moeten werken terwijl dit met een andere aanvliegroute vanuit de overheid niet had gehoeven.
Dat behoort zeker niet tot 'normaal' werken, of je nou je overuren betaald krijgt of niet.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 5 juli 2020 @ 20:05:29 #149
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193947772
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 19:56 schreef quirina het volgende:

[..]


Laatste filmpje
Wat is dat voor fenomeen/figuur dan? Waar zou ik m van moeten kennen?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_193947879
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 20:03 schreef Molo het volgende:

[..]

Mwah, ook niet mee eens. Werd wel echt bijzonder veel gevraagd en er hebben veel mensen niet alleen overuren moeten werken, maar ook onbeschermd moeten werken terwijl dit met een andere aanvliegroute vanuit de overheid niet had gehoeven.
Dat behoort zeker niet tot 'normaal' werken, of je nou je overuren betaald krijgt of niet.
Dat zal vast zijn voorgekomen en had zeker anders gemoeten. Maar dat continu ophemelen van de zorg mag wel wat minder (ze hebben het prima gedaan overigens). Neem het op voor alle beroepen waarbij je risico loopt en te weinig betaald krijgt. Je ziet het hier in het topic net nog, als bv. agent zijnde loop je 0 risico volgens sommigen.
  zondag 5 juli 2020 @ 20:23:33 #151
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193948080
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 19:54 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Het werk van politie word ook zo vaak moeilijker gemaakt vanwege lui die zich niet aan de regels houden. Voor de zorg is er tenminste nog wat meer respect dan voor de politie. Iedereen in die functies loopt een verhoogd risico en ze zouden allemaal meer moeten gaan verdienen imo.
Zit wat in.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193949165
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 18:19 schreef showtimer het volgende:
Ik lees net dat bald and bankrupt (vooral bekend van youtube) ook is geveld, ligt al ruim een week op een Servische IC. -O-
Joh! Die volgde ik regelmatig op zijn reizen! Wat een positivo was dat zeg! Ook een beetje naief hier en daar en dus blijkbaar wat slordig geweest met social distancing dus. Hoop dat ie het redt.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_193949218
Iemand hier bekend met Israel? Die hadden het goed onder controle, van een topdag met 765 gevallen naar een aantal weken met minder dan 20 gevallen per dag, en gister 1100+?
Wat is daar aan de hand?

pi_193949261
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 21:41 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Iemand hier bekend met Israel? Die hadden het goed onder controle, van een topdag met 765 gevallen naar een aantal weken met minder dan 20 gevallen per dag, en gister 1100+?
Wat is daar aan de hand?

[ afbeelding ]
Palestina.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_193949433
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 20:05 schreef Molo het volgende:

[..]

Wat is dat voor fenomeen/figuur dan? Waar zou ik m van moeten kennen?
éen van de vele youtube reisvloggers. Maar zijn filmpjes sprongen er wel uit. Gewoon dwars door minder wijken van India gaan en met een vrolijke uitstraling en een aardige talenkennis contact maken met de locals. Soms is ie beetje naief, maar tot dusver is 'm nooit wat overkomen..tot Covid.

beter een knipoog dan een blauw oog
  zondag 5 juli 2020 @ 22:00:51 #156
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193949504
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 21:41 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Iemand hier bekend met Israel? Die hadden het goed onder controle, van een topdag met 765 gevallen naar een aantal weken met minder dan 20 gevallen per dag, en gister 1100+?
Wat is daar aan de hand?

[ afbeelding ]
Versoepelde maatregelen.

De intensieve varkenshouderij ter plaatse zal het niet zijn.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193949881
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 21:41 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Iemand hier bekend met Israel? Die hadden het goed onder controle, van een topdag met 765 gevallen naar een aantal weken met minder dan 20 gevallen per dag, en gister 1100+?
Wat is daar aan de hand?

[ afbeelding ]
Vast weer religie, lekker binnen met zijn allen in niet geventileerde oude gebouwen.
  Moderator zondag 5 juli 2020 @ 22:46:16 #158
249559 crew  Lavenderr
pi_193950229
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 19:54 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Het werk van politie word ook zo vaak moeilijker gemaakt vanwege lui die zich niet aan de regels houden. Voor de zorg is er tenminste nog wat meer respect dan voor de politie. Iedereen in die functies loopt een verhoogd risico en ze zouden allemaal meer moeten gaan verdienen imo.
Inderdaad. Flink wat meer. Schandalig dat ze onderbetaald worden met hun risicovolle werk.
pi_193950344
Inmiddels zijn we 5 dagen verder na de laatste versoepelingen, ik ben zeer benieuwd hoe deze week gaat verlopen met de besmettingen, ziekenhuisopnames, IC opnames, etc.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_193950838
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 18:19 schreef showtimer het volgende:
Ik lees net dat bald and bankrupt (vooral bekend van youtube) ook is geveld, ligt al ruim een week op een Servische IC. -O-
Bron?
pi_193951174
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 23:21 schreef Belgosome het volgende:

[..]

Bron?
Waarom lees je alleen deze post?
pi_193951257
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 22:46 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Inderdaad. Flink wat meer. Schandalig dat ze onderbetaald worden met hun risicovolle werk.
Maar uiteindelijk blijft het allemaal een beetje zo.... Iedereen verdient meer, maar dat geld is er niet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_193953360

The funeral in Huancayo, Peru, of William Rojas, a clown known as Chupetin, who died of the virus
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_193953798
Hoe zit het eigenlijk met reizen van en naar het VK? Ik vind dat zij het qua nieuwe besmettingen en doden per dag zwaar beroerd doen. Per dag nog zo'n 50 a 100 doden in de afgelopen week. Gaat daar veel slechter dan in Frankrijk, Duitsland, Italië of Spanje nu. Plus ik zag alweer ramvolle pubs en uitgaansstraten afgelopen weekend. Oh en een nieuwe lockdown in Leicester. Mogen die tokkies ook gewoon weer naar NL komen? Ben ze liever kwijt dan rijk.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 6 juli 2020 @ 07:44:13 #165
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_193953921
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 21:43 schreef ludovico het volgende:

[..]

Palestina.
Ff heel snel gekeken, er zitten inderdaad wat Palestijnse gemeenschappen bij, maar ook paar ultraorthodoxe joodse centra bij (en een groot aandeel van de besmettingen was in die hoek in de eerste golf) maar ook moderne, seculiere gemeenschappen.

Het lijkt dus een combi te zijn van religieus georiënteerde ongehoorzaamheid en de gevolgen van het versoepelen van de maatregelen.

En even als uitsmijter: de minister van volksgezondheid was dus een ultraorthodoxe Pipo die onvoldoende handelde in eerste instantie, zelf Corona opliep in zijn gemeenschap en uiteindelijk weggepromoveerd is naar een andere post. :')
  maandag 6 juli 2020 @ 08:09:54 #166
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_193954031
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 19:01 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Heftig zeg. 42 jaar pas. :{ Die mensen zetten letterlijk hun leven op het spel om anderen te helpen, en dan krijgen ze maar liefst 1000 euro fooi van Nederland. Ondertussen tekenen voetballers gewoon weer miljoenencontracten. Klote samenleving.
Krijgen ze iets, is het weer niet genoeg.

Volgens mij hadden ze die 1000 euro beter niet kunnen doen. Nu hoor je overal geklaag dat het een relatief klein bedrag is in verhouding. Maar het is en blijft een cadeau van de belastingbetaler.
  maandag 6 juli 2020 @ 08:13:53 #167
8369 speknek
Another day another slay
pi_193954059
Broadway ster Nick Cordero (41) heeft het niet gered :{. Werd begin maart ziek en heeft meer dan 90 dagen in het ziekenhuis gelegen. Geintubeerd geweest, been geamputeerd, pacemaker gehad, longen met gaten erin, en uiteindelijk toch bezweken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 6 juli 2020 @ 08:18:30 #168
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193954074
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 08:09 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Krijgen ze iets, is het weer niet genoeg.

Volgens mij hadden ze die 1000 euro beter niet kunnen doen. Nu hoor je overal geklaag dat het een relatief klein bedrag is in verhouding. Maar het is en blijft een cadeau van de belastingbetaler.
Wanneer een arm land er maandelijks 500 euro bij kan doen dan is eenmalig 1000 euro voor een zogenaamd eerstewereldland inderdaad vrij karig. Daar hoef je helemaal niet moeilijk over te doen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193954094
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 08:13 schreef speknek het volgende:
Broadway ster Nick Cordero (41) heeft het niet gered :{. Werd begin maart ziek en heeft meer dan 90 dagen in het ziekenhuis gelegen. Geintubeerd geweest, been geamputeerd, pacemaker gehad, longen met gaten erin, en uiteindelijk toch bezweken.
He er gingen toch alleen maar oude mensen aan dood volgens sommigen hier. :')
  maandag 6 juli 2020 @ 08:24:50 #170
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193954109
Nu een week na de positieve test van één enkele jongere die ziek naar een eindejaarsgala is gegaan. 25 aan hem gerelateerde besmettingen.

Bijna alle zieken zijn momenteel jongeren die de regels allemaal onzin vinden en dus de katalysator zijn van de hoogste stijgingen sinds het prille begin.

Ook in ziekenhuis veel jongeren. Maar hey, gelukkig geen anderhalve meter _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 6 juli 2020 @ 08:25:29 #171
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193954117
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 08:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]

He er gingen toch alleen maar oude mensen aan dood volgens sommigen hier. :')
Neenee, maar die ene niet bejaarde die sterft is mAar een statistiekje. Of dik. Diabeet. Whatever.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193954131
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 08:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]

He er gingen toch alleen maar oude mensen aan dood volgens sommigen hier. :')
Vooral oudere mensen. En obese mensen (volgens mij gaat het daarom in Amerika zo hard)

Denen houden zich nergens aan. Hier is de sociale afstand 1 meter, en zelfs onder normale omstandigheden vind ik dat al onaangenaam dichtbij bij 'vreemden' in bv een supermarkt.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  maandag 6 juli 2020 @ 08:28:20 #173
8369 speknek
Another day another slay
pi_193954139
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 08:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]

He er gingen toch alleen maar oude mensen aan dood volgens sommigen hier. :')
En mensen met onderliggend lijden zoals diabetes en hoge bloeddruk. Inmiddels weten we dat Covid-19 diabetes veroorzaakt, en aangezien het meer een vasculaire dan een longziekte lijkt te zijn, zou het me ook niet verbazen als de helft van de mensen die met hoge bloeddruk overlijdt aan bloedproppen, helemaal geen hoge bloeddruk had voordat ze naar het ziekenhuis moesten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 6 juli 2020 @ 08:30:56 #174
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193954152
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 08:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]

He er gingen toch alleen maar oude mensen aan dood volgens sommigen hier. :')
Vooral. Echt, hoe vaak moet dat gezegd worden. Continue de focus leggen op uitzonderingen mag hoor, maar veranderd de feiten niet.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator maandag 6 juli 2020 @ 08:51:25 #175
5428 crew  miss_sly
pi_193954296
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 08:30 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Vooral. Echt, hoe vaak moet dat gezegd worden. Continue de focus leggen op uitzonderingen mag hoor, maar veranderd de feiten niet.
Je kunt je afvragen of er er sprake blijft van uitzonderingen als je continue een nieuwe uitzondering hebt om de focus op te leggen ;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 6 juli 2020 @ 08:52:11 #176
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193954301
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 08:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Je kunt je afvragen of er er sprake blijft van uitzonderingen als je continue een nieuwe uitzondering hebt om de focus op te leggen ;)
Wat bedoel je hiermee te zeggen?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 6 juli 2020 @ 08:54:16 #177
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193954317
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 08:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]

He er gingen toch alleen maar oude mensen aan dood volgens sommigen hier. :')
Dat zeggen alleen idioten

Er gaan ook jonge gasten dood tijdens wielrennen of voetballen.
Blijkbaar is daar naast een eventuele extra gezondheidscheck invoeren besloten dat dat risico acceptabel is om de sporten door te laten gaan.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator maandag 6 juli 2020 @ 08:56:48 #178
5428 crew  miss_sly
pi_193954343
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2020 08:52 schreef Molo het volgende:

[..]

Wat bedoel je hiermee te zeggen?
Het is een tennisspel hier van mensen die voorbeelden aanvoeren van mensen die jong, gezond, fit waren en geen onderliggend lijden hadden en mensen die dan reageren dat een uitzondering niets zegt.

Misschien kan er eens anders naar gekeken worden. Ja, het merendeel was ouder, had onderliggend lijden, etc. Als er toch wel telkens weer nieuwe uitzonderingen ten tonele worden gevoerd, en zoals speknek al zegt er andere zaken over de ziekte Covid-19 bekend worden, om niet alle utizonderingen als uitzondering te blijven zien.

Maar bovenal vind ik dat het niet uitmaakt. Als iemand hier een voorbeeld plaatst van een jong, fit persoon die ernstig ziek is geweest en eventueel ook overleden, dan hoeft daar niet altijd op gereageerd te worden dat het een uitzondering is. Er wordt al sowieso van uit gegaan dat degene die het meldt dat doet omdat ie wil aantonen dat jonge fitte mensen ook ziek kunnen worden. Misschien is deze ene persoon de poster opgevallen om dat voor reden dan ook.

Het is zo'n vermoeiend spelletje, dat telkens elkaar erop wijzen dat....uitzondering, geen tweede golf, wel een tweede golf, geen paniek, wel paniek.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 6 juli 2020 @ 09:00:06 #179
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193954365
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 08:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het is een tennisspel hier van mensen die voorbeelden aanvoeren van mensen die jong, gezond, fit waren en geen onderliggend lijden hadden en mensen die dan reageren dat een uitzondering niets zegt.

Misschien kan er eens anders naar gekeken worden. Ja, het merendeel was ouder, had onderliggend lijden, etc. Als er toch wel telkens weer nieuwe uitzonderingen ten tonele worden gevoerd, en zoals speknek al zegt er andere zaken over de ziekte Covid-19 bekend worden, om niet alle utizonderingen als uitzondering te blijven zien.

Maar bovenal vind ik dat het niet uitmaakt. Als iemand hier een voorbeeld plaatst van een jong, fit persoon die ernstig ziek is geweest en eventueel ook overleden, dan hoeft daar niet altijd op gereageerd te worden dat het een uitzondering is. Er wordt al sowieso van uit gegaan dat degene die het meldt dat doet omdat ie wil aantonen dat jonge fitte mensen ook ziek kunnen worden. Misschien is deze ene persoon de poster opgevallen om dat voor reden dan ook.

Het is zo'n vermoeiend spelletje, dat telkens elkaar erop wijzen dat....uitzondering, geen tweede golf, wel een tweede golf, geen paniek, wel paniek.
Ah zo, ja dat kan ik wel volgen en het mee eens zijn.

Puur cijfers volgen is ook weinig zinvol, kan veel interessante informatie komen uit het onderzoeken van de jongeren/uitzonderingen onder de slachtoffers
Is een hartstikke nieuw virus en ziekte(s), dus nog zat niet over bekend
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 6 juli 2020 @ 09:05:06 #180
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193954427
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2020 08:54 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat zeggen alleen idioten

Er gaan ook jonge gasten dood tijdens wielrennen of voetballen.
Blijkbaar is daar naast een eventuele extra gezondheidscheck invoeren besloten dat dat risico acceptabel is om de sporten door te laten gaan.
Het aantal doden per 100.000 levensjaren onder jonge mensen die sporten is 0.3

Ligt bij covid-19 toch wel 'iets' hoger. En dan loop je voor het gemak ook nog eens volledig voorbij aan wat covid-19 nog meer aan leed veroorzaakt ipv enkel de dood. Ook jij mag best even een kijkje nemen op het coronolongplein.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193954711
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2020 07:13 schreef Nielsch het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met reizen van en naar het VK? Ik vind dat zij het qua nieuwe besmettingen en doden per dag zwaar beroerd doen. Per dag nog zo'n 50 a 100 doden in de afgelopen week. Gaat daar veel slechter dan in Frankrijk, Duitsland, Italië of Spanje nu. Plus ik zag alweer ramvolle pubs en uitgaansstraten afgelopen weekend. Oh en een nieuwe lockdown in Leicester. Mogen die tokkies ook gewoon weer naar NL komen? Ben ze liever kwijt dan rijk.
Iemand?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 6 juli 2020 @ 09:28:17 #182
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193954736
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 09:26 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Iemand?
Ik meende gelezen te hebben dat Britten vanaf 6 juli - vandaag dus - gewoon weer naar Nederland mogen reizen.
pi_193954759
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 21:55 schreef Elan het volgende:
https://amp-nos-nl.cdn.am(...)nos.nl%2Fl%2F2333814

Zou je toch lering uit moeten trekken.
Drukt ook allemaal op de kosten van de gezondheidszorg.

Ik snap mensen nooit zo goed die vinden dat hygiene niet zo hoeft, want 'een gezond lichaam heeft toch wel afweer en anders is er antibiotica'. Helaas zijn er intussen al een aantal bacteriesoorten die resistent tegen antibiotica zijn. En het gaan er meer worden.
pi_193954772
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 09:28 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik meende gelezen te hebben dat Britten vanaf 6 juli - vandaag dus - gewoon weer naar Nederland mogen reizen.
jammer, wat mij betreft houden we die lui nog even buiten de deur... ze doen het daar gewoon echt enorm slecht.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 6 juli 2020 @ 09:33:47 #185
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_193954807
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 09:26 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Iemand?
quote:
Travel restrictions do not apply to the following groups of people:
EU citizens (including British nationals) and their family members
https://www.government.nl(...)groups-of-travellers

Ze worden wel geadviseerd 14 dagen in zelfquarantaine te gaan:

quote:
May foreign tourists come to the Netherlands on holiday?
Foreign tourists from countries where the health risks are similar to or lower than in the Netherlands are welcome to spend their holidays in the Netherlands this summer.

Tourists must comply with all the measures and rules that apply in the Netherlands to combat the spread of coronavirus.
Tourists must also reserve their holiday accommodation before they travel to the Netherlands.
Tourists from Sweden and the United Kingdom arriving in the Netherlands are strongly advised to go into self-quarantine for 14 days.
https://www.government.nl(...)m-in-the-netherlands

Geen hont die dat gaat doen natuurlijk.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_193954825
quote:
6s.gif Op maandag 6 juli 2020 09:31 schreef Nielsch het volgende:

[..]

jammer, wat mij betreft houden we die lui nog even buiten de deur... ze doen het daar gewoon echt enorm slecht.
Idd, vooral nu de pubs weer open zijn. Dat massaal reizen slaat echt nergens op. Waarom moet dat nou perse terwojl het duidelijk voor problemen gaat zorgen.
  maandag 6 juli 2020 @ 09:35:52 #187
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193954829
quote:
10s.gif Op maandag 6 juli 2020 09:05 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Het aantal doden per 100.000 levensjaren onder jonge mensen die sporten is 0.3

Ligt bij covid-19 toch wel 'iets' hoger. En dan loop je voor het gemak ook nog eens volledig voorbij aan wat covid-19 nog meer aan leed veroorzaakt ipv enkel de dood. Ook jij mag best even een kijkje nemen op het coronolongplein.
Ik kom uit de zorg, ik zie genoeg gebeuren wat vreselijk is en dat is het ook gewoon.

Er ís geen simpele oplossing nu mogelijk hiervoor, dat bedoel ik meer. Cijfers kun je altijd lekker tegenover elkaar zetten, ligt er maar helemaal aan vanuit welke context je bekijkt en of je überhaupt context toevoegt.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 6 juli 2020 @ 09:37:26 #188
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193954844
quote:
14s.gif Op maandag 6 juli 2020 09:33 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

[..]

https://www.government.nl(...)groups-of-travellers

Ze worden wel geadviseerd 14 dagen in zelfquarantaine te gaan:
[..]

https://www.government.nl(...)m-in-the-netherlands

Geen hont die dat gaat doen natuurlijk.
Die zelfquarantaine is overal een wassen neus.
pi_193954876
snap echt niet waarom we straks geen travel ban meer hebben voor al die dronken Britse tokkies die hier willen komen blowen en pillen slikken... maar ja, blijkbaar moet de markt voor goedkope hostels in Amsterdam ook weer worden ondersteund.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 6 juli 2020 @ 09:43:12 #190
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_193954916
quote:
18s.gif Op maandag 6 juli 2020 09:39 schreef Nielsch het volgende:
snap echt niet waarom we straks geen travel ban meer hebben voor al die dronken Britse tokkies die hier willen komen blowen en pillen slikken... maar ja, blijkbaar moet de markt voor goedkope hostels in Amsterdam ook weer worden ondersteund.
Mag toch hopen dat die hostels wel dicht blijven, dat zijn ideale plekken voor de verspreiding van Covid.

Lekker met 15 andere mensen in een kleine kamer. :{
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_193954923
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 20:05 schreef Molo het volgende:

[..]

Wat is dat voor fenomeen/figuur dan? Waar zou ik m van moeten kennen?
hij heeft heel veel travelvlogs waarin hij met name door de voormalige sovjet-unie trekt... ook heeft ie een lekkere jonge witrussische vriendin... hij is zelf Brits maar omdat hij de taal redelijk spreekt heeft hij veel contact met locals.. hij komt echt op extreem afgelegen locaties waar geen toerist wil komen... maakt er ook een sport van om in de meeste goedkope en vervallen oostblok hotels te verblijven.. altijd vrolijk, vriendelijk, charmant, grappig en op zoek naar avontuur.

hij schijnt ook een andere kant te hebben die je niet ziet in z'n vlogs: op een of ander mannenforum schrijft hij onder een ander alias hoe je het beste oost-europese chicks kan scoren, geeft hij enorm af op de cultuur die hij in z'n filmpjes nog loopt te prijzen en beschrijft hij hoe hij naar goedkope oost-europese hoeren gaat waar je voor 5 euro aan je trekken kan komen...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_193954979
Acteur Nick Cordero (41) overleden aan coronavirus na drie maanden op de IC

https://www.ad.nl/show/ac(...)n-op-de-ic~a1d99987/

Alweer een bejaarde omgevallen.
blablablabla
  maandag 6 juli 2020 @ 09:50:33 #193
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193955018
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 09:47 schreef Elan het volgende:
Acteur Nick Cordero (41) overleden aan coronavirus na drie maanden op de IC

https://www.ad.nl/show/ac(...)n-op-de-ic~a1d99987/

Alweer een bejaarde omgevallen.
Beetje hetzelfde als dat half Nederland '0 doden' aan het juichen was terwijl die ochtend een voorheen kerngezonde verpleegkundige overleden was.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193955066
quote:
10s.gif Op maandag 6 juli 2020 09:50 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Beetje hetzelfde als dat half Nederland '0 doden' aan het juichen was terwijl die ochtend een voorheen kerngezonde verpleegkundige overleden was.
Triest ja.
Ach in de absolute aantallen valt het allemaal zeer mee natuurlijk.
Al schijnt wel een behoorlijk aantal relatief jonge mensen serieuze complicaties te krijgen.
blablablabla
  maandag 6 juli 2020 @ 09:56:02 #195
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193955077
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 09:54 schreef Elan het volgende:

[..]

Triest ja.
Ach in de absolute aantallen valt het allemaal zeer mee natuurlijk.
Al schijnt wel een behoorlijk aantal relatief jonge mensen serieuze complicaties te krijgen.
En nog maanden tot misschien wel jaren moeten herstellen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193955078
quote:
10s.gif Op maandag 6 juli 2020 09:50 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Beetje hetzelfde als dat half Nederland '0 doden' aan het juichen was terwijl die ochtend een voorheen kerngezonde verpleegkundige overleden was.
Van die 0 doden wist toch ook iedereen dat dat niet per se betekent dat er 0 doden waren op die dag.
Ik kan me voorstellen dat dat heel hard binnen kwam bij de familie maar ik vind het niet echt iets met elkaar te maken hebben.
  maandag 6 juli 2020 @ 10:00:20 #197
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193955132
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 09:56 schreef Hannnnn het volgende:

[..]

Van die 0 doden wist toch ook iedereen dat dat niet per se betekent dat er 0 doden waren op die dag.
Ik kan me voorstellen dat dat heel hard binnen kwam bij de familie maar ik vind het niet echt iets met elkaar te maken hebben.
Cru is het wel.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193955167
quote:
10s.gif Op maandag 6 juli 2020 10:00 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Cru is het wel.
Dat sowieso, maar dat ligt dan ook wel deels aan de manier hoe het naar buiten wordt gebracht.
Wat dat betreft extra goed dat ze dat niet meer dagelijks gaan doen, want het gaat vast nog vaker voor komen.
  maandag 6 juli 2020 @ 10:08:01 #199
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193955223
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 08:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Je kunt je afvragen of er er sprake blijft van uitzonderingen als je continue een nieuwe uitzondering hebt om de focus op te leggen ;)
Als je maar hard genoeg op zoek gaat vind je uitzonderingen voor vrijwel alles. Dat er ook enorm veel jongeren dood gaan (of langdurige klachten ontwikkelen) ontkent niemand. Is ook vrij nutteloos als mensen dat dus blijven herhalen (niemand die zegt dat jongeren nooit getroffen worden volgens mij). Er is ondertussen al zo vaak aangetoond dat de grootste groep nou eenmaal bestaat uit ouderen of andere risico groepen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  maandag 6 juli 2020 @ 10:10:58 #200
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193955244
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 10:08 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Als je maar hard genoeg op zoek gaat vind je uitzonderingen voor vrijwel alles. Dat er ook enorm veel jongeren dood gaan (of langdurige klachten ontwikkelen) ontkent niemand. Is ook vrij nutteloos als mensen dat dus blijven herhalen. Er is ondertussen al zo vaak aangetoond dat de grootste groep nou eenmaal bestaat uit ouderen of andere risico groepen.
Het betekent vooral dat plannen in de richting 'we isoleren de bejaarden en mensen met overgewicht, want dat zijn de risicogroepen, en dan kunnen wij weer gewoon door met ons leven' niet werken, want daarvoor is het aantal mensen dat ernstig ziek wordt buiten die groepen gewoon te groot. Mensen die blijven benadrukken dat er bijna alleen maar ouderen doodgaan doen dat vooral om 'aan te tonen' dat al die maatregelen maar onzin zijn.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  Moderator maandag 6 juli 2020 @ 11:35:48 #201
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193956365
keithboykin twitterde op maandag 06-07-2020 om 01:47:47 Texas Doctor: I got 10 calls yesterday for young people who will die if they don’t get ICU support, but I only have three beds left. https://t.co/qAAQSuu6bk reageer retweet
Amerika gaat niet goed
  maandag 6 juli 2020 @ 11:43:53 #202
8369 speknek
Another day another slay
pi_193956506
quote:
18s.gif Op maandag 6 juli 2020 09:39 schreef Nielsch het volgende:
snap echt niet waarom we straks geen travel ban meer hebben voor al die dronken Britse tokkies die hier willen komen blowen en pillen slikken... maar ja, blijkbaar moet de markt voor goedkope hostels in Amsterdam ook weer worden ondersteund.
Het VK is inderdaad duidelijk nog niet veilig en zelfquarantaine gaat ook niet gebeuren (alhoewel 1+1 =2 zou moeten betekenen dat mensen uit het VK voor leisure geweigerd moeten worden).
Sowieso leek me dit een uitstekend excuus om AirBnB in Amsterdam te laten versterven, maar de speculantenlobby zal daar wel niet blij mee zijn.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193956554
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 21:41 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Iemand hier bekend met Israel? Die hadden het goed onder controle, van een topdag met 765 gevallen naar een aantal weken met minder dan 20 gevallen per dag, en gister 1100+?
Wat is daar aan de hand?

[ afbeelding ]
Ik weet niet wat er precies speelt. Ik dacht dat Israel, net als IJsland en Nieuw-Zeeland de situtatie vooral onder controle hadden door mensen al "aan de poort" op te pikken. Veel van de besmette gevallen waren in het buitenland besmet en dat werd duidelijk terwijl ze nog in quarantaine zaten na Israel te zijn binnengekomen. Nu lijkt het los te gaan in bepaalde subgroepen in de populatie door verspreiding die in Israel zelf plaatsvindt. Ik zou dat toch als een eerste golf zien. Net als ik een grote uitbraak in IJsland als eerste golf zou zien.
  maandag 6 juli 2020 @ 11:55:01 #204
13309 nostra
ask why
pi_193956686
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 21:41 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Iemand hier bekend met Israel? Die hadden het goed onder controle, van een topdag met 765 gevallen naar een aantal weken met minder dan 20 gevallen per dag, en gister 1100+?
Wat is daar aan de hand?

[ afbeelding ]
Stukje achtergrond uit Haaretz:

quote:
Over the past few days, however, the number of new patients has soared and the number of severely ill patients has risen steadily. In hindsight, several factors over the past two months contributed to this sharp deterioration.

Not breaking the chain of infection

An effective system of breaking the chain of infection is one of two essential tools for avoiding lockdowns amid the coronavirus (the other is public compliance with social distancing and mask-wearing rules). Such a system enables outbreaks to be contained quickly and keeps them from spreading.

An effective system involves several elements – identifying patients, contact tracing, quarantines and testing. But Israel’s system remains ineffective.

Very few nurses have been assigned to do contact tracing, and they aren’t well coordinated. Last week, the Health Ministry’s director of public health services, Prof. Siegal Sadetzki, and Director General Hezi Levy demanded funding to hire another 200 nurses, administrative workers and doctors.

Moreover, the newly created contact tracing center hasn’t yet received the necessary authority. Consequently, it takes six days or more to trace a patient’s contacts, far from the goal of 24 to 48 hours.

Some people are never even informed that they had contact with an infected person. Others are told to quarantine, but must wait a long time to be tested, or to get the results.

Reopening schools too quickly


In mid-May, Prime Minister Benjamin Netanyahu announced that schools would reopen fully for all grades, scrapping the previous system in which teachers and students studied in small groups to limit their exposure to the virus. Days later, due to a heat wave, Health Minister Yuli Edelstein scrapped the rule that students must wear masks – thereby undermining a lengthy effort by the ministry to convince Israelis that mask-wearing was important.

Other countries that reopened schools did so gradually and restricted classes to small groups. But Israel’s decision to reopen schools fully helped spark a new coronavirus outbreak.

The Gymnasia Rehavia high school in Jerusalem was the first to record new cases; within a few weeks, hundreds of schools had closed due to the virus. These school outbreaks also helped the virus spread elsewhere.

Testing only after a week


From the beginning, the small number of daily coronavirus tests and the strict criteria for being tested have been criticized. With great effort, the Health Ministry finally managed to increase the number of daily tests, which is now approaching 25,000.

Rapid testing is essential to break the chain of infection. But until very recently, the ministry said people in quarantine should be tested only four to seven days after having contact with a confirmed patient.

Only on May 31 did Edelstein say that even people with no symptoms should be tested if they were quarantined for contact with a patient, and only one June 22 did Sadetzki order the health maintenance organizations to test people within 48 hours of their being quarantined.

Thus until then, many carriers, some of them asymptomatic, were spreading the virus for a long time before they were identified. The same is true for all the people with whom they had contact.

A widespread outbreak


Over the past two weeks, the coronavirus has becoming increasingly widespread; the outbreak is no longer confined to certain localities. Thus the plan for local containment has collapsed.

Until a week ago, the Health Ministry clung to a strategy of declaring places with outbreaks “red zones” based on various criteria (the rate of the increase in incidence of the disease, movement in and out of the town in question and within it, residents’ compliance with orders and the strength of the local government). But because the outbreak has spread so widely over the last week, containing it by isolating “red zones” is no longer possible. That’s also why the ministry has retreated from its demand to reinstate lockdowns in dozens of communities.

Public trust at a nadir


After five months and a heavy economic toll, the public is exhausted, confused, frightened and impoverished. The fact that the first wave ended so differently from both the nightmare scenarios predicted and the situation in certain other countries caused a significant erosion of the public’s faith in the government and its view of how dangerous the virus is.

These have led to declining willingness to comply with the behavioral rules necessitated by the virus. And this has been exacerbated by numerous incidents in which senior public officials, including the president and the prime minister, failed to set a personal example of obeying the rules.

The increased enforcement of mask-wearing, social distancing and quarantine rules is also still seriously flawed. During a recent discussion in the Knesset’s Foreign Affairs and Defense Committee, Health Ministry officials said that only about a quarter of the people who are supposed to be quarantined are actually doing so.

Lack of information and transparency


To grasp the situation and make intelligent decisions, it’s essential to collect and analyze massive amounts of data in real time. Information makes it possible to understand how the virus behaves, its incidence, the rate of infection and where it is striking the hardest. Moreover, sharing this information and making it accessible is very important for explaining the situation to the public and enlisting its cooperation.

But five months after the crisis began, critical information is still lacking. Some information has never been amassed; other information exists but was never shared with relevant government agencies, the health-care system and the public. Basic questions like what proportion of patients are asymptomatic or how long it takes to trace most of a patient’s contacts haven’t been answered.

For example, the Finance Ministry is supposed to manage the economic aspects of the crisis, but it isn’t getting information from the Health Ministry. Consequently, it has no idea what the risk different sectors of the economy pose in spreading the virus or which sectors have successfully implemented a set of rules for operating safely.

Even the health system lacks enough information to compile more than a very basic picture of the situation. And the Health Ministry doesn’t have any centralized body capable of producing essential information quickly.

Excessive centralization

Israel’s management of the coronavirus crisis has been extremely centralized, in both the Health Ministry and the cabinet as a whole. In a national health crisis like a pandemic, decisions obviously need to be made with input from professionals such as scientists and doctors. But unlike in a security crisis, sharing information widely among such professionals and involving professional associations in decisions is essential to formulate a good policy.

From the earliest stages of the crisis, however, Israel’s decision making has been influenced by only a handful of professionals. The Health Ministry’s position has been determined largely by two key figures – Moshe Bar Siman Tov, who was its director general until recently, and Sadetzki, the head of its public health services department.

Many professional associations are furious that they can’t even get a foot in the door to influence decision making. For instance, many believed from the start that more widespread testing was essential and that a contact-tracing organization must be set up swiftly. But nobody listened to them – not in the Health Ministry, and frequently, not around the cabinet table, either.

It recent weeks, the extent to which the crisis has been managed on a personal and often unprofessional basis has become clear. The decision makers aren’t even insisting on getting basic information before making their decisions.

Moreover, those decisions are being formulated by a single agency – the Health Ministry – whose functioning has been criticized throughout the crisis. This has led some advisory groups to demand that management of the crisis be removed from the ministry’s hands and transferred to the Defense Ministry and the army.

Lack of manpower

The coronavirus crisis has laid bare years of neglect in the public health system, including its diagnostic laboratories. The Health Ministry is now trying to quickly train hundreds of students to work as contact tracers in its regional offices. And the country’s 37 diagnostic labs have relied for months on student volunteers to augment their manpower.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Moderator maandag 6 juli 2020 @ 11:57:30 #205
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193956713
MerlotVine twitterde op maandag 06-07-2020 om 11:17:28 Ben je in Zweden?
Ben je 60+ met risico, of boven de 80?
Dan sta je te boek als terminaal voor het geval je covid-19 oploopt, en krijg je alleen palliatieve zorg (dus morfine, wat je ademrprikkel nog eens onderdrukt).
Niet eens simpele zuurstof (wat velen zou kunnen redden). https://t.co/OA07UFn58c reageer retweet
Dit is echt?
pi_193956740
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 11:43 schreef speknek het volgende:

[..]

Het VK is inderdaad duidelijk nog niet veilig en zelfquarantaine gaat ook niet gebeuren (alhoewel 1+1 =2 zou moeten betekenen dat mensen uit het VK voor leisure geweigerd moeten worden).
Sowieso leek me dit een uitstekend excuus om AirBnB in Amsterdam te laten versterven, maar de speculantenlobby zal daar wel niet blij mee zijn.
Hoe wou je dat doen? Gisteren ook vanuit Londen naar Nl gereden. Ze staan niet aan de grens dus ze kunnen je niet eens ‘adviseren’ in quarentine te gaan. Zag veel andere Engelse wagens op de weg in nl en de tunnel zat propvol dus ze komen er idd weer aan.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_193956971
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 11:57 schreef Momo het volgende:
MerlotVine twitterde op maandag 06-07-2020 om 11:17:28 Ben je in Zweden?
Ben je 60+ met risico, of boven de 80?
Dan sta je te boek als terminaal voor het geval je covid-19 oploopt, en krijg je alleen palliatieve zorg (dus morfine, wat je ademrprikkel nog eens onderdrukt).
Niet eens simpele zuurstof (wat velen zou kunnen redden). https://t.co/OA07UFn58c reageer retweet
Dit is echt?
Als ik het goed begrijp is dit veel te kort door de bocht.
Dit gaat om mensen die al in een verzorgingshuis zitten (en dan ban je in Zweden vaak al in grotere problemen dan in Nederland). De richtlijn lijkt dat mensen die al in palliatieve zorg zijn geen zuurstof krijgen. Als er al afspraken zijn gemaakt over wel/geen behandeling bij ernstige aandoening wordt dat zoveel mogelijk opgevolgd.

In andere gevallen kijkt men of er de mogelijkheid is om mensen naar het ziekenhuis te laten gaan, omdat het vaak niet mogelijk is om mensen in het verzorgingshuis zelf aan het zuurstof te leggen.
pi_193956982
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 08:56 schreef miss_sly het volgende:

Het is een tennisspel hier van mensen die voorbeelden aanvoeren van mensen die jong, gezond, fit waren en geen onderliggend lijden hadden en mensen die dan reageren dat een uitzondering niets zegt.

Misschien kan er eens anders naar gekeken worden. Ja, het merendeel was ouder, had onderliggend lijden, etc. Als er toch wel telkens weer nieuwe uitzonderingen ten tonele worden gevoerd, en zoals speknek al zegt er andere zaken over de ziekte Covid-19 bekend worden, om niet alle utizonderingen als uitzondering te blijven zien.

Maar bovenal vind ik dat het niet uitmaakt. Als iemand hier een voorbeeld plaatst van een jong, fit persoon die ernstig ziek is geweest en eventueel ook overleden, dan hoeft daar niet altijd op gereageerd te worden dat het een uitzondering is. Er wordt al sowieso van uit gegaan dat degene die het meldt dat doet omdat ie wil aantonen dat jonge fitte mensen ook ziek kunnen worden. Misschien is deze ene persoon de poster opgevallen om dat voor reden dan ook.

Het is zo'n vermoeiend spelletje, dat telkens elkaar erop wijzen dat....uitzondering, geen tweede golf, wel een tweede golf, geen paniek, wel paniek.
Och kom op.

Wat in deze thread en in de media gebeurt is ziek.

Heel het internet wordt afgestruind op zoek naar een zo jong mogelijk covid slachtoffer plus gruwelijk verhaal.

Om te kotsen, het leed van mensen gebruiken voor wat effectbejag, om een punt te maken, je aan te verlustigen of zoals jij om de dagelijkse moraalridder uit te hangen.

Niemand hier heeft heeft de statistieken gemaakt noch ontkend.

pi_193957027
Word
Go hard or go home
pi_193957080
@nostra Thanks! Toch apart dat opening van scholen als een van de redenen wordt genoemd, en er uitbraken op scholen waren. In Europa lijkt dat toch OK te gaan. Geeft denk ik aan dat hoe men zich gedraagd en aan de regels houdt, en waarschijnlijk ook dingen als ventilatie in het gebouw en dergelijke ook echt wel belangrijk zijn.
  Moderator maandag 6 juli 2020 @ 12:28:59 #212
5428 crew  miss_sly
pi_193957085
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193957138
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 12:28 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
@:nostra Thanks! Toch apart dat opening van scholen als een van de redenen wordt genoemd, en er uitbraken op scholen waren. In Europa lijkt dat toch OK te gaan. Geeft denk ik aan dat hoe men zich gedraagd en aan de regels houdt, en waarschijnlijk ook dingen als ventilatie in het gebouw en dergelijke ook echt wel belangrijk zijn.
Niet te vroeg roepen. De basisscholen in Nederland zijn slechts 2 weken volledig open geweest en de Middelbare scholen nog helemaal niet. Dus dat zit na de zomervakantie nog geheel in de testfase.
pi_193957141
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 11:35 schreef Momo het volgende:
keithboykin twitterde op maandag 06-07-2020 om 01:47:47 Texas Doctor: I got 10 calls yesterday for young people who will die if they don’t get ICU support, but I only have three beds left. https://t.co/qAAQSuu6bk reageer retweet
Amerika gaat niet goed
Misschien kunnen ze eens stoppen met die massale demonstraties. :') ?
  maandag 6 juli 2020 @ 12:35:07 #215
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193957155
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 12:33 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Niet te vroeg roepen. De basisscholen in Nederland zijn slechts 2 weken volledig open geweest en de Middelbare scholen nog helemaal niet. Dus dat zit na de zomervakantie nog geheel in de testfase.
Op middelbare scholen is tot nu toe nauwelijks les geweest. Overal liepen ouders te klagen dat kinderen alleen voor een mentoruurtje en een toets op school zijn geweest. Daar kun je inderdaad geen conclusies aan verbinden.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  Moderator maandag 6 juli 2020 @ 12:35:22 #216
5428 crew  miss_sly
pi_193957157
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 12:33 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Niet te vroeg roepen. De basisscholen in Nederland zijn slechts 2 weken volledig open geweest en de Middelbare scholen nog helemaal niet. Dus dat zit na de zomervakantie nog geheel in de testfase.
Klopt niet helemaal. Een deel is met ingang van deze week vrij, een ander deel gaat nog een week, en regio midden gaat nog twee weken naar school. En volgens mij was het wel iets langer dat ze volledig naar school zijn gegaan, week of 4.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193957178
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 12:35 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Op middelbare scholen is tot nu toe nauwelijks les geweest. Overal liepen ouders te klagen dat kinderen alleen voor een mentoruurtje en een toets op school zijn geweest. Daar kun je inderdaad geen conclusies aan verbinden.
Klopt helemaal.
pi_193957223
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 12:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Klopt niet helemaal. Een deel is met ingang van deze week vrij, een ander deel gaat nog een week, en regio midden gaat nog twee weken naar school. En volgens mij was het wel iets langer dat ze volledig naar school zijn gegaan, week of 4.
Je hebt gelijk. Ik zat met 1 juli in mijn hoofd maar is inderdaad een week of 2 langer geweest. Toch nog te kort om conclusies aan te verbinden en als ik zie hoeveel zieken er waren op de basisschool van mijn kind... :X Maar niet getest natuurlijk, want traumatisch.
En nog even het resultaat afwachten van de fijne afscheidsfeestjes van groep 8ers met vele ouders in bedompte aula's. Heb het zelf mogen meemaken, dat was nog geen halve meter afstand en zo'n 150 man! -O-
  maandag 6 juli 2020 @ 12:41:15 #219
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193957236
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 12:40 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Ik zat met 1 juli in mijn hoofd maar is inderdaad een week of 2 langer geweest. Toch nog te kort om conclusies aan te verbinden en als ik zie hoeveel zieken er waren op de basisschool van mijn kind... :X Maar niet getest natuurlijk, want traumatisch.
En nog even het resultaat afwachten van de fijne afscheidsfeestjes van groep 8ers met vele ouders in bedompte aula's. Heb het zelf mogen meemaken, dat was nog geen halve meter afstand en zo'n 150 man! -O-
Veel middelbare scholen hebben de diploma-uitreiking ook gewoon door laten gaan.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193957245
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 12:41 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Veel middelbare scholen hebben de diploma-uitreiking ook gewoon door laten gaan.
Ook met ouders?
  maandag 6 juli 2020 @ 12:42:45 #221
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193957248
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 12:42 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ook met ouders?
Ja.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193957253
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 12:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Klopt niet helemaal. Een deel is met ingang van deze week vrij, een ander deel gaat nog een week, en regio midden gaat nog twee weken naar school. En volgens mij was het wel iets langer dat ze volledig naar school zijn gegaan, week of 4.
Klopt, er zijn wel een aantal basisscholen geweest met besmette leraren inmiddels maar geen idee of dat door de kinderen komt en lf het geleid heeft tot lokale uitbraken.

Het lijkt mij wel een probleem als scholen om de haverklap dicht moeten bij een besmetting. Ook niet goed voor de kinderen. Maar Denemarken experimenteert al langer dan wij met kinderen. Hoe zou het daar mee gaan?

Ik herinner me dat de oplaaing in Israels deels toegewezen was aan scholen.
Ook in Frabkrijk dacht ik.
pi_193957258
Vorige week 1 online diploma-uitreiking meegemaakt en één waarbij wij enkel als ouders mee mochten met 7 leerlingen op 2 meter afstand.
Dus ze gingen door ja, aangepast.
Go hard or go home
pi_193957282
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 12:43 schreef Noek het volgende:
Vorige week 1 online diploma-uitreiking meegemaakt en één waarbij wij enkel als ouders mee mochten met 7 leerlingen op 2 meter afstand.
Dus ze gingen door ja, aangepast.
Dat klinkt beter geregeld! (Dat laatste dan.)
pi_193957315
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 11:57 schreef Momo het volgende:
MerlotVine twitterde op maandag 06-07-2020 om 11:17:28 Ben je in Zweden?
Ben je 60+ met risico, of boven de 80?
Dan sta je te boek als terminaal voor het geval je covid-19 oploopt, en krijg je alleen palliatieve zorg (dus morfine, wat je ademrprikkel nog eens onderdrukt).
Niet eens simpele zuurstof (wat velen zou kunnen redden). https://t.co/OA07UFn58c reageer retweet
Dit is echt?
tuurlijk niet, geloof niet alles wat op twitter staat
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator maandag 6 juli 2020 @ 12:48:21 #226
5428 crew  miss_sly
pi_193957317
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 12:40 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Ik zat met 1 juli in mijn hoofd maar is inderdaad een week of 2 langer geweest. Toch nog te kort om conclusies aan te verbinden en als ik zie hoeveel zieken er waren op de basisschool van mijn kind... :X Maar niet getest natuurlijk, want traumatisch.
En nog even het resultaat afwachten van de fijne afscheidsfeestjes van groep 8ers met vele ouders in bedompte aula's. Heb het zelf mogen meemaken, dat was nog geen halve meter afstand en zo'n 150 man! -O-
Vier weken is best een aardige tijd, rekening houdend met incubatietijd en dergelijke. Ik heb het idee dat het hier met de basisscholen wel degelijk goed is gegaan.

Op de school van mijn dochter was de musical van groep 8 wel gedaan in de aula, maar wel in een andere setting dan normaal. Met tafeltjes waaraan ouders (alleen ouders, geen andere familieleden) konden zitten met een zelf meegebracht drankje. De leerkrachten konden er in de aula niet meer bij en keken in een lokaal via de live-stream. Op die manier konden ook mensen van buiten de school de musical kijken.

Er zijn dus echt wel scholen die hun best hebben gedaan er iets leuks van te maken op een aangepaste manier.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 6 juli 2020 @ 12:49:06 #227
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193957331
quote:
6s.gif Op maandag 6 juli 2020 12:48 schreef Nielsch het volgende:

[..]

tuurlijk niet, geloof niet alles wat op twitter staat
Twitter is echt een open riool.
pi_193957377
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 11:35 schreef Momo het volgende:
keithboykin twitterde op maandag 06-07-2020 om 01:47:47 Texas Doctor: I got 10 calls yesterday for young people who will die if they don’t get ICU support, but I only have three beds left. https://t.co/qAAQSuu6bk reageer retweet
Amerika gaat niet goed
Wachten op veiling van IC-plaatsen. Als je echt in kapitalisme gelooft...
pi_193957401
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 12:30 schreef Jazeg het volgende:

[..]

Dus die eindeloze stroom theorieën van jou mag wel? Beetje selectief wel.
Idd heel vreemd dat we ZA niet meer zien in de door hem geopende topics over virussen ie afzwakken en tot griepjes zijn vergaan die backfiren en een paar weken later totaal niet bleken te kloppen. :D
  Moderator maandag 6 juli 2020 @ 13:00:15 #230
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193957436
quote:
6s.gif Op maandag 6 juli 2020 12:48 schreef Nielsch het volgende:

[..]

tuurlijk niet, geloof niet alles wat op twitter staat
Daarom mijn vraagteken, al zal er vast een selectiemethode zijn wanneer je bepaalde zorg nog mag ontvangen bij Corona
pi_193957481
Dat dashboard is ook echt waardeloos he
  Moderator maandag 6 juli 2020 @ 13:09:18 #232
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193957513
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 13:05 schreef VacaLoca het volgende:
Dat dashboard is ook echt waardeloos he
Waarom?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_193957614
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 12:53 schreef DrParsifal het volgende:

[..]

Wachten op veiling van IC-plaatsen. Als je echt in kapitalisme gelooft...
:D
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_193957680
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 11:35 schreef Momo het volgende:
keithboykin twitterde op maandag 06-07-2020 om 01:47:47 Texas Doctor: I got 10 calls yesterday for young people who will die if they don’t get ICU support, but I only have three beds left. https://t.co/qAAQSuu6bk reageer retweet
Amerika gaat niet goed
Het is vreselijk dat artsen op persoonlijke titel en daardoor met de volle verantwoordelijkheid dit soort beslissingen moeten nemen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_193957994
quote:
10s.gif Op maandag 6 juli 2020 13:29 schreef Slayage het volgende:

[..]

Het is vreselijk dat artsen op persoonlijke titel en daardoor met de volle verantwoordelijkheid dit soort beslissingen moeten nemen.
Het is vreselijk dat artsen het werk moeten doen dat ze geacht worden te doen? Juist de internisten zijn hier heel goed op getraind.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_193958010
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 11:57 schreef Momo het volgende:
MerlotVine twitterde op maandag 06-07-2020 om 11:17:28 Ben je in Zweden?
Ben je 60+ met risico, of boven de 80?
Dan sta je te boek als terminaal voor het geval je covid-19 oploopt, en krijg je alleen palliatieve zorg (dus morfine, wat je ademrprikkel nog eens onderdrukt).
Niet eens simpele zuurstof (wat velen zou kunnen redden). https://t.co/OA07UFn58c reageer retweet
Dit is echt?
Het zal net zo opgeklopt zijn als een Nederlander die hier zou gaan roeptoeteren dat 70+'ers hier niet op de IC mogen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 6 juli 2020 @ 14:12:54 #238
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193958137
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 14:01 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het is vreselijk dat artsen het werk moeten doen dat ze geacht worden te doen? Juist de internisten zijn hier heel goed op getraind.
Intensivisten bedoel je

Ander specialisme
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_193958235
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2020 14:12 schreef Molo het volgende:

[..]

Intensivisten bedoel je

Ander specialisme

Dit. En ook zij zijn niet opgeleid om keuzes te maken tussen -normaal gesproken- gezonde, jonge mensen. Ze zijn opgeleid om een schifting te maken tussen mensen die wel/niet gebaad zijn bij een ic-opname. Niet bij het oplossen van een tekort hieraan.
pi_193958421
Inmiddels lijkt het steeds duidelijker dat de medewerkers van slachthuizen besmet raken door varkens.

Lange tijd werd aangenomen dat de krappe behuizing en vervoer een oorzaak was, maar bij de uitbraak bij Tönnies in Duitsland werd duidelijk dat voornamelijk de medewerkers met het 1e contact met de varkens besmet waren.

In Nederland hebben de GGD en veiligheidsregio de luchtbehandelingsinstallatie tegen het licht gehouden. De instanties wilden weten of dit systeem bijdroeg aan de verspreiding van corona. ,,Maar de resultaten van de inspectie wezen daar niet op.''
https://www.bd.nl/meierij(...)ps://www.google.com/

Blijft over de varkens zelf als mogelijke besmettingsbron, vooral ook omdat omwonenden van slachthuis Tönnies, die verdere geen enkele link met het slachthuis hebben anders dan in de nabijheid wonen, besmet zijn geraakt.
  maandag 6 juli 2020 @ 14:48:48 #241
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193958548
obk twitterde op maandag 06-07-2020 om 14:35:17 De tweede golf. In Israël gaat alles weer dicht. https://t.co/8hUP1c6eEu reageer retweet
pi_193958577
Cijfers van vandaag ( https://bddataplan.nl/corona/ ) :

Positief getest 36
Ziekenhuisopnames : 0
IC-opnames 0
Overleden 1
  Redactie Sport maandag 6 juli 2020 @ 14:54:58 #243
274204 crew  Mexicanobakker
pi_193958620
Corona-liefhebbers en Covid-vrienden van het FOK!-forum.

Kunnen jullie mij vertellen waarom in sommige landen de beruchte tweede golf al zijn kop op steekt, maar dat deze in Nederland uit blijft, terwijl men in Juni toch al veel lakser leek - mijn vrienden spreken 'gewoon' weer af zoals vroeger, anderhalve meter in de winkel dat kennen WIJ Nederlanders niet meer... hebben jullie hiervoor een verklaring?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 6 juli 2020 @ 14:56:17 #244
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193958642
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2020 14:38 schreef Za het volgende:
Inmiddels lijkt het steeds duidelijker dat de medewerkers van slachthuizen besmet raken door varkens.

Lange tijd werd aangenomen dat de krappe behuizing en vervoer een oorzaak was, maar bij de uitbraak bij Tönnies in Duitsland werd duidelijk dat voornamelijk de medewerkers met het 1e contact met de varkens besmet waren.

In Nederland hebben de GGD en veiligheidsregio de luchtbehandelingsinstallatie tegen het licht gehouden. De instanties wilden weten of dit systeem bijdroeg aan de verspreiding van corona. ,,Maar de resultaten van de inspectie wezen daar niet op.''
https://www.bd.nl/meierij(...)ps://www.google.com/

Blijft over de varkens zelf als mogelijke besmettingsbron, vooral ook omdat omwonenden van slachthuis Tönnies, die verdere geen enkele link met het slachthuis hebben anders dan in de nabijheid wonen, besmet zijn geraakt.
heb je daar ook bronnen van behalve je eigen conclusies?
  maandag 6 juli 2020 @ 15:02:38 #245
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_193958744
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 14:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
Corona-liefhebbers en Covid-vrienden van het FOK!-forum.

Kunnen jullie mij vertellen waarom in sommige landen de beruchte tweede golf al zijn kop op steekt, maar dat deze in Nederland uit blijft, terwijl men in Juni toch al veel lakser leek - mijn vrienden spreken 'gewoon' weer af zoals vroeger, anderhalve meter in de winkel dat kennen WIJ Nederlanders niet meer... hebben jullie hiervoor een verklaring?
Mensen zijn het (simpelweg) zat denk ik. Dan komt het oude gedrag weer naar boven.
Naast dat er door de GGD's druk getest wordt op een actieve Corona besmetting wordt er nu ook druk op antistoffen getest. Mogelijk dat ook de mensen die al antistoffen hebben het wel best vinden?
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
  maandag 6 juli 2020 @ 15:03:31 #246
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193958756
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 14:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
Corona-liefhebbers en Covid-vrienden van het FOK!-forum.

Kunnen jullie mij vertellen waarom in sommige landen de beruchte tweede golf al zijn kop op steekt, maar dat deze in Nederland uit blijft, terwijl men in Juni toch al veel lakser leek - mijn vrienden spreken 'gewoon' weer af zoals vroeger, anderhalve meter in de winkel dat kennen WIJ Nederlanders niet meer... hebben jullie hiervoor een verklaring?
Stiekem zijn wij allemaal cyborgs.
pi_193958860
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2020 14:38 schreef Za het volgende:
Inmiddels lijkt het steeds duidelijker dat de medewerkers van slachthuizen besmet raken door varkens.

Lange tijd werd aangenomen dat de krappe behuizing en vervoer een oorzaak was, maar bij de uitbraak bij Tönnies in Duitsland werd duidelijk dat voornamelijk de medewerkers met het 1e contact met de varkens besmet waren.

In Nederland hebben de GGD en veiligheidsregio de luchtbehandelingsinstallatie tegen het licht gehouden. De instanties wilden weten of dit systeem bijdroeg aan de verspreiding van corona. ,,Maar de resultaten van de inspectie wezen daar niet op.''
https://www.bd.nl/meierij(...)ps://www.google.com/

Blijft over de varkens zelf als mogelijke besmettingsbron, vooral ook omdat omwonenden van slachthuis Tönnies, die verdere geen enkele link met het slachthuis hebben anders dan in de nabijheid wonen, besmet zijn geraakt.
Inmiddels zijn er duizenden nertsen geruimd omdat ze besmet en besmettelijk voor mensen bleken maar jij denkt dat er niemand heeft gedacht ‘goh laat ik eens wat varkens testen’?
  maandag 6 juli 2020 @ 15:14:45 #248
8369 speknek
Another day another slay
pi_193958874
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2020 12:18 schreef Za het volgende:
Och kom op.

Wat in deze thread en in de media gebeurt is ziek.

Heel het internet wordt afgestruind op zoek naar een zo jong mogelijk covid slachtoffer plus gruwelijk verhaal.

Om te kotsen, het leed van mensen gebruiken voor wat effectbejag, om een punt te maken, je aan te verlustigen of zoals jij om de dagelijkse moraalridder uit te hangen.
Haha ja, mensen verlustigen zich aan jonge mensen die overlijden en dat is ziek.

8)7.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193958918
Hoe zit het eigenlijk met oversterftecijfers van het cbs?
Of is dit inmiddels niet meee het geval?
  maandag 6 juli 2020 @ 15:21:19 #250
8369 speknek
Another day another slay
pi_193958950
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 15:18 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met oversterftecijfers van het cbs?
Of is dit inmiddels niet meee het geval?
Zitten weer in de normale bandbreedte:

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 6 juli 2020 @ 15:21:26 #251
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193958952
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 15:18 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met oversterftecijfers van het cbs?
Of is dit inmiddels niet meee het geval?
Bevindt zich binnen de gebruikelijke band.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193959010
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 15:21 schreef speknek het volgende:

[..]

Zitten weer in de normale bandbreedte:

[ afbeelding ]
Mooi! Toch verbazend hoe goed het hier nu gaat vergeleken met andere landen. Het is nou niet of Nederlanders zich massaal gedisciplineerd aan de regels houden.
pi_193959130
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 15:25 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Mooi! Toch verbazend hoe goed het hier nu gaat vergeleken met andere landen. Het is nou niet of Nederlanders zich massaal gedisciplineerd aan de regels houden.
Gaat helaas nog wel fout lopen. September wss. Men heeft heel kort geheugen lijkt het.
  maandag 6 juli 2020 @ 15:33:03 #254
14505 OProg
A Life in Music
pi_193959135
axelveldhuijzen twitterde op maandag 06-07-2020 om 12:51:19 Er demonstreren vandaag dus mensen tegen media die hen niet goed zouden informeren over corona. In Rotterdam staan ze bij een pand waar het AD al 8 jaar weg is. https://t.co/eFK6zYyjHm reageer retweet
Heerlijk dit. Voor de deur van een leeg gebouw staan. :D _O-
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_193959145
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 14:01 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het is vreselijk dat artsen het werk moeten doen dat ze geacht worden te doen? Juist de internisten zijn hier heel goed op getraind.
Die Italiaanse artsen vonden het inderdaad helemaal geweldig dat ze moesten kiezen welke mensen mochten sterven en wlke mochten leven.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_193959230
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 15:32 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Gaat helaas nog wel fout lopen. September wss. Men heeft heel kort geheugen lijkt het.
Gebasseerd op? Als je gewoon op tijd regionaal ingrijpt dan kun je het gewoon de kop indrukken. Daarom gaan wij hier ook geen tweede lockdown zien. In Duitsland is er keurig regionaal ingegrepen na een uitbraak als gevolg van een slachthuis en ze zitten daar nu nog netjes op honderden besmettingen per dag, dat is keurig voor een land met 80 miljoen inwoners, en er wordt meer getest.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193959329
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 14:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
Corona-liefhebbers en Covid-vrienden van het FOK!-forum.

Kunnen jullie mij vertellen waarom in sommige landen de beruchte tweede golf al zijn kop op steekt, maar dat deze in Nederland uit blijft, terwijl men in Juni toch al veel lakser leek - mijn vrienden spreken 'gewoon' weer af zoals vroeger, anderhalve meter in de winkel dat kennen WIJ Nederlanders niet meer... hebben jullie hiervoor een verklaring?
Aanvankelijk waren er in Nederland geen gevallen terwijl heel Europa ze wel had. Gewoon geluk?
  maandag 6 juli 2020 @ 16:12:29 #258
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_193959701
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 14:52 schreef Nia het volgende:
Cijfers van vandaag ( https://bddataplan.nl/corona/ ) :

Positief getest 36
Ziekenhuisopnames : 0
IC-opnames 0
Overleden 1
KILLERVIRUS
Zuiger van het FOK!-OMT
  maandag 6 juli 2020 @ 16:31:50 #259
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193960045
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 15:25 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Mooi! Toch verbazend hoe goed het hier nu gaat vergeleken met andere landen. Het is nou niet of Nederlanders zich massaal gedisciplineerd aan de regels houden.
Ergens is het ook wel verontrustend dat we nog steeds niet echt duidelijk in kaart hebben waarom het in sommige landen (veel) beter gaat dan in andere terwijl - zoals jij al zegt - regels steeds meer genegeerd worden. Dat betekent dat er nog steeds allerlei vraagtekens zijn over hoe en waar Covid zich het makkelijkst of juist het moeilijkst verspreid.
  maandag 6 juli 2020 @ 16:35:36 #260
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193960109
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2020 15:39 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Gebasseerd op? Als je gewoon op tijd regionaal ingrijpt dan kun je het gewoon de kop indrukken. Daarom gaan wij hier ook geen tweede lockdown zien. In Duitsland is er keurig regionaal ingegrepen na een uitbraak als gevolg van een slachthuis en ze zitten daar nu nog netjes op honderden besmettingen per dag, dat is keurig voor een land met 80 miljoen inwoners, en er wordt meer getest.
Dit dus ja.

Natuurlijk kan er een tweede golf komen, maar A. dat is nog geen zekerheid (die tweede golf is immers al tientallen keren voorspelt hier), en B. die golf zal waarschijnlijk qua ernst best meevallen omdat ik mag hopen dat er net als in oa Duitsland regionaal ingegrepen gaat worden.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  maandag 6 juli 2020 @ 16:38:19 #261
8369 speknek
Another day another slay
pi_193960156
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 14:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
Corona-liefhebbers en Covid-vrienden van het FOK!-forum.

Kunnen jullie mij vertellen waarom in sommige landen de beruchte tweede golf al zijn kop op steekt, maar dat deze in Nederland uit blijft, terwijl men in Juni toch al veel lakser leek - mijn vrienden spreken 'gewoon' weer af zoals vroeger, anderhalve meter in de winkel dat kennen WIJ Nederlanders niet meer... hebben jullie hiervoor een verklaring?
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 15:47 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Aanvankelijk waren er in Nederland geen gevallen terwijl heel Europa ze wel had. Gewoon geluk?
Uh die waren er wel, maar we maten ze toen gewoon niet.

Ik denk dat het een combinatie van meerdere factoren. Eerst deze dingen uit de weg:

1. Natuurlijk in de eerste plaats deed Nederland het helemaal niet zo sterk in het begin, we hadden een veel steilere piek dan veel omringende landen. Die is ook wel harder omlaag gegaan, maar dat hoort er dan ook wel een beetje bij.
2. Ik denk dat heel veel mensen ook wel zich er nog netjes aan houden. Sommige demonstranten schreeuwen nu dat ze al zo lang niet meer kunnen knuffelen. Uh. De ander doet dat gewoon.
3. Sinds 1 juli is er ineens heel veel opengegaan, maar daarvoor deden we veel stappen ook langzamer dan andere landen, we moeten nog zien wat er over drie weken gebeurt, maar dan is het ook zomervakantie.

En dan de redenen:

4. Het werd hier in Nederland ineens heel droog weer met veel pollen, heb toch het gevoel dat dat bijgedragen heeft.
5. Op de agrarische sector na (maar die is grotendeels ook hightech) hebben wij denk ik heel veel banen, en sowieso een arbeidscultuur, die veel meer thuiswerken mogelijk maakt dan omringende landen.
6. We hebben een vrij lokale heftige verspreiding gehad (in Brabant), dat heeft mensen scherp gemaakt en een snelle verspreiding naar andere gebieden voorkomen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193960168
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 16:35 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dit dus ja.

Natuurlijk kan er een tweede golf komen, maar A. dat is nog geen zekerheid (die tweede golf is immers al tientallen keren voorspelt hier), en B. die golf zal waarschijnlijk qua ernst best meevallen omdat ik mag hopen dat er net als in oa Duitsland regionaal ingegrepen gaat worden.
Dat denk ik ook. Het grootste probleem lijkt brandhaarden (of superspreadevents) en zolang dat regionaal aan te pakken is, zal dat zeker gebeuren. Zal moeilijker worden als deze brandhaarden op plaatsen ontstaan waar mensen van over het hele land komen.
Ik vind dat er weinig naar voren is gekomen waardoor de brandhaarden ontstaan tot nu toe.
pi_193960173
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 16:31 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ergens is het ook wel verontrustend dat we nog steeds niet echt duidelijk in kaart hebben waarom het in sommige landen (veel) beter gaat dan in andere terwijl - zoals jij al zegt - regels steeds meer genegeerd worden. Dat betekent dat er nog steeds allerlei vraagtekens zijn over hoe en waar Covid zich het makkelijkst of juist het moeilijkst verspreid.
Nou zeg het is toch allang bekend dat dit virus zich graag verspreid en dat dit het makkelijkst gebeurt in afgesloten ruimtes waar veel mensen bij elkaar zijn zonder genoeg afstand te houden.

Hoelang zijn de afgesloten drukke ruimtes in NL alweer geopend?
  maandag 6 juli 2020 @ 16:39:51 #264
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_193960176
quote:
10s.gif Op maandag 6 juli 2020 15:33 schreef OProg het volgende:
axelveldhuijzen twitterde op maandag 06-07-2020 om 12:51:19 Er demonstreren vandaag dus mensen tegen media die hen niet goed zouden informeren over corona. In Rotterdam staan ze bij een pand waar het AD al 8 jaar weg is. https://t.co/eFK6zYyjHm reageer retweet
Heerlijk dit. Voor de deur van een leeg gebouw staan. :D _O-
Over slecht geïnformeerd gesproken idd.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_193960543
Hmmm aantal mensen op de IC is met bijna 28 procent toegenomen.
  Moderator maandag 6 juli 2020 @ 17:05:30 #266
5428 crew  miss_sly
pi_193960593
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 16:31 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ergens is het ook wel verontrustend dat we nog steeds niet echt duidelijk in kaart hebben waarom het in sommige landen (veel) beter gaat dan in andere terwijl - zoals jij al zegt - regels steeds meer genegeerd worden. Dat betekent dat er nog steeds allerlei vraagtekens zijn over hoe en waar Covid zich het makkelijkst of juist het moeilijkst verspreid.
Ik denk eigenlijk ook wel een beetje dat het hier best meevalt met al die mensen die alle maatregelen aan hun laars lappen. Ik denk dat er ook best heel veel hardroepers bij zitten die eigenlijk zouden willen dat de maatregelen worden geskipt, maar zolang ze nog 'in place' zijn ze eigenlijk toch best netjes volgen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 6 juli 2020 @ 17:09:47 #267
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193960648
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 17:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk eigenlijk ook wel een beetje dat het hier best meevalt met al die mensen die alle maatregelen aan hun laars lappen. Ik denk dat er ook best heel veel hardroepers bij zitten die eigenlijk zouden willen dat de maatregelen worden geskipt, maar zolang ze nog 'in place' zijn ze eigenlijk toch best netjes volgen.
Ik denk zelf dat zolang mensen nog niet massaal bijeen komen - en met massaal bedoel ik met (tien)duizenden tegelijk - het allemaal wel mee zal blijven vallen. Ik zie zelf in mijn omgeving de contacten in kleinere kring, dus familie en vriendengroepjes, wel steeds meer intensiveren. Opa's en oma's knuffelen hun kleinkinderen weer, vrienden gaan barbecuen of pakken een pilsje en gaan daarbij niet elke keer 1,5 meter meer van elkaar zitten. Op zich is dat ook niet erg, want mocht er toch iemand ziek zijn of raken, dan is makkelijker te achterhalen met wie je allemaal intensiever contact hebt gehad.
  Moderator maandag 6 juli 2020 @ 17:09:49 #268
5428 crew  miss_sly
pi_193960649
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 16:35 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dit dus ja.

Natuurlijk kan er een tweede golf komen, maar A. dat is nog geen zekerheid (die tweede golf is immers al tientallen keren voorspelt hier), en B. die golf zal waarschijnlijk qua ernst best meevallen omdat ik mag hopen dat er net als in oa Duitsland regionaal ingegrepen gaat worden.
Het is inmiddels wel een tikje flauw om weer aan te halen dat "die tweede golf al zo vaak is voorspeld". Het is ook niet echt wat er gebeurde, natuurlijk. Er waren mensen die zich zorgen maakte in het begin bij verschillende gelegenheden en uitten dat ze bang waren dat het zou resulteren in een stijging van het aantal besmettingen.

Als men nu over een tweede golf praat, heeft men het echt wel over iets anders. Bovendien is ook al een aantal keren aangegeven dat als men het over een tweede golf heeft, men helemaal niet per se een enorme uitbraak bedoelt, maar meer de mogelijkheid dat er weer uitbraakjes komen, die dan best in de hand te houden zijn.

Het is ook wel een beetje stemmingmakerij om het zo te blijven benoemen als een aantal mensen hier doet. Iets met oude koeien, en zo.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 6 juli 2020 @ 17:10:16 #269
5428 crew  miss_sly
pi_193960655
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 16:38 schreef speknek het volgende:

[..]

[..]

Uh die waren er wel, maar we maten ze toen gewoon niet.

Ik denk dat het een combinatie van meerdere factoren. Eerst deze dingen uit de weg:

1. Natuurlijk in de eerste plaats deed Nederland het helemaal niet zo sterk in het begin, we hadden een veel steilere piek dan veel omringende landen. Die is ook wel harder omlaag gegaan, maar dat hoort er dan ook wel een beetje bij.
2. Ik denk dat heel veel mensen ook wel zich er nog netjes aan houden. Sommige demonstranten schreeuwen nu dat ze al zo lang niet meer kunnen knuffelen. Uh. De ander doet dat gewoon.
3. Sinds 1 juli is er ineens heel veel opengegaan, maar daarvoor deden we veel stappen ook langzamer dan andere landen, we moeten nog zien wat er over drie weken gebeurt, maar dan is het ook zomervakantie.

En dan de redenen:

4. Het werd hier in Nederland ineens heel droog weer met veel pollen, heb toch het gevoel dat dat bijgedragen heeft.
5. Op de agrarische sector na (maar die is grotendeels ook hightech) hebben wij denk ik heel veel banen, en sowieso een arbeidscultuur, die veel meer thuiswerken mogelijk maakt dan omringende landen.
6. We hebben een vrij lokale heftige verspreiding gehad (in Brabant), dat heeft mensen scherp gemaakt en een snelle verspreiding naar andere gebieden voorkomen.
^O^
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193960747
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 17:03 schreef Wirelessmouse het volgende:
Hmmm aantal mensen op de IC is met bijna 28 procent toegenomen.
Even een pas op de plaats lijkt mij wel verstandig.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193960768
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 14:22 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dit. En ook zij zijn niet opgeleid om keuzes te maken tussen -normaal gesproken- gezonde, jonge mensen. Ze zijn opgeleid om een schifting te maken tussen mensen die wel/niet gebaad zijn bij een ic-opname. Niet bij het oplossen van een tekort hieraan.
Natuurlijk wel. Dat het nauwelijks tot nooit voorkomt betekent niet dat ze er niet in getraind zijn. Ook politieagenten worden opgeleid voor hypothetische scenario's die (hopelijk) nooit voorkomen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_193960774
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 17:03 schreef Wirelessmouse het volgende:
Hmmm aantal mensen op de IC is met bijna 28 procent toegenomen.
Bron?
  Moderator maandag 6 juli 2020 @ 17:22:07 #273
5428 crew  miss_sly
pi_193960823
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2020 17:18 schreef quirina het volgende:

[..]

Bron?
Deze denk ik, van 18 naar 23:
https://www.lcps.nu/#/

Maandag 6 juli 2020
23 COVID-patiënten op IC
Het aantal COVID-patiënten dat op de Intensive Care verblijft, bedraagt 23. Dat zijn er 5 meer dan de dag ervoor. Er liggen daarnaast 538 non-COVID-patiënten op de IC, 5 minder dan de voorgaande dag. De totale IC-bezetting komt daarmee op 561, evenveel als gisteren. Het aantal COVID-opnames buiten de IC bedraagt 81, 6 minder dan de voorgaande dag.

Dit blijkt uit de gegevens van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg: ‘De aantallen IC opnames blijven erg laag. De lichte toename van 5 COVID-patiënten op de IC vormt geen reden tot zorg.’
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193960831
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 18:01 schreef ludovico het volgende:

[..]

Noem het maar debiel overigens, maar gecontroleerd mensen ziek maken, dat is precies wat een vaccin eigenlijk doet, alleen is het virus deeltje dan nog een tandje onschadelijker gemaakt.
Alleen: het is niet bepaald gecontroleerd, wanneer je jezelf probeert te innoculeren met een actief virus in plaats van een inactief virus.

quote:
Maar voor mensen in goede gezondheid is het praktisch al onschadelijk, dus een besmetting is al niet veel anders dan een vaccin.
Behalve dan dat je pas weet dat je in goede gezondheid was wanneer je niet dood ging aan het virus.

Natuurlijk is dat 'de natuur', de zwakken vallen af.

Maar daarom is dan dus ook de Darwin Award in het leven geroepen: voor de mensen die de natuur een handje helpen door zichzelf te elimineren met een domme zet.
pi_193960890
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2020 17:18 schreef quirina het volgende:

[..]

Bron?
https://www.telegraaf.nl/(...)tienten-op-ic-stijgt
Natuurlijk is dit weer paniekzaaierij van de media. Wanneer je gisteren maar 18 patienten op de IC hebt liggen dan kun je verwachten dat het een keer stijgt ja, doordat er weinig uitstroom is met zo weinig patienten de hele tijd. Het is ook niet zo dat toen ze dagelijks er met tientallen uit rolden er geen nieuwe opnames bijkwamen. De hoeveelheid opnames en ontslagen uit de IC's worden met elkaar verrekend in de dagelijkse cijfers. Bereid je dus maar weer voor op een hoop alarmerende paniekzaaiende berichten de komende tijd terwijl er niks aan de hand is.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  maandag 6 juli 2020 @ 17:29:39 #276
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193960952
Telegraaf : Aantal coronapatiënten op de IC daalt met 10 tot 170

GOEDE INFORMATIEVERSCHAFFING!!!! NIETS MEER DAN EEN GIERPJE!!!!!

Telegraaf : Aantal coronapatiënten op IC stijgt

PANIEKZAAIERIJUH!!!!!!!!!!!22@!!11!!!!!!!!
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator maandag 6 juli 2020 @ 17:30:26 #277
5428 crew  miss_sly
pi_193960965
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2020 17:26 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

https://www.telegraaf.nl/(...)tienten-op-ic-stijgt
Natuurlijk is dit weer paniekzaaierij van de media. Wanneer je gisteren maar 18 patienten op de IC hebt liggen dan kun je verwachten dat het een keer stijgt ja, doordat er weinig uitstroom is met zo weinig patienten de hele tijd. Het is ook niet zo dat toen ze dagelijks er met tientallen uit rolden er geen nieuwe opnames bijkwamen. De hoeveelheid opnames en ontslagen uit de IC's worden met elkaar verrekend in de dagelijkse cijfers. Bereid je dus maar weer voor op een hoop alarmerende paniekzaaiende berichten de komende tijd terwijl er niks aan de hand is.
Hoe moeten de media hier dan mee omgaan?
LCPS vermeldt het op hun site. Het is een feit, en nieuws, dus is het toch logisch dat het wordt gemeld?

NOS vermeldt simpelweg:
Aantal coronapatiënten op IC weer licht gestegen
Er liggen vijf patiënten met covid-19 meer op de intensive care dan gisteren, het totaal is nu 23. Dat meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Het is de eerste lichte toename in zes dagen tijd, maar volgens LCPS-voorzitter Kuipers is er geen reden tot zorg. "De aantallen IC-opnames blijven erg laag."

Het aantal covid-19-opnames buiten de IC is 81, zes minder dan de dag ervoor. Op de intensive care liggen momenteel 538 mensen met een andere aandoening dan covid-19


Daar zit geen paniekzaaierij bij, dat is melding van een nieuwsfeit.
Tekst van de Telegraaf vermeldt ook enkel de feiten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193960967
En waar precies wordt er paniek gezaaid in het artikel?

/Edit: spuit 11
pi_193960991
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 17:22 schreef RetepV het volgende:
Behalve dan dat je pas weet dat je in goede gezondheid was wanneer je niet dood ging aan het virus.

Natuurlijk is dat 'de natuur', de zwakken vallen af.

Maar daarom is dan dus ook de Darwin Award in het leven geroepen: voor de mensen die de natuur een handje helpen door zichzelf te elimineren met een domme zet.
Ik ben het hier echt super zwaar mee oneens, dit is niet de builenpest ofzo, maar gewoon vergelijkbaar met griep - maar dan zonder massaal antistoffen ertegen in de samenleving -
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 6 juli 2020 @ 17:33:02 #280
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193961007
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 17:31 schreef ludovico het volgende:

[..]

gewoon vergelijkbaar met griep
Looooooooooooooooooool, na een half jaar bestaan dit soort idioten dus écht nog _O-
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator maandag 6 juli 2020 @ 17:33:14 #281
5428 crew  miss_sly
pi_193961011
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 17:22 schreef RetepV het volgende:

[..]

Alleen: het is niet bepaald gecontroleerd, wanneer je jezelf probeert te innoculeren met een actief virus in plaats van een inactief virus.
[..]

Behalve dan dat je pas weet dat je in goede gezondheid was wanneer je niet dood ging aan het virus.

Natuurlijk is dat 'de natuur', de zwakken vallen af.

Maar daarom is dan dus ook de Darwin Award in het leven geroepen: voor de mensen die de natuur een handje helpen door zichzelf te elimineren met een domme zet.
En dan ook dit, over mensen met een milde versie van Covid-19:
https://www.theguardian.c(...)g#Echobox=1594031004
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193961056
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 17:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hoe moeten de media hier dan mee omgaan?
LCPS vermeldt het op hun site. Het is een feit, en nieuws, dus is het toch logisch dat het wordt gemeld?

NOS vermeldt simpelweg:
Aantal coronapatiënten op IC weer licht gestegen
Er liggen vijf patiënten met covid-19 meer op de intensive care dan gisteren, het totaal is nu 23. Dat meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Het is de eerste lichte toename in zes dagen tijd, maar volgens LCPS-voorzitter Kuipers is er geen reden tot zorg. "De aantallen IC-opnames blijven erg laag."

Het aantal covid-19-opnames buiten de IC is 81, zes minder dan de dag ervoor. Op de intensive care liggen momenteel 538 mensen met een andere aandoening dan covid-19


Daar zit geen paniekzaaierij bij, dat is melding van een nieuwsfeit.
Tekst van de Telegraaf vermeldt ook enkel de feiten.
Gewoon mee kappen met dit soort semi alarmerend nieuws te vermelden. Amper nieuwswaardig nog. Of gaan we iedere dag ook vermelden hoe veel kankerpatienten er weer bij zijn gekomen in de ziekenhuizen? Dit is echt inspelen op angst.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193961075
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2020 17:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Gewoon mee kappen met dit soort semi alarmerend nieuws te vermelden. Amper nieuwswaardig nog. Of gaan we iedere dag ook vermelden hoe veel kankerpatienten er weer bij zijn gekomen in de ziekenhuizen? Dit is echt inspelen op angst.
De enige die het alarmerend noemt ben jij. Volgens mij leest de rest hier gewoon een feitelijk weergave van de situatie in, zonder enig oordeel.

Of het nieuwswaardig is is een andere vraag.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 6 juli 2020 @ 17:38:04 #284
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193961083
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2020 17:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Gewoon mee kappen met dit soort semi alarmerend nieuws te vermelden. Amper nieuwswaardig nog. Of gaan we iedere dag ook vermelden hoe veel kankerpatienten er weer bij zijn gekomen in de ziekenhuizen? Dit is echt inspelen op angst.
Dit is inspelen op de actualiteit van een pandemie die al een half jaar het wereldbeeld bepaalt en bijzonder belangrijk is voor de vrijheden die je als burger wel of niet hebt.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193961223
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 17:37 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

De enige die het alarmerend noemt ben jij. Volgens mij leest de rest hier gewoon een feitelijk weergave van de situatie in, zonder enig oordeel.

Of het nieuwswaardig is is een andere vraag.
Ik heb het niet over FOK maar over dat de telegraaf nog steeds zulke berichtgevingen de wereld inslingert. Iedereen mag hier natuurlijk posten wat hij wil. Het is echt totaal niet nieuwswaardig meer inmiddels. Het "gevaar" in Nederland wordt nog lekker in stand gehouden door de media met hun onzinnige berichtgevingen over deze lage cijfers de hele tijd. Wanneer er bijna niemand meer op de IC ligt dan heb je natuurlijk snel een stijging te pakken want een kwestie van weinig patienten en dus een lage uitstroom waardoor het natuurlijk snel cummulatief negatief uitpakt. Het virus wordt nog lekker in stand gehouden door de media. Hadden wij nu in de jaren 80 geleefd zonder internet en social media hadden wij nog nooit van Covid-19 gehoord.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  maandag 6 juli 2020 @ 17:51:59 #286
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193961268
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2020 17:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ik heb het niet over FOK maar over dat de telegraaf nog steeds zulke berichtgevingen de wereld inslingert. Iedereen mag hier natuurlijk posten wat hij wil. Het is echt totaal niet nieuwswaardig meer inmiddels. Het "gevaar" in Nederland wordt nog lekker in stand gehouden door de media met hun onzinnige berichtgevingen over deze lage cijfers de hele tijd. Wanneer er bijna niemand meer op de IC ligt dan heb je natuurlijk snel een stijging te pakken want een kwestie van weinig patienten en dus een lage uitstroom waardoor het natuurlijk snel cummulatief negatief uitpakt. Het virus wordt nog lekker in stand gehouden door de media.
Media hebben wel iets meer doelen dan enkel het verspreiden van nieuws. Omdat het nu niet in jouw straatje past maak je er een enorm punt van. Apart dat we je daar bij dalende cijfers nooit over horen vallen.

quote:
Hadden wij nu in de jaren 80 geleefd zonder internet en social media hadden wij nog nooit van Covid-19 gehoord.
Ja.. Natuurlijk :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 6 juli 2020 @ 17:55:59 #287
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193961309
Rechter zet streep door nieuwe lockdown Duitse regio

DÜSSELDORF - Een Duitse rechtbank heeft een streep gezet door de extra coronamaatregelen in de Duitse regio Gütersloh. Het gebied was weer op slot gegaan na een corona-uitbraak in een slachterij, maar de rechters vinden de speciale lockdown inmiddels buitensporig. De overheid had bij de regels meer maatwerk moeten toepassen. De rechtbank schortte de maatregelen op.

Het aantal nieuwe infecties in de regio Gütersloh met ruim 360.000 inwoners daalde de afgelopen dagen weer naar een acceptabel niveau. Door deze positieve ontwikkeling waren de autoriteiten dinsdag van plan zich te buigen over een versoepeling of einde van die extra maatregelen, melden Duitse media.

De stad Gütersloh en omgeving moesten enkele weken geleden weer in lockdown nadat bij ruim 1500 medewerkers van vleesverwerker Tönnies een coronabesmetting was vastgesteld.

Telegraaf
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193961318
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2020 17:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:

Hadden wij nu in de jaren 80 geleefd zonder internet en social media hadden wij nog nooit van Covid-19 gehoord.
Toch verrassend dat er dan zelfs verhalen over de influenza golf van 1918 bewaard zijn gebleven en we zelfs weten dat landen en steden die wat beter quarantaine en hygiëne maatregelen handhaafden beduidend lagere sterftecijfers hadden.

In de jaren 80 hebben we de opkomst van aids gehad, nog steeds wordt over dit virus geschreven, een medicijn is er nog steeds niet en het totaal aantal doden aan aids staat ondertussen al op enkele miljoenen.

Je zou beter in een hutje op de hei kunnen gaan wonen zonder nieuwsberichten als je graag je hoofd in het zand wil steken.
pi_193961322
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 17:31 schreef ludovico het volgende:
Ik ben het hier echt super zwaar mee oneens, dit is niet de builenpest ofzo, maar gewoon vergelijkbaar met griep - maar dan zonder massaal antistoffen ertegen in de samenleving -
Heb jij er ook al persoon ervaringen mee?

Ik wel, en ik kan vertellen, het is geen griepje. Heb er nog last van, nadat ik er vanaf ben. Momenteel totaal naar de klote en kan eigenlijk niets meer. Na een trap op en af, ben ik kapot, alsof ik een zware wedstrijd gespeeld hebt.

Ik ken er ook al een aantal die hun ouders er aan kwijt zijn geraakt. Waren ook gewoon zonde ouderen zonder verdere grote medische klachten.

Dus NEE.. Het is geen griepje kan ik ze vertellen.
pi_193961410
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 17:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En dan ook dit, over mensen met een milde versie van Covid-19:
https://www.theguardian.c(...)g#Echobox=1594031004
Blijft ook terugkomen, dit soort berichten. Ben je mooi klaar mee na een 'milde' besmetting.
pi_193961438
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 17:56 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Heb jij er ook al persoon ervaringen mee?

Ik wel, en ik kan vertellen, het is geen griepje. Heb er nog last van, nadat ik er vanaf ben. Momenteel totaal naar de klote en kan eigenlijk niets meer. Na een trap op en af, ben ik kapot, alsof ik een zware wedstrijd gespeeld hebt.

Ik ken er ook al een aantal die hun ouders er aan kwijt zijn geraakt. Waren ook gewoon zonde ouderen zonder verdere grote medische klachten.

Dus NEE.. Het is geen griepje kan ik ze vertellen.
Fijn om eens iets van een 'ervaringsdeskundige' te lezen. Al is het voor jou verre van fijn dat het verhaal niet positiever is uiteraard.
pi_193961560
quote:
10s.gif Op maandag 6 juli 2020 17:16 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Even een pas op de plaats lijkt mij wel verstandig.
Het is niet anders.
pi_193961649
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 18:03 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Fijn om eens iets van een 'ervaringsdeskundige' te lezen. Al is het voor jou verre van fijn dat het verhaal niet positiever is uiteraard.
Gelukkig niet. Maar ik heb het maar heel licht gehad en helaas ben ik niet de enige die daarna dit soort symptomen er aan overhoud. En ik ben al 10 weken van de echte corona klachten af.

Maar gelukkig hebben de meeste het gelukkig niet dit soort nasleep. Maar er zijn er meer dan de meeste verdenken. Nadeel is... We hebben eigenlijk Corona pas 4 maanden. We weten dus niet hoeveel er echt dit soort klachten aan overhouden of waarom sommige er wel of niet zoveel last van hebben.
Ik ben geen risico groep en gewoon normaal gezond, en had maar milde corona klachten. maar toch heb ik er nu soms flink last van. Meestal valt het mee. maar nu toevallig al 10 dagen kapot.

Nu kan ik natuurlijk ook ergens anders last van hebben. Dat is een mogelijkheid, maar de eerste uitslagen van de dokters waren daarop negatief. Zit nu te wachten op de antistoffen test (welke ook niet 100% is). Even afwachten hoe dit allemaal gaat lopen.
pi_193961673
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 17:31 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik ben het hier echt super zwaar mee oneens, dit is niet de builenpest ofzo, maar gewoon vergelijkbaar met griep - maar dan zonder massaal antistoffen ertegen in de samenleving -
Heb je onder een steen geleefd? Ook ik heb persoonlijke ervaringen van waaruit ik je kan melden dat het niet vergelijkbaar is met de griep.
pi_193961793
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 18:19 schreef wpor het volgende:

[..]

Heb je onder een steen geleefd? Ook ik heb persoonlijke ervaringen van waaruit ik je kan melden dat het niet vergelijkbaar is met de griep.
Dat klopt, ik zelf ken 3 mensen die het hebben gehad (tussen de 30 en 40 jaar oud) en zeiden dat corona in het niet valt bij een flinke griep.
  maandag 6 juli 2020 @ 18:52:32 #296
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193962179
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 18:27 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Dat klopt, ik zelf ken 3 mensen die het hebben gehad (tussen de 30 en 40 jaar oud) en zeiden dat corona in het niet valt bij een flinke griep.
:O
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193962220
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 18:27 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Dat klopt, ik zelf ken 3 mensen die het hebben gehad (tussen de 30 en 40 jaar oud) en zeiden dat corona in het niet valt bij een flinke griep.
Je kan ook een lichte of flinke corona hebben. Als je niet in het ziekenhuis hebt gelegen was het niet flink.
Nieuw is niet altijd beter.
pi_193962221
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 18:52 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

:O
Kun je wel zo reageren, maar toch is het zo (waarmee ik niet wil zeggen dat corona ongevaarlijk is).
pi_193962266
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 08:09 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Krijgen ze iets, is het weer niet genoeg.

Volgens mij hadden ze die 1000 euro beter niet kunnen doen. Nu hoor je overal geklaag dat het een relatief klein bedrag is in verhouding. Maar het is en blijft een cadeau van de belastingbetaler.
Ik geef hen liever een “cadeau” dan dat tuig van de klm.
pi_193962308
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 18:58 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik geef hen liever een “cadeau” dan dat tuig van de klm.
Dat is lief, meer dan KLM hoop ik, want die "krijgen" namelijk niets.
pi_193962328
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 19:02 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Dat is lief, meer dan KLM hoop ik, want die "krijgen" namelijk niets.
Geloof je het zelf? Die garantstelling kan een hoop gaan kosten hoor.
Maar gelukkig kunnen er dan wel bonussen uitbetaald worden, en kan de klm verder gaan met belastingontwijkende constructies.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')